Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat er aan de hand is maar dit slaat helemaal nergens op. Inmiddels het probleem wel weer op kunnen lossen met dat van Parijs. Ik had toen RusMap 1.6.3 uitkwam deze gedownload. Het schijnt dat ze daar aanpassingen in hebben gedaan. Het map bestand van RusMap is van 94 naar 38MB gegaan. Waarom dat ze dus nog versienummers eraan toekennen is mij ook een raadsel als deze niet worden gebruikt. Het opnieuw beginnen en weer opnieuw alles moeten gaan opbouwen dat gaat hem niet worden. Mocht dit niet goedkomen dan gaat ETS2 bij mij de kliko in en is het helemaal klaar met dat spelletje.

Nu is weer het probleem dat ik met de scs extractor niets meer geopend krijg. Had iets gevonden om ProMods + RusMap + Balkan + Africa for ProMods samen te laten werken. Dit is de link ervan http://ets2.lt/en/africa-...ds-v2-11/#comment-3264668 Ik dus alles netjes bestandjes van gemaakt maar nou moet ik dus de balkan def met de scs extractor zien te openen. Zoals verwacht werkt dit weer niet. Krijg wel even het zwarte beeld maar de extrator opent het scs bestand niet. Is er iemand hier die het wel voor elkaar heeft gekregen en mij het bestand door wil zenden. Ik heb geen idee meer waarom helemaal niets meer gaat zoals het behoord te gaan.

@ FastFred: In tegenstelling tot heel veel mensen ben ik enorm heilig wat betreft back-up. Ik maak wekelijks een back-up en ook verschillende back-ups liggen op andere plaatsen dat zelfs in geval van brand ik niet alles kwijt zou raken. Het opnieuw beginnen bedoel ik mee één voor één weer alle mods terug gaan zetten. Dus de MAN heb ik gelukkig nog wel kunnen behouden.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberCow op 26-09-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
CyberCow schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:30:
Ik weet niet wat er aan de hand is maar dit slaat helemaal nergens op. Inmiddels het probleem wel weer op kunnen lossen met dat van Parijs. Ik had toen RusMap 1.6.3 uitkwam deze gedownload. Het schijnt dat ze daar aanpassingen in hebben gedaan. Het map bestand van RusMap is van 94 naar 38MB gegaan. Waarom dat ze dus nog versienummers eraan toekennen is mij ook een raadsel als deze niet worden gebruikt. Het opnieuw beginnen en weer opnieuw alles moeten gaan opbouwen dat gaat hem niet worden. Mocht dit niet goedkomen dan gaat ETS2 bij mij de kliko in en is het helemaal klaar met dat spelletje.

Nu is weer het probleem dat ik met de scs extractor niets meer geopend krijg. Had iets gevonden om ProMods + RusMap + Balkan + Africa for ProMods samen te laten werken. Dit is de link ervan http://ets2.lt/en/africa-...ds-v2-11/#comment-3264668 Ik dus alles netjes bestandjes van gemaakt maar nou moet ik dus de balkan def met de scs extractor zien te openen. Zoals verwacht werkt dit weer niet. Krijg wel even het zwarte beeld maar de extrator opent het scs bestand niet. Is er iemand hier die het wel voor elkaar heeft gekregen en mij het bestand door wil zenden. Ik heb geen idee meer waarom helemaal niets meer gaat zoals het behoord te gaan.

@ FastFred: In tegenstelling tot heel veel mensen ben ik enorm heilig wat betreft back-up. Ik maak wekelijks een back-up en ook verschillende back-ups liggen op andere plaatsen dat zelfs in geval van brand ik niet alles kwijt zou raken. Het opnieuw beginnen bedoel ik mee één voor één weer alle mods terug gaan zetten. Dus de MAN heb ik gelukkig nog wel kunnen behouden.
Je kan de balkan def file gewoon openen/extracten met een zip manager. Ik gebruik bij al mijn mods gewoon 7-zip, werkt perfect.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:59:
[...]

Je kan de balkan def file gewoon openen/extracten met een zip manager. Ik gebruik bij al mijn mods gewoon 7-zip, werkt perfect.
Pfffff en ik mijzelf het stoom uit de oren ergeren met dat scs_extract onzin tooltje. Maar ga het maar eens proberen te vogelen. Laat het wel weten.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen hier.
ETS2 v1.25
ProMods 2.11
RusMap 1.6.3
ProjectBalkan 2.11
Africa Map for promods-v2.11

Bij mij wil het steeds maar vastlopen als ik op vrachten kiezen druk. Heb al de oplossing geprobeerd om de steden in de BalkanDef toe te voegen maar helaas het mag niet baten.

Of weet er iemand nog een andere mod van Afrika die aan ProMods toegevoegd kan worden?

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 26-09-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zijn die Afrika mods niet gewoon halfslachtige pogingen om de TSM-map aan PM te knopen, wat nooit goed werkt?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar dat jullie al zoveel profielen gesloopt hebben? Ik speel al tijden eigenlijk gewoon volledig stock ETS2 met alleen Promods Map en Promods Company & Trailer, en volgens mij heb ik de Scania T nog ingeschakeld, maar rij er nooit in, ook al tijden niet meer geupdate, als ik er in ga rijden crashed de boel gok ik.

Ik speel ETS2 nu zo'n beetje sinds release en zit aan m'n 2e profiel? Los van een 100% vanilla profiel en een Hungary Map profiel waar ik al maanden niks meer mee gedaan heb. En ik maak nooit backups van mijn profielen anders dan de automatische backup bij een nieuwe versie van ETS2.

Ok, ik ben vanavond een hele tijd in Roemenië en Moldavië geweest, daar kom ik dus ook niet meer. Je wordt helemaal ramgek van de FFB trillingen door je stuur. Vanaf de grens met Hongarije tot aan de grens met Moldavië heb ik zowat continue 50km/h gereden omdat ik anders het stuur gewoon niet vast kon houden. Los van dat, de hobbels zijn wel heel extreem, de vrachtwagen komt bijna los van de grond bij 50km/h. Ik heb nu een ritje van ergens in Moldavië naar Groningen en heb mooi de route verlegd via het midden van Roemenië, daar zijn de wegen perfect en is het een prachtig landschap met kleine dorpjes.

Ik snap dat de wegen in dit soort landen niet heel fantastisch zullen zijn, maar dit is gewoon van de zotte... ScuL, fix dat eens!

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 26-09-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:33:
[...]

ETS2 v1.25
ProMods 2.11
RusMap 1.6.3
Technisch gezien kan dit ook niet, RusMap heeft nog steeds geen update voor 1.25 gekregen omdat de auteur (Aldimator) in zijn privéleven problemen heeft. Alle manieren om RusMap compatible te krijgen zijn onofficiëel en kunnen tot problemen leiden.
RobinHood schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:22:
Zijn die Afrika mods niet gewoon halfslachtige pogingen om de TSM-map aan PM te knopen, wat nooit goed werkt?
Ja en er zit ook gestolen werk in. Ergens in Tunesië zit een stad die een kopie van Kopenhagen uit ProMods 1.8x is.
FastFred schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:26:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar dat jullie al zoveel profielen gesloopt hebben? Ik speel al tijden eigenlijk gewoon volledig stock ETS2 met alleen Promods Map en Promods Company & Trailer, en volgens mij heb ik de Scania T nog ingeschakeld, maar rij er nooit in, ook al tijden niet meer geupdate, als ik er in ga rijden crashed de boel gok ik.

Ik speel ETS2 nu zo'n beetje sinds release en zit aan m'n 2e profiel? Los van een 100% vanilla profiel en een Hungary Map profiel waar ik al maanden niks meer mee gedaan heb. En ik maak nooit backups van mijn profielen anders dan de automatische backup bij een nieuwe versie van ETS2.

Ok, ik ben vanavond een hele tijd in Roemenië en Moldavië geweest, daar kom ik dus ook niet meer. Je wordt helemaal ramgek van de FFB trillingen door je stuur. Vanaf de grens met Hongarije tot aan de grens met Moldavië heb ik zowat continue 50km/h gereden omdat ik anders het stuur gewoon niet vast kon houden. Los van dat, de hobbels zijn wel heel extreem, de vrachtwagen komt bijna los van de grond bij 50km/h. Ik heb nu een ritje van ergens in Moldavië naar Groningen en heb mooi de route verlegd via het midden van Roemenië, daar zijn de wegen perfect en is het een prachtig landschap met kleine dorpjes.

Ik snap dat de wegen in dit soort landen niet heel fantastisch zullen zijn, maar dit is gewoon van de zotte... ScuL, fix dat eens!
Dat is juist de bedoeling. De wegen in Moldavië zijn van extreem paupere kwaliteit, ook in werkelijkheid. Je kunt daar ook niet sneller dan 50km/h rijden.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik 20km/h rij dan zijn er nog hoogteverschillen van (op schaal) een meter, zowat iedere meter. Dat die wegen daar ruk zijn snap ik, maar dit is idioot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ah, dat ging er dus fout toen ik op die wegen met 90 doorstoomde :+

Maar, ik kom daar ook liever niet, ik begrijp dat de wegen daar om te janken zijn, en ik wil dat ook heus wel merken aan gehobbel, gebobbel etc, maar het is wel heel extreem. In de berm rijden naast een provinciale weg geeft minder gehobbel :+

Mis RusMap overigens wel, altijd interessante wegen om overheen te denderen :P Ook goede kwaliteit voor iets wat 1 persoon maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:52:
Als ik 20km/h rij dan zijn er nog hoogteverschillen van (op schaal) een meter, zowat iedere meter. Dat die wegen daar ruk zijn snap ik, maar dit is idioot
Ik rij zelf met een G27 en vind de vibratie acceptabel. Er zijn drie soorten wegtypen in die regio:
1) betonplaten
2) klinkers
3) gravel

De 1e heeft een hobbel om de zoveel meter.
De 2e heeft een ruitjespatroon waardoor je de controle op hoge snelheid verliest
De 3e is vrij distorted qua patroon waar je alle kanten op gaat

Op wegtype 1 kun je gemakkelijk 80km/h rijden, zelfs 100 met een beetje gevaar
Op wegtype 2 & 3 is 50km/h te doen en dat is ook de bedoeling zodat mensen niet harder kunnen

Als we de collisions lager maken om de vibratie te verminderen gaan mensen ook direct harder rijden :)

We hebben overigens in IJsland ook hetzelfde materiaal gebruikt op de binnenwegen.

De meeste spelers zijn enthousiast hierover omdat het een andere dimensie aan het spel geeft, als het je niet bevalt kun je de streek ook gewoon vermijden nadat je alles op 100% hebt gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 21:31
Klein willekeurig vraagje tussendoor; Werken de jazzycat trailers inmiddels met advanced coupling? Ik zou namelijk graag weer eens met trein coupés touwtrekken door Europa :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-10 18:41
Er zijn ook plugins voor meer realistisch gevoel en besturing, wel een wheel voor nodig. Enig ''nadeel'' is dat de terrein feedback ontbreekt. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen, maar het is te vinden op het officiele SCS forum onder de naam ''FFB plugin (v2.4 [rel] ATS compatible) / AT plugin'' door supric.

Vind deze plugin wel een aanrader, in ieder geval de moeite waard om het eens uit te proberen wanneer je nooit een FFB plugin hebt uitgeprobeerd. Meer mensen die het al gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:20:
Die betonplaten zijn bij mij dus echt niet te doen @ 50km/h.

Wat zijn je FFB settings?
Default, ik maak wel een screenshot van het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het juist leuk om in Roemenie en Moldavie mee te maken dat de wegen echt slecht zijn. Overdreven is het natuurlijk wel maar je hebt ook niet dat je echt met je stoel alle kanten opslingert word dus dan moet dat maar opgevangen worden met iets meer vibraties in het stuur.

Wat ik zo hoor dan moet ik eigenlijk die africa map maar gaan vermijden. Ik wil geen supporter zijn van jatwerk en ga nu maar eens opzoek naar de egypt map want dat was toch geen jatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

DyroB schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:39:
Er zijn ook plugins voor meer realistisch gevoel en besturing, wel een wheel voor nodig. Enig ''nadeel'' is dat de terrein feedback ontbreekt. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen, maar het is te vinden op het officiele SCS forum onder de naam ''FFB plugin (v2.4 [rel] ATS compatible) / AT plugin'' door supric.

Vind deze plugin wel een aanrader, in ieder geval de moeite waard om het eens uit te proberen wanneer je nooit een FFB plugin hebt uitgeprobeerd. Meer mensen die het al gebruiken?
Ik gebruik deze ook, bevalt me erg goed. Terrein feedback is overigens een bewuste keuze van de pluginmaker onder het mom van: in de auto voel je de meeste trillingen ook niet via je stuur, maar via de bodemplaat/stoelen. Ben er eens op gaan letten en hij heeft inderdaad wel een punt. Alles stuurt en remt heerlijk nu :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig of moet ik zeggen eindelijk heb ik de nieuwe versie van ETS2 versie draaiende gekregen met de mods die ik gewend ben. Mocht er nog iemand zijn die mooie aanvullingen weet die compatibel zijn met dit lijstje dan hoor ik het graag.

ETS2 v1.25
ProMods 2.11
Balkan 2.11
Rusmap 1.6.3
Egypt Addon 101

Improved enviroment physics 1.25
Xenon_far

AI trafic pack by JazzyCat v3.8
Trailers & Cargo by JazzyCat v4.1
Truck traffic pack by JazzyCat v2.3
Painted BDF Traffic pack by JazzyCat v2.3
Rusian trafic pack by JazzyCat v1.6.1
Military cargo pack by JazzyCat v1.7.1
Railway cargo pack by JazzyCat v1.7.2
Bus trafic pack by JazzyCat 1.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
DyroB schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:39:

Geweldige plugin!! Ga het snel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 11:13
Dat duurde niet erg lang....

http://ets2downloads.com/trucks/next-generation-scania

[edit] terug thuis de SCS eens ingedoken en helaas, hij's zo fake als de lippen van Gerard Joling. De mod zelf niet, die is van Doosung en private. De download echter wel, geen Scania maar een Russische bus.

Afbeeldingslocatie: http://ets2downloads.com/wp-content/uploads/2016/09/next-generation-scania-1.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Bramzel DRnl op 27-09-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
BdK9001 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:20:
[...]

Ik gebruik deze ook, bevalt me erg goed. Terrein feedback is overigens een bewuste keuze van de pluginmaker onder het mom van: in de auto voel je de meeste trillingen ook niet via je stuur, maar via de bodemplaat/stoelen. Ben er eens op gaan letten en hij heeft inderdaad wel een punt. Alles stuurt en remt heerlijk nu :)
Inderdaad, de touch met de plugin is geweldig. Al ligt het niet helemaal aan een bewuste keuze, ik denk dat als het een optie was hij in ieder geval een plugin had geüpload met terreinfeedback.

Dit was in ieder geval zijn uitleg nadat ik er om vroeg en uitlegde waarom ik de terreinfeedback waardeerde:
Yes, your BODY gets feedback. Body, not hands that holding shaking steering wheel )))

G27 can't simulate this. It can only shake steering wheel to the left ot to the right. That's all. If theese shakes will happen too fast you'll get something like "vibration", but it won't be natural vibration that you feel in real car. On the other side, this "artifitial vibration" totally brake all auto-centering FFB.

So, if you have G27, you need to choose: terrain artificial vibrations or correct auto-centering FFB. It can't work together on G27. Use default in-game FFB for vibrations. Or use this plugin for realistic auto-centering steering wheel feeling.
Maar de keuze was eigenlijk al gemaakt direct nadenkt ik de plugin gebruikte. Het rijd echt heerlijk en ik prefereer het boven de terreinfeedback.

Hij gaf overigens nog wel een tip. Ik ga er zelf niet aan beginnen, maar voor de échte fanatiekeling/realist zijn er dus producten te verkrijgen voor terreinfeedback. Hij gaf de GAMETRIX KW-901 JETSEAT LIVE SENSE als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bramzel DRnl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:40:

[edit] terug thuis de SCS eens ingedoken en helaas, hij's zo fake als de lippen van Gerard Joling. De mod zelf niet, die is van Doosung en private. De download echter wel, geen Scania maar een Russische bus.

[afbeelding]
Ik vroeg me al af, tiens die scania is wel vreemd geworden.. :+

Ergens een 'echte' versie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:23:
[...]

Ik vroeg me al af, tiens die scania is wel vreemd geworden.. :+

Ergens een 'echte' versie te vinden?
nvm :)

[ Voor 19% gewijzigd door Odessa op 27-09-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:40:

[afbeelding]
Kan aan het plaatje liggen, maar ik zie veel lage resoluties in het model en voornamelijk platte opgeplakte textures in plaats van echt 3D (lampen bovenin de cabine, mistlampen, grill etc.)

Ik wacht wel op de SCS versie over 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DyroB schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:54:
Hij gaf overigens nog wel een tip. Ik ga er zelf niet aan beginnen, maar voor de échte fanatiekeling/realist zijn er dus producten te verkrijgen voor terreinfeedback. Hij gaf de GAMETRIX KW-901 JETSEAT LIVE SENSE als voorbeeld.
Ik heb liever dit dan een hele dure bureaustoel

:9~ O+
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/--uB6QsWJkoI/V-o0q2qsNrI/AAAAAAAACPs/drwyGpBsVAwPwlEnyellwVK9JH45G1KgwCLcB/s1600/trailervue2.jpg
Bron: Impressions from IAA 2016

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 27-09-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
Haha, ik zat ook al te kwijlen toen ik het langs zag komen. Kom ik aan met m'n 23 inch schermpje :p

• NoFearWizz
3x 24" in surround >:) zit er alleen hard aan te denken die 3 schermen te verkopen en 1 21:9 34" gebogen scherm te kopen. :+

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

1x 24" heeft m'n GTX670 het al moeilijk genoeg mee, als er weer wat financiële speelruimte is komt er misschien een leuker kaartje en een tweede scherm :)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Odessa
  • Niet online
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:25:
[...]

3x 24" in surround >:) zit er alleen hard aan te denken die 3 schermen te verkopen en 1 21:9 34" gebogen scherm te kopen. :+
1x 30" hier. Zit ook al een tijdje naar zo'n 34" gebogen scherm te kijken..
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:25:
[...]

Waarom niet drie keer 21:9? :P
Ik blijf nog wel even met drie keer 24", vind ik nog prima, en 't is ook handiger als ik niet aan 't rijden ben :)

🠕 This side up

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Odessa schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:52:
[...]

Heb een Dell 3415W en die bevalt mij prima... :)

Twitch

• NoFearWizz
Odessa schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:52:
[...]

Lijkt me zo gaaf en andere games kan ik ook op die resolutie spelen.
Koenvh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:06:
[...]

Waarom niet drie keer 21:9? :P
Ik blijf nog wel even met drie keer 24", vind ik nog prima, en 't is ook handiger als ik niet aan 't rijden ben :)
Dat is helemaal waar, daarom zit ik ook te denken om 1 scherm te houden ernaast. Eerst maar eens kijken welke prijzen de 34" schermen gaan worden

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
Ik heb helaas weer eens een probleem met mijn driving force GT... Sinds een update van Windows 10 worden sommige knoppen van het stuur niet meer herkend, maar sommigen ook weer wel... iemand dit ook gehad? Heb de profiler al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft tot dusver niet geholpen... help een noob in nood >:)

• NoFearWizz
krissie100 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:47:
Ik heb helaas weer eens een probleem met mijn driving force GT... Sinds een update van Windows 10 worden sommige knoppen van het stuur niet meer herkend, maar sommigen ook weer wel... iemand dit ook gehad? Heb de profiler al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft tot dusver niet geholpen... help een noob in nood >:)
Volgens mij is dit hetzelfde probleem als met de G27 dat ik en andere hebben gehad. De versie van je Logitech Profiler is te nieuw voor je stuur. Als je stukje terug zoekt in dit topic vind je er wat over. Je moet een oude versie van je Profiler installeren en Windows laten stoppen met zoeken naar updates voor 3rd party drivers/software.

Mijn G27 werd gezien als een Driving Force GT bijvoorbeeld. Door een Profiler update die windows heeft gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door NoFearWizz op 28-09-2016 13:49 ]

• krissie100
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:48:
[...]

Volgens mij is dit hetzelfde probleem als met de G27 dat ik en andere hebben gehad. De versie van je Logitech Profiler is te nieuw voor je stuur. Als je stukje terug zoekt in dit topic vind je er wat over. Je moet een oude versie van je Profiler installeren en Windows laten stoppen met zoeken naar updates voor 3rd party drivers/software.

Mijn G27 werd gezien als een Driving Force GT bijvoorbeeld. Door een Profiler update die windows heeft gedaan.
Mijn profiler is niet geupdate en heb dezelfde versie geinstalleerd die ik altijd al heb geinstalleerd.... maar ik zal ff kijken in de profiler

• NoFearWizz
krissie100 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:50:
[...]

Mijn profiler is niet geupdate en heb dezelfde versie geinstalleerd die ik altijd al heb geinstalleerd.... maar ik zal ff kijken in de profiler
Is de versie echt dezelfde? Want Windows update het zonder je het te melden. Bij mij was het ineens pet na een restart van mijn pc.

• krissie100
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:51:
[...]

Is de versie echt dezelfde? Want Windows update het zonder je het te melden. Bij mij was het ineens pet na een restart van mijn pc.
De versie is van 6/4/2010 :)

• NoFearWizz
Haha dat is redelijk oud idd. Check dit artikel ff misschien helpt het toch: http://boxthislap.org/g27...-after-windows-10-update/ (het is wel voor de G27) maar misschien is er meer te vinden op internet over de DF GT.

• krissie100
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:55:
[...]

Haha dat is redelijk oud idd. Check dit artikel ff misschien helpt het toch: http://boxthislap.org/g27...-after-windows-10-update/ (het is wel voor de G27) maar misschien is er meer te vinden op internet over de DF GT.
ik zal even kijken, maar ik vind het gewoon erg vreemd dat sommige knoppen het wel doen en anderen weer niet, zo doet de schakelpook het niet en de toeter in het midden ook niet meer maar de flippers achter het stuur die ik voor knipperlichten gebruik doen het wel... :9 maar niet kunnen schakelen is knap lastig en automatisch gaan we natuurlijk eventjes niet doen 8)

BTW ik zat al op windows 10, maar windows 10 kreeg gewoon een update

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 28-09-2016 13:57 ]

• NoFearWizz
krissie100 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:56:
[...]

ik zal even kijken, maar ik vind het gewoon erg vreemd dat sommige knoppen het wel doen en anderen weer niet, zo doet de schakelpook het niet en de toeter in het midden ook niet meer maar de flippers achter het stuur die ik voor knipperlichten gebruik doen het wel... :9 maar niet kunnen schakelen is knap lastig en automatisch gaan we natuurlijk eventjes niet doen 8)

BTW ik zat al op windows 10, maar windows 10 kreeg gewoon een update
Klinkt idd als een driver/profiler issue. Mijn G27 had ook ineens minder knoppen e.d. Dit staat los van Windows Update zelf maar meer een update die onderwater gedaan wordt door Windows 10 zonder melding te maken.

• krissie100
NoFearWizz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:00:
[...]

Klinkt idd als een driver/profiler issue. Mijn G27 had ook ineens minder knoppen e.d. Dit staat los van Windows Update zelf maar meer een update die onderwater gedaan wordt door Windows 10 zonder melding te maken.
jep, maar mijn stuur wordt wel in windows én in de profiler gezien als een driving force gt

• NoFearWizz
krissie100 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:02:
[...]

jep, maar mijn stuur wordt wel in windows én in de profiler gezien als een driving force gt
Dat is waar.
Ik heb dit probleem ook ondervonden met Windows 10 met nog een aantal problemen oa. Virtual PC en netwerkaddapter die in 100Mbit modus ging ipv 1Gbit. De oplossing is voor mij om weer terug te gaan naar Windows 7. Wel enorm slecht dat je haast verplicht word om een G29(0) te kopen als je een gebruiker bent van Windows 10

• krissie100
Ik had totaal geen problemen met windows 10, heb et al meteen vanaf release en nooit dit probleem gehad met de Driving force GT, maar nu heb ik opeens dit gezeik en terug van windows 7 ga ik absoluut niet doen :)
En al geprobeerd om de USB-kabel eruit te halen, Profiler eraf te gooien, te herstarten, Profiler weer te installeren en tijdens de installatiestap met het zoeken naar apparaten de Driving Force GT weer aan te sluiten?

🠕 This side up

Leuk gemaakt de brand van een huis in de buurt van Lublin (Polen).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AvP4DHk.png
Helaas is niet iedereen daar goed vanaf gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j3KtKbp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Gisteren film geschoten van Kriechbaum's nieuwe Scania V8 sound... Lekkerrr

Controller problemen zijn ook het geval voor de Xbox One Controller door een of andere update voor Windows 10. Gelukkig werkt de G29 werkt tot nu toe probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Koenvh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:20:
En al geprobeerd om de USB-kabel eruit te halen, Profiler eraf te gooien, te herstarten, Profiler weer te installeren en tijdens de installatiestap met het zoeken naar apparaten de Driving Force GT weer aan te sluiten?
Ook na deze actie blijven de truck simulators (beide) aangeven dat joy: ontbreekt.... word hier echt een beetje mad van, waarom moeten er altijd wel weer ergens problemen mee zijn... Ik wil gewoon normaal rijden :9~
maar het meest gare vind ik nog dat ongeveer de helft van de knoppen het doen en de andere helft niet....

Fixed!
https://community.logitech.com/s/feed/0D5310000510XxTCAU
Dit was et em denk ik, maar weet het niet zeker, er was ook namelijk een probleem met een usb poort driver zag ik... maja, ik kan weer rondrijden :P

[ Voor 22% gewijzigd door krissie100 op 01-10-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
krissie100 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Ook na deze actie blijven de truck simulators (beide) aangeven dat joy: ontbreekt.... word hier echt een beetje mad van, waarom moeten er altijd wel weer ergens problemen mee zijn... Ik wil gewoon normaal rijden :9~
maar het meest gare vind ik nog dat ongeveer de helft van de knoppen het doen en de andere helft niet....

Fixed!
https://community.logitech.com/s/feed/0D5310000510XxTCAU
Dit was et em denk ik, maar weet het niet zeker, er was ook namelijk een probleem met een usb poort driver zag ik... maja, ik kan weer rondrijden :P
Grappig Krissie, dat is namelijk precies wat ik je vorige week melde. :+ :+ Nu blijkt er dus eindelijk een fix te zijn van Logitech.... :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
NoFearWizz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Grappig Krissie, dat is namelijk precies wat ik je vorige week melde. :+ :+ Nu blijkt er dus eindelijk een fix te zijn van Logitech.... :? |:(
Uhhhh nee toch???? Zie het nergens terug of ben ik scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
krissie100 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

Uhhhh nee toch???? Zie het nergens terug of ben ik scheel?
Niet deze oplossing, maar wel juist dat probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
NoFearWizz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Niet deze oplossing, maar wel juist dat probleem :P
Welk probleem? Mijn driving force gt werd gewoon gezien als een dfgt? Snap er de ballen van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gaan zoeken naar versie 1.26 van ETS2 maar kan daar nog niets over vinden wat daaraan toegevoegd gaat worden. Weet iemand hier er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

Goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar! Mijn inschatting: 1.25 is pas net uit met significante verbeteringen aan de gameplay en de trucks zelf, dus ik schat in dat de volgende update meer gericht zal zijn de maps. Specifiek verwacht ik de schaalvergroting van ATS (gratis, voor de kerst?) met daarop volgend de Franse uitbreiding voor ETS (betaald, kerst?). Maar goed, dit is natuurlijk speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
ikbenmelle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:08:
...
Specifiek verwacht ik de schaalvergroting van ATS (gratis, voor de kerst?) met daarop volgend de Franse uitbreiding voor ETS (betaald, kerst?). Maar goed, dit is natuurlijk speculatie...
Ik denk dat ze nog even zoet zijn voor de rescale. Let wel op dat ze de map +- 2x zo groot wordt. Ze zijn niet al te snel met mappen. Ik denk eerder dat de Frankrijk DLC misschien voor de kerst klaar is

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
MarcRvB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat ze nog even zoet zijn voor de rescale. Let wel op dat ze de map +- 2x zo groot wordt. Ze zijn al niet al te snel met mappen. Ik denk eerder dat de Frankrijk DLC misschien voor de kerst klaar is
Ik verwacht de rescale ook niet zo snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenmelle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:08:
Goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar! Mijn inschatting: 1.25 is pas net uit met significante verbeteringen aan de gameplay en de trucks zelf, dus ik schat in dat de volgende update meer gericht zal zijn de maps. Specifiek verwacht ik de schaalvergroting van ATS (gratis, voor de kerst?) met daarop volgend de Franse uitbreiding voor ETS (betaald, kerst?). Maar goed, dit is natuurlijk speculatie...
Wat betreft ATS daar kan ik niets over zeggen want die heb ik niet. ETS2 de Frankrijk DLC verwacht ik eerlijk gezegd niet eerder dan het eerste kwartaal van 2017. Eerdere DLC (Oost en Noord) zat ook zoveel tijd tussen en als het eerder uit zou komen waren er al wel veel meer filmpjes over vertoont. Hoop dat ze bij v1.26 maar eens de remlichten uitschakelen wanneer de handrem word gebruikt. Blijf mij hier toch wel aan storen en zo moeilijk lijkt mij het niet om die ene regel code eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

In dat geval zou gaat het nog even duren... Remlichten met de handrem: logisch als de motor uit staat of op contact, als je het mij vraagt? Zodra de sleutel van het contact af is, staan de lichten nu al wel uit, geloof ik.

Features die ik graag zou willen: rook en warmte uit de uitlaat (naar gelang je gas geeft), realistische versnellingen en motorvermogen (ben nu bezig met een mod daarvoor ;), afschaffen van bloom bij de verders prachtige hdr-instelling en realistisch verloop in de weg: ofwel gaten en onregelmatigheden die je in je stuur voelt en waar je cabine op mee hobbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenmelle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:46:
In dat geval zou gaat het nog even duren... Remlichten met de handrem: logisch als de motor uit staat of op contact, als je het mij vraagt? Zodra de sleutel van het contact af is, staan de lichten nu al wel uit, geloof ik.

Features die ik graag zou willen: rook en warmte uit de uitlaat (naar gelang je gas geeft), realistische versnellingen en motorvermogen (ben nu bezig met een mod daarvoor ;), afschaffen van bloom bij de verders prachtige hdr-instelling en realistisch verloop in de weg: ofwel gaten en onregelmatigheden die je in je stuur voelt en waar je cabine op mee hobbelt.
Ik heb even gekeken voor de zekerheid maar met de handrem werkt de verlichting nooit. Met de motorrem en de re- of intarder word de verlichting wel geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remlichten die branden terwijl de handrem er op staat is irl echt nooit voor zover ik weet. Heb dat in de console ook aangepast dus daar heb ik geen last meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 03-10-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:01:
Remlichten die branden terwijl de handrem er op staat is irl echt nooit voor zover ik weet. Heb dat in de console ook aangepast dus daar heb ik geen last meer van.
Waar heb je dat dan aangepast als ik vragen mag. Erger mij hier ook al heel erg lang aan maar als ik het zelf op kan lossen dan doe ik dat net zo lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:15:
[...]

Waar heb je dat dan aangepast als ik vragen mag. Erger mij hier ook al heel erg lang aan maar als ik het zelf op kan lossen dan doe ik dat net zo lief.
Zal proberen die weer eens op te zoeken, heeft me aardig wat tijd gekost om die toen te vinden. Is ergens een topic over, ik dacht op het SCS forum.

EDIT: gevonden, niet de post waar ik het vandaan had, maar het is 'm wel.

Het zit 'm in de optie "g_brake_light_all". Als die op 1 staat, gaan de remlichten branden als de handrem er op staat, zet 'm op 0 en de remlichten blijven uit, tenzij je zelf remt, of retarder gebruikt etc.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 03-10-2016 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Heb je hier iets aan?
This has been changed for the default being 0 now, but some old profiles need to use the command g_brake_light_all 0 to take effect.

And from now on this is the new default, Parking brakes doesn't lit the rear lights.

This is not a bug, and you still affected because of old profile, please check that creating a new one. And use the command line on your old profile.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=218&t=217244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat verklaart een boel. Vond het al raar dat g_brake_light_all bij mij op 0 ingesteld stond, met 0 als default :+

Mijn profiel is wel aardig oud inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ikbenmelle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:46:

Ik kan niet herinneren wanneer ik voor het laatst een vrachtwagen zag roken [die bij rotonde Joure afgelopen vrijdag even niet meetellend].

Warmte zou wel leuk zijn, maar rook hoeft echt niet.

Vuil mag wel erin komen, dat je truck steeds stoffiger en smeriger wordt, dode insecten op je ruit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Ik zou het vet vinden als de knopjes in het interieur kan indrukken en ook iets doen (zoals de airco aanzetten, groot licht aan, leeslampje aan etc).

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcRvB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:12:
Ik zou het vet vinden als de knopjes in het interieur kan indrukken en ook iets doen (zoals de airco aanzetten, groot licht aan, leeslampje aan etc).
Dat zou zeker een leuke toevoeging zijn. Ik mis het ook wel want in mijn MAN kan ik zien dat deze de optie heeft voor lijnherkenning maar als ik zonder richting aangeef over de streep heen ga dan merk ik helemaal niets eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
CyberCow schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Dat zou zeker een leuke toevoeging zijn. Ik mis het ook wel want in mijn MAN kan ik zien dat deze de optie heeft voor lijnherkenning maar als ik zonder richting aangeef over de streep heen ga dan merk ik helemaal niets eraan.
Ik voel dan toch echt mijn stuur trillen hoor :+ Maar snap wat je bedoelt. op m'n Volvo zitten ook heel veel opties die ik niet kan gebruiken... Zou wel grappig zijn dat je teruggestuurd word naar je weghelft door de computer :p

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Ik voel dan toch echt mijn stuur trillen hoor :+ Maar snap wat je bedoelt. op m'n Volvo zitten ook heel veel opties die ik niet kan gebruiken... Zou wel grappig zijn dat je teruggestuurd word naar je weghelft door de computer :p
In het echt vind ik het wel fijn dat er extra dingen zijn die de rijveiligheid vergroten maar in een game heb ik toch het liefste dat ik alles zelf kan doen. Net als in een rallyspelletje van mij vind ik het jammer dat ik niet de ruitenwisser zelf kan bedienen terwijl in de auto ik blij ben met de regensensor die erop zit. Zelfde geld voor de verlichting. Adaptieve cruisecontrol dat zou wel weer heerlijk zijn als het word toegevoegd aan ETS2.

Ik zal eens kijken hoe het realistisch is met de retarder en tegenwoordig is het een intarder (mocht iemand interesse hebben in een uitleg laat maar weten dan zal ik het beschrijven) zodat het misschien in de game kan toegevoegd worden zodat de lichten echt realistisch gaan branden.

Is het mogelijk om het stuur zo in te stellen met eventueel een mod dat wanneer de vrachtwagen stil staat het stuur niet gaat centreren. Als dat zou lukken dan is voor mij het realismeplaatje helemaal compleet. Kan mij iets herinneren dat er ooit is gezegd dat een ander spel het wel voor elkaar heeft gekregen om het stuur dan niet te centreren maar weet dat niet meer zeker.

[ Voor 29% gewijzigd door CyberCow op 04-10-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
RobinHood schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:42:
[...]

Ik kan niet herinneren wanneer ik voor het laatst een vrachtwagen zag roken [die bij rotonde Joure afgelopen vrijdag even niet meetellend].

Warmte zou wel leuk zijn, maar rook hoeft echt niet.
De Euro 3'tjes durven toch nog wat te roken hoor 8)
Maar dan wel enkel wanneer ze zwaar beladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mylan Piron schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Maar dan wel enkel wanneer ze zwaar beladen zijn.
Maar alle trucks in ETS2 zijn, tenzij je gaat modden, E5 en E6.

En Euro 3 zie je overigens hier nauwelijks/niet meer op de weg. De milieu-eisen zijn veel te streng, misschien dat ze in het oostblok nog hun roet uitbraken, maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

CyberCow schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:46:
...

Is het mogelijk om het stuur zo in te stellen met eventueel een mod dat wanneer de vrachtwagen stil staat het stuur niet gaat centreren. Als dat zou lukken dan is voor mij het realismeplaatje helemaal compleet. Kan mij iets herinneren dat er ooit is gezegd dat een ander spel het wel voor elkaar heeft gekregen om het stuur dan niet te centreren maar weet dat niet meer zeker.
Goed punt! Als je een setup met stuur hebt, dan blijft het stuur stilstaan en wordt het zwaarder.

Als het om rook gaat, het lijkt me inderdaad leuk om in je spiegels te zien dat je truck aan het gas hangt met warmte uitstoot en bij oudere trucks met wat roetontwikkeling. Maar zelfs nieuwere trucks hebben dat als je hem start, dat er soms wat roet/rook is. En wat te denken als de Adblue op is... of uitgezet wordt door de trucker/bedrijf zelf? :F

Over uitlaten gesproken: klep open/dicht kunnen zetten. Dit lijkt me fantastische toevoeging als een mod. En wat misschien dat het wel mogelijk kan worden gemaakt dat je op basis van je gekozen uitlaat type bv. een ietwat ander geluid krijgt. Misschien dat zoiets mogelijk gemaakt kan worden met een equalizer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn nummer 1 ergernis is nog altijd, al sinds de release van ETS2: geen schaduw zichtbaar in de spiegels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mylan Piron schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

roken op de werkplek mag niet hoor :-)

maar je heb wel gelijk ze kunnen aardig wat rook eruitgooien

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:14:
Dat SCS maar gauw met die rigids gaat komen!

[afbeelding]

Hahaha _O_
_O- hij is goed!!!
En inderdaad...rigids or riot :Y) Echt nooit meer iets van vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenmelle schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

Goed punt! Als je een setup met stuur hebt, dan blijft het stuur stilstaan en wordt het zwaarder.

Als het om rook gaat, het lijkt me inderdaad leuk om in je spiegels te zien dat je truck aan het gas hangt met warmte uitstoot en bij oudere trucks met wat roetontwikkeling. Maar zelfs nieuwere trucks hebben dat als je hem start, dat er soms wat roet/rook is. En wat te denken als de Adblue op is... of uitgezet wordt door de trucker/bedrijf zelf? :F

Over uitlaten gesproken: klep open/dicht kunnen zetten. Dit lijkt me fantastische toevoeging als een mod. En wat misschien dat het wel mogelijk kan worden gemaakt dat je op basis van je gekozen uitlaat type bv. een ietwat ander geluid krijgt. Misschien dat zoiets mogelijk gemaakt kan worden met een equalizer?
Ik begrijp je antwoord even niet volgens mij over die setup. Ik gebruik een G27 en heb jij enig idee hoe die in te stellen is zodat het stuur niet automatisch terugdraait als de auto stil staat. Als ik aan het rijden ben moet het natuurlijk wel weer gecentreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Ik begrijp je antwoord even niet volgens mij over die setup. Ik gebruik een G27 en heb jij enig idee hoe die in te stellen is zodat het stuur niet automatisch terugdraait als de auto stil staat. Als ik aan het rijden ben moet het natuurlijk wel weer gecentreerd worden.
Daar is een plugin voor die dat effect bereikt. http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=109&t=49772

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

Helaas lijkt die G27/G25 plugin niet te werken bij de G29, maar met deze instellingen gaat het aardig:

ETS2 - Settings G29

Edit, wellicht interessant: momenteel ben ik een mod aan het ontwikkelen die motoren voor de DAF 105 XF toevoegt met realistische vermogenscurve en dito instellingen voor de automaat. De MX13-375 met ecochip (548pk), ecotune (641pk) en powertune (734pk). Elk met een eigen specificaties, op basis van dyno runs (in zoverre te vinden..!). Verder heb ik voor de grap een PX7-231 toegevoegd die een totaal andere karakteristiek heeft en geschikt is voor ladingen tot ongeveer 10-13 ton. Leuk hieraan: de koppelcurve is van 1100 t/m 1900. Hoe dan ook, hiermee rijdt de 105 echt lekker.

Verder kwam ik erachter dat de Scania en Volvo in ETS ondergespecificeerd lijkt, in het echt heeft de V8 R730 maar liefst 3500 Nm! :9

[ Voor 63% gewijzigd door ikbenmelle op 05-10-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ikbenmelle schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:23:
Helaas lijkt die G27/G25 plugin niet te werken bij de G29, maar met deze instellingen gaat het aardig:

[afbeelding]

Edit, wellicht interessant: momenteel ben ik een mod aan het ontwikkelen die motoren voor de DAF 105 XF toevoegt met realistische vermogenscurve en dito instellingen voor de automaat. De MX13-375 met ecochip (548pk), ecotune (641pk) en powertune (734pk). Elk met een eigen specificaties, op basis van dyno runs (in zoverre te vinden..!). Verder heb ik voor de grap een PX7-231 toegevoegd die een totaal andere karakteristiek heeft en geschikt is voor ladingen tot ongeveer 10-13 ton. Leuk hieraan: de koppelcurve is van 1100 t/m 1900. Hoe dan ook, hiermee rijdt de 105 echt lekker.

Verder kwam ik erachter dat de Scania en Volvo in ETS ondergespecificeerd lijkt, in het echt heeft de V8 R730 maar liefst 3500 Nm! :9
Dat van die Daf motoren is leuk, ik vind het leuke trucks om mee te rijden, maar het gebrek aan power vind ik echt jammer. Ik rij graag met de vrachten van Roadhunter, en genoeg meuk die over de 30 ton gaat, veel plezier met je Daf, Iveco of Renooit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
510pk in beide DAF's is prima hoor, alleen vanaf de 10e versnelling krijgt ie het moeilijk op vermogen. Alles lager dan dat komt makkelijker van z'n plek dan een Scania vanwege de kortere bakverhoudingen in de DAF's.

Ik vind juist de lange versnellingen in bijvoorbeeld een Scania niet fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 06-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Scania's rij ik ook vanaf de 9 op de handbak, anders kan het inderdaad nogal belabberd rijden op een snelweg met heuveltjes, zit ie telkens tussen de 10 en 11 te switchen. Het langzaam wegkomen boeit mij niet zo heel veel, ik wil juist dat een truck ook lekker blijft trekken op snelheid.

Heb met een mod een 8x4 Mercedes Actros, en daarin zit een bak met 16 versnellingen, dat rijdt ook wel heel tof. Je komt goed snel van je plaats, maar op de snelweg kun je ook meer dan genoeg trekkracht houden.

Je schakelt je alleen een ongeluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

"Je schakelt je alleen een ongeluk" - daar zit een kern van waarheid in :X

ETS2 - Experiment met SweetFX
Momenteel bezig met instellen van SweetFX. Ik kan het zeer aanbevelen... wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar een echte ondersteuning voor VR De setup om met de Oculus te rijden is in de steden heel belabberd en word je kots misselijk door het gestotter en haperend beeld alsof je een lichte PC hebt en alles op low moet draaien zo slecht, dus gooi er een goeie gameengine tegen aan met minimaal DX11 of zo dan word het pas echt leuk om met de VR bril te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:02:
Mijn voorkeur gaat uit naar een echte ondersteuning voor VR De setup om met de Oculus te rijden is in de steden heel belabberd en word je kots misselijk door het gestotter en haperend beeld alsof je een lichte PC hebt en alles op low moet draaien zo slecht, dus gooi er een goeie gameengine tegen aan met minimaal DX11 of zo dan word het pas echt leuk om met de VR bril te rijden
De tegenvallende presentaties zijn al meermaals genoemd, maar SCS is een vrij kleine studio, dus DX11-ondersteuning kan nog wel even duren... Maar ehm, wat wil je verder met je bericht? SCS aansporen? Gewoon klagen? :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klagen is een groot woord, maar zat weer eens hier te lezen en de laatste berichten gingen over wensen in ETS (schakelaars cabineverlichting enz)
Maar wat ik nog wel aan wil vullen is dat ik het jammer vindt, want met de rift is het nl nog leuker om ETS of eigenlijk elke (race) Sim te spelen en door de (slechte) kwaliteit is ETS voor mij niet zo leuk meer om te spelen.
Ik denk dat als ik alles bij elkaar optel (meerdere malen opnieuw ETS geïnstalleerd en opnieuw begonnen) al meer dan 3000 uur in ETS heb zitten (Monitor).
En nu ik die (K) bril heb vindt ik het minder leuk om de games op een monitor te spelen Sorry mijn mening en vooral mijn beleving.
Heel af en toe start ik ETS weer op spendeer weer een aantal uurtjes om lekker te ontspannen en verdwijnt daarna weer achter de schermen en dat vindt ik best wel jammer.

Maar er is een grote update geweest en heb daarna nog niet gekeken of het een verbetering is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel het ook niet continue, soms doe ik 2 weken wat anders. Dan ineens speel ik het 3 weken achter elkaar 2 á 3 uur per dag en dan heb ik het weer even gezien, zoals nu. Ben nu bezig met Farming Simulator 2015 (beetje een guilty pleasure)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 08-10-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Laatst online: 19-10 21:31
Vandaag mij Logitech Formula Force EX (prehistorisch) "omgeruild" voor een Logitech Driving Force Pro. Man, wat is het een verbetering om 780°/900° te kunnen draaien ipv 180°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 14:59
Het ziet er idd fantastisch uit, alleen schiet het rijden daar echt voor geen moer op. Ik vermijd meestal de ritten richting Ijsland (en de UK) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:14:
Dat SCS maar gauw met die rigids gaat komen!

[afbeelding]

Hahaha _O_
_/-\o_ _/-\o_ :D :D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:08
ikbenmelle schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:23:

[afbeelding]

Als ik het mij goed herinner dan is het koppel bij die scania in de lagere versnellingen geknepen om de bak te sparen. Wordt dat ook gesimuleerd?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:39:
[...]

Als ik het mij goed herinner dan is het koppel bij die scania in de lagere versnellingen geknepen om de bak te sparen. Wordt dat ook gesimuleerd?
Geen idee maar ik heb wel het idee dat bij de MAN V8 die 500pk heeft zonder trailer (met trailer 680pk) geen rekening mee word gehouden. Een lege trailer 4ton gaat langzamer dan geen trailer erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:20

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Heb na weken andere games gespeeld weer ETS2MP gestart en het was wel grappig, maar er zijn nog steeds mensen die niet overweg kunnen met een stuur :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan er met de pet niet bij waarom je daar nou een paar minuten op de vluchtstrook gaat staan? Wat heeft dat voor nut, je kunt toch gewoon doorrijden :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

FastFred schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:09:
Ik kan er met de pet niet bij waarom je daar nou een paar minuten op de vluchtstrook gaat staan? Wat heeft dat voor nut, je kunt toch gewoon doorrijden :S ?
Er stond no een vrachtwagen op de weg en die zou misschien nog meer aanrijdingen veroorzaken.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

AtlAntA schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:39:
[...]

Goede vraag! Ik heb op dit moment geen indicatie dat dit –geknepen koppel in lagere versnellingen– gesimuleerd wordt of dat je dit in een mod zou kunnen instellen (nu versie 1.25). Kan iemand wellicht aangeven of je dit in de praktijk goed zou voelen? Daar ben ik heel benieuwd naar!

Wel zou je bij een engine mod kunnen instellen deze als automaat in ‘lage versnellingen’ eerder opschakelt en een andere bandbreedte aanhoudt. Afhankelijk van je pedaalstand en benodigde power schakelt de truck. Dat is natuurlijk niet bepaald geknepen, maar dit voelt al wel een stuk realistischer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

EU servers down??

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:57
Hallo,

Ik heb alleen het standaard spel en nog geen dlcs.
Is het dan mogelijk om Promods dan te draaien?
Eventueel een oudere versie?

Ik zie dat Euro Trucker Simulator nu in de aanbieding is op steam.

[ Voor 30% gewijzigd door JAtech op 12-10-2016 20:21 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 162 Laatste