ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dat is snelScuL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
ProMods 2.55 met Iberia ondersteuning is uit.
Als je de Iberia DLC niet hebt, blijf dan bij ProMods 2.52.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Yes, dan kan ik Iberia kopen en nieuwe promods installenScuL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Kan voor de niet-betalende vrachtwagenchauffeurs even duren.ProMods free download server load: 185% (You just lost the game.)
Ik had beter nog even gewacht dan om de nieuwe Promods te installeren (heb pas 2.52 gekocht).ScuL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
Wat is er nu eigenlijk anders? Wordt Promods Spanje nu terug overschreven met Iberia of zijn er nog enkele steden toegevoegd bovenop de SCS-versie van Iberia?
Misschien eerst nog even mijn rit van Valencia Ciutad Real naar ergens in Georgië afwerken
[ Voor 9% gewijzigd door Robinho96 op 15-04-2021 19:28 ]
In 2.55 heb je de Iberia DLC (ProMods Spanje is verwijderd). Dus als je de DLC niet hebt heb je geen Spanje.
De volgende versie waar delen uit ProMods Spanje weer terug komen zal 2.60 zijn.
Fantastisch. Gaat weer een weekendje cruisen worden dusScuL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
Tesla M3LR '21
:strip_exif()/f/image/PciA79sMlzhuZ5Y2VhKEivHR.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorlopig weer klaar. Net ProMods 2.55 neergeladen, de meeste jazzycat pakketten en eindelijk een traffic-density-mod die ( bij mij in ieder geval) een voldoende scoort. Reageert prima op mijn richtingaanwijzers waardoor ruimte voor in- en uitvoegen goed werkt.
De AI valt nog steeds in de categorie meer kunstmatig dan intelligent, maar dat is in de vanilla game niet anders..
https://ets2.lt/en/d-b-creations-ai-traffic-mod-for-1-40/
Happy trucking..
/f/image/xxBmUM9G998S6jo5H1ZeeMhd.png?f=fotoalbum_large)
Lekker van Algacira naar Maagdenburg gereden gisteren.
@ScuL ik had wel een probleem dat mijn profiel niet meer werkte.
Ik had een garage in Ciudad Real en daardoor crasht mijn profiel met 2.55.
Ik heb de vorige Promods versie op ETS2 1.40 gewoon nog gereden een week daarvoor.
Ben nu maar weer een nieuwe profiel gestart.
Level en Geld erin gezet en weer lekker rijden.
Ben benieuwd naar 2.60, want dan komt Andorra als het goed is weer terug
Ik snap trouwens ook niet waarom er getallen tussen de versies zitten ? waarom 2.55 ?
makkelijker te onderscheiden dat dit een versie is zonder promods spanje en met iberia ?
Hebben wij zelf ook wel eens gedaan door onze software een groter nummer te geven.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Tesla M3LR '21
Het is aan te raden als een gebied wordt overschreven door een nieuwe DLC eerst de garages te verkopen. Je kunt eventueel je oude profiel nog herstellen want daar worden backups van gemaakt in je "Mijn Documenten\ETS2\profiles" map. Zul je even moeten uitzoeken.[
@ScuL ik had wel een probleem dat mijn profiel niet meer werkte.
Ik had een garage in Ciudad Real en daardoor crasht mijn profiel met 2.55.
Ik heb de vorige Promods versie op ETS2 1.40 gewoon nog gereden een week daarvoor.
Ben nu maar weer een nieuwe profiel gestart.
Level en Geld erin gezet en weer lekker rijden.
Ben benieuwd naar 2.60, want dan komt Andorra als het goed is weer terug
Ik snap trouwens ook niet waarom er getallen tussen de versies zitten ? waarom 2.55 ?
makkelijker te onderscheiden dat dit een versie is zonder promods spanje en met iberia ?
We hebben bij ProMods vanaf begin af aan ongeveer hetzelfde versiesysteem gebruikt.
+0.x1 = minor update / compatibility update
+0.x5 = DLC compatibility
+0.x0 = major update / grote release
Werk aan Andorra is al aan de gang en dat gaat voorlopig voorspoedig maar het is wel een reuze grote klus.
De developers van Spanje hebben al jeuk om onze herkenbare elementen zoals de dam van Contreras weer in de Iberia DLC te stoppen.
De Iberia DLC zit trouwens sowieso vol met veel kleine onjuistheden. Zo worden er op diverse plekken Spaanse belijning gebruikt in Portugal en in Portugal ontbreken zelfs vangrails op bepaalde wegen. We zijn van plan om al die schoonheidsfoutjes te corrigeren
Bedankt voor de heldere uitleg.ScuL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:42:
[...]
Het is aan te raden als een gebied wordt overschreven door een nieuwe DLC eerst de garages te verkopen. Je kunt eventueel je oude profiel nog herstellen want daar worden backups van gemaakt in je "Mijn Documenten\ETS2\profiles" map. Zul je even moeten uitzoeken.
We hebben bij ProMods vanaf begin af aan ongeveer hetzelfde versiesysteem gebruikt.
+0.x1 = minor update / compatibility update
+0.x5 = DLC compatibility
+0.x0 = major update / grote release
Werk aan Andorra is al aan de gang en dat gaat voorlopig voorspoedig maar het is wel een reuze grote klus.
De developers van Spanje hebben al jeuk om onze herkenbare elementen zoals de dam van Contreras weer in de Iberia DLC te stoppen.
De Iberia DLC zit trouwens sowieso vol met veel kleine onjuistheden. Zo worden er op diverse plekken Spaanse belijning gebruikt in Portugal en in Portugal ontbreken zelfs vangrails op bepaalde wegen. We zijn van plan om al die schoonheidsfoutjes te corrigeren
Het klopt inderdaad dat SCS in portugal de boel heeft afgeraffeld om maar een release op te kunnen leveren. Als je er bekend mee bent, dan zie je inderdaad de fouten. Hoewel ik denk dat 70% van de mensen het niet eens door hebben als je ze niet verteld
Er zijn nog mooie wegen te maken in het noorden van spanje.
Mooie stukje snelweg is de AP-7 bij Benidorm, lekker langs het water
of Muntanyes de Prades tussen Tarragone en Teruel (N-420)
/▌
Promods gebruikt in Promods spanje ook een tolport van Frankrijk.Marzman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:16:
Ik ben nog nooit in Portugal geweest, dus mij was het niet opgevallen.
Dus we maken allemaal wel eens een foutje haha
Maar klein vraagje, ik heb een X aantal mods. Is er een mogelijkheid om te kijken of deze nog compatible zijn met het spel? Ik merk dat het spel een beetje traag is als ik bv mijn truck wil aanpassen of als ik een opdracht wil aannemen. Spelen zelf gaat prima.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Edit: Even gekeken: Niet-compatible mods zie je in de rechter kolom met een rood uitroepteken staan..
[ Voor 28% gewijzigd door strider1007 op 16-04-2021 20:05 ]
En links in selectie scherm met een rood bolletje ipv grijs of groen als hij actief is.strider1007 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:58:
Volgens mij kun je in de mod-manager, als je het spel opstart, zien welke mods mee doen, mee kunnen doen of niet mee kunnen doen...
Edit: Even gekeken: Niet-compatible mods zie je in de rechter kolom met een rood uitroepteken staan..
*empty*
Ik denk dat ik ze gevonden hebScuL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:42:
[...]
:strip_exif()/f/image/lSX24rgmrqfRHTmYLxiOkpTF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn achievement van 20 steden gehaald voor Iberia, nu de rest van de steden nog bezoeken en dan kijken welke steamachievements er zijn voor Iberia.
/▌
:strip_exif()/f/image/1caubtjQonpuWLuZm8t4PiBm.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Dit helpt ook niet...strider1007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:21:
[Afbeelding]
En dan vraag je je af waar opstoppingen vandaan komen..
/f/image/9hvTbzp4bpc2Z6EQFhY8O3z3.png?f=fotoalbum_large)
*empty*
strider1007 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:18:
@MR_VIPER
Psst... Je bent stiekem FarmingSimulator2019 binnen gereden...
Zou wat zijn als die 2 goed gekoppeld konden worden. Samen met Omsi of iets in die strekking en Trainsim Flightsim.
Overigens had ik wel agrarische producten in de trailer liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door MR_VIPER op 18-04-2021 11:13 ]
*empty*
Of Need for Speed Smokey and the Bandit styleMR_VIPER schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:12:
[...]
![]()
Zou wat zijn als die 2 goed gekoppeld konden worden. Samen met Omsi of iets in die strekking en Trainsim Flightsim.
Overigens had ik wel agrarische producten in de trailer liggen.
/▌
:strip_exif()/f/image/LEF29izKii1EodJPFtdo9bpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook weer onderweg met PS5's richting Denemarken
Kwam er trouwens achter dat ik nog geen 1 tuning of trailer pack had gekocht dus maar weer ff 35 euro overgemaakt richting SCS zodat ik weer up to date ben
edit: Paint job kunnen fixen die matched! Moest er wat mod files voor aanpassen maar dit is fantastisch
:strip_exif()/f/image/nul152AWsEdrN41tpyG2kREQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door London op 18-04-2021 13:02 ]
Tesla M3LR '21
Wie weet kunnen we ooit een akker rooien, en zelf de aardappelen naar een ander land rijden...
Dat zal nooit gebeurenstrider1007 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:51:
Ik zie de laatste tijd steeds meer agrarisch transport rijden ( of: Het valt me meer op..). Harvesters, tractors, het lijken modellen die 1-op-1 uit de Farming Simulator serie komen, Net als sommige graanvelden die qua structuur erg overeen lijken te komen..
Wie weet kunnen we ooit een akker rooien, en zelf de aardappelen naar een ander land rijden...
Maar kan het kloppen dat het aantal rustplekken en tankstations wat aan de magere kant is? Gisteren 2 keer bijna met een lege tank gestaan langs de AP-6 en de rij-en rusttijden overtreden omdat het volgende tankstation 4 uur rijden verder op zit. Geen idee of dit IRL ook zo is.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Had een AI improvement mod aangezet en ik had een dia presentatie ipv vloeiend beeld.
Nu kan de 1070i wel in SLI modus, maar er zijn geen losse kaarten meer te vinden. Wat is een betere optie?? Zonder een extra hypotheek te moeten nemen?
The S in IOT stands for security.
Jouw 1070i levert zo'n 300 op, een 1080Ti kost zo'n 600...
[ Voor 3% gewijzigd door strider1007 op 20-04-2021 08:04 ]
M'n 5700XT zweet ook peentjes @ 5120x1440 resolutie met alles op ultra. Dat is inherent aan de settings natuurlijk maar voor minder doe ik het niet
Wellicht je settings iets meer omlaag schroeven, 1070 zou de game toch wel moeten kunnen draaien op medium dunkt mij.
Tesla M3LR '21
Een nier verkopenHMaster_II schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:14:
Nvidia GTX 1070i blijkt toch een tikje te licht.
Had een AI improvement mod aangezet en ik had een dia presentatie ipv vloeiend beeld.
Nu kan de 1070i wel in SLI modus, maar er zijn geen losse kaarten meer te vinden. Wat is een betere optie?? Zonder een extra hypotheek te moeten nemen?
Zelf een 1660 Ti, op 3840 x 1200 heb ik hiermee circa 35 fps gemiddeld. Weet niet hoeveel sneller dit is als je huidige performance. Ook deze kaarten zijn echter gewoonweg al slecht verkrijgbaar. In videokaartland is het momenteel gewoonweg een absolute ramp.
Ben zelf in ieder geval blij dat ik de1660 Ti enkele maanden voor de 3080 launch had aangeschaft. Gezien deze kaart er uiteindelijk vermoedelijk gewoon niet van zal gaan komen.
Vandaag eerste ritje naar Spanje gemaakt sinds de nieuwe DLC / Promods compatible update. Weer erg vermakelijk tot nu toe. Grafisch ziet het er erg goed uit. Natuurlijk helpt de 1.40 lightning hierin ook zeer zeker. Maar vind daarnaast dat SCS met Iberia, net als met de laatste ATS content, erg goed weet om te gaan met de kennelijke engine beperkingen voor wat betreft draw distance. Geen hinderlijke pop in van bergen, weinig opvallende pop in van bomen in de verte. Visueel hier goed rekening mee gehouden. Dit veel beter dan binnen de oudere content.
/▌
NU nog proberen uit te vogelen, waarom ik de Reatarder en Cruise niet goed werkend krijg. Vooral dat automatisch afstand functie doet niet lekker.. Of ik verwacht te veel.
Zit dat er in dan ?HMaster_II schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:36:
Vooral dat automatisch afstand functie doet niet lekker.. Of ik verwacht te veel.
Maar in het echt zetten veel bestuurders hem uit
want als er 1 auto er tussen schiet dan gaat gelijk de vrachtauto in zijn HO ijzers .. en je wil niet elke 5 min met je hoofd op het stuur liggen ...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Want je wil persé graag deze AI improvement mod gebruiken?HMaster_II schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:14:
Nvidia GTX 1070i blijkt toch een tikje te licht.
Is de videokaart trouwens wel de bottleneck? ETS2 was volgens mij nog steeds singlethreaded, het extra rekenwerk zou ook teveel kunnen worden voor die ene CPU core.
Nou niet persé, maar ik wil wel graag een beetje intelligente mede weggebruikers. In plaats van Japanners op wielen "Banzai.." roepend je truck in borend. Of boeren in Letland en Estland die met hun FS19 tracktoren vlak voor je oversteken.MadMarky schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:56:
[...]
Want je wil persé graag deze AI improvement mod gebruiken?
Is de videokaart trouwens wel de bottleneck? ETS2 was volgens mij nog steeds singlethreaded, het extra rekenwerk zou ook teveel kunnen worden voor die ene CPU core.

Maar ik las in het FlightSim topic hiernaast ook een melding over een mogelijke bug in een Microsoft update. https://www.pcgamesn.com/windows-10-game-performance-hit
Mogelijk dat ik daar mijn frame-freezes van krijg.
Had even wat voeten in de aarde om de nieuwe versie van promods samen met Iberia werkend te krijgen, bleef maar crashen tijdens opstarten maar is uiteindelijk goed gekomen.
Nu een Industriële Kabelhaspel van Calais naar Coimbra brengen. Leuk rijden met een dieplader
/f/image/oEWe79AvAAhvP9MAV14dBr7w.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de indruk dat het veel instabieler draait en heb meer crashes.. dus ergens is er iets misgelopen geloof ik.
Godverdomme zeg, crasht ie zonet, hele pc slaat vast en nu zegt steam dat ik het terug moet installeren. Wtf...
Gelukkig is er niks verloren gegaan en kan ik gewoon verder gaan maar dit is toch echt wel raar.
Had er met de vorige versie van zowel ETS2 als promods (dus pre-Iberia) nergens last van.
[ Voor 48% gewijzigd door Moechy op 24-04-2021 16:57 ]
Ook al steden tegengekomen waar geen rustplek is. Moet je naar een snelweg om daar te rusten, om dan met een omweg terug te rijden voor een vracht.pretpik schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:24:
Maar kan het kloppen dat het aantal rustplekken en tankstations wat aan de magere kant is? Gisteren 2 keer bijna met een lege tank gestaan langs de AP-6 en de rij-en rusttijden overtreden omdat het volgende tankstation 4 uur rijden verder op zit. Geen idee of dit IRL ook zo is.
Wat ik wel tof vind is dat je op sommige plaatsen nu naast de weg kunt rusten.
Vinden jullie de Iberia tolpoortjes ook zo smal? Best al wat schade gereden daar.
Ik persoonlijk vind dat juist tof dat ze smalle poortjes hebben, mochten ze wat mij betreft ook meer doen met binnenwegen.stijn014 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:54:
[...]
Ook al steden tegengekomen waar geen rustplek is. Moet je naar een snelweg om daar te rusten, om dan met een omweg terug te rijden voor een vracht.
Wat ik wel tof vind is dat je op sommige plaatsen nu naast de weg kunt rusten.
Vinden jullie de Iberia tolpoortjes ook zo smal? Best al wat schade gereden daar.
Misschien ligt het er aan of je met een stuur of controller speelt?
De tolpoortjes zijn inderdaad smaller en ik krijg nu soms boetes voor mijn lampen terwijl het niet donker is. Het is wel avond maar gewoon licht en steeds als ik het spel start lijken mijn lampen nu terug uit te zien (dit was voorheen niet).
/▌
Rusten heb ik uit gezet.
Als het aan staat heb je dan ook echt rij en rusttijden of gewoon de melding dat je moe bent, als je dan niet rust, je zwart scherm krijgt en crasht met je truck?
Als het aan staat kun je boetes krijgen als je de rijtijden hebt overschreden en je kan in slaap vallen waarbij je soms ook een swing aan het stuur geeft. Dus als het voorkomt dat ik te moe ben ga ik altijd voor de zekerheid op de middelste rijbaan rijden. Dan zit ik wat verder van de vangrails
/▌
Ik heb enkel vroeger met "vermoeidheidssimulatie" gespeeld.
Staat vanaf dan ook af 😅
Misschien dat ik het straks nog eens aanslinger, enkel de crashes verpesten het een beetje. Gisteren crashte het volledige spel zelfs als ik een trailer wou afpikken en de opdracht afronden, heb ook meer last van framedrops en haperingen.
Mensen die hier ook last van hebben?
Ja, heb om de paar minuten van die mini haperingen en het is heel irritant. Tis een fractie van een seconde maar lang genoeg om te irriteren. Heb al wat mods uitgezet maar ben er nog niet achter waar het nu door komt..Moechy schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:44:
Ow oke, die boetes is nieuw geloof ik?![]()
Ik heb enkel vroeger met "vermoeidheidssimulatie" gespeeld.
Staat vanaf dan ook af 😅
Misschien dat ik het straks nog eens aanslinger, enkel de crashes verpesten het een beetje. Gisteren crashte het volledige spel zelfs als ik een trailer wou afpikken en de opdracht afronden, heb ook meer last van framedrops en haperingen.
Mensen die hier ook last van hebben?
Ik speel trouwens ook met vermoeidheid aan en boetes idem. Maar inmiddels verdien ik zoveel geld dat ik soms wel een rood stoplicht mee pak
Ben nu druk aan het cruisen door Scandinavië. Amsterdam - Kristiansand en daarna Kristiansand - Trondheim gedaan. Nu denk ik via Zweden door naar Finland. Blijft prachtig om daar te rijden, helemaal als het regent en je bij iedere bocht in de ankers moet omdat je er anders uit vliegt
Tesla M3LR '21
Zou SCS dan toch iets niet goed gedaan hebben met hun laatste uitbreiding? 🙈
*empty*
Of moet het met eigen trailers? Ook als ik naar de trailerdealer ga kom ik er niet uit. Ik heb wel extra trailers om te kopen, maar hoe gebruik ik ze. Ik heb ze geparkeerd in mijn eigen garage
:strip_exif()/f/image/Of53r6SbRzLdldqOVnFF5Sm8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hMLaeQHItoO6qJcgU4iCDmCb.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Als het goed is kan je je truck modden bij een garage en dan zelf kiezen wat voor container je wilt. De vracht zit wel in je aanhangwagen dan maar qua looks lijkt het alsof ook je truck zelf vracht heeft.Marzman schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:13:
Weet iemand hoe die tandems werken? Ik heb een mod geïnstalleerd maar ik snap niet helemaal hoe ik die moet gebruiken. Ik kan nu mijn Renault configureren als tandem, als ik een vracht selecteer in de vrachtmarket dan hangt er gewoon een container aan zoals hiervoor.
Of moet het met eigen trailers? Ook als ik naar de trailerdealer ga kom ik er niet uit. Ik heb wel extra trailers om te kopen, maar hoe gebruik ik ze. Ik heb ze geparkeerd in mijn eigen garage
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tesla M3LR '21
Ik heb twee keer een Event rit gehad, die mislukte, één keer omdat ik mijn truck total loss reed toen mijn laptop een waarschuwing gaf dat de accu bijna leeg was, maar dat doet door het scherm te kapen terwijl op de achtergrond mijn truck gewoon door rijdt terwijl ik niet zie wat die doet. De tweede keer was ik zo roekeloos niet voor de 15xp 'laten we het makkelijk doen' te kiezen bij lossen bij een mijnbouw-bedrijf en mijn trailer vast kwam te zitten op een helling die te stijl was, doordat de bodemplaat de knik in de helling raakte en ik niet meer voor- of achteruit kon en de rit dus af moest breken.
Maar ik heb mijn paintjob, rare bobbelhead-mannetje op het dashboard en Lynx knuffel op het bed van mijn truck!
Sommige quarries zijn écht onmogelijk in te rijden met een dieplader zonder vast te komen zitten.FairPCsPlease schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:06:
Ik heb de Iberia Event voltooid. Wel opgelucht dat het erop zit. Ik heb een hekel aan die Ironman mode, waarbij je niet kunt herladen naar een eerder moment. Ik vind het fijne van games ten opzichte van 't echte leven juist, dat je kunt herladen als een uitkomst of keuze je niet zint.
Ik heb twee keer een Event rit gehad, die mislukte, één keer omdat ik mijn truck total loss reed toen mijn laptop een waarschuwing gaf dat de accu bijna leeg was, maar dat doet door het scherm te kapen terwijl op de achtergrond mijn truck gewoon door rijdt terwijl ik niet zie wat die doet. De tweede keer was ik zo roekeloos niet voor de 15xp 'laten we het makkelijk doen' te kiezen bij lossen bij een mijnbouw-bedrijf en mijn trailer vast kwam te zitten op een helling die te stijl was, doordat de bodemplaat de knik in de helling raakte en ik niet meer voor- of achteruit kon en de rit dus af moest breken.
Maar ik heb mijn paintjob, rare bobbelhead-mannetje op het dashboard en Lynx knuffel op het bed van mijn truck!
Eigenlijk moest je de wielen omhoog kunnen brengen met lucht net zoals in het echt.
:strip_exif()/f/image/IaeBBEPYgFYtvit1xDFEMLlO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J43nHoDDOZOihunMtwB8khzB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb m'n haperingproblemen overigens gefixed @Moechy . Kwam bij mij door een USB hub waarop ik m'n TrackIR en TH8A shifter had aangesloten. Die connecte en disconnecte schijnbaar steeds met m'n pc waardoor er een hapering optrad in ETS2. Sinds ik beide apparaten gewoon direct op de pc heb aangesloten geen hapering meer gehad.
[ Voor 76% gewijzigd door London op 26-04-2021 10:45 ]
Tesla M3LR '21
Misschien was het door de eerste paar keer booten met de nieuwe DLC en promods?
Geen enkel probleem hier in single player en echt nog nooit ook maar 1 crash gehad.Moechy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:46:
Men pc heeft wel meer moeite met Ets en promods dan hiervoor.
Ik heb de indruk dat het veel instabieler draait en heb meer crashes.. dus ergens is er iets misgelopen geloof ik.
Godverdomme zeg, crasht ie zonet, hele pc slaat vast en nu zegt steam dat ik het terug moet installeren. Wtf...
Gelukkig is er niks verloren gegaan en kan ik gewoon verder gaan maar dit is toch echt wel raar.
Had er met de vorige versie van zowel ETS2 als promods (dus pre-Iberia) nergens last van.
Ik speel dus alleen in single player mode en bijna level 500
[ Voor 4% gewijzigd door mmxmmx op 26-04-2021 11:58 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Moet je eens voorstellen wat je allemaal moet doen als je een eigen VTC hebt en dan de mods compatible probeert te houden. Ik heb mijn skin er opnieuw opgezet. alleen de Lightbox aan de bovenkant werkt momenteel nog niet bij mij.Apejoekie schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:26:
Dat is mooi nieuws dat de RJL mod het weer doet, eindelijk dat N/A uit de lijst weg als ik bij vrachtwagen beheer kijk. Vanmiddag meteen proberen. Wat is dat werken toch een hinderlijke onderbreking van je vrije tijd...
Ik gebruik nu de 50K addon, maar die plaatst hem niet mooi aan de bovenkant.
/f/image/aSx5Rw1BkuUVIRmsgC3AMTdd.png?f=fotoalbum_large)
Meestal als je tendem truck hebt gemaakt, dan kan je tendem trailer gewoon neer zetten bij je garage en aankoppelen zoals je dat ook doet met de normale trailers.Marzman schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:13:
Weet iemand hoe die tandems werken? Ik heb een mod geïnstalleerd maar ik snap niet helemaal hoe ik die moet gebruiken. Ik kan nu mijn Renault configureren als tandem, als ik een vracht selecteer in de vrachtmarket dan hangt er gewoon een container aan zoals hiervoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je geen tendem truck hebt gebouwd, dan merk je dat, doordat je dan de lucht in vliegt.
BTW de eerste trailer achter je cabine is fake en niet meer dan een getekende box.
In je vrachtwagenservice kan je dan vaak op een bolletje klikken om er een box (trailer) op te zetten.
Zo werkt het tenminste wel bij de DAF 95ti tendem mod die ik gebruik
Bij was de oplossing GPU scheduling uit te zetten in Windows. Blijkbaar heeft een Windows update iets stuk gemaakt waardoor zowat elke game hapert indien je dit aan hebt staan.London schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:41:
[...]
Ja, heb om de paar minuten van die mini haperingen en het is heel irritant. Tis een fractie van een seconde maar lang genoeg om te irriteren. Heb al wat mods uitgezet maar ben er nog niet achter waar het nu door komt..
Hier trouwens geen last van te smalle tolpoortjes, zo zijn ze in het echt ook nou eenmaal. Ik zit nu op de helft van het Iberia event. Wel heb ik gemerkt dat het lijkt of er iets van grind textures op bepaalde stukken weg of rotondes zitten. De textures zijn gewoon asfalt, maar er komt wel stof van af als je er over heen rijd en ook m'n controller gaat trillen alsof ik op grind rijd. Verder een paar schoonheidsfoutjes van de AI tegen gekomen zoals het niet helemaal volgen van de weg (ineens een stuk invoegstrook meepakken) en het is me opgevallen dat de verkeerslichten op rotondes met doorgaande weg in het midden niet goed afgesteld staan.
Normaliter hoort het zo te zijn dat als je rechtdoor rijdt op die doorgaande weg de verkeerslichten op de rotonde op rood staan. Nu gaan ze gelijk op groen zodra de doorgaande weg ook groen krijgt.
Dat was me nog niet opgevallen van dat stof, misschien is het opzettelijk? In Spanje is het ook een stuk droger en stoffiger (zoom eens uit op Google Maps en je ziet dat het daar begint met het veranderen naar woestijn in Marokko. Alleen trillen zoals op grind dat lijkt me niet goedpretpik schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:02:
[...]
Hier trouwens geen last van te smalle tolpoortjes, zo zijn ze in het echt ook nou eenmaal. Ik zit nu op de helft van het Iberia event. Wel heb ik gemerkt dat het lijkt of er iets van grind textures op bepaalde stukken weg of rotondes zitten. De textures zijn gewoon asfalt, maar er komt wel stof van af als je er over heen rijd en ook m'n controller gaat trillen alsof ik op grind rijd.
/▌
Zoja, hoe kan ik terug naar de vorige versie gaan dan?
Update: Promods werkt gewoon zonder problemen.
[ Voor 14% gewijzigd door Moechy op 27-04-2021 13:06 ]
Ik heb op het SCS forum gezien dat er meerdere mensen dit stuttering effect hebben. Daar wordt aangegeven, dat dit vooral voorkomt bij gebruik van Owned trailers. En niet bij gebruik van ingame trailers.pretpik schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:02:
[...]
Bij was de oplossing GPU scheduling uit te zetten in Windows. Blijkbaar heeft een Windows update iets stuk gemaakt waardoor zowat elke game hapert indien je dit aan hebt staan.
Hier trouwens geen last van te smalle tolpoortjes, zo zijn ze in het echt ook nou eenmaal. Ik zit nu op de helft van het Iberia event. Wel heb ik gemerkt dat het lijkt of er iets van grind textures op bepaalde stukken weg of rotondes zitten. De textures zijn gewoon asfalt, maar er komt wel stof van af als je er over heen rijd en ook m'n controller gaat trillen alsof ik op grind rijd. Verder een paar schoonheidsfoutjes van de AI tegen gekomen zoals het niet helemaal volgen van de weg (ineens een stuk invoegstrook meepakken) en het is me opgevallen dat de verkeerslichten op rotondes met doorgaande weg in het midden niet goed afgesteld staan.
Normaliter hoort het zo te zijn dat als je rechtdoor rijdt op die doorgaande weg de verkeerslichten op de rotonde op rood staan. Nu gaan ze gelijk op groen zodra de doorgaande weg ook groen krijgt.
Dit ga ik eens testen vandaag als ik tijd heb. Kijken of dit enig effect heeft.
/▌
:strip_exif()/f/image/nUNVl2At9Rg6e3fRcU5PScEn.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu weer terug naar Spanje voor de achievements (de event heb ik al). Was de laatste update vanwege de event?
/▌
Sinds half februari 2021.Malle-piet schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:22:
Hoelang spelen jullie ETS2 of ATS, ik al vanaf 2012 in den beginne en ATS ook.
En meer bezig geweest in het begin met het maken van skins voor trailers dan rijden.. Keyboard ging niet lekker, dus nu al maand stuurtje.
En altijd een paar Jazzycats mods om wat meer mooi verkeer te zien, en natuurlijk ProMods , want... Tja, als ik dat moet uitleggen ben je geen fan...
[ Voor 40% gewijzigd door strider1007 op 27-04-2021 20:49 ]
Nog nooit een mod aangeraakt in de 592 uur die gelogd zijn op mn steam, vermaak me prima met de vanilla game + DLC.
[ Voor 29% gewijzigd door Robinho96 op 27-04-2021 22:30 ]
Ik heb in het 'begin' niet in de gaten gehouden hoeveel uur ik speelde...
Heb nu 3870 uur gespeeld en heb het spel gekocht op 25 sep 2019krablander schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:16:
Ik ben begonnen toen ETS2 uit kwam voor Mac. In 2017 overgestapt naar PC. Daarvoor speelde ik ETS1.
Nog nooit een mod aangeraakt in de 592 uur die gelogd zijn op mn steam, vermaak me prima met de vanilla game + DLC.
Ben level 446
Heb max aantal chauffeurs rijden iets van 341
Ik vermaak me prima in mijn Volvo en heb meer dan 1 miljard euro kan der niks mee verder.
[ Voor 5% gewijzigd door mmxmmx op 28-04-2021 05:30 ]
Voorheen was het alleen paar dagen of weken spelen bij iedere nieuwe dlc, promods update.
Sinds december 2019 gestart met truckersMP en vtc.
Maart 2020 eigen vtc gestart en begonnen met skinnen.
Bijna 1600 uur op de teller.
Maar daar zit 800 uur minimaal in sinds ik met VTC rij.
Alle events gehaald, alle achievements op 1tje na. Zit nu op 89% map ontdekt met alle dlc's.
Voor de update zat ik op 96.8%.
Volgens mij heb ik een probleem
*empty*
Less = more
Beste is om de Cruise control te gebruiken... En alsnog zeer goed opletten op de AI weggebruikers...collinneke schreef op woensdag 28 april 2021 @ 01:20:
Ik heb een vraag kunnen jullie de snelheid stabiel houden bij mij lukt het niet mischien iemand tips heb een T150 RS PRO Force Feedback
En misschien eens letten op je rechtervoet op het gaspedaal.
Yes, rij hier ook (bijna) altijd op de cruise control. En dan de snelheid verhogen/verlagen met knoppen op het stuur. Enige jammere is dat je de increment 'vast' moet instellen. Ik had het fijn gevonden als je verschillende increments zou kunnen instellen op andere knoppen.HMaster_II schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
Beste is om de Cruise control te gebruiken... En alsnog zeer goed opletten op de AI weggebruikers...
En misschien eens letten op je rechtervoet op het gaspedaal.
Less = more
400 uur logged overigens, dus valt wel mee. Heb ook al lang niet meer gespeeld. En zitten nog een hoop uren voor die niet via Steam zijn gespeeld zeg maar.
[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 28-04-2021 11:13 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik zou het wel handig vinden als 1 tot 9 de snelheid instelde van 10 tot 90.IWriteCode schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:08:
[...]
Yes, rij hier ook (bijna) altijd op de cruise control. En dan de snelheid verhogen/verlagen met knoppen op het stuur. Enige jammere is dat je de increment 'vast' moet instellen. Ik had het fijn gevonden als je verschillende increments zou kunnen instellen op andere knoppen.
/▌
^^ zoiets idd! Zelf rij ik altijd een paar km 'te hard'... dan zelf een snelheid mag binden aan instelbare knoppen, lijkt me top! Is zoiets te maken in een mod?Marzman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:34:
Ik zou het wel handig vinden als 1 tot 9 de snelheid instelde van 10 tot 90.
Less = more
Bedoel je van de game zelf? Daar staat eigenlijk alles max tot dusver. Ik heb het ook pas een dag of 2 dus het is allemaal nog een hoop uittesten om eerlijk te zijn.pretpik schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:15:
Hier ook een VR speler, welke instellingen gebruik je?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Altijd de lichte vrachtjes anders ga je op zijn kant.
[ Voor 25% gewijzigd door mmxmmx op 28-04-2021 15:07 ]
Chris Maximus youtube melding.
150 km/u met de vrachtwagen... Da's best hard 😁mmxmmx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:05:
Rij zonder begrenzer gemiddeld 150 KM altijd plank gas dus geen cruise control.
Altijd de lichte vrachtjes anders ga je op zijn kant.
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dankje dat vind ik leukJorgen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 03:55:
[...]
150 km/u met de vrachtwagen... Da's best hard 😁
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens
Heb ook veel schade hoor maar ja heb meer dan 1 miljard euro in het spel.
Euro Truck Racermmxmmx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:46:
[...]
Dankje dat vind ik leuk
Ik vind het nu wel leuk met de Renault, die haalt soms met moeite 90. Ik heb de heavy cargo dlc, maar van mij mogen er ook nog wel zwaardere vrachten in het spel (het is fijner als dat zonder mods kan).
/▌
Dus misschien toch nog maar weer eens een normale motor pakken.
Signatures zijn voor boomers.
Rijdt wel aangenamer. Bediening is vlotter met toetsenbord op deze manier. (Lees: tegen de laadkaai parkeren is niet meer zo'n bitch)
👍🏻👍🏻mmxmmx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:46:
[...]
Dankje dat vind ik leuk
Ik ben nog maar net begonnen en kom er nauwelijks aan toe, dus ik lees vooral mee hier
Your Friendly Neighborhood Moderator