FairPCsPlease schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:03:
Ik heb geupdate naar versie 1.59 (na eerst nog even op de oude te blijven om een lange ProMods rit vanaf IJsland te voltooien), maar de eerste kennismaking is een onaangename: na een DAF te hebben gekocht in oranje kleuren en een trailer erachter in oranje kleuren start ik vanaf mijn garage in Amsterdam en het eerste wat ik zie is een hamburgertent: Angry Burger. 100% Meat! staat er op de gevel. Yikes! :-(
Dus de update valt tegen omdat je liever TOFU voedsel eet en suplementen inneemt om gezond te blijven omdat je een burger tent ziet in een digitaal spelletje ?
Pfoe zwaar leven heb je

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05:28
Pykow schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:05:
[...]

Dus de update valt tegen omdat je liever TOFU voedsel eet en suplementen inneemt om gezond te blijven omdat je een burger tent ziet in een digitaal spelletje ?
Pfoe zwaar leven heb je
Een zwaar leven heb ik inderdaad vanwege (onder andere) het leed dat er geschied door de vee-industrie, maar dat ik hier zwaar aan til is niet zo, dat is eerder schertsend bedoeld, mijn post. Ik zie echt wel in dat er geen één dier gesneuveld is door de pixels op het scherm net zoals ik inzie dat mijn 'truck' rijdt op de stroom uit de zonnepanelen op mijn dak in plaats van dat die 'truck' kooldioxide uitstoot. Het was dat inzicht dat mij ook overhaalde om ETS2 te gaan spelen en zo'n fan te worden van trucken: dit hier is puur virtueel. :-)

*edit: maar ik waardeer het wel, de erkenning dat mijn leven inderdaad zwaar is, juist door de empathie met het leed dat bijvoorbeeld zoals in dit geval, de vee-industrie dat met zich mee brengt.

[ Voor 10% gewijzigd door FairPCsPlease op 08-05-2026 10:20 ]

• FairPCsPlease
*edit: het wordt wel snel leuker: van die mooie vrijliggende rode fietspaden waar ik zo van hou. :*)
Meer leuks: bij Stokes in Amsterdam een parkeervak dat wordt ingenomen door een elektrische scooter, twee fietsen en twee kinderstepjes. :)

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:52
Vind het goed gelukt, erg blij met de upgrade en knap hoe ze het er allemaal hebben in gekregen :D
FairPCsPlease schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Een zwaar leven heb ik inderdaad vanwege (onder andere) het leed dat er geschied door de vee-industrie, maar dat ik hier zwaar aan til is niet zo, dat is eerder schertsend bedoeld, mijn post. Ik zie echt wel in dat er geen één dier gesneuveld is door de pixels op het scherm net zoals ik inzie dat mijn 'truck' rijdt op de stroom uit de zonnepanelen op mijn dak in plaats van dat die 'truck' kooldioxide uitstoot. Het was dat inzicht dat mij ook overhaalde om ETS2 te gaan spelen en zo'n fan te worden van trucken: dit hier is puur virtueel. :-)

*edit: maar ik waardeer het wel, de erkenning dat mijn leven inderdaad zwaar is, juist door de empathie met het leed dat bijvoorbeeld zoals in dit geval, de vee-industrie dat met zich mee brengt.
Kijk ik kan begrijpen dat Angry Burger zeer vervelend is om in de BeNeLux rework tegen te komen.
We zagen natuurlijk liever een oer hollandse traditie.
Mc Donalds met Plofkippen en volgespoten Rundvlees in een minder smaakvolle McKroket.

Ook inderdaad jammer dat er geen Fat-bikes toegevoegd zijn die blijkbaar altijd voorrang hebben als ze vanaf links komen.

Voor de belgen onder ons, was een Quick Drive-tru met onze v8 truck ook een mooie toevoeging geweest. waar we lekker onze Vee-producten kunnen kopen.

Maar ondanks al dit gemis, moet ik zeggen dat SCS een geweldige Rework heeft afgeleverd en ik kan je zelfs aanraden om Bijvoorbeeld vanaf Groningen naar Luxembourg city te gaan.
Fantastisch om te zien hoe de strakke wegen en het mooie asfalt in Nederland, overgaat naar versleten en beschadigde wegdek in zuid België richting de ardennen!

• FairPCsPlease
Pykow schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:05:
Maar ondanks al dit gemis, moet ik zeggen dat SCS een geweldige Rework heeft afgeleverd en ik kan je zelfs aanraden om Bijvoorbeeld vanaf Groningen naar Luxembourg city te gaan.
Fantastisch om te zien hoe de strakke wegen en het mooie asfalt in Nederland, overgaat naar versleten en beschadigde wegdek in zuid België richting de ardennen!
Ben pas net begonnen aan mijn tweede rit (vanaf Osnabrück, omdat ik vanaf Amsterdam geen binnenlandse rit vond) die mij terug via Nederland naar Brussel zal voeren, via de A50. Ik ben benieuwd hoe mijn eigen regio geportretteerd is. In de oude versie vond ik het altijd al mooi, met de brug bij Valburg over de Waal te gaan en dan de A73 te kunnen pakken langs Nijmegen (dat er niet was, maar de snelweg wel) richting Duitsland.
FairPCsPlease schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:48:
[...]

Ben pas net begonnen aan mijn tweede rit (vanaf Osnabrück, omdat ik vanaf Amsterdam geen binnenlandse rit vond) die mij terug via Nederland naar Brussel zal voeren, via de A50. Ik ben benieuwd hoe mijn eigen regio geportretteerd is. In de oude versie vond ik het altijd al mooi, met de brug bij Valburg over de Waal te gaan en dan de A73 te kunnen pakken langs Nijmegen (dat er niet was, maar de snelweg wel) richting Duitsland.
De brug op de A50 die zat toch alleen in ProMods? Kan mij herinneren deze vroeger niet in het basisspel zat.

edit: Heb net over de brug gereden richting het zuiden. Maar helaas klopt de brug niet. Het is een 4 baans weg en geen 3. Jammer van die fout. De brug van ProMods die klopt wel :).

[ Voor 12% gewijzigd door CyberCow op 08-05-2026 15:37 ]

• FairPCsPlease
CyberCow schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:37:
[...]

De brug op de A50 die zat toch alleen in ProMods? Kan mij herinneren deze vroeger niet in het basisspel zat.

edit: Heb net over de brug gereden richting het zuiden. Maar helaas klopt de brug niet. Het is een 4 baans weg en geen 3. Jammer van die fout. De brug van ProMods die klopt wel :).
Dat zou kunnen, misschien vergis ik mij. Het is moeilijk de details van 'vanilla' rijden te onthouden, omdat ik veel meer in ProMods rij. Eigenlijk alleen maar als er een Event is na een update en ProMods nog geen update heeft, maar ik die Event al wel wil voltooien.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pykow schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:04:
[...]

Wat ik persoonlijk een gemiste kans vindt is de A2 tussen Eindhoven en Amsterdam.
Sorry maar hoezo zie ik daar of herken ik daar niet de tunnel bij Utrecht ?
Ik snap dat Den bosch te dicht bij is voor de welbekende gele geluidswanden.

Of dat je het Blauwe ronde gebouw ziet (fletcher hotel ofzo iets) als je van de A2 richting amsterdam gaat.
Dat zijn de eerste eye catchers.

natuurlijk is de map klein en kan je niet alles op zijn plek krijgen.
Je rijd bij ridderkerk de A16 op direct zit je op de brug van moerdijk en direct daarachter zit je op de ring van Antwerpen.
Prima dat ze daar een hele stuk eruit hebben gehaald.
Mensen zullen altijd persoonlijk dingen missen. Misschien ooit, Flight Simulator heeft ook al de hele wereld, als de resolutie ooit hoog genoeg wordt kun je daar ook van wat dichterbij overheen gaan ;) (of als AI nog wat slimmer en sneller wordt en daar hoge kwaliteit 3d beelden uit kan maken dan ben je er ook)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-05-2026 08:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:18
Hoe zit het nou met elektrische trucks in de game?

Ik zie namelijk ook fastnned staan. Kan je ze kopen? Hoe kan ik rijden erin?

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:08
Dirtyrockers schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:32:

Volgens mij nog steeds alleen beschikbaar via Quick Jobs van max 350km (https://blog.scssoft.com/2025/10/daf-xf-electric-release.html)

Uiteraard wel via een mod te kopen met verschillende motor opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qsr4_QJW18wJvf9SuZpDbam6p4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIBizVq9py1AIRipTYBXgOjA.jpg?f=fotoalbum_large

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 15:46
Zijn hier mensen die een Moza Trucking Bundle in hun Sim Rig gebruiken voor ETS/ATS?
Hoe zwaar is dan de base die je gebruikt?
Ik zie een bundle met een R5, maar ook gezien de diameter van je truck wiel zo groot is (in verhouding tot de kleinere diameter race sturen), wil je (denk ik) juist wat meer kracht.
Ik zat wat te twijfelen tussen R9 of R12, maar hoor graag wat jullie hebben en wat jullie ervaring is met zo'n groot stuurwiel.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Dirtyrockers schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:32:

Ze zijn alleen via Snelle opdrachten nog te rijden of met mods kan je ze in eigenbeheer krijgen.
Alleen je kan ze dan ook weer niet tanken of je moet zelf de motor wijzigen. Dan is het geen electric meer.
Lijkt bij Scs niet de hoogste prioriteit te hebben om dit anders aan te leveren.
Er zijn nog te weinig tankstations met elektrische laadpalen.
GarBaGe schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:43:
Zijn hier mensen die een Moza Trucking Bundle in hun Sim Rig gebruiken voor ETS/ATS?
Hoe zwaar is dan de base die je gebruikt?
Ik zie een bundle met een R5, maar ook gezien de diameter van je truck wiel zo groot is (in verhouding tot de kleinere diameter race sturen), wil je (denk ik) juist wat meer kracht.
Ik zat wat te twijfelen tussen R9 of R12, maar hoor graag wat jullie hebben en wat jullie ervaring is met zo'n groot stuurwiel.
Ik weet van heel veel mensen dat de R5 helemaal prima is in de TSW Bundel.
Je voelt genoeg oneffenheden in het stuur en zeker voor een Simulator game.
(Je gaat de truck wheel alleen gebruiken in Trucks en Bus games)
Het heeft er ook mee te maken waar je vandaan komt.
Ik ken dus veel mensen die van Logitech af komen of van een instap model Thrustmaster.
Het is al prachtig dat je stuur meer dan 900 graden kan draaien.
Daarnaast zou ik zeker niet voor de R12 gaan als je de base NIET vastschroeft.
De R5 heeft al veel meer kracht dat een Logitech G wheel even als vergelijking.

Verder ligt het helemaal aan de gebruiker of hij er het geld voor over heeft.
Er zijn ook opties zoals de HORI truck wheel, dat ik alleen kan aanraden als je echt alleen maar het stuur gaat gebruiken voor Trucking of bussen en tja net als Logitech G serie is de kwaliteit misschien niet meer het beste zoals het geweest was.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 15:46
Pykow schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:28:

Ik weet van heel veel mensen dat de R5 helemaal prima is in de TSW Bundel.
Je voelt genoeg oneffenheden in het stuur en zeker voor een Simulator game.
(Je gaat de truck wheel alleen gebruiken in Trucks en Bus games)
Het heeft er ook mee te maken waar je vandaan komt.
Ik ken dus veel mensen die van Logitech af komen of van een instap model Thrustmaster.
Het is al prachtig dat je stuur meer dan 900 graden kan draaien.
Daarnaast zou ik zeker niet voor de R12 gaan als je de base NIET vastschroeft.
De R5 heeft al veel meer kracht dat een Logitech G wheel even als vergelijking.

Verder ligt het helemaal aan de gebruiker of hij er het geld voor over heeft.
Er zijn ook opties zoals de HORI truck wheel, dat ik alleen kan aanraden als je echt alleen maar het stuur gaat gebruiken voor Trucking of bussen en tja net als Logitech G serie is de kwaliteit misschien niet meer het beste zoals het geweest was.
Bedankt voor de info.
Ik heb nu een Logitech G923.
Ik wil overstappen naar een GT Omega Apex wheelstand met daarop een Moza met trucking wheel.
Ik heb geen flauw idee hoe krachting de G923 in verhouding tot een R5 (of hoger).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

GarBaGe schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor de info.
Ik heb nu een Logitech G923.
Ik wil overstappen naar een GT Omega Apex wheelstand met daarop een Moza met trucking wheel.
Ik heb geen flauw idee hoe krachting de G923 in verhouding tot een R5 (of hoger).
Dan zal ik al niet hoger gaan dan de R5.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 11:28
Ik kwam op etsmods een paar updates van maps tegen. Ook een update voor Ukraine-fix en Donbas regio. Dit werkt grotendeels als map deel. Maar het lijkt er op, dat er een grotere Ukraine map moet zijn, maar die kan ik nergens als non-ProMods map vinden. Het vreemde is, namelijk, dat er wel wegen zijn die je kan gebruiken en afrijden, maar deze niet op de kaart zichtbaar zijn. En er mist een brugdeel, zodat je volgas naar beneden kletterd.
Heeft iemand van jullie een idee? Ik kan nog een check doen bij de BXP Discord.

The S in IOT stands for security.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:31
Illinois vandaag. Ben benieuwd. Van wat er van gezien heb ziet het er goed uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:05
Rivanov schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:25:
Illinois vandaag. Ben benieuwd. Van wat er van gezien heb ziet het er goed uit.
Jep, en sinds gisteravond de nieuwe Volvo voor ATS al beschikbaar

• Rivanov
Jep. Direct aangeschaft voor m'n fleet. :)

Afbeeldingslocatie: https://img.rivanov.nl/i/x8b-W8U.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• HMaster_II
Rivanov schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:
Jep. Direct aangeschaft voor m'n fleet. :)

[Afbeelding]
Nice extratje.... ETS krijgt een bugfix... :F ;(

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:39
HMaster_II schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:17:
[...]

Nice extratje.... ETS krijgt een bugfix... :F ;(
Hopelijk voor het geluid, navigatie en geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:55
JPD68 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:
[...] geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.
It's not a bug, it's a feature :+

• HMaster_II
JPD68 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:
[...]

...geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.
Dan rij je géén BMW :+

Illinois is uit

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• FairPCsPlease
De eerste DLC (voor zover mij bekend) die het bij de release moet doen zonder release Event:

https://blog.scssoft.com/2026/03/world-of-trucks-refuelling-our-events.html

Best jammer, want dan zijn er dus ook geen speciale Illinois paintjob en cabin items?
FairPCsPlease schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:50:
[...]

De eerste DLC (voor zover mij bekend) die het bij de release moet doen zonder release Event:

Best jammer, want dan zijn er dus ook geen speciale Illinois paintjob en cabin items?
Ja dat is erg jammer inderdaad

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
[...]

Ik heb ook een beetje het idee dat de interesse in ATS wat aan het terugzakken is, of is dat alleen mijzelf? ETS2 heeft mooie updates gehad en DLC gehad de laatste tijd, en er komen toffe aan: UK, Ierland, IJsland, terwijl de VS voor mijn gevoel wellicht ook niet snel genoeg gaat en mogelijk wat in saai gebied zit.

Verder zijn er allerlei andere zaken als bussen, road trip, gedoe over de HUD, die het allemaal best vertroebelen. Ook de staat van de wereld en de VS helpen wellicht niet mee

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 14-05-2026 22:22 ]

3600Wp@ zuid

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 07:44
spelen jullie ETS2 met of zonder promods? Door de 1.59 kan ik mn huidige savegame (die ik met promods speel) niet meer gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe savegame starten zonder promods? en die savegame later gebruiken om promods in te voegen? Geen idee wat wijsheid is..

• FairPCsPlease
SuperCrisz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:55:
spelen jullie ETS2 met of zonder promods? Door de 1.59 kan ik mn huidige savegame (die ik met promods speel) niet meer gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe savegame starten zonder promods? en die savegame later gebruiken om promods in te voegen? Geen idee wat wijsheid is..
Ik doe beide: ik heb een profiel met ProMods (dat ik het meeste gebruik) en ik heb een profiel zonder ProMods, dat ik vooral gebruik voor de Events en om na een ETS2 update direct te kunnen spelen (*). Wat je ook kunt doen, is in Steam met de rechtermuisknop op de game klikken (in plaats van met de linkermuisknop, wat je doet als je kiest voor spelen) en dan naar het tabblad 'Beta's' gaan om te kiezen voor spelen in de vorige versie, dus in dit geval '1.58 voor incompatible mods' en in de oude versie blijven totdat ProMods de nieuwe versies beschikbaar heeft.

(*) als je kiest voor een extra profiel, begin je daar wel weer helemaal van voor af aan, voortgang is volledig gescheiden van de andere profielen.

[ Voor 7% gewijzigd door FairPCsPlease op 15-05-2026 06:29 ]

• JPD68
[...]

Haalt de lol er wel een beetje vanaf. Kon gisteravond ook bijna geen WoT jobs vinden naar Illinois. Maar de eerste rit is gemaakt.

• JPD68
GAIAjohan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:19:
[...]

Ik heb ook een beetje het idee dat de interesse in ATS wat aan het terugzakken is, of is dat alleen mijzelf? ETS2 heeft mooie updates gehad en DLC gehad de laatste tijd, en er komen toffe aan: UK, Ierland, IJsland, terwijl de VS voor mijn gevoel wellicht ook niet snel genoeg gaat en mogelijk wat in saai gebied zit.

Verder zijn er allerlei andere zaken als bussen, road trip, gedoe over de HUD, die het allemaal best vertroebelen. Ook de staat van de wereld en de VS helpen wellicht niet mee
Dat deze staten minder leuk zijn is volgens mij ook de reden dat het best lang heeft geduurd voordat SCS ze heeft ontwikkeld. Het wordt ook best een duur spel als je voor elke staat €12,- moet gaan betalen.

• SuperCrisz
Yeah! promods is beschikbaar voor 1.59! Upgraden maar ☺️

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 20:22
SuperCrisz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:33:
Yeah! promods is beschikbaar voor 1.59! Upgraden maar ☺️
Hier ook weer een dikke euro lichter :D

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 20:22
Blijft ook fascinerend om te zien hoeveel werk er in promods gestoken wordt. Zelf gebruik ik alleen de Europe download, maar blijft het een fantastisch iets vinden.
We doen het met plezier

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• HMaster_II
SuperCrisz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:55:
Ik maak geregeld nieuwe profiel clonen aan. Vooral voor het Beta testen en Map combo's. En ik heb profiel clonen voor Convoy en de Halloween en Kerst events. :+
Gewoon de profiel tool gebruiken en nieuwe maken.

• Kebas53
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 16:18
Wat bedoel met de profiel tool? Ben bang, dat ik die niet ken 😒

• SuperCrisz
Hoeveel mensen werken eigenlijk aan het promods project? :-)

• Rivanov
Kebas53 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:24:
Wat bedoel met de profiel tool? Ben bang, dat ik die niet ken 😒
Ik gok deze.

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=334400

Features
  • Modify load weight
  • Modify load trailer
  • Unlock trailers in restricted areas
  • Create customized color license plate
  • Repair truck
  • Repair all trucks
  • Repair trailer
  • Repair all trailers
  • Infinite fuel on current truck
  • Fill fuel
  • Fill all trucks fuel
  • Set custom engines and transmission
  • Add infinite money
  • Add level 100
  • Unlock garages
  • Unlock all cities
  • Unlock all dealerships
  • Unlock skills
  • Profile backup
  • Clone profile
  • Clone config
  • Clone config between games
  • Enable console and developer mode
  • Change convoy mode slots to 128

• Kebas53
Hartelijk dank voor de tip 👌

• HMaster_II
Rivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:15:
[...]

Ik gok deze.

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=334400

Features
  • Modify load weight
  • Modify load trailer
  • Unlock trailers in restricted areas
  • Create customized color license plate
  • Repair truck
  • Repair all trucks
  • Repair trailer
  • Repair all trailers
  • Infinite fuel on current truck
  • Fill fuel
  • Fill all trucks fuel
  • Set custom engines and transmission
  • Add infinite money
  • Add level 100
  • Unlock garages
  • Unlock all cities
  • Unlock all dealerships
  • Unlock skills
  • Profile backup
  • Clone profile
  • Clone config
  • Clone config between games
  • Enable console and developer mode
  • Change convoy mode slots to 128
Ja die :P Was niet thuis om de link te zoeken.

Wel opletten dat je je profiel lokaal maakt en dat je de instellingen van je bronprofiel meeneemt. Vooral handig met stuur en buttonboxes.

SuperCrisz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Hoeveel mensen werken eigenlijk aan het promods project? :-)
Hangt er vanaf of je alleen de developers rekent of ook de moderators, translators etc.
In het geval van het eerste circa 50, in het geval van het tweede 100+

• Kebas53
@ScuL: Dat is best veel, had ik niet verwacht. Maar écht topwerk wat jullie met elkaar leveren hoor 👌
Er zijn de laatste tijd steeds vaker mensen die zeggen "SCS doet alle uitbreidingen prima dus ProMods is nu overbodig".

Nou, laat me hier een klein overzicht geven wat er o.a. in de Benelux door ons is veranderd (er is nog veel meer dat niet in deze post staat)

1) Echte spoorwegovergangen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yYPQqsSq/railwaycrossing.png

2) Geïsoleerde rijrichtingen bij diverse stoplichten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pXqZGCgt/gro-light1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4NJPQq28/gro-light2.png

3) Stoplichten (met werkende sirene) bij Zijkanaal C

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TPZQjPBr/zijkanaal.png

4) Diverse straatlantaarns (ook correct qua lamp type en kleur)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Bnnh4kxF/streetlight1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xxLYVgm/streetlight2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xxLYVg4/streetlight3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zGGd86nX/streetlight4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8PHK8NrC/streetlight5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FsZWtNJs/streetlight6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6TCd2Z8/streetlight7.png

5) Stroomtorens/pylons
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XvTxKvtZ/pylon1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25q2BW9b/pylon2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VkZK6ggP/pylon3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2S906GwF/pylon4.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjCdMD4R/pylon5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZpgFdRc/pylon6.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwwCnHqq/pylon8.png

6) Spoor infrastructuur
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/159Br27p/train1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5ym3MSy5/train2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3FBXxsC/train3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxYySjkF/train4.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDCjmssf/train5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ydcjLHzh/train6.png

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:58
Dat ziet er erg goed uit!

Misschien toch maar weer een keer promods uitproberen, het is voor mij echt jaren geleden.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:10
ScuL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 02:03:
Er zijn de laatste tijd steeds vaker mensen die zeggen "SCS doet alle uitbreidingen prima dus ProMods is nu overbodig".

Nou, laat me hier een klein overzicht geven wat er o.a. in de Benelux door ons is veranderd (er is nog veel meer dat niet in deze post staat)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Serieus goed ja, ik ga toch binnenkort maar weer eens (tis alweer 2 jaar geleden haha) op nieuwe PC jacht, weer even hogere specs en dan gaat promods erop.

• JPD68

_/-\o_

• Kebas53
Echt super hoor 👌👌

Zodra Promods voor de nieuwe versie van ETS2 uit is, rij ik met Promods 👍😊

• Rivanov
Kebas53 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:17:
Echt super hoor 👌👌

Zodra Promods voor de nieuwe versie van ETS2 uit is, rij ik met Promods 👍😊
Die is uit..

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:35

_Eend_

🌻🇺🇦

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet ook maar eens ProMods gaan proberen.. Met 1.59 is vanilla ets2 er echt wel heel erg op vooruit gegaan. Maar ik mist toch altijd dingen die het helemaal af zouden maken. En dat soort dingen zie ik hier..

• HMaster_II
_Eend_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:29:
[...]

Ik moet ook maar eens ProMods gaan proberen.. Met 1.59 is vanilla ets2 er echt wel heel erg op vooruit gegaan. Maar ik mist toch altijd dingen die het helemaal af zouden maken. En dat soort dingen zie ik hier..
Dan kijk je helemaal je ogen uit als je de Rijnland-map-mod pakt.

Ik ben wat bezig met testen van maps en heb een stuk Dombas in Ukraine gereden. Dat is even wennen als je al die geparkeerde trucks in de straten ziet staan, waar je om heen moet slingeren. :)

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:35

_Eend_

🌻🇺🇦

HMaster_II schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Ik ben wat bezig met testen van maps en heb een stuk Dombas in Ukraine gereden. Dat is even wennen als je al die geparkeerde trucks in de straten ziet staan, waar je om heen moet slingeren. :)
Dan ga ik die ook maar eens proberen. Op sommige Griekse eilandjes heb je nog wel eens een verdwaald smal steegje waar je doorheen moet. Dat is ook wel mooi.. En Oekraïne klinkt ook wel goed..

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:40
HMaster_II schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Ik zie op het world wide Web meerdere download linkjes van oude versies. Wil je mij / ons misschien een linkje sturen van de versie die jij gebruikt? En die gebruik je met Promods? Of verkeerd gelezen?

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• HMaster_II
Milan1NL schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:31:
[...]

Ik zie op het world wide Web meerdere download linkjes van oude versies. Wil je mij / ons misschien een linkje sturen van de versie die jij gebruikt? En die gebruik je met Promods? Of verkeerd gelezen?
Rhineland Map 142 for 159
Dit is een kleine versie. niet de 1:1 mod... Ik heb geen promods variant.

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 15:46
Omdat ik binnenkort in het echt op mag voor mijn aanhanger rijbewijs bedacht om vast te oefenen met een auto met caravan met ETS O-) .

Alles netjes geïnstalleerd en kan er ook mee rijden, alleen wanneer ik gas geef ga ik meteen wel heel hard. Is er een manier om stapvoets / langzaam te rijden?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 15:52
tsjiller schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:
Omdat ik binnenkort in het echt op mag voor mijn aanhanger rijbewijs bedacht om vast te oefenen met een auto met caravan met ETS O-) .

Alles netjes geïnstalleerd en kan er ook mee rijden, alleen wanneer ik gas geef ga ik meteen wel heel hard. Is er een manier om stapvoets / langzaam te rijden?
minder gas geven? Je kan je gas respons in de instellingen configureren. Gebruik je stuur/toetsenbord/gamecontroller? Met toetsenbord vind ik 't zelf onspeelbaar.

|>

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 15:46
Thanks! Ga ik dat proberen. Speel met controller, dat gaat opzich prima :)

• HMaster_II
tsjiller schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:

Misschien ook eens kijken bij de Driving Academy. Okee de trailers is ietsje groter, maar probeer de opdrachten met spiegels only te doen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas ben ik er daar 1 van, zelfs na het zien van deze post ben ik nog niet overtuigd.
Ik wordt niet warm van een straatlamp of dit soort minimalistische verschillen.
Ja Promods heeft de UK veel beter, maar waarbij Promods voor mij eerder een mod was voor het meer uitbreiden van de kaart, is nu alles wel zo beetje gecoverd door SCS zelf en is de kwaliteit echt goed te noemen.

Promods kan niet de schaal oplossen en ervoor zorgen dat bijvoorbeeld de fout van de A2 in de Benelux rework opgelost kan worden. Want de A2 komt opeens uit op de A9...., terwijl de plek waar de A2 zou moeten uitkomen, zit de A1.
Dit is een schaal probleem van het kleine nederland wat Promods ook niet gaat kunnen oplossen.

Of ik heb het zelf gemist, maar ik heb vrijwel nooit meer gezien dat recente steden aangepast zijn in Promods, dat je opeens een andere locatie of poi krijgt te zien.
Ik zie wel verbeteringen inderdaad in kleine reclame borden of dorpnamen waarbij SCS het gewoon onder de grote stad benoemd, maar verder ben ik denk ik niet het juiste publiek waarbij het opvalt wat de verschillen zijn.

Gelukkig voor iedereen is er wat te vinden. Vind het fantastisch werk van ProMods en het is zeker mooier dan het originele spel. Al is het verschil wel steeds kleiner geworden. Dat heeft niks met de kwaliteiten van ProMods te maken maar wel met de bouwers van SCS Software. Binnenkort ga maar weer eens kijken met ProMods hoop dat hun de brug bij Ewijk laten zoals hun deze hadden. Hier komen de rijstroken wel overeen met de realiteit.
CyberCow schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:34:
Gelukkig voor iedereen is er wat te vinden. Vind het fantastisch werk van ProMods en het is zeker mooier dan het originele spel. Al is het verschil wel steeds kleiner geworden. Dat heeft niks met de kwaliteiten van ProMods te maken maar wel met de bouwers van SCS Software. Binnenkort ga maar weer eens kijken met ProMods hoop dat hun de brug bij Ewijk laten zoals hun deze hadden. Hier komen de rijstroken wel overeen met de realiteit.
Ow zeker, het werk wat Promods aflevert is fantastisch en ik kan het iedereen zeker aanraden om het eens te proberen of zelfs dit team te supporten. zelf heb ik altijd de betaalde versie van promods gebruikt, alleen de laatste 3 updates heb ik alleen Promods gehaald om heel af en toe toch eens met mijn VTC een promods convoy te kunnen spelen, maar meer dan dat is het helaas voor mij niet meer.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hallo

Ik moest hellemaal opnieuw beginnen maar dat gaat niet goed met het geld.

Ik heb ook steeds geen geld om snel te rijzen en met ritjes doen verdien ik telkens niet genoeg voor reparraties en snel rijzen ik kom niet rond met het geld wat ik verdien. Is er een oprie om wat geld te krijgen met een cheat ding? Heb het maximum geld geleend van de bank en daar heb ik een vrachtwagen van gekocht dat was niet slim denk ik.

Ik hoor graag of er wat te doen is ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo

Ik heb ook steeds geen geld om snel te rijzen en met ritjes doen verdien ik telkens niet genoeg voor reparraties en snel rijzen ik kom niet rond met het geld wat ik verdien. Is er een oprie om wat geld te krijgen met een cheat ding? Heb het maximum geld geleend van de bank en daar heb ik een vrachtwagen van gekocht dat was niet slim denk ik.

Het beste wat je kunt doen als je geld leent is garage kopen en rijders met truck 1 a 2 is in he begin genoeg ... die gaan al redelijk snel de geld stroom om hoog gooien.

Blij zelf met een tweede hands of met een geleende truck rijden ..
Tot je schuld af betaald is en dan vol gaan voor een nieuwe truck tegen die tijd dat je een nieuwe truck kan kopen loop je geld ook beter binnen en dan meer rijders en trucks kopen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:08
mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo

Mijn zoon is ook van het snelle geld, hij gebruikt deze mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1656517571
Abonneer in de steam workshop (library - workshop) en zet hem actief in het mod menu van je game. Dan levert een snelle opdracht je 250k op, sorteer op routelengte en je kan met relatief korte ritjes veel geld verdienen.
Daarna lekker een hoop garages kopen en die vol zetten met trucks en chauffeurs dan kan je deze mod ook weer uitschakelen.

edit: Bovenstaande is voor Euro Truck mocht je American Truck spelen dan kan je onderstaande link gebruiken:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3327934933

[ Voor 7% gewijzigd door Just-Be op 30-05-2026 19:54 ]

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Just-Be schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Mijn zoon is ook van het snelle geld, hij gebruikt deze mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1656517571
Abonneer in de steam workshop (library - workshop) en zet hem actief in het mod menu van je game. Dan levert een snelle opdracht je 250k op, sorteer op routelengte en je kan met relatief korte ritjes veel geld verdienen.
Daarna lekker een hoop garages kopen en die vol zetten met trucks en chauffeurs dan kan je deze mod ook weer uitschakelen.

edit: Bovenstaande is voor Euro Truck mocht je American Truck spelen dan kan je onderstaande link gebruiken:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3327934933
Installeren was erg moeilijk heb het opgegeven. Bedankt voor de moeite.

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1 ... 167 168 Laatste