Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:11
mmxmmx schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:26:
[...]

Ik doe alles op max settings 4K echt alles.

Mijn Asus Strix 4090 OC heeft daar geen moeite mee en komt dan nog op 85 FPS
Leuk voor jou.

De vraag was of op een "i5 9600k, 32gig ram, 1070ti" soepel gespeeld kon worden, daar had mijn altwoord betrekking op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 01:51
strider1007 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:50:
[...]

Leuk voor jou.

De vraag was of op een "i5 9600k, 32gig ram, 1070ti" soepel gespeeld kon worden, daar had mijn altwoord betrekking op.
Ja man dat werkt wel.

ETS2 draait eigenlijk op alles als je maar wat dingetjes enabled of disabled een beetje rommelen met de settings die goed zijn voor jouw hardware . >:)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27

TTLCrazy

Listen to Frankie

mmxmmx schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:26:
[...]

Ik doe alles op max settings 4K echt alles.

Mijn Asus Strix 4090 OC heeft daar geen moeite mee en komt dan nog op 85 FPS
Joh...

Ik heb ETS2 een tijd gespeeld op een 3570K icm een 1050ti en zelfs daar draaide hij nog goed op. 85 FPS vind ik in jouw geval zwaar tegenvallen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:45
Dit ziet er wel lachen uit haha

YouTube: HORI Force Feedback Truck Control System for PC (Windows 11/10)

Zal denk ik alleen wel erg duur zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach wat je duur noemt

https://www.amazon.co.uk/dp/B0D2Y35MCX?currency=EUR

Maar ik zou persoonlijk dan iets meer uit geven voor zo iets

https://mozaracing.com/product/moza-tsw-truck-wheel

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 04-05-2024 08:21 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Oja valt opzich voor de set mee, vind vooral het pookje met de knoppen heel cool die zou ik wel los willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Trouwens even een n00b quesitonee , ik heb een andere "ets2" pc aangeschaft: i5 9600k (zal geklokt worden) , 32gb ram, gtx 1070 ti, 500gb ssd nvme, Windows 11 pro.

Door de upgrade (van een i5 4460 met 16 gb en rx470 4gb af) wil ik me gaan wagen aan promods. (Ik speel op een 34" scherm op 1080p denk ik) .

Als ik promods heb, moet ik dan ook nog de real company mods gebruiken die ik nu al gebruik in vanilla, of zit dat al in promods ? Zelfde geldt voor benzine prijs mods enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-06 22:37
lord_fh schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:22:
Trouwens even een n00b quesitonee , ik heb een andere "ets2" pc aangeschaft: i5 9600k (zal geklokt worden) , 32gb ram, gtx 1070 ti, 500gb ssd nvme, Windows 11 pro.

Door de upgrade (van een i5 4460 met 16 gb en rx470 4gb af) wil ik me gaan wagen aan promods. (Ik speel op een 34" scherm op 1080p denk ik) .

Als ik promods heb, moet ik dan ook nog de real company mods gebruiken die ik nu al gebruik in vanilla, of zit dat al in promods ? Zelfde geldt voor benzine prijs mods enzo.
Er zit een Trailer & Company Pack bij Promods (aparte MOD), geen brandstofprijzen MOD.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Normaalgesproken updaten wij de brandstofprijzen voor iedere major release

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dirtyrockers schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:35:
[...]

ja ik gebruik het regelmatig... de 3 is echt stukken beter, en ook rustiger voor de ogen.

ook gebruik ik virtual desktop ervoor, die heeft een betere runtime
Hoe is bij jou de grafische kwaliteit? En dan doel ik met name op scherpte in de verte. Ik heb sinds gister ook een Quest 3 en de performance is verder dikke prima en het ziet er ook nog eens mooi uit, maar ik merk dat de scherpte in de verte wel een beetje matig is. Daarmee doel ik vooral op verkeersborden die pas als je er dichtbij bent echt scherp en leesbaar worden.

Heb al zitten klooien met wat instellingen zoals de stereo buffer scale (inmiddels op 1.5 gezet) maar dat helpt niet helaas.

Virtual desktop vs oculus link maakt geen verschil voor mij trouwens qua performance/kwaliteit.

Verder wel _/-\o_ voor VR. Super vet qua immersion om in zo'n grote cabine te zitten en rond te kunnen kijken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:13
lord_fh schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Oja valt opzich voor de set mee, vind vooral het pookje met de knoppen heel cool die zou ik wel los willen
Ik zou nooit wat van Hori kopen. Staat voor mij toch echt als low quality wegwerpmeuk te boek. En voor dat geld toch echt liever een kwalitatief stuur en wellicht buttonbox zelf maken.

Vind het stuur van Moza er ook niet uit zien overigens. Als je dat dan doet, en je bent normaliter op het niveau van Moza, dan had ik qua lay-out op het stuur toch echt in gedachten wat Hori wel gedaan heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 05-05-2024 15:40 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-06 15:54
lord_fh schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb naar de G27, de losse 7 versnellingen pook en daarnaast nog de Heavy Machinery console. Op die console kan je ook redelijk veel knoppen programmeren. Ik moet nog even een nieuwe set maken, maar ik heb in test al veel plezier gehad van de draaiwiel die in de console zit om de snelheid van de cruisecontrol soepel te verhogen of te verlagen.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:06
Als je nu met een rit bezig bent in ETS2 of ATS kun je die beter voltooien, want er komen waarschijnlijk updates die de map aanpassen en je doen vragen je truck 'op een veilige plek te parkeren'.

Morgen 14 mei start namelijk een Event met ritten van en naar Zwitserland met diverse cabine-accessoires als reward: https://blog.scssoft.com/...ns-switzerland-event.html

En dan twee dagen later komt de Nebraska DLC uit, waarvoor dan ook de kaart van ATS aangepast zal worden, om de aansluiting mogelijk te maken, zelfs al zou je die DLC niet kopen (en zoals gewoonlijk zal er voor de map DLC release ook wel een Event komen): https://blog.scssoft.com/...se-date-announcement.html

Voor Euro Truck Simulator zal die update ook direct de update naar de nieuwe versie 1.50 zijn. Voor ATS kan ik dat uit de blog over Nebraska niet opmaken, of het slechts een kleine update zal zijn om de kaart aan te passen. Anderzijds draait de Beta daarvoor al sinds 9 april (die van ETS 2 twee dagen later, sinds 11 april), dus ik vermoed dat ook ATS dan meteen naar 1.50 zal gaan.

Wat ik bij een Event doe, is voorlopig dan even vanilla rijden, zonder map mods, om aan de Events mee te kunnen doen en geduldig wachten tot de map mods ook geupdate zijn, met ProMods als belangrijkste voor mij. Wie met niet-geupdate mods wil blijven rijden, kan in Steam kiezen voor versie 1.49 via de functie voor 'Beta channels', maar dan kan je niet met de Event mee doen!

[ Voor 35% gewijzigd door FairPCsPlease op 13-05-2024 20:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Wij zijn sinds december al bezig met de nieuwe update, waaronder natuurlijk ook de West Balkan integratie en de integratie van Zwitserland. Duitsland blijft nog een vraagteken of we dat op tijd af krijgen.

Maar deze update is echt één van de meest chronisch irritante updates die we in onze historie hebben gehad. Er zijn een aantal aanpassingen gemaakt in de manier waarop bedrijven (company prefabs) werken en ook garages zijn aangepast waardoor de mod keer op keer blijft vastlopen of er geen jobs/routes worden gemaakt behalve naar vanilla steden.

We zijn nu al weken zoet met bugtracen en als je een recompute uitvoert dan is de editor zo'n 6 uur bezig met verwerken. Echt monnikenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
ScuL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 01:27:
Wij zijn sinds december al bezig met de nieuwe update, waaronder natuurlijk ook de West Balkan integratie en de integratie van Zwitserland. Duitsland blijft nog een vraagteken of we dat op tijd af krijgen.

Maar deze update is echt één van de meest chronisch irritante updates die we in onze historie hebben gehad. Er zijn een aantal aanpassingen gemaakt in de manier waarop bedrijven (company prefabs) werken en ook garages zijn aangepast waardoor de mod keer op keer blijft vastlopen of er geen jobs/routes worden gemaakt behalve naar vanilla steden.

We zijn nu al weken zoet met bugtracen en als je een recompute uitvoert dan is de editor zo'n 6 uur bezig met verwerken. Echt monnikenwerk
poahh dat sounds like een frustrerende update inderdaad...

mijn zolder is ondertussen bijna af... en dan kan de hele "game hoek" geinstalleerd worden incl. de nieuwe PC, krijg steeds meer zin ETS aan te slingeren (en promods als beschikbaar er op te rammen _/-\o_ 8) 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
ScuL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 01:27:

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan vanbuel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-01 09:29
Beste SCS
Ben meer dan 10 jaar simulatietrucker bij jullie, honderden uren heel veel plezier beleefd, maar dit slaat alles.
De nieuwe update 1.50 heeft bij mij alles stuk gemaakt.
Trouwens iets wat goed is, waarom veranderen??

Wil terug naar 1.49, hoe moet ik dat doen via Steam?

SCS shame on you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johan vanbuel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:38:
Beste SCS
Ben meer dan 10 jaar simulatietrucker bij jullie, honderden uren heel veel plezier beleefd, maar dit slaat alles.

SCS shame on you!!
Met stream kun je terug via
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhTGOJQMZqTHJ3FXQkiOGloDw2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rynwckRkjtxvVdA5ouWHvByq.png?f=fotoalbum_large

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo holy shit wat hebben ze met het menu gedaan en lettertype..
Dat word weer even zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Beste SCS

SCS shame on you!!
Gewoon een week of 2 wachten voor de mod-makers hun mods hebben geupdate. ;)
Er zijn mods voor 1.48 die nog werken, maar er zijn er ook een stel die je eerst even moet disablen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan vanbuel
@rvaw
Dank u,
voor je info om het terug te zetten naar 1.49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Worden updates gefaseerd uitgerold? Ik heb geen update gekregen. ETS2 geeft wel aan "u draait een verouderde versie", maar ik heb zelf helemaal geen andere versie geselecteerd, er is geen beta-instelling actief. En als ik dat Eigenschappen-scherm open, waarin ik dus ook geen enkele versie geselecteerd heb (en dus gewoon de standaardversie draai, maar die nog geen 1.50 is voor mij), valt mij op dat daar ook geen 1.50 optie tussen staat, zoals in de screenshot van @ravw hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Als ik Steam open krijg ik de melding dat ETS2 : "update queed" is en er ruim 24 GB klaar staat.. En dat wordt als update 1.50 gemeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Beste SCS
Trouwens iets wat goed is, waarom veranderen?? Dat heet 'vooruitgang'!

SCS shame on you!!
Het zou helpen als je kunt aangeven wat er dan 'stuk gemaakt' is. Als je veel mods gebruikt die na een update niet meer werken is dat nogal logisch.. Daar hoeft SCS zich zeker niet voor te schamen. Zoals al gemeld is wachten tot de mods weer bijgewerkt zijn en klaar is Kees. Zijn er andere zaken waar je last van hebt, laat het alsjeblieft weten, dan hebben wij er ook wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FairPCsPlease schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:03:
Worden updates gefaseerd uitgerold? Ik heb geen update gekregen. ETS2 geeft wel aan "u draait een verouderde versie", maar ik heb zelf helemaal geen andere versie geselecteerd, er is geen beta-instelling actief. En als ik dat Eigenschappen-scherm open, waarin ik dus ook geen enkele versie geselecteerd heb (en dus gewoon de standaardversie draai, maar die nog geen 1.50 is voor mij), valt mij op dat daar ook geen 1.50 optie tussen staat, zoals in de screenshot van @ravw hierboven.
Heb je wel ETS2 genomen een geen ATS 8)
Want die fout heb ik ook eens gemaakt ..
Maar herstart steam eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
FairPCsPlease schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:03:
Ik vond onder Instelling>Downloads bij Steam de optie 'Steam cache wissen'. Toen ik dat had gedaan, kreeg ik de update wel aangeboden en die is nu aan het binnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
ravw schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:33:
[...]

Heb je wel ETS2 genomen een geen ATS 8)
Want die fout heb ik ook eens gemaakt ..
Maar herstart steam eens
Herstarten werkte niet, maar toen ik koos voor Steam cache legen lukte het wel, zie mijn post hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan vanbuel
Terug 1.49 en alles werkt zoals voorheen. Zalig!
Toch dank u voor de hulp en
excuses voor mijn impulsief schrijven "alles stuk gemaakt" enz.
Ga wachten tot het allemaal wat meer "gesmeerd" loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:04
Ben wel benieuwd wat de problemen waren. Was er iets mis met het spel zelf, integratie met controllers, of waren er problemen met mods? Dan kunnen ik (en mogelijk anderen) kijken of uitstel van de update verstandig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
En vanmorgen een ATS update van 17GB...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:48:
En vanmorgen een ATS update van 17GB...
Klopt die staat nu ook op 1:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan vanbuel
ATS update 1.50 geïnstalleerd.
Eerst wel alle mods verwijderd en dan rijdt het op wieltjes.
Ziet er ook allemaal mooi, strak en goed uit, wel nog wennen aan de nieuwe interfase.
Chapeau! voor SCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:47
Iemand een idee wanneer die electische truck naar de game komt? De Renault E-Tech Truck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohem schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:52:
Iemand een idee wanneer die electische truck naar de game komt? De Renault E-Tech Truck?
Volgens mij zit die er al in hoor ... even naar je Renault dealer gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
ravw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Volgens mij zit die er al in hoor ... even naar je Renault dealer gaan
Zou in eerste instantie alleen beschikbaar zijn via quick jobs toch? Dacht dat SCS in een van hun blogs had gezegd dat hij nog niet beschikbaar zou zijn om te kopen omdat de infrastructuur voor het laden er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohem schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Zou in eerste instantie alleen beschikbaar zijn via quick jobs toch? Dacht dat SCS in een van hun blogs had gezegd dat hij nog niet beschikbaar zou zijn om te kopen omdat de infrastructuur voor het laden er nog niet is.
Ja dat kan ook , je kon inderdaad alleen maar korte ritten maken.
Ivm met nog geen laadpalen.
Maar ik weet dat ik hem even reden heb.
Maar vind het niets... wel lekker snel met optrekken.
Maar alleen dat "geluid" al .. bah
V8 Power sound :P

Dit klinkt toch veel mooier
YouTube: Peterbilt with 8V71 Detroit

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 15-05-2024 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
ravw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:58:
[...]

Ja dat kan ook , je kon inderdaad alleen maar korte ritten maken.
Ivm met nog geen laadpalen.
Maar ik weet dat ik hem even reden heb.
Maar vind het niets... wel lekker snel met optrekken.
Maar alleen dat "geluid" al .. bah
V8 Power sound :P
Dus hij zou er wel degelijk in moeten zitten al? Dan ga ik eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohem schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Dus hij zou er wel degelijk in moeten zitten al? Dan ga ik eens kijken.
Kijk even bij quick jobs ... want daar zit die geloof ik in, zo als hier boven beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
ravw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Kijk even bij quick jobs ... want daar zit die geloof ik in, zo als hier boven beschreven staat.
Heb net gekeken; Quick jobs gefilterd op renault trucks. Maar geen E-tech :?

Had hem graag uit nieuwsgierigheid geprobeerd, al heb ik net als jij liever de echte sound ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21
Rohem schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:52:
die is er volgens mij nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Bij mijn tweede rit voor de Zwitserland Event (dat dacht ik tenminste, dat het voor de Event zou tellen), bleek deze niet mee te tellen! Helemaal een belangrijke voorwaarde over het hoofd gezien: de ritten moeten van/naar 10 verschillende landen gaan! Dus als je Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk hebt gehad, moet je ook nog van of naar Zwitserland naar of vanuit 6 andere landen die geen buurland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:09

Player1S

Probably out in the dark

Is Hori nog steeds plastic fantastic of komt het inmiddels wel beetje in de buurt een middenklasser als Logitech of Thrustmaster?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook maar weer eens ETS2 gestart Echter heel mijn view is totaal anders met 2 schermen terwijl ik aan de multimon_config niets heb aangepast.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xiztaIL.jpg

Nu
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vV9TBBb.jpg

Het ziet er gewoon niet. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 23:22
Player1S schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:27:
[...]

Is Hori nog steeds plastic fantastic of komt het inmiddels wel beetje in de buurt een middenklasser als Logitech of Thrustmaster?
Die farmversie leek wel van fisherprice, ik zou er lekker bij uit de buurt blijven. Zeker gezien de hoofdprijs die ze voor die meuk vragen. Ben bang dat ze nu niet ineens het licht hebben gezien en topkwaliteit produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Moet zeggen dat ik niet heel blij word van de UI aanpassingen. Het lettertype is me te smooth, en vind het nieuwe menu echt geen vooruitgang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

jbbrans

CyberCow schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:51:
Net ook maar weer eens ETS2 gestart Echter heel mijn view is totaal anders met 2 schermen terwijl ik aan de multimon_config niets heb aangepast.

Voor
[Afbeelding]

Nu
[Afbeelding]

Het ziet er gewoon niet. Hebben meer mensen hier last van?
Staat je view wel gecentreerd, hij lijkt iets naar rechts gedraaid.

Trouwens, was versie 1.50 niet de versie waarbij een grote verbetering in de grafische kwaliteit zou zijn?

Ja, ik zie wel verbetering in de schaduwen, maar de tegemoetkomende auto's poppen nog steeds van een gekleurde rechthoek in 2 stappen naar een gedetailleerde auto.
Ook zijn bij mij de borden op niet al te verre afstand (2-3 vrachtwagen lengtes) wazig.

De user-interface is een stap van 20 jaar terug in de tijd, platte ongedetailleerde knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbbrans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:34:
[...]

De user-interface is een stap van 20 jaar terug in de tijd, platte ongedetailleerde knoppen.
Het is net als of je op een forum news site zit ...
Leuk die java scripjes en duidelijk letters maar voor in een game ...
Nee
Maar zal wennen zijn.
Het heeft wel iets, alleen heb steeds de neiging om die letter types aan te passen maar kan die option nog niet vinden :*)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 15-05-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Er zijn nog delen niet vertaald:
Enkele tooltips : bv van de hamburger linksbovenin, het huisje linksbovenin, 'rijden' links onderin. En volgens mij een van de convoy knoppen.

Alle grafische details hebben Nederlandse namen, met een Engelse beschrijving

Vind overigens gek genoeg het lettertype in ETS2 beter passen dan in ATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik vind dat het laden van de game weer een stuk langer duurt dan voorheen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04
jbbrans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:34:
[...]

Staat je view wel gecentreerd, hij lijkt iets naar rechts gedraaid.

Trouwens, was versie 1.50 niet de versie waarbij een grote verbetering in de grafische kwaliteit zou zijn?

Ja, ik zie wel verbetering in de schaduwen, maar de tegemoetkomende auto's poppen nog steeds van een gekleurde rechthoek in 2 stappen naar een gedetailleerde auto.
Ook zijn bij mij de borden op niet al te verre afstand (2-3 vrachtwagen lengtes) wazig.

Ze hebben nu TAA geïmplementeerd. Echter, dit staat nog in de kinderschoenen. Snowymoon heeft al sinds lange tijd een eigen TAA implementatie gebouwd en die werkt op dit moment vele malen beter en efficiënter. Echter, deze is nog niet compatible voor versie 1.50

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
Mooie update hoor, 1.50!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UguTQeCvZtjDcbRUABthU4AowE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAEJEWmW9icDUVSDXNJcuURg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoMRSwSGFmsbKqOrb92sNOBVoik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxrBCgvqUILOVEkfrjVhk7N4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgKfCGS0zVexuBT-kX-a9nH4Z7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW6gTeF1XwqUtCpfaMHGmcDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_YiVFTgsLCurL4ob2kE-l9YuvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2AiHsI7rD3AH8MObRtB02gw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kom op zeg we hebben niet de hele dag de tijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_qgRCgO2gHWbZDGd60oislRPLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4uN8j5JLt2AZf5cEBhOynyt.jpg?f=fotoalbum_large

:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmUnLZcFAtWnXldCzykobZvN_LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mny71NThGXTF8bCNYgUH3amu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
ravw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:57:
Kom op zeg we hebben niet de hele dag de tijd

[Afbeelding]

:)
[Afbeelding]
hahahha om die eerste moest ik echt hartelijk lachen :9 :9

Zolder afmaken gaat me niet snel genoeg, ik wil spelen!

gister is wel mn Ali pook binnengekomen. Ik had er al 1 op basis van MAN patroon, die werden toen meeste verkocht, maaarrrrrrr, ik rij altijd scania dus ik wilde perse een scania pookknop :D , op Ali besteld en die is binnen dus die gaat mooi op mijn logitec shifter inplaats van de MAN pook :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
heeft hij bepaalde settings gewist bij controls met de update? Ik wou na een langere pauze terug spelen, maar ik rijd de garage uit en val stil (geen luchtdruk meer), truck heeft geen schade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
stijn014 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:35:
heeft hij bepaalde settings gewist bij controls met de update? Ik wou na een langere pauze terug spelen, maar ik rijd de garage uit en val stil (geen luchtdruk meer), truck heeft geen schade
Bekend fenomeen, eerst de truck een (of meerdere keren) repareren is mijn ervaring. Soms helpt het ook wat tools uit te schakelen, zoals Active Brake Assist enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
Maarrrr... De remmen van trucks zouden toch hoorbaar zijn? Weet iemand hoe dat nou zit? Is dat pas na zoveel kilometer of zoveel slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Volgens mij na 15.000 km pas

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel erg mooi dat nieuwe Switerland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27DzWTuJo42f9GNkHLvEhqoYKjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m6ZWEftIku69dc1On5EjvsB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIlHbwM5-zM8XDBGE_ZVjRSjAD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrCRRs81uOAJLLZyZVXOeOp9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF0ftxERnGKucqN0hK7BkY6eGL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4yWQY7PsEM9OCnmVq4BUdjB.jpg?f=fotoalbum_tile

Alleen wat kan ik doen tegen die remmen , die maken een hoop herrie :D
Heb geen WD40 bij me

Wel erg gaaf die nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:18:
Maarrrr... De remmen van trucks zouden toch hoorbaar zijn? Weet iemand hoe dat nou zit? Is dat pas na zoveel kilometer of zoveel slijtage?
HAHAHA je moet ze hier eens horen vraag me af of ik nog wel remblokjes heb , volgens mij is het nu metaal op metaal.
Lekker zit nu in de bergen dus hopelijk word het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
ravw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:24:
Wel erg mooi dat nieuwe Switerland
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Alleen wat kan ik doen tegen die remmen , die maken een hoop herrie :D
Heb geen WD40 bij me

Wel erg gaaf die nieuwe update
Ziet er heel tof uit inderdaad! Heb vanavond eindelijk wat tijd, dus dan ga ik ook maar eens even paar ritjes maken O+ Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rohem schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Ziet er heel tof uit inderdaad! Heb vanavond eindelijk wat tijd, dus dan ga ik ook maar eens even paar ritjes maken O+ Ben heel benieuwd!
Nog even wat sfeer fotos in Switserland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kexh2YiY7VmzUFM6Dv126WRcV9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvPTbJgcfA6yJDezwfallW74.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JdJulXvdUyLoHzJ6Y6dWMceRfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9Bu3vXCDYISbB4Et9PFRram.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXAfTUxUG_EzZuWnCh_EJck8GZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpxORaA2FhgBFNEIK0hc2DHI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2eRmNH7hNh7KorK2tDOOoUZTzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjuGjBLbgI6nxNZ08J3HuAeI.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste twee zijn Genève

Acties:
  • +2 Henk 'm!
American Truck Simulator - Nebraska is uit

https://store.steampowere...ruck_Simulator__Nebraska/

Heb hem gekocht .. je kunt hem voor 9,17 euro nog wat krijgen .. als je die Great Plains Calling! Bundle koopt dat is minder dat je die DLC los koopt voor 10,79 euro als je de rest daarvan heb dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnrIQnKsyMRW3OoIdz6qF4GaRE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gp8s9Urjty4d1e6tnfM8Fz4A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 16-05-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik krijg VR (OpenVR met een Reverb G2) niet meer aan de praat in versie 1.50...

[ Voor 12% gewijzigd door Leader98 op 17-05-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Leader98 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:03:
Ik krijg VR (OpenVR met een Reverb G2) niet meer aan de praat in versie 1.50...
Ook niet met f11?

Gebruik je wel de juiste beta. En gebruik je -openvr

Je kan volgens mij ook -openxr gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Check even of de update naar 1.50 OpenVR software niet meer herkent.
De update lijkt wat bugs te bevatten. Er is al een hotfix uit of in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Er gaan wat dingetjes niet goed..
Zojuist een ritje Zürich naar Innsbruck gedaan. Ruim 300km. Maar geen extra rit voor WoT.

Hij lijkt te denken dat Innsbruck Zwitserland is. Er rijden in Innsbruck alleen auto's met Zwitserse (Zürich) platen, en nog vreemder, mijn Spaanse truck heeft in het menu Zwitserse platen van Zürich..

Ook is de grensovergang bij St. Margarethen niet actief

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 17-05-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:19:
Er gaan wat dingetjes niet goed..
Zojuist een ritje Zürich naar Innsbruck gedaan. Ruim 300km. Maar geen extra rit voor WoT.

Hij lijkt te denken dat Innsbruck Zwitserland is. Er rijden in Innsbruck alleen auto's met Zwitserse (Zürich) platen, en nog vreemder, mijn Spaanse truck heeft in het menu Zwitserse platen van Zürich..

Ook is de grensovergang bij St. Margarethen niet actief
Al eerder een rit naar Oostenrijk gemaakt voor het WoT event? Alleen ritten naar verschillende landen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:19:

Je nummerplaat verandert als je je truck in een andere garage plaatst om vandaar je rit te starten, dat weet je? Zo ja, dan is het wellicht een bug, zo nee, dan heb je wellicht Zwitserse platen omdat je je Spaanse truck naar Zürich hebt verplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
JPD68 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Al eerder een rit naar Oostenrijk gemaakt voor het WoT event? Alleen ritten naar verschillende landen tellen.
Nee.
Alleen Zwitserland-Italië gedaan (Genève-Genua) en Italië Zwitserland (Genua-Zürich). Beide goed meegeteld.
Hierna dus Zürich - Innsbruck, maar geen bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FairPCsPlease schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Je nummerplaat verandert als je je truck in een andere garage plaatst om vandaar je rit te starten, dat weet je? Zo ja, dan is het wellicht een bug, zo nee, dan heb je wellicht Zwitserse platen omdat je je Spaanse truck naar Zürich hebt verplaatst?
Ik heb geen garage in Zwitserland, dan wel Zürich. ;) alleen in Duitsland en Spanje in dit profiel. Mijn vrachtwagen staat dus op een garage in Spanje.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 18-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Dirtyrockers schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Ook niet met f11?

Gebruik je wel de juiste beta. En gebruik je -openvr

Je kan volgens mij ook -openxr gebruiken.
De -openxr deed het hem!
VR loopt wel trager dan voorheen maar dat kan liggen aan het feit dat mijn OpenXR instellingen kwijt waren en ik geen idee heb wat daar de beste instellingen zijn.
Voor nu opgelost door de scaling in game op 150% ipv 200% te zetten. Daarmee is het minder scherp maar wel soepel op 90fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Leader98 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:01:
[...]

De -openxr deed het hem!
VR loopt wel trager dan voorheen maar dat kan liggen aan het feit dat mijn OpenXR instellingen kwijt waren en ik geen idee heb wat daar de beste instellingen zijn.
Voor nu opgelost door de scaling in game op 150% ipv 200% te zetten. Daarmee is het minder scherp maar wel soepel op 90fps.
nee de game zitten nog wat bugs in... komt nog patch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
Sinds 1.50 heb ik in ATS dat sommige dingen roze zijn geworden.
Geldt voor sommige delen van trucks zoals de spatlappen die er in de verte dan roze uit zien totdat je dichterbij komt, sommige verkeersborden en gisteren stonden er voor de Boeing fabriek mooie roze vliegtuigen :+

Zal vast komen door een mod, maar welke... Kan ze allemaal 1 voor 1 gaan uitschakelen, maar wellicht weet iemand welke dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zat even te zoeken tot wanneer ik heb om de event in Zwitserland te doen, maar wat is de reward?
3 random country pennant drops, including a rare Switzerland pennant.
Dus 2 willekeurige en een bijzondere van zwitserland? :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:05:
Zat even te zoeken tot wanneer ik heb om de event in Zwitserland te doen, maar wat is de reward?
[...]

Dus 2 willekeurige en een bijzondere van zwitserland? :p
Je vergeet nog een berg en een schattige hond ;) :

a Matterhorn cabin item

a Saint Bernard plush

Je leest het trouwens optimistischer als ik, die vaantjes. Ik las het als 'drie kansen, waaronder een hele zeldzame kans op een Zwitserland vaantje'? Ik hoop dat jij gelijk hebt.

*edit: ik bedoelde 'waaronder', maar ik zie dat ik per ongeluk 'waarop' had getypt.

[ Voor 7% gewijzigd door FairPCsPlease op 22-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FairPCsPlease schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Je leest het trouwens optimistischer als ik, die vaantjes. Ik las het als 'drie kansen, waarop een hele zeldzame kans op een Zwitserland vaantje'? Ik hoop dat jij gelijk hebt.
Ik las het als drie willekeurige waarvan er een heel specifiek is :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Laten we elkaar in dit topic op de hoogte houden wat de daadwerkelijke oorlogsbuit aan vaandels vaantjes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Ik hoop dat ik dit evenement ga halen, eerst twee weken op vakantie en de laatste maanden lukt prioriteren ten faveure van ETS2 en ATS niet echt... En denk dat de directie hier in huis niet akkoord gaat met het meenemen van mijn gaming setup naar ons vakantiehuis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 13:30

Pykow

Angelo OTR

GAIAjohan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Nee.
Alleen Zwitserland-Italië gedaan (Genève-Genua) en Italië Zwitserland (Genua-Zürich). Beide goed meegeteld.
Hierna dus Zürich - Innsbruck, maar geen bonus
Wacht even.
het zijn 10 verschillende LANDEN.
Weet je zeker dat je na de 2e rit hebt gekeken of deze meegeteld heeft.
Anders is je ritje Genève - Genua geteld in Zürich - Innsbruck. en heb je er ook 2.

Voor de personal goal worden ritjes naar of van zelfde landen niet geteld.
Het moeten echt 10 verschillende landen zijn.
flugelisoke schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:18:
In ATS beter te horen dan in ETS2 en gaat pas in na 15.000km en 20% of meer schade aan de chassie.
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb geen garage in Zwitserland, dan wel Zürich. ;) alleen in Duitsland en Spanje in dit profiel. Mijn vrachtwagen staat dus op een garage in Spanje.
Als je WoTr rijdt, heb je zelfs de kenteken vanuit je World of Trucks account op je wagen zitten.
Maar het is al jaren zo, dat wanneer je wisselt naar een andere garage (of zelfs nu gaan snelrijzen) dat je een andere nummerplaat krijgt.
Dat je in Innsbruck nummerplaten ziet van naastgeleden landen is normaal. Die zijn al eerder aangemaakt door de game en rijden dan nog steeds met je mee.
Marzman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Je krijgt 3 willekeurige pannets (vlaggetjes) waaronder er een KLEINE KANS aanwezig is, dat je de speciale Zwitserland versie gaat krijgen.
Ik had de pech van 1x Kosovo en 2x Zweden.
Uiteindelijk in de Community market de speciale Zwiterse gekocht. Wil mijn collectie toch compleet hebben.
Maar voor de duidelijkheid het is niet zo dat je ALTIJD de "specifieke" krijgt.
JPD68 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:18:
Ik hoop dat ik dit evenement ga halen, eerst twee weken op vakantie en de laatste maanden lukt prioriteren ten faveure van ETS2 en ATS niet echt... En denk dat de directie hier in huis niet akkoord gaat met het meenemen van mijn gaming setup naar ons vakantiehuis ;)
Je hebt tot 14 julY de tijd. Dat is ruim 2 maanden.
Ik heb er 2 avondjes over gedaan om ETS2 compleet te krijgen.
daarna nog 2 avondjes Nebraska Event + alle achievements
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXOfwxrTlPuk96KouCqEmlVtYvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LIM5uvTS5bElScF6Ue6LKjPY.png?f=user_large

Daarnaast vanavond de JCB DLC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3yvKzHYiI9a-8I89sGRyNtXQGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pr8UVF6xoJdvqP5o5p8COMJS.png?f=user_large

Op 22 Januari hadden ze het al aangekondigd op Twitter, dus dat was geen verassing
https://x.com/SCSsoftware/status/1749426793537323298

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XDRNje-RI3qgshTVllTzNLyR_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MIBMJKiRFB2LhsEzMPLiCI2b.png?f=user_large

Je ziet de map "background" op de achtergrond van m'n GPS. Dit zie ik niet op het ingebouwde navigatiescherm van de truck, maar wel op de accessoire navigator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:38:
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

[Afbeelding]

Je ziet de map "background" op de achtergrond van m'n GPS. Dit zie ik niet op het ingebouwde navigatiescherm van de truck, maar wel op de accessoire navigator.
Nope.. keek op het SCS forum, maar daar was jij ook de enige met dit probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JPD68 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Nope.. keek op het SCS forum, maar daar was jij ook de enige met dit probleem :/
Jep. Ik snap er niks van. Heb ook geen enkele mod actief die dit zou kunnen veroorzaken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heb het al opgelost, dankzij een REddit post die mij op het juiste pad bracht. Het was geen bug, maar simpelweg de background van de GPS TomTom in de Interior Add-on mod van Wolli.
Heb de .SCS file uitgepakt en in gps.tomtom.sii de background weggehaald, en nu is het opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier ervaring met ATS/ETS en een 34" of zelfs 49" ultra-wide screen?
Ziet dat er een beetje uit of zijn 3 monitoren een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ScuL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:20:
Heeft iemand hier ervaring met ATS/ETS en een 34" of zelfs 49" ultra-wide screen?
ziet er gewoon goed uit.

maar denk dat als je 3 schermen om je heen hebt het optimaal mooi zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel zelf op een 34 en dat gaat goed en wel even je fov goed instellen

Maar kijk deze film even van Squirrel
Hier zie je het met ETS 2 verschillende settings

YouTube: Ultra-Widescreen Gaming - The BEST Way to Sim? (ROG Strix XG49VQ)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 24-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik speel het zelf met triples en dat is echt geweldig. Kost even wat tijd om alles goed in te stellen in de multimon.config.. met name de hoeken van de sidemonitors zodat het ook netjes horizontaal staat. Maar als het eenmaal goed staat, is het echt super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pykow schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Wacht even.
het zijn 10 verschillende LANDEN.
Weet je zeker dat je na de 2e rit hebt gekeken of deze meegeteld heeft.
Anders is je ritje Genève - Genua geteld in Zürich - Innsbruck. en heb je er ook 2.

Voor de personal goal worden ritjes naar of van zelfde landen niet geteld.
Het moeten echt 10 verschillende landen zijn.
Dan gaat er nog steeds iets mis..

Donderdagavond van Bern naar Edirne(TR) gereden. -> Deze telde mee. nr3/10
Gisteravond /vanochtend van Pleven(BG) naar Zürich gereden -> Niet meegeteld :/ Dus sta nog steeds op 3/10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoXf6wrfnlMkw2AmiP32srXQYlk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dnr7hGnJFuUEed947G4cZHHN.png?f=user_large

//edit:
Nu staat hij inmiddels wel op 4/10.
[...]

Als je WoTr rijdt, heb je zelfs de kenteken vanuit je World of Trucks account op je wagen zitten.
Maar het is al jaren zo, dat wanneer je wisselt naar een andere garage (of zelfs nu gaan snelrijzen) dat je een andere nummerplaat krijgt.
Dat je in Innsbruck nummerplaten ziet van naastgeleden landen is normaal. Die zijn al eerder aangemaakt door de game en rijden dan nog steeds met je mee.
Nogmaals, ik ben niet gewisseld van garage... Ik reed met mijn Spaanse truck van Zürich naar Innsbruck. Maar toen ik in het menu keek zaten er ineens Zwitserse platen op mijn truck, terwijl in 'garages' hij natuurlijk nog steeds in Spanje geregistreerd stond met de Spaanse plaat.
Ik heb geen custom WOT plaat ingesteld, dus dan moet ik gewoon de Spaanse platen krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Heb even een clipje gemaakt van m’n triple screen in ETS 2. Mogelijk heb je er iets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:52
Rivanov schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:02:
[...]

Heb even een clipje gemaakt van m’n triple screen in ETS. Mogelijk heb je er iets aan. :)

[Streamable: unnamed]
_/-\o_ :9~ _/-\o_ heel vet die complete set up. Lijkt mij echt genieten op die manier. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
krissie100 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:31:
[...]

_/-\o_ :9~ _/-\o_ heel vet die complete set up. Lijkt mij echt genieten op die manier. Hulde!
Speelt inderdaad erg prettig zo. :)
Heerlijk rustgevend als tussendoortje tussen al het simracen. :)

Podcast op en lekker trucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:02:
[...]

Heb even een clipje gemaakt van m’n triple screen in ETS 2. Mogelijk heb je er iets aan. :)

[Streamable: unnamed]
Ja dat is erg handig, super bedankt.

Ik denk dat ik toch naar 3 screens neig ondanks de bezels.
Het is met 3 screens namelijk goed mogelijk om nog te streamen (alleen het middelste scherm) waar dat met een ultrawide erg lastig wordt (tenzij je Elgato 4K koopt en vervorming accepteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ScuL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:54:
[...]

Ja dat is erg handig, super bedankt.

Ik denk dat ik toch naar 3 screens neig ondanks de bezels.
Het is met 3 screens namelijk goed mogelijk om nog te streamen (alleen het middelste scherm) waar dat met een ultrawide erg lastig wordt (tenzij je Elgato 4K koopt en vervorming accepteert).
V.w.b. streamen kun je toch gewoon een 1920x1080 canvas maken in OBS en je game capture centreren op het canvas. Dat doe ik namelijk ook met mijn 7680x1440 capture. Doordat je het beeld centreert op het canvas, wordt enkel de middelste 2560x1440 (dus het center screen) getoond.

Dus dat zou niet persé een beweegreden hoéven zijn IMO. :)

Desalniettemin denk ik dat je wel meer immersie hebt met triples t.o.v. widescreen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 27-05-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is alleen mogelijk als je streamt vanaf dezelfde PC. Ik heb een tweede PC met een Elgato 1080p kaart en die accepteert geen resoluties hoger dan 1920x1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ScuL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:09:
Dat is alleen mogelijk als je streamt vanaf dezelfde PC. Ik heb een tweede PC met een Elgato 1080p kaart en die accepteert geen resoluties hoger dan 1920x1080 :)
Ahh check. Ik stream via een aparte laptop en gebruik OBS Teleport om beeld en audio vanaf de game PC over te brengen naar de laptop, via het lokale netwerk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:32
Zojuist online gezet in hun blog: de Renault Trucks E-Tech T is gereleased! Je kunt de truck voorlopig alleen rijden in Quick Jobs, maar is gelimiteerd tot 300km aangezien je nog niet onderweg kunt opladen. Je kunt wel de "emergency recharging service" bellen en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Ik heb mijn nieuwe pc en game hoekje in het nieuwe huis staan, ets2 aangeslingertd en het volgende loop ik tegen aan:

Pc spec:

I5 9600k @ 4.4ghz
32gb ram
Gtx 1070 ti (iets geklokt met afterburner)
Ssd m2.
Ik speel op een 32" 4k scherm (Windows draait op 4k resolutie)

Het volgende gebeurd: ik heb alles op het hoogst staan ingame, op 1920x1080 (fhd) , speelt dan soepel 60 fps +-

Maar wat wil het geval:

Als ik ets2 opstart, en hij is ingame dan heb ik 14-20 fps.... als ik bij instellingen 1 ding aanpas, dan is beeld ineens wat onscherper maar haal ik weer grwoon 60+ fps. Als ik het spel opstart weer, same problem: 14-20fps. Als ik dan bij de instellingen het beeld op 38xxx zet (dus 4k) dan blijft de fps gelijk.

Ergens lijkt het net of hij, ook al staat het op 1080 ingesteld, gewoon speelt in 4k , tot ik 1 ding verander al is het schaduw even op hoog ipv ultra, dan schiet alles naar hoge fps.

Meer mensen dit ervaren of weten waar ik dit in kan zoeken ?

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 30-05-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HappyPinguin schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:41:
Zojuist online gezet in hun blog: de Renault Trucks E-Tech T is gereleased! Je kunt de truck voorlopig alleen rijden in Quick Jobs, maar is gelimiteerd tot 300km aangezien je nog niet onderweg kunt opladen. Je kunt wel de "emergency recharging service" bellen en betalen.
Ik ga hem wel een keer proberen, ik hoop dat er ook laadstations in het spel gaan komen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vet die Renault E-tech _O_

Ik ben ff aan het stoeien geweest met de VR beta 1.50. Heb het nu redelijk draaien op m'n Quest 3 :D De oplossing was schijnbaar om -openxr als launch commando te gebruiken. Ben nog altijd niet heel erg te spreken over de scherpte van borden in de verte maar het is wat het is.

Maar eens wat ritjes gaan maken met die Renault vandaag (y)

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 153 ... 161 Laatste