Om te voorkomen dat de chauffeur weg rijd terwijl ze met een heftruck half in de trailer/half in het loading dock staan en dat soort dingen.
Vroegáh, toen ik net 15 was, werkte ik bij een internationaal transportbedrijf, iedere zaterdagochtend van 7 tot 12 vrachtwagens wassen. De wasstraat (eigendom van transportbedrijf) was niet op dezelfde locatie als waar we inklokten. Dan gingen we na het inklokken met ons groepje van 5 of 6 man achter in de vrachtwagen zitten en dan ongeveer een km over het industrieterrein naar de wasstraat
Wagenpark van toen zo'n 60 vrachtwagens, voornamelijk bakwagens en een paar trekker/trailer combinaties. Deden we ongeveer 3 zaterdagen over om het hele wagenpark te wassen. Daar was toen niks geautomatiseerd aan, 2 hogedrukspuiten met water, 2 spuiten met schuim, een paar handborstels en emmers met sop (voor de velgen etc.) en een hele grote verrijdbare borstel die we na het schuim spuiten langs de bakwagen of oplegger trokken.
De wasstraat was dan niet lang genoeg voor een volledig oplegger, dus het deel van de oplegger dat buiten stond moest met een trapje en een handborstel gebeuren

Zelfde voor de cabine, allemaal met een trapje en een emmer sop
Naast de wasstraat zat de werkplaats waar het onderhoud aan de wagens gedaan werd, daar heb ik in 2006 nog 2 weken stage gelopen (deed toen nog voertuigentechniek), banden op druk brengen, vloeistoffen checken, lampen vervangen, V-snaren vervangen dat werk. Ben toen ook nog een dag bezig geweest om een roze geworden cabine weer rood te polijsten
[
Voor 39% gewijzigd door
FastFred op 08-12-2015 17:57
]