Same here!! Ik heb een ik geloof simpel mk70 setje, draadloze muis entobo en het toetsenbord doet het echt slecht in ets2 alleen. Reageert niet of na 10x op escape rammen gaat ie ineens 5x naar menu en terug, heel irritantVld1989 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:00:
Daarnet op de ProMods map een ritje gedaan op IJsland naar Nordurfjordur of iets dergelijks. Het is in ieder geval in het hoge noorden. Ik zag op de kaart een icoontje met een ijskristal, dat kwam niet op de legenda terug en ik wilde graag weten wat dat was
En dat heb ik geweten zijn. Volledig besneeuwde route met enorm scherpe haarspeldbochten, waar de weg smal was door grote sneeuwbergen langs de kant. Heb echt enorm vaak moeten steken omdat mijn trailer steeds bleef haken. Duurde bizar lang het laatste stukje van die route.
Overigens heb ik vaak als ik ETS2 speel problemen met mijn toetsenbord. Ik heb een Logitech MX900 Keyboard/Mouse combo. Er zit dus zo'n receiver van Logitech in mijn pc. Ik rij weliswaar met een stuurwiel, maar daar zitten niet genoeg knoppen op, dus enkele functies moet ik nog met mijn toetsenbord bedienen. Alleen ik merk dus dat tijdens het spelen van ETS2 mijn toetsenbord regelmatig dienst weigert. Mijn muis doet het vreemd genoeg wel prima. Het is iets waar ik alleen tijdens het spelen van ETS2 last van heb, verder werkt mijn toetsenbord als een zonnetje. Iemand met dezelfde problemen?4
Dat zou ik eens kunnen proberen ja.rockhopper schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:28:
[...]
Ik heb niet jouw setup, maar bij mij werkt het alleen goed als ik de logitech hub heb draaien (iets dat alleen bij dit spel nodig is bij mij, al kan dat ook aan het stuur liggen (g502 muis, g29 stuur/pedalen (psx / pc versie)))
Heb al een tijdje geen logi toetsenbord meer (overgestapt naar een mechanisch ducky keyboard, bevalt goed)
Overigens is mijn stuur geen Logitech maar een Thrustmaster. Misschien dat dat elkaar bijt maar het gebeurde ook voordat ik m'n stuur aanschafte.
Haha precies dat inderdaad. Speelde tot 2 weken terug altijd op een laptop, toen nooit last gehad. Toen een desktop gehaald en toen reed ik bij een van de eerste bochten rechtdoor de vangrail in omdat de pijltjes naar links en rechts ook niks meer dedenlord_fh schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Same here!! Ik heb een ik geloof simpel mk70 setje, draadloze muis entobo en het toetsenbord doet het echt slecht in ets2 alleen. Reageert niet of na 10x op escape rammen gaat ie ineens 5x naar menu en terug, heel irritant
Toen direct een stuur gekocht
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ik had precies hetzelfde probleem. Mijn computer staat qua hoogte vlak onder het tafelblad, maar toch iets te vaak dat het toetsenbord niet goed reageerde. Om die reden een USB-hubje gekocht en op m'n tafel gezet waar de USB-dongle nu in zit. Geen gezeik meer gehad sindsdien. Ik heb het idee dat de dongle gewoon net teveel interferentie heeft zo dicht op het moederbord.Vld1989 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:26:
[...]
Dat zou ik eens kunnen proberen ja.
Overigens is mijn stuur geen Logitech maar een Thrustmaster. Misschien dat dat elkaar bijt maar het gebeurde ook voordat ik m'n stuur aanschafte.
[...]
Haha precies dat inderdaad. Speelde tot 2 weken terug altijd op een laptop, toen nooit last gehad. Toen een desktop gehaald en toen reed ik bij een van de eerste bochten rechtdoor de vangrail in omdat de pijltjes naar links en rechts ook niks meer deden
Toen direct een stuur gekocht
Heb daar ook aan gedacht, maar mijn pc staat wel op m'n bureau en het gebeurt alleen tijdens het spelen van ETS2. Verder echt helemaal nooit. En als er teveel interferentie was, had ik ook verwacht dat de muis het niet meer zou doen, maar die doet het altijd gewoon goed.Sharkey79 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:16:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem. Mijn computer staat qua hoogte vlak onder het tafelblad, maar toch iets te vaak dat het toetsenbord niet goed reageerde. Om die reden een USB-hubje gekocht en op m'n tafel gezet waar de USB-dongle nu in zit. Geen gezeik meer gehad sindsdien. Ik heb het idee dat de dongle gewoon net teveel interferentie heeft zo dicht op het moederbord.
Ja eens... Gebruik je het stuur ook met andere spellen? Anders zou ik haast denken dat in dit geval het stuur voor de interferentie zorgt. De pest is dat er zoveel dingen zijn die invloed kunnen hebben... De muis zou natuurlijk ook een sterkere verbinding hebben door een frequentie te gebruiken die net iets minder vatbaar is voor verstoringen dan het toetsenbord. Hoe dan ook, ik denk dat het lastig te bepalen is waar het probleem nou precies in zit. Door de hub, zit mijn ontvanger nu echt maar maximaal 10 cm bij de PC vandaan en heb ik toch nooit problemen meer.Vld1989 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:57:
[...]
Heb daar ook aan gedacht, maar mijn pc staat wel op m'n bureau en het gebeurt alleen tijdens het spelen van ETS2. Verder echt helemaal nooit. En als er teveel interferentie was, had ik ook verwacht dat de muis het niet meer zou doen, maar die doet het altijd gewoon goed.
Ik heb het stuur tot nu toe met 1 ander spel gebruikt, daar deed het toetsenbord het wel gewoon prima bij. Denk dat het wel in ETS2 zit, maar ik ga nog eens spelen met de dongle in een andere USB-poort doen en de Logitech-hub laten draaien zoals in dit topic al gesuggereerd is.Sharkey79 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
Ja eens... Gebruik je het stuur ook met andere spellen? Anders zou ik haast denken dat in dit geval het stuur voor de interferentie zorgt. De pest is dat er zoveel dingen zijn die invloed kunnen hebben... De muis zou natuurlijk ook een sterkere verbinding hebben door een frequentie te gebruiken die net iets minder vatbaar is voor verstoringen dan het toetsenbord. Hoe dan ook, ik denk dat het lastig te bepalen is waar het probleem nou precies in zit. Door de hub, zit mijn ontvanger nu echt maar maximaal 10 cm bij de PC vandaan en heb ik toch nooit problemen meer.
Of misschien ligt het eraan dat ik i.v.m. Promods nog op 1.47 ipv 1.48 zit, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Die kans lijkt me inderdaad ook heeeel klein. Maar ik denk dat het voor jou nu vooral een kwestie wordt van uitproberen, anders kom je er nooit achter. Succes in ieder gevalVld1989 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:56:
[...]
Ik heb het stuur tot nu toe met 1 ander spel gebruikt, daar deed het toetsenbord het wel gewoon prima bij. Denk dat het wel in ETS2 zit, maar ik ga nog eens spelen met de dongle in een andere USB-poort doen en de Logitech-hub laten draaien zoals in dit topic al gesuggereerd is.
Of misschien ligt het eraan dat ik i.v.m. Promods nog op 1.47 ipv 1.48 zit, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Had laatst een aantal keer dat toetsenbord niets deed (met draad). Totdat ik even met de muis klikte (draadloos). Overigens gebruik ik eigenlijk nooit de muis (xbox controller). Wel met 1.47 inclusief promods.
Zal toch op een of andere manier inherent aan het spel zijn dan.. Misschien toch eens kijken of ik wat functies van het stuurwiel afhaal en vervang door dingen die nu op het toetsenbord zitten 
Belangrijkste nu op het toetsenbord dat ik soms dus niet kan gebruiken is de knop om te tanken/tol betalen/bestemming ferry kiezen etc, trailer afkoppelen en door het menu van de boordcomputer bladeren. Alleen voor m'n gevoel kan er weinig meer van m'n stuurwiel af, omdat ik alles gewoon vaak gebruik tijdens het rijden
Al is het grootlicht en grootlicht flitsen een goede optie om weg te halen.
Andere vraag trouwens: ik heb geen enkele cargo pack DLC gekocht. Ik zit het te overwegen, maar zijn die het waard als ik de Jazzycat cargo mod heb?
Belangrijkste nu op het toetsenbord dat ik soms dus niet kan gebruiken is de knop om te tanken/tol betalen/bestemming ferry kiezen etc, trailer afkoppelen en door het menu van de boordcomputer bladeren. Alleen voor m'n gevoel kan er weinig meer van m'n stuurwiel af, omdat ik alles gewoon vaak gebruik tijdens het rijden
Andere vraag trouwens: ik heb geen enkele cargo pack DLC gekocht. Ik zit het te overwegen, maar zijn die het waard als ik de Jazzycat cargo mod heb?
Ja, alleen al om de ontwikkelaars te ondersteunen.Vld1989 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:33:
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat is zeker waar ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht!rockhopper schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:00:
[...]
Ja, alleen al om de ontwikkelaars te ondersteunen.
Zijn er tips over de gameplay instellingen van de cabine vering, stabiliteit trailer en trekker, hoe de camera in de cockpit moet bewegen tav de horizon enzo? Ik merk dat ik wat loop te stoeien ermee. Het moet zo realistisch mogelijk....
Enige mod die ik gebruik die er wellicht invloed op heeft is de realistic suspension mod.
Enige mod die ik gebruik die er wellicht invloed op heeft is de realistic suspension mod.
Na maanden weer eens gaan rijden in ATS. ACC er na 2 ritjes afgegooid, veroorzaakte heel erg vreemd rijgedrag. Als die ingegrepen had, was de truck niet meer vooruit te branden. En de luchtdruk verdween ook als sneeuw voor de zon. Verder ziet het er goed uit en rijdt het nog steeds fijn.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Gewoon Single PlayerOxigeon schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:34:
Msschien een domme vraag. Maar spelen jullie eigenlijk de multiplayer (TruckersMP) of spelen jullie allemaal gewoon Single Player?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Om op het toetsenbord probleem terug te komen, ik heb dus nu inderdaad de logitec hub gedownload en geinstalleerd en ik moet zeggen: nog niet gehad sindsdien dat het toetsenbord dienst weigert. Wel 2x dat het iets trager ging maar dat mag geen naam hebben
Al zicht op release 2.66?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het is dichtbij. Er zitten nog wat problemen bij de Kanaaltunnel en ook een brandweerwagen die het spel laat crashen. Hopelijk is het snel opgelost.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Prima timing !
Gistermiddag ETS2 en ATS beiden weer eens opgestart, de eerste keer dit jaar. Wellicht omdat ik bijna geen mods gebruik geen problemen en het speede als het spreekwoordelijke zonnetje.
Leuk om te merken dat er vooruitgang blijft komen. Grote zaken als nieuwe trucks, nieuwe staten (ATS), maar ook kleine dingetjes.
Ineens viel me een piepje op als ik de richtingaanwijzer aandeed terwijl er een auto naast me reed. Nooit geweten dat er nu een dode-hoek waarschuwing in zit..
Kom maar op met Promods !
Gistermiddag ETS2 en ATS beiden weer eens opgestart, de eerste keer dit jaar. Wellicht omdat ik bijna geen mods gebruik geen problemen en het speede als het spreekwoordelijke zonnetje.
Leuk om te merken dat er vooruitgang blijft komen. Grote zaken als nieuwe trucks, nieuwe staten (ATS), maar ook kleine dingetjes.
Ineens viel me een piepje op als ik de richtingaanwijzer aandeed terwijl er een auto naast me reed. Nooit geweten dat er nu een dode-hoek waarschuwing in zit..
Kom maar op met Promods !
Je krijgt nieuwe achievements erbij.Vld1989 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:33:
Kwaliteit van Jazzycat is niet altijd even sterk.
Verder kan je te weinig met mijn mening, want ik koop alle DLC's van ETS2 en ATS zonder maar 1 seconde na te denken of ik het wel ga gebruiken.
De wielton trailers bijvoorbeeld. Waarom zou je die willen kopen als ik vaak met gekoelde of dichte opleggers rij ? Krone trailers vindt ik veel mooier en er zijn heel veel trailer mods.
Maar toch koop ik het.
Kenworth W900 tuning pack, Ik rij eigenlijk altijd de Peterbilt en met een Viper Haterbilt of rezbilt mod krijg je echt hele dikke trucks. Toch heb ik de DLC 1 seconde na release aangekocht haha.
Promods? Ik speel met regelmaat op TruckersMP Simulatie 1 of gewoon simpel de base map.
Toch betaal ik direct voor de premium download van promods, want tja ik wil het gewoon hebben.
Western star had als eerst een dode hoek lampje.strider1007 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:00:
de MAN TGX 2020 heeft ook dode hoek herkenning en zie je veel duidelijker in je spiegels.
Je moet eens op de details letten in ETS2 en ATS, dan pas zie je de kwaliteit van de game.
Elke knopje, gauge (metertje op je dashboard) beweegt en geeft echte informatie.
Mijn logitech G29 heeft het begeven en heb nu de opvolger G923 gekocht.
Ik heb centraalveer in game bij snelle en langzaame bochten van 50% naar 100% gezet voor een beetje tegendruk, maar mijn stuur blijft heel licht. (normaal ben ik een fan van wat meer weerstand)
Het rijdt daarin tegen wel soepeler en ik hoor veel minder geluid uit het stuurwiel komen.
Ik heb gekozen voor de logitech omdat ik hier al bekend mee ben en de prijsverhouding tegenover andere sturen. Ik speel alleen ETS2 / ATS met het stuur en vrijwel nooit een race. (misschien paar keer f1, maar op amateur niveau)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Zit al heel lang te wachten op de Rusland DLC
Kom op jongens het is maar een Game
Zo gaan mensen die het spel niet spelen of de media(nieuwssites) niet kijken.mmxmmx schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:52:
Zit al heel lang te wachten op de Rusland DLC
Ze zien dat er een spel is met speciale rusland content en er nog geld aan willen verdienen.
Het is jammer, maar zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.
Hoe vaak horen we niet dat criminaliteit omhoog is gegaan vanwege Grand Theft Auto.
Gamers weten dat het onzin is, maar slechte marketing voor de game developer/publisher.
Daarnaast kan je de mod RUSMAP downloaden.
Dat kan je combineren met Promods en krijg je heel veel landschap van Rusland erbij.
Het zijn wel Pro rusland, dus het kan zijn dat je delen van Oekraïne op de kaart als Rusland te zien gaat krijgen. Dat hebben de mod makers al eens aangegeven.
Ik gebruik de mod zelf niet meer, vertrouwen is bij mij helemaal weg.
Ben bang dat mijn gesavede games niet meer werken als ik die mod weer weg haal na een maand of 4.Pykow schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:02:
[...]
Zo gaan mensen die het spel niet spelen of de media(nieuwssites) niet kijken.
Ze zien dat er een spel is met speciale rusland content en er nog geld aan willen verdienen.
Het is jammer, maar zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.
Hoe vaak horen we niet dat criminaliteit omhoog is gegaan vanwege Grand Theft Auto.
Gamers weten dat het onzin is, maar slechte marketing voor de game developer/publisher.
Daarnaast kan je de mod RUSMAP downloaden.
Dat kan je combineren met Promods en krijg je heel veel landschap van Rusland erbij.
Het zijn wel Pro rusland, dus het kan zijn dat je delen van Oekraïne op de kaart als Rusland te zien gaat krijgen. Dat hebben de mod makers al eens aangegeven.
Ik gebruik de mod zelf niet meer, vertrouwen is bij mij helemaal weg.
Promods voor 1:48 is uit!!
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ik ben vaak gewisseld van map-mods. Als er één achter blijft met updaten, doe ik het ook wel eens een tijdje zonder en dan gaat er helemaal niets mis met savegames. Enige voorzorg die ik neem, is zorgen dat ik geen trucks en trailers geparkeerd heb in de mod die ik verwijder, uit angst voor een crash als ik die truck selecteer. Maar je kunt rustig zonder een mod verder gaan en die later weer wel terugzetten. Zelfs de in dat gebied aan- geschafte garages zie je dan gewoon weer terug, in de mod die terug van weggeweest is.mmxmmx schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:25:
[...]
Ben bang dat mijn gesavede games niet meer werken als ik die mod weer weg haal na een maand of 4.
/edit: Gaap, was te laat. @Milan1NL had het al gepost. Ben jij eigenlijk de Milan van de YouTube video's?
Great job @ScuL !
Great job @ScuL !
[ Voor 91% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2023 21:34 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
TAA injectie mod.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=323176
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=323176
[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2023 21:46 ]
Nee hahaRivanov schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:33:
/edit: Gaap, was te laat. @Milan1NL had het al gepost. Ben jij eigenlijk de Milan van de YouTube video's?
Great job @ScuL !
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Op de West Balkans DLC is het nog even wachten, maar met ATS gaat het rap met nieuwe DLC's:
nadat we eerder al Texas en Oklahoma hebben gekregen, was Kansas reeds aangekondigd en nu ook:
Arkansas
ETS 2 krijgt een Maintenaince Update (1.48.5) om het spel klaar te maken voor aansluiting aan de West Balkans DLC.
ProMods heeft pas echter net de updates naar 1.48 gereed en nu komt de Maintenance Update ook met een paar aanpassingen aan de kaart: "Players can look forward to exploring the newly added city of Trieste, along with the updated cities of Ancona and Bari. These changes were previously described on our blog, so for more details, check out the dedicated articles here (Ancona + Bari) and here (Trieste)."
Dus ik hoop dat dat niet de compatibility met ProMods opnieuw breekt?
nadat we eerder al Texas en Oklahoma hebben gekregen, was Kansas reeds aangekondigd en nu ook:
Arkansas
ETS 2 krijgt een Maintenaince Update (1.48.5) om het spel klaar te maken voor aansluiting aan de West Balkans DLC.
ProMods heeft pas echter net de updates naar 1.48 gereed en nu komt de Maintenance Update ook met een paar aanpassingen aan de kaart: "Players can look forward to exploring the newly added city of Trieste, along with the updated cities of Ancona and Bari. These changes were previously described on our blog, so for more details, check out the dedicated articles here (Ancona + Bari) and here (Trieste)."
Bij mij werkt ProMods ook niet met 1.48.
Eindeloos aantal keer deze melding in game log. Ga nu maar proberen ProMods opnieuw te downloaden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) |
Eindeloos aantal keer deze melding in game log. Ga nu maar proberen ProMods opnieuw te downloaden.
Dubrovnik

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
denk je update binnen heb van 1.48.5 en daarom niet werkt. ik heb vast staan op 1.48.1.6s en hier werkt alles nogCyberCow schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:15:
code:
1 2 3 4 5 6 7 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base) 00:05:33.032 : <ERROR> [fs] cached read - read request too big (<E:/Euro Truck Simulator 2/Euro Truck Simulator 2/mod/promods-map-v266.scs | >/map/europe/sec+0003-0024.base)
Jawel, deze update breekt de compatibility.FairPCsPlease schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:46:
SCS heeft iets heel erg eigenaardigs gedaan, ze hebben binnen dezelfde serie (1.48) een nieuw "halve" update uitgebracht. 1.48 en een half zeg maar.
ProMods 2.66 werkt niet op 1.48.5 omdat de steden in Italië een conflict veroorzaken.
Echter, in de mod manager zegt het spel dat alles gewoon compatibel is omdat het nog steeds een 1.48 versie is.
Dit is voor mod-makers zoals ons bijzonder vervelend.
We forceren een versie van ProMods altijd aan een bepaalde versie van het spel zodat we er zeker van zijn dat de mod niet stuk gaat. Nu brengen ze dus een nieuw game update uit onder *hetzelfde* versienummer die de mod breekt.
We hebben geen andere keuze dan update 2.67 uit te brengen.
Mocht je het te snel vinden om alweer een update te downloaden dan kun je Steam gewoon forceren op 1.48 te blijven.
Check eerst even of je 1.48.0 of 1.48.5 hebtCyberCow schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:15:
Had net voor het eerst sinds tijden weer Promods gedownload... Al zicht wanneer nieuwe uitkomt?ScuL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 00:47:
[...]
Jawel, deze update breekt de compatibility.
SCS heeft iets heel erg eigenaardigs gedaan, ze hebben binnen dezelfde serie (1.48) een nieuw "halve" update uitgebracht. 1.48 en een half zeg maar.
ProMods 2.66 werkt niet op 1.48.5 omdat de steden in Italië een conflict veroorzaken.
Echter, in de mod manager zegt het spel dat alles gewoon compatibel is omdat het nog steeds een 1.48 versie is.
We forceren een versie van ProMods altijd aan een bepaalde versie van het spel zodat we er zeker van zijn dat de mod niet stuk gaat. Nu brengen ze dus een nieuw game update uit onder *hetzelfde* versienummer die de mod breekt.
Mocht je het te snel vinden om alweer een update te downloaden dan kun je Steam gewoon forceren op 1.48 te blijven.
[...]
Check eerst even of je 1.48.0 of 1.48.5 hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Sn3gG3l op 22-09-2023 12:41 ]
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Hopelijk binnen een week. Zodra 1.48.5 de "officiële" versie wordt krijgen we waarschijnlijk een klachtenregen van jewelste
Ik had versie 1.48.2 en heb nu de compatibiliteitsmodus aangezet voor versie 1.48.x. Maar bij het laden van de game valt deze uit. Gebruik alleen ProMods met def bestand zonder extra kaarten.ScuL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 00:47:
[...]
Jawel, deze update breekt de compatibility.
[...]
Check eerst even of je 1.48.0 of 1.48.5 hebt
Zet je game.log.txt bestand even op een link dan kan ik kijken
Ik heb wel het middenstuk ertussenuit gelaten. Dat was allemaal hetzelfde. Bedankt voor het meekijken.ScuL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:18:
Zet je game.log.txt bestand even op een link dan kan ik kijken
https://pastebin.com/embed_js/ddpKVFwW
https://pastebin.com/embed_js/Gsd7WUDB
Ben nu voor de zekerheid wel ProMods opnieuw aan het downloaden.
Update:
Na het opnieuw downloaden van ProMods start het spel wel door. Heb nu ook een extra bestand erbij zitten voor DLC support. Ga nu weer verder puzzelen om de map groter te maken.
[ Voor 23% gewijzigd door CyberCow op 22-09-2023 15:22 ]
Ach dat eurootje gaan we niet dood aan, wel vervelend dat jullie opnieuw aan de slag moeten...ScuL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:50:
Hopelijk binnen een week. Zodra 1.48.5 de "officiële" versie wordt krijgen we waarschijnlijk een klachtenregen van jewelste
Je map bestand was kapot (verkeerd uitgepakt, CRC error oid). Dus ja nieuwe download heeft geholpenCyberCow schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:39:
[...]
Update:
Na het opnieuw downloaden van ProMods start het spel wel door. Heb nu ook een extra bestand erbij zitten voor DLC support. Ga nu weer verder puzzelen om de map groter te maken.
Na een lange tijd weer eens verder gegaan met ETS2. Mods die al lange tijd geen updates hadden gekregen er allemaal af gehaald. Gebruik nu een kleine Workshop mod set en dat bevalt grafisch goed.

Bijna net zoals achter mijn andere favoriete dashboard (X-Plane 12)
- Real Company Trailers & Trucks - Volume 1, 2 en Traffic Only
- Weather 2.9 Linux
- Real Company, gas stations & billboards
- Real Advertisements
- Realistic Rain
- Sound Fixes Pack

Bijna net zoals achter mijn andere favoriete dashboard (X-Plane 12)

Welke vlieger is dat ? Ziet er zo mooi uitCR2032 schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:54:
Na een lange tijd weer eens verder gegaan met ETS2. Mods die al lange tijd geen updates hadden gekregen er allemaal af gehaald. Gebruik nu een kleine Workshop mod set en dat bevalt grafisch goed.De Weather mod is vooral leuk, geeft vaak spectaculaire luchten.
- Real Company Trailers & Trucks - Volume 1, 2 en Traffic Only
- Weather 2.9 Linux
- Real Company, gas stations & billboards
- Real Advertisements
- Realistic Rain
- Sound Fixes Pack
[Afbeelding]
Bijna net zoals achter mijn andere favoriete dashboard (X-Plane 12)![]()
[Afbeelding]
Dat is de standaard Mad Dog MD-82 van X-Plane 12.KBE91 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:41:
[...]
Welke vlieger is dat ? Ziet er zo mooi uit
De payware Mad Dog is nog realistischer. En lastiger...
Gisteren het Oklahoma event voltooid, beetje laat voor mijn doen, maar een verhuizing tussendoor is niet goed voor de gametijd.... Wat mij opvalt, ik rij met de nieuwe Volvo VNL, dat de CC er soms spontaan mee stopt en dan weer lastig aan de praat te krijgen is. Heb Tractiecontrole en ABS aan staan, geen Emergency Bracking en Adaptieve Cruise Control.
Dit spel wordt ook steeds realistischerstrider1007 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:42:
Rij je rustig door Denemarken, rijdt er ineens een lolbroek voor je zonder verlichting..![]()
[Afbeelding]
Volgende update: een uur in de file staan 😂mamorunl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:23:
[...]
Dit spel wordt ook steeds realistischer
Ik heb soms last van Cruise Control die ineens niet meer pakt, maar niet specifiek met de Volvo. Ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar wat helpt als ik er last van heb, is heel kort het rempedaal indrukken en dan wil de Cruise Control weer wel aan blijven. Ik heb geen idee, of wat jij ervaart dezelfde bug is en daarom wou ik het eerst niet eens noemen, maar omdat niemand anders heeft gereageerd, deel ik deze ervaring toch maar wel. Zijn er anderen die dit euvel herkennen?JPD68 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:34:
Gisteren het Oklahoma event voltooid, beetje laat voor mijn doen, maar een verhuizing tussendoor is niet goed voor de gametijd.... Wat mij opvalt, ik rij met de nieuwe Volvo VNL, dat de CC er soms spontaan mee stopt en dan weer lastig aan de praat te krijgen is. Heb Tractiecontrole en ABS aan staan, geen Emergency Bracking en Adaptieve Cruise Control.
Ja, van langer geleden. Met mijn toenmalige Logitech G25 had ik hier ook last van. En inderdaad het rempedaal aantikken hielp.FairPCsPlease schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:36:
[...]
Zijn er anderen die dit euvel herkennen?
Naar later bleek was het bij mij de deadzone van het rempedaal die ervoor zorgde dat het rempedaal 'bleef hangen'. YMMV !
Ik heb nu een T300RS, en er geen last meer van.
Dank voor de tip want ik heb inderdaad ook een Logitech (een G29).strider1007 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Ja, van langer geleden. Met mijn toenmalige Logitech G25 had ik hier ook last van. En inderdaad het rempedaal aantikken hielp.
Naar later bleek was het bij mij de deadzone van het rempedaal die ervoor zorgde dat het rempedaal 'bleef hangen'. YMMV !
Die deadzone, kun je dat instellen in de settings van de Logitech Gaming Software of de settings van ATS/ETS2?
Vermoed ook inderdaad een 'probleem' met mijn Logitech G29, maar het is iets van de laatste tijd. Misschien slijtage of zo. Had nooit een deadzone ingesteld en zag dat die ineens op 10% stond. Teruggezet naar 1%, misschien daar een beetje mee spelen. Bij gebruik van de handrem krijg ik ook steeds een melding dat ik een beetje gas geef, terwijl de voeten niet op de pedalen staan.strider1007 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Ja, van langer geleden. Met mijn toenmalige Logitech G25 had ik hier ook last van. En inderdaad het rempedaal aantikken hielp.
In de settings van ATS/ETS2FairPCsPlease schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:31:
[...]
Dank voor de tip want ik heb inderdaad ook een Logitech (een G29).
Die deadzone, kun je dat instellen in de settings van de Logitech Gaming Software of de settings van ATS/ETS2?
Zelfde euvel had ik met farm sim dat hij soms vanzelf een beetje vooruit ging. De deadzone van het gaspedaal wat verhoogd wat het probleem verhielp. Gezien de hoeveelheid uren heeft het ding geen schuld hieraanJPD68 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Vermoed ook inderdaad een 'probleem' met mijn Logitech G29, maar het is iets van de laatste tijd. Misschien slijtage of zo. Had nooit een deadzone ingesteld en zag dat die ineens op 10% stond. Teruggezet naar 1%, misschien daar een beetje mee spelen. Bij gebruik van de handrem krijg ik ook steeds een melding dat ik een beetje gas geef, terwijl de voeten niet op de pedalen staan.
Heb dit probleem ook gehad met mijn g27. Oplossing was even de kalibiratie uit te voeren. Irritant, zeker maar dan was het wel weer goed. Veel plezier gehad van de g27 maar keer gaan dingen kapot. Huidige stuur (veel fijner met realistische draaihoek) nooit problemen mee gehad dus denk echt het iets van stuur is geweest.
Tijd voor een nieuw stuurtje als ik dit zo lees 😇
Ik heb de nieuwe MAN Euro 6e motoren (440PK, 480PK en de 520PK) voor de nieuwste MAN TGX 2020 in ETS2 gemaakt
Nu dacht ik slim te zijn en "gewoon" de Badges op de deur van de vorige MAN te gebruiken,
dat is de "MAN TGX Euro 6" in de game
Maar die badges zweven en de lucht, zie foto (en het lettertype klopt ook eigenlijk niet helemaal)

Nu ben ik verder op zoek geweest in de def & base van de game en de PMD en PMG bestanden gevonden
(eindigen op .pmd en .pmg)
Ik maak weleens een vrachtwagen en trailer skin met Paint.net maar ik heb begrepen dat het 3D modelen zijn die je niet op die manier kan openen en b.v. van een 1 een 2 maken, en zover ik kan vinden kan je deze alleen met blender met plug-ins openen en bewerken, ik heb dat geprobeerd, maar daar snap ik echt helemaal niets van
Weet iemand misschien hoe je de plaats van de badge kan veranderen of misschien een simpelere oplossing om een badge aan te passen ?
Nu onderweg met een 18.640
Nu dacht ik slim te zijn en "gewoon" de Badges op de deur van de vorige MAN te gebruiken,
dat is de "MAN TGX Euro 6" in de game
Maar die badges zweven en de lucht, zie foto (en het lettertype klopt ook eigenlijk niet helemaal)

Nu ben ik verder op zoek geweest in de def & base van de game en de PMD en PMG bestanden gevonden
(eindigen op .pmd en .pmg)
Ik maak weleens een vrachtwagen en trailer skin met Paint.net maar ik heb begrepen dat het 3D modelen zijn die je niet op die manier kan openen en b.v. van een 1 een 2 maken, en zover ik kan vinden kan je deze alleen met blender met plug-ins openen en bewerken, ik heb dat geprobeerd, maar daar snap ik echt helemaal niets van
Weet iemand misschien hoe je de plaats van de badge kan veranderen of misschien een simpelere oplossing om een badge aan te passen ?
Nu onderweg met een 18.640
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Nog even duimen draaien tot 19 oktober.....
Of nog even ATS spelen?
Of nog even ATS spelen?
Ik zelf blijf ETS2 maar spelen met de mooie rebuilds. Rij regelmatig naar Hamburg, Wenen, Nürnberg.JPD68 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:16:
Nog even duimen draaien tot 19 oktober.....
Of nog even ATS spelen?
Straks met de nieuwe rework van Zwitersland lekker door de Mont blanc tunnel rijden en de gevaren opzoeken.
Nog 8 dagen en dan kunnen we los gaan met de nieuwe map DLC en verwacht deze week nog de Tristan trailers en de release van 1.48.5xxx als voorbereiding op de nieuwe DLC.
ATS heb ik alweer een tijdje niet meer aangeraakt, alle achievements zijn binnen en de laatste DLC was niet erg groot te noemen.
Nog even geduld met zijn allen haha
Het zal wel rond de 20€ kosten.Pykow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Ik zelf blijf ETS2 maar spelen met de mooie rebuilds. Rij regelmatig naar Hamburg, Wenen, Nürnberg.
Straks met de nieuwe rework van Zwitersland lekker door de Mont blanc tunnel rijden en de gevaren opzoeken.
Nog 8 dagen en dan kunnen we los gaan met de nieuwe map DLC en verwacht deze week nog de Tristan trailers en de release van 1.48.5xxx als voorbereiding op de nieuwe DLC.
ATS heb ik alweer een tijdje niet meer aangeraakt, alle achievements zijn binnen en de laatste DLC was niet erg groot te noemen.
In mijn ogen is het altijd zijn geld waard geweest.
Oklahoma was inderdaad niet heel erg spannend, helaas want eerder updates (Idaho bijvoorbeeld) waren een fijne toevoeging.Pykow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Ik zelf blijf ETS2 maar spelen met de mooie rebuilds. Rij regelmatig naar Hamburg, Wenen, Nürnberg.
Vandaag de 1.48.5 update en dan volgende week op naar de Balkan
SCS heeft update 1.48.5 uitgebracht.
Met ProMods 2.66 is deze update niet compatible. Als het goed is dan zou ProMods 2.67 morgen beschikbaar moeten zijn.
Met ProMods 2.66 is deze update niet compatible. Als het goed is dan zou ProMods 2.67 morgen beschikbaar moeten zijn.
Sorry, Newbie alert
Om eens wat anders te doen dan racegames had ik de demo van ETS2 gedownload.
Erg leuk om te doen moet ik zeggen, dus na een paar dagen heb ik gisteren maar het hele spel gekocht.
Heb gelijk de Essentials bundle gekocht, dus naast het spel
Going East
Scandinavia
High power cargo
Cabin accessoires
Wheel tuning pack
Nou heb ik ook al tig dingen gelezen en video's bekeken van wat nu mods/addons zijn die je eigenlijk wel moet hebben om het spel net ff wat leuker danwel realistischer te maken, maar om nou te zeggen dat er een helder kort lijstje te vinden is, niet echt. Het is meer een geval van door de mods de bomen niet meer zien
Als iemand enkele must have's zou kunnen noemen voor een beginner, dan graag. Lees namelijk ook wel dat je er conflicten/crashes mee kan gaan veroorzaken als je er teveel hebt of verkeerde combinaties.
Oja, die andere extra map packs, zijn die nu ook een must om nog te kopen of niet? Dus
Iberia
Road to the black sea
Beyond the baltic sea
Italia
Vive la france
Ik kwam namelijk ook Promods vaak tegen, maar daar staat bij dat je alle dlc's moet hebben.
Erg leuk om te doen moet ik zeggen, dus na een paar dagen heb ik gisteren maar het hele spel gekocht.
Going East
Scandinavia
High power cargo
Cabin accessoires
Wheel tuning pack
Nou heb ik ook al tig dingen gelezen en video's bekeken van wat nu mods/addons zijn die je eigenlijk wel moet hebben om het spel net ff wat leuker danwel realistischer te maken, maar om nou te zeggen dat er een helder kort lijstje te vinden is, niet echt. Het is meer een geval van door de mods de bomen niet meer zien
Als iemand enkele must have's zou kunnen noemen voor een beginner, dan graag. Lees namelijk ook wel dat je er conflicten/crashes mee kan gaan veroorzaken als je er teveel hebt of verkeerde combinaties.
Oja, die andere extra map packs, zijn die nu ook een must om nog te kopen of niet? Dus
Iberia
Road to the black sea
Beyond the baltic sea
Italia
Vive la france
Ik kwam namelijk ook Promods vaak tegen, maar daar staat bij dat je alle dlc's moet hebben.
ProMods vind ik echt de mooiste mod die je eraan toe kan voegen. Je moet daar inderdaad alle map DLC's hebben. Een beste investering als je dat in 1x moet doen. Je kan ook wachten tot de aanbiedingen komen bij Steam.
Zelf heb ik momenteel wel een probleem met ProMods ik geen rit in Ijsland kan selecteren.
Zelf heb ik momenteel wel een probleem met ProMods ik geen rit in Ijsland kan selecteren.
Welkom bij de club.JeroenV_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
Sorry, Newbie alert![]()
Going East
Scandinavia
High power cargo
Cabin accessoires
Wheel tuning pack
Nou heb ik ook al tig dingen gelezen en video's bekeken van wat nu mods/addons zijn die je eigenlijk wel moet hebben om het spel net ff wat leuker danwel realistischer te maken, maar om nou te zeggen dat er een helder kort lijstje te vinden is, niet echt. Het is meer een geval van door de mods de bomen niet meer zien![]()
Iberia
Road to the black sea
Beyond the baltic sea
Italia
Vive la france
ETS2 is echt een leuke game als je lekker van rijden en ontdekken houdt.
Voordat je bezig gaat houden met mods, zou ik gewoon eens genieten van de game zelf.
Rij gewoon even wat ritjes en kijk of je het leuk blijft vinden.
MAP DLC's zijn echt aan te raden als je meer landen wilt gaan ontdekken.
Iedere map DLC heeft zo zijn charme. ik rij graag een keer naar Frankrijk, Italië en dus is Viva la france en italia de juiste MAP DLC voor mij persoonlijk.
Verder heb je ook nog veel trucks om te ontdekken en te zien wat je het mooist en leukste vindt om te rijden.
de nieuwe MAN TGX, kan je lekker mee rijden zonder DLC.
Vindt je de Volvo, DAF, Mercedes, Scania of Renault mooi, dan kan je daarvoor een DLC kopen.
Ik speel met regelmaat de game zonder mods of zelfs op TruckersMP (Dat is een gratis multiplayer mod) kan je met andere mensen spelen.
(PS. vandaag is er een update geweest dus je moet even paar uur of dagen wachten voordat het weer gaat werken)
MODS zijn echt voor de diehard fans en er zijn inderdaad 1000 mods waaruit je kan kiezen.
Ik zou zeggen, kijk op youtube wat je leuk lijkt, gebruik de Steam workshop om wat mods uit te proberen.
Maar MODS zijn zeker geen MUST.
Pas wanneer je honderde uren erin hebt zitten, ga je verdiepen in mods en wil je er nog meer plezier uit halen.
Maar mods als zijnde gewoon een paintjob,skin van een bekende bedrijf die al helemaal leuk om toe te voegen. vaak staan ze gewoon in de steam workshop.
Gebruik vrachtcentrum en niet een eigentrailer.CyberCow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:21:
ProMods vind ik echt de mooiste mod die je eraan toe kan voegen. Je moet daar inderdaad alle map DLC's hebben. Een beste investering als je dat in 1x moet doen. Je kan ook wachten tot de aanbiedingen komen bij Steam.
Als je bijvoorbeeld een eigentrailer hebt kan je zomaar een trailer hebben die geen ritjes heeft naar ijsland.
bijvoorbeeld containers of je hebt zelfs een lange LZV (dubbele trailers) erachter hangen.
ontkoppel je eigentrailer, ga een keer slapen of rijzen tussen een garage ( pak een garage in het noorden van UK of aan de kust van noorwegen en kijk of je een ritje tegen komt.
Er is wel een aanbieding momenteel voor alle maps, maar daar zit Scandinavie ook weer in dus die is voor mij niet handig aangezien ik die al hebCyberCow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:21:
Thanks voor je uitgebreide reactie. Vind het inderdaad erg leuk om eens rustig rond te rijden, en ook om bekende punten te herkennen. Ben gisteren bijvoorbeeld naar Rostock gereden en ja hoor, de haven ziet er wat dat aangaat net als echt uit. De extra maps ga ik dus ook gewoon maar kopenPykow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Welkom bij de club.
ETS2 is echt een leuke game als je lekker van rijden en ontdekken houdt.
Voordat je bezig gaat houden met mods, zou ik gewoon eens genieten van de game zelf.
Rij gewoon even wat ritjes en kijk of je het leuk blijft vinden.
MAP DLC's zijn echt aan te raden als je meer landen wilt gaan ontdekken.
Iedere map DLC heeft zo zijn charme. ik rij graag een keer naar Frankrijk, Italië en dus is Viva la france en italia de juiste MAP DLC voor mij persoonlijk.
Verder heb je ook nog veel trucks om te ontdekken en te zien wat je het mooist en leukste vindt om te rijden.
de nieuwe MAN TGX, kan je lekker mee rijden zonder DLC.
Vindt je de Volvo, DAF, Mercedes, Scania of Renault mooi, dan kan je daarvoor een DLC kopen.
Ik speel met regelmaat de game zonder mods of zelfs op TruckersMP (Dat is een gratis multiplayer mod) kan je met andere mensen spelen.
(PS. vandaag is er een update geweest dus je moet even paar uur of dagen wachten voordat het weer gaat werken)
Qua truck heb ik nog niet eens een eigen truck, doe momenteel alleen quick jobs. In plaats van een lening spaar ik gewoon die eerste ton zo wel bij elkaar, ben al op de 60K
Het is niet dat ik dingen echt vind ontbreken, maar 1 ding wat bijvoorbeeld heel erg opvalt is het rustige AI verkeer. Zou graag in het echt ook zo weinig verkeer rond Hamburg zien bijvoorbeeldPykow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
MODS zijn echt voor de diehard fans en er zijn inderdaad 1000 mods waaruit je kan kiezen.
Ik zou zeggen, kijk op youtube wat je leuk lijkt, gebruik de Steam workshop om wat mods uit te proberen.
Maar MODS zijn zeker geen MUST.
Pas wanneer je honderde uren erin hebt zitten, ga je verdiepen in mods en wil je er nog meer plezier uit halen.
Maar mods als zijnde gewoon een paintjob,skin van een bekende bedrijf die al helemaal leuk om toe te voegen. vaak staan ze gewoon in de steam workshop.
Maar ik ga de Steam workshop wel eens induiken.
@JeroenV_ an sich maakt dat niet uit of je die map al hebt of niet.
Volgens mij word die nog eens van de prijs afgetrokken dan.
Correct me if i'm wrong.
Correct me if i'm wrong.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Grappig, ik ben ook net een paar weken bezig met het hele spel na de demo gespeeld te hebben. Was in steamsale voor €4,99 tijdje terug (basisspel). Heb (nog) geen DLC.JeroenV_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
Sorry, Newbie alert![]()
Ben ook begonnen met losse jobs met zoveel mogelijk verschillende trucks. Heb uiteindelijk een MAN TGX gekocht.
Bij het rijden van de jobs heb ik ook zoveel mogelijk vraagtekens op de kaart bezocht die op de route lagen, dan heb je meteen veel dealers en uitzendbureaus gevonden.
Heb nu twee mods: één voor geluid (een megapack met alle truckgeluiden, standaard hoor je de turbo nogal nadrukkelijk) en Route Advisor, daarmee heb je onder in beeld de balk die bovenin het standaard navigatiescherm zit, met tijd, schade, aankomsttijd, diesel enz.
Verder gewoon lekker aan het rijden. Inmiddels ong. 30% van de standaard map verkend, dus nog genoeg te doen.
Heb ook al twee chauffeurs in dienst met ieder een eigen MAN Euro 5.
Ik krijg volgende foutmelding als ik Promods 2.67 wil downloaden. Ik weet dat ik een link maar 1 keer kan gebruiken, maar ik kreeg deze foutmelding al bij de eerste keer dat ik op die link klikte. Ik heb de betaalde versie gekocht. Dit betreft de algemene zip-file. De add-ons heb ik wel normaal kunnen downloaden.
:strip_exif()/f/image/NPiPoTYZ2WTMColX0M2aZAiL.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt gelijk ja, keek eerst via de browser en toen gebeurde dat niet. Nu in de Steamclient welMoechy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:40:
@JeroenV_ an sich maakt dat niet uit of je die map al hebt of niet.
Correct me if i'm wrong.

Gelijk maar gekocht ook
Mooie aanbieding! Op 19 oktober komt de volgende map DLC uit.
Zag het ja, ziet er ook goed uit op de filmpjes.
Alleen Iberia zat niet in de bundle, dus die heb ik nog los gekocht net. Heb nu dus alle maps in ieder geval
Alleen Iberia zat niet in de bundle, dus die heb ik nog los gekocht net. Heb nu dus alle maps in ieder geval
Ik heb vandaag de ProMods update ook gedaan. Dit omdat ETS2 eerst de 1.48.5 versie er in forceerde.
Maar ligt het aan mij of zitten er een paar hiks in de maps? Rond Frankfurt am Main missen ineens een paar stukken wegdek.
En ten noord-oosten van Boekarest mis ik kleine verbindingen.
Maar ligt het aan mij of zitten er een paar hiks in de maps? Rond Frankfurt am Main missen ineens een paar stukken wegdek.
En ten noord-oosten van Boekarest mis ik kleine verbindingen.
The S in IOT stands for security.
Deze melding ontstaat in de volgende gevallen:Robinho96 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:03:
Ik krijg volgende foutmelding als ik Promods 2.67 wil downloaden. Ik weet dat ik een link maar 1 keer kan gebruiken, maar ik kreeg deze foutmelding al bij de eerste keer dat ik op die link klikte. Ik heb de betaalde versie gekocht. Dit betreft de algemene zip-file. De add-ons heb ik wel normaal kunnen downloaden.
[Afbeelding]
* 48 uur zijn verstreken na aankoop
* meer dan 2 IP-adressen of devices zijn gebruikt
* de link is meer dan 3x geopend
We zien vaak mensen die heel agressieve anti-virus instellingen in hun hotmail/msn/outlook ingeschakeld hebben dat de links door Microsoft servers worden geopend en dan vervolgens de download limit trippen.
Als je dit probleem ondervindt stuur dan mij je order nummer (hier, via DM of email mail@promods.net) en dan kan ik de order bekijken en resetten
Gisteren na het sparen mijn 1e truck gekocht: een Volvo, gelijk uitgevoerd als 6x2 en een iets sterkere motor.
Nu nog een extra garage en chauffeurs en het spel kan echt beginnen
Gisteren trouwens ook nog even mijn Oculus 2 aangesloten en het spel in VR gespeeld, maar dat lijkt mijn pc niet helemaal te trekken. De truck ziet er prima uit, maar de omgeving is echt aanzienlijk minder mooi dan bij normaal spelen en bijvoorbeeld de tekst op verkeersborden kan ik echt pas op 20 meter lezen ofzo.
Het lijkt er alleen gezien dit topic op dat er niet veel mensen zijn die in VR spelen, terwijl de beleving wel heel erg goed is. Is dat omdat het spel gewoon niet echt lekker werkt onder VR of ... ?
Nu nog een extra garage en chauffeurs en het spel kan echt beginnen
Gisteren trouwens ook nog even mijn Oculus 2 aangesloten en het spel in VR gespeeld, maar dat lijkt mijn pc niet helemaal te trekken. De truck ziet er prima uit, maar de omgeving is echt aanzienlijk minder mooi dan bij normaal spelen en bijvoorbeeld de tekst op verkeersborden kan ik echt pas op 20 meter lezen ofzo.
Het lijkt er alleen gezien dit topic op dat er niet veel mensen zijn die in VR spelen, terwijl de beleving wel heel erg goed is. Is dat omdat het spel gewoon niet echt lekker werkt onder VR of ... ?
ETS2 werkt prima in VR maar om veel details te kunnen zien heb je inderdaad een stevige PC (vooral GPU) nodig.
Mijn ordernummer is: #PM73479ScuL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:58:
[...]
Deze melding ontstaat in de volgende gevallen:
* 48 uur zijn verstreken na aankoop
* meer dan 2 IP-adressen of devices zijn gebruikt
* de link is meer dan 3x geopend
We zien vaak mensen die heel agressieve anti-virus instellingen in hun hotmail/msn/outlook ingeschakeld hebben dat de links door Microsoft servers worden geopend en dan vervolgens de download limit trippen.
Als je dit probleem ondervindt stuur dan mij je order nummer (hier, via DM of email mail@promods.net) en dan kan ik de order bekijken en resetten
Was er al bang voor ja, mijn 2060S voldoet in ieder geval niet hiervoor.Leader98 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:42:
ETS2 werkt prima in VR maar om veel details te kunnen zien heb je inderdaad een stevige PC (vooral GPU) nodig.
Het spel draait in normale mode gewoon op de max zonder problemen.
Ik heb ets2 gespeeld op een 2060s in combinatie met een rift s, dat ging prima.
Ik denk alleen dat jij die tijd niet hebt meegekregen hebt, alleen SCS Software (maker van de game) is / was bezig om heel Duitsland te vernieuwen met de nieuwe assets. Duitsland had een flinke rebuild nodig, maar denk dat dat ook nog nieuw voor jou is om te ontdekken @JeroenV_
Ben alleen nog maar aan het ontdekken, maar zonder VRMilan1NL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:01:
Ik denk alleen dat jij die tijd niet hebt meegekregen hebt, alleen SCS Software (maker van de game) is / was bezig om heel Duitsland te vernieuwen met de nieuwe assets. Duitsland had een flinke rebuild nodig, maar denk dat dat ook nog nieuw voor jou is om te ontdekken @JeroenV_
Heb nu opentrack geïnstalleerd, kwam dat ergens tegen in een YT filmpje, en dat maakt het rijden ook een stuk makkelijker in de steden qua rondkijken. Mis VR daardoor eigenlijk niet eens zo erg.
Boh, zojuist voor het eerst in ATS even door Glacier NP in Montana gereden, wat een trip to memory lane zeg, en wat zijn zaken als de entrance, het gebouw op Logan Pass, enkele parking etc goed uitgewerkt.
Yellowstone ben ik gisteren met aanhanger even doorheen gesjeest met $3000 boete tot gevolg, maar dar kreeg ik dat gevoel toch echt minder.
Hoop dat TX+OK binnenkort even wat goedkoper wordt. Kunnen die er ook mooi bij.
Yellowstone ben ik gisteren met aanhanger even doorheen gesjeest met $3000 boete tot gevolg, maar dar kreeg ik dat gevoel toch echt minder.
Hoop dat TX+OK binnenkort even wat goedkoper wordt. Kunnen die er ook mooi bij.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Deze blogpost hint naar een langgekoesterde wens van mij: in de toekomst (ook) geëlektrificeerd kunnen trucken in ETS2: https://blog.scssoft.com/...s-mission-record-run.html
" On one hand, this paint job is a hint of the electrifying future to come, and on the other, it's a symbol of our collaboration with one of the industry's biggest trailer manufacturers and a pioneer in technology. We hope that soon you'll be able to experience the eTrailer and more electrified content in our game. We will still need to further understand the technology itself and explore the potential possibilities of implementing it into the in-game world of ETS2. As of now, it would be too soon to give an estimate for when this new technology might make its way into the game, but we are ready to start working on it as soon as possible."
" On one hand, this paint job is a hint of the electrifying future to come, and on the other, it's a symbol of our collaboration with one of the industry's biggest trailer manufacturers and a pioneer in technology. We hope that soon you'll be able to experience the eTrailer and more electrified content in our game. We will still need to further understand the technology itself and explore the potential possibilities of implementing it into the in-game world of ETS2. As of now, it would be too soon to give an estimate for when this new technology might make its way into the game, but we are ready to start working on it as soon as possible."
Op steam over West Balkans :
---------------------------------------------
Dit spel is nog niet beschikbaar op Steam
Geplande uitgavedatum: 19 okt 2023
Dit spel zal beschikbaar zijn over ongeveer 20 uur
--------------------------------------------------------
Dat is bijna op 20 oktober LOL
Infrastructuur bouwen moet in ETS2 toch niet zo lastig zijn?FairPCsPlease schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:30:
Deze blogpost hint naar een langgekoesterde wens van mij: in de toekomst (ook) geëlektrificeerd kunnen trucken in ETS2: https://blog.scssoft.com/...s-mission-record-run.html
Ik zou het ook heel graag zien. Het geeft een totaal andere dynamiek in het spel (en als je het een beetje realistisch programmeert ook een blik in hoe dit in de praktijk kan gaan werken).
ETS2 als test-bed voor te toekomst!
Signatures zijn voor boomers.
De release 'party' is om 16.00 uur.mmxmmx schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:43:
Op steam over West Balkans :
Moet zeggen dat ETS2 zonder promods toch best een stap terug is als je vanaf ATS komt.
Qua locaties echt minder interessant, weinig alternatiefs te doen. Oude delen van de map zijn best om te janken, benelux en het VK zijn bekend, maar gisteren kwam ik ook in een stukje Hongarije dat ik echt dacht: manmanman.. opritten die nauwelijks te nemen zijn, grafisch lelijke textures.
Kwam daarna via Oostenrijk (dat er goed uit ziet) in Italië terecht richting Venetië, Verona, Bologna, maar dat is -eigenlijk- best wel heel erg saai. Terwijl ik dat irl helemaal niet zo voel.
Er is letterlijk geen hol tussen Oostenrijk en Triëste, en tussen Trieste en Venetië, terwijl irl je enorm mooie wegen buiten de snelweg hebt
Ik heb het in een eerdere post weleens over gehad dat iemand Montana en Idaho zo ontzettend saai vond, maar Montana of Idaho biedt ingame m.i. meer dan Italië, en dan is Montana irl ook gewoon geen heel spannende staat buiten de nationale parken
Qua locaties echt minder interessant, weinig alternatiefs te doen. Oude delen van de map zijn best om te janken, benelux en het VK zijn bekend, maar gisteren kwam ik ook in een stukje Hongarije dat ik echt dacht: manmanman.. opritten die nauwelijks te nemen zijn, grafisch lelijke textures.
Kwam daarna via Oostenrijk (dat er goed uit ziet) in Italië terecht richting Venetië, Verona, Bologna, maar dat is -eigenlijk- best wel heel erg saai. Terwijl ik dat irl helemaal niet zo voel.
Er is letterlijk geen hol tussen Oostenrijk en Triëste, en tussen Trieste en Venetië, terwijl irl je enorm mooie wegen buiten de snelweg hebt
Ik heb het in een eerdere post weleens over gehad dat iemand Montana en Idaho zo ontzettend saai vond, maar Montana of Idaho biedt ingame m.i. meer dan Italië, en dan is Montana irl ook gewoon geen heel spannende staat buiten de nationale parken
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 19-10-2023 12:34 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wordt inderdaad pas vanavond.... Voor mij op zijn vroegst maandag spelen vermoed ik.
https://blog.scssoft.com/2023/10/west-balkans-release.html
https://blog.scssoft.com/2023/10/west-balkans-release.html
Het is vrij simpel denk ik te implementeren, je maakt gewoon zo'n fadeout zoals bij slapen en daarna is je truck opgeladen en je driver uitgerust.Maasluip schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Infrastructuur bouwen moet in ETS2 toch niet zo lastig zijn?
Ik zou het ook heel graag zien. Het geeft een totaal andere dynamiek in het spel (en als je het een beetje realistisch programmeert ook een blik in hoe dit in de praktijk kan gaan werken).
ETS2 als test-bed voor te toekomst!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Exact, hetzelfde als een ferry.
Signatures zijn voor boomers.
Er is tevens een dubbele Event aangekondigd, die West Balkans en Road to the Black Sea beiden omvat:
https://blog.scssoft.com/...orld-of-trucks-event.html
Voor een truck paint job + trailer paint job reward moet je beide persoonlijke doelen voltooien. Voor de community reward (een ornament om voor het raam van je truck te hangen) is het voldoende één van de persoonlijke doelen behaald te hebben (en moet de hele World of Trucks community samen 300.000.000 km hebben bijgedragen aan de Event).
Doelen:
• Personal goal for West Balkans DLC: Complete a delivery to or from at least 15 unique cities.
• Personal goal for Road to the Black Sea DLC: Complete a delivery to or from at least 15 unique cities.
Rewards:
• Personal for the Road to the Black Sea: Gain a personal World of Trucks Achievement and a beautiful Nature's Embrace themed, ETS2 trailer paint job Steam inventory item.
• Personal for West Balkans: Gain a personal World of Trucks Achievement and an awe-inspiring Nature's Embrace themed, ETS2 truck paint job Steam inventory item.
P.S.: vergeet niet dat je bij World-of-Trucks ingelogd moet zijn en via Externe Vracht of Externe Lading een rit moet doen, wil deze meetellen voor de Event.
De Event duurt tot 19 december, dus genoeg tijd (en tegen die tijd weer een Christmas Event?).
https://blog.scssoft.com/...orld-of-trucks-event.html
Voor een truck paint job + trailer paint job reward moet je beide persoonlijke doelen voltooien. Voor de community reward (een ornament om voor het raam van je truck te hangen) is het voldoende één van de persoonlijke doelen behaald te hebben (en moet de hele World of Trucks community samen 300.000.000 km hebben bijgedragen aan de Event).
Doelen:
• Personal goal for West Balkans DLC: Complete a delivery to or from at least 15 unique cities.
• Personal goal for Road to the Black Sea DLC: Complete a delivery to or from at least 15 unique cities.
Rewards:
• Personal for the Road to the Black Sea: Gain a personal World of Trucks Achievement and a beautiful Nature's Embrace themed, ETS2 trailer paint job Steam inventory item.
• Personal for West Balkans: Gain a personal World of Trucks Achievement and an awe-inspiring Nature's Embrace themed, ETS2 truck paint job Steam inventory item.
P.S.: vergeet niet dat je bij World-of-Trucks ingelogd moet zijn en via Externe Vracht of Externe Lading een rit moet doen, wil deze meetellen voor de Event.
De Event duurt tot 19 december, dus genoeg tijd (en tegen die tijd weer een Christmas Event?).
[ Voor 12% gewijzigd door FairPCsPlease op 19-10-2023 14:28 ]
Beetje aparte release van de nieuwe DLC. Staat voor 19 oktober maar released pas vanavond. Ook kan je de dlc nog niet kopen en is er nog geen prijs beschikbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Sn3gG3l op 19-10-2023 14:37 ]
Op Steam staat over ongeveer 2 uur komt balkansSn3gG3l schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:36:
Beetje aparte release van de nieuwe DLC. Staat voor 19 oktober maar released pas vanavond. Ook kan je de dlc nog niet kopen en is er nog geen prijs beschikbaar.
En nu is die dan wel beschikbaar