NoFearWizz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
Geef mij nu gewoon maar DirectX 11 support ipv DLCs ik wil eens fatsoenlijk kunnen rijden in een geoptimaliseerd spel.... :+
Dan krijgen we weer als argument (wat terecht is:) ja maar gasten die aan de DLC werken kunnen DirectX 11 niet ontwikkelen als API.
FastFred schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:39:
Nouja, als ik moet kiezen tussen de Unreal engine (CSX Heavy Haul) en Vulcan met DX11, dan weet ik het wel hoor
Oja, heel leuk al die mooie graphics op 20 fps 8)7.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:18
nieuwe update :)

- Fixed possible crash after failed special transport mission
- Fixed map terrain issue (introduced in 1.30.1.14) for both both map rebuild and when loading older map format

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Wat zijn zowat de "goeie" sites om mods van te downloaden? Ik ben al wat aan het zoeken om binnenkort er ook mee aan de slag te kunnen gaan maar vind heel veel sites waar je mods kan downloaden. Maar zijn die wel allemaal even betrouwbaar?

Is het verkeer in de volledige game ook zo "leeg"? Vind dat er wel wat weinig verkeer rondrijd in de demo, maar is dat standaard zo? Kan nog niet kijken want ik wacht op de steam sales. Valt dat op te lossen met een mod? Of wil ik nu teveel :).

(Stuurtje is trouwens net in de bestelling gegaan, morgen komt m'n Logitech G29 + Shifter aan :)). Voor de aanbiedingsprijs kon het niet laten nu :).

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-10 23:16
Powerblast schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:57:
Wat zijn zowat de "goeie" sites om mods van te downloaden? Ik ben al wat aan het zoeken om binnenkort er ook mee aan de slag te kunnen gaan maar vind heel veel sites waar je mods kan downloaden. Maar zijn die wel allemaal even betrouwbaar?

Is het verkeer in de volledige game ook zo "leeg"? Vind dat er wel wat weinig verkeer rondrijd in de demo, maar is dat standaard zo? Kan nog niet kijken want ik wacht op de steam sales. Valt dat op te lossen met een mod? Of wil ik nu teveel :).

(Stuurtje is trouwens net in de bestelling gegaan, morgen komt m'n Logitech G29 + Shifter aan :)). Voor de aanbiedingsprijs kon het niet laten nu :).
Het aantal verkeer kan je volgens mij regelen in de instellingen, dus je kan het altijd omhoog zetten :-)

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:42

Welke aanbieding? Heb ik iets gemist? Of was dit in black friday?

• Powerblast
  • Nu online
Jeanke117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:35:
[...]

Welke aanbieding? Heb ik iets gemist? Of was dit in black friday?
Staat nu 249 (ga geen reclame maken maar zie pricewatch :)). Begin deze week stond ie zelfs 229, maar dacht dat hij nog wel ging zakken, niet dus :(. Heb nu maar de gok gewaagd... als ik de pricewatch geloof is normale prijs eerdee rond de 299, ookal zijn er sites die zelfs 399 zeggen (maar daar geloof ik de “aanbieding” zo niet).

Had hem al langer op het oog voor icm farming simulator, het was deze of de saitek farming wheel, maar na eens een testje in de winkel is de g29 vind ik toch wel steviger

[ Voor 13% gewijzigd door Powerblast op 14-12-2017 22:48 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf kijk ik qua mods eigenlijk altijd eerst of ik gewoon wat in de Steam Workshop kan vinden, RJL's truckmods staan er bijvoorbeeld in, en worden zo automagisch geupdate.

Het forum van ETS2 is ook een prima plek om mods te krijgen.

Je hebt ook sites als modhub.us, werkt ook goed, maar er staat praktisch niks op wat ook niet via de workshop of het forum te vinden is.

Veel verkeer is er niet, ergens maar goed ook, want de AI is gewoon slecht. Het spel is er verder ook gewoon niet zo voor gemaakt. Op de snelwegen zouden wat meer auto's wel kunnen, maar in de steden wordt het al snel chaos ben ik bang.

People as things, that’s where it starts.

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:17
Powerblast schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:44:
[...]

Staat nu 249 (ga geen reclame maken maar zie pricewatch :)). Begin deze week stond ie zelfs 229, maar dacht dat hij nog wel ging zakken, niet dus :(. Heb nu maar de gok gewaagd... als ik de pricewatch geloof is normale prijs eerdee rond de 299, ookal zijn er sites die zelfs 399 zeggen (maar daar geloof ik de “aanbieding” zo niet).

Had hem al langer op het oog voor icm farming simulator, het was deze of de saitek farming wheel, maar na eens een testje in de winkel is de g29 vind ik toch wel steviger
Ik zit in hetzelfde bootje, in de steam autumn sale voor 7,50 farming simulator 2015 gekocht, om eens te kijken of het me bevalt. Best verslavend eigenlijk. Als FS2017 in de winter-sale zit weet ik het wel. En ETS2 en ATS al een tijdje erbij.

Ik zit dus ook erg te kijken naar de G29. Toch een vraagje over die aanbieding. In de pricewatch begint het stuur met 250, maar dan zonder de shifter. Heb jij nu voor dat geld de combinatie gevonden dan ?

Voor mods zou je ook eens op ETS2.LT kunnen kijken, zit ook een linkje naar mods voor FS2017...

• Powerblast
  • Nu online
FS 2015 heb ik zelf al uren inzitten. Lekker relax rondrijden met de combine, niks beter om te ontstressen na een dagje werken raar maar waar :).

Die aanbieding ging idd enkel over het stuur, sry voor de verwarring :(, 49€ is het goedkoopste wat ik vond voor de shifter apart. Heb hem wel ineens bijbesteld, lijkt me toch meer diepte geven aan het spel. Achja, vroeg kerstcadeautje voor mezelf, nog weekje werken en daarna lekker rijden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Powerblast op 14-12-2017 23:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vandaag voor het eerst gespeeld met de oversized dlc
Zit goed in elkaar alleen het indraaien bij bedrijven gaat ruk. Gewoon niet goed aangepast
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/900022620666594110/5DE9AF8470AED739086C1906F9D87997375C178E/

Damn mooi gezicht weer in Noorwegen

[ Voor 35% gewijzigd door J.S. Bach op 16-12-2017 00:17 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:02
Beetje off topic, maar iemand enig idee of SCS zoiets gaat maken?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24993233_1554250461322288_15109425839545265_n.jpg?oh=f61eff36830f44c7a0b63826f01d9f43&oe=5AD1CDF0

Wat een bak _/-\o_ :9~ Heb mijn wagentje ook maar van een lekker winter kleurtje voorzien 8)
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/901148415694823439/BD1D023FA9CF2F13372186185BF8F1FC11006761/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/901148415694824812/33ED42A2A882EFA84BA3E5049D4DC38A96235E2A/

Wel jammer dat je de grill en zonneklep niet in kleur kan meenemen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

SCS heeft sowieso geen torpedo's in ETS zitten. Gok dat je op de modders moet wachten.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Streskip schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:27:

et voilà :)

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=175&t=248174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Powerblast schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:24:
FS 2015 heb ik zelf al uren inzitten. Lekker relax rondrijden met de combine, niks beter om te ontstressen na een dagje werken raar maar waar :).
Moet zeggen dat de rij-ervaring met FS me wat tegen valt. Met name omdat je helemaal niets hebt aan je H-shifter en zelfs de achteruit gewoon een kwestie van doorremmen is. :(

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Spelen er hier mensen met trackir of zelfs VR?

Heb nu sinds kort een playseat met een G29 en een TH8A shifter en dat bevalt mij uiteraard super goed. Het enige waar ik moeite mee heb is het rondkijken in de cabine wat vaak resulteert in op goed geluk een kruispunt nemen :D

Ik overweeg dus om of een TrackIR 5 aan te schaffen of het gelijk goed te doen en een Oculus Rift set aan te schaffen.

TrackIR zal ik alleen wat aan hebben in de simulatie en racegames dus ik twijfel of ik niet wat meer moet uitgeven en gelijk over zal stappen naar VR aangezien dat wat meer toegevoegde waarde heeft denk ik. Enige nadeel daarvan is dat de grafische kwaliteit achteruit gaat maar schijnbaar wordt dat gemis ruimschoots gecompenseerd door de effecten van VR.

Iemand een mening?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Planespotter schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:44:

Heb nu sinds kort een playseat met een G29 en een TH8A shifter en dat bevalt mij uiteraard super goed. Het enige waar ik moeite mee heb is het rondkijken in de cabine wat vaak resulteert in op goed geluk een kruispunt nemen :D

Ik overweeg dus om of een TrackIR 5 aan te schaffen of het gelijk goed te doen en een Oculus Rift set aan te schaffen.

TrackIR zal ik alleen wat aan hebben in de simulatie en racegames dus ik twijfel of ik niet wat meer moet uitgeven en gelijk over zal stappen naar VR aangezien dat wat meer toegevoegde waarde heeft denk ik. Enige nadeel daarvan is dat de grafische kwaliteit achteruit gaat maar schijnbaar wordt dat gemis ruimschoots gecompenseerd door de effecten van VR.

Iemand een mening?
kijk eens naar delanclip, stuk goedkoper dan trackir en kan zowat hetzelfde

ik heb er ook 1 en het vergt wel flink wat afstellen voordat hij het goed doet
kijk ook hier:
Het TrackIR-alternatieventopic

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 16-12-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Ik heb zelf een Delanclip Gamer-setje aangeschaft (ik had geen zin om zelf te klooien), en dat werkt bij mij prima in combinatie met opentrack. TrackIR vond ik toen nog te duur voor iets waarvan ik niet zeker wist of ik het ging gebruiken.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
[afbeelding]
Er is wel een mod, alleen is het nog het oude model.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=151394

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
Gisteren m'n eerste ritje gedaan met de G29, is me dat ff wennen. Dit is echt compleet anders dan met keyboard :). Ben nog op zoek naar de goeie settings, Wat valt eigenlijk aan te raden voor de shifter, full automatic of één van die andere opties? Let wel, ik heb geen ervaring buiten met keyboard spelen. Kan wel gewoon autorijden maar die 18 versnellingen is toch net wat anders :). Had hem eerst op volledig bereik staan (waarbij je 1,2,3..) schakelt, maar dan schakelde ik elke seconde. 2-4-6 werkte beter vond ik. Maar ik snap niet hoe ik hoger dan 11 moet :p

Had gisteren op bereik of iets dergelijks gezet, maar snap niet goed hoe ik van range moet wisselen en dergelijke. Vanavond nog een avondje instellen vrees ik ;). Moet ik eigenlijk iets instellen op de logitech gaming software of kan ik beter alles via ETS2 doen? Heb nu een "profiel" gemaakt in logitech software, maar zie zo direct daar de meerwaarde niet van.

[ Voor 20% gewijzigd door Powerblast op 16-12-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Powerblast schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:29:
Gisteren m'n eerste ritje gedaan met de G29, is me dat ff wennen. Dit is echt compleet anders dan met keyboard :). Ben nog op zoek naar de goeie settings, Wat valt eigenlijk aan te raden voor de shifter, full automatic of één van die andere opties? Let wel, ik heb geen ervaring buiten met keyboard spelen. Kan wel gewoon autorijden maar die 18 versnellingen is toch net wat anders :). Had hem eerst op volledig bereik staan (waarbij je 1,2,3..) schakelt, maar dan schakelde ik elke seconde. 2-4-6 werkte beter vond ik. Maar ik snap niet hoe ik hoger dan 11 moet :p

Had gisteren op bereik of iets dergelijks gezet, maar snap niet goed hoe ik van range moet wisselen en dergelijke. Vanavond nog een avondje instellen vrees ik ;). Moet ik eigenlijk iets instellen op de logitech gaming software of kan ik beter alles via ETS2 doen? Heb nu een "profiel" gemaakt in logitech software, maar zie zo direct daar de meerwaarde niet van.
Met de shifter kan je maar 12 versnellingen doen.
Knop 0 is bij mij halve versnellingen of hele versnellingen
En knop 1 is omschakelen naar hoge of lage bak
Ik rij enkel schakel op de scania dus dan is het 123 1e bak 456 2e bak en halve stappen

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Powerblast schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:29:

Kan je van harte aanbevelen om toch de setup te kiezen die bij je vrachtwagen past. Dus bijv bij Volvo kun je kiezen bij advanced options voor Volvo 12+2. Alle andere merken hebben ook hun eigen shifter patronen.

Speel zelf sinds anderhalve week ook met een shifter en heb mij met de hulp van deze post: FastFred in "[SIM] Euro Truck Simulator 2" het 12+2 shiften aangeleerd. Zou ook niet meer terug willen nu ik dit weet en kan.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
Planespotter schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:04:
[...]

Kan je van harte aanbevelen om toch de setup te kiezen die bij je vrachtwagen past. Dus bijv bij Volvo kun je kiezen bij advanced options voor Volvo 12+2. Alle andere merken hebben ook hun eigen shifter patronen.

Speel zelf sinds anderhalve week ook met een shifter en heb mij met de hulp van deze post: FastFred in "[SIM] Euro Truck Simulator 2" het 12+2 shiften aangeleerd. Zou ook niet meer terug willen nu ik dit weet en kan.
Thanks! Denk dat ik het door heb nu (goed schakelen is nog een andere zaak :p).

Net ritje gedaan, 476km, 236 liter brandstof verbruik, denk dat m'n schakeltijden nog niet zo goed zijn :9 . Dit is wel stresserend in het begin... maar dit komt goed, ik voel het >:)

Schouderklopje voor mezelf, eerste keer ineens recht ingeparkeerd met stuurtje en shifter _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[afbeelding]
Dat doen ze niet. In de eerste plaats omdat er geen enkele Scania torpedo in ETS2 zit. Ten tweede omdat er van de nieuwe generatie Scania's officeel geen torpedo is. Als die er wel zijn, is dat een custom ombouw

Beetje vergelijkbaar met de DAF XT vanaf 2:33

Zie ook: https://www.ttm.nl/nieuws...eert-t-scania-s730/90362/

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 17-12-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Iemand een mening?
Ik heb een oculus. Maar zit aan onderkant van de GPU specificatie. En voor mij zorgt eea dan ook voor motion sickness. Maar man o man. Dat ziet er wel heel stoer uit. Je word echt de cabine ingetrokken. Ik heb mijn oculus cadeau gekregen. MAar dit is wel een stevige aanschaf als je casual aan het rondrijden bent. Ik denk dan ook dat een track IR of een afgeleide daarvan de beste opstap is.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
In de Workshop is deze nu ook te vinden. RJL, de maker van de mod, geeft zelf aan 'retired' te zijn, dus ben bang dat er geen Next Gen Model T komt. Nu bestaat deze in het echt ook niet, dat plaatje is van een truck opbouwer die dit zelf ontworpen en gebouwd heeft.

Ik zou het zeer gaaf vinden als ie wel komt, ik rijd in ETS2 eigenlijk alleen maar met mijn Scania T 10x6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Haribo112 op 18-12-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Planespotter schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:04:
[...]

Dat is inderdaad wel het leukste. Ik zou nu ik met een shifter heb gespeeld, ook niet meer terug willen. Het enige waar ik echt nog op zoek naar ben is een betaalbare, niet-zelfbouw knop om te schakelen tussen high-gearing en low-gearring.

Is al vaker ter sprake gekomen hier maar ik heb nog niet echt iets kunnen vinden. (Losse buttonbox zat ik ook al aan te denken, dusdanig dat ik 'm op mijn rig kan schroeven en 'ie in de buurt van mijn shifter zit maar ook daar heb ik nog niets iets kunnen vinden dat ook nog eens een beetje betaalbaar is.)

Hoe dan ook, zelfs met een knop op het stuurwiel werkt het met een shifter wel echt HEEL erg fijn. Het is meteen een stuk echter. :)

Ik heb er trouwens zo'n rig bij:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Misschien dat ik wel ooit een keer wil kijken of er een groter wiel te krijgen is voor mijn pricewatch: Logitech G29 Driving Force
Dat wiel is an-sich prima maar een maatje groter zou leuker zijn voor het echte vrachtwagen-gevoel.

(Met die rig is 'ie wel vrij plat te leggen, dat is wel heel tof. Beter dan de bureau-mount positie waar 'ie vrij verticaal zit. Leuk voor auto en race-sims maar niet als je vrachtwagen aan het rijden bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

[afbeelding]

Wat een bak _/-\o_ :9~ Heb mijn wagentje ook maar van een lekker winter kleurtje voorzien 8)
[afbeelding]

[afbeelding]

welke mod gebruik je voor die wielen..? ik vind dat erg gaaf die binnenkant rood/wit..
ik heb de 50 keda mod, maar of daar die optie inzit..? nooit gevonden.

maar welke gebruik jij?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Iemand een mening?
Heb 'm zowel met TrackIR als met Oculus gedaan. TrackIR heeft als voordeel dat je op je monitor een scherp beeld hebt, maar dat je de immersie mist.
Oculus biedt je wel die immersie, maar je ziet de pixels. Ook had ik, zoals velen, in het begin last van wat wagenziekte/misselijkheid. Dat heb ik nog steeds als ik bijv een beetje te hard de bocht doorga. Maar wat je wel weer hebt is dat je idd ìn de cabine zit en dus natuurlijker rondkijkt dan vergeleken met de TrackIR. Ik merk wel met bijv remmen dat je lichaam automatisch meebeweegt :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Dat lijkt me vooral het grote voordeel van Rift / TrackIR: gemakkelijk om je heen kijken, vooral bij kruisingen enzo. Ik gebruik een controller, daarmee kan je an sich al wel makkelijker om je heen kijken dan met een stuurtje, en ik heb ingeschakeld dat de camera meebeweegt met sturen (behalve achteruit, want dat is extreem onhandig), dus dat helpt al iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Nickrsd schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:32:
[...]

welke mod gebruik je voor die wielen..? ik vind dat erg gaaf die binnenkant rood/wit..

maar welke gebruik jij?
DLC denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 15:12
DLC heeft die optie ook niet helaas. Volgens mij is dit een aparte mod van Abasstreppas: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=191218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

maar welke gebruik jij?
Deze zijn ook vet, zijn paintable in de garage en hebben ook rims, hubs and nuts die paintable zijn inclusief goodyear en michelin banden. Ze zijn gemaakt door een scs member 50keda, dus het is kwaliteit :p

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=183178
https://github.com/50k-Customs/Wheels-Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tallguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:06:
[...]
Heb 'm zowel met TrackIR als met Oculus gedaan. TrackIR heeft als voordeel dat je op je monitor een scherp beeld hebt, maar dat je de immersie mist.
Moet zeggen dat ik 3x27" ook wel aardig immersive vind. :) Zal vast niet zo sterk zijn als bij VR maar je hebt dan wel weer de scherpte van 3 echte monitoren.

Is het met TrackIR niet heel vervelend dat opeens de inhoud van je schermen beweegt? (Ik heb 'm juist zo staan dat het met 3 schermen een echte cabine vormt. Met ~160cm begint het ook aardig de afmetingen van een auto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik al jaren een zelfbouw TrackIR: (Het TrackIR-alternatieventopic) doet niet onder voor het ecchie en scheelt toch aanzienlijk. Zonder dat zou ik het spel een stuk minder leuk vinden, immers die virtuele spiegels permanent in beeld vind ik maar nep. VR is natuurlijk nog leuker, maar ook wel lastig met al die knoppen die je nodig hebt en ook redelijk zwaar.

Heb ook 3 schermen, maar helaas verschillende resolutie dus mag van Nvidia niet surround gamen. Heb dat weleens gedaan, maar is naast retezwaar, ook vooral erg groot, maar in combinatie met TrackIR vond ik het maar raar werken.

Mensen die hier ook nadenken over een DIY Eaton Fuller? Ik probeerde een commercial sample te krijgen via Alibaba, omdat je daar altijd 1000 stuks moet afnemen, maar dat loopt niet echt. Wil eigenlijk zoiets zelf ontwerpen in 3D en dan printen op termijn.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 18-12-2017 14:45 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
[...]

maar welke gebruik jij?
Bramzel DRnl schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:09:
DLC heeft die optie ook niet helaas. Volgens mij is dit een aparte mod van Abasstreppas: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=191218
:Y d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
Tadaaa, nu mét een gekleurde grill <3
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/901148685425744225/FE4B13A835211DD7BE84FE0487354A99B258DB40/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/901148685425755648/D28353B05E1C69F5E263137BBA4073B9A4B1F9E6/

Ook gelijk gekleurde Kelsa bars er op gezet en gele lichten mod. Nu alleen nog gekleurde Kelsa bar op het dak maar die mod kon ik nog even niet vinden :N

Vindt overigens de Kriechbaum voor deze Scania wat tegenvallen vergeleken de 'open pijp' versie voor de RJL Scania. Heb wel weer een mod gevonden voor bovenop de Kriechbaum om toch wat 'open pijp' effect te krijgen maar ben nog niet echt overtuigd...

[YouTube: https://youtu.be/KI8oPYdcdxE]

Misschien is dit wel waarheidsgetrouw, maar dan klinkt die oude V8 gewoon een stuk lekkerder :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Gisteravond Italia DLC gehaald, en potverdikke wat een briljante uitbreiding. Alles voelt zo écht Italië. Van de krappe opritjes tot de manier waarop je steden binnenrijdt, het is allemaal prachtig.
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/920289011197280859/C65DC5A28D7E105E6BB73B9BB1AC20D20D992BD0/

En ook nog even twee plaatjes van Special Transport DLC:

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/920288714604061029/0CF77742D6071AB8F597A023ECFE620EEF5C3C0F/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/920289011191782820/6BD59E3EC88E7D2D4B02C8B6EB2FF329EBD60C03/

Drie aangedreven assen en 730 pk maken je leven wel flink makkelijker met die Special Transport missies. :+

[ Voor 99% gewijzigd door Haribo112 op 19-12-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Heren, dames virtuele chauffeurs,

Ik zat gisteravond de trailer (pun intended) te kijken voor de Special Transport uitbreiding, met de nodige 'wow' en "dat wil ik ook".

Er rijst echter een vraag: Komen deze missies ook in de freight market naar voren? Of anders gevraagd, kan je de missies met je eigen truck rijden? Lijkt mij een beetje jammer dat ik uren heb lopen rondrijden en sparen voor die super dikke 10x6 Scania (v.d. Vlist skin) om dan vervolgens in een vreemde truck de missie te doen.

Op het ProMods forum staat trouwens ook dat de ST-DLC en de PM-Mod vooralsnog niet compatible zijn, kan iemand dat bevestigen?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Tyoi schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:05:
Heren, dames virtuele chauffeurs,

Ik zat gisteravond de trailer (pun intended) te kijken voor de Special Transport uitbreiding, met de nodige 'wow' en "dat wil ik ook".

Er rijst echter een vraag: Komen deze missies ook in de freight market naar voren? Of anders gevraagd, kan je de missies met je eigen truck rijden?
Lijkt mij een beetje jammer dat ik uren heb lopen rondrijden en sparen voor die super dikke 10x6 Scania (v.d. Vlist skin) om dan vervolgens in een vreemde truck de missie te doen.
Jazeker, je kan ze gewoon spelen met eigen auto.
Ik heb bewust niet voor een 10x6 configuratie gekozen.
Bewust rij ik een Scania met een voorloper. En ook niet de aller dikste motor maar gewoon een S580PK maar wel de beste versnellingsbak. Let wel de vrachten komen maar op een paar plaatsen in de map naar voren waaronder Berlijn....
Op het ProMods forum staat trouwens ook dat de ST-DLC en de PM-Mod vooralsnog niet compatible zijn, kan iemand dat bevestigen?
Zie onderstaande reactie:
ScuL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:53:
Ter info; de Special Transport (ST) DLC zal in eerste instantie niet compatible zijn met map mods.
ProMods zal waarschijnlijk een van de enige map mods zijn die een update krijgt om met deze DLC missies te kunnen uitvoeren, maar omdat we onze map overal hebben aangepast moeten we de routes dus allemaal zelf handmatig invoeren en dat kost vrij veel tijd/werk. We hopen voor ETS2 1.31 een PM 2.26 uit te kunnen geven met minstens twee of drie ST routes.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Haribo112 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:31:
Gisteravond Italia DLC gehaald, en potverdikke wat een briljante uitbreiding. Alles voelt zo écht Italië. Van de krappe opritjes tot de manier waarop je steden binnenrijdt, het is allemaal prachtig.
Heb 'm ook pas sinds kort en inderdaad, erg leuk! Ergens wel balen dat ST nog even niet kan met mods maar er is genoeg leuks te doen gelukkig. Eventjes geduld, de mod-Goden gaan vast aan het werk :+ Hoeveel kilometers tellen die ST ritjes eigenlijk?

Nu vanuit Italië onderweg naar Rusland :9
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/901148685430209729/12B6CB2B6A56F78C95939470CCE44B5153408774/

Snelwegen zijn in Kroatië wel ergens rustig trouwens, hoort dat? Ben er nog nooit geweest.. Moet ik m'n mods misschien anders ordenen? Ben ook nog geen sleurhutten tegengekomen... Qua prio staan mijn mods zo:
-Rusmap & ProMods map
-Jazzy trailers
-ProMods trailers
-AI Traffic (Jazzy)
-Russian Traffic (Jazzy)
-Truck Traffic (Jazzy)
-Bus Traffic (Jazzy)
-Truck tuning/sound mods
-Trucks

[ Voor 21% gewijzigd door Streskip op 19-12-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Welke mod heb jij voor de gele verlichting? Ziet er wel erg gaaf uit op de next gen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
MR_VIPER schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:37:
[...]

Welke mod heb jij voor de gele verlichting? Ziet er wel erg gaaf uit op de next gen.
Blauw:
https://ets2.lt/en/blue-xenon-lights-scania-nxtgn/

Geel:
https://ets2.lt/en/yellow-xenon-scania-nxtgn/

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vandaag maar even voor lief genomen dat mijn positie weer gereset zou worden en vanwege het gedoe met mijn mods en crashes maar even met een schone lei begonnen qua mods. Nu op Promods V2.12 met een paar nieuwere Jazzycat mods.

Vervolgens knal ik wel weer tegen een invisible wall in Arnhem op, zal vast gefixt zijn in een nieuwere Promods, maar ik heb enkel Going North en East, dus zit gebonden aan deze versie van Promods.

Weet iemand trouwens of je prima nieuwere Jazzycat mods kan installeren die eigenlijk bedoeld zijn voor nieuwere versies van ETS 2? Ik zit op 1.26 met dus Promods 2.12. Maar je moet behoorlijk graven om de versies die bedoeld zijn voor 1.26 nog te vinden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MsG Helaas gaat dat vaak niet. Overigens begint vandaag (21 dec) de Steam Winter sale, en met een beetje geluk kun je een redelijke korting op Vive la France ! krijgen.

http://store.steampowered..._Simulator_2_Map_Booster/

🠕 This side up

• Powerblast
  • Nu online
Koenvh schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:10:
@MsG Helaas gaat dat vaak niet. Overigens begint vandaag (21 dec) de Steam Winter sale, en met een beetje geluk kun je een redelijke korting op Vive la France ! krijgen.

http://store.steampowered..._Simulator_2_Map_Booster/
Daar zit ik dus ook op te wachten. Hoop dat direct vandaag ETS2 in de sales zit, dan weet ik weer wat doen vanavond :p
Powerblast schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:53:
[...]

Daar zit ik dus ook op te wachten. Hoop dat direct vandaag ETS2 in de sales zit, dan weet ik weer wat doen vanavond :p
alles gaat vanaf dag 1 in de uitverkoop wat ze willen hebben , wat niet afgeprijst is komt er ook niet meer .... maar zet nu alvast geld op je wallet ....vanavond is het weer KOOK time bij de servers van steam

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Powerblast
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:01:
[...]

alles gaat vanaf dag 1 in de uitverkoop wat ze willen hebben , wat niet afgeprijst is komt er ook niet meer .... maar zet nu alvast geld op je wallet ....vanavond is het weer KOOK time bij de servers van steam
Goed plan, had ik nog niet aan gedacht. Kan idd wel weer eens busy worden. Maar hoeveel, hmm :p

• mschol
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:01:
[...]

genoeg dat later ook nog in de sale gaat :Y

meer dan genoeg keren gezien dat een bepaalde game pas halverwege een sale een aanbiedingsprijs krijgt.

eerder stoppen heb ik nog niet gezien
(dus scoor ik games altijd in de laatste 2 dagen)

• Powerblast
  • Nu online
mschol schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:35:
[...]
genoeg dat later ook nog in de sale gaat :Y

meer dan genoeg keren gezien dat een bepaalde game pas halverwege een sale een aanbiedingsprijs krijgt.

eerder stoppen heb ik nog niet gezien
(dus scoor ik games altijd in de laatste 2 dagen)
Ik ben voorzien. ETS2 christmas special bundle, 49,85 voor alles in één pack. Nette prijs vind ik :).

Edit: Wow, zelfs Italia zit er bij, had ik niet verwacht.
Edit2: Was al prijs met steam, betaling ging er niet door :). Tweede keer gelukkig wel. Ik ben blij dat ik 2 weken gewacht heb _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Powerblast op 21-12-2017 19:43 ]

• Jeanke117
Ik vraag me af waarom wij Hollanders geen paint job pack hebben? De buren rondom hebben er wel een. Wat een racisme zeg....

Edit: Zelfs Ierland en Schotland hebben er een. Ik neem aan dat er meer Nederlanders die pack zouden kopen dan beiden samen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jeanke117 op 21-12-2017 23:02 ]

• mschol
  • Niet online
Grand Gift Delivery 2017
Rules & Rewards

We're running two events in parallel - you can choose between American Truck Simulator and Euro Truck Simulator 2, or participate in both events to earn the most goodies! Deliver gifts (that's a very specific cargo that you will only find on World of Trucks[www.worldoftrucks.com] contracts now!) to at least 6 (for the 1st Tier) or 12 (to complete the 2nd Tier) different cities. Only deliveries of over 240 km / 150 miles are eligible. Receive unique rewards on each tier:

Tier 1:
Exclusive World of Trucks achievements for event completion in each game
Hanging cabin decorations - Xmas Ball and Plush Bear (ETS2), Polar Star and Polar Plush Bear (ATS)
Main menu background theme - "Magic Time"
Five people who completed this Tier have a chance of winning the physical reward: choose any amount of merchandise of your choice from our e-shop[eshop.scssoft.com] for a sum up to 50€.

Tier 2:
Hanging cabin decorations - Polar Beast and Snowman Trucker (ETS2), Grizzly Bear and Snowman Trucker (ATS)
Customizable paint-jobs "Crystal Dream" (ATS) and "Crystal Dimension" (ETS2)
Main menu background theme - "On top of the world"
Five people who completed this Tier have a chance of winning physical reward: choose any amount of merchandise of your choice from e-shop[eshop.scssoft.com] for a sum up to 100€.
Important Notes

Latest game version is required for participating in the event.
In-game rewards are granted as tradeable and marketable Steam inventory items
Quadruple (x4) your chance of winning a physical reward by completing the event in both games for both event Tiers!
Physical rewards are drawn randomly from all participants for each Tier after event completion on Monday, January 22, 2018. Winners will be announced on our blog!
bron

van 21-12-2017 tot 21-01-2018 dus als ik het goed lees.. prima te doen dus

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 21-12-2017 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:58:
Ik vraag me af waarom wij Hollanders geen paint job pack hebben? De buren rondom hebben er wel een. Wat een racisme zeg....

Edit: Zelfs Ierland en Schotland hebben er een. Ik neem aan dat er meer Nederlanders die pack zouden kopen dan beiden samen.
No way dat ik met wat dan ook voor vlag op m'n truck ga rijden. Kom zeg, dit is Amerika niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
Sticker mod met Dutch Driver inside op je ramen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Nog een vraagje. Is the dutch map gestopt? Anders zou ik graag de compitabele versie willen voor 1.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
mschol schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:23:
Grand Gift Delivery 2017

[...]

bron

Heb inmiddels Tier 1 behaald, en ook al één ritje van Tier 2. Veel geluk gehad in Italië, daar waren veel vrachtjes van 250 km, het minimum om mee te tellen voor het event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:04:
Nog een vraagje. Is the dutch map gestopt? Anders zou ik graag de compitabele versie willen voor 1.31.
The Dutch Map is volgens mij deaud. Er wordt nu gewerkt aan Tregion, een 1:2 map van Nederland, Duitsland en België. @sven_engelen maakt daar deel van uit, laatste update in dit topic is van juni.

https://forum.tregion.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl

Dat is mij ook al eens opgevallen, misschien kan @ScuL dat via Mandelsoft daar nog eens onder de aandacht brengen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl

Volgens mij ging het op basis van populariteit en ik denk dat NL ergens onderaan bungelt qua cijfers of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
Zijn er eigenlijk voordelen verbonden aan de account te koppelen aan die world of trucks site? Snap het voordeel nog niet zo goed. Is dat gewoon om online je status ook te kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Nouja het stelt je dus in staat om mee te doen aan acties zoals het Christmas Event dat nu aan de gang is. Je krijgt dan 'External contracts', die je aangeboden worden door World of Trucks.
Tevens kan je daar screenshots opslaan en bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
De kerstgroet van SCS op YouTube, met een nieuwe Renault en een nieuwe MAN :D

[ Voor 21% gewijzigd door Bramzel DRnl op 22-12-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Die Renault is de Range T die ze al 2 jaar klaar hebben maar wegens licentieproblemen niet kunnen publiceren. Van die MAN weet ik niet zeker of ie wel echt nieuw is?
EDIT: in de comments van de blog weet men te vertellen dat 't om de MAN TGX Euro 6 gaat. Wat nu in het spel zit is volgens mij de TGX Euro 5, dus dat zou inderdaad een nieuwe zijn. Mocht ook wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Haribo112 op 22-12-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:16

Pykow

Angelo OTR

[YouTube: https://youtu.be/MLYfqA-q2is]

Eerste kerstpakketjes zijn onderweg

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:03:
[...]

The Dutch Map is volgens mij deaud. Er wordt nu gewerkt aan Tregion, een 1:2 map van Nederland, Duitsland en België. @sven_engelen maakt daar deel van uit, laatste update in dit topic is van juni.

https://forum.tregion.net/
Tja ze doen hun best zou ik maar zeggen, maar tot dus ver zaten alle versies vol met fouten en ze reageren nergens op. Facebook stil, website stil en heel veel gegevens onjuist vermeld.

Volgens mij is het maar 1 persoon die deze mod maakt en de rest zijn fictief.

Wil je een map mod installeren, kies dan voor ProMods, Rusmap of TSM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
TSM moet je ook niet willen, Promods (al dan niet icm RusMap) is eigenlijk de must-have map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pykow TDM was ook 3x niks, daar ben ik al eens achter gekomen. Toch zou het gaaf zijn als Tregion wél wat wordt.
FastFred schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:00:
Ik vind 't niet wat. Ten eerste diepe teleurstelling omdat ik ooit eens begrepen had dat TDM schaal 1:1 was, wat niet zo blijkt te zijn. Ten tweede ben ik verwend door Promods en kan al het andere alleen maar tegenvallen.

Ik ben begonnen in Enschede met een snelle opdracht naar Arnhem. Dus de N18 richting Varsseveld op, onderweg geen Haaksbergen, geen Eibergen (de watertoren stond er wel, maar die leek er in de verste verte niet op), geen Groenlo (waar ik zelf woon), geen Lichtenvoorde, geen Harreveld, geen Varsseveld, niet eens wat kruispunten met stoplichten of iets wat ook maar lijkt op een dorpje. De oprit naar de A18 klopt van geen kant met de echte, eenmaal op de A18 is er geen Doetinchem en op de gehele A18 geen afslag te vinden. Bij knooppunt Oud Dijk draaien we de A12 op, waar de oprit opnieuw niet klopt. De afrit van Zevenaar is er niet, de afrit van Duiven is er niet, de afrit ter hoogte van de Ikea is er niet. Nope, alleen Velperplein, waar geen stoplicht te zien is.

Vrachtje eenmaal afgeleverd in Arnhem pik ik een andere snelle opdracht op die naar Julianadorp gaat, we rijden via Overijssel en Friesland en vervolgens pakken we de Afsluitdijk, want Zuid Holland en het onderste deel van Noord Holland bestaan nog niet. We rijden via het Velperplein een 2-baans (i.p.v. 3-baans) A12 op, 100 meter verder kan ik de afslag al pakken de A50 op, want meer is er niet. Het wild viaduct zit er, we gaan Apeldoorn voorbij en vervolgens staat Gronigen (nee, dat is geen typo van mij, zo stond het op het bord) op de borden. Toen was voor mij de lol er wel af eigenlijk....

Team TDM: werk aan de winkel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
Die special transport ritten vind ik tot nu toe het plezantste. Zijn voor een beginnende trucker wel niet simpel te noemen maar wel fun :). Eerste rit ging eigenlijk tot 80% goed, dan knal ik tegen de vangrail langs de rechterkant. 18.000 van de 21.000 als boete :(.

Ik snap de fun wel van dit spel. Lekker cruisen en geld verdienen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Powerblast op 22-12-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:35:
[...]

Dat is mij ook al eens opgevallen, misschien kan @ScuL dat via Mandelsoft daar nog eens onder de aandacht brengen? ;)
Ze waren er mee bezig maar de persoon die verantwoordelijk is voor de paintjobs is volgens mij langdurig ziek.
Haribo112 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:07:
Je krijgt dan 'External contracts', die je aangeboden worden door World of Trucks.
Let wel op dat WoT niet goed werkt met map mods (in de regel crasht het spel)

[ Voor 27% gewijzigd door ScuL op 22-12-2017 21:21 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
ScuL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:20:
[...]

Ze waren er mee bezig maar de persoon die verantwoordelijk is voor de paintjobs is volgens mij langdurig ziek.

[...]

Let wel op dat WoT niet goed werkt met map mods (in de regel crasht het spel)
Tot nu gebruik ik nog geen map mods, Probeer me eerst wat te orienteren in het basis spel :). Ik had gelezen dat promods voorlopig special transport nog niet ondersteund, als ik die erop zet, verlies is dan dat soort ritten in zijn geheel of betekent dit dat enkel binnen de toegevoegde content van promods deze er niet inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik kan iedereen aanraden dit in VR te gaan spelen. Daar kan geen map mod tegenop.
Niet gedacht dat ik hier zoveel uur in zou stoppen. Echt supergaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banandy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:59:
Ik kan iedereen aanraden dit in VR te gaan spelen. Daar kan geen map mod tegenop.
ach zonder VR heb ik er al 180 Uur er op zitten op steam , en dan heb ik ook nog lang een "probeer"versie gespeeld
dus een 300 uur tik ik wel makkelijk aan met ETS2

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Welke headkit gebruik je dan? De Vive of Oculus of..? En werkt dat wat? Ik zit er aan te denken om dat aan te schaffen ipv 3 nieuwe schermen (zijn nodig aan vervanging toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
erg jammer dat vr zo belachelijk duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Hebben jullie dit ook? Ik doen mee met de contest maar net twee ritten erop zitten en de rit word niet geregistreerd in WoT. Trailer is de juiste, 3 van de 6 in trier 1 zijn goed gegaan en nu moet ik eigenlijk 5/6 hebben gehaald. Iemand een idee waarom dit is?

Verdere info: Nieuw profiel, alleen winter mod staat aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Saybia op 23-12-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Saybia schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:39:
Hebben jullie dit ook? Ik doen mee met de contest maar net twee ritten erop zitten en de rit word niet geregistreerd in WoT. Trailer is de juiste, 3 van de 6 in trier 1 zijn goed gegaan en nu moet ik eigenlijk 5/6 hebben gehaald. Iemand een idee waarom dit is?

Verdere info: Nieuw profiel, alleen winter mod staat aan.
Ik ben nu tier 2 ritten aan het rijden zonder problemen.Zijn je ritten wel meer dan 240 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Odessa schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:51:
[...]

Ik ben nu tier 2 ritten aan het rijden zonder problemen.Zijn je ritten wel meer dan 240 km?
Jazeker, trailer met pakjes, meestal rond de 260 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Saybia schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:56:
[...]

Jazeker, trailer met pakjes, meestal rond de 260 km.
Toevallig niet al een levering gedaan naar die steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Odessa schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:15:
[...]

Toevallig niet al een levering gedaan naar die steden?
Ok, dat maakt dus uit? Ik rij gewoon ergens heen en kijk op de joblist wat er te doen is. Als ik dan pakjes zie dan ga ik aan het werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Saybia schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:29:
[...]

Ok, dat maakt dus uit? Ik rij gewoon ergens heen en kijk op de joblist wat er te doen is. Als ik dan pakjes zie dan ga ik aan het werk 8)
Vandaag ben ik productief geweest.
Alle cadeaus bezorgd. 12 opdrachten.

2 vrachtwagen gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Saybia schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:29:
[...]

Ja, blijkbaar kun je een bepaalde rit maar één keer doen. Er zijn steden waar je cadeau's van meerdere plekken kunt oppikken, ik weet niet of die dan wel nog als een aparte rit gelden.

Ik vind wel dat er een ATS relatief weinig cadeauritjes zijn. Sommige steden hebben er helemaal geen, ik zat in Ely en moest helemaal naar Las Vegas rijden om een rit te vinden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:18:
[...]

Tot nu gebruik ik nog geen map mods, Probeer me eerst wat te orienteren in het basis spel :). Ik had gelezen dat promods voorlopig special transport nog niet ondersteund, als ik die erop zet, verlies is dan dat soort ritten in zijn geheel of betekent dit dat enkel binnen de toegevoegde content van promods deze er niet inzitten?
ProMods overschrijft de gehele kaart dus er zitten in versie 2.25 dan geen ST ritten in.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
ScuL schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:37:
[...]

ProMods overschrijft de gehele kaart dus er zitten in versie 2.25 dan geen ST ritten in.
Dan blijf ik nog ff bij de basis map. Vind ze erg fijn om te doen en heb sowieso nog veel te ontdekken :). Zonet eerst truck gekocht, DAF. Ziet er fijn uit vanbinnen en voldeed aan al m’’ eisen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Voor de liefhebbers: Bora's nieuwe trailerpack is gereleased :D

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=249832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunteraan
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08-2022
Waar kan je die cabine accessoires vandaan halen?
Heb volgens mij alle dlc’s maar niet de goede accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Lunteraan schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:09:
Waar kan je die cabine accessoires vandaan halen?
Heb volgens mij alle dlc’s maar niet de goede accessoires?
De DLC heet gewoon cabin accessoires in de steam shop. Tik maar in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
Deze mod wordt ook erg gaaf hoor, kan niet wachten totdat hij klaar is.
Foggy Weather 2.0 - ETS 2 EDITION

Hier de laatste screens:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/340559374714142721/394454768233480193/ets2_00730.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/340559374714142721/394454773715304448/ets2_00790.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/340559374714142721/394454773887270913/ets2_00809.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vervolg op mijn vorige kerst ritje / Fijne kerst toegewenst.
[YouTube: https://youtu.be/jvi56wtY9yo]

Heb nu wel alle kerstritjes voltooid in ETS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Pykow schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:44:
Vervolg op mijn vorige kerst ritje / Fijne kerst toegewenst.
[video]

Heb nu wel alle kerstritjes voltooid in ETS2.
nu ATS nog even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik hou wel van events, dus ik heb ET2 ook weer eens afgestoft. Eindelijk een beetje tijd deze week. Nu de eerste paar kerstritjes gedaan. Ik kwam er verder achter dat mijn profiel kennelijk niet op steam opgeslagen is. Kleine tegenvaller omdat ik al een heel eind was voordat ik mijn pc moest formatteren, kennelijk is die voortgang verdwenen.
Nou ja goed excuus om nu opnieuw te beginnen met een verse 0%

Fijne truckdagen iedereen

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Helaas gaat dat niet lukken haha. Je hebt volgens mij maar tot maandag de tijd.
Wel heb ik ATS weer geinstalleerd, beetje afwisseling kan geen kwaad.
rockhopper schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:02:
Ik hou wel van events, dus ik heb ET2 ook weer eens afgestoft. Eindelijk een beetje tijd deze week. Nu de eerste paar kerstritjes gedaan. Ik kwam er verder achter dat mijn profiel kennelijk niet op steam opgeslagen is. Kleine tegenvaller omdat ik al een heel eind was voordat ik mijn pc moest formatteren, kennelijk is die voortgang verdwenen.
Nou ja goed excuus om nu opnieuw te beginnen met een verse 0%

Fijne truckdagen iedereen
Doe je snel, toen ik van 0% af aan begon, duurde het vrij lang voordat ik een eigen truck had om de externe opdrachten uit te kunnen voeren. Ik heb er nu 23 uur inzitten in mijn nieuwe profiel met 3 vrachtwagens in bezit (uiteraard 2 basis trucks met chauffeurs en ik zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Pykow schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:12:
[...]

je hebt een maand de tijd:
mschol schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:23:
Grand Gift Delivery 2017

[...]

bron

[ Voor 36% gewijzigd door mschol op 24-12-2017 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pykow schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:12:
[...]

[...]

Doe je snel, toen ik van 0% af aan begon, duurde het vrij lang voordat ik een eigen truck had om de externe opdrachten uit te kunnen voeren. Ik heb er nu 23 uur inzitten in mijn nieuwe profiel met 3 vrachtwagens in bezit (uiteraard 2 basis trucks met chauffeurs en ik zelf)
Tja ik pakte na m'n eerste rit meteen een lening zodat ik een budget truck kon kopen. Ik geloof dat ik de goedkoopste volvo heb gekocht met een kleine meerprijs voor de kleur zwart.
Voordeel is dat je dan meteen met je kerstpakket ritjes kan beginnen terwijl je geld spaart voor of uitbreiding of terugbetalen.
Ik wist van vorig jaar dat de kerstpakket ritten veel euro per km opleveren, beetje valsspelen eigenlijk, maar ik vroeg er ook niet om, om op nieuw te beginnen dus :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/904527001183680382/2296A7D4577000DBDDD8349ACD2236C444EAABB1/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/904527001183879469/7EBCED8B3F1B274C0EB7726E953909E44F136849/

Heerlijk cruisen zo _/-\o_ Ben ook heel erg blij met Rusmap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
zo, tier 1 ets2 is achter de rug, op naar tier 2 (en 1&2 van ATS)

nu wel de hele ritten gebruik gemaakt van mijn delainclip

ben er nog niet helemaal uit of ik het fijn vind..

[ Voor 46% gewijzigd door mschol op 24-12-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens wat ritten in IJsland gemaakt en ik ben weer helemaal verliefd. Spectaculair goed, ik merk dat ik continu rond blijf rijden om te genieten van hoe mooi het daar is. Een compliment voor het land maar zeker ook voor ProMods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Gisteren 2,5 ritje special transport gedaan. Werkt echt mooi, elke lading heeft zijn eigen uitdaging. Nu nog bezig met de silo, naar die zwenkt achter ong een rijbaan uit als je de bocht om draait. Moet je echt rekening mee houden :+

Krijg je verderop na een keer of 4 de oprit niet gehaald te hebben de tip dat je je differentieel kan locken. Zeg dat ff eerder zeg :p

Iig tevreden met de dlc. Ben benieuwd of er leuke trailermods komen. Bijvoorbeeld een windmolenwiek oid is goed mogelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Nu online
Zit er eigenlijk ook kwa vrachten moeilijkheidsgraad een progressiesysteem in zeg maar? De snelle ritten die ik tot nu toe had gedaan waren v.w.b. de truck waarmee ik kon rijden niet zo lastig als de truck die ik nu zelf gekocht heb :). Een DAF XF maar deze heeft het beduidend moeilijker om de vracht te trekken.

Kun je eigenlijk ook ergens zien wat nog net te doen is of wat net niet te doen is? Heb zo het gevoel dat 17ton toch wel de max momenteel is dat ik degelijk kan trekken.

Edit: zonet nog ritje naar groningen. Knap stukje daar op die bruggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Powerblast op 25-12-2017 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ook nog maar even een kerstritje gedaan😂

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/929296966657011327/691123E32F8C5884884B3CE17A92EDBD7A1EBE54/

Na de 3e kerstrit, kan ik geen nieuwe ritten meer pakken. Mijn truck is niet geschikt volgens WoT.
Beetje vreemd is dezelfde truck als de eerste 3 ritten.
Een nieuwe Scania S gekocht, maar ook deze word niet als geschikt geacht.
Misschien een Bug, later deze week nog eens proberen.

[ Voor 45% gewijzigd door FransJansen op 26-12-2017 14:58 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Powerblast schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:12:
Zit er eigenlijk ook kwa vrachten moeilijkheidsgraad een progressiesysteem in zeg maar? De snelle ritten die ik tot nu toe had gedaan waren v.w.b. de truck waarmee ik kon rijden niet zo lastig als de truck die ik nu zelf gekocht heb :). Een DAF XF maar deze heeft het beduidend moeilijker om de vracht te trekken.

Kun je eigenlijk ook ergens zien wat nog net te doen is of wat net niet te doen is? Heb zo het gevoel dat 17ton toch wel de max momenteel is dat ik degelijk kan trekken.

Edit: zonet nog ritje naar groningen. Knap stukje daar op die bruggen.
Breekbare vrachten etc vind ik toch wel wat spannender dan gewone trailers. Die kraan op mijn bovenstaande screenshot is best zwaar en zelfs met 730pk merk je dat. Hij steekt ook uit qua breedte en de wielen van de trailer draaien wat het allemaal net even wat anders maakt. Ik heb de special transport DLC nog niet gedaan (geen zin om zonder mod maps te spelen) maar reken maar dat die wat uitdagender is :9

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb de RJL Scania trucks geïnstalleerd, echter de 'T' (neus) truck heeft op veel onderdelen een rare roze gloed. Als ik de onderdelen verander in plastic paint onderdelen dan zit het wel goed maar toch blijven sommige dingen roze, zoals het chassis.. Vrij irritant. Lijkt ook niet echt uit te maken in welke volgorde ik ze zet, maar ik kan het mis hebben....

edit;
Ik heb het al gevonden :+ Blijkbaar was een Google search op "RJL Scania pink" genoeg om er achter te komen dat het aan de 'Remoled' mod lag, waarvan ik gewoon niet de laatste versie had :P

edit2;
Heus nachtwerk van gemaakt.. Ben niet de enige zo te zien _O-
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/904527289606349635/F9CFE751E0ED4E24BA13367301E7285F4F7D0379/

En de nieuwe neus
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/904527289606352033/9E2B440D5142C85A0F65B09DD2550470F5F38306/
oOo

[ Voor 15% gewijzigd door Streskip op 27-12-2017 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

mschol schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:34:
zo, tier 1 ets2 is achter de rug, op naar tier 2 (en 1&2 van ATS)

nu wel de hele ritten gebruik gemaakt van mijn delainclip

ben er nog niet helemaal uit of ik het fijn vind..
Wat vind je er niet fijn aan? Goed afgesteld geeft het hier zoveel meer immersie. De hele truck past niet in de breedte op m'n scherm, met headtracking kan ik ook echt specifiek naar de spiegels kijken en moet dat eigenlijk ook. Zonder dat zie je de spiegels niet, of je moet permanent die virtuele spiegels vol in beeld hebben.

Zit nu al weer een tijdje op 1.26 met Promods die daarbij hoort en een nieuwe lading visuele Jazzycat mods. Echter blijf ik een deel fictieve bedrijven houden volgens mij en een deel toch wel bedrijven en panden als IKEA, Bauhaus. Is Promods stock helemaal fictief, of zit zoiets als Bauhaus dus al native in Promods? Toen ik de mod voor realistische tankstations probeerde crashte de boel, dus vermoed dat die in elk geval niet onderling compatibel zijn. Ik kom namelijk sowieso nog fictieve tankstations tegen.

Mensen nog andere aan te raden mods die realisme toevoegen zonder een enorme performance hit te zijn?

Gebruik ook nog 'Realistic Weather Sound'. Die zorgt voor wat realistischere regen en moeilijkere zichtbaarheid daarbij. Best tof.

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 27-12-2017 13:51 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 162 Laatste