rockhopper schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:43:
[...]
Ja die workarounds zijn in mijn ogen niet achievements, maar ze zijn wel makkelijker dan mijn oplossing. Het is sowieso vreemd dat ETS het heeft en ATS niet, en daarnaast is het vreemd dat de "kaartopvulling" beperkter is geworden, je zou eigenlijk in het echt ook zeggen dat als je een parkeerplaats opgereden bent, je deze toch wel echt helemaal bezocht hebt, maar zo werkt het niet meer. Hetzelfde voor die klaverblad knooppunten. Maar goed het was eerst allemaal makkelijk, nu veel minder.
Ik ben voor het laatst bezig geweest met Spanje/Portugal en Istanboel/Turkije. Alles daarna moet ik nog. Op zich geen grote voorkeuren voor landen, ik begrijp dat Rusland gevoelig ligt, maar van mij mag de expansion wel komen. Ook zie ik graag Ierland, IJsland wat meer Noord Noorwegen / Zweden / Finland. Maar in het zuiden verder naar Israël (zal ook wel weer gevoelig liggen) vind ik ook prima.
Ze gebruiken meer objecten om een weg te maken en daardoor moet je voor het verkennen over meer objecten rijden. Een klaverblad of een parkeerplaatst bestaat nu uit meer onderdelen en niet zoals vroeger of de oude gedeeltes van de map dat het 1 object is voor de hele afslag.
In mijn beleving is het bezoeken van alle steden ook 100% map verkenning, maar ze gaan dit nooit aanpassen.
Rusland gaat zeker niet meer komen wegens politieke redenen.
Israël is geen europa.
Ierland gaat er zeker nog een keer komen, maar op dit tempo gaat dat nog lang duren.
Eerst Griekenland, Noord Scandinavië, Rework Benelux en daarna is het even kijken waar ze aan gaan beginnen.
Nee je speelt niet altijd convoys of alleen maar op TruckersMP.
Je kan inderdaad zeggen dat je jouw statistieken deelt met een groep.
In de basis is het een groep joinen die hetzelfde spel spelen en waarbij je ervaring kan delen.
Er zijn verschillende VTC's met ieder zijn eigen regeltjes. sommige zijn streng, sommige zijn flexibel en sommige noemen zicht VTC's terwijl ze eigenlijk niets doen om jouw ervaring leuker te maken.
Ik heb een eigen VTC gehad voor 2 jaar (Tilburg Logistiek) waarbij je 18 jaar of ouder moest zijn (puur omdat je dan volwassenere de game speelt) en ik vroeg mijn leden om minimaal 2000km per maand te rijden om ze beetje actief te houden. Halen ze het niet, pech dan kwam dat de volgende keer wel weer (niet te streng). ik verplicht niemand om convoy te rijden, maar dat gebeurd automatisch.
Helaas kom je ook heel erg vervelende mensen tegen die je dan weer de deur moet wijzen en die dan heel slecht over je gaan praten als kleine kinderen op een schoolplein. Daarom ben ik uiteindelijk gestopt met mijn eigen VTC.
Ik zit nu al weer paar jaar bij Global Cargo VTC.
Zei hebben een eigen rang systeem voor je statistieken en je hoeft maar 1 ritje te rijden in 3 maanden tijd.
Dus echt op je eigen gemakje. Zowel voor Singleplayer als voor Multiplayer hebben wij wat leuke toevoegingen bedacht.
Bijvoorbeeld specifieke vrachten rijden die horen bij een divisie
(bijvoorbeeld: Intermodaal rijd met containers en krijgt een percentage bonus op wat ze daarvoor doen).
Dan hebben we maandelijks missies. Met de hele VTC krijg je een opdracht om ook weer een bonus te verdienen. Bijvoorbeeld rij met zijn alle 100 vrachten met dranken of haal x aantal KM's met zijn allen.
Of je dat nu singleplayer doet of online dat boeit niet.
Convoys hebben we wekelijks, maar je kan aansluiten wanneer je maar wilt.
Sommige leden rijden NOOIT een convoy en andere spelen alleen maar Convoys.
Daar is geen regel voor.
Global Cargo VTC is een mix tussen Nederlands (90% van de tijd is het nederlands praten op Discord)
Maar zodra er een niet nederlands sprekende speler erbij komt, wisselen we gelijk naar Engels.
Zelfs een maatje van mij die gebrekkig engels spreekt, voelt zicht hier op zijn gemak.
Einde van mijn presentatie hahaha.
Natuurlijk kan ik het aanraden omdat ik er zelf zit, maar je moet zelf gewoon op onderzoek gaan.
Ik ben vanuit Tweakers in December 2019 in aanmerking gekomen met een VTC en sinds dien nooit meer anders gedaan.
Zolang ik maar op mijn manier kan blijven spelen en niets verplicht wordt.
Wil ik 80 dagen of bijna 3 maanden geen truck meer aanraken, dan is dat geen probleem.