• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pykow schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:36:
[...]
Het gaat vaak wel mis bij fatbikes en fietsers die het verschil niet zien of hun fietspad gescheiden is van het wegvak.
Als je direct een fietspad naast de weg hebt zitten waar ook de auto's zitten, dan gelden dezelfde regels dat je NOOIT voorrang hebt als je rotonde op komt rijden.
Zit er een scheiding tussen (volgens mij moet dat al minimaal 1 meter zijn), dan valt het fietspad "buiten" de rotonde en gelden weer de wegverwijzingen zoals borden en haaientanden.
Voorrang op andere fietsers? Want auto's komen toch niet op dat fietspad (wel of niet gescheiden). Fietsers rijden maar gewoon lijkt het, die kunnen de rotonde ook langs twee kanten nemen :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:46:
[...]

Voorrang op andere fietsers? Want auto's komen toch niet op dat fietspad (wel of niet gescheiden). Fietsers rijden maar gewoon lijkt het, die kunnen de rotonde ook langs twee kanten nemen :p
Wel als je af moet slaan haha.
Maar inderdaad, hier in mijn regio hebben ze zelfs bedacht om pijlen op de weg te zetten dat fietsers van beide richtingen kunnen komen.
Mogen wij als automobilisten dan ook links de rotonde pakken ;) met de hudige brandstof prijs bespaar je wel geld met zijn allen.
Boeie dat er meer ongelukken komen door "spook rijden" van fietsers en auto's :+
Hazelnoot schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:20:
https://tweakers.net/camo...RJvxUkq_%2Fs1920%2F15.jpg

Deze kunnen ze alweer gaan aanpassen, brug is er al maanden uit (om te drogen in een speciaal gemaakte verwarmde loods) en komt niet meer terug. :o
https://www.rijkswatersta...sneek-permanent-stopgezet

De andere houtenbrug de Duvelsrak staat er nog wel maar heeft ook behoorlijke schade.
Ze werken veel vanuit google maps om de gebieden na te maken en heel soms doen ze een rondje rijden in de grote steden om inspiratie op te doen.
In je eigen regio ga je toch wel de meest "onrealistische" zaken opmerken.

Het zal mij niks verbazen dat je straks geen A2 ziet vanaf Eindhoven naar Amsterdam.
maar dat je via Son en breugel langs de DAF fabriek kan rijden en dan over de A50 naar het noorden gaat via "A1" terug naar amsterdam

[ Voor 47% gewijzigd door Pykow op 27-03-2026 10:12 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Sundog
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:56
[...]

Keizer karelplein heeft als het goed is geen aanduiding dat het een rotonde betreft.
Als er geen aanduiding is van een rotonde (Blauw rond bord met witte pijlen), dan is het een kruising en heeft inderdaad rechts voorrang.
Als de aanduiding wel aanwezig is, dan heeft de bestuurder die op het rijvak van de rotonde rijd, voorrang op alle opkomende verkeer.
Huh, mij is in Nederland toch wat anders geleerd. Namelijk dat het blauwe bord alleen de verplichte rijrichting aangeeft en dat een rotonde op zich geen wettelijke status heeft qua afwijking van de 'nornale' voorrangsregels. Maar het is weer heel wat jaartjes geleden dat ik dat heb geleerd dus misschien is het veranderd.
Heb je een bron waar dat beschreven wordt?

Als je niets onthoud kan je ook niks vergeten

Sundog schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:
[...]

Huh, mij is in Nederland toch wat anders geleerd. Namelijk dat het blauwe bord alleen de verplichte rijrichting aangeeft en dat een rotonde op zich geen wettelijke status heeft qua afwijking van de 'nornale' voorrangsregels. Maar het is weer heel wat jaartjes geleden dat ik dat heb geleerd dus misschien is het veranderd.
Misschien heb ik hetzelfde probleem, ik heb mijn rijbewijs uit 2009/2010 en in de jaren kunnen er wel wat regels veranderd zijn uiteraard.

Wist je dat snelheidsborden zo'n rond bord met een rode rand en een getal erin, niet meer een snelheidslimiet is ?
Het geeft alleen nog maar aan, hoe snel je mag rijden als er een flitspaal of poltie in de buurt is en anders is het een advies :+ :+ :+ :+

Vooral met het getal 30 erin, dat kunnen ze niet handhaven haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 27-03-2026 12:21 ]

Pykow schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Misschien heb ik hetzelfde probleem, ik heb mijn rijbewijs uit 2009/2010 en in de jaren kunnen er wel wat regels veranderd zijn uiteraard.

Wist je dat snelheidsborden zo'n rond bord met een rode rand en een getal erin, niet meer een snelheidslimiet is ?
Het geeft alleen nog maar aan, hoe snel je mag rijden als er een flitspaal of poltie in de buurt is en anders is het een advies :+ :+ :+ :+

Vooral met het getal 30 erin, dat kunnen ze niet handhaven haha.
Die borden noemde mijn rijinstructeur ook “soepboorden”… dus bepaal zelf maar wat voor soep jij denkt dat het is. 😏
En die snelheid van 50 is PP, dus als je met z’n tweeën bent, is dat 100! >:)

Handsfree bellen is inderdaad verplicht. Maar WhatsApp gewoon in je hand houden mag — we zijn immers niet aan het bellen. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 27-03-2026 12:56 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

[...]

Keizer karelplein heeft als het goed is geen aanduiding dat het een rotonde betreft.
Als er geen aanduiding is van een rotonde (Blauw rond bord met witte pijlen), dan is het een kruising en heeft inderdaad rechts voorrang.
Als de aanduiding wel aanwezig is, dan heeft de bestuurder die op het rijvak van de rotonde rijd, voorrang op alle opkomende verkeer.
Ik hoop jou niet tegen te komen op bijvoorbeeld het Keizerkarelplein. Heb er vanmorgen even op gelet en ook daar staan de door jou benoemde blauwe borden met witte pijlen. Meeste rotondes hebben haaientanden staan aan de kant waar je de rotonde op moet rijden. Dat maakt het je voorrang moet geven. Een rotonde is niet per definitie een voorrangsweg.
CyberCow schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:21:
[...]

Ik hoop jou niet tegen te komen op bijvoorbeeld het Keizerkarelplein. Heb er vanmorgen even op gelet en ook daar staan de door jou benoemde blauwe borden met witte pijlen. Meeste rotondes hebben haaientanden staan aan de kant waar je de rotonde op moet rijden. Dat maakt het je voorrang moet geven. Een rotonde is niet per definitie een voorrangsweg.
Gewoon net als in Paris, op goed geluk en iedere auto die je raakt is een rondje weggeven ;)
Blijkbaar had ik het inderdaad fout.
Gelukkig hebben we in ETS2/ATS genoeg geld om ons niet druk te maken over rotondes haha.
en voorrang krijg je, die neem je niet en met zo instelling verminder je de kans op ongelukken.

Maar ik denk niet dat ik in Nijmegen gewoon met hoge snelheid de rotonde opvlieg omdat ik "voorrang" heb.
Ik kom misschien 5x per jaar ofzo in de regio van nijmegen

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 27-03-2026 16:57 ]

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:38
Sundog schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:
De Uitvoerings voorschriften BABW inzake verkeerstekens zeggen in de bepalingen over bord D1 (blauwe rotonde bord) onder andere het volgende:

Dit bord wordt slechts toegepast in combinatie met plaatsing van bord B6 en haaientanden bij de aansluiting van toeleidende wegen op de hoofdrijbaan van de rotonde. De vormgeving van de toeleidende wegen is zonodig aangepast aan de voorrangsregeling.

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:38
De manier waarop Events vorm krijgen in-game krijgen wordt anders, met een meer directe koppeling tussen de game en de Events, waardoor je niet hoeft in te loggen bij World of Trucks, maar direct in-game rewards kunt claimen, voortgang van de community goals bekijken et cetera. Ik vind het wel een goede ontwikkeling, maar het betekent wel dat we het even zonder Events moeten doen:

https://blog.scssoft.com/...efuelling-our-events.html
FairPCsPlease schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:01:
De manier waarop Events vorm krijgen in-game krijgen wordt anders, met een meer directe koppeling tussen de game en de Events, waardoor je niet hoeft in te loggen bij World of Trucks, maar direct in-game rewards kunt claimen, voortgang van de community goals bekijken et cetera. Ik vind het wel een goede ontwikkeling, maar het betekent wel dat we het even zonder Events moeten doen:

https://blog.scssoft.com/...efuelling-our-events.html
We eten ook allemaal waarom dit aangepast dient te worden.
World of Trucks werkt met de API van STEAM
(daarom moet je ook altijd iedere item REDEEM ON STEAM anaklikken en inloggen)

Op de consoles heb je geen connectie met steam, dus kunnen console spelers niet meedoen aan hun World of Trucks events.

Vervolgens hebben ze een "testje" gedaan met het verkrijgen van items via Achievements.
Als je alle missies hebt voltooid in de Driver acadamy, unlock je een achievement en krijg je paintjob en items voor in je vrachtwagen.
Goh, laat consoles nu ook een achievements systeem hebben :o

Ik vermoed dus zelf dat ze nu echt bijna klaar zijn met de console versie.
Ook al verwacht ik eerst Coaches DLC voor alleen PC en daarna pas een Console editie.

• FairPCsPlease
@Pykow, dat we dat allemaal weten, lijkt me een te sterke formulering. Ikzelf heb er niet zoveel inzicht in dat ik dit wist, dus bedankt voor de uitleg. Het klinkt best plausibel!

Wat je slotopmerking betreft, ik vraag me af wat eerder zal komen: Coaches of Road Trip. Persoonlijk spreekt het laatste me meer aan. Ook al heeft in het echie reizen met de bus mijn voorkeur (uiteraard, want OV dus minder uitstoot) vraag ik mij af of het in het spel wel zo leuk is om buschauffeur te zijn?
FairPCsPlease schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:05:
@Pykow, dat we dat allemaal weten, lijkt me een te sterke formulering. Ikzelf heb er niet zoveel inzicht in dat ik dit wist, dus bedankt voor de uitleg. Het klinkt best plausibel!

Persoonlijk spreekt het laatste me meer aan. Ook al heeft in het echie reizen met de bus mijn voorkeur (uiteraard, want OV dus minder uitstoot) vraag ik mij af of het in het spel wel zo leuk is om buschauffeur te zijn?
van Coaches spreek je vaak niet van OV.
Maar meer bus reizen .....
Dus van Utrecht richting Spanje ... Oostenrijk en zo ..
Dus eigenlijk wat je nu een beetje doet alleen dan met bussen.

Alleen dan vaak met losgeslagen vakantiegangers achterin.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• FairPCsPlease
ravw schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:19:
Dus eigenlijk wat je nu een beetje doet alleen dan met bussen.

Alleen dan vaak met losgeslagen vakantiegangers achterin.
Dan doe ik hetzelfde als wat je met een truck ook hoort te doen: de lading goed vast sjorren! _O-
FairPCsPlease schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:05:

Wat je slotopmerking betreft, ik vraag me af wat eerder zal komen: Coaches of Road Trip. Persoonlijk spreekt het laatste me meer aan. Ook al heeft in het echie reizen met de bus mijn voorkeur (uiteraard, want OV dus minder uitstoot) vraag ik mij af of het in het spel wel zo leuk is om buschauffeur te zijn?
Eigen rij je in ETS2 en ATS al van A naar B en hoef je niet druk te maken hoe je lading de rit overleeft.
met de coaches DLC ga je ook weer van A naar B en krijg je wel min punten als je niet netjes rijdt.
(zal vast ook wel weer een instelling worden om het uit te zetten / easy mode of realistic mode)

Fijn OV lekker gedrukt staan in de bus tijdens de spitsuren, luidruchtige tieners die op tiktok zitten.
Praat even als een oude man van 35, die alleen 1x met de bus is gegaan een paar maanden terug vanwege hevige sneeuwval en mijn auto met zomerbandjes.

maar een bus zelf besturen is echt wel leuk in games als The Bus.
FairPCsPlease schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:04:
[...]

Dan doe ik hetzelfde als wat je met een truck ook hoort te doen: de lading goed vast sjorren! _O-
Ja maar een lading maakt geen geluid als je een keertje hard gaat remmen :P

• lameeuw
  • Laatst online: 10:20

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Pykow schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:17:
[...]

Eigen rij je in ETS2 en ATS al van A naar B en hoef je niet druk te maken hoe je lading de rit overleeft. Met de coaches DLC ga je ook weer van A naar B en krijg je wel min punten als je niet netjes rijdt. (zal vast ook wel weer een instelling worden om het uit te zetten / easy mode of realistic mode)

Fijn OV lekker gedrukt staan in de bus tijdens de spitsuren, luidruchtige tieners die op tiktok zitten. Praat even als een oude man van 35, die alleen 1x met de bus is gegaan een paar maanden terug vanwege hevige sneeuwval en mijn auto met zomerbandjes.

maar een bus zelf besturen is echt wel leuk in games als The Bus.
[...]
Ja maar een lading maakt geen geluid als je een keertje hard gaat remmen :P
Als je hard genoeg remt is dat ook snel stil ? :P

[ Voor 56% gewijzigd door lameeuw op 01-04-2026 23:55 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ais2n18kEw3FBuxtqzlyEQDjYVg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/y7h0AMuUz7hgyLQN11aV1csV.png?f=user_large

Zo weer even de recenste promods binnen gehaald. Lijstje wordt steeds groter hahah :+

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:11
1.59 wordt nogal een update heb ik het idee. Thermoking als brand is nu ook toegevoegd aan 1.59 als vv voor alle standaard unbranded koelers. Vind dat wel echt serieus dik.

Ben benieuwd wanneer 1.59 launched
Milan1NL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:41:
[Afbeelding]

Zo weer even de recenste promods binnen gehaald. Lijstje wordt steeds groter hahah :+
Je weet dat er ook een bundel beschikbaar is?
https://store.promods.net...s-ets2-1-58-update-bundle
:)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• FairPCsPlease
Ik wist dat niet. Handig! Daar ga ik voortaan gebruik van maken. Dank.

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-04 12:36

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:31:
1.59 wordt nogal een update heb ik het idee. Thermoking als brand is nu ook toegevoegd aan 1.59 als vv voor alle standaard unbranded koelers. Vind dat wel echt serieus dik.

Echte merken in de game is wel leuk

Ik zie dat er ondertussen een bijbehorend filmpje is
Edit/ook op SCS
https://blog.scssoft.com/...date-thermo-king.html?m=1

[ Voor 7% gewijzigd door Chantal_NL op 09-04-2026 13:01 ]

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

lord_fh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:31:

Er is alleen weinig nieuws voor ATS 1.59.
We weten alleen dat Louisiana voorbereidingen hierin gaan zitten en dat de nieuwe Volvo VNL geteased is in een banner (nog geen officieel blog post).
Ook is er een nieuwe Construction equipment gevonden, maar we weten nog niet welk merk het is.

Ik had het zelf helemaal verkeerd ingeschat, want ik had deze week de Open Beta 1.59 verwacht, gezien het feit hoe de blog posten gemaakt werden en wat ik op verschillende fora's en websites heb gelezen.
We weten 100% zeker dat BeNeLux in 1.59 zal gaan zitten, dat hebben ze bevestigd.

Ik hoop eigenlijk nog op een verrassing dat we nog niet zagen aankomen.
Bijvoorbeeld toch een Peterbilt Rework dat klaar is of iets dergelijks.

Ze hebben tijdens de stream van afgelopen week wel duidelijk aangegeven dat we nog deze week nieuws krijgen over de Console editie.
Dat kan betekenen dat we een release window krijgen of een blog post dat ons een update geeft over de status van de game. Maar er is echt aangegeven dat we deze week nog informatie gaan krijgen.

Oja en mochten mensen het gemist hebben:
ETS2 gaat Turkije toevoegen. Ze hebben al een video klaar staan en gedeeld met IGN.
https://x.com/IGN_Turkey/status/2041788982472712338?s=20
Er gaan nu al geruchten rond, dat Turkije eerder uit gaat komen dan de rework van de UK

Als laatste, maar dit zijn geen geruchten maar meer speculaties:
Paar dagen terug heeft SCS een nieuwe x account aangemaakt voor JP (Japan)
https://x.com/SCSsoftware_JP

Nu lees ik dat de kans aanwezig is dat SCS met Asian Truck Simulator gaat komen.
Met als reden/uitleg:
In ETS2 zijn alle Europese landen nu gepland of uitgebracht en kunnen ze geen nieuwe landen DLC meer verkopen (Turkije zou de laatste DLC gaan worden, was toen nog niks van bekend)
ATS zijn de laatste Staten van USA aangekondigd en gaan ze naar Canada, ze hebben een probleem met de schaal voor de kleine staten East side zoals straks met New york etc.
Hierdoor zou het kunnen zijn dat ze voorlopig geen ATS map DLC's kunnen uitbrengen.

Dit zou betekenen dat er alleen Rework projecten overblijven, maar dat brengt geen geld in het laadje.
Dus kan het een logische stop zijn, dat ze een stap gaan maken naar Azie en te beginnen bij Japan.
De community is erg groot in dit land en dus is er ook animo hiervoor.

Persoonlijk denk ik dat SCS gewoon een native japanse kanaal wilt hebben zodat ze de game taal en "nieuws blogs" toegankelijker kunnen maken voor deze landen.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
Misschien dat er een WTS komt? :) World Truck Simulator.

• FairPCsPlease
lifeguard schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:23:
Misschien dat er een WTS komt? :) World Truck Simulator.
Beter idee dan alle continenten stuk voor stuk af te gaan, want dan krijgen we niet alleen LATS (Latin American Truck Simulator), maar ook nog twee keer ATS. African Truck Simulator en Australian Truck Simulator. Dat schept naamsverwarring. *edit: nog drie keer ATS. Antarctican Truck Simulator niet te vergeten.

Die naamsverwarring is er trouwens ook als SCS de ruimte in gaat, met MTS en MTS: Moon Truck Simulator en Mars Truck Simulator. _O-

[ Voor 6% gewijzigd door FairPCsPlease op 09-04-2026 18:35 ]

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
Maak er in de ruimte dan maar LTS en MTS van. Lunar Truck Simulator en Marsian Truck Simulator..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FairPCsPlease schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:33:
[...]

Beter idee dan alle continenten stuk voor stuk af te gaan, want dan krijgen we niet alleen LATS (Latin American Truck Simulator), maar ook nog twee keer ATS. African Truck Simulator en Australian Truck Simulator. Dat schept naamsverwarring. *edit: nog drie keer ATS. Antarctican Truck Simulator niet te vergeten.
En Asian Truck simulator?

/▌

• Milan1NL
Hah, nee wist ik niet. Maar ik gun het jullie die donaties. Jullie werken allemaal hard aan deze map mod. En sinds ik jullie map vanaf versie 1 al gebruik, vind ik het meer dan waard. <3

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Japan zou ik wel erg leuk vinden, want in dat land speelde de eerste truck 'sim' die ik ooit heb gespeeld, Payload voor de MSX, uit 1985 :*)
Qua graphics gaan ze er in ieder geval op vooruit :+

• FairPCsPlease
Marzman schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:40:
[...]

En Asian Truck simulator?
Die noemde ik niet omdat @Pykow die al genoemd had, maar inderdaad, die telt natuurlijk wel mee. Vier games genaamd ATS. 8)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FairPCsPlease schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:26:
[...]

Die noemde ik niet omdat @Pykow die al genoemd had, maar inderdaad, die telt natuurlijk wel mee. Vier games genaamd ATS. 8)
Ik weet niet of je wel eens in Afrika of Azie geweest bent, maar daar gaan ze wel veel werk mee hebben. Ik denk dat ze niet alle landen er dan in krijgen door beperkingen in de engine. Vrouwen die met bananen op hun hoofd lopen op de snelweg, random politiecontroles in elk dorp dat je ze geld moet geven, in het donker zie je niks omdat iedereen met groot licht rijdt en in Zuid/Oost Azia bromfietsen die van alle richtingen op je af komen en leuke kleurtjes in de lampen ;) Ik zou het wel meteen kopen als ze het maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 10-04-2026 09:49 ]

/▌

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:49
Ik heb liever dat we eerst een ETS3 krijgen met een veel betere engine voordat we weer allerlei uitbreidingen gaan krijgen.

Ik ben wel toe aan wat nieuwere graphics en zo. Nu krijgen we bussen in een truck sim, maar bakwagens missen al. Spel loopt ook gewoon niet lekker en lijkt meer gemaakt te zijn voor wat lagere spec computers en natuurlijk in een eerdere tijd.

Spel kost natuurlijk ook geen drol op t moment. 5 euro. Ik heb best wel 60 euro over voor een nieuwe ets.
mamorunl schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:02:
Ik heb liever dat we eerst een ETS3 krijgen met een veel betere engine voordat we weer allerlei uitbreidingen gaan krijgen.

Ik ben wel toe aan wat nieuwere graphics en zo. Nu krijgen we bussen in een truck sim, maar bakwagens missen al. Spel loopt ook gewoon niet lekker en lijkt meer gemaakt te zijn voor wat lagere spec computers en natuurlijk in een eerdere tijd.

Spel kost natuurlijk ook geen drol op t moment. 5 euro. Ik heb best wel 60 euro over voor een nieuwe ets.
Dat zeg ik al jaren.
ik speel ook andere truck sims en die zien er vaak al veel beter uit en meer options , zo als uitstappen, alles na lopen zelfs tanken en zo ...
eten en drinken kopen... :-)

Neem deze eens als voorbeeld:
https://store.steampowere...40/Truck_World_Australia/

Dat ziet er toch al een heel stuk beter er uit .. hoop dat die snel uitkomt.

• mamorunl
ravw schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:32:
[...]

Dat zeg ik al jaren.
ik speel ook andere truck sims en die zien er vaak al veel beter uit en meer options , zo als uitstappen, alles na lopen zelfs tanken en zo ...

Ja, dat is inderdaad al een grote stap vooruit. Helaas zit ETS2 nog steeds in 2012 of zo. Zelfs met de nieuwe 'rebuilds'.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:32:
[...]

Dat zeg ik al jaren.

Zoals?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FairPCsPlease
Dat heeft ook zijn voordelen. Ik heb mijn huidige game PC zelf gebouwd (de eerste keer dat ik dat deed) in april 2018 (dus nu 8 jaar geleden) rond een Ryzen 5 2600. Videokaart upgrade in mei 2020 (een RX 5500XT, mijn eerste videokaart die een extra voedingskabel vereiste), dus die is nu bijna 6 jaar oud. En als wat ik wil spelen, speelt nog goed, inclusief ETS 2 en ATS. Dat vind ik een grote vooruitgang ten opzichte van eerdere jaren, toen ik een nieuwe PC of videokaart iedere 4 jaar of zo aanschafte. Veel minder verspilling zo. :)

(en niet alleen beter voor het milieu, maar óók voor mijn portemonnee, ik moet er niet aan denken in de huidige tijd dat AI prijzen van allerlei hardware zo enorm opdrijft een nieuwe PC te gaan samenstellen).

[ Voor 10% gewijzigd door FairPCsPlease op 11-04-2026 10:07 ]

• mamorunl
FairPCsPlease schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:05:
[...]

Dat heeft ook zijn voordelen. Ik heb mijn huidige game PC zelf gebouwd (de eerste keer dat ik dat deed) in april 2018 (dus nu 8 jaar geleden) rond een Ryzen 5 2600. Videokaart upgrade in mei 2020 (een RX 5500XT, mijn eerste videokaart die een extra voedingskabel vereiste), dus die is nu bijna 6 jaar oud. En als wat ik wil spelen, speelt nog goed, inclusief ETS 2 en ATS. Dat vind ik een grote vooruitgang ten opzichte van eerdere jaren, toen ik een nieuwe PC of videokaart iedere 4 jaar of zo aanschafte. Veel minder verspilling zo. :)

(en niet alleen beter voor het milieu, maar óók voor mijn portemonnee, ik moet er niet aan denken in de huidige tijd dat AI prijzen van allerlei hardware zo enorm opdrijft een nieuwe PC te gaan samenstellen).
Ook dat is begrijpelijk uiteraard. Maar iedereen hoeft ook niet op 100% te spelen. Kijk naar GTA V bijvoorbeeld. Ook al heel lang uit, maar dat ziet er wel al veel beter uit. Als je nu kijkt naar wat andere simulators, zien die er ook al veel beter uit. Sommigen draaien op unreal 5.

Wat ik maar wil zeggen is: het lijkt alsof het spel uitgebracht is waarbij de maximale pc een medium of lage spec pc moet zijn. Na zo'n lange tijd zou je een nieuwere engine verwachten die het ook goed doet op de huidige spec pcs waarbij uiteraard rekening gehouden kan worden met lagere.
mamorunl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:54:
[...]

Ook dat is begrijpelijk uiteraard. Maar iedereen hoeft ook niet op 100% te spelen. Kijk naar GTA V bijvoorbeeld. Ook al heel lang uit, maar dat ziet er wel al veel beter uit. Als je nu kijkt naar wat andere simulators, zien die er ook al veel beter uit. Sommigen draaien op unreal 5.

Wat ik maar wil zeggen is: het lijkt alsof het spel uitgebracht is waarbij de maximale pc een medium of lage spec pc moet zijn. Na zo'n lange tijd zou je een nieuwere engine verwachten die het ook goed doet op de huidige spec pcs waarbij uiteraard rekening gehouden kan worden met lagere.
Denk eerder dat het bij hun een financiële kwestie is , eigen engien of een externe engine gebruiken die dan veel meer kost.
En ik denk daarom ook dat ze het bij hun oude engine houden .. dat ze toen alles om gegooit hebben voor de direct X 11 , dat vind ik zelf vreemd .. want de motor blijft het zelfde.
IK zie het met MSFS 2024 ook . het is mooi .. maar het blijft zonder die streamings diensten gewoon FSX .
Want de zelfde problemen die je toen had, daar loop je nu ook nog tegen aan.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 19:29
Misschien mogen we nog blij zijn dat ETS2 en ATS niet op Unreal Engine draaien. :) Bijna elke game dat ik in bezit heb dat op die engine draait crasht om de zoveel tijd. :X :r

En ik heb nou niet zo'n heel slechte PC qua specs.

[ Voor 16% gewijzigd door Robinho96 op 11-04-2026 23:23 ]

mamorunl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:54:
[...]

Nee de Engine waar ze op draaien is uit 2009 - 2012, ze hebben daarna steeds verder ontwikkeld.
Alleen in deze tijd hadden we geen Multi-CPU en cores die naast elkaar draaien.
Wat nu betekend dat de game op 1 core draait en daarom ook nooit meer dan 60 FPS kan afspelen.
Natuurlijk kan je de FPS hoger krijgen in game, maar alles boven de 60FPS gaat verloren door de engine en wordt NIETS meegedaan.

Ze zijn op dit moment de hele engine opnieuw aan het schrijven en hebben bewust niet gekozen voor Unity, UE5, maar blijven alles in eigen beheer houden, zodat ze ook echt weten of iets werkt.

Wat mooi is, ze hebben gisteren nog een leuke video online gezet met wat informatie hierover.
https://blog.scssoft.com/...-consoles-dev-talk-2.html

• mamorunl
Pykow schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:31:
[...]

Nee de Engine waar ze op draaien is uit 2009 - 2012, ze hebben daarna steeds verder ontwikkeld.
Wat nu betekend dat de game op 1 core draait en daarom ook nooit meer dan 60 FPS kan afspelen.
Natuurlijk kan je de FPS hoger krijgen in game, maar alles boven de 60FPS gaat verloren door de engine en wordt NIETS meegedaan.

Ze zijn op dit moment de hele engine opnieuw aan het schrijven en hebben bewust niet gekozen voor Unity, UE5, maar blijven alles in eigen beheer houden, zodat ze ook echt weten of iets werkt.

Wat mooi is, ze hebben gisteren nog een leuke video online gezet met wat informatie hierover.
https://blog.scssoft.com/...-consoles-dev-talk-2.html
Interessant. Ben benieuwd :)
Pykow schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:31:
[...]

Ik had in 2005 al een Athlon X2 en zelf de Phenom II was daar al voor. 2007
meerder cores.

Core 2 Duo / Quad-core was al mainstream vóór 2010.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 14-04-2026 01:37 ]

1 week later dan ik had voorspeld/verwacht
Maar de Open Beta voor ATS is zojuist uitgebracht!

Jammer dat ze alleen financieel informatie hebben toegevoegd aan de UI en nog steeds niet de job page.
Zal waarschijnlijk meer werk zijn geweest.
Het is wel erg mooi dat je nu direct schade aan Truck, Trailer en lading kunt aflezen.
Financieel zal ik waarschijnlijk uitzetten.

Ook zeer mooi dat ze wat aan geluid tweaks hebben doorgevoerd en een kleine stap naar betere performance aan het zetten zijn met GPU geheugen te optimaliseren.
Echte performance en stabilteit winst ga je pas krijgen als ze de CPU verbruik optimaliseren.

Oja en de Omleidingen / Detours zijn uitgeschakeld voor een langere tijd omdat er wat problemen waren.
Ik had dit toch uitstaan, want heel vervelend om soms 200km om te moeten rijden.
(Dit zijn niet de Random events zoals wegwerkzaamheden, politie aan de kant etc)
https://blog.scssoft.com/...simulator-159-update.html

• lord_fh
We hebben de Benelux al uitgeknipt en gaan het in ProMods inplakken. Hier gaan wel een paar weken overheen

• Rivanov
  • Nu online
Yeah. Mooi even m'n vanilla profile hiervoor gebruiken om de Benelux Rework te testen.
Eens kijken hoe hier de omgeving eruit ziet (regio Eindhoven).

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2026 11:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online
ScuL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:23:
We hebben de Benelux al uitgeknipt en gaan het in ProMods inplakken. Hier gaan wel een paar weken overheen
Werk eens door! :(

*;

• Milan1NL
Iemand al de 1.59 beta gespeeld? Extreem slechte performance.. OP scs forum ook al een paar bug meldingen erover..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09
Milan1NL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:57:
Iemand al de 1.59 beta gespeeld? Extreem slechte performance.. OP scs forum ook al een paar bug meldingen erover..
Met ATS, direct daarna gestopt. Was niet te doen. Ik vermoed dat er snel fixes voor komen.

|>

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:57
Stuk gereden in ETS. Osnabruck -> Dortmund -> via A12 langs Arhnhem -> Apeldoorn -> Osnabruck.
Ik heb niet veel gemerkt van performance issues. Ik moest wel een stuk of 10 mods verwijderen.
Ik merk nog niks verder. Ik heb wel Brutal Traffic uit gezet als test. Morgen weer even een stuk rijden voor test.

The S in IOT stands for security.

• lifeguard
Gisteren stukje Eindhoven gereden, maar performance was redelijk stabiel. In de stad soms wel behoorlijke inkakker en stutters maar dat ben ik gewend. Zal met de tijd echt wel verbeteren.

Omgeving van Eindhoven met de huizen e.d vond ik wel echt heel tof.

• Rivanov
  • Nu online
Je kunt nu als De Rooy spelen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owE-QGPB76FXuSzYMO9KPb_T1Uk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Yzq4OxsFtGqAbR1a4loY5ftf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7XJQ8v4Jd4yDDrwJxZLj7cs9zM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qWNPZ8m4PC8WbVu7HMyoCvo6.png?f=user_large

• Rivanov
  • Nu online
En van SCS Forum.
FYI, setting "r_buffer_page_size" to values above 10 can cause crashes now as SCS have made changes to this process.
Also as per https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=350110, changing config values counts as modding and may invalidate any crash reports.

• Rivanov
  • Nu online
Erg nice hoor! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-DAH9rTWRo96XV8sVuHmEz1xsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOvQRqLQDteOd7IeehG5guvE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_rO8ttdYCXFblwb_McsYcSvrgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wHSFx3MI48qaFj0CYSyBvhs8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/go6kaJmsdK9riStHbJif5qAvYvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46oIp6rR6WCO26KIPCc5YHpf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IINHwGq8xoDj8g-diMg8hAYDgIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TjRJGwaK0TmTASXin6hw1oxS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifKUGKy8I87M-xM62K5rtnbiu28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kcbYHIR4RgpNYHy3cbZwlSiO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR8mderVOghXPHbzG3FMe7Z12BE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNawROA6YzH7zmWX1CccLVeD.png?f=fotoalbum_large

• Rivanov
  • Nu online
Ik mis alleen ASML. :+
Bouwen jullie die wel in de map @ScuL ? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef5M80yp7e1qlLP2X5VDcaRZunk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xiSKpmgTezZBXlaxX6cWmMUR.png?f=fotoalbum_large

In eerste instantie geen grote veranderingen.

Dingen die wel gaan komen:
nieuwe stroommasten / pylonnen
nieuwe bovenleidingen voor alle sporen in de Benelux
nieuw asfalttype, dit lichtgrijs is veel te licht voor NL
terugplaatsen van typerende bebording zoals BOB campagnes en aanverwanten
vervangen van merken bij alle benzinestations in de Benelux (met het TCP)

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014

Zover ik weet zijn ze de engine wel aan het upgraden. Mogelijk dat daardoor de eisen om de game te kunnen spelen ook omhoog gaan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Rivanov
  • Nu online

• lord_fh
Ik vermeed NL altijd omdat het zo outdated en slecht was, maar ben nu echt aan het wachten op 1.59 , zo blij met de rework! Lekker ritjes Benelux doen !!

K twijfel zelfs om een andere pc aan te schaffen weer eens, met een 3070 ofzo , en dan weer lekker vollepijp te gaan, meteen met promods ook , desnoods voorlopig op 1.59 blijven straks 😁

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

lord_fh schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:28:
Ik vermeed NL altijd omdat het zo outdated en slecht was, maar ben nu echt aan het wachten op 1.59 , zo blij met de rework! Lekker ritjes Benelux doen !!

K twijfel zelfs om een andere pc aan te schaffen weer eens, met een 3070 ofzo , en dan weer lekker vollepijp te gaan, meteen met promods ook , desnoods voorlopig op 1.59 blijven straks 😁
Promods kun je enkel spelen als je alle dlc hebt toch? Ik heb er een paar niet. Maar zou wel gebruik willen maken van promods. Maar dat gaat volgens mij niet he?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Oxigeon schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:58:
[...]

Promods kun je enkel spelen als je alle dlc hebt toch? Ik heb er een paar niet. Maar zou wel gebruik willen maken van promods. Maar dat gaat volgens mij niet he?
Je moet alle MAP DLC's hebben, de rest van de DLC's maken niets uit.

• lifeguard
Lekker Ventje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:35:
[...]

Zover ik weet zijn ze de engine wel aan het upgraden. Mogelijk dat daardoor de eisen om de game te kunnen spelen ook omhoog gaan.
ze hebben eerder al aangegeven in een filmpje te werken aan de engine/graphics.

wel met de kanttekening, dat ze mensen met oudere hardware niet uit willen sluiten. verwacht dus geen hele grote verschillen in vereisten :)
Pagina: 1 ... 166 167 Laatste