Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
staat toch gewoon bij of je ze in library hebt of niet als je naar de winkelpagina gaat.mmxmmx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:42:
Wil ATS weer up to date maken met de Map DLCs die ik nog niet heb.
Hoe kan ik op steam alle map DLCs op een rijtje krijgen zodat ik kan zien wat ik al heb en niet heb hoe doen jullie dat ?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb nu 3 maps er bij gekocht denk dat ik up to date ben
World map is best groot nu.
Het spelen gaat in schokjes vooruit een soort van lag.
Heb de FPS op 116 FPS staan das 4 FPS onder mijn 120herz monitor.
Heb veel instellingen omlaag geschroefd maar krijg het niet goed.
Ik heb pas op dit forum een filmpje gepost met een Scania in ATSmmxmmx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:03:
Klopt het dat we nu ook een Scania kunnen kopen in ATS ?
Heb wel een DAF gevonden ergens
Chantal_NL in "[SIM] Euro Truck Simulator 2 / American ..."
De Scania S die ik gebruik is van Soap98 ...
https://soap98modding.blo...nia-s-2016-by-soap98.html
Deze link en een paar andere mods die ik gebruik staan ook in de omschrijving van de Video
Er staan in dezelfde Blog van Soap98 o.a. ook nog de Scania Streamline, een DAF (2021), Volvo FH16, Renault T, Iveco Stralis, Mercedes Actros voor ATS
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Wat zijn de specs van je computer?mmxmmx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:44:
Krijg ATS niet goed werkend.
Het spelen gaat in schokjes vooruit een soort van lag.
Heb de FPS op 116 FPS staan das 4 FPS onder mijn 120herz monitor.
Heb veel instellingen omlaag geschroefd maar krijg het niet goed.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Asus RTX Strix 4090 OC
Intel 10900K
Ripjaws 32GB DDR4 4000mhz Cas 14
LG C1 4K 120hertz 55inch
ROG STRIX Z590-E GAMING moederbord
Windows 11 home
[ Voor 3% gewijzigd door mmxmmx op 24-03-2023 10:56 ]
Daar kan het dus niet aan liggenmmxmmx schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Asus RTX Strix 4090 OC
Intel 10900K
Ripjaws 32GB DDR4 4000mhz Cas 14
LG C1 4K 120hertz
ROG STRIX Z590-E GAMING moederbord
Drivers van de RTX up to date? Nvidia is een beetje aan het kl#ten de laatste weken.
Draai het zelf met een vergelijkbare processor en een GTX 1080 Ti en nergens last van.
Meest grafische instellingen op Hoog en gebruik 3 monitoren (5760*3240)
[ Voor 7% gewijzigd door JPD68 op 24-03-2023 10:59 ]
Heb mijn swapfile aangepast en net nieuwe GPU drivers geïnstalleerdJPD68 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:57:
[...]
Daar kan het dus niet aan liggen![]()
Drivers van de RTX up to date? Nvidia is een beetje aan het kl#ten de laatste weken.
Draai het zelf met een vergelijkbare processor en een GTX 1080 Ti en nergens last van.
Ik pas verder niks aan en laat dus alles draaien op de standaard settingen.
Gaat nu al beter heb ook met CC cleaner wat vouwtjes laten repareren.
Weet jij hoe ik in ATS de Scania truck dealer kan vinden ? Of moet ik een mod downloaden ?
[ Voor 7% gewijzigd door mmxmmx op 24-03-2023 11:04 ]
Als je Truck MOD gebruikt dan verschijnt er een MOD dealer bij de Truckdealers. Het kan ook zijn dat degene die de MOD gemaakt heeft de Scania heeft gekoppeld aan een dealer van een merk dat in ATS wordt gebruikt. Dat staat er dan meestal bij.mmxmmx schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:01:
[...]
Heb mijn swapfile aangepast en net nieuwe GPU drivers geïnstalleerd
Ik pas verder niks aan en laat dus alles draaien op de standaard settingen.
Gaat nu al beter heb ook met CC cleaner wat vouwtjes laten repareren.
Weet jij hoe ik in ATS de Scania truck dealer kan vinden ? Of moet ik een mod downloaden ?
Absoluut! Via ConvoyColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:21:
Is het inmiddels mogelijk om in ETS samen (multiplayer) te rijden - en dat er ook nog overig verkeer rijd? Ik heb het met een vriend jaren geleden veel gespeeld alleen het was jammer dat er geen overig verkeer was.
Edit :
Heb Truck MOD geïnstalleerd en alle Scania trucks hebben bij mij rode en witte blokken
in de zij ramen en dashboard.
Ga ff kijken wat er gebeurd als ik die bèta eruit gooi.
Dat is jammer
Edit :
Ja na het verwijderen van de Bèta update is alles goed.
Ben weer blij
[ Voor 76% gewijzigd door mmxmmx op 24-03-2023 20:41 ]
Mods en een Bèta werken meestal niet samenmmxmmx schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:30:
Moet mijn ritje afmaken en dan mag ik mijn Scania kopen/gebruiken
Edit :
Heb Truck MOD geïnstalleerd en alle Scania trucks hebben bij mij rode en witte blokken
in de zij ramen en dashboard.
Ga ff kijken wat er gebeurd als ik die bèta eruit gooi.
Dat is jammer
Edit :
Ja na het verwijderen van de Bèta update is alles goed.
Ben weer blij
3 nieuwe maps gekocht en nu is de wereld map gigantisch groot.
Scania truck gaat niet harder dan 135.
Het ziet er erg goed uit maar heb nog wel stutters hikups gedoe
Ik vind het ook erg leuk om met een Scania in ATS te rijdenmmxmmx schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:
Ben hellemaal om nu ik een Scania kan rijden in ATS.
3 nieuwe maps gekocht en nu is de wereld map gigantisch groot.
Scania truck gaat niet harder dan 135.
Het ziet er erg goed uit maar heb nog wel stutters hikups gedoe
Maar zo hard had ik nog niet gereden
De Topsnelheid (ik ga ervanuit dat die 135 in Km/u is) is afhankelijk van je motor en versnellingsbak
Ik rij in ATS met mph, maar ik heb hem even om te testen op Km/u gezet, en ik ging (zonder lading) 173 Km/u
toen vond ik het wel hard zat ...
Mijn motor is de DC-115 620PK
Transmissie is GRSO905R / Differentieel: 2.71
Die O is bij Scania overdrive (dus minder toeren) en de Differentieel is de eindoverbrenging (ook belangrijk)
Ik weet niet welke motor en transmissie je gebruikt, maar ik denk dus als je harder wil rijden dat je een andere transmissie / overbrenging moet zoeken, zodat je minder snel tegen de max. aantal tpm van de motor aan komt
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
/▌
Iets meer zou wel welkom zijn (maar nog niet vrijgespeeld 😅
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Daarom rij ik vaak in historische trucks. Hoe mooi ik de Scania's en Volvo's ook vind rijden. Soms is het iets te gladjes. Momenteel in ETS onderweg met een DAF F241 en in ATS met een Freightliner FLB.Marzman schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:42:
Ik vind het wel leuk om niet de sterkste motor te hebben, dan heb je nog een beetje effect van de bergen enzo. Bij Scania kies ik dan de kleinste V8.
Ook een tijdje met de Renault gereden om die reden (en omdat die toen nieuw toegevoegd wasJPD68 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:41:
[...]
Daarom rij ik vaak in historische trucks. Hoe mooi ik de Scania's en Volvo's ook vind rijden. Soms is het iets te gladjes. Momenteel in ETS onderweg met een DAF F241 en in ATS met een Freightliner FLB.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 26-03-2023 11:00 ]
/▌
770 PK motor met een versnellingsbak GRSO925 ga nu de GRSO962R proberenChantal_NL schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:31:
[...]
Ik vind het ook erg leuk om met een Scania in ATS te rijden![]()
Maar zo hard had ik nog niet gereden
De Topsnelheid (ik ga ervanuit dat die 135 in Km/u is) is afhankelijk van je motor en versnellingsbak
Ik rij in ATS met mph, maar ik heb hem even om te testen op Km/u gezet, en ik ging (zonder lading) 173 Km/u
toen vond ik het wel hard zat ...
Mijn motor is de DC-115 620PK
Transmissie is GRSO905R / Differentieel: 2.71
Die O is bij Scania overdrive (dus minder toeren) en de Differentieel is de eindoverbrenging (ook belangrijk)
Ik weet niet welke motor en transmissie je gebruikt, maar ik denk dus als je harder wil rijden dat je een andere transmissie / overbrenging moet zoeken, zodat je minder snel tegen de max. aantal tpm van de motor aan komt
Die bak van jou staat er niet tussen
/▌
GRSO926R bedoel je denk ik, deze is in het echt ook de meest logische keuze (926 is de opvolger van de 925) en deze is speciaal ontworpen voor het hogere koppel van de DC16-123mmxmmx schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:01:
[...]
770 PK motor met een versnellingsbak GRSO925 ga nu de GRSO962R proberen
Die bak van jou staat er niet tussen
Mijn versnellingsbak staat er niet tussen ... Nice dan is de mod goed gemaakt,
deze is nl in het echt ook niet geschikt voor de 770
Je kan het Differentieel 2.71 proberen, maar maak gewoon een save en koop een versnellingsbak, is het niets dan laat je de save weer een koop je gewoon een andere
Daar ben ik het wel mee eens, op mijn ProMods profiel heb ik lang gereden met een 450S, later heb ik daar een 540S van gemaakt en nu is het een 560SMarzman schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:42:
Ik vind het wel leuk om niet de sterkste motor te hebben, dan heb je nog een beetje effect van de bergen enzo. Bij Scania kies ik dan de kleinste V8.
En sinds deze week heb ik er een vrachtwagen bij gekocht, ik rij in ProMods nu met een DAFXG+ 530
En nee ... Ik maak er ook geen racegame van ... als is het wel lekker om in ATS op de lange rechte stukken een beetje door te rijden
Lekker skin op die trailer, zelf gemaakt?Chantal_NL schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:35:
[...]
GRSO926R bedoel je denk ik, deze is in het echt ook de meest logische keuze (926 is de opvolger van de 925) en deze is speciaal ontworpen voor het hogere koppel van de DC16-123
Mijn versnellingsbak staat er niet tussen ... Nice dan is de mod goed gemaakt,
deze is nl in het echt ook niet geschikt voor de 770
Je kan het Differentieel 2.71 proberen, maar maak gewoon een save en koop een versnellingsbak, is het niets dan laat je de save weer een koop je gewoon een andere
[...]
Daar ben ik het wel mee eens, op mijn ProMods profiel heb ik lang gereden met een 450S, later heb ik daar een 540S van gemaakt en nu is het een 560S
En sinds deze week heb ik er een vrachtwagen bij gekocht, ik rij in ProMods nu met een DAFXG+ 530![]()
[Afbeelding]
En nee ... Ik maak er ook geen racegame van ... als is het wel lekker om in ATS op de lange rechte stukken een beetje door te rijden
Lijkt op een SteamWorkshop skin.
Tijd dat ik ook weer eens verder ga met eigen skins maken..
The S in IOT stands for security.
Ja deze skin heb ik zelf verzonnen en gemaakt
Nee, Hij komt niet uit de Workshop ofzo …HMaster_II schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:01:
[...]
Lijkt op een SteamWorkshop skin.
Tijd dat ik ook weer eens verder ga met eigen skins maken..
Ik vind het altijd wel leuk om met een eigen gemaakte skin te rijden
Stotteren dus.
Maar waarom zie ik in de OSD steeds die frame time peak elke 2 a 3 seconden ?
Is dit de driver van mijn Asus Strix 4090 OC ? Ik zie op steam topics uit 2014 geloof ik dat men toen al deze problemen hadden.
Ik hoop zo dat ik dit kan oplossen met de instellingen in nvidia configuratiescherm ben bang van niet..
Als je het in ETS2 niet hebt kun je dan niet gewoon de instellingen vergelijken tussen de twee spellen?mmxmmx schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 03:22:
Frametijdpiek elke 2 sec in ETS2 en ATS en 3DMARK hebben ze het allemaal maar alleen ATS heeft er problemen mee elke keer als ik in de frametime een piek zie stopt ATS 1 seconde met beelden leveren.
/▌
Kan nu met mijn Scania in ATS genieten vind het nu wel erg mooi.
EDIT:
Helaas werkte dit maar heel even.
Maar verder naar onderen staat een fix die het tot nu toe goed doet.
[ Voor 32% gewijzigd door mmxmmx op 10-04-2023 19:34 ]
Het lijkt wel een locomotief.
:strip_exif()/f/image/0ArraDI8TzFt4VB7BTIynSzG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M7Et8QHowAzAKZgw8xjOFGY2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 31-03-2023 15:52 ]
Alles werkt naar behoren nu. Dit doe je in steam..
EDIT:
Helaas werkte dit maar heel even.
Maar verder naar onderen staat een fix die het tot nu toe goed doet.
[ Voor 33% gewijzigd door mmxmmx op 10-04-2023 19:33 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kMIsNDMnoXcdaxyirl365HIQ.jpg?f=user_large)
Maar 28,7% van de spelers komt zover???
Blijkbaar wordt ATS niet zoveel gespeeld.
Ik heb hem wel, maar de meeste achievements heb ik in ETS2. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig (sinds februari het spel ook niet meer opgestart) en de 100 procent van de map ga ik nooit meer halen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xKjo07Bdy0z9cnHvPmkpIzty.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 01-04-2023 13:09 ]
/▌
Speelt echt geweldig zo met drie schermen. Volledige cabine overzicht.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oké hier onder staat de oplossing en een link naar het programmatje wat het werk voor je doet het is super simpel. Het installeert niks je opent het als admin je klikt 2x disable en dat is het dan . Wel ff resetten.
Disabling Spectre And Meltdown In Windows For Increased Performance
https://www.guru3d.com/ne...d-spectre-check-tool.html
Bij mij werkt het
Ik gebruikte Jazzycat vroeger namelijk, maar heb ETS 2 sindskort weer actief opgepakt en heb nu deze mod (zie video) geïnstalleerd. Maar die bevat maar 30 verschillende companies waardoor je toch veel dezelfde trailer liveries rond ziet rijden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het eerst wat ik deed was drie schermen kopen en een goede videokaart toen ik ETS2 ging spelen. Nooit meer anders gedaan.Rivanov schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:17:
Nu ik m'n triple screen simrig heb, ben ik ook weer in ETS 2 gedoken.
Speelt echt geweldig zo met drie schermen. Volledige cabine overzicht.
Ja, het maakt het spel echt vele malen meer immersive.JPD68 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:51:
[...]
Het eerst wat ik deed was drie schermen kopen en een goede videokaart toen ik ETS2 ging spelen. Nooit meer anders gedaan.
Nog even toevoegend op mijn bovenstaande post m.b.t. Jazzycat.
Op ets2.lt zie ik diverse modpacks staan van hem, die allemaal op elkaar lijken.
Wat is nu het beste om te nemen, voor het meest gevarieerde en realistische straatbeeld?
- AI Traffic Pack by Jazzycat v19.8
- Bus Traffic Pack by Jazzycat v16.2
- Truck Traffic Pack by Jazzycat v8.8
- Painted BDF Traffic Pack by Jazzycat v13.9
- Painted Truck Traffic Pack by Jazzycat v17.2
Of zijn de vergelijkbare mods van TrafficManiac "beter" dan die van Jazzycat?
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 11-04-2023 07:56 ]
Je kan die van TrafficManiac gebruiken samen met de Jazzycat, nooit problemen gegeven en toch nog meer variatie. Let wel op dat de AI traffic als eerste geladen wordt. Dan kan je die twee onderling uitwisselen. (Dus niet een TrafficManiac boven de AI zetten.Rivanov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:55:
[...]
Ja, het maakt het spel echt vele malen meer immersive.
Nog even toevoegend op mijn bovenstaande post m.b.t. Jazzycat.
Op ets2.lt zie ik diverse modpacks staan van hem, die allemaal op elkaar lijken.
Wat is nu het beste om te nemen, voor het meest gevarieerde en realistische straatbeeld?Als ik deze mods neem, ben ik dan fully covered?
Of zijn de vergelijkbare mods van TrafficManiac "beter" dan die van Jazzycat?
En qua mod order wordt het dus:
Top to bottom:
- Trailers Traffic Pack by TrafficManiac v11.1
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 11-04-2023 13:39 ]
Zo gaat het goed ja. Zelf nooit last gehad van vastlopers of vreemde foutmeldingen (behalve dat de kentekens op zijn maar ja)Rivanov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:39:
Dus TrafficManiac en Jazzycat beide tegelijkertijd activeren geeft geen problemen?
En qua mod order wordt het dus:
Top to bottom:
- Trailers Traffic Pack by TrafficManiac v11.1
Op wat snelheid 35+MPH begint mijn stuur te oscilleren en is er niet lekker meer mee te rijden. Hebben meer mensen dit of ligt dit aan de instellingen in mijn stuur (Simucube 2), waar ik moet gaan finetunen?
Ik denk dat dat deze feature is (zie de update notes, helaas heeft Steam zichzelf zo heringericht dat je geen url krijgt van een pagina binnen de Steam site): "Uneven Surface Simulationjbbrans schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:47:
Vandaag de update naar ATS 1.47 gekregen.
Op wat snelheid 35+MPH begint mijn stuur te oscilleren en is er niet lekker meer mee te rijden. Hebben meer mensen dit of ligt dit aan de instellingen in mijn stuur (Simucube 2), waar ik moet gaan finetunen?
We're excited to introduce Uneven Surface Simulation into 1.47! These small bumps are procedurally generated to give roads and other terrains an imperfect feel to them. While they may not be visible to the driver, you will be able to feel these subtle bumps and in some cases hear them affect your vehicle whilst driving.
We look forward to working on expanding this feature in the future, but for the time being, let us know your thoughts about it!"
Ik vind ze zelf te hinderlijk intens en ben van plan in de settings te kijken of de intensiteit is af te stellen, maar dat moet ik nog doen.
[ Voor 6% gewijzigd door FairPCsPlease op 12-04-2023 22:23 ]
Ik vermoed het ook. Mijn motion stoel vind het ook niet helemaal lekker, daar is het ook wat ruwer.FairPCsPlease schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat dat deze feature is (zie de update notes, helaas heeft Steam zichzelf zo heringericht dat je geen url krijgt van een pagina binnen de Steam site): "Uneven Surface Simulation
We're excited to introduce Uneven Surface Simulation into 1.47! These small bumps are procedurally generated to give roads and other terrains an imperfect feel to them. While they may not be visible to the driver, you will be able to feel these subtle bumps and in some cases hear them affect your vehicle whilst driving.
We look forward to working on expanding this feature in the future, but for the time being, let us know your thoughts about it!"
Ik vind ze zelf te hinderlijk intens en ben van plan in de settings te kijken of de intensiteit is af te stellen, maar dat moet ik nog doen.
Map
- Several Cities in Germany Reworked
- Ownable Gas Cisterns
- Ownable Livestock Trailers
- Adaptive Cruise Control & Emergency Braking System
- Custom City Intros for Road to the Black Sea DLC
- Addition of Sound Direction Filter
- Uneven Surface Simulation
- Performance Improvements (night, bad weather, dense traffic)
- Career History UI Redesign
- In-Game Update Log
- Economy Reset Teleport
- New Editor Features added - more details on Modding Wiki
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 13-04-2023 15:08 ]
Zit dat nu in de normale opties? Dan nog lane assist en je kan koffie gaan halen terwijl je verder rijdt88Weighed schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:41:
De Adaptive Cruise Control werkt erg goed! Met de cruise op 80 zo de douane tussen Hongarije en Roemenië in gereden. Netjes afgeremd met afstand tot de voorganger. En de teleport na een update is ook erg prettig. Ritje wel kwijt, maar je kunt in elk geval weer vertrekken vanaf de stad waar je was.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 14-04-2023 10:53 ]
/▌
Ja, zit in de gameplay opties. Adaptive Cruise Control en Emergency Brake Assist (nog niet geprobeerd). Een beetje trucker zet natuurlijk gewoon koffie in de cabineMarzman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:50:
[...]
Zit dat nu in de normale opties? Dan nog lane assist en je kan koffie gaan halen terwijl je verder rijdt
Zoiets❓88Weighed schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:01:
[...]
Ja, zit in de gameplay opties. Adaptive Cruise Control en Emergency Brake Assist (nog niet geprobeerd). Een beetje trucker zet natuurlijk gewoon koffie in de cabine
Ik heb de nieuwe update van 1.47 nog niet kunnen proberen …
Maar mij lijkt die Adaptive Cruise Control en Emergency Brake Assist ook ook wel leuk om te testen
Ja, maar ik bedoel echte koffieChantal_NL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:24:
[...]
Zoiets❓
[Afbeelding]
Ik heb de nieuwe update van 1.47 nog niet kunnen proberen …
Maar mij lijkt die Adaptive Cruise Control en Emergency Brake Assist ook ook wel leuk om te testen
/▌
Die Emergency Brake Assist hebben de meeste Beta testers er snel weer afgegooid... werkte voor geen meter. ACC is redelijk goed, wil alleen in een bocht nog wel eens de voorganger op de andere rijbaan pakken als referentie. En dan is het net een EBA.88Weighed schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:01:
[...]
Ja, zit in de gameplay opties. Adaptive Cruise Control en Emergency Brake Assist (nog niet geprobeerd). Een beetje trucker zet natuurlijk gewoon koffie in de cabine
Hebben ze de vesie van Volvo geimplementeerdJPD68 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:04:
[...]
Die Emergency Brake Assist hebben de meeste Beta testers er snel weer afgegooid... werkte voor geen meter. ACC is redelijk goed, wil alleen in een bocht nog wel eens de voorganger op de andere rijbaan pakken als referentie. En dan is het net een EBA.
/▌
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ze hebben inderdaad de game(s) naar een stuk hoger niveau gebracht en elke keer denk je "nu moeten ze toch echt een keer een nieuwe engine gaan gebruiken". Het single core cpu gebruik is voor mij toch steeds meer een beperkende factor.Milan1NL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:39:
Leuke update weer van SCS voor beide games. Ben soms eens benieuwd hoe de game er over een aantal jaartjes eruit ziet. Vooral grafisch en andere leuke opties ingameMaar speel ETS2 al vanaf de eerste release datum. En ze verassen ons weer bij elke update wat ze weer kunnen
Ook nu nog steeds kom ik dezelfde problemen tegen, als in het begin. Misschien wat afgezwakt maar toch zijn ze er nog steeds.
- Scenery/bergen die opgebouwd worden als je er dichterbij komt.
- (vracht-) auto's die in detail veranderen als ze dichterbij komen.
- Zwaar instortende framesnelheid in gebieden waar je het niet verwacht en zelfs waar je het wel verwacht.
Bij ATS vind ik de AI trouwens dommer/lomper dan bij ETS2.
Ze zijn echter niet bang om nieuwe dingen toe te voegen, denk aan VR of motion seats.
Het is me niet helemaal duidelijk wat precies het verschil is in de game als je in verkeer rijdt (want er steekt toch nooit iets of iemand de weg over in de game), werkt die adaptiv cruise control alleen door het gas los te laten of remt die ook af tot 0 als de voorganger stopt? En welke afstand hebben jullie ingesteld?
/▌
Signatures zijn voor boomers.
@Maasluip geen idee best vaak regen gehad in 1.46
Met de touringcar - in het echte leven - heb ik dezelfde ervaring, dat zal voor de vrachtwagen niet heel anders zijn me dunkt. Ook willen de touringcars waar ik mee rij ook wel eens voor niets in de noodrem schieten, dus ook met dat gedrag kom je dicht in de buurt van de werkelijkheid.Marzman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:11:
wel duurt het lang voor je weer gaat accelereren als je een baan naar links op schuift na af te remmen, maar een vrachtauto rijdt normaal ook niet zo.
Ik zal binnenkort eens voor mezelf kijken hoe deze update is. Eerst de tijd maar eens vinden.
Komen deze functies ook naar ATS?Rivanov schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:08:
ETS 1.47 update is uit.
[YouTube: Euro Truck Simulator 2 - 1.47 Update Changelog Video]
MapVehicles
- Several Cities in Germany Reworked
Gameplay
- Ownable Gas Cisterns
- Ownable Livestock Trailers
- Adaptive Cruise Control & Emergency Braking System
UI
- Custom City Intros for Road to the Black Sea DLC
- Addition of Sound Direction Filter
- Uneven Surface Simulation
- Performance Improvements (night, bad weather, dense traffic)
Editor
- Career History UI Redesign
- In-Game Update Log
- Economy Reset Teleport
https://blog.scssoft.com/...mulator-2-147-update.html
- New Editor Features added - more details on Modding Wiki
Sterker nog, ze stonden eerder in ATS dan in ETS 2
Er zit dus een groot verschil in de wegdekstructuren van europa en america.jbbrans schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:47:
Vandaag de update naar ATS 1.47 gekregen.
Ik heb beide games en beide hetzelfde ingesteld. Bij ETS2 kan ik de uneven surface simulation op standaard houden en rijdt ik zonder grote problemen. Iets meer beweging in de stoel ;-)
Bij ATS moet ik het helemaal op minimaal/uit zetten, anders krijg ik dus oscillatie op het stuur en een zeer onrustige stoel.
Heb dezelfde ergernissenjbbrans schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:14:
[...]
Ze hebben inderdaad de game(s) naar een stuk hoger niveau gebracht en elke keer denk je "nu moeten ze toch echt een keer een nieuwe engine gaan gebruiken". Het single core cpu gebruik is voor mij toch steeds meer een beperkende factor.
Ook nu nog steeds kom ik dezelfde problemen tegen, als in het begin. Misschien wat afgezwakt maar toch zijn ze er nog steeds.
- Scenery/bergen die opgebouwd worden als je er dichterbij komt.
- (vracht-) auto's die in detail veranderen als ze dichterbij komen.
- Zwaar instortende framesnelheid in gebieden waar je het niet verwacht en zelfs waar je het wel verwacht.
Bij ATS vind ik de AI trouwens dommer/lomper dan bij ETS2.
Ze zijn echter niet bang om nieuwe dingen toe te voegen, denk aan VR of motion seats.
Dan koop je een Asus Strix 4090 OC en dan zie je die opbouw nog steeds en inderdaad er word maar 1 core gebruikt en dingen als R-Bar en RT en DLSS dat zijn dingetjes die tog heel ingeburgerd zijn.
En als je dan ziet dat we met smart zitten te wachten op een MAP DLC voor ETS2 komen er dingen als noodstop en vele andere onzindingen uit.
Begin nu eens met die opbouw van huizen en bergen en Auto's en Vrachtauto's en voeg R-Bar en RT en DLSS toe.
Leuk hoor dat je raampjes open kunnen maar ik doe daar niks mee

Nog even geduld
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mooi man.
Waarom gaan deze gasten niet voor SCS werken ?
Hopelijk is de blokkade van de spaans/franse grens eruit. Was voor mij een showstopper in de huidige versie. Verder supergoed werk wat jullie doen hoor.
Die was er in 2.64 al uitJPD68 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:57:
[...]
Hopelijk is de blokkade van de spaans/franse grens eruit. Was voor mij een showstopper in de huidige versie. Verder supergoed werk wat jullie doen hoor.
Dat gehobbel vond ik ook onrealistisch overkomen (de hobbelingen zijn te traag, lijkt het) en de automatische rem, ach, ik let zelf wel op... Dus al met al zijn die leuke nieuwigheden aan mij niet besteed.
Ik zie ook liever dat de opbouw van de scenery (bergen!) niet zo ontzettend opvallend is want dat is dodelijk voor de immersie.
Oh die update heb ik gemist. Excuses.
Zie nu ook waarom, installeer PM altijd n.a.v. de Insta of Twitter aankondiging. En die is er van 2.64 niet geweest 🤷
[ Voor 25% gewijzigd door JPD68 op 01-05-2023 15:44 ]
De scania truck in ATS update is er nu.
File naam : ATS_SCANIA_S_2016_V1.1.0_soap98
Zelf getest en werkt goed ...
Ja, dat ze dat nog nooit gefixt hebben... dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn...tup61 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:24:
Ik zie ook liever dat de opbouw van de scenery (bergen!) niet zo ontzettend opvallend is want dat is dodelijk voor de immersie.
Less = more
Tsja we kunnen de versie ook in de huidige toestand releasen maar dan klagen duizenden mensen dat hun spel crashtRivanov schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:07:
Promods laat lang op zich wachten helaas..
Ik bedoelde het helemaal niet in de negatieve zins des woords! ETS 2 is voor mij enkel leuk met ProMods, dus ik speel het spel nu amper.ScuL schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:48:
[...]
Tsja we kunnen de versie ook in de huidige toestand releasen maar dan klagen duizenden mensen dat hun spel crasht
Take all the time you need!!
Je kunt zelf kiezen of je met 2 profielen speelt maar in principe kun je ProMods aan en uitschakelen en de steden/garages blijven in je profiel opgeslagen. Het enige dat altijd veranderd zijn de jobs, dus zorg dat je geen actieve job hebt in ProMods als je het deactiveert.wuzzy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:54:
Vraagje, als ik gebruik zou willen maken van Promods is het waarschijnlijk het beste om een aparte save te starten naast mijn gewone save toch? In dat geval breekt niet elke keer m'n save bij een update van ETS2. Is het weleens zo dat je met Promods dan alsnog weer een nieuwe save moet gaan starten of is het eigenlijk altijd wel zo dat wanneer Promods is geupdatet je gewoon weer verder kan?
No worriesRivanov schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:54:
[...]
Ik bedoelde het helemaal niet in de negatieve zins des woords! ETS 2 is voor mij enkel leuk met ProMods, dus ik speel het spel nu amper.
Klopt bedrijfsnamen toepassen en bepaalde landen toevoegen, mag je als officieel bedrijf niet altijd doenScuL schreef op maandag 1 mei 2023 @ 03:29:
Sommigen van ons doen dat alMaar de manier waarop wij de regels buigen is niet altijd mogelijk onder de strikte regels van SCS
iets met licenties.
ACC (adaptive cruise control) is soms handig, mist alleen een knop om het aan en uit te zetten.tup61 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:24:
Ik heb Adaptive Cruise Control meteen weer uitgezet toen ik merkte dat ik geen andere vrachtwagen kon inhalen, haha! Ik vol gas naar links maar nee, m'n truck bleef maar achter de in te halen truck hangen! Komisch.
Dat gehobbel vond ik ook onrealistisch overkomen (de hobbelingen zijn te traag, lijkt het) en de automatische rem, ach, ik let zelf wel op... Dus al met al zijn die leuke nieuwigheden aan mij niet besteed.
Dat maakt het een stuk fijner.
Emergancy brake remt verkeerd, dus die staat uiteraard uit.
Hobbelingen moet je niet op maximaal zetten, want dan blijf je schudden in je cabine.
Maar ze zijn wel een kleine leuke toevoeging.
opbouwen van bergen gaat in Oostenrijk en Iberia goed.
Maar in oude gedeeltes zoals in Tsjechië of Zwitserland is het echt niet mooi.
Singleplayer mis ik inderdaad Promods.Rivanov schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:54:
[...]
Ik bedoelde het helemaal niet in de negatieve zins des woords! ETS 2 is voor mij enkel leuk met ProMods, dus ik speel het spel nu amper.
Multiplayer rij ik vaak op Sim1 (base map) om wat mensen tegen te komen.
Ik irriteer mij wel aan Benelux en England.
Zo irritant oud als je dat vergelijkt met Duitsland, Frankrijk,spanje, italië.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Je kan 1 toets/knop toewijzen, alleen heeft ie 4-standen (uit/aan 40m/aan 30m/aan 20m) maar je kan in-game niet zien waar hij op staatACC (adaptive cruise control) is soms handig, mist alleen een knop om het aan en uit te zetten.
Dat maakt het een stuk fijner.

Voor de EBS zou het fijn zijn als je daar een knop voor kon toewijzen zodat je die in-game aan/uit kan zetten (inclusief indicator)
Ook niet op de handels aan het stuur??? Ik kwam er ook achter dat je kon zien dat de Retarder aanstaat en in welke stand door middel van de positie van de handle rechts aan het stuur.Sharkey79 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:19:
[...]
Je kan 1 toets/knop toewijzen, alleen heeft ie 4-standen (uit/aan 40m/aan 30m/aan 20m) maar je kan in-game niet zien waar hij op staat
Voor de EBS zou het fijn zijn als je daar een knop voor kon toewijzen zodat je die in-game aan/uit kan zetten (inclusief indicator)
The S in IOT stands for security.
zou gek zijn, als je de retarder hendel niet kon zien.HMaster_II schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:30:
[...]
Ook niet op de handels aan het stuur??? Ik kwam er ook achter dat je kon zien dat de Retarder aanstaat en in welke stand door middel van de positie van de handle rechts aan het stuur.
Bij afslagen, bergpassen, heuvel naar beneden en automatische tolpoortjes verminder je snelheid met de retarder als deze aanwezig is in je truck.
je voet rem gebruik je echt om te remmen naar stilstaan of wanneer je geen retarder hebt haha.
Bijvoorbeeld laden, lossen, stoplicht rood, tanken, tolpoorten die dicht blijven, bootovertocht.
Stilstaande file vorming of wanneer je sneller snelheid wilt verminderen.
Dan heb je ook nog trucks met automatische retarders, maar dat is om de truck af te remmen bij wegen die naar beneden lopen, dat je niet opeens met heel veel snelheid door gaat rollen.
In nederland zijn er niet zoveel trucks met retarders.
Internationaal en zeker in berggebieden of sneeuw (denk aan noorwegen, oostenrijk) zie je ze echt heel vaak
Angelo NL / Global Cargo VTC
Zag het op Discord, jammer dat ze dit ook niet even op Twitter of Insta melden.FairPCsPlease schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:39:
Ik zie op de ProMods website dat de update van ProMods Canada voor ATS versie 1.47 gelanceerd is!
We doen dit altijd gefaseerd, social media als laatste, omdat anders de servers gelijk overbelast rakenJPD68 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:39:
[...]
Zag het op Discord, jammer dat ze dit ook niet even op Twitter of Insta melden.
Prima hoor, maar van 2.64 is op de socials behalve discord niks gezegd. Dus die heb ik gemist. Maar zal wat vaker op Discord kijken.ScuL schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:00:
[...]
We doen dit altijd gefaseerd, social media als laatste, omdat anders de servers gelijk overbelast raken
Voor de NL gebruikers: we hebben inmiddels ook iDeal als betalingsoptie via https://store.promods.net/collections/downloads
[ Voor 34% gewijzigd door ScuL op 09-05-2023 04:34 ]
Mooi! Niet meer op zoek naar mijn telefoon om PayPal te verifiëren als ik ProMods wil downloaden, maar gewoon betalen via de bank! Maar zie ik goed dat de prijzen dan anders zijn? Vanwaar het verschil?ScuL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 04:34:
En 2.65 is klaar
[YouTube: Official ProMods 2.65 Teaser trailer]
Voor de NL gebruikers: we hebben inmiddels ook iDeal als betalingsoptie via https://store.promods.net/collections/downloads
[ Voor 6% gewijzigd door FairPCsPlease op 09-05-2023 06:27 ]
Je kunt op het nieuwe platform nu wel een "upgrade bundel" kopen zodat je alle packs in 1 krijgt, dat scheelt weer transactiekosten
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
/▌
Nee het zijn nog wel aparte bestanden maar je krijgt ze netjes aangeboden in 1 transactieMilan1NL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:37:
Bedoel je hiermee dat je alle packs in '1' download bestand krijgt? Of moet je dat nog apart dan downloaden @ScuL ?
Niet mijn werk maar een medelanderPykow schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:01:
@ScuL Ben jij hier schuldig aan, een easter egg in Zeeland Promods
Dat screenshot dat je geeft is van de "quick checkout" die geeft sowieso de optie niet.Pykow schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:47:
Een maat van mij heeft geen paypal voor Promods
staat op de website IDEAL
Wel is het zo dat je zeker moet zijn dat de landenselectie op Nederland (EUR) staat, anders krijg je geen iDeal te zien
[ Voor 26% gewijzigd door ScuL op 10-05-2023 01:10 ]