Respect to the man in the icecream van!
er staan inderdaad rode icoontjes.
def
map
media
models2
models1
assets
Ik heb ook een Models 3 bestand en heb ze in de juiste volgorde van prioriteit.
Nu zegt ETS:
"De mod ProMod Models Package 2(en ook voor alle andere Promods bestanden) is niet bruikbaar voor deze versie van de game"
Terwijl ik wel promods 2.18 heb, en steam mijn ETS heeft bijgewerkt naar de nieuwe update.
Bij een nieuw profiel werkt alles naar behoren, dus het heeft waarschijnlijk te maken met mijn safegame.
Hopelijk is die niet corrupt, want overnieuw beginnen doe ik echt niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Estoque op 24-08-2017 22:48 ]
Enkel de vracht waar ik mee bezig was verloren, maar dat is niet zo erg.
FastFred schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:32:
"Maar jij hebt toch ook verstand van computers, waarom kan jij dat niet dan?"

Verwijderd
Vaak zit het ook ingebakken in een weer-mod, zodat het bij regen er wat realistischer uitziet dan de standaard "flare" van ETS
Maarja, als die flare niet lekker werkt, dan zie je inderdaad niet heel veel.
People as things, that’s where it starts.
Bij de grafische instellingen is als het goed is ook een instelling voor de lichten van de AIVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:53:
Dag, ik weet niet of jullie dat ook hebben maar bij mij branden de achterlichten van de AI niet. Of zijn nauwelijks zichtbaar in de nacht. En dat is eigenlijk best wel jammer want ik knalde bijna achterop een vrachtwagen omdat de achterlichten niet aan stonden of niet zichtbaar was. Is dat een bug in het spel of ligt dat aan mij, ...?
🠕 This side up
Ik ben senior back-end developer en hoevaak ik gevraagd wordt om pc's te fixen of kassa's te programmeren
Even vanuit je back-up de map Documenten > Euro Truck Simulator 2 > profiles herstellenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:22:
Ik heb per ongeluk mijn profiel verwijderd ..is er een manier om die terug te halen?
🠕 This side up
Verwijderd
Het is al gelukt..het lukte me maar niet ..pakte nog een mapje verder terug en die deed het wel.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 18:50 ]
Es kijken hoe het draait op 7680x1440p met een gtx1080 (vervanger van de r9 290)
Gamertag: timmie271
Valt mij sinds de laatste update ook op.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:53:
Dag, ik weet niet of jullie dat ook hebben maar bij mij branden de achterlichten van de AI niet. Of zijn nauwelijks zichtbaar in de nacht. En dat is eigenlijk best wel jammer want ik knalde bijna achterop een vrachtwagen omdat de achterlichten niet aan stonden of niet zichtbaar was. Is dat een bug in het spel of ligt dat aan mij, ...?
Ik kan waarschijnlijk het hele weekend niet rijden. De HDD waar al m'n films, muziek, foto's, savegames etc. op staat begon te tikken. Ben 'm nu aan het klonen naar een nieuwe HDD maar hij moet door extreem veel bad sectors heen, is al sinds gistermiddag bezig
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 26-08-2017 23:31 ]
Suc6!!FastFred schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Valt mij sinds de laatste update ook op.
Ik kan waarschijnlijk het hele weekend niet rijden. De HDD waar al m'n films, muziek, foto's, savegames etc. op staat begon te tikken. Ben 'm nu aan het klonen naar een nieuwe HDD maar hij moet door extreem veel bad sectors heen, is al sinds gistermiddag bezig
ze hebben pas toch de verlichting aangepast? is dat niet gewoon de reden?FastFred schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Valt mij sinds de laatste update ook op.
Heeft er bijna 48 uur over gedaan. Kwam net terug van scoutingvergadering voor het nieuwe seizoen en toen was ie net klaar
Argh, laat maar. Had de nieuwe schijf geformatteerd en een lettertje gegeven. Minitool Partition Wizard aan het werk gezet, maar nu hij klaar is is de partitie van de nieuwe schijf ineens verdwenen en staat er niks op
Dat denk ik wel ja.mschol schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:51:
[...]
ze hebben pas toch de verlichting aangepast? is dat niet gewoon de reden?
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 27-08-2017 17:50 ]
Shit....FastFred schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:44:
[...]
Heeft er bijna 48 uur over gedaan. Kwam net terug van scoutingvergadering voor het nieuwe seizoen en toen was ie net klaarDus vanavond nog even km's maken
![]()
Argh, laat maar. Had de nieuwe schijf geformatteerd en een lettertje gegeven. Minitool Partition Wizard aan het werk gezet, maar nu hij klaar is is de partitie van de nieuwe schijf ineens verdwenen en staat er niks opNu maar met Total Commander alle bestanden over kopiëren...
[...]
Dat denk ik wel ja.
Once again open up your bag of tricks!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Heb via steam een mod gedownload waardoor de doubles ook in andere landen verschijnen. Erg vermakelijk om ermee rond te rijden en te manoeuvreren.

Inmiddels de 20.000km met de vertrouwde RJL Scania gepasseerd (lvl 21 nu). Op de kleine brandstoftank na, erg fijne auto.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Tesla M3LR '21

Wat alleen soms totaal niet goed werkt is dat je een rit niet kunt afmaken. En soms zelfs vanaf een startlocatie niet weg te kunnen rijden, want geen uitgang. Ik gebruik alleen ProMods als map uitbreiding en het is mij bij nu de laatste weken al 3 keer geweest dat ik de opdracht niet kon afronden door onmogelijke parkeerplekken. Zie bijvoorbeeld dit screenshot waarbij de truck zelf achter de vangrail moest staan. En die vangrail gaf niet mee, nog wel even gekegeld met de pionnen maar weer exit. Leuk is anders na een lange rit.
Zou dit soms aan ProMods liggen of is dit een bekende bug in ETS2?
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 28-08-2017 23:16 ]
Heb zelf nog nooit zulke drop off points aan de weg gehad. Dus lijkt mij gwn een foutje van promods. Misschien weten andere er wat meer van..CR2032 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:12:
Inmiddels een paar weken verslaafd aan ETS2 en ATS. Vooral met een nieuw stuur werkt het fantastisch en de force feedback voegt ook veel toe (G920). ProMods is erg tof en met wat experimenteren met de grafische settings kom ik uit op een fps van 55 - 60 gemiddeld. Zoals toeren door mooi IJsland met geisers en al.
[afbeelding]
Wat alleen soms totaal niet goed werkt is dat je een rit niet kunt afmaken. En soms zelfs vanaf een startlocatie niet weg te kunnen rijden, want geen uitgang. Ik gebruik alleen ProMods als map uitbreiding en het is mij bij nu de laatste weken al 3 keer geweest dat ik de opdracht niet kon afronden door onmogelijke parkeerplekken. Zie bijvoorbeeld dit screenshot waarbij de truck zelf achter de vangrail moest staan. En die vangrail gaf niet mee, nog wel even gekegeld met de pionnen maar weer exit. Leuk is anders na een lange rit.
[afbeelding]
dat is juist een leuke drop off met een uitdaging en hoort daar zo, kijk maar wat je vervoerdCR2032 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:12:
Inmiddels een paar weken verslaafd aan ETS2 en ATS. Vooral met een nieuw stuur werkt het fantastisch en de force feedback voegt ook veel toe (G920). ProMods is erg tof en met wat experimenteren met de grafische settings kom ik uit op een fps van 55 - 60 gemiddeld. Zoals toeren door mooi IJsland met geisers en al.
[afbeelding]
[afbeelding]
is op zich prima te doen hoor met een beetje inzicht
Wbt andere drop-offs in de map. SCS heeft een aantal dingen omgegooid toen ze de "advanced parking" functie hebben toegevoegd. Daardoor moest de map ook worden aangepast..
In 2.1x zitten nog een aantal locaties waar objecten parkeerplekken blokkeren om die redenen.
In 2.20 zal dat 99% opgelost zijn.
Ierland, Kroatië en Servië zijn nieuw in 2.20ravw schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:47:
dat ziet er goed uit alleen welke landen gaan jullie bijwerken
(en Åland als je het als land telt)
[ Voor 23% gewijzigd door ScuL op 28-08-2017 23:29 ]
aha gezellig weer wat landen er bij en een ritje naar (Finse provincie) Aland - MariehamnIerland, Kroatië en Servië zijn nieuw in 2.20
(en Åland als je het als land telt)
maar ik wil wel naar Pommern
voor de niet kenners
Museum en het schip Pommern
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 29-08-2017 00:47 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Voor dat soort moeilijke/onmogelijke drop offs gebruik ik de devcam en bijbehorende teleport. Gaat wel beter als je schade uitzet, bovenop een vangrail spawnen of een ander foutje kan heel veel schade geven is mijn ervaringCR2032 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is natuurlijk niet zo sim, maar ik speel het toch vooral voor de lol, en mijn definitie van lol is niet 10 minuten kloten om een trailer goed neergezet te krijgen.
De drop-off is daar echt niet te doen, want de vrachtwagen moest achter de vangrail in de berm worden gezet. Daar stond de witte markering en reageerde niet anders. Of moet je dan dwars door de vangrail heen gaan rammen, dat kan toch niet de bedoeling zijn.ScuL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:28:
De getoonde drop-off is niet helemaal juist, maar hij is te doen. We hebben daar in latere versies verbeteringen in gemaakt.
Wbt andere drop-offs in de map. SCS heeft een aantal dingen omgegooid toen ze de "advanced parking" functie hebben toegevoegd. Daardoor moest de map ook worden aangepast..
In 2.1x zitten nog een aantal locaties waar objecten parkeerplekken blokkeren om die redenen.
In 2.20 zal dat 99% opgelost zijn.
Maar goed dat juliie bezig zijn met die bugs op te lossen. Later maar weer eens ProMods uitproberen, ik had deze ervan af gehaald na weer een onmogelijke levering in Florence.
Ik weet dat er DirectX ondersteuning is, misschien had ik het beter moeten aangeven wat ik bedoelde. DirectX 9 is een erg groot verschil met DirectX 11 en 12 qua prestaties. Maar goed, ik had blijkbaar geen idee dat het op dat moment een betere keuze zou zijn.iantje31 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:25:
Direct X ondersteuning is er zeker. Echter was op het moment dat het spel uitkwam het een betere keuze om het spel uit te brengen op Direct X 9. Kijk maar naar Dayz, daar gebeurde hetzelfde
Dat vergeet ik inderdaad. Ik snap dat je voor DirectX programmeurs nodig hebt en geen designers. Lijkt me ook volkomen logisch. Ik weet dan ook niet of die grapjes richting mij zijn bedoeld of niet (@cracking cloud @NoFearWizz). Ik ben zelf systeembeheerder, dus snap ook als geen ander wat het verschil is en dat designers totaal geen kaas hebben gegeten van programmeren.FastFred schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:32:
Wat @Anonymoussaurus hier vergeet is dat het gehele SCS team niet ineens kan gaan werken aan DX11. Voor een conversie naar DX11 heb je voornamelijk programmeurs nodig, de gehele grafische engine moet herschreven worden.
Er is maar een klein deel van SCS dat dit kan, de rest zijn allemaal designers en tekenaars, mensen die geen kaas hebben gegeten van een grafische engine bouwen/verbouwen.
Jullie denken er te makkelijk over. Even alle DLC productie voor een jaar stil leggen en daardoor inkomsten mislopen om die DX11 engine er maar door te drukken gaat simpelweg niet.
EDIT: ik kom het overigens dagelijks tegen op m'n werk. Onze hoofd programmeur voor onze bedrijfssoftware is met vakantie en onze 2e programmeur is een parttimer, die kan ik in noodgevallen bellen, anders niet.
En dan wordt ik regelmatig gevraagd of ik iets in die applicatie niet even aan kan passen, of een stukje functionaliteit toe kan voegen, of dit tekstveldje kan verplaatsen. Moet ik ze weer uitleggen dat ik een helpdesker ben, geen programmeur.
"Maar jij hebt toch ook verstand van computers, waarom kan jij dat niet dan?"
Maar goed, ik had dan ook geen idee hoe weinig programmeurs SCS heeft, dus daar ben ik dan de fout in gegaan.
Trouwens, een tekstveldje verplaatsen in bijvoorbeeld Microsoft Visual Studio kan je toch wel?
Jeetje, wat een mooie vooruitgang zeg! Klasse! Kijk er erg naar uit
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nee hoor mijn opmerking/grap over programmeurs heeft niks met jou te maken meer met mijzelf als back-end developer die voor systeem beheerder wordt aangezien.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:14:
Dat vergeet ik inderdaad. Ik snap dat je voor DirectX programmeurs nodig hebt en geen designers. Lijkt me ook volkomen logisch. Ik weet dan ook niet of die grapjes richting mij zijn bedoeld of niet (@cracking cloud @NoFearWizz). Ik ben zelf systeembeheerder, dus snap ook als geen ander wat het verschil is en dat designers totaal geen kaas hebben gegeten van programmeren
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:14:
Trouwens, een tekstveldje verplaatsen in bijvoorbeeld Microsoft Visual Studio kan je toch wel?Is gewoon een kwestie van slepen.
In Visual Studio misschien, maar niet in Magic
Voor mij geldt hetzelfdeNoFearWizz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Nee hoor mijn opmerking/grap over programmeurs heeft niks met jou te maken meer met mijzelf als back-end developer die voor systeem beheerder wordt aangezien.
Ik zag gisteren dat SCS verhuisd is naar een nieuw kantoor. Hopelijk hebben ze daar de ruimte om verder te groeien en ons verder te 'amazen'. Vind het erg knap dat ze zo'n 'oud' project (2012) nog steeds zo goed onderhouden en elke keer weten te verbeteren. Als developer wil je namelijk super graag met het nieuwste van het nieuwste werken, dus reken maar dat er van binnenuit ook wel regelmatig om DX11/rewrite van de graphics engine geroepen wordt.
Zal niet de eerste keer zijn dat ze met onverwachte ontwikkelingen uit de hoek komen.
Binnenkort even stuurtje scoren, iemand die de Driving Force GT gebruikt?
Ik wacht alleen nog op Russian Open Spaces, totdat die geüpdatet wordt, dan kan ik eindelijk weer al m'n mods updaten (wel even wachten op 2.2 van ProMods natuurlijk)
Jup, hierzo!SwooX schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:23:
Ben weer helemaal verslaafd.
[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-08-2017 12:30 ]
Ik heb hem voor iets van 70 euro op Marktplaats gekocht. Was maar een paar keer gebruikt door de vorige eigenaar.SwooX schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:47:
@Anonymoussaurus Goed om te weten, nauwelijks aan te komen hier in de omgeving.
Het wordt m'n eerste stuur, wil niet meteen veel uitgeven aan een G25/G27. Dus dan blijft er weinig over en inderdaad rond die prijsklasse.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Ik heb hem voor iets van 70 euro op Marktplaats gekocht. Was maar een paar keer gebruikt door de vorige eigenaar.
Hier nog een!SwooX schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:23:
Ben weer helemaal verslaafd.
Ik heb hem voor EUR80,- uit UK gehaald via eBay (dus wel UK->EU stekker adapter nodig)
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Latin capital letter y with diaeresis
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Nu je het zegt.. doet me denken aan als ik op zo'n onverharde weg rij met Euro Truck Simulator 2. Jezus, dat stuur gaat dan echt tekeer. Niet fijn als de rest al slaapt en ik ga in de nacht nog even rijen..wjzijderveld schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:06:
Enige nadeel wat ik heb (en voor zover ik begreep een probleem dat vaker voorkomt): ik heb force feedback bijna helemaal uitstaan in meeste games. Want het stuur gaat vrij snel ratelen. Maar er zijn wel wat DYI guides te vinden om dat op te lossen, maar daar ga ik (nog) niet aan beginnen :-)
Maar in bijvoorbeeld Project Cars gaat het een stuk beter. Is ook erg afhankelijk hoe strak je hem afstelt natuurlijk, als je hem erg los zet dan ratelt hij sneller volgens mij. En voor ETS2 heb ik hem vrij los staan.
Maar in Project Cars staat hij heel strak, en dan heb ik ook geen last van het ratelen.
Inderdaad, het verschilt per game. In F1 2016 heb ik bijvoorbeeld dat de stuurbekrachtiging echt enorm zwaar staat. Weet niet of dat in het echt ook zo is, maar ik vind het niet lekker rijden. Meestal laat ik alles default aanstaan. Met profielen lopen kloten in de software van die profiler heb ik niet zo'n trek in.wjzijderveld schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:13:
Ja precies, en merk gewoon dat ik er zelf ook slecht tegen kan, dus dan haalt het de lol uit het rijden.
Maar in bijvoorbeeld Project Cars gaat het een stuk beter. Is ook erg afhankelijk hoe strak je hem afstelt natuurlijk, als je hem erg los zet dan ratelt hij sneller volgens mij. En voor ETS2 heb ik hem vrij los staan.
Maar in Project Cars staat hij heel strak, en dan heb ik ook geen last van het ratelen.
Er staat trouwens een hele mooie lijst op promods bij compatibiliteit met wat er allemaal is toegevoegd.
Trust GXT 288 racestuur kan ook. Heb je compleet met schakelpook voor ongeveer 65 euro. De ervaringen op bol.com en coolblue zijn niet slecht.SwooX schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Het wordt m'n eerste stuur, wil niet meteen veel uitgeven aan een G25/G27. Dus dan blijft er weinig over en inderdaad rond die prijsklasse.
Zelf heb ik uiteindelijk een G920 genomen via Amazon.de. Daar zijn dit soort van dingen vaak veel goedkoper te krijgen dan in NL. De G920 bevalt supergoed en de FF maakt niet veel kabaal.
[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 29-08-2017 18:53 ]
herkenbaarAnonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
Nu je het zegt.. doet me denken aan als ik op zo'n onverharde weg rij met Euro Truck Simulator 2. Jezus, dat stuur gaat dan echt tekeer. Niet fijn als de rest al slaapt en ik ga in de nacht nog even rijen..
binnenkort eens een guide zoeken dan, overdag vind ik het geen issue en stiekem wel wat toevoegen.
zonder FF rijden vindt ik al snel saaiig worden
[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 29-08-2017 18:59 ]
- Wat zijn de verschillen tussen de trailer pakketten van JazzyCat en ProMods?
[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-08-2017 19:03 ]
(krijg je er meteen The Flame in the Flood, Infested Planet, Human: Fall Flat, Verdun, Samorost 3, Warhammer: End Times - Vermintide en nog aan te kondigen spel bij)
https://www.humblebundle.com/jumbo-bundle-9
Hmm ik zag hem net voorbij komen. Ik beleef veel plezier aan ETS2, maar ik vraag me af of ik die paar euro niet beter kan stoppen in 2 heavy cargo dlc's dan ATS.Tackleberry schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:43:
ATS in de aanbieding voor $10 / €8,40 bij Humble Bundle in de Jumbo Bundle 9.
(krijg je er meteen The Flame in the Flood, Infested Planet, Human: Fall Flat, Verdun, Samorost 3, Warhammer: End Times - Vermintide en nog aan te kondigen spel bij)
https://www.humblebundle.com/jumbo-bundle-9
“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”
Heavy cargo dlc. Als european spreekt ETS2 mij meer aan.Cooldevice schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:19:
[...]
Hmm ik zag hem net voorbij komen. Ik beleef veel plezier aan ETS2, maar ik vraag me af of ik die paar euro niet beter kan stoppen in 2 heavy cargo dlc's dan ATS.
Mits je ETS2 al heel veel hebt gespeeld en vrijwel alle steden hebg bezocht, kan je eens kijken naar ats
Angelo NL / Global Cargo VTC
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Wat moet een 2e hands G25 nog op brengen dan? Ik heb de mijne 6 jaar geleden van een Tweaker overgenomen voor € 150,- Dat moet inmiddels toch minstens de helft zijn?SwooX schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Het wordt m'n eerste stuur, wil niet meteen veel uitgeven aan een G25/G27. Dus dan blijft er weinig over en inderdaad rond die prijsklasse.
Knappe jongen als je daar een vergelijkbaar stuur met 3 pedalen en h-shifter (want zelf door de versnellingen roeren is nog wel het leukst) voor kunt vinden
Never trust Trust. 1e klas afval in een doosjeCR2032 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:50:
[...]
Trust GXT 288 racestuur kan ook. Heb je compleet met schakelpook voor ongeveer 65 euro. De ervaringen op bol.com en coolblue zijn niet slecht.
Zelf heb ik uiteindelijk een G920 genomen via Amazon.de. Daar zijn dit soort van dingen vaak veel goedkoper te krijgen dan in NL. De G920 bevalt supergoed en de FF maakt niet veel kabaal.
[afbeelding]
[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 30-08-2017 14:32 ]
Een DF:GT is veel goedkoper, en ook gewoon een prima ding. Wel heb je slechts een seq. pookje, maar kijken naar het interieur van de trucks in ETS, zijn bijna alle trucks ook sequentieel geschakeld. Ik heb voor de mijne volgens mij 60 euro betaald, en dan zat er zelfs een mooie Radical badge op.
Zelf een shifter maken zou niet heel moeilijk zijn, en een extra simpel pedaal maken lijkt mij ook niet heel moeilijk.
ATS vond ik zelf niet bepaald interessant, kleine map, wel 4 soorten vrachtwagens en gewoon saaie wegen. Heb het een weekje gespeeld, daarna direct weer naar ETS gegaan, veel meer afwisseling in ongeveer alles.
Schakelen is lastig in ets. Ik gebruik semi automaat voor vooruit en achteruit.FastFred schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Wat moet een 2e hands G25 nog op brengen dan? Ik heb de mijne 6 jaar geleden van een Tweaker overgenomen voor € 150,- Dat moet inmiddels toch minstens de helft zijn?
Knappe jongen als je daar een vergelijkbaar stuur met 3 pedalen en h-shifter (want zelf door de versnellingen roeren is nog wel het leukst) voor kunt vinden
[...]
Never trust Trust. 1e klas afval in een doosje
Komt ook doordat mijn pedalen niet vast dtaan en mn stoel rolt.
Toch al 400 uur met de G27 gereden
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ging niet makkelijk met een 52T Tex-Rex hijskraan.
Leuke easter egg bij het Loch meer in Schotland.
Een paar van deze dingen doen wonderen:Pykow schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Schakelen is lastig in ets. Ik gebruik semi automaat voor vooruit en achteruit.
https://www.aliexpress.co...-For-Car/32694223462.html
Ik heb er vier onder m'n pedalen liggen, en ik kan m'n volledige gewicht op de pedalen zetten, maar ze verschuiven niet. Twee is waarschijnlijk ook genoeg, maar voor €0,58/stuk
🠕 This side up
een erg fijn stuurtje om mee te rijden..SwooX schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:43:
Het is toch een Logitech G27 geworden i.p.v. de Driving Force GT. Nu nog wachten op de stroomadapter.
moet alleen zelf ooit eens een goeie indeling voor knoppen maken, nu maak ik niet van alles gebruik..
Koenvh schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:49:
[...]
Een paar van deze dingen doen wonderen:
https://www.aliexpress.co...-For-Car/32694223462.html
Ik heb er vier onder m'n pedalen liggen, en ik kan m'n volledige gewicht op de pedalen zetten, maar ze verschuiven niet. Twee is waarschijnlijk ook genoeg, maar voor €0,58/stuk
Pykow schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Schakelen is lastig in ets. Ik gebruik semi automaat voor vooruit en achteruit.
Of je kijkt voor een standaard voor je stuur + pedalen (https://www.mardomedia.nl...o/wheel-stand-pro-v2.html)FastFred schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:45:
Stelt geen drol voor dat schakelen, kwestie van wennen. De G25 pedalen liggen bij mij op laminaat met 2 van die anti-slip matjes voor op je dashboard in de auto en mijn bureaustoel rolt niet weg. Als ik lang genoeg op 1 plek blijf staan met de stoel dan lijkt het wel alsof de wielen iets in het laminaat drukken. Ik heb nog nooit gehad dat mijn stoel hier naar achter schuift bij het remmen.
Tevens heb ik lockable casters onder mijn bureaustoel gezet, zodat deze niet meer wegrolt
let wel op: meet de diameter en lengte van de stift op je huidige stoelen, anders passen ze niet!!
[ Voor 31% gewijzigd door NoFearWizz op 31-08-2017 08:20 ]
Iemand? Kan me niet voorstellen dat niemand het antwoord weet.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:02:
Even een vraagje, omdat ik misschien wil overstappen dan:En even wat anders: word Russian Open Spaces nog wel ontwikkeld trouwens?
- Wat zijn de verschillen tussen de trailer pakketten van JazzyCat en ProMods?
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-08-2017 13:19 ]
http://truck-sim.club/top...n-spaces-v40-127/page-10#Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:14:
[...]
Iemand? Kan me niet voorstellen dat niemand het antwoord weet.
het zou wel verder moeten ontwikkeld worden (aldus google translate) , maar exacte details zijn er niet;
Zie de post in de link van Masha Belonozhkina
[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 31-08-2017 14:29 ]
Kan daar niks uithalen, behalve dat iemand naar compatibiliteit met 1.28 vraagtmschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:28:
http://truck-sim.club/top...n-spaces-v40-127/page-10#
het zou wel verder moeten ontwikkeld worden (aldus google translate) , maar exacte details zijn er niet;
Zie de post in de link van Masha Belonozhkina
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-08-2017 14:33 ]
de 2 links zijn de userprofielen op het forum.Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Kan daar niks uithalen, behalve dat iemand naar compatibiliteit met 1.28 vraagt. Klopt het dat ik geen toegang heb tot die pagina's waar zij naartoe linkt?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Klopt, maar daar heb ik dus geen toegang tot. Volgens die vrouw zijn ze nu dus op de helft? Ach, ik wil/moet toch wachten op ProMods 2.2mschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:37:
de 2 links zijn de userprofielen op het forum.
wat ik eruit opmaak: de tijd dat de vorige update gemaakt was duurde al X tijd (en nu zitten ze dus op de helft van die update tijd)Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:40:
[...]
Klopt, maar daar heb ik dus geen toegang tot. Volgens die vrouw zijn ze nu dus op de helft? Ach, ik wil/moet toch wachten op ProMods 2.2.
Kan ook, maar da's wel een stukje duurder, plus dat je dan zo'n stang in het midden hebt en je weer verder van je monitoren afzit.NoFearWizz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:17:
[...]
[...]
[...]
Of je kijkt voor een standaard voor je stuur + pedalen (https://www.mardomedia.nl...o/wheel-stand-pro-v2.html)
Tevens heb ik lockable casters onder mijn bureaustoel gezet, zodat deze niet meer wegrolt(https://www.zwenkwielen.net/zwenkwielen-met-rem)
let wel op: meet de diameter en lengte van de stift op je huidige stoelen, anders passen ze niet!!
In ander nieuws: Ik heb gisteren een nieuwe versie van ATS/ETS2 Local Radio uitgebracht, met redelijk wat geüpdatete en nieuwe radiostations
(en alle talen zijn nu up-to-date, maar hier lopen volgens mij vrijwel alleen Nederlanders en Belgen rond, dus dat maakt niet zo veel uit
🠕 This side up
http://blog.scssoft.com/2...e-connections-france.html
dit soort events zouden ze gewoon maandelijks moeten doen.Odessa schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:48:
We kunnen weer gaan trucken voor goodies. Ik vind het wel leuk verzonnen van SCS(even mijn mods uitschakelen en gassen maar)
http://blog.scssoft.com/2...e-connections-france.html
Valt trouwens nog niet mee als je geen garage hebt in Frankrijk. Moet je toch wat extra ritten maken.Ik heb nu 3/10.Automating more of the event infrastructure means that we can organize more events per year
Ik heb wel de force feedback van de motor en van de weg uitgezet, want daardoor trilde m'n stuur zowat los als ik hem niet vasthield.
Ook met sturen op een lage snelheid leek het alsof er in het stuur een soort tandwiel zit die steeds een tandje verder klikt bij het sturen. Ik heb geen idee of dat realistisch is maar ik heb het uitgezet want ik vond het érg vervelend.
Zijn er meer mensen die spelen met deze combinatie van stuur en pook?
Dit had ik ook met mijn G29 destijds. Mij werd geadviseerd om deze plugin te gebruiken voor de force feedback. Was een flink stuk beter zo.GiannoezNL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:01:
Laatst een Logitech G920 + Shifter gekocht. Werkt heel erg fijn met ETS2!
Ik heb wel de force feedback van de motor en van de weg uitgezet, want daardoor trilde m'n stuur zowat los als ik hem niet vasthield.
Ook met sturen op een lage snelheid leek het alsof er in het stuur een soort tandwiel zit die steeds een tandje verder klikt bij het sturen. Ik heb geen idee of dat realistisch is maar ik heb het uitgezet want ik vond het érg vervelend.
+1. FF van motor en weg moet je inderdaad laag of uit zetten. De rest staat op 1/3 en dan gaat het prima.GiannoezNL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:01:
Laatst een Logitech G920 + Shifter gekocht. Werkt heel erg fijn met ETS2!
Die hierboven genoemde FF-plugin werkt niet goed met de G29 of G920, wordt ook genoemd in dat forum topic. Vreemde schokken of zelfs een klapperend stuur. Ze zijn wel aan het experimenteren daar met de nieuwe Logitech modellen, dus wie weet later. https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=49772
[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 03-09-2017 21:29 ]
Van mij heb je in ieder geval weer een dollar. Ben net klaar met downloadenScuL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:10:
ProMods 2.20 staat online
Ben ik de enige?
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 05-09-2017 22:53 ]
Nope, heb ik ook, al heb ik momenteel gewoon alle boetes uitstaan, ben weer eens overnieuw met een profiel begonnen, en die boetes tikken dan nog behoorlijk aan,FastFred schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:52:
Ik kom steeds vaker verkeerslichten tegen die mij een boete voor door rood rijden geven terwijl ik nog 10 meter ofzo verwijderd ben van said verkeerslicht. Mega irritant. Volgens mij meestal Promods gebied...
Ben ik de enige?
Soms ook een boete voor rijden aan de verkeerde kant van de weg terwijl ik gewoon inhaal waar dat mag. Vreemd.
Wij hebben het vermoeden dat de stoplichten van ons worden overschreven door een andere map mod.