Sommige parkeerplaatsen voor je vracht zijn toch "apart". Ik wil best tussen 2 andere trailers inparkeren, maar geef me dan ook de ruimte om te manoeuvreren.
Oooh yes, eindelijk Iberia eens spelenHMaster_II schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:31:
TruckersMP heeft de multiplayer vrijgegeven...
Chris Maximus youtube melding.
Eindelijk eens met mijn eigen trekker en trailer rondrijden.
Ja, ik kan niet verder dan 200% scaling. Dan loopt het niet meer vloeiend. Vroeg me af of dat aan mijn systeem ligt of dat ik een snellere PC nodig heb.Kuusj schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:05:
[...]
Bedoel je van de game zelf? Daar staat eigenlijk alles max tot dusver. Ik heb het ook pas een dag of 2 dus het is allemaal nog een hoop uittesten om eerlijk te zijn.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
In Iberia? Ja dat viel me ook opstijn014 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:24:
Sommige parkeerplaatsen voor je vracht zijn toch "apart". Ik wil best tussen 2 andere trailers inparkeren, maar geef me dan ook de ruimte om te manoeuvreren.
Zoiets kom je dan steeds tegen
:strip_exif()/f/image/JUc4wHVk0Y0vf93QU8acpMLQ.jpg?f=fotoalbum_large)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja dat scaling gebeuren is heel zwaar voor je pc ik kan alles op max zetten maar dan wel met een 3090pretpik schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:39:
[...]
Ja, ik kan niet verder dan 200% scaling. Dan loopt het niet meer vloeiend. Vroeg me af of dat aan mijn systeem ligt of dat ik een snellere PC nodig heb.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ik las op het SCS forum, dat je niet verder moet gaan dan 100%pretpik schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:39:
[...]
Ja, ik kan niet verder dan 200% scaling. Dan loopt het niet meer vloeiend. Vroeg me af of dat aan mijn systeem ligt of dat ik een snellere PC nodig heb.
The S in IOT stands for security.
Hier een RTX 3080, ik kan in VR niet verder dan 200% omdat ik anders een te lage FPS haal. In de gewone modus draait alles lekker vloeiend gelukkig op 400%mmxmmx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:04:
[...]
Ja dat scaling gebeuren is heel zwaar voor je pc ik kan alles op max zetten maar dan wel met een 3090
In VR of de gewone modus?HMaster_II schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:28:
[...]
Ik las op het SCS forum, dat je niet verder moet gaan dan 100%Ik heb hem nu op 125% en ga toch kijken voor 100% of dit helpt.
In gewone modus... VR is nog niet ingeburgerd bij de "simpele" gamers.pretpik schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:03:
[...]
Hier een RTX 3080, ik kan in VR niet verder dan 200% omdat ik anders een te lage FPS haal. In de gewone modus draait alles lekker vloeiend gelukkig op 400%![]()
[...]
In VR of de gewone modus?
Eerst nog ProMods 2.55 installeren anders wil Promodsin MP niet.

Hoe krijg ik mijn truck en trailer in MP? Als ik gewoon een save game doe van mijn huidige single-player profiel en inlees in MP dan krijg ik niks in MP... Of mis ik ergens een stap in het process.
[ Voor 25% gewijzigd door HMaster_II op 29-04-2021 14:05 ]
Spelen jullie met Steam Workshop mods? Zo ja, welke mod maakt de game voor jou persoonlijk nog leuker?
Ik heb een Google maps mod, zodat de GPS map eruit ziet zoals Maps en een real life tankstations en airlines mod.
Even reageren op diverse eerder gestelde vragen. 
Ik speel ETS2 zo ongeveer sinds de release maar de laatste 3 jaar speel ik het echt wat vaker, vooral afwisselend met flight simulators. Omdat MSFS op mijn PC niet meer werkt, speel ik tegenwoordig eigenlijk alleen maar ETS2. Ik heb ook ATS: dat heb ik een paar maand veel gespeeld maar toen was ik er opeens klaar mee. Beetje teveel kale open ruimtes daar. Ik vind ETS2 dan toch wat afwisselender en gewoon leuker.
Aantal uren... geen idee. Ik heb het spel met diverse accounts gespeeld en het minstens drie keer opnieuw gekocht. M'n huidige account zit op 160 uur: ik denk dat ik al met al op 500 uur zit of zo...? Niet meer te achterhalen, vrees ik.
150 km/u: nee, dat vind ik de lol niet. Ik speel dan wel met een draadloze XBox controller maar doe alles toch het liefst zo 'netjes' mogelijk. Ik speel het spel juist ook voor de rust, heerlijk relaxen achter het stuur en genieten van het uitzicht. Dus geen gejakker voor mij.
Ik start wel (zeer) regelmatig een nieuw profiel met net weer wat andere zelf opgelegde regels. Momenteel rij ik alléén met een eigen truck (geen meter gereden met een quick job truck) en heb boetes aanstaan maar slapen niet. En ik rij nu alléén in Iberia. Maar goed, kan maar zo dat ik komend weekend een nieuw profiel begin met alleen quick jobs in Scandinavië of zo. Ik doe gewoon waar ik zin in heb maar leg mezelf wel regels op om er een soort van uitdaging aan te geven. Achievements etc. doe ik trouwens niet aan, daar heb ik een bloedhekel aan. Ik heb ook één keer een map (US) op 100% gereden maar dat was het stomste wat ik ooit gedaan heb (in een truck sim). Doordat ik zo vaak een nieuw profiel begin, haal ik zelden level 20, haha! Meestal verlang ik rond level 13 of zo alweer naar een nieuwe lege schone kaart!
Scaling: die heb ik op 400% en met bijna alle settings op ultra (alleen de spiegels wat lager). Dat werkt perfect en heel soepel op mijn 1080p scherm met een i7 4970K en een GTX 1080. Iberia geeft zo nu en dan een hik maar over het algemeen is het 'as smooth as can be'.
Mods: de ENIGE mod die ik gebruik is Hidden barriers. Ik ben niet zo van de mods... maar deze werkt (tot nu toe) met elke versie en die maakt het rijden in ETS2 zoooooooooooooooooo veel leuker en echter! Want als er IETS 'immersion killing' is, dan zijn het wel die STOMME pijlen en kruisen overal...! Dat voelt zo nep! Daardoor denk je de hele tijd 'O ja, ik zit in een spel'. Maar met die mod zie je die kruisen en pijlen niet meer en voelt (!) het alsof de hele wereld echt open voor je ligt. Wat natuurlijk niet zo is maar zo voelt het wel. Dit is de enige mod die ik gebruik en ik zou niet zonder willen.
Tot zover.
Ik speel ETS2 zo ongeveer sinds de release maar de laatste 3 jaar speel ik het echt wat vaker, vooral afwisselend met flight simulators. Omdat MSFS op mijn PC niet meer werkt, speel ik tegenwoordig eigenlijk alleen maar ETS2. Ik heb ook ATS: dat heb ik een paar maand veel gespeeld maar toen was ik er opeens klaar mee. Beetje teveel kale open ruimtes daar. Ik vind ETS2 dan toch wat afwisselender en gewoon leuker.
Aantal uren... geen idee. Ik heb het spel met diverse accounts gespeeld en het minstens drie keer opnieuw gekocht. M'n huidige account zit op 160 uur: ik denk dat ik al met al op 500 uur zit of zo...? Niet meer te achterhalen, vrees ik.
150 km/u: nee, dat vind ik de lol niet. Ik speel dan wel met een draadloze XBox controller maar doe alles toch het liefst zo 'netjes' mogelijk. Ik speel het spel juist ook voor de rust, heerlijk relaxen achter het stuur en genieten van het uitzicht. Dus geen gejakker voor mij.
Ik start wel (zeer) regelmatig een nieuw profiel met net weer wat andere zelf opgelegde regels. Momenteel rij ik alléén met een eigen truck (geen meter gereden met een quick job truck) en heb boetes aanstaan maar slapen niet. En ik rij nu alléén in Iberia. Maar goed, kan maar zo dat ik komend weekend een nieuw profiel begin met alleen quick jobs in Scandinavië of zo. Ik doe gewoon waar ik zin in heb maar leg mezelf wel regels op om er een soort van uitdaging aan te geven. Achievements etc. doe ik trouwens niet aan, daar heb ik een bloedhekel aan. Ik heb ook één keer een map (US) op 100% gereden maar dat was het stomste wat ik ooit gedaan heb (in een truck sim). Doordat ik zo vaak een nieuw profiel begin, haal ik zelden level 20, haha! Meestal verlang ik rond level 13 of zo alweer naar een nieuwe lege schone kaart!
Scaling: die heb ik op 400% en met bijna alle settings op ultra (alleen de spiegels wat lager). Dat werkt perfect en heel soepel op mijn 1080p scherm met een i7 4970K en een GTX 1080. Iberia geeft zo nu en dan een hik maar over het algemeen is het 'as smooth as can be'.
Mods: de ENIGE mod die ik gebruik is Hidden barriers. Ik ben niet zo van de mods... maar deze werkt (tot nu toe) met elke versie en die maakt het rijden in ETS2 zoooooooooooooooooo veel leuker en echter! Want als er IETS 'immersion killing' is, dan zijn het wel die STOMME pijlen en kruisen overal...! Dat voelt zo nep! Daardoor denk je de hele tijd 'O ja, ik zit in een spel'. Maar met die mod zie je die kruisen en pijlen niet meer en voelt (!) het alsof de hele wereld echt open voor je ligt. Wat natuurlijk niet zo is maar zo voelt het wel. Dit is de enige mod die ik gebruik en ik zou niet zonder willen.
Tot zover.
Ik doe dat vooral door de achievements. Momenteel richt ik me op Iberia, daarvoor was ik bezig in Road to the black sea en daarvoor in Scandinavie. Ik wil ergens ook wel opnieuw beginnen maar ik twijfel nog of ik de 100 procent map achievement wil halen (ik denk dat ik dan alle dlc even uit zet, maar opnieuw een profiel starten is opnieuw beginnen aan die achievementtup61 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:17:
Maar ik heb wel veel te veel geld. 300 of 400 miljoen ofzo. Boetes en slapen staan aan, maar dat maakt ook niet zo veel uit met zo'n bankrekening.
ATS heb ik ook even veel gespeel, 20 of 30 uur ofzo en toen ben ik terug gegaan naar ETS2. Ik zou het wel leuk vinden als ik met dezelfde truck in beide werelddelen kon rijden (dan zou ik denk ik meer ATS spelen), ook al is dat niet realistisch.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 29-04-2021 15:28 ]
/▌
Ik heb een tandemmod geinstalleerd via de workshop. Ik haal hem denk ik wel weer weg. Niet omdat ik hem niet leuk vind, maar ik houd niet zo van mods. Het moet steeds opnieuw gedownload worden in Gforce Now (gaat wel automatisch en redelijk snel) en ik wil niet dat mijn profiel stuk gaat met een update van het spel.Whatsausername schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:57:
Spelen jullie met Steam Workshop mods? Zo ja, welke mod maakt de game voor jou persoonlijk nog leuker?
/▌
Btw is de schaal van Ijsland hetzelfde als rest van ETS2?
Heb de indruk dat het groter is, maar kan ook zijn dat het wijdser is en daardoor groter lijkt.
Heb de indruk dat het groter is, maar kan ook zijn dat het wijdser is en daardoor groter lijkt.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Heb 350 uur in ETS2 zie ik (wat niets is vergeleken met de 12000 uur World of Warcraft, maar dat terzijde
).
Tis voor mij een middel om ultiem mee te relaxen. Mede daarom ook recentelijk een hele race rig aangeschaft samen met een Samsung G9 49'' scherm en een tablet als Sim Dashboard. Beetje uit de hand gelopen hobby dus maar het levert mij zoveel rust en plezier op dat ik het iedere euro waard vind. De race rig was eigenlijk bedoelt voor andere games zoals F1, Dirt en Assetto Corsa maar in de praktijk speel ik alleen maar ETS2 en ATS
:strip_exif()/f/image/M0i6SrosSdHUkMcRFitYFjbk.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens rij ik alleen te hard als ik geen vracht heb. Dan jakker ik ook met 120-130 over de snelweg naar de volgende vracht. Maar als ik echt een opdracht gestart ben rijd ik super netjes. Altijd aan de snelheid houden, cruise controllen met een regelaar op de tablet, boetes aan en vermoeidheid ook aan.
Heb ook best veel mods maar dat maakt de game naar mijn mening ook leuker. ProMods is natuurlijk sowieso een must en blijft de best bestede euro.
Qua profiel ben ik ook best regelmatig opnieuw gestart maar inmiddels heb ik m'n eerste profiel zelf naar de level 36 geschopt. 100% map completion is vooralsnog een utopie maar wie weet in de toekomst
Ook leuk zijn alle realisme mods zoals Real Company Names of bepaalde skins van echte bedrijven. Ik werk IRL naast een PostNL kantoor en zie dagelijks die (veel te schone) vrachtwagens langs komen. Dan is het wel vet als je thuis achter je sim kan kruipen om in eenzelfde vrachtwagen te mogen rijden.
Tis voor mij een middel om ultiem mee te relaxen. Mede daarom ook recentelijk een hele race rig aangeschaft samen met een Samsung G9 49'' scherm en een tablet als Sim Dashboard. Beetje uit de hand gelopen hobby dus maar het levert mij zoveel rust en plezier op dat ik het iedere euro waard vind. De race rig was eigenlijk bedoelt voor andere games zoals F1, Dirt en Assetto Corsa maar in de praktijk speel ik alleen maar ETS2 en ATS
:strip_exif()/f/image/M0i6SrosSdHUkMcRFitYFjbk.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens rij ik alleen te hard als ik geen vracht heb. Dan jakker ik ook met 120-130 over de snelweg naar de volgende vracht. Maar als ik echt een opdracht gestart ben rijd ik super netjes. Altijd aan de snelheid houden, cruise controllen met een regelaar op de tablet, boetes aan en vermoeidheid ook aan.
Heb ook best veel mods maar dat maakt de game naar mijn mening ook leuker. ProMods is natuurlijk sowieso een must en blijft de best bestede euro.
Qua profiel ben ik ook best regelmatig opnieuw gestart maar inmiddels heb ik m'n eerste profiel zelf naar de level 36 geschopt. 100% map completion is vooralsnog een utopie maar wie weet in de toekomst
Assorted Cargo pack is heel leuk omdat je dan allemaal random dingen als vracht krijgt. Bijvoorbeeld Apple iPhones of Xbox Ones.Whatsausername schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:57:
Ook leuk zijn alle realisme mods zoals Real Company Names of bepaalde skins van echte bedrijven. Ik werk IRL naast een PostNL kantoor en zie dagelijks die (veel te schone) vrachtwagens langs komen. Dan is het wel vet als je thuis achter je sim kan kruipen om in eenzelfde vrachtwagen te mogen rijden.
[ Voor 30% gewijzigd door London op 29-04-2021 19:05 ]
Tesla M3LR '21
Goeie tip voor Sim Dashboard. Eens kijken of ik een touchscreen kan gebruiken hiervoor.London schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:59:
Heb 350 uur in ETS2 zie ik (wat niets is vergeleken met de 12000 uur World of Warcraft, maar dat terzijde).
Tis voor mij een middel om ultiem mee te relaxen. Mede daarom ook recentelijk een hele race rig aangeschaft samen met een Samsung G9 49'' scherm en een tablet als Sim Dashboard. Beetje uit de hand gelopen hobby dus maar het levert mij zoveel rust en plezier op dat ik het iedere euro waard vind. De race rig was eigenlijk bedoelt voor andere games zoals F1, Dirt en Assetto Corsa maar in de praktijk speel ik alleen maar ETS2 en ATS![]()
[Afbeelding]
[...]
Assorted Cargo pack is heel leuk omdat je dan allemaal random dingen als vracht krijgt. Bijvoorbeeld Apple iPhones of Xbox Ones.
En ik heb ook skins zitten maken in 2 varianten. Nieuwe en vuile trailerzeilen. Zo een beetje realisme krijgen.
Na al mijn gepraat over profielen kon het niet uitblijven: ik heb alweer een nieuw profiel gestart.
Ik heb mezelf de volgende beperkingen opgelegd:
1. alleen quick jobs (toch wel weer leuk om elke rit een andere truck te hebben)
2. alleen in Iberia (rest van DLC is verwijderd)
3. altijd vertrekkend vanuit de plaats waar ik net ben gearriveerd
4. altijd de eerste job pakken die gaat naar een nog niet bezochte plaats (lijst staat op Prijs per afstand met de hoogste prijs bovenaan)
5. als er geen niet bezochte plaats is dan gewoon de eerste (best verdienende) job pakken
6. boetes staan uit maar wel de verkeersregels hanteren behalve...
7. ... snelheid binnen bebouwde kom overal altijd max. 50, buiten bebouwde kom overal altijd max. 80 (of 90 waar dat mag) (dus bijv. niet die belachelijke 40 op knooppunten of 60 op afritten etc.)
8. slapen staat ook uit maar ik skip de tijd (via de console) als ik daar zin in heb. Maar dan wel alleen als ik een job afgerond heb en het ergens tussen 06 PM en 06 AM is. (Ik hou er niet zo van om te vaak 's nachts te rijden.)
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik met deze regels heel Iberia bezocht heb.
Mocht dat niet opschieten dan verander ik punt 5 wellicht 'skip time via console met 6 uur' of 'kies job met wél een niet bezochte plaats in de dichstbijzijnde (al bezochte) plaats'.
Geen idee waarom maar ik vind het leuk om met dit soort regels te spelen.
1. alleen quick jobs (toch wel weer leuk om elke rit een andere truck te hebben)
2. alleen in Iberia (rest van DLC is verwijderd)
3. altijd vertrekkend vanuit de plaats waar ik net ben gearriveerd
4. altijd de eerste job pakken die gaat naar een nog niet bezochte plaats (lijst staat op Prijs per afstand met de hoogste prijs bovenaan)
5. als er geen niet bezochte plaats is dan gewoon de eerste (best verdienende) job pakken
6. boetes staan uit maar wel de verkeersregels hanteren behalve...
7. ... snelheid binnen bebouwde kom overal altijd max. 50, buiten bebouwde kom overal altijd max. 80 (of 90 waar dat mag) (dus bijv. niet die belachelijke 40 op knooppunten of 60 op afritten etc.)
8. slapen staat ook uit maar ik skip de tijd (via de console) als ik daar zin in heb. Maar dan wel alleen als ik een job afgerond heb en het ergens tussen 06 PM en 06 AM is. (Ik hou er niet zo van om te vaak 's nachts te rijden.)
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik met deze regels heel Iberia bezocht heb.
Geen idee waarom maar ik vind het leuk om met dit soort regels te spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 30-04-2021 19:38 ]
Slapen staat bij mij ook uit een boetes ook. Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden en dat lukt goed begane de snelheid. Soms terug naar 40km/u terwijl je makkelijk harder kan, dat doe ik niet aan mee. En ik start ook daar waar ik ben geëindigd een dan het liefst naar een nog niet bezochte locatie. Ach, het zit allemaal tussen de oren maar het draagt bij aan de spelbeleving!
Dat laatste doe ik. Niet perse hetzelfde bedrijf maar wel hetzelfde dorp. Probeer zo min mogelijk leeg te rijden.
Liefst ook in kleinere etappes, bv liever 500km enkel en zo paar keer na elkaar dan in 1x 3000km.
Liefst ook in kleinere etappes, bv liever 500km enkel en zo paar keer na elkaar dan in 1x 3000km.
Ik rijd wel met boetes aan, maar terug naar 40 km/h op bijvoorbeeld een afrit doe ik ook niet. Snap ook echt niet waarom sommige opritten voor de snelweg max 50 km/h zijn. Net alsof je 50 gaat rijden totdat je op de snelweg zit. In het echt is dat levensgevaarlijk... Deze boetes neem ik in het spel dus met de koop toe.Apejoekie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:26:
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden en dat lukt goed begane de snelheid. Soms terug naar 40km/u terwijl je makkelijk harder kan, dat doe ik niet aan mee.
Gisteren Iberia gekocht en sindsdien heb ik iets heel erg irritants... als ik de richtingaangevers op mijn G29 stuur inschakel (met L3 of R3). Dan gaan zowel de knipperlichten aan... maar gaat de (automatische) versnelling ook naar Neutraal... ...
Game opnieuw opgestart, pc opnieuw opgestart. niks verhelpt het...
Knipperlichten aan/uit via het toetsenbord gaat wel gewoon goed...
Iemand nog suggesties over hoe ik dit kan oplossen?
Less = more
Ehm... controls al bekeken...? Lijkt mij dat er twee functies zijn toegewezen aan die knoppen dus dan moet je de foute toekenning ff verwijderen. Gewoonlijk kan je niet meerdere functies toekennen aan één knop (tenminste niet twee functies die elkaar in de weg zitten) maar als je een nieuw profiel aanmaakt terwijl je eerder een ander profiel had geladen dan gebeurt dat nogal eens automatisch (dus dat je gewijzigde toekenningen PLUS de default toekenningen actief zijn). Ik heb dat altijd als ik een nieuw profiel maak. Geen idee of je een nieuw profiel hebt aangemaakt voor Iberia maar goed, check het even.IWriteCode schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:55:
Gisteren Iberia gekocht en sindsdien heb ik iets heel erg irritants... als ik de richtingaangevers op mijn G29 stuur inschakel (met L3 of R3). Dan gaan zowel de knipperlichten aan... maar gaat de (automatische) versnelling ook naar Neutraal... ...
Thanks voor de tip. Ik heb geen nieuw profiel aangemaakt, en ook zijn de toetsen niet dubbel toegewezen. Ook detecteert het spel geen rustplekken meer... gaat lekkertup61 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ehm... controls al bekeken...? Lijkt mij dat er twee functies zijn toegewezen aan die knoppen dus dan moet je de foute toekenning ff verwijderen. Gewoonlijk kan je niet meerdere functies toekennen aan één knop (tenminste niet twee functies die elkaar in de weg zitten) maar als je een nieuw profiel aanmaakt terwijl je eerder een ander profiel had geladen dan gebeurt dat nogal eens automatisch (dus dat je gewijzigde toekenningen PLUS de default toekenningen actief zijn). Ik heb dat altijd als ik een nieuw profiel maak. Geen idee of je een nieuw profiel hebt aangemaakt voor Iberia maar goed, check het even.

Dus ik ga uit het spel... in de hoop dat hij de rustplek detecteert... laad opnieuw in... hele beeld gaan heen en weer... en staat mn (dubbele ) trailer over alle hekken heen geparkeerd... ik sta daardoor muurvast... laat me wegslepen (naar de garage die 5 meter verder is)... vracht kwijt... ... ... ...
Potverdrie... ik dacht even een rustig ochtendje rijden... nu alleen maar @#$%@$#%@!!
[ Voor 18% gewijzigd door IWriteCode op 02-05-2021 10:51 ]
Less = more
Wijs de toetsen gewoon een keer opnieuw toe.
/▌
Ook meegemaakt dat Iberia geen rust-trigger toont.IWriteCode schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:45:
[...]
Ook detecteert het spel geen rustplekken meer... gaat lekker
Dus ik ga uit het spel... in de hoop dat hij de rustplek detecteert... laad opnieuw in... hele beeld gaan heen en weer... en staat mn (dubbele ) trailer over alle hekken heen geparkeerd... ik sta daardoor muurvast... laat me wegslepen (naar de garage die 5 meter verder is)... vracht kwijt... ... ... ...
Wat bij mij werkte was de trailer ontkoppelen, alleen de truck parkeren, dan kwam de rust-trigger wel. Uitgeslapen en wel de trailer weer aankoppelen en lekker op weg...
Ik vind vooral de hick-ups sinds iberia super hinderlijk. Snel gaan zoeken naar een gaming laptop, een pc neemt mij teveel ruimte in.
Geprobeerd, helpt niks.Marzman schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:52:
Wijs de toetsen gewoon een keer opnieuw toe.
Als ik de L3 or R3 vervolgens indruk gaat ie weer in de versnelling, laat ik de knop los... gaat ie er weer uit...

Less = more
Heb je het koppelingspedaal opnieuw geconfigureerd?IWriteCode schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Geprobeerd, helpt niks.
Als ik de L3 or R3 vervolgens indruk gaat ie weer in de versnelling, laat ik de knop los... gaat ie er weer uit...![]()
![]()
/▌
Dit misschien ?
https://steamcommunity.co...ons/0/135510669606731052/
Dit gaat over de G29.. Met name de 4e reactie hielp mij..
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=288709
[ Voor 38% gewijzigd door strider1007 op 02-05-2021 11:51 ]
IWriteCode schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Geprobeerd, helpt niks.
Als ik de L3 or R3 vervolgens indruk gaat ie weer in de versnelling, laat ik de knop los... gaat ie er weer uit...![]()
![]()

Lijkt haast alsof de Logitech software conflicteert met ETS2. Wel een vervelend probleem, zou zo ook geen oplossing weten aangezine ik geen G29 heb.
Hier net een klein vrachtje opgepikt om richting Polen te brengen. Moest wachten voor een overweg dus kon mooi ff uitstappen om een plaatje te schieten
Hier net een klein vrachtje opgepikt om richting Polen te brengen. Moest wachten voor een overweg dus kon mooi ff uitstappen om een plaatje te schieten
:strip_exif()/f/image/vxgpF349nZrcYgPpz6QJ3DPd.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla M3LR '21
Twee jaar lang met een G29 gespeeld, maar nooit dit soort problemen gehad. Ik herinner me wel dat het wat gedoe was om de toewijzingen goed te krijgen. Kijk echt goed naar de instellingen voor knoppen èn controllers...
Dit probleem had ik in het begin met Fanatec, de flippers achter het stuur moest ik continu indrukken om hem in de vooruit of achteruit te zetten. Uiteindelijk deze bindings maar gemapt naar het toetsenbord.strider1007 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:48:
Dit misschien ?
Ergens op reddit gevonden. ETS 2 denkt dat ik ook een logitech versnellingspook heb, die heb ik niet, maar er zijn dus wel knoppen gemapt... Nu alle knoppen van de shifter naar een niet gebruikte knop van het stuur gemapt... niet ideaal... maar wel een oplossing.
Nu is het alleen zo dat als ik het gas loslaat... de cruisecontrol er ook meteen vanaf gaat... pff... weinig relaxed rij-dagje zo...
Nu is het alleen zo dat als ik het gas loslaat... de cruisecontrol er ook meteen vanaf gaat... pff... weinig relaxed rij-dagje zo...
Less = more
@IWriteCode gebruik je toevallig de steam installatie?
Ik had ook wat issues met steam en mn G29, en wat hielp was alle controller vinkjes uit zetten in het settings menu van BigPictureMode.
Ik had ook wat issues met steam en mn G29, en wat hielp was alle controller vinkjes uit zetten in het settings menu van BigPictureMode.
Heb je ook geprobeerd wat strider hierboven aangeeft? Bij toetsenbord mappen met de knoppen van je stuur ipv in het scherm voor je stuur.IWriteCode schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:02:
Ergens op reddit gevonden. ETS 2 denkt dat ik ook een logitech versnellingspook heb, die heb ik niet, maar er zijn dus wel knoppen gemapt... Nu alle knoppen van de shifter naar een niet gebruikte knop van het stuur gemapt... niet ideaal... maar wel een oplossing.
/▌
Ik heb mijn tandem-mod weer weggehaald, speel toch liever zonder mods. Als ze het ooit toevoegen in het spel lijkt het me wel leuk. Weer een paar ritjes in Spanje en Portugal gedaan.
Weet iemand het verschil tussen de D11 en D13 motoren bij Renault? Ze zijn allebei Euro6, maar met een D11 leek het verbruik wel een stuk groter te zijn. Ik heb nu de lichtste D13 van 440 pk en die lijkt zuiniger. Het voordeel van die motor is dat ik geen mod voor zwaardere vracht hoef te installeren om de uitdaging groter te maken
Welke special transport was dat ook al weer met die klim in de Scandinavia DLC? Dat zou ik op zich wel eens willen proberen met deze truck, een 700 PK Volvo had daar toen al moeite mee.
Weet iemand het verschil tussen de D11 en D13 motoren bij Renault? Ze zijn allebei Euro6, maar met een D11 leek het verbruik wel een stuk groter te zijn. Ik heb nu de lichtste D13 van 440 pk en die lijkt zuiniger. Het voordeel van die motor is dat ik geen mod voor zwaardere vracht hoef te installeren om de uitdaging groter te maken
:strip_exif()/f/image/9n2NzQjJxkA7fEWwEqRZt2cs.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Ja mijn Asus 43 inch monitor gaat op 4K 120 hertz dus ik speel wel 4K 400% scaling alles ultra en net als jouw heb ik de spiegels wat lager staan. Ik haal dan 80 FPS gemiddeld .tup61 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:17:
Ik heb zo een optie gezien dat je in real time kunt spelen dat wil ik nog wel een keer proberen
Maar goed nu let ik niet eens op het verkeer op de kruising ik rijd door rood en gok dan maar dat er niemand tegen me aan rijd lol Ik ram nog wel eens 1 over de vangrail
Ik had het op een kruising.
Ik was leeg, dachr ooh kan nog net. Werd ik los door op men achteras gepakt door een zware AI-renault..
Kut fransen 😅
Ik was leeg, dachr ooh kan nog net. Werd ik los door op men achteras gepakt door een zware AI-renault..
Kut fransen 😅
@mmxmmx Real time? Bedoel je WOT contracten (die zijn altijd real time) of iets anders?
/▌
Nee elke minuut of uur is dan ook echt 1 uur rijden .Marzman schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:49:
@mmxmmx Real time? Bedoel je WOT contracten (die zijn altijd real time) of iets anders?
Dus als in het spel de opdracht is 1 dag rijden den ben je ook echt 24 uur onderweg
Het zal wel een mod zijn, ik zie de optie niet. Het enige dat ik heb is tijdszones, maar dat is dat het in Sint Petersburg in game 2 uur later is dan in Londen.mmxmmx schreef op maandag 3 mei 2021 @ 05:20:
[...]
Nee elke minuut of uur is dan ook echt 1 uur rijden .
Dus als in het spel de opdracht is 1 dag rijden den ben je ook echt 24 uur onderweg
Ik gok dat het dan eerder de GPS tijden aanpast naar de echte tijd die je onderweg bent. Dus ipv echt 24 uur rijden dat er dan 75 minuten rijden op je GPS staat. Anders zou je een compleet andere map (veel grotere) nodig hebben
/▌
Ja je hebt gelijk zal wel een mod geweest zijn en of ik heb het gedroomdMarzman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:31:
[...]
Het zal wel een mod zijn, ik zie de optie niet. Het enige dat ik heb is tijdszones, maar dat is dat het in Sint Petersburg in game 2 uur later is dan in Londen.
Ik gok dat het dan eerder de GPS tijden aanpast naar de echte tijd die je onderweg bent. Dus ipv echt 24 uur rijden dat er dan 75 minuten rijden op je GPS staat. Anders zou je een compleet andere map (veel grotere) nodig hebben

Dat ga je niet redden, omdat de kaart niet 1-op-1 is. Dus afstanden en tijd kan je dan niet 1-op-1 doen. de WOT opdrachten zijn anders opgezet denk ik..mmxmmx schreef op maandag 3 mei 2021 @ 05:20:
[...]
Nee elke minuut of uur is dan ook echt 1 uur rijden .
Want stel je wil 1-op-1 rijden op de ETS2 map en je wilt van Zwolle naar Groningen.... Dan mis je toch een heel stuk route. Want Zwolle uit naar het noorden en als je denkt "hier hoort de "Lichtmis te staan links, dan zit je ineens in Groningen.

Hoe wil je dat doen in 1-op-1 tijd???
Lange weg op repeat tot de tijd kloptHMaster_II schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Dat ga je niet redden, omdat de kaart niet 1-op-1 is. Dus afstanden en tijd kan je dan niet 1-op-1 doen. de WOT opdrachten zijn anders opgezet denk ik..
Want stel je wil 1-op-1 rijden op de ETS2 map en je wilt van Zwolle naar Groningen.... Dan mis je toch een heel stuk route. Want Zwolle uit naar het noorden en als je denkt "hier hoort de "Lichtmis te staan links, dan zit je ineens in Groningen.Géén Staphorst, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Eelde en Haren....
![]()
Hoe wil je dat doen in 1-op-1 tijd???
Of je rijdt ipv 90 dan 5 km/uur
/▌
Of in de console:
warp 0.05
Dan gaat de game speed naar 1/20e en duurt een rit ongeveer even lang als in het echt.
Je snelheid geeft nog steeds bijv. 80 aan, maar voor je gevoel rij je 4.
Ah, net als in t echt dusPotenscia schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Of in de console:
warp 0.05
Dan gaat de game speed naar 1/20e en duurt een rit ongeveer even lang als in het echt.
Je snelheid geeft nog steeds bijv. 80 aan, maar voor je gevoel rij je 4.
Heb dan toch maar de Iberia DLC gekocht. Ben benieuwd.
Wat ik mij afvraag is het mogelijk zonder Five La France DLC Iberia te gebruiken?
Wat ik mij afvraag is het mogelijk zonder Five La France DLC Iberia te gebruiken?
Kan wel, maar is onhandig omdat je dan altijd via Italië (Napels) of Engeland (Southampton?) Iberia moet bereiken met de veerboot. Ik zou het erbij kopen voor de gemakkelijkere bereikbaarheid.CyberCow schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:44:
Het kan wel, met veerboten (maar dan moet je de Italie dlc hebben) of door te teleporteren naar een garage.CyberCow schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:44:
Je had beter die bundel met frankrijk kunnen kopen toen er een sale was. Anders koop je frankrijk erbij in de volgende sale. Die bundel kun je nog steeds kopen, dan wordt Iberia van de prijs afgehaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 03-05-2021 16:06 ]
/▌
Ik vroeg het mij gewoon af. Op de paint DLCs na heb ik alles welRobinho96 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Kan wel, maar is onhandig omdat je dan altijd via Italië (Napels) of Engeland (Southampton?) Iberia moet bereiken met de veerboot. Ik zou het erbij kopen voor de gemakkelijkere bereikbaarheid.
Natuurlijk. Ik heb om diverse redenen Frankrijk en Italië (en alle andere DLC's) verwijderd voordat ik Iberia installeerde en in ging rijden. Werkt prima. Je hebt 'by default' geen enkele andere DLC nodig om een bepaalde DLC te kunnen gebruiken.CyberCow schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:44:
Hoe zit het dan als je de Zwarte Zee DLC hebt zonder dat je de Oostblok DLC hebt?tup61 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Natuurlijk. Ik heb om diverse redenen Frankrijk en Italië (en alle andere DLC's) verwijderd voordat ik Iberia installeerde en in ging rijden. Werkt prima. Je hebt 'by default' geen enkele andere DLC nodig om een bepaalde DLC te kunnen gebruiken.
Er zijn geen ferries van de basemap naar Roemenië, Bulgaristan of Turkije.
hmm, gisteren aan iberia begonnen en er gaat grafisch iets niet lekker: schermen flikkeren tussen hdr en non hdr, blijven zwart bij opstarten (na minuutje ofzo kan ik alt tabben 2x en werkt het.)afsluiten gaat ook niet zonder slag of stoot..
nog nooit last van gehad, kan het zijn dat ets2 niet om kan gaan met de hdr optie in windows?
-edit-
er is wel iets aparts gaande, sluit net af en zie veel corruption.. (na ruime tijd zwart beeld waarbij de schermen "aan" en uit schieten (lichten op zeg maar)
uiteindelijk kom ik weer in windows: nvidia driver gecrasht, uit surround mode (3x1440p)
hoewel dat gelukkig zo hersteld is, is het wel vreemd.. morgen verder uitzoeken (andere games enzo)
nog nooit last van gehad, kan het zijn dat ets2 niet om kan gaan met de hdr optie in windows?
-edit-
er is wel iets aparts gaande, sluit net af en zie veel corruption.. (na ruime tijd zwart beeld waarbij de schermen "aan" en uit schieten (lichten op zeg maar)
uiteindelijk kom ik weer in windows: nvidia driver gecrasht, uit surround mode (3x1440p)
hoewel dat gelukkig zo hersteld is, is het wel vreemd.. morgen verder uitzoeken (andere games enzo)
[ Voor 34% gewijzigd door mschol op 04-05-2021 00:31 ]
Je kan garages kopen en je daar naar transporteren.krablander schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:03:
[...]
Hoe zit het dan als je de Zwarte Zee DLC hebt zonder dat je de Oostblok DLC hebt?
Er zijn geen ferries van de basemap naar Roemenië, Bulgaristan of Turkije.
/▌
Eerste keer dat je het opstart?mschol schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:35:
hmm, gisteren aan iberia begonnen en er gaat grafisch iets niet lekker: schermen flikkeren tussen hdr en non hdr, blijven zwart bij opstarten (na minuutje ofzo kan ik alt tabben 2x en werkt het.)afsluiten gaat ook niet zonder slag of stoot..
-edit-
Eerste paar keer bij mij bleef het ook hangen op het opstartscherm en als het dan laadde veel crashes. Maar na die paar keer nergens meer last van en werkt het naar behoren.
Heb ondertussen een nieuwe garage gekocht in stockholm en een nieuwe driver aangenomen, die heeft mijn MAN gekregen.
nope, speel hem al enige tijd op deze installatie..Moechy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Eerste keer dat je het opstart?
Eerste paar keer bij mij bleef het ook hangen op het opstartscherm en als het dan laadde veel crashes. Maar na die paar keer nergens meer last van en werkt het naar behoren.
Heb ondertussen een nieuwe garage gekocht in stockholm en een nieuwe driver aangenomen, die heeft mijn MAN gekregen.
afaik zijn de enige wijzigingen nu dat ik HDR aan heb staan en de laatste update van ets2 tov de laatste keer dat ik hem startte
Aangezien de nieuwe chauffeur nog in zijn opzegperiode bezig is en de nieuwe Iveco al geleverd werd, heb ik het maar op mezelf genomen om de eerste 1000km er op te zetten.
Garage in Brussel is volledig Iveco Stralis.
Die in Luik wordt volledig Iveco Hi-way./f/image/GAjzHt1ovjEH9FaMS1nacjJO.png?f=fotoalbum_large)
Valt me wel op:
- Motor maakt een takkegeluid
+ Dashboard is super leesbaar.
Garage in Brussel is volledig Iveco Stralis.
Die in Luik wordt volledig Iveco Hi-way.
/f/image/GAjzHt1ovjEH9FaMS1nacjJO.png?f=fotoalbum_large)
Valt me wel op:
- Motor maakt een takkegeluid
+ Dashboard is super leesbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Moechy op 04-05-2021 17:26 ]
En die achievement "test-rijder : rijdt 999km in een vrachtwagen van alle merken" is zo ook mooi meegenomen.
To do: Daf, Renault, Volvo
To do: Daf, Renault, Volvo
update op mijn eerdere probleem: het probleem lijkt te zitten in het aan hebben van HDR in windows
opstarten & afsluiten ging namelijk vlekkeloos nu die weer uit staat
enige probleem wat ik nu nog heb: sinds de 1.40 update zijn mijn spiegels zo goed als onbruikbaar.. ze zijn overdag zo donker dat het nacht lijkt en in de nacht praktisch zwart, met een enkel incidenteel lichtje er in..
iemand anders die daar ook last van heeft hier?
enige probleem wat ik nu nog heb: sinds de 1.40 update zijn mijn spiegels zo goed als onbruikbaar.. ze zijn overdag zo donker dat het nacht lijkt en in de nacht praktisch zwart, met een enkel incidenteel lichtje er in..
Heb je mods draaien? Ik merk op de Scania's die ik rijd dat met bepaalde mods dit het geval is. Kiezen voor een non-painted spiegel heeft dit voor mij verholpen.mschol schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:44:
update op mijn eerdere probleem: het probleem lijkt te zitten in het aan hebben van HDR in windows
*empty*
ik heb wel mods maar dat zijn mods die traffic aanpassen enzo, volgens mij geen grafische mods, zeker geen truckmodsMR_VIPER schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:50:
[...]
Heb je mods draaien? Ik merk op de Scania's die ik rijd dat met bepaalde mods dit het geval is. Kiezen voor een non-painted spiegel heeft dit voor mij verholpen.
Misschien even een nieuw profiel aanmaken zonder mods. Dan weet je meteen of de oorzaak in een van de mods zit of niet,,
Een tijdje ATS gespeeld en in ETS2 alle soorten merken gereden tot ik weer in mijn Scania Next Gen stapte en het geluid hoorde van de meest realistische Scania L6 sound van Maxx2712 https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=279423 hij heeft ook nog een V8 voor de Next Gen en een goede MP4 sound, echt bijzonder realistisch geluid.
is een goede optie.strider1007 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:38:
Misschien even een nieuw profiel aanmaken zonder mods. Dan weet je meteen of de oorzaak in een van de mods zit of niet,,
ik realiseerde mij vanmiddag wel dat de virtuele spiegels (F3) wel goed zijn
Inmiddels heb ik een redelijk stuk van Iberia achter de rug (in ETS2MP). Wat me wel opviel is dat het héél veel snelweg is, met maar heel weinig stukken 2 baans. Op zich wel fijn om die afstanden af te leggen, maar na een tijdje ben je het wel beu. Daarnaast is het wel leuker dat de steden iets "groter" zijn, in de zin dat niet alles op elkaar is gestouwd, maar dat sommige bedrijven zelfs een stukje verder via de snelweg liggen. Ook is er een duidelijk verschil met de grootte van verkeerswisselaars, maar dat was eigenlijk ook al in de vorige DLCs zo.
Al bij al wel een leuke uitbreiding.
Overigens, wat is er met dat stuk snelweg tussen Bordeaux en Bayonne/Spaanse grens: elke kilometer wel een péage?
Al bij al wel een leuke uitbreiding.
Overigens, wat is er met dat stuk snelweg tussen Bordeaux en Bayonne/Spaanse grens: elke kilometer wel een péage?
Sinds vorige week ook maar eens Iberia aangeschaft. Nu aangevuld met ProMods, RusMap, Roextended + Turkije. Maar bij mij loopt nu iedere keer als inzoom op de map alles vast.
Meer mensen die hier last van hebben. Op internet staan filmpjes van welke volgorde je het moet plaatsen. Doe ik dat loopt de boel nog steeds vast.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| 00:00:57.047 : [actor] Initialized at [-90409.0;14.5;53134.8] 00:00:57.101 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.rusmap_cities.sii' has been applied. 00:00:57.104 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.mideast_cities.sii' has been applied. 00:00:57.104 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_cargo.sii' has been applied. 00:00:57.114 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_cities.sii' has been applied. 00:00:57.115 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_ferry.sii' has been applied. 00:00:57.116 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_fuel.sii' has been applied. 00:00:57.117 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_legend.sii' has been applied. 00:00:57.120 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_states.sii' has been applied. 00:00:57.120 : [app_lcl] Localization module '/locale/nl_nl/local_module.pm_ui_msg.sii' has been applied. 00:01:19.190 : Forcing sector data! 00:01:19.190 : Sector force started. 00:01:21.125 : Sector force finished. 00:01:24.879 : <ERROR> [traffic] Vehicle data 'traffic.tourliner' not allowed in country 'portugal' 00:01:24.879 : <ERROR> [traffic] Allowed countries are: 'belarus' 'georgia' 'russia' 'iraq' 'israel' 'westbank' 'jordan' 'kazakhstan' 'lebanon' 'saudia' 'syria' 'egypt' 'libya' 'rustrain_m' 00:01:24.879 : <ERROR> [parked_vehicle] "No suitable vehicle model found!" [-90245.5;14.5;53055.4] 00:01:24.879 : <ERROR> [traffic] Vehicle data 'traffic.tourliner' not allowed in country 'portugal' 00:01:24.880 : <ERROR> [traffic] Allowed countries are: 'belarus' 'georgia' 'russia' 'iraq' 'israel' 'westbank' 'jordan' 'kazakhstan' 'lebanon' 'saudia' 'syria' 'egypt' 'libya' 'rustrain_m' 00:01:24.880 : <ERROR> [parked_vehicle] "No suitable vehicle model found!" [-90241.3;14.5;53058.8] 00:01:45.501 : <ERROR> [generate_ai_job] Failed to generate job for the driver - no source companies available! (source city: murmansk, preferred target city: ) 00:01:45.501 : <WARNING> Driver job generation failed. 00:02:05.507 : <ERROR> [generate_ai_job] Failed to generate job for the driver - no source companies available! (source city: pau, preferred target city: ) 00:02:05.507 : <WARNING> Driver job generation failed. 00:02:39.307 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.308 : <ERROR> [gfx] Failed to assign pool segment (default) for incoming allocation of size 116472 00:02:39.333 : <ERROR> d:\buildbot\slaves\win_slave\final_build_ets2_140_windows_bin_steam_x64\build\prism\src\p3core\collections\arrays\arrays_base_impl.h(491): ??A?$array_t@Ur_buffer_segment_t@prism@@@prism@@QEAAAEAUr_buffer_segment_t@1@_K@Z: Index outside array boundaries. |
Meer mensen die hier last van hebben. Op internet staan filmpjes van welke volgorde je het moet plaatsen. Doe ik dat loopt de boel nog steeds vast.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Roex265-RusMap 231 1.40 RC Roexall-Promods255RC Roex En City names 1.Roex265defmap 2.Roex265model 3.Roex265model2 4. Roex265prefab 5.Roex265assets Turkey Lite 1.3.5 - MiddleEast 2.55 RC Turkey Map 1.3.5 Lite [1.40] RusMap Map_2.4.1 RusMap-model_2.4.1 RusMap-model2_2.4.1 ProMods Middle East Add-on Assets ProMods Middle East Add-on Def-Map ProMods Definition ProMods Map ProMods Models 1 ProMods Models 2 ProMods Models 3 ProMods Media ProMods Assets RusMap-def_2.4.1 Southern Region English City Names Southern Region Def and Map Southern Region Model1 Southern Region Model2 The Great Steppe - def The Great Steppe - map The Great Steppe - model |
[ Voor 9% gewijzigd door CyberCow op 07-05-2021 16:29 ]
Out of memory van je world map als je gaat inzoomen wanneer je erg veel map mods gebruikt, je kan hier https://roextended.ro/forum/viewtopic.php?f=9&t=20 aangepaste overview downloaden en daar zit al een fixed zoom map bij in. Ik zou niet weten welke versie je moet gebruiken, maar je moet het maar even doorlezen 
Ik zelf denk dat je de (Ultimate SCS style background mod v1.2 moet gebruiken)
En hier de juiste load order voor alle maps waar je ook gelijk de laatste updates kan downloaden https://roextended.ro/forum/viewtopic.php?f=15&t=1970
Ik zelf denk dat je de (Ultimate SCS style background mod v1.2 moet gebruiken)
En hier de juiste load order voor alle maps waar je ook gelijk de laatste updates kan downloaden https://roextended.ro/forum/viewtopic.php?f=15&t=1970
[ Voor 37% gewijzigd door Barfman op 07-05-2021 17:20 ]
Eens. Speelt natuurlijk wel in mee dat in de werkelijkheid waar mogelijk vrachtwagens bij voorkeur natuurlijk ook snel de snelweg zullen pakken, en niet één of andere N-weg of equivalent. Maar dat soort wegen maakt het qua gameplay wel wat interessanter.Mercatres schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:50:
Inmiddels heb ik een redelijk stuk van Iberia achter de rug (in ETS2MP). Wat me wel opviel is dat het héél veel snelweg is, met maar heel weinig stukken 2 baans. Op zich wel fijn om die afstanden af te leggen, maar na een tijdje ben je het wel beu.
Vandaag 20/20 voor het Iberia event afgerond. Op een gegeven moment Spanje / Portugal dan voorlopig wel weer gezien
American Truck Simulator - Goodyear Tires Pack uit :-)
YouTube: American Truck Simulator: Goodyear Tires Pack
[ Voor 80% gewijzigd door ravw op 10-05-2021 22:21 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Het zijn wel hele mooie snelwegen, maar zoals altijd is het normaal dat als je er teveel rijd dat je erop uitgekeken raakt.psychodude schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:24:
[...]
Eens. Speelt natuurlijk wel in mee dat in de werkelijkheid waar mogelijk vrachtwagens bij voorkeur natuurlijk ook snel de snelweg zullen pakken, en niet één of andere N-weg of equivalent. Maar dat soort wegen maakt het qua gameplay wel wat interessanter.
Vandaag 20/20 voor het Iberia event afgerond. Op een gegeven moment Spanje / Portugal dan voorlopig wel weer gezien.
Ik rij zelf echt overal naartoe, maar het minste naar Turkije.
Te veel grenscontroles of tolpoortjes. Rijd gewoon niet lekker door en kost veel tijd om daar een klein ritje van 800km af te leggen.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wat minder rij en misschien ATS even meer ga aanknallen.
Gisteren 1 Miljoen KM's op de teller gezet van geregistreerde ritjes in ETS2 sinds 7 Maart 2020.
Ik weet dat het zelfs nog meer zijn, want soms werkte trucksbook het niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6bN45BUCkT8u5Q1liSveNKoa.png?f=user_large)
Je krijgt in Euro Truck Simulator 2 wat extra cabine accessoires erbij.ravw schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:20:
American Truck Simulator - Goodyear Tires Pack uit :-)
- Aantekeningblokje
- Nieuwe mok
- Spaarpot
- Pepermuntdoosje
de rest is ongewijzigd en zal al in het Goodyear pack.
Ik heb de pack uiteraard ook direct gehaald voor ATS, ook al speel ik dat minder.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik snap die bandenpacks niet zo goed (waarom ik die zou moeten willen
). Is dat puur dat er dan staat dat het goodyear banden zijn?
/▌
het zijn niet alleen banden maar ook andere dingen :-)Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:23:
Ik snap die bandenpacks niet zo goed (waarom ik die zou moeten willen). Is dat puur dat er dan staat dat het goodyear banden zijn?
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Iemand een manier gevonden om de menus te besturen met de dpad van een thrustmaster wheel?
ik houd me spellen het liefst zo veel mogelijk mod freiMoechy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:19:
Kan je net zo goed de SiSL mod download en Real tyres mod
maar het gaat ook een beetje om de makers van ATS /ETS2 een beetje te spekken
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 11-05-2021 16:53 ]
Die spek ik wel bij map-DLC'sravw schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:52:
[...]
ik houd me spellen het liefst zo veel mogelijk mod frei
maar het gaat ook een beetje om de makers van ATS /ETS2 een beetje te spekken
Ik speel ook liever zonder mods, maar dat is ook omdat ik op gforce now speel. Ik kan niet terug naar een oudere versie als het moet en mods moeten elke start van het spel opnieuw gedownload en geinstalleerd worden (gaat wel snel).
/▌
Ik heb het ritje Stavanger Oslo met de special cargo van 55 ton gedaan met mijn Renault met normale 12 bak en de sterkste 540 PK motor. Niet te doen, het begon al op die zandpad als je wegrijdt bij Stein waar sommige stukken gewoon driften waren door het gewicht en dan heb je daar ook nog een moeilijke bocht op die zandpad waar ik moeite mee had.
Daarna de klim (als je nog 1,5 uur te gaan hebt op de GPS). Die leek goed te gaan tot de snelheid onder de 6 km/uur kwam en daarna op 0 en de motor afsloeg. Zelfs de handrem was niet genoeg (bijna op het begeleidingsvoertuig achter me geknald). Toch weg kunnen komen door mijn truck dwars te zetten en daarna te gaan slaommen om het minder stijl te maken. Vervolgens op de afdaling ook ergens uit de bocht gevlogen (ik denk dat ik ging driften omdat de retarder het niet bij kon houden). Maar uiteindelijk toch aangekomen met wat boetes omdat mijn driver moest rusten
:strip_exif()/f/image/sVS8j1VCfF4mwgYYOlO2j8KY.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna de klim (als je nog 1,5 uur te gaan hebt op de GPS). Die leek goed te gaan tot de snelheid onder de 6 km/uur kwam en daarna op 0 en de motor afsloeg. Zelfs de handrem was niet genoeg (bijna op het begeleidingsvoertuig achter me geknald). Toch weg kunnen komen door mijn truck dwars te zetten en daarna te gaan slaommen om het minder stijl te maken. Vervolgens op de afdaling ook ergens uit de bocht gevlogen (ik denk dat ik ging driften omdat de retarder het niet bij kon houden). Maar uiteindelijk toch aangekomen met wat boetes omdat mijn driver moest rusten
:strip_exif()/f/image/sVS8j1VCfF4mwgYYOlO2j8KY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5e97DkM3EPH8XiCemX7NWECl.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Dat is echt veelPykow schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Het zijn wel hele mooie snelwegen, maar zoals altijd is het normaal dat als je er teveel rijd dat je erop uitgekeken raakt.
Ik rij zelf echt overal naartoe, maar het minste naar Turkije.
Te veel grenscontroles of tolpoortjes. Rijd gewoon niet lekker door en kost veel tijd om daar een klein ritje van 800km af te leggen.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wat minder rij en misschien ATS even meer ga aanknallen.
Gisteren 1 Miljoen KM's op de teller gezet van geregistreerde ritjes in ETS2 sinds 7 Maart 2020.
Ik weet dat het zelfs nog meer zijn, want soms werkte trucksbook het niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/uhiqqPYtYb5q1KponCOHGV6f.png?f=user_large)
Voor Iberia uitkwam zat ik wel veel in Oost Europa.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 11-05-2021 19:36 ]
/▌
Ik kijk zelf vooral naar het aantal uren wat ik in het spel heb zitten, aan de hand daarvan weet ik voor mezelf ja, leuk of nee niet interessant
Logbooks nooit bijgehouden want die vind ik niet zo heel interessant, moet toch weleens een nieuw profiel aanmaken omdat mods niet werken na een update en terugzetten ook nogal eens wat problemen geeft.
In Januari 2017 ETS2 aangeschaft, inmiddels ruim 4000 uur er in zitten en nog steeds veel plezier hoewel Iberia wel wat meer 2 baans wegen had mogen hebben, die bieden met een wat grotere vracht toch wel wat meer uitdaging. Nieuwe tol poortjes in Iberia bieden door het smaller zijn ook wel weer wat uitdaging, al aardig wat schade op gereden, maar dat maakt het alleen maar leuker.
Paar maanden geleden SIM Dashboard bij toeval tegen gekomen, leuke toevoeging, ben daar met een oude 7" Samsung Tab 3 Lite wat mee aan het klooien of ik het echt een toevoeging vindt. Zit nog steeds met de gratis versie dus zeer beperkte mogelijkheden maar daar begin ik toch wel steeds meer dingen in te vinden die ik wel toepasbaar vind dus misschien maar eens kijken naar een upgrade voor dat ding met een "pro" optie.
In Januari 2017 ETS2 aangeschaft, inmiddels ruim 4000 uur er in zitten en nog steeds veel plezier hoewel Iberia wel wat meer 2 baans wegen had mogen hebben, die bieden met een wat grotere vracht toch wel wat meer uitdaging. Nieuwe tol poortjes in Iberia bieden door het smaller zijn ook wel weer wat uitdaging, al aardig wat schade op gereden, maar dat maakt het alleen maar leuker.
Paar maanden geleden SIM Dashboard bij toeval tegen gekomen, leuke toevoeging, ben daar met een oude 7" Samsung Tab 3 Lite wat mee aan het klooien of ik het echt een toevoeging vindt. Zit nog steeds met de gratis versie dus zeer beperkte mogelijkheden maar daar begin ik toch wel steeds meer dingen in te vinden die ik wel toepasbaar vind dus misschien maar eens kijken naar een upgrade voor dat ding met een "pro" optie.
[ Voor 22% gewijzigd door lameeuw op 11-05-2021 22:23 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
CruisingIberia event is verlengd met 2 maanden
So, in an effort to give players more time to finish their personal goal and to explore Iberia at a more leisurely pace, we've decided to extend the #CruisingIberia event until Sunday, July 11th 23:59 UTC!
Maandag nog even snel 3 ritjes gedaan om het event te voltooien
. Hebben jullie soms ook dat op sommige plekken de weg helemaal zwart is? Nu twee keer meegemaakt in Burgos en Córdoba dat ineens door een 'zwarte zee' reed, verderop op de map gaat het dan weer goed.
Trouwens is VR zeer aan te raden, zoveel meer zicht dan op een beeldscherm.
Is bij jou alleen de weg helemaal zwart of andere delen naast de weg ook ? Ik heb dat soms, af en toe ook dat in de spiegels alles zwart wordt... Dacht dat het aan de mods lag, maar ook zonder die heb ik het af en toe en dat is met 90 op den tellert niet altijd even handig... Bij mij is het dan een zwarte zee zeg een metertje boven het maaiveld waardoor ook de vangrails en dergelijken niet meer zichtbaar zijn.pretpik schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:43:
Maandag nog even snel 3 ritjes gedaan om het event te voltooien. Hebben jullie soms ook dat op sommige plekken de weg helemaal zwart is? Nu twee keer meegemaakt in Burgos en Córdoba dat ineens door een 'zwarte zee' reed, verderop op de map gaat het dan weer goed.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ik heb het op vaste plek. Ik was teruggereden naar het industrieterrein waar het gebeurde en kreeg toen weer de 'zwarte zee'. Inderdaad alles naast de weg werd ook zwart. Ik heb wel een aantal mods draaien maar vermoeden is dat het toch iets in de map is. Naast Promods heb ik alleen een tweetal Jazzycat mods draaien voor vrachten en AI Traffic. Midden op de snelweg gebeurt me dan weer niet.lameeuw schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:50:
[...]
Is bij jou alleen de weg helemaal zwart of andere delen naast de weg ook ? Ik heb dat soms, af en toe ook dat in de spiegels alles zwart wordt... Dacht dat het aan de mods lag, maar ook zonder die heb ik het af en toe en dat is met 90 op den tellert niet altijd even handig... Bij mij is het dan een zwarte zee zeg een metertje boven het maaiveld waardoor ook de vangrails en dergelijken niet meer zichtbaar zijn.
Leuk om te lezen dat iedereen de game op zijn/haar eigen manier speelt, ik zie ook dat sommige geen mods gebruiken, ik ga natuurlijk niemand dwingen
maar ik vind sommige mods toch wel leuk, je wil toch (net als een echte chauffeur) je vrachtwagen echt een beetje van jezelf maken ?
Naast de "onmisbare" Sound mod en mods met echte merken en logo's maak ik als het kan zelf een mod, een skin bv, maar ik heb ook de nieuwere motoren van Scania gemaakt (DC13 540 en de 4 nieuwe V8 motoren) ook heb ik een mod gemaakt zodat ik net iets meer diesel en ad-blue mee kan nemen ... natuurlijk heb ik al die gegevens gecontroleerd op scania.nl in de Scania Configurator
Ook verander ik de kleur van bv de Koffiemok of het Kussentje en Deken op het bed (uit de Cabin Accessoires DLC) en ik voeg een logo toe van Scania, Volvo, Renault enz of van het het bedrijf waarvan ik op dat moment rij
Ik weet niet of iemand dit ook leuk vind, maar als voorbeeld mijn Scania met mijn
Tweakers Accessoires Pack
Het zijn op de Tweakers Spatlappen na dus geen extra items maar bestaande items in een ander kleurtje en ander logo
Naast de "onmisbare" Sound mod en mods met echte merken en logo's maak ik als het kan zelf een mod, een skin bv, maar ik heb ook de nieuwere motoren van Scania gemaakt (DC13 540 en de 4 nieuwe V8 motoren) ook heb ik een mod gemaakt zodat ik net iets meer diesel en ad-blue mee kan nemen ... natuurlijk heb ik al die gegevens gecontroleerd op scania.nl in de Scania Configurator
Ook verander ik de kleur van bv de Koffiemok of het Kussentje en Deken op het bed (uit de Cabin Accessoires DLC) en ik voeg een logo toe van Scania, Volvo, Renault enz of van het het bedrijf waarvan ik op dat moment rij
Ik weet niet of iemand dit ook leuk vind, maar als voorbeeld mijn Scania met mijn
Tweakers Accessoires Pack
Het zijn op de Tweakers Spatlappen na dus geen extra items maar bestaande items in een ander kleurtje en ander logo
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Toffe mod met die Tweakers stuffChantal_NL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:00:
Tweakers Accessoires Pack![]()
[YouTube: ETS2 - Tweakers Accessoires Pack]
Klopt het voor die Scania niet? ik heb voor de Renault ook gekeken of het een realistische Renault was op de website van Renault zelf en dat klopt wel aardig (motoren en configuraties van chassis). Of je echt minder benzine mee kan nemen als je meer assen op je truck hebt dat heb ik niet gevonden.
/▌
Ja de gegevens kloppen wel in de game, maar er zijn ondertussen nieuwe Scania motoren en qua brandstof kan de koper irl zelf kiezen uit vele verschillende Diesel en Ad-Blue tanks van verschillende groottes ... Ik heb dan zelf een iets grotere tank gemaakt, maar natuurlijk wel realistischMarzman schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:04:
[...]
Toffe mod met die Tweakers stuff
Klopt het voor die Scania niet? ik heb voor de Renault ook gekeken of het een realistische Renault was op de website van Renault zelf en dat klopt wel aardig (motoren en configuraties van chassis). Of je echt minder benzine mee kan nemen als je meer assen op je truck hebt dat heb ik niet gevonden.
Ik heb ooit ook bij Renault en Volvo op de site gekeken, maar die hebben geen configurator zoals bij Scania volgens mij ...
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Nee, maar ze beschrijven wel waar je uit kan kiezen in een soort online folder. Alleen de versnellingsbak is niet heel duidelijk.Chantal_NL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:16:
[...]
Ja de gegevens kloppen wel in de game, maar er zijn ondertussen nieuwe Scania motoren en qua brandstof kan de koper irl zelf kiezen uit vele verschillende Diesel en Ad-Blue tanks van verschillende groottes ... Ik heb dan zelf een iets grotere tank gemaakt, maar natuurlijk wel realistisch
Ik heb ooit ook bij Renault en Volvo op de site gekeken, maar die hebben geen configurator zoals bij Scania volgens mij ...
/▌
Leuke pack alleen ik denk dat ik hetzelfde idee heb gehadChantal_NL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:00:
Leuk om te lezen dat iedereen de game op zijn/haar eigen manier speelt, ik zie ook dat sommige geen mods gebruiken, ik ga natuurlijk niemand dwingenmaar ik vind sommige mods toch wel leuk, je wil toch (net als een echte chauffeur) je vrachtwagen echt een beetje van jezelf maken ?
Tweakers Accessoires Pack![]()
[YouTube: ETS2 - Tweakers Accessoires Pack]
Ik was paar weken terug bezig om mijn accessoires pack uit te breiden en nu moet ik zeggen dan ons dekentje en kussen goed op elkaar lijken haha.
Ik kwam een voorbeeld .DDS file tegen op een Discord server
(Dat was met blauw en geel/groene strepen erop)
Die heb ik toen toevallig een keer opgepikt.
Mijn dekentje vervangt de Beige variant en kussen is de gele met zo'n sleepsymbol.
Volgens mij Zzz. Heb ik toen even uit de base en def files gepakt.
/f/image/GIhUy1keXzPxZFyGv6IPD2N0.png?f=fotoalbum_large)
Moet wel zeggen dat de dobbelstenen van Wolfcube zijn met een reskin.
Die had ik al een tijdje en de vlag en mok zijn de SCS standaard pannent en mug.
de interieur is een gratis black/orange next gen skin van ets2.lt
Als eerst krijgen we een open-beta van de nieuwe Multiplayer mode.HMaster_II schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:19:
SCS gaat de nieuwe DAF ook uitbrengen in ETS2.
YouTube news
Geruchten en verwacht wordt dat dit begin july gaat worden en release Q4.
De nieuwe DAF is inmiddels in de maak, maar release kan ook zomaar Q3 gaan worden.(Na de zomer)
Iveco S-way staat nog op de geruchtenlijst ,want deze was te zien op een foto in de Iberia DLC blog post.
Angelo NL / Global Cargo VTC
De Convoy experimental beta (multiplayer) voor ATS is nu beschikbaar! https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=214&t=300266
There is currently support for synchronized AI traffic, time and weather, and the ability to take the same job as other players. There is also an option, before you leave the Convoy, to restore your game progress to a previous save game state, which may be handy if you are not happy with what happened to your truck, cargo, or wallet during your Convoy driving session.
Ik heb Promods 2.55 & Iberia + rusmap
Alleen, ik zie de namen van steden niet in Spanje? Ook krijg ik er geen vrachten heen.
Rondrijden kan ik er wel. Zit al even een uurtje te knooien, maar zodra ik Promods uit zet is allen in orde.
Heb ik een verkeerde versie of zo? Kan er verder ook niet heel veel over vinden..
Alleen, ik zie de namen van steden niet in Spanje? Ook krijg ik er geen vrachten heen.
Rondrijden kan ik er wel. Zit al even een uurtje te knooien, maar zodra ik Promods uit zet is allen in orde.
Heb ik een verkeerde versie of zo? Kan er verder ook niet heel veel over vinden..