Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kijk nog voor de grap eens naar de Sims 3, Electronic Arts uiteraard. Een spel van 8 jaar maar een uitbreidingspakket kost nog steeds € 35,- 8)7 (FYI: dat is net zoveel als het spel zelf zonder uitbreidingspakket)

ja, ik was te laat met de black friday/cyber monday sale met 75% korting, ik wilde Sims 3 Huisdieren erbij hebben :'(
mamorunl schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:03:
Iemand nog een goede monitor die ze aanraden? minimaal 27" en er moeten 3 naast elkaar kunnen staan. Volgens mij is de VR ondersteuning in ETS nog niet echt supergoed.
Als je triple screen wil gaan dan kan het ook rustig 24" zijn hoor. Maar dat is afhankelijk van hoe ver je van de monitor af zit.

Let in ieder geval op dat de schermrand aan de zijkant mooi dus is en dat de rand rondom het scherm geheel vlak is. Als je de schermen met de rand tegen elkaar aan zet in een hoek op elkaar dat ze dan strak tegen elkaar aan staan en er geen ruimte ontstaat tussen de schermen.

[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 30-11-2017 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb net deze AOC Q2577PWQ gekocht, de randen zijn vrij dun dus ik denk dat je er wel 3 naast elkaar kan gebruiken. Let wel: 25 inch is vaak 1440p , deze AOC dus ook. Ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar 3 x 1440p is wel een vrij heftige resolutie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 09:10
DLC Italia.

Goedkopere prijzen, dan de Steam winkel.

https://www.instant-gamin...2-italia/?igr=AnonymousWP
€13.49

http://www.allkeyshop.com...ia-cd-key-compare-prices/
€11,14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Is die ProMods dependency op de laatste DLC nou eigenlijk een soort handreiking naar SCS toe? Kan me voorstellen dat het niet per se technisch altijd noodzakelijk is. Geen kritiek of bezwaar ofzo hoor, maar vroeg het me gewoon af.

En een oudere ProMods is ook nog te downloaden of kan je hem dan beter vooraf al downloaden? Ik moet nog steeds zelfs Frankrijk kopen, dus zit sowieso nog op een oudere. Kom er niet zoveel aan toe sinds ik aldoor gedoe heb met van die random crashes, waardoor je weer dagenlang aan het debuggen bent :'(. En trek het niet zo goed als m'n profiel vernaggeld wordt door van die teleportaties, of dat de game de rit afkapt wegens te veel wijzigingen.

Kwam dit trouwens ook tegen; een 3D-print voor een shifter/splitter voor de G27. Lijkt me wel leuk om zelf eens zo'n Eaton Fuller layout te maken. Heb je de splitter/shifter constructie ook in Europese vrachtwagens? Ik speel alleen ETS namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/51/7f/05/ba/e0/7749e9c8a0a73344423ba703d546c22a_preview_featured.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/3c/e6/cf/3b/09/b8a3c1cc44e05f9cab78ec8d9558949d_preview_featured.jpg
https://www.thingiverse.com/thing:2602873

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 30-11-2017 11:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +6 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:59:
Is die ProMods dependency op de laatste DLC nou eigenlijk een soort handreiking naar SCS toe? Kan me voorstellen dat het niet per se technisch altijd noodzakelijk is. Geen kritiek of bezwaar ofzo hoor, maar vroeg het me gewoon af.
Nee niet zo zeer, alhoewel het wel zo uitkomt. Het is zo dat we graag over de laatste tools en modellen beschikken en iedere nieuwe DLC komt weer met een heel arsenaal assets.
Die assets gebruiken we dan ook weer in andere landen waar ze toe te passen zijn, zo bracht de France DLC bijv. automatisch openende hekken die we ook weer in IJsland hebben gebruikt.

Nog een voorbeeld, hier is de herbouwde Poolse stad Siedlce met de assets van DLC France:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R9X2zNA.png

En hier is dezelfde stad als je de DLC France niet zou hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cugpLt5.png

Zelfs het gras type daar is uit de DLC.

Ook is het zo dat meer dan 90% van de community altijd over alle DLC's beschikt en het onnoemelijk veel werk zou zijn verschillende versies te maken zonder DLC requirements. Het devies is dus; go with the flow.
En een oudere ProMods is ook nog te downloaden of kan je hem dan beter vooraf al downloaden? Ik moet nog steeds zelfs Frankrijk kopen, dus zit sowieso nog op een oudere.
Jazeker, op de compatibiliteitspagina

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 30-11-2017 11:12 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
MsG schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:59:

En een oudere ProMods is ook nog te downloaden of kan je hem dan beter vooraf al downloaden? Ik moet nog steeds zelfs Frankrijk kopen, dus zit sowieso nog op een oudere. Kom er niet zoveel aan toe sinds ik aldoor gedoe heb met van die random crashes, waardoor je weer dagenlang aan het debuggen bent :'(. En trek het niet zo goed als m'n profiel vernaggeld wordt door van die teleportaties, of dat de game de rit afkapt wegens te veel wijzigingen.

Kwam dit trouwens ook tegen; een 3D-print voor een shifter/splitter voor de G27. Lijkt me wel leuk om zelf eens zo'n Eaton Fuller layout te maken. Heb je de splitter/shifter constructie ook in Europese vrachtwagens? Ik speel alleen ETS namelijk.

[afbeelding]
[afbeelding]
https://www.thingiverse.com/thing:2602873
Natuurlijk heb je in EU ook shifters/rangesplitter configuraties.

Ik heb zelf nu een Eaton Fuller CSIO SKRS shifter knop, maar zelf een maken lijkt me ook wel interessant. Heb alleen geen 3d printer ;) :P ik ben voor mijzelf bezig met een button box met een USB controller erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door NoFearWizz op 30-11-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Waar heb je deze zelf gekocht?, sommige keysites zijn nl nog wel eens shady met baggersuport. Vele zijn gelukkig ook goed :0

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Sn3gG3l schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:31:
[...]

Waar heb je deze zelf gekocht?, sommige keysites zijn nl nog wel eens shady met baggersuport. Vele zijn gelukkig ook goed :0
Haal daar gewoon me games.
Heb zelf nog nooit problemen gehad.

K heb toevallig, vorige week vrijdag, de 3 dlc's (Going east + Scandinavië + vive la france) tegelijk in een gebundelde pack, op steam gekocht, ivm black friday, voor €14,37.

Als je nog even kan wachten, er komt weer een steam sale aan.

[ Voor 6% gewijzigd door NLoldebroek op 01-12-2017 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

En daar is dan de final:

http://blog.scssoft.com/2...mulator-2-update-130.html

Nu nog even wachten tot de voor mij belangrijke mods compatible zijn.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:46:
En daar is dan de final:

http://blog.scssoft.com/2...mulator-2-update-130.html

Nu nog even wachten tot de voor mij belangrijke mods compatible zijn.
Staat ook al meteen klaar in "Downloads" onder Steam. 1,2GB! :o :D
Sn3gG3l schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:31:
Zoals ik hier zeg: Instant-Gaming koop ik al jaren bij en is erg betrouwbaar en heeft hele goed reputaties. Ook op supportgebied.

[ Voor 39% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-12-2017 12:56 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:54:
[...]

Staat ook al meteen klaar in "Downloads" onder Steam. 1,2GB! :o :D

[...]

Zoals ik hier zeg: Instant-Gaming koop ik al jaren bij en is erg betrouwbaar en heeft hele goed reputaties. Ook op supportgebied.
Scusi, niet gezien, ga ff kijken, dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Leuk om te lezen, @ScuL. Gezien het genot van zo'n DLC en hoe het SCS in staat stelt om de game te onderhouden en verbeteren, vind ik het die 17,99 zeker waard! Ik heb alvast een rondje gereden in de nieuwe S730 samen met de stock v8 sound van Kriechbaum in Frankrijk. Ik kijk alvast uit naar 5 december :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijg je die Nav aan in die nieuwe Scania

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:46:
[...]

Echt? Die doe ik altijd als ik de kans krijg, zijn vrij eenvouding en meestal lukt het ook bij de 1e poging.

Dit is mijn favoriete combi in ETS2 overigens. Achteruitrijden is relatief makkelijk als je dat vergelijkt met de doubles in ATS, hoewel je wel wat meer ruimte nodig hebt om te manouvreren.

Oja, vlak na deze screenshot heeft deze Scania de 600.000km aan getikt 8)

[afbeelding]
vooralsnog geen situaties gehad met achteruit rijden met doubles.

en ik kan het wel, het kost mij alleen wat meer tijd. (achteruit in de antonov lijkt mij wel intressant overigens)

iemand die weet wanneer het WoT event eindigd? om klokslag 0:00 vanavond, of later?

ik heb gisteravond even snel de helft voltooid, maar ben nu het grootste deel van de dag weg en wil hem nog wel afmaken (denk dat het wel lukt, maar als ik meer tijd heb zou dat fijn zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

ravw schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:53:
Hoe krijg je die Nav aan in die nieuwe Scania
In de nieuwe update (1.30) zit dit, in American Truck Simulator was dit al eerder. Het werkt heel prettig! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenmelle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:51:
[...]

In de nieuwe update (1.30) zit dit, in American Truck Simulator was dit al eerder. Het werkt heel prettig! :>
als het goed is zit ik al in 1,30 dus dan zou hij gewoon moeten werken of moet je hem nog ergens aanzetten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

@ravw, hmm, voor zover ik weet zou het standaard moeten werke in 1.30: er is geen setting hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Gisteren en vandaag sinds lange tijd weer eens begonnen met het trucken, ik vroeg mij af of een bepaalde bug al verholpen is. Namelijk de bug dat als wanneer je een zware lading koppelde je truck achterover ging hangen waardoor je niet meer kon sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb nu 1.30, maar als ik nu online een scaniadealer bezoek crasht het programma. Ik krijg nog net de lijst met varchtwagens te zien, maar niet de plaatjes van de vrachtwagens. Dan crasht ETS2.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Cranzai schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:30:
Gisteren en vandaag sinds lange tijd weer eens begonnen met het trucken, ik vroeg mij af of een bepaalde bug al verholpen is. Namelijk de bug dat als wanneer je een zware lading koppelde je truck achterover ging hangen waardoor je niet meer kon sturen.
Wat definieer je als zware lading? Verder kun je altijd meer assen nemen of zo'n liftsysteem, zijn in de loop der jaren best wat mogelijkheden bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Maasluip schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:41:
Ik heb nu 1.30, maar als ik nu online een scaniadealer bezoek crasht het programma. Ik krijg nog net de lijst met varchtwagens te zien, maar niet de plaatjes van de vrachtwagens. Dan crasht ETS2.
Speel je via Steam? Heb je de bestanden al eens vernieuwd? In steam: Rechtsklik op ETS 2, eigenschappen, tabblad Lokale bestanden en dan Integriteit van spelcache controleren.

Als je mods gebruikt, zet die dan eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Net ook gepreordered, heb er weer zin in! Geen sinterklaas dus vd week meteen gas erop :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 15:26

Desperado112

Mokum

Zojuist de update gedaan (steam) en weet je wat mij nu pas opvalt. Het volk met de caravans/campers, deze heb ik nog niet eerder gezien. En realistisch dat het is :( rijden net zoals in het echt net geen 80... grrrr.

wel benieuwd naar Italië van de week :)

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Sn3gG3l schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:09:
[...]

Wat definieer je als zware lading? Verder kun je altijd meer assen nemen of zo'n liftsysteem, zijn in de loop der jaren best wat mogelijkheden bijgekomen.
Heel specifiek, de jazzycat treinen op een oplegger icm met een 6x4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga ff een nieuw profiel starten om alvast te spelen met de nieuwe Scania. Tot over een week ofzo :P

EDIT: ik had nog een vanilla profiel :D

EDIT: Scania S highroof, 4x2 chassis, 500pk 6-cilinder en 12+2 versnellingsbak + retarder. Wat een lekker ding O+

EDIT: hoewel het cruise control display het wel suggereert, geen functionerende adaptive cruise control

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 02-12-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
FastFred schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:47:
Ik ga ff een nieuw profiel starten om alvast te spelen met de nieuwe Scania. Tot over een week ofzo :P

EDIT: ik had nog een vanilla profiel :D

EDIT: Scania S highroof, 4x2 chassis, 500pk 6-cilinder en 12+2 versnellingsbak + retarder. Wat een lekker ding O+

EDIT: hoewel het cruise control display het wel suggereert, geen functionerende adaptive cruise control
Hebben Scania's geen 8 cilinder vanaf 500pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, die nieuwe S en R serie blijkbaar niet. Daar begint de V8 pas vanaf 520pk. Volgens mij was dat al zo vanaf de Streamline trouwens
Cranzai schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:30:
Daar hebben de Volvo's een hele tijd flink last van gehad. Maar dat is echt 2 jaar geleden ofzo die bug :?

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 03-12-2017 01:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
whoops, dubbelpost

Nouja, nu ik toch in overtreding ben :+

Beeld van de nieuwe Scania, hier is ze O+

Met nog geen 100km op de klok direct maar hard aan het werk gezet met deze mod. Ja I know, beetje saaie truck zo, ben nog niet zo ver in m'n vanilla profiel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CEwrhUyZLvbScXj6H16MABjp/full.png

En de award voor de slechtste toevoeging aan de AI ooit gaat naar: de caravan ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1dMCeGbDx8q8ZMLZRX67yAsS/full.png

Verder ook nog een rooie Clio met neon onder de auto tegen gekomen nabij Hamburg 8)7

[ Voor 197% gewijzigd door FastFred op 03-12-2017 01:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Fan made trailer Italie DLC

[ Voor 24% gewijzigd door Barfman op 03-12-2017 12:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney_NL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 11:37
Iemand die gebruik maakt van deze mod/Plugin?
https://koenvh.nl/nl/projects/ets2-local-radio

Is het aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Nu online
Sydney_NL schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:17:

Is het aan te raden?
doorzoek dit topic maar eens op koenvh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney_NL
@Carfanatic ja ik weet dat Koenvh hier zit :)
Maar ik was gewoon benieuwd wat iedereen vind van die toevoeging in de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, de V8 in de nieuwe Scania is niks vind ik. De 6-cilinder klinkt lekkerder en de versnellingen van de V8 zijn te lang, zelfs in 1L moet je moeite doen om op vlakke grond van je plek te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sydney_NL Wij van WC-Eend vinden van wel :+

Persoonlijk ben ik wel fan van buitenlandse radio, vooral omdat het wat extra sfeer geeft. Geen idee wat ze in het Italiaans over de radio schreeuwen, maar mooi klinkt het wel :+
Als je echter liever geen muziek hebt of naar je eigen muziek of radio luistert, dan zul je er vrij weinig aan hebben. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Koenvh op 03-12-2017 17:20 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney_NL
@Koenvh We installeren het en gaan het wel proberen :) is wel een gaaf Concept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney_NL
Hebben jullie ook een Teamspeak of een Discord waar jullie gebruik van maken wanneer jullie Euro Truck spelen? ik mis namelijk nu wel is de gezelligheid onder het rijden naast de muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:26:
Nope, ik vind het juist heerlijk om km's te maken met een film of serie op m'n 2e monitor.
is dat niet heel irritant? dan kan je toch nooit je echt concentreren op 1 van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sydney_NL schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:26:
Hebben jullie ook een Teamspeak of een Discord waar jullie gebruik van maken wanneer jullie Euro Truck spelen? ik mis namelijk nu wel is de gezelligheid onder het rijden naast de muziek
IRC!
Maar het lijkt me wat irritant typen terwijl je aan het sturen bent. :-)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Sydney_NL schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:26:
Er zijn verschillende samenrijdende groepen actief, die babbelen via Teamspeak of Discord
Vaak zijn er wel een paar Nederlanders te vinden, in 1 van de Nederlandse steden, die samen ritten willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb vandaag een G29 stuurtje gekregen samen met een TH8A shifter (m'n Playseat Challenge zijn ze kwijtgeraakt bij de Post :'( ).

Net ff getest en wow wat tof maar ook wat erg wennen zeg zo'n H-shifter!

Heb een Volvo en die lay-out moet ik echt ff uit m'n kop gaan leren. Blijkbaar heb je C1 C2 1 2 3 4 (shift down) 5 6 7 8 9 10 (shift up) 11 12 en dan terug weer 12 11 (shift up) 10 9 8 7 6 5 (shift down) 4 3 2 1 C2 C1.

Heb het wisselen van versnellingspook gebind op de +/- knoppen van m'n stuur maar misschien zijn daar wat betere mogelijkheden voor want ik vind dit opzich wel verwarrend.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je de geavanceerde shifter setup ook doorlopen? Daar kun je voor Scania en DAF de echte Scania en DAF bakverhoudingen inschakelen (12 en 12+2 voor Scania en ZF16 en ZF12 voor DAF), ik dacht dat die er ook voor Volvo was.

Het is ff wennen op die manier maar vind het heerlijk. Ik gebruik de 12+2 versnellingsbak van Scania. 14 versnellingen vooruit (12 normale en 2 kruipversnellingen) en 2 versnellingen achteruit.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 04-12-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

FastFred schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:44:
Heb je de geavanceerde shifter setup ook doorlopen? Daar kun je voor Scania en DAF de echte Scania en DAF bakverhoudingen inschakelen (12 en 12+2 voor Scania en ZF16 en ZF12 voor DAF), ik dacht dat die er ook voor Volvo was.

Het is ff wennen op die manier maar vind het heerlijk. Ik gebruik de 12+2 versnellingsbak van Scania. 14 versnellingen vooruit (12 normale en 2 kruipversnellingen) en 2 versnellingen achteruit.
Ik zie het inderdaad. Volvo 12+2 zit er inderdaad in.

Snap er alleen helemaal niets van dus ga me eerst maar even inlezen haha :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je moet 1 knopje configureren om te schakelen tussen hoge (H) en lage (L) gearing en 1 knopje om te kunnen switchen tussen de range van de versnellingen die je hebt (range 1 t/m 3 en range 4 t/m 6)

Bij de Scania 12+2 bak zit de

achteruit versnelling 1 en 2 op de positie van de 1e versnelling van de pook
kruipversnelling 1 en 2 op de positie van de 2e versnelling van de pook
1e versnelling hoge (1H) en lage (1L) gearing op de positie van de 4e versnelling van de pook
2e versnelling hoge (2H) en lage (2L) gearing op de positie van de 5e versnelling van de pook
3e versnelling hoge (3H) en lage (3L) gearing op de positie van de 6e versnelling op de pook

Dan schakel je met het andere knopje naar de 2e set met versnellingen en ga je dus van 3L of 3H naar 4L of 4H

4e versnelling hoge (4H) en lage (4L) gearing op de positie van de 4e versnelling van de pook
5e versnelling hoge (5H) en lage (5L) gearing op de positie van de 5e versnelling van de pook
6e versnelling hoge (6H) en lage (6L) gearing op de positie van de 6e versnelling van de pook.

Tijdens accelereren vanuit stilstand met vracht start ik vaak in 1H, dan schakel ik naar 2H, 3H, 4L of 4H (afhankelijk van gewicht van de lading of helling), 5L, 5H, 6L, 6H

Zonder lading blijf ik meestal in H gearing en start ik in 2H, dan 3H, 4H, 5H, 6H

Dit schema is van een 12 bak, hier mis je dus de 2 kruipversnellingen in positie 2.

Afbeeldingslocatie: https://www.scaniadrivergame.com/images/hshifter_rangesplitter.gif

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 04-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
tot nu toe weinig bereikt, iets van 20k in de bank en zit te dubben of ik een lening moet nemen :+

Wel zou ik graag wat kleine dingen nog zien in het spel;

Meer locaties. Disneyland parijs, Tata Steel, Zwitserland, etc.
Kleinere vrachtwagens/bestel busjes

dat soort dingen :+

Niet heel boeiend allemaal, maar zou het wel leuker maken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

FastFred schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:13:
Je moet 1 knopje configureren om te schakelen tussen hoge (H) en lage (L) gearing en 1 knopje om te kunnen switchen tussen de range van de versnellingen die je hebt (range 1 t/m 3 en range 4 t/m 6)

Bij de Scania 12+2 bak zit de

achteruit versnelling 1 en 2 op de positie van de 1e versnelling van de pook
kruipversnelling 1 en 2 op de positie van de 2e versnelling van de pook
1e versnelling hoge (1H) en lage (1L) gearing op de positie van de 4e versnelling van de pook
2e versnelling hoge (2H) en lage (2L) gearing op de positie van de 5e versnelling van de pook
3e versnelling hoge (3H) en lage (3L) gearing op de positie van de 6e versnelling op de pook

Dan schakel je met het andere knopje naar de 2e set met versnellingen en ga je dus van 3L of 3H naar 4L of 4H

4e versnelling hoge (4H) en lage (4L) gearing op de positie van de 4e versnelling van de pook
5e versnelling hoge (5H) en lage (5L) gearing op de positie van de 5e versnelling van de pook
6e versnelling hoge (6H) en lage (6L) gearing op de positie van de 6e versnelling van de pook.

Tijdens accelereren vanuit stilstand met vracht start ik vaak in 1H, dan schakel ik naar 2H, 3H, 4L of 4H (afhankelijk van gewicht van de lading of helling), 5L, 5H, 6L, 6H

Zonder lading blijf ik meestal in H gearing en start ik in 2H, dan 3H, 4H, 5H, 6H

Dit schema is van een 12 bak, hier mis je dus de 2 kruipversnellingen in positie 2.

[afbeelding]
Hele goeie post, thanks! Ik ga er mee stoeien :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:38
Ook maar eens begonnen aan ATS, toch wel even heel wat anders dan ETS :9 De Amerikaanse trucks liggen me niet zo heel erg op de Cascadia na, maar die kan ik nog niet kopen.

Net begonnen
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860614561615504552/38D273496CEB5007E178E114B2BC1962A45DF29F/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860614665749446305/99DD87CB3C8234FF157899F8C57EA028BB0E98A4/

Vanaf level 5 de truck maar eens wat gaan upgraden en kan ook al wat leuker spul vervoeren
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860614950113613596/054612860DC185BE08B616A9E764E0B30112F841/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860614950113685678/20CDC212EEEF3C5B91000F2DD551681CBD235557/

Maar eerlijk is eerlijk, ik mis ETS wel :X Europa is veel uitdagender om te rijden en de Europese trucks zijn gewoon veel mooier :D
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860614950113736831/7DF845781FCE1D1E1F4846526D27D374AA96141A/

Acties:
  • +9 Henk 'm!
ProMods 2.25 voor ETS2 1.30 staat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
ScuL schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:30:
ProMods 2.25 voor ETS2 1.30 staat online
Thnx @ScuL
Vraagje over de def file, aangezien ik nu een behoorlijke upgrade van mijn pc gedaan hebt, kan ik dan de hoogste kwaliteit vegetation drawing distance kiezen, of is de allerhoogste kwaliteit niet goed voor mijn setup.

I7 8700K 4.9 Ghz en een GTX 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:38
Barfman schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:35:
[...]

Thnx @ScuL
Vraagje over de def file, aangezien ik nu een behoorlijke upgrade van mijn pc gedaan hebt, kan ik dan de hoogste kwaliteit vegetation drawing distance kiezen, of is de allerhoogste kwaliteit niet goed voor mijn setup.

I7 8700K 4.9 Ghz en een GTX 1080
Zoiets kan je toch gewoon even zelf proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met zo'n systeem zou je de allerhoogste kunnen proberen, mits je niet op 4K speelt (of met 3 monitoren).
Anders 1 optie lager nemen.

Overigens is het zo dat de veranderingen van SCS in het GPS systeem van 1.30 de laadtijd behoorlijk negatief beïnvloeden.
Als je met ProMods (of nog erger met meerdere kaartcombinaties) speelt dan zal de laadtijd minstens 1 à 2 minuten langer duren dan in vorige versies van ETS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
ScuL schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:10:
Met zo'n systeem zou je de allerhoogste kunnen proberen, mits je niet op 4K speelt (of met 3 monitoren).
Anders 1 optie lager nemen.

Overigens is het zo dat de veranderingen van SCS in het GPS systeem van 1.30 de laadtijd behoorlijk negatief beïnvloeden.
Als je met ProMods (of nog erger met meerdere kaartcombinaties) speelt dan zal de laadtijd minstens 1 à 2 minuten langer duren dan in vorige versies van ETS2
Ik geloof dat ets2 daar een cache bestand voor wordt aangemaakt in je profiel map om dat te versnellen, werkt dat ook bij promods als je gesaved hebt en de volgende keer weer gaat spelen. Of is dat cache bestand voor iets anders. Als je bij versie ets2 1.30 de eerste keer laad, dan gaat het ook langzamer, maar de tweede keer gaat dat al een stuk sneller. Ik haalde dat cache bestand weg, en daarna duurde het weer langer dat laden.

Edit: Net even de laadtijd getest.

Standaard ETS2 map met 8 mods = 4.8 sec
Promods map met dezelfde mods = 1.43.0 sec (1e start)
Promods map met dezelfde mods = 0.57.0 sec (2e start)

Er zit dus een verschil van 46 seconde zonder dat cache bestand.

[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 04-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:10:
En ik vind het nu al lang duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, dat over het cachebestand is iets nieuws voor me. Ik zal daar zelf weinig profijt van hebben omdat onze map iedere dag veranderd en daardoor ook iedere dag het cachebestand opnieuw aangemaakt zou moeten worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ScuL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:24:
Hm, dat over het cachebestand is iets nieuws voor me. Ik zal daar zelf weinig profijt van hebben omdat onze map iedere dag veranderd en daardoor ook iedere dag het cachebestand opnieuw aangemaakt zou moeten worden :(
Je bent nooit te oud om iets te leren :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
ScuL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:24:
Het bestand heet ook iets van navicache.profielnaam , voor elke profiel wordt er een aangemaakt. Ik denk dat bij het afsluiten van het spel dat bestand een soort van geheugen opslag is zodat hij sneller laad, het werkt in ieder geval wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

Ik las dat de DLC vandaag beschikbaar zou zijn ? (5 December) , maar ik zie nog geen [koop] knop op de steam pagina ?
Is de DLC uitgesteld ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Pykow schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:44:
Ik las dat de DLC vandaag beschikbaar zou zijn ? (5 December) , maar ik zie nog geen [koop] knop op de steam pagina ?
Is de DLC uitgesteld ?
Ze releasen hem vanmiddag pas. Stond ook op de website van SCS.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Sydney_NL schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:17:

Is het aan te raden?
Vind het een erg leuke meerwaarde. Ik mistte het zelf wel namelijk en ging het handmatig doen in landen waar ik reed, maar zo is het toch veel leuker. Het werkt voor mij wel immersie-verhogend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 19:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi :D

voor new pro mod 2.25 en rusmap is er ook new connector ? of moet ik de oude gebruiken

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Rusmap heeft een nieuwe connector included.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

9 min.... and counting *O*

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is uit ... 17 euro en hier is hij aan het binnen halen , ben benieuwd en nu snel even boodschappen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ravw schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:07:
Hij is uit ... 17 euro en hier is hij aan het binnen halen , ben benieuwd en nu snel even boodschappen halen
€17,99 toch?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Je kan ook de Map Booster bundel nemen, dan ben je toch wat goedkoper uit.

Trouwens, voor de mensen die nog mappen missen, is dit wel een koopje.
Going East!
Scandinavia
Vive la France !
Italie

15% korting

http://store.steampowered..._Simulator_2_Map_Booster/

[ Voor 38% gewijzigd door Barfman op 05-12-2017 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben in de Steam community eens gaan kijken bij ETS2. Als je je afvraagt waar alle slecht Engels pratende azijn pissende oostblokkers heen gegaan zijn die in de comment sectie van SCS' blog zaten.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik doe geen eens de moeite om dat te lezen, zijn altijd dezelfde soort gasten met een hoop commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snap dat hele obsessieve gedoe niet dat iedereen per se via het overpricede Steam wilt kopen, of per se via een Nederlandse site :?. Hier is 'ie namelijk gewoon te koop voor een kleine 12 euro, met top service en instant delivery (hence the name): https://www.instant-gaming.com/nl/2226-betaling-key-steam-euro-truck-simulator-2-italia/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Wat is nou 17 euro voor een map DLC waar je uren in kan rijden ;)
Die 17 euro haal je er zowel uit met plezier.

Vergelijk het eens even met Train simulator ;)
wil je daar alle DLC's ben je gewoon 3000 euro kwijt ofzo voor een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pykow schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:28:

Dit inderdaad. En de 1 euro voor Promods is standaard de best bestede euro van het jaar voor mij.

Heb nooit moeite om een paar tientjes neer te leggen voor iets waar je meerdere uren plezier uit haalt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:04
Mandelsoft die voor SCS werkt en Promods, die was afgelopen zondagavond bij Squirrel live aan het praten over de Italia DLC. Hij heeft al wel laten vallen dat ze alweer bezig zijn met een nieuwe map DLC. Dus ben benieuwd wat het word. Nu wachten op de Special Transport :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:28:

Planespotter schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:29:
Dit inderdaad. En de 1 euro voor Promods is standaard de best bestede euro van het jaar voor mij.

Heb nooit moeite om een paar tientjes neer te leggen voor iets waar je meerdere uren plezier uit haalt.
Wie zegt dan ook dat ik moeite heb om voor een DLC te betalen? Dat hoor je mij niet zeggen hoor. Sterker nog: ik ga zelf die DLC kopen. Ik zeg enkel dat mensen hier zo obsessief zijn op Steam, om het per se via daar te kopen. Lijkt mij een beetje hetzelfde als dat je hetzelfde kledingstuk ergens anders wilt kopen, van hetzelfde merk terwijl het daar duurder is, maar het een winkel is omdat je daar altijd koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Denk dat het een psygologisch iets is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Special Transport DLC idd.

Tip voor de mensen die de Italië DLC gaan spelen: als je al Promods hebt, verkoop dan alle garages die je in Italië hebt voordat je de DLC installeert. Aldus de Facebook pagina van Promods.

Dit om crashes te voorkomen vanwege garages die ineens op een andere plek staan enzo

Werkt Promods nu trouwens ook met de Italië DLC? Hij is nu compatible met 1.30 las ik, maar werkt ie dus ook met Italië nu? Ja dus :D

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 05-12-2017 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:15:
Snap dat hele obsessieve gedoe niet dat iedereen per se via het overpricede Steam wilt kopen, of per se via een Nederlandse site :?. Hier is 'ie namelijk gewoon te koop voor een kleine 12 euro, met top service en instant delivery (hence the name): https://www.instant-gaming.com/nl/2226-betaling-key-steam-euro-truck-simulator-2-italia/
enige nadeel met deze sites dat je niet weet of die keys 'van de vrachtwagen zijn gevallen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mikoe schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:49:
Mandelsoft die voor SCS werkt en Promods, die was afgelopen zondagavond bij Squirrel live aan het praten over de Italia DLC. Hij heeft al wel laten vallen dat ze alweer bezig zijn met een nieuwe map DLC. Dus ben benieuwd wat het word. Nu wachten op de Special Transport :D
Ze zullen nu wel een keer de Spaanse wegen net gaan maken :-)

want dat is nog leeg dan heb je bijna alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 19:59
Ben zelf ook aan het kijken om deze game msh aan te schaffen. Vind het er heel relaxed uitzien en na de demo gespeeld te hebben ben ik wel verkocht. Is naar mijn gevoel even "ontstressend" dan farming simulator. Lekker bollen met de trucks :).

Daarom de vraag, komt deze game in de steam sales? Binnenkort is het weer zover en ik ben dus geneigd om nog een weekje of twee te wachten, maar gebeurd dat bij deze game dus wel eens dat hij in de sales zit? Ik weet dat we geen glazen bol hebben, maar wat gebeurde er afgelopen jaren :).

Denk dat ik wel ineens alle DLC aanschaf (buiten de paint packs, dat is zo m'n ding). Als ik het zo lees is dat ook best om van de mods gebruik te kunnen maken.
mschol schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:32:
[...]

enige nadeel met deze sites dat je niet weet of die keys 'van de vrachtwagen zijn gevallen'
Dan koop ik idd toch liever bij het vertrouwde steam. Lekker alles samen in één geheel en je weet waar je je games vandaan krijgt :).

[ Voor 33% gewijzigd door Powerblast op 05-12-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:26:
Ben zelf ook aan het kijken om deze game msh aan te schaffen. Vind het er heel relaxed uitzien en na de demo gespeeld te hebben ben ik wel verkocht. Is naar mijn gevoel even "ontstressend" dan farming simulator. Lekker bollen met de trucks :).

Daarom de vraag, komt deze game in de steam sales? Binnenkort is het weer zover en ik ben dus geneigd om nog een weekje of twee te wachten, maar gebeurd dat bij deze game dus wel eens dat hij in de sales zit? Ik weet dat we geen glazen bol hebben, maar wat gebeurde er afgelopen jaren :).

Denk dat ik wel ineens alle DLC aanschaf (buiten de paint packs, dat is zo m'n ding). Als ik het zo lees is dat ook best om van de mods gebruik te kunnen maken.

[...]

Dan koop ik idd toch liever bij het vertrouwde steam. Lekker alles samen in één geheel en je weet waar je je games vandaan krijgt :).
https://steamdb.info/app/227300/

Daar kun je zelf de prijshistorie zien ;)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

https://twitter.com/Pykow/status/938150396945674240

Navigatie in de nieuwe DLC doet zijn best om KM's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

jin schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:56:
Rusmap heeft een nieuwe connector included.
klopt :D alleen ik had hem niet naar mod map verplaats :o

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:32:
Powerblast schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:26:
Jullie hebben deels gelijk. Kinguin en/of G2A hebben in het verleden inderdaad gestolen keys verkocht, maar dat is dan ook een soort Marktplaats voor codes. Instant-Gaming koopt ze in via landen waar de belasting laag is en kan de codes dus ook tegen lagere winstmarges verkopen :). Zo zit dat in elkaar, en de codes van Instant-Gaming zijn absoluut niet van de vrachtwagen gevallen. Zie ook deze FAQ: https://www.instant-gaming.com/nl/veelgestelde-vragen/. Sterker nog: ze worden dus ingekocht bij de officiële resellers.

Daaronder staat ook hoe ze zo goedkoop zijn. Zo'n beetje elk antwoord op jullie vraag :).

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-12-2017 23:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lekker rij je eindelijk Italië in

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/v5p8u4z5h/20171205224408_1.jpg

maar hier is het al weer licht en even mijn truck showen

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/bnule7x2t/20171205230009_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:10:
[...]

[...]

Jullie hebben deels gelijk. Kinguin en/of G2A hebben in het verleden inderdaad gestolen keys verkocht, maar dat is dan ook een soort Marktplaats voor codes. Instant-Gaming koopt ze in via landen waar de belasting laag is en kan de codes dus ook tegen lagere winstmarges verkopen :). Zo zit dat in elkaar, en de codes van Instant-Gaming zijn absoluut niet van de vrachtwagen gevallen. Zie ook deze FAQ: https://www.instant-gaming.com/nl/veelgestelde-vragen/. Sterker nog: ze worden dus ingekocht bij de officiële resellers.

Daaronder staat ook hoe ze zo goedkoop zijn. Zo'n beetje elk antwoord op jullie vraag :).
grijze import dus gewoon, het mag maar ook daarmee doe je de ontwikkelaar meer pijn (ze komen namelijk uit landen met lage lonen en dus zijn de producten ook goedkoper, en nee niet alleen door belastingen.)
die FAQ is voor de rest nietszeggend, beetje een 'wij van wc-eend..' praatje, zou ik ook doen als ik hen was..
-edit-
oh, instant-gaming is geregistreerd in hong kong :D net als kinguin, g2a e.d.
Iedereen moet het uiteraard voorzichzelf weten en ik ben ook echt geen "ik koop alles op steam" maar er zijn (bij mij tegenwoordig eigenlijk best veel) uitzonderingen wat betreft bepaalde developers of games

ik heb gewoon via steam new mexico en italie gekocht, was in totaal iets meer dan 23 euro kwijt, prima prijs voor 2 flinke expansions

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 06-12-2017 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

[YouTube: https://youtu.be/6gib8P6NC1g]

Mijn eerste ritje in Italië met wat live commentaar erbij. Was een leuk ritje.
Op het einde nog even ingeparkeerd, dus je kan als je wil lekker doorspoelen haha.
Oja het wordt nog licht tijdens de rit.

Ook veel bekeuring doordat er politie achter mij zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 06-12-2017 01:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:04:

Ook veel bekeuring doordat er politie achter mij zat ik rijd als een idioot :P .
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:49:
[...]
grijze import dus gewoon, het mag maar ook daarmee doe je de ontwikkelaar meer pijn (ze komen namelijk uit landen met lage lonen en dus zijn de producten ook goedkoper, en nee niet alleen door belastingen.)
die FAQ is voor de rest nietszeggend, beetje een 'wij van wc-eend..' praatje, zou ik ook doen als ik hen was..
-edit-
oh, instant-gaming is geregistreerd in hong kong :D net als kinguin, g2a e.d.
Iedereen moet het uiteraard voorzichzelf weten en ik ben ook echt geen "ik koop alles op steam" maar er zijn (bij mij tegenwoordig eigenlijk best veel) uitzonderingen wat betreft bepaalde developers of games

ik heb gewoon via steam new mexico en italie gekocht, was in totaal iets meer dan 23 euro kwijt, prima prijs voor 2 flinke expansions
Mja. Ik kan wel een welles-nietes discussie voeren, maar als ik met keiharde feiten en linkjes aankom en mensen vervolgens gaan zeggen dat het niet klopt etc, dan ga ik er niet eens moeite meer voor doen. Dan is het gewoon tegenargumenten geven die nergens op slaan, alleen maar om je gelijk te krijgen en het argumenten geven om het argumenten geven :').

Maar ja, goed, ieder zo z'n keus. Jullie betalen liever meer voor wat vertrouwen; ik betaal wat minder voor persoonlijk evenveel vertrouwen en dat is allemaal prima :). Laten we bij deze gewoon verder gaan met het genieten van de nieuwe DLC('s). :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32
Mijn nieuwe aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tzOVHqS.jpg

(Nantes, Frankrijk)

Italië DLC gisteren ook aangeschaft en ziet er echt wel weer een stukje gedetailleerder uit dan Frankrijk. Elke keer weten ze bij SCS toch weer de lat een stukje hoger te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

nu ook mooi mod gevonden. vond al tijd jammer dat geen echt strob lichten in zaten maar nu is toch iemand gelukt en ziet net als echt uit

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cb3tyClvGB0]

op ende was ik echt moe het was bijna 5:00 uur :P

link naar mod http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1217540958

[ Voor 26% gewijzigd door Motaro op 06-12-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:21:
nu ook mooi mod gevonden. vond al tijd jammer dat geen echt strob lichten in zaten maar nu is toch iemand gelukt en ziet net als echt uit

[video]

op ende was echt moe het was bijna 5:00 uur :P
Aan je Nederlands is dat te zien ja, dat het bijna 5:00 uur was :+.

Die strobe lichten zitten er al heel lang in hoor. Als je de letter O indrukt op je toetsenbord doet 'ie dat. Of begrijp ik je totaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Anonymoussaurus schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:28:
[...]

Aan je Nederlands is dat te zien ja, dat het bijna 5:00 uur was :+.

Die strobe lichten zitten er al heel lang in hoor. Als je de letter O indrukt op je toetsenbord doet 'ie dat. Of begrijp ik je totaal verkeerd?
dat waren de zwaai lichten en soort strob lichten maar die als nog werkte als zwaai lichten. maar dezen werken veel beter en je heb ook niet last van dat heel tijd binnen kant van vrachten wagen op licht wat bij ander wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe update (1.30.1.6) die wat fixes met zich meebrengt.

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nZ0lNDopjWV47DoIqKQa1qAP/full.png
Motaro schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:30:
dat waren de zwaai lichten en soort strob lichten maar die als nog werkte als zwaai lichten. maar dezen werken veel beter en je heb ook niet last van dat heel tijd binnen kant van vrachten wagen op licht wat bij ander wel zo was.
Ah, de snel-knipperende 'alarm'lichten aan de voorkant bedoel je? Dat zit er inderdaad niet standaard in :).

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-12-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Motaro schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:21:

[video]

op ende was ik echt moe het was bijna 5:00 uur :P

link naar mod http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1217540958
Die signaal verlichting zit standaard in ETS2 1.30, je kan je eigen pattern maken, zie voobeeld van unit hookup file.

code:
1
blink_pattern: "X-X-X--------X-X-X--------X-X-X--------XXXXX----------XXXXX----------"

Heb ze zelf ook gemaakt en zo mijn beacons vervangen >:)

Ik wil eventueel de mod wel delen, zijn gewoon hella markers met strobe pattern die je op je grill en dak kan plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 06-12-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

leuke mod in die video, dat je een meid op de bijrijdersstoel heb zitten! welke is dat:D? hahaha

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Haha dat ook. Te zware voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 19:59
Nu die site kende ik nog niet :). Thanks! Wist niet dat dit bestond.

Zo te zien komt ie dus geregeld in de sales :). Ga ik toch ff wachten en waarschijnlijk met de steam sales de volle pot inkopen :9.

Wat inhoudelijke vragen dan:

Ik zie dat velen met een stuurtje spelen, maar spelen jullie ook met een schakeldingetje, of werkt dat niet zo goed in ETS2? Kans bestaat dat ik een G29 aanschaf, ook omdat ik dit dan kan gebruiken in farming simulator. Daar keek ik eerst voor naar het Saitek farming stuur, maar die G29 lijkt me een pak steviger en ook bruikbaar in ETS2.

Verder zie ik veel TrackIR langskomen, is dat een vereiste om echt fijn te kunnen rondkijken? Of werkt het via toetsen ook goed? Ik neem aan dat je zonder gewoon een aantal toetsen op je stuurtje kan toekennen aan het rondkijken?

[ Voor 43% gewijzigd door Powerblast op 06-12-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Powerblast schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:35:
[...]
Ik zie dat velen met een stuurtje spelen, maar spelen jullie ook met een schakeldingetje, of werkt dat niet zo goed in ETS2? Kans bestaat dat ik een G29 aanschaf, ook omdat ik dit dan kan gebruiken in farming simulator. Daar keek ik eerst voor naar het Saitek farming stuur, maar die G29 lijkt me een pak steviger en ook bruikbaar in ETS2.
Ik heb deze combo:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2
pricewatch: Logitech Gaming Driving Force Shifter
pricewatch: Logitech G29 Driving Force

Voor mij voegt de shifter echt heel veel toe aan het speelplezier. Flippers werken, maar er kan niets op tegen een echte H-shifter. Het enige dat ik echt mis zijn de knoppen voor hoge en lage gearring op de pook.

Oh, en die wheelstand is *fijn*. Het is het behoud van je kabels en op die manier is stuur en pook snel op te bergen. Ook kun je de hellingshoek van je wiel aanpassen. Ik heb 'm voor ETS/ATS vrij plat staan zodat het net even wat meer aan voelt als een echt vrachtwagenstuur. (Ook al is het wiel zelf daar eigenlijk te klein voor.)
Verder zie ik veel TrackIR langskomen, is dat een vereiste om echt fijn te kunnen rondkijken? Of werkt het via toetsen ook goed? Ik neem aan dat je zonder gewoon een aantal toetsen op je stuurtje kan toekennen aan het rondkijken?
Klopt. Dat is te koppelen aan toetsen.

Overgens speel ik op 3x27" 1440p en dat werkt ontzettend leuk. Ok, een GTX 1080 heeft er al moeite mee dus je hebt er wel een vrij serieus systeem voor nodig maar ik zou niet anders meer willen. 3 schermen vs 1 scherm is zo'n wereld van verschil.

Yet, dan nog moet je om je heen kijken en dat doe ik met knoppen op mijn stuurwiel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat inhoudelijke vragen dan:

Shifter werkt prima. Je hebt alleen geen knopjes op de pook zelf zitten zoals in het echt om te switchen van range of hoge en lage gearing (een vrachtwagen heeft vaak iets meer dan 6 versnellingen namelijk).

Ik heb op pagina 322 een heel epistel geschreven over hoe te schakelen met een Scania :)
Ja, die tags van het topic werken niet heel lekker, daar staat TrackIR om de een of andere reden bij. Ik kijk naar links en naar rechts met 2 knopjes op mijn G25 stuur en ik heb mijn toetsenbord zo liggen dat ik gemakkelijk bij een aantal macro toetsen kan waarmee ik mijn view weer kan centreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09
[...]
.

Zeker geen vereiste, maar wel de beste benadering tegenover VR op een enkel scherm. VR is nog toffer, maar heb geen zin om hele avonden met die bril op te zitten.

Als je een beetje handig bent bouw je een poor mans track ir voor €30-40

Heb zelf een clip met wat ir led gemaakt voor op mijn headset en wat ir leds in een petje verwerkt met batterijhouders. Het enige wat je dan nog nodig heb is een PlayStation eye webcam en een progje (gratis).

Of complete pakketjes via https://www.trackhat.org

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 06-12-2017 19:32 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 162 Laatste