☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Weet eigenlijk niet of ik die beta nog aan had staan. Heb die wel getest. Maar is dan wel mooi met onweer. Dat heb ik volgens mij vroeger wel in ETS2 gehad maar de laatste tijd niet meer.Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Speelde je de beta al? Ik ben van 1.39 naar 1.40 gegaan en op een veilige plaats gezet vanwege spelveranderingen. Dus mijn rit is wel afgebroken (niet zo erg, ben al lang blij dat ik de update heb want de beta kon ik niet spelen in Gforce Now).
Mijn rit begint in de regen en het donker (ik heb zelfs bliksem, volgens mij heb ik dat nog nooit eerder gezien), ziet er wel een heel stuk anders uit.
Klopt niet.Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:58:
Volgens Reddit komt de nieuwe Renault T naar ETS2 op 6 april.
Eerst volgende truck zal Iveco sway worden. De truck is gespot op een foto van iberia.
Echter nadat heel veel mensen dit door hadden hebben ze foto verwijderd.
Als het mee zit volgende week 1.40 ETS2.Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:14:
Voor ATS is hij schijnbaar uit. Vanavond even proberen, ETS2 zal dan ook wel komen.
Begin april komt iberia volgens forums en andere bronnen.
Ik ziet niet te springen om 1.40.
In de beta werken de koplampen niet in tunnels overdag en ook als het slecht weer is zie je geen lichten voor je truck.
DLC'S kosten geen drol.Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:21:
[...]
Ik heb het idee dat het langzamer gaat met de kortingen. Utah zit nog steeds op 30 procent, had die al wel op 50 verwacht en dan 70 op het eind van het jaar (vergeleken met eerdere dlcs en afprijzingen). Misschien door Corona, dat het ook langer duurt om nieuwe dlc uit te brengen.
18 euro voor een map waar je zeker uren in kan vermaken.
Ik koop alle dlc's direct voor ets2 en ats.
Angelo NL / Global Cargo VTC

Het verhaal komt schijnbaar van Renault, niet van SCS zelf. Misschien komen er meer nieuwe trucks?Pykow schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:17:
[...]
Klopt niet.
Eerst volgende truck zal Iveco sway worden. De truck is gespot op een foto van iberia.
Echter nadat heel veel mensen dit door hadden hebben ze foto verwijderd.
/▌
Dan ga ik een weekje ATS spelenPykow schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:17:
[...]
Als het mee zit volgende week 1.40 ETS2.
Begin april komt iberia volgens forums en andere bronnen.
Ik ziet niet te springen om 1.40.
In de beta werken de koplampen niet in tunnels overdag en ook als het slecht weer is zie je geen lichten voor je truck.
/▌
Verhaal komt inderdaad van Renault Trucks, die hebben het in een persbericht bevestigd:Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:14:
[...]
Het verhaal komt schijnbaar van Renault, niet van SCS zelf. Misschien komen er meer nieuwe trucks?
https://www.renault-truck...ed-euro-truck-simulator-2
1.40 draait prima hoor in ATS hier op 5120x1440 resolutie. Had nog wat issues met m'n G9 in verband met de refresh rate maar freesync uitzetten heeft dat ook gefixed in zowel ETS2 als ATS. Net ff een rit afgemaakt richting Seattle, schitterend wel met de zonsondergang.
Kan de titel van dit topic trouwens niet hernoemd worden naar Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator? Beide sims worden hier besproken namelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door London op 23-03-2021 20:59 ]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Als aanvulling:
- Er ging geen download lopen toen ik de beta uit toggelde
- Mijn savegames gaven geen "incompatible game version" melding meer.
- Bij het opstarten gaf hij aan "new version detected", en kreeg ik de "Game Change detected" melding bij het laden.
[ Voor 52% gewijzigd door Deshmir op 24-03-2021 09:25 ]
Yup..Kreeg ik gisteren binnen. Draait prima alleen is de AA nog steeds niet goed.cracking cloud schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:56:
Is de VR branch ook bijgewerkt naar 1.40?
Serieus het lijkt nog waar te zijn ook.Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:14:
[...]
Het verhaal komt schijnbaar van Renault, niet van SCS zelf. Misschien komen er meer nieuwe trucks?
6 April komen ze in de game.
Dat kan je toch geen nieuwe truck noemen ?
Waar blijft de Mercedes MP5, Iveco S-way, MAN 2020
Nee in plaatst daar van krijgen we een Renault T-Range met andere koplampen

Ik hoop echt dat er een nieuwe truck komt, want begint wel gedateerd te raken.
Misschien speel ik ook teveel ETS2 haha.
gisteren online convoy gehad, waardoor ik niet weet of ze het probleem van de lampen/belichting in de tunnels hebben opgelost.
ETS2 VR 1.40 is nu ook gereleased.ZFLaSH schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Yup..Kreeg ik gisteren binnen. Draait prima alleen is de AA nog steeds niet goed.
Dit is gewoon reclame voor Renault hehPykow schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:02:
[...]
Serieus het lijkt nog waar te zijn ook.
6 April komen ze in de game.
Dat kan je toch geen nieuwe truck noemen ?
Waar blijft de Mercedes MP5, Iveco S-way, MAN 2020
Nee in plaatst daar van krijgen we een Renault T-Range met andere koplampen![]()
![]()
Ik hoop echt dat er een nieuwe truck komt, want begint wel gedateerd te raken.
Misschien speel ik ook teveel ETS2 haha.
/▌
Het grote twijfelen begint, wachten op Promods of toch naar 1.4 gaan
Gewoon gaan, en de nieuwe wegen in Duitsland en Frankrijk ontdekken
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ik wacht nog op pro mods zelf. 1.39 werkt prima voor mij en heb nog zat niet ontdekte gebiedenartemivanov schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
Hangt er vanaf waar je voorkeuren liggen. Ik hou van mooie en realistische graphics en dan is 1.40 een no-brainer. Als je per se een of andere mod wilt, dan moet je even wachten. Maar ja, dan rij je wel rond met outdated graphics.artemivanov schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:
[...]
Tijdens overdag is er geen probleem.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8OJiKmsCXt8BtO3ByjnrbDZa.jpg?f=user_large)
Ik zou al je mods even uitzetten en kijken of het dan nog is.johan vanbuel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:09:
Na mijn upgrade naar 1.40 ATS, in het nacht rijden, word mijn trucker cockpit "rose".
[Afbeelding]
Ik vind de flikkering van lampjes wat verder weg wel iritant in 1.40. Ik weet niet of 1.39 het had eigenlijk, maar het valt me nu op. Misschien omdat donker ook donkerder is. Verder ziet het er wel mooi uit, ik heb de twee niuewe plaatsjes in Frankrijk verkent en weer een ritje voor een missie gedaan.
/▌
Weet je zeker dat je geen vrouw hebt gekozen bij het aanmaken van het profiel?johan vanbuel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:09:
Na mijn upgrade naar 1.40 ATS, in het nacht rijden, word mijn trucker cockpit "rose".
[Afbeelding]
Zonder dollen: in de 1.40 blogs staat volgens mij ook dat ze de nieuwe lighting nog niet als af beschouwen, dus ik zeg: report de bug en wacht af.
Die issue heb ik ook gehad (bij stoplichten), maar gelukkig was het met één van de laatste beta updates weer verbeterd door de glow te verminderen.johan vanbuel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:09:
[Afbeelding]
Het zou niet lang moeten duren. Puntjes op de I enz.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
De beste bestede euro ooit, iedere keer weer. Fantastisch!ScuL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:13:
[YouTube: Offical ProMods 2.52 Teaser Trailer]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Dit heeft vooral de maken met verlichting, belichting, schaduw en helderheid. Ook de cockpits van de trucks staan te donker, je ziet bijna niet de instrumenten. "By de Way" ik speel op ultra settings en tot versie 1.39 nooit enig probleem ondervonden.
De officiële forums melden deze ook overvloedig.
Denk dat de updates te vroeg zijn gekomen, en hoop dan ook dat ze snel met een patch komen,
want ben een fervente simulatietrucker.
/▌
Vergeet niet even te kijken bij de instelling van je dashboard-verlichting. (F4) Dat schuifje staat bij mij na de update ineens op drie-kwart. Die vol open zetten hielp flink..johan vanbuel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:49:
Ook de cockpits van de trucks staan te donker, je ziet bijna niet de instrumenten.
En bepaalde cabine accessoires. Ik had zo'n ronddraaiend ding aan het plafond hangen die schijnbaar ook voor een rode gloed zorgde. Die weghalen fixte het probleem.strider1007 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Vergeet niet even te kijken bij de instelling van je dashboard-verlichting. (F4) Dat schuifje staat bij mij na de update ineens op drie-kwart. Die vol open zetten hielp flink..
Nog niet 's nachts gereden.
Signatures zijn voor boomers.
Dat je overdag geen weerkaatsing ziet klopt denk ik wel, dat zie ik in mijn auto ook niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 25-03-2021 10:45 ]
/▌
Ik zei in dit forum ook al dat ik niet zat te springen om versie 1.40.johan vanbuel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:49:
De laatste update van ATS en ETS2 naar 1.40, heeft toch verschillende mankementen en gebreken.
Dit heeft vooral de maken met verlichting, belichting, schaduw en helderheid. Ook de cockpits van de trucks staan te donker, je ziet bijna niet de instrumenten. "By de Way" ik speel op ultra settings en tot versie 1.39 nooit enig probleem ondervonden.
De officiële forums melden deze ook overvloedig.
Denk dat de updates te vroeg zijn gekomen, en hoop dan ook dat ze snel met een patch komen,
want ben een fervente simulatietrucker.
Mijn oranje truck werdt roze met een felle zonlicht erop.
Interieur is altijd donker geweest in ETS2 daarom altijd een verlichte bak aan de achterwand gemonteerd of met mods cabine verlichting., maar omdat de omgeving nu ook donkerder is geworden en de lampen minder fel, voelt het minder fijn aan voor je ogen.
Ja dit is misschien wat realisitscher, maar het speelt niet fijn.
dat moeste ze wel doen, want in de beta was het te fel, je kan de KM limiet niet lezen op je navigatiestrider1007 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Vergeet niet even te kijken bij de instelling van je dashboard-verlichting. (F4) Dat schuifje staat bij mij na de update ineens op drie-kwart. Die vol open zetten hielp flink..
en ja ik draai Ultra settings 400% schaling.
Exact dit was mijn grootste bezwaar.Maasluip schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:14:
Ik merk in ATS ook dat mijn grootlicht overdag veel minder zichtbaar is. Voorheen zag je overdag ook als je het grootlicht aanzette, nu niet meer.
Nog niet 's nachts gereden.
de lampen van je truck waren fel genoeg in 1.39, maar het lijkt nu dat ze het overdag gewoon uitgezet hebben om resources te besparen voor andere belichtingen
Als je in een tunnel rijd, dan zie je overdag ook weerkaatsing onder de brug of bij de vangrails of muur.Marzman schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:44:
Dat je overdag geen weerkaatsing ziet klopt denk ik wel, dat zie ik in mijn auto ook niet.
in ATS 1.40 (wat ik zelf getest had) zie je geen weerkaatsing en dat is heel vreemd
Misschien zijn de tunnels niet donker genoeg? Heb je de kleine eenrichtingstunnel al geprobeerd in Italie? (bij een mijn dacht ik).Pykow schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Als je in een tunnel rijd, dan zie je overdag ook weerkaatsing onder de brug of bij de vangrails of muur.
in ATS 1.40 (wat ik zelf getest had) zie je geen weerkaatsing en dat is heel vreemd
Ik moet er ook wel een beetje aan wennen. Donker in de nacht is volgens mij ook veel donkerder nu.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 25-03-2021 12:29 ]
/▌
Zit erover te denken om ff een goedkope Android tablet aan te schaffen met zo'n auto tablet houder en die aan m'n rig te monteren. De app ziet er wel tof uit namelijk.
het was in ATS een vrij lange tunnel. kon begin en einde van de tunnel niet gelijk zien.Marzman schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Misschien zijn de tunnels niet donker genoeg? Heb je de kleine eenrichtingstunnel al geprobeerd in Italie? (bij een mijn dacht ik).
Ik moet er ook wel een beetje aan wennen. Donker in de nacht is volgens mij ook veel donkerder nu.
km of 3 gok ik.
kom zojuist een foto tegen online
/f/image/YXUtdzVpz2rI03P3sU8nVONd.png?f=fotoalbum_large)
totaal geen weerkaatsing
@ScuL Promods 2.52 RC2 hebben youtubers gekregen, maar ik kon niet zien of jullie duitsland rebuild hierin hebben zitten en de 2 nieuwe franse steden ?
Zag wel iets langskomen op Twitter, maar of de A7 van SCS erin zit of van Promods kon ik er niet uithalen haha.
Vondt het in 2.51 al jammer dat Calais niet bijgewerkt was (Dat is nu wel gebeurd in 2.52)
[ Voor 19% gewijzigd door Pykow op 25-03-2021 12:57 ]
Ik vind het een geniale app! Volledig te customizen met metertjes en knoppen die je zelf toewijst of, als je wil, zelfs zelf kan maken.London schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:32:
Heeft er iemand ervaring met deze app: https://www.stryder-it.de/simdashboard/?
Zit erover te denken om ff een goedkope Android tablet aan te schaffen met zo'n auto tablet houder en die aan m'n rig te monteren. De app ziet er wel tof uit namelijk.
Het is soms heel even puzzelen en wat trial and error voordat je hem naar je zin hebt, maar totdat ik een fysieke buttonbox heb, kan ik niet meer zonder (en zelfs dan misschien nog niet vanwege de vele opties).
App is geweldig! Ik heb zelf alle job info erop staan en is veel beter dan naar F6 moeten zoeken. De nav heb ik toch in de truck zelf.London schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:32:
Heeft er iemand ervaring met deze app: https://www.stryder-it.de/simdashboard/?
Klinkt goed! Maar even werk van maken dan.BarSpideR schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:02:
[...]
App is geweldig! Ik heb zelf alle job info erop staan en is veel beter dan naar F6 moeten zoeken. De nav heb ik toch in de truck zelf.
Dank!
Duitsland is selectief aangepast, niet alles is overgenomen. De regio Stuttgart wel. Het hangt er een beetje vanaf omdat er heel veel aanpassingen zitten in Duitsland.Pykow schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:54:
@ScuL Promods 2.52 RC2 hebben youtubers gekregen, maar ik kon niet zien of jullie duitsland rebuild hierin hebben zitten en de 2 nieuwe franse steden ?
Zag wel iets langskomen op Twitter, maar of de A7 van SCS erin zit of van Promods kon ik er niet uithalen haha.
Vondt het in 2.51 al jammer dat Calais niet bijgewerkt was (Dat is nu wel gebeurd in 2.52)
wbt Frankrijk, welke steden? Voor zover ik weet hebben we nu alle SCS rebuilds erin, inclusief Calais

Wat ze wat mij betreft mogen ze verlichting van de borden wel uit zetten in Frankrijk, ik heb dit alleen in België in het echt mogen ervaren.
[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 25-03-2021 22:09 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Dat is snel, toppie!ScuL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 00:38:
ProMods 2.52 is nu uit voor ETS
"Free download server load: 99% (...Getting rather busy around here!)"ScuL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 00:38:
Misschien zijn ze die muren vergeten aan te passen voor 1.40. Of het is gewoon te licht in die tunnel (het is inderdaad een lange tunnel, maar op het plaatje is het toch vrij licht).Pykow schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:54:
[...]
het was in ATS een vrij lange tunnel. kon begin en einde van de tunnel niet gelijk zien.
km of 3 gok ik.
kom zojuist een foto tegen online[Afbeelding]
totaal geen weerkaatsing
Je ziet reflecterende dingen nu goed oplichten van ver. Dat vind ik wel mooi gedaan.
/▌
Lichten van alle overige verkeer staan ook uit dus volgens mij is er geen licht 'nodig' op de plek waar het screenshot genomen is.Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:55:
[...]
Misschien zijn ze die muren vergeten aan te passen voor 1.40. Of het is gewoon te licht in die tunnel (het is inderdaad een lange tunnel, maar op het plaatje is het toch vrij licht).
Je ziet reflecterende dingen nu goed oplichten van ver. Dat vind ik wel mooi gedaan.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
En de lampen van de tunnel zelf branden ook niet.pretpik schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:32:
[...]
Lichten van alle overige verkeer staan ook uit dus volgens mij is er geen licht 'nodig' op de plek waar het screenshot genomen is.
/▌
Had ik net vh het weekend 2.51. gekocht haha. Ben benieuwd!ScuL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:13:
[YouTube: Offical ProMods 2.52 Teaser Trailer]
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Gefeliciteerd met de update! Ik was nog even aan het kijken op jullie website, maar het lijkt alsof die niet meer (zoveel) bijgewerkt wordt. Klopt dat? i.e. laatste blog was in december en de laatste versie volgens de website is 2.5 voor versie 1.39.ScuL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 00:38:
https://blog.promods.net/
Leuk! Ik ga 'm dan ook maar weer eens proberen! Is weer een tijdje geleden. Wat ik me nog wel afvroeg: ik heb 'm gedownload samen met de trailer en company pack... maar die laatste zal nog niet goed werken met 1.40, denk ik...? Ik neem aan dat al die textures eigenlijk ook geupdate moeten worden? Vooralsnog activeer ik alleen nog maar even ProMods zelf.ScuL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 00:38:
Wat ik in de downloads zie is alles aangepast op 1.40 (volgens het add-on downloads lijstje van ProMods website).tup61 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:
[...]
Leuk! Ik ga 'm dan ook maar weer eens proberen! Is weer een tijdje geleden. Wat ik me nog wel afvroeg: ik heb 'm gedownload samen met de trailer en company pack... maar die laatste zal nog niet goed werken met 1.40, denk ik...? Ik neem aan dat al die textures eigenlijk ook geupdate moeten worden? Vooralsnog activeer ik alleen nog maar even ProMods zelf.
*empty*
Waar zie je dat dan? ik zie dit:MR_VIPER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Wat ik in de downloads zie is alles aangepast op 1.40 (volgens het add-on downloads lijstje van ProMods website).
:fill(white):strip_exif()/f/image/HfYQ7s4VKQz7kfBv2xCtqlAm.png?f=user_large)
De update naar 1.40 is inderdaad een grote verbetering.
Een pluimpje voor de makers ervan.
Het klopt we zijn drukker geweest met het ontwikkelen dan het maken van blog posts maar als het goed is verschijnt er binnenkort weer wat nieuwsIrcghost schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Gefeliciteerd met de update! Ik was nog even aan het kijken op jullie website, maar het lijkt alsof die niet meer (zoveel) bijgewerkt wordt. Klopt dat? i.e. laatste blog was in december en de laatste versie volgens de website is 2.5 voor versie 1.39.
https://blog.promods.net/
Op het forum is de laatste versie 2.52 voor 1.40, je kunt altijd de laatste versies vinden op de compatibility pagina https://www.promods.net/compat.php
ok dat is op het blog, dat is kennelijk nog niet aangepast. sorry. Het blog is vaak meer bijzaak en het forum is meer up-to-date
[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 26-03-2021 11:30 ]
Zie het duidelijk op de compat forum deel ja.
[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 26-03-2021 11:46 ]
ScuL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Het klopt we zijn drukker geweest met het ontwikkelen dan het maken van blog posts maar als het goed is verschijnt er binnenkort weer wat nieuws
Op het forum is de laatste versie 2.52 voor 1.40, je kunt altijd de laatste versies vinden op de compatibility pagina https://www.promods.net/compat.php
Komt er inmiddels al rook uit de servers??Free download server load: 200% (You just lost the game.)
:strip_exif()/f/image/L5gtrJgunSDS65DFBpHVOsR5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 26-03-2021 14:30 ]
/▌
Er is een update van RusMap die geschikt is voor 1.40. Heb hem nog niet getest.Sn3gG3l schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:43:
Werkt Rusmap nog niet met Promods voor die nieuwe update?
En moet je perse geld verdienen of kun je ook gewoon cruizen?
Ik weet niet precies welke maps je bedoelt, maar de meeste wegen zijn fantasy en lijken misschien hier en daar op hoe het echt is maar het is nooit 100%, sowieso al om de schaal veel kleiner is. Waar je in het echte leven een uur of twee over doet, doe je in ETS binnen 10 minuten (als het niet minder is). Je hebt hier en daar herkenbare punten zoals bepaalde bruggen maar natuurgetrouw is het niet bepaald.powerboat schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:27:
Hier een noob, zijn deze maps (redelijk) natuurgetrouw nagemaakt en kloppen de maps ook t.o.v. de echte maps?
En moet je perse geld verdienen of kun je ook gewoon cruizen?
Gewoon cruizen kan alleen als je een eigen truck hebt. Die kan je echter na een paar verplichte ritjes al kopen via een lening bij de bank. Maar ja... die lening moet afbetaald worden. En de benzine ook. Dus ja, je kan gewoon cruizen maar je kan dat het beste wel combineren met betaalde ritten. Echt druk te maken hoef je je trouwens niet over geld want het stroomt gewoonlijk met bakken binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 26-03-2021 18:34 ]
Je kan dan inderdaad beter een truck kopen met een lening en later ook de grotere lening nemen om nog een paar trucks te kopen en drivers in te huren die voor je werken.
/▌
:strip_exif()/f/image/nkdY1YgIxa73YpaCFPEj7r1R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Po6KROBoELFAQD7LCVAJruXV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door London op 26-03-2021 19:52 ]
Was ook benieuwd hoe realistisch landschappen zijn in het spel vandaar de vraag over de mappen.
Ik ga hem denk ik kopen en eens kijken wat het brengt.
[ Voor 20% gewijzigd door powerboat op 26-03-2021 22:08 ]
Het is nu in de aanbieding.powerboat schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:05:
Thx allemaalben op zoek naar een game waar ik lekker ontspannen kan rond kachelen en lekker kan genieten van de landschappen.
Was ook benieuwd hoe realistisch landschappen zijn in het spel vandaar de vraag over de mappen.
/▌
Alle DLC's + Duitsland en Frankrijk en Noord-Italië zijn realistisch gemapped. De rest is wat minder helaas, dus hopelijk wordt dat binnenkort ook geüpdated.powerboat schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:05:
Thx allemaalben op zoek naar een game waar ik lekker ontspannen kan rond kachelen en lekker kan genieten van de landschappen.
Qua ontspanning is het heerlijk, met name zodra je een World of Trucks opdracht neemt waar je uren irl-tijd voor hebt en dus eigenlijk geen tijdsdruk hebt.
Je kan om te testen eens de demo nemen, maar dat is (uitgezonderd Duitsland e.d.) niet van geweldige kwaliteit qua map.
Daarom heb ik ook ergens het idee dat €24,99 een realistischere prijs is dan €17,99, maar we zullen het zien. Ik hoop natuurlijk dat de prijs gelijk blijft.London schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:15:
[Afbeelding]
Iberia gaat ook een flinke expansion worden zo te zien
Bij mij ook. ATS speel ik minder en blijf ik wel op de aanbiedingen wachten.Apejoekie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:28:
Iberia ziet er goed uit! De eerste expansion die ik niet in de aanbieding ga kopen.
Ik hoop wel dat ik de 60 procent map aantik voor hij uit komt. Zit op 57 procent.
/▌
Als je kijkt naar de grootte is het op het waardeloze Engeland na bijna even groot als de originele map.. ik denk dus dat jij gelijk hebt qua prijs.P3TER_ schreef op zaterda 27 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Daarom heb ik ook ergens het idee dat €24,99 een realistischere prijs is dan €17,99, maar we zullen het zien. Ik hoop natuurlijk dat de prijs gelijk blijft.
Base map zonder Groot-Brittannië is 54 (waarvan 53 met garage) steden, Iberia is 49 (waarvan 23 met garage).Ircghost schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:02:
Als je kijkt naar de grootte is het op het waardeloze Engeland na bijna even groot als de originele map.. ik denk dus dat jij gelijk hebt qua prijs.
Maar er zitten in Iberia wat meer manuren dan in de base map vermoed ik zomaar...
In de basemap zit natuurlijk ook de rest van het spel, de trucks, de physics, de nieuwe lichtengine etc. Het is meer dan alleen de map het is het hele spel.Potenscia schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Base map zonder Groot-Brittannië is 54 (waarvan 53 met garage) steden, Iberia is 49 (waarvan 23 met garage).
Maar er zitten in Iberia wat meer manuren dan in de base map vermoed ik zomaar...
/▌
/▌
Is echter wel pure speculatie..
"Hoogst waarschijnlijk 8 April, zo niet, dan later"
Tja, beetje de categorie van de weersvoorspelling:
"Als de haan kraait, ja gewis, verandert het weer, of blijft het zoals het is."

Ja, dat spreekt voor zich inderdaad. Maar dit was ff ter vergelijking qua mapgrootte.Marzman schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:04:
[...]
In de basemap zit natuurlijk ook de rest van het spel, de trucks, de physics, de nieuwe lichtengine etc. Het is meer dan alleen de map het is het hele spel.
Het is inderdaad een groot gebied.Potenscia schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Ja, dat spreekt voor zich inderdaad. Maar dit was ff ter vergelijking qua mapgrootte.
/▌
Oh, gevonden: https://forum.scssoft.com...&hilit=important+left#top
Dit zie je op andere plekken ook genoeg hoor, volgens mij zijn degene zonder slagboom de automatische tol (i.e. op kenteken / transponder). Die gebruik ik vaak, dan krijg je automatisch de rekening zonder dat je tot stilstand hoeft te komen en moet klikken op betalen.tup61 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:44:
Ik rij voor het eerst in Turkije: iemand enig idee wat het verschil is tussen de tolpoorten met HGS en OGS...? Het is niet, zoals elders, dat de een slagbomen heeft en de ander niet. Maakt het nog uit welke ik neem?
HGS = Hızlı Geçiş Sistemi, "High-Speed Passage System:" The high-speed system allows you to pass at highway speed through the toll area.
OGS = Otomatik Geçiş Sistemi, "Automatic Passage System:" the slow-speed automatic toll system where you drive more slowly through a toll gate and your transponder pays the toll.
HGS is dus lekker full speed gassen
Dank voor de duidelijke uitleg! Alleen mag je dit ook wel eens uitleggen aan SCS want zij hebben de complete tolpoort zone of 30 km/u max gezet, haha! Ik dacht er even doorheen te scheuren maar kreeg mooi een boete!Deshmir schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:13:
@tup61
HGS = Hızlı Geçiş Sistemi, "High-Speed Passage System:" The high-speed system allows you to pass at highway speed through the toll area.
OGS = Otomatik Geçiş Sistemi, "Automatic Passage System:" the slow-speed automatic toll system where you drive more slowly through a toll gate and your transponder pays the toll.
HGS is dus lekker full speed gassen
Je klapt ook vol op de slagboom als je harder dan 30 er opaf rijdttup61 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:06:
[...]
Dank voor de duidelijke uitleg! Alleen mag je dit ook wel eens uitleggen aan SCS want zij hebben de complete tolpoort zone of 30 km/u max gezet, haha! Ik dacht er even doorheen te scheuren maar kreeg mooi een boete!De devs hebben dus niet helemaal door wat het idee is van HGS en OGS LOL
/▌
Ook heb ik 2x een douane en paspoort controle 'gemist'
Jep alle add-ons zijn geüpdated. Het grootste werk zat in de verlichting (lantaarnpalen, borden etc.)tup61 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:
[...]
Leuk! Ik ga 'm dan ook maar weer eens proberen! Is weer een tijdje geleden. Wat ik me nog wel afvroeg: ik heb 'm gedownload samen met de trailer en company pack... maar die laatste zal nog niet goed werken met 1.40, denk ik...? Ik neem aan dat al die textures eigenlijk ook geupdate moeten worden? Vooralsnog activeer ik alleen nog maar even ProMods zelf.
Leuk feitje voor de tweakers, 100% betekent 1 gigabit. Als de serverload dus op 200% staat wordt er 2 gigabit capaciteit geleverd. We hebben 4 download servers met round robin en 500mbit per stuk, bij meer dan 200% geeft onze ISP dus meer bandbreedte dan toegestaan want het mechanisme is niet helemaal exact
Ja vanaf 2.55 wordt Iberia een vereiste. We wilden daarom versie 2.52 uitbrengen zodat mensen kunnen profiteren van 1.40 als ze nog geen geld hebben voor de nieuwe DLC.Ircghost schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:17:
@ScuL sorry voor alle vragen / opmerkingen.. verwacht je voor de volgende versie van pro mods dat Iberia meteen vereist is? (Gezien de waarschuwing bij het downloaden)
De kaart ziet er trouwens top uit, lang niet meer ets2 Promods gezien maar wat een map nu! Ook even gedoneerd
Ircghost schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:03:
volgens mij zijn degene zonder slagboom de automatische tol (i.e. op kenteken / transponder).
Ehm...Marzman schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:13:
Je klapt ook vol op de slagboom als je harder dan 30 er opaf rijdt
Beide poorten hebben dus géén slagboom. Ik zal het de volgende keer iets duidelijker formuleren.tup61 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:44:
Het is niet, zoals elders, dat de een slagbomen heeft en de ander niet.
Artikel tegen gekomen op truckstart.nl
https://truckstar.nl/rena...n-euro-truck-simulator-2/
Johann Sebastian Bach
In Frankrijk mag je er volgens mij met 50 door heen rijden. Opzich is dat natuurlijk vrij high speed gezien je eigenlijk door een hele smalle opening rijdt waar ook medewerkers kunnen oversteken.tup61 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:23:
[...]
[...]
Ehm...
[...]
Beide poorten hebben dus géén slagboom. Ik zal het de volgende keer iets duidelijker formuleren.Maar goed, de devs hebben die slagboomloze tolpoorten dus mooi nagemaakt maar het hele idee om zeep geholpen door de maximum snelheid op 30 km/u te zetten. Het idee is juist, zoals Deshmir liet zien, dat je op volle snelheid erlangs kan rijden!
Haha, ja, da's ook weer zo.Ircghost schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:48:
[...]
In Frankrijk mag je er volgens mij met 50 door heen rijden. Opzich is dat natuurlijk vrij high speed gezien je eigenlijk door een hele smalle opening rijdt waar ook medewerkers kunnen oversteken.
Ik vroeg me af wat dat OGS en HGS precies was omdat je op alle andere plekken alleen kan kiezen tussen poorten met en zonder slagboom (waarbij ik uiteraard altijd die zonder kies): voor zover ik weet (of nu gezien heb), heb je alleen in Turkije compleet slagboomloze tolpoortzones?
Ik kijk nooit echt naar de borden eigenlijk maar zoek naar de tolpoortjes waar geen groen vlak waar je moet stoppen zit en geen verkeerslicht op rood staat. Meestal helemaal links, maar soms ook rechts (mogelijk ben ik dan een grens over)
/▌
Vraag me trouwens wel eens af in hoeverre mensen weten dat je ook poortjes hebt waar je niet compleet hoeft te stoppen: ikzelf had dat heel lang helemaal niet door! Ik dacht: een groen ding, daar MOET ik heen en stoppen, en ik kwam er pas veel later achter dat je ook gewoon door die andere poortjes kon rijden zonder compleet te hoeven stoppen!

[ Voor 32% gewijzigd door tup61 op 28-03-2021 13:54 ]
En dan die 1.40 graphics... Werd zonet (virtueel) wakker rond 7 uur en ze hebben de ochtendsfeer echt perfect te pakken: je kan bijna de koelte van de heiige ochtenddauw voelen... alles ziet er ook wat omfloerster uit... dat zonlicht... het blauw in de verte... schitterend!
Ik heb ProMods trouwens weer uitgezet: vind de scenery, vooral de nieuwere DLC, mooi zoals het is. Ik vraag me ook wel af of ProMods nog heel veel kan toevoegen aan de nieuwere DLC? SCS is de laatste jaren duidelijk bezig met een kwalitatieve inhaalslag. Ze hadden wat mij betreft 1.40 als ETS3 kunnen verkopen: ik had het metéén gekocht!