Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-04 18:27
Ik had het niet beter kunnen zeggen Johan. Alle ATS spelers die uit de tot nu toe beschikbare gebieden komen of er vaker zijn geweest geven aan dat SCS deze gebieden erg goed heeft nagemaakt. Dan kan je dus niet anders dan concluderen dat die gebieden simpelweg zo zijn.

Ik herken ook erg wat je zegt over de kwaliteitsverschillen. Alleen in Zuid-Californië is het nog wat troosteloos, maar de rebuild nadert dat gebied en dan gaat eigenlijk gewoon de hele map top zijn. Ik probeer nog regelmatig ETS, maar elke keer raak ik weer gedemotiveerd om m'n rit af te maken als ik bijv. door de Benelux of in Groot-Brittanië kom. En om nou elke keer in Italië of Spanje te blijven hangen... Promods is dan een uitkomst, maar is weer een mod die je bij elke update moet bijwerken. En omdat ik niet zo vaak meer tijd heb om te gamen probeer ik m'n mods-gebruik wat terug te brengen, zodat ik dan ook daadwerkelijk kan spelen ipv de helft van de beschikbare tijd kwijt te zijn aan het bijwerken van m'n mod-list ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:17

lord_fh

PS5

Ik heb vanochtend mijn r9 280x vervangen voor een rx470 gaming 4gb, maar alles is relatief donker. Beeld is veeeel donkerder dan eerst met dezelfde instellingen, meer mensen dit gehad ? Ik weet ook niet goed hoe ik dit moet verbeteren want debk dat contrast ofzo hoog staat, maar in ets kan e alleen de helderheid aanpassen en dan wordt het een vaag geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 14:19

Pykow

Angelo OTR

GAIAjohan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:42:
Ik speel zowel ATS als ETS2, maar vind de kritiek op de VS een beetje van: ‘ik had verwacht dat de VS mooier zouden zijn’.

Je moet daar gewoon flinke afstanden afleggen om weer eens iets moois te zien, maar dan is het meteen ook adembenemend.

Het is niet voor niets dat een ‘goede’ vakantie aan de west coast al 3 of meer weken duurt. Immers SF, Yosemite, Sequoia, LV, grand canyon, Death Valley, LA enz wil iedereen dan ‘even’ zien, maar de afstand ertussen is gigantisch.
En als je naar Yellowstone wilt als Europeaan dat je beter in Canada kunt beginnen..
En ja kleine steden zijn zo troosteloos als je ze binnen komt. Brede 4 strooksweg, links en rechts een tankstation, wat motels, winkels en fastfood in vierkante dozen langs enorme parkeerterreinen.

Maar moet je het spel erop afrekenen dat Montana tussen steden nu eenmaal niet meer is dan dit?

En de steden/dorpen zelf ook ontzettend sfeerloos zijn?

Lijkt me niet.. Voor mezelf voelt ATS overigens veel meer als relaxen dan ETS2. Oude delen in ETS, vooral afritten enzo zijn echt overdreven krap.
Juist doordat het algemeen niveau van de hele ATS map minder van niveau verschilt dan bij ETS2 vind ik ATS fijner. Oude delen van ETS2 zijn best wel om te huilen eigenlijk.
toon volledige bericht
Oude delen in ETS2 zijn inderdaad om te janken.
ATS is een jonger spel en zelfs de oudste deeltes van ATS zijn beter dan ETS2 oude delen.
Nederland, België, UK, Tjechië, polen moeten nog eens aangepakt worden.
Maar Duitsland, italië, Spanje, Portugal Oostenrijk en zelfs scandinavië is gewoon prima.

Ik ben alleen geen fan van de trailers in ATS, draaicircel van een olifant.
Maar goed, neemt niet weg dat je in ATS lekker kunt rijden.

Ik rij ETS2 meer vanwege het herkennen van diverse wegen, boarden en steden omdat ik in real life ook van Spanje tot aan noorwegen ben geweest met de auto ;)
Amerika ben ik nog nooit geweest en de kans is ook heel klein ;)
Ik vlieg niet haha

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grappig, ik vind ATS dus helemaal geen donder aan. Ja het ziet er mooier uit, maar ik vind de vrachtwagens voor geen meter rijden, ik heb het idee dat de vrachtwagens veel trager zijn ongeacht het vermogen, draaicirkel ter grootte van de maan en het rijd gewoon niet realistisch in mijn ogen. In ETS2 moet je gewoon Promods hebben, dat lost alle doffe ellende in de Benelux en UK op :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 19-01-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:15
lord_fh schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:29:
Ik heb vanochtend mijn r9 280x vervangen voor een rx470 gaming 4gb, maar alles is relatief donker. Beeld is veeeel donkerder dan eerst met dezelfde instellingen, meer mensen dit gehad ? Ik weet ook niet goed hoe ik dit moet verbeteren want debk dat contrast ofzo hoog staat, maar in ets kan e alleen de helderheid aanpassen en dan wordt het een vaag geheel
Weet niet specifiek iets over deze videokaart, maar heb veel verschil gemerkt tussen het aansluiten van monitoren met HDMI en DisplayPort. Bij HDMI is het zwart niet echt zwart en dus vaak lichter. Maar verder zou ik het niet weten.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 03:05
JPD68 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Weet niet specifiek iets over deze videokaart, maar heb veel verschil gemerkt tussen het aansluiten van monitoren met HDMI en DisplayPort. Bij HDMI is het zwart niet echt zwart en dus vaak lichter. Maar verder zou ik het niet weten.
ETS2 spelen in HDR mode maakt alles veel mooier en in het donker is het nu veel lichter.

Investeer in een echte game TV zodat je HDR kan instellen het is echt de moeite waard.

Ik heb de LG C1 4K 120 hertz gekocht in de aanbieding hij was 700€ afgeprijsd. Nu moet je denk ik voor de C2 gaan,

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

mmxmmx schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:51:
[...]

ETS2 spelen in HDR mode maakt alles veel mooier en in het donker is het nu veel lichter.

Investeer in een echte game TV zodat je HDR kan instellen het is echt de moeite waard.

Ik heb de LG C1 4K 120 hertz gekocht in de aanbieding hij was 700€ afgeprijsd. Nu moet je denk ik voor de C2 gaan,
Ik heb een 4k hdr monitor, zal is kijken of ik ets in hdr kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
mmxmmx schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Nah, dan heb ik er 3 nodig en een hele dikke videokaart, dat gaat de budgetcommissie niet goedkeuren. Speel nu met 3 monitoren, mooie wijde blik. Vind het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Wie heeft er een goede v8 sound voor de nieuwe R serie scania???

[ Voor 70% gewijzigd door lord_fh op 22-01-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je jezelf verhuisd naar een franse garage? Volgens mij krijg je het kenteken van het land waar jou default garage staat.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Maasluip schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:38:
Heb je jezelf verhuisd naar een franse garage? Volgens mij krijg je het kenteken van het land waar jou default garage staat.
Daar kwam ik idd achter haha, geen idee hoe maar dat was gebeurd inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-05 14:19

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:04:
Wie heeft er een goede v8 sound voor de nieuwe R serie scania???
Ik gebruik die van Kriechbaum, oa voor de nieuwe R en S, maar de Mod is open dus je kan de vrachtwagen/motor toevoegen die je wil …

- Euro Truck Simulator 2 V8 NG & L6 engine sound 4.0 patch 1.45
YouTube: Euro Truck Simulator 2 V8 NG & L6 engine sound 4.0 patch 1.45

Het is een Stock Sound dus geen open pijp ofzo,
De sound is opgenomen van een echte Scania V8

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Chantal_NL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Ik gebruik die van Kriechbaum, oa voor de nieuwe R en S, maar de Mod is open dus je kan de vrachtwagen/motor toevoegen die je wil …

- Euro Truck Simulator 2 V8 NG & L6 engine sound 4.0 patch 1.45
YouTube: Euro Truck Simulator 2 V8 NG & L6 engine sound 4.0 patch 1.45

Het is een Stock Sound dus geen open pijp ofzo,
De sound is opgenomen van een echte Scania V8
Thanks! ik leefde nog in de veronderstellling dat Kriechbaum meer voor ATS bezig was... goed om te zien dat dat niet (meer) zo is. ik ga er vanavond eens naar koekeloeren !!! openpijp is inderdaar leuk, maar een meer realistisch geluid net zo, als het maar niet het stnadaard stofzuiger geluid van ETS is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:03:
[...]
Thanks! ik leefde nog in de veronderstellling dat Kriechbaum meer voor ATS bezig was... goed om te zien dat dat niet (meer) zo is. ik ga er vanavond eens naar koekeloeren !!! openpijp is inderdaar leuk, maar een meer realistisch geluid net zo, als het maar niet het stnadaard stofzuiger geluid van ETS is :)
Die standaard stofzuiger is idd niets 🤣

Mijn voorkeur is ook een v8 stock sound en ik vind deze best wel realistisch

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

vanavond maar eens testen, gisteren liep ETS vast bij opstart, crashte windows en daarna na herstart waren al mn grafische instellingen in ETS op het laagst.... en ik blijf met die helderheid kloten. Hopelijk snel weer genieten van het rondcruisen ! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mmxmmx
Mijn langste rit tot nu toe en zonder schade :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/txNbBqk/langerit.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
mmxmmx schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:42:

[Afbeelding]
Wauw en level 870 is ook best aardig 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mmxmmx schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:42:

[Afbeelding]
Ik dacht dat ik ver was met Level 278 maar level 870. Hoeveel uur is dat wel niet?

Mijn langste rit was ook een mega rit maar dat kan helaas niet meer nu Russian Open Spaces er niet meer is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WyHaILe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
CyberCow schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:06:
[...]

Ik dacht dat ik ver was met Level 278 maar level 870. Hoeveel uur is dat wel niet?

Mijn langste rit was ook een mega rit maar dat kan helaas niet meer nu Russian Open Spaces er niet meer is.
[Afbeelding]
Speel nu 3 jaar denk ik maar pin me der niet op vast :)
Speel elke dag ongeveer 3 uurtjes maar dan moet ik me wel los rukken van YouTube.

Wil zo graag een Map DLC eerst al corona en toen die oorlog ik baal er echt van.

Waar kan ik zien hoeveel uur ik gespeeld heb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
mmxmmx schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Speel elke dag ongeveer 3 uurtjes maar dan moet ik me wel los rukken van YouTube.

Wil zo graag een Map DLC eerst al corona en toen die oorlog ik baal er echt van.

Steam houdt dat bij volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmxmmx schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Je kan dat zien bij Steam als je het spel aanklikt zonder te starten. En je kan het in het spel zien per profiel in het hoofdmenu op voortgang te klikken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G9NfEZE.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmxmmx
CyberCow schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Je kan dat zien bij Steam als je het spel aanklikt zonder te starten. En je kan het in het spel zien per profiel in het hoofdmenu op voortgang te klikken.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wybYs5LT/Naamloos.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Interessant artikel over schade in racegames en sims. Dit zal ook wel spelen voor ATS en ETS denk ik. Ik heb ooit aan racegames gewerkt en daar mochten we redelijk ver gaan mits de survival cell maar intact bleef. Het lijkt er wel op dat fabrikanten hier bij straatautos (consumentenproducten) wat strenger mee zijn dan bij racewagens.

https://jalopnik.com/why-...loper-explains-1850060288

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Sweet Valentine Event

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg-1z_DpZPhRkg-6iqFdOiUzrmBDWuOx9DWxe4JsPjq_cxNs-d9rtaO198_s121d7IbU_3zGTT1X9l31eYtA26OD1xyMiyy58mmf6Iry5u771GP3LHUxNi71h81EK0-ED-OUApGiqtzCQO6Rb0N_3PuEWL6K1vLh_asZSqFIRSwMs6NZX26prCsjaY0/w640-h110/wotr_header_ATS&ETS2_Sweet_Valentine_WoTr_Event.jpg

Er is weer een nieuw event, ik vind het altijd wel leuk om mee te doen
Je persoonlijke doel is 14 ritjes van minimaal 100 Km, dit kan in ETS2 en in ATS

Voor wie er ook meedoet ... Succes :)

Bron: https://blog.scssoft.com/
Meer info: https://www.worldoftrucks.com/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik doe ook wel weer mee, zijn eigenlijk de enige ritjes die ik nog doe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Chantal_NL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:02:

Sweet Valentine Event

[Afbeelding]

Er is weer een nieuw event, ik vind het altijd wel leuk om mee te doen
Je persoonlijke doel is 14 ritjes van minimaal 100 Km, dit kan in ETS2 en in ATS

Voor wie er ook meedoet ... Succes :)

Bron: https://blog.scssoft.com/
Meer info: https://www.worldoftrucks.com/en/
Net op tijd, had mijn persoonlijke missie om Balkan Explorer te worden net afgerond... nu op weg om Baltic Tourist te worden. Kan het dus mooi combineren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben met valentijnscadeau's onderweg naar Letland en heb een stukje omgereden in Berlijn omdat daar vast een mooi fotopunt is, maar hoe kom ik daar? Alle wegen die kant op hebben van die barrières en op de map staat ook niks :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C6ECE6GeptXmPMWMsDiTxSIwk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMj97RhuwlfdDZRn7HhDetQh.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:35
Marzman schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:39:
Ik ben met valentijnscadeau's onderweg naar Letland en heb een stukje omgereden in Berlijn omdat daar vast een mooi fotopunt is, maar hoe kom ik daar? Alle wegen die kant op hebben van die barrières en op de map staat ook niks :p

[Afbeelding]
Ik heb al een tijdje niet in ETS2 gereden, maar bij ATS is het zo, dat een fotopunt ook wel eens verderop op de kaart staat, op een plek waar je niet bij kunt, maar als je er in de buurt van bent, zodat je wel een field-of-view heb richting het punt (bij vrij kijken) en je richt in fotomodus je camera op dat punt, dan zie je dat je toch een foto kunt maken, de cameracirkel licht dan goudgeel gekleurd op. Bij ATS was er bijvoorbeeld in Seattle een fotopunt van een wolkenkrabber in de verte, waar je niet in de buurt van kunt komen, maar in Photomodus wel in je lens kon krijgen vanaf een snelweg langs het district.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@FairPCsPlease ah, het is iets nieuws :) Ik dacht dat het hetzelfde was als de uitkijkpunten dat ik er moest parkeren en mijn motor uitzetten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:23:
@FairPCsPlease ah, het is iets nieuws :) Ik dacht dat het hetzelfde was als de uitkijkpunten dat ik er moest parkeren en mijn motor uitzetten.
De nieuwe feature heet "Photo Trophies", kwam met update 1.46 en wordt hier uitgelegd: https://blog.scssoft.com/...s-146-update-gallery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 15:34

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Hebben meer mensen last van dat Promods crashed met huidige update voor de valentijns content. Als ik zonder Promods laad werkt het wel. Mocht het idd promods zijn dan hoop ik dat er binnenkort een patch komt. Tot die tijd maar even zonder rijden dan.

[ Voor 45% gewijzigd door MR_VIPER op 12-02-2023 14:24 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

SWEET VALENTINE PROGRESS - COMPLETED!

Afbeeldingslocatie: https://www.worldoftrucks.com/img/delivery_events/delivery_event_valentin23_community.jpg

Het doel van 500.000 ritjes van de community is gehaald !!
Zie: https://www.worldoftrucks.com/en/
Daar kan je ook je reward(s) claimen

Zelf heb ik ondertussen ook mijn 14 ritjes compleet :)
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2002449096856632153/7EA578630704BB8C729676B7F7D7F2E225A99AB5/?imw=2048&imh=1152&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true
De rode kleur van mijn Red Passion past ook nog wel aardig bij de Valentijn trailer❤️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:23:
Hebben meer mensen last van dat Promods crashed met huidige update voor de valentijns content. Als ik zonder Promods laad werkt het wel. Mocht het idd promods zijn dan hoop ik dat er binnenkort een patch komt. Tot die tijd maar even zonder rijden dan.
Met ProMods kan je de meeste van de externe opdrachten niet voltooien. Die kan je beter in de standaard map doen omdat met mods een eindbestemming wel eens op een ander plek zit en kan je de rit niet voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

CyberCow schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:13:
[...]

Met ProMods kan je de meeste van de externe opdrachten niet voltooien. Die kan je beter in de standaard map doen omdat met mods een eindbestemming wel eens op een ander plek zit en kan je de rit niet voltooien.
Het event maakt me niet zoveel uit. Ik krijg nu de game niet opgestart met Promods met de laatste versie update die ze hebben gedaan om het event mogelijk te maken. Ik ga gewoon nog tijdje wachten. Tot die tijd dan promods even uitzetten.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Na een lange onderbreking weer met ATS bezig. Ik had altijd meer met ETS2 maar nu opnieuw begonnen met ATS en had nu zoiets van wow! Put the pedal to the medal, cruise control aan met een Country station op de radio en gaan.

Om het allemaal wat eenvoudiger onderhoudbaar te houden heb ik voor mezelf 3 regels gesteld:
  • geen bankleningen
  • geen map uitbreidingen, alleen DLC's
  • alleen mods uit de Steam workshop
Met dit rijtje aan workshop mods is het erg aangenaam geworden.
Vooral de GTA mods zijn cool met hun snerpende gierende motoren.
  • Dynamic Truck Parking
  • GTA V Classic Traffic Pack
  • GTA V Traffic Pack
  • Lower probability for Weight Stations
  • Munical Police Traffic Pack
  • Original SCS trailers in traffic
  • Real Companies, gas stations & Billboards
  • Real Worlds Billboards
  • Real World Signs & Logo's
  • Realistic Bus Companies
  • Realistic Rain
  • Sound Fixes Pack
  • SCS Companies Traffic Pack
  • SCS Stock Company Vans
  • SiSL's Trailer Pack USA
Meer tips voor must have mods zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l7Vuo60SVU81R3mFv4bV8W3zgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTFMWS8RqSgoJo0vnZBjMslI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Ja soundmods van Zeemods, realistischer geluid krijg je niet, zijn helaas wel betaalde mods maar het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:14
Vandaag kwam ik in Laurel in ATS (Montana). Ik vond het op de map al vreemd dat ik geen tankstation zag, maar in het dorp zijn er gewoon 3. 1 niet toegankelijk (RON), en de andere 2 wel toegankelijk maar niet mogelijk om te tanken..
En dan vraag ik me echt af: waarom SCS? Verder bij de groeve aldaar reed ik op de parkeerplaats, knal ik ineens tegen een onzichtbare muur..

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 13-02-2023 20:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmxmmx
Nieuwe GPU Asus Strix 4090 OC.

Max settings op 4K 100 FPS.

Ziet er extreme mooi uit en draait als een zonnetje.

Een aanrader als je dit spel veel speelt

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/r0yYcGPL/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:44:
Vandaag kwam ik in Laurel in ATS (Montana). Ik vond het op de map al vreemd dat ik geen tankstation zag, maar in het dorp zijn er gewoon 3. 1 niet toegankelijk (RON), en de andere 2 wel toegankelijk maar niet mogelijk om te tanken..
En dan vraag ik me echt af: waarom SCS? Verder bij de groeve aldaar reed ik op de parkeerplaats, knal ik ineens tegen een onzichtbare muur..
Die zullen niet voor vrachtauto's zijn geweest ;) Je hebt in ETS2 ook wel tankstations waar je niet kan tanken.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
mmxmmx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:18:
Nieuwe GPU Asus Strix 4090 OC.

Max settings op 4K 100 FPS.

Ziet er extreme mooi uit en draait als een zonnetje.

Een aanrader als je dit spel veel speelt

[Afbeelding]
Daar hoef je geen Asus Strix 4090 OC voor te hebben hoor :p

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
Barfman schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:17:
[...]

Daar hoef je geen Asus Strix 4090 OC voor te hebben hoor :p
>:) Ja kan natuurlijk ook met een ander merk 4090 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

MR_VIPER schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:23:
Ik weet niet of je al een oplossing hebt?

Als het Valentijn Event je helemaal niets kan schelen dan kun je bij ETS2 via de rechtermuisknop naar eigenschappen gaan, dan kun je bij bèta's ook gewoon voor versie 1.46x kiezen, dan krijg je volgens mij een standaard versie van 1.46 maar dan zonder verdere poespas, misschien werkt dat wel
CR2032 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:46:
Na een lange onderbreking weer met ATS bezig. Ik had altijd meer met ETS2 maar nu opnieuw begonnen met ATS en had nu zoiets van wow! Put the pedal to the medal, cruise control aan met een Country station op de radio en gaan.

Om het allemaal wat eenvoudiger onderhoudbaar te houden heb ik voor mezelf 3 regels gesteld:
  • geen bankleningen
  • geen map uitbreidingen, alleen DLC's
  • alleen mods uit de Steam workshop
Met dit rijtje aan workshop mods is het erg aangenaam geworden.
Vooral de GTA mods zijn cool met hun snerpende gierende motoren.
  • Dynamic Truck Parking
  • GTA V Classic Traffic Pack
  • GTA V Traffic Pack
  • Lower probability for Weight Stations
  • Munical Police Traffic Pack
  • Original SCS trailers in traffic
  • Real Companies, gas stations & Billboards
  • Real Worlds Billboards
  • Real World Signs & Logo's
  • Realistic Bus Companies
  • Realistic Rain
  • Sound Fixes Pack
  • SCS Companies Traffic Pack
  • SCS Stock Company Vans
  • SiSL's Trailer Pack USA
Meer tips voor must have mods zijn welkom!

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik zie dat je alleen mods uit de Workshop wil, maar ik zie ook aan je lijstje dat je wel van realistische mods houd, het motorgeluid is dan het allerbelangrijkste (is geen feit maar mijn mening ;) ) en ik weet niet of je een uitzondering wil maken en toch 1 mod wil gebruiken die niet in de workshop staat?

Ik speel meer ETS2 dan ATS maar ik gebruik als ik ATS speel de Engine Sound Pack van Kriechbaum
Zie: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=201930
Deze kan ik je wel aanraden ...

Geen idee of Zeemods of deze reralistischer is, ik heb geen ervaring met de echte Amerikaanse motoren, deze mod is iig wel gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Gewoon ff een tip :

Disable colour feedback in het stuur menu als je RGB uit gaat tijdens ETS2 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 15:31
mmxmmx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:59:
[...]

Ray tracing "on"

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
ETS2 heeft geen RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 15:31
Weet ik ;)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Chantal_NL schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Ik zie dat je alleen mods uit de Workshop wil, maar ik zie ook aan je lijstje dat je wel van realistische mods houd, het motorgeluid is dan het allerbelangrijkste (is geen feit maar mijn mening ;) ) en ik weet niet of je een uitzondering wil maken en toch 1 mod wil gebruiken die niet in de workshop staat?

Ik speel meer ETS2 dan ATS maar ik gebruik als ik ATS speel de Engine Sound Pack van Kriechbaum
Zie: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=201930
Deze kan ik je wel aanraden ...
Ik heb liever geen mods meer buiten de workshop voor het gemak. Ik had vroeger ProMods, Jazzycat en nog veel meer losse mods en na een update bleef je handmatig bezig. Helemaal als iets niet goed werkte.

De Sound Fixes Pack mod uit de workshop is ook een hele fijne en krijgt vaak updates zonder omkijken.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=830663438

De Peterbilt is nog steeds mijn favoriete truck. Kan het nog Amerikaanser? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTOQ9v01q9V7AXVr9WAPR_qFNf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSfMbnAMGiAmsZHN0lkz5rrA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:56
CR2032 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:18:
[...]

[Afbeelding]
Kenworth K100 Cabover :9~ Inclusief de Bejaardenbeugel voorop natuurlijk. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcT3E7-8x6Jf9uDQ_HDoH2Mrw_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2uSo58TsDwOXR8NeEegx2f4.jpg?f=fotoalbum_large

The S in IOT stands for security.

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

CR2032 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Ik heb liever geen mods meer buiten de workshop voor het gemak. Ik had vroeger ProMods, Jazzycat en nog veel meer losse mods en na een update bleef je handmatig bezig. Helemaal als iets niet goed werkte.

De Sound Fixes Pack mod uit de workshop is ook een hele fijne en krijgt vaak updates zonder omkijken.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=830663438

[Afbeelding]
Ja dat snap ik wel, automatische updates is wel makkelijker
Ik wist ook niet dat er in de ATS versie van die Sound Fixes Pack ook een Engine Sound zit

Die Peterbilt en vooral met neus is idd behoorlijk Amerikaans👍

Bij die moderne truck wil ik altijd zo weinig mogelijk chrome gebruiken (is gewoon mijn smaak niet)
Maar bij deze classic trucks moet het gewoon veel chrome zijn en dan vind ik het wel mooi

Misschien moet ik mijn Western Star maar eens inruilen ...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind ze ook wel mooi, maar als ik er in zit vind ik het niks, daarom rijdt ik meestal met de Freightliner. In ETS2 weer naar een Scania geswitched omdat ik me ging storen aan het geluid van de DAF (het is soort tractorgeluid :p , geen kritiek op SCS trouwens misschien klinkt die gewoon echt zo). Alleen het dashboard van de Scania vind ik zo slecht leesbaar.

Ik denk dat ik een Harley ook zo beu zou zijn om dezelfde redenen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

In ATS vind ik dat je de spiegels slecht kan zien, maar mijn voorkeur is ETS2 en dan bijna altijd in een Scania, mijn vader heeft altijd Scania gereden (en ik ben heel veel meegereden)

Ik wil SCS ook geen kritiek geven, ik vind het super dat de game zo goed onderhouden wordt en updates krijgt, maar de meeste motoren klinken als stofzuigers, als ik maar 1 mod zou mogen gebruiken is dat de Engine Sound van Kriechbaum (dan bouw ik daar zelf wel de nieuwe motoren in 😁)

Ze zijn van SCS wel vorige maand bij Scania geweest, oa om geluid op te nemen…
Zie: https://blog.scssoft.com/...ania-demo-centre.html?m=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
tup61 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb een paar maand geleden ATS weer geinstalleerd en meteen alle nog ontbrekende DLC gekocht (de laatste vier, denk ik, nog voor Texas). Was helemaal enthousiast en ging er echt voor. Maar het viel me bitter tegen... Voor mijn gevoel was het 90% snelweg door kale landschappen. De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat. Het is allemaal één pot nat. Ik had gehoopt op meer kleine wegen, afwisselend landschap, sowieso meer bomen en bergen, maar nee.... de ene woestijn na de andere. En de ene snelweg na de andere. Het viel me allemaal zo tegen dat ik ATS nauwelijks meer spel en ook totaal geen behoefte heb aan Texas. Sowieso moet ik zeggen dat die promo-filmpjes er altijd top uitzien maar als je gewoon rondrijdt (wat de bedoeling is van het spel, lijkt mij) zie je gewoon bar weinig van al 'het moois'. Dan blijkt zo'n promo alleen maar de mooiste 2% van het totaal te laten zien. 2% die je in de praktijk nooit (zo) ziet. Nee, dat was een zware tegenvaller...
Hellemaal mee eens Ik heb het 1 dag gespeeld en ging snel terug naar ETS2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Tsja, je kan het SCS moeilijk kwalijk nemen dat Texas niet meer bergen of bomen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:40
Even als tip: ATS is in sale op steam.
Ik wou het kopen met de bijhorende packs maar krijg een foutmelding dat er nog iets mis is met een vorige aankoop dus hij breekt telkens weer mijn bestelling/betaling af. Vrij bizar.

Manier van Steam om te zeggen, nee hou je geld maar bij? 😁😅

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
mmxmmx schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:28:
[...]

Hellemaal mee eens Ik heb het 1 dag gespeeld en ging snel terug naar ETS2.
Bepaald niet mee eens. :) De variatie in de DLC's in ATS is goed gedaan. Texas blijft natuurlijk Texas met veel rechtoe rechtaan Interstates. Zou vreemd zijn als dat anders was. Ga naar Idaho, Oregon of New Mexico voor kleine wegen, scherpe bochten en steile kliffen.

Wat ik vooral leuk vind aan ATS zijn naast de prachtige trucks, de extra lange opleggers, de vlaggen, etc.
Het is de USA, dus alles is Big.

ETS2 blijft leuk, de afwisseling met ATS erbij maakt alles nog leuker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPLpYFLY2fMiy2Eva3UwGNmdU-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FD1ravA5jBOPkwoqaEi51uX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3EJOM0dfUoniXYN9mSBwvkiEXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltWedStoR3mgfzCp0XlUGw3R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Is het inmiddels wel mogelijk om de GPS "extern" te doen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind ETS2 ook toffer. De VS is misschien gewoon te modern. Geen wegen die de natuur volgen, maar alles recht. De trucks zijn mooi, maar ermee rijden vind ik ook niks. Alleen de cascadia daar rijdt ik graag mee. Net als een Harley, ook mooi maar een Honda is beter, een Mustang, mooi maar een Focus RS is sneller met minder liters en PK's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
vso schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:07:
Is het inmiddels wel mogelijk om de GPS "extern" te doen ?
Ja hoor er zijn diverse losse GPS-en die werken. Ook bij truck mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Marzman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:15:
Ik vind ETS2 ook toffer. De VS is misschien gewoon te modern. Geen wegen die de natuur volgen, maar alles recht. De trucks zijn mooi, maar ermee rijden vind ik ook niks. Alleen de cascadia daar rijdt ik graag mee. Net als een Harley, ook mooi maar een Honda is beter, een Mustang, mooi maar een Focus RS is sneller met minder liters en PK's.
Alles recht :? In een aantal staten heb je hele stukken door valleien, langs rivieren. Wel een kwestie van DLC's kopen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@JPD68 Ik heb alle DLC's :) De laatste die ik wel goed vond was Colorado dacht ik. Maar je mag een andere mening hebben natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 01-03-2023 10:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 12:28

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

nu windows 11 er op maar ik kan mods niet meer aan passen ook al heb ik winrar + 7zip op mijn pc.

merk ook dat files er anders uit zien maar wat vergeet ik ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWAuRhjz6zKy32dNp9sxlVm5PuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvlXtnq8dZ6itXxkvUM5rIF7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt_LXbktb6tXJu2I8DC6JmFxsZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/256m0vALmaQVaRzbtKkJRPxv.png?f=fotoalbum_large
mmxmmx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:59:
[...]

haha

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Je probeert een .sii file te openen met 7-zip, maar dat moet je doen met een text editor
Je kan een text editor in 7-zip koppelen in 7-zip opties --> applicaties of je pakt het .scs bestand eerst uit en open je de .sii file met een text editor, daarna opslaan en de boel weer inpakken met de extentie .zip of .scs

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Barfman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:17:
Je probeert een .sii file te openen met 7-zip, maar dat moet je doen met een text editor
Je kan een text editor in 7-zip koppelen in 7-zip opties --> applicaties of je pakt het .scs bestand eerst uit en open je de .sii file met een text editor, daarna opslaan en de boel weer inpakken met de extentie .zip of .scs
oke zal eens kijken wel text editor moet hebben.

wand eerst was al tijd logo met kladblok met tandwieltje er op

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Motaro schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:37:
[...]
oke zal eens kijken wel text editor moet hebben.

wand eerst was al tijd logo met kladblok met tandwieltje er op
Ik heb al een tijd Windows 11, en naar mijn idee zit Kladblok daar standaard in,
Je kan ook altijd Notepad++ downloaden (deze gebruik ik altijd naast Kladblok)
https://notepad-plus-plus.org/downloads/
JPD68 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Ja hoor er zijn diverse losse GPS-en die werken. Ook bij truck mods.
Dit lijkt mij wel interessant, ik zal daar eens naar kijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Marzman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:25:
@JPD68 Ik heb alle DLC's :) De laatste die ik wel goed vond was Colorado dacht ik. Maar je mag een andere mening hebben natuurlijk.
Ik rij in ATS voor de rustige omgeving, dus dan is een rechte weg ook prima. Maar het klopt dat de laatste 2 DLC's iets spannender hadden gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

jbbrans

Ik zit al een tijd te stoeien met de zichtbaarheid in ETS2. Zeker met de schemering zijn er momenten dat het beeld veel te donker is en ik nauwelijks de weg of ander verkeer kan onderscheiden.

Ik heb in de settings alles op max staan, behalve helderheid (anders is het overdag weer overbelicht)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejVZ3YRECYW1Btbb8xPeql6SUN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKmOc1cuJYwCBwQGgEFmPeEB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qu6b404QFlQChpMwKrG3qAHh50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PJ7XoE85pFq2jkk6HZ60zMz.jpg?f=fotoalbum_tile

En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_TO7piMfa9ZEw7Jlyq4w0QD6MY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfpNPJJMXdQHxYcpwGAOctm8.jpg?f=fotoalbum_large

En met groot licht aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqUMiWMTPkY6ye0u2dKJzqXhbEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKfDfFPpaoeOcOcbaiCbX7ft.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het met extra verlichting op de truck geprobeerd, maar meer gaat niet.
Is er een instelling die ik moet veranderen om de verlichting meer zijn werk te laten doen?

PS. nu ik er een 4090 videokaart in heb zitten is mijn processor weer de grote flessehals.
In sommige gebieden >110fps, maar in bepaalde (nieuwere dlc) steden ongeveer 50fps.
GPU lijkt voor 100% gebruikt maar het afgenomen vermogen en de temperatuur zegt ~75%.
Single core gebruik in slechte gebieden is 50-85% met een 5800X3D.

[ Voor 7% gewijzigd door jbbrans op 02-03-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
jbbrans schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:48:
Ik zit al een tijd te stoeien met de zichtbaarheid in ETS2. Zeker met de schemering zijn er momenten dat het beeld veel te donker is en ik nauwelijks de weg of ander verkeer kan onderscheiden.

Ik heb in de settings alles op max staan, behalve helderheid (anders is het overdag weer overbelicht)
[Afbeelding][Afbeelding]

En dit is het resultaat:
[Afbeelding]

En met groot licht aan:
[Afbeelding]

Is er een instelling die ik moet veranderen om de verlichting meer zijn werk te laten doen?

PS. nu ik er een 4090 videokaart in heb zitten is mijn processor weer de grote flessehals.
In sommige gebieden >110fps, maar in bepaalde (nieuwere dlc) steden ongeveer 50fps.
GPU lijkt voor 100% gebruikt maar het afgenomen vermogen en de temperatuur zegt ~75%.
toon volledige bericht
Heb al een tijdje niet meer gespeeld maar ik deed altijd kleurencorrectie vinkje uit en dan de helderheid in het midden, dan was het bij mij wel accuraat/normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx

[Afbeelding][Afbeelding]

En dit is het resultaat:
[Afbeelding]

En met groot licht aan:
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Wat voor CPU heb je dan ?
Mijn Intel 10900K gaat niet over de 11% gebruik heen en mijn 4090 OC zit meestal op 100%.
Heb je wel grootlicht aan ? Zal wel maar vraag het tog ff :)

Iemand een idee waar die update vandaag voor was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

mmxmmx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Wat voor CPU heb je dan ?
Mijn Intel 10900K gaat niet over de 11% gebruik heen en mijn 4090 OC zit meestal op 100%.
Heb je wel grootlicht aan ? Zal wel maar vraag het tog ff :)

Iemand een idee waar die update vandaag voor was ?
Ik heb een Amd ryzen 5800x3d en het gaat om de meest gebruikte core. Ook draai ik op triple screen 5840x1080 plus een extra scherm voor een Dashboard.

Ja ik heb groot licht aan en een stuk of 8 extra lampen voor de grille en op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
jbbrans schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 02:36:
[...]

Ik heb een Amd ryzen 5800x3d en het gaat om de meest gebruikte core. Ook draai ik op triple screen 5840x1080 plus een extra scherm voor een Dashboard.

Ja ik heb groot licht aan en een stuk of 8 extra lampen voor de grille en op het dak.
Ja bij mij word ook maar 1 core gebruikt ik hoop dat ze dat nog eens gaan veranderen.
Je heb een goede CPU dus ja .

Heb op mijn Scania ook alle verlichting die maar mogelijk is er op gezet :+

Wat bij mij de nacht echt veel helderder maakt is HDR Ik wil nooit meer anders.

Ik kan iedereen de LG C1 55inch 4K 120 hertz Oled TV aanraden je hebt nu het C2 model.
Daardoor heb ik de C1 heel goedkoop op de kop weten te tikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

alles werkt weer en wat klus om all mods te vinden na dat ik vergeten was backup te maken van al mijn mods toen over ging naar new cpu + mobo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxzvnEZrcNY8E6HWYKgDZBuWdps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6tGSjmgu37jGOc4KSteIYQS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRfn1fhGEPDxbJ2Q0nPN9w57SQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L7ydDnfeW3OZpOL8cCc3fS7Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysSheF4Q0dCK6qtORBgLhd5DILQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q86Yf2hPd4uIzsF8kExYTeei.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLw4qIfC99owNhiCUGpat5u-MBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wnFjvon8iK0ZzPPyuh4Jcr7w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jokK5Qfg8dBa8bhhMBW4Cx12lyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/to2XVaxkI5tqwmy3YaY9wdwS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

[Afbeelding][Afbeelding]

En dit is het resultaat:
[Afbeelding]

En met groot licht aan:
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Het kan ook een mod zijn die hiervoor zorgt. Is dit een vanilla profiel?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk ook een oude mod, ze hebben een paar versies terug de belichting veranderd zodat het spel er minder cartoony uitziet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Chantal_NL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:08:

SWEET VALENTINE PROGRESS - COMPLETED!

[Afbeelding]

Het doel van 500.000 ritjes van de community is gehaald !!
Zie: https://www.worldoftrucks.com/en/
Daar kan je ook je reward(s) claimen

Zelf heb ik ondertussen ook mijn 14 ritjes compleet :)
[Afbeelding]
De rode kleur van mijn Red Passion past ook nog wel aardig bij de Valentijn trailer❤️
Toevallig een link naar deze skin ?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:09:
[...]
Toevallig een link naar deze skin ?!
Jazeker, is 1 van mijn favoriete skins 😄

Dit is de Red Passion Skin van DaStig
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=261455

Rood is ook mijn lievelingskleur …
De trailer is van het Sweet Valentine Event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Marzman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:14:
Ik denk ook een oude mod, ze hebben een paar versies terug de belichting veranderd zodat het spel er minder cartoony uitziet.
Het was inderdaad een aantal mods, die de diverse omgevingstextures verbeterde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Zo, ik heb ATS ook maar gekocht.
Begonnen met de basisversie om te kijken of die mij bevalt en dan wacht ik wel even tot hij terug in sale is voor de eventuele packs.
Was ETS2 al een tijdje beu dus ben benieuwd of dit verfrissend kan zijn :p

Zijn er trouwens nog must-have mods? (liefst via steamstore)

[ Voor 11% gewijzigd door Moechy op 11-03-2023 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
Moechy schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:28:
Begonnen met de basisversie om te kijken of die mij bevalt en dan wacht ik wel even tot hij terug in sale is voor de eventuele packs.

Volgens de site Steamdb begint de spring sale op 16 maart. Ben zelf ook van plan om wat uitbreidingen voor Ets2 en Ats te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moechy
Even snel een Quick job met ploegen gedaan, de boer had ze snel nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I35VXakhdMfPMpAqkbe3sagbP58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Fscftv2mWjBY9MMWNsQGIet.png?f=fotoalbum_large

Zelf een truck gekocht, eerste job en meteen gespot door een truckspotter ;p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B8nuUv-ZOxuW6Z0iHf1shSLAgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPdzBgbAT998r0RQJIHY12Bx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rvhnIO45EvNXPy8o8jaqRcUXuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WffDFiLEVunPWFANoARPXDxc.png?f=fotoalbum_large

Die frontdraaiende trailers zijn wel vet.
Rijdt compleet anders dan een normale dieplader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Voorlopig nog geen sale op steam.
Nog even geduld.
ATS bevalt me wel.
Af en toe een "fotochallenge". Zo had ik gisteren die bigfoottouristshop.
Enige nadeel dat ik momenteel ondervind is dat je vaak dezelfde wegen krijgt in opdrachten. (Ik probeer steeds naar onontdekte steden te gaan en liefst op een kleine "uitdagende" weg. Dit had je iets meer op ETS2 maar ligt natuurlijk ook gewoon aan de layout van de VS.
Ben wel benieuw naar de andere staten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Moechy schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:00:
Voorlopig nog geen sale op steam.
Nog even geduld.
ATS bevalt me wel.
Af en toe een "fotochallenge". Zo had ik gisteren die bigfoottouristshop.
Enige nadeel dat ik momenteel ondervind is dat je vaak dezelfde wegen krijgt in opdrachten. (Ik probeer steeds naar onontdekte steden te gaan en liefst op een kleine "uitdagende" weg. Dit had je iets meer op ETS2 maar ligt natuurlijk ook gewoon aan de layout van de VS.
Ben wel benieuw naar de andere staten.
Meestal gebruik ik Externe Contracten, je moet dan wel met een World of Trucks profiel zijn ingelogd. De keuze aan opdrachten is dan ruimer en omdat de tijdslimiet anders werkt is het makkelijker om een alternatieve route te kiezen en de achteraf weggetjes te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
JPD68 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Meestal gebruik ik Externe Contracten, je moet dan wel met een World of Trucks profiel zijn ingelogd. De keuze aan opdrachten is dan ruimer en omdat de tijdslimiet anders werkt is het makkelijker om een alternatieve route te kiezen en de achteraf weggetjes te ontdekken.
Die doe ik inderdaad ook soms, nadeel is dat je dan bv niet halverwege weg kan aangezien je dit binnen de "real-time" tijd moet doen.

Welke staten vinden jullie het leukste om in te rijden? (Ik speel nu enkel nog de basegame )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JPD68 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Je kan alleen moeilijker op een ander moment je opdracht afmaken omdat de tijd doorloopt als je computer uit staat. Daarom kies ik ze ook vaak niet.

[edit]wat @Moechy zegt dus :p

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 16-03-2023 09:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Marzman schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Je kan alleen moeilijker op een ander moment je opdracht afmaken omdat de tijd doorloopt als je computer uit staat. Daarom kies ik ze ook vaak niet.

[edit]wat @Moechy zegt dus :p
Klopt, voor mij is dat niet zo'n probleem, ik speel altijd tussen de 1-2 uur per keer dus kies opdrachten uit die ik binnen die tijd kan voltooien. Wat kortere ritten dus (<1200 KM of 750 mi) maar gezien mijn gezondheid hou ik het niet veel langer vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Moechy schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:32:

Welke staten vinden jullie het leukste om in te rijden? (Ik speel nu enkel nog de basegame )
Ik vind zelf Washington mooi om te rijden omdat er zoveel bos is, vooral richting de kust (de Pacific North West) en dat sluit ook mooi aan op de bossen die er ook zijn in Oregon. Verder is Colorado mooi vanwege de bergen in het westen van de staat, die zich ook uitstrekken richting Montana ten noorden daarvan en Idaho ten westen van Colorado. Uitbreiden richting noorden en noordoosten vanaf de base map zou ik dus het meest aanbevelen, tenzij je houdt van uitgestrekte woestijnvlaktes, die vind je juist als je naar het zuidoosten uitbreid (Nevada, New Mexico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
FairPCsPlease schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Ik vind zelf Washington mooi om te rijden omdat er zoveel bos is, vooral richting de kust (de Pacific North West) en dat sluit ook mooi aan op de bossen die er ook zijn in Oregon. Verder is Colorado mooi vanwege de bergen in het westen van de staat, die zich ook uitstrekken richting Montana ten noorden daarvan en Idaho ten westen van Colorado. Uitbreiden richting noorden en noordoosten vanaf de base map zou ik dus het meest aanbevelen, tenzij je houdt van uitgestrekte woestijnvlaktes, die vind je juist als je naar het zuidoosten uitbreid (Nevada, New Mexico).
Bos en smalle kronkelwegen zijn helemaal mijn ding. Als ik de kans heb om zo eentje mee te nemen pas ik de route meestal wel aan.
Ik wacht nog even op de sale maar dan koop ik sowieso beide packs wel denk ik.

Tijdje terug kon je het volledige spel + alle packs kopen voor een kleine 60euro. Helaas werkte steam niet mee en heb ik de aankoop niet kunnen afronden. (Was een probleem met hun betaalsysteem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Ik wil nu toch graag ProMods is proberen. Ik heb het vroeger niet gedaan omdat ik dacht dat mijn pc dat nooit ging trekken, maar ik gok dat dat nu moet lukken.

Waar moet ik rekening mee houden ? ik heb de SoundFix mod (uit steamworkshop) en de "realtraffic density" mod, gaat dat botsen met Promods ? of zijn er meer soorten mods waar ik rekening mee moet houden voor ik dit ga doen ?

Ik heb het idee dat het sowieso een hele operatie is om het goed werkend te krijgen (of vergis ik mij ?) dus ik wil graag zo veel mogelijk van te voren in kunnen schatten haha

in ETS overigens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:46:
Ik wil nu toch graag ProMods is proberen. Ik heb het vroeger niet gedaan omdat ik dacht dat mijn pc dat nooit ging trekken, maar ik gok dat dat nu moet lukken.

Waar moet ik rekening mee houden ? ik heb de SoundFix mod (uit steamworkshop) en de "realtraffic density" mod, gaat dat botsen met Promods ? of zijn er meer soorten mods waar ik rekening mee moet houden voor ik dit ga doen ?

Ik heb het idee dat het sowieso een hele operatie is om het goed werkend te krijgen (of vergis ik mij ?) dus ik wil graag zo veel mogelijk van te voren in kunnen schatten haha

in ETS overigens
Ik speel op een laptoppie en die is uiteraard ook nooit zo krachtig als de meeste desktop/game PC's

Sound Fixes Pack en Real Density Mod werken beide samen met ProMods, maar deze moet je dan wel boven ProMods plaatsen

De volgorde waarin je ProMods en eventuele Add-ons in je mods lijstje staan is ook wel belangrijk
https://promods.net/viewtopic.php?t=29618

Ik weet niet of je ProMods ipv de normale SCS map wil spelen, ik heb zelf een nieuw profiel aangemaakt voor ProMods ... Dan kan je ProMods gewoon ff uit proberen en kiezen in welke map je wil rijden en je kan dan testen welke mods eventueel te zwaar zijn en of ze wel of niet werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moechy
Springsale is gestart! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
lord_fh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:46:

in ETS overigens
Promods is zeker de moeite waard en als je eenmaal de volgorde van de mods goed hebt staan werkt het prima. Voor de realtraffic density geldt dat die volgens mij een behoorlijke impact op de rekenkracht heeft, dus die zou je eventueel kunnen uitschakelen. Ben zelf afgehaakt bij Promods omdat er op dit moment een hele vervelende fout in zit bij de Spaans/Franse grens. De afgelopen weken heb ik mij gefocust op een paar achievements in ETS. Nu de Public Beta van ATS aan het verkennen.

En een nieuw profiel is zeker aan te raden. Of een kopie van je bestaande profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Moechy schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:28:

Bijna level 1000 in ETS2 en aangezien er geen echte maps of verbeteringen zijn ben ik het ook zat.

En ATS is niet wat ik er van verwacht had ik hoop dat jij het wel leuk gaat vinden.

Ik heb trouwen ook al een tijdje terug besloten om niks meer te kopen totdat Russion DLC hit the marked

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
mmxmmx schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Bijna level 1000 in ETS2 en aangezien er geen echte maps of verbeteringen zijn ben ik het ook zat.

En ATS is niet wat ik er van verwacht had ik hoop dat jij het wel leuk gaat vinden.

Ik heb trouwen ook al een tijdje terug besloten om niks meer te kopen totdat Russion DLC hit the marked
ETS2 had ik laatst nog eens aangezwengeld maar na 5 minuutjes terug afgezet.

ATS trekt me wel. Is weer eens iets nieuws en fris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Is er een mod die bij ATS voorkomt dat er een opstopping ontstaat bij weegstations, door vrachtwagens die van de linkerbaan de afslag willen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
jbbrans schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:24:
Is er een mod die bij ATS voorkomt dat er een opstopping ontstaat bij weegstations, door vrachtwagens die van de linkerbaan de afslag willen nemen?
Je zou een trafficmod kunnen proberen waar de AI iets "agressiever" is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Scania 620S V8 6x4 in American Truck Simulator 1.46

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Scania in American Truck Simulator - Zwaar Transport [ATS 1.46] 🇺🇸

Ik begrijp dat de echte ATS / Amerikaanse Trucks liefhebbers dit niets vinden,
Maar ik vind het wel leuk om met een ETS2 Scania in ATS te rijden 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPD68
Chantal_NL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:06:

Scania 620S V8 6x4 in American Truck Simulator 1.46

[YouTube: Scania in American Truck Simulator - Zwaar Transport [ATS 1.46] 🇺🇸]
Ik begrijp dat de echte ATS / Amerikaanse Trucks liefhebbers dit niets vinden,
Maar ik vind het wel leuk om met een ETS2 Scania in ATS te rijden 😀
Rijdt vast beter dan die ellendig lange Amerikaanse Trucks...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Moechy schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:53:
[...]

ETS2 had ik laatst nog eens aangezwengeld maar na 5 minuutjes terug afgezet.

ATS trekt me wel. Is weer eens iets nieuws en fris
Hier hetzelfde. ATS sinds kort helemaal herontdekt. Nu er veel meer DLC maps zijn is het veel leuker en gevarieerder geworden. Met meer variatie in trucks, van glimmend veel chroom tot een dikke Mack.

Dit weekeind ook de Colorado map erbij genomen met de Steam Spring Sale.
Volgens een poll op Reddit is deze map de favoriet van veel mensen.

Onderweg naar Colorado met deze American Road Train
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCe7Yhh3nXiprRxtzjnRy-9Q8y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8hR8A89sofuq6eXggQPlMtp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVgju1ih1eiJuyahv0R5d4sGk3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vgcZxqdCkgDTxsKBp2bLhOG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door CR2032 op 20-03-2023 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hier weer de smaak te pakken gekregen van ATS. Montana ook net gekocht in de Steam sale.
En een nieuwe Kenworth T680. Ik zit nog maar op level 17 maar heb nu eindelijk maximale zware trekkracht en heuveloverwinning.

Mooie truck, jammer dat deze niet veel meer in Nederland rondrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0grMsUUlJkEX-4LOo5HMPmoGvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdz3DvXXLskNRHPQWKHW5Vb6.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 144 ... 161 Laatste