Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Blijft een probleem dat NL echt verouderd is. maar goed het is ook maar paar KM.
je rijdt er weinig als je genoeg KM's maakt.
klopt , maar het gebied van Litouwen en hoger .... dat vind ik echt wel een gevoel als of je in NO NL rijd ...
die lange wegen met die dorpjes waar je langs komt .. ook dat landschap geplooid
Dat hele stuk van zuid europa
Mooi gemaakt en erg mooie omgevingen
Maar die tolwegen en grens posten :X :X :r

Spanje italie en dan de Balkan .....
Ik vermeid ze als de pest .. jammer want het zijn wel de mooiste gebieden mede om dat ik die heel goed ken vanuit MSFS
Maar 50 meter rijden en stoppen..bah
Ik heb dat IRL ook rij graag brommer maar het is nu gewoon geen doen maar inde randstad
Je bent meer bezig met remmen knijpen dan gas geven

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 12-08-2022 17:04 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 12:44

Pykow

Angelo OTR

ravw schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

klopt , maar het gebied van Litouwen en hoger .... dat vind ik echt wel een gevoel als of je in NO NL rijd ...
die lange wegen met die dorpjes waar je langs komt .. ook dat landschap geplooid
Dat hele stuk van zuid europa
Mooi gemaakt en erg mooie omgevingen
Maar die tolwegen en grens posten :X :X :r
Je bedoelt oost-europa vanuit Kroatie naar Griekenland/turkijen ;)
Dat is ook geen echt europa met hun dichte grenzen.

Ik ben ooit in kroatie geweest in real life.
Man verschrikkelijk als je vanuit oostenrijk de grens over gaat en daarna tussen joegeslavlë en kroatie.
Je staat bijna 30 minuten te wachten of zelfs langer met je personen auto en dat is pas 1 grens.

Bosnië etc heb je hetzelfde.
dat op een schaal van 1 op 18. ik ben zeer benieuwd hoe SCS dit zelf gaat oplossen met hun DLC.

Rij van zwolle binnendoor naar Groningen, zie je ook een dorpje liggen.
en lithouwen en het noorden is veel bos en 1 baanswegen, precies hoe het daar is (volgens foto's)
Ik kan daar verder geen oordeel overgeven, want ik ben daar nog nooit geweest in real life om daar een beeld bij te krijgen.

NO NL is inderdaad plat.
Maar rij eens over de afsluitdijk naar groningen, dan heb ik ook wel het gevoel dat ik in noord nederland aan het rijden ben. ja het is nog steeds 1 op 18. dus je bent er zo doorheen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:40

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mensen die hier met een G25/G27 rijden, en hun afstelling in zowel Profiler en de game willen delen. Ben nu al uren bezig met die van mij, maar krijg hem niet zoals ik wil. Lage snelheid is hij goed, maar op hoge snelheid veel te gevoelig. En zodra je op je steering axis een deadzone instelt, is dit ook automatisch een FFB deadzone, wat vervelend voelt.

In ProjectCars2 doet hij het wel perfect.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo maar even een oud beestje op de kop getikt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_uv8vDM7YOYGZmCc9DZoDiVFfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Nc2QWP1O7u6PT0hwTBfpdcU.jpg?f=fotoalbum_large

onderweg van de Botlek naar Basel met de DAF F241
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXh__PE6DY7xwezxCx1pCoxLVRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eN3LT7GGVbJWNLXnoGBW0MT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRvE28ifiQL2aIUgJqsHpwQwMC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5C5EABLrk3QJdByV5kH6cnMd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 241% gewijzigd door ravw op 13-08-2022 17:10 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo even een kleine demo gemaakt van een rit ...
Om mensen te laten zien hoe of wat

Euro Truck Simulator 2

YouTube: Euro Truck Simulator 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand die hier ATS rijd met een standaard 6 H patroon shifter? Ik krijg het niet aan de praat met die rare amerikaanse versnellingsbakken?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:36:
Iemand die hier ATS rijd met een standaard 6 H patroon shifter? Ik krijg het niet aan de praat met die rare amerikaanse versnellingsbakken?
misschien dit iets voor je

gebruik splitter met 2 van de knoppen op de h shifter 3-6-9-12-15-18 werkt ,
maar soms moet je naar hogere versnellingen schakelen voor zwaardere ladingen
dan een tandje lager houden

of je kunt ook kijken of je hem op deze manier kan instellen

use the "Range" mode.

Toggle 1: 1-6 R1
Toggle 2: 7-12 R2
Toggle 3: 13-18 R4

Maar de eerste oplossing is de beste

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 14-08-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier even een kleine demo van
American Truck Simulator
moet wat op een warme dag

YouTube: American Truck Simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

ravw schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:51:
[...]

misschien dit iets voor je

gebruik splitter met 2 van de knoppen op de h shifter 3-6-9-12-15-18 werkt ,
maar soms moet je naar hogere versnellingen schakelen voor zwaardere ladingen
dan een tandje lager houden

of je kunt ook kijken of je hem op deze manier kan instellen

use the "Range" mode.

Toggle 1: 1-6 R1
Toggle 2: 7-12 R2
Toggle 3: 13-18 R4

Maar de eerste oplossing is de beste
Het probleem is dat ik een custom shifter gebruik met maar 1 knop. Maar blijf voorlopig wel bij ETS, misschien met wat mods wat leuke amerikaanse trucks erin zien te krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08e44Iy2eHh6PlZy9IoCS2ft-qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZXiTaj83JJoTEUWGJKqZY4b8.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_ _/-\o_
nog even en we zijn er

heb hem ook bijna helemaal gereden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BXmcq_d4TPFLKZaWVCBmeqyYYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLys3OlkLzd2tYxFiLTgcj0F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 15-08-2022 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
even verkoeling brengen in Aarhus vanuit Dresden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrS6UALVlHfW7DRYYe7y_piDQIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbcUZojkU5mY3mNqmXtvgA8S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrLcfTE-XUUDfotI01Usz3JBq6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YaLnWCplUitkwygJgHARa4C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kl9CwbOMtWe4VbmfBfmBVHrLiYo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ihZy0xlDe1EXlYwUjuRb3bW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1zPpm471alTKJ3mnqdZCxJ-Ins=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgw3PANlTUioEX1ry1RpmleU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfIqJRcNMWvBhMhcMasjJVPMIbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxtMRvvmrvpUNCrY7XeRWfTr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWn11TvobbsMJTpb2Y-qCCZI7Pk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4EgznpO4s926ksthnuVgVqf.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo vrachtje is binnen _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door ravw op 16-08-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0IQGrqD3QRzZ9b5Edaflso-yTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ACJPjPB1hMvyMKiLqfqUtQ1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBxgkmLkPWljDy2okxfa4E03Ruw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86qK5ChFyF0jPkvL5sQeqW6D.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIzkEpiB6yILJoLvNDpGEdu20aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYG3I2mi7iJMpBhXXNFGhrgG.jpg?f=fotoalbum_large

O+ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 17-08-2022 15:38 ]

• boer balder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09-2023
Hey,

Eerste keer dat ik op dit gedeelte van het forum zit, was actief op FS19. Speel al geruime tijd ETS, sinds kort ook ATS. Wat is de makkelijkste manier om met een Scania in ATS te rijden ? Heb al wat opgezocht maar zip bestanden zeggen me totaal niets, deze zou je moeten downloaden en verslepen maar een cursus chinees gaat me nog beter af....

Goede tips altijd welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:03
Hoe?
Mods zijn meestal .scs bestanden. Vaak worden ze gecomprimeerd aangeboden, en moeten ze eerst uitgepakt worden. Dit kan vaak gewoon met Windows Explorer, en anders werkt 7-zip of WinRAR (bijna) altijd. Hierin verschilt elke mod. De .scs bestanden moeten uiteindelijk in de map Mijn Documenten\Euro Truck Simulator 2\mods komen te staan. Als je ETS2 dan opstart, een profiel aanklikt en kiest voor "Mod Manager". Daar staan links de mods, en recht welke geactiveerd zijn. Als mods bestanden van elkaar overschrijven, worden de bestanden van de bovenste gebruikt. Sommige mods bestaan uit meerdere bestanden, deze moeten allemaal geactiveerd worden (maar dat staat vaak ook in de handleiding van de mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Ik werk idd via de mod manager op mijn profiel, dat is gewoon zoeken welke je wil, activeren en je kan er mee werken. Zo heb ik bij ETS gisteren de Ford F-max gevonden en heb daar een ritje mee gedaan maar snel terug gewisseld tegen mijn Scania 730 bakwagen en wipkar, dat is ook een mod te vinden in de mod manager.

Bij ATS krijg ik echter geen Scania mod in de mod manager gevonden en moet ik deze eerst ergens zoeken op internet en downloaden en dan begint de miserie , promods ook geprobeerd maar daar snap ik ook niks van.

ik zoek dus de gemakkelijkste manier om een Scania in ATS te krijgen.:)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI71aH9ps84z5DvDpq4JpQgFoFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iW5f0fYBxF3A0SDGRb2cNht9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door boer balder op 19-08-2022 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon met een truck willen kunnen rijden in beide games. Zou tof zijn als je per boot kan en dat dan het andere spel laadt en je daar aan komt. Misschien minder realistisch, maar het zou ook als optie kunnen die je zelf aan moet zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-07 16:34

Hegeman

Weet van alles wat

@boer balder

Eerst zoek resultaat op Google kom ik uit bij: https://atsmods.lt/search/scania/?s=scania
Zo zijn er nog veel meer.
Verder over hoe de mods installeert, lees rustig de volgende stappen door http://www.modsats.com/in...can-truck-simulator-mods/, als je bewegend beeld makkelijker vindt kun je altijd zoeken op YouTube.

Verder is ProMods ook een mod, dus installatie gaat op dezeflde manier. Hier staat eventueel ook op de website van Promods nog een uitgebreide handleinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
De Scania mod is in orde maar de promods lukt niet, ze staan wel in geactiveerde mods maar op wereldkaart geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:33
Wel de def-file aangemaakt? Daarin zijn ze redelijk uniek..

https://www.promods.net/s...f2729714a2c9ced31ca6d2ff2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:04
[...]

De hoeveelheid betere wegen ten noorden van Kaunas (Litouwen) zijn inderdaad beperkt. Zowel Estland als Letland hebben geen snelwegen, wel wegen met 2 rijstroken per rijrichting en een hogere snelheidslimiet.

Letland is trouwens bezig met de 1e snelweg van het land (Kevaka bypass, A7)

Qua landschap en vergelijken met NL (voor zover dat lukt):
Zuid & Midden-Litouwen: Utrechtse Heuvelrug
Noord-Litouwen & Zuid-Letland: NO-NL
Noord-Letland & Zuid-Estland: Veluwe

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

De hoeveelheid betere wegen ten noorden van Kaunas (Litouwen) zijn inderdaad beperkt. Zowel Estland als Letland hebben geen snelwegen, wel wegen met 2 rijstroken per rijrichting en een hogere snelheidslimiet.

Letland is trouwens bezig met de 1e snelweg van het land (Kevaka bypass, A7)

Qua landschap en vergelijken met NL (voor zover dat lukt):
Zuid & Midden-Litouwen: Utrechtse Heuvelrug
Noord-Litouwen & Zuid-Letland: NO-NL
Noord-Letland & Zuid-Estland: Veluwe
klopt vind die stukken daar veel meer NL aanvoelen dan NL in ETS 2
De eerste keer dat ik daar kwam met ETS2 ... wow en gewoon het vertrouwde gevoel van de wegen .. had meer het gevoel dat ik in NL reed dan in Litouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de Montana event ook eindelijk af :) (en de geit)

Iemand toevallig train life geprobeerd? Het lijkt een soort ETS2 met treinen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:35
Na jaren zoeken heb ik eindelijk een rit Pamplona - A Coruña kunnen vinden om de Iberische Bedevaart achievement te behalen. Uit ethische overwegingen neem ik nooit ritten met vlees als vracht aan, maar nu was er na jaren kijken naar ritten vanaf Pamplona eindelijk een rit... met varkensvlees. Dus ik heb maar bedacht, dat het biologisch varkensvlees is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spanje italie en dan de Balkan .....
Ik vermeid ze als de pest .. jammer want het zijn wel de mooiste gebieden mede om dat ik die heel goed ken vanuit MSFS
Maar 50 meter rijden en stoppen..bah
Ik heb dat IRL ook rij graag brommer maar het is nu gewoon geen doen maar inde randstad
Je bent meer bezig met remmen knijpen dan gas geven
Italië is juist lekker joh, helemaal als je naar het zuiden moet, je komt geloof ik amper tolstations tegen. Lekker lange uitgestrekte snelwegen, de cruise op 85, beetje stuurtje vast houden. De snelwegen in Zweden, Denemarken en Duitsland net zo. Wat ik altijd een lekkere route vond was vanuit Nederland of vanuit het Ruhr gebied in Duitsland naar ergens in Scandinavië te rijden, film of serie ernaast op mijn 2e scherm en relax. Of naar oost-Duitsland of Polen. Duitsland is met Promods echt een genot om te rijden, 3 of 4 baans snelwegen die kilometers lang voor je uitstrekken :D

Frankrijk mijd ik als de pest (irl ook trouwens) omdat je weer kunt afremmen voor een tolstation net nadat je de cruisecontrol aan zet... Totaal niet realistisch ook, in het eggie ga je bij Luik de grens over Frankrijk in, 1 tolstation door. En het volgende tolstation komt pas weer als je de snelweg verlaat, niet iedere 100km op de snelweg zelf zoals in ETS2.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 29-08-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Italië is juist lekker joh, helemaal als je naar het zuiden moet, je komt geloof ik amper tolstations tegen. Lekker lange uitgestrekte snelwegen, de cruise op 85, beetje stuurtje vast houden. De snelwegen in Zweden, Denemarken en Duitsland net zo. Wat ik altijd een lekkere route vond was vanuit Nederland of vanuit het Ruhr gebied in Duitsland naar ergens in Scandinavië te rijden, film of serie ernaast op mijn 2e scherm en relax. Of naar oost-Duitsland of Polen. Duitsland is met Promods echt een genot om te rijden, 3 of 4 baans snelwegen die kilometers lang voor je uitstrekken :D

Frankrijk mijd ik als de pest (irl ook trouwens) omdat je weer kunt afremmen voor een tolstation net nadat je de cruisecontrol aan zet... Totaal niet realistisch ook, in het eggie ga je bij Luik de grens over Frankrijk in, 1 tolstation door. En het volgende tolstation komt pas weer als je de snelweg verlaat, niet iedere 100km op de snelweg zelf zoals in ETS2.
Jullie weten toch wel dat Frankrijk een telepagé heeft, waarbij je met 35km/u gewoon door kan rijden zonder te stoppen.
dat je in Italië telepass hebt, waarbij je met 25 km/u door kan rijden ?
Je hoeft nooit te stoppen, alleen wat afremmen.

Ik zelf vermeid juist de balkan (dus naar turkijen)
allemaal B wegen en weinig snelwegen is bloedje irritant.
Maar vanaf Stockholm Zweden tot Zuid spanje, zuid italië kan je lekker over de snelweg blijven rijden.
Heerlijk.

Of een mooie route (ook zonder promods) Amsterdam - Wenen, Graz of Klagenfurt.
Stockholm naar mannheim is ook lekker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 19:51
Heb al 2 dagen een resolutie probleem.

In 4K heb ik een zwarte balk aan de rechter kant .
En in 1440P ziet het er zo uit :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sgkj34Q/Full-screen.jpg

Ik kom er niet uit en de vol screen knop werkt niet meer dan loopt ETS2 30 seconden fast en hersteld zich dan weer maar zonder resultaat.

UPDATE :
Installeren laatste driver was de oplossing en dat is vaak ook het eerste waar je ff naar kijken moet. :+

[ Voor 33% gewijzigd door mmxmmx op 01-09-2022 11:48 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• mmxmmx
Ik hoor hier en daar dat die Rusland oorlog heel heel lang gaat duren.
Jammer ik had daar heel graag gereden.

Never ending story en ze hebben het geld blijkbaar niet nodig,
Die 100% map verkennen lukt me ook niet zit uren en uren te zoeken naar grijze stukjes weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mmxmmx schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:38:
Die 100% map verkennen lukt me ook niet zit uren en uren te zoeken naar grijze stukjes weg.
Ik heb die achievement opgegeven, maar volgens mij zijn er mods dat die grjize stukjes er meer uitspringen om dat te halen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
mmxmmx schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:38:

Never ending story en ze hebben het geld blijkbaar niet nodig,
Waar je bij FS2020 in 1 x een complete wereld krijgt met bijna 40.000 vliegvelden krijg je bij ETS/ATS een half cartoon Europa en een paar Amerikaanse staten, je mag nog wachten op de rest van de Amerikaanse staten, die dan over 10 jaar zijn opgeleverd. Dat is blijkbaar waar hun money maker zit.

Ik heb al tijden niet meer gereden maar kan de deur van de wagen al open? Is de koelmotor al te horen of staat die permanent uit? Ik ben steeds meer uitgekeken op ETS/ATS, het tempo waarin ze ontwikkelen is zo traag als een slak en visieloos, fantasie- en doelloos, meer van hetzelfde. Als ik me heel erg verveel doe ik een klein opdrachtje, op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 08-09-2022 09:28 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 22:42
Marzman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:58:
[...]

Ik heb die achievement opgegeven, maar volgens mij zijn er mods dat die grjize stukjes er meer uitspringen om dat te halen.
Klopt. https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=273904 voor de mod.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 11:11
MSAA of DLAA zou wel fijn zijn in ETS 2.

Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-07 20:52
cbr600f4i schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:26:
[...]

Waar je bij FS2020 in 1 x een complete wereld krijgt met bijna 40.000 vliegvelden krijg je bij ETS/ATS een half cartoon Europa en een paar Amerikaanse staten, je mag nog wachten op de rest van de Amerikaanse staten, die dan over 10 jaar zijn opgeleverd. Dat is blijkbaar waar hun money maker zit.

Ik heb al tijden niet meer gereden maar kan de deur van de wagen al open? Is de koelmotor al te horen of staat die permanent uit? Ik ben steeds meer uitgekeken op ETS/ATS, het tempo waarin ze ontwikkelen is zo traag als een slak en visieloos, fantasie- en doelloos, meer van hetzelfde. Als ik me heel erg verveel doe ik een klein opdrachtje, op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien.
Dan vergelijk je ook wat hoor. FS2020 heeft iets van 20 ontwikkelteams die allemaal een ander stuk hebben ontwikkeld, ze hebben gebruik gemaakt van al bestaande infra (Bing maps) en dat allemaal gerenderd vanuit de lucht gezien.

SCS is een klein ontwikkelbedrijfje die dit heeft opgezet. Niet veel budget itt Microsoft en ze moeten alles veel nauwkeuriger doen, dat lukt je niet met Bing maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu Trainlife gekocht om te proberen (soort ets met treinen), maar dan zit ETS2 toch wel op een veel hoger niveau. Misschien dat het te vergelijken was met de oude basemap, er zit ook veel herhaling in. Ik vind dat SCS het prima doet en vergelijken met MS FS is ook een beetje scheef inderdaad.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
Ik kan de vergelijking ook maken met Far Cry 6, daar kan ik ook rondrijden in een even realistische omgeving bij wijze van spreken. Het blijft een gemaakte omgeving met wat nagemaakte highlights uit de echte wereld. Zoals ik al noemde gaat het nog 10 jaar duren voor de hele USA af is en we dan een dikke 750 euro kwijt zijn. Wat mij betreft uit proportie en niet de toekomst. Daarom maak ik ook de opmerking over een realistischer truck en trailer - want simulator - en dat lukt ze nog niet eens of het staat niet eens op hun agenda. En daar is echt geen groot team voor nodig.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cbr600f4i schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:30:
Ik kan de vergelijking ook maken met Far Cry 6, daar kan ik ook rondrijden in een even realistische omgeving bij wijze van spreken. Het blijft een gemaakte omgeving met wat nagemaakte highlights uit de echte wereld. Zoals ik al noemde gaat het nog 10 jaar duren voor de hele USA af is en we dan een dikke 750 euro kwijt zijn. Wat mij betreft uit proportie en niet de toekomst. Daarom maak ik ook de opmerking over een realistischer truck en trailer - want simulator - en dat lukt ze nog niet eens of het staat niet eens op hun agenda. En daar is echt geen groot team voor nodig.
Je betaald 12 euro per jaar of 24 als ze twee dlc's maken (en je de dlc, dus speluitbreidingen, koopt wat niet eens hoeft) en daar krijg je een game voor die continu geupdate wordt. Hoe lang wordt Far Cry 6 geupdate?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 09-09-2022 08:34 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
cbr600f4i schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:26:
[...]

Ben het wel met je eens ben nu iets van level 800.
Ik koop niks meer tot dat die Russische map uitkomt en daarna kijk ik wel ff weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dit weekend de hannover event maar afmaken :) Ik heb daar pas een ritje voor gedaan.

Het zou wel tof zijn als die electrische DAFS ook in ETS2 komen nieuws: DAF gaat nieuwe elektrische XD- en XF-vrachtwagens met 350kW vermogen... Met 500 km ritjes moeten die op de lange afstand ook best bruikbaar zijn :)

/▌

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb al 6 ritten naar Hanover compleet, totaal 14 ritten naar Hannover gedaan uit verschillende steden en allemaal rond de 300 tot 600km ritten en de melding "completed 6/7"blijft hetzelfde, oftewel wat doen ik fout 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Malle-piet schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:10:
Ik heb al 6 ritten naar Hanover compleet, totaal 14 ritten naar Hannover gedaan uit verschillende steden en allemaal rond de 300 tot 600km ritten en de melding "completed 6/7"blijft hetzelfde, oftewel wat doen ik fout 8)7
Je moet minimaal 1 rit hebben van de Krone fabriek waarmee je bepaalde Krone opleggers naar Hanover brengt. Fabriek ligt in Werlte, ligt niet ver van Hanover af.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
@BugWorks het is gelukt, dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 23-07 21:31

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Beide games zijn ook goed speelbaar op een Steam Deck :).

Binnenkort is kijken of ik mijn profiel op de pc met o.a. promods kan syncen via Google Drive naar de Steam Deck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 18:46
DutchHammer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:32:
Beide games zijn ook goed speelbaar op een Steam Deck :).

Binnenkort is kijken of ik mijn profiel op de pc met o.a. promods kan syncen via Google Drive naar de Steam Deck :)
Er is toch gewoon cloud save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Oh dat is waar ook, dan hoef ik alleen de mod te syncen ;-)

• mmxmmx
ets2 regensensor werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 07:57
Ik heb een probleempje met de besturing van Euro truck
Ik speel het via steam mijn zoon heeft geprobeerd om een stuurtje
te installeren een T300 RS-GT en het stuur werkte niet goed, daar na
ook de muis niet het toetsenbord werkt wel goed ,
bij een klein beetje bewegen met de muis vliegt de cursor
veel te veel over het scherm. Ik heb het stuurprogramma van het stuur geupdate
geen goed resultaat daarna verwijderd ook geen goed resultaat.
De volgende stap ETS2 opnieuw geinstalleerd, ook in de documenten op de a schijf
verwijderd, wel de profielen in de steam laten staan en geinstalleerd nu ook het probleem
nog niet opgelost.
Dit probleem is alleen bij ETS2 bij andere spellen werkt deze wel goed en bij standaard gebruik.
Andere muis ook al geprobeerd
Weet iemand hier de oplossing voor ???
Op deze manier is het spel niet bespeelbaar, erg jammer want wij vinden dit een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb dat ook in gforce now soms. Kleine stuurbeweging en je draait vol de vangrail in. Vroeger was dat niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 12:56

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

riesjaar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:08:
Ik heb een probleempje met de besturing van Euro truck
Ik speel het via steam mijn zoon heeft geprobeerd om een stuurtje
te installeren een T300 RS-GT en het stuur werkte niet goed, daar na
ook de muis niet het toetsenbord werkt wel goed ,
bij een klein beetje bewegen met de muis vliegt de cursor
veel te veel over het scherm. Ik heb het stuurprogramma van het stuur geupdate
geen goed resultaat daarna verwijderd ook geen goed resultaat.
De volgende stap ETS2 opnieuw geinstalleerd, ook in de documenten op de a schijf
verwijderd, wel de profielen in de steam laten staan en geinstalleerd nu ook het probleem
nog niet opgelost.
Dit probleem is alleen bij ETS2 bij andere spellen werkt deze wel goed en bij standaard gebruik.
Andere muis ook al geprobeerd
Weet iemand hier de oplossing voor ???
Op deze manier is het spel niet bespeelbaar, erg jammer want wij vinden dit een erg leuk spel.
Heb je ook gekeken naar de advanced steering wheel configuration daar kan ingesteld staan dat e.e.a. te snel reageert. Misschien heeft het ook effect op de muis. Desnoods kun je controller profiel weghalen en opnieuw instellen. Ik heb 3 controller mogelijkheden gedefinieerd en kopieer die naar gelang ik nodig heb naar een profiel. Je moet dan wel de als ik het goed uit mijn hoofd zeg controller.sii file uit je save game overkopieren. Beste is dan om een ander profiel aan te maken. E.e.a. instellen zoals je wil en dan die file naar je "hoofd" profiel kopieren. Ik neem hiermee eigenlijk wel aan dat je nog niet een compleet kaal profiel hebt geprobeerd. Mocht dat niet zo zijn en je hebt een volledig nieuw profiel geprobeert dan durf ik het ook niet 1 2 3 te zeggen aangezien ik nu op het werk zit en niet snel mijn eigen settings kan nalopen :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 07:57
Thanks, .. ik zal hier eens naar kijken
Kaal profiel nog niet geprobeerd

[ Voor 30% gewijzigd door riesjaar op 07-10-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-06 18:20
Ik speel de laatste tijd weer veel ETS/ATS (voornamelijk de laatste) maar er is een klein dingetje dat me opvalt: met de Esc-toets kan je tijdens het rijden naar het menu en met dezelfde Esc-toets kan je weer gaan rijden. Die toets werkt dus beide kanten op. Ik rij met een XBox controller en heb daarop een knop toegewezen aan 'Menu', dus waar ook Esc op staat. Vroeger kon ik daarmee tijdens het rijden naar het menu en ook weer terug. Echter... sinds een paar updates terug kan ik met de knop op mijn controller alleen maar naar het menu maar niet meer terug naar het rijden. Die knop werkt dus maar één kant op. Beetje irritant... Iemand enig idee waarom dit is en hoe ik dit kan verhelpen?

Ander dingetje: de pop up in ATS lijkt me erger dan vroeger: pas op zo'n 100 meter worden de laatste textures maar soms zelfs modellen geladen. Alles staat op ultra. Pop up was altijd al slecht maar nu is het wel heel bar en boos... Iemand daar nog een tip voor?

En nu ik toch bezig ben: met F3 krijg je dat 'GPS-scherm' in beeld maar die heeft twee modi en je moet altijd twee keer klikken om 'm weer weg te krijgen: is het ook mogelijk om dat scherm steeds met één klik op te roepen en weer te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tup61 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:05:
Ik speel de laatste tijd weer veel ETS/ATS (voornamelijk de laatste) maar er is een klein dingetje dat me opvalt: met de Esc-toets kan je tijdens het rijden naar het menu en met dezelfde Esc-toets kan je weer gaan rijden. Die toets werkt dus beide kanten op. Ik rij met een XBox controller en heb daarop een knop toegewezen aan 'Menu', dus waar ook Esc op staat. Vroeger kon ik daarmee tijdens het rijden naar het menu en ook weer terug. Echter... sinds een paar updates terug kan ik met de knop op mijn controller alleen maar naar het menu maar niet meer terug naar het rijden. Die knop werkt dus maar één kant op. Beetje irritant... Iemand enig idee waarom dit is en hoe ik dit kan verhelpen?
Volgens mij werkt dat niet na het laden van een savegame, maar wel als je al aan het rijden bent. Misschien heb je dat ondervonden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Marzman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Volgens mij werkt dat niet na het laden van een savegame, maar wel als je al aan het rijden bent. Misschien heb je dat ondervonden?
Nee, het werkt gewoon nooit. Ik start ATS, ga rijden, druk op de knop op m'n controller, ga naar het menu, druk weer op de knop... niets. Alleen met Esc ga ik weer rijden. Is gewoon lichtelijk irritant en lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
tup61 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:05:
Voor wie hier ooit ook tegenaan loopt: ga in Steam naar de eigenschappen van ETS/ATS, ga naar Controller, zet Steam input aan en... Esc werkt zoals het hoort! Kan je zelfs veranderen tijdens het spelen van het spel. Zou ook kunnen dat je Steam input ff uit moet zetten en daarna weer aan (als het al aan stond) want het schijnt dat die optie soms spontaan gek doet. In mijn geval stond de setting op 'Standaardinstellingen gebruiken' en dan werken sommige opties dus schijnbaar niet. Enfin, helemaal blij hier. ;)

Nu nog de pop up verbeteren en die GPS met 1 klik kunnen toggelen en dan ben ik nog blijer. ;)

EDIT
Hm, dat is dus ook niet alles want nu miept ATS echt elke keer over missende controllers... en ik kan geen controls meer wijzigen. Uiteindelijk met veel moeite alles weten te herstellen. Ik gebruik gewoon wel Esc op het toetsenbord als ik weer verder wil rijden. Snap niet dat dit zo ingewikkeld moet met die controllers...

[ Voor 10% gewijzigd door tup61 op 09-10-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-07 11:21

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

tup61 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

EDIT
Hm, dat is dus ook niet alles want nu miept ATS echt elke keer over missende controllers... en ik kan geen controls meer wijzigen. Uiteindelijk met veel moeite alles weten te herstellen. Ik gebruik gewoon wel Esc op het toetsenbord als ik weer verder wil rijden. Snap niet dat dit zo ingewikkeld moet met die controllers...
Ik rij ook meestal met een Xbox controller, Ik neem aan dat er geen verschil in zit,
maar die ik gebruik is die voor de Xbox One X (Niet die voor de Xbox 360)

Ook ik gebruik altijd de ≡ menu toets, maar om terug in de game te gaan gebruik ik altijd de B toets
Naar mijn idee is dit standaard ... ik heb dit iig nooit ingesteld of aangepast

De GPS met 1 klik weg, dat zou ik ook niet weten ... dat zou idd wel handig zijn :P

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 05:25

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

nu nog mod vinden waar je overal rust kunt maken :)

en heb nu tobii eye tracker 5 is even wennen maar werkt super

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK2W516mn3VxlW9ca4Wr2pTwxOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zLGyO2lgYqVcBDxtNmB9e2nP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_NHyFgHxdqefgeooy2QFRc-vII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7UTsyD8ydI5V620vzebUKmdb.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Euro Truck Simulator 2 - 10th Anniversary
Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/4419325/67e74fefd2fc7d5015c92e43c95fa739a6cefe49_400x225.jpg
Deze maand bestaat ETS2 10 Jaar, dus iedereen gefeliciteerd *O*

En daarom is er morgen een World of Trucks event waarbij je een Truck & Trailer Paint Job kan winnen / krijgen

Hou dus, als je mee wil doen, de World of Trucks site in de gaten
Zelf ben ik erg laat thuis, hopelijk is het niet te druk op de servers ...

Bron: https://blog.scssoft.com/

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag dan die rit gereden. Je moet er een paint job voor krijgen. Maar helaas niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberCow schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:36:
Vandaag dan die rit gereden. Je moet er een paint job voor krijgen. Maar helaas niets ontvangen.
Je moet even inloggen op world of trucks en hem daar claimen voor steam.

Even de event opgezocht?
Using External Contracts or External Market, with a World of Trucks-connected profile in Euro Truck Simulator 2, the player's personal goal is to deliver any cargo from any city.

Zo maar even een kort ritje doen dan, het moet vandaag zeker? :p

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 18-10-2022 18:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt wot zei ook ik het heb ontvangen maar als ik ga zoeken bij de paintjobs zie ik niet er iets is bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En geclaimd in WOT?

Ik heb hem gewoon hoor, ik kan niet zeggen dat ik de paint job heel mooi vind :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yy0jrb2AkqItE6S32NIaq6Zvt0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s1JAimzkxTpqjecq1eGJui05.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MCz2UfTIsXK75FSJwR-h6Ov7b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YYLiux1mCUnrH3QBV69IMvOP.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben er al achter waar het mis is gegaan met het ontvangen van de beloning. Voor de mods had ik het spel ingesteld staan op niet updaten en op 1.45 te blijven. ETS2 geupdate en nu heb ik het wel ontvangen. Savegame teruggezet en kan met mijn oude rit weer verder. @Marzman Bedankt voor het meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m1pTpnQ.png

[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 19-10-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Chantal_NL schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:48:
Euro Truck Simulator 2 - 10th Anniversary
[Afbeelding]
Deze maand bestaat ETS2 10 Jaar, dus iedereen gefeliciteerd *O*

En daarom is er morgen een World of Trucks event waarbij je een Truck & Trailer Paint Job kan winnen / krijgen

Hou dus, als je mee wil doen, de World of Trucks site in de gaten
Zelf ben ik erg laat thuis, hopelijk is het niet te druk op de servers ...

Bron: https://blog.scssoft.com/
Dat betekend dat ik 10 jaar geleden voor het eerst het spel heb gestart (wat wel een illegale versie was toen)
Paar maanden later kwam het uit op EA ORIGIN (Steam was er nog niet)
vanaf toen heel veel gespeeld.

en toen Promods uitkwam met Scandinavië was echt een happening toen
Die is ook alweer 9 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Dat betekend dat ik 10 jaar geleden voor het eerst het spel heb gestart (wat wel een illegale versie was toen)

Voor mij ook eerst de demo gespeeld en online een code gevonden. Deze bleef het 2 maanden doen en met verjaardag had ik iets wat ik kon vragen. ETS2 vanaf die tijd heel veel plezier aan beleefd en frustraties voor mod volgordes na iedere update. In begin wilde ik niet naar Steam toe maar na vive la france (die ik dubbel heb moeten kopen) moest ik er wel aan geloven en ETS2 verhuizen naar Steam. WOT profiel aangemaakt voor de events en zo 10 jaar verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Moet je die 10 years rit vandaag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 19:09
Niet bekend hoe lang dit loopt, maar meestal heb je wel een paar weken de tijd om de rit te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59
Ze hadden het zelfs over "maanden" omdat ze iedereen de kans willen geven de paintjob te halen zonder tijdsdruk

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

Toen het spel uitkwam heb ik het gelijk gekocht. Ik ben in November 2012 begonnen met modden en ben toen mede-oprichter Nico tegen het lijf gelopen op een obscuur forum. Alles daarna is geschiedenis.
De eerste release van ProMods was op 8 augustus 2013 onder de naam "ETS2 Scandinavia mod"

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn3gG3l schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:44:
Moet je die 10 years rit vandaag doen?
Ik weet het ben ook laat met antwoorden maar die rit stond geplant voor dinsdag. Maar schijnbaar kan het later ook nog.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 20-10-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb meteen een kort ritje gedaan, ik dacht dat het maar een dag was omdat het zo easy is dat elke rit telt en er niks bij stond hoe lang je had.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:37:
Ik heb meteen een kort ritje gedaan, ik dacht dat het maar een dag was omdat het zo easy is dat elke rit telt en er niks bij stond hoe lang je had.
En heb je de beloning ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, een lelijke paint job :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ScuL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 04:25:
[...]

Toen het spel uitkwam heb ik het gelijk gekocht. Ik ben in November 2012 begonnen met modden en ben toen mede-oprichter Nico tegen het lijf gelopen op een obscuur forum. Alles daarna is geschiedenis.
De eerste release van ProMods was op 8 augustus 2013 onder de naam "ETS2 Scandinavia mod"
Daar ben ik bekend mee ;) vanaf dag 1 gebruik ik al jullie mod.
Alleen een tijdje ook zonder mods gereden omdat de update tijd te lang duurde.
Jullie team was toen heel klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Het is idd niet de mooiste :N maar leuk om te hebben
Ik ben begonnen om hem een beetje aan te passen ... (Ik ben nog niet helemaal tevreden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUNLGTnFB4U6QP28ONPRjdx5sgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3JFd6AcKfvwIkBjkU8KE4Rn7.jpg?f=user_large
[...]

Ik was er niet vanaf het begin bij, ik speel de game nu zo'n twee en een half jaar
Geweldig dat deze game zo'n lange ondersteuning heeft (y)

ProMods is ook geweldig, die heb ik op een apart profiel, dus ik rij afwisselend in beide mappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-07 13:06
ETS 2 is volgens mij een mooi voorbeeld van hoe een game as a service goed kan lopen. Regelmatig een DLC, ook nog oog voor ouderen gebieden (alleen heeft de UK dringend wat liefde nodig) en een actieve community

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lang geleden dat ik een lange rit heb gereden. Maar wat blijft het toch mooi. Zoveel verschil in 1 hetzelfde spel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4wg87BS.png

Olie in Saoedi Arabië het kan ook haast niet anders

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lEiwOjl.png

En weer een event begonnen.
https://blog.scssoft.com/2022/10/happy-hauloween-event.html

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 25-10-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de wandelgangen is ons ter ore gekomen dat het RusMap team van plan is om Oost-Oekraïne in te lijven als Russisch grondgebied in hun map.

Ik vraag me af wat het algemeen sentiment is van de mensen hier als ze dat zouden doen, of het een reden is om RusMap niet meer te spelen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:35
Ik speel RusMap niet meer sinds de Russische inval in Oekraïne. Ik mis het wel om te rijden in Azië en zat erover te denken om RusMap weer wel te installeren t.z.t.als Oekraïne de oorlog wint en misschien eerder wel, zolang het Oekraïense leger aan de winnende hand is. Het is de regering Putin die de oorlog voert en het Russische volk is net zozeer slachtoffer een oorlog in gesleept te worden en te sterven voor de grillen van een dictator. Maar als RusMap ertoe over gaat Oost-Oekraïne in te lijven, dan vind ik dat verachtelijk en dan zal ik toch maar geen Azië meer spelen in Euro Truck Simulator. Al zal ik het wel missen, het rijden door de steppen (RusMap is een vereiste omThe Great Steppe en Road to Asia te verbinden met Europa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:38
Ik speelde al een tijd geen Rusmap maar als ze dat gaan doen gaat dat ook nooit meer gebeuren.

Ergste constatering is nog dat de Propaganda zelfs bij hen z'n werk doet. Heel gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

krissie100 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:48:
Ik speelde al een tijd geen Rusmap maar als ze dat gaan doen gaat dat ook nooit meer gebeuren.

Ergste constatering is nog dat de Propaganda zelfs bij hen z'n werk doet. Heel gevaarlijk.
Tja, ze horen al een half jaar dagelijks in het nieuws dat dit ex-Oekraine gebieden zijn. Zelfs een Rus die tegen Putin was noemde het zo op zijn Youtube kanaal zonder zelf in de gaten te hebben wat hij zei. Het was door de comments op de video dat hij het zich realiseerde.

Dus als er mogelijkheden zijn te reageren op die map, vooral doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kanttekening, ik wil er geen politieke discussie mee opstarten (dat is niet de bedoeling in Spielerij). Maar het heeft voor dit spel behoorlijke invloed omdat o.a. andere maps (zoals de onze) verbindingen hebben met RusMap. Als ze zichzelf op deze manier in de voet schieten dan heeft dat dus consequenties voor mapcombo's. Daarom pols ik graag de publieke opinie om te zien welke stappen wij (en andere map mods) kunnen overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
ScuL schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:13:
In de wandelgangen is ons ter ore gekomen dat het RusMap team van plan is om Oost-Oekraïne in te lijven als Russisch grondgebied in hun map.

Ik vraag me af wat het algemeen sentiment is van de mensen hier als ze dat zouden doen, of het een reden is om RusMap niet meer te spelen bijvoorbeeld
Dan gooi ik RUSmap uit ETS2 en dowload ik deze nooit meer! Uiteraard gaat het om een spel maar we gaan Italie in een game toch ook niet op eens onderdeel van Nederland noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik haal hem er dan ook uit. Elke mod heeft imperfecties of scherpe randjes, maar dit is m.i. daadwerkelijk een provocerend statement. Er wordt online overal wel op geprovoceerd, maar bij mij ligt de grens als het over daadwerkelijk menselijke gezondheid en levens gaat. Een actieve oorlog is dan wel het toppunt om van af te blijven. Het blijven gebruiken is m.i. impliciete steun.

Wat betreft modverbindngen zullen er wel oplossingen worden gezocht. Er zullen mensen het blijven downloaden/spelen, al is het maar om met je ogen dicht door rusland naar azie te cruisen met de mappacks. Maar ook daar kan ik mij voorstellen dat er een alternatieve aansluiting komt (bvb met een virtuele veerboot) of een mod voor Rusmap die de propaganda terugdraait

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 29-10-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zie ETS2 als een spelletje en staat heel ver van de realiteit. Het zal mij ook een worst wezen of een gebied nou Oekraïne of Rusland is. Als de wegen er mooi zijn dan rij ik daar mijn ritjes gewoon heen. Dus ik blijf gewoon gebruik maken van RusMap. Blijft een mooie aanvulling op ProMods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Ik heb nog nooit de RusMap geprobeerd, wel ProMods en Road to Asia, maar RusMap staat wel op mijn lijstje om die een keer te spelen ... Hij lijkt mij prachtig, Ik stel het nog wel uit om te spelen omdat ik er momenteel wel een dubbel gevoel bij heb

Halloween
Voor wie mee doet met de Hauloween, het community doel is gehaald (666.000 Leveringen)
https://www.worldoftrucks.com/en/
Dus je kan je reward ophalen ...
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1859450446899759776/6F84F7E13862FDE0B65F7FB9190A23B859884919/?imw=2048&imh=1152&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true

Trailer DLC
Er was al eerder aangekondigd dat SCS bezig is met Feldbinder trailers,
deze DLC komt waarschijnlijk voor het einde van het jaar
https://blog.scssoft.com/...ers-work-in-progress.html

Nu is er weer een aankondiging dat er iets groots aan komt (met een Kameel)
https://blog.scssoft.com/...ething-big-is-coming.html
Ik ken een aantal merken trailers, maar Wielton ken ik niet, maar die heeft een kameel als logo

Wat denken jullie komt er nog meer trailer DLC aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet hoe lang het al mogelijk is maar zie nu dat je ook in kan stellen je draaibereik van het stuur. Het kan tot 2520 graden. Is dit realistisch? Ik weet je bij een vrachtwagen veel verder moet sturen maar weet niet hoeveel verder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/txYViOY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 05:25

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

voor mijn is ETS2 een game en zal RusMap zo lang gewoon goed werkt blijven gebruiken en vond RusMap toch wel leuk dingen toevoegen wat Promod amper doet als slechten wegen en wat licht offroad.

vind zelf heel politiek uit games moet blijven. je speel spel om uit echt wereld ontsnappen.

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

CyberCow schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:45:
Weet niet hoe lang het al mogelijk is maar zie nu dat je ook in kan stellen je draaibereik van het stuur. Het kan tot 2520 graden. Is dit realistisch? Ik weet je bij een vrachtwagen veel verder moet sturen maar weet niet hoeveel verder.

[Afbeelding]
In een truck hoef je helemaal niet verder te sturen dan bij een auto.
Gewoon 900 graden.
alleen door dat de stuur platter en groter is, lijk je meer te sturen.
omdat je ook grotere bewegingen gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000

jbbrans

Sinds lange tijd weer wat serieuzer met ETS2 bezig en nu krijg ik bij opstarten veel meldingen dat er een spelverandering is gedetecteerd.
De versies wisselen bijna elke keer opstarten tussen 1.45.3.5s en 1.45.3.9.
De save komt wel overeen met de plek waar ik de laatste keer dat ik het spel heb verlaten.

Kan dit door onedrive sync of steam sync komen of is er iets anders?

[ Voor 13% gewijzigd door jbbrans op 06-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat soort kleine updates zijn bijvoorbeeld een nieuw evenement (zoals Hauloween). Of andere kleine updates.

Hier heb je een (waarschijnlijk niet-compleet want community-generated) overzicht van releases.
Je zou elke keer een diff op de scs files moeten doen om te zien wat er precies veranderd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 07-11-2022 08:21 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zijn nu inderdaad twee events kort na elkaar in ETS2 en in ATS ook binnenkort weer een nieuwe als de Texas dlc uitkomt die gelijktijdig loopt met de Halloween event.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 07-11-2022 08:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Maar het vreemde is dat ik (op dezelfde pc) de ene keer .5 speel en een volgende keer met .9 speel en een keer daarna weer terug kan komen in .5.
En dit wisselt nu al een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbbrans schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:49:
Maar het vreemde is dat ik (op dezelfde pc) de ene keer .5 speel en een volgende keer met .9 speel en een keer daarna weer terug kan komen in .5.
Dat had ik dus ook op mijn computer. Best irritant omdat de mods erg lang duren om te laden. Oplossing ervoor is om te kiezen in Steam voor een compatibiliteitsmodus met versie 1.45 te rijden. Wel is het zo je dan niet meer kan deelnemen aan Halloween event.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ProMods Canada 1.2.2 voor ATS v1.46 is uit
ETS2 zal nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jbbrans schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:49:
Nooit gehad. Heb je dan ook elke keer een update gekregen via Steam?
Dat je versies terug gaat lijkt me ook helemaal niet normaal. Heb je misschien aangegeven dat je betaversies wil gebruiken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Maasluip schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:58:
[...]

Nooit gehad. Heb je dan ook elke keer een update gekregen via Steam?
Dat je versies terug gaat lijkt me ook helemaal niet normaal. Heb je misschien aangegeven dat je betaversies wil gebruiken?
Ik heb dit vroeger ook nooit gehad.
Ik heb geen beta versies aangegeven en ook steam geeft geen updates aan. Alleen gisteren een kleine update naar 1.45.4.0.
De log file geeft ook geen fout meldingen.
Hij heeft wel een voorkeur voor de .5 versie, gisteren een paar keer geswitched tussen 1.45.4.0 en 1.45.3.5.

Het kiezen van de versie gebeurd ook willekeurig en zonder logica. Tussen wisselen hoef ik soms alleen maar opnieuw ets te starten en soms werkt dat ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door jbbrans op 09-11-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Ik ben weer wat verder met mijn probleem.
Ondanks dat nu versie 1.46.1.0 uit is, blijft mijn steamversie terug gaan naar 1.45.3.5.

Als ik de file D:\SteamLibrary\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe verwijder en dan valideren doe, dan wordt er een update gedaan van 2.3GB en heb ik de nieuwste versie.

Als ik dan mijn pc afsluit, weer opstart en ets wil opstarten, wordt er een update gedaan van 1.8GB met de 1.45.3.5 versie. Ikmoet dan de exe weer verwijderen en weer update draaien.
Voordat ik kan rijden ben ik 30 minuten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb gisteren de halloween event afgemaakt, speel het niet meer zo veel. Vandaag komt Texas uit? Ik denk dat ik die wel koop maar niet meteen. Dat levert toch alleen maar frustratie op omdat de DLC altijd achter loopt op Gforce Now.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Is er iets bekend van een bug in ETST2 waardoor je constant boetes krijgt voor spookrijden in de UK? Ik rijd netjes links etc.. Rest van het verkeer rijd ook in mijn richting maar toch op bepaalde stukken om de haverklap boetes.

Heb nu alle maps eraf gegooid behalve die van ProMods om te checken of dat wat helpt al lijkt dat me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DutchHammer schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:08:
Is er iets bekend van een bug in ETST2 waardoor je constant boetes krijgt voor spookrijden in de UK? Ik rijd netjes links etc.. Rest van het verkeer rijd ook in mijn richting maar toch op bepaalde stukken om de haverklap boetes.

Heb nu alle maps eraf gegooid behalve die van ProMods om te checken of dat wat helpt al lijkt dat me sterk...
Rotondes van de verkeerde kant benaderd? Anders is dat wel een heel aparte bug.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kom niet meer in de UK, ik wacht wel tot ze dat een keer updaten (heb geen mods). Maar het lijkt me ook een vreemde bug.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Jorgen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:30:
[...]

Rotondes van de verkeerde kant benaderd? Anders is dat wel een heel aparte bug.
Zover ik weet reed ik die ook netjes.. Zal er snel weer eens gaan kijken of de bug blijft optreden.
Pagina: 1 ... 142 ... 161 Laatste