Vervangen HDD door SSD Asus laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent v dijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2023
Beste lezers,

Voor mijn studie HBO netwerkbeheerder, zoek ik voor volgend jaar een nieuwe laptop rond de 700 euro. En de volgende laptop leek mij een goede keuze, namelijk de : Asus R556LB-DM268H door de processor, resolutie en ram.

Ik loop alleen tegen een probleem aan. Ik wil graag een laptop met SSD. Bij veel laptops kan je simpelweg de HDD vervangen door aan de onderkant een klepje eraf te schroeven, denk bijvoorbeeld aan het type hp probook 450 g2.

Nu weet ik dus niet of dit bij dit type het geval is, en hoe kom ik hier bij andere Asus laptops achter?
Als iemand nog goede tips heeft voor een laptop voor rond de 700 euro zijn deze ook welkom.

Ik ben van plan om hem enkel en alleen voor de studie te gebruiken, hij moet af en toe virtuele machines kunnen draaien.

Iedereen Alvast bedankt voor het lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door vincent v dijk op 17-08-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Deze laptop heeft niet de fijnste behuizing om zelf te knutselen maar als je een beetje handig bent is het wel te doen. Er zit geen klepje o.i.d. aan de onderkant. Als je de HDD wil vervangen moet je eerst het toetsenbord verwijderen en dat vanaf de bovenkant doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent v dijk
Opzich vind ik dit niet een groot probleem maar ik denk dat ik dan wel mijn garantie kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Misschien is deze uitvoering een optie? Zit al een SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent v dijk
Lijkt me een betere oplossing, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak kun je met behulp van www.hddcaddy.com ruimte maken voor een tweede HDD of SDD (mocht je de DVD speler niet nodig hebben). Dit is vaak ontzettend simpel en op de website staan filmpjes hoe het moet. Heb gezocht voor je op het model R556LB maar geeft geen resultaten weer. Voor vergelijkbare series verkopen ze wel de caddy (R556LA en R556LD). Wanneer je deze series googled kom je vaak op Duitse sites uit... maar de vraag of ze in Nederland te krijgen zijn.

Voor ongeveer 105-115 euro meer heb je 250GB SSD naast je HDD. Ik heb het idee dat het vaak goedkoper is om het er zelf in te zetten omdat SSD nog wat overpriced is. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop en ik vond vaak laptops met betere specs die een stuk goedkoper waren dan laptops met een SSD en mindere specs. Het is maar net wat je belangrijk vindt, als je geen zin hebt om moeite te lopen doen kan je ook gewoon de pricewatch gebruiken en hem op SSD onder de 700-800 euro zetten. Processors, resolutie kan je ook aanvinken, eigenlijk kan je aanvinken wat je maar wilt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 18:36 ]

Pagina: 1