• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

HMaster_II schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Op de "normale" servers kan ook wel een stuk gereden worden hoor, maar ik zou dan wel opteren voor locaties buiten de drukke zones. :P
Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.

---RAWE CEEK!!!---

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Is er ondertussen al normaal auto verkeer in de MP versie? Ik vond dat altijd zo saai met die lege wegen dat ik dat niet vond opwegen tegen de ervaring van rijden in een wereld met anderen.
NoFearCreations schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:24:
[...]

Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.
Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
Ircghost schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:27:
Is er ondertussen al normaal auto verkeer in de MP versie? Ik vond dat altijd zo saai met die lege wegen dat ik dat niet vond opwegen tegen de ervaring van rijden in een wereld met anderen.
Nee en dat gaat er ook nooit komen.
Soms is het verkeer bloed irritant en kan je het uitzetten of dan toch maar TMP spelen.
Eigenlijk heb ik maar een paar redenen waarom ik TMP rij.
1. Ik ben staff bij een geverifieerde VTC, dus dien ook bij tijds online te zijn om TMP
2. Evenementen/convoys van onze eigen VTC of het bezoeken van andere VTC convoys
3. Gebruik willen maken van de Dispatcher, dat werkt gewoon als een trein en zo iets heb je niet in singleplayer (ipv dat je dan savegames moet opslaan/laden etc)
Ik kan echt iedereen aanraden om de DLC te halen.
Ok de kwaliteit van de paintjobs zijn laag en soms past een bepaalde lamp of badge niet op iedere item (kunnen ze nog fixen)
maar overal, de beste DLC sinds maanden, heel veel opties die gewoon werken in game en geen mods voor nodig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMCEMvR06hEI--J5OkDuG-9djnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iKa55T2SfNPYYfsUHHsjZFno.png?f=fotoalbum_large

Angelo NL / Global Cargo VTC

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Pykow schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:20:
[...]

Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.

---RAWE CEEK!!!---

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:52
NoFearCreations schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:41:
[...]

Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.
Op dit moment lijkt dat stuk Duisburg-Calais rustiger... De bergpas vanaf Innsbruck is wel een stuk drukker.
TruckersMP live Map

The S in IOT stands for security.

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 14:38
Gebruiken jullie mods die de graphics van ETS2 verbeteren? Welke kun je aanbevelen? Ik zat een beetje rond te neuzen op Youtube en kom best wel veel betaalde mods tegen. Een paar euro vind ik niet erg maar +/- bij 20 euro en soms wel meer ben ik wat terughoudend voordat ik het zou aanschaffen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• collinneke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-07 12:03
Ik zou snowymoon zeker aanbevelen kosten iets van 1 euro per maand en krijg je telkens de nieuwste updates.

• Van den Heuvel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 11:06
Is het niet zo dat je met Snowymoon telkens fixed (skybox) settings moet kiezen en dat ‘ie dus geen dynamische dag-nacht cyclus heeft? Dat vind ik toch nog wel een nadeel. Verder ziet het er mooi uit.

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:21
WinterBase schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:31:
Gebruiken jullie mods die de graphics van ETS2 verbeteren? Welke kun je aanbevelen? Ik zat een beetje rond te neuzen op Youtube en kom best wel veel betaalde mods tegen. Een paar euro vind ik niet erg maar +/- bij 20 euro en soms wel meer ben ik wat terughoudend voordat ik het zou aanschaffen.
Heb de season mods van Grimes veel gebruikt, maar ben een beetje klaar met mods die net wel of net niet werken dus heb op een paar trucks uit de workshop en ProMods alles eraf gehaald.
De mods van Grimes zijn en grafisch beter en je kan een beetje met de seizoenen spelen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Mochten jullie het gemist hebben.
Een groep mensen zijn bezig met een concurrentie op TruckersMP
genaamd: TrucklineMP
https://trucklinemp.com/vtc/@globalcargo/members

De grootste veranderingen die ze aangekondigd hebben zijn:
- Partners VTC's krijgen skins
- Ondersteuning van diverse mods en kijken naar de mogelijkheid om Local mods om te zetten tot mods zichtbaar voor iedereen
- Mogelijkheid tot het gebruik kunnen maken van console(zoals eventueel teleporteren)

Er loopt momenteel een closed Beta versie waar nu ongeveer iets meer dan 100 spelers aan deelnemen. Er komen vast nog wel nieuwe rondes om je aan te melden.
Ik zit zelf in de Beta en hun NDA is heel vaag zodat ik niet precies weet wat er wel of niet gedeeld mag worden. Maar alles wat nu al openbaar is, hebben wij nu ook al in de Beta kunnen proberen.

Concurrentie is goed voor TMP, omdat ze daar soms ook hele slechte keuzes hebben gemaakt.
Maar of TrucklineMP de oplossing gaat zijn is nog afwachten.
Ze komen nu nog niet eens in de buurt van TMP in de early fase, dus ben benieuwd hoe snel de ontwikkelingen zullen zijn. Er zijn nog cruciale stappen te zetten om TrucklineMP uberhaubt op grootschalig te kunnen gebruiken.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:43
Ik heb het idee dat er sinds de meest recente update een FPS drop is.

Mijn configuratie van pc is als volgt

CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz

Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%

Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods

Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)

Dan zakt het naar 40-50FPS

Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.

Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Scaling naar 200%?
Jeroenzer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:14:

Dit is zonder mods

Snowy Moon

Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.

Zet je scaling maar eens lager.
Want je zegt dat je een tijdje niet gespeeld hebt.
Als je bijvoorbeeld nu door BeNeLux gaat rijden, merken sommige mensen al snel dat het een beetje inzakt met de FPS.
Door simpel weg 200% te draaien (dan zit je met jouw resulutie al op 4k te pompen), ziet de game er net zo mooi uit.

Andere tips die altijd werken is Spiegel kwaliteit gewoon lager zetten.
Ik zelf rij op 1440p op 150% scaling (vanwege TruckersMP waarbij ik soms wel met 150 man bij een convoy sta) en dan ook spiegel kwaliteit en resolutie wat lager.
Steady locked op 75fps, terwijl mijn monitor 144hz is.

Daarnaast is ETS2/ATS nog steeds aan het draaien op een verouderde engine.
De game spuugt maximaal 60 FPS eruit, ook al geeft je monitor aan dat je meer dan 60FPS er door heen gooit.
De engine gooit alle frames die boven de 60 zijn gerenderd eigenlijk gewoon de prullebak in en worden niet verwerkt.
Resultaat is of je nu met 60 FPS of 200 FPS aan het rijden bent het is net zo soepel.
Ik snap als je 40 fps aantikt dat je dan inderdaad even gaat tunen met je settings

Probeer ook eens te kijken of je de GPU zelf kunt locken op een 40/60FPS
Dat wil ook wel eens werken dan gaat die GPU niet alles er uit halen wat er in zit.
Dan houd die ruimte over voor andere dingen, ook je CPU is dan wat rustiger.
Weet niet of dit helpt maar je kunt het proberen.

60 FPS is meer dan zat voor het oog en je pc word er wel rustiger van.

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-07-2026 11:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:43
Thanks voor de tips/tricks, ik ga er vanavond even mee aan de slag als ik weer een ritje ga doen!

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Iemand die freds vdo mod aan de praat heeft gekregen?

Johann Sebastian Bach

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:31
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrMN-jYwTPA]Om 17:00 een nieuwe video van de Nederlandse map! :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Milan1NL op 18-07-2026 16:53 ]

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Milan1NL schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:52:
[YouTube]

Om 17:00 een nieuwe video van de Nederlandse map! :)

***members only***
Die map gaat toch nooit uitkomen is al 2 jaar in ontwikkeling zover ik weet.
Waarschijnlijk weer een te kleine team helaas, waardoor het weinig content toevoegt of vol met fouten zit. Dit hebben we al gezien bij eerdere nederlandse projecten en recent de WSI addon.
en dan zeuren de makers dat eindgebruikers ongeduldig zijn, terwijl het daar niet alleen aan ligt.
Vaak onderschat de map-maker zelf hoeveel werk het is en gaat dan heel hard roepen dat het eraan komt en soms zelfs veel te vroeg. Hierdoor krijg je negatieve reacties en boeit niemand het meer wat het eind product zal zijn. Vervolgens verliest de map-maker zijn motivatie en legt de schuld bij andere neer. Eerst een goede basis neerleggen en dan pas promoten met beelden/screenshots/video's.

Welkom bij (software)development ;)

• Milan1NL
Pykow schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

Die map gaat toch nooit uitkomen is al 2 jaar in ontwikkeling zover ik weet.
Waarschijnlijk weer een te kleine team helaas, waardoor het weinig content toevoegt of vol met fouten zit. Dit hebben we al gezien bij eerdere nederlandse projecten en recent de WSI addon.
en dan zeuren de makers dat eindgebruikers ongeduldig zijn, terwijl het daar niet alleen aan ligt.
Vaak onderschat de map-maker zelf hoeveel werk het is en gaat dan heel hard roepen dat het eraan komt en soms zelfs veel te vroeg. Hierdoor krijg je negatieve reacties en boeit niemand het meer wat het eind product zal zijn. Vervolgens verliest de map-maker zijn motivatie en legt de schuld bij andere neer. Eerst een goede basis neerleggen en dan pas promoten met beelden/screenshots/video's.

Welkom bij (software)development ;)
Heel toevallig heb ik elke dag contact met deze map maker. En de eerste publieke release is binnen 2 maand. En tevens bestaat het team uit 2 mensen. De map maker, & ik zelf als tester.

Wij willen laten zien dat het kan om met een klein team het tegenovergestelde kan waar maken. Ook heeft de map maker laten weten dat niet elke plaats in de map komt in verband met de map schaal.

Kan wel verklappen dat er leuke hidden secrets in de map zit. En goed gedetailleerd is.

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• HMaster_II
Milan1NL schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:27:
[...]

Heel toevallig heb ik elke dag contact met deze map maker. En de eerste publieke release is binnen 2 maand. En tevens bestaat het team uit 2 mensen. De map maker, & ik zelf als tester.

Wij willen laten zien dat het kan om met een klein team het tegenovergestelde kan waar maken. Ook heeft de map maker laten weten dat niet elke plaats in de map komt in verband met de map schaal.

Kan wel verklappen dat er leuke hidden secrets in de map zit. En goed gedetailleerd is.
Dit.... En ik heb ook contact af en toe met de map-maker. En vooral omdat ik in de regio gewoond heb en er nog geregeld kom, kan ik vertellen, dat er meer detail in zit dan je denkt. Ik heb zelf IRL stukken gereden die de maker 2 weken ervoor had laten zien en die stukken waren 95% overeenkomstig.

HMaster_II schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Dit.... En ik heb ook contact af en toe met de map-maker. En vooral omdat ik in de regio gewoond heb en er nog geregeld kom, kan ik vertellen, dat er meer detail in zit dan je denkt. Ik heb zelf IRL stukken gereden die de maker 2 weken ervoor had laten zien en die stukken waren 95% overeenkomstig.
We zullen het wel zien als de release er is.
Het is voor de map maker nu wel een voordeel dat de rework van Benelux echt goed is gelukt en dat er nu assets zijn die mooi gebruikt kunnen worden.

Zolang de vibe maar goed is in de map, dan kan het prima werken.

Wat ik helaas vaak niet gevonden krijg is een map addon die gewoon werkt op de base map.
in ATS bestaat dit wel, maar in ETS2 doet iedereen het met ProMods, terwijl ik niet voor een klein stukje extra een hele andere map wil downloaden.

Bijvoorbeeld in ATS heb je Frankenstyle Custom met hele mooie yards die je ook kan aanpassen.

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:51
Hallo Truckers hier,

Ik zag de aanbieding op Steam vandaag (ETS2 voor €5) en ik twijfel al langer. Speel met veel plezier Farming Simulator en ETS2 komt toch wel vaak voorbij. Alleen twijfel ik, omdat ik denk ik niet alleen maar lange stukken wil rijden. Het leuke aan bijvoorbeeld een Farming Simulator vind ik dat je ook echt uitbreidt. Je boerderij wordt groter en je krijgt steeds grotere machines. Er zit dus echt een voortgang in. Dit zie ik zo snel niet terugkomen binnen ETS2. Zit dat er wel in?

Help deze gamer een weloverwogen keuze te maken! Thanks alvast.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
Rijden is de kern @MarkEijnden . Je kan je stal van chauffeurs uitbouwen, en je vrachtwagens upgraden, maar het rijden blijft de kern. De features rond die chauffeurs zijn verre van zo uitgebreid als de boerderij die je in framing simulator uitbouwt.

|>

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41
MarkEijnden schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:17:
Hallo Truckers hier,

Ik zag de aanbieding op Steam vandaag (ETS2 voor €5) en ik twijfel al langer. Speel met veel plezier Farming Simulator en ETS2 komt toch wel vaak voorbij. Alleen twijfel ik, omdat ik denk ik niet alleen maar lange stukken wil rijden. Het leuke aan bijvoorbeeld een Farming Simulator vind ik dat je ook echt uitbreidt. Je boerderij wordt groter en je krijgt steeds grotere machines. Er zit dus echt een voortgang in. Dit zie ik zo snel niet terugkomen binnen ETS2. Zit dat er wel in?

Grote stukken rijden valt wel mee. Het is niet 1:1 de mappen standaard.

Progressie zit er zeker in. Je moet je bedrijf verder uitbouwen. Mensen inhuren. Vrachtwagens kopen. En met xp level je bijv dat je langere routes mag. Gevaarlijkere spullen.

Je moet geld verdienen om betere vrachtwagens aan te schaffen. Of om trailers te kopen.

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:43
MarkEijnden schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:17:
Hallo Truckers hier,

Voor 5 euro.. Daar kun je je geen buil aan vallen! :)

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:51
Rvde schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:28:
[...]

Alhoewel je daar gelijk in hebt kan het ook zomaar een van de vele games worden op de lijst die niet gespeeld wordt haha

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:43
MarkEijnden schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

Alhoewel je daar gelijk in hebt kan het ook zomaar een van de vele games worden op de lijst die niet gespeeld wordt haha
Oeps.. Dit is wel heel herkenbaar! :D

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:04
Rvde schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:28:
[...]

Maar stiekem wil je al gauw DLC erbij hebben, en dan blijft het niet bij die €5,-...

Zojuist toch maar eens mijn DLC aangevuld met de diverse "equipment" cargo-packs en de Nordic Horizons map-pack, toch weer ruim €30,- uitgegeven.

iRacing Profiel

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 11:08

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Wild Chocolate schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:27:
[...]

Maar stiekem wil je al gauw DLC erbij hebben, en dan blijft het niet bij die €5,-...

Zojuist toch maar eens mijn DLC aangevuld met de diverse "equipment" cargo-packs en de Nordic Horizons map-pack, toch weer ruim €30,- uitgegeven.
Ja en dat is voor mij weer heel herkenbaar 😋

Elke aanbiedings ronde kocht ik gewoon weer iets (Gelukkig is er bijna elke maand wel een aanbieding) en op een gegeven moment heb je wat je wil hebben, en nu koop ik gewoon elke map DLC met de release

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

• Milan1NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2LHfj3e8KFizvP_mY7fA1PfrDY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NEp7gdI6blkgBRpYdwPaAg1c.png?f=user_large

Ik miste nog een paar DLC's voor ATS. En meteen SCS Software daarbij steun maar even gedaan :). Straks met de road trip dlc kan je weer leuk touren door het spel

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Thrustmaster komt ook met een addon voor truck simulators.

SimTask Truck-40

Afbeeldingslocatie: https://www.thrustmaster.com/wp-content/uploads/2026/08/KeyArt_SimTaskTruck40AddOn-1920x1080-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://traxion.gg/wp-content/uploads/2026/08/3-12-1024x576.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door KBE91 op 27-08-2026 08:48 ]

Dat met die bussen wil ook niet echt opschieten. Kan er ook niks over vinden hoe het ervoor staat. Weet iemand hier iets meer?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:01
CyberCow schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:11:
Dat met die bussen wil ook niet echt opschieten. Kan er ook niks over vinden hoe het ervoor staat. Weet iemand hier iets meer?
Ergens de komende dagen/week verwacht ik eigenlijk een releasedatum voor ATS/road trip en hopelijk vrij snel daarna één voor ETS2/bussen.

Ik ben inmiddels wel klaar met alle previews en weet ik veel wat voor geneuzel.Beetje lekker maken, terwijl er eigenlijk gewoon verdomd weinig nieuws is.. Ik heb Illinois ook nooit gekocht omdat het op dat moment niet trok, en er geen event was, waarmee ATS voor mij al sinds Louisiana eigenlijk wel op zn gat ligt.

ETS had wel wat betere content met nordic horizons en Benelux, maar pff..

Ben eigenlijk vooral bang dat die road trip, maar ook de bussen vooral leuk zijn voor -even-, maar uiteindelijk niet zoveel toevoegen aan een truck sim.Net als bv de driving school.. leuk voor een keer, maar verder meh

3600Wp@ zuid

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-09 22:39
GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:27:
Ergens de komende dagen/week verwacht ik eigenlijk een releasedatum voor ATS/road trip en hopelijk vrij snel daarna één voor ETS2/bussen.
Waarom verwacht je het binnenkort? Ik hoop er ook op , maar dat doe ik al maanden. Ik wil ook Rusland en andere dlc, maar er lijkt in de loop der tijd alleen maar meer coming soon dlc te komen en nergens een release datum of een road map, echt maanden en maanden hoor je vervolgens niks. En Rusland was toch al klaar meende ik, maar toen brachten ze hem niet uit en nu staat hij weer op coming soon.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:01
phoney870 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:35:
[...]

Waarom verwacht je het binnenkort? Ik hoop er ook op , maar dat doe ik al maanden. Ik wil ook Rusland en andere dlc, maar er lijkt in de loop der tijd alleen maar meer coming soon dlc te komen en nergens een release datum of een road map, echt maanden en maanden hoor je vervolgens niks. En Rusland was toch al klaar meende ik, maar toen brachten ze hem niet uit en nu staat hij weer op coming soon.
Er zijn al achievements voor Road trip in ATS, schijnt het als ik de discussies op Steam lees.. Alhoewel die ik zie, hinten meer op South Dakota..
"Mount Rushmore State", "Great Faces, Great Places".

Rusland zie ik echt niet meer komen. Die staat al sinds vóór de oorlog op Coming Soon. :)

//edit:
Men zegt dat deze voor Road trip zouden moeten zijn:
Jack of All Trades
Worth the Detour
Keys in Hand
Interstate Legend
Not a Scratch
Nowhere to Rush

Ik twijfel.. Nowhere to Rush, ook weer een link met Rushmore? -> South Dakota
jack of all trades en keys in hand, zou ik weer zeggen: Yep

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 01-09-2026 23:04 ]

3600Wp@ zuid

[...]

Ik ben inmiddels wel klaar met alle previews en weet ik veel wat voor geneuzel.Beetje lekker maken, terwijl er eigenlijk gewoon verdomd weinig nieuws is.. Ik heb Illinois ook nooit gekocht omdat het op dat moment niet trok, en er geen event was, waarmee ATS voor mij al sinds Louisiana eigenlijk wel op zn gat ligt.

ETS had wel wat betere content met nordic horizons en Benelux, maar pff..

Ben eigenlijk vooral bang dat die road trip, maar ook de bussen vooral leuk zijn voor -even-, maar uiteindelijk niet zoveel toevoegen aan een truck sim.Net als bv de driving school.. leuk voor een keer, maar verder meh
Over 2 weken is de full release van 1.61 (tot nu toe is het vrijwel altijd 2 weken na open beta)
In 1.61 zitten de voorbereidingen in voor Road Trip en kan je er wel vanuit gaan dat in deze release Road Trip eraan gaat komen. Daarmee gok ik zelf nog 4 tot 5 weken tot aan de release.

Dit jaar mogen we nog Road Trip, Coaches DLC, Iceland en South Dekota verwachten.
Misschien een verassing als we in ETS2 nog de Mercedes Benz krijgen, als ze keertje bij Mercedes niet moeilijk doen....
Heel misschien nog een versie 1.62 met wat tweaks, maar ga verder niet veel meer verwachten dit jaar.

Voor iedereen die had gehoopt dat ETS2/ATS dit jaar nog met een console versie gaat komen.
Dit is bevestigd dat dit niet gaat gebeuren door een developer op de Gamescon beurs.
Logisch, September/Oktober staat in het teken van Road Trip en Coaches DLC.
November is iedereen met GTA 6 bezig en kom je er niet tussen.
in december heb je nog de naweën van GTA 6 aanschaf en gaan ook veel mensen maar 1 game komen voor bij de feestdagen.
Dan hebben ze nog Januari als mogelijke release maand, maar daar worden de minste games verkocht en in Februari zitten alle overige grote release games weer.
Dus ik gok er op, dat we April console release krijgen als het klaar is en nooit eerder.

Je hebt helemaal gelijk dat Road Trip net als Acadamy wordt. Je stapt in een auto en gaat alle objectives ontdekken en uitspelen. Daarna wacht je weer op nieuwe content.
Dit zelfde kan je zeggen over Trucks zelf. Bij iedere DLC doe je wat achievements en je bent weer klaar (kan je in paar uurtjes voltooien). Alleen de Community zorgt ervoor dat je meer blijft spelen zoals TruckersMP, VTCs, Convoy en convoymode. qua game content ben je er snel doorheen, dat is ETS2/ATS nu eenmaal.

Coaches kijk ik zelf persoonlijk wat meer naar uit, maar er is weinig interactie zoals een BUS simulator. Maar ik kijk er zo na, de ene dag wil ik liever in een dikke scania rijden en de andere dag in een klassieke DAF105. Dit kan je nu verder uitbreiden met de keuzes of je een coach wil rijden. Iedereen moet wel begrijpen dat het een COACH DLC is en geen BUS Simulator.
Dus grotere trips en niet zoals games als bus bound, bus simulator, the bus, omsi etc.
Jeroenzer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:14:

Dit is zonder mods

Snowy Moon

In nieuwe gebieden zoals rework Benelux zal je merken dat je met gemak 10% performance verlies nu hebt. Oplossing is Scaling verlagen, spiegel resolutie lager en mods uitschakelen.
Zeker snowymoon is een performance killer, waarbij je dus beste wat settings lager moet zetten.

De game draait op een "upscale" oude engine en vooral alles op single core.
Maximaal FPS is daarom 60, ook al zie je op jouw scherm meer staan.
Alles boven de 60FPS wordt in de prullenbak gesmeten. Dus aim ervoor dat je steady 60 fps hebt ipv hoger.
[...]

Heart of Russia heeft altijd op coming soon gestaan.
De release van deze DLC was precies in de week dat de oorlog uitbrak.
Toen heeft SCS de DLC onhold gezet en later de Oekraïne paintjob pack gekoppeld aan het goede doel. Bij SCS hebben ze veel familie en vrienden in Oekraïne zitten en daarom was het besluit snel gemaakt. Deze DLC gaat vrijwel zeker nooit uitkomen en dan mag je een plank voor je kop hebben als je denkt dat dit wel zo is en dat SCS zich niet moet bezig houden met politiek en oorlog etc. Dat is niet de schuld van SCS, maar de spelers en media gaan hier opmerkingen overmaken. Hierdoor gaan ze SCS de schuld geven, terwijl het publiek juist de schuldige is.
Ze kunnen 2 dingen doen, of de DLC helemaal verwijderen van steam.
Of ze wachten net zolang tot ze geen content hebben (misschien over 2 jaar is er niks meer toe te voegen) en gaat dan stilletjes de DLC uitbrengen met 1 nieuwebericht en klaar. (niet op hypen)

[...]

Heart of Russia zal nooit worden uitgebracht. Vergeet het.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zeer spijtig wel want Rusland is een prachtig land met schitterende natuur en culturele pracht en praal waar genoeg te ontdekken valt. Ik blijf tegen beter weten in hopen en tot die tijd doen we het dan maar met wat er nu geboden wordt.

Nb. En met prachtig geef ik uiteraard geen waardeoordeel over het conflict of het bestuur van Rusland, laat dat duidelijk zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door London op 02-09-2026 20:12 ]

• phoney870
Pykow schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:59:
Heart of Russia heeft altijd op coming soon gestaan.
Ik dacht dat de status eerst op cancelled had gestaan en dat ze hem nu toch gingen uitbrengen omdat hij gisteren voor mijn idee opeens weer op coming soon stond. Maar dat had ik dus mis. Gelukkig komt er wel andere dlc aan, heb ik weer wat leuks voor de verlanglijst. En dat is een goede verlanglijst als we Road Trip, Coaches DLC, Iceland en South Dekota nog krijgen de komende maanden. Ik koop elke dlc 2 keer omdat mijn zoon en ik beiden graag op de vrachtwagen rijden op onze game pc's. En het werkt wel met steam family sharing, maar nieuwe dlc wil je toch gelijk spelen, zeker Coaches en Iceland omdat we nu beiden in Europa rijden (ik doe een rondje Europa van onder naar boven en dan naar rechts. Omdat ik nu veel in Scandinavie zit mag Iceland wel snel komen, dan kan ik die meepakken nu ik in het noorden van de kaarten ben.

[ Voor 89% gewijzigd door phoney870 op 02-09-2026 23:15 ]

De status op Steam moet je niet te veel in zien, die processen zijn allemaal geautomatiseerd en soms gebeuren er rare dingen/glitches

Het probleem met de DLC is niet alleen de politiek het is ook de techniek. Hij is al flink verouderd en qua content niet meer op het niveau dat ze tegenwoordig verwachten. Maar je moet het marketing perspectief niet onderschatten. Vreemd genoeg zijn er in het westen genoeg mensen die een soort sympathie voor Rusland blijken te hebben maar in centraal/oost Europa is dat absoluut niet het geval. Mensen hebben daar decennia lang onder het juk van het communisme geleefd, hebben met dwang Russisch moeten leren op school enz. enz. Men kijkt daar met een andere lens naar de inval van Rusland in "hun buurland". Om dan vrolijk met een DLC op de proppen te komen die nota bene verwijst naar het "hart" van Rusland zet geen zoden aan de dijk. Niet alleen zou men amper wat verkopen maar de reputatieschade die het oplevert is vele malen groter dan de winst die ze behalen aan de gamers die het wel kopen omdat ze "maling hebben aan politiek".

Een derde probleem is dat Rusland onderhevig is aan sancties en dat betekent dat SCS als EU bedrijf *STRAFBAAR* is om producten te leveren aan Rusland. Dwz dat Steam ook niet in Rusland mag leveren als EU-uitgever. De grootste markt (en het oorspronkelijke doel van de DLC) was om Russische gamers te winnen en dus ook winst te halen uit dat segment. Dat is nu onmogelijk en de winst uit Rusland zou 0 euro zijn. Er is dus vanuit commercieel oogpunt ook geen enkel nut om de DLC te openbaren.

• phoney870
Thanks, ben weer helemaal op de hoogte, maar er komt genoeg moois uit nog dit jaar, heb wel weer zin in wat nieuwe content. En ik hoop dat de Flixbus routes in Coaches komen, mijn buurvrouw is net met Flixbus van Amsterdam naar Servie gereden en dat lijkt mij wel een mooie route om zelf te gaan doen vanuit mijn woonkamer.
Waarom veranderen ze de naam dan niet in het hart of Ukraine
Want Rusland boeit mij verder ook niet veel maar het gebied van Ukraine dus wel weer .
Denk aan de Games Stalker en het gebied rond Pripyat (chernobyl) en Kiev en zo
Want de naam van die DLC is zo veranderd en dan kunnen er toch weer er aan verdienen.

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 03-09-2026 05:45 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

ravw schreef op donderdag 3 september 2026 @ 05:44:
Waarom veranderen ze de naam dan niet in het hart of Ukraine
Want Rusland boeit mij verder ook niet veel maar het gebied van Ukraine dus wel weer .
Denk aan de Games Stalker en het gebied rond Pripyat (chernobyl) en Kiev en zo
Want de naam van die DLC is zo veranderd en dan kunnen er toch weer er aan verdienen.
Ze hebben het niet nodig en hoge risico op imagoschade.
Het verlies is genomen jaren terug en er zijn heel veel mooie projecten waar jij en ik geld aan uitgegeven hebben. cargo pack, paintjobs en map uitbreidingen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een UA DLC zou natuurlijk wel tof zijn, maar ik begrijp ook dat dat nu misschien wat lastig/raar is, plus wat doe je met de bezette gebieden?

Coaches lijkt me wel echt tof, weer eens wat anders, sim-genoeg van wat ik heb gezien, en "echte" bussims zijn allemaal behoorlijk janky volgens mij. Heb ik liever iets wat gewoon goed werkt.

People as things, that’s where it starts.

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-09 19:51
Is de Coaches DLC eigenlijk een betaalde of gewoon een update?
Aangezien het lijkt dat er best veel werk inzit,
Moet zeggen dat ik er zelf niet zoveel omgeef en liever gewoon heb dat ze op het trucken focussen haha

• HMaster_II
Knolpower! schreef op donderdag 3 september 2026 @ 19:51:
Is de Coaches DLC eigenlijk een betaalde of gewoon een update?
Aangezien het lijkt dat er best veel werk inzit,
Moet zeggen dat ik er zelf niet zoveel omgeef en liever gewoon heb dat ze op het trucken focussen haha
Dat wordt een betaalde DLC. Zal ongeveer €18,00 gaan kosten vermoed ik.

• Milan1NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDjsvUxSi92-9VuXjCZo9A5R7jg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tXSefB1tDgu06rsGDUqJZy85.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmb2KKK_b-0OxuwcS8SwYooW7A8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtSxc5uTI5IrEwoEDVWnqycl.png?f=fotoalbum_large

De aankomende Netherlands map heeft de eerste bushalte in de maak. Met de officiële prefabs van SCS Software om het (proberen) compatible te maken voor de coach dlc. De map is al werkend voor versie 1.61 👍🏼 in oktober komt de eerste release van de map met een aantal steden.

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:12
Op zijn minst voor 1 van de zo'n beetje 10 (*) inmiddels DLC's in de wacht is de publicatiedatum bekend gemaakt: South Dakoto verschijnt op 24 september:

https://store.steampowered.com/news/app/270880/view/681886390551576706

*edit: ik heb het nageteld, als je Heart of Russia niet meetelt dat - zoals hierboven al is opgemerkt - waarschijnlijk nooit wordt uitgebracht (al hou ik zelf hoop voor als Poetin ooit ten val komt, de oorlog wordt beëindigd, vrede gesloten en alle bezette gebieden worden ontruimd, dat zou een veel groter feest zijn dan het vrijkomen van een DLC is) is het totale aantal Truck Simulator DLC's in de wacht op mijn verlanglijst nu 9.

[ Voor 41% gewijzigd door FairPCsPlease op 07-09-2026 11:00 ]

• FairPCsPlease
Milan1NL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De aankomende Netherlands map heeft de eerste bushalte in de maak. Met de officiële prefabs van SCS Software om het (proberen) compatible te maken voor de coach dlc. De map is al werkend voor versie 1.61 👍🏼 in oktober komt de eerste release van de map met een aantal steden.
Ik vraag me wel af wat de vereisten zullen zijn? Ik ben bang dat er een krachtiger game PC voor nodig is dan mijn 8 jaar oude Ryzen 2600 en RX 5500 XT combinatie.

• HMaster_II
FairPCsPlease schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:01:
[...]

Ik vraag me wel af wat de vereisten zullen zijn? Ik ben bang dat er een krachtiger game PC voor nodig is dan mijn 8 jaar oude Ryzen 2600 en RX 5500 XT combinatie.
Het is een stuk Drenthe wat de map-maker aan het uitwerken is in 1:4 schaal. Dat loopt zonder issues over in de normale SCS map. Het is niet veel zwaarder dan een basic mapmod. :P

FairPCsPlease schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:56:
Op zijn minst voor 1 van de zo'n beetje 10 (*) inmiddels DLC's in de wacht is de publicatiedatum bekend gemaakt: South Dakoto verschijnt op 24 september:

https://store.steampowered.com/news/app/270880/view/681886390551576706

*edit: ik heb het nageteld, als je Heart of Russia niet meetelt dat - zoals hierboven al is opgemerkt - waarschijnlijk nooit wordt uitgebracht (al hou ik zelf hoop voor als Poetin ooit ten val komt, de oorlog wordt beëindigd, vrede gesloten en alle bezette gebieden worden ontruimd, dat zou een veel groter feest zijn dan het vrijkomen van een DLC is) is het totale aantal Truck Simulator DLC's in de wacht op mijn verlanglijst nu 9.
Dan wordt het tijd om de DLC's aan te schaffen haha.
Ik heb zelf alle DLC's, omdat ik gewoon alles wil hebben van ETS2 en ATS.

• FairPCsPlease
Pykow schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:22:
[...]

Dan wordt het tijd om de DLC's aan te schaffen haha.
Ik heb zelf alle DLC's, omdat ik gewoon alles wil hebben van ETS2 en ATS.
Om een DLC aan te schaffen is het nodig dat deze uitgebracht wordt, dat is mijn hele punt: 9 DLC's zijn aangekondigd, maar niet uitgebracht, 10 als je Heart of Russia meetelt, waarbij slechts 1 van die lijst nu een release datum heeft.

In willekeurige volgorde (namelijk zoals ze toevallig bij mij in de wishlist staan):
  1. [ETS 2] Iceland (nog niet bekend)
  2. [ETS 2] Coaches (nog niet bekend)
  3. [ATS] South Dakota (dat is de enige met een datum: 24 september)
  4. [ETS 2] Isle of Ireland (nog niet bekend)
  5. [ATS] British Columbia (nog niet bekend)
  6. [ETS 2] Soul of Anatolia (nog niet bekend)
  7. [ETS 2] Heart of Russia ('binnenkort verwacht', maar dat lijkt mij een bug in Steam, deze zal waarschijnlijk nooit meer uitkomen)
  8. [ATS] North Dakota (nog niet bekend)
  9. [ATS] Road Trip: RAM & Dodge (nog niet bekend)
  10. [ATS] Road Trip: Ford (nog niet bekend)

• FairPCsPlease
De Events worden hervat, dus de release van de volgende DLC voor ATS (South Dakota volgende week op 24 september) zal weer van een Event gepaard gaan naar ik aanneem: https://blog.scssoft.com/2026/09/world-of-trucks-resuming-events.html

Versie 1.61 van American Truck Simulator is nu uit, maar opsommen wat er nieuw is laat ik aan iemand anders over: https://blog.scssoft.com/2026/09/american-truck-simulator-161-update-release.html

• HMaster_II
FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:11:
[...]

De Events worden hervat, dus de release van de volgende DLC voor ATS (South Dakota volgende week op 24 september) zal weer van een Event gepaard gaan naar ik aanneem: https://blog.scssoft.com/2026/09/world-of-trucks-resuming-events.html

Versie 1.61 van American Truck Simulator is nu uit, maar opsommen wat er nieuw is laat ik aan iemand anders over: https://blog.scssoft.com/2026/09/american-truck-simulator-161-update-release.html
Dan gaat vanmiddag ETS live in 1.61 zeker..
Ik heb niet gekeken naar de mods die mogelijk weer breken... :F Ik verwacht ellende

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:21
HMaster_II schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:01:
[...]

Ik heb niet gekeken naar de mods die mogelijk weer breken... :F Ik verwacht ellende
Die is net live, ik speel sinds een maand of 2 zonder mods (vanilla) en dat bevalt erg goed.
Zelfs een nieuw stuur (Moza R5 Racing) gekocht om nog meer te genieten. Misschien breid ik het ooit uit met een truck wheel, stalks, een clutch en een shifter, maar vond dat nu wat teveel van het goede.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• FairPCsPlease
HMaster_II schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:01:
[...]

Ik update ProMods altijd na iedere update, maar ik heb de laatste tijd weinig gereden en heb ETS nu nog op 1.59 staan en 1.60 overgeslagen, om niet voor de hele ProMods set te betalen terwijl ik maar zo weinig rij. Dus ik ga nu in één keer naar 1.61 als ProMods de complete set weer geupdate heeft.

• HMaster_II
FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:57:
[...]

Ik update ProMods altijd na iedere update, maar ik heb de laatste tijd weinig gereden en heb ETS nu nog op 1.59 staan en 1.60 overgeslagen, om niet voor de hele ProMods set te betalen terwijl ik maar zo weinig rij. Dus ik ga nu in één keer naar 1.61 als ProMods de complete set weer geupdate heeft.
Het is niet alleen ProMods. Het zijn de 100+ andere mods die ik nog heb draaien op verschillene profielen.
Mijn Convoy profiel heeft er maar 15 en daar kan al ellende in zitten.

FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:57:
Dus ik ga nu in één keer naar 1.61 als ProMods de complete set weer geupdate heeft.
Die staan nu op de servers 8)

• FairPCsPlease
ScuL schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:22:
[...]

Die staan nu op de servers 8)
Puntje van feedback: het is makkelijk dat je de hele bundel in ene kunt kopen, maar het zou ook wel makkelijk zijn als er een aparte ETS-bundel zou zijn. Vanochtend heb ik net ATS gekocht, niet wetende dat de updates van ETS ook al zo snel zouden komen, maar nu heb ik voor ETS alleen de optie om of alles los te gaan aanschaffen (Steppe, Middle East, Maghred, Cabin & Trailer packs) naast ETS Pro Mods zelf of het hele pak nogmaals met een dubbele aankoop van Canada, dat ik al had. Ook voor mensen die alleen ETS2 rijden is zo'n ETS2-only-complete bundel wel handig. Voor nu betaal ik toch maar dubbel voor Canada, ik vind het veel te handig alles als één aankoop te doen en niet zo'n hele reeks losse aankoopjes en downloads te moeten doen.

• Kebas53
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 15:48
@ScuL : Dat is SUPER-snel (y) ;)

• FairPCsPlease
Eens! Weten jullie zeker dat het geen mods zijn voor F1S? Formule 1 Simulator, @ScuL ? _O-

• FairPCsPlease
Ik was trouwens in de veronderstelling dat Road Trip puur zou draaien om zonder doel de kaart verkennen en rondrijden, maar ook voor de auto's van de ATS Road Trips heeft SCS een Quick Job en Freight Market ontworpen, met drie soorten opdrachten: pakjes bezorgen, speciale documenten bezorgen of auto's naar een car dealer toe rijden: https://blog.scssoft.com/2026/09/road-trip-quick-jobs-freight-market.html
FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:28:
[...]

Puntje van feedback: het is makkelijk dat je de hele bundel in ene kunt kopen, maar het zou ook wel makkelijk zijn als er een aparte ETS-bundel zou zijn. Vanochtend heb ik net ATS gekocht, niet wetende dat de updates van ETS ook al zo snel zouden komen, maar nu heb ik voor ETS alleen de optie om of alles los te gaan aanschaffen (Steppe, Middle East, Maghred, Cabin & Trailer packs) naast ETS Pro Mods zelf of het hele pak nogmaals met een dubbele aankoop van Canada, dat ik al had. Ook voor mensen die alleen ETS2 rijden is zo'n ETS2-only-complete bundel wel handig. Voor nu betaal ik toch maar dubbel voor Canada, ik vind het veel te handig alles als één aankoop te doen en niet zo'n hele reeks losse aankoopjes en downloads te moeten doen.
Tip: Koop Promods Europe.
De rest via Free Downloads ;) zijn kleinere bestanden en heb je dus zo binnen.
Zo doe ik het zelf ook altijd, maar ik speel heel af en toe promods en tja soms betaal ik voor promods voor 1x te gebruiken haha. ik lig niet wakker van paar centen.

Er zijn ook mensen die het 1x downloaden en dan delen via Discord.
Dat wil @ScuL niet horen, maar dat gebeurd helaas voor hun wel.
Staat mooi in de regels dat dit verboden is en juridische stappen kan betekenen, maar probeer het maar eens te traceren.
Ook mij wordt het wel eens aangeboden en dan negeer ik het.
Ik download gewoon via officiele site, dat is vertrouwd en ik gun zo team ook mijn centjes ;)
FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:52:
Ik was trouwens in de veronderstelling dat Road Trip puur zou draaien om zonder doel de kaart verkennen en rondrijden, maar ook voor de auto's van de ATS Road Trips heeft SCS een Quick Job en Freight Market ontworpen, met drie soorten opdrachten: pakjes bezorgen, speciale documenten bezorgen of auto's naar een car dealer toe rijden: https://blog.scssoft.com/2026/09/road-trip-quick-jobs-freight-market.html
Nog steeds denk ik dat ik minder Road Trip ga spelen, dan dat ik met Coaches ga rijden.
Dat heeft er mede mee te maken dat ik het juist leuk vindt om met een classic Pete in ATS te rijden met mooie sound mods. in ETS2 vindt ik het misschien wel leuker om met auto's te kunnen rijden. Straks komt ook nog eens de Scania en Ford naar ATS en dan zie ik mij niet heel snel in een auto stappen.

Maar het is een zeer leuke toevoeging en ik kijk er ook wel naar uit.
Ik hoop dat de release niet te lang op zich laat wachten. Als straks GTA VI uit is, dan speel ik denk ik 1 of 2 maanden geen ATS/ETS2 meer als er geen nieuwe content is voor coaches en road trip

FairPCsPlease schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:28:
[...]

De bundel is goedkoper dan alle pakketten los dus grosso modo krijg je sowieso korting
Pykow schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:53:
[...]

Er zijn ook mensen die het 1x downloaden en dan delen via Discord.
Dat wil @ScuL niet horen, maar dat gebeurd helaas voor hun wel.
Staat mooi in de regels dat dit verboden is en juridische stappen kan betekenen, maar probeer het maar eens te traceren.
Dat is behoorlijk schraal, het raakt ons als vrijwilligers namelijk. Wij moeten wel de kosten maken maar mensen die niet willen bijdragen compenseren ons dus niet. Als het bij ons gemeld wordt gaan we er ook achteraan natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door ScuL op 18-09-2026 16:57 ]

ScuL schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:55:
[...]

De bundel is goedkoper dan alle pakketten los dus grosso modo krijg je sowieso korting

[...]

Dat is behoorlijk schraal, het raakt ons als vrijwilligers namelijk. Wij moeten wel de kosten maken maar mensen die niet willen bijdragen compenseren ons dus niet. Als het bij ons gemeld wordt gaan we er ook achteraan natuurlijk
Moet eerlijk zeggen dat ik geen contact meer heb met deze mensen.
Zijn ook vaak wat jongere mensen of als ik het netjes moet zeggen, mensen met een laag kennis niveau hahaha.

Heb ze toen wel op aangesproken.
Het is al gratis, beetje reclame kijken en klaar.
heb je het er niet voor over om reclame of kleine bedrag neer te leggen.
Dan niet klagen ;)

Pykow schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:11:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik geen contact meer heb met deze mensen.
Zijn ook vaak wat jongere mensen of als ik het netjes moet zeggen, mensen met een laag kennis niveau hahaha.

Heb ze toen wel op aangesproken.
Het is al gratis, beetje reclame kijken en klaar.
heb je het er niet voor over om reclame of kleine bedrag neer te leggen.
Dan niet klagen ;)
En dan straks klagen dat alles onbetaalbaar word en achter een betaal muur zit.
Ja of servers laten draaien niets kost.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48
29 september release

[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2026 18:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

ravw schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:10:
[...]

En dan straks klagen dat alles onbetaalbaar word en achter een betaal muur zit.
Ja of servers laten draaien niets kost.
Die mensen die dit nu al doen, die klagen nu al dat alles achter een betaal muur of reclame muur zit. Daarom delen ze vaak de bestanden van promods onderling.
Je zou bijna een KEY met een steamID moeten hebben om dit te blokkeren, maar dat is vrij lastig en vast ook weer te omzeilen met een scs unlocker.
24 September South Dakota
29 September Road Trip

Ik verwacht zelfs heel snel een aankondiging van ijsland en Coaches voor half Oktober.
Ze willen natuurlijk niet in de release window van GTA zitten met hun content.

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste