Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
ravw schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Oke
Jammer dat de Oekraine er niet bij zit
Maar goed als je van uit hun land het bekijkt is het wel weer begrijpelijk.
Ze kunnen dat toch ook kenbaar maken dat het geen steun is aan de russen.
Het is maar een DLC , was het nu iets van C&C dlc geweest waar je als Rus kon spelen.. ( O wacht even die zit er al in) maar dan is het nog te begrijpen.
Maar goed we zullen wel zien wanneer het uit komt.
Misschien de DLC naam veranderen , ipv Heart of Russia , naar Hauling to the East. 8)
Ik speel nog steeds C&C Red alert 2 en dacht exact het zelfde.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

mmxmmx schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:24:
[...]

Moest heel hard trappen om die rem ingedrukt te krijgen toen der tijd.

Heb inmiddels het stuur en ben zeer tevreden en ook met de rem :)
Had dat ook met de G27 maar het bleek wel deels op te lossen door de remkracht beter af te stellen. Wat met de meeste sturen zo onrealistisch vind is je parkeert het stuur altijd naar de middenstand gaat. Als ik stilsta moet stuur ook in die stand blijven. }:O

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16
CyberCow schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:37:
[...]
Wat met de meeste sturen zo onrealistisch vind is je parkeert het stuur altijd naar de middenstand gaat. Als ik stilsta moet stuur ook in die stand blijven. }:O
Je kunt toch de centreerkracht instellen? Bij mijn T300RS heet het Auto-centre..
Weet niet meer hoe Logitech het noemt, maar bij mijn G25 kon dat in de Logitech software ook meen ik..

Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Je kunt toch de centreerkracht instellen? Bij mijn T300RS heet het Auto-centre..
Weet niet meer hoe Logitech het noemt, maar bij mijn G25 kon dat in de Logitech software ook meen ik..

Is dat wat je bedoelt?
Ja dat kan je instellen maar dan centreert die ook niet meer als je aan het rijden bent. Gelukkig heb ik nu een ander stuur die in positie blijft als ik stilsta en centreert tijdens het rijden.

• strider1007
Klopt volgens mij.. Alles of niets, zeg maar..

Welk stuur heb je nu dan?

[ Voor 23% gewijzigd door strider1007 op 15-02-2024 16:31 ]

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:04
CyberCow schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Ja dat kan je instellen maar dan centreert die ook niet meer als je aan het rijden bent. Gelukkig heb ik nu een ander stuur die in positie blijft als ik stilsta en centreert tijdens het rijden.
Hoe bedoel je dat het stuur centreert wanneer je stilstaat? :? Volgens mij heb ik daar nog nooit last van gehad, terwijl hij dan wel prima centreert tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:30:
Klopt volgens mij.. Alles of niets, zeg maar..

Welk stuur heb je nu dan?
Fanatec dd pro
Andreas01 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Hoe bedoel je dat het stuur centreert wanneer je stilstaat? :? Volgens mij heb ik daar nog nooit last van gehad, terwijl hij dan wel prima centreert tijdens het rijden.
Wat voor stuur gebruik jij dan. Bij mijn Logitech G27 deed die dat met alle spellen. Dit stuur gaat het zonder instellen in alle spellen goed.

[ Voor 51% gewijzigd door CyberCow op 15-02-2024 17:30 ]

• Andreas01
CyberCow schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:45:

[...]

Wat voor stuur gebruik jij dan. Bij mijn Logitech G27 deed die dat met alle spellen. Dit stuur gaat het zonder instellen in alle spellen goed.
Ik heb een Thrustmaster T300RS. Deze centreert wel als ik het spel afsluit, maar niet als ik gewoon stilsta met de vrachtwagen zeg maar. Hij beweegt pas als ik gas geef. Ik kan me niet herinneren dat mijn G27 dat deed, maar dat is ook al een hele tijd geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKLB_wM92-B6GRnDS476gnTwpA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7GupmdCbTgd5cRdbstswGex.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
Toch een dieptepuntje in mijn ETS2/ATS loopbaan. Voor het eerst een event niet afgemaakt. Kwestie van prioriteiten natuurlijk, maar toch jammer.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Toch een dieptepuntje in mijn ETS2/ATS loopbaan. Voor het eerst een event niet afgemaakt. Kwestie van prioriteiten natuurlijk, maar toch jammer.
Ach hier een van de weinige die ik gehaald heb.... :+

Ja soms ben ik ook veel te laat met die dingen of net even helemaal geen zin in ETS 2 of ATS te doen , moet maar net even zin hebben.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas01
Ik heb vaak juist helemaal geen tijd om de events te doen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die events echt nog nooit gedaan. Kan dat tegenwoordig als je map mods gebruikt? Dat was in het verleden een dingetje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:32
FastFred schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:44:
Ik heb die events echt nog nooit gedaan. Kan dat tegenwoordig als je map mods gebruikt? Dat was in het verleden een dingetje toch?
Dit zijn de standaard World of Trucks events volgens mij. Die kan je altijd doen, als je maar geconnect bent met je WoT account. Volgens mij heeft dit geen invloed op mods.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:00:
[...]

Dit zijn de standaard World of Trucks events volgens mij. Die kan je altijd doen, als je maar geconnect bent met je WoT account. Volgens mij heeft dit geen invloed op mods.
klopt
Alleen die prestaties werken niet als je Map mod gebruikt.
Dacht zelf dat je helemaal kaal alleen die prestaties krijgt , dus geen mod installeert
heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel mods gebruiken. Maar geen map mods omdat je start en eindpunt dan niet overeen komt. Overige mods geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
ravw schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:12:
[...]

klopt
Alleen die prestaties werken niet als je Map mod gebruikt.
Dacht zelf dat je helemaal kaal alleen die prestaties krijgt , dus geen mod installeert
heb.
Prestaties kun je krijgen als je met een Map Mod werkt, zeker die niet locatie afhankelijk zijn. Maar het kan zijn dat bepaalde locaties niet meer bestaan die nodig zijn voor een prestatie.
Events en Map Mods gaat meestal niet goed, omdat World of Trucks daar niet goed mee om kan gaan. Die biedt alleen opdrachten aan voor de standaard ETS2/ATS locaties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:01

Entity

9000rpm

Lekker doorrijden met een bord voor m'n kopruit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A94t-Yd3rL4tsc18CXn6zroJGSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HokXcQE9N530kYcU7fVltIUB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 16:05
Entity schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:47:
Lekker doorrijden met een bord voor m'n kopruit :+

[Afbeelding]
Iets kunnen zien tijdens het rijden is ook helemaal niet meer nodig. Iedereen kijkt toch op zijn telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
>:)

[ Voor 100% gewijzigd door mmxmmx op 21-02-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
Moza TSW Wheel voor o.a. truck simulators:

YouTube: Truck Simmers Take Heed! MOZA TSW Wheel and Bracket Review

Komt in de loop van komende maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huugje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:13:
Moza TSW Wheel voor o.a. truck simulators:

YouTube: Truck Simmers Take Heed! MOZA TSW Wheel and Bracket Review

Komt in de loop van komende maand uit.
Die ga ik denk ik wel halen mocht de prijs een beetje redelijk zijn :+
wel erg gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 14:38
ravw schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Die ga ik denk ik wel halen mocht de prijs een beetje redelijk zijn :+
wel erg gaaf
Dat ligt heel erg aan je definitie van "redelijk"...
Zonder basis en zonder bureau/tafelbladklem om hem onder een hoek te monteren staat de prijs op €329,-
https://mozaracing.com/product/moza-tsw-truck-wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharkey79 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:04:
[...]

Dat ligt heel erg aan je definitie van "redelijk"...
Zonder basis en zonder bureau/tafelbladklem om hem onder een hoek te monteren staat de prijs op €329,-
https://mozaracing.com/product/moza-tsw-truck-wheel
Dat valt inderdaad nog wel mee.
Want dta is een beetje gemiddeld wat ej voor een andere stuur ook ebtaald
Ik zit hier nog steeds met een G27 dus die mag wel eens vervangen worden.
Race games en zo speel ik haast niet meer.
Het is bijna hier ARPG , Flightsimsulator en ETS2 / ATS 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
De prijs voor die tafelbladklem is overigens 55 euro. Hou er ook rekening mee dat het stuur geen paddles heeft om te schakelen. Maar wanneer je dit stuur koopt, dan zal dat toch vooral voor de extra immersie zijn en zul je waarschijnlijk toch een H-shifter willen gebruiken. In het spel kun je natuurlijk ook opgeven dat je automatish wilt schakelen.

Wat ik verder begrepen heb is dat na de release van dit stuur er ook een extra accessoire uitkomt die je tussen het stuur en je base kunt plaatsen. Hierop zitten dan hendels voor bijvoorbeeld richtingaangevers. Die zie je hier even in beeld op 4:30:

YouTube: Moza Racing TSW Wheel - Truck Sim Wheel - The Biggest Ever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 14:38
ravw schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Dat valt inderdaad nog wel mee.
Want dta is een beetje gemiddeld wat ej voor een andere stuur ook ebtaald
Ik zit hier nog steeds met een G27 dus die mag wel eens vervangen worden.
Race games en zo speel ik haast niet meer.
Het is bijna hier ARPG , Flightsimsulator en ETS2 / ATS 8)
Met de basis erbij alleen al komt ie minimaal op €660,-... Vind ik persoonlijk best veel voor een trucksim-stuurtje met oplichtende knopjes. Maar ieder zijn ding uiteraard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:38
Ik hou het mooi bij mijn draadloze XBox controller. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Sharkey79 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:28:
[...]

Met de basis erbij alleen al komt ie minimaal op €660,-... Vind ik persoonlijk best veel voor een trucksim-stuurtje met oplichtende knopjes. Maar ieder zijn ding uiteraard! :D
De website is heel onduidelijk.
want overal roepen ze dat het stuurtje rond 220 dollar kost.
Vervolgens staat op de website € 329 en is het niet duidelijk genoeg of daar dan de base bij zit.

Als je dit stuur gaat aanschaffen, dan heb je nog 2 accesoires nodig.
Extra klem om je stuur meer plat te kunnen krijgen (nog meer realisme)
en vanaf Mei 2024 komen er ook extra flippers voor het stuur voor richtingaanwijzig, verlichting, ruitenwissers etc. Dat wil je dan wel compleet.
Dus als je dit overweegt, wacht dan tot Mei en misschien zelfs tot juni.

Wat ook een mooie optie is, kijk even bij de volgende website.
https://www.atsaccessories.com/shop

Heb je bijvoorbeeld een goede Logitech G27 of hoger.
Dan ben je welliswaar € 234,37

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:01

Entity

9000rpm

Afgelopen weken bezig geweest om wat discovery achievements af te tikken. De 100% map is wel een rotwerk tegenwoordig met de reworks van o.a.Duitsland en Oostenrijk. Maar het is gelukt (zonder DLC dan wel) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glWHyp8EZxTLF_AyHlnbbQ_1VtA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3kkDArf0LuECurHWjidHl7Ci.png?f=user_large

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Met DLCs zijn deze achievements bijna niet meer te doen.

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:31
Skyaero schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:30:
Met DLCs zijn deze achievements bijna niet meer te doen.
Eens, 100% heb ik behaald toen Road to the Black Sea de recentste DLC toevoeging was, maar als ik nu naar mijn vanilla profiel kijk, wat ik toen 100% gekleurd had, dan is er heel veel grijs bijgekomen in Duitsland door de rework, maar man, man, wat zijn met name Spanje maar ook de West Balkans grote nog grijze gebieden.

Wel grappig om zo te kunnen zien wat nieuw is, in mijn vanilla profiel heb ik Spanje en de West Balkans biijna niet aangeraakt, want DLC's voor de eerste keer verkennen voor de Events doe ik met mijn World of Trucks profiel en buiten de Events om, rij ik vrijwel alleen in ProMods en het nieuw verschenen oude ProMods Classic.

Waar ik dat vanilla profiel dat ooit 100% was gekleurd wél voor gebruik, is juist het verkennen van de reworked stukken, want juist omdat dat profiel 100% gekleurd was is het daar heel makkelijk te zien wat er nieuw is in Duitsland en nu in Oostenrijk (en wat kleine stukjes Frankrijk ook, in een eerdere update).

Grote uitzondering op mijn 'voor alles een apart profiel' is ATS, daar is het 'één profiel voor alles'.

[ Voor 17% gewijzigd door FairPCsPlease op 29-02-2024 13:52 ]

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09 07:10
De reworks van duitsland ruhrgebied en oostenrijk komen toch pas in de 1.50 update? Of heb ik het mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trouwens ook wel erg gaaf dit .. thuis truck O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQSUhGkt4MSpWwD6zIJc8ixB8dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alQpgKjJd8Ju2FbZtUxxY7OB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
moosdekat schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:30:
De reworks van duitsland ruhrgebied en oostenrijk komen toch pas in de 1.50 update? Of heb ik het mis?
Ik weet het niet, of de opnieuw grijze wegen van Oostenrijk de reworks zijn, of dat het een wijziging was die te maken had met de komst van de West Balkans DLC, maar enige tijd terug waren alle wegen in Oostenrijk ineens weer grijs (die allemaal allang geel waren toen ik de 100% achievement behaalde). Alle namen van steden waren geel, als reeds bezocht, maar de wegen waren grijs? Maar het kan ook dat dat alleen maar met compatible maken van het oude deel met het aangrenzende West Balkans te maken had? Gek genoeg kan ik het antwoord in de SCS blogs niet terug vinden, als ik zoek op Austria als trefwoord: https://blog.scssoft.com/search/label/austria

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een mooi stuur echt super. Weet iemand dat of het ook een basis van Fanatec zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:21:
Wat een mooi stuur echt super. Weet iemand dat of het ook een basis van Fanatec zou passen?
ALs je die Foza bedoelt , nee ...
Dat werkt niet.
Je heb echt hun Base nodig maak niet uit welke
Maar het ziet er wel erg gaaf uit.
Leuk om eens te gaan denken om een truck home rig te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Andreas01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:33:
[...]

Welke Thrustmaster had je dan als ik vragen mag? Mijn ervaring gaande van een G27 naar een T300 was juist andersom.
T248 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:08
Ik heb na lange tijd ETS2 en ProMods weer geüpdatet naar de nieuwste versie. In versie 2.68 van ProMods zit nu een map (.zip) promods-dlcsupport-v268. Ik heb geen Krone of Feldbinder trailer DLC's, maar wel de Special Transport en Cargo Packs. Weet iemand of en wat ik met de dlc_oversize bestanden moet doen? In de readme kan ik niks over deze map vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

HappyPinguin schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:16:
Ik heb na lange tijd ETS2 en ProMods weer geüpdatet naar de nieuwste versie. In versie 2.68 van ProMods zit nu een map (.zip) promods-dlcsupport-v268. Ik heb geen Krone of Feldbinder trailer DLC's, maar wel de Special Transport en Cargo Packs. Weet iemand of en wat ik met de dlc_oversize bestanden moet doen? In de readme kan ik niks over deze map vinden.
Gewoon erin zetten en activeren.
Het is voor support voor OVERSIZE loads oftewel Special transport.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ergens in de UK Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeyLyGytM2SX1Axz-OIswwJb2bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWQKFZWH6K4jS0nYCbuQDQkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HappyPinguin schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:16:
Het DLC Support bestand is voor ondersteuning van de Krone, Feldbinder en Special Transport DLCs.
In het verleden was er in de def generator een vakje om Special Transport support in te schakelen. Dit is nu overbodig geworden.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:08
ScuL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Het DLC Support bestand is voor ondersteuning van de Krone, Feldbinder en Special Transport DLCs.
In het verleden was er in de def generator een vakje om Special Transport support in te schakelen. Dit is nu overbodig geworden.
Pykow schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Gewoon erin zetten en activeren.
Het is voor support voor OVERSIZE loads oftewel Special transport.
Het is gelukt, dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Welke datum hebben we eigenlijk de laatste map dlc gehad het voelt als jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Laatst online: 18:28
mmxmmx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:43:
Welke datum hebben we eigenlijk de laatste map dlc gehad het voelt als jaren geleden.
Voor ETS2 was dat West Balkans. Dacht Oktober vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohem schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:59:
[...]

Voor ETS2 was dat West Balkans. Dacht Oktober vorig jaar?
klopt op steam staat die
ETS2
West Balkan 19 oktober 2023
En ATS
Kansas 30 november 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Valt wel mee toch? Ze deden er heel lang een per jaar dacht ik en hebben dat wel wat versneld. ATS gaat sneller omdat het meestal kleinere dlcs zijn (texas was een uitzondering) en er nog meer te maken was (die game hebben ze later gemaakt en liep achter).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Helemaal aan het begin ging het wel langzaam. Going East kwam in september 2013 en Scandinavia kwam bijna 2 jaar later in mei 2015. En weer 1,5 later kwam Viva la France in december 2016. Daarna kwamen ook de ATS DLCs en toen ging het al wat sneller, met ongeveer 1 DLC per game per jaar. 2017: New Mexico en Italy, 2018: Oregon en Bayond the Baltic Sea. In 2019 kwamen toen in ATS voor het eerst 2 DLCs, Washington en Utah en 1 DLC voor ETS2, namelijk Road to the Black Sea. Daarna is het in de regel voor ATS 2 DLCs per jaar. in 2020: Idaho en Colorado, 2021: Wyoming en zijn ze druk met Texas waardoor er maar 1 DLC release is, 2022: Texas en Montana en 2023: Oklahoma en Kansas. In ETS2 ligt het tempo lager. Na Road to the Black Sea in 2019 was het Iberia in 2021 en West Balkans in 2023. Maar daar had Heart of Russia nog tussen moeten zitten in 2022.

Voor de toekomst lijkt het erop dat ATS nu 3 DLCs per jaar gaat krijgen. Dit jaar zouden dat Nebraska, Arkansas en Missouri zijn. En waarschijnlijk 1 DLC voor ETS2, dat zou dit jaar Greece zijn.

En op de achtergrond doen ze eigenlijk nog meer met Reworks van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland in ETS2 en California in ATS. Normaal zou dat ook DLC formaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind het nog steeds raar dat Heart of Russia nog niet is vrij gegeven.

En daarbij ze hebben natuurlijk ok nog andere DLC uit gebracht zo als trailers en trucks en nog wat andere dingen.
En vergeet ook niet dat ze naar de fabrieken waar de trucks gemaakt gaan en zo voor de kennis op te doen
En denk ook wel wat sound dingen opnemen.

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 10-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Zou Nordic Horizons dan niet meer voor dit jaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Ik heb het vermoeden dat Nordic Horizons begin volgend jaar komt. Greece in de tweede helft van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
ravw schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:58:
Vind het nog steeds raar dat Heart of Russia nog niet is vrij gegeven.

En daarbij ze hebben natuurlijk ok nog andere DLC uit gebracht zo als trailers en trucks en nog wat andere dingen.
En vergeet ook niet dat ze naar de fabrieken waar de trucks gemaakt gaan en zo voor de kennis op te doen
En denk ook wel wat sound dingen opnemen.
Zal wel te maken hebben met de oorlog, kan niet anders bedenken waarom ze dat niet releasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KBE91 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:24:
[...]

Zal wel te maken hebben met de oorlog, kan niet anders bedenken waarom ze dat niet releasen.
Toen de oorlog begon wilde hem uit brengen, dat hebben ze niet gedaan omdat ze dan geen scheve gezichten wilde krijgen ...ivm het steunen van Rusland.
Maar goed die oorlog is nu bijna en 80 jarige oorlog aan het worden dus vind het nu wel een tijd worden om die DLC uit te brengen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 09-09 06:57
ravw schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:43:
[...]

Toen de oorlog begon wilde hem uit brengen, dat hebben ze niet gedaan omdat ze dan geen scheve gezichten wilde krijgen ...ivm het steunen van Rusland.
Maar goed die oorlog is nu bijna en 80 jarige oorlog aan het worden dus vind het nu wel een tijd worden om die DLC uit te brengen ...
Je weet ook hoe idioot sommige zijn en welke backlash dit zou brengen.
Dus begrijp wel waarom ze het niet doen, zeker omwille voor hun eigen veiligheid en die van hun geliefden.

Afwachten dan maar zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Ik zou er ook mee wachten, je maakt mensen boos en je maakt een politieke statement (ze zullen toch grensposten enzo moeten maken). Bovendien is er IRL in Rusland ook een ban op EU trucks dus eigenlijk klopt het wel zo. EU trailers mogen wel het land in als ze aan de grens aan een Russische of Wit Russische truck worden gekoppeld.

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
[...]

Elke dag gaan daar mensen dood door die k*t Russen en jij maakt je druk om een DLC. Het vervolgens schofferen als een 80 jarige oorlog, lekker respectloos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hammie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:44:
[...]

Elke dag gaan daar mensen dood door die k*t Russen en jij maakt je druk om een DLC. Het vervolgens schofferen als een 80 jarige oorlog, lekker respectloos 8)7
Je bewijst in elk geval waarom het niet kan. Mensen worden boos (en ik ben het ook met je eens hoor).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Marzman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:46:
[...]

Je bewijst in elk geval waarom het niet kan. Mensen worden boos (en ik ben het ook met je eens hoor).
Niet boos hoor maar meer verbazing dat mensen zo in elkaar steken in de bovenkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
De vraag is natuurlijk wel wat je bereikt met het niet uitbrengen van de DLC. Het lijkt mij een vals dilemma dat je moet kiezen tussen het uitbrengen van de DLC en het stoppen van de oorlog. En je verliest denk ik ook de realiteit uit het oog als je je niet meer druk mag maken over iets als er ergens anders is de wereld slechte dingen gebeuren. Toen de oorlog net begon snapte ik de actie wel. Op dat moment kun je door vele bedrijven, burgers en overheden samen een duidelijk signaal afgeven wat mee kan helpen in beeldvorming en druk op beleid, maar ik denk niet dat die situatie er nu nog is.

Maar zolang een bedrijf slechte beeldvorming oproept door zo'n DLC uit te brengen snap ik wel dat ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Myquandro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:53:
De vraag is natuurlijk wel wat je bereikt met het niet uitbrengen van de DLC. Het lijkt mij een vals dilemma dat je moet kiezen tussen het uitbrengen van de DLC en het stoppen van de oorlog. En je verliest denk ik ook de realiteit uit het oog als je je niet meer druk mag maken over iets als er ergens anders is de wereld slechte dingen gebeuren. Toen de oorlog net begon snapte ik de actie wel. Op dat moment kun je door vele bedrijven, burgers en overheden samen een duidelijk signaal afgeven wat mee kan helpen in beeldvorming en druk op beleid, maar ik denk niet dat die situatie er nu nog is.

Maar zolang een bedrijf slechte beeldvorming oproept door zo'n DLC uit te brengen snap ik wel dat ze dat niet doen.
Uiteraard mee eens maar je hier druk over gaan zitten maken snap ik gewoon niet. Werkt in mijn brein wat anders denk ik. (Hoofdzaken en bijzaken in het leven)
Een oost Europese dev. Gaat inderdaad zolang dat conflict gaande is die DLC nooit uitbrengen.
Zie je het voor je "New Russia DLC" whoop
Whoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myquandro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:53:

Dan kan je er nog een denken om de naam van Rusland te veranderen ...
En die DLC een andere naam te geven waar in Rusland niet vermeld word.Maar gewoon iets van Hauling East of zo
Dan trek je ook niet zo veel problemen denk ik .

Maar Ik ben zelf ook veel bezig met Flightsimulator en daar worden ook gewoon israelische livery's uit gebracht en addons.
En zelfs Russische addons en livery's
niemand die daar moeilijk over doet ...
In de tijd dat de oorlog begon in Ukraine kwamen er zelf addons uit door een Uktraine addon maker.
Het is maar hoe je het bekijkt en het probleem neer ligt.
Niet alles is gelijk zwart wit in het leven.
Denk dat de meeste mensen nu ook wel zo iets hebben we moeten gewoon weer overgaan tot de orde van de dag.
Tegenstanders zal je altijd wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Myquandro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:03:
Ik heb het vermoeden dat Nordic Horizons begin volgend jaar komt. Greece in de tweede helft van dit jaar.
Zoiets vermoed ik ook inderdaad. Denk dat ze nu hun handen vol hebben aan de 1.50 update :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ja, en naast de 1.50 update werken ze ook nog aan een rework van Zwitserland en zou het mij niet verbazen als ze achter de schermen al begonnen zijn met een rework van de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:32
En de E-truck die vandaag gereleased wordt. Zal vermoedelijk de Renault E-truck worden.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobJan
  • Laatst online: 18:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:26:
En de E-truck die vandaag gereleased wordt. Zal vermoedelijk de Renault E-truck worden.
Dat worden dus alleen maar hele korte ritten en dan nog eens halvedag wachten tot die opgeladen is 8) :+

Maar zijn er al genoeg laadpalen in Europa gemaakt voor deze truck ?
ziet er leuk uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zit er al lang op te wachten. Wachten moet je sowieso met rij-en-rusttijden, de laadtijd is ook rusttijd en ik neem aan dat het net zoals met slapen en met veerboten wordt, je gaat naar een plek en drukt enter om te laden. En gewoon naast elk tankstation een laadpunt neerzetten, is in het spel geen enkel probleem.

Leuke interactie ook met de duur van een levering. Ik hoop niet dat ze die er op gaan aanpassen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben ze dan ook her en der laadstations gemaakt? Of gewoon naar de reguliere brandstofpomp rijden, daar op Enter drukken, uurtje wachten voor volle accu en weer door?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
FastFred schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:40:
Hebben ze dan ook her en der laadstations gemaakt? Of gewoon naar de reguliere brandstofpomp rijden, daar op Enter drukken, uurtje wachten voor volle accu en weer door?
Die zijn er nog niet. Zodra de truck uitkomt is hij alleen via snelle opdrachten beschikbaar en krijg je altijd een volle accu cadeau. De verdere infrastructuur in de game moeten ze nog toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rohem op 11-04-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Dus dan zullen dat ook altijd opdrachten zijn die je zonder tussentijds laden kan uitvoeren. In dat geval kan je er dus geen lange ritten mee rijden, wat ik dan wel weer jammer vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat word straks dus weer al je vracht wagens vervangen door die stekker trucks.
Maar wel leuk dta je nu ook gaat zien dat de wagenpark veranderd.
Volgens mij reden we de eerste ETS met een Euro 2 motor en dat werd steeds schoner
EN ook luxer..
Nu zie je al dat de stekker zijn intreden gaat doen.

Dat als je een game heel lang update en mee gaat met de tijd.
Dat heb ik heel goed gemerkt bij flightsim.. begon ooit eens met gauges (analoog) , nu is alles Glas ( digitaal)
Maar ook in het navigeren zit een heel hoop verandering
Flypads zie je nu ook steeds meer komen.

Maar je merkt wel die groei , en vernieuwing , net zo als ETS / ATS
De trucks worden met de maanden steeds moderner.
lelijker - maar dat is mijn mening, maar goed ben nog van voor de Ati Daf
Ben ook bijna van het zelfde bouwjaar als de DAF F1600 :o
Heb zelf nog ooit in een A30 / A50 meereden.
Moet daar nog ergens fotos van hebben liggen
;)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 11-04-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Euro 2? Een van de eerste was de DAV (ja met een V toen SCS nog geen DAF licentie had) in de vorm van de XF105, die was al Euro5 dacht ik toen. Euro5 is er al sinds 2009, ETS2 kwam 2012 uit.

God, nostalgische gevoelens hier welke merken hadden we nog meer in de eerste versies van ETS2, naast DAV? Swift voor Scania, Majestic voor Mercedes, Ivedo voor Iveco, Vallant ofzo iets voor Volvo.

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 11-04-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:32:
Euro 2? Een van de eerste was de DAV (ja met een V toen SCS nog geen DAF licentie had) in de vorm van de XF105, die was al Euro5 dacht ik toen. Euro5 is er al sinds 2009, ETS2 kwam 2012 uit.

God, nostalgische gevoelens hier welke merken hadden we nog meer in de eerste versies van ETS2, naast DAV? Swift voor Scania, Majestic voor Mercedes, Ivedo voor Iveco, Vallant ofzo iets voor Volvo.
Ja ik weet niet wat ze toen gebruikte .. weet wel dat het geen tweetakt was 8) en geen benzine ....
Helaas (of gelukkig ligt er aan hoe je het bekijkt) nooit hoeven voor gloeien in de trucksim.
Look a likes merken ja dat weet ik ook nog wel.
Was met ETS 1 ook al zo , en de andere games die ze uit gebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Hammie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:44:
[...]

Euro Truck Simulator 2 niet schuldig aan oorlog en brengt daarom hun DLC niet uit.

Maar wij weten wel beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:42
Je Russissche propaganda mag je ergens anders gaan verspreiden.

[ Voor 152% gewijzigd door Ircghost op 13-04-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
Hammie schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:23:
Iig geen FvD forum (gelukkig), back on topic. Zijn hier nog quest 3 gebruikers die actief VR rijden? Heb zelf de 2 maar dat valt grafisch nogal tegen. Als de 3 stukker beter is dan overweeg ik deze aan te schaffen.
ja ik gebruik het regelmatig... de 3 is echt stukken beter, en ook rustiger voor de ogen.

ook gebruik ik virtual desktop ervoor, die heeft een betere runtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Top thxs! Even de vrouw zien te porren voor deze uitgave. "Maar je hebt toch al zo'n ding". :7
Vwb virtual desktop heb ik dat vaker voorbij zien komen. Gebruik nu nog de linkcable maar draadloos lijkt mij toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Nu online
Dirtyrockers schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:35:
[...]

ja ik gebruik het regelmatig... de 3 is echt stukken beter, en ook rustiger voor de ogen.

ook gebruik ik virtual desktop ervoor, die heeft een betere runtime
Is dit dan deze die je gebruikt: https://store.steampowere.../Virtual_Desktop_Classic/ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
nee ik koop hem in de quest zelf (van de meta store)

en dan deze streamer installeren:

https://www.vrdesktop.net/

dan heb je de wireless versie.

die jij laat zien in de classic versie en kan niet wireless.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Het team van SCS heeft een bezoek gebracht aan het Nederlandse DAF-museum in Eindhoven:

https://blog.scssoft.com/2024/04/scs-on-road-daf-museum.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FairPCsPlease schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:54:
Het team van SCS heeft een bezoek gebracht aan het Nederlandse DAF-museum in Eindhoven:

IS erg aan te raden om het hele filmpje te bekijken .
Erg mooi en leuke history ... ook over Jan de Rooy en zo hoe het ontstaan van de turbo twin engine
Alleen dat Engels vernederlands praten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Nu online
Dirtyrockers schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:40:
[...]

nee ik koop hem in de quest zelf (van de meta store)

en dan deze streamer installeren:

https://www.vrdesktop.net/

dan heb je de wireless versie.

die jij laat zien in de classic versie en kan niet wireless.
Ik heb ook geen Oculus Quest, maar een Valve Index :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 17-04-2024 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
FairPCsPlease schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:54:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat ze van SCS zich ook een keer in Nederland laten zien. Hoop dat ze ook een bezoekje aan Nooteboom in Wijchen willen maken. Bijzonder mooi bedrijf met bijzondere trailers. Ik ook maar weer eens ETS2 opgestart met wat mods erin. Dat is natuurlijk vragen om problemen en heb nu weer iets kan het niet vinden waarom het fout gaat.

Bij de wereldkaart zie ik Ijsland wel staan al dan niet zonder plaatsnamen maar wel de wegen ingetekend. Maar bij vrachtencentrum kan ik niets aanklikken in Ijsland. Heeft er iemand een idee hoe dit kan?

afbeeldingen om het duidelijker te laten zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HEfJkdA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zQBPyHU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
CyberCow schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:02:
Mooi dat ze van SCS zich ook een keer in Nederland laten zien. Hoop dat ze ook een bezoekje aan Nooteboom in Wijchen willen maken. Bijzonder mooi bedrijf met bijzondere trailers. Ik ook maar weer eens ETS2 opgestart met wat mods erin. Dat is natuurlijk vragen om problemen en heb nu weer iets kan het niet vinden waarom het fout gaat.

Bij de wereldkaart zie ik Ijsland wel staan al dan niet zonder plaatsnamen maar wel de wegen ingetekend. Maar bij vrachtencentrum kan ik niets aanklikken in Ijsland. Heeft er iemand een idee hoe dit kan?

afbeeldingen om het duidelijker te laten zien.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit Promods? Dan zou je daar eens op het forum kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator"
Je mist sowieso een hoop plaatsen dit betekent dat het city bestand van ProMods niet (of niet juist) wordt geladen.
Ofwel het def bestand ontbreekt, ofwel het def bestand heeft een conflict met één of meer andere mods

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32
Myquandro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:55:
Helemaal aan het begin ging het wel langzaam. Going East kwam in september 2013 en Scandinavia kwam bijna 2 jaar later in mei 2015. En weer 1,5 later kwam Viva la France in december 2016. Daarna kwamen ook de ATS DLCs en toen ging het al wat sneller, met ongeveer 1 DLC per game per jaar. 2017: New Mexico en Italy, 2018: Oregon en Bayond the Baltic Sea. In 2019 kwamen toen in ATS voor het eerst 2 DLCs, Washington en Utah en 1 DLC voor ETS2, namelijk Road to the Black Sea. Daarna is het in de regel voor ATS 2 DLCs per jaar. in 2020: Idaho en Colorado, 2021: Wyoming en zijn ze druk met Texas waardoor er maar 1 DLC release is, 2022: Texas en Montana en 2023: Oklahoma en Kansas. In ETS2 ligt het tempo lager. Na Road to the Black Sea in 2019 was het Iberia in 2021 en West Balkans in 2023. Maar daar had Heart of Russia nog tussen moeten zitten in 2022.

Voor de toekomst lijkt het erop dat ATS nu 3 DLCs per jaar gaat krijgen. Dit jaar zouden dat Nebraska, Arkansas en Missouri zijn. En waarschijnlijk 1 DLC voor ETS2, dat zou dit jaar Greece zijn.

En op de achtergrond doen ze eigenlijk nog meer met Reworks van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland in ETS2 en California in ATS. Normaal zou dat ook DLC formaat zijn.
Nog maar 20 jaar en dan hebben we toch maar mooi heel Amerika compleet :) in cartoon kwaliteit wel te verstaan. Ik hoop nog steeds op een revolutie in de wereld van de truck simulator. Iets a la FS2020 qua werelddekking.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ik denk niet dat we nog 20 jaar hoeven te wachten op een voltooiing van de VS. In 10 jaar is nu ongeveer de helft van het land gedaan, en het tempo van uitbreiding ligt nu hoger. Ik denk dat we over een jaar of 8 de volledige VS (zonder Alaska, Hawaii en niet-staten) kunnen rijden, misschien iets langer als ze voor die tijd al beginnen met Canada of Mexico maken.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe vaak ze reworks gaan doen van gebieden. Want dat doen ze nu al met California, maar tegen de tijd dat staten als Florida of Maine zijn gedaan is de staat van het spel al weer zoveel verder dat ze misschien een tweede complete rework van California kunnen doen. Dan kun het development team zich vol continu blijven bezig houden met reworks. Misschien dat ze tegen die tijd een ATS2 introduceren zodat ze er nog wel wat aan kunnen verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32
Het wordt m.i. tijd voor een ETS3 en ATS2. Wellicht verdienen ze hier nog dusdanig aan dat het niet hoeft. Waarschijnlijk ben ik de enige die vraagt om bijv. een bakwagen, of een koelmotor of laadklep die je kan bedienen. Kan nog wel honderd dingen bedenken die niet eens nieuw zijn in de transportwereld. Met de huidige techniek lijkt het mij allemaal niet zo ingewikkeld of onhaalbaar, maar goed, geen idee.

Ik vermaak me helaas niet meer zo met dit spel, na al jaren te hebben gereden en altijd maar met een trailer op pad.. Ik heb het nu letterlijk afgestoft na een jaar tijd en na een uurtje rijden weet ik weer waarom ik het zolang niet heb gespeeld. Nee, hoop echt op wat nieuws van deze developer.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Stel ik kan een pc kopen met een i5 9600k, 32gig ram, 1070ti : ik neem aan dat dat ETS voorlopig gewoon op max kan draaien met 60fps toch ? Ik gebruik de pc alleen voor ets 2, maar mn huidige 4460 trekt het niet overal lekker qua fps boven de 30 dus vandaar dat ik een stap wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
lord_fh schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
Stel ik kan een pc kopen met een i5 9600k, 32gig ram, 1070ti : ik neem aan dat dat ETS voorlopig gewoon op max kan draaien met 60fps toch ? Ik gebruik de pc alleen voor ets 2, maar mn huidige 4460 trekt het niet overal lekker qua fps boven de 30 dus vandaar dat ik een stap wil maken
Hangt er voor een groot deel van af op welke monitor je wilt spelen.. Op een 1920x1080 resolutie geen enkel probleem, op een triple-4K set-up kun je het wel vergeten..

Ik heb zelf een i5 9600 en 32 gig ram. Op een 3800x1600 haal ik met mijn RX6950XT makkelijk 60fps in de hoogste kwaliteit.. En 1070ti ligt daar een stuk onder, maar je kunt er een hoop plezier aan beleven, nogmaals, afhankelijk van de monitor die je wilt aansturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
strider1007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:41:
[...]

Hangt er voor een groot deel van af op welke monitor je wilt spelen.. Op een 1920x1080 resolutie geen enkel probleem, op een triple-4K set-up kun je het wel vergeten..

Ik heb zelf een i5 9600 en 32 gig ram. Op een 3800x1600 haal ik met mijn RX6950XT makkelijk 60fps in de hoogste kwaliteit.. En 1070ti ligt daar een stuk onder, maar je kunt er een hoop plezier aan beleven, nogmaals, afhankelijk van de monitor die je wilt aansturen..
Ah thanks voor de info, speel op een 32" 4k monitor (voor de rest game ik op een ps5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Op 4k betwijfel ik of je echt soepel kunt spelen.. Wellicht een paar instellingen wat terugschroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Nu online
Ik heb zelf een 1070 en ik zit op 50fps met 3 schermen. Had hiervoor wel een i7 9700K (of iets in die richting) en 12GB ram. Dat werkte prima.

Zit nu op een ryzen en 32GB. Zelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zelfs met mijn 4080 en 5800x3D dipt ie in drukke gebieden onder de 60FPS.
Speel wel in Triple 27" 1440p monitor opstelling. (7680 x 1440)

Dat is nu eenmaal de oude engine van ETS 2 / ATS.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2024 10:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Rivanov schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:13:
Zelfs met mijn 4080 en 5800x3D dipt ie in drukke gebieden onder de 60FPS.
Speel wel in Triple 27" 1440p monitor opstelling. (7680 x 1440)

Dat is nu eenmaal de oude engine van ETS 2 / ATS.
En wat zijn dan ongeveer de instellingen? Staat alles dan op maximaal/ultra? En wat is de scaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Myquandro schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:17:
[...]

En wat zijn dan ongeveer de instellingen? Staat alles dan op maximaal/ultra? En wat is de scaling?
Zal straks even mijn settings bekijken. Scaling in ieder geval op 100%.
En gebruik de TAA implementatie van Snowymoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:19:
[...]

Zal straks even mijn settings bekijken. Scaling in ieder geval op 100%.
En gebruik de TAA implementatie van Snowymoon.
Wat voegt het toe als ik dit download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CyberCow schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:36:
[...]

Wat voegt het toe als ik dit download?
Temporal Anti Aliasing en FXAA. ;)
En DLSS voor single monitors op dit moment.

In de nieuwe 1.50 beta heeft SCS nu voor het eerst een TAA oplossing ingebouwd, maar die is nog niet zo goed als de huidige mod van Snowymoon.

Zonder deze mod is de anti-aliasing om te janken in ETS 2 / ATS.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 22-04-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
strider1007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:57:
Op 4k betwijfel ik of je echt soepel kunt spelen.. Wellicht een paar instellingen wat terugschroeven..
Ik doe alles op max settings 4K echt alles.

Mijn Asus Strix 4090 OC heeft daar geen moeite mee en komt dan nog op 85 FPS

Pagina: 1 ... 152 ... 162 Laatste