Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik vond dat chrome van mijn Peterbilt 389 ( v1.1 ATS Beta - Viper2) wat zwart, dus dat heb ik ff meer bling gemaakt en dat het echt chrome is.
Maar moet nog her en daar wel ff fine tunen.

Op de DLC pagina op SteamDB staat de Volgorde VNL al als DLC aangegeven, maar nog niet beschikbaar. Ook staat de Kenworth W900 al vermeld.Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:38:
Ik zag in ATS trouwens bij de quick jobs, linksboven waar je op truckmerk kan selecteren, ook al het Volvo logo staan. Een hint van de aankomende truck? Ben benieuwd wat we gaan krijgen, VNL?
https://steamdb.info/app/270880/dlc/
Kwestie van tijd hoop ik
-
Veel meer mods heb ik niet toegevoegd, alleen de trailer/company pack van ProMods. Heeft iemand hier ook last van of een oplossing? Ik heb de versie via steam trouwens.
blijft een mooie truckJohnnyBoy59 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:40:
Hierbij wat afbeeldingen van mij truck.
Ik vond dat chrome van mijn Peterbilt 389 ( v1.1 ATS Beta - Viper2) wat zwart, dus dat heb ik ff meer bling gemaakt en dat het echt chrome is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

even een mooi sfeer foto

hier even met verstralers aan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
TweakTweet schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:53:
Eigenlijk sinds dat ATS uit is, is mijn ETS2 echt ontiegelijk sloom. Het duurt ten eerste heel lang voordat hij überhaupt opstart en vervolgens duurt het laden van de MOD manager ook ineens veel langer. En dan ook het laadscherm duurt langer.
Veel meer mods heb ik niet toegevoegd, alleen de trailer/company pack van ProMods. Heeft iemand hier ook last van of een oplossing? Ik heb de versie via steam trouwens.
Effectiefravw schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:07:
voorrang regels weten ook niet wat het is ... terwijl ik toch duidelijk door groen rijd
[afbeelding]
maar hier even weer een plaatje van mijn nieuwe vracht
[afbeelding]
Zelf hoop ik dat Jazzycat snel nog meer AI traffic uitbrengt, zodat de hoeveelheid politie omlaag gaat... Daarnaast zou ik graag de politie opnieuw afstellen, want je gaat me niet vertellen dat de politie iedereen aanhoudt die 33mph in een 30mph zone rijdt en dan een boete geeft van $1000
🠕 This side up
Heb hem zelf ook, alleen dan in ETS2. Geweldige truck met 830 pk.JohnnyBoy59 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:40:
Hierbij wat afbeeldingen van mij truck.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben al een poosje teruggegaan naar motoren in de 500-550pk range, 700+ vind ik toch wat overkill. Zo'n vrachtwagen mag best wat werken als je een trailer van ruim 10 ton een berg op sleurtKoenvh schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:42:
Zojuist in ETS2 mijn 750pk Volvo ingeruild voor een 540pk Volvo. Merkte namelijk dat na ATS 750pk wel érg veel is.
(In ATS op dit moment 340pk, maar da's wel erg weinig)
Hij heeft ook al z'n eerst truck traffic pack uitgebracht maar die had je vast al gezienKoenvh schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:33:
[...]
Effectief![]()
![]()
Zelf hoop ik dat Jazzycat snel nog meer AI traffic uitbrengt, zodat de hoeveelheid politie omlaag gaat...
ik heb in ATS al trailers mee genomen van Trailers weight: 200.000 lb (100 ton)en dan is 830 PK echt geen luxe meer hoor ...Bramzel DRnl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:57:
[...]
Ik ben al een poosje teruggegaan naar motoren in de 500-550pk range, 700+ vind ik toch wat overkill. Zo'n vrachtwagen mag best wat werken als je een trailer van ruim 10 ton een berg op sleurt
voor de mod
http://atsmods.lt/heavy-trailers-v-1-1/
De meeste in IRL is tussen de 350 en 500 pk range.Bramzel DRnl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:57:
[...]
Ik ben al een poosje teruggegaan naar motoren in de 500-550pk range, 700+ vind ik toch wat overkill. Zo'n vrachtwagen mag best wat werken als je een trailer van ruim 10 ton een berg op sleurt
Daar boven worden alleen gebruikt voor zwaar transport, als elke transporteur gaan gebruiken met 700+ dan zijn ze zou failliet
het is niet alleen de vracht hoor die mee telt , wat dacht ej wat ze in de VS aan gewicht hebben die trucks , het zijn soms complete huis inrichting die ze mee nemen dus daar moet ook rekening mee gehouden wordenJohnnyBoy59 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:05:
[...]
De meeste in IRL is tussen de 350 en 500 pk range.
Daar boven worden alleen gebruikt voor zwaar transport, als elke transporteur gaan gebruiken met 700+ dan zijn ze zou failliet
plus ook een beetje extra pit over hebben is nooit verkeerd , zeker niet als je lange ritten gaat rijden , er willen nog wel eens wat pitten er uit slaan , dan wil je niet halvewegen Death valley stil komen te staan aan vermogen die je dan te kort komt ...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/28678709/nvinspector.jpg
Een kaal linkje want de printscreen is wat mislukt maar het gaat om het idee. Deze settings zijn voor ets2 maar werken ook gewoon voor ATS. Helaas wordt bij elke update van de game het profiel weer reset dus als je het profiel vaker wilt gebruiken dan zou ik je aan raden om het profiel op te slaan en eventueel later na een update weer in te laden.
Je kan ook deze settings gebruiken ( http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=111&t=173373 ) die zijn hetzelfde maar met een andere compatibilty bit wat weer een net wat andere AA geeft. Het is even experimenteren met verschillende settings maar als je eenmaal een sweet spot hebt gevonden wil je niet weer terug.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ook in de VS zitten de trucks zo rond de 400-500 PK. Het gewicht van die dingen valt ook nog wel mee.( aluminium krengenravw schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:11:
[...]
het is niet alleen de vracht hoor die mee telt , wat dacht ej wat ze in de VS aan gewicht hebben die trucks , het zijn soms complete huis inrichting die ze mee nemen dus daar moet ook rekening mee gehouden worden
plus ook een beetje extra pit over hebben is nooit verkeerd , zeker niet als je lange ritten gaat rijden , er willen nog wel eens wat pitten er uit slaan , dan wil je niet halvewegen Death valley stil komen te staan aan vermogen die je dan te kort komt ...
ja zo als het nu is ... maar ik rijd niet met nieuw spul, rij nog met die stalen rossenOdessa schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:20:
[...]
Ook in de VS zitten de trucks zo rond de 400-500 PK. Het gewicht van die dingen valt ook nog wel mee.( aluminium krengen) Totaal gewicht mag immers ook maar 36T zijn.
ben niet iemand die ingeblikt wil worden als het fout gaat ..
hier mijn nieuwe truck

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 07-02-2016 19:13 ]
http://www.truckersmp.com/en_US
Als er dan ook AI rond rijd ben ik om !Odessa schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:24:
Lees trouwens dat de multiplayer mod voor ATS gereed is?! Ik gebruik dat verder niet dus weet er verder niets van..
http://www.truckersmp.com/en_US
We gaan dit waarschijnlijk kunnen oplossen, heeft iets te maken met de laadvolgorde binnen het modarchief.jin schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:57:
Oorzaak is de trailer/company pack van Promods... die vertraagd het opstarten enorm van ETS
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Kwam nog bijna zonder brandstof te staan ergens in Nevada. Zo'n 10 á 15 mijl voor het tankstation was de brandstof op, dus de wagen in z'n vrij gezet en verder laten rollen. Af en toe wat snelheid kwijt om een helling op te komen, dan weer naar beneden wat snelheid pakken. Vlak voor het tankstation moest ik nog rechtsaf slaan op een t-splitsing. Zonder te kijken of er verkeer aan kwam heb ik de bocht gemaakt, de perfecte racelijn gepakt en met 30mp/h rechtsaf geslagen en met nog zo'n 10mph/h over, het tankstation binnen gerold

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 07-02-2016 21:34 ]
ik ken het gevoel , heb ook al bijna droog gestaan , en dat terwijl ik een lading had van 15 ton brandstof ( benzine ) helaas geen diesel ...FastFred schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:33:
Vandaag weer flink wat kilometers mijlen gemaakt. Heb genoeg geld bij elkaar geraapt op mijn garage te upgraden. Nu nog sparen voor een 2e truck en dan een chauffeur aannemen.
Kwam nog bijna zonder brandstof te staan ergens in Nevada. Zo'n 10 á 15 mijl voor het tankstation was de brandstof op, dus de wagen in z'n vrij gezet en verder laten rollen. Af en toe wat snelheid kwijt om een helling op te komen, dan weer naar beneden wat snelheid pakken. Vlak voor het tankstation moest ik nog rechtsaf slaan op een t-splitsing. Zonder te kijken of er verkeer aan kwam heb ik de bocht gemaakt, de perfecte racelijn gepakt en met 30mp/h rechtsaf geslagen en met nog zo'n 10mph/h over, het tankstation binnen gerold![]()
![]()
die slaap plekken zijn ook irritant je moet echt goed opletten en soms kom je gewoon aan 1 te kort , x keer al een extra stop moeten maken en lading te laat moeten leveren ... fruit en iets van wijn .. dacht ik
Hier de wijngaarden

een mooie sfeer foto

hier even een leuk detail

convoy

alleen de echte drinken we

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 07-02-2016 23:33 ]
weet ik niet was al zoFastFred schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:34:
Waarom heb je op een van je assen andere wielen zitten?
Ik rij wel met de multiplayer. Ik verdien even veel geld in dezelfde tijd als dat ik in de reguliere (offline) game verdien. Het enige verschil is dat je met de multiplayer met andere online spelers zit en je verder geen Al-verkeer hebt. Dat laatste is totaal niet erg, omdat je om de 10 a 20 seconde wel een andere chauffeur ziet rijden. ATS is relatief veel kleiner dan alle beschikbare kilometers weg in ETS2 dus je komt gewoonweg veel meer mensen tegen. Aanrader! Ook leuk om samen met Tweakers een groep te starten en wat bekendheid in zo een server te creëren. In lange convoy'en met dezelfde truck en/of logo rijden oid!
Aangezien ik ATS nu zonder mods speel is het voor mij ook een optie om ATSMP te proberen. Alleen even de tijd vinden.Relative schreef op maandag 08 februari 2016 @ 04:35:
[...]
Ik rij wel met de multiplayer. Ik verdien even veel geld in dezelfde tijd als dat ik in de reguliere (offline) game verdien. Het enige verschil is dat je met de multiplayer met andere online spelers zit en je verder geen Al-verkeer hebt. Dat laatste is totaal niet erg, omdat je om de 10 a 20 seconde wel een andere chauffeur ziet rijden. ATS is relatief veel kleiner dan alle beschikbare kilometers weg in ETS2 dus je komt gewoonweg veel meer mensen tegen. Aanrader! Ook leuk om samen met Tweakers een groep te starten en wat bekendheid in zo een server te creëren. In lange convoy'en met dezelfde truck en/of logo rijden oid!
Op het SCS forum lijkt het alsof die vol met bugs zit?
Ik wil hem bij m'n (Al draaiende) TSM map (6.2) gebruiken.
Thanks!
Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827
Met promods stabiel en geen problemen. TSM durf ik niet te zeggen.Breakske schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:05:
Hoi, kan mij iemand bevestigen of Rusmap stabiel is? (V1.6)
Thanks!
Steam: Sneggel Origin: Waus82

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Al duizenden kilometers gemaakt in RusMap en nog nooit is het mis gegaan. Gebruik het wel icm ProMods en Russia OpenSpaces.Breakske schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:05:
Hoi, kan mij iemand bevestigen of Rusmap stabiel is? (V1.6)
Thanks!
na een paar uurtjes had ik ats wel weer gezien, vanilla gamen valt toch wat tegen.

Zeker zijn deze mensen er nog. Ik blijf ook bij ETS. Zonder mods was dit allang een dood paard geworden wat stond te verstoffen in de kast. Maar gelukkig blijven de mannen van onderandere ProMods, RusMap en Jazzycat ons iedere keer trakteren op mooie nieuwe dingen.Carfanatic schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:32:
ah er zijn nog mensen die ets2 spelen![]()
na een paar uurtjes had ik ats wel weer gezien, vanilla gamen valt toch wat tegen.
[afbeelding]
Hier staan ze ook alle 2 geïnstalleerd hoor. Nu even "druk" bezig met ATS, maar binnenkort weer even ETS2 opstarten en ff een lang ritje makenCarfanatic schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:32:
ah er zijn nog mensen die ets2 spelen![]()
Hoop dat, en het is al eerder aangegeven, er een koppeling komt tussen de games.
Dus ritjes tussen de EU en US kunnen rijden
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
http://forum.scssoft.com/...=24305&start=1750#p513952
Dan ga ik daar toch weer even wat ritjes rijden
Enige vracht die op op dat moment dat ik daar was richting het noorden kon vinden was een lege d-tec combitrailer maar het uitzicht maakt dat meer dan goed.

Welke mod gebruik jij voor die trailer. Ik heb alleen maar 2 en 3 assers.SpaTieBaLk schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:35:
Laatst een ritje in ETS2 van Le Havre naar Amsterdam. Het stuk tussen Le Havre en Calais is mooi gemaakt, leuke kleine dorpjes en een mooi stuk om te touren.
Enige vracht die op op dat moment dat ik daar was richting het noorden kon vinden was een lege d-tec combitrailer maar het uitzicht maakt dat meer dan goed.
[afbeelding]
Dat is de D-Tec combi trailer van Peerke145. De voorste 2 assen zijn gelift en kan je niet laten zakken.CyberCow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:37:
[...]
Welke mod gebruik jij voor die trailer. Ik heb alleen maar 2 en 3 assers.
Het zal mooi zijn als er een koppeling komt tussen ETS2 en ATS.
Gewoon dat je over kan vliegen naar amerika en dat je daar gewoon met je truck kan rijden (en andersom natuurlijk),
Daarnaast wacht ik ook nog op The DutchMap v2.0.
Ook al zal het geen grote map zijn, het is toch leuk om over de A27 te scheuren en alle bekende plaatsen tegen te komen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Dutch map geloof ik 2 jaar terug de tweede update dus met Maastricht erbij gedownload. Na die tijd helmaal niks nieuws meer uitgebracht. De huidige versie draait nog op v1.16 dat heeft niemand meer.Pykow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:48:
ATS moet ik nog ff naar het noorden enzo.
Het zal mooi zijn als er een koppeling komt tussen ETS2 en ATS.
Gewoon dat je over kan vliegen naar amerika en dat je daar gewoon met je truck kan rijden (en andersom natuurlijk),
Daarnaast wacht ik ook nog op The DutchMap v2.0.
Ook al zal het geen grote map zijn, het is toch leuk om over de A27 te scheuren en alle bekende plaatsen tegen te komen.
Leuke deal op MarktplaatsFastFred schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:34:
Waarom heb je op een van je assen andere wielen zitten?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
heb ze er al weer er afgehaald , mijn truck nu

Wie heeft die voorste achteras weg gegumd, en de rest niet aangepast?
(oh ff een vraagje, kunnen die !mooie! plaatjes niet wat kleiner, ik moet het heel vaak met mobiel doen, bij mijn bezoekjes aan GoT.)
Dutchmap wordt nog steeds aan gewerkt, ETA: als het af isCyberCow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:28:
Dutch map geloof ik 2 jaar terug de tweede update dus met Maastricht erbij gedownload. Na die tijd helmaal niks nieuws meer uitgebracht. De huidige versie draait nog op v1.16 dat heeft niemand meer.
Zie ook https://www.facebook.com/ets2nlmap
(Ik zelf heb er verder niets mee te maken, gewoon een mededeling)
Ik hoop dat de map onderhand wel beter is dan eerst, want de eerste twee versies waren leuk, maar qua kwaliteit niet geweldig (hellingen van 45 graden, scherpe bochten e.d.)jeroon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:16:
[...]
Dutchmap wordt nog steeds aan gewerkt, ETA als het af is
Zie ook https://www.facebook.com/ets2nlmap
(Ik zelf heb er verder niets mee te maken, gewoon een mededeling)
Overigens wel vreemd dat ze sinds versie 1.16 geen update hebben uitgebracht, zelfs niet om compatibel te blijven met 1.22

🠕 This side up
Ja dat was voor mij ook de reden om eraan te gaan twijfelen of het uiteindelijk wel wat gaat worden. Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel werk het is om mee te gaan met de versies.Koenvh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:23:
[...]
Ik hoop dat de map onderhand wel beter is dan eerst, want de eerste twee versies waren leuk, maar qua kwaliteit niet geweldig (hellingen van 45 graden, scherpe bochten e.d.)
Overigens wel vreemd dat ze sinds versie 1.16 geen update hebben uitgebracht, zelfs niet om compatibel te blijven met 1.22
Stukje verderop deze grapjassen, de auto's onder het viaduct staan allebei stil, en staan elkaar ruimte te geven..

Nog een geluk dat ik rechtsaf moest..
Heb net de 10.000 mile achievement gehaald, en moet zeggen dat ATS me positief heeft verrast. Had niet al te hoge verwachtingen (ETS2 met een nieuw laagje), maar de landschappen zijn echt heel goed gelukt, de sfeer en contrasten vallen zeker niet tegen. Als ze nou iemand een weekje aan de AI lieten werken en die belachelijk korte invoegstroken wat verlengen, zou het volgens mij af zijn
M'n nieuwe favoriete viewpoint is trouwens roof camera (4), bovenop de cabine. Door die rare kleine raampjes krijg je de omgeving echt niet goed mee, bovenop gaat perfect
Lekker realistisch om op het dak te gaan zitten en vanuit daar te gaan sturen. Maar je hebt wel gelijk met de dakcamera kan je wel altijd mooi rondkijkenjeroon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:33:
Zo, vol goede moed aan de 600 mile zonder bekeuringen achievement rit begonnen. Eerste stoplicht door rood rechtsaf, geen richtingaanwijzer, boem, bekeuring.. nog maar 760 mile te gaan!
Stukje verderop deze grapjassen, de auto's onder het viaduct staan allebei stil, en staan elkaar ruimte te geven..
[afbeelding]
Nog een geluk dat ik rechtsaf moest..
Heb net de 10.000 mile achievement gehaald, en moet zeggen dat ATS me positief heeft verrast. Had niet al te hoge verwachtingen (ETS2 met een nieuw laagje), maar de landschappen zijn echt heel goed gelukt, de sfeer en contrasten vallen zeker niet tegen. Als ze nou iemand een weekje aan de AI lieten werken en die belachelijk korte invoegstroken wat verlengen, zou het volgens mij af zijn
M'n nieuwe favoriete viewpoint is trouwens roof camera (4), bovenop de cabine. Door die rare kleine raampjes krijg je de omgeving echt niet goed mee, bovenop gaat perfect
CyberCow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:37:
[...]
Lekker realistisch om op het dak te gaan zitten en vanuit daar te gaan sturen.

Ik dacht toch maar eens een kijkje binnen nemen. Maar het bleek mee te vallen.

http://ets2.lt/en/sound-fixes-pack-v-12-1/
Waar vind je deze achievements?jeroon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:33:
Zo, vol goede moed aan de 600 mile zonder bekeuringen achievement rit begonnen. Eerste stoplicht door rood rechtsaf, geen richtingaanwijzer, boem, bekeuring.. nog maar 760 mile te gaan!
steam voor dat je op start drukt om de game te beginnen staan ze er onder ...
🠕 This side up
paar ritjes gedaan totdat ik er achter kwam dat je dan alleen de standaard ets2 trailers krijgt.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
Rijdt er iemand eigenlijk die online jobs in ETS2? Door al m'n map mods laat ik die meestal links liggen namelijk.
Tot op heden nog niet gedaan. Ik vind het een beetje pointless, idd vooral vanwege mods. Er valt niets extra's mee te bereiken, behalve je ego boosten op WoT.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
Rijdt er iemand eigenlijk die online jobs in ETS2? Door al m'n map mods laat ik die meestal links liggen namelijk.
Tevens rolt m'n vrachtwagen ook niet door met gas los. Staat direct stil.. Dit is in ETS 2 ook niet zo. Ligt dit aan de andere type vrachtwagens?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Staat je besturing wel goed ingesteld ?Rivanov schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:40:
Iemand ook last van een niet werkende cruise control in ATS? In ETS 2 werkt het prima maar zodra ik in ATS de cruise control activeer en het gas loslaat springt de cruise control er ook direct af.
Tevens rolt m'n vrachtwagen ook niet door met gas los. Staat direct stil.. Dit is in ETS 2 ook niet zo. Ligt dit aan de andere type vrachtwagens?
Dit lijkt erop dat je rem niet goed ingesteld staat. Ik heb dit ook gehad met mijn Logitech G27 in ETS2.
In de instellingen zag ik dat hij constant aan het remmen was, zonder dat ik mijn pedaal had ingedrukt.
Bij remmen gaat je cruise controle er gelijk af en kan je ook niet doorrollen natuurlijk
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb dat soort problemen eigenlijk totaal niet gehad met ATS (Logitech G25), dus je hebt zelf waarschijnlijk ergens een setting verkeerd gezet. Of je hebt een setting in de driver verkeerd staan.
Heel misschien kan ik vanavond nog wat mijlen maken, en dan kan ik eindelijk een 2e truck kopen en een chauffeur aannemen. Bijna 80% van de kaart ontdekt in nog geen week spelen. Dat heb ik met ETS2 nooit gehaald
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 09-02-2016 12:26 ]
Je kunt de controller.sii ook van ETS2 naar ATS kopiërenRivanov schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:40:
Iemand ook last van een niet werkende cruise control in ATS? In ETS 2 werkt het prima maar zodra ik in ATS de cruise control activeer en het gas loslaat springt de cruise control er ook direct af.
🠕 This side up
Ik had dat laatst ook dat ik dat dacht maar bleef juist mijn gas hangen. Wat ook wil helpen is de instelling pedalen op 1 as te werken uit te schakelen. En mocht het dan nog niet werken een keer de calibratie uitvoeren of in laatste geval deadzone iets te verhogen.Pykow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:44:
[...]
Staat je besturing wel goed ingesteld ?
Dit lijkt erop dat je rem niet goed ingesteld staat. Ik heb dit ook gehad met mijn Logitech G27 in ETS2.
In de instellingen zag ik dat hij constant aan het remmen was, zonder dat ik mijn pedaal had ingedrukt.
Bij remmen gaat je cruise controle er gelijk af en kan je ook niet doorrollen natuurlijk
edit1:
Iemand anders had dit ook al gezegd maar op de telefoon is het niet altijd helemaal actueel. Mijn excuus wil zeker niet als betweter overkomen.
edit2:
Ben ik net door Rusland heen aan het rijden stopt ineens de weg. Kan daar wel het bos in maar rechtdoor rij je zo de garage in. Denk dat de bouwvakkers daar een paar flesjes sterke zooi naar binnen hebben gezopen.

De gemiddelde bospaden in Nederland zijn beter begaanbaar. Gelukkig heb ik een lading die wel wat kan hebben maar met vloeistoffen was dit toch even minder geweest. Nog 3000km en dan ben ik er eindelijk. Hopelijk dan een ritje naar Egypte.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 09-02-2016 16:32 ]
Heb ik nog een vraagje m.b.t. volgorde van de mods in ETS 2. De laadtijd van m'n profiel is namelijk enorm lang en was benieuwd of dat mogelijk te maken heeft met de volgorde van de mods. Ik kan namelijk ook de TomTom en vaantjes niet selecteren..
De huidige volgorde:
Sound Fixes Pack - v12.1 ETS2
TomTom Navigator
England Flag Pack
[MOD-ETS2] Real Company Logo v2.4.1
[MOD-ETS2] Real Company Logo v2.4.1 [TRAILERS]
Pack Volvo fh2012 Tandem 25m
Essentials Trailer Cargoes
Essentials Game Fixes
RusMap + ProMods road connection
RusMap map
RusMap model
ProMods def
ProMods map
ProMods media
ProMods models 2
ProMods models 1
ProMods assets
RusMap def
Trailer Pack by Fred_be V5
Mega_combopack_By_rudy_2.0
truck_traffic_pack_by_Jazzycat_v1.8.1
ai_traffic_pack_by_Jazzycat_v2.6
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik Heb geen idee of de volgorde invloed heeft op de laadtijd. Maar voor de verbinding tussen Rusmap en Promods moet de ProMods def boven de RusMap komen. De rest Lijkt mij niets aan mis. Hoe meer en vooral hoe groter de mods zijn hoe langer je laadtijd zal zijn.Rivanov schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:46:
Thanks voor alle suggesties! Heb nu de controls.sii gekopieerd van ETS naar ATS en het werkt nu goed!
Heb ik nog een vraagje m.b.t. volgorde van de mods in ETS 2. De laadtijd van m'n profiel is namelijk enorm lang en was benieuwd of dat mogelijk te maken heeft met de volgorde van de mods. Ik kan namelijk ook de TomTom en vaantjes niet selecteren..
De huidige volgorde:
Sound Fixes Pack - v12.1 ETS2
TomTom Navigator
England Flag Pack
[MOD-ETS2] Real Company Logo v2.4.1
[MOD-ETS2] Real Company Logo v2.4.1 [TRAILERS]
Pack Volvo fh2012 Tandem 25m
Essentials Trailer Cargoes
Essentials Game Fixes
RusMap + ProMods road connection
RusMap map
RusMap model
ProMods def
ProMods map
ProMods media
ProMods models 2
ProMods models 1
ProMods assets
RusMap def
Trailer Pack by Fred_be V5
Mega_combopack_By_rudy_2.0
truck_traffic_pack_by_Jazzycat_v1.8.1
ai_traffic_pack_by_Jazzycat_v2.6
http://blog.scssoft.com/2...-w900-is-almost-here.html
Je was te laatBramzel DRnl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:19:
Nog maar een paar dagen tot de Kenworth W900 wordt toegevoegd aan ATS![]()
http://blog.scssoft.com/2...-w900-is-almost-here.html
Heb 2 ladingen gedaan, niet verder mee gegaan.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
- Je moet verder gaan in de stad waar je de laatste lading afgeleverd heb. De mijne begint weer in plymouth. Ik sta nu in zuid frankrijk.
- De speedlimiter staat aan op 90 km/u. Voor sommigen geen probleem, maar ook in de UK waar je 96km/u mag.
- Als je een paar dagen niet online kan, verloopt de tijd. Je moet je rit dus in ~17 real life uren afwerken.

die trailers kan je hier weg halen
http://atsmods.lt/doll-vario-3-axle-trailer-v-1-0/

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 10-02-2016 09:04 ]
Tot die tijd nog maar even oefenen

Kalm aan! En rap een beetje!
Haha, nice! Ik heb mijn vrouw ook aangegeven dat ze me op m'n volgende verjaardag wel een vrachtwagen-rijles mag geven, ze stond even met gefronste wenkbrauwen maar is inmiddels aan het idee gewendBdK9001 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:43:
Met dank aan mijn fantastische lieve vriendinnetje ga ik binnenkort kunnen vergelijken hoe echt ETS aanvoelt tegenover het echte werk![]()
Daar staat die aan op de bestemming. Best wel lastige draai daar en stoepranden waar je voorzichtig moet doen om schade te voorkomen.

Maar gelukkig zonde schade de eindbestemming te bereiken ondanks de kuilen, bospaden en Russische chauffeurs.

En bijna 3 levels verder en ruim een half miljoen verdient!!! Niet dat ik het geld nog nodig heb want ben al over de 500.000.000 heen. Maar toch beetje waardering doe je het voor.
BdK9001 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:43:
Met dank aan mijn fantastische lieve vriendinnetje ga ik binnenkort kunnen vergelijken hoe echt ETS aanvoelt tegenover het echte werk![]()
Jullie weten toch dat je alleen maar in een bakwagen, rijbewijs C, mogen rijden?Bramzel DRnl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:33:
[...]
Haha, nice! Ik heb mijn vrouw ook aangegeven dat ze me op m'n volgende verjaardag wel een vrachtwagen-rijles mag geven, ze stond even met gefronste wenkbrauwen maar is inmiddels aan het idee gewend
Want rijden met trekker en oplegger is een ander rijbewijs nodig, CE.
Maar in IRL is wel iets anders, en in Europa is heel anders in Amerika.
In IRL is makkelijker wat betreft achteruit rijden dan in ETS2/ATS, vind ik dan zelf dat je een beter gevoel hebt en ook een beter overzicht want ik zie alleen maar op schermpjes
Er zijn chauffeurs, in IRL, die beter een automaat of een schakelbak vinden.Dijkstraat schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:35:
Wat is eigenlijk beter in ATS een versnellingsbak met 18 versnellingen of 1 met 6 versnellingen?
Met automaat en schakelbak met 6 versnellingen, is makkelijker en voor lichte vrachtjes.
Ik zelf rij ik liefst met een truck met meerder versnellingen, ik kan dan zelf bepalen in welke versnelling ik wilt rijden. Maar de 13/18 worden meestal gebruikt voor zwaardere vrachten, in de bergen heb je meer versnellingen nodig en op het vlakke weg kan je 2 of 3 versnellingen over slaan als je meer versnellingen hebt. En natuurlijk heb je niets aan 13/18 versnellingen als je maar een klein motortje hebt
Ik gebruik b.v., hier in ATS en als ik alleen met een trekker rij, maar 5 versnellingen van de 18 tot op mijn topsnelheid rij.
[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyBoy59 op 10-02-2016 15:03 ]
Dat overzicht is in ETS/ATS vaak wel lastig, zeker omdat de spiegels op mijn 24" scherm toch wel erg priegelig zijn
Kalm aan! En rap een beetje!
ja en de steampunk paints ook voor de mensen die hem hebben gekochtHazelnoot schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:38:
Demo van ATS is nu ook te downloaden!
Dat was is ETS2 ook het geval. Gewoon rapporteren.DutchCrownNL schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:59:
De MP speelt weer lekker weg van ATS. Al een paar vrachtjes gedaan. Het enige waar ik me aan irriteer is als mensen hun vrachtwagen midden op de rijstrook parkeren, zonder alarmlichten aan o.i.d.
Ik heb economie gestuurd. Maar ik heb toen ik mijn B behaalde ook de de rest behaald. Toen was na BE had je ook gelijk CDE er bij, scheelt natuurlijk dat je dat nu maar 1 kan behalenBdK9001 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:48:
Klopt, maar dat is ook al erg leukUiteindelijk is het wel m'n bedoeling om door te stomen naar C en CE mét diploma's en certificaten, helaas hou ik nu nog ff onvoldoende geld over om meer dan 1 les per maand te volgen
Dat overzicht is in ETS/ATS vaak wel lastig, zeker omdat de spiegels op mijn 24" scherm toch wel erg priegelig zijn
Mijn baas vroeg me eens of ik eens kon rijden wilde omdat er een chauffeur ziek was. Naar 2 weken vond ik het zo leuk ben ik chauffeur gebleven. Maar daar door mijn ziekte, mag ik niet meer rijden

Vandaar vind ik het toch wel leuk om hier in met jullie hier rond te rijden
Ik rijd hier trouwens met 3 27" schermen. Liefst heb ik ook scherm aan de achterzijde, zodat ik ook kan omdraaien uit mijn raam net als IRL
Of in de rond rijden met een virtual bril
[ Voor 14% gewijzigd door JohnnyBoy59 op 10-02-2016 15:35 ]
Er is achter je toch niet veel te zien als je een lading hebtJohnnyBoy59 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:13:
[...]
Ik rijd hier trouwens met 3 27" schermen. Liefst heb ik ook scherm aan de achterzijde, zodat ik ook kan omdraaien uit mijn raam net als IRL
Of in de rond rijden met een virtual bril
VR schijnt zeer goed te werken maar om nou met zo'n ding op m'n hoofd te zetten
6 versnellingen is leuk als je alleen hele lichte vrachten wil gaan trekken. Momenteel kan ik prima uit de voeten met 13 versnellingen, maar heb nog niks zwaarder dan 45.000lb (20.4 ton) getrokkenDijkstraat schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:35:
Wat is eigenlijk beter in ATS een versnellingsbak met 18 versnellingen of 1 met 6 versnellingen?
Mooie mods, alleen werkt niet goed.ravw schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:33:
Zo weer even een screenshot met nieuwe trailer
[afbeelding]
[afbeelding]
die trailers kan je hier weg halen
http://atsmods.lt/doll-vario-3-axle-trailer-v-1-0/
[afbeelding]
Moet ik een hooimachine vanuit Bushnell brengen naar Gallon(tankstation)

Dus die zal ik zelf weer aanpassen zodat vanuit en naar de goede plaatsen worden gebruikt.
En als je een licht motor hebt, want waarom heb je veel versnellingen, 13/18, in een mini met een 1000cc motortjeFastFred schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:53:
[...]
6 versnellingen is leuk als je alleen hele lichte vrachten wil gaan trekken. Momenteel kan ik prima uit de voeten met 13 versnellingen, maar heb nog niks zwaarder dan 45.000lb (20.4 ton) getrokken

Met zon simpel asje, een heuveltje en een zware lading is dat inderdaad zo gepiept.CyberCow schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:26:
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling. Rij met 20 naar beneden en stuur richting de trailer en hoppaa.... Iemand anders daar ook last van in de mijnen de vrachtwagen heel snel kantelt?
[afbeelding]
Ik had er nog helemaal geen lading aanhangen. Die was ik nog aan het ophalen. Jammer dat de MAN geen meerdere assen kan hebben met een grote tank. Anders had ik het wel geweten.Sn3gG3l schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:28:
[...]
Met zon simpel asje, een heuveltje en een zware lading is dat inderdaad zo gepiept.
Ok dan lag het denk ik toch aan de as en het heuveltje. Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad dat ik iets te enthousiast was of ff niet op zat te letten en vervolgens op mijn zijkant lag.CyberCow schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:33:
[...]
Ik had er nog helemaal geen lading aanhangen. Die was ik nog aan het ophalen. Jammer dat de MAN geen meerdere assen kan hebben met een grote tank. Anders had ik het wel geweten.
ATS nu wat meer gespeeld. Wil levelen zonder lening. Heb nu net mn eerste truck gekocht, zo traag als wat maar hij is in ieder geval van mij. Nu moet ik eerst weer 180k sparen voor garageuibreiding en dan nog geld voor trucks van mn chauffeurs. Duurt allemaal wat langer maar voelt wel realistischer aan!
Ow dus het is geen fout van het spel dat het daar gebeurd want dat zou ik zonde vinden als ik daar nog een keer kom. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zover Rusland ook weer niet zovaak inrij.Sn3gG3l schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:37:
[...]
Ok dan lag het denk ik toch aan de as en het heuveltje. Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad dat ik iets te enthousiast was of ff niet op zat te letten en vervolgens op mijn zijkant lag.
ATS nu wat meer gespeeld. Wil levelen zonder lening. Heb nu net mn eerste truck gekocht, zo traag als wat maar hij is in ieder geval van mij. Nu moet ik eerst weer 180k sparen voor garageuibreiding en dan nog geld voor trucks van mn chauffeurs. Duurt allemaal wat langer maar voelt wel realistischer aan!
Het kopen van de eerste vrachtwagen dat zijn wel weer dingen wat ik wel erg leuk zou vinden in ETS2. Ik heb nu als ik wil dan koop ik vrachtwagens of garages en het valt niet eens op in het budget. Per 1000 gereden kilometers komt er een miljoen bij. Eigenlijk gaat het helemaal nergens meer op.
Antwoord op het eerste stukje: Volgens mij niet al heb ik RUSmap nog niet zo heel lang. Maar ik ben ook wel eens omgedonderd.CyberCow schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:43:
[...]
Ow dus het is geen fout van het spel dat het daar gebeurd want dat zou ik zonde vinden als ik daar nog een keer kom. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zover Rusland ook weer niet zovaak inrij.
Het kopen van de eerste vrachtwagen dat zijn wel weer dingen wat ik wel erg leuk zou vinden in ETS2. Ik heb nu als ik wil dan koop ik vrachtwagens of garages en het valt niet eens op in het budget. Per 1000 gereden kilometers komt er een miljoen bij. Eigenlijk gaat het helemaal nergens meer op.
Mbt ATS: het is een stuk meer werken nu, geld stroomt niet binnen en je moet echt keuzes maken. Omdat geld verdienen binnen no-time supereasy is (mn ets profielen ben ik zelfs te lui om nog meer mensen aan te nemen/trucks te kopen, heb niet eens zoveel geld maar heeft toch geen nut) heb ik voor een andere benadering bij ATS gekozen, zal allemaal wat langer duren maar je hebt wel meer het gevoel dat je het allemaal zelf doet.
Waar kan ik de steampunk dlc vandaan halen? Kan hem nog nergens vinden namelijk..ravw schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:52:
[...]
ja en de steampunk paints ook voor de mensen die hem hebben gekocht
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Ik kreeg wel een update, maar niet voor die steampunktharonny schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:54:
[...]
Waar kan ik de steampunk dlc vandaan halen? Kan hem nog nergens vinden namelijk..