GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:27:
[...]
Ergens de komende dagen/week verwacht ik eigenlijk een releasedatum voor ATS/road trip en hopelijk vrij snel daarna één voor ETS2/bussen.
Ik ben inmiddels wel klaar met alle previews en weet ik veel wat voor geneuzel.Beetje lekker maken, terwijl er eigenlijk gewoon verdomd weinig nieuws is.. Ik heb Illinois ook nooit gekocht omdat het op dat moment niet trok, en er geen event was, waarmee ATS voor mij al sinds Louisiana eigenlijk wel op zn gat ligt.
ETS had wel wat betere content met nordic horizons en Benelux, maar pff..
Ben eigenlijk vooral bang dat die road trip, maar ook de bussen vooral leuk zijn voor -even-, maar uiteindelijk niet zoveel toevoegen aan een truck sim.Net als bv de driving school.. leuk voor een keer, maar verder meh
Over 2 weken is de full release van 1.61 (tot nu toe is het vrijwel altijd 2 weken na open beta)
In 1.61 zitten de voorbereidingen in voor Road Trip en kan je er wel vanuit gaan dat in deze release Road Trip eraan gaat komen. Daarmee gok ik zelf nog 4 tot 5 weken tot aan de release.
Dit jaar mogen we nog Road Trip, Coaches DLC, Iceland en South Dekota verwachten.
Misschien een verassing als we in ETS2 nog de Mercedes Benz krijgen, als ze keertje bij Mercedes niet moeilijk doen....
Heel misschien nog een versie 1.62 met wat tweaks, maar ga verder niet veel meer verwachten dit jaar.
Voor iedereen die had gehoopt dat ETS2/ATS dit jaar nog met een console versie gaat komen.
Dit is bevestigd dat dit niet gaat gebeuren door een developer op de Gamescon beurs.
Logisch, September/Oktober staat in het teken van Road Trip en Coaches DLC.
November is iedereen met GTA 6 bezig en kom je er niet tussen.
in december heb je nog de naweën van GTA 6 aanschaf en gaan ook veel mensen maar 1 game komen voor bij de feestdagen.
Dan hebben ze nog Januari als mogelijke release maand, maar daar worden de minste games verkocht en in Februari zitten alle overige grote release games weer.
Dus ik gok er op, dat we April console release krijgen als het klaar is en nooit eerder.
Je hebt helemaal gelijk dat Road Trip net als Acadamy wordt. Je stapt in een auto en gaat alle objectives ontdekken en uitspelen. Daarna wacht je weer op nieuwe content.
Dit zelfde kan je zeggen over Trucks zelf. Bij iedere DLC doe je wat achievements en je bent weer klaar (kan je in paar uurtjes voltooien). Alleen de Community zorgt ervoor dat je meer blijft spelen zoals TruckersMP, VTCs, Convoy en convoymode. qua game content ben je er snel doorheen, dat is ETS2/ATS nu eenmaal.
Coaches kijk ik zelf persoonlijk wat meer naar uit, maar er is weinig interactie zoals een BUS simulator. Maar ik kijk er zo na, de ene dag wil ik liever in een dikke scania rijden en de andere dag in een klassieke DAF105. Dit kan je nu verder uitbreiden met de keuzes of je een coach wil rijden. Iedereen moet wel begrijpen dat het een COACH DLC is en geen BUS Simulator.
Dus grotere trips en niet zoals games als bus bound, bus simulator, the bus, omsi etc.
Jeroenzer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:14:
Ik heb het idee dat er sinds de meest recente update een FPS drop is.
Mijn configuratie van pc is als volgt
CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz
Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%
Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods
Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)
Dan zakt het naar 40-50FPS
Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.
Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?
In nieuwe gebieden zoals rework Benelux zal je merken dat je met gemak 10% performance verlies nu hebt. Oplossing is Scaling verlagen, spiegel resolutie lager en mods uitschakelen.
Zeker snowymoon is een performance killer, waarbij je dus beste wat settings lager moet zetten.
De game draait op een "upscale" oude engine en vooral alles op single core.
Maximaal FPS is daarom 60, ook al zie je op jouw scherm meer staan.
Alles boven de 60FPS wordt in de prullenbak gesmeten. Dus aim ervoor dat je steady 60 fps hebt ipv hoger.
phoney870 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:35:
[...]
Waarom verwacht je het binnenkort? Ik hoop er ook op , maar dat doe ik al maanden. Ik wil ook Rusland en andere dlc, maar er lijkt in de loop der tijd alleen maar meer coming soon dlc te komen en nergens een release datum of een road map, echt maanden en maanden hoor je vervolgens niks. En Rusland was toch al klaar meende ik, maar toen brachten ze hem niet uit en nu staat hij weer op coming soon.
Heart of Russia heeft altijd op coming soon gestaan.
De release van deze DLC was precies in de week dat de oorlog uitbrak.
Toen heeft SCS de DLC onhold gezet en later de Oekraïne paintjob pack gekoppeld aan het goede doel. Bij SCS hebben ze veel familie en vrienden in Oekraïne zitten en daarom was het besluit snel gemaakt. Deze DLC gaat vrijwel zeker nooit uitkomen en dan mag je een plank voor je kop hebben als je denkt dat dit wel zo is en dat SCS zich niet moet bezig houden met politiek en oorlog etc. Dat is niet de schuld van SCS, maar de spelers en media gaan hier opmerkingen overmaken. Hierdoor gaan ze SCS de schuld geven, terwijl het publiek juist de schuldige is.
Ze kunnen 2 dingen doen, of de DLC helemaal verwijderen van steam.
Of ze wachten net zolang tot ze geen content hebben (misschien over 2 jaar is er niks meer toe te voegen) en gaat dan stilletjes de DLC uitbrengen met 1 nieuwebericht en klaar. (niet op hypen)