Tallguy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:56:
Ik ben zelf ook benieuwd of een Oculus Home nu goed werkt en of dat momenteel de beste koop zou zijn als ik VR zou willen gebruiken in EST2 (en FSX/Prepar3d als flightsim).
Er komt een G1 Gaming GTX1080 vandaag in mijn PC te hangen waar een i2600@4,2Ghz in zit met 16GB RAM en SSD's. De videokaart zou het dus makkelijk aankunnen.
Ik draai EST wel vanilla qua maps (geen Promods) en via Steam.
Ben benieuwd naar de ervaringen....in dit topic lijkt er wel zijdelings over gesproken te worden (iig door mede flightsimmer @J van E
Ah, ik zag mijn naam voorbij komen.

Ik heb de Oculus Rift gebruikt met ETS2 (met als addon alleen Scandinavië) maar ik was niet echt te spreken over de performance. Ik heb een i7 4790K @ 4.5 en een GTX1080. Ik moest eigenlijk veel te veel grafische opties uitzetten om het leuk te blijven vinden. Het was trouwens wel vooral Scandinavië dat me veel te veel stotterde. Default Europa ging nog wel alhoewel ik daar ook te regelmatig van die pauzes had waardoor je om de haverklap opeens naar voren schiet (ook erg afhankelijk van de omstandigheden, tijd van de dag, etc.).
Maar eerlijk gezegd ben ik nooit een superfan van ETS geweest: ik vind het al snel wat saai worden. (Niet dat flightsimmen zoveel spannender is, maar goed...

) En op een of andere manier vind ik het ook niet realistisch ogen, wat ik bij flightsim wel kan hebben. De verhoudingen lijken mij wat vreemd... Maar goed, dat is allemaal heel persoonlijk, natuurlijk.
In VR loopt ETS in ieder geval gewoon een stuk slechter dan normaal: dat merk je echt wel. Het is allemaal nog niet goed geoptimaliseerd, lijkt me. VR is meer een experimentele toevoeging.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 22-06-2017 12:48
]