Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint bij mij nu ook redelijk te kriebelen om ATS te kopen.
Heb heel veel ETS gespeeld maar baal dat mijn laptop met toetsenbord moeite heeft met sturen.
Heel de tijd mijn stuur setup plaatsen is me dan weer net teveel moeite :(

Toch maar even overwegen om dit weer dagelijks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:46
CyberCow schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:46:
[...]
`
Zou wel uit een Jazzycat train mod kunnen komen. Maar je zou kunnen proberen door de vrachtwagen een stukje verderop neer te zetten. doe je met camerapositie onder de 0 en dan ga je naar de plek toe waar de vrachtwagen moet komen te staan dan druk je daarop F9 en word de vrachtwagen daar neergezet. Misschien niet heel realistisch maar je kan dan tenminste wel verder.
Ik zal het vanmiddag of vanavond even proberen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Zelf ondertussen ook maar een truck aangeschaft.
De Peterbilt 579 Duty Cabin. Heeft inmiddels zijn eerste rit achter de rug, een paar ton aan banden.
Had hij soms wel wat moeite mee, maar ach dan zien we nog wat van de omgeving :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hwVdnDEKozQOyc5tOe9O4qTS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P5qY0giNJEZHHHoGhCdKDHn2/full.jpg

Er vliegt iets door de lucht :o
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cO5MqwXSbHYqeVr9VZecN43w/full.jpg

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:41:
Het begint bij mij nu ook redelijk te kriebelen om ATS te kopen.
Heb heel veel ETS gespeeld maar baal dat mijn laptop met toetsenbord moeite heeft met sturen.
Heel de tijd mijn stuur setup plaatsen is me dan weer net teveel moeite :(

Toch maar even overwegen om dit weer dagelijks te doen.
Ik heb uiteindelijk een Wheel Stand Pro gekocht, waardoor ik het stuur niet meer hoef op te ruimen, maar gewoon inklappen en aan de kant zeggen. Gekocht via: https://www.wheelstandcen...cing-wheel-deluxe-v2.html

Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt ken ze inderdaad.
Ik heb een driving force GT (oudje) en vind het bij deze niet waard een wheelstand te kopen.
Heb begrepen dat de wheelstand per type stuur anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Dat zullen die vallende sterren zijn waar ravw het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:17:
[...]

Mooi! Dat zullen die vallende sterren zijn waar ravw het over had.
Klopt! Vlogen er meerdere door het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

NoFearWizz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:14:
[...]

Ik heb uiteindelijk een Wheel Stand Pro gekocht, waardoor ik het stuur niet meer hoef op te ruimen, maar gewoon inklappen en aan de kant zeggen. Gekocht via: https://www.wheelstandcen...cing-wheel-deluxe-v2.html

Werkt perfect.
Die ga ik ook zeker aanschaffen, alleen nog even wat budget vrijmaken :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:34
JohnnyBoy59 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:28:
[...]

[...]

Dat is gemakkelijk:
Bij de splitter is het
normaal(1) 1/2/3
normaal(2) 4/5/6
normaal(3) 7/8/9
normaal(4) 10/11/12
normaal(5) 13/14/15
normaal(6) 16/17/18

Bij de Eaton fuller 18 speed:
normaal bij de 1 = achteruit HI/LO
normaal bij de 2 LO/HI
Normaal bij de 3 is 1L/H of de 5L/H
Normaal bij de 4 is 2L/H of de 6L/H
Normaal bij de 5 is 3L/H of de 7L/H
Normaal bij de 6 is 4L/H of de 8L/H
Normaal begin je met (2) LO dan naar(3) 1L dan naar de(4) 2L dan naar de(5) 3L dan naar de(6) 4L
De knop die je gebruikt voor de range
Dan ga je weer naar naar(3) 5L dan naar de(4) 6L dan naar de(5) 7L dan naar de(6) 8L
Klik je op de knop waar je de splitter voor gebruik ga je naar de (6) 8H en klaar is kees.
[afbeelding]
Ik schakel zelf met de Eaton fuller op de Peterbilt 389 met de G27 :9
Makkelijk? zelfs na je uitleg snap ik er nog niks van :D Zal straks nog wel eens beter kijken i guess....

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Brons

Fail!

Ik ben echt heel blij met ATS. Waar ik in ETS2 regelmatig het idee had dat de wegen pure inspiratieloze opvulling zijn heb ik dat het idee totaal niet in ATS. Er is veel meer te zien en er is ook meer afwisseling. Het parkeren is interessanter gemaakt en financieel is het volgens mij ook moeilijker, maar mogelijk komt dit door de boetes die hoger zijn geworden en strenger aangepakt worden.

Ohja, en rechts door rood is misschien de beste nieuwe feature :)

Het aantal trucks is wat mij betreft wel een nadeel. Hopelijk komen ze met meer officiële trucks zonder het te melken via DLC's.

EDIT: gisteravond mocht ik een graafmachine afleveren bij wegwerkzaamheden. Nog best lastig achteruit tegen het verkeer in te parkeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Brons op 04-02-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Brons schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:58:

Ohja, en rechts door rood is misschien de beste nieuwe feature :)
Gisteren ging ik ook zoals gewoonlijk rechts door rood en kreeg ik een bekeuring voor door rood rijden :/ Denk dat ik een te grote bocht maakte naar rechts zodat de game dacht dat ik rechtdoor ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Brons

Fail!

Op Reddit heb ik gelezen dat je je knipperlicht aan moet hebben wil je geen bekeuring krijgen. Blijkbaar krijg je ook geen bekeuring als je rechtdoor gaat met je knipperlicht naar rechts aan. Of dit waar is weet ik niet, ik heb het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Brons schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:58:
EDIT: gisteravond mocht ik een graafmachine afleveren bij wegwerkzaamheden. Nog best lastig achteruit tegen het verkeer in te parkeren :)
Werkt dat nu :o
Bij ETS2 kon je het wel schudden als je keer achteruit het terrein op wilde steken. Ze parkeren hem gewoon achter je bumper en zoek het verder maar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik merkte bij de standaard trucks van ATS dat ik het erg lastig vind om het ideale schakelmoment te bepalen. Sowieso staan er geen zones op de toerenteller, maar het motorgeluid is ook erg zacht in de cabine. Bij mn W900 is het een stuk makkelijker omdat de motor daarbij flink gaat huilen bij hogere toerentallen.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBoy59
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
BdK9001 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:46:
Ik merkte bij de standaard trucks van ATS dat ik het erg lastig vind om het ideale schakelmoment te bepalen. Sowieso staan er geen zones op de toerenteller, maar het motorgeluid is ook erg zacht in de cabine. Bij mn W900 is het een stuk makkelijker omdat de motor daarbij flink gaat huilen bij hogere toerentallen.
Ik vind dat juist goed gemaakt.
In echt is het zo dat als je eens verkeerd schakelt berg op dan kan je berg op verder op de 1 :)
Probeer eens de 1500 toeren ;)
Op schakelen bij de 2000 toeren als je rijdt en terug schakelen bij de 1000 toeren als je rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyBoy59 op 04-02-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jip_86 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Werkt dat nu :o
Bij ETS2 kon je het wel schudden als je keer achteruit het terrein op wilde steken. Ze parkeren hem gewoon achter je bumper en zoek het verder maar uit...
Een scenario zoals Brons omschrijft heb ik nog niet gehad maar ik merk wel dat de AI een stuk verbeterd is. Eigenlijk nog maar één akkefietje gehad met een truck die zich niets aan trok van voorrangsregels op een kruispunt. Voor de rest niet en ze geven je netjes de ruimte, mits je je indicator gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

JohnnyBoy59 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Ik vind dat juist goed gemaakt.
In echt is het zo dat als je eens verkeerd schakelt berg op dan kan je berg op verder op de 1 :)
Probeer eens de 1500 toeren ;)
Op schakelen bij de 2000 toeren als je rijdt en terug schakelen bij de 1000 toeren als je rijdt.
Thanks, ga ik daar eens wat meer op letten. In ETS2 schakel ik meestal op het gehoor, maar de geluidsisolatie in ATS lijkt nog net een trapje hoger te zijn waardoor ik niet door heb hoeveel toeren ik draai. Toch maar wat vaker op de teller kijken, want zoals in de auto op het gevoel gaat niet bij een game :9

* BdK9001 vraagt zich af wanneer er G-kracht simulatoren zullen komen voor thuisgebruik, dat zou pas gaaf zijn

[ Voor 3% gewijzigd door BdK9001 op 04-02-2016 13:28 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G krachten ... nee dat hoeft niet iik woon 6 hoog.. wil niet naar beneden gegooit worden als ik weer eens een noodstop moet maken... die ai soms

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Een scenario zoals Brons omschrijft heb ik nog niet gehad maar ik merk wel dat de AI een stuk verbeterd is. Eigenlijk nog maar één akkefietje gehad met een truck die zich niets aan trok van voorrangsregels op een kruispunt. Voor de rest niet en ze geven je netjes de ruimte, mits je je indicator gebruikt.
Hier merk ik nog niks van.
Bij mijn 2e ritje stond ik stil op een kruising en de vrachtwagen voor mij neus reed gewoon niet over de kruising.
Er bleven maar auto's komen vanaf links en na 5 minuten ben ik maar door het zand gegaan (Gelukkig geen schade) Dit slaat gewoon nergens op en ben na mijn ritje ook gestopt.

Mijn eerste indruk is dat ATS wel erg klein is (maar 15 bedrijven en 20 steden)
en persoonlijk rij ik liever door Europa, Platte land in nederland en België, bergen in zwitserland en 2 baansewegen in Polen.
Ik hoop dat ze ATS nog gaan uitbreiden, maar niet dat ik steeds DLC's moet gaan kopen.

Ik ben nog niet overal geweest, voornamelijk het zuiden, maar tot nu toe is het nog al zanderig ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
Kan het eigenlijk voorkomen dat een truck mod niet meer wordt ondersteund en daardoor je profiel corrupt raakt? Heb eigenlijk op m'n main profiel in ETS2 nooit met andere trucks gereden dan de standaard trucks, omdat ik niet het risico wilde lopen dat daardoor het hele profiel kapot zou kunnen gaan.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tharonny schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:36:
Kan het eigenlijk voorkomen dat een truck mod niet meer wordt ondersteund en daardoor je profiel corrupt raakt? Heb eigenlijk op m'n main profiel in ETS2 nooit met andere trucks gereden dan de standaard trucks, omdat ik niet het risico wilde lopen dat daardoor het hele profiel kapot zou kunnen gaan.
Ja dat kan zeker voorkomen. Maar van de meeste bekende mods word naar verloop van tijd wel een nieuwe versie van die truck uitgebracht. Zo is het ook met Jazzycat vrachtwagentjes werken ook niet op de oude versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Ik speel beide games maar man wat zou ik fijn vinden als ATS een eigen topic zou krijgen zodat beide games apart aandacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een idee voor de liefhebbers om iets te organiseren net zoals vorig jaar is gedaan voor dit topic. Ik zal in ieder geval niet mee verhuizen naar het andere deel. De opzet van nieuw topic is er al want dat is bij deze ook meer dan goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBoy59
  • Niet online
martijnm71 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:14:
Ik speel beide games maar man wat zou ik fijn vinden als ATS een eigen topic zou krijgen zodat beide games apart aandacht krijgen.
idd want zo nu en dan weet je het niet meer of het over ETS2 gaat of ATS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel simpel als het om een bericht van CyberCow gaat dan kan je er vanuit gaan het om ETS gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Wat houdt je tegen een topic te maken ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breakske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-03-2021
Heb net de TSM map en de Scania-t van RJL binnengehaald, Promods trekt m'n ouwe pc niet meer. 8)7
Weet er misschien iemand of dat ik m'n Vanilla profiel kan copiëren om deze mods te spelen?
Ik zit namelijk aan level 110 en wil zeker dat profiel niet kwijt, bloed, zweet en tranen zit er in! Haha 8)7
Het duurt dan zolang voordat ik met die Scania T kan rijden als ik weer van nul moet starten..
Heb eerder al mods gedraaid op andere profielen, maar was het moe om altijd weer opnieuw te beginnen :?

Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
We zouden idd een nieuwe topic kunnen maken voor ATS, alleen beide games zijn in weze gelijk alleen andere map en trucks.

Het is best wel veel werk een TS te maken, maar als merendeel vind dat het er moet komen wil ik best een ATS topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ook ik ben voor een eigen ATS topic, voorheen las ik het hele topic maar ik heb geen ATS dus vindt die berichten ook niet interessant. Ik denk dat meerdere mensen het nu te vol vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Mij maakt het niet uit. In geval van 1 topic alleen ff de naam laten aanpassen

en dan zal ieder bericht moeten beginnen met #ets of #ats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak dan van dit topic de naam (SIM) World of trucks (ETS2 /ATS)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
Om het makkelijk te maken wat mensen willen heb ik een POLL gemaakt: http://strawpoll.me/6724694

Graag even stemmen

[ Voor 43% gewijzigd door NoFearWizz op 04-02-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Spannend het loopt gelijk op 4/4 Nieuw topic / Een topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
NoFearWizz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:29:
Spannend het loopt gelijk op 4/4 Nieuw topic / Een topic ;)
Persoonlijk zie ik liever dat de ts up-to-date word gehouden. Er staat nu nog dat versie 1.21 de huidige versie van ets2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waarom geen nieuw omdat straks de trucks ook gemaakt worden en mods die op beide gaan werken en vele van ETS of van ATS krijgen dan de nieuws ook gelijk door
kunnen dan ook snel antwoord krijgen van ATS ers of ETS ers :)

straks als ze samen zijn dan is het helemaal geen verschil meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
sjoerdpolder schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:32:
[...]

Persoonlijk zie ik liever dat de ts up-to-date word gehouden. Er staat nu nog dat versie 1.21 de huidige versie van ets2 is.
Dat weet ik, hij moet up to date worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBoy59
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:33:
waarom geen nieuw omdat straks de trucks ook gemaakt worden en mods die op beide gaan werken en vele van ETS of van ATS krijgen dan de nieuws ook gelijk door
kunnen dan ook snel antwoord krijgen van ATS ers of ETS ers :)

straks als ze samen zijn dan is het helemaal geen verschil meer
Mods die beide gaan werken zal niet gaan werken, omdat je 2 verschillende mods moet maken die ook bij ETS2 en ATS werken en dat is veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
CyberCow schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:46:
[...]
`
Zou wel uit een Jazzycat train mod kunnen komen. Maar je zou kunnen proberen door de vrachtwagen een stukje verderop neer te zetten. doe je met camerapositie onder de 0 en dan ga je naar de plek toe waar de vrachtwagen moet komen te staan dan druk je daarop F9 en word de vrachtwagen daar neergezet. Misschien niet heel realistisch maar je kan dan tenminste wel verder.
Ik sta trouwens bij de haven van Hull en wil naar de haven van Esbjerg. Bij Hull moet je op het parkeer terrein al selecteren waar je heen wilt. Wat bedoel je trouwens met de camera positie onder de 0? Wanneer ik op f9 druk gebeurt er ook niks.

EDIT: Ik ben maar via Europoort gegaan. Hier beland ik niet in een boot, maar gewoon op een parkeerplaats. Het was zo volgensmij zelfs korter naar de plek van bestemming.

ETS2
80 ton trailer

Hier nog een foto van m'n Pete met de locomotief. :P Trailer is zo'n beetje 2 keer zo hoog als de truck. En ja, ik hou van verlichting :9

[ Voor 31% gewijzigd door SurfBoy op 04-02-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Laatst online: 12-09 11:49
SurfBoy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:00:
[...]

Ik sta trouwens bij de haven van Hull en wil naar de haven van Esbjerg. Bij Hull moet je op het parkeer terrein al selecteren waar je heen wilt. Wat bedoel je trouwens met de camera positie onder de 0? Wanneer ik op f9 druk gebeurt er ook niks.

EDIT: Ik ben maar via Europoort gegaan. Hier beland ik niet in een boot, maar gewoon op een parkeerplaats. Het was zo volgensmij zelfs korter naar de plek van bestemming.

ETS2
[afbeelding]

Hier nog een foto van m'n Pete met de locomotief. :P Trailer is zo'n beetje 2 keer zo hoog als de truck. En ja, ik hou van verlichting :9
die voorkant is wel gruwelijk 8) wat ik wel mis in ats is dat je niks op die grill kan doen zoals verlichting . en waar is de kerst verlichting die ik eigenlijk ook al mis bij ets 2 .

psn: taker-mart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoFearWizz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:21:
Om het makkelijk te maken wat mensen willen heb ik een POLL gemaakt: http://strawpoll.me/6724694

Graag even stemmen
Heb gestemd voor optie 2. Ik denk dat beide games teveel op elkaar lijken en elkaar overlappen. Als er een ATS forum zou zijn, dan zal er om begrijpelijke redenen in het ETS forum als snel over ATS worden gepraat en andersom. Daar ontkom je niet aan. Ik denk dat de TS het beste uitgebreid kan worden met een stukje over ATS en idd in de topictitel een meer overkoepelende omschrijving Word of Trucks.
sjoerdpolder schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:32:
[...]

Zal 'm morgen even bijwerken. 1.21 is idd alweer een tijdje geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
En wat nou als er mensen zijn die niks over ATS willen lezen/zien omdat ze zelf over 2/3 weken met de game aan de slag gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
GluonC schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:35:
En wat nou als er mensen zijn die niks over ATS willen lezen/zien omdat ze zelf over 2/3 weken met de game aan de slag gaan? :)
Dan kijken ze toch niet in dit topic 8)7 Beetje lullig misschien maar je kan niet met iedereen en iedere situatie rekening houden ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 15:34
pwillemske schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:54:
[...]

Dan kijken ze toch niet in dit topic 8)7 Beetje lullig misschien maar je kan niet met iedereen en iedere situatie rekening houden ;)
Niks mis met een nieuw topic wat mij betreft. Maar goed zo boeiend is het ook niet :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Niks mis met een nieuw topic wat mij betreft. Maar goed zo boeiend is het ook niet :)
Mij maakt het ook helemaal niet uit :P Maar om toch wat sneller antwoord te hebben/voor de gezelligheid heb ik liever dat alles in één topic zit.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zullen we de beslissing anders uitstellen tot over een paar weken? ATS is net uit, dus wordt er logischerwijs veel over gesproken. Echter denk ik dat de balans over een paar weken wel teruggekeerd is (en zo niet, kan er altijd een nieuw topic komen)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:26:
Zullen we de beslissing anders uitstellen tot over een paar weken? ATS is net uit, dus wordt er logischerwijs veel over gesproken. Echter denk ik dat de balans over een paar weken wel teruggekeerd is (en zo niet, kan er altijd een nieuw topic komen)
+1

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het wel best zo, het heeft ook 5 maand geduurd voor we deel 2 van dit topic af hadden met alle teksten, screenshots en headers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Laatst online: 10-09 19:25
Zo, m'n eerste skin voor ATS is ook een feit! Had dit idee al 2 dagen in m'n hoofd, dus heb er een skin van gemaakt voor de Peterbilt.

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/602/0000000000182206.jpg

Download hier of binnenkort op http://atsmods.lt/!

[ Voor 18% gewijzigd door Bramzel DRnl op 05-02-2016 08:53 . Reden: Update downloadlink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 11:56
Lol, ik was vanmiddag even in Polen (errug mooi gebied trouwens), en kwam stil te staan op de spoorwegovergang... En de bomen gingen dicht |:(
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/495762843151788333/3ADE913137AE70E13ED1EDF6056B4C9284E4BFA0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Lang ritje aan het doen, en ach, je ziet zo nu en dan eens wat :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UjksR8pEiTxg14d7vDytIPCj/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7SLWWr4n99O0Lp6KdqypivNs/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BVVi37p0UQ7tcC16qlgxEsAe/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Laatst online: 14-09 23:45

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Een vraagje waar jullie waarschijnlijk al een andwoord op hebben, voordat ik moet gaan rommelen met de backup saves.

Stel ik installeer een truck mod (bijv Scania t of Pieterbilt) in ETS2, en die gebruiken we natuurlijk ook. Wat gebruikt er als je de mod disabled, wanneer je nog in die truck rijd of nog in de garage staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hier mijn nieuwe truck de andere heb ik verkocht :)

gelijk even een 850 PK er in gehangen .. even heuvelproef gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/sgk7yp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik voor ATS een FOV mod gemaakt, zodat alles dichterbij staat (voor drie schermen)

Heeft iemand interesse? Drie schermen zijn wel vereist (of 21:9, anders valt de linker spiegel van het beeld af)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Koenvh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:02:
Zelf heb ik voor ATS een FOV mod gemaakt, zodat alles dichterbij staat (voor drie schermen)

Heeft iemand interesse? Drie schermen zijn wel vereist (of 21:9, anders valt de linker spiegel van het beeld af)
Heb je toevallig een voorbeeldje? Ik gebruik ook 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
zekerpixels schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:40:
Een vraagje waar jullie waarschijnlijk al een andwoord op hebben, voordat ik moet gaan rommelen met de backup saves.

Stel ik installeer een truck mod (bijv Scania t of Pieterbilt) in ETS2, en die gebruiken we natuurlijk ook. Wat gebruikt er als je de mod disabled, wanneer je nog in die truck rijd of nog in de garage staat?
Dan wordt de opdracht geannulleerd en krijg je een "standaard" truck (bijv. een scania) ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
Eerst altijd je accessoires verwijderen.En dan je truck verwijderen.En met accessoires bedoel ik die je op je truck heb zitten.

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Iemand nog Nvidia Inspector tips voor de Anti Aliasing? Zelfde settings als ETS? Want het is weer jaggies all over the place.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
SurfBoy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:00:
[...]
Je kan in de config file van ets de console en developer cam aanzetten. Je kan dan met 0 de developer camera selecteren, naar een ander stuk op de weg "vliegen" en met F9 je truck daar neer zetten. Zie ook

https://forum.ets2mp.com/...n-euro-truck-simulator-2/

[ Voor 3% gewijzigd door scorpion-biker op 05-02-2016 09:45 . Reden: wel de hele link kopiëren natuurlijk ]

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion-biker
Ik heb gisteren helemaal niet gereden, maar had de taak maar eens opgenomen om de H-Shifter te repareren. Ik heb mijn stuurtje een tijdje geleden tweedehands gekocht en de verkoper had aangegeven dat de shifter het niet (goed) deed, alle knoppen deden het verder wel. Dat was voor mij voorlopig geen probleem, want in ETS speel ik tot nu toe met de versnellingsbak op real automatic.

Hij had in ieder geval gelijk, de knoppen op de shifter werken feilloos, maar de schakelpook zelf werkte inderdaad niet (ETS herkende alleen maar 5e en 6e versnelling) en omdat ik ondertussen ook wel een keer wil gaan spelen met shifter, maar begonnen om deze te repareren.

Na het losschroeven van alle schroefjes en imbusjes en openmaken van de shifter was wel duidelijk waarom deze niet meer naar behoren werkte..... er zat een draadje los (wel meerdere eigenlijk ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Po8WzWgm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lOQ9Bnqm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fTjCyrPm.jpg

Het bovenste plaatje is volgens de schakelaar voor wisselen van 6-versnellingen naar up-down, waarvan dus één draadje is gebroken.
Op het tweede plaatje zie je de aansluitingen voor de schakelpook. Hier is een zwart draadje los getrokken en is de aansluiting met de onderste printplaatje (voor de reverse) compleet verbroken.

Ik heb voor de bovenste schakelaar het draadje weer vast gesoldeerd en met krimpkousje vastgezet aan de schakelaar.
Onderaan heb eerst het metalen pinnetje uit het stekkertje gehaald en de zwarte draad hier op gesoldeerd en het stekkertje weer in elkaar gezet. Omdat bij de aansluiting bij de reverse het stekkertje daar er nogal verrot uit zag heb ik op de soldeerpunten twee draadjes gesoldeerd en die verbonden met de draadjes die normaal gesproken in het stekkertje horen te zitten en deze beschermd met een stukje krimpkous.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OLvqrmGm.jpg

Vervolgens de shifter weer netjes in elkaar gezet en uiteraard even testen.

De schakelpook werkt nu beter, maar nog niet volledig. In-game wordt nu netjes versnelling 1 tot met 6 herkend, maar de achteruit versnelling werkt nog niet.
Ook werkt het wisselen van 6-versnelling naar semi-automatic niet. De shifter herkend volgens mij niet dat de pook is omgezet en up-down wordt ook niet herkend in-game. Hij zal dus nog een keertje uit elkaar moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koenvh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:02:

Ben zelf op zoek naar een fov mod die het gezichtsveld breder maakt. Ik speel dan ook op één scherm. In ETS2 gebruik ik een dergelijke mod al heel lang. Bleef altijd werken. Dit mis ik nu wel een beetje in ATS. Zal vast niet lang duren voordat er één op duikt. Heb zelf de know how niet om dit te doen. Is het eenvoudig uit te leggen hoe je zo'n mod maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:35:
Lang ritje aan het doen, en ach, je ziet zo nu en dan eens wat :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die enkelassige korte trailers zijn echt ruk, achterwaarts in het dock rijden is superlastig omdat ie zo kort is. Ik heb gister met zo'n extra lange zandtrailer gereden en dat is makkelijker dan met dit ding.

Wat ik dan wel weer erg leuk is de vele verschillende soorten trailers. Let er maar eens op, de korte trailers zoals hierboven hebben slechts 1 as. Al het andere heeft 2 assen, maar sommige trailers hebben die 2 assen helemaal achterop de trailer, wat achteruit rijden erg lastig gemaakt. Weer andere trailers hebben nog anderhalve meter oversteek achter de assen, die zijn weer makkelijker inparkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
FastFred schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Die enkelassige korte trailers zijn echt ruk, achterwaarts in het dock rijden is superlastig omdat ie zo kort is. Ik heb gister met zo'n extra lange zandtrailer gereden en dat is makkelijker dan met dit ding.

Wat ik dan wel weer erg leuk is de vele verschillende soorten trailers. Let er maar eens op, de korte trailers zoals hierboven hebben slechts 1 as. Al het andere heeft 2 assen, maar sommige trailers hebben die 2 assen helemaal achterop de trailer, wat achteruit rijden erg lastig gemaakt. Weer andere trailers hebben nog anderhalve meter oversteek achter de assen, die zijn weer makkelijker inparkeren :P
Klopt, de langere sturen veel fijner.Maar hij is in ieder geval goed aangekomen en geparkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De 3 assige tankers zijn ook weer lastig. Man, man, man wat zijn die dingen enorm groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
FastFred schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Die toegenomen variatie maakt het inderdaad veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 18:36
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Die toegenomen variatie maakt het inderdaad veel leuker!
Inderdaad. En over variatie gesproken, ik vind het ook heel cool dat de vrachten nu daadwerkelijk (vaak) van magazijn naar een winkel/garage/trein- of benzine station gebracht worden. In plaats van telkens van magazijn naar een ander magazijn. Stuk realistischer op deze manier. Ook de vracht die je vervoert klopt met de locatie waar het opgehaald word en naartoe gebracht.

Olie oid ophalen bij de olieraffinaderij
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/308863459230890859/6B032C4B8B11B3F3B2242FD753C9E6745884CA60/

Wat ik weer aflever bij het benzine station
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/308863459230985008/89BEFDC06D13B931052E4026CD2E72FDB91C3CF3/

Heb ondertussen ook alweer een 2e truck aangeschaft
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/308863621374449000/B17B12DDFA226D3871BD3EAA3C696CF3A440BF57/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat was bij ETS wel een punt om niet bij na te denken. Heb wel eens een DHL trailer bij FedEx op moeten halen om vervolgens bij TNT te lossen. Dat sloeg echt nergens op. Nou maakt me dat niet zo heel veel uit want 0,00001% van de tijd begeef je je op de locatie waar je moet zijn of waar je vertrekt. Toch hoe realistischer hoe beter. Straks maar eens kijken of ik met mijn rit weer in Rusland kan belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
scorpion-biker schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Je kan in de config file van ets de console en developer cam aanzetten. Je kan dan met 0 de developer camera selecteren, naar een ander stuk op de weg "vliegen" en met F9 je truck daar neer zetten. Zie ook

https://forum.ets2mp.com/...n-euro-truck-simulator-2/
Het filmpje werkt helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
SurfBoy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Het filmpje werkt helaas niet. :(
Da's jammer.

Anders kan je kijken op het forum van scs: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=11&t=61852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Ah bedankt, zal het even doorlezen. Ik was namelijk nog helemaal niet bekend met het forum van SCS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Ben zelf op zoek naar een fov mod die het gezichtsveld breder maakt. Ik speel dan ook op één scherm. In ETS2 gebruik ik een dergelijke mod al heel lang. Bleef altijd werken. Dit mis ik nu wel een beetje in ATS. Zal vast niet lang duren voordat er één op duikt. Heb zelf de know how niet om dit te doen. Is het eenvoudig uit te leggen hoe je zo'n mod maakt?
Ja, best wel. Om te beginnen pak je de bestanden uit die in de map American Truck Simulator staan (aangezien nu elke truck DLC is duurt het wat langer). Dat kan o.a. hiermee: http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractor

Vervolgens ga je naar def\camera\units en open je 't bestand van de vrachtwagen. Daarin zit een regeltje camera_fov. Pas die waarde aan, pak 'm in met de juiste mapindeling en zet 'm in je mod map. Hoe kleiner de FOV, hoe dichterbij je zit. Standaardwaarde zit rond de 75... Makkelijkste is om die van mij aan te passen.
jbbrans schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:06:
[...]

Heb je toevallig een voorbeeldje? Ik gebruik ook 3 schermen.
Ongeveer dit (al heb ik 'm later nog aangepast):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yvMtcO6.jpg

http://www.mediafire.com/download/0rdclcb373z1acb/FOV.zip

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Net 4 uurtjes gameplay erop zitten met ATS. Eerste indruk is erg goed, echt een USA sfeertje!
Nog geen snelheidsboetes gekregen dus ik snap het probleem niet zo waar men over klaagt.
AI reageert beter op signalen zoals richting geven en geven je meer de ruimte. Ook leuk, op de vluchtstrook stil staan en hazardlights aan, AI gaat gelijk op de rem en komt langzaam voorbij!
De weegbruggen zijn leuk maar tot nu toe geen gebruik van gemaakt, ben benieuwd wanneer dat verplicht wordt.
Jammer is dat de tijd zo verrekte snel gaat en de overgang van dag naar nacht gaat veelste snel.
En nog steeds die HDR die too much is, gelukkig opgelost met HDR fix mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees net dat jij mijn voorstel aan het uitleggen bent. Netjes het was mij gevraagd maar heb helemaal geen tijd meer gehad om te antwoorden maar zo word het iedereen alsnog duidelijk _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Gummiebeer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:21:

AI reageert beter op signalen zoals richting geven en geven je meer de ruimte. Ook leuk, op de vluchtstrook stil staan en hazardlights aan,
Dat is behoorlijk onrealistisch dan, want ik heb al een paar keer op de vluchtstrook gestaan en niemand zien remmen :) Of het moet in de US een ander verhaal zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Ook ik speel op 1 scherm ETS, zou je mij een linkje van die FOV die jij gebruikt(e) sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
CyberCow schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Ik lees net dat jij mijn voorstel aan het uitleggen bent. Netjes het was mij gevraagd maar heb helemaal geen tijd meer gehad om te antwoorden maar zo word het iedereen alsnog duidelijk _/-\o_ .
Bedankt allebei nogmaals! _/-\o_

EDIT: Iemand die mij kan uitleggen hoe je hiermee fatsoenlijk over een rotonde rijd, als dat mogelijk is.
ETS2
ETS2 2

Ik rij namelijk de hele tijd de trailer half vast op de rotonde. Dan is het of luck hebben om er met net genoeg snelheid over te rijden of je staat vast.

[ Voor 46% gewijzigd door SurfBoy op 05-02-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:37:
[...]

Bedankt allebei nogmaals! _/-\o_

EDIT: Iemand die mij kan uitleggen hoe je hiermee fatsoenlijk over een rotonde rijd, als dat mogelijk is.
ETS2
[afbeelding]

Ik rij namelijk de hele tijd de trailer half vast op de rotonde. Dan is het of luck hebben om er met net genoeg snelheid over te rijden of je staat vast.
In het echte leven ga je dit soort situaties natuurlijk vermijden en heb je een gestuurde trailer. Maar ETS2 is niet gemaakt op enorme trailers. Denk of omrijden of maar met wat meer gas over de rotonde heen met de hoop alles heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Stom stom stom!! |:(
Net mijn nieuwe pc in elkaar gezet, vergeet ik een backup te maken van mijn profiel van ATS..
En ja, windows is al opnieuw geinstalleerd, op de zelfde ssd.
Hopen dat ik hem nog kan terug halen, anders maar opnieuw beginnen :'(

[ Voor 14% gewijzigd door DutchCrownNL op 06-02-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Ik heb mijn profielen van ETS2 en ATS standaard op mijn OneDrive staan (evenals de screenshots), dus kan ik nooit wat kwijt zijn. Sterker nog, ik maak ook nog regelmatig kopieen van de savegames van OneDrive naar de harde schijf. Via het commando mklink in de command prompt kan je dat instellen voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Nice Guy Eddie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:36:
Ik heb mijn profielen van ETS2 en ATS standaard op mijn OneDrive staan (evenals de screenshots), dus kan ik nooit wat kwijt zijn. Sterker nog, ik maak ook nog regelmatig kopieen van de savegames van OneDrive naar de harde schijf. Via het commando mklink in de command prompt kan je dat instellen voor de liefhebbers.
Dat kopieren naar Onedrive is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. Misschien moet ik daar ook maar mee gaan beginnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Koenvh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:26:
Helemaal mee eens Koen, ik wilde gewoon graag de algemene consensus hebben over 2 topics of 1. Meerendeel zeg nu overigens nieuw topic. Maar ik vind de argumentatie van Roadrunner ook wel wat hebben:
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:11:
Heb gestemd voor optie 2. Ik denk dat beide games teveel op elkaar lijken en elkaar overlappen. Als er een ATS forum zou zijn, dan zal er om begrijpelijke redenen in het ETS forum als snel over ATS worden gepraat en andersom. Daar ontkom je niet aan. Ik denk dat de TS het beste uitgebreid kan worden met een stukje over ATS en idd in de topictitel een meer overkoepelende omschrijving Word of Trucks.
We stellen de beslissing gewoon nog even uit, en kijken wat het topic doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
SurfBoy schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Dat kopieren naar Onedrive is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. Misschien moet ik daar ook maar mee gaan beginnen. :)
Inderdaad een goed idee. Nu staat SyncBack al ingesteld, maar een extra backup is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Na het invoeren van de mklink commando's ziet het er dan bij mij uit in de verkenner:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KVirQ3t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Nice, da's een instant install :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top! En zo snel na de release al. OK, het zijn op het moment 15 auto's maar toch... mooi om te zien dat die baas nu ook aan ATS werkt :)
TweakTweet schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:48:
[...]
Ook ik speel op 1 scherm ETS, zou je mij een linkje van die FOV die jij gebruikt(e) sturen?
De fov mod die ik voor ETS2 gebruik heb ik al heel lang. Linkje kan ik helaas niet meer vinden. Met de tips van Koenvh zal ik proberen een fov voor ATS te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Top! En zo snel na de release al. OK, het zijn op het moment 15 auto's maar toch... mooi om te zien dat die baas nu ook aan ATS werkt :)

[...]

De fov mod die ik voor ETS2 gebruik heb ik al heel lang. Linkje kan ik helaas niet meer vinden. Met de tips van Koenvh zal ik proberen een fov voor ATS te maken.
Zojuist vind ik ook deze:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=614581674

Allicht iets makkelijker

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ah precies de mod die ik nodig had. Ik dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:34
Rivanov schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:18:
Iemand nog Nvidia Inspector tips voor de Anti Aliasing? Zelfde settings als ETS? Want het is weer jaggies all over the place.
Ja je kan dezelfde settings voor ATS gebruiken die je ook met Ets2 had. Ik heb ergens in dit topic een linkje geplaatst.

Wat voor mij nu wel beter werkt is 2xaa en 300% scaling. Dit omdat ATS vanilla wat zwaarder is dan ets2 vanilla. Dit op een gtx 970 en een 1440p resolutie met een gemiddelde framerate tussen 40 en 60fps.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Gelukkig kakt de framerate nu niet zo snel in zodra je in de cabine zit. Dat is in Ets2 wel (alhoewel niet helemaal eerlijk, geen een mod vs heel veel mods :P ). Ik zit nu tussen de 50-60 fps op 3820x2160, alles zo hoog mogelijk, behalve scaling, welke op 200% staat. Dit alles met een i5 en een dikke 980Ti welke standaard (OC mode) op 1431Mhz draait :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegen bouw of mensen die aan de stroom werken zijn ook niet helemaal wakker geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/69dlp3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:20:
Wegen bouw of mensen die aan de stroom werken zijn ook niet helemaal wakker geweest :)

[afbeelding]
Wel herkenbaar dat was in de eerste versies van ETS ook dat er overal palen in de weg stonden. Maar gelukkig weet SCS zich er wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AtlAntA schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:49:
[...]

Ja je kan dezelfde settings voor ATS gebruiken die je ook met Ets2 had. Ik heb ergens in dit topic een linkje geplaatst.

Wat voor mij nu wel beter werkt is 2xaa en 300% scaling. Dit omdat ATS vanilla wat zwaarder is dan ets2 vanilla. Dit op een gtx 970 en een 1440p resolutie met een gemiddelde framerate tussen 40 en 60fps.
En de AA in-game uitgeschakeld neem ik aan?

Zou je een screenshot van je Inspector willen plaatsen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 06-02-2016 21:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Bedankt voor de link, dit werkt prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pete heeft inmiddels een upgrade gekregen, verchroomde velgen, van 370pk naar 455pk, van 10-speed met retarder nu naar een 13 speed met retarder en een winddeflector op de cabine. Ik ben nu aan het sparen voor uitbreiding van de garage en dan sparen voor een 2e vrachtwagen en chauffeur.

Screenshots 8)

Only in America
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TpnvpWtCX8mqPBT4YCo38m66/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jn3r7vkeV4jhrsDu6nVBZ62B/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hJeSI6j8MCOAqQr3uV1A9PWd/medium.jpg

Ik heb in totaal al bijna 15.000 mijl geklokt in ATS :)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-02-2016 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:34
Rivanov schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:30:
[...]

En de AA in-game uitgeschakeld neem ik aan?

Zou je een screenshot van je Inspector willen plaatsen? :)
Ja via NVinspector overrule je de game instellingen. Zal morgen eens kijken of ik een screenshot kan maken.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AtlAntA schreef op zondag 07 februari 2016 @ 02:52:
[...]

Ja via NVinspector overrule je de game instellingen. Zal morgen eens kijken of ik een screenshot kan maken.
Thanks! Zou fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist in ETS2 mijn 750pk Volvo ingeruild voor een 540pk Volvo. Merkte namelijk dat na ATS 750pk wel érg veel is. :P

(In ATS op dit moment 340pk, maar da's wel erg weinig :) )

[ Voor 22% gewijzigd door Koenvh op 07-02-2016 10:43 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in ATS trouwens bij de quick jobs, linksboven waar je op truckmerk kan selecteren, ook al het Volvo logo staan. Een hint van de aankomende truck? Ben benieuwd wat we gaan krijgen, VNL? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:38:
Ik zag in ATS trouwens bij de quick jobs, linksboven waar je op truckmerk kan selecteren, ook al het Volvo logo staan. Een hint van de aankomende truck? Ben benieuwd wat we gaan krijgen, VNL? :*)
http://blog.scssoft.com/2...ing-situation-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh die had ik helemaal gemist. Daar staat ie idd bij :)
Pagina: 1 ... 22 ... 162 Laatste