Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 02:53
Rivanov schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:02:
De engine van ETS / ATS is ook dermate oud dat het gewoon z’n beperkingen kent. Wat voor hardware je er ook tegenaan gooit.
.

[ Voor 11% gewijzigd door mmxmmx op 13-11-2024 23:56 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mmxmmx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:47:
[...]
Is er al iets bekend over Heart of Russia of is het angstvallig stil?
Ik riep al meteen die oorlog gaat zomaar 10 jaar duren en nu is het al meer dan 2 jaar aan de gang.

Best balen want niemand gaat hier over klagen als het wel uitkomt denk ik. :O
Ik heb die DLC onder "vaporware" gezet. Zelfs al zou de oorlog binnenkort door de Maga messias beëindigd worden, dan nog zie ik te veel zeer bij het softwarehuis zelf. Dus ondanks dat ik ook onder de groep "van mij mag hij wel uitgebracht worden" denk ik niet dat we het gaan meemaken.

Ik ben zelf trouwens geen trucker, maar hoeveel echte vrachtwagens gaan er nog vanuit Europa naar Rusland met alle huidige embargos? Iemand die daar wat over weet? Het zal niet helemaal weggevallen zijn, maar wel een veel lager pitje verwacht ik zo.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is een politieke kwestie dus iedereen staat er anders in maar naar wat wij van de community weten is het gros van de mensen absoluut niet geïnteresseerd om meer Rusland in het spel te krijgen. Ik denk dat ik het aantal misschien schat op 5 tot 10% van de community. Met name in centraal en oost Europa is de aversie zo sterk dat de gedachte om net te doen alsof je neus bloedt en de DLC gewoon uit te brengen absoluut geen realistische optie is. Zolang er voor het IRL conflict geen oplossing is zie ik dan ook geen enkele manier voor SCS om de DLC uit te brengen. En als ze het uiteindelijk wel doen gaan de opbrengsten waarschijnlijk naar een steunfonds voor Oekraïne.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 10:36
En is het niet ondertussen ook al eigenlijk een verouderde DLC. Dus als ze het willen uitbrengen zullen ze ook nog heel veel werk moeten steken in het up-to-date brengen van assets en andere zaken. Dat kost een hoop geld, en om dat te doen voor een DLC die zoveel risico heeft op negatieve publiciteit en tegenvallende verkopen. Ik begrijp het wel als ze dat niet doen.

• mmxmmx
Nieuwe CPU ff testen in ETS2 48 graden.
Al die verhalen over AMD CPU je kan der een ei op bakken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8XPnjVc3fxOYjArwvRZIbRaFsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6YUGtT8wUONshodZ9GyUnqQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door mmxmmx op 14-11-2024 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb heel wat contact met oost-europeanen, en het is wat @ScuL zegt: Je kan gerust zeggen dat er nog heel wat actieve haat is richting Rusland, dus een oost-europese studio gaat niks doen wat ook maar een beetje "pro russisch" gezien kan worden.

Misschien dat ze wat gaan doen met UA en MD als het conflict bevriest of als er daadwerkelijk een einde komt aan de oorlog, maar dan zal het ook nog wel afhangen van hoe het eindigt. Mochten UA en MD alsnog de-facto ingelijfd worden, dan komen daar geen maps voor uit.

En imho terecht, dit soort dingen hoef je niet te normaliseren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
mmxmmx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:10:

[Afbeelding]
Vandaag de 9800x3D besteld ter vervanging van de 5800x3D. Komt morgen binnen.
In combinatie met m'n RTX 4080. Ben benieuwd! :)

Draai ETS 2 / ATS in Triple Screen setup met de Snowymoon TAA/DLSS mod. Vaak in drukke steden nog wel FPS dips. Benieuwd of dat GPU of CPU gerelateerd is en wat de performance na morgen gaat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2024 21:19 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mmxmmx
Rivanov schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:15:
[...]

Vandaag de 9800x3D besteld ter vervanging van de 5800x3D. Komt morgen binnen.
In combinatie met m'n RTX 4080. Ben benieuwd! :)

Draai ETS 2 / ATS in Triple Screen setup met de Snowymoon TAA/DLSS mod. Vaak in drukke steden nog wel FPS dips. Benieuwd of dat GPU of CPU gerelateerd is en wat de performance na morgen gaat zijn.
Mijn 4090 kreeg een kleine boost iets van 30 fps in games ben van de 7800x3d naar de 9800x3d gegaan dus geen grote update maar wel lekker. Ik heb er zo een noctua nh-d15 g2 lbc op gezet :)

Denk dat jij wel een klapper gaat maken.
Heb je hem bij alternate gehaald die verkoopt ze nu voor 650€ ze hadden voorraad geloof ik.
Prijzen gaan als een idioot hard omhoog in de PC wereld.

Volgend jaar de 5090 kopen denk in mei na ja we zien het wel deze 4090 is ook wel oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
mmxmmx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:30:
[...]

Mijn 4090 kreeg een kleine boost iets van 30 fps in games ben van de 7800x3d naar de 9800x3d gegaan dus geen grote update maar wel lekker. Ik heb er zo een noctua nh-d15 g2 lbc op gezet :)

Denk dat jij wel een klapper gaat maken.
Heb je hem bij alternate gehaald die verkoopt ze nu voor 650€ ze hadden voorraad geloof ik.
Prijzen gaan als een idioot hard omhoog in de PC wereld.

Volgend jaar de 5090 kopen denk in mei na ja we zien het wel deze 4090 is ook wel oke.
Bij Alternate inderdaad. Ga de 4080 vervangen zodra de 5090 uit komt.

Morgen ook nieuw moederbord (ASUS B650e-F) en RAM (G-Skill 32GB DDR5 6000Mhz CL30)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2024 22:17 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Denk dat een port naar een andere engine makkelijker gezegd dan gedaan is. Daar zou wel een heel flinke tijd overheen gaan.

Dan wat betreft driving school. De eerste lessons zijn wel leuk, maar de parkeerexamens een ramp. Ja het kan allemaal prima, maar in examen 1 moet je op gegeven moment parkeren in een vak. Ik dacht lekker ietsje ervoor te staan, en dan naar achteren -> FAIL. Ik week af van het parcours.

Hetzelfde feitelijk voor de tweedeparcours. Aan het eind mag je doorrijden, en rechts naast een ander gaan staan. Ik maakte even een kleine bocht naar links, om makkelijker recht aan te komen rijden -> FAIL, week af van het parcours..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:11
mmxmmx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:10:

[Afbeelding]
Mijn eerste en enige AMD CPU (eind jaren 90/begin 2000) heeft voor zoveel frustraties gezorgd dat ze er bij mij niet meer in komen. De zijkant van de PC moest eraf anders vloog ie in de fik, met een hele dure koeler er op.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
JPD68 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:29:
[...]

Mijn eerste en enige AMD CPU (eind jaren 90/begin 2000) heeft voor zoveel frustraties gezorgd dat ze er bij mij niet meer in komen. De zijkant van de PC moest eraf anders vloog ie in de fik, met een hele dure koeler er op.
24 jaar geleden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
I know.... tis kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Draait hier gewoon netjes 66 graden in MSFS 2020. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etBtg_bmR8ia2kc6VW3cjgr2U0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GESo9dk631SuMefnsRWa9U9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Euro Truck met nieuwe CPU die tijdens 4K gamen niet boven de 53 graden gaat.
Dit is super om te zien.
ETS op max setting dus ook 400% scaling.
Wat mij betreft mag ETS2 wel wat meer demanding zijn er is nog ruimte genoeg blijkt wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCwfMtR7aaQjpoJvQismeV5auJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n5MrkdZIZ8B6vUNSLXQfFVX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 20:00
https://blog.scssoft.com/...nouncement-video.html?m=1

4 december. Zal 1.53 dan een dag ervoor komen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEGfR6NqmgxMl4pHNaQZ29D15_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hU6BtSilQ3HHFhhmapqvPIo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsRlV8UwS5cqV5mUul4ZSJLLycs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNmhMrt1VddaG7BPU84lWm5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds enige tijd er weer eens voor gaan zitten, vanuit Turkije via een aantal ladingen terug naar Nederland, en dit als laatste ritje, een nacht rit amsterdam-dover met planten id koeler. Eenmaal van de roeiboot stond ik boven aan de helling.... stil.... in kruip 1 en met het dif aan kon ik net aan wegkomen met de 4 serie, slippend op de koppeling

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 19-11-2024 21:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nee, eerder.

Ter info: wij kiezen er met ProMods voor om niet direct 2.73 uit te brengen op de dag van de 1.53 release omdat we eerst de DLC willen afwachten zodat we daar compatible mee kunnen zijn. Anders krijgen we weer twee ProMods versies in kort tijdsbestek

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Sorry voor de dubbele post maar; de review van de Moza bundel is live!

Het is echt een heel fijn stuur om te gebruiken, voelt net echt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-06 20:45
ScuL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:54:

[YouTube: ProMods Moza Truck Simulator bundle review]
/offtopic jaloers :9~

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:27
ScuL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:54:

[YouTube: ProMods Moza Truck Simulator bundle review]
Thx! Deze set staat zeker op mijn lijstje.

Is de R5 genoeg kwa power in de Forcefeedback?
Het is misschien een beetje off topic maar kan iemand een oordeel geven over het verschil van de Moza en de Hori truck stuur. Het lijkt mij wel leuk om een vrachtwagenstuur te gaan hebben voor ETS2. Al begrijp ik in kwaliteit in moet leveren tov van huidige stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:41:
[...]

Thx! Deze set staat zeker op mijn lijstje.

Is de R5 genoeg kwa power in de Forcefeedback?
Ja zeker het voelt zwaar aan en je krijgt trillingen als je iets raakt.
CyberCow schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:40:
Het is misschien een beetje off topic maar kan iemand een oordeel geven over het verschil van de Moza en de Hori truck stuur. Het lijkt mij wel leuk om een vrachtwagenstuur te gaan hebben voor ETS2. Al begrijp ik in kwaliteit in moet leveren tov van huidige stuur.
Ik heb de Hori nooit gezien of gevoeld dus ik kan het niet zeggen maar de diverse review sites zeggen dat de Hori erg fragiel / plastic achtig aanvoelt. Ik heb nu dus de Moza en kan zeggen dat hij net als een echt stuur voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:07:
[...]

Ja zeker het voelt zwaar aan en je krijgt trillingen als je iets raakt.
Thx, in de video hebben je (jullie) het over de richting aanwijzers en verlichtings stalks, die niet helemaal reëel zijn. Bedoel je daarmee dat de knop 2x moet gebruiken om weer uit te zetten ipv aan / uit zoals in real life? Als dat het geval is kan je eventueel nog kijken naar zo'n programma waarmee je joystick controls kan remappen en ook aan = aan uit = 2e x aan sturen. Weet ff niet meer hoe dat programma heette maar ik had die ook voor mijn eigen DIY in ontwikkeling buttonbox/dashboard.
ScuL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:07:
[...]

Ik heb de Hori nooit gezien of gevoeld dus ik kan het niet zeggen maar de diverse review sites zeggen dat de Hori erg fragiel / plastic achtig aanvoelt. Ik heb nu dus de Moza en kan zeggen dat hij net als een echt stuur voelt.
Hori heeft een naam voor cheaper materials. Sowieso heeft de hori geen button verlichting, wat natuurlijk wel meteen een minpunt is. En een echte uitgebreide echte review heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 17:19
mmxmmx schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:13:
Euro Truck met nieuwe CPU die tijdens 4K gamen niet boven de 53 graden gaat.
Dit is super om te zien.
ETS op max setting dus ook 400% scaling.
Wat mij betreft mag ETS2 wel wat meer demanding zijn er is nog ruimte genoeg blijkt wel.

[Afbeelding]
Op welke resolutie rij je en gebruik je 1 of meerdere monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hziKNfn9bacwS1ftIlDSl4QHw0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5k52BrtBB7vTXmz8gCjCYEf.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren bij een mede tweaker een rtx 3060 ti opgehaald, vanavond eens monteren en kijken hoe dat draait t.o.v. de 1070ti , i.c.m. 32gb geheugen en een i5-9600. 😎

Als dat goed draait dan ga ik me aan promods wagen gok ik :)

Fotootje is van gistermiddag, had voort eerst de foto modus is getest haha. (Dat was dus nog met de 1070ti)

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 22-11-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Leader98 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:27:
[...]

Op welke resolutie rij je en gebruik je 1 of meerdere monitoren?
Goed lezen er staat 4K gamen >:)
Ik heb een LG 55inch C4 4K 120hertz TV als monitor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 15:40
lord_fh schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:37:
[Afbeelding]

Gisteren bij een mede tweaker een rtx 3060 ti opgehaald, vanavond eens monteren en kijken hoe dat draait t.o.v. de 1070ti , i.c.m. 32gb geheugen en een i5-9600. 😎

Als dat goed draait dan ga ik me aan promods wagen gok ik :)

Fotootje is van gistermiddag, had voort eerst de foto modus is getest haha. (Dat was dus nog met de 1070ti)
Tip voor deze tijd van het jaar icm promods: Frosty winter mod: https://grimesmods.wordpr...rosty-winter-weather-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
3060ti (mini) zit erin. Met dezelfde instellingen (alleen dat lumen filter oid op 2.0 ipv 1.50) heb ik gok ik 20fps meer met de lampen aan (50-55 ipv 35) .

Had alleen verwacht dat ik scaling wel hoger kon janken haha, maar die moet op 125% blijven anders hakt het te hard erin (resolutie is 3840x2160 16:9, 4k , heb nl een 32" lg 4k scherm), ook gaat hij dan nog harder loeien dan ie al deed haha.

Aanbevolen zegt ie wel dat ik hem op 300% scaling moet zetten maar dan ga je onder de 30fps.

Valt me op dat terwijl gpu vollebak 99% constant aangeeft, de cpu max 30 doet haha

Geeft denk ik wel aan dat een gtx1070ti een aardig sterke kaart is, de rtx 3060ti is een stuk sterker maar de sprong valt me mee, maar dat kan miss ook aan ets2 liggen.

//edit : toch gek, als ik online kijk halen mensen op 4k ultra gwn dik 100fps , bij mij niet meer dan 61 ofzo (ok tv is ook 60fps, maar dan nog met lampen aan kakt het in naar 50-55) , das toch raar ? Is het dan toch de cpu (i5-9600k - 4.7ghz, 32gb ddr4 ram) , of een vage instelling die ik mogelijk ergens moet uitzetten in Windows?

[ Voor 18% gewijzigd door lord_fh op 22-11-2024 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:03:
[...]

Thx, in de video hebben je (jullie) het over de richting aanwijzers en verlichtings stalks, die niet helemaal reëel zijn. Bedoel je daarmee dat de knop 2x moet gebruiken om weer uit te zetten ipv aan / uit zoals in real life? Als dat het geval is kan je eventueel nog kijken naar zo'n programma waarmee je joystick controls kan remappen en ook aan = aan uit = 2e x aan sturen. Weet ff niet meer hoe dat programma heette maar ik had die ook voor mijn eigen DIY in ontwikkeling buttonbox/dashboard.
Ja, het probleem zit erin dat je in ETS2 meerdere keren op P moet drukken voor de ruitenwissersnelheden en de stalk heeft voor iedere stand een joy button map. Hetzelfde geldt voor de lichtmodus met L. (van parkeerlicht naar dimlicht naar grootlicht).

Moza heeft kennelijk een tijdelijke plugin beschikbaar om dit probleem te ondervangen, en ik heb die inmiddels gekregen. Maar het zou veel mooier zijn als SCS de stalks native in het spel kan ondersteunen. Dit ga ik zeker in Praag aankaarten.

Met de huidige functionaliteit is het dus zo dat de richtingaanwijzer wel aan gaat maar vervolgens niet meer uit.. en dat je hem twee keer moet bewegen om weer uit te zetten. Met de Moza patch is dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:48
Wil ook lekker virtueel trucken en Moza lijkt naast een VR bril daarvoor de ideale set te hebben. Volgens mij is het momenteel ook niet goedkoper elders te krijgen dan bij Moza zelf: https://i.postimg.cc/J0fr1BGT/image.png

Wellicht komt er nog een aanvullende BFcode om een extra 5 tot 10% eraf te pingelen en dan kan ik ook aan de slag 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn al een aantal producten met korting nu (op de Black Friday sale) maar ter info voor je koppeling zou ik zeker ook de performance kit erbij nemen omdat je koppeling dan meer weerstand heeft en dus realistischer is.
Tevens is de truck mount wel handig om het stuur wat meer op vrachtwagen positie te krijgen, weet niet of die los te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:48:
[...]

Ja, het probleem zit erin dat je in ETS2 meerdere keren op P moet drukken voor de ruitenwissersnelheden en de stalk heeft voor iedere stand een joy button map. Hetzelfde geldt voor de lichtmodus met L. (van parkeerlicht naar dimlicht naar grootlicht).

Moza heeft kennelijk een tijdelijke plugin beschikbaar om dit probleem te ondervangen, en ik heb die inmiddels gekregen. Maar het zou veel mooier zijn als SCS de stalks native in het spel kan ondersteunen. Dit ga ik zeker in Praag aankaarten.

Met de huidige functionaliteit is het dus zo dat de richtingaanwijzer wel aan gaat maar vervolgens niet meer uit.. en dat je hem twee keer moet bewegen om weer uit te zetten. Met de Moza patch is dit verholpen.
thx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:48
ScuL schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:22:
Er zijn al een aantal producten met korting nu (op de Black Friday sale) maar ter info voor je koppeling zou ik zeker ook de performance kit erbij nemen omdat je koppeling dan meer weerstand heeft en dus realistischer is.
Tevens is de truck mount wel handig om het stuur wat meer op vrachtwagen positie te krijgen, weet niet of die los te krijgen is.
Bedoel je met performance kit deze? https://mozaracing.com/product/sr-p-accessory-kit/

Heb namelijk geen koppeling, en het enige wat een performance setje beschikbaar heeft zijn de pedalen. Daar heb ik de SR-P van, alleen de Lite versie heeft een performance kitje. De reguliere SR-P pedalen zijn al loaded. Truck mount toegevoegd trouwens, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh sorry ik zat te slapen. Ik dacht dat je de SR-P Lite had, en daar werkt die veer heel goed bij.
https://mozaracing.com/product/sr-p-lite-performance-kit/

Maar die kit die je gelinkt hebt zou je ook kunnen gebruiken voor de SR-P clutch ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
lord_fh schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:28:
3060ti (mini) zit erin. Met dezelfde instellingen (alleen dat lumen filter oid op 2.0 ipv 1.50) heb ik gok ik 20fps meer met de lampen aan (50-55 ipv 35) .

Had alleen verwacht dat ik scaling wel hoger kon janken haha, maar die moet op 125% blijven anders hakt het te hard erin (resolutie is 3840x2160 16:9, 4k , heb nl een 32" lg 4k scherm), ook gaat hij dan nog harder loeien dan ie al deed haha.

Aanbevolen zegt ie wel dat ik hem op 300% scaling moet zetten maar dan ga je onder de 30fps.

Valt me op dat terwijl gpu vollebak 99% constant aangeeft, de cpu max 30 doet haha

Geeft denk ik wel aan dat een gtx1070ti een aardig sterke kaart is, de rtx 3060ti is een stuk sterker maar de sprong valt me mee, maar dat kan miss ook aan ets2 liggen.

//edit : toch gek, als ik online kijk halen mensen op 4k ultra gwn dik 100fps , bij mij niet meer dan 61 ofzo (ok tv is ook 60fps, maar dan nog met lampen aan kakt het in naar 50-55) , das toch raar ? Is het dan toch de cpu (i5-9600k - 4.7ghz, 32gb ddr4 ram) , of een vage instelling die ik mogelijk ergens moet uitzetten in Windows?
Ik heb een RTX 4090 en dan kan alles op max in 4K.
Deze aankomende maanden komen er een paar 4090 kaarten 2de hands op de markt omdat de 50 series er aan komt. Koop een 4090 2de hands trust me je gaat het mooi vinden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:27
Update 1.53 is er voor Euro Truck d:)b

Zie https://blog.scssoft.com/...mulator-2-153-update.html voor de changelog

[ Voor 20% gewijzigd door Rohem op 26-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Hoppaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 14:57
Mensen die een Volvo FH hebben... Let even op de skin van je truck...
Bij mij is mij skin volledig over de Z..k. Ik moet eerst wachten op een een nieuwe template voor ik weer mijn eigen skin kan gebruiken.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@ScuL Kom d'r maar in. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Ik heb weer een les geleerd....

Blijkbaar werkt de realstic fov en de better rjl 4 series mods niet meer... realistic mirrors oke, maar de rjl moet geüpdatet worden, want ik kan nu niet ingame, ik reed nl met de 4 serie haha, dus zolang die better rjl mod niet werkt kan ik niet in deze save 😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja zoals bekend wachten we op de Greece DLC voor onze update.
We proberen nog wel wat extra dingetjes toe te voegen. München gaat niet lukken voor deze update de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
ScuL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:47:
[...]

We proberen nog wel wat extra dingetjes toe te voegen. München gaat niet lukken voor deze update de rest wel.
Nieuwe contend is altijd welcome.
Wat gaat het kosten ? 18€ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij 12€ omdat de DLC niet zo groot is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
lord_fh schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:20:
Ik heb weer een les geleerd....

Blijkbaar werkt de realstic fov en de better rjl 4 series mods niet meer... realistic mirrors oke, maar de rjl moet geüpdatet worden, want ik kan nu niet ingame, ik reed nl met de 4 serie haha, dus zolang die better rjl mod niet werkt kan ik niet in deze save 😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️
Geduld is een schone zaak, je kan altijd nog een rollback doen naar de vorige versie als je niet wilt wachten met spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
JPD68 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:00:
[...]

Geduld is een schone zaak, je kan altijd nog een rollback doen naar de vorige versie als je niet wilt wachten met spelen.
Klopt! Ik wacht gewoon af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:25
En update 1.53 voor ATS rolt ook binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-06 08:30
1.53 voor ATS is top, california is wat mooier geworden! Tijd om weer even rond te toeren!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:25
ScuL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:47:
[...]

@ScuL Ik zie nu een melding van een Scandinavische update 'Nordic Horizons'. Hoe staat dat in verhouding tot de Greece DLC die jij noemt?

https://store.steampowere...lator_2__Nordic_Horizons/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:00
strider1007 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:31:
[...]
Ik zie nu een melding van een Scandinavische update 'Nordic Horizons'. Hoe staat dat in verhouding tot de Greece DLC die jij noemt?

https://store.steampowere...lator_2__Nordic_Horizons/
De Greece DLC is af en komt 4 december uit. Nordic Horizons is een andere DLC, maar is work in progress en komt op een later moment uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 20:08
moosdekat schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:22:
1.53 voor ATS is top, california is wat mooier geworden! Tijd om weer even rond te toeren!
ATS vind ik op vele fronten mooier, maar toch spendeer ik meer tijd in ETS2, snap het zelf ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

jbbrans

lifeguard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:52:
[...]

ATS vind ik op vele fronten mooier, maar toch spendeer ik meer tijd in ETS2, snap het zelf ook niet 8)7
ATS heeft voor mij 1 groot nadeel, de banden.
Bij regen is de truck onbestuurbaar en ik moet na elke lange rit de banden vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:37
lifeguard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:52:
[...]

Ikzelf vind ETS 2 juist veel mooier. Veel te veel vlaktes met lange saaie rechte wegen in de VS, vreselijk lelijke steden over het algemeen.

Ook moet ik in ATS vaak aan denken (al ben ik nooit buiten Europa geweest, maar je hoort en ziet vaak over hoe het in de VS is) hoe het zou voelen om daar zélf verkeersdeelnemer te zijn, als fietser of voetganger. Zo'n vierbaansweg midden door een stad, met kruisingen zonder aparte voorzieningen voor fietsers: ik moet er niet aan denken om daar zelf een verkeersdeelnemer te zijn en naar links af te moeten slaan op de fiets, of als voetganger de weg over te moeten steken naar de andere kant van de straat om een winkel aan de overkant te bezoeken.

Wat ik hoor is dat op heel veel plekken in de VS, zelfs in steden, je niet eens van A naar B kunt komen te voet of op de fiets. Een vriend van mij studeerde ooit in San Francisco. De campus daar was niet eens bereikbaar op de fiets, je kon als student alleen met de bus erheen!

Nu kom ik zulke situaties in ETS ook wel tegen en ik weet dat het niet gemaakt is om een realistische weergave te geven van hoe het in het echt is, maar steden in ETS 2 zien er heel wat fiets- en voetganger- vriendelijk uit over het algemeen en in een game denk ik toch wel eens 'hoe zal het zijn als ik mij daar zélf in het verkeer moet bewegen' in plaats van virtueel in een (gelukkig virtueel) fossiel voertuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Hmm sinds 1.53 krijg ik ineens een crash naar Windows vanuit hoofdmenu. Innde gamelog gaat het fout als er "loading map europe" , Daarna ellenlange errors op roads die die niets meekan... ik heb geen map mods, alleen real company en tankstations. Wellicht gast het daar ergens fout... vanavond maar even proberen

//edit: het is de traffic density mod, schijnt zsm geüpdatet te zijn en dan kunnen we weer trucken >:)

Heel benieuwd naar greece eind vd week! d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door lord_fh op 01-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 10:36
FairPCsPlease schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 07:07:
[...]

Ikzelf vind ETS 2 juist veel mooier. Veel te veel vlaktes met lange saaie rechte wegen in de VS, vreselijk lelijke steden over het algemeen.

Ook moet ik in ATS vaak aan denken (al ben ik nooit buiten Europa geweest, maar je hoort en ziet vaak over hoe het in de VS is) hoe het zou voelen om daar zélf verkeersdeelnemer te zijn, als fietser of voetganger. Zo'n vierbaansweg midden door een stad, met kruisingen zonder aparte voorzieningen voor fietsers: ik moet er niet aan denken om daar zelf een verkeersdeelnemer te zijn en naar links af te moeten slaan op de fiets, of als voetganger de weg over te moeten steken naar de andere kant van de straat om een winkel aan de overkant te bezoeken.

Wat ik hoor is dat op heel veel plekken in de VS, zelfs in steden, je niet eens van A naar B kunt komen te voet of op de fiets. Een vriend van mij studeerde ooit in San Francisco. De campus daar was niet eens bereikbaar op de fiets, je kon als student alleen met de bus erheen!

Nu kom ik zulke situaties in ETS ook wel tegen en ik weet dat het niet gemaakt is om een realistische weergave te geven van hoe het in het echt is, maar steden in ETS 2 zien er heel wat fiets- en voetganger- vriendelijk uit over het algemeen en in een game denk ik toch wel eens 'hoe zal het zijn als ik mij daar zélf in het verkeer moet bewegen' in plaats van virtueel in een (gelukkig virtueel) fossiel voertuig?
Ik had nooit gedacht dat iemand niet met een vrachtwagen door een representatie van de VS zou willen rijden omdat het lastig is om lopend of met de fiets daar van A naar B te gaan.

Verder wel eens dat de nieuwste DLCs vooral gebieden toevoegen met rechte saaie wegen. Ik blijf zelf dan ook liever in de wat oudere staten rijden. De bergen in Colorado, de natuur in Washington, de grote steden van California en verschillende routes tussen die gebieden vind ik, ook nu deze content (muv California) ook al weer wat ouder wordt, nog steeds erg leuk om te rijden.

En ik verwacht ook aan de Oostkust van de VS weer meer van dergelijke diversiteit en interessante routes te gaan zien. De Appalachian Mountains, de grote steden als Chicago, New York en Atlanta, en staten als Massachusetts, New York, South Carolina en Pennsylvania waar niet alles langs de grote grids ligt zoals op de Great Plains en wegen dus ook veel meer op een "Europese manier" het landschap volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myquandro schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:54:
[...]

Verder wel eens dat de nieuwste DLCs vooral gebieden toevoegen met rechte saaie wegen.
Het is zo als het is.
Je kunt er niet een wereld van maken die je zelf wil.
In die staten zijn gewoon de wegen lang en een beetje slingerend.
Alleen de Oost en west kust zijn hier in wel een beetje van verandering.
Maar ik vind het juist wel een genot om in de VS te rijden.
Maar dat komt mede ook door dat ik in de randstad woont en dat je om de 100 meter in de remmen moet.
Dat is gewoon niet lekker rijden. (en dan maak het niet uit welke voertuig je bestuurt.)
Vroeger kon je gewoon van mijn oude huis in 1 keer door naar het centrum rijden.
Nu kom je om de zo veel meter een stopboord tegen of verkeerslichten.
Dan heb ik toch liever dat je gewoon lekker van het uitzicht kunt genieten en dan lekker kan door blijven rijden.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:37
Myquandro schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:54:
[...]
Ik had nooit gedacht dat iemand niet met een vrachtwagen door een representatie van de VS zou willen rijden omdat het lastig is om lopend of met de fiets daar van A naar B te gaan.
Is dat zo? Wie dan? Ik heb dat niet gezegd in elk geval. Ik zeg alleen maar dat de representatie van de VS mij daaraan doet denken en dat dat ATS voor mij minder mooi maakt om (in gedachten, virtueel) doorheen te reizen. Het voegt toe aan het rijplezier als je ziet dat er aan fietsers ook is gedacht, zoals ik in ETS 2 wel blij kan worden van het zien van fietspaden langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Iemand een idee hoe je een sound van EVR kan kopen ? Ik wil de fh4 volvo sound hebben, die van EVR is geüpdatet voor de nieuwe scs fh4, maar die webshop werkt niet en ik krijg ook geen reactie op mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Vandaag weer even tijd gepakt.

Foto 1 tussenstop met de 4 serie bij de péage op de terugweg uit Frankrijk, 2e foto was daarna even op de pas van de vrouw een spoedje heftrucks naar Ösnabruck bij Liebherr, collega op de R serie ontslagen want die kostte meer geld dan hij opbracht, elke dag bijna -10k €? Dan maar zelf een rit extra :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsnY5lGf1PEt90eGL3r-v8SSrMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DoyyjNJ9K7dpoPGOasd4QuG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P__h4o5pFXDjAO92RgHXJ7WMIzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gR6szOZ6uyG1LoeAw7bZoQhk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Geplande uitgavedatum: 4 dec 2024
Dit spel zal beschikbaar zijn over ongeveer 23 uur.

23 uur ff doorzetten wordt een lange zit.

Bron: Steam

[ Voor 5% gewijzigd door mmxmmx op 03-12-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer in Oslo (vanilla/scandinavia expansion). Naast dat Scandinavie er door de leeftijd -eigenlijk- niet meer goed uit ziet en veel te krappe op-/afritten kent, vraag ik me vooral af, wat is in hemelsnaam de gedachte achter Oslo geweest? Het rijdt totaal anders dan welke stad dan ook, 90% is tunnel of het heeft zéér uitgebreide op-/afritsystemen. het heeft een bereikbaar groot busstation waarvoor je flink moet rijden, maar er is vervolgens geen ruk te doen.

Het lijkt wel of die expansie begonnen is met Oslo, extreem uitgebreid is gemaakt, en vervolgens de rest eromheen veel kleiner is geworden omdat het toch wel een flinke klus bleek? Klopt dat? :p

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
GAIAjohan schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:28:
Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer in Oslo (vanilla/scandinavia expansion). Naast dat Scandinavie er door de leeftijd -eigenlijk- niet meer goed uit ziet en veel te krappe op-/afritten kent, vraag ik me vooral af, wat is in hemelsnaam de gedachte achter Oslo geweest? Het rijdt totaal anders dan welke stad dan ook, 90% is tunnel of het heeft zéér uitgebreide op-/afritsystemen. het heeft een bereikbaar groot busstation waarvoor je flink moet rijden, maar er is vervolgens geen ruk te doen.

Het lijkt wel of die expansie begonnen is met Oslo, extreem uitgebreid is gemaakt, en vervolgens de rest eromheen veel kleiner is geworden omdat het toch wel een flinke klus bleek? Klopt dat? :p
Geen idee, vind het dan ook de minst leuke DLC die er is. Voelt enorm leeg, en is niet leuk om te rijden.
DE ziet er nu echt heel tof uit, en leuk om te rijden.

Nog even en we kunnen naar Griekenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Weet iemand hier een goede vervanger voor de FH4 skin template? Ik heb wel een rework variant gevonden, maar die heeft er géén 8x4 set in zitten. Ik mis mijn skin nu voor de FH.
Ik zie op SCS-Forum ook nog geen beweging in de topics van PaintJob Packer en de Templates (door Casmaniac). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:36
In de Discord van Mods Studio 2 is er een draadje met templates waar ook een FH4 rework tussen staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Today is the day, engines at the ready! The Greece DLC for Euro Truck Simulator 2 is now released and we can't wait for you to get on the road. Are you ready to discover the Land of Legends and Myths and all that it offers? Let's move into top gear!

https://blog.scssoft.com/2024/12/greece-dlc-release.html

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 04-12-2024 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Al even een stukje Griekenland gereden, erg mooi! Alleen gelukkig op test save, want heb die kruizen van verboden wegen uitstaan en ben al diverse keren tegen onzichtbare muur geramd in Griekenland :+ :+ :+ :+

Overigens goede prijs, als compleet maker voor de bundel was hij iets van 9.60 euro.

Op de standaard save was het wachten bij de roeiboot naar engeland met de r1 450. In de reserve rij gezien het gewicht, maar kon gelukkig mee. Volgende rit is terug richting Amsterdam met iets, dan overstappen op de Scania NG 650 met eigen trailer ook weer, en mag de R1 in de hoek tot er een betrouwbare chauffeur in dienst is B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O81NcpHT1U8wmMoha-Cz4OkFPL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwP3dGKekZceaib6McJEtEZS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door lord_fh op 04-12-2024 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 18:07

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Mijn 12 euro hebben ze alweer :)

Nou heb ik al maanden niet gespeeld en intussen wel diverse upgrades gedaan aan mijn systeem dus ik zit even heeel erg te wennen :P Van een Thrustmaster T150 stuur met 2 pedalen naar een T248 met 3 pedalen, TH8S shifter erbij, videokaart vervangen (RX6600 voor een RX 7700 XT), van 1080p weer naar 1440P uwqhd.... tis wennen zonder het eerst eens te proberen tussendoor.

Ook met de black friday aanbiedingen ATS maar eens geupdate met 7 map expansions.... ik heb wat te ontdekken komende tijd :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Promods update aanstaande @ScuL ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
lameeuw schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:56:

Nou heb ik al maanden niet gespeeld en intussen wel diverse upgrades gedaan aan mijn systeem dus ik zit even heeel erg te wennen :P Van een Thrustmaster T150 stuur met 2 pedalen naar een T248 met 3 pedalen, TH8S shifter erbij, videokaart vervangen (RX6600 voor een RX 7700 XT), van 1080p weer naar 1440P uwqhd.... tis wennen zonder het eerst eens te proberen tussendoor.

Ook met de black friday aanbiedingen ATS maar eens geupdate met 7 map expansions.... ik heb wat te ontdekken komende tijd :P
Niet de Balkan maps gekocht dan?,want in die bundel is Griekenland 9,59 euro bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HIer ook in het bezit van griekenland

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Beakzz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:18:
[...]

Niet de Balkan maps gekocht dan?,want in die bundel is Griekenland 9,59 euro bij mij.
Nee die had ik al, om één of andere reden koop ik wel altijd de ETS2 updates zodra ze er zijn, ATS.... vind ik leuk maar.... als ik kijk naar de uren die ik er in heb zitten... 3999 uur in ETS2, ATS iets boven de 400 uur... je hebt zo je voorkeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:12
lameeuw schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:49:
[...]

Nee die had ik al, om één of andere reden koop ik wel altijd de ETS2 updates zodra ze er zijn, ATS.... vind ik leuk maar.... als ik kijk naar de uren die ik er in heb zitten... 3999 uur in ETS2, ATS iets boven de 400 uur... je hebt zo je voorkeuren :)
Je kan op Steam dan nog steeds het pakket Balkan kopen, je betaalt dan alleen voor de DLC die je nog niet hebt, maar krijgt wel de pakketkorting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Dat heb ik met ATS al een beetje gedaan... en dat is niet mijn manier. Zeker met een game die al zo lang ondersteund en uitgebreid wordt... dan gun ik de mensen die er aan werken ook waar ze in mijn ogen recht op hebben. Met de ATS bundel heb ik het wel gedaan omdat ik dat veel minder speel, maar eigenlijk had ik daar ook prima de volle mep voor willen betalen. Iets met gevoel en waardering denk ik ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
lameeuw schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:03:
Dat heb ik met ATS al een beetje gedaan... en dat is niet mijn manier. Zeker met een game die al zo lang ondersteund en uitgebreid wordt... dan gun ik de mensen die er aan werken ook waar ze in mijn ogen recht op hebben. Met de ATS bundel heb ik het wel gedaan omdat ik dat veel minder speel, maar eigenlijk had ik daar ook prima de volle mep voor willen betalen. Iets met gevoel en waardering denk ik ?
Ja iedereen zijn ding denk ik. Ze bieden die bundel juist aan voor de spelers die meerdere maps kopen dus waarom zou ik er dan geen gebruik van maken? Ik geef ze al genoeg waardering door steeds alle maps in beide spellen te kopen terwijl ik eigenlijk alleen maar events rij 😅

Maar ja ik ben dan ook het type speler dat na 10-15 ritjes het wel weer even gezien heeft. Dan duik ik toch weer liever een racesim in en dan na een paar maanden weer een sessie trucken.

Zelfde met flight sims. Kan er erg van genieten, maar wordt er slaperig van als ik het te lang speel

Nu ik er over na denk zou ik het leuker vinden als het verdienmodel wat meer uitdaging zou geven en dat mij een doel zou geven. Eens checken of daar een leuke mod voor te vinden is.

Oh en misschien heel afwijkend, maar ik zou ook graag pallets/losse goederen op verschillende locaties willen leveren (winkels enz) ipv altijd een hele trailer bij een bedrijf. Dat je een route hebt met meerdere adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Wild Chocolate schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:53:
[...]

Je kan op Steam dan nog steeds het pakket Balkan kopen, je betaalt dan alleen voor de DLC die je nog niet hebt, maar krijgt wel de pakketkorting.
Ik zag het ook te laat en heb ook de volle mep betaald.
Zoals andere zeggen, ik gun ze die euro's wel. Vermaak me al jaren met ETS2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lifeguard schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:43:
[...]

Inderdaad.
voor die 1 euro verschil of zo.
60 euro uitgegeven aan Pinbal FX addons en 160 euro voor hardware voor Flightsimulator.
Ach dan maakt die 1 euro of zo ook niet meer uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lifeguard schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:43:
[...]

Als ik bij ETS2 in Steam kijk staat bij mij voor Griekenland de prijs al op €9,59. Hoef ik geen bundel voor te nemen. Ik wacht nog even met kopen. Misschien dat Sinterklaas dat voor mij doet dan is het nog goedkoper.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/Ux5PK9l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-06 08:30
Ik heb het gisteren aangeschaft. 9,59 euro als deel van een pakket waarvan ik de rest al had. Wel netjes dat ze deze prijs berekenen en niet de 11,99. Die had ik trouwens ook wel betaald. Ik vind het een mooie DLC. Door het bergachtige landschap wel mijn motor wat geupgrade van de truck. Het liefst rij ik met niet zulke sterke motoren, weet niet waarom, maar vind het gewoon leuker. Zag bij een tankstation ook een elektrisch laadpunt. Misschien dat ze al bezig zijn om wat te regelen voor de elektrische trucks.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOk-Dq83XFNQ6jPcUBq6ef1dMq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPuBqyL8JsjohdLV5pB3En9g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Iveco truck is uit.....
Wel leuk maar wat lijken die truck op elkaar.
Hoop dat ze nog eens een mooie pack gaan uit brengen in de tijd dat de ATI DAF 2800/3300 reden.
Want nu is er haast geen verschil meer te zien in de trucks .. ja het logo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
Ik zie anders nog genoeg onderscheid.
Vind het een mooie truck, en tof dat scs nog zulke dingen na jaren nog gratis weggeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lifeguard schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:33:
Ik zie anders nog genoeg onderscheid.
Vind het een mooie truck, en tof dat scs nog zulke dingen na jaren nog gratis weggeeft :)
Denk misschien dat het ook komt dat ik niet zo van die moderne dingen houd wat betreft vervoermiddelen .

Maar inderdaad dat ze weer eens een leuke truck gratis geven is wel meegenomen.
Alleen Iveco heb ik niet zo vaak gereden.
Zie dat ook meer als in de buurt shoppers.
Leuk als vuilnisauto of winkel bevoorraden.
:9

Net zo als die kleine Dafjes die je nu heb.
Leuke truck maar echt langere ritten nee.

Staat die T way ook nog in de planning of alleen de S way?
Want ik weet dat er wel een mod vanuit is.

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 10-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 21:16
Na enige tijd heb ik weer een fatsoenlijke pc. Wil ook ETS2 gaan spelen en heb het stuurtje al klaar staan.
Heeft iemand wat tips om goed van start te gaan ?

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mavi86 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:06:
Na enige tijd heb ik weer een fatsoenlijke pc. Wil ook ETS2 gaan spelen en heb het stuurtje al klaar staan.
Ik zou zeggen koop alle map dlc (zijn nu ook in de aanbieding) en promods is een hele mooie toevoeging. Vanuit daar kan je rond gaan kijken voor aanvullingen. Dan heb je ieder geval veel ruimte om lekker rond te rijden. Voor de echte merken wat er rondrijd van auto's kan je kiezen voor jazzycat cars. Zo doe ik het na alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Top dank voor de tip. ik ontvang vanavond de bureauklem voor mijn stuurtje dus een deze dagen kan ik beginnen

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:04

Pykow

Angelo OTR

lameeuw schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:56:

Net voor de release van Greece DLC ging mijn videokaart stuk en vermoedelijk had ook mijn voeding een optater gekregen.
Ik heb de eerste dagen op de laagste settings, 1080p met maar 40FPS gespeelt.
Tja ik heb de World of trucks ritjes gedaan, alle steden ontdekt en alle viewpoints geactiveerd.

Gisteren na 2 weken zonder een goed werkende PC te hebben gezeten, voor het eerst Griekenland op volle glorie kunnen spelen (1440p, ultra settings, 400% scaling) dat was geen probleem voor de RTX4080 Super met AMD Ryzen 7 9xxx, 32 GB DDR5 @ 6000hz
lameeuw schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:49:
[...]

Een voorkeur hebben we altijd en vooral omdat Europa dichter bij huis ligt, spreekt dat veel meer aan.
Ik koop alle DLC's direct vanaf de release voor zowel ETS2 als ATS. Ik heb zelfs alle paintjobs/skins die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken.
Maar het zijn net pokemon kaarten, je wilt ze allemaal haha
Beakzz schreef op donderdag 5 december 2024 @ 02:15:
[...]

Ja iedereen zijn ding denk ik. Ze bieden die bundel juist aan voor de spelers die meerdere maps kopen dus waarom zou ik er dan geen gebruik van maken? Ik geef ze al genoeg waardering door steeds alle maps in beide spellen te kopen terwijl ik eigenlijk alleen maar events rij 😅

Maar ja ik ben dan ook het type speler dat na 10-15 ritjes het wel weer even gezien heeft. Dan duik ik toch weer liever een racesim in en dan na een paar maanden weer een sessie trucken.

Zelfde met flight sims. Kan er erg van genieten, maar wordt er slaperig van als ik het te lang speel

Nu ik er over na denk zou ik het leuker vinden als het verdienmodel wat meer uitdaging zou geven en dat mij een doel zou geven. Eens checken of daar een leuke mod voor te vinden is.

Oh en misschien heel afwijkend, maar ik zou ook graag pallets/losse goederen op verschillende locaties willen leveren (winkels enz) ipv altijd een hele trailer bij een bedrijf. Dat je een route hebt met meerdere adressen.
Ik mis ook het multi cargo systeem in ETS2 en ATS, dat zal echt veel meerwaarde bieden.
Misschien heel gek, ik speel zelfs de laatste tijd weer meer Motor town: behind the wheel
https://store.steampowere...or_Town_Behind_The_Wheel/
Het ziet er misschien niet uit, maar je hebt hierin wel zeer leuke transport opdrachten.
Je moet vlees pallets vervoeren naar een burgertent en als je genoeg hebt geleverd, dan kan je vanuit de burgertent weer burgers vervoeren naar supermarkt of mensen.
Of je hebt containers nodig om Hout te produceren (klopt natuurlijk niet overal, maar gaat om het idee van bevoorraaden en producties)

Ik kan soms een hele dag ETS2/ATS spelen en daarna ook er weer even klaar mee zijn.
maar met nieuwe DLC's of World of Truck Events ga ik er gelijk vaak wel voorzitten om alles te halen en de 100% achievement weer vol te krijgen
ravw schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:50:
[...]

Denk misschien dat het ook komt dat ik niet zo van die moderne dingen houd wat betreft vervoermiddelen .

Maar inderdaad dat ze weer eens een leuke truck gratis geven is wel meegenomen.
Alleen Iveco heb ik niet zo vaak gereden.
Zie dat ook meer als in de buurt shoppers.
Leuk als vuilnisauto of winkel bevoorraden.
:9

Net zo als die kleine Dafjes die je nu heb.
Leuke truck maar echt langere ritten nee.

Staat die T way ook nog in de planning of alleen de S way?
Want ik weet dat er wel een mod vanuit is.
T-way komt niet vanuit Iveco zelf, maar er zijn specialisten die de truck ombouwen.
Net zo goed dat de Scania Torpedo Next gen Nooit gemaakt is door scania zelf.
Ze hebben alleen de Scania 2009 Torpedo gemaakt, maar wel heel weinig.
Mavi86 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:06:
Gewoon lekker rijden en dan unlock je steeds meer dingen in de game.
van nieuwe bullbars, lampjes en trucks.
Wil je eerste truck kopen, dan is een MAN TGX 2020 een zeer goede alrounder of Volvo FH4.

Daarnaast moet je zelf ontdekken welke truck je fijn en mooi vindt om te rijden.
Koop voor deze truck een tuning pack om het nog leuker te maken.

Als je uitgekeken bent op de base map, koop dan aangrenzende landen.
Ja je kan ook gelijk Griekenland kopen en met 1 boot of met fast travel ernaar toe gaan, maar dat is minder leuk in mijn beleving.

In de base map is vooral Oostenrijk, zwitserland en duitsland mooi om te rijden.
UK, BeNeLux, Tjechië zijn verouderd en raad ik je niet aan om daar veel tijd in door te brengen haha.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Top hier heb ik wat aan. Volgens mij kun je ook op een gegeven moment je eigen garage kopen toch? Is het dan verstandig om deze NIET in de benelux te zetten? Zodat je wat minder in de saaie stukken rijdt

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Toevallig al wat updates rondom release @ScuL ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavi86 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:17:
Top hier heb ik wat aan. Volgens mij kun je ook op een gegeven moment je eigen garage kopen toch? Is het dan verstandig om deze NIET in de benelux te zetten? Zodat je wat minder in de saaie stukken rijdt
Dat maakt niet zoveel uit. Bij een update kan je zelf kiezen vanaf waar je weer gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:06:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit. Bij een update kan je zelf kiezen vanaf waar je weer gaat beginnen.
Ja kunt toch ook gewoon snel reizen doen als je ergens in de buurt een garage heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
ah oke. ja ik heb het spel nog niet. maar ik dacht dat wanneer je een garage hebt je ook vanuit daar vertrekt maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Ik ga eerst wel even starten voor ik nog meer vragen stel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Mavi86 op 11-12-2024 16:24 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavi86 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:18:
ah oke. ja ik heb het spel nog niet. maar ik dacht dat wanneer je een garage hebt je ook vanuit daar vertrekt maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Ik ga eerst wel even starten voor ik nog meer vragen stel :+
De eerste garage wel
Maar je hoeft niet terug naar je garage als je een nieuwe vracht wil pakken.

Ja kunt ook gewoon een snelle vracht nemen dan rij je alleen die route ( met een truck die niet van jou is -- Later wel je eigen truck als je die heb.
Maar bij de opdrachten kun je gewoon kiezen waarvandaan je je vracht wil oppikken en dan doe ik vaak in de omgeving waar je dan bent,
Wil je weer een beetje terug in het gebied van je garage dan zorg je voor een vrachtje die kant op.
Als je meerdere garage heb staan kun je snel reizen.
Dus als je er 1 in Rotterdam heb staan en 1 in Praag kan je daar heen een weer rijden .... ( zonder dit zelf te doen)Ik heb zowat in elke land nu wel een Garage staan wil ik snel ergens willen zijn .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Pykow schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:12:
[...]

Net voor de release van Greece DLC ging mijn videokaart stuk en vermoedelijk had ook mijn voeding een optater gekregen.
Ik heb de eerste dagen op de laagste settings, 1080p met maar 40FPS gespeelt.
Tja ik heb de World of trucks ritjes gedaan, alle steden ontdekt en alle viewpoints geactiveerd.

Gisteren na 2 weken zonder een goed werkende PC te hebben gezeten, voor het eerst Griekenland op volle glorie kunnen spelen (1440p, ultra settings, 400% scaling) dat was geen probleem voor de RTX4080 Super met AMD Ryzen 7 9xxx, 32 GB DDR5 @ 6000hz

[...]

Een voorkeur hebben we altijd en vooral omdat Europa dichter bij huis ligt, spreekt dat veel meer aan.
Ik koop alle DLC's direct vanaf de release voor zowel ETS2 als ATS. Ik heb zelfs alle paintjobs/skins die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken.
Maar het zijn net pokemon kaarten, je wilt ze allemaal haha

[...]

Ik mis ook het multi cargo systeem in ETS2 en ATS, dat zal echt veel meerwaarde bieden.
Misschien heel gek, ik speel zelfs de laatste tijd weer meer Motor town: behind the wheel
https://store.steampowere...or_Town_Behind_The_Wheel/
Het ziet er misschien niet uit, maar je hebt hierin wel zeer leuke transport opdrachten.
Je moet vlees pallets vervoeren naar een burgertent en als je genoeg hebt geleverd, dan kan je vanuit de burgertent weer burgers vervoeren naar supermarkt of mensen.
Of je hebt containers nodig om Hout te produceren (klopt natuurlijk niet overal, maar gaat om het idee van bevoorraaden en producties)

Ik kan soms een hele dag ETS2/ATS spelen en daarna ook er weer even klaar mee zijn.
maar met nieuwe DLC's of World of Truck Events ga ik er gelijk vaak wel voorzitten om alles te halen en de 100% achievement weer vol te krijgen

[...]

T-way komt niet vanuit Iveco zelf, maar er zijn specialisten die de truck ombouwen.
Net zo goed dat de Scania Torpedo Next gen Nooit gemaakt is door scania zelf.
Ze hebben alleen de Scania 2009 Torpedo gemaakt, maar wel heel weinig.

[...]

Gewoon lekker rijden en dan unlock je steeds meer dingen in de game.
van nieuwe bullbars, lampjes en trucks.
Wil je eerste truck kopen, dan is een MAN TGX 2020 een zeer goede alrounder of Volvo FH4.

Daarnaast moet je zelf ontdekken welke truck je fijn en mooi vindt om te rijden.
Koop voor deze truck een tuning pack om het nog leuker te maken.

Als je uitgekeken bent op de base map, koop dan aangrenzende landen.
Ja je kan ook gelijk Griekenland kopen en met 1 boot of met fast travel ernaar toe gaan, maar dat is minder leuk in mijn beleving.

In de base map is vooral Oostenrijk, zwitserland en duitsland mooi om te rijden.
UK, BeNeLux, Tjechië zijn verouderd en raad ik je niet aan om daar veel tijd in door te brengen haha.
Volledig mee eens.

Ook motortown is een geweldig toffe game :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:57:
Toevallig al wat updates rondom release @ScuL ? :)
We zijn er druk mee bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3V1sxAnyjHr02kc5YlA3X49Hlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFhz9bPIpe4KwAWABdvQwUAi.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar Griekenland!

• JPD68
ravw schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:01:
Nieuwe Iveco truck is uit.....
Wel leuk maar wat lijken die truck op elkaar.
Hoop dat ze nog eens een mooie pack gaan uit brengen in de tijd dat de ATI DAF 2800/3300 reden.
Want nu is er haast geen verschil meer te zien in de trucks .. ja het logo
Daarom rij ik ook 90% van de tijd in een (historische) mod truck. Als je een beetje zoekt zijn er genoeg te vinden. Tot nu toe ook weinig problemen mee gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMaster_II

Pagina: 1 ... 158 ... 161 Laatste