Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
[quote]Pykow schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Ja dit probleem is bekend bij Promods.
Je kan ook geen 100% map explore krijgen op Promods.
Ik heb een maatje die altijd voor 100% wilt gaan op ATS en ETS2.

Zelfs op ETS2 zonder mods kan je alleen maar 100% halen als je Console open hebt staan en gaat teleporteren. sommige wegen zitten achter kruizen of je moet zelfs bovenop een tankstation je truck zetten.

[...]

Dit is onzin, ik heb met een vanilla account en zonder mods gewoon 100% gehaald zonder te teleporteren of andere cheatachtige truukjes.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-06 19:40

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Pykow schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:37:
[...]
Het is eigenlijk geen echte DLC, maar dat is de makkelijkste manier om bij te houden hoeveel spelers de truck "rijden" of activeren.
Bij mij zat de truck er gelijk standaard in.

Persoonlijk vind ik de renault e-Tech een betere truck.
De Scania BEV is gewoon de standaard Scania met een piepende stofzuiger ipv een normalse stofzuiger geluid.
Ik had dan minimaal een moderne interieur verwacht en niet de standaard wood design.
Gisteren helaas geen tijd gehad om de Scania BEV uitvoerig te testen en door deze opmerking ging ik er vanavond met lage verwachtingen in, maar het viel mij zeker niet tegen

Natuurlijk had ik liever het nieuwe Smart Dash van Scania gezien,
maar die is er volgens mij in het echt ook nog niet ...

Wat mij opviel was dat er van binnen en van buiten juist wel een aantal veranderingen zijn,
b.v. de elektrische handrem, die mogen ze van mij (als keuze/optie) ook naar de normale Scania halen

Ook het geluid viel mij niet tegen, in mijn beleving is het juist een veel mindere piep dan bij de Renault
(van wat ik mij daarvan herinner) maar ik heb geen idee hoe een echte elektrische vrachtwagen klinkt

Ik vind hem wel geslaagd

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Pykow schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Dit gebeurd vaker en Promods staat er ook wel bekend om dat AI soms zeer gekke dingen doet.
Er was zelfs ergens een haven, waarbij de auto's moeten ritsen en als je daar even blijft stil staan, dan vliegen de auto's door elkaar heen en schieten ze soms 100 meter door de lucht.
Dit heeft er mee te maken dat Promods zicht focused op de weg layout en niet altijd rekening kan houden met de AI verkeer. Bijvoorbeeld een afslag die te kort wordt gemaakt omdat het in real-life ook zo is, maar de AI kan dan de mist in gaan.

[...]

Luchtvering omhoog met diepladers wanneer je een terrein afrijd die onverhard is kan helpen.
Grotere bochtmaken.
Niet alle combi/ trucks zijn gemaakt voor zware vrachten. 4x2 daf105 met een lowbed erachter is geen goede optie.
Rij met een stuurwiel of controller zodat je geleidelijk kan sturen en niet te scherp naar links of rechts gaat met 1 knopje, dan gaat je cabine ook stabieler.

[...]

Rusland is nooit uitgekomen als DLC.
Rewards van World of Trucks gebruik ik wel met regelmaat.
bijvoorbeeld Fia Race Trucks, roos van valentijn, gold pennats, Halloween of Kerst versiering.
Kaliningrad is onderdeel van een dlc en Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:54
World of Trucks event voor ETS2 wordt niet gehaald vermoed ik.. Nog ruim 1.3 mln ton te verslepen.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
Dan verlengen ze het gewoon, gebeurd wel vaker

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 23:22
Klein vraagje :9

Zijn er hier gebruikers van Virtual desktop (quest store versie) welke ETS2 draadloos aan de praat hebben gekregen met VR?
Bij de beta netjes de versie voor openvr geselecteerd.
Toevoeging van -openvr bij de startoptie icm de bekende F11 ingame geeft geen resultaat. (Krijg ik een venster mbt coördinaten invoeren)
In Virtual desktop staat ETS2 niet in de gamelijst zoals bijvoorbeeld MSFS dat wel staat.

Anders toch maar steamvr ook installeren en dat proberen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
HMaster_II schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:36:
World of Trucks event voor ETS2 wordt niet gehaald vermoed ik.. Nog ruim 1.3 mln ton te verslepen.
Ik ben druk aan het verslepen voor Zwitserland en zie de voortgangsbalk ook vooruit kruipen. Wat @Barfman zegt, ik hoop inderdaad op een verlenging en ik denk dat ze dat wel gaan doen: anders hadden ze die schattige St. Bernhard knuffel voor niets ontworpen. Ik wil die knuffel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Ik pak vanavond een paar ritten denk ik... Even kijken voor wat "net te trekken" vrachtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:37
Vond het ook een tijdrovend evenement voor het persoonlijke doel. Nu met Nebraska bezig. Zoals gewoonlijk is het weer puzzelen de laatste steden aan te doen. Zonder snel reizen en zonder vracht te rijden.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:48
Hammie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:55:
Klein vraagje :9

Zijn er hier gebruikers van Virtual desktop (quest store versie) welke ETS2 draadloos aan de praat hebben gekregen met VR?
Bij de beta netjes de versie voor openvr geselecteerd.
Toevoeging van -openvr bij de startoptie icm de bekende F11 ingame geeft geen resultaat. (Krijg ik een venster mbt coördinaten invoeren)
In Virtual desktop staat ETS2 niet in de gamelijst zoals bijvoorbeeld MSFS dat wel staat.

Anders toch maar steamvr ook installeren en dat proberen gok ik.
Paar pagina's terug is dit besproken. Als je terug gaat, kun je wel wat hints vinden denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 23:22
mamorunl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:20:
[...]

Paar pagina's terug is dit besproken. Als je terug gaat, kun je wel wat hints vinden denk ik :-)
Oww thxs ik had al flink wat gegoogeld maar de search hier niet gebruikt |:( dom dom dom :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat hier veel truckers zitten ....
Hier ook even posten: Volvo 750 trekt 750 ton _/-\o_ _/-\o_
https://app.satrucker.co....n-load-of-containers.html

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
HMaster_II schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:49:
Ik kwam op Reddit onderstaande tegen.
De creator van RusMap is overleden.
https://www.reddit.com/r/..._creator_has_passed_away/ ;(
Op het ProMods forum ontdekte ik dat de ontwikkeling van RusMap wel doorgaat. Sergey was niet de enige ontwikkelaar, de andere ontwikkelaar had zich tijdelijk teruggetrokken omdat het privé minder ging, maar hij is weer actief. Er zijn nog geen updates voor de map, maar RusMap is wel aangepast voor versie 1.50. Er zijn alleen nog problemen met de road connections met ProMods (zie verderop in het topic):

https://promods.net/viewtopic.php?p=358328#p358328 op de vraag "so just to be sure you are the original author of rus map and since Sergey061 passing you come to take mantle and continue the project?" antwoordt Aldimator: "Yes exactly. In fact, I never left. I just had some problems in my life and I couldn’t deal with the map. This version of the map is simply an adaptation of map 2.49 for the new patch 1.50. Soon there will be an update with a reworked Moscow and some old sections of the map."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 11:23

Pykow

Angelo OTR

nog 562.038 ton te gaan. dat is volgens mij gemiddeld nog 29.000 ritjes te rijden met de community.
Er is 737.962 ton vervoerd in 3 dagen tijd (Weekend)
Laten we zeggen dat we de helft minder actieve spelers hebben door de weeks, dan kost het nog 5 á 6 dagen.
Dus Vrijdag of Zaterdag zal het event gehaald zijn en dan heb je nog 1 dag speling.
Als ze even doorzetten is het eerder klaar.

Veel mensen lezen niet en denk dat ze na de 10 persoonlijke ritjes nog steeds naar unieke landen moeten rijden en dan worden de ritjes steeds langer, kost het meer tijd en minder aantrekkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Pykow op 08-07-2024 10:54 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Pykow schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:52:
[...]

nog 562.038 ton te gaan. dat is volgens mij gemiddeld nog 29.000 ritjes te rijden met de community.
Er is 737.962 ton vervoerd in 3 dagen tijd (Weekend)
Laten we zeggen dat we de helft minder actieve spelers hebben door de weeks, dan kost het nog 5 á 6 dagen.
Dus Vrijdag of Zaterdag zal het event gehaald zijn en dan heb je nog 1 dag speling.
Als ze even doorzetten is het eerder klaar.

Veel mensen lezen niet en denk dat ze na de 10 persoonlijke ritjes nog steeds naar unieke landen moeten rijden en dan worden de ritjes steeds langer, kost het meer tijd en minder aantrekkelijk.
Ik dacht toch daadwerkelijk dat het vandaag eindigde... |:(
Ik heb afgelopen weekend 8 ritten gedaan van tussen de 21 en 27 ton. Dat kunnen we wel aan halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
HMaster_II schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Ik dacht toch daadwerkelijk dat het vandaag eindigde... |:(
Ik heb afgelopen weekend 8 ritten gedaan van tussen de 21 en 27 ton. Dat kunnen we wel aan halen denk ik.
Heb Nebraska nog niet afgerond, hoop dat morgen te doen. Maar het is erg lastig het op 'mijn' manier te doen als er geen vrachten naar Lincoln (de enig overgebleven stad) worden aangeboden. Ben bang dat het een stukje zonder vracht rijden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
JPD68 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Heb Nebraska nog niet afgerond, hoop dat morgen te doen. Maar het is erg lastig het op 'mijn' manier te doen als er geen vrachten naar Lincoln (de enig overgebleven stad) worden aangeboden. Ben bang dat het een stukje zonder vracht rijden wordt.
Ook geen ritten vanaf Lincoln? Of sta je ver buiten de stad?

Ik heb gisteravond 2 ritten gedaan met totaal 65+ ton vracht van en naar Zürich. De 40t transformator slepen vond de DAF XG+ met 530 PK enkel asser niet grappig. Boven de 70km/h heuvel rijden door zuid Duitsland was nauwelijks haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik denk toch dat er mee mensen rijden dan ik had verwacht.
Zelf dacht ik dat we Vrijdag de missie pas gaan halen, maar ik vermoed dat dit nu eerder gedaan gaat zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzBj92SDMiJcXhA6Ecwt2iTSMMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LkJWGlgRHjYG2oYNZ8Bc3Bd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
HMaster_II schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Ook geen ritten vanaf Lincoln? Of sta je ver buiten de stad?

Ik heb gisteravond 2 ritten gedaan met totaal 65+ ton vracht van en naar Zürich. De 40t transformator slepen vond de DAF XG+ met 530 PK enkel asser niet grappig. Boven de 70km/h heuvel rijden door zuid Duitsland was nauwelijks haalbaar.
Die zijn er vast wel, maar ik ben nog niet dicht genoeg bij Lincoln geweest om die te kunnen selecteren. Ga nu naar Omaha rijden met een vracht en hoop dat een kort ritje met vracht naar Lincoln te kunnen maken en anders rijd ik daar zonder vracht naar toe. En dan op naar ETS2 om Zwitserland te piunderen..... >:)
Pykow schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:07:
Ik denk toch dat er mee mensen rijden dan ik had verwacht.
Zelf dacht ik dat we Vrijdag de missie pas gaan halen, maar ik vermoed dat dit nu eerder gedaan gaat zijn.
[Afbeelding]
of niet O-)

[ Voor 25% gewijzigd door JPD68 op 10-07-2024 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
Het loopt nu al tegen de 19,927,xxx aan. Gaat redelijk rap nog.. Vandaag heb ik geen tijd voor ritten. (afspraak buiten het voebelle om)
Morgen even weer verder checken hoe ver we zijn.

Gehaald.... :D _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door HMaster_II op 10-07-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
HMaster_II schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:44:
Het loopt nu al tegen de 19,927,xxx aan. Gaat redelijk rap nog.. Vandaag heb ik geen tijd voor ritten. (afspraak buiten het voebelle om)
Morgen even weer verder checken hoe ver we zijn.

Gehaald.... :D _/-\o_
Dan wordt het ETS2 Promods vanaf morgen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
JPD68 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Dan wordt het ETS2 Promods vanaf morgen *O*
Die pak ik volgende week op, want ik heb een "sociaal-event" (iets met visitie) dit weekend.
En ik ga eens kijken naar de mods die ik heb gedownload voor een Trucker-Treffen locatie aan de A7 en eigen companies op meerdere locaties in Duitsland met extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06 07:19
HMaster_II schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Wat is het toch ook een realiatisch spel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 01:51
ScuL schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:41:
Kanttekening, ik wil er geen politieke discussie mee opstarten (dat is niet de bedoeling in Spielerij). Maar het heeft voor dit spel behoorlijke invloed omdat o.a. andere maps (zoals de onze) verbindingen hebben met RusMap. Als ze zichzelf op deze manier in de voet schieten dan heeft dat dus consequenties voor mapcombo's. Daarom pols ik graag de publieke opinie om te zien welke stappen wij (en andere map mods) kunnen overwegen
Het is een computer spelletje :(
Niet meer en niet minder.

Ik speel in Red Allert 2 ook vaak de Russen en dat is niet omdat ik die oorlog steun natuurlijk.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
mmxmmx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Niet meer en niet minder.

Ik speel in Red Allert 2 ook vaak de Russen en dat is niet omdat ik die oorlog steun natuurlijk.
Inderdaad. Gewoon de koppeling met RusMap houden. Al krijg ik RusMap en de koppelingen niet goed aan de praat.

Want niet om het één of ander, waarom zit Middle-East met Israel en Libanon bij Promods? Want dat geeft ook frictie. Als gamer maak ik me hier niet druk om. Het enige wat ik mij afvraag, is wat ga je doen als map maker. Ga je de levendige gebouwen plaatsen in oorlogsgebieden of laat je het zien zoals het echt is? Ik denk dat daar een beetje de twijfel zit. Wil je de correct maken en de gamer "shockeren" of het vredelievend houden? Zie de Balkan DLC, want niet alles is daar nog opgebouwd na de oorlog.
En wat te doen met Oekraïne als map-mod? Laat je daar ook de verschrikkingen zien of hou je de herinnerring van voor 2022 vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Want niet om het één of ander, waarom zit Middle-East met Israel en Libanon bij Promods? Want dat geeft ook frictie. Als gamer maak ik me hier niet druk om. Het enige wat ik mij afvraag, is wat ga je doen als map maker. Ga je de levendige gebouwen plaatsen in oorlogsgebieden of laat je het zien zoals het echt is? Ik denk dat daar een beetje de twijfel zit. Wil je de correct maken en de gamer "shockeren" of het vredelievend houden? Zie de Balkan DLC, want niet alles is daar nog opgebouwd na de oorlog.
En wat te doen met Oekraïne als map-mod? Laat je daar ook de verschrikkingen zien of hou je de herinnerring van voor 2022 vast?
Ik zou zelf willen zien van het moment dat die map gemaakt is , als hier later updates van komen dan wil ik de real zien ....
Ik ben veel met flightsimulators bezig en daar zie je niet meer die Twin towers staan
Het is zo als het is .
Als ik nu met ETS 2 door de GAZA rijd of door Ukraine en het ziet er mooie volgebouwd uit, dat klopt dan niet met je beleving.
Ik wil huizen in puin zien , ik wel slechte wegen hebben, ik wil noodkreten, anti aanvallende partij spreuken zien.

Zelf vlieg ik in MSFS niet eens meer op de Ukraine ( heb daar alle airports van gekocht) omdat het niet meer zo er uit ziet.

Om maar even een voorbeeld te geven ,ik heb airports waar gebouwen in aanbouw zijn , die nu al 10 jaar in gebruik zijn. Maar als ik daar nu komt zie ik nog steeds de kranen en de geraamtes van die aanbouw zijde gebouwen.
Maak daar dan eens een update voor.
Rotterdam zonder Euromast , Scheveningen zonder pier. :(
Een vliegveld/stad vol mensen zonder mobile telefoon :o :o

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 12-07-2024 11:16 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mmxmmx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Dit is een hele oude post die je oppikt en het doet op dit moment niet meer ter zake.
De mensen die destijds RusMap onder hun bewind hadden (Sergei en co) geven nu geen richting meer aan het project. In de eerste plaats omdat Sergei gestorven is maar tevens ook omdat de originele auteur van RusMap (Aldimator) het project weer heeft opgepikt. Hij heeft geen enkel plan om iets met de Krim of Oekraïne te doen en daarmee is het probleem de wereld uit.
HMaster_II schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:28:

Want niet om het één of ander, waarom zit Middle-East met Israel en Libanon bij Promods? Want dat geeft ook frictie
Precies om die reden is ProMods Middle East altijd een apart pakket gebleven. Als mensen bezwaren hebben of de regio willen mijden blijft de mod optioneel. Wij zijn in principe van mening dat oorlogsgebieden in een trucking spel niet thuis horen (als je er in de werkelijkheid niet veilig rond kunt rijden dan heeft een spel dat de realiteit nabootst ook weinig zin). Om die reden hebben wij o.a. de Gazastrook uit de mod verwijderd toen het conflict in oktober losbarstte.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Om die reden hebben wij o.a. de Gazastrook uit de mod verwijderd toen het conflict in oktober losbarstte.
Waarom zou je die verwijderen , je had ook gewoon de grenzen afkunnen sluiten en dan een soort van hulp goederen en hulp posten kunnen neer zetten.
En dan zonder verwijzing naar deze gebeurtenissen.
Zodat je dan toch niet in het gebied kan komen , maar nog wel op een goede manier kan "hulp" bieden aan deze vreselijke oorlog in de game

-Knip-

Offtopic. Dat je je zorgen maakt is begrijpelijk, maar dit topic is niet de plek om deze zorgen te bespreken. Neem hier een kijkje: Actualiteit, wetenschap en maatschappij

[ Voor 63% gewijzigd door Mog op 17-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Waarom zou je die verwijderen , je had ook gewoon de grenzen afkunnen sluiten en dan een soort van hulp goederen en hulp posten kunnen neer zetten.
En dan zonder verwijzing naar deze gebeurtenissen.
Zodat je dan toch niet in het gebied kan komen , maar nog wel op een goede manier kan "hulp" bieden
De originele developer van dit gebied is gestopt met modden en daardoor is er nu bij ProMods niemand die deze regio voor zijn rekening kan of wil nemen. Het gebied als berijdbaar in de game laten was geen optie (niet realistisch) dus daarom is er gekozen voor verwijdering.

Voordat een moderator hier komt met "off-topic" dit territoriale gedoe is wel degelijk relevant in de ETS2 community. Zo is er tegenwoordig ook een mod die alle vlaggen en andere kenmerken van Kosovo vervangt met die van Servië. Sommige elementen in de community nemen dit soort dingen erg serieus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:38:
[...]

De originele developer van dit gebied is gestopt met modden en daardoor is er nu bij ProMods niemand die deze regio voor zijn rekening kan of wil nemen. Het gebied als berijdbaar in de game laten was geen optie (niet realistisch) dus daarom is er gekozen voor verwijdering.

Voordat een moderator hier komt met "off-topic" dit territoriale gedoe is wel degelijk relevant in de ETS2 community. Zo is er tegenwoordig ook een mod die alle vlaggen en andere kenmerken van Kosovo vervangt met die van Servië. Sommige elementen in de community nemen dit soort dingen erg serieus op.
Nou zo erg offtipc gaat dit niet. Want het hoort er gewoon bij.
Ja sommige zijn inderdaad vanuit hun bestaan diep geworteld met "haat" of anders denkende.
Maar dan nog een game is vermaak en een simulatie behoort ten alle tijden "real" te blijven.
Dat niemand zich geroepen voelt om deze uitbreiding te maken dat snap ik.
En zo als ik ook een beetje aangaf , je kunt het ook "tijdelijk" doen
Je heb al een mod die waar het land goed is dus die kun je altijd gebruiken , maar je zou tijdenlijk dan of de grenzen kunnen sluiten met deze gebieden.
Door alle toegangs wegen te blokkeren.
Desnoods met containers of met grensposten die buiten dienst zijn.

In de DLC van Frankrijk zie je ook nog dingen die je doet denken aan de WW2 net zo als je in Duitsland nog veel dingen ziet vanuit die tijd,
Dit soort dingen kun je niet wegnemen ..... het is er nu eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Kamp vuurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvjYosQ2X1BWTDA0tAzLyKTh5uI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vq4qwzt7ozI3gKenfId9Gt88.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:45
Waarom is ETS2 + Promods zo verslavend :) Ken haast geen ander spel wat zo relaxt is. Tip: de weg tussen Perpignan en Andorra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC4Z0QlRaaS3uOyFRPj8T7GBhTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0yk3TndjiRycUSzM1qV9MSm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xapQ2s0gT94fRYIy3cTzh9GsG_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvMx8PHSMUbihggjVESgh71k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEiM0xJZ99mb2k2QQt_oGmvsPC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdCheXgHDkCC8GB1baXEuHK2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:57:
Waarom is ETS2 + Promods zo verslavend :) Ken haast geen ander spel wat zo relaxt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qP0Qv_5YlASgYhJ9ljcfShxcbQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AUE4rDdmheeqry2EiK7WGNHl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMSBBE9obZGzI510Z95DrGJOf7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SALikJS4yhal8gpsahNTcCTH.png?f=fotoalbum_large

8) Zeg genoeg denk ik
Maar inderdaad ETS2 is best wel verslavend
moet weer eens een goede cockpit setting gaan maken met stuur en zo . dan word het weer vol op genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met de Scania S-series? Is er enig pluspunt om de long versie te kiezen boven korte versie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Skyaero schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:20:
Iemand ervaring met de Scania S-series? Is er enig pluspunt om de long versie te kiezen boven korte versie?
Ik rij in ETS2 regelmatig met een 660S met een 6x2 long/sleepas, ik neem aan dat je dat chassis bedoelt
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2263684547572202585/D86F834A7350354321A1FC7EF5E03D7074790E56/?imw=2048&imh=1152&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true
Mijn Scania 660S

In de game heeft deze versie in vergelijking met de kortere 6x2 grotere brandstoftanks,
en volgens mij ligt hij ook stabieler op de weg

Ik vind persoonlijk zo'n liftbare achteras wel stoerder staan, maar een kortere 6x2 met liftbare en meesturende middelste as heeft ook wel wat, kwestie van smaak denk ik

En momenteel rij ik tijdelijk met de Scania 45S BEV 4x2,
dat geeft weer hele andere problemen met tanken Opladen :P
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2486633548103903760/B2FF63E60881CBBCD3F4774EF70F552BAABDC368/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
En de Scania 45S BEV

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Even een klein beetje of topic maar wel leuk om even te laten zien.....
Van eigen bodem..
75 jaar verschil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCzO_rwXUPmw-cLRhHqFY29bUPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2P6sA9nckte8YpCKAz2GS3n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Chantal_NL schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:21:
[...]
In de game heeft deze versie in vergelijking met de kortere 6x2 grotere brandstoftanks,
en volgens mij ligt hij ook stabieler op de weg

Ik vind persoonlijk zo'n liftbare achteras wel stoerder staan, maar een kortere 6x2 met liftbare en meesturende middelste as heeft ook wel wat, kwestie van smaak denk ik
Dank! Zoiets vermoede ik al. Ik rij op dit moment nog een Scania Streamline 6x4, maar wil ik overstappen naar een S730. De Streamline rijdt niet best in de regen met lichte vracht en is moeilijk te maneuvreren in krappe stukken, waardoor een 6x4 eigenlijk afviel. Een 4x2 vind ik er niet zo cool uitzien. Ik denk dat ik voor de long taglift ga kiezen.

Ben al wat aan het spelen geweest met configuraties. Ik kom op iets van 350k aan kosten :P Ik ben iets van level 27, dus veel geld heb ik niet. Na mijn huidige ritje gaat het mij waarschijnlijk wel lukken.

Een beetje off topic, Martijn Kuipers (van knippie-knippie-kuipers) is in de Scania fabriek in Zwolle geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Skyaero schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:45:
[...]
Dank! Zoiets vermoede ik al. Ik rij op dit moment nog een Scania Streamline 6x4, maar wil ik overstappen naar een S730. De Streamline rijdt niet best in de regen met lichte vracht en is moeilijk te maneuvreren in krappe stukken, waardoor een 6x4 eigenlijk afviel. Een 4x2 vind ik er niet zo cool uitzien. Ik denk dat ik voor de long taglift ga kiezen.

Ben al wat aan het spelen geweest met configuraties. Ik kom op iets van 350k aan kosten :P Ik ben iets van level 27, dus veel geld heb ik niet. Na mijn huidige ritje gaat het mij waarschijnlijk wel lukken.

Een beetje off topic, Martijn Kuipers (van knippie-knippie-kuipers) is in de Scania fabriek in Zwolle geweest.
[YouTube: MIJN V8 DROOM! 🤩 Uniek kijkje bij de Scania fabriek in Zwolle!]
Ja leuk hé, ik volg Martijn Kuipers ook op YouTube, dus ik heb het filmpje ook gezien
Leuk om te zien dat Martijn ook voor de combinatie 660S (+G33CM versnellingsbak) en Boogie gaat :P

Nu ga ik ook wel offtopic ... jaren geleden ben ik ook in de Scania fabriek in Zwolle geweest, mijn vader heeft altijd Scania gereden en omdat zijn werkgever een goede klant was mochten er een aantal mee
en wij kregen toen een rondleiding in de fabriek, dus ik vond deze aflevering extra leuk

Eigenlijk wil ik je niet aan het twijfelen brengen, maar een 6x2 met een midlift as is denk ik wel wendbaarder en zeker als je degene kiest waarbij de middelste as ook mee kan sturen

Deze video geeft een uitleg over de verschillen, succes met je keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik rij in ETS of ATS bijna altijd met 6x4 Omdat ik dat zelf de meest logische vind
Denk ook wel het meest gebruikte allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Er is nieuwe DLC ...

Euro Truck Simulator 2 - Schmitz Cargobull Trailer Pack

Bron: https://blog.scssoft.com/...rgobull-trailer-pack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Weinig spannends, tenzij je graag met dit merk wilt rijden.

Overigens is er op dit moment een sale gaande voor ETS2 en ATS vanwege 'Simfest' week op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Chantal_NL schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:01:
[...]
Eigenlijk wil ik je niet aan het twijfelen brengen, maar een 6x2 met een midlift as is denk ik wel wendbaarder en zeker als je degene kiest waarbij de middelste as ook mee kan sturen
Ik heb inmiddels de 6x2-2 taglift gekocht, hoewel nog niet in gereden. Misschien op een later moment converteren naar een 6x2/4 midlift en kijken hoe dat rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Die kon je al héél lang gebruiken middels de mod van Schumi. ;)

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=269232

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53
Weet iemand of er al meer duidelijk is over 1.51 voor ets ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Even tussendoor ik als kleine jongen in een oude Daf truck
Dus het zat er al vroeg in de liefde voor vrachtauto's
Ik zit in de cabine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i1NpdG8ZNWNgAsGuhx66Wjhkj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpmeTLeeLtenSa1W8XgDLyI0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snrGqs2El3hgVd01z-bfo3ZN1yQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukzStvGh3TyKgSZYAEAgBhts.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop dat SCS Software eens een mooi pakken uit gaat brengen met oude trucks
En wat ze ook wel mogen doen de The Bull livery uitbreneng voor de nieuwe DAF

https://bigtruck.nl/nieuws/daf-xg-als-eerbetoon-aan-the-bull

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ePLDSTu9KYba20fLW_3UCBUJQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLrbxHeJJBfSHBULQixsQs4X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Chantal_NL schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:01:
[...]
Eigenlijk wil ik je niet aan het twijfelen brengen, maar een 6x2 met een midlift as is denk ik wel wendbaarder en
Het is toch de taglift geworden. Had de truck al gekocht, maar was nog met mijn langste rit ooit (Frankfurt-Istanbul) bezig. Helaas door de game-update van vandaag gecancelled.

Dan maar direct in de nieuwe truck stappen. Had direct een pareltje van een vracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Grmm-s8lAzObvfnPZD4B-HaC5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldM3sjXJox75Kn4bhjHIz8KV.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn oude Streamline had een mooie flame-livery, maar die is niet beschikbaar voor de S-series.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CVKKVyLsFQ7yQqRUREKOD1MzUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiwLOJeOuYJyfsW4mhVcrCtB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
ravw schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:29:
Hoop dat SCS Software eens een mooi pakken uit gaat brengen met oude trucks
En wat ze ook wel mogen doen de The Bull livery uitbreneng voor de nieuwe DAF

https://bigtruck.nl/nieuws/daf-xg-als-eerbetoon-aan-the-bull

[Afbeelding]
De echte uitdaging is deze zelf maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Skyaero schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Het is toch de taglift geworden. Had de truck al gekocht, maar was nog met mijn langste rit ooit (Frankfurt-Istanbul) bezig. Helaas door de game-update van vandaag gecancelled.

Dan maar direct in de nieuwe truck stappen. Had direct een pareltje van een vracht.
Ik persoonlijk denk dat dat voor ETS2 een goede keuze is, in het echt zie je in Europa weinig 6x4 trucks
Is die flame-livery niet aan te passen voor een S-Cabine (zelf een modje maken)

Of rij je (zo te zien op je foto's) het liefst zonder mods ?

In ATS ligt dat anders, daar zie je in het echt wel veel 6x4 trucks ...
Maar iedereen moet natuurlijk zelf kiezen wat hij/zij wil
De echte uitdaging is deze zelf maken ;)
Ja precies :)
Zelf de mods maken is leuk, maar er gaat erg veel tijd in zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Chantal_NL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:36:
[...]
Is die flame-livery niet aan te passen voor een S-Cabine (zelf een modje maken)
Moet ik even in gaan duiken. Tijd is op dit moment het grootste probleem en die besteed ik het liefst in-game.
Of rij je (zo te zien op je foto's) het liefst zonder mods ?
Een paar kleine mods, o.a.
- Realistic brutal graphics and weather
- Top corner F2 mirrors (zodat ik de rechterspiegel in beeld heb, ik heb geen TrackIR)
- Minimal advisor, hoewel ik nu in de Scania S de advisor helemaal uit heb staan
- Real traffic density
- SISL trailer pack.
- Different lenses of traffic
- Real train sounds.
- Real european gas stations

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OanqHB7-YhQQdzsbpJBkztvz8Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unrxjdD9crKAsXv9jPDZt68E.jpg?f=fotoalbum_large Even bij de merchandise kijken voor een bandshirtje. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Dit is de Trucker Treff mod van de TSK Group. Ik heb hiervan de normale en ProMods versie gedownload.
Het is een Convoy verzamel locatie net buiten Winsen (ten oosten van Hamburg). Als je de Feldbinder fabriek weet bij Winsen, dan zit deze mod locatie er direct onder.
Het heeft voor singel player net veel nut, behalve dat er de gebruikelijke slaap/tank/repair opties bij zitten.
Het podium heeft bijvoorbeeld linke en recht 2 trekker opstel plekken voor "Best of Show" uitreiking.
Als je met meerdere een Convoy rijdt is het wel een leuke verzamel plaats.

TSK heeft nog een andere locatie langs de A7 in Duisland, maar die heb ik nog niet getest in een niet-ProMods-profiel.

Zie hier onder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMkZc6GgyuHDXBRJtB2dvzkYpkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/267DtgOO3e8wAzWGvuN3ROye.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Extra toevoeging... :)

Voor degenen die de de TruckTreff mod / eigen woning / eigen bedrijfslocaties willen hebben.
Behalve de bedrijfslocatie in Erfurt zijn de mods kostenloos aan te pakken.
Behalve de Truck Treff voor EuroNet en ProMods zijn alle locaties SCS map only. Maar wel alle DLC's.
Je kan met de extra download met bedrijfslocatie je eigenlogo's toevoegen voor beetje zelfverheerlijking.
Hier is de link naar TSK Group op Gumroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
1.51 komt langzaam op gang... ATS is Open Beta, vermoedt dat ETS2 binnenkort volgt...
De komende dagen maar snel nog wat Promods ritjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Zit te wachten op de nieuwe map update.
Zal wel een hoop werk zijn zo iets want de detail level van de maps zijn enorm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:04
Ik acht de kans groot dat ze 1.51 gaan releasen samen met (of eigenlijk een week voordat) een nieuwe DLC gereleased wordt. Ik dacht dat elke DLC gepaard ging met een (kleine) game update en het is ook wel weer tijd voor een nieuwe DLC gezien hoeveel DLCs er al best een eind gevorderd zijn (Arkansas, Missouri, Ohio, Greece en Nordic Horizons) die binnen een jaar wel hun release gaan krijgen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

mmxmmx schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:59:
Zit te wachten op de nieuwe map update.
Zal wel een hoop werk zijn zo iets want de detail level van de maps zijn enorm
In ATS komt ARKANSAS met 1.51
We verwachten de release rond de 2e week van September. (vrij snel na de release van 1.51)

In ETS2 1.51 zal ook de voorbereidingen zitten voor Griekenland.
Hoewel daarbij verwacht wordt dat deze DLC pas Eind Oktober gaat verschijnen.

Tussen September en Oktober gaan de geruchten uit naar 2 nieuwe trucks,maar niks bevestigd.
1. Mack Pinnacle
2. Volvo FH5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Draai op de Beta en ineens start ETS2 niet meer.
Heb de integriteit van de files laten na kijken helpt niks.

Als ik de beta verwijder kan ik zeker mijn saved games niet meer starten ?

Heb de oplossing gevonden op een forum....Zie hier onder...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I have the same issue u gotta do -nointro in launcher. I reported it, it has to do with the warning screen

[ Voor 45% gewijzigd door mmxmmx op 17-08-2024 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

YouTube: American Truck Simulator - Arkansas Gameplay Preview

Afgelopen Vrijdag had ik hierin een bericht geplaatst dat de Mack Pinnacle er op korte termijn aan ging komen.
Niet wetende dat we Zaterdag 17 Augustus een Video krijgen van Arkansas, terwijl ze rijden in de nieuwe Mack Pinnacle.

Geloof je dit niet, bekijk dan eens de BLOG bericht op de pagina van SCS Software ?
Daarin staat ook een verwijzing naar de nieuwe truck:
"you may find that the cab you're travelling in feels a little different... we wonder why that might be"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4WQOBkz6hQKCgT3K0ms1B70aos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4SkiqRNkOr4dzt603G3pRawG.png?f=user_large

De geruchten gingen er vanuit dat de truck NET na de release van Arkansas zou uitkomen en dus geschat op September. Nu lijkt de truck waarschijnlijk nog VOOR de release van Arkansas te gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 15:21

jbbrans

ATS, banden en regen.
Is er enige manier waarop ik in ATS grip kan houden in de bochten als het regent?

Voor mijn truck neem ik altijd de duurste banden, maar in de regen heb ik erg weinig grip of ik moet ver terug in snelheid voor de simpelste bochten. Ook bij remmen mag ik het pedaal niet te ver intrappen.

Vergeleken met ETS2 vind ik de banden een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
jbbrans schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:27:
ATS, banden en regen.
Is er enige manier waarop ik in ATS grip kan houden in de bochten als het regent?

Voor mijn truck neem ik altijd de duurste banden, maar in de regen heb ik erg weinig grip of ik moet ver terug in snelheid voor de simpelste bochten. Ook bij remmen mag ik het pedaal niet te ver intrappen.

Vergeleken met ETS2 vind ik de banden een stuk slechter.
Dan heb je nog niet in Frankrijk in de regen gereden. Als je daar over de lokale heuvels en wegen gaat, dan wil je truck aardig wegglijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
kun je in steam ook UITzetten dat het spel automatisch update ? en dan bedoel ik specifiek ETS2, of moet je dan algemene "keep games up to date" uitzetten ?

ik vroeg mij dit pasgeleden af ivm mods na een update, dan zou ik liever ff doorspelen op oude versie en daarna een keer updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Je kan in Steam zelf kiezen welke versie je pakt. Er staan meerdere versies in. Erg handig om mods te brlijven gebruiken en ProMods te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Top thanks!

2e vraag.... ik wil graag de light boxes van bijv. de 50K addon , aanpassen zodat ik mijn bedrijfsnaam erin kan zetten. , of uberhaupt in de standaard lichtbak van een vrachtwagen. Iemand daar een uitleg van/tips voor ? ik kan slecht iets vinden op google of youtube hierover.....

of iemand die dat voor mij zou kunnen/willen doen ? (ik rij alleen met RJL scanias (R/R4) en de ingame nextgen Scania R/S.

[ Voor 17% gewijzigd door lord_fh op 19-08-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
lord_fh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:54:
Top thanks!

2e vraag.... ik wil graag de light boxes van bijv. de 50K addon , aanpassen zodat ik mijn bedrijfsnaam erin kan zetten. , of uberhaupt in de standaard lichtbak van een vrachtwagen. Iemand daar een uitleg van/tips voor ? ik kan slecht iets vinden op google of youtube hierover.....

of iemand die dat voor mij zou kunnen/willen doen ? (ik rij alleen met RJL scanias (R/R4) en de ingame nextgen Scania R/S.
Dat kan je elf doen... Dat is even tricky om te doen. Want je moet een file aanpassen waar mee je de lightbox maakt. Ik heb ze zelf ook een paar keer gemaakt. Het is een dingetje...
Ik zal vanavond even kijken waar dat stond. Je moet namelijk ook de naam van de file het zelfde laten en de afmetingen identiek houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:54:
Top thanks!

Ik heb ooit eens voor de lol een Tweakers Accessoires Pakketje gemaakt (staat ergens heel ver terug in dit forum), daar zit ook een lichtbox in van 50K

Hij staat in dit geval in ...

vehicle>truck>upgrade>50k_addons>Ibox_sign.dds

Daar kun je zien hoe ik het heb gedaan, andere lichtbakken zou je moeten kijken hoe en waar die er in staan, volgens mij is de lichtbak voor RJL lbox_plate_sign.dds maar ik rij meestal met de Scania R/S

Zoals je kan zien in onderstaande video vind ik het leuk om van van alles de kleuren aan te passen :9
Ik pas hem nooit aan in de mod zelf, ik maak altijd een extra modje, dan kan er weinig misgaan

Let wel op, altijd de mod die je zelf maakt boven die van 50K in de modlijst plaatsen
(of boven de lichtbak die je gebruikt)

Download link van het Tweakers Pakketje bij deze video

Lukt het niet, of is het een andere lichtbak ... dan wil ik hem wel ff kijken of ik hem kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lord_fh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:17:
kun je in steam ook UITzetten dat het spel automatisch update ? en dan bedoel ik specifiek ETS2, of moet je dan algemene "keep games up to date" uitzetten ?

ik vroeg mij dit pasgeleden af ivm mods na een update, dan zou ik liever ff doorspelen op oude versie en daarna een keer updaten.
Steam heeft ergerlijk genoeg geen optie om automatisch updaten bij een specifiek spel uit te schakelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Chantal_NL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:17:
[...]

Ik heb ooit eens voor de lol een Tweakers Accessoires Pakketje gemaakt (staat ergens heel ver terug in dit forum), daar zit ook een lichtbox in van 50K

Hij staat in dit geval in ...

vehicle>truck>upgrade>50k_addons>Ibox_sign.dds

Daar kun je zien hoe ik het heb gedaan, andere lichtbakken zou je moeten kijken hoe en waar die er in staan, volgens mij is de lichtbak voor RJL lbox_plate_sign.dds maar ik rij meestal met de Scania R/S

Zoals je kan zien in onderstaande video vind ik het leuk om van van alles de kleuren aan te passen :9
Ik pas hem nooit aan in de mod zelf, ik maak altijd een extra modje, dan kan er weinig misgaan

Let wel op, altijd de mod die je zelf maakt boven die van 50K in de modlijst plaatsen
(of boven de lichtbak die je gebruikt)

Download link van het Tweakers Pakketje bij deze video
[YouTube: ETS2 - Tweakers Accessoires Pack]

Lukt het niet, of is het een andere lichtbak ... dan wil ik hem wel ff kijken of ik hem kan maken
Ik zie dat je dit met photoshop moet doen... dat heb ik niet haha. dus, mocht je een keer tijd/zin hebben voor een lichtbak creatie dan houd ik mij aanbevolen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
lord_fh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:58:
[...]

Ik zie dat je dit met photoshop moet doen... dat heb ik niet haha. dus, mocht je een keer tijd/zin hebben voor een lichtbak creatie dan houd ik mij aanbevolen :9
Ik heb het gewoon met Paint.net gedaan. Je moet wel even zorgen dat je het bestand kan lezen. Volgens mij is dat de dds plugin die je moet hebben.
Ik heb een copy van de originele file gepakt en daar als nieuwe layer mijn logo/creatie geplaatst. Hou wel rekening met de afmetingen van het werkvlak. Die is kleiner vanwege de gebogen bovenrand van de lichtbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
[...]

Gimp is vaak een goed alternatief. Ooit een lichtbak aangepast, maar zou echt heel diep moeten graven hoe ik dat heb gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

[...]

Ik doe het ook met paint.net

En ik maak dan ook een nieuwe laag en delete dan de oude laag en dan opslaan als .dds

Stuur maar een PM of wat je makkelijk vind, ik wil uiteraard wel even kijken vanavond

Mag ook via Steam daar is mijn naam hetzelfde als hier … ik heb de Steamchat app op mijn telefoon staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Chantal_NL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Ik doe het ook met paint.net

En ik maak dan ook een nieuwe laag en delete dan de oude laag en dan opslaan als .dds

Stuur maar een PM of wat je makkelijk vind, ik wil uiteraard wel even kijken vanavond

Mag ook via Steam daar is mijn naam hetzelfde als hier … ik heb de Steamchat app op mijn telefoon staan
Invite send! gister zitten rommelen, maar kwam er niet goed verder mee + een kind dat steeds wakker werd, gaat hem niet worden :X , dus hulp zou fijn zijn :)

overigens, nieuwe info over de greece DLC staat erop, kijk er wel steeds meer naar uit ! :*)

https://blog.scssoft.com/...e-border-crossings-2.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
Dankzij @Chantal_NL heb ik nu lichtbakken met mijn eigen transport naam erin :9~ >:) >:)

Werkt mooi op al m'n auto's (rij met een next gen R, rjl 4 serie en een cheapass R450 optiknoei)

Hierbij voorbeeldje op de r450. Mooiste past de 50keda lichtbakken op de next gen r, de standaard beugels en de "only slot" beugel van 50keda hebben geen accessoire punt in het midden van de beugel..... de enige beugel die dat wel heeft is deze op de foto vandaar dat die erop zit. Op de 4 serie moet ik dus maar is kijken of hij daar echt opkomt om die reden. Op de next gen R heeft keda een only slot roof ding waar de plaat wel perfect in kan B-)

Blij mee in ieder geval

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4rME0JdM-TB9pxRSnpjeKDuaRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyB6UznvnGk1s7PvMjvJPdIE.jpg?f=fotoalbum_large

• mmxmmx
Er was net een grote update.

• lord_fh
Ben benieuwd wat er dan was, niet 1.51 iig

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00
Ben ik de enige waarbij VR (Reverb G2 via OpenXR) niet meer werkt of is er iets meer aan de hand?

Vorige week nog prima gereden in VR maar als ik nu ETS2 start zie ik niets in de bril en speelt het spel in 2D op de monitor.

Gebruik nog netjes de laatste OpenXR beta (1.49 geloof ik) en de commandline staat ook op -openxr

[ Voor 6% gewijzigd door Leader98 op 22-08-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Leader98 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:02:
Ben ik de enige waarbij VR (Reverb G2 via OpenXR) niet meer werkt of is er iets meer aan de hand?

Vorige week nog prima gereden in VR maar als ik nu ETS2 start zie ik niets in de bril en speelt het spel in 2D op de monitor.

Gebruik nog netjes de laatste OpenXR beta (1.49 geloof ik) en de commandline staat ook op -openxr
ook als je op f12 drukt?

en bestaat je mixed reality nog wel?

• Leader98
Dirtyrockers schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

ook als je op f12 drukt?

en bestaat je mixed reality nog wel?
F12 ingame is bij mij een screenshot maken (wellicht heb ik dat een keer zo ingesteld over een ETS2 keymapping heen?).

Mixed Reality kan ik zo even niet vinden, dat is toch dat 2D scherm dat in een soort van 3D wordt weergegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Leader98 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

F12 ingame is bij mij een screenshot maken (wellicht heb ik dat een keer zo ingesteld over een ETS2 keymapping heen?).

Mixed Reality kan ik zo even niet vinden, dat is toch dat 2D scherm dat in een soort van 3D wordt weergegeven?
hmm er was een knop om te switchen... nu twijfel ik welke dat was.

nee mixed reality is de aansturing van de reverb g2, maar ik weet dat microsoft die laat vallen en gaat verwijderen. waardoor je de reverb g2 niet meer kan gebruiken.

https://support.hp.com/za.../ish_10013170-10013236-16

• Leader98
Dirtyrockers schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

nee mixed reality is de aansturing van de reverb g2, maar ik weet dat microsoft die laat vallen en gaat verwijderen. waardoor je de reverb g2 niet meer kan gebruiken.

Alle andere Mixed Reality games werken naar behoren (oa Assetto Corsa Competizione).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Dirtyrockers schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Je hebt me aan het denken gezet met die knop en na enig zoeken blijkt dat F11 te zijn.
Hiermee kan je de menu's in 2D op je monitor laten weergeven en dan in VR rijden :) :) :)
Ik was gewend om alles in VR te doen en na een keer F11 is dat weer zo ingesteld.

Helaas lijkt ook de instelling van de config file van ETS2 naar een soort default te zijn teruggevallen want het menu staat in VR weer 45 graden naar beneden (zie https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=330026) en ik zie tijdens de VR sessie nu ook weer beeldweergave op mijn monitor (en dat heb ik eerder uitgezet omdat het nog een paar extra FPS aan performance zou kosten).
Nog even zoeken naar hoe ik dat destijds heb ingesteld (en een logboekje maken van ETS2 aanpassingen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
Probleem met lichtbak zonder beugel opgelost, mod gevonden die dat wel heeft.

Ondertussen onderweg met een container naar Dortmund vanuit Amsterdam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSprS5PwTmQkTL31qpxvYwOAfrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFaM9bqXMNMcaeWnt6NDJ4U5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Dit was een update op Schmitz trailers (er zaten bugs in blijkbaar) en hebben ze deze opnieuw geleverd en recompile.

Er is ook een nieuwe Depot gevonden voor Viva la France.
Dit houdt in dat er hoog waarschijnlijk een Ferry Bootovertocht van Marseille naar Griekenland.
Voor de mensen die geen Italy DLC hebben of West Balkan.
Die kunnen dan vanuit Frankrijk naar Griekenland

• lord_fh
Er komt weer een Trailerpack aan:

https://blog.scssoft.com/

On other news:

Het valt me nu ineens op, dat wanneer ik incab zit en de verlichting aanzet (stad of dim maakt niet uit), mijn FPS dropt van 60 naar 49. Doe ik de lampen uit, probleem weg.

Als ik de lampen aan doe als ik buiten de cabine ben, blijft het gewoon steady op 60. het moet dus iets incab zijn. Ik heb al geprobeerd om diverse dingen uit te zetten of te wisselen zoals navigatie optie in de shop, binnenverlichting, andere dingen die oplichten als je de lampen aan doet maar dat maakt allemaal niet uit. Hebben meer mensen dit wel eens gehad (of nog) ? (rij met de RJL trucks, zal eens proberen met een OEM truck wellicht vraagt iets bij de RJL's gewoon veel )

Het is geen ramp, maar omdat het onder de 60 komt valt het wel op, vandaar.

(speel op een I5 9600K @ 4,8 Ghz, GTX 1070Ti, 32gb DDR4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xT3A1S2OxncfZzFn8HKzBSit40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osNB6c0Kmii8Y0i0PS4r77kg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCeSPKwDL0CGMph794OXTOpI6Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOcVhkCZW4foGgMC7kaWiS8l.jpg?f=fotoalbum_large

Camperen in de buurt van München

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Is er een manier om te tracken welke delen van een Steam achievement ik al gedaan heb.

Bijvoorbeeld, 'Let's Get Shipping' moet je 11 havens in Spanje voorzien van vracht. Hoe weet ik welke havens ik heb gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Skyaero schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:15:
Is er een manier om te tracken welke delen van een Steam achievement ik al gedaan heb.

Bijvoorbeeld, 'Let's Get Shipping' moet je 11 havens in Spanje voorzien van vracht. Hoe weet ik welke havens ik heb gehad?
Ik hou het zelf bij, maar als je het kan vinden in het spel zelf hou ik me aanbevolen. Want ik moet echt tijd vrijmaken voor het achievement hunten. En het is behoorlijk wat schrijf werk.

Ik werk zelf meestal een expansion per keer af.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68

Volgens mij niet, er waren en misschien zijn wel spreadsheets in omloop waar je dat op kan bijhouden. Staat vast ergens op het SCS-forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lord_fh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:31:
Er komt weer een Trailerpack aan:

https://blog.scssoft.com/

On other news:

Het valt me nu ineens op, dat wanneer ik incab zit en de verlichting aanzet (stad of dim maakt niet uit), mijn FPS dropt van 60 naar 49. Doe ik de lampen uit, probleem weg.

Als ik de lampen aan doe als ik buiten de cabine ben, blijft het gewoon steady op 60. het moet dus iets incab zijn. Ik heb al geprobeerd om diverse dingen uit te zetten of te wisselen zoals navigatie optie in de shop, binnenverlichting, andere dingen die oplichten als je de lampen aan doet maar dat maakt allemaal niet uit. Hebben meer mensen dit wel eens gehad (of nog) ? (rij met de RJL trucks, zal eens proberen met een OEM truck wellicht vraagt iets bij de RJL's gewoon veel )

Het is geen ramp, maar omdat het onder de 60 komt valt het wel op, vandaar.

(speel op een I5 9600K @ 4,8 Ghz, GTX 1070Ti, 32gb DDR4)
Ik zie op de blog post nog geen nieuwe trailer pack aangekondigd ?
Schmitz Cargobull zit al in de game en was al voor de release uitgelekt in de bestanden van de game.
Kögel trailers zijn een lange tijd geleden aangekondigd, maar lijken later te komen door een vertraging.
Kässbohrer trailers is paar weken terug aangekondigd en pas geleden een 2e update video.
Interessant zijn de lowbeds.

Een simpele test is om een nieuw profiel te maken en daarin alleen de RJL en je interieur licht mod in te zetten. Je kan dan een test doen of het goed werkt.
Gaat het dan wel goed, dan is het vaak een conflict met een andere mod.
Sommige mods bevatten rotzooi omdat ze het niet goed opschonen van wat ze aan het maken zijn.
Ik kwam ooit een Scania Addon tegen die files erin had zetten voor een DAF.
Maar de .sii bestanden verwezen nergens naar.
Die kunnen dan wel weer in de weg zitten als je een DAF aan het tunen bent.

Pen en papier. Op steam vindt je 100% achievement handleidingen en die kan je gebruiken om precies te weten wat je moet doen en dan schrijf je het gewoon even op.
zo heb ik ook mijn 100% achievements in ETS2 en ATS behaald.
rockhopper schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Ik hou het zelf bij, maar als je het kan vinden in het spel zelf hou ik me aanbevolen. Want ik moet echt tijd vrijmaken voor het achievement hunten. En het is behoorlijk wat schrijf werk.

Ik werk zelf meestal een expansion per keer af.
In ATS komen er weer achievements eraan.
1. Ontdek alle steden
2. Ontdek alle viewpoints
3. Vervoer van of naar de 3 unieke bedrijven die toegevoegd zijn aan Arkansas. (nog niet bevestigd)

De andere weten we nog helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pykow schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:09:
[...]
Pen en papier. Op steam vindt je 100% achievement handleidingen en die kan je gebruiken om precies te weten wat je moet doen en dan schrijf je het gewoon even op.
zo heb ik ook mijn 100% achievements in ETS2 en ATS behaald.

In ATS komen er weer achievements eraan.
1. Ontdek alle steden
2. Ontdek alle viewpoints
3. Vervoer van of naar de 3 unieke bedrijven die toegevoegd zijn aan Arkansas. (nog niet bevestigd)

De andere weten we nog helemaal niet.
Bedankt voor de headsup. Ik heb het hele trucken al een jaar of anderhalf op een laag pitje staan in verband met diverse redenen. Maar goed om te weten. Waarschijnlijk pak ik bij de kerst sale de ontbrekende expansions weer mee en pak ik de draad weer op Q2 2025. Alle steden is natuurlijk appeltje eitje, viewpoints al iets minder, maar ook goed te doen.

De moeilijkste blijft de 100% map van Europa, die heb ik gelukkig al. tip: apart profiel en geen expansions installeren mocht je er voor willen gaan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Klopt, want rijden met extra map addons zoals ProMods gaat niet werken. Ik zie zelfs bij het rijden op ProMods, dat er stukjes snelweg niet "ontdekt" zijn terwijl ik er heen en terug routes over heb gehad. Misschien dat ik op dat stukje weg de middenberm of vluchtstrook nog moet aanraken. :/

Dit is ook het geval met de Foto's die je kan maken voor je verzameling. Daar ziet ProMods op bepaalde plekken de locatie ook niet. (Frankfurt 2x valk bij elkaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rockhopper schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:38:
[...]

De moeilijkste blijft de 100% map van Europa, die heb ik gelukkig al. tip: apart profiel en geen expansions installeren mocht je er voor willen gaan.
Dat is een goede tip.
Wat moeilijker is MAP Editor en dan een map maken met 1 klein stukje weg en 1 garage.
Nieuw profiel starten met map mod en klaar.

Makkelijkste is 100% profiel map downloaden.

Ik had tot 96.8% map verkenning.
Toen kwam Iberia uit en daarna had ik er geen zin meer in en heb ik dus een map mod gemaakt.

Gelukkig heeft ATS geen 100% explore achievement.
HMaster_II schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:54:
Klopt, want rijden met extra map addons zoals ProMods gaat niet werken. Ik zie zelfs bij het rijden op ProMods, dat er stukjes snelweg niet "ontdekt" zijn terwijl ik er heen en terug routes over heb gehad. Misschien dat ik op dat stukje weg de middenberm of vluchtstrook nog moet aanraken. :/

Dit is ook het geval met de Foto's die je kan maken voor je verzameling. Daar ziet ProMods op bepaalde plekken de locatie ook niet. (Frankfurt 2x valk bij elkaar).
Een maatje van mij in de VTC heeft echt 100% behaald met de DLC's in 2020.
Na iedere patch gaat hij weer voor de 100% (alleen de laatste tijd speelt hij ook minder)

Promods heeft hij in principe ook 100% ontdekt.
hij had zelfs op het forum van Promods schermafdrukken gemaakt van de wegen die niet meetellen of ontdekt kunnen worden.
Zelfs ATS heeft hij op 100% zitten. Dat doe ik hem niet na.

Ik heb alle achievements en daar ben ik al blij mee.
De laatste weken speel ik ook steeds minder, omdat ik in ETS2 wel echt toe ben aan nieuwe content.
West Balkan boeit mij niet, ik heb niks met deze landen. Griekenland blijft voor mij hetzelfde.
Ik kijk dan ook meer uit naar Arkansas op dit moment.

Qua trucks is het verdomd stil en mis ik uitdaging.
Ik heb afgelopen 3 jaar nu 1,6 miljoen KM's op de teller gezet bij mijn VTC.
Gelukkig hebben we nog convoys en hou ik mij nog wel bezig met Social Media en andere ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pykow schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:27:
[...]

Dat is een goede tip.
Wat moeilijker is MAP Editor en dan een map maken met 1 klein stukje weg en 1 garage.
Nieuw profiel starten met map mod en klaar.

Makkelijkste is 100% profiel map downloaden.

Ik had tot 96.8% map verkenning.
Toen kwam Iberia uit en daarna had ik er geen zin meer in en heb ik dus een map mod gemaakt.

Gelukkig heeft ATS geen 100% explore achievement.

[...]

Een maatje van mij in de VTC heeft echt 100% behaald met de DLC's in 2020.
Na iedere patch gaat hij weer voor de 100% (alleen de laatste tijd speelt hij ook minder)

Promods heeft hij in principe ook 100% ontdekt.
hij had zelfs op het forum van Promods schermafdrukken gemaakt van de wegen die niet meetellen of ontdekt kunnen worden.
Zelfs ATS heeft hij op 100% zitten. Dat doe ik hem niet na.

Ik heb alle achievements en daar ben ik al blij mee.
De laatste weken speel ik ook steeds minder, omdat ik in ETS2 wel echt toe ben aan nieuwe content.
West Balkan boeit mij niet, ik heb niks met deze landen. Griekenland blijft voor mij hetzelfde.
Ik kijk dan ook meer uit naar Arkansas op dit moment.

Qua trucks is het verdomd stil en mis ik uitdaging.
Gelukkig hebben we nog convoys en hou ik mij nog wel bezig met Social Media en andere ontwikkelingen.
Ja die workarounds zijn in mijn ogen niet achievements, maar ze zijn wel makkelijker dan mijn oplossing. Het is sowieso vreemd dat ETS het heeft en ATS niet, en daarnaast is het vreemd dat de "kaartopvulling" beperkter is geworden, je zou eigenlijk in het echt ook zeggen dat als je een parkeerplaats opgereden bent, je deze toch wel echt helemaal bezocht hebt, maar zo werkt het niet meer. Hetzelfde voor die klaverblad knooppunten. Maar goed het was eerst allemaal makkelijk, nu veel minder.

Ik ben voor het laatst bezig geweest met Spanje/Portugal en Istanboel/Turkije. Alles daarna moet ik nog. Op zich geen grote voorkeuren voor landen, ik begrijp dat Rusland gevoelig ligt, maar van mij mag de expansion wel komen. Ook zie ik graag Ierland, IJsland wat meer Noord Noorwegen / Zweden / Finland. Maar in het zuiden verder naar Israël (zal ook wel weer gevoelig liggen) vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:27:
[...y

Hoe werkt dat zo'n VTC. Speel je dan altijd convoys? Of is het single player en deel je je statistieken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rockhopper schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:43:
[...]

Ja die workarounds zijn in mijn ogen niet achievements, maar ze zijn wel makkelijker dan mijn oplossing. Het is sowieso vreemd dat ETS het heeft en ATS niet, en daarnaast is het vreemd dat de "kaartopvulling" beperkter is geworden, je zou eigenlijk in het echt ook zeggen dat als je een parkeerplaats opgereden bent, je deze toch wel echt helemaal bezocht hebt, maar zo werkt het niet meer. Hetzelfde voor die klaverblad knooppunten. Maar goed het was eerst allemaal makkelijk, nu veel minder.

Ik ben voor het laatst bezig geweest met Spanje/Portugal en Istanboel/Turkije. Alles daarna moet ik nog. Op zich geen grote voorkeuren voor landen, ik begrijp dat Rusland gevoelig ligt, maar van mij mag de expansion wel komen. Ook zie ik graag Ierland, IJsland wat meer Noord Noorwegen / Zweden / Finland. Maar in het zuiden verder naar Israël (zal ook wel weer gevoelig liggen) vind ik ook prima.
Ze gebruiken meer objecten om een weg te maken en daardoor moet je voor het verkennen over meer objecten rijden. Een klaverblad of een parkeerplaatst bestaat nu uit meer onderdelen en niet zoals vroeger of de oude gedeeltes van de map dat het 1 object is voor de hele afslag.
In mijn beleving is het bezoeken van alle steden ook 100% map verkenning, maar ze gaan dit nooit aanpassen.

Rusland gaat zeker niet meer komen wegens politieke redenen.
Israël is geen europa.
Ierland gaat er zeker nog een keer komen, maar op dit tempo gaat dat nog lang duren.
Eerst Griekenland, Noord Scandinavië, Rework Benelux en daarna is het even kijken waar ze aan gaan beginnen.
Skyaero schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:10:
[...]

Hoe werkt dat zo'n VTC. Speel je dan altijd convoys? Of is het single player en deel je je statistieken?
Nee je speelt niet altijd convoys of alleen maar op TruckersMP.
Je kan inderdaad zeggen dat je jouw statistieken deelt met een groep.
In de basis is het een groep joinen die hetzelfde spel spelen en waarbij je ervaring kan delen.
Er zijn verschillende VTC's met ieder zijn eigen regeltjes. sommige zijn streng, sommige zijn flexibel en sommige noemen zicht VTC's terwijl ze eigenlijk niets doen om jouw ervaring leuker te maken.

Ik heb een eigen VTC gehad voor 2 jaar (Tilburg Logistiek) waarbij je 18 jaar of ouder moest zijn (puur omdat je dan volwassenere de game speelt) en ik vroeg mijn leden om minimaal 2000km per maand te rijden om ze beetje actief te houden. Halen ze het niet, pech dan kwam dat de volgende keer wel weer (niet te streng). ik verplicht niemand om convoy te rijden, maar dat gebeurd automatisch.
Helaas kom je ook heel erg vervelende mensen tegen die je dan weer de deur moet wijzen en die dan heel slecht over je gaan praten als kleine kinderen op een schoolplein. Daarom ben ik uiteindelijk gestopt met mijn eigen VTC.

Ik zit nu al weer paar jaar bij Global Cargo VTC.
Zei hebben een eigen rang systeem voor je statistieken en je hoeft maar 1 ritje te rijden in 3 maanden tijd.
Dus echt op je eigen gemakje. Zowel voor Singleplayer als voor Multiplayer hebben wij wat leuke toevoegingen bedacht.
Bijvoorbeeld specifieke vrachten rijden die horen bij een divisie
(bijvoorbeeld: Intermodaal rijd met containers en krijgt een percentage bonus op wat ze daarvoor doen).

Dan hebben we maandelijks missies. Met de hele VTC krijg je een opdracht om ook weer een bonus te verdienen. Bijvoorbeeld rij met zijn alle 100 vrachten met dranken of haal x aantal KM's met zijn allen.
Of je dat nu singleplayer doet of online dat boeit niet.

Convoys hebben we wekelijks, maar je kan aansluiten wanneer je maar wilt.
Sommige leden rijden NOOIT een convoy en andere spelen alleen maar Convoys.
Daar is geen regel voor.

Global Cargo VTC is een mix tussen Nederlands (90% van de tijd is het nederlands praten op Discord)
Maar zodra er een niet nederlands sprekende speler erbij komt, wisselen we gelijk naar Engels.
Zelfs een maatje van mij die gebrekkig engels spreekt, voelt zicht hier op zijn gemak.

Einde van mijn presentatie hahaha.
Natuurlijk kan ik het aanraden omdat ik er zelf zit, maar je moet zelf gewoon op onderzoek gaan.
Ik ben vanuit Tweakers in December 2019 in aanmerking gekomen met een VTC en sinds dien nooit meer anders gedaan.
Zolang ik maar op mijn manier kan blijven spelen en niets verplicht wordt.
Wil ik 80 dagen of bijna 3 maanden geen truck meer aanraken, dan is dat geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
HMaster_II schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:54:

Er zijn een aantal plekjes op de ProMods kaart die niet ontdekt kunnen worden en dat zijn bugs. Het vervelende is dat ze voor ons enorm moeilijk te vinden zijn. Waar ze worden gerapporteerd proberen we ze in ieder geval op te lossen. Vaak is het zo dat het niet mogelijk is voor de truck om met de wielen de "grond" te raken waardoor dat stuk niet wordt ontdekt, en dat zit in modellen of in het mapontwerp.

Photo trophies kunnen in mods vaak niet worden behaald omdat die door SCS hard zijn vastgelegd in de code van het spel. En als de trophy dus op een andere locatie wordt verschoven omdat de map is aangepast dan kloppen de coordinaten niet meer.

• HMaster_II
ScuL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 03:08:
[...]

Er zijn een aantal plekjes op de ProMods kaart die niet ontdekt kunnen worden en dat zijn bugs. Het vervelende is dat ze voor ons enorm moeilijk te vinden zijn. Waar ze worden gerapporteerd proberen we ze in ieder geval op te lossen. Vaak is het zo dat het niet mogelijk is voor de truck om met de wielen de "grond" te raken waardoor dat stuk niet wordt ontdekt, en dat zit in modellen of in het mapontwerp.

Photo trophies kunnen in mods vaak niet worden behaald omdat die door SCS hard zijn vastgelegd in de code van het spel. En als de trophy dus op een andere locatie wordt verschoven omdat de map is aangepast dan kloppen de coordinaten niet meer.
Duidelijk antwoord.. :)
Dit omdat op sommige plekken het nog wel werkt, qua foto's maken. Maar dat moet dan maar op een ander profiel gedaan worden. Niet dat dat erg is.

Meteen even een vraag voor de ProMods in combinatie met versie 1.51 en 1.52. Blijft ProMods 2.70 werken met deze versies?

Nee, onder de motorkap verandert er bij iedere versie iets waardoor de meeste mods niet meer (of niet goed) meer werken. Voor 1.51 zijn we nu dus bezig met ProMods 2.71

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:36

Oxigeon

En zo is dat!

Pykow schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:24:
Nee je speelt niet altijd convoys of alleen maar op TruckersMP.
Je kan inderdaad zeggen dat je jouw statistieken deelt met een groep.
In de basis is het een groep joinen die hetzelfde spel spelen en waarbij je ervaring kan delen.
Er zijn verschillende VTC's met ieder zijn eigen regeltjes. sommige zijn streng, sommige zijn flexibel en sommige noemen zicht VTC's terwijl ze eigenlijk niets doen om jouw ervaring leuker te maken.

Ik heb een eigen VTC gehad voor 2 jaar (Tilburg Logistiek) waarbij je 18 jaar of ouder moest zijn (puur omdat je dan volwassenere de game speelt) en ik vroeg mijn leden om minimaal 2000km per maand te rijden om ze beetje actief te houden. Halen ze het niet, pech dan kwam dat de volgende keer wel weer (niet te streng). ik verplicht niemand om convoy te rijden, maar dat gebeurd automatisch.
Helaas kom je ook heel erg vervelende mensen tegen die je dan weer de deur moet wijzen en die dan heel slecht over je gaan praten als kleine kinderen op een schoolplein. Daarom ben ik uiteindelijk gestopt met mijn eigen VTC.

Ik zit nu al weer paar jaar bij Global Cargo VTC.
Zei hebben een eigen rang systeem voor je statistieken en je hoeft maar 1 ritje te rijden in 3 maanden tijd.
Dus echt op je eigen gemakje. Zowel voor Singleplayer als voor Multiplayer hebben wij wat leuke toevoegingen bedacht.
Bijvoorbeeld specifieke vrachten rijden die horen bij een divisie
(bijvoorbeeld: Intermodaal rijd met containers en krijgt een percentage bonus op wat ze daarvoor doen).

Dan hebben we maandelijks missies. Met de hele VTC krijg je een opdracht om ook weer een bonus te verdienen. Bijvoorbeeld rij met zijn alle 100 vrachten met dranken of haal x aantal KM's met zijn allen.
Of je dat nu singleplayer doet of online dat boeit niet.

Convoys hebben we wekelijks, maar je kan aansluiten wanneer je maar wilt.
Sommige leden rijden NOOIT een convoy en andere spelen alleen maar Convoys.
Daar is geen regel voor.

Global Cargo VTC is een mix tussen Nederlands (90% van de tijd is het nederlands praten op Discord)
Maar zodra er een niet nederlands sprekende speler erbij komt, wisselen we gelijk naar Engels.
Zelfs een maatje van mij die gebrekkig engels spreekt, voelt zicht hier op zijn gemak.

Einde van mijn presentatie hahaha.
Natuurlijk kan ik het aanraden omdat ik er zelf zit, maar je moet zelf gewoon op onderzoek gaan.
Ik ben vanuit Tweakers in December 2019 in aanmerking gekomen met een VTC en sinds dien nooit meer anders gedaan.
Zolang ik maar op mijn manier kan blijven spelen en niets verplicht wordt.
Wil ik 80 dagen of bijna 3 maanden geen truck meer aanraken, dan is dat geen probleem.
Ik kan dit be-amen. Ben ook ooit lid geweest van deze VTC. Ben eruit gegaan/gezet omdat ik de rit niet had gereden in die 3 maanden tijd. Toen ik je vorige bericht zag wilde ik weer terugkeren maar zag dat de eis nu is dat je minimaal 50uur op de teller hebt staan. Dit zijn er bij mij maar 38.5.

Toendertijd was dit een leuke groep mensen waar je lekker mee samen kan spelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 155 ... 161 Laatste