Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd op een nieuwe SSD. Heb de overstap gemaakt van Windows 7 Pro 64-bit Engels (oude licentie van school) naar Windows 10 Pro 64-bit Nederland (licentie gekocht).

De oude SSD met de Windows 7 installatie heb ik nog en daar staat alles op. Wilde dus profielen overzetten, eerst maar eens testen met ATS. Heb eerst geprobeerd de gehele map C:\Users\$username\Documents\American Truck Simulator te vervangen door die van de backup. Dat gaf geen resultaat, als ik ATS start krijg ik gewoon de prompt om een nieuw profiel te starten in plaats van mijn bestaande profiel te laden.

Toen de mappen die er na installatie al stonden weer terug gezet en alleen de map profiles terug gezet van backup, maar dat doet ook niks. Help, hoe pak ik dit aan? Als ik mijn ETS2 en ATS savegames niet terug krijg overweeg ik mijn oude SSD simpelweg te klonen naar de nieuwe en die te upgraden naar Windows 10 met mijn nieuwe licentie, want ik wil mijn bijna 1 miljoen kilometer profiel in ETS2 niet kwijt!

Mijn God wat ben ik een kneus, ik heb de locatie van de Mijn Documenten map verplaatst naar mijn D-schijf, als ik 'm in de juiste Mijn Documenten map gooi werkt alles gewoon :F
tnth schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:15:
Voor zover ik weet enkel op wegen waar een vergunning is afgegeven voor een LZV. Is die vergunning niet afgegeven, dan moet deze speciaal aangevraagd worden voor dat wegdeel. Overigens kan je in ieder geval op de snelwegen wel met de LZV rijden (zie: https://dwo.rdw.nl/ConsultRestrictions/ViewRestrictions en kies onderaan voor LZV).
Die link zegt bij mij 'Acces Denied'

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 26-07-2017 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:20
Eindelijk na een week me skin (zo goed als dan) af kunnen maken. Hoop gepriel en gedoe om alles goed te krijgen (en nog niet alles is gelukt). Hier alvast het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OglY1nR2ry5EjpJVcng8bHGi/full.png

En natuurlijk de custom rims niet te vergeten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LKW3TzbSfxC8rXFZSHZclyq1/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tnth
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-10-2021
FastFred schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:20:
Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd op een nieuwe SSD. Heb de overstap gemaakt van Windows 7 Pro 64-bit Engels (oude licentie van school) naar Windows 10 Pro 64-bit Nederland (licentie gekocht).

De oude SSD met de Windows 7 installatie heb ik nog en daar staat alles op. Wilde dus profielen overzetten, eerst maar eens testen met ATS. Heb eerst geprobeerd de gehele map C:\Users\$username\Documents\American Truck Simulator te vervangen door die van de backup. Dat gaf geen resultaat, als ik ATS start krijg ik gewoon de prompt om een nieuw profiel te starten in plaats van mijn bestaande profiel te laden.

Toen de mappen die er na installatie al stonden weer terug gezet en alleen de map profiles terug gezet van backup, maar dat doet ook niks. Help, hoe pak ik dit aan? Als ik mijn ETS2 en ATS savegames niet terug krijg overweeg ik mijn oude SSD simpelweg te klonen naar de nieuwe en die te upgraden naar Windows 10 met mijn nieuwe licentie, want ik wil mijn bijna 1 miljoen kilometer profiel in ETS2 niet kwijt!

Mijn God wat ben ik een kneus, ik heb de locatie van de Mijn Documenten map verplaatst naar mijn D-schijf, als ik 'm in de juiste Mijn Documenten map gooi werkt alles gewoon :F

[...]

Die link zegt bij mij 'Acces Denied'
Prachtig zo'n staatssysteem >:) https://dwo.rdw.nl/ moet wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 16:13
cracking cloud schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:00:
Die doubles (LZV) mogen toch ook wel in Nederland? Omdat SCS ze nu alleen in Scandinavië heeft gezet.
Uit de blog van SCS:
For their initial introduction, we will make transportation jobs with double trailers only available in the countries of Scandinavia, where we know them to be legal. We will be looking into additional territories or stretches of the road around Europe where local regulations allow for them to be operated, to expand your transportation choices in the future. For those interested in the details, you should look here and here. Nonetheless, we are sure it will be amazing to drive doubles through narrow roads and steep hills of Scandinavia for now.
http://blog.scssoft.com/2...-2-open-beta-ver-128.html

Ik verwacht dus wel dat het nog verder in Europa komt, aangezien je ze daar nu normaal ook ziet en SCS dit nog aan het onderzoeken is. Ze willen alles zo goed mogelijk getrouw maken naar de werkelijkheid. Dus nog even geduld, maar ik verwacht dit met een kleine volgende update dan wel toegevoegd worden voor meer landen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YdieresiS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:47:
Ze willen alles zo goed mogelijk getrouw maken naar de werkelijkheid.
Als ze dat willen dan moeten ze in ATS het aantal werkuren terug brengen naar 11, zoals het daar in het echt ook is. In Canada is het 13 uur.

Anyway, ik heb gisteren de eerst kilometers gemaakt onder Windows 10. Alleen nog gauw even nieuwe HDD's besteld, want de HDD waar Mijn Documenten, mijn films, muziek, foto's en savegames op staan begon direct na Windows 10 installatie te tikken :(

Andere vraag, mijn bijna-een-miljoen-kilometers-profiel heeft al heel wat doorgemaakt, mods mee getest, Scandinavia DLC, Frankrijk DLC, 4 jaar aan game updates, Promods etc. Ik mis in Frankrijk nu 2 steden die er met Promods wel bij zaten, maar met de Frankrijk DLC zijn deze verdwenen. @ScuL Herstellen jullie dat in de toekomst met een nieuwe versie (Tours en Lorient ofzo (volgens mij), kijk ik vanavond thuis even na) of is er een manier om die steden te verwijderen uit mijn save? Ik heb de werknemers en vrachtwagens al verhuisd naar 2 nieuwe vestigingen.

[ Voor 55% gewijzigd door FastFred op 28-07-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben op dit moment geen ontwikkelaars beschikbaar om Frankrijk te verbouwen maar we hebben wel de intentie de missende steden weer opnieuw toe te voegen (in nieuwe stijl)!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
No problemo, dan laat ik ze staan. Is er wel een mogelijkheid om ergens een bestandje te editten zodat ze niet meer in mijn overzicht met garages voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
cracking cloud schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:00:
Die doubles (LZV) mogen toch ook wel in Nederland? Omdat SCS ze nu alleen in Scandinavië heeft gezet.
LZV's mogen ook naar Duitsland sinds dit jaar. Ik zag er laatst nog 1 rijden richting Hamburg.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:46:
Ik mis in Frankrijk nu 2 steden die er met Promods wel bij zaten, maar met de Frankrijk DLC zijn deze verdwenen. @ScuL Herstellen jullie dat in de toekomst met een nieuwe versie (Tours en Lorient ofzo (volgens mij), kijk ik vanavond thuis even na)
Gechecked, Tours en Lorient inderdaad, en 2 garages waar bij Stad staat: N/A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
cbr600f4i schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:33:
[...]

LZV's mogen ook naar Duitsland sinds dit jaar. Ik zag er laatst nog 1 rijden richting Hamburg.
Ja en nee, er zijn bepaalde deelstaten (en hamburg is een deelstaat) die het toelaten, helaas nog niet de deelstaten die handig zijn voor transit. Maar nog niet heel Duitsland.

Tot die tijd is het duchtig ingewikkeld zoals in dit filmpje te zien is: YouTube: JP.Vis&Zn: With 60 tonnes to Sweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 10:56
Leuk die beta 1.28
Gisteren even een rit gedaan met een dubbele trailer.

Zag dat er een mod is om overal met dubbele trailers te rijden. Dat gaat dus niet overal even makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

Het is tot nu toe alleen beschikbaar voor mensen die de scandinavia DLC hebben. Er worden door de tijd heen meer doubles toegevoegd. Het heeft alleen wat tijd nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Met deze 1.28 beta voor ETS2 en twee kleine mods van de Steam Workshop kan je al hele mooie dingen maken: :*) :o

ETS2 Doubles LZV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Ik vind ETS2 een hele coole game (speel de demo), maar opzich heb ik niets met trucks. Nu zie ik ook Car mods, gebruiken jullie dat ook wel eens? Kun je daar nog iets leuks mee, anders dan een beetje vrij rijden? Kun je daarmee ook online met andere spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Nou online kan je sowieso geen mods gebruiken. Wel is er een auto beschikbaar die wordt gebruikt als 'pilot' , of begeleiding, bij konvooien, maar daar mag je niet zomaar vrij mee rondrijden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
@Japie Gijs In multiplayer (=TruckersMP) heb je inderdaad een auto ter beschikking. Daar kun je vrij mee rond rijden. Je mag alleen geen admin auto ervan maken (geen sirenes, politieskin, lampjes, etc erop) eigenlijk mag je alleen de kleur van de auto wijzigen :) Deze auto kun je in multiplayer dus gewoon kopen bij elke truckshop. In singleplayer is dit niet mogelijk. Wanneer je van multiplayer naar singleplayer switch veranderd de auto gewoon in een standaard truck. Los van wat rond rijden heeft de auto geen enkel nut, je kunt er geen opdrachten mee uitvoeren o.i.d.

Let wel, als je switch van mp/sp dat je opeens heel veel geld kan hebben omdat hij de tijd gaat compenseren en daardoor heel veel inkomsten krijgt.

Uiteraard moet je net zoals met de trucks je aan de regels houden, dus 200km/u op de snelweg gaat hem niet worden. Die auto heeft een erg lange remweg, dus let op ;)

Maar natuurlijk is singleplayer + promods + jazzycat mods + (etc.) the way to go. Game is dan veel uitgebreider en leuker naar mijn mening :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:10

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Japie Gijs schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:58:
Ik vind ETS2 een hele coole game (speel de demo), maar opzich heb ik niets met trucks. Nu zie ik ook Car mods, gebruiken jullie dat ook wel eens? Kun je daar nog iets leuks mee, anders dan een beetje vrij rijden? Kun je daarmee ook online met andere spelen?
Eerlijk gezegd. Als je niks met trucks hebt en meer met auto's dan is ETS2 misschien geen goede game voor je en zou je moeten kijken naar City Car Driver oid. ETS2 is in essentie een truck sim.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Na de LZV mod van gisteren ook nog wat andere items op de Workshop uitgeprobeerd, en dit was het resultaat:
Pas op, zwenkt uit....

Mods:
- Scania R & Streamline modifications 2.2 by RJL
- ETS2 [Tool] Construction Roof Grill + Led Bar
- ETS2 [Trailer] Wind Turbine Blade
- CAT Scania Skin (RJL)
- Steerable Axles for Lowbed Trailer

Ik weet niet zeker of die steerable axles mod zorgt voor sturende assen of dat dat standaard al in die wind turbine trailer zit, maar het helpt echt enorm. Zonder sturende assen zou dit bijkans onmogelijk zijn (en onrealistisch.)

Overigens ging ik oorspronkelijk voor een Mammoet skin:
- Mammoet RJL Scania R
Maar deze kreeg ik niet aan de praat, zelfs niet met alleen de skin en de RJL mod (die vereist is voor de skin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Mooie combinatie hoor.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haribo112 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:34:
Met deze 1.28 beta voor ETS2 en twee kleine mods van de Steam Workshop kan je al hele mooie dingen maken: :*) :o

[afbeelding]
Alleen jammer dat er nog steeds die zelfde spuuglelijke skin bij zit. Als de maker van die mod er nu een skinpack bij naast maakt zodat je ze in DHL, TNT, PostNL, UPS, IKEA varianten kan krijgen dan installeer ik 'm direct weer. En die toolboxen moet je van kleur kunnen veranderen, blijven die nog steeds altijd geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Er zijn wel skins, maar die moet je zelf los downloaden en verwerken in de game. Vreselijk omslachtig, maar wel mogelijk dus. Ben het er mee eens dat de modmaker van de tandems even wat skins zou moeten toevoegen. De toolbox op de trailer is geel omdat de 'skin' dat voorschrijft. Zoals je ziet heb ik 'm op de truck wel zwart, je kan dan kiezen tussen 'toolbox skin' en 'toolbox paint' .

[ Voor 29% gewijzigd door Haribo112 op 01-08-2017 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Ik heb ets2 heel lang als niet-legaal gespeeld zeg maar.
Sinds begin dit jaar gekocht, inclusief alle DLC behalve viva la france.

Vandaag toch ook die maar aangeschaft, maar wat is dat gaaf zeg :)
Na mijn mening 1 van de beste DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
De DLC maps worden inderdaad steeds beter. Zelf vind ik Scandinavie en Frankrijk op gelijke hoogte staan. Ik kan me ook nog menig uurtje vermaken met ETS alleen mijn XPS15 vindt het wat minder leuk, vooral met warm weer dan raakt de boel een beetje oververhit en schakelt ie zichzelf uit...... Wellicht dat ik over een tijdje weer een vaste pc ga kopen met een degelijke videokaart die ook geschikt is voor VR.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haribo112 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:34:

[afbeelding]
Ik vind het zo jammer dat alle trailers worden vervangen door de aanhangers, en dat die niet de skins dragen van de bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
isteren onder het motto, niet omdat het moet, maar omdat het kan met een Double trailer van Oslo naar Parijs gereden.
Heb de Workshop van double trailer with dolly gebruikt. http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1092901218

Man man man, wat heb ik daar een tijd over gedaan zeg. Wel erg tof om door die smalle straten en rotondes in Frankrijk te scheuren :D

[ Voor 10% gewijzigd door lifeguard op 02-08-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lifeguard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:49:
isteren onder het motto, niet omdat het moet, maar omdat het kan met een Double trailer van Oslo naar Parijs gereden.
Heb de Workshop van double trailer with dolly gebruikt. http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1092901218

Man man man, wat heb ik daar een tijd over gedaan zeg. Wel erg tof om door die smalle straten en rotondes in Frankrijk te scheuren :D
ja ik heb de DLC nu ook al van dag 1 maar niet 1 keer die kant uit gegaan..

Nu maar met een hele neiuwe save game beginnen want mijn oude zijn weg :( grotere hd er in gezet
games installeren op een 250 gig ssd gaat niet meer als de games al 100 gig groot worden :D :D

dus even mijn 2 TB hd er weer in gehangen ( met opstarten een ssd maar wel van voor af aan weer beginnen nu

Back van mei ( savegame heb ik weer terug :-)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 02-08-2017 16:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Na nog wat gepruts heb ik de Scania R RJL Mammoet skin toch aan de praat gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860603880168672081/8757833CD1400165BE3C6D28F1B59A142855D400/
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860603880168672218/0E94F0614499BBB0406F56EE5DF573F3E4B33F29/

Oh en een public service announcement: achteruit inparkeren met meesturende assen, naast een andere trailer, is de hel op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laat maar heb het al gevonden :-(

[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 02-08-2017 16:35 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Als je op het linkje in mijn post klikt kom je op de Steam Workshop pagina van de skin uit. Daar abonneer je je dan op, en in-game kan je bij de service/upgrade garage de skin toepassen op je truck. Let wel op: je hebt ook de Scania R & Streamline Modifications 2.2 By RJL mod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haribo112 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:36:
Als je op het linkje in mijn post klikt kom je op de Steam Workshop pagina van de skin uit. Daar abonneer je je dan op, en in-game kan je bij de service/upgrade garage de skin toepassen op je truck. Let wel op: je hebt ook de Scania R & Streamline Modifications 2.2 By RJL mod nodig.
die is standaard kost

en zijn er nog meer mooie trucks die je moet heben ? of is dit de enige uitgebreide truck ..

ik ben er even een paar maanden er uit geweest , nieuwe promods heb ik nu weer en jazzycat

en ik heb de Daf FX 95 er opstaan

https://ets2.lt/en/?s=daf+xf+95

mijn truck op dit moment

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/lyyfkezzh/20170802165804_1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 02-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Nou, verder vind ik alleen de Scania T van RJL de moeite waard. Voor de rest zijn het vooral Amerikaanse trucks of oude Russische rammelbakken en dat is niet echt mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Nog maar eens een skin geprobeerd :*) En als ik dan toch bezig was, ook maar de dubbele trailer met dolly die eerder al werd genoemd.

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860603880169257701/784BE5B9708144BF9996E6095FBF068E66408A16/
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/860603880169257867/C8FF292048A806762A86BB2A8C2E059F2BEED262/

Helaas wou het spel niet herkennen dat ik op de afleverplek stond en moest ik dus terug naar de poort van 't bedrijf om te melden dat ze 't zelf mochten doen. Verder is het een beetje jammer dat het gewicht van deze immense combinatie slechts een schamele 24 ton was. Wel echt leuk om hiermee over rotondes en dergelijke te rijden! :o

Linkje naar de skin:
SCANIA V8 Custom Skin for SCANIA RJL R/Streamline

[ Voor 9% gewijzigd door Haribo112 op 02-08-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een mooie skin gevonden,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fiJ53tfKWqAkem8jFbZoj0ci/full.jpg
FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Alleen jammer dat er nog steeds die zelfde spuuglelijke skin bij zit. Als de maker van die mod er nu een skinpack bij naast maakt zodat je ze in DHL, TNT, PostNL, UPS, IKEA varianten kan krijgen dan installeer ik 'm direct weer. En die toolboxen moet je van kleur kunnen veranderen, blijven die nog steeds altijd geel?
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=963154334

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik weet niet maar kan het mis hebben , maar volgens mij mag dat niet

Ik ben die Scania , net in geruild voor mijn Daf FX

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/aypvxqzgp/20170802221915_1.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ook maar eens wat screenshots van mij van de laatste paar weken

ATS
Paar screenshots van ATS die ik nog niet eerder gepost had blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/opwPAlqZNYH8XIajd6xmVahR/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mWnIiQbOIM2RmVEThNFJzY4F/full.png

Nieuwe Heavy Cargo DLC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C83Dst5i3XXuSIlen0pPqyyt/full.png

Van die Amerikaanse zwaar transport trailers snap ik geen barst. Die achterste dolly voegt zo toch niks toe. Die 4 assen van de trailer in het midden dragen alle gewicht :S Of heb ik dat nou gruwelijk mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aN6d8GYeldpzSDI9vjWOzMWz/full.png

En de doubles (nog steeds geen triples kunnen vinden...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iHmuNKosJYFGSGZ3JhGVmJ49/full.png

ETS2
2e profiel, ben ik nog niet zover mee, ik test er voornamelijk dingen mee. Hier die mod uitgeprobeerd met dubbele trailers met dollie, 460pk motor, 12 bak met retarder, 30 ton :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xfXhUvUYLKb2UdJXsfUZqNFp/full.jpg

Last but not least, mijn main profiel 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HDnyLB0ogMZDETPXCWnxdQkE/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-08-2017 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ben nu in la France
gelijk even mijn truck opnieuw laten spuiten en wat kleine dingen laten veranderen :-)
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/gd39lbmyl/20170803232539_1.jpg

nu maar even sparen voor een paar achter assen

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 04-08-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:18
Is er een mod waar je ook de luchtslangen en elektriciteit kabels ziet tussen de vrachtwagen en de trailer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:12:
Is er een mod waar je ook de luchtslangen en elektriciteit kabels ziet tussen de vrachtwagen en de trailer?
niet dat ik weet maar ik hoop dat ze met ETS 3
wel gaan overstappen naar een andere engine .. je merkt toch veel te kort komen tegenover de nieuwe engines
zo als die nu voor Train Sim World gebruikt word : Unreal Engine 4 technology

daar is het dus wel mogelijk om slangen aan te kopelen en uit te stappen om te tanken en de slang er aan te hangen ,

en nog veel meer dingen die ze met TSW wel al kunnen die bij trucksim ook heel mooi zouden kunnen gebruiken

Zo als uitstapen en helemaal rond je trein / truck gaan lopen en de inspectie ronden doen ....

van mij mogen ze vandaag al beginnen met deel 3 op deze engine _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
ravw schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:22:
[...]

niet dat ik weet maar ik hoop dat ze met ETS 3
wel gaan overstappen naar een andere engine .. je merkt toch veel te kort komen tegenover de nieuwe engines
zo als die nu voor Train Sim World gebruikt word : Unreal Engine 4 technology

daar is het dus wel mogelijk om slangen aan te kopelen en uit te stappen om te tanken en de slang er aan te hangen ,

en nog veel meer dingen die ze met TSW wel al kunnen die bij trucksim ook heel mooi zouden kunnen gebruiken

Zo als uitstapen en helemaal rond je trein / truck gaan lopen en de inspectie ronden doen ....

van mij mogen ze vandaag al beginnen met deel 3 op deze engine _/-\o_ :9~
Dat wat je nu zegt heb je letterlijk uit mijn mond gehaald. Dat je ook kan uitstappen om je aanmelden bij je losplaats en te kijken aan welk dok je moet lossen/trailer neerzetten. Allemaal dromen maar SCS Software heeft nog wel een jaar nodig voordat dit allemaal af is denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
BTW

Aangezien jullie bijna allemaal Scania rijden heb ik hier een goede sound ontdekt die professioneel is opgenomen: https://enginevoicerecords.blogspot.nl/p/blog-page_25.html

Kijk maar wat jullie ermee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:24:
[...]

Dat wat je nu zegt heb je letterlijk uit mijn mond gehaald. Dat je ook kan uitstappen om je aanmelden bij je losplaats en te kijken aan welk dok je moet lossen/trailer neerzetten. Allemaal dromen maar SCS Software heeft nog wel een jaar nodig voordat dit allemaal af is denk?
ach zo moeilijk is het niet ... waar ze nu mee werken is echt zeer slecht met fps

kijk hier eens wat ze allemaal al kunnen met die unreal 4 engine

YouTube: Unreal Engine 4 - Tesla Store Virtual Tour - GTX 780Ti

en dat deze als details nemen

YouTube: Unreal Engine 4.0 - Photorealism is here

en hier ook even te laten zien hoe snel het werkt om goede wegen te maken

YouTube: UE4 Plugin Real Roads OSM overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ravw schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:35:
[...]

ach zo moeilijk is het niet ... waar ze nu mee werken is echt zeer slecht met fps

kijk hier eens wat ze allemaal al kunnen met die unreal 4 engine

YouTube: Unreal Engine 4 - Tesla Store Virtual Tour - GTX 780Ti

en dat deze als details nemen

YouTube: Unreal Engine 4.0 - Photorealism is here

en hier ook even te laten zien hoe snel het werkt om goede wegen te maken

YouTube: UE4 Plugin Real Roads OSM overview
Maar eerst DX11 of 12. Kunnen we het een beetje fatsoenlijk spelen zonder framedrops met high end hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb nu een vrachtje op gepakt van het zuiden van Frankrijk naar het bovenste puntje in GB

en ja natuurlijk weer over Calais .......... nog even langs de garage om mijn truck Bokitoproef te maken ..

ach het levert me 90.000 euro op dus , is er trouwens een mod met die jungle bij Calais ( dus niet die er nu is met die text boorden ....

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 04-08-2017 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ravw schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:19:
Zo heb nu een vrachtje op gepakt van het zuiden van Frankrijk naar het bovenste puntje in GB

en ja natuurlijk weer over Calais .......... nog even langs de garage om mijn truck Bokitoproef te maken ..

ach het levert me 90.000 euro op dus , is er trouwens een mod met die jungle bij Calais ( dus niet die er nu is met die text boorden ....
Dit heb ik kunnen vinden:

YouTube: *Trouble At Calais* ETS 2 Mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee die had ik al gevonden maar dat lijken meer stakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt inderdaad meer op een staking (wat in Frankrijk ook heel normaal is hoor :P ). Ik hoopte toch meer op een mod met boomstammen op de weg en hordes mensen op de vluchtstrook ofzo.

EDIT: ik ben gisteren trouwens weer in Promods Spanje geweest. Niet in Barcelona, misschien probeer ik dat vanavond nog even, maar soepel lopen deed het nog niet. Zonde... Barcelona was de vorige keer echt drama qua fps, ik mocht in m'n handjes klappen als ik de 20 haalde, onspeelbaar eigenlijk, Barcelona mag best wat minder uitgebreid van mij, als het daar beter van gaat lopen.

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:34:

En de doubles (nog steeds geen triples kunnen vinden...)
Die vindt je in Jackpot en Carson City, Nevada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
heeft er iemand ervaring met truck simulator op 1440p? Zou dit haalbaar moeten zijn met een i5 4460 en een gtx 970?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:13
iantje31 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:27:
heeft er iemand ervaring met truck simulator op 1440p? Zou dit haalbaar moeten zijn met een i5 4460 en een gtx 970?
Je bottle neck zal niet je GPU zijn verwacht ik zo. Ik speelde op 5820x1080 (3x 1920 + bezel correctie) en had toen een GTX 970, en het probleem is de CPU omdat de game niet op DirectX 11 werkt en dus niet optimized is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Volgende dlc is Italië? http://blog.scssoft.com/2017/08/unknown-video-footage.html

Heb Frankrijk nog niet eens helemaal gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jammer ik had gehoopt op Spanje eerst .. maar goed ik zie twee vlaggen Italian en Czech
dus het kunnen twee landen worden
en wat dacht je van die Skania misschien een nieuwe

Zo mijn nieuwe assen zitten er onder nu wachten op een grotere slaap hok en nu van manchester naar brussel

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6vcc9o7m7/20170804200811_1.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door ravw op 04-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De volgende DLC is Italië, release verwacht omstreeks Kerstmis.

Dit maakt overigens ook de "Italy Map" volledig nutteloos, maar goed..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:19:
De volgende DLC is Italië, release verwacht omstreeks Kerstmis.

Dit maakt overigens ook de "Italy Map" volledig nutteloos, maar goed..
hoe zo je bent niet verplicht om die dlc te kopen
maar kennende moet je hem wle aanschaffen anders gaan hun volgende dlc niet meer werken ....

of andere mods

Zo nu ook met ATS onderweg met een Dubbel

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/jxy9ohy55/20170805104418_1.jpg

en nu : East Bound and Down

" Give me a diablo sandwich, a Dr. Pepper, and make it quick, I'm in a god-damn hurry. "

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 05-08-2017 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

iantje31 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:27:
1440p niet maar ik draai ETS2 op een Core2Duo E8200 @ 2.66GHz met een AMD Radeon R7 200 series met 3 schermen. 2x19" 1680x1050 en 1x 29" 2560x1080. (Gecombineerde resolutie op EyeFinity: 5920x1049.)

Dat werkt. :)

Moet ETS2 wel behoorlijk omlaag zetten en zodra het een beetje druk word in de steden schokt het wat, maar het is speelbaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Ik weet niet of het al een keer gezegd is of dat jullie het al weten maar als je bij de trailerkeuze kiest voor de "doubles", dan krijg je meer voor je rit dan wanneer je een enkele trailer kiest.

Just saying. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:05:
Ik weet niet of het al een keer gezegd is of dat jullie het al weten maar als je bij de trailerkeuze kiest voor de "doubles", dan krijg je meer voor je rit dan wanneer je een enkele trailer kiest.

Just saying. :)
jeps het is geen 2 halen en 1 betalen hier hoor , twee halen en 2 betalen .. kom op zeg
je denk toch niet dat ik op lucht leeft .. al hoe wel ... zonder lucht ga ik ook dood maar ik moet ook mijn diesel betalen :-)

het wordt nu toch wel eens tijd voor een Truck sim naar australie en dan met die road trains gaan rijden ... hop zeg ,

laten we niet lullig doen maar niet alleen het geld moet rollen
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/z_AvIXAor5A/hqdefault.jpg

_/-\o_

YouTube: THE 1 Mile TRUCK !!!!! The Most amazing and Longest Truck you ever s...

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 05-08-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik niet, iedere MAN in ETS2, met welke motor dan ook, is zo traag als stront door een trechter, hoe kun je daarmee rijden?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ctcw5NrGbni5t8P7IaS7E7B9/full.png

Leuk spul die dubbele trailers met dolly, wel lastig in de krappe bochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

jeps het is geen 2 halen en 1 betalen hier hoor , twee halen en 2 betalen .. kom op zeg
je denk toch niet dat ik op lucht leeft .. al hoe wel ... zonder lucht ga ik ook dood maar ik moet ook mijn diesel betalen :-)
Ach, in het begin is het even buffelen maar ik krijg nu dagelijks 1 a 2 miljoen aan inkomsten. Ik ben gestopt met chauffeurs inhuren, ik krijg het gewoon niet op en ik ben zo nu en dan voor de lol alle trucks van mijn personeel aan het upgraden. Gaat eigenlijk nergens over. Op een gegeven moment is het geld min of meer waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/mvtfioc6n/20170805231513_1.jpg

hoe hebben jullie trouwen jullie FOV staan in game ?

ik zowel op ATS en ETS2 op 90

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 06-08-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:41

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik speel op 1 24 inch monitor op 74 fov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:20
Misschien een stomme vraag, maar wat is FOV precies en hoe kun je dit wijzigen? Ik weet dat het Field of View betekent, maar de rest erachter begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Mikoe schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:55:
Misschien een stomme vraag, maar wat is FOV precies en hoe kun je dit wijzigen? Ik weet dat het Field of View betekent, maar de rest erachter begrijp ik niet helemaal.
Field of view = gezichtsveld.
" gezichtsveld is het beeld dat bekeken kan worden zonder hoofd of ogen te bewegen"
Ga maar eens in ETS naar "Cabin adjustment"->"seat adjustment" en speel maar eens met die onderste setting. ( die je met N en M kan aanpassen) dan zie je het verschil wel. :)

Ik speel nu wel met een leuke truck btw
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=242487

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou als het goed is met een 27 inc monitor hem op 39,37 moeten zetten maar ETS gaat niet lager dan 40

dit is met een afstand van 50 cm van het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:28:
ATS

[afbeelding]

hoe hebben jullie trouwen jullie FOV staan in game ?

ik zowel op ATS en ETS2 op 90
50 oid geloof ik, dat is enigszins afhankelijk van hoe ik zit in verband met TrackIR. Dat ziet er ongeveer zo uit: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5naBcXw.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:41

Nickrsd

Vette mod! Kan het filmpje niet helemaal goed afspelen. Lig opt strand in Kreta.. maar zie ik nu een bakwagen met aanhanger?? Dat zou zo zo zo gaaf zijn als die combi ook zou kunnen in ets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke gooi hem daar maar neer

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/92gynnhtr/20170806221019_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Dit ziet er zo gaaf uit! Is het aan te raden om met toetsenbord en eventueel muis te spelen? Heb alleen PS4 controllers.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Leoon. schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:45:
Dit ziet er zo gaaf uit! Is het aan te raden om met toetsenbord en eventueel muis te spelen? Heb alleen PS4 controllers.
Het is echt aan te raden om op z'n minst met controller te spelen. Dan zou je dit nodig hebben. Met controller kan je namelijk veel preciezer sturen. Toetsenbord sturen is alsof hij het stuur in 1 keer naar links of rechts trekt, wat een dansend effect op de weg veroorzaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alexknl schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Het is echt aan te raden om op z'n minst met controller te spelen. Dan zou je dit nodig hebben. Met controller kan je namelijk veel preciezer sturen. Toetsenbord sturen is alsof hij het stuur in 1 keer naar links of rechts trekt, wat een dansend effect op de weg veroorzaakt :9
Oh wauw, wist niet eens dat zoiets bestond voor de PS4 controller. Ga komende tijd maar eens wat YT filmpjes kijken, of dit spel wat voor mij is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach ik speel hem ook met muis en tobo , heb niet altijd zin om mijn wheelstand te pakken

dus dan maar lekker met muis en zo
muis is wel makkelijk links en rechts kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik heb het 1 avond geprobeerd met enkel toetsenbord en muis te spelen. De volgende ochtend bestelde ik een eenvoudig Trust stuur met pedalen voor 60 EUR, zelfde dag (avond) bezorgd.

Zonder stuurwiel en pedalen speelt het voor geen meter. :)

(Zo'n Trust wiel is niet perfect en je moet 'm ff goed instellen, maar zelfs met zo'n simpel stuur is het goed speelbaar. Er komt hier ooit wel een beter stuur als ik een nieuwe PC heb. Dit is mijn eerste stuur dus liever iets goedkoops dat bruikbaar is dan investeren in iets duurs dat ik misschien helemaal niet leuk vind.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Oh wauw, wist niet eens dat zoiets bestond voor de PS4 controller. Ga komende tijd maar eens wat YT filmpjes kijken, of dit spel wat voor mij is.
Of je speelt de demo?? Sowieso op de site van ets2 te vinden, steam weet ik niet zeker :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pwillemske schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

Of je speelt de demo?? Sowieso op de site van ets2 te vinden, steam weet ik niet zeker :D
Oh ja demo's. Ben ik niet meer gewend. Dat mis ik echt op de PS4. :+ ze zijn of schaars, of niet aanwezig in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand of er ook nu een Krone / schmitz DLC komt .. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 10:28
Leoon. schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Oh ja demo's. Ben ik niet meer gewend. Dat mis ik echt op de PS4. :+ ze zijn of schaars, of niet aanwezig in de store.
of gewoon kopen op steam, en als je dan niet teveel gespeeld hebt kun je refund aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
indifined1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

of gewoon kopen op steam, en als je dan niet teveel gespeeld hebt kun je refund aanvragen
2 uurtjes max dan ga je net ETS2 net door krijgen ...... maar op steam staat ook een demo op de site van ETS2 dus die kan hij gewoon proberen

ik heb er maar 157.4 uur totaal er opzitten met deze game .. dus een refund zal wle niet meer gaan :-)

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 06-08-2017 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 09:27
Leoon. schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Ik heb ook een tijd met een PS4 controller ETS 2 gespeeld en gebruikte daar DS4 Windows voor, dat programma emuleert een xbox360 controller aan de hand van de input van je ps4 controller. Kan via Bluetooth maar ook gewoon via een usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

djdaan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Ik heb ook een tijd met een PS4 controller ETS 2 gespeeld en gebruikte daar DS4 Windows voor, dat programma emuleert een xbox360 controller aan de hand van de input van je ps4 controller. Kan via Bluetooth maar ook gewoon via een usb kabel.
Wat vet, ik ga het morgen/ van de week maar eens proberen om de demo te testen, mét ps4 controller. Thaanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Je kunt ook gewoon de USB kabel van de DS4 gebruiken ipv die bluetooth adapter, ligt eraan hoe ver je van de pc wilt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Toen het spel net uit was, downloade ik telkens opnieuw de demo om tot lvl 4 te komen en de demo weer geblokkeerd werd >:) Tja, je moet wat als je nog tot sinterklaas moest wachten :D . Ik heb toen de cd versie gekregen en er ontzettend veel uur in gestoken, toen overgestapt naar steam (dezelfde productcode) en heb er nu weer 260 (of meer) uur er op zitten. Zijn geld dubbel en dwars waard ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik begon wist ik niet eens dat er een demo versie was. Gewoon gepirate toen. Maar had er zoveel plezier van dat ik 'm na een maand alsnog gekocht heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
Na een tussenstop ets weer opgepakt en wat blijft het een mooi spel :) zeker de dlc zien er erg mooi uit.
Alleen hoe moet ik deze vracht parkeren? :+ De enige mod die ik gebruik is promods
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IqyRsKFvtX8hcnUwRLpmWwTK/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dijkstraat schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
Na een tussenstop ets weer opgepakt en wat blijft het een mooi spel :) zeker de dlc zien er erg mooi uit.
Alleen hoe moet ik deze vracht parkeren? :+ De enige mod die ik gebruik is promods
[afbeelding]
Met een forkheftruck. Sorry ik heb echt werkelijk geen idee, maar iets in mij moest antwoorden :+

Zal het hier laten weten als ik deze week begin met spelen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dijkstraat schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
[afbeelding]
ach ze willen gewoon zeggen dat je die zooi mee mag nemen als je gaat , want geld hebben ze niet meer ....... komt door je collega die net zijn trailer gelost heeft . ( Waberen ) :( :( >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
Ik speel al zo een 105 uur met toetsenbord en muis. Heb geprobeerd om met controller te spelen, maar merkte toch dat ik voor bijvoorbeeld het knipperlicht toch weer op mijn toetsenbord moest drukken. Toch maar eens wat geld opzij zetten voor een stuurtje

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:17:
Ik speel al zo een 105 uur met toetsenbord en muis. Heb geprobeerd om met controller te spelen, maar merkte toch dat ik voor bijvoorbeeld het knipperlicht toch weer op mijn toetsenbord moest drukken. Toch maar eens wat geld opzij zetten voor een stuurtje
Simpel stuur met pedalen en sequentiële shift heb je al voor 65 EUR:
https://www.bol.com/nl/p/...cestuur/9200000045695825/

Ik kan niet *alle* functies op dat wiel kwijt maar d'r zitten genoeg knoppen op om in ieder geval de belangrijkste functies met het stuur te bedienen.

Overigens zitten d'r ook een soort van flippers aan, maar die werken niet onafhankelijk van de stickshift. Ooit wil ik naar een fatsoenlijke 14 of meer reguliere schakelpook toe en een pedalenset met rem, koppeling en gas. (Dit is alleen rem en gas.)

Yet, voor die 65 EUR is het een prima stuurwiel. (Wel stinkt 'ie erg. Geur moet je echt ff aan wennen en gaat er pas na een paar weken een beetje af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Ik speel ook met tobo en muis. Ik schakel dan ook zelf en doe het knipperlicht aan met de muis. Ik heb dan wel de G502 muis die wat meer knoppen heeft maar zo vind ik het ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

Simpel stuur met pedalen en sequentiële shift heb je al voor 65 EUR:
https://www.bol.com/nl/p/...cestuur/9200000045695825/

Ik kan niet *alle* functies op dat wiel kwijt maar d'r zitten genoeg knoppen op om in ieder geval de belangrijkste functies met het stuur te bedienen.

Overigens zitten d'r ook een soort van flippers aan, maar die werken niet onafhankelijk van de stickshift. Ooit wil ik naar een fatsoenlijke 14 of meer reguliere schakelpook toe en een pedalenset met rem, koppeling en gas. (Dit is alleen rem en gas.)

Yet, voor die 65 EUR is het een prima stuurwiel. (Wel stinkt 'ie erg. Geur moet je echt ff aan wennen en gaat er pas na een paar weken een beetje af.)
Dat is een interessante optie, hoe kijk jij dan bijvoorbeeld links en rechts op een kruising? Zelf zat ik te denken om de logitech g29 te halen aangezien ik toch nogal veel racegames speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Hoe zit het met de koppeling eigenlijk? Werkt deze echt simulerend of hoef je deze alleen in te houden en weer los te laten als je van versnelling wit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Over pedalen en sturen gesproken, werkt dit een beetje?
https://www.bol.com/nl/p/...57/?suggestionType=browse

Ik zag dat het stuur tot 1080° in te stellen is (3 omwentelingen), wat het vrij realistisch sturen maakt.

Zoek d'r dan nog wel een goede pook bij.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Dat is een interessante optie, hoe kijk jij dan bijvoorbeeld links en rechts op een kruising? Zelf zat ik te denken om de logitech g29 te halen aangezien ik toch nogal veel racegames speel
Links onder zit zo'n dialpad. Daarmee kijk ik links en rechts. :) Alleen nog eens een goede knop vinden voor "recht vooruit" / reset. Dat heb ik nu op de > toets gezet en da's niet heel fijn. (Klein nopje, onlogische plaats.)

Ook mijn camera moet ik nog even goed instellen. Ik kan nu wel wisselen van cam, maar niet makkelijk terug naar de standaard, bestuurders-positie, camera. Dan moet ik echt door de hele cycle heen.

Een van de redenen waarom ik dus wil kijken naar een beter stuurwiel met goede stickshift en de nodige knoppen. Ook omdat ik FarmSim wil gaan spelen en dan wil je wat meer knoppen dan er op zo'n wiel passen.

Moet ik zeggen dat ik maar matig links en rechts hoef te kijken omdat ik met 3 monitoren speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Links onder zit zo'n dialpad. Daarmee kijk ik links en rechts. :) Alleen nog eens een goede knop vinden voor "recht vooruit" / reset. Dat heb ik nu op de > toets gezet en da's niet heel fijn. (Klein nopje, onlogische plaats.)

Ook mijn camera moet ik nog even goed instellen. Ik kan nu wel wisselen van cam, maar niet makkelijk terug naar de standaard, bestuurders-positie, camera. Dan moet ik echt door de hele cycle heen.

Een van de redenen waarom ik dus wil kijken naar een beter stuurwiel met goede stickshift en de nodige knoppen. Ook omdat ik FarmSim wil gaan spelen en dan wil je wat meer knoppen dan er op zo'n wiel passen.

Moet ik zeggen dat ik maar matig links en rechts hoef te kijken omdat ik met 3 monitoren speel.
Drie monitoren is al een mooie optie haha. Wat je zou kunnen gebruiken is een logitech g27 of g29 met een losse shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Laatst online: 23-08 10:55
TrackIR (wat moeilijk om betaalbaar in Nederland te krijgen) of TrackHat is top om links en rechts te kijken :-)

Zelf heb ik een Logitech Driving Force GT op eBay gekocht (900 graden). Misschien dat ik er later ooit een losse shifter bij koop, maar voor nu vind ik 'Up/Down' wel prima :)
Als eerste stuur moest het ook niet te gek worden.

[ Voor 5% gewijzigd door wjzijderveld op 07-08-2017 16:35 . Reden: typen is moeilijk ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Up/Down is ongelooflijk irritant met een 12+2 en 2 of 3 reverse gear Volvo. :)

Ja, ik heb vrij snel zo'n 750 Pk heavy-hauling vrachtwagen gehaald. Rijd als een malle. Wel een beetje saai. Heb 'm dit weekend 1x in de slip gekregen toen ik met 140 over de snelweg jakkerde. (En toen lag ik ook meteen ondersteboven. Nja, half dan. Want ik kreeg 'm op eigen kracht weer rijdend.)

Maar zelfs als je trailer muurvast zit omdat je 'm op een vangrail hebt geparkeerd, rag je daar met difflock en in zijn C1 of C2 nog doorheen.

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 07-08-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik zat aan zoiets te denken qua shifter:
Thrustmaster TH8A Shifter
https://www.bol.com/nl/p/...75/?suggestionType=browse

Maar het mist wel een knop om makkelijk 16 versnellingen aan te kunnen sturen.
Dan lijkt zoiets weer mooier:
Logitech Driving Force Shifter
https://www.bol.com/nl/p/...shifter/9200000046043771/

Of nog beter, de G27:
https://images10.newegg.com/ProductImage/26-104-330-06.jpg

Maar die G27 kan ik nergens meer nieuw vinden en de G29 mist al die knoppen.

Dan is een deel nog op te lossen met deze:
Logitech G Saitek Farming Simulator Side Panel
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Alleen dat schijnt dan weer heel erg plastic aan te voelen en vooral leuk voor FarmSim. Maar ook maar beperkt omdat plastic.

Lastig.

Binnenkort wil ik een nieuwe PC kopen en dan dus ook meteen iets waarmee ik wat flightsim en rijsim spul kan spelen. Iets dat beter is dan mijn huidige Trust stuurtje. :) Maar ook weer niet te bizar overdreven is. Ik zit in de regel geen dagen aan 1 stuk te gamen en om dan voor 1000 EUR aan joysticks te kopen is ook een beetje idioot natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Laatst online: 23-08 10:55
unezra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:48:
Maar het mist wel een knop om makkelijk 16 versnellingen aan te kunnen sturen.
Dan lijkt zoiets weer mooier:
Logitech Driving Force Shifter
https://www.bol.com/nl/p/...shifter/9200000046043771/
Hmm, dat is nog goedkoper dan ik dacht, misschien binnenkort toch maar bestellen :D
unezra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:48:
Of nog beter, de G27:
https://images10.newegg.com/ProductImage/26-104-330-06.jpg

Maar die G27 kan ik nergens meer nieuw vinden en de G29 mist al die knoppen.
Let wel op, want (voor zover ik begreep van Squirrel) werkt de G27 Shifter niet met de G29 wheel en andersom.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iantje31 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:17:
ik heb mijn knipperlichten op muis staan .... linker en rechterknop en de motorrem op scroll wiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Nu we het zo over controllers hebben. 2 weken geleden een Thrustmaster T300RS GT gekocht samen met een TH8A shifter. 1 keer ETS mee gespeeld daarna weer terug naar mijn Xbox360 controller gegaan.Met mijn 360 controller kan ik lekker in mijn stoel hangen :) Ook had ik mijn TrackIR verkocht en die mis ik toch wel als ik met een stuur wil spelen.
Pagina: 1 ... 69 ... 162 Laatste