Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 704257

Topicstarter
Ik zoek een?
Een HDD Caddy voor een SSD die ik in een DVD-Drive van een Asus X555LA-DM1677T wil zetten.
Ik dacht zelf aan de Crucial BX100-120GB of de Kingston SSDNow V300-120GB. (welke raden jullie aan)
En dan hiervoor nog een Caddy.

Wat is je budget?
Ik zie op internet Caddy's staan maar die zijn vaak tussen de 20-30> euro
Dit vind ik zeer veel geld waardoor ik het budget van mijn laptop incl. SSD extra kosten met ongeveer €100,- moet opschroeven.

Weet iemand waar je goedkoop en betrouwbaar een caddy kan kopen, hoeft niet persé online.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de bovengenoemde SSD's en Laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:44
Je zou de pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB SSD uitvoeringen kunnen nemen, maar die lijkt niet meer te koop.

Anders even zoeken op Amazon of eBay.
http://www.amazon.co.uk/s...%203.5%20notebook%20caddy
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=2.5+3.5+laptop+caddy

Je kan ook proberen de HDD in je laptop te vervangen.
HDD vervangen van nieuwe laptop advies nodig
Laptop HDD vervangen
Vervangen HDD door SSD Asus laptop.
Laptop HDD vervangen door SSD
Laptop upgraden: hdd -> ssd

[ Voor 97% gewijzigd door Ketho op 31-10-2015 23:35 . Reden: dacht eerst dat TS 2.5" naar 3.5" bedoelde ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 21:17
Wat BitterbaINL zoekt is een 2.5 inch HDD caddy om in zijn laptop te steken.
Geen 2.5 inch naar 3.5 inch adapter (voor in een desktop) :+

Die caddy's zijn specifiek voor dat model of voor een range van modellen. Je hebt uberhaupt al geluk dat er voor jouw laptop een HDD caddy te vinden is ! Wat je kan overwegen is om i.p.v. de SSD in een caddy te zetten de HDD die nu in jouw laptop zit te vervangen door een SSD. Als je graag de extra opslag wil houden maar een Caddy vind je te duur dat zou je een 2.5 inch USB harddisk behuizing op ebay kunnen kopen, die zijn maar een paar euro. Maar dan zit de HDD niet in de laptop helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
peterpv schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:35:
Ja, had het net al door en heb het ook ge-edit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zou ik deze http://www.amazon.co.uk/g...ID=518xbpDAtZL&ref=plSrch in de dvd-drive kunnen stoppen met een SSD, waarbij ik mijn HDD kan behouden.
peterpv schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:35:

Die caddy's zijn specifiek voor dat model of voor een range van modellen. Je hebt uberhaupt al geluk dat er voor jouw laptop een HDD caddy te vinden is ! Wat je kan overwegen is om i.p.v. de SSD in een caddy te zetten de HDD die nu in jouw laptop zit te vervangen door een SSD. Als je graag de extra opslag wil houden maar een Caddy vind je te duur dat zou je een 2.5 inch USB harddisk behuizing op ebay kunnen kopen, die zijn maar een paar euro. Maar dan zit de HDD niet in de laptop helaas.
Ik moet de laptop bijna elke dag meenemen dus dat is eigenlijk geen optie.
Ook de HDD vervangen voor een SSD is nogal duur (SSD kopen met groot geheugen)
Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Anoniem: 704257 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:20:
Dus als ik het goed begrijp zou ik deze http://www.amazon.co.uk/g...ID=518xbpDAtZL&ref=plSrch in de dvd-drive kunnen stoppen met een SSD, waarbij ik mijn HDD kan behouden.
Het is lastig om zeker te weten of dat gaat passen en of het dan wel doenlijk is de DVD-drive van jouw laptop eruit te schroeven. Er zijn geen reviews van die caddy te vinden :-(
Anoniem: 704257 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:20:
Ik moet de laptop bijna elke dag meenemen dus dat is eigenlijk geen optie.
Ook de HDD vervangen voor een SSD is nogal duur (SSD kopen met groot geheugen)
Een SSD is nou eenmaal duur en je zult er toch eentje moeten nemen als je het in die caddy stopt.
Dan kan je net zo goed die HDD vervangen, tenzij je echt die volledige 500GB aan ruimte nodig hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 120GB€ 61,50€ 61,50
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Importeer producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ketho schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:34:
[...]

Het is lastig om zeker te weten of dat gaat passen en of het dan wel doenlijk is de DVD-drive van jouw laptop eruit te schroeven. Er zijn geen reviews van die caddy te vinden :-(

[...]

Een SSD is nou eenmaal duur en je zult er toch eentje moeten nemen als je het in die caddy stopt.
Dan kan je net zo goed die HDD vervangen, tenzij je echt die volledige 500GB aan ruimte nodig hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 120GB€ 61,50€ 61,50
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Importeer producten
Ik wil echt de SSD als 2e schijf erbij hebben ja.
Wat ik wel weet is dat mijn DVD-drive er makkelijk uit te halen is en te vervangen voor een caddy.
Enige vraag is dus of die past..

[UPDATE]
Of is een laptop met een SSD-cache ook gelijkwaardig aan een aparte SSD-schijf.
Dus wat is een SSD-cache eigenlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 704257 op 01-11-2015 09:59 . Reden: [UPDATE] ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 21:17
[...]
Ik wil echt de SSD als 2e schijf erbij hebben ja.
Was je dan niet van plan om Windows op die SSD te zetten ? Dat versnelt je laptop juist flink.
Wat ik wel weet is dat mijn DVD-drive er makkelijk uit te halen is en te vervangen voor een caddy.
Enige vraag is dus of die past..
Als die Caddy specifiek voor jouw model laptop bedoeld is: JA :9
Als jouw model laptop niet genoemd wordt: waarschijnlijk niet :'(
Of is een laptop met een SSD-cache ook gelijkwaardig aan een aparte SSD-schijf.
Dus wat is een SSD-cache eigenlijk
Er zijn verschillende mogelijkheden:
1) sommige laptops hebben een kleine ingebouwde SSD (van bv 32 GB) waar alleen windows op past. Er zit dan ook nog een aparte HDD in de laptop.
2) Een andere optie is een "hybride" HDD, dat is een HDD met een nog kleinere (caching) SSD in de HDD ingebouwd. De bestanden die je vaak gebruikt komen dan uit die SSD.

Volgens mij is een echte SSD het snelste dan 1) en dan 2)

Wat een caddy betreft, had je deze al gezien ? Jouw model laptop staat alleen in de titel maar wat je kunt doen is kijken of de DVD drive die je er nu in hebt zitten in het lijstje onderaan de pagina staat. Eventueel kun je de verkoper een berichtje sturen en vragen of hij iets heeft wat past. Voor die 8 Euro het proberen waard :9

[ Voor 19% gewijzigd door peterpv op 01-11-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
peterpv schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:43:
[...]

Was je dan niet van plan om Windows op die SSD te zetten ? Dat versnelt je laptop juist flink.

[...]

Als die Caddy specifiek voor jouw model laptop bedoeld is: JA :9
Als jouw model laptop niet genoemd wordt: waarschijnlijk niet :'(

[...]

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1) sommige laptops hebben een kleine ingebouwde SSD (van bv 32 GB) waar alleen windows op past. Er zit dan ook nog een aparte HDD in de laptop.
2) Een andere optie is een "hybride" HDD, dat is een HDD met een nog kleinere (caching) SSD in de HDD ingebouwd. De bestanden die je vaak gebruikt komen dan uit die SSD.

Volgens mij is een echte SSD het snelste dan 1) en dan 2)

Wat een caddy betreft, had je deze al gezien ? Jouw model laptop staat alleen in de titel maar wat je kunt doen is kijken of de DVD drive die je er nu in hebt zitten in het lijstje onderaan de pagina staat. Eventueel kun je de verkoper een berichtje sturen en vragen of hij iets heeft wat past. Voor die 8 Euro het proberen waard :9
Bedankt, ik ga deze opties even uitzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Dat HDD caddy's specifiek zijn voor één of een paar modellen is onzin. Denk er even bij na, laptop DVD drives hebben universeel dezelfde vorm, dan heeft de HDD caddy ook dezelfde vorm. Het enige wat verschilt is het frontje om de DVD drive / HDD caddy te laten aansluiten bij de behuizing van de laptop, maar het is zelfs bij "officiële" caddy's toch de bedoeling dat je het frontje van de DVD drive afhaalt en op de caddy plaatst. Als je meer dan €20 betaalt voor een caddy die zogezegd specifiek voor jouw laptop is gemaakt, word je eigenlijk opgelicht.

Er is wel verschil in caddy's die 12.7mm of 9.5mm dik zijn. Ik zou om hier zeker van te zijn de caddy pas bestellen als je de laptop al hebt, dan kun je eens meten hoe dik de DVD drive is.

Nog één ding, het is zeer aan te raden dat je de HDD uit je laptop haalt, daar je SSD monteert, en de HDD in de caddy monteert. De reden daarvoor is dat de poort van de HDD tegenwoordig meestal wel SATA3 is, maar de poort voor de DVD drive is soms nog SATA 1 (of 2). Dat limiteert de snelheid van een SSD omdat die presteert op de limieten van SATA 3. Voor een HDD is snelheid niet zo kritisch, dus zet die dan maar daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
MacPoedel schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:26:

Nog één ding, het is zeer aan te raden dat je de HDD uit je laptop haalt, daar je SSD monteert, en de HDD in de caddy monteert. De reden daarvoor is dat de poort van de HDD tegenwoordig meestal wel SATA3 is, maar de poort voor de DVD drive is soms nog SATA 1 (of 2). Dat limiteert de snelheid van een SSD omdat die presteert op de limieten van SATA 3. Voor een HDD is snelheid niet zo kritisch, dus zet die dan maar daar.
Nou, niet altijd hoor. Ik heb hier een nieuwe lenovo B50 (toch geen klein merk) maar de ssd op de hdd plek werkt toch echt op sata2.
Als ze een dubbeltje op de productie kosten kunnen besparen, dan doen ze het. En bij laptops wordt zelden aangegeven of de aansluiting sata2 of 3 heeft.
Pagina: 1