• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:43

NoFearCreations

3DPrint the world!

HMaster_II schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Op de "normale" servers kan ook wel een stuk gereden worden hoor, maar ik zou dan wel opteren voor locaties buiten de drukke zones. :P
Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.

---RAWE CEEK!!!---

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Is er ondertussen al normaal auto verkeer in de MP versie? Ik vond dat altijd zo saai met die lege wegen dat ik dat niet vond opwegen tegen de ervaring van rijden in een wereld met anderen.
NoFearCreations schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:24:
[...]

Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.
Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
Ircghost schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:27:
Is er ondertussen al normaal auto verkeer in de MP versie? Ik vond dat altijd zo saai met die lege wegen dat ik dat niet vond opwegen tegen de ervaring van rijden in een wereld met anderen.
Nee en dat gaat er ook nooit komen.
Soms is het verkeer bloed irritant en kan je het uitzetten of dan toch maar TMP spelen.
Eigenlijk heb ik maar een paar redenen waarom ik TMP rij.
1. Ik ben staff bij een geverifieerde VTC, dus dien ook bij tijds online te zijn om TMP
2. Evenementen/convoys van onze eigen VTC of het bezoeken van andere VTC convoys
3. Gebruik willen maken van de Dispatcher, dat werkt gewoon als een trein en zo iets heb je niet in singleplayer (ipv dat je dan savegames moet opslaan/laden etc)
Ik kan echt iedereen aanraden om de DLC te halen.
Ok de kwaliteit van de paintjobs zijn laag en soms past een bepaalde lamp of badge niet op iedere item (kunnen ze nog fixen)
maar overal, de beste DLC sinds maanden, heel veel opties die gewoon werken in game en geen mods voor nodig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMCEMvR06hEI--J5OkDuG-9djnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iKa55T2SfNPYYfsUHHsjZFno.png?f=fotoalbum_large

Angelo NL / Global Cargo VTC

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:43

NoFearCreations

3DPrint the world!

Pykow schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:20:
[...]

Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.

---RAWE CEEK!!!---

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:50
NoFearCreations schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:41:
[...]

Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.
Op dit moment lijkt dat stuk Duisburg-Calais rustiger... De bergpas vanaf Innsbruck is wel een stuk drukker.
TruckersMP live Map

The S in IOT stands for security.

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-07 00:11
Gebruiken jullie mods die de graphics van ETS2 verbeteren? Welke kun je aanbevelen? Ik zat een beetje rond te neuzen op Youtube en kom best wel veel betaalde mods tegen. Een paar euro vind ik niet erg maar +/- bij 20 euro en soms wel meer ben ik wat terughoudend voordat ik het zou aanschaffen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• collinneke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-07 12:03
Ik zou snowymoon zeker aanbevelen kosten iets van 1 euro per maand en krijg je telkens de nieuwste updates.

• Van den Heuvel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:17
Is het niet zo dat je met Snowymoon telkens fixed (skybox) settings moet kiezen en dat ‘ie dus geen dynamische dag-nacht cyclus heeft? Dat vind ik toch nog wel een nadeel. Verder ziet het er mooi uit.

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:01
WinterBase schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:31:
Gebruiken jullie mods die de graphics van ETS2 verbeteren? Welke kun je aanbevelen? Ik zat een beetje rond te neuzen op Youtube en kom best wel veel betaalde mods tegen. Een paar euro vind ik niet erg maar +/- bij 20 euro en soms wel meer ben ik wat terughoudend voordat ik het zou aanschaffen.
Heb de season mods van Grimes veel gebruikt, maar ben een beetje klaar met mods die net wel of net niet werken dus heb op een paar trucks uit de workshop en ProMods alles eraf gehaald.
De mods van Grimes zijn en grafisch beter en je kan een beetje met de seizoenen spelen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Mochten jullie het gemist hebben.
Een groep mensen zijn bezig met een concurrentie op TruckersMP
genaamd: TrucklineMP
https://trucklinemp.com/vtc/@globalcargo/members

De grootste veranderingen die ze aangekondigd hebben zijn:
- Partners VTC's krijgen skins
- Ondersteuning van diverse mods en kijken naar de mogelijkheid om Local mods om te zetten tot mods zichtbaar voor iedereen
- Mogelijkheid tot het gebruik kunnen maken van console(zoals eventueel teleporteren)

Er loopt momenteel een closed Beta versie waar nu ongeveer iets meer dan 100 spelers aan deelnemen. Er komen vast nog wel nieuwe rondes om je aan te melden.
Ik zit zelf in de Beta en hun NDA is heel vaag zodat ik niet precies weet wat er wel of niet gedeeld mag worden. Maar alles wat nu al openbaar is, hebben wij nu ook al in de Beta kunnen proberen.

Concurrentie is goed voor TMP, omdat ze daar soms ook hele slechte keuzes hebben gemaakt.
Maar of TrucklineMP de oplossing gaat zijn is nog afwachten.
Ze komen nu nog niet eens in de buurt van TMP in de early fase, dus ben benieuwd hoe snel de ontwikkelingen zullen zijn. Er zijn nog cruciale stappen te zetten om TrucklineMP uberhaubt op grootschalig te kunnen gebruiken.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik heb het idee dat er sinds de meest recente update een FPS drop is.

Mijn configuratie van pc is als volgt

CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz

Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%

Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods

Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)

Dan zakt het naar 40-50FPS

Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.

Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Scaling naar 200%?
Jeroenzer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:14:
Ik heb het idee dat er sinds de meest recente update een FPS drop is.

Mijn configuratie van pc is als volgt

CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz

Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%

Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods

Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)

Dan zakt het naar 40-50FPS

Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.

Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?
Zet je scaling maar eens lager.
Want je zegt dat je een tijdje niet gespeeld hebt.
Als je bijvoorbeeld nu door BeNeLux gaat rijden, merken sommige mensen al snel dat het een beetje inzakt met de FPS.
Door simpel weg 200% te draaien (dan zit je met jouw resulutie al op 4k te pompen), ziet de game er net zo mooi uit.

Andere tips die altijd werken is Spiegel kwaliteit gewoon lager zetten.
Ik zelf rij op 1440p op 150% scaling (vanwege TruckersMP waarbij ik soms wel met 150 man bij een convoy sta) en dan ook spiegel kwaliteit en resolutie wat lager.
Steady locked op 75fps, terwijl mijn monitor 144hz is.

Daarnaast is ETS2/ATS nog steeds aan het draaien op een verouderde engine.
De game spuugt maximaal 60 FPS eruit, ook al geeft je monitor aan dat je meer dan 60FPS er door heen gooit.
De engine gooit alle frames die boven de 60 zijn gerenderd eigenlijk gewoon de prullebak in en worden niet verwerkt.
Resultaat is of je nu met 60 FPS of 200 FPS aan het rijden bent het is net zo soepel.
Ik snap als je 40 fps aantikt dat je dan inderdaad even gaat tunen met je settings

Probeer ook eens te kijken of je de GPU zelf kunt locken op een 40/60FPS
Dat wil ook wel eens werken dan gaat die GPU niet alles er uit halen wat er in zit.
Dan houd die ruimte over voor andere dingen, ook je CPU is dan wat rustiger.
Weet niet of dit helpt maar je kunt het proberen.

60 FPS is meer dan zat voor het oog en je pc word er wel rustiger van.

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-07-2026 11:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Thanks voor de tips/tricks, ik ga er vanavond even mee aan de slag als ik weer een ritje ga doen!

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Iemand die freds vdo mod aan de praat heeft gekregen?

Johann Sebastian Bach

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:41
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrMN-jYwTPA]Om 17:00 een nieuwe video van de Nederlandse map! :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Milan1NL op 18-07-2026 16:53 ]

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste