Signatures zijn voor boomers.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Wow dat is wel snel. Is er veel veranderd bij versie 1.46? Dan is ook een beetje in te schatten hoe lang het duurt voordat andere mods compatible zijn.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
We waren ook al dik 3 weken bezig, gelukkig gaf SCS dit keer veel voorlooptijdCyberCow schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:01:
[...]
Wow dat is wel snel. Is er veel veranderd bij versie 1.46? Dan is ook een beetje in te schatten hoe lang het duurt voordat andere mods compatible zijn.
Er is niet al te veel veranderd qua map editor, voor ons was de grootste klus de oude Spaanse content (van voor de DLC) er weer in te krijgen en dat netjes samen te smelten met SCS werk.
Na een herinstallatie van Steam en alle games heb ik nu geen problemen meer. Een herinstallatie van alleen ETS 2 hielp niet.jbbrans schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:21:
Ik ben weer wat verder met mijn probleem.
Ondanks dat nu versie 1.46.1.0 uit is, blijft mijn steamversie terug gaan naar 1.45.3.5.
Als ik de file D:\SteamLibrary\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe verwijder en dan valideren doe, dan wordt er een update gedaan van 2.3GB en heb ik de nieuwste versie.
Als ik dan mijn pc afsluit, weer opstart en ets wil opstarten, wordt er een update gedaan van 1.8GB met de 1.45.3.5 versie. Ikmoet dan de exe weer verwijderen en weer update draaien.
Voordat ik kan rijden ben ik 30 minuten verder.
Ik haal nog 65 FPS met alles op max. Dit maakt mij echt blij.
De video kaart word 49 graden op 100% belasting die 4090 koeler op de 4080 is heerlijk.
Heb trouwens 100% van de map ontdekt en zit met smart te wachten op een nieuwe map dlc
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Wat een geweldige videokaart heb je gekocht. Het lijkt mij ook heel mooi om het op die manier te kunnen spelen.mmxmmx schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:15:
Met mijn nieuwe Asus Strix 4080 OC kan ik eindelijk alles op max settings zetten op 4K.
Ik haal nog 65 FPS met alles op max. Dit maakt mij echt blij.
De video kaart word 49 graden op 100% belasting die 4090 koeler op de 4080 is heerlijk.
Heb trouwens 100% van de map ontdekt en zit met smart te wachten op een nieuwe map dlc
Als je alles hebt ontdekt is het rondrijden in map mods dan niets voor jou? Vandaag ook weer een lange rit afgerond een heel eind weg.

Bij mij werd het automagisch geïnstalleerd na aanschaf. De aanschaf zelf werkte dan weer minder soepel (eerst op telefoon, toen maar via pc gedaan)nocila schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:20:
Gisteren Texas DLC gekocht maar wordt niet geïnstalleerd, is er soms iets veranderd met de manier van installeren?
In je steam bieb zou je dlc ook aan en uit kunnen vinken.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb mijn zolder verbouwd en nu na 2 maand kan mijn pc en stuur er eindelijk weer staan
Ik ETS geupdatet, dus nu 1.46. Verder zijn de mods ook geupdatet (ik wacht nog steeds op de RJL update.... maargoed die geeft geen foutmelding)
Enkel, mijn XBS mods MAN F2000 truck geeft in Modlijst aan dat hij niet bruikbaar is (rood), het is de laatste versie (voor 1.45) maar blijkbaar bij 1.46 werkt hij dus niet meer.
Nu is mijn vraag: ik zie mensen op youtube er gewoon nog mee rijden in 1.46.... Weet iemand toevallig of er makkelijk een aanpassing oid te doen is in de files (en hoe) zodat ik hem werkend kan krijgen ? ik speel nu dus niet want dan is mijn hele profiel naar de &*#@#....
Ik ken de XBS mod niet, en ik ben nu niet thuis, maar als het een open mod is kan je kijken in de manifestlord_fh schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:53:
ik heb een "probleem"
Ik heb mijn zolder verbouwd en nu na 2 maand kan mijn pc en stuur er eindelijk weer staan
Ik ETS geupdatet, dus nu 1.46. Verder zijn de mods ook geupdatet (ik wacht nog steeds op de RJL update.... maargoed die geeft geen foutmelding)
Enkel, mijn XBS mods MAN F2000 truck geeft in Modlijst aan dat hij niet bruikbaar is (rood), het is de laatste versie (voor 1.45) maar blijkbaar bij 1.46 werkt hij dus niet meer.
Nu is mijn vraag: ik zie mensen op youtube er gewoon nog mee rijden in 1.46.... Weet iemand toevallig of er makkelijk een aanpassing oid te doen is in de files (en hoe) zodat ik hem werkend kan krijgen ? ik speel nu dus niet want dan is mijn hele profiel naar de &*#@#....
Dan zie je waarschijnlijk
compatible_versions[]: "1.45.*"
Je kan die veranderen naar (of de regel toevoegen)
compatible_versions[]: "1.46.*"
Zo heb ik dat met mijn Mercedes MP5 gedaan,
Hopelijk werkt dit bij deze mod ook
Succes 🤞🏻
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Gisteren nog eens op de XBS mods site gekeken en hij had hem toevallig net geupdatet naar 1.46 haha! dus ik heb gister avond even een half uurtje lekker zitten lopen te rijden in ETSChantal_NL schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:54:
[...]
Ik ken de XBS mod niet, en ik ben nu niet thuis, maar als het een open mod is kan je kijken in de manifest
Dan zie je waarschijnlijk
compatible_versions[]: "1.45.*"
Je kan die veranderen naar (of de regel toevoegen)
compatible_versions[]: "1.46.*"
Zo heb ik dat met mijn Mercedes MP5 gedaan,
Hopelijk werkt dit bij deze mod ook
Succes 🤞🏻
Ja doe alleen maar lange ritten van 1 tonCyberCow schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:51:
[...]
Wat een geweldige videokaart heb je gekocht. Het lijkt mij ook heel mooi om het op die manier te kunnen spelen.
Als je alles hebt ontdekt is het rondrijden in map mods dan niets voor jou? Vandaag ook weer een lange rit afgerond een heel eind weg.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Dat is altijd goed 👍🏻lord_fh schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:28:
[...]
Gisteren nog eens op de XBS mods site gekeken en hij had hem toevallig net geupdatet naar 1.46 haha! dus ik heb gister avond even een half uurtje lekker zitten lopen te rijden in ETS
Ik had die mod ook ff gedownload, het aanpassen werkt, dus dan weet je dat voor de update 1.47
Ik ben 1 x een keer een dag meegereden met een MAN, ik weet het type niet meer maar deze lijkt er wel op, die DAF 95 lijkt mij ook wel mooi om een keer te proberen
Er is ook een nieuwe DLC voor wie graag met tank / bulk opleggers rijd
Feldbinder DLC
https://youtu.be/Pd47uVSL4qg
Bron: https://blog.scssoft.com/...lers-dlc-release.html?m=1
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Nu rijd ik vaak in trucks van Antonio62 (SCS-forum) maar die halen het qua afwerking niet bij de mods van XBS. De standaard trucks zijn wat mij betreft vaak te gladjes qua rij-ervaring,
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Had ik ook tijdje geleden in de UK, lijkt een bug te zijn (of meerdere)DutchHammer schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:08:
Is er iets bekend van een bug in ETST2 waardoor je constant boetes krijgt voor spookrijden in de UK? Ik rijd netjes links etc.. Rest van het verkeer rijd ook in mijn richting maar toch op bepaalde stukken om de haverklap boetes.
Heb nu alle maps eraf gegooid behalve die van ProMods om te checken of dat wat helpt al lijkt dat me sterk...
Steam: Sneggel Origin: Waus82
kllopt, de XF95 lijkt mij ook een hele mooie, alleen die is al eeuwen niet meer geupdatet... afwerking van de MAN is wel echt top.JPD68 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:12:
XBS maakt mooie mods, alleen jammer dat ze vaak kort onderhoudt. Bijvoorbeeld de DAF NTT en F241 waren fijne classic trucks om in te rijden, maar al een tijdje niet meer te gebruiken.
Nu rijd ik vaak in trucks van Antonio62 (SCS-forum) maar die halen het qua afwerking niet bij de mods van XBS. De standaard trucks zijn wat mij betreft vaak te gladjes qua rij-ervaring,
Nu de RJL scania's nog is een keer een update...
Werken die niet meer dan? LoaderSaints houdt die meestal goed bij. Rij zelf in de T variant, hou wel van een beetje buffer voor mij.lord_fh schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:21:
[...]
kllopt, de XF95 lijkt mij ook een hele mooie, alleen die is al eeuwen niet meer geupdatet... afwerking van de MAN is wel echt top.
Nu de RJL scania's nog is een keer een update...
Ze werken wel, maar ik lees al heel lang opt scs forum dat ze geüpdatet gaan wordenJPD68 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:25:
[...]
Werken die niet meer dan? LoaderSaints houdt die meestal goed bij. Rij zelf in de T variant, hou wel van een beetje buffer voor mij.
Nu ik alleen ProMods als map extentie gebruik, lijkt het probleem opgelost.Sn3gG3l schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:13:
[...]
Had ik ook tijdje geleden in de UK, lijkt een bug te zijn (of meerdere)
Was bij mij in mn vanilla save (alleen maar traffic mods en geen map mods) Met promods heb ik al tijdje niet gespeeld.DutchHammer schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:52:
[...]
Nu ik alleen ProMods als map extentie gebruik, lijkt het probleem opgelost.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Christmas Reflections Event 2022
Bron en meer info: https://blog.scssoft.com/
Voor ons misschien, maar het zuidelijk halfrond weet niet beter..cracking cloud schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:08:
Gelukkig is er voor nu de grimes snow mod, maar het zou mooi zijn als ze seizoenen er standaard in kunnen bouwen. Ziet er toch een beetje vaag uit, kerst in een groene wereld.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit is niet het Red Dead Redemption forumMarzman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:14:
Ik had een beetje cowboystijl verwacht, stoffige wegen en grote boerderijen en misschien af en toe nog een saloon.
De saloon was een grapjecracking cloud schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:32:
[...]
Dit is niet het Red Dead Redemption forum
/▌
Gaat al best hard. 133/2000 gifts (1 gift = 500 ritten) en dat na krap een dag.Chantal_NL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:25:
Het jaarlijkse Kerst event voor ETS2 en ATS is er weer ...
Als ik het Texas waar ik in '94 woonde nu bekijk op streetview is het al een enorme verandering. Ze zijn de boel daar ook flink aan het moderniseren. Backroads blijven backroads, maar steeds vaker geasfalteerd.Marzman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:10:
[...]
De saloon was een grapjeMaar ik heb misschien een verkeerde voorstelling van Texas (of ik moet nog op dat deel van de map komen).
Hetzelfde zie je eigenlijk met Finland gebeuren. Rond 2000 waren daar veel wegen nog echt rally-onverhard, inmiddels gebeurt daar hetzelfde als overal: asfalt erover.
Qua beleving is Texas wel "ok" niet super of geweldig. Het eerste echte stuk van herkenning is de I-10 brug oostelijk van Houston richting Beaumont. Ik heb daar in Mont Belvieu (behoorlijk gehucht) gezeten die leuk detail, wel op de borden staat! Ook in Brownsville gewoond. En eh ik keek met open mond toen ik naar South Padre Island reed (kust naast Brownsville) want "WTF!? hebben ze hier tegenwoordig een ruimtevaart station?" Zo veranderd er veel in slechts 25 jaar, laat staan echte cowboy tijd.
Wat betreft het stereotype, er zijn een boel Texanen die een "country & western" levensstijl hebben, maar dat gaat hand in hand met moderne gemakken. Dus 10 gallon hat (ja) cowboy boots (zeker!) slechte muziek (verplicht!) autowrak naast je porch/veranda (soms) maar ook: fastfood, skyscrapers, grote sport stadions, heftige snelwegen. En inderdaad om de haverklap zo'n historical landmark (wat een achievement is)
Dit is echt de afsluiting van het jaar samen met het WK darten. ene scherm vrachtwagen en andere scherm tv. Het viel mij gisteren wel op een aantal plaatsen wel heel snel naar de 1000 gingen.Chantal_NL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:25:
Het jaarlijkse Kerst event voor ETS2 en ATS is er weer ...
[YouTube: World of Trucks - Christmas Reflections Event]
Om nog even iets verder erop in te gaan. Het mag wat meer opvulling gebruiken, zeker in sommige steden die behoorlijk uitgekleed zijn in vergelijking met andere steden in de base game of expansions bij ATS, van de andere kant is de staat enorm. Maar vanwege de hogere prijs, hoop ik dat er nog wat meer gaat gebeuren.Marzman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:10:
[...]
De saloon was een grapjeMaar ik heb misschien een verkeerde voorstelling van Texas (of ik moet nog op dat deel van de map komen).
Verder wat niet helemaal juist is: te weinig Texas vlaggen. Die krengen hangen echt o-ve-ral, tot je ogen ervan gaan bloeden. Waarschijnlijk hebben ze dit bewust al wat verminderd om de niet Texanen niet te veel af te remmen. De indrukken van de landschappen zijn behoorlijk spot on. Ik ben er blij mee. Het krijgt geen 10, maar zeker een dikke 8 van mij.
Net een beetje rondgeklikt in Texas op Google Maps, er zijn ook wel redelijk wat tweebaans wegen maar die zijn in het echt ook redelijk saai. Helemaal recht en heel veel niks. Af en toe een postkantoor met een paar huizen (en oude niet meer bewoonde huizen blijven ook gewoon staan zo te zien, plek genoeg ook). Ik ben toch eigenlijk wel blij dat ik in Europa woon waar ik ook op de fiets dingen kan doen en in steden kan lopen en gebruik maken van openbaar vervoer. Spanje met zijn gezellige boulevards waar je een uur over kan lopen (en dan nog terug moet), als je dan kijkt naar Florida, die hebben dat niet. ATS vind ik wel leuk om te spelen voor de afwisseling met ETS2.
/▌
Ik ben zelf pas Zaterdag begonenSkyaero schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:23:
[...]
Gaat al best hard. 133/2000 gifts (1 gift = 500 ritten) en dat na krap een dag.
Darten kijk ik niet, maar zeker leuk zo'n event aan het einde van het jaarCyberCow schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:31:
[...]
Dit is echt de afsluiting van het jaar samen met het WK darten. ene scherm vrachtwagen en andere scherm tv. Het viel mij gisteren wel op een aantal plaatsen wel heel snel naar de 1000 gingen.
Ik speel ETS2 pas 2 en een half jaar ofzo, dus dit is mijn 3e Kerst Event
Er staan idd al best veel steden op 1000, ik rij nu in Italië,
maar ik ga naar Scandinavië (en dan met de Grimes Snow Mod aan)
Onderweg naar een witte kerst ...
Texas vlag, lijkt op die van Chili. Confederate flag is meer een red-neck dingetje, daar hebben ze er ook wel wat van, maar die hangt eigenlijk nooit buiten maar alleen in bepaalde bars. Nee Texas is super trots op dat ze een onafhankelijk land zijn geweest (vandaar Lone star state) en dat ze de grootste staat zijn van de lower 48. Resultaat overal hangt de vlag, vaker dan de US vlag zelf en ook op de meeste dagen.Marzman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:07:
@rockhopper Bedoel je de confederate flag (dan zal het opzettelijk er niet in zitten) of echt de vlag van Texas? Ze zijn sowieso wel van de vlaggen in de VS, dat doen we hier een stuk minder. We hebben een Europese vlag en die zit op overheidsgebouwen soms maar ik heb die nog nooit bij iemand thuis zien hangen. En de vlag van het land waar je woont alleen op speciale dagen.
Net een beetje rondgeklikt in Texas op Google Maps, er zijn ook wel redelijk wat tweebaans wegen maar die zijn in het echt ook redelijk saai. Helemaal recht en heel veel niks. Af en toe een postkantoor met een paar huizen (en oude niet meer bewoonde huizen blijven ook gewoon staan zo te zien, plek genoeg ook). Ik ben toch eigenlijk wel blij dat ik in Europa woon waar ik ook op de fiets dingen kan doen en in steden kan lopen en gebruik maken van openbaar vervoer. Spanje met zijn gezellige boulevards waar je een uur over kan lopen (en dan nog terug moet), als je dan kijkt naar Florida, die hebben dat niet. ATS vind ik wel leuk om te spelen voor de afwisseling met ETS2.
In de VS zegt men ook eigenlijk ik ben Texan first (of andere staat) and American second. Dus wat wij als één land beschouwen (de VS) dat zien ze daar niet helemaal hetzelfde. Dus de staatsvlag krijgt overal wel liefde, zeker bij scholen en overheidsgebouwen. Bepaalde staten zijn veel patriotistischer (spelling?) en daar wordt die dan te pas en te onpas vertoont.
Qua truckers zie je hier in Nederland nog wel de Colorado vlag op de trucks (aanhangers) van het bedrijf colorado voorbij komen.
P.S.: niet alle community reward tiers zijn reeds behaald, er moeten er nog 2 unlocked, er zijn nu de drie die ik noem beschikbaar.
Ik heb ook het event voltooid, de "Candle of Hope" kan je op het dashboard zetten,FairPCsPlease schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:19:
Ik heb de Christmas Reflections Event voltooid, maar weet iemand in welke accessoire slot je de 'Candle of Hope' terug kan vinden? Ik heb de vredesduif beschikbaar als hanger en de love pillow als kussen voor in mijn cabine, maar ik zie de Candle of Love niet.
waar je ook bv een Mok neer kan zetten
Ondertussen rij ik in de Sneeuw (Grimes Frosty Winter Mod) Laat de kerst maar komen
Podcastjes aan gehad om te luisteren tijdens het rijden
/▌
Dank, ik heb het gevondenChantal_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:27:
Ik heb ook het event voltooid, de "Candle of Hope" kan je op het dashboard zetten,
Ik heb Studio Brussel nu net ook ontdekt. Luisterde vroeger vaak naar radio2.be, maar kwam via diezelfde player ook bij Studio Brussel en die warmste week dus net ontdekt. Hele gave sfeer, alleen jammer dat je niets hoort van concrete projecten waar de donaties naar toe gaan, dat zou ik ook wel erg interessant vinden om te horen.rockhopper schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:25:
Voor mij is het trucken tijdens de kerst gepaard met luisteren naar de warmste week (meer een stubru fan dan 3fm) wat de traditie is.
Je hoort af en toe wel wat over projecten, maar dit jaar is het thema wat "vager". Sommige mensen doen een heel verhaal weer andere hebben een hele missie. Zo is er iemand de hele week op pad door België met een bakfiets waar ze regelmatig interviews mee hebben. Anyway that's enough about stubru
Straks eindelijk m'n 15e rit met cadeau's doen. Ik ben nog hard op zoek naar een degelijke cockpit voor in ATS. Nu al drie trucks geprobeerd met allemaal wel iets dat me tegen staat. Het valt me op dat er weinig plaatjes te vinden zijn van de vanilla cockpits, wel dat er flink wat mods zijn, maar die wil ik eigenlijk niet. Volgende poging gaat volvo worden maar denk ik.
Mooi, zo in de sneeuw. Blijf het toch jammer vinden dat de trucks dan niet smerig worden over tijd. Dat zou ik een gave uitbereiding vinden als die standaard in de game kwam.Chantal_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:27:
[...]
Ik heb ook het event voltooid, de "Candle of Hope" kan je op het dashboard zetten,
[Afbeelding]
Ondertussen rij ik in de Sneeuw (Grimes Frosty Winter Mod) Laat de kerst maar komen
Ik zoek eigelijk een wintermod, die ik nu kan activeren en als ik het zat ben weer kan deactiveren zonder veel moeite of dat mn save game naar de ballen is, is deze mod dat ?! (of kent iemand een andere die dat heeft)Hegeman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:22:
[...]
Mooi, zo in de sneeuw. Blijf het toch jammer vinden dat de trucks dan niet smerig worden over tijd. Dat zou ik een gave uitbereiding vinden als die standaard in de game kwam.
Ik gebruik de Frosty Winter v9.4 (ETS2 1.46)lord_fh schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:58:
[...]
Ik zoek eigelijk een wintermod, die ik nu kan activeren en als ik het zat ben weer kan deactiveren zonder veel moeite of dat mn save game naar de ballen is, is deze mod dat ?! (of kent iemand een andere die dat heeft)
https://grimesmods.wordpr...rosty-winter-weather-mod/
Deze kan je gewoon aan en uit zetten, er is oa een add-on voor de banden maar je vrachtwagen blijft schoon
Hij is zeker wel leuk maar niet perfect, bijvoorbeeld er ligt in de tunnels ook sneeuw … maar ik kan daar wel mee leven
De fabrikanten laten dat niet toe (licentie etc)Hegeman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:22:
[...]
Blijf het toch jammer vinden dat de trucks dan niet smerig worden over tijd. Dat zou ik een gave uitbereiding vinden als die standaard in de game kwam.
Het is eigenlijk al een godswonder dat we regen op de ruiten mogen zien, maar als het aan de fabrikant lag mocht waarschijnlijk dat ook geeneens
Je kan streams toevoegen in het bestand live_streams.sii maar helaas wil niet alles daarin afspelen.FairPCsPlease schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:54:
Wat de radio betreft: ik ben een jaar of twee opgehouden met de interne radio van het spel, dat heel veel zenders die ik eerst wel kon ontvangen, ineens niet meer kon ontvangen. BBC Radio 2 bijvoorbeeld vind ik als naam wel in de lijst, maar dan hoor ik alleen maar stilte, terwijl dat vroeger wel lukte. Dus tegenwoordig luister ik meestal gewoon via internet op de website van het station zelf. Of mijn eigen mp3's in Windows Media Player op de achtergrond. En een vriend van mij heeft wekelijks een show, die hij op Mixcloud zet.
/▌
Ik heb een paar maand geleden ATS weer geinstalleerd en meteen alle nog ontbrekende DLC gekocht (de laatste vier, denk ik, nog voor Texas). Was helemaal enthousiast en ging er echt voor. Maar het viel me bitter tegen... Voor mijn gevoel was het 90% snelweg door kale landschappen. De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat. Het is allemaal één pot nat. Ik had gehoopt op meer kleine wegen, afwisselend landschap, sowieso meer bomen en bergen, maar nee.... de ene woestijn na de andere. En de ene snelweg na de andere. Het viel me allemaal zo tegen dat ik ATS nauwelijks meer spel en ook totaal geen behoefte heb aan Texas. Sowieso moet ik zeggen dat die promo-filmpjes er altijd top uitzien maar als je gewoon rondrijdt (wat de bedoeling is van het spel, lijkt mij) zie je gewoon bar weinig van al 'het moois'. Dan blijkt zo'n promo alleen maar de mooiste 2% van het totaal te laten zien. 2% die je in de praktijk nooit (zo) ziet. Nee, dat was een zware tegenvaller...Marzman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:14:
Ik vind Texas wel een beetje tegenvallen eigenlijk, maar misschien zou ik Texas in het echt ook minder tof vinden dan het in mijn hoofd was. Ik had een beetje cowboystijl verwacht, stoffige wegen en grote boerderijen en misschien af en toe nog een saloon. Maar ik heb alleen nog maar gigantische snelwegen en bruggen over bruggen gezien.
De trucks op de weg zijn toch ook niet altijd in picture perfect conditie? Ik snap dat het een truck herkenbaar moet blijven, maar als er een model is wat hetzelfde effect heeft op alle trucks. Dan is dat toch gelijk voor elk merk?ScuL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:23:
[...]
De fabrikanten laten dat niet toe (licentie etc)
Het is hetzelfde met auto's in racegames. Meer dan een paar krassen komen er nooit op, ook niet als je met 300 km/u tegen een boom rijdt. Games die wel auto's hebben die indeuken (Wreckfest, Beam NG) hebben geen licenties voor merken.Hegeman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:45:
[...]
De trucks op de weg zijn toch ook niet altijd in picture perfect conditie? Ik snap dat het een truck herkenbaar moet blijven, maar als er een model is wat hetzelfde effect heeft op alle trucks. Dan is dat toch gelijk voor elk merk?
/▌
Colorado vond ik wel nog tof, daar heb je bergpassen en een stuk door een natuurgebied (waar je ook een boete krijgt omdat je er met een vrachtauto niet mag komentup61 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:45:
[...]
Ik heb een paar maand geleden ATS weer geinstalleerd en meteen alle nog ontbrekende DLC gekocht (de laatste vier, denk ik, nog voor Texas). Was helemaal enthousiast en ging er echt voor. Maar het viel me bitter tegen... Voor mijn gevoel was het 90% snelweg door kale landschappen. De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat. Het is allemaal één pot nat. Ik had gehoopt op meer kleine wegen, afwisselend landschap, sowieso meer bomen en bergen, maar nee.... de ene woestijn na de andere. En de ene snelweg na de andere. Het viel me allemaal zo tegen dat ik ATS nauwelijks meer spel en ook totaal geen behoefte heb aan Texas. Sowieso moet ik zeggen dat die promo-filmpjes er altijd top uitzien maar als je gewoon rondrijdt (wat de bedoeling is van het spel, lijkt mij) zie je gewoon bar weinig van al 'het moois'. Dan blijkt zo'n promo alleen maar de mooiste 2% van het totaal te laten zien. 2% die je in de praktijk nooit (zo) ziet. Nee, dat was een zware tegenvaller...
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-12-2022 13:54 ]
/▌
Ja, er zijn een paar (!!!) leuke stukjes maar echt te weinig, vind ik. Colorado, zit dat natuurgebied ergens links in die staat? Kan me herinneren dat er in één staat een mooi stuk was aan de linkerkant. Maar het is mij echt te veel snelweg door kale vlaktes... Vond het zo'n afknapper dat ik ETS ook niet meer spel. Het hele truckergebeuren staat me wat tegen.Marzman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:53:
[...]
Colorado vond ik wel nog tof, daar heb je bergpassen en een stuk door een natuurgebied (waar je ook een boete krijgt omdat je er met een vrachtauto niet mag komen)
Ik zit zelf al geruime tijd (jaren...) te kijken naar Alaskan Truck Simulator... maar dat lijkt maar niet uit te willen komen. Ik denk dat dat spel meer biedt van wat ik wil. Heb zelfs even gedacht aan SnowRunner maar dat is toch echt wel heel wat anders... (en te traag). Maar goed, zou zo maar kunnen dat ik over een paar maand over mijn teleurstelling heen ben en weer vrolijk rondrij is ETS of ATS.
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 22-12-2022 13:59 ]
Ik heb veel van de Christmas Event ritten in Washington gedaan (de meest noordwestelijke staat) aan de kust en dat is echt véél mooier: dichte bossen, bergen, kustwegen (met daartussenin een paar grote steden als Seattle). Die mod kopen destijds en voor het eerst in rijden was echt een 'wow'-beleving. Texas was een diepe teleurstelling. 'De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat' ben ik daarom niet met je eens. New Mexico, Arizona: vooral woestijn, maar Washington, Wyoming, Montana, Oregon: voor een groot deel prachtig natuurschoon en Idaho heeft dan weer hele mooie rode rotspartijen. Over het algemeen geldt, hoe noordwestelijker rijdend, hoe mooier het landschap.tup61 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:45:
[...]
Ik heb een paar maand geleden ATS weer geinstalleerd en meteen alle nog ontbrekende DLC gekocht (de laatste vier, denk ik, nog voor Texas). Was helemaal enthousiast en ging er echt voor. Maar het viel me bitter tegen... Voor mijn gevoel was het 90% snelweg door kale landschappen. De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat. Het is allemaal één pot nat. Ik had gehoopt op meer kleine wegen, afwisselend landschap, sowieso meer bomen en bergen, maar nee.... de ene woestijn na de andere. En de ene snelweg na de andere. Het viel me allemaal zo tegen dat ik ATS nauwelijks meer spel en ook totaal geen behoefte heb aan Texas. Sowieso moet ik zeggen dat die promo-filmpjes er altijd top uitzien maar als je gewoon rondrijdt (wat de bedoeling is van het spel, lijkt mij) zie je gewoon bar weinig van al 'het moois'. Dan blijkt zo'n promo alleen maar de mooiste 2% van het totaal te laten zien. 2% die je in de praktijk nooit (zo) ziet. Nee, dat was een zware tegenvaller...
Wat de mensen zelf zeggen die in Texas wonen: Galveston "its the armpit of the Mexican Gulf"
Anything south of the line Laredo - Corpus Christi is "the valley" (lower rio grande valley), covered in poverty
wat er N of W van Houston gezegd wordt heb ik geen ervaring mee, maar buiten de grote steden is er niet veel in de staat.
Dat gezegd hebbende, ik vind het een leuke aanvulling. Het heeft zoals iedere staat zijn eigen karakter. Ook de landschappen passen goed en komen overeen met hoe ik het beleeft heb.
Wat ik minder vind is dat de steden wat meer uitgekleed zijn. Deze zouden echt groter moeten, zowel qua bestrating als gebouwen en aankleding dan wel landmarks.
Maar goed als je dat vergelijkt met een rit San Fransisco - Eureka dat is toch wel hele andere koek.
Klopt helemaal: ik had het dan vooral ook over de nieuwe DLC die ik had gekocht, dus de laatste 4 staten of zo voordat Texas uitkwam. The Pacific Northwest was ook in mijn FSX- en P3D-tijd al een favoriete omgeving.FairPCsPlease schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:15:
[...]
Ik heb veel van de Christmas Event ritten in Washington gedaan (de meest noordwestelijke staat) aan de kust en dat is echt véél mooier: dichte bossen, bergen, kustwegen (met daartussenin een paar grote steden als Seattle). Die mod kopen destijds en voor het eerst in rijden was echt een 'wow'-beleving. Texas was een diepe teleurstelling. 'De ene staat is haast niet te onderscheiden van de andere staat' ben ik daarom niet met je eens. New Mexico, Arizona: vooral woestijn, maar Washington, Wyoming, Montana, Oregon: voor een groot deel prachtig natuurschoon en Idaho heeft dan weer hele mooie rode rotspartijen. Over het algemeen geldt, hoe noordwestelijker rijdend, hoe mooier het landschap.
WTF?!
EDIT
Verwijderen van controls.sii heeft zelfs geen effect...! Hoe kan het dat ATS de controller wel ziet en ETS niet? Verdorie, wil ik het weer eens proberen, krijg je dit.

Hier kan ik zo nijdig van worden... Heb je even een half uurtje, zit je alleen maar te kloten met een controller en is je spelmoment voorbij. Waardeloos.
EDIT 2
Opgelost. Steam input bleek aan te staan. Uitgezet en alles werkte meteen weer als vanouds.

[ Voor 40% gewijzigd door tup61 op 23-12-2022 23:00 ]
Zonder de gebruikers zouden die computers veel beter werkentup61 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:00:
Pffff, ik dacht 'laat ik ETS weer eens proberen'. Heel lang niet gespeeld. Wil 'ie m'n wireless XBox One controller niet herkennen. Stomme is... hij werkt gewoon!!! Alleen als ik knoppen wil toewijzen aan functies doet 'ie niks nada. En ik krijg ook constant de melding dat de controller niet gedetecteerd kan worden. In ATS functioneert alles perfect!
WTF?!
EDIT
Verwijderen van controls.sii heeft zelfs geen effect...! Hoe kan het dat ATS de controller wel ziet en ETS niet? Verdorie, wil ik het weer eens proberen, krijg je dit.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier kan ik zo nijdig van worden... Heb je even een half uurtje, zit je alleen maar te kloten met een controller en is je spelmoment voorbij. Waardeloos.
EDIT 2
Opgelost. Steam input bleek aan te staan. Uitgezet en alles werkte meteen weer als vanouds.

JPD68 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:27:
[...]
Zonder de gebruikers zouden die computers veel beter werken
Verder heb ik hem misschien 2 a 3 jaar niet meer aangeraakt. Ats heb ik zelfs gekocht en totaal nooit gereden. Die misschien nog maar eens aanslingeren nu in mijn vakantie. Maar merk helaas dat ik niet meer alles uit de game kan halen omdat mijn laptop wat crappy is.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik speel meestal ETS2, ik heb ATS wel maar ik vind ETS2 leuker, en ik speel vrijwel altijd lekker alleen 😁Oxigeon schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:31:
Spelen jullie ats en ets eigenlijk in de multiplayer of spelen jullie lekker alleen? Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk om in de mp te rijden.
Verder heb ik hem misschien 2 a 3 jaar niet meer aangeraakt. Ats heb ik zelfs gekocht en totaal nooit gereden. Die misschien nog maar eens aanslingeren nu in mijn vakantie. Maar merk helaas dat ik niet meer alles uit de game kan halen omdat mijn laptop wat crappy is.
Maar ik vind het ook erg leuk om mijn vrachtwagen aan te passen, zelf een skin maken (of 1 aanpassen) de motor en transmissie moderniseren (Euro6 of gewoon een nieuwer type dan in de game zit) de interieur accessoires aanpassen in de kleur die bij mijn skin past …
Daar gaat al snel veel tijd in zitten …
Dus ik vermoed dat ik niet de gemiddelde ETS2 spelen ben 😄
Mijn mods stoppen inderdaad wel bij een eigen skin. Rij zelf graag ouwe meuk, het Christmas event in ATS met een Freightliner FLB gereden en ga vanmiddag maar weer eens kijken of ik Promods in ETS2 aan kan slingeren en dan rij ik de RJL Scania T, in mijn andere ETS2 profiel een de Mercedes LPS 1632.Chantal_NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:20:
[...]
Ik speel meestal ETS2, ik heb ATS wel maar ik vind ETS2 leuker, en ik speel vrijwel altijd lekker alleen 😁
Maar ik vind het ook erg leuk om mijn vrachtwagen aan te passen, zelf een skin maken (of 1 aanpassen) de motor en transmissie moderniseren (Euro6 of gewoon een nieuwer type dan in de game zit) de interieur accessoires aanpassen in de kleur die bij mijn skin past …
Daar gaat al snel veel tijd in zitten …
Dus ik vermoed dat ik niet de gemiddelde ETS2 spelen ben 😄
/▌
Niet realistisch?Marzman schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:07:
Ik vind die Cascadia nog de beste in ATS, de rest is zo lomp bij die Amerikaanse trucks (wel mooi van de buitenkant, maar ik vind het niks om er mee te rijden). Jammer dat je niet dezelfde truck kan rijden in ATS en ETS2, ik snap dat het niet realistisch is, maar ik zou dat wel willen
:strip_exif()/f/image/E6HjMtOUlBLP4sMt3SzefC1f.jpg?f=fotoalbum_large)
copyright Bigtruck
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik bedoel echt dezelfde truck, dat je hem kan verschepen tussen ATS en ETS2 zoals je nu naar de UK gaat of naar de kleine eilandjes in Zuid Europa.cbr600f4i schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:13:
[...]
Niet realistisch?
[Afbeelding]
copyright Bigtruck
/▌
Zo te zien zit er een koeltrailer achter, de normale lengte van die trailer is 13,60 meter, op het blote oog gok ik dat deze totaal meer dan 16,50 meter is (de maximale toegestane lengte hier)cbr600f4i schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:13:
[...]
Niet realistisch?
[Afbeelding]
copyright Bigtruck
Dus of het is een aangepaste trailer of hij is te lang … maar wel mogelijk en wel leuk 😄
Hartogh heeft een Amerikaanse Volvo VNL met een tanktrailer

Ik heb wel met een mod met een Scania in ATS gereden maar die mod is niet helemaal goed meer na de laatste updates … ik zou ook wel met mijn 660S uit ETS2 willen overvaren 😁
Wat een geklik, ik vind dat ik wel een reward verdient heb voor het claimen van de rewards
/▌
Start voor het eerst sinds een paar weken ets weer op. Heb dit nog nooit gezien.
:strip_exif()/f/image/0dEn2bkLgT73q6a3gPbH0DAP.jpg?f=fotoalbum_large)
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Ik heb het ooit een keer gehad en bleek van instelling van geluidskaart te zijn. Dat die aangaf precies uit welke hoek het geluid af zou moeten komen.FransJansen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:50:
Iemand die weet waar die rare cirkel vandaan komt.
Start voor het eerst sinds een paar weken ets weer op. Heb dit nog nooit gezien.
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. Dat was inderdaad het euvel.CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:41:
[...]
Ik heb het ooit een keer gehad en bleek van instelling van geluidskaart te zijn. Dat die aangaf precies uit welke hoek het geluid af zou moeten komen.
Bi andere games nog niet meegemaakt.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
- Speel het spel zonder leningen en ingehuurde chauffeurs
- Gebruik historische trucks
- Probeer alle steden in een bepaald land of staat te ontdekken
- Gebruik Map-mods
- .....
De enige mod die ik gebruik is dacht ik Promods, maar ik heb ETS2 en ATS al zeker een jaar niet meer aangeraakt....

Doe Steam achievementsJPD68 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:05:
Misschien is het hier al een keer ter tafel gebracht, maar hoe zorg je ervoor dat er een uitdaging in het spelen van ETS2 en ATS blijft zitten. Om zelf alvast de aftrap te geven:
- Speel het spel zonder leningen en ingehuurde chauffeurs
- Gebruik historische trucks
- Probeer alle steden in een bepaald land of staat te ontdekken
- Gebruik Map-mods
- .....
Doe de events
Ontdek alle garages/uitkijkpunten/uitzendbureaus
Alleen de 100 procent van de map ontdekken is niet meer te doen.
/▌
Al gedaan
Heb een hekel aan de snelheidslimiet die je opgelegd krijgt als je external contracts doetDoe de events
DoneOntdek alle garages/uitkijkpunten/uitzendbureaus
Jawel hoor. Done. Elke keer als ik een nieuwe staat erbij heb.Alleen de 100 procent van de map ontdekken is niet meer te doen.
Okee, soms zitten er mapfouten in waardoor je wat moet cheaten.
In ATS valt die nog mee met 105 km/uMaasluip schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:44:
[...]
Heb een hekel aan de snelheidslimiet die je opgelegd krijgt als je external contracts doet
[
/▌
Ik loop nog iets achterMaasluip schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:44:
[...]
Al gedaan
[...]
Heb een hekel aan de snelheidslimiet die je opgelegd krijgt als je external contracts doet
[...]
Done
[...]
Jawel hoor. Done. Elke keer als ik een nieuwe staat erbij heb.
Okee, soms zitten er mapfouten in waardoor je wat moet cheaten.

Da's een goede, zou fijn zijn als je een fatsoenlijk overzicht kan genereren van de voortgang.
Been there done that.Doe de events
Staat na het ontdekken van alle steden op de planning...Ontdek alle garages/uitkijkpunten/uitzendbureaus
Met de snelheid van de updates van SCS is dat vrij lastig inderdaad.Alleen de 100 procent van de map ontdekken is niet meer te doen.
Ja, 65 mph geloof ik? Maar dan nog vind ik het een beetje dom dat op plekken waar de limiet 75 of 80 is de SCS limiet nog altijd 65 blijft.Marzman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:33:
[...]
In ATS valt die nog mee met 105 km/uHet had van mij ook wel uitschakelbaar mogen zijn.
Ik rij nu weer zonder mods en ik erger me eraan dat ik de 100 mph niet haal. Meestal blijft het rond de 95 mph hangen. Hiervoor reed ik met een mod en een 2000 pk motor met 3000 rpm limiter, had ik de cruisecontrol op 150 mph staan.
/▌
Eindelijk interactive cockpit, in&uitstappen, cargo vastmaken etc...! Ik ben erg benieuwd hoe de reviews gaan zijn
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-01-2023 23:40 ]
/▌
Op dinsdag releasen ze hun vrachtwagen rijles game. Ik denk dat dit als een soort van demo bedoeld isIrcghost schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:13:
Iemand deze al gezien?
Eindelijk interactive cockpit, in&uitstappen, cargo vastmaken etc...! Ik ben erg benieuwd hoe de reviews gaan zijn
[YouTube: Truck World: Australia - Gameplay Overview]
/▌
Ik heb hem al eens voorbij zien komen op YouTube. Ik vraag mij echter af hoe leuk het is om voor de honderdste keer je lading vast te maken, aanhanger aansluiten etc.Ircghost schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:13:
Iemand deze al gezien?
[YouTube: Truck World: Australia - Gameplay Overview]
Als je het uit kunt zetten denk ik dat het in no time uit staat bij de meesten.
Zie bijvoorbeeld stenen in FS22. In begin erg leuk want nieuw maar staat nu bij het gros uit.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Of je klikt er snel doorheen. In ETS2 en ATS zitten ook dingen die je kunt skippen (parkeren van de trailer, soms vind ik dat leuk, soms heb ik daar geen zin in).Player1S schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:00:
[...]
Ik heb hem al eens voorbij zien komen op YouTube. Ik vraag mij echter af hoe leuk het is om voor de honderdste keer je lading vast te maken, aanhanger aansluiten etc.
Als je het uit kunt zetten denk ik dat het in no time uit staat bij de meesten.
Zie bijvoorbeeld stenen in FS22. In begin erg leuk want nieuw maar staat nu bij het gros uit.
Interctieve cockpit is denk ik vooral handig als je het weinig speelt. Anders weet je wel welke key je had voor richtingaanwijzers en ruitenwissers en dat is dan ook sneller dan met je muis. Al zou het van mij ook wel mogen, bij een tolhokje kun je dan kiezen met je muis te kijken en op het knopje voor het raam naar beneden te klikken (dat doe ik nooit, ik weet niet welke knop dat is of ik heb er niet eens een voor geprogrammeerd).
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 09-01-2023 15:44 ]
/▌

Train Sim World en Microsoft Train Simulator was/is ook altijd, stap in trein, rij hierheen, einde scenario en terug naar het menu om een nieuw scenario te kiezen. Ik speel sinds kort Derail Valley, een trein sim, geen vaste scenario's, maar gewoon zie maar hoe je het red, op kantoor een job kiezen die je wilt/kunt doen. Een trein instappen, de wagons voor die job zoeken, wagons zelf aankoppelen, treinrit naar bestemming, afkoppelen en weer door. Geen menu's, geen scenario's, geen verhaallijn. Een verademing moet ik zeggen.
/▌
Zal erg lastig voor ze worden, moet zeggen dat ik het niveau van vrijheid in handelen nog best aardig vind in ETS2.FastFred schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:24:
SCS zal wel een keer wat moeten. Je ziet nu die trucksim hierboven, first person, uitstappen en rond kunnen lopen, zelf trailer aankoppelen etc. Daar schreeuwen mensen al jaren om bij ETS2 en nu is er een trucksim die dat wél heeft.
Train Sim World en Microsoft Train Simulator was/is ook altijd, stap in trein, rij hierheen, einde scenario en terug naar het menu om een nieuw scenario te kiezen. Ik speel sinds kort Derail Valley, een trein sim, geen vaste scenario's, maar gewoon zie maar hoe je het red, op kantoor een job kiezen die je wilt/kunt doen. Een trein instappen, de wagons voor die job zoeken, wagons zelf aankoppelen, treinrit naar bestemming, afkoppelen en weer door. Geen menu's, geen scenario's, geen verhaallijn. Een verademing moet ik zeggen.
Speel je Derail Valley met VR?
Nee, heb geen VR.JPD68 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:31:
Speel je Derail Valley met VR?
Je moet daar gewoon flinke afstanden afleggen om weer eens iets moois te zien, maar dan is het meteen ook adembenemend.
Het is niet voor niets dat een ‘goede’ vakantie aan de west coast al 3 of meer weken duurt. Immers SF, Yosemite, Sequoia, LV, grand canyon, Death Valley, LA enz wil iedereen dan ‘even’ zien, maar de afstand ertussen is gigantisch.
En als je naar Yellowstone wilt als Europeaan dat je beter in Canada kunt beginnen..
En ja kleine steden zijn zo troosteloos als je ze binnen komt. Brede 4 strooksweg, links en rechts een tankstation, wat motels, winkels en fastfood in vierkante dozen langs enorme parkeerterreinen.
Maar moet je het spel erop afrekenen dat Montana tussen steden nu eenmaal niet meer is dan dit?
En de steden/dorpen zelf ook ontzettend sfeerloos zijn?
Lijkt me niet.. Voor mezelf voelt ATS overigens veel meer als relaxen dan ETS2. Oude delen in ETS, vooral afritten enzo zijn echt overdreven krap.
Juist doordat het algemeen niveau van de hele ATS map minder van niveau verschilt dan bij ETS2 vind ik ATS fijner. Oude delen van ETS2 zijn best wel om te huilen eigenlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 12-01-2023 15:55 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west