Als je ETS2 vanaf dag 1 in handen hebt. En je ziet nu hoe ver ze progressie hebben gemaakt. Is dit het neusje op de zalm.. Als je ziet na elk jaar wat ze willen gaan doen / creëren is dit masterwerk..cracking cloud schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:47:
De Convoy experimental beta (multiplayer) voor ATS is nu beschikbaar! https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=214&t=300266
[...]
Heb je in ProMods ook de noordpunt van Schotland bezocht? Dan hoor je doedelzakmuziek als je met je camera buiten de truck gaat. Leuke Easter Egg!Wolffmen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:59:
[Afbeelding]
Ritje Honnigsvag, dan ook maar even de Nordcap bezoeken...
Leuk om te zien dat er nog meer met interieur kleuren bezig zijn ... mooi gedaanPykow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Leuke pack alleen ik denk dat ik hetzelfde idee heb gehad
Ik was paar weken terug bezig om mijn accessoires pack uit te breiden en nu moet ik zeggen dan ons dekentje en kussen goed op elkaar lijken haha.
Ik kwam een voorbeeld .DDS file tegen op een Discord server
(Dat was met blauw en geel/groene strepen erop)
Die heb ik toen toevallig een keer opgepikt.
Mijn dekentje vervangt de Beige variant en kussen is de gele met zo'n sleepsymbol.
Volgens mij Zzz. Heb ik toen even uit de base en def files gepakt.
[Afbeelding]
Moet wel zeggen dat de dobbelstenen van Wolfcube zijn met een reskin.
Die had ik al een tijdje en de vlag en mok zijn de SCS standaard pannent en mug.
de interieur is een gratis black/orange next gen skin van ets2.lt
[...]
Als eerst krijgen we een open-beta van de nieuwe Multiplayer mode.
Geruchten en verwacht wordt dat dit begin july gaat worden en release Q4.
De nieuwe DAF is inmiddels in de maak, maar release kan ook zomaar Q3 gaan worden.(Na de zomer)
Iveco S-way staat nog op de geruchtenlijst ,want deze was te zien op een foto in de Iberia DLC blog post.
Mok, Kussentjes en deken ed heb ik ook uit de Def en Base gehaald
Het witkleurige interieur uit mijn filmpje komt gewoon uit de Workshop
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Het is mooi dat ze het doen, maar zonder mods support of een grote open wereld is TruckersMP nog steeds de multiplayer mode die je wilt hebben om samen te rijden (OK ze hebben nu al 1 maand last van server problemen)Milan1NL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Als je ETS2 vanaf dag 1 in handen hebt. En je ziet nu hoe ver ze progressie hebben gemaakt. Is dit het neusje op de zalm.. Als je ziet na elk jaar wat ze willen gaan doen / creëren is dit masterwerk..![]()
Neemt niet weg dat het allemaal al prima werkt, maar straks wil ik wel gewoon Promods kunnen spelen in Convoy, want de basemap is echt kaal.
Progressie in ETS2 is niet meer zo hoog als dat het geweest was.
ATS krijgt overal voorrang op.
3 Trucks (MACK, Western Star, nieuwe Peterbilt ofzo iets), Alle trucks nieuwe cabines, 2 maps en er komen er nog 2 aan dit jaar.
Wat heeft ETS2 gekregen afgelopen jaar / 2 jaar ?
1 map Iberia die erg laat is geleverd en zelfs nu nog een update krijgt omdat ze het niet af hadden
Geen nieuwe truck (want de Renault T Evelution is geen nieuwe truck, maar alleen 1 nieuwe bumper)
Ik heb het over specifieke updates en niet over de updates die zowel ATS als ETS2 hebben ontvangen.
Kleine rebuilds hebben zowel ATS als ETS2 gehad.
Het wordt gewoon tijd dat er een nieuwe truck in ETS2 komt.
MAN 2020, DAF 2021, Volvo 2020, Mercedes MP5 2019, Iveco S-way
Nieuwe lampen (Hella/kelsa of wat dan ook)
Lightboxes met eigen naam
Painted bullbars (apart te kleuren)
Renault, MAN tuning DLC
Holland style of danisch style paintjob pack
Angelo NL / Global Cargo VTC
ATS had twee jaar geleden ook een grote achterstand (ze zijn nu wel een stuk ingelopen). Ook is het daar veel duidelijker dat er nog een groot gedeelte van de map gedaan moet worden (en de mapupdates zijn ook kleiner). Ze hebben ook meer nieuwere trrucks omdat die later zijn toegevoegd. Configuraties van assen enzo hebben ze pas de laatste update gekregen. Dit had ETS2 veel eerder. Tuning voor ATS is er helemaal niet.Pykow schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Het is mooi dat ze het doen, maar zonder mods support of een grote open wereld is TruckersMP nog steeds de multiplayer mode die je wilt hebben om samen te rijden (OK ze hebben nu al 1 maand last van server problemen)
Neemt niet weg dat het allemaal al prima werkt, maar straks wil ik wel gewoon Promods kunnen spelen in Convoy, want de basemap is echt kaal.
3 Trucks (MACK, Western Star, nieuwe Peterbilt ofzo iets), Alle trucks nieuwe cabines, 2 maps en er komen er nog 2 aan dit jaar.
1 map Iberia die erg laat is geleverd en zelfs nu nog een update krijgt omdat ze het niet af hadden
Geen nieuwe truck (want de Renault T Evelution is geen nieuwe truck, maar alleen 1 nieuwe bumper)
Ik heb het over specifieke updates en niet over de updates die zowel ATS als ETS2 hebben ontvangen.
Renault, MAN tuning DLC
Maar het lijkt me wel logisch als ze voor ATS vaker (betalende) updates kunnen uitbrengen dat hier ook meer mensen aan werken. Ik ben wel blij dat ze nog steeds aan ETS2 werken, ik weet niet hoe ze het willen gaan doen met het verdienmodel als het bijna alleen maar reskins nog zijn. Want het zijn vaak kleine updates in dingen die je al hebt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De dream is natuurlijk een truck sim met MSFS graphics, maar dat zal wel jaren gaan duren voor er zoiets gemaakt kan worden. In de lucht is het wat minder erg als de boel niet scherp is..
Tesla M3LR '21
Van mij mogen ze er een game van maken. World of Trucks. Dan kunnen ze nog genoeg uitbreiden
/▌
De DAF XF 2021 komt eigenlijk zeker te weten. SCS reageerde pas met 👀 op een spoiler van DAF op Twitter:Pykow schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Het is mooi dat ze het doen, maar zonder mods support of een grote open wereld is TruckersMP nog steeds de multiplayer mode die je wilt hebben om samen te rijden (OK ze hebben nu al 1 maand last van server problemen)
Renault, MAN tuning DLC
https://twitter.com/SCSso.../1394148462380343298?s=20
Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de DAF XF 2021 (binnenkort) komt, maar de meesten gaan hier wel vanuit op het forum en er is eigenlijk zeker sprake van een komend event met DAF.
https://blog.scssoft.com/...ruck-spotted-in-ets2.html
SCS heeft vandaag een nieuwe gecamoufleerde truck laten zien. Lijkt verdacht veel op in het echt ook gespotte nieuwe DAF (die vermoedelijk XG gaat heten). Als ze dit nu teasen lijkt mij de kans groot dat deze rond de echte introductie op 9 juni ook in ETS2 gaat verschijnen.
SCS heeft vandaag een nieuwe gecamoufleerde truck laten zien. Lijkt verdacht veel op in het echt ook gespotte nieuwe DAF (die vermoedelijk XG gaat heten). Als ze dit nu teasen lijkt mij de kans groot dat deze rond de echte introductie op 9 juni ook in ETS2 gaat verschijnen.
@Fenway Vermoedelijk is de XG degene met de langste cabine, vanwege de nieuwe wetgeving waar cabines 90cm langer mogen zijn indien dit ten goede komt van de stroomlijning. De standaard lengte cabine zal waarschijnlijk XF heten.
Daf is wel echt veel bezig met de marketing rondom de nieuwe truck dus het zou een goede reclame zijn als deze meteen in Ets2 komt. De marketing is veel hoger dan met de voorgaande modellen dus ze hebben zelf ook hoge verwachtingen denk ik
Daf is wel echt veel bezig met de marketing rondom de nieuwe truck dus het zou een goede reclame zijn als deze meteen in Ets2 komt. De marketing is veel hoger dan met de voorgaande modellen dus ze hebben zelf ook hoge verwachtingen denk ik
Lord-The-Gamer (L-T-G)
ach ze hebben nog zat kanten op te gaan ... Going to Asia , going Down underMarzman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:04:
[...]
ik weet niet hoe ze het willen gaan doen met het verdienmodel als het bijna alleen maar reskins nog zijn. Want het zijn vaak kleine updates in dingen die je al hebt.
Zuid America en Africa hebben we ook nog
Anders beginnen ze maar een ETS 3
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Eerder dan verwacht.Potenscia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:38:
[...]
De DAF XF 2021 komt eigenlijk zeker te weten. SCS reageerde pas met 👀 op een spoiler van DAF op Twitter:
Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de DAF XF 2021 (binnenkort) komt, maar de meesten gaan hier wel vanuit op het forum en er is eigenlijk zeker sprake van een komend event met DAF.
Ze waren er wel mee bezig en teasen
Leuk geschreven, ook die foto's van heel ver wegFenway schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:57:
https://blog.scssoft.com/...ruck-spotted-in-ets2.html
/▌
Zou wel tof zijn, in Africa langs afgronden en over zandwegen door dopjes, in Azie in een minitruck omringt door honderden brommertjes, in Australie met een hele lang truck.ravw schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:40:
[...]
ach ze hebben nog zat kanten op te gaan ... Going to Asia , going Down under![]()
Zuid America en Africa hebben we ook nog
Anders beginnen ze maar een ETS 3
Ice road truckers kan ook nog
/▌
Uitdaging lijkt me ook dat de lucht in de basis leeg is.London schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:08:
De dream is natuurlijk een truck sim met MSFS graphics, maar dat zal wel jaren gaan duren voor er zoiets gemaakt kan worden. In de lucht is het wat minder erg als de boel niet scherp is..
Op StreetView zie je auto's op de weg staan.
Word het snel een soort Carmageddon als je dat 1:1 in een rijsim duwt.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Wat nu opvalt aan truck releases is dat DAF de 2e fabrikant word die samen met SCS een release "teasen" en misschien zelfs wel tegelijk een release doen. Renault heeft dit natuurlijk met de nieuwe T (facelift) gedaan. Is een interessante ontwikkeling als dit doorzet.pwillemske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:06:
@Fenway Vermoedelijk is de XG degene met de langste cabine, vanwege de nieuwe wetgeving waar cabines 90cm langer mogen zijn indien dit ten goede komt van de stroomlijning. De standaard lengte cabine zal waarschijnlijk XF heten.
*empty*
Chris Maximus heeft er al een vlog aan geweid.. De Daf schijnt al als test truck te rijden.Potenscia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:38:
[...]
De DAF XF 2021 komt eigenlijk zeker te weten. SCS reageerde pas met 👀 op een spoiler van DAF op Twitter:
LInkje naar YouTube
The S in IOT stands for security.
Normaal betaald een gameontwikkelaar voor een licentie, maar als het merk het ziet als reclame zouden ze er misschien zelfs op kunnen verdienen. Ik vind het ook wel interessant, van mij mogen er wel meer samenwerkingen komen (met Ikea ipv Ika, benzinestations dat soort dingenMR_VIPER schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Wat nu opvalt aan truck releases is dat DAF de 2e fabrikant word die samen met SCS een release "teasen" en misschien zelfs wel tegelijk een release doen. Renault heeft dit natuurlijk met de nieuwe T (facelift) gedaan. Is een interessante ontwikkeling als dit doorzet.
/▌
Een licentie hoeft niet altijd betalend te zijn. Het is een voorwaarde om iets te mogen gebruiken. In de train sim world dev updates word daar vaak over gesproken.
@HMaster_II Wij hebben in onze werkplaats de eerste test auto’s al binnen gehad voor de 2e apk keuring, ze rijden dus al 2 jaar rond (met die zwarte cabines).
Niet dat wij het allemaal al gezien hebben hoor, want Daf blijft er goed bij staan als een aangewezen collega bezig is met de keuring of tacho ijking
Niet dat wij het allemaal al gezien hebben hoor, want Daf blijft er goed bij staan als een aangewezen collega bezig is met de keuring of tacho ijking
Lord-The-Gamer (L-T-G)
pwillemske schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
@HMaster_II Wij hebben in onze werkplaats de eerste test auto’s al binnen gehad voor de 2e apk keuring, ze rijden dus al 2 jaar rond (met die zwarte cabines).
En 1 van mijn 2 werknemers maakt er een potje van. Heen rit met bulk trailer van Duisburg naar midden Polen rijden en dan zonder vracht (want kon geen rit krijgen) leeg terug rijden.

Kun je beter je planningsafdeling de schuld geven dat ze niet gezorgd hebben voor een degelijke rit terug.HMaster_II schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:47:
[...]
En ik was nog wel zo blij met deze virtuele spot...
En 1 van mijn 2 werknemers maakt er een potje van. Heen rit met bulk trailer van Duisburg naar midden Polen rijden en dan zonder vracht (want kon geen rit krijgen) leeg terug rijden.F#-in 2de keer al.
*empty*
Trend van de laatste paar jaar. Zie je ook bij bijvoorbeeld Farming Simulator. Bedrijven hebben opeens door wat de kracht van die games zijn.MR_VIPER schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Wat nu opvalt aan truck releases is dat DAF de 2e fabrikant word die samen met SCS een release "teasen" en misschien zelfs wel tegelijk een release doen. Renault heeft dit natuurlijk met de nieuwe T (facelift) gedaan. Is een interessante ontwikkeling als dit doorzet.
Jarenlang dachten ze dat games voor kleine jongetjes waren. Nu beseffen ze dat volwassenen ook gamen en dat in die groep volwassenen die een ETS2/Farming Sim spelen ook hun (potentiële) klanten zitten,
Waar men voorheen nauwelijks de juiste persoon te spreken kregen als ze licentie wilden afnemen worden ze nu al vanuit de fabrikant benaderd om een deal te sluiten.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
De nieuwe DAF rijdt inderdaad al rond in een zwarte cabine, maar daar zitten nog extra platen op.pwillemske schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
Ik heb ze ook al een jaar zien rijden, maar de grill en de chassin verschillen met de uiteindelijke versie.
Er zijn al paar besteld bij mensen die ik ken. 530pk versies etc.
Hier eentje die een maat van mij op een parkeerplaatst heeft gespot in Nederland
/f/image/b3TEuDRMIWC4Mx5REbd1OsvA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zCV5M4WOzPWQ6V8NAO3u3sgI.png?f=fotoalbum_large)
Ze rijden immers ook alleen nog maar in Nederland rond en nog niet ver daar buiten.
Eens hoewel licenties echt lastig zijn om te krijgen voor merken.stijn014 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:33:
Een licentie hoeft niet altijd betalend te zijn. Het is een voorwaarde om iets te mogen gebruiken. In de train sim world dev updates word daar vaak over gesproken.
DAF, Renault en zelfs Scania zien ETS2 als promotie van hun trucks.
Net als Western star met hun trucks in ATS.
DAF heeft veel meer acties gedaan met ETS2.
Denk aan de unity skin de laatste keer.
We hebben straks 3 generaties DAF erin zitten.
Ik ben zeer benieuwd wat de tuning mogelijkheden gaan worden.
De DAF105 en Euro6 zijn al zo mooi te tunen en er zijn zelfs mods voor de DAF trucks.
Ik had gehoopt dat we al ergens de truck template (skins) konden downloaden om alvast aan de slag te gaan met ons bedrijfsskin. al mijn VTC leden willen straks in de DAF rijden.
Ik verwacht de release op 9 juni, mijn agenda staat ook vrij op deze dag hahaha
Ik ga mijn Renault dan ook inruilen voor een DAF:)
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat snel verplaatsen gaat werken. Het lijkt me wel handig als je achievements wilt doen met je eigen truck (doe ik nu met quickjobs).
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat snel verplaatsen gaat werken. Het lijkt me wel handig als je achievements wilt doen met je eigen truck (doe ik nu met quickjobs).
/▌
@Pykow Ja die hebben we hier ook al een aantal keer gezien om de tacho te laten ijken. Dat hebben nu 3 monteurs gedaan en die zijn toch redelijk positief over de veranderingen.
Ach, nog 12 dagen en dan is ie er
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Er zijn weer aanbiedingen. Ik koop maar wat trailers en paintjobs en alvast de daf tuning dlc
/▌
Ik heb maar vast ATS in huis gehaald. Kostte toch maar 2,50 met de Convoy bundle. Tuning packs vind ik maar zo zo in vergelijking met map DLC's.Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:57:
Er zijn weer aanbiedingen. Ik koop maar wat trailers en paintjobs en alvast de daf tuning dlc
Uhm je kan al snel rijzen tussen je garages.Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:23:
Ik ga mijn Renault dan ook inruilen voor een DAF:)
Daarnaast kan je ook met de console met de commando 'goto {Cityname} ' overal naar toe teleporteren
ETS2 1.41 Experimental Open Beta has NOW released! To opt into beta: Steam Library - Euro Truck Simulator 2 - Properties - Betas - Paste this code: 92rrXMQXgbZo2oG - Check Code.
zag het iddHMaster_II schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:12:
ETS2 1.41 Experimental Open Beta has NOW released! To opt into beta: Steam Library - Euro Truck Simulator 2 - Properties - Betas - Paste this code: 92rrXMQXgbZo2oG - Check Code.
nu met multiplayer... wel benieuwd daarnaar.
Ik moet alleen zorgen dat ik een veilige copy maak van mijn huidige profiel. Want niet alle mods worden ondersteund.. En dan promods te disabelen is ook steeds zo'n geneuzel.
Is er een manier om de VR Beta branch gewoon naast de Experimental te houden? Anders moet ik iedere keer switchen.
Jups nog 3 dagen. Productie word ergens rond september opgestart en dan de eerste uitleveren rond december.pwillemske schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:54:
@Pykow Ja die hebben we hier ook al een aantal keer gezien om de tacho te laten ijken. Dat hebben nu 3 monteurs gedaan en die zijn toch redelijk positief over de veranderingen.
Verder is het al een maand geleden dat ik het heb gespeeld, dus benieuwd naar jullie ervaringen met 1.40
Johann Sebastian Bach
Ben met m’n nieuwe aanwinst onderweg naar Finland. Bij Puttgarden maar even een korte stop gemaakt om een videootje op te nemen. Lekker aanwezig 
Geluid iets zachter zetten trouwens
Geluid iets zachter zetten trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door London op 07-06-2021 22:05 ]
Tesla M3LR '21
Ik heb ook weer een ritje gedaan. Een gigantisch IT-onderdeel (voor de kenners
) opgehaald met de kleine Renault met uitzicht op Lissabon jezus en Ponte 25 de Abril.
:strip_exif()/f/image/eYU1da2mhrNYXT9gfQFL29fn.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Zou morgen de nieuwe Daf komen? Soon in elk geval 
https://twitter.com/SCSso.../1402271858993553412?s=20
https://twitter.com/SCSso.../1402271858993553412?s=20
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 08-06-2021 21:32 ]
/▌
Hier alvast wat plaatjes van de Daf:
https://www.ttm.nl/trucks...we-daf-truckrange/137895/
Ik hoop dat ze die cameraspiegels ook in ETS2 verwerkenJobJan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:23:
Hier alvast wat plaatjes van de Daf:
/▌
Aangezien de website https://startthefuture.daf.com/ eruit ligt, hier de video
[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 09-06-2021 15:13 ]
Mooie wagen wel. Grappig hoe ze op 5:21 van die koortjes gebruiken om de windstroom te zien. Dat deden ze vroegah op auto's, maar tegenwoordig doe je dat toch in een windtunnel?
Ja cameraspiegels gaan eraan komen:Marzman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Ik hoop dat ze die cameraspiegels ook in ETS2 verwerken
https://www.daf.com/veform/ride-and-drive
Hij is er (nog niet zelf kunnen proberen
) https://blog.scssoft.com/2021/05/daf-ngd-launch.html
/▌
:strip_exif()/f/image/S7sKoKEQiZSQwCaeR33lFgTW.jpg?f=fotoalbum_large)
gelijk maar inde stijl van Oranje
en voor die het willen weten , ja de spiegels werken zo als het hoort
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 10-06-2021 23:50 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik heb nu ook de XG+, gewoon de versie en kleur zoals hij bij de dealer stond genomen. Ook een goed (en goed leesbaar) dashboard.
/▌
Leuk, nieuwe DAF....
Maar een DAF CF is dan weer een brug te ver.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Eerste ritje gedaan ook met de nieuwe DAF. Uiteraard in oranje met leeuw
Mooie vrachtwagen en de spiegels zijn heel mooi gemaakt. Had natuurlijk al even kunnen proeven van de Mercedes Actros die ook van die spiegels heeft maar SCS heeft het net wat beter kunnen namaken dan de modders van de Mercedes.
Mooie vrachtwagen en de spiegels zijn heel mooi gemaakt. Had natuurlijk al even kunnen proeven van de Mercedes Actros die ook van die spiegels heeft maar SCS heeft het net wat beter kunnen namaken dan de modders van de Mercedes.
Tesla M3LR '21
Mooie Vrachtwagen, leuk dat hij zo snel in de game zit,
er zijn daardoor nog niet zoveel opties maar dat is logisch, die komen nog wel
Mijn testritje ...
Ik heb zelf de Kriechbaum Sound (2.0) van de vorige DAF erop gezet, altijd beter dan het originele geluid 😊
en een Mok, Kussen en Deken een kleurtje gegeven (en ik heb de nieuwe TRUCKSTAR op de bijrijdersstoel stoel gelegen voor wie alles over die nieuwe DAF wil lezen
)
Mijn testritje ...
Ik heb zelf de Kriechbaum Sound (2.0) van de vorige DAF erop gezet, altijd beter dan het originele geluid 😊
en een Mok, Kussen en Deken een kleurtje gegeven (en ik heb de nieuwe TRUCKSTAR op de bijrijdersstoel stoel gelegen voor wie alles over die nieuwe DAF wil lezen
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Volgens mij zitten allle opties er al op. Alles wat je kan veranderen is een downgrade.Chantal_NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:25:
Mooie Vrachtwagen, leuk dat hij zo snel in de game zit,
Mijn testritje ...
[YouTube: ETS2 [1.40] NEW DAF XG+ Kriechbaum Sound !!]
en een Mok, Kussen en Deken een kleurtje gegeven (en ik heb de nieuwe TRUCKSTAR op de bijrijdersstoel stoel gelegen voor wie alles over die nieuwe DAF wil lezen)
Ik ga hem ook oranje met leeuw maken denk ik, heb ook die dutch paintjobs of hoe dat heet.
/▌
Kijk maar eens goed, het is zeker nog niet compleet, maar dat is niet erg ... dat komt nog welMarzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Volgens mij zitten allle opties er al op. Alles wat je kan veranderen is een downgrade.
Het is sowieso leuk dat hij al in de game zit
Wat ik bedoel is, je kan bijvoorbeeld alleen nog maar de 4x2 versie kiezen
Bullbar of sidebar enzo kan je er ook nog niet er op zetten ... als je dat zou willen
En ik verwacht nog wel een mogelijkheid om bv de achterbumper en die kappen bij het achterwiel in de kleur te krijgen (misschien via het XF tuning pack of een nieuwe XG pack)
En we hebben (denk ik) nog de "oude" motoren ... De nieuwe motoren krijgen 50 tot 100Nm meer
(bij de 530 zou dat 2700Nm (?) moeten zijn) maar daar zijn nog geen echte officiële aankondigingen over gedaan dus dat komt ook nog wel
Dat van die 4 x 2 was me ook al wel opgevallen, maar ik ging er van uit dat dit zo hoorde op deze truckChantal_NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Kijk maar eens goed, het is zeker nog niet compleet, maar dat is niet erg ... dat komt nog wel
Het is sowieso leuk dat hij al in de game zit
Wat ik bedoel is, je kan bijvoorbeeld alleen nog maar de 4x2 versie kiezen
Bullbar of sidebar enzo kan je er ook nog niet er op zetten ... als je dat zou willen
En ik verwacht nog wel een mogelijkheid om bv de achterbumper en die kappen bij het achterwiel in de kleur te krijgen (misschien via het XF tuning pack of een nieuwe XG pack)
En we hebben (denk ik) nog de "oude" motoren ... De nieuwe motoren krijgen 50 tot 100Nm meer
(bij de 530 zou dat 2700Nm (?) moeten zijn) maar daar zijn nog geen echte officiële aankondigingen over gedaan dus dat komt ook nog wel
/▌
Later komt de XF serie met meerdere chassis etc... staat ook op het SCS blog.
https://blog.scssoft.com/2021/05/daf-ngd-launch.htmlThe New-Generation DAF is initially available in Euro Truck Simulator 2 with the XG and XG+ cab options, with the XF coming at a later date. Only the 4x2 chassis option will be available for now, as is the same with the trucks initially offered to customers.
Zo ietsLondon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:53:
Eerste ritje gedaan ook met de nieuwe DAF. Uiteraard in oranje met leeuw
:strip_exif()/f/image/3joSoVqoyDWEJVxhIhRkkjos.jpg?f=fotoalbum_large)
en vergeet de bal aan de binnenkant niet
:strip_exif()/f/image/eG1krJeEkKeJxiqG3fAFfAhI.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ligt het nu aan mij of is die daf een stuk groter dan de gemiddelde truck die in europa rijd ..
Vind hem voor een truck aan deze kant van de plas behoorlijk groot
Het rijd meer als een Amerikaanse truck
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 11-06-2021 15:39 ]
De DAF CF is dan ook niet als eerste bedoeld voor langeafstandstransport. Alle vrachtwagens in ETS2 zijn bedoeld voor transport tussen steden en landen, terwijl de CF meer bedoeld is voor regionaal transport voor bijv. supermarkten, catering e.d, in dezelfde klasse als de Volvo FM en Scania G.cbr600f4i schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:30:
Leuk, nieuwe DAF....
Ze zijn natuurlijk wel in te zetten voor langeafstandstransport, maar ik snap goed dat ze de tijd die ze in een CF zouden steken liever in een MAN TGX 2020 of Iveco S-Way stoppen.
Klopt, hij is 80 CM langerravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Maar ligt het nu aan mij of is die daf een stuk groter dan de gemiddelde truck die in europa rijd ..
Vind hem voor een truck aan deze kant van de plas behoorlijk groot
Het rijd meer als een Amerikaanse truck
De nieuwe generatie DAF vertegenwoordigt een nieuw tijdperk in het vrachtvervoer. Zoals DAF zegt: Start the Future. De nieuwe lijn trucks richt zich op efficiëntie, chauffeurscomfort en veiligheid. De nieuwe XG en XG+ cabine is alweer een revolutie sinds DAF's vorige cabine in 1987 in zijn vroegste vorm op de DAF 95 werd geïntroduceerd. DAF vindt het spel letterlijk opnieuw uit met de XG/XG+, door als eerste op de markt te komen met zijn nieuwe supergrote cabines mogelijk gemaakt door de hervormde EU-wetten voor gewichten en afmetingen, waardoor vrachtwagencabines tot 80 cm langer kunnen worden.
En die DAf is trouwens niet helemaal goed .. Ik mis dat raampje aan de bijrijders kant voor de dode hoek weg te nemen zo als ze dat bij de echte wel zit
Maar goed hier zitten dan wel weer spiegels aan
:strip_exif()/f/image/fWJlDw7b8XK8QAQWmFHLAIIB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fWJlDw7b8XK8QAQWmFHLAIIB.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gjz5xJSrSrm4877BNl2wyVh7.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 11-06-2021 17:59 ]
Het raampje is blijkbaar optioneel, want ik zie ze ook zonderravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:50:
En die DAf is trouwens niet helemaal goed .. Ik mis dat raampje aan de bijrijders kant voor de dode hoek
https://startthefuture.daf.com/en/home-launch
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Het is ook het argument dat ik nu grotendeels gestopt ben met ETS/ATS. Voor een 'truck simulator' hebben we de keuze uit trekker/trailer(s) combinatie. Geen bakwagens, geen aanhangers, geen distributieritten etc etc. Zolang ze alleen maar fake wereldjes blijven bouwen en eerdergenoemde zit er gewoon geen uitdaging meer in.Potenscia schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:26:
[...]
De DAF CF is dan ook niet als eerste bedoeld voor langeafstandstransport. Alle vrachtwagens in ETS2 zijn bedoeld voor transport tussen steden en landen, terwijl de CF meer bedoeld is voor regionaal transport voor bijv. supermarkten, catering e.d, in dezelfde klasse als de Volvo FM en Scania G.
Ze zijn natuurlijk wel in te zetten voor langeafstandstransport, maar ik snap goed dat ze de tijd die ze in een CF zouden steken liever in een MAN TGX 2020 of Iveco S-Way stoppen.
Die nieuw XG is wel een prachtig model, een dashboard vol info en die mirror cams is echt een verbetering

Je voorbeeld foto's zijn van de Nieuwe DAF XF (niet de XG en XG+ die nu in de game zitten)ravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:50:
En die DAf is trouwens niet helemaal goed .. Ik mis dat raampje aan de bijrijders kant voor de dode hoek weg te nemen zo als ze dat bij de echte wel zit
En zoals al aangegeven is het raampje optioneel ...
De Nieuwe XF voegen ze later toe, dus wie weet dat raampje ook
In bedrijfskleuren ziet het er ook goed uit, en een grill in de kleur had ik nog niet gezien, is dat een mod ?Malle-piet schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:01:
Die nieuw XG is wel een prachtig model, een dashboard vol info en die mirror cams is echt een verbetering [Afbeelding]
EDIT: Ik heb het al gevonden denk ik https://forum.scssoft.com...ic.php?t=301101&p=1567970
Nice

[ Voor 5% gewijzigd door Chantal_NL op 12-06-2021 06:41 ]
@Chantal_NL Dat is correct, die mod heb ik in gebruik en ene Nando heeft de kriechbaum DAF XF sound compatibel gemaakt voor dit nieuwe model https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=301087
Die Kriechbaum sound had ik zelf al direct gedaan toen de DAF online kwam (is niet zo moeilijk) ... kopieer de daf.xf_euro6 map en maak daar daf.2021 van verander in alle text bestandjes (.sui bestandjes) ook overal waar daf.xf_euro6 staat naar daf.2021 en je hebt je "eigen" gemaakte soundMalle-piet schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 06:50:
@Chantal_NL Dat is correct, die mod heb ik in gebruik en ene Nando heeft de kriechbaum DAF XF sound compatibel gemaakt voor dit nieuwe model https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=301087
(All credit for Kriechbaum natuurlijk
Hele nacht doorgereden?ravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:20:
Zo ben weer een stukje verder .. rij hier nu net Duitsland in
[Afbeelding]

nee hoor :-)
heb hem gesaved en ben gaan slapen .. en net even een half uurtje gereden
Heb jij meerdere pc's trouwensravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:58:
[...]
nee hoor :-)
heb hem gesaved en ben gaan slapen .. en net even een half uurtje gereden
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Nee ik heb er 1pretpik schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:21:
[...]
Heb jij meerdere pc's trouwens? Zie je op het FS forum ook vaak actief
.
Gaaf! Ga vanavond denk ik ook maar eens een ritje doen in de nieuwe DAFravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Nu je het over vliegtuigen heb... zweden is wel erg leuk als je van vliegtuigen houd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Toch wel een leuk ritje en aangekomen op bestemmingpretpik schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:13:
[...]
Gaaf! Ga vanavond denk ik ook maar eens een ritje doen in de nieuwe DAF
:strip_exif()/f/image/T2ylVFgFXXNuXDIqeGKU9kwy.jpg?f=fotoalbum_large)
en dan de KM stand van de nieuwe Daf
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yBZAorpTiDojLhiFGcWXEa39.jpg?f=user_large)
Je moet je banden oppompenravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:24:
[...]
en dan de KM stand van de nieuwe Daf
[Afbeelding]
Ik vind het wel een tof dashboard, ik heb nog niet gekeken wat de i doet.
/▌
hij is zeker mooi maar ik heb de hele tijd het gevoel wat betreft vormgeving dat ik in de Icon A5 zitMarzman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Je moet je banden oppompen
Ik vind het wel een tof dashboard, ik heb nog niet gekeken wat de i doet.
:strip_exif()/f/image/0s08DOiOdVYftWlJiSDFvXvU.jpg?f=fotoalbum_large)
maar hoe kan je zorgen dat die lucht druk goed blijft ... die waarschuwing gaat wel weg als je door blijft rijden
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-06-2021 16:17 ]
Oh, dat zal van de remmen zijn dan, dan blokkeert je truck als je realistische remmen aan hebt staan waarschijnlijk bij die melding.ravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:15:
[...]
maar hoe kan je zorgen dat die lucht druk goed blijft ... die waarschuwing gaat wel weg als je door blijft rijden
/▌
ja die heb ik aan staanMarzman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:43:
[...]
Oh, dat zal van de remmen zijn dan, dan blokkeert je truck als je realistische remmen aan hebt staan waarschijnlijk bij die melding.
maak het een stuk leuker
Nieuwe vracht en weer onderweg
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8IZUTtOTTR2k0r9puX8SiNy3.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OMvSvp0NZTtR9rgOnhBHonNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Tallinn Airport (Estland)
:strip_exif()/f/image/H0MSVtr77Q0OwcGYUBcsv8MI.jpg?f=fotoalbum_large)
realthing
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8IZUTtOTTR2k0r9puX8SiNy3.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OMvSvp0NZTtR9rgOnhBHonNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Tallinn Airport (Estland)
:strip_exif()/f/image/H0MSVtr77Q0OwcGYUBcsv8MI.jpg?f=fotoalbum_large)
realthing
:strip_exif()/f/image/pGh61maRoNpAi3WADgEXw2BE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 12-06-2021 18:01 ]
@ravw minder hard remmen (i.e. meer de retarder gebruiken). En als je laag in druk zit, in neutraal zetten en flink gas geven.
kan wel zijn zat toen ook net in een drukke stad en net wat heuvels gehad voordat het gebeurdeIrcghost schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:46:
@ravw minder hard remmen (i.e. meer de retarder gebruiken). En als je laag in druk zit, in neutraal zetten en flink gas geven.
Weet iemand al of ze bezig zijn met Belarus en Oekraïne voor ETS 2
want die zitten niet in die aankomende DLC
want ik denk dat je nu via Letland en Estland Rusland in gaat
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 12-06-2021 21:49 ]
Ja dat is leuk gedaan. Die vliegtuigen horen bij het luchtmachtmuseum van Linköping. Mooie details.ravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Nu je het over vliegtuigen heb... zweden is wel erg leuk als je van vliegtuigen houd ]
https://www.lowapproach.b...air-force-link%C3%B6ping/
Ze plannen 2-3 jaar van tevoren, dus wie weet, maar voorlopig is er nog geen aanwijzing. Na HoR (Rusland) komt waarschijnlijk het westerse stuk Balkan of het noorden van Scandinavië om de afwisseling erin te houden. Belarus en Oekraïne zien er als voormalig Sovjetstaten nog best veel uit als Rusland en tweemaal dezelfde stijl DLC verkoopt minder vermoed ik.ravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:47:
Weet iemand al of ze bezig zijn met Belarus en Oekraïne voor ETS 2
De eerste aanwijzingen voor de volgende DLC zullen wel ergens rond kerst komen denk ik.
Dat was inderdaad een leuk herkenningspunt van mijn vakantie in Zweden. Net als de dinosauriër/monster/slang/wat-het-ook-is en de trol langs de snelweg bij Jönkoping. Toen ik er voor het eerst langs kwam in ETS 2 dacht ik meteen 'hé, die herken ik!'.Potenscia schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:12:
[...]
Ja dat is leuk gedaan. Die vliegtuigen horen bij het luchtmachtmuseum van Linköping. Mooie details.
https://www.lowapproach.b...air-force-link%C3%B6ping/
ja die kwam ik ook tegen .. en ook een soort van troll/holbewoner kom je tegen op die wegFairPCsPlease schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:15:
[...]
Dat was inderdaad een leuk herkenningspunt van mijn vakantie in Zweden. Net als de dinosauriër/monster/slang/wat-het-ook-is en de trol langs de snelweg bij Jönkoping. Toen ik er voor het eerst langs kwam in ETS 2 dacht ik meteen 'hé, die herken ik!'.
Net even de officiële video van Daf gekeken over de nieuwe XF en XG. Maken ze totaal geen melding over dat de XG al beschikbaar is in ETS2.
Wel raar. Wel deal sluiten met SCS dat ie er direct in zit maar niet zelf promoten in je video. Lijkt me toch dat ze die deal gemaakt hebben zodat irl truckers die ook ETS2 spelen de truck al kunnen ervaren. Dus waarom niet afsluiten met de melding dat men al een virtuele proefrit kan maken?
Wel raar. Wel deal sluiten met SCS dat ie er direct in zit maar niet zelf promoten in je video. Lijkt me toch dat ze die deal gemaakt hebben zodat irl truckers die ook ETS2 spelen de truck al kunnen ervaren. Dus waarom niet afsluiten met de melding dat men al een virtuele proefrit kan maken?
Lijkt mij niet raar, 95% (of meer) van hun zakelijke klanten boeit een spelletje niet. En een proefrit kun je ets2 niet noemen, zo realistisch is het nou ook weer niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Hammie op 13-06-2021 11:20 ]
En zullen ook geen stuurtje hebben, dat is maar een hele kleine groep.Hammie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:19:
Lijkt mij niet raar, 95% (of meer) van hun zakelijke klanten boeit een spelletje niet. En een proefrit kun je ets2 niet noemen, zo realistisch is het nou ook weer niet.
Ze bieden wel een virtuele proefrit aan in september, waarschijnlijk staat er dan een simulator.
https://www.daf.com/veform/ride-and-drive
/▌
@ravw Hoe veel km heb je nu? Ik heb nog niet zo veel tijd gehad en alleen een ritje van Amsterdam naar Brussel gedaan. 250 km op de DAF ofzo
Ik ben wel begonnen aan een ritje van Brussel naar Barcelona maar heb verder nog weinig tijd gehad 
Op hogere snelheid rijdt de DAF XG+ wel anders dan de andere trucks heb ik gemerkt. Andere trucks worden dan onstabiel in bochten en kunnen omvallen, de DAF XG+ heeft vooral heel veel onderstuur. Volgens mij hebben de trucks in ATS dat ook.
Op hogere snelheid rijdt de DAF XG+ wel anders dan de andere trucks heb ik gemerkt. Andere trucks worden dan onstabiel in bochten en kunnen omvallen, de DAF XG+ heeft vooral heel veel onderstuur. Volgens mij hebben de trucks in ATS dat ook.
/▌
dacht iets van 6000 km op de Daf staan ( dat in 2 dagen)
en ja ik vind die Daf ook meer rijden als een truck uit de VS
Hij is wat lomper dan de andere trucks in ETS2
Maar verder rijd hij wel erg fijn
Dat de truck direct beschikbaar is in ETS2 bevestig, IMHO, jou het tegendeel.Hammie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:19:
Als een spelletje hun klanten niet zou boeien dan deden ze ook niet zoveel moeite om hem in ETS2 te krijgen.
Juist omdat ze die moeite wel hebben gedaan mag je eigenlijk wel aannemen dat het meer waarde heeft dan je in eerste instantie zou verwachten.
Dat is ook wat SCS tijd terug zelf meldde. Voorheen kregen ze nooit de juiste mensen te spreken bij de fabrikanten en nu zien die bedrijven de waarde er juist van in en opent dat vele deuren.
Snap ik, is mooie gratis reclame voor je product. Zie alleen een algemeen directeur van een grote transporteur niet snel ets2 spelen. Maw voor de omzet zal dit spel voor DAF niet zoveel doen.
Dat is al best veel ja in twee dagenravw schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:12:
[...]
dacht iets van 6000 km op de Daf staan ( dat in 2 dagen)
en ja ik vind die Daf ook meer rijden als een truck uit de VS
Hij is wat lomper dan de andere trucks in ETS2
Maar verder rijd hij wel erg fijn
/▌
van Toulouse naar Kouvola en van Kouvola naar Cagliari
Ik heb op mijn 2e profiel (voor Convoy) ook een DAF gekocht. Alleen had een issue met de mirror-cam links. Als je de non-painted/kunststof mirrors gebruikt, dan zijn de spiegels links inverted weergegeven. Bij de painted versie is het probleem niet merkbaar.
Het is al gemeld als BUG op het scs-forum.
Laat ik nu net met deels kunststof panels en mirros willen rijden.
Wel jammer dat zelfs paintjobs als mod worden gezien en je dan geen convoy kan doen.
Hoop dat ze dat nog wel gaan toelaten. Ik wil met eigen trailer rijden.
Het is al gemeld als BUG op het scs-forum.
Laat ik nu net met deels kunststof panels en mirros willen rijden.
Wel jammer dat zelfs paintjobs als mod worden gezien en je dan geen convoy kan doen.

De 1.41 release komt dichterbij de stable branch en dus ook de VR branch:~{DCMT}~ Ryu Beheerder 10 jun om 21:38
~{DCMT}~ Ryu Beheerder 10 jun om 21:38
Origineel geplaatst door lokiss88:
Apologies in advance for the no idea question, but will the convoy multiplayer be compatible with the VR branch?
Be really cool to finally hit the road with other people.
Once version 1.41 is released the VR branch should be updated to that release version. Right now it's in Open Beta, so will be a couple/few weeks yet.
Als je maar flink veel de rem intrapt en loslaat, intrapt, loslaat, intrapt, loslaat, intrapt, loslaat. Of de handrem 20x er op en er af, en in de game schade gereden hebt. Dan zijn je ketels leeg en moet je eerst lucht draaien.ravw schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:15:
[...]
hij is zeker mooi maar ik heb de hele tijd het gevoel wat betreft vormgeving dat ik in de Icon A5 zit
![]()
[Afbeelding]
Het mooie van een vrachtwagen is, je hebt luchtdruk nodig om de remmen los te laten. Heb je een lek in je systeem, dus geen luchtdruk dan staan de remmen vast en kom je niet van je plek.
Ik heb gisteravond voor het eerst met de XG+ gespeeld, had al een tijdje niet meer gereden, dus moest eerst 2 DLC's kopen, game updaten, promods updaten etc.
Het interieur is mooi maar de motor klinkt als een zak knikkers en het exterieur vind ik nu niet super gedetailleerd? Zeker de voorzijde, de grill etc. ziet er wat plat en low-texture uit vind ik?
Het interieur is mooi maar de motor klinkt als een zak knikkers en het exterieur vind ik nu niet super gedetailleerd? Zeker de voorzijde, de grill etc. ziet er wat plat en low-texture uit vind ik?