Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
1. Grensovergang Slovenië-Kroatië, andere trucks doen alsof er controle is, met complete checks bij de poortjes. Terwijl je gewoon door kunt rijden
2. Grensovergang Kroatië-Bosnië (banja luka). Ik door alle checks heen, melding illegaal de grens over?! €2000 boete..
Corrupte grensmedewerkers inbegrepen?
Ook opvallend: de map progress gaat ‘ouderwets’. Een stuk snelweg is vaak in beide richtingen akkoord, terwijl dit in de nieuwere releases vaak niet het geval was.. Alsof het oude mapdelen zijn.
Ziet er verder wel goed uit
[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 20-10-2023 00:47 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Snelreizen kan toch alleen naar plaatsen waar je al eens geweest bent? Dat het op een nieuwe map dan nog niet wil lijkt mij logisch.mmxmmx schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:07:
Kan alleen snel rijzen naar Belgrado en verder nergens in de nieuwe map.
Iemand anders ?
Edit: Even geprobeerd: Bij mij werkt het in ieder geval wel zo..
In het plaatsje Karakaj moest ik linksaf na een slagboom. Er was alleen geen trigger..

Saven en opnieuw loaden zette de slagboom gelukkig wel open..
[ Voor 24% gewijzigd door strider1007 op 20-10-2023 09:58 ]
Maar de dubbele event naar de black see klinkt wel leuk, dat was altijd maar een weg, dat zal nu een stuk beter zijn met deze dlc.
[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 20-10-2023 08:09 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je moet eerst de steden hebben ontdekt, wil je er naar toe kunnen snelreizen of je moet een garage hebben gekocht.mmxmmx schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:07:
Iemand anders ?
1. dat is geen bug bij de overgang. je komt waarschijnlijk onder zo blauwe gebouw uit.GAIAjohan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:43:
Toch al twee bugs op de Balkan gehad:
1. Grensovergang Slovenië-Kroatië, andere trucks doen alsof er controle is, met complete checks bij de poortjes. Terwijl je gewoon door kunt rijden
2. Grensovergang Kroatië-Bosnië (banja luka). Ik door alle checks heen, melding illegaal de grens over?! €2000 boete..
Corrupte grensmedewerkers inbegrepen?
Ook opvallend: de map progress gaat ‘ouderwets’. Een stuk snelweg is vaak in beide richtingen akkoord, terwijl dit in de nieuwere releases vaak niet het geval was.. Alsof het oude mapdelen zijn.
Ziet er verder wel goed uit
de AI heeft daar problemen om door te rijden doordat ze te veel voorang geven aan de auto's op de hoofdbaan. Ik heb meerdere keren gehad dat alle vrachtwagens vlot doorrijden, maar net diegene voor mijn neus gaat weer moeilijk doen met invoegen.
2. Dit kan een oude bug zijn dat wanneer je de navigatie rechtsonder uit hebt staan en ook niet laat opkomen voor meldingen (daar is een instelling voor), dan moet je goed op de omgeving letten.
er zal waarschijnlijk een groot grijs gebouw hebben gestaan waar de garagedeur geopend is.
Als deze open staat ben je VERPLICHT om de Röntgenscan uit te laten voeren.
Als de garage deur dicht is, kan je er gewoon langs en krijg je geen boete.
Dit is al vanaf Turkije toegevoegd, alleen ik heb in 3 jaar tijd maar 1x deze controle gehad in de Black sea DLC en nu in West balkan al bij de eerste poort (2e keer kon ik er wel zo doorheen)
opletten dus
ook het verkennen van de snelweg gebeurd ook in Iberia (de laatste map DLC) dat je beide richtingen gewoon verkent op de snelweg. Dat is maar net hoe ze het neergelegd hebben. niks nieuws of ouds aan.
Sommige assetten zijn zo gemaakt en het is beter dat het 1 geheel is dan 2 stukken (minder assets is beter performance)
Dit krijgen ze inderdaad niet opgelost. Het maakt niet uit of je nu rijdt in spanje, frankrijk of het oude polen.strider1007 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:39:
[...]
In het plaatsje Karakaj moest ik linksaf na een slagboom. Er was alleen geen trigger..![]()
Saven en opnieuw loaden zette de slagboom gelukkig wel open..
Soms trigger de poortjes niet lekker. bijvoorbeeld als je te dicht op een AI zit of te laat remt.
Soms betaal je ook voor een tolpoort en gaat deze niet open. dan moet je er helemaal tegenaan rijden en dan pas gebeurd er wat.
In het ergste geval even de Flycam en teleporteren. beter en sneller dan een hele save opnieuw moeten inladen.
Events zijn vrijwel nooit 1 weg geweest, behalve jaren terug met Genua bridge in Italië.Marzman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:08:
Hmm, twijfel twijfel of ik hem moet kopen. Tot nu toe altijd alles meteen gekocht maar ik heb het spel amper meer gespeeld en de laatste tijd koop ik alleen de dlc, doe de event en raak het niet meer aan. En het is ook altijd een probleem omdat ik speel op Gforce Now en dan werkt de DLC een hele tijd niet als die nieuw is en je die net gekocht hebt.
Maar de dubbele event naar de black see klinkt wel leuk, dat was altijd maar een weg, dat zal nu een stuk beter zijn met deze dlc.
Bij iedere map DLC is er een event om de steden te bezoeken. Cruising xxxx
Ze lokken je nu met de event om ook de Balastic Black sea erbij te gaan kopen.
Simpel omdat ook de volgende map DLC Griekenland gaat zijn.
Dat gaat een kleine DLC worden die over pak 'm beet 7 maanden gaat verschijnen voor 14 euro (gok ik)
daarna wachten we 1,5 jaar voor Nortkaap (noorden van scandinavië) die ook al aangekondigd is.
Hou je van cruisen en relax rijden, dan is de DLC niet aan te raden.
smalle straatjes en 101x moeten stoppen voor tolpoortjes, grensovergangen etc gaat vrij snel irritant worden.Hoe mooi de DLC ook is, ik rij er nu lekker doorheen, maar over 2 maanden kom ik er niet meer.
Zelfde geldt voor Black sea DLC. Ik kom er echt heel weinig.
Ik heb geen connectie met de Balkan omgeving, de mensen, culturen spreken mij het minst aan.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Dat ze soms niet reageren wist ik, maar hier ontbrak dat groene symbooltje gewoon helemaal.Pykow schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:50:
Dit krijgen ze inderdaad niet opgelost. Het maakt niet uit of je nu rijdt in Spanje, Frankrijk of het oude Polen.
Soms triggeren de poortjes niet lekker. Bijvoorbeeld als je te dicht op een AI zit of te laat remt.
Soms betaal je ook voor een tolpoort en gaat deze niet open, dan moet je er helemaal tegenaan rijden en dan pas gebeurt er wat.
In het ergste geval even de Flycam en teleporteren. Beter en sneller dan een hele save opnieuw moeten inladen.
Bij mij gaat saven en laden binnen een seconde of tien, misschien omdat ik bijna geen mods gebruik (?)
Je moet de map toch eerst helemaal verkend hebben voordat Quick Travel werkt?mmxmmx schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:07:
Iemand anders ?
En rijzen is iets anders.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De tolpoortjes zijn wel iritant, maar meestal hebben ze toch ook wel een automatisch poortje? Smalle straatjes lijkt me wel tof. De Texas DLC vond ik helemaal niks (saaiPykow schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:50:
[...]
Hou je van cruisen en relax rijden, dan is de DLC niet aan te raden.
smalle straatjes en 101x moeten stoppen voor tolpoortjes, grensovergangen etc gaat vrij snel irritant worden.Hoe mooi de DLC ook is, ik rij er nu lekker doorheen, maar over 2 maanden kom ik er niet meer.
Zelfde geldt voor Black sea DLC. Ik kom er echt heel weinig.
Ik heb geen connectie met de Balkan omgeving, de mensen, culturen spreken mij het minst aan.
Noord Scandinavie is ook tof als die komt
/▌
1. Hmm, verbeterpunt dan.Pykow schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:50:
[...]
Je moet eerst de steden hebben ontdekt, wil je er naar toe kunnen snelreizen of je moet een garage hebben gekocht.
[...]
1. dat is geen bug bij de overgang. je komt waarschijnlijk onder zo blauwe gebouw uit.
de AI heeft daar problemen om door te rijden doordat ze te veel voorang geven aan de auto's op de hoofdbaan. Ik heb meerdere keren gehad dat alle vrachtwagens vlot doorrijden, maar net diegene voor mijn neus gaat weer moeilijk doen met invoegen.
2. Dit kan een oude bug zijn dat wanneer je de navigatie rechtsonder uit hebt staan en ook niet laat opkomen voor meldingen (daar is een instelling voor), dan moet je goed op de omgeving letten.
er zal waarschijnlijk een groot grijs gebouw hebben gestaan waar de garagedeur geopend is.
Als deze open staat ben je VERPLICHT om de Röntgenscan uit te laten voeren.
Als de garage deur dicht is, kan je er gewoon langs en krijg je geen boete.
Dit is al vanaf Turkije toegevoegd, alleen ik heb in 3 jaar tijd maar 1x deze controle gehad in de Black sea DLC en nu in West balkan al bij de eerste poort (2e keer kon ik er wel zo doorheen)
opletten dus
ook het verkennen van de snelweg gebeurd ook in Iberia (de laatste map DLC) dat je beide richtingen gewoon verkent op de snelweg. Dat is maar net hoe ze het neergelegd hebben. niks nieuws of ouds aan.
Sommige assetten zijn zo gemaakt en het is beter dat het 1 geheel is dan 2 stukken (minder assets is beter performance)
[...]
2. Ik heb de map rechtsonder gewoon aan staan. Ben overal geweest waar ik moest zijn. Werd niet naar Röntgen geleid.
Ook in Rusland wel een keer gehad en dat was heel duidelijk toen..
Iberia is ook niet echt nieuw meer tbh, is gewoon al 2,5 jaar oud, ik vergelijk met ATS, waar tegenwoordig vrijwel elke snelweg in beide richtingen gereden moet worden..
Wat tolpoortjes betreft kun je meestal met 30kmh erdoorheen. Beter dan continu die gewicht controles in de VS
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 20-10-2023 12:24 ]
Er gaan nog wel wat maanden overheen voordat we de DLC hebben ingebouwd.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ook mooi om weer eens te merken dat de grafische kwaliteit van een spel niet doorslaggevend is ( bij mij althans niet..) Laatste tijd weer veel Skyrim en ETS2/ATS gespeeld.
Dat zet voor mij de hele discussie in de Forza Motorsport thread weer in perspectief.. Voor mij blijft op termijn de gameplay belangrijker..
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ze hebben dat nu een beetje veranderd. Je moet gewoon een foto (screenshot) maken bij dat camera-icoontje. Gisteren voor het eerst een paar ritjes gedaan maar deze DLC kan me nog niet echt bekoren. Superveel grensovergangen en kleine wegen waar je maar 40-60 mag rijden. Even een stukje cruisen is bijna niet te doen met dubbele grensposten overal...ravw schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:52:
Even een vraagje weet iemand hoe ik bij die Point of view komt in Varna ? (waar dat cameraatje staat) (West Balkan update)
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Dat is realSn3gG3l schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Superveel grensovergangen en kleine wegen waar je maar 40-60 mag rijden. Even een stukje cruisen is bijna niet te doen met dubbele grensposten overal...
In het echt is dat ook een ramp.
Dus wat dat betreft komt het mooi over.
En lekker die smalle straatjes en rot bochten.
Kan er wel van genieten .
Natuurlijk lekker door jakkeren, is leuker
Maar ja In Italië heb je die tolpoorten die je irriteren
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Smalle straatjes, heerlijk! Pas dan merk je hoe groot je combi is. Fantastische DLC is het.ravw schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:54:
[...]
Dat is real
In het echt is dat ook een ramp.
Dus wat dat betreft komt het mooi over.
En lekker die smalle straatjes en rot bochten.
Kan er wel van genieten .
Natuurlijk lekker door jakkeren, is leuker
Maar ja In Italië heb je die tolpoorten die je irriteren
Ja vind het ook wel een leuke DLCflugelisoke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:04:
[...]
Smalle straatjes, heerlijk! Pas dan merk je hoe groot je combi is. Fantastische DLC is het.
Jammer dat Rusland er nog niet is.
Maar net even van Varna naar Skopje gereden
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
En ik doe ook met het World of Trucks Event mee,
15 ritjes in de Balkan DLC en 15 in de Black Sea DLC (Ritjes van minimaal 200KM)
En er is alweer een nieuw Event,

Happy Hauloween Event gaat vandaag ook van start, 13 ritjes van minimaal 100KM,
dus we krijgen het nog druk
Bron: https://www.worldoftrucks.com/en/
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Rewards
Personal: Players that complete 13 or more deliveries of Halloween Treats cargo will gain a unique World of Trucks Achievement as well as cute, and purrfectly fluffy, Count Catula Plush cabin item as a Steam inventory item for Euro Truck Simulator 2 and American Truck Simulator.
Community: When the community goal of achieving 1,000,000 deliveries of Halloween Treats cargo from any city is met and if the player has also achieved their personal goal, then they will receive a creepy, but cuddly, Spooky Spider hanging toy as a Steam inventory item for their cabin.
The event will be concluded on Tuesday the 14th of November at 23:59 UTC.
Waarschijnlijk kun je het meedoen aan Events ook combineren: breng een Haulloween Treat van de West Balkans naar Bulgarije, Roemenië of Turkije (of in omgekeerde richting) en één rit levert je een bijdrage aan het doel van alle drie de Events
Ik postte eerder dan ik las. Je was me voorChantal_NL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:02:
Happy Hauloween Event gaat vandaag ook van start, 13 ritjes van minimaal 100KM,
dus we krijgen het nog druk
RusMap downloaden.ravw schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:28:
[...]
Ja vind het ook wel een leuke DLC
Jammer dat Rusland er nog niet is.
Maar net even van Varna naar Skopje gereden
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mocht je dus nog dingen nodig hebben is dit een goede kans.
Wel balen dat ik die een week geleden allemaal heb gekocht en ze nu de helft kosten, maar niets aan te doen helaas
dat gevoel ken ik , Mijn eerste pre payed libertel telefoon mobile gekocht voor 480 gulden.JeroenV_ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:07:
Wel balen dat ik die een week geleden allemaal heb gekocht en ze nu de helft kosten, maar niets aan te doen helaas
Een maat van mij gaat 2 dagen later en voor de zelfde telefoon en pakket 260 gulden ( zelfde winkel)
Soms zit het mee , soms zit het tegen :-)
It is life
En er zijn nog wel een paar dlc's die ik wil hebben, dus kan ik daarmee alsnog van de aanbiedingen gebruik maken
Je kan wel combineren denk ik dat een ritje aan twee events voldoetSkyaero schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:18:
Pfff, ik doe misschien 3 of 4 ritjes in de week. Dat red ik nooit
/▌
Wel een tipje:JeroenV_ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:50:
Precies, en ik heb ze toch al een week kunnen gebruiken om in rond te rijden wat ik ook zeker heb gedaan.
En er zijn nog wel een paar dlc's die ik wil hebben, dus kan ik daarmee alsnog van de aanbiedingen gebruik maken
Bij ATS en ETS2 altijd wachten tot een nieuwe dlc uitkomt. Vaak knallen ze dan overal mooie kortingen op van 10-50%.
En anders wachten tot Black Friday en Amerikaans holiday season (lees kerstaanbiedingen), of zomer aanbiedingen meestal eind juni/begin juli tot augustus.
Bovendien zorgen de grotere packs voor nog grotere kortingen (nog eens 10% erbovenop), zoals nu bv bij Texas +Oklahoma het geval is.
Texas heeft 10% eraf. Beide samen is nog eens 10% van hun totaalprijs af.
Of bepaalde andere dlc combinaties
Dit dus. Zojuist Mostar->Split gedaan met een Halloween trailer. 216km. 2 plaatsen erbij voor de west Balkan geneuzel, 1 haul erbij voor hauloween.Marzman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:56:
[...]
Je kan wel combineren denk ik dat een ritje aan twee events voldoet
15-20 minuten of zo
Wat betreft de Balkan wat ik tot nu gereden heb:
Slovenië en Kroatië: prima, niks mis mee. Alleen hun grensovergang valt me vies tegen voor eu/Schengen.. Oostenrijk/Slovenië overigens ook. Heb ik met de gewone auto geen last van gehad,
Servië: soms wat annoying
Bosnië: wie heeft daar bedacht dat je nergens sneller mag dan 70, en het vaak zelfs 40 is. Man man man
Verder nog niet in de andere landen geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 25-10-2023 00:27 ]
Ik moet er nog gaan rijden, maar ik gok dat overal huizen langs de weg staan zoals in België. Daar mag je ook nergens harder dan 70 afgezien van een snelweg naar Brussel en af en toe 50 als er meer huizen staan en 30 als er een kerkje of school staat. En ik zeg Belgie, maar bedoel Vlaanderen, in Wallonie mag je vaak nog 90 op dat soort wegen.GAIAjohan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Bosnië: wie heeft daar bedacht dat je nergens sneller mag dan 70, en het vaak zelfs 40 is. Man man man
Verder nog niet in de andere landen geweest.
Even gechecked, het staat zelfs op hun wikipedia
In Nederland is alles al heel lang overgeorganiseerd, maar in veel landen is dit iets nieuws waardoor in het verleden mensen hun huis langs een weg bouwden. En dan vaak nog zo dicht mogelijk bij de weg zodat de achtertuin zo groot mogelijk is.De M14 begint in de westelijke stad Bihać, waar men de M5 kruist. De weg voert in noordelijke richting door redelijk vlak gebied, in eerste instantie met veel lintbebouwing.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 25-10-2023 09:07 ]
/▌
[ Voor 96% gewijzigd door Knolpower! op 25-10-2023 15:22 ]
Ook op snelwegen mag je maar 70. Vanuit Sarajevo naar Mostar loopt een stukje snelweg met 130km ernaast - met de vrachtwagen mag je 70. (Eigenlijk vooral Zenica naar Mostar, daar loopt de tolweg A1).Marzman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:05:
[...]
Ik moet er nog gaan rijden, maar ik gok dat overal huizen langs de weg staan zoals in België. Daar mag je ook nergens harder dan 70 afgezien van een snelweg naar Brussel en af en toe 50 als er meer huizen staan en 30 als er een kerkje of school staat. En ik zeg Belgie, maar bedoel Vlaanderen, in Wallonie mag je vaak nog 90 op dat soort wegen.
Even gechecked, het staat zelfs op hun wikipedia
[...]
In Nederland is alles al heel lang overgeorganiseerd, maar in veel landen is dit iets nieuws waardoor in het verleden mensen hun huis langs een weg bouwden. En dan vaak nog zo dicht mogelijk bij de weg zodat de achtertuin zo groot mogelijk is.
Overigens geldt buiten de kom voor gewone auto’s in Bosnië 80kmh, maar dat zie ik ook nergens terug.
Overigens is 70 blijkbaar echt de limiet voor vrachtwagens:
https://www.jpautoceste.b...s-on-the-motorway-in-bih/
70 km per hour – for buses when organized children transport, for articulated buses with no place for standing, for commercial vehicles with a maximum permissible mass of more than 7500 kg and for commercial vehicles with a trailer
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 25-10-2023 12:29 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Knolpower! op 25-10-2023 15:22 ]
Zo zie je maar dat het voor de ene ergenis is en de andere het gewoon real vind.GAIAjohan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:04:
[...]
Ook op snelwegen mag je maar 70. Vanuit Sarajevo naar Mostar loopt een stukje snelweg met 130km ernaast - met de vrachtwagen mag je 70. (Eigenlijk vooral Zenica naar Mostar, daar loopt de tolweg A1).
Overigens geldt buiten de kom voor gewone auto’s in Bosnië 80kmh, maar dat zie ik ook nergens terug.
Overigens is 70 blijkbaar echt de limiet voor vrachtwagens:
https://www.jpautoceste.b...s-on-the-motorway-in-bih/
[...]
Ik vind als je een Trucksimulator speelt moet je ook wel de echte regels in het land hebben.
Zou het juist gek vinden als je daar in eens wel 90km mag rijden , terwijl het in het echt niet zo is.
Net zoals die *#^%@&*#^@&(#^@! grensovergangen in de balkan / en zwarte zee dlc.
IK vervloek ze elke keer , maar het is in het echt ook zo , net als die Tol wegen.
Om gek van te worden , maar het is real,(tolwegen is daar een ramp) en in het echt vermijden ook veel rijders deze soort landen als het kan voor die tol en controle en Duane posten.
Wees blij dat je hier in de game niet te maken heb met die echte wacht tijden die je in het echt vaak wel heb.
bij dit soort poorten.
De gemiddelde wachttijd voor vrachtwagens tussen EU-land Bulgarije en Turkije is bijvoorbeeld 24 minuten. Tussen Zweden en Noorwegen moeten ze gemiddeld 20 minuten wachten, en tussen Frankrijk en Zwitserland tussen de 20 minuten en zelfs 2 uur.
Dit is nog gemiddeld
Dus als je twee grensovergangen over moet ben je al een uur kwijt , met niets doen... ja wachten
Bij Antwerpen, Brussel staan ze ook uren in de file, maar of dat leuk is om te simulerenravw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
De gemiddelde wachttijd voor vrachtwagens tussen EU-land Bulgarije en Turkije is bijvoorbeeld 24 minuten. Tussen Zweden en Noorwegen moeten ze gemiddeld 20 minuten wachten, en tussen Frankrijk en Zwitserland tussen de 20 minuten en zelfs 2 uur.
[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 25-10-2023 15:17 ]
/▌
Dat vind ik niet zo erg , ik erg me meer aan die invoegende auto's die je gewoon rammenMarzman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:16:
Ik rijdt wel vaak mee met de auto's eigenlijk, je krijgt dan ook geen boetes tenzij er een politieauto je inhaalt. Met WOT contracten is dat wel een risico omdat je 'maar' 90 rijdt.
Terwijl je zelf rechtdoor rijd.
Vaak bij die grens , tolwegen is het vaak raak.
Hun moeten dan invoegen , maar je bent ze vaak al voorbij dan in eens heb je een aanrijding.
Terwijl je gewoon op je eigen weg blijft en rechtdoor gaat.
Wel real ...Marzman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:16:
Ik rijdt wel vaak mee met de auto's eigenlijk, je krijgt dan ook geen boetes tenzij er een politieauto je inhaalt. Met WOT contracten is dat wel een risico omdat je 'maar' 90 rijdt.
[...]
Bij Antwerpen, Brussel staan ze ook uren in de file, maar of dat leuk is om te simuleren
En het zet je toch ook een beetje meer onderdruk als je op tijd rijd.
Dan moet je ergens anders dus weer een beetje tijd in halen.
Zou nog eens leuk zijn als er eens iets komt dat je ook rekening moet gaan houden met rij en rust tijden.
Nu zit je vaak een halve dag op de weg zonder slaap of te rusten :-)
Als je dat in het echt doet dan mag je echt wel je papiertje gaan inleveren.
En het zou leuk zijn om eens een tachograaf na de rit te kunnen uitlezen of zo :-)
Of te kunnen opslaan
Ik zou zelf ook willen dat er meer van deze "sim" naar ETS en ATS kwam
https://store.steampowere...00/Alaskan_Road_Truckers/
Daar zitten echt mooie dingen in.
Zelfs je cabine warm houden , olie en zo verversen , maar ook eten en drinken
en andere niet geplande dingen op de weg tegen komen en weg te moeten halen
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 25-10-2023 15:30 ]
Tuurlijk is het in het echt ook zo. Maar het rijden in de game door Bosnië is gewoon een verschrikking en zal irl ook vast zo zijn. Ik denk echt: reed ik maar ergens anders.ravw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Zo zie je maar dat het voor de ene ergenis is en de andere het gewoon real vind.
Ik vind als je een Trucksimulator speelt moet je ook wel de echte regels in het land hebben.
Zou het juist gek vinden als je daar in eens wel 90km mag rijden , terwijl het in het echt niet zo is.
Net zoals die *#^%@&*#^@&(#^@! grensovergangen in de balkan / en zwarte zee dlc.
IK vervloek ze elke keer , maar het is in het echt ook zo , net als die Tol wegen.
Om gek van te worden , maar het is real,(tolwegen is daar een ramp) en in het echt vermijden ook veel rijders deze soort landen als het kan voor die tol en controle en Duane posten.
Wees blij dat je hier in de game niet te maken heb met die echte wacht tijden die je in het echt vaak wel heb.
bij dit soort poorten.
Dit is nog gemiddeld
Dus als je twee grensovergangen over moet ben je al een uur kwijt , met niets doen... ja wachten
Ik hoop dat Albanië of Montenegro toch wat minder kut is.. en gewoon het verschil Kroatië vs Bosnië is echt enorm.
Binnenwegen vind ik normaliter juist helemaal geen probleem als je maar een beetje door kan kachelen.
Daarom is ATS juist ook best lekker.
irl vakantie in Frankrijk, Duitsland, Schotland of Ierland kan ik ook best van binnendoor genieten. Ook in Portugal ging dat prima. Prima snelheden ook.
In Italië, België en Nederland kan ik dat niet. Italië is gewoon chaos overal met lage snelheden, werkelijk idiote bouwwerken, en Nederland heeft zo’n beetje het hele onderliggende netwerk kapotgedowngraded naar 60kmh. Terwijl België veel lintbebouwing heeft.
Op de Balkan ben ik nooit echt geweest, niet verder dan Ljubljana, dus kan daar niet zoveel over zeggen.
Maar toch vraag ik me wel af:
Moeten truckers bij Sloveense-Kroatische grensovergang nog steeds een ander pad langs, Kroatië is toch Schengen?
Net als de 30kmh tussen Oostenrijk en Slovenië. Heb er zelf -niets- van gemerkt via de Karawankentunnel. Via de Loiblpass was er wél een controle vorig jaar, maar werden wij doorheen gewuifd.
Ook: als de wachttijden voor vrachtwagens bij de Noorse en Zwitserse grens zo lang zijn: zijn dit weer rare uitzonderingen in Schengen? Want met een gewone auto heb je er eigenlijk niks mee te maken. Alleen Zwitserland ooit eens ausweis bitte en waar we die dag zouden verblijven.
Het gaat nog makkelijker dan de Canadees-Amerikaanse grens om maar wat te noemen. Daar heb ik irl toch wel eventjes in een hokje moeten wachten destijds + vingerafdrukken, reisplannen etc etc
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 25-10-2023 16:40 ]
Albanië heeft hele fijne snelwegen maar de rijcultuur is daar meer Aziatisch dan Europees.
Je moet niet opkijken als je op een 2-baansweg met drie breed rijdt, of dat er een vent aardbeien zit te verkopen op de vluchtstrook waar auto's met 150km/h langs blazen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
De trucks remmen nu veel beter en er gaat continu een zoemertje af wat waarschijnlijk iets met de remmen te maken heeft. Heb alleen nog in Slovenië gereden, stond zelfs in een file voor een tolweg.
/▌
Klopt, nu ook al een paar keer meegemaakt, zelfs een keer door een politie auto.ravw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Dat vind ik niet zo erg , ik erg me meer aan die invoegende auto's die je gewoon rammen
Terwijl je zelf rechtdoor rijd.
Vaak bij die grens , tolwegen is het vaak raak.
Hun moeten dan invoegen , maar je bent ze vaak al voorbij dan in eens heb je een aanrijding.
Terwijl je gewoon op je eigen weg blijft en rechtdoor gaat.
Wil best ruimte geven etc om aanrijdingen te voorkomen, maar het houdt een keer op met wat je kan doen.
Daar rijden ze ook allemaal met kleine fiatjes en VespasMoechy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:08:
Beetje zoals Italië, daar maken ze van een 3 baansweg ook een 5-baansweg..
/▌
Volgens mij hebben ze daar wat aan gedaan, want ik stond op een gegeven moment stil omdat de vrachtauto voor mij moest invoegen maar er verkeer bleef komen over de linkerbaan. Ik ben toen maar gewoon naar links gegaan toen ik dacht dat het kon want die vrachtauto voor me deed het niet (er bleef ook verkeer komenJeroenV_ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Klopt, nu ook al een paar keer meegemaakt, zelfs een keer door een politie auto.
Wil best ruimte geven etc om aanrijdingen te voorkomen, maar het houdt een keer op met wat je kan doen.
/▌
Ik krijg zin om naar die landen op vakantie te gaan
/▌
meestal komt de nieuwe DLC na die stream online

Ikzelf heb niet zoveel met trailermerken, maar als we een nieuw type trailer krijgen is dat wel leuk
Maar dat lijkt niet zo te zijn
Wat ik tot nu toe gezien hebt in trailers en op plaatjes
- Zeilen Trailer
- Koeltrailer
- Kipper Trailer
- Container Chassis
- Stenentrailer
En wat accessoires voor in de cabine oa een Mok, vaantjes en een beer
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Ik denk wel dat het gewoon de huidige trucks gaan zijn met meer km's? Mijn huidige volvo zit ook op 250.000+ km.
En ik had iets gelezen over een nieuwe kleine truck?
/▌
Ja en je zal er waarschijnlijk iets of sneller aan de gebruikte trucks moeten repareren,Marzman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:40:
In 1.49 komen er used trucks https://blog.scssoft.com/...e-used-truck-dealers.html
Ik denk wel dat het gewoon de huidige trucks gaan zijn met meer km's? Mijn huidige volvo zit ook op 250.000+ km.
En ik had iets gelezen over een nieuwe kleine truck?
dat scherm ziet er anders uit dan nu

Die nieuwe kleinere truck is 99% zeker de DAF XD
/▌
Inderdaad. Ik ken Bosnië eigenlijk alleen van die vreselijke Joegoslavische burgeroorlog begin jaren '90, maar wat een ontzettend mooi land!Marzman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:32:
Ik krijg zin om naar die landen op vakantie te gaan
https://blog.scssoft.com/...ulator-149-open-beta.html
[ Voor 42% gewijzigd door Milan1NL op 31-10-2023 17:48 . Reden: Bron van open beta ]
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
[ Voor 11% gewijzigd door Andreas01 op 31-10-2023 17:53 ]
https://pastebin.com/embed_js/tkk8q97Q het laatste stuk van het gamelog.
Gebruik alleen een paar JC mods voor wat variatie op de weg..
[ Voor 20% gewijzigd door strider1007 op 31-10-2023 20:01 ]
Tot wanneer is de event eigenlijk? Ik heb die van de westbalkans en halloween nu maar moet die van de black see nog.CyberCow schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:27:
Vandaag ook maar weer eens begonnen om de evenementjes te gaan halen. Helaas valt ETS2 steeds uit. Dit is in het gebied rond Boedapest. Ik gebruik geen mods. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
https://pastebin.com/embed_js/tkk8q97Q het laatste stuk van het gamelog.
Als het van en naar is dan zijn het maar 7/8 ritjes
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 01-11-2023 15:42 ]
/▌
O dan heb je nog alle tijd ...Marzman schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:41:
[...]
Tot wanneer is de event eigenlijk? Ik heb die van de westbalkans en halloween nu maar moet die van de black see nog.
Als het van en naar is dan zijn het maar 7/8 ritjes
Het Halloween Event is tot en met 14 November
En de Balkan zelfs tot en met 19 December
Dan ben je iig op tijd klaar voor het Kerst Event
Laatste ritje met mijn 460R en ik ben dan klaar met de Balkan en Halloween
Lees wat wisselende ervaringen.
YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Greece DLC Reveal Teaser
nu al op Steam op je wenslist te zetten
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 01-11-2023 21:20 ]
Het bevalt mij prima, eerst met een Xbox 360 controller en nu die van de Xbox One.Deruxian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:56:
Ik had even het topic doorzocht en wat gegoogled; maar speelt dit nog lekker met een gamepad (x360 controller)?
:strip_exif()/f/image/ID2d0cLYSwiEtRsovVFpmgf9.jpg?f=fotoalbum_large)
Spookrijder
:strip_exif()/f/image/3DAJCcsSgbSY1iFb7oTfgoAd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door mmxmmx op 02-11-2023 08:01 ]
Ik speel ook met een Xbox One controller [X360 is volgens mij hetzelfde idee] en dat werkt primaDeruxian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:56:
Ik had even het topic doorzocht en wat gegoogled; maar speelt dit nog lekker met een gamepad (x360 controller)?
Standaardmapping van knoppen is ook ok. Door het beperkt aantal knoppen mis ik wel mogelijkheid om grootlicht en luchthoorn op de controller te gebruiken. Toetsenbord in de buurt is dus wel handig. En muis voor de kaart en de menu's.
Heel erg netjes. Hoeveel geld en uren zitten er in deze prestatie. Echt heel erg veel Zit zelf pas op level 279 en speel ETS2 al vanaf het begin.
Wow, wat een prestatie.. zullen er niet veel zijn
Had gehoopt de afgelopen maand weer wat meer te spelen na de verhuizing, maar dat is er niet van gekomen helaas. Heb zelf meerdere profielen voor allerlei doeleinden (ProMods, WoT, Vintage Trucks, enz) dus de 1000 ga ik nooit van mijn leven halen
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ongeveer 4 jaar denk ikCyberCow schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:06:
[...]
Heel erg netjes. Hoeveel geld en uren zitten er in deze prestatie. Echt heel erg veel Zit zelf pas op level 279 en speel ETS2 al vanaf het begin.
Ik denk dat je hier om vroeg ?
:strip_exif()/f/image/CE7tLje8y1QkpW4i6aLyue7C.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door mmxmmx op 04-11-2023 00:11 ]
Wow en dat in 4 jaar gehaald. Dat zijn wel de echte.mmxmmx schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:32:
[...]
Ongeveer 4 jaar denk ik
[Afbeelding]
Toen de XF, XG en XG+ uit kwamen in ETS2 werd er gezegd dat ze chassis’ zullen toevoegen tegelijk met de fabriek om het realistisch te houden, maar ondertussen zijn alle varianten al ruim beschikbaar.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
De Man TGX is voor mij de beste vrachtwagen .pwillemske schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:49:
Een paar dagen geleden heeft SCS de XD geteased in screenshots maar de uitgebreide chassis keuze en accessoires zijn er nog steeds niet. Ik zou graag een 6x4 met sideskirts willen hebben want die brandstoftanks zijn ongespoten erg saai.
Toen de XF, XG en XG+ uit kwamen in ETS2 werd er gezegd dat ze chassis’ zullen toevoegen tegelijk met de fabriek om het realistisch te houden, maar ondertussen zijn alle varianten al ruim beschikbaar.
Was blij verast hoe goed deze is.
Momenteel rijd ik in een Scania in het spel omdat ik die veel beter kan customizen, wat ik dus mis op de NGD.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Wouw, jij hebt echt veel geredenmmxmmx schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:32:
[...]
Ongeveer 4 jaar denk ik
[Afbeelding]
Ik heb het spel 3 jaar, maar afgelopen jaar alleen gespeeld als er een nieuwe dlc was.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JyiYPIyRG7itM6zdrU30zU3n.png?f=user_large)
Het is wel mijn meest gespeelde spel op steam, hierna komt Mon Bazou (160 uur) en op 3 ATS met 100 uur.
/▌
Heel verslavend en rustgevend spelMarzman schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:11:
[...]
Wouw, jij hebt echt veel geredenIk heb het spel ook wel veel gespeeld, maar al een tijd een stuk minder. Maar als ik het speel is het al snel een paar uur.
Ik heb het spel 3 jaar, maar afgelopen jaar alleen gespeeld als er een nieuwe dlc was.
[Afbeelding]
Het is wel mijn meest gespeelde spel op steam, hierna komt Mon Bazou (160 uur) en op 3 ATS met 100 uur.
Speel het nu pas 3,5 week, maar ben inmiddels level 35, heb 12 garages met 3 tot 5 man, een zwik trailers in de garages en heb iets van 85K km gereden

Heerlijk zwoegend en ploeterend over een bergpas met een extra zware vracht ipv overal strak 90 alsof er geen helling is.
Verwijderd
Ik speel het al een hele tijd met een PS4 controller en vergeleken met een toetsenbord is het een hele verbetering. Echter heb ik afgelopen weekend via Marktplaats een Trustmaster T80 gekocht voor 30 euro (om eens te proberen wat zo'n stuurtje brengt) en dit maakt pas écht een verschil. Ongetwijfeld dat stuurtjes in een duurder segment met b.v. force feedback nog meer immersie brengen, maar zelfs zo'n cheapo stuur (nieuw 120-130 euro) is echt next level.Deruxian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:56:
Ik doe het juist andersom: alle ai chauffeurs de goedkoopste Iveco, ik rij in een 750pk 6x4 Volvonuffy schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:54:
Persoonlijk neem ik het liefst de traagste versie zeg een scania 360pk ( en voor de rest vd chauffeurs wel een 700+pk machine ) .
Heerlijk zwoegend en ploeterend over een bergpas met een extra zware vracht ipv overal strak 90 alsof er geen helling is.
Maar zelfs daarmee 70 ton vervoeren is een uitdaging, kleinere vrachtjes wat minder

In het begin deed ik dat ook , elke upgrade installeren zodra het kon. Maar nu heb ik 440 PK in mijn Volvo. Vind dat ook leuker. Bij Scania pak ik de lichtste V8 (vanwege het geluid). Ik vind het ook leuker als er een beetje uitdaging is.JeroenV_ schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:35:
[...]
Ik doe het juist andersom: alle ai chauffeurs de goedkoopste Iveco, ik rij in een 750pk 6x4 Volvo![]()
Maar zelfs daarmee 70 ton vervoeren is een uitdaging, kleinere vrachtjes wat minder![]()
[Afbeelding]
Mijn AI chauffeurs hebben allemaal de dikste motor die er voor hun truck is.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 06-11-2023 13:39 ]
/▌
Ik doe het allebei. Zowel voor mijn Scania als de Scania's van de rest van de chauffeurs de dikste motor.Marzman schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:38:
[...]
In het begin deed ik dat ook , elke upgrade installeren zodra het kon. Maar nu heb ik 440 PK in mijn Volvo. Vind dat ook leuker. Bij Scania pak ik de lichtste V8 (vanwege het geluid). Ik vind het ook leuker als er een beetje uitdaging is.
Mijn AI chauffeurs hebben allemaal de dikste motor die er voor hun truck is.
En dan een MOD voor trailers die 100 ton wegen. Erg leuk om dan een berg op te rijden
Bij mij wordt het dan al snel vrachtwagenracen, zeker bij de vrachten die niet via world of trucks lopenPollieRacing schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:08:
[...]
Ik doe het allebei. Zowel voor mijn Scania als de Scania's van de rest van de chauffeurs de dikste motor.
En dan een MOD voor trailers die 100 ton wegen. Erg leuk om dan een berg op te rijden. Zelfs 770 PK heeft daar grote moeite mee
/▌
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wat doet iedereen qua setup? Ik heb ondertussen 2 andere monitoren met een grote zware standaard. Vroegah als ik ging trucken dan pakte ik m'n primaire scherm op en zet ik 'm direct achter het stuur voor het trucken. Dat is nu eigenlijk geen optie meer...
Nu race ik helemaal niet meer, dus ik heb nog een hoek in m'n kamer met een camping tafeltje met scherm en een Playseat. In een Playseat ga ik natuurlijk niet vrachtwagen rijden, dus daar moet wat anders voor komen. Iemand tips qua tafel en stoel setup?
Voor nu wil ik gewoon mijn Logitech G25 gaan inzetten, want die heeft lekker veel knopjes. Later komt er misschien wel wat anders, maar dan waarschijnlijk met een buttonbox erbij.
[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 06-11-2023 21:21 ]
Daarom rij ik vaak in vintage trucks, met een Mack R door de alpennuffy schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:54:
Persoonlijk neem ik het liefst de traagste versie zeg een scania 360pk ( en voor de rest vd chauffeurs wel een 700+pk machine ) .

Rijd prima hoor een playseat met ATS/ETS2.FastFred schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:12:
Lang niet meer gereden maar wil het trucken in ETS2 weer eens oppakken![]()
Wat doet iedereen qua setup? Ik heb ondertussen 2 andere monitoren met een grote zware standaard. Vroegah als ik ging trucken dan pakte ik m'n primaire scherm op en zet ik 'm direct achter het stuur voor het trucken. Dat is nu eigenlijk geen optie meer...
Nu race ik helemaal niet meer, dus ik heb nog een hoek in m'n kamer met een camping tafeltje met scherm en een Playseat. In een Playseat ga ik natuurlijk niet vrachtwagen rijden, dus daar moet wat anders voor komen. Iemand tips qua tafel en stoel setup?
Voor nu wil ik gewoon mijn Logitech G25 gaan inzetten, want die heeft lekker veel knopjes. Later komt er misschien wel wat anders, maar dan waarschijnlijk met een buttonbox erbij.
Met een bureaustoel ook, anders zou je voor elk gebruik een andere stoel moeten kopen
/▌
Klopt, maar ben erg blij met een aparte setup voor mijn games waarbij ik een stuur gebruik. De bedoeling was dat ik ook weer zou gaan simracen, maar helaas laat mijn gezondheid dat niet toe.Marzman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:40:
[...]
Met een bureaustoel ook, anders zou je voor elk gebruik een andere stoel moeten kopenAls ik aan de keukentafel zit zit ik op een keukenstoel, aan mijn bureau op een bureaustoel
Dus hier de zijn de functies strikt gescheiden, een Windows game PC met Playseat en Logitech G29 en een Linux Desktop met bureaustoel voor het 'werk´. Daarnaast natuurlijk nog een laptop, chromebook, een iPad en een Android telefoon anders ga ik mij vervelen

Mis ik nog een smaak?
Zit positie is dan toch totaal niet realistisch voor een vrachtwagen? Wat voor Playseat heb je?
Verwijderd
Ik zit hierin. Is qua stoel ook niet realistisch voor een truck.FastFred schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:57:
[...]
Zit positie is dan toch totaal niet realistisch voor een vrachtwagen? Wat voor Playseat heb je?
:strip_exif()/f/image/q1xmPjOrcG2jNglr3Y6bIFMx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar triple screen trucken is wél erg immersive.
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 08-11-2023 10:31 ]
Klopt, maar het zit wel heel lekker, het blijft een spelletje hè 😉FastFred schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:57:
[...]
Heb de campingstoel variant een Challenge.
[ Voor 7% gewijzigd door JPD68 op 08-11-2023 10:43 ]
Erg mooi. Het is in VR nog meer immersive. Ik heb ongeveer hetzelfde staan, maar dan dus zonder een scherm om mij heen. Is dat iets voor jou?Rivanov schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:29:
[...]
Ik zit hierin. Is qua stoel ook niet realistisch voor een truck.
[Afbeelding]
[YouTube: Euro Truck Simulator 2 | Triple Screen demo]
Verwijderd
Cool! ik denk alleen dat mijn PC begint te huilen wanneer hij 3 monitoren moet aansturenRivanov schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:29:
[...]
Ik zit hierin. Is qua stoel ook niet realistisch voor een truck.
[Afbeelding]
[YouTube: Euro Truck Simulator 2 | Triple Screen demo]
Nope. Heb juist bewúst voor triple screens gekozen i.p.v. VR aangezien ik PSVR 2 had en ik mij stoorde aan de beperkte FOV. Het "duikbril" effect leidde mij teveel af helaas.Playa del C. schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:39:
[...]
Erg mooi. Het is in VR nog meer immersive. Ik heb ongeveer hetzelfde staan, maar dan dus zonder een scherm om mij heen. Is dat iets voor jou?
Tevens zijn er binnen de simrace communities waarin ik actief ben, ook veel van VR afgestapt en overgestapt op triple monitors omdat je dan veel beter overzicht hebt.
MeningenRivanov schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:53:
[...]
Nope. Heb juist bewúst voor triple screens gekozen i.p.v. VR aangezien ik PSVR 2 had en ik mij stoorde aan de beperkte FOV. Het "duikbril" effect leidde mij teveel af helaas.
Tevens zijn er binnen de simrace communities waarin ik actief ben, ook veel van VR afgestapt en overgestapt op triple monitors omdat je dan veel beter overzicht hebt.
Voor ETS2 is het op zich beter geschikt, daar kun je rustiger doen en rondkijken. Ik speel het wel zo en dan is het heerlijk en voor mij erg 'immersive'.
Had er al een aantal gekocht voor mijn ai drivers en die gebruiken ze ook behoorlijk.
Maar omdat ze natuurlijk ook groeien qua skills is het lastig te zien of ze nu meer verdienen daarmee dan ze daarvoor deden.
Heb gisteren voor het eerst ook 2 ritjes gedaan met een eigen trailer, en om eerlijk te zijn vielen de verdiensten mij ook tegen. Vaccinaties met een geïsoleerde trailer wegbrengen voor 86 per km, terwijl ik daarvoor nog eenzelfde job had zonder eigen trailer die 113 per kilometer betaalde. Daarna met een eigen dieplader een boot wegbrengen voor 76 per km, ook niet een bedrag om wild van te worden.
Ik kom reacties tegen van
- het maakt niet uit qua verdiensten
- het maakt een heel klein beetje uit
- het maakt alleen uit voor de ai drivers
en ook heel vaak dat men alleen met eigen trailers rijdt, omdat het zo leuk staat als ze mooi zijn gespoten
Wat zijn hier de meningen/ervaringen?
/▌