Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo onder weg van Brussel naar ergens een stadje in Polen , even wat kabels brengen

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/94yqdo933/20170806235200_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6q9njg50v/20170806235728_1.jpg

met nog 14 uur te gaan even getankt en even broodje bal eten en weer verder

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/plv8vg0wv/20170807175556_1.jpg

toch wel mooi die pijpjes

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/4kj6y3ut5/20170807175740_1.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-10 20:51
Ik heb een G29 gehad, maar ik vond het teveel gedoe om hem steeds tevoorschijn te halen. Natuurlijk was het ultiem sturen, maar toch vond ik rondkijken enzo onhandig met de muis ernaast.

Nu speel ik gewoon (net als voordat ik de G29 had) met controller. Ik gebruik toetsenbord en muis nu vrijwel niet, alleen om een nieuwe opdracht te kiezen in het menu, maar dit zou ook nog met de controller kunnen. Controller vind ik persoonlijk wat toegankelijker dan een uitgebreid stuur en al het gedoe eromheen. Controller heeft ook vibratie wat je voelt als je bijvoorbeeld over de lijn gaat op de snelweg of lichte botsing die je normaal met stuur niet zou merken, etc.

Dit is mijn controllerschema waar ik in het begin veel aan heb getweakt en nu al een paar jaar gebruik zonder te wijzigen. Ik heb echt niet méér knoppen nodig, heb voor de knop die over was maar 'seinen' gepakt :9

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/emu2s585b/image.jpg

Rondkijken met muis is onzin, gewoon het rechtstickje. Dan kun je fijn met het linkerstickje sturen en met het rechterstickje tegelijkertijd rondkijken of links en rechts vrij is. En dan met de interieurcamera knop reset het beeld weer recht vooruit. Als ik een andere camera modus heb gebruikt kan ik altijd meteen terug naar interieurcamera. Knipperlicht gewoon op de bovenste bumpers. Ga zo maar door. Ik zou zeggen probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wjzijderveld schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:07:
[...]
Hmm, dat is nog goedkoper dan ik dacht, misschien binnenkort toch maar bestellen :D
De ellende is, het zijn maar 6 versnellingen en 1 reverse terwijl je er 14 vooruit en 2 of 3 reverse wilt. Ik heb nog niet echt iets gevonden dat dat goed kan. (Tenzij je met die knoppen aan de zijkant dat kunt bewerkstelligen.)

Ding is wel prettig goedkoop. (Heb er nog geen reviews van bekeken.)
[...]
Let wel op, want (voor zover ik begreep van Squirrel) werkt de G27 Shifter niet met de G29 wheel en andersom.
Nee, dat dacht ik ook idd en die G27 is niet meer nieuw te krijgen. Daar is de G29 shifter voor in de plaats gekomen. Wat ik jammer vind, want die mist dus die hele knoppenwinkel bovenaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:13
unezra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:07:
[...]

De ellende is, het zijn maar 6 versnellingen en 1 reverse terwijl je er 14 vooruit en 2 of 3 reverse wilt. Ik heb nog niet echt iets gevonden dat dat goed kan. (Tenzij je met die knoppen aan de zijkant dat kunt bewerkstelligen.)

Ding is wel prettig goedkoop. (Heb er nog geen reviews van bekeken.)

[...]

Nee, dat dacht ik ook idd en die G27 is niet meer nieuw te krijgen. Daar is de G29 shifter voor in de plaats gekomen. Wat ik jammer vind, want die mist dus die hele knoppenwinkel bovenaan.
Ik wil dus eigenlijk overstappen naar een trustmaster shifter, maar het missen van de knoppen is inderdaad de issue....

Dus ben aan het kijken om zelf een buttonbox te maken zodat ik die knoppen kan vervangen met de buttonbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:23
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/854974606954729722/17E7EC510430181BC5E1369111915222A6A33EF2/
Na een tijdje inactief te zijn geweest op ets2 toch maar weer de boel geupdate en weer een mooi ritje door Scandinavie gemaakt met deze zelf geskinde combinatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AAAGHH... H@#ren jong

kan weer een lading weggooien
, rijd bijna met lege tank ....... dus ik zie een bord met benzine pomp :-) dacht mooi daar kan ik tanken ... ja hoor pak met mijn hoofd de eerste afslag dus dacht nu rustig aan want je mag maar 30 ... dacht wat duurt het toch lang eer hij die pomp geeft ....

ja hoor kom er achter dat ik dus een afslag had genomen ipv de pomp ...... eerst volgende was geloof ik een afstand van hier rotterdam naar groningen dat ga ik niet redden met 20 liter diesel .

En ja wel leeg ...... duwen ..................... nop ................. slepen.. ja :X :X :X 8)7

onder tussen mijn vracht door een andere laten ophalen koste mij even een 12.000 euro .... en dan nog geen eens dank je wel
"volgende keer maar een rode loper neer leggen "

maar nu bezig met

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/qi9sqnran/20170807203334_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/p9k2buovd/20170807203417_1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 07-08-2017 20:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc0nly schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:07:
[afbeelding]
Na een tijdje inactief te zijn geweest op ets2 toch maar weer de boel geupdate en weer een mooi ritje door Scandinavie gemaakt met deze zelf geskinde combinatie. :)
Welke mod truck is dat?

Heel erg netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 23:11

Oekol

waka waka hey hey

Alexknl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:35:
Ik heb een G29 gehad, maar ik vond het teveel gedoe om hem steeds tevoorschijn te halen. Natuurlijk was het ultiem sturen, maar toch vond ik rondkijken enzo onhandig met de muis ernaast.

Nu speel ik gewoon (net als voordat ik de G29 had) met controller. Ik gebruik toetsenbord en muis nu vrijwel niet, alleen om een nieuwe opdracht te kiezen in het menu, maar dit zou ook nog met de controller kunnen. Controller vind ik persoonlijk wat toegankelijker dan een uitgebreid stuur en al het gedoe eromheen. Controller heeft ook vibratie wat je voelt als je bijvoorbeeld over de lijn gaat op de snelweg of lichte botsing die je normaal met stuur niet zou merken, etc.

Dit is mijn controllerschema waar ik in het begin veel aan heb getweakt en nu al een paar jaar gebruik zonder te wijzigen. Ik heb echt niet méér knoppen nodig, heb voor de knop die over was maar 'seinen' gepakt :9

[afbeelding]

Rondkijken met muis is onzin, gewoon het rechtstickje. Dan kun je fijn met het linkerstickje sturen en met het rechterstickje tegelijkertijd rondkijken of links en rechts vrij is. En dan met de interieurcamera knop reset het beeld weer recht vooruit. Als ik een andere camera modus heb gebruikt kan ik altijd meteen terug naar interieurcamera. Knipperlicht gewoon op de bovenste bumpers. Ga zo maar door. Ik zou zeggen probeer het eens :)
Dit is echt awesome. Ik ga het direct zo instellen als ik begin met spelen :)

Edit: voor mijn beleving is dit spel online dus dat ik jullie tegen kan komen? Of is het offline?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 07-08-2017 21:53 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leoon. schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Edit: voor mijn beleving is dit spel online dus dat ik jullie tegen kan komen? Of is het offline?
beide
wil je met mooie mods , dan zonder mede spelers puur solo , wil je met vrienden gewoon een convoy maken ,, dan is het gewoon basis , online kan je geen mods gebruiken

maar bij solo game is alles gewenst ( vereist ) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Leoon. schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Dit is echt awesome. Ik ga het direct zo instellen als ik begin met spelen :)

Je kunt online zonder mods spelen, daar kun je gratis "TruckersMP" voor downloaden. Dan speel je dus gewoon de vanilla game met mede truckers echter is hier geen 'gewoon' verkeer. Maar als je het spel mooier/uitgebreider wilt maken (met verkeer, zonder echte medetruckers) is het aan te raden singleplayer met mods te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even wat tussen door en dan maar te bedenken dat ETS2 zo beginnen is met deze map ... en volgens mij zit hier polen al bij dus nog kleiner

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/oztmcu6yn/map_revealed_01.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 07-08-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ravw Nope, wat jij daar hebt is de stock map zoals het begonnen is.

Dit is incl. Going East.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G4hGMFpt28oFD9CLbz3DSs56/medium.png
Met dat arsenaal aan knopjes op de G29 was het teveel moeite om even in te stellen dat je links en rechts kon kijken met knoppen vanaf het stuur? Ik heb maar 2 knopjes op het stuur zitten...

[ Voor 80% gewijzigd door FastFred op 07-08-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:25:
@ravw Nope, wat jij daar hebt is de stock map zoals het begonnen is.

Dit is incl. Going East.

[afbeelding]

[...]

Met dat arsenaal aan knopjes op de G29 was het teveel moeite om even in te stellen dat je links en rechts kon kijken met knoppen vanaf het stuur? Ik heb maar 2 knopjes op het stuur zitten...
ik heb de G25 en daar zitten ook heel weinig op maar ik gebruikt de flippers als links en rechts kijken ..
en die twee andere knoppen op het stuur als knipperlichten :-)

en soms wel jammer dat je niet meer naar de basis kan van ETS2 om te zien hoe het is begonnen , die DLC kan je niet uitschakelen , de enige manier is een stockversie ergens vandaan halen

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 07-08-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn Paint skills even aangeslingerd om te laten zien hoe ik rij

Op mijn G25 stuur gebruik ik de schakelflippers links en rechts respectievelijk voor de richtingaanwijzers en de 2 rode knopjes links en rechts om naar links en rechts te kijken. Tussen het stuur en de shifter ligt mijn Logitech G510 toetsenbord (een beetje schuin, maar wel zo dat ik gemakkelijk bij de toetsen kan), waarvan ik de dichtsbijzijnde 3 macro toetsen gebruik om de cabine camera weer te centreren als ik links of rechts gekeken heb. Ik heb 1 macrotoets voor centreren cabinecam, 1 voor de chase cam en 1 voor "naar-achter-kijkend-uit-het-raampje-hangen-cam"

Dit is mijn shifter setup, ik heb het zo geconfigureerd dat ik alles wat ik veel nodig heb binnen handbereik heb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lcRNV33n0fpOeC5B3A5QRdZH/full.jpg

De dingen die ik minder vaak nodig heb, zitten gewoon op mijn toetsenbord

E: motor starten
B: zwaailichten
N: alarmlichten
U: liftas tractor
Y: liftas trailer
Spatie: handrem
T: trailer aan/af -koppelen

En de standaard F1, F2, F3 F4 jadajadajada voor de spiegels, en het navigatieschermpje enzo

Dat is het eigenlijk wel.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 07-08-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
FastFred schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:25:
@ravwMet dat arsenaal aan knopjes op de G29 was het teveel moeite om even in te stellen dat je links en rechts kon kijken met knoppen vanaf het stuur? Ik heb maar 2 knopjes op het stuur zitten...
Dat kan, heb ik ook gehad volgens mij, maar je kunt dan niet zelf bepalen waar je kijkt zoals met het stickje op controller, dat vind ik wat prettiger anders heb je instant left of instant right. Had dat eerst ook op het Dpad van de controller, maar vond het prettiger om zelf te richten en van links naar rechts / boven/onder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[afbeelding]

Waar stel ik het zo in? Ik zit nu in een menu waar ze vragen om: koppelingas, kijk omhoogomlaagas. Ikke niks van snappen. Ik klik eerst wel even door :+

Ooh volgensmij zie ik ook al een groot verschil, ik heb nu met schakelen en dan kom ik sowieso knoppen te kort

Allemaal gelukt behalve: OK knop --> X op de PS4. Ik blijft alles met Vierkantje te moeten Ok'en.. Waar stel je dit in?

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 07-08-2017 23:43 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Leoon. schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

Waar stel ik het zo in? Ik zit nu in een menu waar ze vragen om: koppelingas, kijk omhoogomlaagas. Ikke niks van snappen. Ik klik eerst wel even door :+

Ooh volgensmij zie ik ook al een groot verschil, ik heb nu met schakelen en dan kom ik sowieso knoppen te kort

Allemaal gelukt behalve: OK knop --> X op de PS4. Ik blijft alles met Vierkantje te moeten Ok'en.. Waar stel je dit in?
Onderaan bij Overige > "Activeer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alexknl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:59:
[...]

Onderaan bij Overige > "Activeer"
Ik snap het niet, L2 is remmen en achteruit, maar achteruit gaat hij absoluut niet. Ik sta vast achter een auto (botsing, en heb al 220 euro boete voor snelheid haha) Maar hoe ga ik in godsnaam achteruit?

tevens: staat bij overige activeer op X en toch moet ik het met vierkantje blijven doen. Er klopt iets niet :?

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 08-08-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@FastFred Is er *iets* dat in de buurt komt van die G25?
Iets dat nog wel leverbaar is en een vergelijkbare hoeveelheid knoppen heeft dus. :)

BTW Hoe gebruik je die range selector en hoge/lage gearing?
Ik zie wel dit: http://www.caranddriver.c...w-to-shift-a-semi-feature

Maar schakel je dan 1 3 5 7 9 11 en 2 4 6 8 10 12 afhankelijk van of 'ie in lo of hi staat?
(Ik zie even zo snel niet hoe het nu werkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Leoon. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Ik snap het niet, L2 is remmen en achteruit, maar achteruit gaat hij absoluut niet. Ik sta vast achter een auto (botsing, en heb al 220 euro boete voor snelheid haha) Maar hoe ga ik in godsnaam achteruit?
Heb je de controller eerst via besturing > input assistant geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alexknl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:03:
[...]

Heb je de controller eerst via besturing > input assistant geconfigureerd?
Ja, daar heb ik voor controller gekozen en daarna via menu alles gedaan wat jij hebt. Maar hij geeft wel gas en remt met L2 en R2 alleen achteruit lijkt geen knop voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Leoon. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:07:
[...]

Ja, daar heb ik voor controller gekozen en daarna via menu alles gedaan wat jij hebt. Maar hij geeft wel gas en remt met L2 en R2 alleen achteruit lijkt geen knop voor te zijn.
Eerst inputassistant, dan alles testen in het besturings menu of de knoppen reageren en zo nodig daar aanpassen, dan de overige knoppen configureren. Meer kan ik je niet mee helpen. Je komt er wel uit, beetje rond prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alexknl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:10:
[...]

Eerst inputassistant, dan alles testen in het besturings menu of de knoppen reageren en zo nodig daar aanpassen, dan de knoppen configureren. Meer kan ik je niet mee helpen. Je komt er wel uit, beetje rond prutsen :)
Allicht, maar het is toch raar dat ik remmen/achteruit (bij jou ook 1 knop, in het menu ook 1 button) geactiveerd heb al L2, remmen werkt, maar achteruitrijden niet . Grrr

Misschien zeg ik nu even iets doms:

Dus L2 remmen werkt, moet ik dan nog iets anders doen qua knoppen om hem in z'n achteruit te zetten?

Ah wacht, ik heb het hele profiel nu opnieuw geinstalleerd, die wizard opnieuew gedaan. Ik had de 2e gekozen maar ik moet volgensmij voor de 1e profiel van automatisch schakelen kiezen. Die is zonder neutraal, denk dat dat het euvel was.

Edit: Het is gelukt. Heb 3 ritjes gedaan, van Groningen naar Amsterdam eerst Kaas vervoerd. Je blijft een kaaskop.. en toen naar Grimsby en nu zit ik in Denemarken. Ga maar eens slapen want de wijzer staat sneller op de 2 dan me lief is..

[ Voor 39% gewijzigd door Oekol op 08-08-2017 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:41:
[...]

Welke mod truck is dat?

Heel erg netjes!
Bedankt! Dit is de Scania RJL voor versie 1.27 met vele accessoires mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexknl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:08:
[...]

Dat kan, heb ik ook gehad volgens mij, maar je kunt dan niet zelf bepalen waar je kijkt zoals met het stickje op controller, dat vind ik wat prettiger anders heb je instant left of instant right. Had dat eerst ook op het Dpad van de controller, maar vond het prettiger om zelf te richten en van links naar rechts / boven/onder te kijken.
Jewel, als ik op het knopje voor naar links kijken druk draait hij naar links en kan ik in de spiegels kijken, maar hou ik 'm langer ingedrukt dan kan ie zelfs helemaal naar achter doordraaien zodat de camera naar achter uit het raampje hangt.
unezra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:03:
@FastFred Is er *iets* dat in de buurt komt van die G25?
Iets dat nog wel leverbaar is en een vergelijkbare hoeveelheid knoppen heeft dus. :)

Maar schakel je dan 1 3 5 7 9 11 en 2 4 6 8 10 12 afhankelijk van of 'ie in lo of hi staat?
(Ik zie even zo snel niet hoe het nu werkt...)
Dit is het schema hoe het werkt, ik rij voornamelijk Scania, dus heb het realistische Scania schakelpatroon ingesteld staan in Gameplay of Besturing ofzo.

Dat ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://dvscan.ru/wp-content/uploads/2012/07/Gear-lever-positions-Scania-GRS895-12-speed-03322.jpg

De positie 1e versnelling is achteruit, met knopje hoge/lage gearing schakel ik tussen RL en RH. De positie 4e versnelling is de 1e versnelling, met hoge/lage gearing schakel ik tussen 1L en 1H en met de range selector kan ik vervolgens van 1 naar 4 switchen en ook daar vervolgens weer schakelen tussen 4L en 4H.

In plaats van 1 t/m 12 heb ik dus 1L t/m 6H. Als ik geen vracht mee heb start ik vanuit stilstand in 2H, dat is bij 1 t/m 12 dus de 4e versnelling, schakel ik direct door naar 3H, vervolgens de range selector omgooien en naar 4H.

Heb ik een vracht bij me, hangt mijn schakelen een beetje af van het gewicht en of ik op een helling sta, meestal start ik in 1H, ga ik naar 2H, 3H, 4L, 4H, 5L, 5H, 6L, 6H

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hoewel het me prachtig lijkt om te hebben, vraag ik me altijd af hoe je in vredesnaam onthoudt wat waar zit... Op een gegeven moment verdwaal je toch in de splitters, selectors, knopjes, pookjes, manmanman....

Plus dat het vrij onrealistisch is om op een gloednieuwe Scania R een handbak te monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh, ik heb in ieder profiel, zowel in ETS2 als in ATS dezelfde config, en na 1000 uur in ETS2 en een kleine 50 in ATS weet je het wel een keer :P Nieuw profiel maken, 1 ritje maken. Game afsluiten, controls.sii overzetten, en weer starten, staat alles weer zoals ik het gewend ben.

Ik kan het blindelings, alleen met schakelen ga ik nog wel eens de mist in, dan zit ik in de verkeerde range ofzo.

Automaatbakken vind ik in ETS2 hopeloos, zoals hij bijvoorbeeld nog steeds niet naar de 12 versnelling schakelt als je 'm op de cruise control laat accelereren. Ik rij het liefst 85km/h op de CC in z'n 12. Maar hij blijft in de 11 hangen tot je 'm doortrekt naar 90 en dan terug laat zakken.

Dat + ik schakel bijna altijd bij 1500rpm, maar wil je er een beetje gang in houden geef je volgas, trekt ie bij een automaat rustig door naar 2000rpm, en dat wil ik niet.

Plus ik hou van de uitdaging, er zijn nog zat trucks tegenwoordig die met een handbak geleverd worden.
unezra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:03:
Hier had ik ff overheen gelezen. Dat schema is exact hoe ik ook schakel in ATS met een 18-speed

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/39/d5/a6/39d5a645fe5a626d90e0760a9472e3dd.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:16:
Jewel, als ik op het knopje voor naar links kijken druk draait hij naar links en kan ik in de spiegels kijken, maar hou ik 'm langer ingedrukt dan kan ie zelfs helemaal naar achter doordraaien zodat de camera naar achter uit het raampje hangt.
Ook geprobeerd, maar dat ging me wat te langzaam en je kunt niet makkelijk naar boven/beneden kijken. Dan heb ik sneller de muis gepakt om effe snel heen en weer te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat kijken te langzaam gaat, dan rij je te snel het kruispunt en of t-splitsing op. Snelheid minderen dus. Naar boven en onderen kijken heb ik in bijna 1 miljoen km's nog niet nodig gehad.

Ik heb trouwens ook ingeschakeld staan dat de camera langzaam meedraait met het stuur, dat werkt fantastisch en scheelt je knopjes indrukken.

Misschien vanavond even een stukje rijden en op Youtube gooien :)

[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:41

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

na een lange vakantie, ets2 ook weer is aanslingeren denk, ff de update met doubles binnen halen.. werkt die al samen met promods..? anders wacht ik er nog even mee..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update met doubles zit nog in beta, weet niet of die met Promods werkt. Zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:05:
Als dat kijken te langzaam gaat, dan rij je te snel het kruispunt en of t-splitsing op. Snelheid minderen dus. Naar boven en onderen kijken heb ik in bijna 1 miljoen km's nog niet nodig gehad.
Als ik op de snelweg aan het rijden ben en in de spiegel wil kijken dan duurt dat veel te lang, dan heb ik geen gevoel meer waar ik zit op de weg, met name in flauwe bochten.
Maar dit is mierenneuqen om kleine details. Ieder heeft zijn eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of daar snelheidssettings voor zijn voor links of rechts kijken. In de linkerspiegel kijken is een halve seconde die knop indrukken, spiegelen en vervolgens op de macroknop rammen om de view weer te centreren. De rechterspiegel heb ik altijd in beeld, hoef ik niet voor naar rechts te kijken.

Maar zal vanavond ff een filmpje maken van hoe ik rij :)

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon *leuk* vind om te schakelen.

Tuurlijk, automaat werkt maar het is een rijsim. Juist het hele idee dan door al die versnellingen heen te moeten maakt het echt. Automaat is doodsaai.

Ik heb nu sequentieel en dat rijd al veel leuker dan automatisch maar het is irritant met omlaag schakelen (van 12 naar R1 of R2). Vandaar dat ik graag bij mijn nieuwe PC, een goed wiel en goede pook wil kopen.

Alleen nog even uitvogelen welke combinatie goed bruikbaar is met bijvoorbeeld een flightsim en FarmSim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 12:28
Iemand een idee, een kennis van mij speelt dit spel, op een nieuwe pc, draaide prima voor een paar weken. Plotseling constant frapedrops, heb al vanalles qua software geprobeerd maar het spel blijft haperen/ schokken zelfs op lage instellingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je al vanalles geprobeerd? Videodrivers opnieuw geprobeerd? Hoe presteert de pc in andere games? Net zo waardeloos?

Specs van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
unezra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:41:
Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon *leuk* vind om te schakelen.

Tuurlijk, automaat werkt maar het is een rijsim. Juist het hele idee dan door al die versnellingen heen te moeten maakt het echt. Automaat is doodsaai.

Ik heb nu sequentieel en dat rijd al veel leuker dan automatisch maar het is irritant met omlaag schakelen (van 12 naar R1 of R2). Vandaar dat ik graag bij mijn nieuwe PC, een goed wiel en goede pook wil kopen.

Alleen nog even uitvogelen welke combinatie goed bruikbaar is met bijvoorbeeld een flightsim en FarmSim.
G27 of G29 en dan kijken of je de side console van saitek ergens los kunt scoren (en alleen de side console niet het wel, das kut met een rood lintje.
http://www.saitek.com/uk/prod/farmside.html

Kost wel wat maar dan heb je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je beter zelf een buttonbox bouwen, die Saitek is € 120,- voor een bak met knopjes en een USB interface. Terwijl als je hetzelf doet je met een paar tientjes klaar kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

martijnm71 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

G27 of G29 en dan kijken of je de side console van saitek ergens los kunt scoren (en alleen de side console niet het wel, das kut met een rood lintje.
http://www.saitek.com/uk/prod/farmside.html

Kost wel wat maar dan heb je alles.
Zat ik inderdaad ook aan te denken ook al is de build-quality van dat ding niet heel erg geweldig. Het is wel een leuk multifunctioneel doosje. :)

Alleen die G27 word een uitdaging. De G29 is mooier maar mist allerlei knoppen en een vrachtwagen shifter heb ik nog nergens kunnen vinden. (Iets dat dus echt gemaakt is als vrachtwagen shifter, maar verder prima bruikbaar is als reguliere rij of race shifter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
unezra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

Zat ik inderdaad ook aan te denken ook al is de build-quality van dat ding niet heel erg geweldig. Het is wel een leuk multifunctioneel doosje. :)

Alleen die G27 word een uitdaging. De G29 is mooier maar mist allerlei knoppen en een vrachtwagen shifter heb ik nog nergens kunnen vinden. (Iets dat dus echt gemaakt is als vrachtwagen shifter, maar verder prima bruikbaar is als reguliere rij of race shifter.)
kastje is beter als het stuur, je kunt ook werken met (een of twee) joysticks voor het bedienen van de grijparmen.

en wat bedoel je met een vrachtwagenshifter? zowel de g27 als 29 hebben een versnellingsbakding waar je gewoon in een h-patroon mee kunt schakelen, knopjes goed instellen voor laag en hoog of een splitter en gaan.

er was ooit een echte versnellingspook met splitter en alles via een of ander kickstarterproject volgens mij, geen idee hoe het daar nu mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Zoals de SKRS Shifter? Dat is een unit die je bovenop een Logitech H-shifter schroeft, met high/low en range knoppen ingebouwd. Je kan er zelfs een plaatje van de layour bovenop krijgen.

Hier een installatie + review door ons aller Squirrel:

[ Voor 19% gewijzigd door Haribo112 op 08-08-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is idd de shifter die Martijn bedoeld. Maar is niet makkelijk en snel om te bouwen als je wat anders als vrachtwagens wil rijden.

Zelf overweeg ik een racestoel met een nieuw stuur, pedalen en shifter voor iRacing en de G25 hou ik er dan bij voor ETS2/ATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Haribo112 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:35:
Zoals de SKRS Shifter? Dat is een unit die je bovenop een Logitech H-shifter schroeft, met high/low en range knoppen ingebouwd. Je kan er zelfs een plaatje van de layour bovenop krijgen.

[video]
Hubba Bubba!

Dat ziet er wel ongelooflijk lekker uit moet ik zeggen. :)

Toch maar eens mijn lijstje "PC" compleet maken en zien hoe ver ik ga. Het idiote is, ik ben helemaal niet zo'n fanatieke gamer. Ben meer een casual gamer die het leuk vind af en toe eens en paar uur een game te spelen. Maar als ik zie hoe veel fijner ETS2 al speelt met het meest eenvoudige wiel dat er zo'n beetje is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mooie ondergaande zon
Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/5w5ch5mh5/20170808194526_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/rjtic2xdr/20170808194714_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6ru58gfnz/20170808195354_1.jpg

Nieuwe vrachtje met een dubbel

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/owvy2hjgp/20170808200039_1.jpg

Weet iemand ook of er een DLC komt dat je je eigen trailers kan kopen? , want dat mis ik nog wel

of dat je je vaste trailer behoud .....

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 08-08-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:33
Zie de laatste tijd veel voorbij komen over de xbox controller, nu is mijn vraag, wat ben ik hiervoor nodig? Heb zelf de model 1460.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 13:26
is de skrs shifter via een nederlandse shop te verkrijgen?
Ik lees onder de video van squirrel nogal wat leverproblemen waardoor ik wat terughoudend wordt om hem bij csio te bestellen

[ Voor 76% gewijzigd door killerbee1958 op 08-08-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
iemand ervaring met dit probleem met een xbox controller? Op het moment dat ik niet stuur heb ik een afwijking naar links? Bekend probleem of niet?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iantje31 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:43:
iemand ervaring met dit probleem met een xbox controller? Op het moment dat ik niet stuur heb ik een afwijking naar links? Bekend probleem of niet?
ja heb ik ook daarom gebruik ik hem ook niet

en hij reageerd hier ook te snel .. 3 mm opzij en het stuur draait 5 keer rond en hij staat niet gevoelig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:05:
Misschien vanavond even een stukje rijden en op Youtube gooien :)
U heeft niet gevraagd, wij draaien toch

Als ie nog in 360p is moet Youtube 'm nog verwerken, heb 'm 1080p geüpload

Oh, en het geluid staat heel zacht in het filmpje

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

ja heb ik ook daarom gebruik ik hem ook niet

en hij reageerd hier ook te snel .. 3 mm opzij en het stuur draait 5 keer rond en hij staat niet gevoelig
Dat kan je allemaal instellen. De afwijking bij niet-sturen kan je oplossen met deadzones, de gevoeligheid kan je ook aanpassen. Als dat niet helpt dan is de controller defect lijkt mij.

Overigens: er zijn drie soorten 'XboX controller'.
1) de XBOX controller uit 2001; deze werkt niet op de pc
2) de XBOX 360 controller uit 2005, zowel draadloos als bedraad; deze gebruik ik zelf en werkt fantastisch, niet alleen in ETS en ATS maar ook in alle andere games die je installeert.
3) de XBOX ONE controller uit 2013; deze zou ook perfect moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Haribo112 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:35:

[video]
killerbee1958 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:21:
is de skrs shifter via een nederlandse shop te verkrijgen?
Ik lees onder de video van squirrel nogal wat leverproblemen waardoor ik wat terughoudend wordt om hem bij csio te bestellen
Ik heb de SKRS shifter via csio.tech besteld. al even geleden na het filmpje van Squirrel. heb er best lang op moeten wachten, maar ik kan niet meer zonder. Vind het een geweldig ding!! Let wel alleen bij hen te bestellen, en er komt 9/10x invoerbelasting op!! Ik heb hem toen zonder easyjake besteld, en baal daar nu nog steeds van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:21

TommyGun

Stik er maar in!

Haribo112 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Dat kan je allemaal instellen. De afwijking bij niet-sturen kan je oplossen met deadzones, de gevoeligheid kan je ook aanpassen. Als dat niet helpt dan is de controller defect lijkt mij.

Overigens: er zijn drie soorten 'XboX controller'.
1) de XBOX controller uit 2001; deze werkt niet op de pc
2) de XBOX 360 controller uit 2005, zowel draadloos als bedraad; deze gebruik ik zelf en werkt fantastisch, niet alleen in ETS en ATS maar ook in alle andere games die je installeert.
3) de XBOX ONE controller uit 2013; deze zou ook perfect moeten werken
En de Xbox One S controller :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ook nog ja, maar dat is praktische hetzelfde als de Xbox One controller toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:52
Ik gebruik hier een Playstation 4 controller. Werkt perfect. Pluspunt is dat het nog beter vast houd dan een xbox controller ook ;).

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo net even een lange rit gemaakt waarbij ik 3 keer met de veerboot mee moest :-)

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/9kmul1zhf/20170809162420_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/uvixmjc5f/20170809151532_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/temfbz31f/20170809152400_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/isjmfhibh/20170809152730_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/x0vbn6259/20170809155205_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/d50umthr7/20170809155453_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/kvn43v0fn/20170809155758_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/ov56mrb31/20170809161342_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/5esvt2ctp/20170809162012_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/lgcigam0z/20170809195004_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/i7klb8wdp/20170809195954_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/75sko83l9/20170809200257_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/5w7clh4x9/20170809200508_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/qbos75gt9/20170809200705_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/uncvpgzi5/20170809201458_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/qv76wejel/20170809201910_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/li36r3cl9/20170809202248_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/cpuktvmub/20170809202451_1.jpg

zo en dat was het bij de laatste foto heb ik nog 2 km te gaan en vracht afgeleverd en nu een vrachtje door naar Polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

U heeft niet gevraagd, wij draaien toch

Als ie nog in 360p is moet Youtube 'm nog verwerken, heb 'm 1080p geüpload

Oh, en het geluid staat heel zacht in het filmpje

[video]
Leuk filmpje en wat rij je netjes! Zet je hem op cruiscontrol of zo? Ik speel met mijn ps4 controller en bij elke levering heb ik een verkeersboete gehad :+

Vraagje: je begtin op het einde te gapen en zag dat het bedje rood is. Hoe ga je 'rusten' dan?

Ik kan nu een lening krijgen van 100k, zou ik zsm een vrachtwaggel kopen? Als ik zie hoeveel jij verdient moet dat eigenlijk een nobrainer zijn, alleen ik dacht ik wil hem zonder lening kopen.... :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Leoon. schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Leuk filmpje en wat rij je netjes! Zet je hem op cruiscontrol of zo? Ik speel met mijn ps4 controller en bij elke levering heb ik een verkeersboete gehad :+

Vraagje: je begtin op het einde te gapen en zag dat het bedje rood is. Hoe ga je 'rusten' dan?

Ik kan nu een lening krijgen van 100k, zou ik zsm een vrachtwaggel kopen? Als ik zie hoeveel jij verdient moet dat eigenlijk een nobrainer zijn, alleen ik dacht ik wil hem zonder lening kopen.... :9~
rusten kun je doen op een parkeerplaats, bij een hostel of bij dealers en garages.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leoon. schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Het is dan ook een simulator, ik probeer zo rustig en realistisch mogelijk te rijden. Zo'n vrachtwagen weegt aardig wat, dus gebruik dat, laat 'm lekker uitrollen in plaats van vol in de ankers te gaan vlak voor een kruispunt of bijna op kant te gaan op een rotonde. Ik gebruik in het filmpje hier en daar de cruise control maar dat stukje in het begin langs dat kasteel is gewoon op het gaspedaal.
Slapen op de plekken op de kaart aangeduid met een bedje.
Ik heb dit profiel geheel zonder leningen gespeeld, is in het begin wat saai, maar als je dan 100 of 150k hebt kun je direct een leuke truck kopen in plaats van een basis model, je hebt dan ook een level bereikt waarop de meeste basic accesoires al vrijgespeeld zijn, dus je kunt 'm meteen wat leuk aankleden. Geeft meer voldoening ook.

En ja, ik heb geld als drek, maar ik heb dan ook al ruim 1000 uur en bijna 1 miljoen kilometer in dit profiel zitten. Dit profiel ben ik gestart in oktober 2012 :P

Deze screen is alweer van vorige week, ik zit inmiddels al op 971.000km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HDnyLB0ogMZDETPXCWnxdQkE/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 09-08-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja ik rij ook gewoon op standje relaxt
cruise control aan en alleen bijsturen

en in de steden gewoon met het gaspedaal
muziek aan en gas

schade heb ik bijna nooit hoog uit dat van mijn banden of dat er weer eens zo'n AI zijn hoofd er niet bij heeft

je en ik ben toen een 3 jaar geleden mijn save file kwijt geraakt door iets, anders had ik nu ook wel het dubbele gehad .. ben al eens boven de level 40 uit geweest nu weer rond 23 dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Potver..Die SKRS is alleen met CC te betalen :( Dat ding lijkt me perfect (met easyjake :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:10:
Potver..Die SKRS is alleen met CC te betalen :( Dat ding lijkt me perfect (met easyjake :+ )
ja daar was ik ook al achter maar ik heb nog een G25 waar ik mee rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Odessa schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:10:
Da's toch niet zo'n probleem? CC is ongelooflijk praktisch.
Ik had echt in 1996 al een CC domweg omdat ik wel eens een boek of iets anders uit het buitenland wil kunnen halen en zonder CC is dat een ramp. (CC is trouwens ook extreem handig op de Franse snelweg, tolpoortjes gaan sneller met een CC dan met je pinpas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Het is dan ook een simulator, ik probeer zo rustig en realistisch mogelijk te rijden. Zo'n vrachtwagen weegt aardig wat, dus gebruik dat, laat 'm lekker uitrollen in plaats van vol in de ankers te gaan vlak voor een kruispunt of bijna op kant te gaan op een rotonde. Ik gebruik in het filmpje hier en daar de cruise control maar dat stukje in het begin langs dat kasteel is gewoon op het gaspedaal.

[...]

Slapen op de plekken op de kaart aangeduid met een bedje.

[...]

Ik heb dit profiel geheel zonder leningen gespeeld, is in het begin wat saai, maar als je dan 100 of 150k hebt kun je direct een leuke truck kopen in plaats van een basis model, je hebt dan ook een level bereikt waarop de meeste basic accesoires al vrijgespeeld zijn, dus je kunt 'm meteen wat leuk aankleden. Geeft meer voldoening ook.

En ja, ik heb geld als drek, maar ik heb dan ook al ruim 1000 uur en bijna 1 miljoen kilometer in dit profiel zitten. Dit profiel ben ik gestart in oktober 2012 :P

Deze screen is alweer van vorige week, ik zit inmiddels al op 971.000km

[afbeelding]
Holy moly! Dat zijn nog eens cijfers. Ik heb zojuist 110k lening genomen en een scania streamline gekocht. Kenteken bordjes voor 't raam met naam van mezelf en vriendin en gaan :+.

Hoe zit het met chauffeurs inhuren? Als ik een truck koop er bij or zelfs mijn huidige eigen, dan chauffeurs inhuren en het geld stroomt binnen of moet ik telkens alles doen qua opdrachten en aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Van hun website:"Each SKRS is handmade by 2 guys and their friends & families dedicated to building a quality product in a garage in the U.S.A." en dan is het niet zo gek dat het even duurt voor ze verzenden.
@NoFearWizz Ik gebruik nu het kort intrappen van mijn rem voor de motorrem. Is zo'n knop dan echt zoveel praktischer? Ik zit er zelf ook naar te kijken, maar vind die $34,00 extra toch wel een extra uitgave (ondanks dat de dollar nu wel gunstig staat). En wat je zegt, de douane wordt nog weleens vergeten. Helaas vergeten zij mij in 9 van de 10 gevallen niet :N
NoFearWizz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

[...]

Ik heb de SKRS shifter via csio.tech besteld. al even geleden na het filmpje van Squirrel. heb er best lang op moeten wachten, maar ik kan niet meer zonder. Vind het een geweldig ding!! Let wel alleen bij hen te bestellen, en er komt 9/10x invoerbelasting op!! Ik heb hem toen zonder easyjake besteld, en baal daar nu nog steeds van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leoon. schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:32:
Hoe zit het met chauffeurs inhuren? Als ik een truck koop er bij or zelfs mijn huidige eigen, dan chauffeurs inhuren en het geld stroomt binnen of moet ik telkens alles doen qua opdrachten en aannemen?
De garage waarmee je begint heeft plek voor 1 truck volgens mij. Je moet de garage upgraden zodat je 3 plekken krijgt. Dan kun je vervolgens 1 of direct 2 vrachtwagens kopen bij een dealer naar keuze (als je 5 trucks hebt, dan kun je dit ook doen zonder dat je naar een dealer hoeft te rijden).

Chauffeurs inhuren kun je pas als je een aantal wervingbureau's ofzo gevonden hebt, die zitten in bijna iedere stad. Die chauffeurs moet je dan toewijzen aan een vrije vrachtwagen in je garage.

Een garage is maximaal uitbreidbaar naar 5 plekken. Zelf gebruik ik mijn hoofdgarage in Innsbruck voor mijn eigen trucks en heb ik verspreid door Europa in totaal 90 trucks rondrijden.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

De garage waarmee je begint heeft plek voor 1 truck volgens mij. Je moet de garage upgraden zodat je 3 plekken krijgt. Dan kun je vervolgens 1 of direct 2 vrachtwagens kopen bij een dealer naar keuze (als je 5 trucks hebt, dan kun je dit ook doen zonder dat je naar een dealer hoeft te rijden).

Chauffeurs inhuren kun je pas als je een aantal wervingbureau's ofzo gevonden hebt, die zitten in bijna iedere stad. Die chauffeurs moet je dan toewijzen aan een vrije vrachtwagen in je garage.

Een garage is maximaal uitbreidbaar naar 5 plekken. Zelf gebruik ik mijn hoofdgarage in Innsbruck voor mijn eigen trucks en heb ik verspreid door Europa in totaal 90 trucks rondrijden.
Cool ! Maar die eigen trucks, die staan dus veel stil? Want jij kan toch niet op elke rijden tegelijk. Of bedoel je dan alle vrachtwagens in die andere garages niet van jou zijn?

Hoe zit het met huizen kopen etc. Heb filmpjes gezien op YouTube dat mensen dikke huizen hebben en bijv een Porsche. Dit is zeker niet standaard maar een mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb 5 trucks maar kan maar in 1 truck tegelijk rijden natuurlijk. Maar mijn eerste truck die ik gekocht heb heb ik bijvoorbeeld nog bewaard. Ik heb voor de Heavy Cargo DLC een speciale truck voor speciaal/zwaar transport en zo nog een paar.

En als ik zin heb dan wissel ik van truck en rij ik weer even in een andere :)

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:09
Die eerste trailer mist een paar assen lijkt het wel? Hoe werkt dat?

Mooie truck trouwens, is dat de default FH of is dat een mod?

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 10-08-2017 13:39 ]

• Carfanatic
  • Laatst online: 10:09
FastFred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:38:
Die eerste trailer mist een paar assen lijkt het wel? Hoe werkt dat?

Mooie truck trouwens, is dat de default FH of is dat een mod?
uitleg kwam ik hier tegen, kraker trailers. Vrachtwagen is de Volvo FH&FH16 2012 Reworked

• NoFearWizz
Suggs schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:33:
Van hun website:"Each SKRS is handmade by 2 guys and their friends & families dedicated to building a quality product in a garage in the U.S.A." en dan is het niet zo gek dat het even duurt voor ze verzenden.
@NoFearWizz Ik gebruik nu het kort intrappen van mijn rem voor de motorrem. Is zo'n knop dan echt zoveel praktischer? Ik zit er zelf ook naar te kijken, maar vind die $34,00 extra toch wel een extra uitgave (ondanks dat de dollar nu wel gunstig staat). En wat je zegt, de douane wordt nog weleens vergeten. Helaas vergeten zij mij in 9 van de 10 gevallen niet :N

[...]
Ze hebben het idd erg druk, douane ga je zeker kosten voor krijgen aangezien de waarde hoog ligt.

Hoe doe je dat motorrem via kort intrappen (staat ie op automatisch dan)?

Ik gebruik de motor rem echt heel veel tijdens mijn ritten, knopje daar bij de pook is makkelijker als op de versnellingsbehuizing.

Ik heb gisteren een 64buttonbox usb bord besteld in the USA. Dus ga zelf mijn buttonbox knutselen met schakelaars e.d.
waarom zou een douane daar geld voor willen hebben , dit is toch alleen als het product in het land waar het naar verstuurt word te krijgen is om concurrentie tegen te gaan

aan gezien deze producten niet ergens anders vandaan te halen zijn kunnen hun dit toch nooit in rekening brengen

FastFred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:43:
Omdat de douane wat aan je verdienen wil gok ik. Die gasten werken ook niet voor niks :P
die werken toch ook gewoon voor een werkgever

ik ga toch ook niet de bakken koffie die ik aan klanten moet schenken berekenen op mijn werk om mijn inkomsten te spekken :-)

want ergens anders moeten ze toch ook betalen ;-)
en ik loop ook niet op lucht ..
:P :P

maar iemand al weet over ATS wanneer die nieuwe DLC komt

• Suggs
  • Niet online
NoFearWizz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Ze hebben het idd erg druk, douane ga je zeker kosten voor krijgen aangezien de waarde hoog ligt.

Hoe doe je dat motorrem via kort intrappen (staat ie op automatisch dan)?

Ik gebruik de motor rem echt heel veel tijdens mijn ritten, knopje daar bij de pook is makkelijker als op de versnellingsbehuizing.

Ik heb gisteren een 64buttonbox usb bord besteld in the USA. Dus ga zelf mijn buttonbox knutselen met schakelaars e.d.
Ik heb eens bij mijn instellingen gekeken, maar kan over het intrappen van de rem zo snel niets vinden. Wel dat je de motorrem in werking kunt laten komen als je je gaspedaal loslaat.
Na wat info gelezen te hebben begrijp ik wel dat er een verschil zit tussen een motorrem (wat ik volgens mij gebruik) en een retarder (wat jij gebruikt). De retarder bedien je handmatig en dat is dus die knop die jij nu gebruikt en ja, dan begrijp ik dat het makkelijker is om die op je pook te hebben.

Ik ben de laatste maanden druk bezig geweest met geld uitgeven en zal in het weekend eens wat foto's maken van mijn opstelling.

• Suggs
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:35:
waarom zou een douane daar geld voor willen hebben , dit is toch alleen als het product in het land waar het naar verstuurt word te krijgen is om concurrentie tegen te gaan

aan gezien deze producten niet ergens anders vandaan te halen zijn kunnen hun dit toch nooit in rekening brengen
Je betaalt invoerrechten (21%) en die worden door de douane afgehandeld. Het lullige is dat je ook over de verzendkosten BTW betaald.Overzicht van wanneer je invoerrechten betaald.
Die invoerrechten worden nog weleens vergeten door mensen die roepen dat je je telefoon in China moet kopen omdat dat zo goedkoop is. Je kunt het geluk hebben dat de douane niet naar je pakket kijkt en dan betaal je niets, maar dat is niet waar je vanuit kunt gaan. Ook een mededeling dat het een cadeau is of dat de waarde onder de 22 euro ligt geeft geen garantie dat je aan de belastingdienst ontkomt (die trucjes kennen ze inmiddels wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden:
Ik ben bezig met een update voor ATS/ETS2 Local Radio waarmee je gemakkelijker je telefoon kunt gebruiken om van radiostation te wisselen. :) Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6W0uaRyl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wWPGE07l.jpg

Mocht je 't willen proberen, stuur dan een berichtje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 11-08-2017 22:39 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Suggs schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb eens bij mijn instellingen gekeken, maar kan over het intrappen van de rem zo snel niets vinden. Wel dat je de motorrem in werking kunt laten komen als je je gaspedaal loslaat.
Na wat info gelezen te hebben begrijp ik wel dat er een verschil zit tussen een motorrem (wat ik volgens mij gebruik) en een retarder (wat jij gebruikt). De retarder bedien je handmatig en dat is dus die knop die jij nu gebruikt en ja, dan begrijp ik dat het makkelijker is om die op je pook te hebben.

Ik ben de laatste maanden druk bezig geweest met geld uitgeven en zal in het weekend eens wat foto's maken van mijn opstelling.
Ik gebruik de motor rem :) dat is iig de functie die ik gebind heb aan mijn controller :+ retarder is niet gebind bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Heb al tijden het "sound fixes pack" actief. net voor eerst met headset geluisterd.... wat een wereld van verschil , hoor veel meer detail geluiden dan met gewone 2.1 speakerset... echt een verademing qua geluidservaring.....

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jin schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:09:
Heb al tijden het "sound fixes pack" actief. net voor eerst met headset geluisterd.... wat een wereld van verschil , hoor veel meer detail geluiden dan met gewone 2.1 speakerset... echt een verademing qua geluidservaring.....
die sound mod is heel goed inderdaad

zo gebruik ik ook meer mods die sommige dingen verbeterd

dan alleen vrachtauto's en steden.

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/7nejpjscd/20170812111809_1.jpg

hier even een foto van mijn truck

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/xdlxp35w5/20170812111528_1.jpg

op weg van Arnhem naar Le mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 10:56
@ravw merk je heel veel verschil met die realistic graphics mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lifeguard schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:32:
@ravw merk je heel veel verschil met die realistic graphics mod?
veel , ja en nee maar genoeg om het verschil wel te merken als je het niet gebruikt
maar elke verbetering is mee genomen :-)
Leoon. schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Hoe duur zijn die DLC doorgaans?
zal wel weer rond de 19 euro wezen

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 12-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo slapen en een truck besturen is geen goede option

http://www.nu.nl/150164/v...-stukrijden-vangrail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Zijn er hier mede-truckers die ETS2 spelen met een GTX 1050 ti? Ik heb op dit moment een GTX 750 ti en die loopt constant tijdens ETS2 tussen de 90% en 100%. Ik dacht eerst dat het mijn CPU was maar die loopt rond de 70% (ik weet dat ik niet de beste CPU heb, maar me videokaart is eerst aan vervanging toe denk ik) Maar zijn er hier dus mede-truckers die mij hierbij kunnen helpen of het de overstap waard is? Speel nu trouwens met de GTX 750 ti rond de 30 FPS (alles high en scaling 200% met promods). Of zeggen jullie van dat ik beter voor een paar tientjes meer een tweedehands GTX 970 kan halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mikoe op 12-08-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo veel betaald heb voor een ETS2 DLC
Euro Truck Simulator 2 - Vive la France ! en die andere zijn ook gewoon 18 euro

dus rond de 19 euro zal dan ook wle wezen voor de nieuwe

tegen die tijd dat die uit komt zal ik wel zorgen dat ik in de buurt ben van Italië , dat ik dan maar een klein stukje hoef te rijden

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 12-08-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Hoelang duurt het eigenlijk meestal voordat een beta een officiële update wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
Dijkstraat schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:53:
Hoelang duurt het eigenlijk meestal voordat een beta een officiële update wordt?
Ik denk dat het ongeveer 2 - 3 weken duurt. Ligt er maar net aan hoe de feedback is van de spelers die de bèta testen (als ze al feedback geven). En als we van 2 - 3 weken uitgaan dan zou dat dus volgende week kunnen zijn. Maar pin je nergens op vast, want met SCS weet je het maar nooit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:57:
[...]

Ik denk dat het ongeveer 2 - 3 weken duurt. Ligt er maar net aan hoe de feedback is van de spelers die de bèta testen (als ze al feedback geven). En als we van 2 - 3 weken uitgaan dan zou dat dus volgende week kunnen zijn. Maar pin je nergens op vast, want met SCS weet je het maar nooit haha.
ik denk dat ze dat pas doen vlak voor die nieuwe DLC
Want de mappen moeten ook aangepast worden en de steden van Italië voor dat de DLC uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
ravw schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

ik denk dat ze dat pas doen vlak voor die nieuwe DLC
Want de mappen moeten ook aangepast worden en de steden van Italië voor dat de DLC uit komt
Nou, die DLC komt pas tegen eind vant jaar dus dat duurt nog een maand of 3 schat ik. En zolang wachten ze niet want 1.29 zal ool nog wel verschijnen dit jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Nou, die DLC komt pas tegen eind vant jaar dus dat duurt nog een maand of 3 schat ik. En zolang wachten ze niet want 1.29 zal ool nog wel verschijnen dit jaar denk ik.
ja oke was even inde war met ATS die komt al snel uit met een nieuw gebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ATS/ETS2 Local Radio

Ik heb de nieuwe update geüpload. Nu met een betere interface voor je telefoon om de radio te bedienen :) En daarbij ook nog een app (die eigenlijk hetzelfde is als de website, maar er dan ook nog voor zorgt dat het scherm van je telefoon aanblijft)

Zoals altijd hier te vinden: https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E9h001Fl.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 19:18

MsG

Forumzwerver

Mikoe schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:22:
Zijn er hier mede-truckers die ETS2 spelen met een GTX 1050 ti? Ik heb op dit moment een GTX 750 ti en die loopt constant tijdens ETS2 tussen de 90% en 100%. Ik dacht eerst dat het mijn CPU was maar die loopt rond de 70% (ik weet dat ik niet de beste CPU heb, maar me videokaart is eerst aan vervanging toe denk ik) Maar zijn er hier dus mede-truckers die mij hierbij kunnen helpen of het de overstap waard is? Speel nu trouwens met de GTX 750 ti rond de 30 FPS (alles high en scaling 200% met promods). Of zeggen jullie van dat ik beter voor een paar tientjes meer een tweedehands GTX 970 kan halen?
Promods is veel zwaarder dan vanilla. Ik heb een licht overklokte i5 2500 en een GTX970 maar op genoeg plekken heb ik ver onder de 60fps. Maar het zal natuurlijk in ieder geval beter lopen dan nu.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil weer even de hele meuk updaten, maar nog steeds is er geen update geweest van JazzyCat Railway Cargo Pack. Hierdoor had ik telkens crashes, maar ik lijk toch echt de enige te zijn in dit topic, terwijl er veel mensen in dit topic zijn die dezelfde mod gebruiken volgens mij..

Hoe nu verder? :-(

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1 ... 70 ... 162 Laatste