Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:30
CyberCow schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Dat had ik dus nooit verwacht. Maar dan snap ik wel dat ze nog steeds door blijven ontwikkelen.

Gelukkig heb ik een V8 anders was ik nooit meer bovengekomen.
[Afbeelding]
Uiteraard niet vergeten dat het vaak als deal voorbij komt op Steam, en verder lovende reviews heeft. Dan zijn mensen toch al snel geneigd om het product aan te schaffen. Ook al valt het niet in de smaak, dan is de prijs van minder dan een big mac goed te overzien.
psychodude schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Uiteraard niet vergeten dat het vaak als deal voorbij komt op Steam, en verder lovende reviews heeft. Dan zijn mensen toch al snel geneigd om het product aan te schaffen. Ook al valt het niet in de smaak, dan is de prijs van minder dan een big mac goed te overzien.
Ja het is ook geen duur spel en voor een keer is wel dat even te overwegen. Wat ik persoonlijk wel heb als ik naar de kroeg ga dan ene naar andere biertje en dan maakt die €2,50 niet zoveel uit maar ik loop al een paar weken te twijfelen om de DLC van de wielen te kunnen kleuren aan te schaffen 8)7 .

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-09 00:05
CyberCow schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Ja het is ook geen duur spel en voor een keer is wel dat even te overwegen. Wat ik persoonlijk wel heb als ik naar de kroeg ga dan ene naar andere biertje en dan maakt die €2,50 niet zoveel uit maar ik loop al een paar weken te twijfelen om de DLC van de wielen te kunnen kleuren aan te schaffen 8)7 .
Really? Ik zou zeggen, gun de devs het geld, het is de prijs van een biertje. Het is wel een fantastische developer die erg begaan is met de community, alleen daarom al support ik ze doormiddel van iedere DLC aan te schaffen.
flugelisoke schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Really? Ik zou zeggen, gun de devs het geld, het is de prijs van een biertje. Het is wel een fantastische developer die erg begaan is met de community, alleen daarom al support ik ze doormiddel van iedere DLC aan te schaffen.
Daar zit ook wel wat in. Heb je werkelijk alle DLC's dus ook die paintdingen en alles? Dat is dan wel weer serieus wat geld wat je erin hebt zitten. Doe je dat ook ATS.

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-09 00:05
CyberCow schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Daar zit ook wel wat in. Heb je werkelijk alle DLC's dus ook die paintdingen en alles? Dat is dan wel weer serieus wat geld wat je erin hebt zitten. Doe je dat ook ATS.
Jep.
Het kan niet altijd goed gaan. Maar gelukkig geen schade aan de lading en met nog 2000km te gaan is het eind van de rit in zicht. Hoop vanavond deze rit te kunnen voltooien.
[...]

Ik heb alle map DLC's voor ETS2 en ATS + Cabin Accesoires, Krone pack, Schwarzmuller pack, Michelin pack, Special Transport pack, DAF Tuning pack, High Power Cargo pack, Heavy Cargo Pack

Eigenlijk alles behalve de paint dlc's volgens mij.

FastFred wijzigde deze reactie 16-08-2019 16:27 (8%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

En daar ben ik dan op de eindbestemming. En dat allemaal zonder schade.

2,5 level in één rit omhoog _/-\o_

• Motaro
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Hoe kan je zien dat je spel onder DX11 speeld als spel heb op gestart via dx11 link in steam ? Of kan je alleen door iets beter frame rate zien

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Motaro schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
Hoe kan je zien dat je spel onder DX11 speeld als spel heb op gestart via dx11 link in steam ? Of kan je alleen door iets beter frame rate zien
Je kan het zien in je gamelog hoe je spel is opgestart. -rdevice dx11

code:
1
2
3
4
************ : log created on : Friday August 16 2019 @ 18:35:17
00:00:00.000 : [sys] running on x86_64 / Windows 7 x64 (version 6.1) / Service Pack 1
00:00:00.000 : [sys] DirectX version : 4.09.00.0904
00:00:00.000 : [sys] Command line:  E:\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe -rdevice dx11 -nointro

Je moet er wat voor overhebben om een nieuwe lading op te halen

Wortels halen bij de boer ergens ver in Rusland. Hoop alleen dat de paarden de trailer niet leegeten. Weer een lange rit helemaal naar Spanje.

Nee geen wortels voor Spanje. ETS2 liep vast en ik start opnieuw. Rit is automatisch afgebroken en sta weer in Rotterdam. Doe nu toch maar een teleport van waar ik was gebleven in Rusland. Dus nu maar wortels naar Ijsland. Als goed is 13.863km dus weer een een tijdje zoet mee. Van Muravlenko (Rusland) naar Reykjavik (Ijsland)

Liep ook vast nou laat maar. Zal er wel iets niet goed zitten daar in Rusland.

CyberCow wijzigde deze reactie 16-08-2019 19:34 (43%)

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-09 05:52
CyberCow schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Rijden in de sneeuw met de 8 bak lijkt mij idd ook niet echt een pretje. Maar waar is deze foto gemaakt?
IJsland bij een uitkijkpunt, erg leuk om te rijden daar.
Als dat zo doorgaat dan ga ik nog failliet. Soms zit ook echt alles tegen

Nu maar weer eens een ritje die wat op kan leveren als ik de boel niet in puin rij.

CyberCow wijzigde deze reactie 16-08-2019 22:20 (34%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
[...]

hier ook..

deels in sales, deels gewoon.. deze dev luistert naar community en blijft maar doorontwikkelen..
die mag best wat "biertjes" van mij hebben :+

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

ja zo doe ik het ook alleen die paint alleen die koop ik dan niet allemaal , maar alleen die ik ook wel leuk vind en gaat gebruiken ..
maar waar dus wat extra's bij zit koop ik dan vaak wel weer ..
ook direct of wachten als het minder belangrijk is dan in sales ;)

dit met ATS en met ETS2

ravw wijzigde deze reactie 18-08-2019 12:32 (5%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

Is toch juist mooi je hele week op moet letten met dezelfde rit. Schade is ineens een stuk groter. Het is meer uitdaging om 10.000km schadevrij te rijden dan 800. Dat vind ik het mooie aan lange ritten. Het is helaas onmogelijk om ritten te hebben van 20.000km maar anders zou ik die gelijk kiezen.

CyberCow wijzigde deze reactie 19-08-2019 01:11 (29%)

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

flugelisoke schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Over 5 miljoen op steam alleen al.
Volgens mij ook gemiddeld 17.000 spelers actief per dag.
Dat is top 20 meest gespeelde games op steam.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

Ik ben dus in Zweden geweest deze zomer, en daar rijden veel dikke Scania's en Volvo's rond met B-double trailers 8)

Ik heb nu een Scania S580 samengesteld op 6x2 chassis met taglift, die heb ik daar ook veel gezien. En als die taglift omhoog is dan valt er eigenlijk niet mee te rijden. Het hele idee is dat als ik geen of een lichte vracht heb, dat die as omhoog gaat zodat ik die banden kan sparen en gemakkelijker kan manoeuvreren, maar als ik dan heuveltje op moet of gewoon wat meer gas geef, dan raken de wielen op de taglift-as de grond en kan ik amper nog sturen.

Zelfs als ik geen trailer aangekoppeld heb en de taglift as omhoog doe dan komt de vooras bijna geheel uit z'n veren... En zo ver steekt het chassis echt niet uit voorbij de aangedreven as. De voorkant van de trekker (cabine, motor etc.) is toch echt zwaarder dan dat metertje dat dan aan de achterkant uitsteekt

FastFred wijzigde deze reactie 19-08-2019 12:16 (6%)

• Pancake007
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-09 16:06
In ets is de taglift een ondergeschoven kindje.

Normaliter, kun je namelijk ook de schotel stellen (voor/achter). Dat is de reden dat het bout rijden is.

Kon je de schotel naar voren schuiven, ligt hij boven de aangedreven as, waardoor je er wel wat aan hebt.

Het blijft een spel uiteindelijk, ze kunnen (waarschijnlijk) niet alles uit balanceren en terug knallen in codetaal voor het spel.
Achja, natuurlijk, kats vergeten. In the real world kun je de schotel ook verschuiven...

:+

FastFred wijzigde deze reactie 19-08-2019 13:37 (36%)

• Pancake007
En triangels voor jo...'s

Was ook een met zo een sticker, kan hem alleen niet vinden.
Denk zodra de conventionele aanhanger ingame komt en niet alleen het gewicht in je aanhanger hebt, maar ook in de bakwagen dat ik weer eens ga spelen.

Uit het niks vliegt op een rustig stuk al mijn cpu/ gpu naar 100% en ik heb er weinig geduld voor om het uit te zoeken nog.

Meissie is wel blij, eindelijk iemand naast haar op de bank 😂
Pancake007 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:59:
En triangels voor jo...'s

Was ook een met zo een sticker, kan hem alleen niet vinden.
Denk zodra de conventionele aanhanger ingame komt en niet alleen het gewicht in je aanhanger hebt, maar ook in de bakwagen dat ik weer eens ga spelen.

Uit het niks vliegt op een rustig stuk al mijn cpu/ gpu naar 100% en ik heb er weinig geduld voor om het uit te zoeken nog.

Meissie is wel blij, eindelijk iemand naast haar op de bank 😂
Ja blijf het ook raar vinden je alleen maar met trailers kan rijden in ETS2. Denk niet dat het snel zou komen. Mensen roepen het al jaren en anders hadden ze dat al wel eerder erin gemaakt.

Heb je dat probleem ook als je mods ingeladen hebt of met andere spellen? Anders zou het ook een driverprobleem zijn. Ook ooit eens gehad met mijn oude videokaart.

Je kan ook je vriendin op de stoel naast je zetten bij de PC en haar laten zien het best wel een leuk spelletjes is en voor je het weet speelt zij het ook :).

• Pancake007
Denk het ook niet. Heuvel op en je bakwagen gaat alle kanten op, omdat het gewicht in je hanger zit.

Ik heb hem helemaal clean, geen mods of iets.
Alle drivers up to date, een van de eerste dingen na een clean install. Ik schrijf ook altijd op, wat ik nodig heb qua installaties.
Moet ook zeggen, dat ik wel genoeg virtueel gereden heb op het moment.
Ook qua werk, is het lastiger en de vtc waar ik in zit, is op sterven na dood 😂

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar zij speelt werkelijk niks. Hoogstens mobiel, das geen gamen haha.
Had iemand niet ooit al eens een bakwagen chassis ontdekt ergens verstopt in de files van ETS2? Van een Mercedes dacht ik toendertijd.

EDIT: jup, toen de nieuwe Actros toegevoegd werd in ETS2 kwam die ook met een bakwagen chassis die disabled verstopt zat in de game files.

Er wordt al langere tijd nagedacht over swap-body trailers, er is genoeg over gepraat in SCS' blogposts en interviews.

FastFred wijzigde deze reactie 19-08-2019 15:00 (29%)

Nu eindelijk ook weer even de tijd om een stukje te gaan rijden. Nog 11.200km te gaan en kan ik gaan lossen.

• Flamingpie
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
*snip* geen V&A op het forum

Geronimous wijzigde deze reactie 20-08-2019 23:41 (87%)

Succes met de verkoop maar tot nu toe nog weinig biedingen gehad van de vaste garde van dit forum. Helaas is het voor mij best wel ver weg en wil ik graag iets testen voordat ik het 2e hands verkoop. Bij mijn eigen G27 doen soms de knoppen en schakelflippers het niet meer. Ik kan dan ook niet zeggen dat mijn stuur zo goed als nieuw is.

Had het pas aan het eind van de rit verwacht met de opbrengst van de rit. Het is dus al eerder gelukt! Ben eindelijk ETS2 miljardair. _/-\o_ _/-\o_

Geronimous wijzigde deze reactie 20-08-2019 23:41 (30%)

• FransJansen
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:38
Vandaag even de Southern Region Map toegevoegd.

https://forum.scssoft.com...a8f08df27c7f96c9c824ffc04

En maar meteen in stijl bezocht.

Terug naar vroeger tijden, geen 500+ PK, is weer even wennen :+

FransJansen wijzigde deze reactie 20-08-2019 16:33 (8%)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” Mijn iRacing profiel | www.facebook.com/bcapaintings

FransJansen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:31:
Vandaag even de Southern Region Map toegevoegd.

https://forum.scssoft.com...a8f08df27c7f96c9c824ffc04

[YouTube: [ETS2]Trailer update 7.0.0]

En maar meteen in stijl bezocht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Terug naar vroeger tijden, geen 500+ PK, is weer even wennen :+
Ik ben nou ook bijna in het deel van Southern Region op weg naar Turkije. Vind wel de afslagen in Southern Region onhandig en omslachtig gemaakt zijn. Het is niet het niveau van ProMods maar wel leuk om keer ergens anders te rijden.

• psychodude
CyberCow schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Succes met de verkoop maar tot nu toe nog weinig biedingen gehad van de vaste garde van dit forum. Helaas is het voor mij best wel ver weg en wil ik graag iets testen voordat ik het 2e hands verkoop. Bij mijn eigen G27 doen soms de knoppen en schakelflippers het niet meer. Ik kan dan ook niet zeggen dat mijn stuur zo goed als nieuw is.

Had het pas aan het eind van de rit verwacht met de opbrengst van de rit. Het is dus al eerder gelukt! Ben eindelijk ETS2 miljardair. _/-\o_ _/-\o_
...
Hehe, netjes hoor :p.

Mijn prestaties zijn een stuk minder indrukwekkend dan die van jou. Maar voor mijzelf vandaag 50% map discovery in ATS gepasseerd :9. Nog redelijk wat van de map te zien na toch al redelijk wat uurtjes.
psychodude schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

Hehe, netjes hoor :p.

Mijn prestaties zijn een stuk minder indrukwekkend dan die van jou. Maar voor mijzelf vandaag 50% map discovery in ATS gepasseerd :9. Nog redelijk wat van de map te zien na toch al redelijk wat uurtjes.
Ik heb weer niets in ATS zitten. Vind toch 50% van de map ontdekken dat is al best wel veel eerlijk gezegd. Hoeveel uur heb je dan in ATS zitten? Zo is er voor ieder wat wils. Een paar dagen terug melde dat het opviel ik ineens een heel stuk minder per week verdiende dan ervoor. Ineens zit ik weer op het oude niveau. Kan dat te maken hebben met het Goodyear event? Heeft iemand daar wat over gelezen? Momenteel wat er binnenkomt is weer het oude.

CyberCow wijzigde deze reactie 20-08-2019 22:15 (14%)

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:03
Ik heb de game in een sale gekocht, het principe is voor mij wel aardig maar ik vind het nog niet echt lekker relaxt rijden. Rare snelwegen, hele korte of vreemde op- en afritten, scherpe bochten op de snelweg, dat maakt het allemaal erg onrustig. Overigens kun je al die bochten rustig met 90 km/u nemen, dat doet de truck niets :+ In de stadjes vind ik het weer vervelend spelen door het slechte zicht.. dan moet ik met 1 hand met mijn muis naar links en rechts kijken voordat ik met het stuurwiel de weg op kan draaien.

De game is ook wel een behoorlijke grind voordat je wat spullen kan kopen, of is dat alleen in het begin?

Het geluid vind ik helaas ook wel tegen vallen, vooral het motorgeluid. Nu heb ik wel wat mods geïnstalleerd, o.a. graphics, bebording, en wat sound mods die in ieder geval bij de Scania's er echte knalpijpen van maakt.

Tot nu toe komt het nog helemaal niet overeen met wat het is om een echte truck te rijden. Dat is veel leuker :D Misschien nog even doorzetten en wennen.
Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:22:
Ik heb de game in een sale gekocht, het principe is voor mij wel aardig maar ik vind het nog niet echt lekker relaxt rijden. Rare snelwegen, hele korte of vreemde op- en afritten, scherpe bochten op de snelweg, dat maakt het allemaal erg onrustig. Overigens kun je al die bochten rustig met 90 km/u nemen, dat doet de truck niets :+ In de stadjes vind ik het weer vervelend spelen door het slechte zicht.. dan moet ik met 1 hand met mijn muis naar links en rechts kijken voordat ik met het stuurwiel de weg op kan draaien.

De game is ook wel een behoorlijke grind voordat je wat spullen kan kopen, of is dat alleen in het begin?

Het geluid vind ik helaas ook wel tegen vallen, vooral het motorgeluid. Nu heb ik wel wat mods geïnstalleerd, o.a. graphics, bebording, en wat sound mods die in ieder geval bij de Scania's er echte knalpijpen van maakt.

Tot nu toe komt het nog helemaal niet overeen met wat het is om een echte truck te rijden. Dat is veel leuker :D Misschien nog even doorzetten en wennen.
Bij ProMods vind ik de bochten van de snelweg best wel realistisch gemaakt. In de standaard map heb je wel gelijk dat alle afslagen wel een kopie van elkaar zijn. De bochten met 90 dat kan ik echt niet doen met mijn instellingen. Helaas weet ik zo niet meer wat dat ook alweer toen is geweest maar daar kwam @ScuL mee om de stabiliteit wat realistischer te maken. Daardoor paar keer op de kant gegaan maar dan moet ik maar rustiger doen.

Het geluid ja dat is wel een dingetje en daarom zijn daar ook vele mods voor. Eerst nooit wilde gebruiken maar nu ik er eenmaal eentje heb wil ik niet meer zonder.

Als je in het begin geld gaat lenen voor een eigen vrachtwagen dan kan je al vrij snel er eentje kopen. Het vrijspelen van de opties tot geloof ik het laatste level 40 dat duurt wel even. Geld is niet echt een probleem als je snel chauffeurs in dienst neemt. Je lening verdien je toch heel makkelijk terug. Ik kan mij echt prima vermaken met ETS2. Er zit niet voor niets al meer dan 1000uur in.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:03
CyberCow schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:37:
[...]

Bij ProMods vind ik de bochten van de snelweg best wel realistisch gemaakt. In de standaard map heb je wel gelijk dat alle afslagen wel een kopie van elkaar zijn. De bochten met 90 dat kan ik echt niet doen met mijn instellingen. Helaas weet ik zo niet meer wat dat ook alweer toen is geweest maar daar kwam @ScuL mee om de stabiliteit wat realistischer te maken. Daardoor paar keer op de kant gegaan maar dan moet ik maar rustiger doen.

Het geluid ja dat is wel een dingetje en daarom zijn daar ook vele mods voor. Eerst nooit wilde gebruiken maar nu ik er eenmaal eentje heb wil ik niet meer zonder.

Als je in het begin geld gaat lenen voor een eigen vrachtwagen dan kan je al vrij snel er eentje kopen. Het vrijspelen van de opties tot geloof ik het laatste level 40 dat duurt wel even. Geld is niet echt een probleem als je snel chauffeurs in dienst neemt. Je lening verdien je toch heel makkelijk terug. Ik kan mij echt prima vermaken met ETS2. Er zit niet voor niets al meer dan 1000uur in.
Bedankt, heb je aanbevelingen voor sound mods van de workshop?

Promods heb ik inderdaad ook gezien, dat is echter niet 1,2,3 van de workshop geplukt en klaar. Werkt dat ook met de basisgame, of gaat Promods er vanuit dat je ook alle DLC hebt? Hoe werkt de mod met updates van de game zelf? Is dan alles direct weer 'broken' om te wachten op een fix?

Heb je nog andere tips met betrekking tot de speelbaarheid? Hoe doe jij het bijvoorbeeld met rondkijken, zit je dan met je muis te kutten? Ik heb geprobeerd het op mijn stuur zelf in te stellen maar dat gaat weer niet zo snel om even snel links en rechts te kijken.

Divak wijzigde deze reactie 20-08-2019 22:53 (8%)

Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:51:
[...]

Bedankt, heb je aanbevelingen voor sound mods van de workshop?

Promods heb ik inderdaad ook gezien, dat is echter niet 1,2,3 van de workshop geplukt en klaar. Werkt dat ook met de basisgame, of gaat Promods er vanuit dat je ook alle DLC hebt? Hoe werkt de mod met updates van de game zelf? Is dan alles direct weer 'broken' om te wachten op een fix?

Heb je nog andere tips met betrekking tot de speelbaarheid? Hoe doe jij het bijvoorbeeld met rondkijken, zit je dan met je muis te kutten? Ik heb geprobeerd het op mijn stuur zelf in te stellen maar dat gaat weer niet zo snel om even snel links en rechts te kijken.
Ja voor ProMods heb je wel alle map DLC's nodig. En voor de andere trouwens ook. Hoe dat zit via de workshop weet ik niet met downloaden. Ik doe ProMods downloaden via hun eigen website: www.promods.net . Het maakt het allemaal zoveel mooier en groter. Ik gebruik de mods niet via de steam shop maar download ze en sla ze op in mijn documenten. Bij het updaten is het vaak raadzaam om niet te snel over te stappen naar de nieuwe versie omdat het meestal wel misgaat.

Een eerdere post van mij om de grote van de map te vergelijken. Inmiddels is jou map wel iets groter dan bij de eerste versie van 6,5 jaar terug. waarvan ik het plaatje heb gebruikt.

CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Andere tips met rondkijken ik doe met rondkijken voor links en rechts de 4 en 6 van het nummeriek gebruiken. Met muis vind ik zo'n gedoe. Met een paar keer op F4 te drukken in het spel kan je de spiegels en je stoel afstellen. Misschien krijg je dan wat beter zicht. Als je op gegeven moment heel ver in het spel zit dan kan je alles kopen wat je wil want je kan best wel snel geld verdienen. Momenteel verdien ik 17,1 miljoen euro per week.

CyberCow wijzigde deze reactie 20-08-2019 23:20 (4%)

• Flamingpie
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:51:
[...]

Tip of the day: TrackIR. Daarmee kan je gewoon rondkijken! Ik ben een van origine een flightsimmer en gebruik TrackIR al jaren en jaren: ik was dan ook heel blij toen ik ontdekte dat ETS/ATS de TrackIR ondersteunen! Ik zou echt absoluut niet zonder willen rijden (en vliegen).

Nadeel: het is niet bepaald gratis... Er zijn wel goedkopere alternatieven (of dingen die je zelf in elkaar kan knutselen) maar voor mij is de originele TrackIR echt de beste. Ik gebruik de Track Clip Pro met de Track IR: je zit dan wel met een (klein en licht) 'gesnoerd' device op je hoofd (in mijn geval een koptelefoon die ik sowieso altijd draag achter mijn PC) maar het werkt het beste.

Het is echt ideaal. Je kijkt naar links, naar rechts, naar achteren, werpt even een blik in de spiegel, etc. en dat alles 'zoals in het echt'. Het kostte mij 5 minuten om aan te wennen en 'that was it'. Het wennen zit er even in dat je met je hoofd naar links gaat om links te kijken maar dat je met je ogen wel op het scherm gericht moet blijven. Klinkt vreemd maar echt, het voelt het gewoon en natuurlijk na een paar minuten. Vind ik dan. Tot zover mijn uitgebreide tip of the day. ;)

Hier kan je het ding in werking zien (deze video heeft wat meer uitleg dan in game beelden maar er zijn genoeg video's met TrackIR in ETS/ATS te vinden). (De in game footage begint rond 2:00 minuten: kort maar duidelijk).

Dat is eigenlijk het mooiste wat er is in de bergen rijden. Denk dat dit nieuw is in Southern Region want ik krijg steeds dat ik een nieuwe plaats ontdekt heb.

Normaal zwaaien die beesten alleen met de kop. Maar deze die loopt echt met je mee. Of als je de vrachtwagen ervoor zet door je heen.

Hier toch wel blij met de V8.

Nog meer dieren.

En nu maar voorzichtig de berg weer af.

Mooi meertje zo in de bergen.

Hier zonder retarder of motorrem gaat het wel hard zonder gas te geven.

Nieuw land nog niet geweest, Georgië.
'

Nog meer bergen, nu in Turkije.

Nu kan het niet meer ver zijn. Zo groot is Jordanië niet.

En daar ben ik dan op de plaats waar ik wezen moet. En weer 11.123km dichter bij het miljoen.

Even aftikken en weer nieuwe lading zoeken

CyberCow wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:52 (39%)

• psychodude
CyberCow schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Ik heb weer niets in ATS zitten. Vind toch 50% van de map ontdekken dat is al best wel veel eerlijk gezegd. Hoeveel uur heb je dan in ATS zitten? Zo is er voor ieder wat wils. Een paar dagen terug melde dat het opviel ik ineens een heel stuk minder per week verdiende dan ervoor. Ineens zit ik weer op het oude niveau. Kan dat te maken hebben met het Goodyear event? Heeft iemand daar wat over gelezen? Momenteel wat er binnenkomt is weer het oude.
[Afbeelding]
Circa 160 uur in ATS nu, waarbij vrij actief omwegen gereden is om zoveel mogelijk te ontdekken.

De spelwereld is natuurlijk kleiner dan ETS2. Ter vergelijk, daar circa 120 uur met alle expansions en promods nu ong. 20% ontdekt.
psychodude schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Circa 160 uur in ATS nu, waarbij vrij actief omwegen gereden is om zoveel mogelijk te ontdekken.

De spelwereld is natuurlijk kleiner dan ETS2. Ter vergelijk, daar circa 120 uur met alle expansions en promods nu ong. 20% ontdekt.
Ik doe daarin ook iets verkeerd om de boel te ontdekken. 100% gaat bij mij nooit werken want ik ga niet naar Italië. De weg in Brest (Wit Rusland) heb ik denk ik wel 2500x gehad. altijd kom je daar weer op uit. Ook met iedere keer weer nieuwe mods je weer in Rotterdam staat en weer hetzelfde liedje (meestal via Brest) kan gaan rijden. ATS zit ik op 6 uur dus dat is helemaal niet relevant.

Binnenkort nieuwe DLC van ATS de grootste staat van de VS (als het aan Trump ligt) Groenland DLC _/-\o_ .

CyberCow wijzigde deze reactie 21-08-2019 16:42 (6%)

CyberCow schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Binnenkort nieuwe DLC van ATS de grootste staat van de VS (als het aan Trump ligt) Groenland DLC _/-\o_ .
ik zit al 3 a 4 weken te wachten op UTAH en de Black sea

ach tegen de tijd dat Washington D.C. DLC uit komt met het witte huis dan zijn me al weer 4 a 6 presidenten verder in de States :-) dus hij mag blij wezen met ons als truckers hahaha nu heeft die nog rust straks niet meer als we die kant uit komen :X :P :P

jammer dat ze nog niet iets van zulke dingen hebben voor ATS :D

Alleen Trump vervangen door ATS :9

Dus kommaar op die UTAH

het word weer eens tijd voor

YouTube: Eddie Rabbit "Driving My Life Away"

en het word in ATS ook wel eens tijd voor ..

YouTube: East Bound and Down

ravw wijzigde deze reactie 21-08-2019 17:50 (61%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

ravw schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

ik zit al 3 a 4 weken te wachten op UTAH en de Black sea

ach tegen de tijd dat Washington D.C. DLC uit komt met het witte huis dan zijn me al weer 4 a 6 presidenten verder in de States :-) dus hij mag blij wezen met ons als truckers hahaha nu heeft die nog rust straks niet meer als we die kant uit komen :X :P :P

[Afbeelding]

jammer dat ze nog niet iets van zulke dingen hebben voor ATS :D

Alleen Trump vervangen door ATS :9

Dus kommaar op die UTAH

het word weer eens tijd voor

YouTube: Eddie Rabbit "Driving My Life Away"

en het word in ATS ook wel eens tijd voor ..

YouTube: East Bound and Down
Ik heb nergens gelezen wanneer dat deze uit gaan komen. Verwacht wel november december want dat is ieder jaar met een nieuwe DLC.

• FransJansen
Ook een mooie(lastige) bergetappe gevonden in de Southern Region.

Blijkt ook maar weer dat je niet zo maar de navi moet volgen.
Navigatie zegt deze straat in ondanks inrijverbod.

Deze eigenwijze chauffeur denk gewoon gaan _/-\o_

Helaas, was niet voor niets. 8)7 8)7

Achteruit met de Combi.

En opnieuw de bergen in

Uiteindelijk toch af kunnen leveren

Ik vind de Southern Region Map tot nu toe wel een leuke afwisseling op de "Europa"map

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” Mijn iRacing profiel | www.facebook.com/bcapaintings

FransJansen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:23:
Ook een mooie(lastige) bergetappe gevonden in de Southern Region.
[Afbeelding]

Blijkt ook maar weer dat je niet zo maar de navi moet volgen.
Navigatie zegt deze straat in ondanks inrijverbod.
[Afbeelding]

Deze eigenwijze chauffeur denk gewoon gaan _/-\o_

Helaas, was niet voor niets. 8)7 8)7
[Afbeelding]

Achteruit met de Combi.

En opnieuw de bergen in
[Afbeelding]

Uiteindelijk toch af kunnen leveren
[Afbeelding]

Ik vind de Southern Region Map tot nu toe wel een leuke afwisseling op de "Europa"map
Dat is waar maar met minder dan 500pk vind ik het best een prestatie van je. Al was ik vanmiddag wel bang mijn vracht van 3kwart miljoen in het ravijn te zien verdwijnen. Gelukkig niet gebeurd.

• FransJansen
CyberCow schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Dat is waar maar met minder dan 500pk vind ik het best een prestatie van je. Al was ik vanmiddag wel bang mijn vracht van 3kwart miljoen in het ravijn te zien verdwijnen. Gelukkig niet gebeurd.
Met zo weinig vermogen de bergen in weet ik weer waarom ik een shifter heb aangeschaft. https://www.modelltruckforum.de/wcf/images/smilies/smiley50.gif

Levering was ook een beetje te laat, had me aardig vergist in de route.

Laagste landpunt te wereld gevonden

Maar kan nog lager al is dit wel een gevalletje afslepen.

CyberCow wijzigde deze reactie 22-08-2019 15:35 (73%)

• FransJansen
CyberCow schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:19:
Laagste landpunt te wereld gevonden
[Afbeelding]

Maar kan nog lager al is dit wel een gevalletje afslepen.
[Afbeelding]
Ligt het laagste punt niet in Jordanie?

Misschien in dit filmpje.

Promods heeft een apart item voor deze map
https://www.promods.net/viewtopic.php?f=42&t=26958

FransJansen wijzigde deze reactie 22-08-2019 15:58 (11%)

Ja ik had het inmiddels gevonden. Op de heenweg valt het bord minder op dan op de terugweg. Ik wist dat het wel daar in de buurt moest zijn. Zo bijzonder was het uiteindelijk ook niet.

Laagste punt ligt op de grens van Jordanië en Israël.

Zo is de grens in het echt wel maar voor mij als trucker was het toch eventjes een gevalletje teleport. ga echt niet met de boot voor die paar meters. Sorry als plaatje onduidelijk is maar ik heb er ook niet voor gekozen dat het donker was.

Geen varkens maar tafelgerei naar Beiroet

YouTube: henk wijngaard 120 varkens naar beiroet

CyberCow wijzigde deze reactie 22-08-2019 16:26 (26%)

CyberCow schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

kijk dan ook wel uit als je de pont neemt ergens :-)

https://www.nu.nl/275672/...che-kust.html?jwsource=cl

• FransJansen
Laatste adres (Bitola)was toch een rare manier van parkeren om te lossen.
ipv achteruit tegen een dok oid, zet hem maar direkt op de oprit.
Mij hoor je niet klagen ;)

Ben ook weer blij dat de Scania terug is van de spuiter :+
Zo`n oude DAF is wel leuk maar je mist toch de PK`s

FransJansen schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:03:
Laatste adres was toch een rare manier van parkeren om te lossen.
ipv achteruit tegen een dok oid, zet hem maar direkt op de oprit.
Mij hoor je niet klagen ;)
[Afbeelding]

Ben ook weer blij dat de Scania terug is van de spuiter :+
Zo`n oude DAF is wel leuk maar je mist toch de PK`s
[Afbeelding]
Mooie skin. Heb je die zelf gemaakt?

• FransJansen
CyberCow schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

Mooie skin. Heb je die zelf gemaakt?
Wel mee bezig geweest. Maar ik vond deze in de steam workshop. Kleur van de skin is te wijzigen. Origineel was rood.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1739902111

FransJansen wijzigde deze reactie 25-08-2019 09:38 (26%)

• Mikoe
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 07:47
Flamingpie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Tip of the day: TrackIR. Daarmee kan je gewoon rondkijken! Ik ben een van origine een flightsimmer en gebruik TrackIR al jaren en jaren: ik was dan ook heel blij toen ik ontdekte dat ETS/ATS de TrackIR ondersteunen! Ik zou echt absoluut niet zonder willen rijden (en vliegen).

Nadeel: het is niet bepaald gratis... Er zijn wel goedkopere alternatieven (of dingen die je zelf in elkaar kan knutselen) maar voor mij is de originele TrackIR echt de beste. Ik gebruik de Track Clip Pro met de Track IR: je zit dan wel met een (klein en licht) 'gesnoerd' device op je hoofd (in mijn geval een koptelefoon die ik sowieso altijd draag achter mijn PC) maar het werkt het beste.

Het is echt ideaal. Je kijkt naar links, naar rechts, naar achteren, werpt even een blik in de spiegel, etc. en dat alles 'zoals in het echt'. Het kostte mij 5 minuten om aan te wennen en 'that was it'. Het wennen zit er even in dat je met je hoofd naar links gaat om links te kijken maar dat je met je ogen wel op het scherm gericht moet blijven. Klinkt vreemd maar echt, het voelt het gewoon en natuurlijk na een paar minuten. Vind ik dan. Tot zover mijn uitgebreide tip of the day. ;)

Hier kan je het ding in werking zien (deze video heeft wat meer uitleg dan in game beelden maar er zijn genoeg video's met TrackIR in ETS/ATS te vinden). (De in game footage begint rond 2:00 minuten: kort maar duidelijk).

[YouTube: Track IR - Head Tracking Gadget - Overview and Shown in ETS2 and BF3]
Ik heb de TrackIR ook net besteld. Had een week of 6 geleden dat ding van Tobii besteld. Werkte 1 keer perfect en daarna werkte hij niet meer. Viel elke keer uit en moest toen het programma van Tobii afsluiten en weer opstarten. In ets2 had ik de instellingen perfect staan (eye tracking had ik uitgezet want dat werkt gewoon niet met een bril, al zeiden ze dat dat wel gewoon moest werken). Maar toen ik een week later het spel weer opstartte, werkte Tobii niet meer. Alles geprobeerd. Programma en drivers verwijderd, bestanden van Tobii verwijderd in de mappen van ets2. Toen bij ats alles ingesteld en ook daar werkte hij niet meer. In fs19 heeft hij ook alleen de eerste keer goed gewerkt, want de 2de keer stond hij niet meer bij de instellingen. Hier ook contact over gehad met Tobii, maar die konden mij niet verder helpen en wisten ook niet waar het aan lag. Dus ik heb net de TrackIR besteld. Wel in de US, want zelfs met verzendkosten was hij nog 20 euro goedkoper dan hier in Nederland. Je moet hiervoor wel een creditcard hebben. Duurt nog wel een week of 2 voor dat ie binnen is, maar hij zal het beter doen dan Tobii haha.

• MsG
  • Laatst online: 10:45

MsG

Forumzwerver

Mikoe schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:48:
[...]

Ik heb de TrackIR ook net besteld. Had een week of 6 geleden dat ding van Tobii besteld. Werkte 1 keer perfect en daarna werkte hij niet meer. Viel elke keer uit en moest toen het programma van Tobii afsluiten en weer opstarten. In ets2 had ik de instellingen perfect staan (eye tracking had ik uitgezet want dat werkt gewoon niet met een bril, al zeiden ze dat dat wel gewoon moest werken). Maar toen ik een week later het spel weer opstartte, werkte Tobii niet meer. Alles geprobeerd. Programma en drivers verwijderd, bestanden van Tobii verwijderd in de mappen van ets2. Toen bij ats alles ingesteld en ook daar werkte hij niet meer. In fs19 heeft hij ook alleen de eerste keer goed gewerkt, want de 2de keer stond hij niet meer bij de instellingen. Hier ook contact over gehad met Tobii, maar die konden mij niet verder helpen en wisten ook niet waar het aan lag. Dus ik heb net de TrackIR besteld. Wel in de US, want zelfs met verzendkosten was hij nog 20 euro goedkoper dan hier in Nederland. Je moet hiervoor wel een creditcard hebben. Duurt nog wel een week of 2 voor dat ie binnen is, maar hij zal het beter doen dan Tobii haha.
Mocht je het ook wat lijken, maar 200,- wat te veel vinden voor 3 ledjes en een camera'tje? Kijk dan eens hier rond :) (Het TrackIR-alternatieventopic)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-09 21:11
Gisteren nog een stream opgepikt van een Nederlandse Trucker (Dylan, 22 jaar) die zijn ritten af en toe streamt: https://www.twitch.tv/Trucker_Dylan (hij streamt nu in een electrische DAF :) )

Was wel leuk om te zien, real life ETS2 :)

Nice Guy Eddie wijzigde deze reactie 26-08-2019 19:38 (9%)

World of Trucks

• Motaro

Motaro

vraag wat is besten plek voor mods die Other heten in load order ? heb mod met truck items

wand ik word gek van die dashboard + GPS niet werkt en ben aan zoeken waar nu aan ligt

ritje hout ( 32T ) van amsterdam > Kouvola ( FIN ) ( alleen bulbar moet nog verander nu zit kentekenplaat voor LED bar )

Motaro wijzigde deze reactie 29-08-2019 10:24 (96%)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

wie van jullie heb zijn vrachtauto even neer gelegd in Goes

https://www.nu.nl/275767/...p-marktplein-in-goes.html

• Motaro

Motaro

die zal zekere net voor eerst keer physics mod gebruikt hebben ;)

Motaro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

die zal zekere net voor eerst keer physics mod gebruikt hebben ;)
ja dat zal het wezen :D weet nu ook dat die iets rustiger aan het stuur moet draaien :D

ravw wijzigde deze reactie 28-08-2019 23:03 (13%)

Ik gok dat ie een rioolput open zag staan en dacht, "daar leg ik 'm ff neer, kan ik mijn lading daar mooi in kieperen"

@Motaro toffe trailer, linkje?

FastFred wijzigde deze reactie 29-08-2019 09:45 (4%)

• Motaro

Motaro

FastFred schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Ik gok dat ie een rioolput open zag staan en dacht, "daar leg ik 'm ff neer, kan ik mijn lading daar mooi in kieperen"

@Motaro toffe trailer, linkje?
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1362625920 :)

link naar echt fotos van real trailer
https://hiveminer.com/Tags/expo%2Cflorestal/Timeline

Motaro wijzigde deze reactie 29-08-2019 10:29 (12%)

Gaaf ding! Ben 'm tijdens een backpack tocht in Zweden een paar weken terug ook tegen gekomen

FastFred wijzigde deze reactie 29-08-2019 10:37 (5%)

Snap niet hoe dat die man het voor elkaar krijgt om op een marktplein de vrachtwagen op de kant te gooien. Helaas zit Goes niet in ETS2 of ProMods misschien een idee voor de volgende versie zodat we dat kunnen gaan oefenen.

@FastFred Volgens mij ben jij iemand die alle vrachtwagens waar ook ter wereld goed gaat bekijken. Betrap mij daar vaak op op de snelweg om vanaf de zijkant te zien wat voor merk het is en regelmatig zit ik er gewoon naast. Alleen de MAN die herken ik natuurlijk wel. Het lijkt op de foto je wel in een mooie omgeving bent geweest.
hahah, guilty as charged :9

We zijn met scouting naar Zweden geweest, de jongen die naast mij zat (ik heb gereden naar Zweden, 1150km) speelt ook veel ETS2. Zowat de hele rit geluld over vrachtwagens en wedstrijdje doen wie een vrachtwagen het snelst herkende als we er een inhaalden. Heerlijk. En ons vergapen aan de vele dikke Volvo's en Scania's in Denemarken en Zweden (zijn via de brug geweest, dus bij Hamburg door de haven en de Elbetunnel. In Denemarken via Kolding, Odense, Kopenhagen, Malmö)

Na zo'n lange rit kruip ik thuis ook meteen weer achter het virtuele stuur, dan heb ik zoveel vrachtwagens op de weg en bij rustplaatsen gezien dan wil ik zelf ook weer trucken :D

Nog een foto gevonden van de voorzijde van die vrachtwagen, dat grindpad was iets van 7km lang. Hij kwam ons eerst leeg tegemoet rijden, aan het eind van het pad was blijkbaar plek om te draaien, want even later kwam hij ons weer inhalen om hier hout te laden.

FastFred wijzigde deze reactie 29-08-2019 13:24 (38%)

FastFred schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:17:
hahah, guilty as charged :9

We zijn met scouting naar Zweden geweest, de jongen die naast mij zat (ik heb gereden naar Zweden, 1150km) speelt ook veel ETS2. Zowat de hele rit geluld over vrachtwagens en wedstrijdje doen wie een vrachtwagen het snelst herkende als we er een inhaalden. Heerlijk. En ons vergapen aan de vele dikke Volvo's en Scania's in Denemarken en Zweden (zijn via de brug geweest, dus bij Hamburg door de haven en de Elbetunnel. In Denemarken via Kolding, Odense, Kopenhagen, Malmö)

Na zo'n lange rit kruip ik thuis ook meteen weer achter het virtuele stuur, dan heb ik zoveel vrachtwagens op de weg en bij rustplaatsen gezien dan wil ik zelf ook weer trucken :D

Nog een foto gevonden van de voorzijde van die vrachtwagen, dat grindpad was iets van 7km lang. Hij kwam ons eerst leeg tegemoet rijden, aan het eind van het pad was blijkbaar plek om te draaien, want even later kwam hij ons weer inhalen om hier hout te laden.

[Afbeelding]
Ja zeer herkenbaar. Als ik een keer thuis ben op de zondagavond dan gaat eerst RTL transportwereld op de tv aan en daarna direct door naar de pc voor wat kilometers in ETS2.
CyberCow schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:12:
Snap niet hoe dat die man het voor elkaar krijgt om op een marktplein de vrachtwagen op de kant te gooien. Helaas zit Goes niet in ETS2 of ProMods misschien een idee voor de volgende versie zodat we dat kunnen gaan oefenen.
Ik zie al een prestatie in stream aankomen , leg je vrachtauto neer op het grote plein in Goes :D O+

CyberCow schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:12:
Het lijkt op de foto je wel in een mooie omgeving bent geweest.
offtopic:
Zweden is alleen maar mooi, vriendelijk volkje, nagenoeg allemaal spreken ze vloeiend Engels, het is er ongewoon prachtig en rustig, er is op de meest afgelegen plekken gewoon volle bak 4G en als je dorst hebt kun je op de meeste plekken gewoon oppervlakte water drinken d:)b

Als ik er niet ga wonen wil ik er op zijn minst ooit een vakantiehuisje

FastFred wijzigde deze reactie 29-08-2019 16:33 (15%)

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:28
Naja, in ‘s-Hertogenbosch maakte Ruben gisteren van zijn bakwagen een cabrio.

Hij had niet zo’n beste dag. Wellicht kunnen we er een event van maken (en we noemen het Waberers)

• psychodude
TWCRay schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:07:
Naja, in ‘s-Hertogenbosch maakte Ruben gisteren van zijn bakwagen een cabrio.

Hij had niet zo’n beste dag. Wellicht kunnen we er een event van maken (en we noemen het Waberers)
Wat ik nooit zo goed snap is waarom niet gewoon een op truckers aangepaste GPS waar je je hoogte invoert en zodra je je op een weg begeeft waar je je dak eraf gaat rijden, dat ding aangeeft om om te keren. Als je nagaat hoeveel trucks op jaarbasis in Nederland dit wel niet doen, kan mij niet voorstellen dat dit qua kosten niet in de papieren gaat lopen.

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Nu na meer als 400 uur ETS2 toch eens aan het rondkijken voor een stuurtje. Hier al aardig wat gelezen betreft dit onderwerp. Zit alleen te twijfelen tussen een Thrustmaster T150 RS Pro of een G29 of misschien doorsparen voor een T300 RS GT?

Door alle informatie zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ga er vooral ETS2 en F1 spellen mee spelen.

• psychodude
Uiteindelijk is het met name een kwestie van budget, wat ben je bereid uit te geven. Ik heb zelf een T300. Fijn stuur. Maar of de meerprijs het waard is voor als belangrijkste verschillen de volledige belt drive en betere force feedback, is persoonlijk. Het is niet alsof je niet kunt spelen met een T150.
Hengbers_92 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:38:
Nu na meer als 400 uur ETS2 toch eens aan het rondkijken voor een stuurtje. Hier al aardig wat gelezen betreft dit onderwerp. Zit alleen te twijfelen tussen een Thrustmaster T150 RS Pro of een G29 of misschien doorsparen voor een T300 RS GT?

Door alle informatie zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ga er vooral ETS2 en F1 spellen mee spelen.
De T300 heeft shifters die niet met je stuur meedraaien. Dat is niet realistisch voor de F1. Zelf moet ik ook een nieuw stuur want mijn G27 doen niet altijd de knoppen het meer. Ik zou daar ook rekening mee houden.

• psychodude
CyberCow schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:24:
[...]

De T300 heeft shifters die niet met je stuur meedraaien. Dat is niet realistisch voor de F1. Zelf moet ik ook een nieuw stuur want mijn G27 doen niet altijd de knoppen het meer. Ik zou daar ook rekening mee houden.
Ik heb T300 met ferrari stuur, daar draaien de shifters wel mee.
@CyberCow bij mijn T300RS (voor simracing/F1, voor ETS2 heb ik een G25) draaien de shifter pedals gewoon mee hoor ;)

Volgens mij ben je in de war met de T500, want daar draaien ze niet mee volgens mij.

FastFred wijzigde deze reactie 30-08-2019 08:16 (27%)

• Motaro

Motaro

FastFred schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:15:
@CyberCow bij mijn T300RS (voor simracing/F1, voor ETS2 heb ik een G25) draaien de shifter pedals gewoon mee hoor ;)

Volgens mij ben je in de war met de T500, want daar draaien ze niet mee volgens mij.
dacht met T300 ook kan alleen je moet hem dan open maken er zit wel iets voor in om dit mogelijk te maken. keer in YouTube review gezien die elke stuur open maakt

Edit:

gevonden is maar 50min review haha ( je ziet draadje op 14:40 )
YouTube: Thrustmaster T300RS GT Review

Motaro wijzigde deze reactie 30-08-2019 10:26 (15%)

Ik heb het even nagekeken en het klopt dat ik mij vergist had met de T500. Mijn excuus voor de foute informatie.
:-)

Euro Truck Simulator 2 - Actros Tuning Pack binnen kort verkrijgbaar op steam

https://store.steampowere...or_2__Actros_Tuning_Pack/

_/-\o_

kom maar op met die nieuwe DLC's en nieuwe spullen voor ETS2 en ATS :D

of zijn jullie het daar niet meer eens :D :P

ravw wijzigde deze reactie 30-08-2019 14:46 (25%)

FastFred schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:02:
Ik vind de Actros alleen geen bal aan, de oude en de nieuwe niet :P
ik ben ook geen Fan van Mercedes maar goed nieuwe dingen voor ETS2 en ATS zijn altijd welkom

• FransJansen
De meeste van die tuningpacks zijn al gemaakt door indviduelen en staan in de steam workshop of zijn in de diverse mod shops te downloaden 8)

Waar ik eigenlijk op zit te wachten is dat je in een rit op meerdere plaatsen lading kan ophalen en afleveren.
Laden in Rotterdam, pallet of 4 erbij in Dusseldorf en dan door naar Milaan of zo. _/-\o_

FransJansen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:36:
De meeste van die tuningpacks zijn al gemaakt door indviduelen en staan in de steam workshop of zijn in de diverse mod shops te downloaden 8)

Waar ik eigenlijk op zit te wachten is dat je in een rit op meerdere plaatsen lading kan ophalen en afleveren.
Laden in Rotterdam, pallet of 4 erbij in Dusseldorf en dan door naar Milaan of zo. _/-\o_
ja dat had ik ook al een keer geschreven , dat zou erg mooi wezen of gewoon 1 aanbieder met twee verschillende afleveringen , dus beginnen in Rotterdan , rijden naar hamburg voor de eerste lading en dan door naar stockholm voor de tweede helft af te leveren

maar dit zou dan wel alleen kunnen met eigen trailer

en ik vind ook , als je begint met ETS 2 of ATS dat je wel een soort van driver school moet doen zo dat je leer met de vracht auto om te gaan , en zelfs een soort van examen moet afleggen
maakt de instap wel een stuk leuker ...

maar nu heb je een truck en zoek het maar uit rijden maar van a naar b ( dus en beetje op zijn oostbloks )
zo je weet hoe je moet sturen en gas geven dus nu wegwezen :D

• FransJansen
De toekomst??

Kunnen we gewoon thuis blijven en toch een ritje oostblok doen _/-\o_ _/-\o_

Alleen maar niet hopen dat je neefje langs komt en denkt dat is nice :-)

even carmagendon spelen :-) of GTA .... niet in de gaten hebben dat dit een reallife truck is

maar zo zou ik ook wel een kantoorbaan willen hebben ;-)

in je functie omschrijving hebben staan truckdriver , en dan tegen je vrouw zeggen dat je elke dag naar het kantoor moet :9

ga dat maar eens uit leggen als je zegt dat je weer even 2 a 3 weken van huis moet zijn om op kantoor te moeten werken >:)

of thuis de hele dag achter de pc zitten en dan steeds je vrouw maar horen schreeuwen , kap nou eens met die pc games spelen , geef mij nu ook eens aandacht , nee schat gaat niet , ik ben aan het werk :9~ _/-\o_

ravw wijzigde deze reactie 30-08-2019 19:04 (64%)

• psychodude
FransJansen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:09:
De toekomst??

Kunnen we gewoon thuis blijven en toch een ritje oostblok doen _/-\o_ _/-\o_

[YouTube: Voysys Teleoperation]
Zo'n dome lijkt mij ook voor gaming wel wat :9. Nog een stapje verder dan mijn huidige super ultra-wide :p.

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

ravw schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:59:
Alleen maar niet hopen dat je neefje langs komt en denkt dat is nice :-)

even carmagendon spelen :-) of GTA .... niet in de gaten hebben dat dit een reallife truck is

maar zo zou ik ook wel een kantoorbaan willen hebben ;-)

in je functie omschrijving hebben staan truckdriver , en dan tegen je vrouw zeggen dat je elke dag naar het kantoor moet :9

ga dat maar eens uit leggen als je zegt dat je weer even 2 a 3 weken van huis moet zijn om op kantoor te moeten werken >:)

of thuis de hele dag achter de pc zitten en dan steeds je vrouw maar horen schreeuwen , kap nou eens met die pc games spelen , geef mij nu ook eens aandacht , nee schat gaat niet , ik ben aan het werk :9~ _/-\o_
Dat moet je in calculeren. Als chauffeur heb je ook verplicht pauzes en dan kan je vrouw aandacht krijgen haha

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Motaro

Motaro

vraag weet iemand hoe kan ik Def bestand uploaden ? heb paar mods op mijn truck en skin maker van mijn skin moet def bestanden hebben van die mods zo hij skin aan kan passen voor mijn

maar hoe upload ik die ?

• TWCRay
Woho! Na een tijdje niet gegamed te hebben, heb ik afgelopen weekend de PC weer es aangeslingerd, gisteren de mods gedownload... nog effe naar het laadscherm kijken en karren maar :*)
Motaro schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:47:
vraag weet iemand hoe kan ik Def bestand uploaden ? heb paar mods op mijn truck en skin maker van mijn skin moet def bestanden hebben van die mods zo hij skin aan kan passen voor mijn

maar hoe upload ik die ?
Ik gebruik al jaren yousendit.com voor bestanden te delen. Is tevens gratis als je niet teveel en te grote bestanden deelt. Maar met een def bestand lijkt mij dit niet aan de orde.

Als dit niet mag zeggen omdat overkomt als reclame maken verwijder mijn bericht maar. Liefst geen ban. Heb ook geen belangen bij yousendit.com
TWCRay schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:05:
Woho! Na een tijdje niet gegamed te hebben, heb ik afgelopen weekend de PC weer es aangeslingerd, gisteren de mods gedownload... nog effe naar het laadscherm kijken en karren maar :*)
Heerlijk nu het weer ook minder aan het worden is. Welke map mods gebruik je als vragen mag?

CyberCow wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:11 (23%)

• Motaro

Motaro

CyberCow schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:10:
[...]

Ik gebruik al jaren yousendit.com voor bestanden te delen. Is tevens gratis als je niet teveel en te grote bestanden deelt. Maar met een def bestand lijkt mij dit niet aan de orde.

Als dit niet mag zeggen omdat overkomt als reclame maken verwijder mijn bericht maar. Liefst geen ban. Heb ook geen belangen bij yousendit.com
oke bedankt

• TWCRay
@CyberCow alleen pro-mods. Voorheen ook Rusmap, maar ik was het updaten na een update beu, dus nu alleen pro-mods.

Alleen een klein probleem, lijkt erop dat mijn USB-poorten de geest aan het geven zijn, stuur viel opeens uit. Hetzelfde had ik gisteren met mijn tb en muis... mag ook wel, pc is ruim 8 jaar oud nu. Mooie reden om na de verbouwing een nieuwe PC aan te schaffen :9
TWCRay schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:08:
@CyberCow alleen pro-mods. Voorheen ook Rusmap, maar ik was het updaten na een update beu, dus nu alleen pro-mods.

Alleen een klein probleem, lijkt erop dat mijn USB-poorten de geest aan het geven zijn, stuur viel opeens uit. Hetzelfde had ik gisteren met mijn tb en muis... mag ook wel, pc is ruim 8 jaar oud nu. Mooie reden om na de verbouwing een nieuwe PC aan te schaffen :9
Ooit ook eens gehad met usb poorten na een verbouwing maar was stof. Busje perslucht doorheen jagen en weer door. Mijn pc is ook 8 jaar oud maar zeker sinds dx11 ondersteuning gaat alles maximaal bij ETS2. Heb een i7 2600 16gb ram en een later geplaatste gtx970 erin hangen en gaat nog steeds perfect.

Het updaten is wel een draak. Maar ben echt blij met mijn map. ProMods, RusMap, Great steppe, Southern Region, Russia Open Spaces en ProMods add on Middle East. Heerlijk ritten van 10.000km. Helaas laatste weken geen tijd gehad maar het blijft knagen. Het is eens in de zoveel tijd je maps updaten en bij een nieuwe versie een tijdje op de oude blijven totdat alles gereed is gemaakt.

CyberCow wijzigde deze reactie 03-09-2019 21:20 (19%)

• TWCRay
Probleem is dat de verbouwing nog niet is begonnen..

Maar, goede tip, zal ze es schoonspuiten
Helaas is mijn G27 ook niet meer nieuw en de knoppen en flippers werken niet meer altijd. Een keer na laten kijken. En anders maar een nieuwe kopen. Weet iemand of de schakelpook van de G27 ook werkt op de G290?
het is de laatste tijd wel erg stil bij de makers van ETS2 en ATS ..... hebben ze geen zin om geld te krijgen of verrassen ze ons straks met een zooi DLC en mooie updates :D :D :D

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-09 23:58
ravw schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:35:
het is de laatste tijd wel erg stil bij de makers van ETS2 en ATS ..... hebben ze geen zin om geld te krijgen of verrassen ze ons straks met een zooi DLC en mooie updates :D :D :D
Het was natuurlijk ook vakantieperiode en ze zijn nog bezig met Road to the black sea. Ook heb je zelf nog een paar dagen terug de update gegeven over de Actros :+
mamorunl schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:33:
[...]

Het was natuurlijk ook vakantieperiode en ze zijn nog bezig met Road to the black sea. Ook heb je zelf nog een paar dagen terug de update gegeven over de Actros :+
jeps zit eigenlijk op Utah te wachten dus als je nu eens wat tussen door uit brengen om ons even zoet te houden O+

• Mikoe
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 07:47
CyberCow schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:29:
Helaas is mijn G27 ook niet meer nieuw en de knoppen en flippers werken niet meer altijd. Een keer na laten kijken. En anders maar een nieuwe kopen. Weet iemand of de schakelpook van de G27 ook werkt op de G290?
Denk dat je dan zoiets moet hebben. Ben zelf ook afgelopen weekend weer eens begonnen. Hoop mods weggedaan en een aantal gehouden en geupdate. Ook met ats weer ff aan de slag gegaan. Was weer ff geleden haha.

• strider1007
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:09
Hmm....

Steam meldt dat ETS2 'qeued for update' staat..

Ben benieuwd..

En hou mijn hart vast dat niet alle mods zo dadelijk weer een versie achter lopen..

• Carfanatic
  • Laatst online: 17-09 17:08
Het ziet er allemaal niet erg waarheidsgetrouw uit. Ik had toch liever een overeenkomst met bijvoorbeeld Kelsa of Lightfix gezien.
Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True