Nee, ik heb m ook voor 18,03, maar ik gaf aan hoeveel het kost zonder de bundelkorting.Marzman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:28:
Waarschijnlijk hebben wij een andere bundel als Ravw, ik zal die wel gemist hebben.
Dan heb ik iets fout gedaan, ik zie nu ook overduidelijk twee opties op Steam.Potenscia schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:51:
[...]
Nee, ik heb m ook voor 18,03, maar ik gaf aan hoeveel het kost zonder de bundelkorting.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De bundel bestaat in totaal uit 5 items, waarvan je kennelijk de special transport DLC ofzo nog niet had. Dan wordt het inderdaad net iets duurderMarzman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:28:
[...]
Ik 18,93. Normaal neem ik die paintjobs niet, maar ik was een beetje impulsief en beinvloed door jouw 18,03 prijsWell tof dat ze nieuwe bundels maken met viva la france erbij (al heb ik er niet zo veel aan).
[...]
Ja dat had ik ook, nou ja die paintjobs eens bekijken. Als ze tof zijn haal ik ze misschien ook voor Nederland en Belgie. Volgens mij heb ik ook paintjobs van Road to the black sea uit een bundel en verder niks van landen.
Waarschijnlijk hebben wij een andere bundel als Ravw, ik zal die wel gemist hebben.
6 zelfs:MadMarky schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:29:
[...]
De bundel bestaat in totaal uit 5 items, waarvan je kennelijk de special transport DLC ofzo nog niet had. Dan wordt het inderdaad net iets duurder
-ETS2
-Vive La France
-Iberia
-Spefial Transport
-Spain paint jobs
-Portugal paint jobs
Ik had al die dingen al behalve Iberia en die paint jobs dus ik had gewoon die bundel moeten kopen
Maar voor die 90 cent ga ik ook niet moeilijk doen en het opnieuw kopen.
/▌
Even een Timelapse gemaakt van een rit van Valencia naar Lisabon - Iberia DLC
YouTube: Valancia Lissabon ETS2 Timelapse
YouTube: Valancia Lissabon ETS2 Timelapse
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 09-04-2021 15:41 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
daarom gebruik ik alleen maar mods van Steam .. ( vaak sound en skin voor trailers zo asl je kunt zien .. dna is het egwoon instaleren , alles aanklikken en gaan .. geen geblaat met alles handmatig doen ..Robinho96 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:00:
@ravw Ik krijg bij het zien van die beelden wel terug zin om het spel weer te spelen.Sinds ik mijn computer terug een clean install heb gegeven, zag ik wel weer op tegen het terug volledig installeren (game zelf & de mods).
ik heb dat met Flightsims ook , je bent vaak langer bezig met het instaleren van alle mods dan het spelen , want tegen de tijd dat alle mods goed werken dan gaat er wel weer iets niet lekker kun je weer over neiuw beginnen , daarom heb ik ook ebsloten bij MSFS alleen maar addons te gebruiken of te kopen die in MP zitten
( op enkele nadan )
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Robinho96 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:00:
@ravw Ik krijg bij het zien van die beelden wel terug zin om het spel weer te spelen.Sinds ik mijn computer terug een clean install heb gegeven, zag ik wel weer op tegen het terug volledig installeren (game zelf & de mods).
:strip_exif()/f/image/AojEquc4NhSjBp7Uq9KPmoCn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik bedoelde vooral de nieuwe light engine eigenlijk. Dat is de grootste reden voor mij om het terug te spelen.
ETS2 had ik bewust weggelaten omdat iedereen hier die al wel heeftPotenscia schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:03:
[...]
6 zelfs:
-ETS2
-Vive La France
-Iberia
-Spefial Transport
-Spain paint jobs
-Portugal paint jobs
Hier nog het laaste stukje van mijn vracht die ik naar corsica moest brengen vanuit Portugal
Alleen het stukje op Corsica heb ik even een timelapse gemaakt
YouTube: Corsica ETS2 Timelapse
Alleen het stukje op Corsica heb ik even een timelapse gemaakt
YouTube: Corsica ETS2 Timelapse
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-04-2021 19:43 ]
Ritje gedaan van het zuiden van Frankrijk naar Sevilla. Ze hebben de sfeer van Spanje goed na weten te bootsen moet ik zeggen. Het heuvelachtige gecombineerd met flink wat dor gebied maar juist in de steden en dorpen wat palmachtige bomen. Voelt allemaal erg natuurlijk aan en het ziet er prima uit!
Next up is Portugal natuurlijk. Maar ff een quick job opsnorren van Spanje naar Portugal
Voor de Scania v8 rijders nog een tip: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=296588
Héérlijke sound
Met de vlam in de pijp aan en cruisen maar
Next up is Portugal natuurlijk. Maar ff een quick job opsnorren van Spanje naar Portugal
Voor de Scania v8 rijders nog een tip: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=296588
Héérlijke sound
[ Voor 33% gewijzigd door London op 09-04-2021 21:52 ]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
In Gforce Now had ik nu ook de DLC, meteen een ritje naar Bilbao gedaan met de Renault 
:strip_exif()/f/image/OzONTovp3UHkn2yoDvnddAbS.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt wel op dat ze dingen wat moeilijker hebben gemaakt. De tolpoortjes zijn krapper, de poorten bij bedrijven zijn smaller en toen ik wilde rusten om zo veel mogelijk in daglicht te rijden (vond het een beetje zonde mijn eerste ritten in het donker te doen
) paste mijn combinatie niet eens in het parkeervak voor trucks.
:strip_exif()/f/image/wYVAyoLQMQjcVIpGkdUMQVKz.jpg?f=fotoalbum_large)
Soms lijkt het zelfs op pestgedrag wat ze hebben gedaan
:strip_exif()/f/image/JUc4wHVk0Y0vf93QU8acpMLQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is wel erg mooi geworden. Ik had gehoopt wat meer van BIlbao te zien (ik heb daar twee jaar geleden een week in een hotel gezeten en ze hebben veel bijzondere en mooie gebouwen, ze hebben een beetje de strategie van Rotterdam gevolgd om het van een lelijke naar een bijzondere stad te transformeren) maar daar ben ik weinig van tegen gekomen. Er zitten wel een paar hotels in, het vliegveld en natuurlijk de industriezone die ik niet gezien heb in die week
Maar ik ga me denk ik heel wat uurtjes vermaken met deze DLC.
:strip_exif()/f/image/OzONTovp3UHkn2yoDvnddAbS.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt wel op dat ze dingen wat moeilijker hebben gemaakt. De tolpoortjes zijn krapper, de poorten bij bedrijven zijn smaller en toen ik wilde rusten om zo veel mogelijk in daglicht te rijden (vond het een beetje zonde mijn eerste ritten in het donker te doen
:strip_exif()/f/image/wYVAyoLQMQjcVIpGkdUMQVKz.jpg?f=fotoalbum_large)
Soms lijkt het zelfs op pestgedrag wat ze hebben gedaan
:strip_exif()/f/image/JUc4wHVk0Y0vf93QU8acpMLQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is wel erg mooi geworden. Ik had gehoopt wat meer van BIlbao te zien (ik heb daar twee jaar geleden een week in een hotel gezeten en ze hebben veel bijzondere en mooie gebouwen, ze hebben een beetje de strategie van Rotterdam gevolgd om het van een lelijke naar een bijzondere stad te transformeren) maar daar ben ik weinig van tegen gekomen. Er zitten wel een paar hotels in, het vliegveld en natuurlijk de industriezone die ik niet gezien heb in die week
/▌
Een rotonde met twee verdiepingen 
:strip_exif()/f/image/GlhkNWRvsihhtko5hvbYWxUP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie in forums mensen klagen dat de wegen allemaal te mooi en te goed zijn (alsof ze net nieuw zijn), maar ik denk dat die nog nooit in Spanje zijn geweest
De wegen zijn daar echt allemaal zeer goed, waar ze dat van betalen vraag ik me ook altijd af
:strip_exif()/f/image/GlhkNWRvsihhtko5hvbYWxUP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie in forums mensen klagen dat de wegen allemaal te mooi en te goed zijn (alsof ze net nieuw zijn), maar ik denk dat die nog nooit in Spanje zijn geweest
/▌
Ik vind de road textures in RttBS mooier dan in Iberia tbh, maar Iberia is wat realistischer wss.Marzman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:20:
Een rotonde met twee verdiepingen[Afbeelding]
Ik zie in forums mensen klagen dat de wegen allemaal te mooi en te goed zijn (alsof ze net nieuw zijn), maar ik denk dat die nog nooit in Spanje zijn geweestDe wegen zijn daar echt allemaal zeer goed, waar ze dat van betalen vraag ik me ook altijd af
Ik wacht nog even met de Iberia DLC. Ik vind het veel te leuk om in ProMods rond te kachelen in m'n MAN.
Ben net opnieuw begonnen met een nieuw profiel. M'n Scania S wordt bestuurd door een werknemer
Ben net opnieuw begonnen met een nieuw profiel. M'n Scania S wordt bestuurd door een werknemer
Waar ik normaliter met gemiddeld 60-70 fps speel, merk ik in Iberia behoorlijk wat drops naar 30 fps.
Hebben meer mensen hier last van?
De frame rates zijn wel iets lager, maar gemiddeld nog ruim boven de 60 fps bij mij.lifeguard schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:15:
Waar ik normaliter met gemiddeld 60-70 fps speel, merk ik in Iberia behoorlijk wat drops naar 30 fps.
3440x1440 monitor, GTX 1080,, 400% scaling, alle settings op max behalve SSAO, anti aliasing en V-sync (alle drie uit).
Wat voor resolutie draai je?
Hoeveel procent scaling?
Alle settings op max?
Welke grafische kaart?
Heb je ook frame drops in de Black Sea map? (indien van toepassing)
[ Voor 10% gewijzigd door krablander op 10-04-2021 14:54 ]
Iberia is prachtig, mooiste DLC tot nu toe, verreweg, maar het is inderdaad hier en daar best zwaar! Voor mij is het ook voor het eerst dat ik in ETS2 zo nu en dan wat 'stutters' krijg en ik merk ook dat mijn TrackIR (na een tijdje rijden) wat traag wordt. Maar ik heb het ervoor over.lifeguard schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:15:
Heb een gtx 1050ti 200% scaling alles op max AA aan resolutie 1920 x 1080krablander schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:49:
[...]
De frame rates zijn wel iets lager, maar gemiddeld nog ruim boven de 60 fps bij mij.
3440x1440 monitor, GTX 1080,, 400% scaling, alle settings op max behalve SSAO en anti aliasing (beide uit).
Wat voor resolutie draai je?
Hoeveel procent scaling?
Alle settings op max?
Welke grafische kaart?
Heb je ook frame drops in de Black Sea map? (indien van toepassing)
Black sea is het me nooit zo opgevallen eerlijk gezegd.
Nu merk ik het in grote steden, wat wel logisch is, maar ook bij tolpoorten vooral.
Kan je eens proberen om Anti-Aliasing en Ambient Occlusion helemaal uit te zetten? Of is het dan onspeelbaar? Dit was bij mij altijd een FPS vreter, daarom uitgezet.lifeguard schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:55:
[...]
Heb een gtx 1050ti 200% scaling alles op max AA aan resolutie 1920 x 1080
Black sea is het me nooit zo opgevallen eerlijk gezegd.
Nu merk ik het in grote steden, wat wel logisch is, maar ook bij tolpoorten vooral.
Eerste tankstation in Spanje net over de grens bij Bayonne? Daar probeerde ik net te slapen maar de trigger op de parkeerplaats waar jij staat is bugged. Heb een paar keer zitten steken met mijn 25M combi maar kreeg het niet voor elkaar om te kunnen rusten. Welkom in SpanjeMarzman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:09:
In Gforce Now had ik nu ook de DLC, meteen een ritje naar Bilbao gedaan met de Renault
[Afbeelding]
Het valt wel op dat ze dingen wat moeilijker hebben gemaakt. De tolpoortjes zijn krapper, de poorten bij bedrijven zijn smaller en toen ik wilde rusten om zo veel mogelijk in daglicht te rijden (vond het een beetje zonde mijn eerste ritten in het donker te doen) paste mijn combinatie niet eens in het parkeervak voor trucks.
[...]

Ik begrijp het niet de bedoeling is maar een oplossing kan wel zijn de trailer daar neer te zetten en zelf op een andere plek te gaan slapen.MadMarky schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:47:
[...]
Eerste tankstation in Spanje net over de grens bij Bayonne? Daar probeerde ik net te slapen maar de trigger op de parkeerplaats waar jij staat is bugged. Heb een paar keer zitten steken met mijn 25M combi maar kreeg het niet voor elkaar om te kunnen rusten. Welkom in Spanje
Ja klopt het probleem is denk ik dat de achterkant dan te ver uitsteekt daarom sta ik schuin over meerdere vakkenMadMarky schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:47:
[...]
Eerste tankstation in Spanje net over de grens bij Bayonne? Daar probeerde ik net te slapen maar de trigger op de parkeerplaats waar jij staat is bugged. Heb een paar keer zitten steken met mijn 25M combi maar kreeg het niet voor elkaar om te kunnen rusten. Welkom in Spanje
Dat was inderdaad netter geweest. Zoals ik hier stond kon ik daar wel slapen.CyberCow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Ik begrijp het niet de bedoeling is maar een oplossing kan wel zijn de trailer daar neer te zetten en zelf op een andere plek te gaan slapen.
/▌
Gedaan, maar heeft niets geholpen. Ik merkte er weinig van laat ik het zo zeggenkrablander schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:59:
[...]
Kan je eens proberen om Anti-Aliasing en Ambient Occlusion helemaal uit te zetten? Of is het dan onspeelbaar? Dit was bij mij altijd een FPS vreter, daarom uitgezet.
Geeft niet, ik hoop dat het wat beter wordt na wat updates en anders moet ik er maar eens aan denken om te upgraden
Had het later weer ergens een keer, heb uiteindelijk de trailer afgekoppeld (met de kont nog in de doorgang) waarna ik wel gewoon kon rusten.CyberCow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Ik begrijp het niet de bedoeling is maar een oplossing kan wel zijn de trailer daar neer te zetten en zelf op een andere plek te gaan slapen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ben trouwens ook voor het eerst een noodstopstrook tegen gekomen in het spel, langs de weg tussen Guarda en Porto. Heb ik in andere landen nog niet gezien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7QDxbY7khi5qthJaUlSVQdXQ.jpg?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door MadMarky op 10-04-2021 21:36 ]
Die grindbak zag ik ook gisteren. Cool gedaan vind ik, maar werkt ie ook/kan je er in rijden?MadMarky schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:03:
[...]
Had het later weer ergens een keer, heb uiteindelijk de trailer afgekoppeld (met de kont nog in de doorgang) waarna ik wel gewoon kon rusten.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ben trouwens ook voor het eerst een noodstopstrook tegen gekomen in het spel, langs de weg tussen Guarda en Porto. Heb ik in andere landen nog niet gezien.
[Afbeelding]
Ik heb 20 ton dynamiet in de bak, laat iemand anders dat proberenPotenscia schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:47:
[...]
Die grindbak zag ik ook gisteren. Cool gedaan vind ik, maar werkt ie ook/kan je er in rijden?
Maar even zonder gekheid: de grindbak heeft dezelfde textures als de ondergrond in zo'n Steinbruch groeve. Het hobbelt wat maar het remt niet veel af en je hoeft er vervolgens ook niet uitgetakeld te worden.
In ATS zitten die dingen ook en kan je er op rijden maar ik geloof dat je niet op tijd stil staat zonder te remmen en tegen een onzichtbare muur komt.Potenscia schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:47:
[...]
Die grindbak zag ik ook gisteren. Cool gedaan vind ik, maar werkt ie ook/kan je er in rijden?
/▌
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VK27BKWvW8U]Marzman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:36:
[...]
In ATS zitten die dingen ook en kan je er op rijden maar ik geloof dat je niet op tijd stil staat zonder te remmen en tegen een onzichtbare muur komt.
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Fijn om te zien dat Iberia uit is.
Promods is nog niet compatibel geloof ik?
Loop weer een paar versie's achter, heb een tijdje WoW gespeeld.
Zou het nog lang duren vooraleer Promods compatibel word met Iberia?
Ik denk er wel over om Iberia te kopen maar ben alleen bang dat als ik dan update en overschakel naar de nieuwe promods ik alle progressie kwijt ben of hoe pakken jullie dit aan?
Ik denk er wel over om Iberia te kopen maar ben alleen bang dat als ik dan update en overschakel naar de nieuwe promods ik alle progressie kwijt ben of hoe pakken jullie dit aan?
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Ze zijn blijkbaar bezig met de integratie dus zal niet heel lang meer duren als ik Scul moet geloven.Moechy schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:27:
Fijn om te zien dat Iberia uit is.
Ik zet Promods gewoon uit in de mod manager en dan kan je in Iberia rijden
Wat gebruiken jullie trouwens voor schakelprofiel? Ik heb een TH8A shifter en gebruik het Scania 12+2 profiel. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk altijd gelijk naar de H versnellingen switch en de L nooit gebruik

Ik gebruik de H-shifter van mijn good old Logitech G25 in splitter mode. Met twee van de knopjes boven de pook als toggles.London schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:35:
[...]
Wat gebruiken jullie trouwens voor schakelprofiel? Ik heb een TH8A shifter en gebruik het Scania 12+2 profiel. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk altijd gelijk naar de H versnellingen switch en de L nooit gebruik
Die aller kleinste versnellingen zoals C1 leer je wel waarderen als je vanuit stilstand een helling omhoog moet met >50 ton lading. De mensen die de Heavy Cargo en Special Transport DLCs hebben gespeeld weten vast wat ik bedoel.
Ja, dat is met een automatische bak ook het enige moment dat het gebruikt wordt. Ik heb het een keer gehad met een special transport dat het voorste begeleidingsvoertuig stopte op een helling in Scandinavië ergens en puur door die versnellingen kon ik toen nog rijden (langzamer dan een voetganger, maar het ging voorruit
). Als je die versnelling niet hebt dan moet je truukjes gaan proberen om zo veel mogelijk zijwaards in beweging te komen (dus slingerend tussen de weghelften maar dat zal ook niet zo goed werken met een lange vrachtwagen omdat je vracht nog steeds bijna recht omhoog moet) ipv recht omhoog want achteruit kun je niet met een special transport.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 11-04-2021 12:44 ]
/▌
Ja de C1/C2 versnellingen zijn wel fijn soms! Maar voor de rest is het naar de H groep en dan gewoon door naar de hoogste versnelling. Die L versnellingen heb ik nooit nodig.
Ik heb sinds de laatste update van 1.40 last van hangend beeld tijdens het rijden.
Ik was bezig met een rit van Duisburg (kick-back-to-home) naar Litouwen, maar ik heb in de 2 delen dat ik heb gereden toch best een stuk of 10 beeld stops gehad. duurde maar een seconde of 2, maar wel irritant.
Ligt dit er aan, dat ik voor het eerst richting de Baltische staten rijdt? Of hebben meer hier last van sinds de laatste update?
Ik was bezig met een rit van Duisburg (kick-back-to-home) naar Litouwen, maar ik heb in de 2 delen dat ik heb gereden toch best een stuk of 10 beeld stops gehad. duurde maar een seconde of 2, maar wel irritant.
Ligt dit er aan, dat ik voor het eerst richting de Baltische staten rijdt? Of hebben meer hier last van sinds de laatste update?
The S in IOT stands for security.
Hoe werkt dat dan? Je H-shifter is een 6bak en je rijdt dan alleen in 7-8-9-10-11-12? Met de Renault zal dat niet gaan denk ik. Kun je dan niet beter voor een 6 bak kiezen of alleen de even of oneven versnellingen instellen?London schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:51:
Ja de C1/C2 versnellingen zijn wel fijn soms! Maar voor de rest is het naar de H groep en dan gewoon door naar de hoogste versnelling. Die L versnellingen heb ik nooit nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 11-04-2021 13:01 ]
/▌
Ik heb 1 knop op m'n stuur voor switchen tussen L/H en 1 knop voor switchen tussen 123 en 456. 123 gebruik ik in steden en 456 logischerwijs op 80 en snelwegen. Dat is schijnbaar de Scania 12+2 instelling.Marzman schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
[...]
Hoe werkt dat dan? Je H-shifter is een 6bak en je rijdt dan alleen in 7-8-9-10-11-12? Met de Renault zal dat niet gaan denk ik. Kun je dan niet beter voor een 6 bak kiezen of alleen de even of oneven versnellingen instellen?
[ Voor 4% gewijzigd door London op 11-04-2021 13:08 ]
Stilstaand beeld niet, maar wel fps drops.HMaster_II schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
Ik heb sinds de laatste update van 1.40 last van hangend beeld tijdens het rijden.
Ook geen last van wel dat soms ETS2 op standaard 30fps word ingesteld. Maakt niet uit waar ik rij maar dan standaard 30fps. Geen idee hoe dat komt.
Hangt er vanaf of je hem als range (toggle tussen lage en hoge groep) of splitter (twee versnellingen per schakelpositie) heb staan. Voor een 15-bak met extra kruipversnellingen heb je een tweede toggle nodig en zit er onder de zesde schakelpositie niets meer. En dan heb je ook nog de keuze voor zo'n raar Scania systeem inderdaadMarzman schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
[...]
Hoe werkt dat dan? Je H-shifter is een 6bak en je rijdt dan alleen in 7-8-9-10-11-12? Met de Renault zal dat niet gaan denk ik. Kun je dan niet beter voor een 6 bak kiezen of alleen de even of oneven versnellingen instellen?
Ik rij dus met de splitter in meestal alleen de even versnellingen. Heb ik de tussenliggende ook nodig vanwege zware last dan gebruik ik de toggle.
Ik haal zo een 75 FPS in 4K 120 hertz met alles op Max echt alles op max met mijn Asus Tuf 3090 OClifeguard schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:15:
Monitor is een Asus rog strix 43 inch 4K 120 hertz
Af en toe vraag ik me wel eens af of ik echt op de weg zit het ziet er zo levens echt uit niet normaal
Ook de opbouw in de verte is een stuk minder in deze DLC of verbeeld ik me dat nu ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ik eet nu van twee walletjes:
Ik heb de Iberia DLC gekocht met de paintjobs (grotschilderingen Altimara op mijn truck!) en kan daar nu gaan rijden in mijn World of Trucks vanilla profiel voor de WoT Event.
En mijn ProMods profiel daar heb ik nog ProMods 2.52 dus daar zie ik het ProMods Spanje.
Mijn derde profiel is mijn allereerste, waar ik de 100% verkend reeds had behaald, voordat ik overstapte op een gloednieuw ProMods en gloednieuw vanilla World of Trucks profiel, maar daar zou ik nu dus ook naar terug kunnen keren, want die is nu natuurlijk geen 100% meer verkend na de updates (ook al de nieuwe wegen in Duitsland en eerder al nieuwe stukjes Frankrijk zoals een vernieuwd Calais).
Ik heb de Iberia DLC gekocht met de paintjobs (grotschilderingen Altimara op mijn truck!) en kan daar nu gaan rijden in mijn World of Trucks vanilla profiel voor de WoT Event.
En mijn ProMods profiel daar heb ik nog ProMods 2.52 dus daar zie ik het ProMods Spanje.
Mijn derde profiel is mijn allereerste, waar ik de 100% verkend reeds had behaald, voordat ik overstapte op een gloednieuw ProMods en gloednieuw vanilla World of Trucks profiel, maar daar zou ik nu dus ook naar terug kunnen keren, want die is nu natuurlijk geen 100% meer verkend na de updates (ook al de nieuwe wegen in Duitsland en eerder al nieuwe stukjes Frankrijk zoals een vernieuwd Calais).
Ik zou wel eens een update van de radio player willen zien. Er zijn bv. geen Spaanse/Portugese zenders
Ik zet gewoon altijd iets aan buiten de game om. Meestal een podcast.
/▌
Ik zat net in-game te kijken, maar ik kan de DLC's niet uitzetten per profiel. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?FairPCsPlease schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:36:
Ik eet nu van twee walletjes:
Als het gaat om Promods Spanje. Als je ProMods 2.52 met Iberia DLC hebt dan zal ProMods spanje overschrijven en heb je alleen ProMods Spanje. Vanaf versie 2.55 komt geloof ik Iberia DLC in ProMods.HappyPinguin schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:31:
[...]
Ik zat net in-game te kijken, maar ik kan de DLC's niet uitzetten per profiel. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
*empty*
Ik wacht toch nog even op de nieuwe promods vooraleer ik Iberia koop.
ETS 2 zonder promods is zo leeg..
ETS 2 zonder promods is zo leeg..
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Ah zo, helder. Thanks!MR_VIPER schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:46:
[...]
Als het gaat om Promods Spanje. Als je ProMods 2.52 met Iberia DLC hebt dan zal ProMods spanje overschrijven en heb je alleen ProMods Spanje. Vanaf versie 2.55 komt geloof ik Iberia DLC in ProMods.
Wat MR_VIPER schrijft. Als ProMods 2.52 aan staat in een profiel, overschrijft deze de Iberia DLC met de ProMods variant, als ProMods 2.52 niet geactiveerd is in een profiel, zie je in dat profiel de Iberia DLC.HappyPinguin schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:31:
[...]
Ik zat net in-game te kijken, maar ik kan de DLC's niet uitzetten per profiel. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
ja kan je DLC gewoon uit zetten als je dat wilHappyPinguin schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:31:
[...]
dan wel
:fill(white):strip_exif()/f/image/XCbvRNYBVpFDj5DNt84EFaO2.png?f=user_large)
niet per profile maar wel uit de game halen
Mijn Asus Tuf 3090 heeft er geen moeite mee alles op max en dan in 4K 120 hertz nog 70 a 80 FPS.CyberCow schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:08:
Was toch wel nieuwschierig hoe 1.40 eruit zal zien en of het een beetje draait. Moet zeggen het ziet er wel heel mooi uit maar moet de grafische instellingen wel lager zetten. Dat vnid ik dan weer jammer. Maar aan de andere kant het ziet er wel mooier uit en daar gaat het om. schaling van 400% naar 200% moeten zetten voor de rest alles op ultra gehouden.
[Afbeelding]
Ik hoop dat ETS2 ooit nog eens meer dan 1 processor koor gaat gebruiken
Had speciaal een RTX 3080 gekocht voor ETS2. Uiteindelijk merkte ik niet veel verschil met mn oude GTX 1080 op 1440x3440 (als ik een paar instellingen wat lager zet). Die RTX kaart maakte ook veel meer herrie. Na een tijdje de 3080 maar weer omgeruild met mn oude 1080, persoonlijk vond ik de 3080 weinig meerwaarde hebben voor ETS2. Draai nog steeds gemiddeld ruim boven de 60 fps op mn oude kaart.mmxmmx schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:42:
[...]
Mijn Asus Tuf 3090 heeft er geen moeite mee alles op max en dan in 4K 120 hertz nog 70 a 80 FPS.
De goedkopere merken maken vaak herrie welk merk heb je ?krablander schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:39:
[...]
Had speciaal een RTX 3080 gekocht voor ETS2. Uiteindelijk merkte ik niet veel verschil met mn oude GTX 1080 op 1440x3440 (als ik een paar instellingen wat lager zet). Die RTX kaart maakte ook veel meer herrie. Na een tijdje de 3080 maar weer omgeruild met mn oude 1080, persoonlijk vond ik de 3080 weinig meerwaarde hebben voor ETS2. Draai nog steeds gemiddeld ruim boven de 60 fps op mn oude kaart.
Ik draai veel op de achtergrond tijdens het spelen en ik merkte dat mijn 3080 dat niet leuk vond .
Heb er toen een 3090 bijgekocht en die heeft voldoende geheugen voor multitasking
Heb de 3080 doorverkocht op marktplaats.
MSI 3080 Suprim Xmmxmmx schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:14:
[...]
De goedkopere merken maken vaak herrie welk merk heb je ?
Ik draai veel op de achtergrond tijdens het spelen en ik merkte dat mijn 3080 dat niet leuk vond .
Heb er toen een 3090 bijgekocht en die heeft voldoende geheugen voor multitasking
Heb de 3080 doorverkocht op marktplaats.
OO jee het went vanzelf
Ik had mazzel om een Asus Tuf 3090 OC op de kop te tikken
en die is fluister stil Ik laat de fans op 90% draaien en ik hoor ze niet.
Word tijdens gamen 50 graden .
Das niet heel vreemd met een videokaart die meer kost dan een gemiddeld gamesysteemmmxmmx schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:42:
[...]
Mijn Asus Tuf 3090 heeft er geen moeite mee alles op max en dan in 4K 120 hertz nog 70 a 80 FPS.
ETS2 krijg weliswaar af en toe grafische updates maar in de basis is het gewoon een oude game met dito engine en niet al te hoge systeemeisen. Een 3090 is leuk voor de nieuwe Flight Simulator maar voor ETS2 werkt inderdaad een GTX1080 waarschijnlijk net zo goed.
Daarom speel ik in Geforce Now, voor 5 euro per maand kan ik geen videokaart halen en zelfs met een videokaart kan ik het spel niet spelen op een 5 jaar oude dell inspiron 15 3000 serieMadMarky schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:00:
[...]
Das niet heel vreemd met een videokaart die meer kost dan een gemiddeld gamesysteem
ETS2 krijg weliswaar af en toe grafische updates maar in de basis is het gewoon een oude game met dito engine en niet al te hoge systeemeisen. Een 3090 is leuk voor de nieuwe Flight Simulator maar voor ETS2 werkt inderdaad een GTX1080 waarschijnlijk net zo goed.
Misschhien dat ik dat nog een keer doe om de 100 procent achievement in steam te halen. In de basemap werkt dat wel normaal dat je niet elke benzinepomp en doodlopende straat in hoeft te rijden.ravw schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:35:
[...]
ja kan je DLC gewoon uit zetten als je dat wil
dan wel[Afbeelding]
niet per profile maar wel uit de game halen
Weet iemand wat er dan gebeurd met de drivers die buiten de basemap vallen? De garages vind ik niet zo erg als ik die verlies, ik heb geld genoeg om die daarna weer terug te kopen
[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 13-04-2021 06:18 ]
/▌
@Marzman de Drivers doen dan niks.
Ik heb 2 garages uit de promods patch, en die waren gewoon aan het afk-en tijdens het spelen van de 1.40 demo.
Bij Garage Manager staat er dan N/A.
Ik heb 2 garages uit de promods patch, en die waren gewoon aan het afk-en tijdens het spelen van de 1.40 demo.
En als je het dan terug aan zet zijn ze terug alsof ze nooit zijn weg geweest? (met hun skills?). Dan ga ik dat zo doenDeshmir schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:54:
@Marzman de Drivers doen dan niks.
Kun je ook in de demo 100 procent halen voor steam?
/▌
@Marzman yes, heb nu natuurlijk weer promods met 1.40, en dan draaien ze weer op volle kracht.
Ik speel nu op een Ryzen 3 4300U laptop-processor met Vega 5 graphics, omdat mijn RX 5500 XT in reparatie is vanwege een ratelende fan, en mijn laptop werd me toch een partij warm tijdens het rijden in Iberia! Het toetsenbord voelde gloeiend heet aan onder mijn vingers. Ik hoop dat ik mijn videokaart snel terug heb en weer op mijn desktop kan spelen.
Ik heb het spel een paar jaar niet gespeeld en in de tussentijd zijn er heel wat updates geweest. Mij viel op dat toen ik weer begon alle opdrachten waar mijn chauffeurs op dat moment mee bezig waren faalden met gemiddeld -5 tot €-20K per actieve opdracht. Dus zorg voor de zekerheid voor genoeg spaargeld op de rekening van je bedrijfMarzman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:56:
[...]
En als je het dan terug aan zet zijn ze terug alsof ze nooit zijn weg geweest? (met hun skills?). Dan ga ik dat zo doen
Gisteren een nieuwe Scania S gekocht (R410 ingeruild) maar met verkeerde versnellingsbak.
Ik had gekeken voor betere Zware last en Heuveloverwinning (zodat ik niet hoef uit te stappen en meehelpen duwen), maar nu werkt de moterrem voor géén K#T. Denk dat ik toch maar over ga stappen op een Retarderbak (poging tot beter rijden.) Iemand een tip welke bak ik het beste er in kan laten lepelen?
Nieuwe trekker is een Scania S500
met donker interieur...gaat er ook uit voor lichte kleuren.

Ik had gekeken voor betere Zware last en Heuveloverwinning (zodat ik niet hoef uit te stappen en meehelpen duwen), maar nu werkt de moterrem voor géén K#T. Denk dat ik toch maar over ga stappen op een Retarderbak (poging tot beter rijden.) Iemand een tip welke bak ik het beste er in kan laten lepelen?
Nieuwe trekker is een Scania S500

The S in IOT stands for security.
Voor heuveloverwining zou ik sowieso een 12-bak nemen. Als het kan zelfs een 12+2, want die 2 extra versnellingen zijn handig voor lage snelheden.HMaster_II schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:
Gisteren een nieuwe Scania S gekocht (R410 ingeruild) maar met verkeerde versnellingsbak.![]()
Nieuwe trekker is een Scania S500met donker interieur...gaat er ook uit voor lichte kleuren.
Retarder is met name handig in Scandinavia, Alpen of Balkan, of wanneer je graag lekker tourt op de cruise control en de motorrem niet sterk genoeg is.
Mja maar ik speel in 4K en de 3090 komt pas tot leven in 4K.MadMarky schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:00:
[...]
Das niet heel vreemd met een videokaart die meer kost dan een gemiddeld gamesysteem
Hij haalt echt alles uit de game wat er in zit.
Maar zie nog steeds opbouw in de verte das heel jammer ik zie bomen en vrachtwagens in de verte gewoon ontstaan dat is zo irritant
Ik zie op Geforce Now ook opbouw in de verte. Vooral in het donker met lampen (bijvoorbeeld lantaarnpalen) valt dat op.
In Iberia zijn de steden wel heel tof. Vanmorgen een ritje naar Porto gedaan en daar heb je echt het gevoel dat je in een grote stad rijdt. Er zijn ook verschillende stukken die met elkaar verbonden zijn met grotere wegen maar ook de kleinere wegen zijn erg tof gedaan. Weer een stuk beter dan Road to the black sea.
In Iberia zijn de steden wel heel tof. Vanmorgen een ritje naar Porto gedaan en daar heb je echt het gevoel dat je in een grote stad rijdt. Er zijn ook verschillende stukken die met elkaar verbonden zijn met grotere wegen maar ook de kleinere wegen zijn erg tof gedaan. Weer een stuk beter dan Road to the black sea.
[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 13-04-2021 14:27 ]
/▌
Wat mij opvalt is dat sommige zenders die wel weergegeven worden, niet werken. Dit was bij een aantal al langer een probleem, maar de laatste tijd kreeg ik ook mijn favoriete zender tijdens het trucken BBC Radio 2 niet gestart binnen de game en open ik daarom in mijn browser https://www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_radio_two waarvoor ik een knop heb toegevoegd op mijn homepagina in Symbaloo.com.stijn014 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:21:
Ik zou wel eens een update van de radio player willen zien. Er zijn bv. geen Spaanse/Portugese zenders
Ik weet dat je in Farming simulator handmatig de draw distance kon ophogen in een XML file. Zoiets is er vast ook wel in ETS2.mmxmmx schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:18:
[...]
Mja maar ik speel in 4K en de 3090 komt pas tot leven in 4K.
Maar zie nog steeds opbouw in de verte das heel jammer ik zie bomen en vrachtwagens in de verte gewoon ontstaan dat is zo irritantMaar goed daar zie je dat het een oude game is.
Dit wist ik duidelijk niet. Staan er ergens instructies?MadMarky schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:02:
Jullie weten wel dat alle radiostations in een tekstbestand staan? Deze kun je gewoon bewerken en zelf streams toevoegen.
Dat staat in de readme in je ETS2/ATS map in je Documentenfolder. Kan wel zijn dat die instructies niet meer volledig kloppen.stijn014 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:55:
[...]
Dit wist ik duidelijk niet. Staan er ergens instructies?
[ Voor 3% gewijzigd door Robinho96 op 13-04-2021 16:02 ]
Jazeker zijn die er: zoeken bij google naar 'ets2 radio stations'. Je zult nog wel zelf op zoek moeten naar de stream url van je radiostation (beetje googlen doet wederom wonderen) maar het toevoegen of aanpassen zelf is een eitje.stijn014 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:55:
[...]
Dit wist ik duidelijk niet. Staan er ergens instructies?
Ik heb vooral de URL's van deze website gebruikt: https://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html. De links kun je toevoegen aan de radio xml.
Welke RENAULT was nu nieuw dan ?
Is het die rode ?
Is het die rode ?
De T, let op de lampen en het dash met rode accenten.
/▌
100% map verkennen is echt niet te doen met alle map DLC's.Marzman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:56:
[...]
En als je het dan terug aan zet zijn ze terug alsof ze nooit zijn weg geweest? (met hun skills?). Dan ga ik dat zo doen
Ik zit nu op 89% met alle map DLC's (Dus ook met Iberia) op mn standaard profiel.
Moet wel zeggen dat ik bijna niet meer op dat profiel rij en meestal op verschillende profielen rij met Promods of andere map mods.
Ik moet nog 4 steden bezoeken en dan heb ik ook weer alle achievements binnen van Iberia DLC.
Heb nu 4 avonden gespeelt en 1 hele zondag.
Ik kies vrijwel altijd voor een Retarder omdat ik rij op cruise control.HMaster_II schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:
Gisteren een nieuwe Scania S gekocht (R410 ingeruild) maar met verkeerde versnellingsbak.![]()
Nieuwe trekker is een Scania S500met donker interieur...gaat er ook uit voor lichte kleuren.
Veel relaxer en met 23t aan dranken in mijn koeltrailer blij je lekker plakken tussen de 85 en 90 kmu
Ik kan je zeggen dat meer RAM(geheugen) aan je systeem toevoegen meer effect heeft dan een dikke videokaart.krablander schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:39:
[...]
Had speciaal een RTX 3080 gekocht voor ETS2. Uiteindelijk merkte ik niet veel verschil met mn oude GTX 1080 op 1440x3440 (als ik een paar instellingen wat lager zet). Die RTX kaart maakte ook veel meer herrie. Na een tijdje de 3080 maar weer omgeruild met mn oude 1080, persoonlijk vond ik de 3080 weinig meerwaarde hebben voor ETS2. Draai nog steeds gemiddeld ruim boven de 60 fps op mn oude kaart.
Ik rij zelf met een RTX2080, intel i7 7770k, 16 GB ram en als ik alles op ultra zet dan zak ik soms ook naar 45FPS.
Moet wel zeggen dat ik 3 schermen aangesloten heb, altijd een stream of video open heb staan en dat alle schermen 1440p resoluties zijn.
Gelukkig is mijn kaart wel stil. Speel ik Outriders dan begint mijn videokaart echt te blazen.
Heb je ook in Iberia gereden of in ATS Colorado ?mmxmmx schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:18:
[...]
Mja maar ik speel in 4K en de 3090 komt pas tot leven in 4K.
Maar zie nog steeds opbouw in de verte das heel jammer ik zie bomen en vrachtwagens in de verte gewoon ontstaan dat is zo irritantMaar goed daar zie je dat het een oude game is.
Blijkbaar hebben ze daar andere technieken toegepast waardoor het veel minder gebeurd en is de drawing distance wat verder.
Rij je in oude gebieden zoals Scandinavie, polen, zwitserland, Benelux, dan is het een stuk erger.
Als je bij de renault dealer bent, moet je kijken naar EVOLUTION.
De renault T range heeft voortaan een kleinere cabine die je kan selecteren, andere interieur en andere koplampen.
Je moet het maar net weten, want je ziet als leek totaal geen verschil
Angelo NL / Global Cargo VTC
Het is vooral niet te doen omdat de wegen wat ingewikkelder zijn in de dlc en je elk tankstation en elke cm die uitsteekt moet berijden Extra strookje bij een parkeerplaats, nee daar moet je overheen rijdenPykow schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:33:
[...]
100% map verkennen is echt niet te doen met alle map DLC's.
Ik zit nu op 89% met alle map DLC's (Dus ook met Iberia) op mn standaard profiel.
Moet wel zeggen dat ik bijna niet meer op dat profiel rij en meestal op verschillende profielen rij met Promods of andere map mods.
Maar in de basemap lijkt het me nog wel te doen (al zullen die nieuwe stukken Duitsland en Frankrijk misschien nu net zo rot zijn als de dlc?)
/▌
Is in Iberia de AI van de andere voertuigen aangepast? Ze komen wel erg vlot ingevoegd op snelwegen nu.
Ook wel een paar voertuigen gezien die 's nachts achteraan niet verlicht zijn.
Ik had voor dat Iberia DLC uitkwam 96,8% ontdekt van de map en dat betekend dus echt dat ik in de UK, Denemarken, Zweden, Finland, Nederland, Belgie, Luxemburg Balastic DLC, Oost- polen, Noord-polen en Hongarije voor 100% had ontdekt.Marzman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:00:
[...]
Het is vooral niet te doen omdat de wegen wat ingewikkelder zijn in de dlc en je elk tankstation en elke cm die uitsteekt moet berijden Extra strookje bij een parkeerplaats, nee daar moet je overheen rijdenAls ze iets zouden maken dat alle stukken weg x meter rond je truck geel werden (dus ook aangrenzende delen) zou dat beter gaan en is het nog veel want de map is inmiddels gigantisch
Maar in de basemap lijkt het me nog wel te doen (al zullen die nieuwe stukken Duitsland en Frankrijk misschien nu net zo rot zijn als de dlc?)
Elke garage, Truckdealer, Busstation, Hotel, parkeerplaatst afslagen, rotondes had ik meegenomen.
Nu is Iberia ook uit en heb ook weer alle wegen ontdekt in paar dagen tijd
Ja nog niet alle bedrijven, tankshops etc., maar wel in grote lijnen zie je al bijne geen grijze wegen meer.
De AI is door dat er langere invoegstroken zijn in Iberia wat vloeiender met het in en uitvoegen.stijn014 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:14:
Is in Iberia de AI van de andere voertuigen aangepast? Ze komen wel erg vlot ingevoegd op snelwegen nu.
Ze zijn nog steeds zo blind als een paard door voor je neus erop te schieten, daar is niks aan veranderd.
Dat auto's snachts niet verlicht zijn heeft te maken met BETA 1.40.
Ow wacht dat is geen beta meer, maar pruts werk wat ze opgeleverd hebben.

Vlot ingevoegd? Ik zie juist hele opstoppingen ontstaan omdat de AI kennelijk niet vlotjes kan ritsen bij het samenvoegen van rijstroken. En tot overmaat van ramp duiken er dan ook voertuigen stapvoets de linkerbaan op om alles eens goed te blokkerenstijn014 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:14:

Wat ik aan Iberia ook wel bizar vind zijn al die rotondes, of wat er voor door moet gaan. Verkeerslichten bij oprijden, verkeerslichten midden op de rotonde, twee rijstroken midden over de rotonde heen voor rechtdoor gaand verkeer... Daar kan de AI wel weer beter mee overweg dan dat mij dat lukt
Dat soort rotondes kom je in Spanje inderdaad ook tegen.MadMarky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:20:
[...]
Vlot ingevoegd? Ik zie juist hele opstoppingen ontstaan omdat de AI kennelijk niet vlotjes kan ritsen bij het samenvoegen van rijstroken. En tot overmaat van ramp duiken er dan ook voertuigen stapvoets de linkerbaan op om alles eens goed te blokkeren
Wat ik aan Iberia ook wel bizar vind zijn al die rotondes, of wat er voor door moet gaan. Verkeerslichten bij oprijden, verkeerslichten midden op de rotonde, twee rijstroken midden over de rotonde heen voor rechtdoor gaand verkeer... Daar kan de AI wel weer beter mee overweg dan dat mij dat lukt
Volgens mij namen sommige het serieus toen de rijinstructuur zijn. rechtdoor op de volgende rotonde.
Maar goed onze turborotonde begrijpt ook niet iedereen (Wikipedia: Turborotonde)
Ik ken een rotonde in Belgie waar vrachtautos rechtdoor kunnen (snachts rijden daar vaak special transports met rioleringsbuizen, ben dat al een paar keer tegen gekomen). Rotondes met verkeerslichten er op zijn er zo veel 
/f/image/C02Gd3ifkC1N6N4RAwfcFlcX.png?f=fotoalbum_large)
/▌
De betreffende rotonde heeft ook heel veel skidmarks (niet te zien hier op google maps) volgens mij komen daar ook mensen om te driftenMadMarky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:06:
In Nederland ken ik die rotondes ook, maar dan staan er slagbomen midden op. Dit nodigt toch veel te veel uit
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 14-04-2021 15:08 ]
/▌
Turbotondes zijn toch die dubbele rotondes met afslagen erin zodat je minder oponthoud krijgt? Of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken?MadMarky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:05:
Turborotondes kom ik in andere landen ook tegen. Best handig die extra ruimte met een lange oplegger![]()
Maar in het dagelijks leven werken ze eigenlijk alleen goed met verhoogde rijbaanscheidingen, scheelt gezwalk van de mensen die het niet begrijpen.
Daarom had ik er een wikipedia pagina bij gedaan haha.lifeguard schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:34:
[...]
Turbotondes zijn toch die dubbele rotondes met afslagen erin zodat je minder oponthoud krijgt? Of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken?
Het zijn inderdaad dubbele rijstroken op de rotonde zelf en moeten gescheiden zijn van elkaar met een ophoging of drempen.
Ze moeten het verkeerversnelle dat gelijk naar rechts moet en zorgt voor 2 baans voor rechtdoor.
voor linksaf is het juist weer trager en gevaarlijker dan een standaard 1 lijns rotonde.
Je kan ook geen heel rondje rijden en voor vrachtwagens bloedirritant vanwege de drempels.
In alle eerlijkheid .... want wij zijn allemaal nette truckers denk ik hier op Tweakers toch? 
Ik heb hier in Liberia al meer ongelukken gehad dan in al die jaren in ETS2 en dat ligt niet altijd aan mijn rijstijl.
AI die het leuk lijkt nog even snel van rijbaan te wisselen vlak voor een afslag of tolweg. Een ongeluk van de a.i. inclusief politie met helikopter voor een afslag welke ik te laat opmerk en noem het maar op
!
Ik heb hier in Liberia al meer ongelukken gehad dan in al die jaren in ETS2 en dat ligt niet altijd aan mijn rijstijl.
AI die het leuk lijkt nog even snel van rijbaan te wisselen vlak voor een afslag of tolweg. Een ongeluk van de a.i. inclusief politie met helikopter voor een afslag welke ik te laat opmerk en noem het maar op
Als de AI wil invoegen ga ik een baan naar links. Ik heb nog geen gekke dingen gehad. De AI rijdt inderdaad iets anders, maar dat is in meer landen (in Oost Europa rijden ze ook anders, harder, nemen eerder voorrang).lifeguard schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:15:
In alle eerlijkheid .... want wij zijn allemaal nette truckers denk ik hier op Tweakers toch?
AI die het leuk lijkt nog even snel van rijbaan te wisselen vlak voor een afslag of tolweg. Een ongeluk van de a.i. inclusief politie met helikopter voor een afslag welke ik te laat opmerk en noem het maar op!
Ik vind de tolpoortjes in Portugal wel beter, sommige zijn gewoon ANPR cameras en als er wel poortjes zijn dan kun je door het linkse poortje gewoon doorknallen.
/▌
Er zijn inderdaad camera's, maar ook plekken met hokjes. Maar daar kon ik ook met 90 doorheen (wel met boete, met 60 kreeg ik geen boete). Maar er is inderdaad geen slagboom waarvoor je af moet remmen tot 30.MadMarky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:38:
De tol in Portugal is toch alleen maar een camerastellage boven de snelweg? Niks poortjes of afremmen.
/▌
In Spanje kan je in de op één na rechtse toch ook gewoon doorrijden?
Ja viel mij ook op dat in iberia geen opbouw meer te zien is heel misschien een klijn beetje maar zeker verwaarloosbaarPykow schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:33:
[...]
Heb je ook in Iberia gereden of in ATS Colorado ?
Blijkbaar hebben ze daar andere technieken toegepast waardoor het veel minder gebeurd en is de drawing distance wat verder.
Rij je in oude gebieden zoals Scandinavie, polen, zwitserland, Benelux, dan is het een stuk erger.
[...]
Deze bedoel je? Daar is wel een slagboom, je kan er niet met 90 doorheen.stijn014 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:56:
In Spanje kan je in de op één na rechtse toch ook gewoon doorrijden?
:strip_exif()/f/image/y13kkFD9kYECIIYxoIpd1EZl.jpg?f=fotoalbum_large)
/▌
Klopt, maar met een zware vracht vind ik het toch al leuker dat ik niet volledig moet stilstaan.