Dito dank. Wie mijn vraag hierboven het eerste beantwoord krijgt in gedachten een vracht knuffels! (of een vracht kratjes bier of fris, als je dat liever hebtChantal_NL schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:18:
[...]
Als je de Krone DLC hebt zou hij in de Freight Market moeten verschijnen, als je een zeil- en/of koeltrailer hebt gekozen dan kan op door op het tandwieltje te drukken een ander type of kleur trailer kiezen
Je zal dan eerst naar het bedrijf toe moeten rijden, en let op hij is alleen beschikbaar voor opdrachten onder de 350KMFairPCsPlease schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:14:
[...]
Dank! Ik zocht of ik de trailer zag in de lijst met opdrachten, ik wist niet dat je een opdracht kunt aanvaarden en trailer wijzigen.
Moet je dat doen op het moment dat je de vracht selecteert in de lijst of krijg je dat tandwiel te zien op het moment dat naar het bedrijf toe bent gereden en op het bedrijventerrein aankomt?
Ik kies altijd een bijpassende trailer,
En ik heb daar ook mijn eigen koeltrailer toegevoegd
Ik vind het leuk om regelmatig een andere trailer te pakken (dieplader of dumper ofzo) en soms vind ik het leuk om met mijn eigen koeltrailer te rijden … op deze manier kan dat zonder terug te moeten rijden naar mijn garage
Ik zie de lading knuffels wel verschijnen 🤣
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Je moet dat doen op het moment dat je bij het bedrijf bent en voordat je daar de vracht daadwerkelijk accepteert.FairPCsPlease schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:14:
[...]
Dank! Ik zocht of ik de trailer zag in de lijst met opdrachten, ik wist niet dat je een opdracht kunt aanvaarden en trailer wijzigen.
Moet je dat doen op het moment dat je de vracht selecteert in de lijst of krijg je dat tandwiel te zien op het moment dat naar het bedrijf toe bent gereden en op het bedrijventerrein aankomt?
LET OP: het kan de ritprijs veranderen, zowel ten goede als ten kwade. Als je bijvoorbeeld van een enkele trailer naar een dubbele gaat, kan het vrachtgewicht omhoog gaan en dus ook de ritprijs.
Wanneer je op het bedrijventerrein staat en daar dan de opdracht aanneemt.FairPCsPlease schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:14:
[...]
Hetzelfde als je nu eerst je GPS kan instellen op een opdracht.
Je rijdt naar een bedrijf en dan moet je hem vanaf daar nog een keer bevestigen, dan heb je ook de mogelijkheid om trailers te wijzigen.
Ik doe dit soms als ik HTC,dubbel trailers wil rijden.
Liever pak ik ze vanuit vrachtencentrum dan via eigen trailer, dat is minder achteruit rijden haha
Angelo NL / Global Cargo VTC
Voor mensen in dit topic opgelet. 1.51 heeft waarschijnlijk een zeer korte levensduur. Dus stop niet te veel moeite in allerlei lastige modcombinaties
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Grote kans dat ik ETS 1.51 niet eens ga spelen dus, eerst maar eens tijd vinden voor Arkansas e.d..ScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 01:21:
Voor mensen in dit topic opgelet. 1.51 heeft waarschijnlijk een zeer korte levensduur. Dus stop niet te veel moeite in allerlei lastige modcombinaties
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Jullie slaan 1.51 dus ook over?ScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 01:21:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee wij hebben het voor elkaar gekregen om onze content die eigenlijk eerder dit jaar uitgebracht had moeten worden in deze release te bakken.
ProMods 2.71 is dus nu uit met een gigantische verbouwing van Parijs (en verborgen straatjes) en eindelijk de volledige Franse A1 van de Belgische grens tot aan de Porte de la Chapelle. En uiteraard de nieuwe gebieden in Duitsland. Er is nu dus ook een continue snelweg van Antwerpen via Eindhoven naar Duisburg!
Maar ProMods 2.72 zal niet lang op zich laten wachten (zonder nieuwe content t.o.v. 2.71). Ik geef dit hier alleen op GoT zodat jullie er rekening mee kunnen houden als je grote mapcombinaties hebt doe dit dan niet op 1.51 aangezien 1.52 vrij rap gaat komen.
ProMods 2.71 is dus nu uit met een gigantische verbouwing van Parijs (en verborgen straatjes) en eindelijk de volledige Franse A1 van de Belgische grens tot aan de Porte de la Chapelle. En uiteraard de nieuwe gebieden in Duitsland. Er is nu dus ook een continue snelweg van Antwerpen via Eindhoven naar Duisburg!
Maar ProMods 2.72 zal niet lang op zich laten wachten (zonder nieuwe content t.o.v. 2.71). Ik geef dit hier alleen op GoT zodat jullie er rekening mee kunnen houden als je grote mapcombinaties hebt doe dit dan niet op 1.51 aangezien 1.52 vrij rap gaat komen.
Dank voor de waarschuwing @ScuL . Om de eTrailer uit te proberen ben ik naar 1.51 over gegaan, nu dus in mijn vanilla profiel, maar ik zal dan maar wachten op versie 2.72 van Pro Mods voor ik weer met mijn ProMods profiel verder ga.
Ik las al het gerucht dat de 5 duitse steden die nog niet in 1.51 zaten al heel ver klaar zijn.ScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 01:21:
Zal het verassend vinden als dit al in 1.52 gaat komen, lijkt mij nog al vroeg.
Maar dat verklaard wel jouw opmerking om niet aan map combinaties te gaan zitten.
Ik had ook al verwacht dat 1.51 de ondersteuning bied voor Griekenland DLC.
Dus ik verwacht ook zelf op zeer korte termijn een update naar 1.52 voor Griekenland.
Begin November verwacht ik zelf dat Griekenland al uit gaat komen.
Er is zelfs een gerucht (dat was bij 1.51 al zo) dat er een patch gaat komen (en dat kan dus 1.52 zijn) waarbij er geen open BETA gaat zijn en direct naar een release gaat. Ik betwijfel dit nog steeds.
De nieuwe trailers die uit zijn gekomen vindt ik wel erg leuk om te gebruiken.JPD68 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:28:
[...]
Grote kans dat ik ETS 1.51 niet eens ga spelen dus, eerst maar eens tijd vinden voor Arkansas e.d..
Ik mag er publiekelijk geen antwoord op geven maar ik kan denk ik wel loslaten dat we vóór het Sinterklaasfeest al op 1.53 zullen zitten.
Ben eerlijk gezegd een beetje benieuwd hoe de community dit gaat handelen. Mapcombo-liefhebbers zullen enorm zuur worden denk ik. TruckersMP gaat ook regelmatig breken
Ben eerlijk gezegd een beetje benieuwd hoe de community dit gaat handelen. Mapcombo-liefhebbers zullen enorm zuur worden denk ik. TruckersMP gaat ook regelmatig breken
[ Voor 38% gewijzigd door ScuL op 24-09-2024 10:14 ]
Het is ook een beetje kip-ei verhaal. Community wil alleen maar nieuwe features en ontwikkelingen.. SCS luistert hier naar maar dat zorgt wel voor telkens veranderende builds.ScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:11:
Ik mag er publiekelijk geen antwoord op geven maar ik kan denk ik wel loslaten dat we vóór het Sinterklaasfeest al op 1.53 zullen zitten.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is het niet mogelijk om voor ProMods kleinere patches uit te brengen? Of moet er toch heel veel gewijzigd worden voor iedere update? Ik kan mij voorstellen dat er in de tussentijd wel eens een gebied al bijgewerkt is die dan als tussentijdse update uitgebracht kan worden.
Of ben ik te veel update rondes gewend?
Of ben ik te veel update rondes gewend?
The S in IOT stands for security.
Mogelijk is er weinig, gezien het feit dat ons gehele modpakket inmiddels zo'n 20GB beslaat. Het bestaat uit zo veel kleine radertjes, dat als je het ene tandwiel vervangt door het andere het elders weer effecten kan hebben.
We hebben in het verleden wel eens experimenten gedaan met een soort patches maar de realiteit is dat mensen dat soort mods te pas en te onpas gebruiken, met name in onjuiste combinaties. Dus eigenlijk is dat voor de gemiddelde gebruiker te hoog gegrepen.
Dat is de voornaamste reden dat we steevast nu één geheel pakket maken dat op de versie wordt gelocked zodat een gebruiker het erg moeilijk verkeerd kan doen.
Als iemand geen trek heeft in een update dan kun je altijd nog downgraden
We hebben in het verleden wel eens experimenten gedaan met een soort patches maar de realiteit is dat mensen dat soort mods te pas en te onpas gebruiken, met name in onjuiste combinaties. Dus eigenlijk is dat voor de gemiddelde gebruiker te hoog gegrepen.
Dat is de voornaamste reden dat we steevast nu één geheel pakket maken dat op de versie wordt gelocked zodat een gebruiker het erg moeilijk verkeerd kan doen.
Als iemand geen trek heeft in een update dan kun je altijd nog downgraden
Als DLC? Die koop ik nooit.Pykow schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:08:
[...]
Ik las al het gerucht dat de 5 duitse steden die nog niet in 1.51 zaten al heel ver klaar zijn.
Zal het verassend vinden als dit al in 1.52 gaat komen, lijkt mij nog al vroeg.
Maar dat verklaard wel jouw opmerking om niet aan map combinaties te gaan zitten.
Ik had ook al verwacht dat 1.51 de ondersteuning bied voor Griekenland DLC.
Dus ik verwacht ook zelf op zeer korte termijn een update naar 1.52 voor Griekenland.
Begin November verwacht ik zelf dat Griekenland al uit gaat komen.
Er is zelfs een gerucht (dat was bij 1.51 al zo) dat er een patch gaat komen (en dat kan dus 1.52 zijn) waarbij er geen open BETA gaat zijn en direct naar een release gaat. Ik betwijfel dit nog steeds.
[...]
De nieuwe trailers die uit zijn gekomen vindt ik wel erg leuk om te gebruiken.
Maar door allerlei omstandigheden lukt het mij de laatste maanden nauwelijks te spelen, dus het Arkansas evenement heeft even proriteit.
Parijs in ProMods 2.71

Dit ziet er wel echt heel tof uit! Toch ProMods maar eens gaan proberenScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:26:
Parijs in ProMods 2.71
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is je eigen keus uiteraard.JPD68 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:14:
[...]
Als DLC? Die koop ik nooit.
Maar door allerlei omstandigheden lukt het mij de laatste maanden nauwelijks te spelen, dus het Arkansas evenement heeft even proriteit.
Ik koop zelf alle DLC's voor ETS2 en ATS omdat ik ook veel uren in het spel stop.
veel beter dan SCS standaardScuL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:26:
Parijs in ProMods 2.71
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast missen we wel Disneyland paris
Het word hier ook steeds minder.JPD68 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:14:
[...]
Als DLC? Die koop ik nooit.
Heb alles wel gezien.
Word ook veel geld verspild aan onzin dingen en niet aan meer wegen enzo.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Dit weekend de game eens getest in VR, echt wel een enorme beleving.
Maar jammer dat we natuurlijk niet mee zijn met de recente versies.
Ook evenementen kunnen niet gedaan worden.
Wel ook enorm irritant als je in de menu gaat, dat je beeld begint te daveren.
Niet goed als je snel last hebt van wagenziekte.
Headset moet je dan afzetten, voor alles in te stellen op je scherm.
Al bij al was het een leuke rit van 30 min, maar toch gewoon terug gegaan naar mijn gewone monitor.
Hoop echt dat ze eens wat tijd willen steken erin, als we de game launchen dat we kunnen kiezen voor VR of niet. Zoals de meeste games het hebben.
Al bij al was het een leuke rit van 30 min, maar toch gewoon terug gegaan naar mijn gewone monitor.
Hoop echt dat ze eens wat tijd willen steken erin, als we de game launchen dat we kunnen kiezen voor VR of niet. Zoals de meeste games het hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 25-09-2024 14:30 ]
En we gooien er nog een filmpje tegenaan
Ik wil ETS2 weer oppakken. De game zit nu op 1.51 en Promods op v2.68. Dus Promods moet ik updaten. Echter als ik die geupdate heb, dan heb ik nog steeds niet ETS2 starten zonder eerst te updaten. Ik heb geen Speel knop in Steam, alleen een Bijwerken knop...
Hoe doe ik dat tegenwoordig? Moet ik Beta soms op 1.51 zetten? Blijf ik dan de Public 1.51 houden?
Hoe doe ik dat tegenwoordig? Moet ik Beta soms op 1.51 zetten? Blijf ik dan de Public 1.51 houden?
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 28-09-2024 20:32 ]
Voor alles wat je noemt (behalve misschien de wagenziekte) is al een oplossing.KBE91 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:29:
Dit weekend de game eens getest in VR, echt wel een enorme beleving.
Ik rij al jaren in VR en heb geen gewoon scherm meer nodig.
Leuk om eens terug te zien het verschil hoe het in 2012 uit kwam ETS 2 en naar hoe het nu is,
ETS2 1 vs ETS2 1.51
YouTube: 2012 vs 2024: ETS2 1 vs ETS2 1.51 : The Change of Euro Truck Simulat...
ETS2 1 vs ETS2 1.51
YouTube: 2012 vs 2024: ETS2 1 vs ETS2 1.51 : The Change of Euro Truck Simulat...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dan ga ik eens dieper op onderzoek gaan, ik neem altijd die beta optie in Steam.Leader98 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:59:
[...]
Voor alles wat je noemt (behalve misschien de wagenziekte) is al een oplossing.
Ik rij al jaren in VR en heb geen gewoon scherm meer nodig.
Bedankt voor de info alvast, fijne zondag gewenst.
Edit : Zie net dat er 2 versies zijn in Beta.
1.51 open beta en 1.51 oculus.
Die lopen dan gelijk met de normale versie veronderstel ik.
[ Voor 15% gewijzigd door KBE91 op 29-09-2024 09:34 ]
Een leuke toevoeging bij versie 1.52 de driving academy. Doet mij terugdenken aan de tijd van Scania Truck Driving Simulator. Ben erg benieuwd hoe ik in al die jaren het trucken mijzelf heb aangeleerd.
https://blog.scssoft.com/...date-driving-academy.html
Je had ook die Trucks en trailers.CyberCow schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:59:
Een leuke toevoeging bij versie 1.52 de driving academy. Doet mij terugdenken aan de tijd van Scania Truck Driving Simulator. Ben erg benieuwd hoe ik in al die jaren het trucken mijzelf heb aangeleerd.
https://store.steampowered.com/app/302060/Trucks__Trailers/
Ik heb deze en die Scania in het bezit
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je hebt helemaal gelijk die bedoel ik ook met al die missies. Zo oud maar wel heel leuk om te doen. Zou mooi zijn om in ETS2 hetzelfde met de huidige graphics en besturing. Nog eventjes wachten maar.ravw schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:06:
[...]
Je had ook die Trucks en trailers.
https://store.steampowered.com/app/302060/Trucks__Trailers/
Ik heb deze en die Scania in het bezit
Iemand die weet waar ik een goed werkende Mack R700L truck met een Fruehauf 36” tanker trailer kan krijgen voor ATS ?
Ook wel de Rubber duck truck
Die oude werkt geloof ik niet meer die is nog van 1:45 versie dacht ik.
Ook wel de Rubber duck truck
Die oude werkt geloof ik niet meer die is nog van 1:45 versie dacht ik.
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 10-10-2024 12:04 ]
Louisiana kun je alvast in je wenslijst zetten van ATS
American Truck Simulator - Introducing Louisiana
YouTube: American Truck Simulator - Introducing Louisiana
Steam link
https://store.steampowere...uck_Simulator__Louisiana/
American Truck Simulator - Introducing Louisiana
YouTube: American Truck Simulator - Introducing Louisiana
Steam link
https://store.steampowere...uck_Simulator__Louisiana/
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 10-10-2024 21:27 ]
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
ProMods 2.72 en Canada 1.3.2 voor build 1.52 zijn uit
Ik had ervoor gewaarschuwdlord_fh schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:27:
Vanavond komt 1.52 alweer uit...
[ Voor 63% gewijzigd door ScuL op 16-10-2024 19:38 ]
Wel leuk die driving school.
Ja en 1.53 Open beta komt er ook al snel aan werd er verteld tijdens de stream.ScuL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:38:
ProMods 2.72 en Canada 1.3.2 voor build 1.52 zijn uit
[...]
Ik had ervoor gewaarschuwd
In tijdje terug hadden ze ook al aangegeven dat ze nog dit jaar de laatste steden van Duitsland dit jaar nog wilde uitgeven.
Omdat hier truckers zitten de nieuwe DAF ( XG/XG+ 660 HP)
Zo laat die ook even uitkomen in ETS2 Dan worden de bergen geen probleem meer.
The XG/XG+ 660 is equipped with the new PACCAR MX15 engine and meets the euro6 standard that will also apply in Australia in november 2024.
This engine is based on, but different from, the new Cummins X15D. The engines are painted black and not the usual Cummins red and, like the other MX engines, are fitted with a valve cover that reads 'Paccar'.
The DAF XG/XG+ 660 is built in Australia alongside KENWORTH Australia and the existing DAF Trucks Australia models at PACCAR Australia's Bayswater factory. DAF continues to offer the previous generation CF and XF in Australia, both of which are locally assembled. The new generation trucks, including the 660hp XG(+), are now increasingly seen on Australian roads.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik had er ook ooit over gelezen en heb dat bericht even teruggezochtravw schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:44:
Omdat hier truckers zitten de nieuwe DAF ( XG/XG+ 660 HP)
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
![]()
https://bigtruck.nl/nieuws/daf-xg-met-660-pk-voor-australie

Maar helaas komt deze dikke DAF door strenge uitstootregels niet naar EU,
Dus ik verwacht hem ook helaas niet in ETS2
Jammer maar had het wel verwacht dat deze niet naar Euro komt.Chantal_NL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:00:
[...]
Ik had er ook ooit over gelezen en heb dat bericht even teruggezocht
[Afbeelding]
Maar lijkt me wel een beest om in te rijden.
Hele dikke wagen! Die 660PK zou zeker welkom zijnChantal_NL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:00:
[...]
Ik had er ook ooit over gelezen en heb dat bericht even teruggezocht
[Afbeelding]

Wel leuk 660pk, maar doe het zelf toch vooral met wat minder. Maakt er toch wat meer een uitdaging van en het is ook niet alsof iedere echte chauffeur die door de Alpen moet een Volvo of Scania heeft met 3.000+ Nm. Dus ook voor het realisme vindt ik het leuker om vaak met een wat bescheidenere motorisering te rijden.
Rij je in een convoy, dan is het inderdaad soms fijn om met de dikste wagen te rijden om bij elkaar te blijven.Rohem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:32:
[...]
Hele dikke wagen! Die 660PK zou zeker welkom zijnRijdt misschien ook niet iedereen in de dikste Volvo of Scania rond in de game.. Want de DAF is een fijne wagen, maar heuveltje op echt drama
Of je let een beetje op elkaar en dan kan je elke vrachtwagen meenemen.
Ik rij zelf heel graag met de DAF XG+, MAN TGX2020 en uiteraard Scania zelf (omdat het gewoon een mooie truck is)
Als je in een convoy, rijd moet je zorgen dat de achterste truck contact heb met de eerste truck de achterste laat weten wat de voorste moet doen .. wat betreft snelheid.Pykow schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Rij je in een convoy, dan is het inderdaad soms fijn om met de dikste wagen te rijden om bij elkaar te blijven.
Of je let een beetje op elkaar en dan kan je elke vrachtwagen meenemen.
Ik rij zelf heel graag met de DAF XG+, MAN TGX2020 en uiteraard Scania zelf (omdat het gewoon een mooie truck is)
En bij de eerste mogelijk zorgen dat je weer gelijk trekt na een stoplicht of zo.
De rest houd gewoon zijn snavel of er moet iets onverwachts gebeuren.
De voorste truck heeft de leiding wat betreft welke kant en de route ..
maar ik merk online vaak dat het gewoon iedereen voor zichzelf is .. en dat is helaas jammer kan zo leuk wezen zo convoy
En zorg ook altijd dat je aantal punten afspreekt op de route wil er iets tussen komen zodat de eerste daar wacht tot de laatste zicht weer gemeld heb.
Voor elk transport wordt een verkeerscoördinator aangewezen. Als een transport extreem breed of lang is, moeten een of meer auto’s voor transportbegeleiding zorgen. Zij rijden voor, achter of naast het transport om andere weggebruikers op afstand te houden en tijdig te waarschuwen. Het transport zelf moet zijn voorzien van signalisatiepanelen en (geel)oranje knipperlichten.’
En doe zo’n transport vooral ‘s avonds en ‘s nachts: als het rustig is op de weg.
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 17-10-2024 20:14 ]
Ik heb een Convoy Server thuis opgezet voor het maken van ritten met directe collega('s) van de eigen organisatie. Ik kom alleen wat vreemdheden tegen.
De SteamCMD Gameserver versie is maar tot versie 1.51x wat resulteerde in het downgraden naar de vorige versie van Ets.
SteamServerID invoeren in de server_sii geeft bij het opstarten van de server een LoginError. Anonymous Login geeft geen problemen.
En het meest vreemde... Een Skin mod die ik heb gemaakt en gelijk heb staan met de server modlijst geeft bij mij thuis geen problemen, maar als ik dezelfde mod naar een collega doorstuur, krijgt hij de melding dat de versie verschilt..
Dit ga ik vandaag proberen op te lossen om er een Steam-Workshop-mod van te maken. Hopen dat dat wel goed gaat. We hebben juist vanwege de SkinMod een Convoy nodig om ingame foto's te maken van meerdere trucks met de skin(s).
EN.... Ik denk dat ik hiervoor mogelijk hulp van Chantal_NL nodig heb... Kan iemand mij helpen om van een paar skins een Traffic mod te maken? Puur om het feit dat ik tijdens het rijden met collega onze extra rijders kan zien (tussen de oren).
Ik krijg dit niet voor elkaar met de ModStudio2. De eigen skin mod heb ik nu via PaintjobPacker gemaakt
De SteamCMD Gameserver versie is maar tot versie 1.51x wat resulteerde in het downgraden naar de vorige versie van Ets.
SteamServerID invoeren in de server_sii geeft bij het opstarten van de server een LoginError. Anonymous Login geeft geen problemen.
En het meest vreemde... Een Skin mod die ik heb gemaakt en gelijk heb staan met de server modlijst geeft bij mij thuis geen problemen, maar als ik dezelfde mod naar een collega doorstuur, krijgt hij de melding dat de versie verschilt..
Dit ga ik vandaag proberen op te lossen om er een Steam-Workshop-mod van te maken. Hopen dat dat wel goed gaat. We hebben juist vanwege de SkinMod een Convoy nodig om ingame foto's te maken van meerdere trucks met de skin(s).
EN.... Ik denk dat ik hiervoor mogelijk hulp van Chantal_NL nodig heb... Kan iemand mij helpen om van een paar skins een Traffic mod te maken? Puur om het feit dat ik tijdens het rijden met collega onze extra rijders kan zien (tussen de oren).
Ik heb het Cruising Arkansas Event voltooid. Nu nog wachten tot het community goal is behaald, om de hanger te verkrijgen voor in mijn cabine: 96,854,569 van 125,000,000 mijl nog te gaan (https://www.worldoftrucks.com/en/).
Online iedereen voor zichzelf ?ravw schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:07:
[...]
Als je in een convoy, rijd moet je zorgen dat de achterste truck contact heb met de eerste truck de achterste laat weten wat de voorste moet doen .. wat betreft snelheid.
En bij de eerste mogelijk zorgen dat je weer gelijk trekt na een stoplicht of zo.
De rest houd gewoon zijn snavel of er moet iets onverwachts gebeuren.
De voorste truck heeft de leiding wat betreft welke kant en de route ..
maar ik merk online vaak dat het gewoon iedereen voor zichzelf is .. en dat is helaas jammer kan zo leuk wezen zo convoy
En zorg ook altijd dat je aantal punten afspreekt op de route wil er iets tussen komen zodat de eerste daar wacht tot de laatste zicht weer gemeld heb.
Voor elk transport wordt een verkeerscoördinator aangewezen. Als een transport extreem breed of lang is, moeten een of meer auto’s voor transportbegeleiding zorgen. Zij rijden voor, achter of naast het transport om andere weggebruikers op afstand te houden en tijdig te waarschuwen. Het transport zelf moet zijn voorzien van signalisatiepanelen en (geel)oranje knipperlichten.’![]()
En doe zo’n transport vooral ‘s avonds en ‘s nachts: als het rustig is op de weg.
Dan heb je nog nooit een VTC gejoined.
Ik zit bij Global Cargo (een van de weinige gecertificeerde VTC)
We hebben interne convoys van 5 tot 15 man en publiek waar VTC's zich kunnen aanmelden van 40 tot zelfs 200 spelers.
Bij goede convoys heb je ook CC(Convoy control) een LEAD, TAIL en mensen die wegen blokkeren.
PS. Dat mag je altijd doen op een EVENT SERVER die je kan aanvragen na 100 aanmeldingen.
Werkt fijn. Maar we doen ook vaak andere VTC's bezoeken tijdens hun events en dan wordt je mooi omgeroepen als VTC wanneer je kan vertrekken.
SCS Convoy mode werkt leuk als je met vrienden aan het rijden bent, maar ga niet random een server joinen. Dan heb je geen leuke convoys inderdaad.
Ik ken 1 leuke groep uit america GALLOP EXPRESS, die wel leuke convoys samen rijden op SCS convoy.
Uiteraard heb je wel alle DLC's nodig en flink wat mods.
Wat je kan doen moet skin mods is uploaden naar de Workshop. dan weet je ook zeker dat iedereen dezelfde heeft en dat er ook niemand iets kan veranderen aan de file. Dat is het makkelijkste.HMaster_II schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:50:
Ik heb een Convoy Server thuis opgezet voor het maken van ritten met directe collega('s) van de eigen organisatie. Ik kom alleen wat vreemdheden tegen.
EN.... Ik denk dat ik hiervoor mogelijk hulp van Chantal_NL nodig heb... Kan iemand mij helpen om van een paar skins een Traffic mod te maken? Puur om het feit dat ik tijdens het rijden met collega onze extra rijders kan zien (tussen de oren).Ik krijg dit niet voor elkaar met de ModStudio2. De eigen skin mod heb ik nu via PaintjobPacker gemaakt
Ik kan je 100% verzekeren dat er een verschil zit tussen het bestand dat je hebt gestuurd en die jij hebt.
Alles moet gelijk zijn in de .SCS file.
Laat de persoon in kwestie de hele mod folder verplaatsen of leeg maken en dan jullie mods 1 voor 1 erin zetten.
Het is zelfs aan te raden om meerdere MOD folders te maken als je met SCS Convoy gaat rijden.
Zo weet je ook dat geen enkele mod een conflict kan geven met een ander en overschrijf je ook nooit bestanden. want als je nieuwe mods gaat installeren voor een scs server. VERWIJDER je de hele map en download de hele mod map via googledrive, sharemods of wat dan ook.
Ga nooit bestanden uit jouw mod lijst bijwerken bij een ander, dat geeft dus problemen.
Maak gewoon in de cloud ergens een modfolder met de mods die 1 op 1 op de server staan.
Fout die wordt gemaakt is dus vaak 1 mod folder met alle mods erin en dan denken dat ze een server gaan instelleren, met alleen de mods die actief zijn ingesteld op het profiel.
Nee, maak voor dezekerheid gewoon altijd 1 mod folder aan met de mods voor JOUW server.
Activeer alleen deze mod folder en start dan je spel op.
Ja speel je met meerdere mods en meerdere profielen, moet je gewoon de game afsluiten, mod folders hernoemen en klaar.
Mocht je ervaring hebben met Farming simulator 2, dan kan je dit prencipe ook al, wanneer je op verschillende servers aan het spelen bent of zelfs ook nog eens singleplayer speelt met mods.
Ik had toen aan de hand van de gegevens die motor zelf gemaakt in ETS2,Rohem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:32:
[...]
Hele dikke wagen! Die 660PK zou zeker welkom zijnRijdt misschien ook niet iedereen in de dikste Volvo of Scania rond in de game.. Want de DAF is een fijne wagen, maar heuveltje op echt drama
maar de 530 Badge blijft gewoon zitten bij de DAF en dat vind ik niet mooi
Helemaal mee eens, ik heb een tijdje in ProMods Classis gereden met een Scania 420SMyquandro schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:53:
Wel leuk 660pk, maar doe het zelf toch vooral met wat minder. Maakt er toch wat meer een uitdaging van en het is ook niet alsof iedere echte chauffeur die door de Alpen moet een Volvo of Scania heeft met 3.000+ Nm. Dus ook voor het realisme vindt ik het leuker om vaak met een wat bescheidenere motorisering te rijden.
Dat heeft ook zeker wel wat ...
Ja het is echt wel leuk om je eigen Truck/Trailer in het verkeer te zien [en in de Cargo is ook mogelijk]HMaster_II schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:50:
EN.... Ik denk dat ik hiervoor mogelijk hulp van Chantal_NL nodig heb... Kan iemand mij helpen om van een paar skins een Traffic mod te maken? Puur om het feit dat ik tijdens het rijden met collega onze extra rijders kan zien (tussen de oren).Ik krijg dit niet voor elkaar met de ModStudio2. De eigen skin mod heb ik nu via PaintjobPacker gemaakt
Ik begrijp dat het een bestaande skin is die in het verkeer moet komen ?
Ik heb geen ervaring met PaintjobPacker, maar al wel een tijdje met ModsStudio2
Natuurlijk wil wel helpen/proberen jullie skin in het verkeer te krijgen
Ik heb sowieso al een tijdje een plan om een aantal skins te maken en te delen,
En ik heb weleens om te proberen iets gepost in het SCS Forum, de post werd wel bekeken en gedownload maar geen replies/interactie met de users, dus ik weet niet of ik dat leuk vind
Je hebt p.b.Chantal_NL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:54:
[...]
Ik had toen aan de hand van de gegevens die motor zelf gemaakt in ETS2,
maar de 530 Badge blijft gewoon zitten bij de DAF en dat vind ik niet mooi
[...]
Helemaal mee eens, ik heb een tijdje in ProMods Classis gereden met een Scania 420S
Dat heeft ook zeker wel wat ...
[...]
Ja het is echt wel leuk om je eigen Truck/Trailer in het verkeer te zien [en in de Cargo is ook mogelijk]
Ik begrijp dat het een bestaande skin is die in het verkeer moet komen ?
Ik heb geen ervaring met PaintjobPacker, maar al wel een tijdje met ModsStudio2
Natuurlijk wil wel helpen/proberen jullie skin in het verkeer te krijgen
Ik heb sowieso al een tijdje een plan om een aantal skins te maken en te delen,
En ik heb weleens om te proberen iets gepost in het SCS Forum, de post werd wel bekeken en gedownload maar geen replies/interactie met de users, dus ik weet niet of ik dat leuk vind
Altijd leuk, heb er al een paar ritjes op zitten
Eigenlijk zijn die events het leukste van het hele spel. Ben benieuwd met kerst of weer dat enorm mooie event er is waarbij je in een andere wereld mag rijden. Iedereen veel plezier met het behalen ervan.
En daar is 1.53
Verwacht ik wel, na vorige kerstevent was gezegd dat ze dat soort dingen meer willen doenCyberCow schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:22:
Eigenlijk zijn die events het leukste van het hele spel. Ben benieuwd met kerst of weer dat enorm mooie event er is waarbij je in een andere wereld mag rijden. Iedereen veel plezier met het behalen ervan.
Enkel nog Open Bèta toch.
Ik heb mijn 13 Halloween ritjes er op zitten 

Happy Hauloween

Ik verwacht het ook wel, hopelijk mogen we weer in de sneeuw rijdenCyberCow schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:22:
Happy Hauloween
Jep geef het 2-3 weken.
Waarom zijn de mods voor de DAF 2021 en NGD zo belabberd? Er is geen fatsoenlijke mod voor roofracks te vinden die niet 1 of ander model vernield. En rondrijden met een rack wat een meter voor je cabine uitsteekt is ook geen porem.
Nu maar tijdelijk met een XG+ 2025 edite met alleen een Kelsa Bullbar met bouwlampen.
Nu maar tijdelijk met een XG+ 2025 edite met alleen een Kelsa Bullbar met bouwlampen.
Gisteren alles weer eens flink geupdate, en ik ben eindelijk van het roze verkeer af... that was het Ultimate Company pack....
Nu een andere gepakt, die nog beter lijkt ook haha !
Spel sloeg gister ook random vast, ik heb goede hoop dat dit door traffic kwam (log zat ook vol met fouten op traffic)
Vanavond eens wat haloween ritjes doen
Spel sloeg gister ook random vast, ik heb goede hoop dat dit door traffic kwam (log zat ook vol met fouten op traffic)
Moest de beta verwijderen allemaal artifacts.
Wel jammer want de saved games van tijdens de beta konden niet meer gebruikt worden.
Beter in de toekomst maar geen betas meer installeren. Het heet natuurlijk ook niet voor niks BETA
Wel jammer want de saved games van tijdens de beta konden niet meer gebruikt worden.
Beter in de toekomst maar geen betas meer installeren. Het heet natuurlijk ook niet voor niks BETA
Ik begrijp alleen nog niet, waarom ATS Open Beta er nog niet is.ScuL schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:46:
Jep geef het 2-3 weken.
Daarnaast kijk ik er erg naar uit, wanneer we officieel te horen krijgen dat ze bezig zijn met BeNeLux.
Ze hebben dit al meerdere keren aangegeven in hun streams, maar nog geen blog post of bevestiging vanuit Pavel. Ze zijn "klaar" met Duitsland rework.
Heel belgië gaat op zijn kop met een nieuwe snelweg (waar nu de Calais - duisburg route ligt)
Er komen geen nieuwe steden of heeeel misschien Eindhoven voor de DAF dealer.
Ik verwacht zelf met de Kerst stream het eerste bericht hierover, maar hoop altijd eerder haha.
Je hoeft die 13 ritjes niet in ATS te doen het is enkel 13 ritjes rijden in ETS2 en ATS gecombineerd en dan ben je klaar. Ik moet zeggen dat ik de spookjes dit jaar erg saai zijn. Ik was blij dat ik er klaar mee was.JeroenV_ schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:56:
De 13 ritjes in ETS zitten er hier ook op, nu in ATS beginnen.
[Afbeelding]
Je kan altijd in de backup folder je oude saves terughalen.mmxmmx schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:00:
Moest de beta verwijderen allemaal artifacts.
Je kan ook een nieuw profiel maken of een profiel kopieren.
Andere oplossing is zelf een kopie/backup maken en daarna pas het profiel starten in de open beta.
Daar was ik inmiddels ook achter ja, meestal moet je de challenges voor beide spellen apart halen, daarom ging ik daar nu ook vanuit.Pykow schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:02:
Je hoeft die 13 ritjes niet in ATS te doen het is enkel 13 ritjes rijden in ETS2 en ATS gecombineerd en dan ben je klaar. Ik moet zeggen dat ik de spookjes dit jaar erg saai zijn. Ik was blij dat ik er klaar mee was.
Kan mij niet herinneren dat dit ooit gebeurd is, speel nu zo'n 5 jaar en heb alle events, op de Halloween van vorig jaar na, gedaan.JeroenV_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:37:
[...]
Daar was ik inmiddels ook achter ja, meestal moet je de challenges voor beide spellen apart halen, daarom ging ik daar nu ook vanuit.
Ik had hier ook in eens last van.. Gewoon tijden s het rijden klapte de boel naar de desktop. Ik vermoed, dat het bij lag aan de Extended Garage Mod. Nadat ik die er uit gegooid had, was dat probleem verholpen.lord_fh schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:40:
Gisteren alles weer eens flink geupdate, en ik ben eindelijk van het roze verkeer af... that was het Ultimate Company pack....
Nu is het weer wachten op de 1.53 versie en de ProMods update
Wel meteen een vraag aan ScuL over de fix voor Neurenberg issue. Hebben jullie dat al in de planning?
Gisteren was ik er helemaal klaar voor, eindelijk weer tijd voor ATS/ETS2 (ATS in dit geval) en ja hoor... crash, na crash. Na een Windows update en een Geforce driver update. Heb met dezelfde mods en gameversie 1.52 al eerder zonder problemen gespeeld. Wel een paar mods, maar alles recent bijgewerkt en die mods had ik de vorige keer ook.
Heb een tip gekregen om wat aan te passen in het config bestand dus ga dat maar eens proberen.
Heb een tip gekregen om wat aan te passen in het config bestand dus ga dat maar eens proberen.
Vanwege San Diego & LA.Pykow schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:02:
[...]
Ik begrijp alleen nog niet, waarom ATS Open Beta er nog niet is.
Officieel nog niet maar alles duidt erop. Ik heb al PoC (proof of concepts) gezien van stukken in Wallonië en dat is echt een enorm verschil met hoe het er nu in het spel uitziet.[b]Pykow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator"
Daarnaast kijk ik er erg naar uit, wanneer we officieel te horen krijgen dat ze bezig zijn met BeNeLux.
Ze hebben dit al meerdere keren aangegeven in hun streams, maar nog geen blog post of bevestiging vanuit Pavel. Ze zijn "klaar" met Duitsland rework.
1.53 blijft waarschijnlijk iets langer in beta, maar we zijn al aan het puzzelen. Waarschijnlijk kunnen we een paar van de nieuwe steden erin doen maar niet allemaal, zeker niet München dat is net iets té complex.HMaster_II schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:55:
[...]
Nu is het weer wachten op de 1.53 versie en de ProMods update![]()
Wel meteen een vraag aan ScuL over de fix voor Neurenberg issue. Hebben jullie dat al in de planning?
Bij Neurenberg was er probleem op 3 rijstroken van dat knooppunt, 2 ervan zijn in 2.72 opgelost echter er is er 1 over het hoofd gezien. Dit zou in 2.73 uit de wereld geholpen moeten zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door ScuL op 01-11-2024 09:11 ]
Na een lange pauze (volgens mij de vorige kerst) ook weer eens een paar ritjes aan het doen voor Halloween. Volgens mij moet ik er nog 2.
Ik zag ook dat er een sale was dus dacht even kijken of ik nog wat maps kan scoren voor ETS2, maar blijkbaar had ik alles al dus er is maar weinig uitgekomen het afgelopen jaar?
Heb nu headtracking met opentrack + neuralnet aan de praat gekregen dus geen ir ledjes met batterijen meer op mijn hoofd
Veel beter zo.
Ik zag ook dat er een sale was dus dacht even kijken of ik nog wat maps kan scoren voor ETS2, maar blijkbaar had ik alles al dus er is maar weinig uitgekomen het afgelopen jaar?
Heb nu headtracking met opentrack + neuralnet aan de praat gekregen dus geen ir ledjes met batterijen meer op mijn hoofd
Je krijgt zowel de centen en ook een boete.Jadero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:31:
Als ik te laat aankom met mijn huidige Hauloween opdracht krijg ik dan wel gewoon de centen?
Hier ook weer het trucken opgepakt na een lange pauze, maar nu voornamelijk even ATS. Een paar uitbreidingen in de aanbieding opgepikt en rijden maar!
Nu nog een oude DFGT stuurtje maar die wordt binnenkort vervangen voor een Moza R5
Nu nog een oude DFGT stuurtje maar die wordt binnenkort vervangen voor een Moza R5

Nice! Gelijk met deze uitbreiding er op?Gummiebeer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:23:
Hier ook weer het trucken opgepakt na een lange pauze, maar nu voornamelijk even ATS. Een paar uitbreidingen in de aanbieding opgepikt en rijden maar!
Zag op de simexpo dat Simagic ook met iets dergelijks komt gelukkig (voor mij).
Uiteindelijk wel en vast nog meer uitbreidingen voor laterBeakzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:43:
[...]
Nice! Gelijk met deze uitbreiding er op?
[YouTube: Moza Racing Push Sim racing and sim experience to another level]
Zag op de simexpo dat Simagic ook met iets dergelijks komt gelukkig (voor mij).
Als je nog even wacht er komt binnenkort een speciale Moza truck bundle uit. We zijn door Moza gevraagd of we daar op onze website/social media aandacht aan willen schenken
Oke dat is mooi ik zat er ook aan te denken om dat truck stuur te kopen , maar nu wacht ik wel even.ScuL schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:54:
Als je nog even wacht er komt binnenkort een speciale Moza truck bundle uit. We zijn door Moza gevraagd of we daar op onze website/social media aandacht aan willen schenken
Ik weet niet of het dezelfde is maar deze had ik al zien staan.
https://computerlounge.co...te-truck-simulator-bundle
Want alles los kopen word toch wel prijzig.
Dan kan mijn oude G25 de deur uit.
Maar we wachten wel af.
Laat het maar weten als je wat meer weet er over.
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 02-11-2024 00:24 ]
Ik weet meer maar kan niks zeggen tot de release
Altijd hetzelfde verhaal. Volgende week wordt het publiek gemaakt
Ik merk dat in ETS 2, ik toch, zeker in nieuwe gebieden niet meer 60fps solid haal, maar tussen de 50 en 60. Opzich prima, maar als ik de lampen vd truck aan doe, gaan er 20 frames af, als je dan ook nog af en toe een drop hebt dan wordt het irritant.
Ik speel op 4k resolutie (32" 4k scherm) op 125% scaling. SMAA TAA, 16x filtering en alles op high/ultra.
Systeem:
i5-9600K @ 4,7Ghz clocked (Cooler Master Hyper 212)
ASRock Z390 Pro4
GTX 1070 Ti Gaming (clocked met afterburner)
32GB DDR4
Corsair CX650F RGB voeding
512gb SSD
ik weet alleen niet goed wat ik nu het beste kan upgraden, de video kaart of de CPU... aangezien ik een serieuze drop heb van +- 20 frames met verlichting aan gok ik de videokaart, wat is jullie gedachte ?
Ik speel op 4k resolutie (32" 4k scherm) op 125% scaling. SMAA TAA, 16x filtering en alles op high/ultra.
Systeem:
ASRock Z390 Pro4
32GB DDR4
512gb SSD
ik weet alleen niet goed wat ik nu het beste kan upgraden, de video kaart of de CPU... aangezien ik een serieuze drop heb van +- 20 frames met verlichting aan gok ik de videokaart, wat is jullie gedachte ?
GPU naar een RTX versie gooien en je gaat echt veel op voor uit.lord_fh schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:23:
Ik merk dat in ETS 2, ik toch, zeker in nieuwe gebieden niet meer 60fps solid haal, maar tussen de 50 en 60. Opzich prima, maar als ik de lampen vd truck aan doe, gaan er 20 frames af, als je dan ook nog af en toe een drop hebt dan wordt het irritant.
Systeem:
ASRock Z390 Pro4
32GB DDR4
512gb SSD
Koop een leuke 4070ti en er gaat een wereld voor je open.
CPU is goed.
Maar houd er bij de RTX 40xx wel rekening dat je voeding ook om hoog moet ... 850 watt minimaal.
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 07-11-2024 11:19 ]
Duidelijk de GPU. Die je nu hebt is eigenlijk gewoon niet geschikt voor 4K gaming. Ik game met een RTX 2080 op 3440 x 1440 en heb de shadows al lager gezet om niet te ver onder de 90 te komen, maar er zijn gebieden waar ik net 60 haal en dat voel ik in deze game enorm (dat het niet steady draait dus niet de 60 fps)lord_fh schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:23:
Systeem:
ASRock Z390 Pro4
32GB DDR4
512gb SSD
Het is dat ik op de 50 serie wil wachten nu, want het is ook voor mij de hoogste tijd voor een upgrade
Hier is ie dan, de Moza truck bundel:
https://mozaracing.com/product/moza-truck-bundle/
Wel heel veel geld als je ook al die accessoires erbij moet kopen.
Ben benieuwd hoe dit verhoudt met de aangekondigde bundel van Hora:
https://hori.co.uk/hpc-044e
Die zou zo'n 600 euro moeten kosten.
Ben benieuwd hoe dit verhoudt met de aangekondigde bundel van Hora:
https://hori.co.uk/hpc-044e
Die zou zo'n 600 euro moeten kosten.
De gedachtengang is dat de meeste mensen automatisch rijden en dus geen koppeling/pook nodig hebben
Op die website staat een foto met de GPS map op een mobieltje zo te zien, maar deze game stuurt nog steeds niet het navigatie pad naar externe software toch? En gezien jij beter weet wat er onder de motorkap schuilt, heb je enig idee waarom niet?ScuL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:53:
Hier is ie dan, de Moza truck bundel:
Op mijn Stream Deck kan ik fuel, snelheid, next rest stop en alles aflezen dus ik snap niet waarom turn by turn naviagtie nog steeds niet kan
Goede vraag, ik heb er geen antwoord op. Kan proberen navraag te doen maar verwacht niet al te snel antwoord
Misschien via https://www.stryder-it.de/simdashboard/ets2_ats ? Werkt redelijk
Nee die geven ook al aan op de website dat je enkel een pijltje hebt die een beetje de richting aan geeft op de map, maar dus niet turn by turn navigatie of dat je de route echt ziet. Gesproken navigatie kan dat wel oplossen natuurlijk, maar dat trek ik in het echt al nietJobJan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:23:
Misschien via https://www.stryder-it.de/simdashboard/ets2_ats ? Werkt redelijk
Ik heb hier ook een naar gekeken, maar waar het op neerkomt is dat de turn by turn navigatie wordt niet via het telemetry bestand (waar alle uitwisselbare data voor bijvoorbeeld Sim Dashboard in staat) van ETS en ATS gedeeld wordt, omdat deze dan veel te zwaar/groot wordt. Daarbij moet het eind product deze data dan ook nog eens omzetten in een blauw lijntje over de interface heen... Aangezien Sim Dashboard een hobby-project is, denk ik niet dat de ontwikkelaar ervan daar heel veel tijd in wil en kan steken...
[ Voor 30% gewijzigd door Sharkey79 op 08-11-2024 12:30 ]
Hoeft niet maak de NAV gewoon in java zo dat je hem POP OUT kan maken en kan slepen.Sharkey79 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:24:
Ik heb hier ook een naar gekeken, maar waar het op neerkomt is dat de turn by turn navigatie wordt niet via het telemetry bestand (waar alle uitwisselbare data voor bijvoorbeeld Sim Dashboard in staat) van ETS en ATS gedeeld wordt, omdat deze dan veel te zwaar/groot wordt.
Zo als ze dat in MSFS2020 ook doen.
Dan word het niet echt veel groter
Dat staat dan weer los van het telemetry bestand en is iets dat SCS zou moeten doen.ravw schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:30:
[...]
Hoeft niet maak de NAV gewoon in java zo dat je hem POP OUT kan maken en kan slepen.
Zo als ze dat in MSFS2020 ook doen.
Dan word het niet echt veel groter
ScuL, ik zie onderstaande op YouTube... Wordt deze mod gekoppeld aan de Middel East mod? Zodat je via Egypte en Libië door kan rijden naar dit nieuwe deel?
AFRICA is coming to ProMods ETS2!
AFRICA is coming to ProMods ETS2!
Dat is voor nu nog even toekomstmuziek.
We zijn sinds enkele maanden bezig om het MaghrebMap (ook wel MaMap genoemd) om te bouwen en het naar onze maatstaven "speelbaar" te krijgen. Er wordt dus eerst fors verbouwd in Marokko en Tunesië. Maar Libië wordt waarschijnlijk het eerstvolgende gebied.
De vier developers van dit team zijn sinds gisteren dus ook ProMods developers geworden.
Wat vaker zo is bij dit soort externe projecten is dat men met heel veel enthousiasme duizenden modellen (gebouwen, voertuigen etc.) heeft geplaatst waardoor de performance inzakt en het een dia-show wordt.
Dit moet eerst opgelost worden omdat ons streven is dat de mod vloeiend speelbaar blijft.
We zijn sinds enkele maanden bezig om het MaghrebMap (ook wel MaMap genoemd) om te bouwen en het naar onze maatstaven "speelbaar" te krijgen. Er wordt dus eerst fors verbouwd in Marokko en Tunesië. Maar Libië wordt waarschijnlijk het eerstvolgende gebied.
De vier developers van dit team zijn sinds gisteren dus ook ProMods developers geworden.
Wat vaker zo is bij dit soort externe projecten is dat men met heel veel enthousiasme duizenden modellen (gebouwen, voertuigen etc.) heeft geplaatst waardoor de performance inzakt en het een dia-show wordt.
Dit moet eerst opgelost worden omdat ons streven is dat de mod vloeiend speelbaar blijft.
Het is een SIM en dat mag best zwaar zijn vind ik. Heb een 4090 OC en zie geen dia show.ScuL schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:47:
Dat is voor nu nog even toekomstmuziek.
Nu gebruik ik ook geen mods ik zit braaf te wachten op de map updates enzovoort.
Speel ook een stuk minder merk ik. Heb alles ook wel gezien.
Maar goed je kan dus vrij makkelijk dat instorten van je FPS oplossen met een wat betere GPU.
Ik heb alweer genoeg gespaard de afgelopen 2 jaar voor een 5000 series GPU.
Wel fijn dat ze die pas om de twee jaar updaten naar een nieuwe serie zo dat je kan sparen.
Als je geen mods gebruikt dan is het moeilijk in te beelden wat het effect is als je een slecht geoptimaliseerde mod tegen komt. Geloof me, sommige mods zitten zo slecht in elkaar dat zelfs een 4090 van zijn stokje gaat
Volgens mij heb je echt geen idee wat de gemiddelde ETS2 speler voor systeem heeft en hoeveel mensen je uitsluit als je voor een 4090 programmeert. En het is heerlijk dat wij hier in rijkdom leven (de meeste mensen iig), maar 2K+ stuk slaan op een GPU is echt niet een normaal ding wereldwijd. Zelfs niet onder gamers met geld als ik in mijn directe omgeving kijk.mmxmmx schreef op zondag 10 november 2024 @ 02:03:
[...]
Het is een SIM en dat mag best zwaar zijn vind ik. Heb een 4090 OC en zie geen dia show.
Nu gebruik ik ook geen mods ik zit braaf te wachten op de map updates enzovoort.
Speel ook een stuk minder merk ik. Heb alles ook wel gezien.
Maar goed je kan dus vrij makkelijk dat instorten van je FPS oplossen met een wat betere GPU.
Ik heb alweer genoeg gespaard de afgelopen 2 jaar voor een 5000 series GPU.
Wel fijn dat ze die pas om de twee jaar updaten naar een nieuwe serie zo dat je kan sparen.
Ik vind dat zelf ook te duur en geld is hier het probleem niet.Beakzz schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:21:
[...]
Volgens mij heb je echt geen idee wat de gemiddelde ETS2 speler voor systeem heeft en hoeveel mensen je uitsluit als je voor een 4090 programmeert. En het is heerlijk dat wij hier in rijkdom leven (de meeste mensen iig), maar 2K+ stuk slaan op een GPU is echt niet een normaal ding wereldwijd. Zelfs niet onder gamers met geld als ik in mijn directe omgeving kijk.
Heb toen voor mijn RTX4070ti ook maar 900 voor betaald.
Dat vond ik al veel voor een GPU.
Maar aan de andere kant is het wel een hobby.
Als je af en toe een een ritje maakt dan zou ik het zonde vinden om daar gewoon veel geld aan uit te geven.
Maar heb je ene halve truckcabine in je huis staan om dat je de game / simulatie goed wil doen.
Ja dan speeld geld geen rol.
Dan mag je best wel eens een oogje dicht knijpen.
Ik heb al geld klaar liggen voor de RTX 50xx als die straks komt
terwijl me bouw van mijn home cockpit ( Airbus A320) ook gewoon door gaat en andere dingen nog erbij doet.
Hobby's zijn nu eenmaal geld verslinders.
De engine van ETS / ATS is ook dermate oud dat het gewoon z’n beperkingen kent. Wat voor hardware je er ook tegenaan gooit.
Ze hadden allang de overstap moeten maken naar de Unreal engine.Rivanov schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:02:
De engine van ETS / ATS is ook dermate oud dat het gewoon z’n beperkingen kent. Wat voor hardware je er ook tegenaan gooit.
Dan waren ze nu ook veel verder geweest.
Maar je nu gebruiken ze hun eigen engine en zullen de kosten veel lager zijn.
Want als je ziet wat ze uit de Unreal engine kunnen krijgen met sommige sim games
zo als Train Sim World® 5
Het gebied van The Great Steppe van Promods zal je over de weg wel kunnen bereiken als "Heart of Russia" ooit uitkomt denk ik?
Trouwens, als je in Kazakhstan rijdt, dan waan ik me soms in België op sommige stukken wegdek.
Trouwens, als je in Kazakhstan rijdt, dan waan ik me soms in België op sommige stukken wegdek.
[ Voor 29% gewijzigd door Robinho96 op 13-11-2024 19:53 ]
De Unreal engine is ook niet heilig. Alles begint daar door op elkaar te lijken, microstutters zijn nog steeds een ding en de VR prestaties zijn ook niet alles. Kunos is ook weer terug gegaan naar een eigen engine na een uitstapje naar Unreal (Asetto Corsa). Ik ben er iig blij mee dat er nog andere engines gebruikt worden al is het maar om het niet de enige optie te maken. Dan gaan de prijzen ook omhoog.ravw schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:55:
[...]
Ze hadden allang de overstap moeten maken naar de Unreal engine.
Dan waren ze nu ook veel verder geweest.
Maar je nu gebruiken ze hun eigen engine en zullen de kosten veel lager zijn.
Want als je ziet wat ze uit de Unreal engine kunnen krijgen met sommige sim games
zo als Train Sim World® 5
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 13-11-2024 17:51 ]
Is er al iets bekend over Heart of Russia of is het angstvallig stil?Robinho96 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:26:
Het gebied van The Great Steppe van Promod's zal je over de weg wel kunnen bereiken als "Heart of Russia" ooit uitkomt denk ik?
Trouwens, als je in Kazakhstan rijdt, dan waan ik me soms in België op sommige stukken wegdek.![]()
Ik riep al meteen die oorlog gaat zomaar 10 jaar duren en nu is het al meer dan 2 jaar aan de gang.
Best balen want niemand gaat hier over klagen als het wel uitkomt denk ik.