HDD vervangen van nieuwe laptop advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben uiteindelijk op deze laptop gekomen: pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-14X
Het enige wat mij niet aanspreekt is de HDD die erin zit en die wil ik dus gaan vervangen door een SSD, maar aangezien ik er totaal geen verstand van hebt heb ik jullie hulp nodig.

Het gaat puur om de aanschaf van een SSD, ik laat de SSD erin zetten door mensen met verstand :p

nou heb ik deze SSD op het oog, vanwege de groot aantal positieve reacties erop :
Samsung 850 EVO 250 GB prijs 104,99 euro.

Maximale schrijfsnelheid
520 MB/s
Maximale leessnelheid
540 MB/s
SSD Controller
Samsung MGX (S4LN062X01)
Formaat harde schijf
2, 5 inch

pas deze SSD in de laptop? en moet ik eventueel er iets bij kopen voor het bevestigen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Het zou wel passen, deze komt dan ipv de 1TB HDD die er in zit.

Je weet wel dat er een Belgisch AZERTY toetsenbord op de laptop zit die je linkt?

[ Voor 40% gewijzigd door spank_mojoo op 01-10-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik die foto s zie ervan zit er een qwerty toetsenbord op.. heb ook meerdere reviews bekeken op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:40:
als ik die foto s zie ervan zit er een qwerty toetsenbord op.. heb ook meerdere reviews bekeken op youtube.
De foto's zijn altijd standaard foto's en die tonen bijna altijd een QWERTY toetsenbord aangezien dat het meest gebruikte is.

Het gaat hier echter wel echt om een AZERTY toetsenbord aangezien deze in België wordt aangeboden en wij hier gewoon dat gebruiken.

Als je dus een QWERTY wilt zul je een andere laptop moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepOneA
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
Idd, ComputerPirates geeft ook aan dat het over een Qwertz toetsenbord gaat:
Voorzien van een Belgisch azerty-toetsenbord
Die SSD past er wel in. Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om hem of dee SSD in de plaats van de optische schijf erin te zetten. Dan heb je nog een HDD caddy nodig (~10 euro)... Voordeel daarvan is dat je dan nog extra veel geheugen hebt. 256GB is immers niet heel veel (al is er mee te leven met wat moeite)...

[ Voor 54% gewijzigd door TepOneA op 01-10-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb meerdere post gemaakt in de zoektocht naar een laptop(weet niet hoe ik ze kan verwijderen, want wil niet de hele forum onder spammen)

Nou had ik een andere laptop in gedachten, maar aangezien ik een SSD wil hebben erin heb ik besloten om een laptop te laten samenstellen i.v.m. garantie.

dit is in mijn ogen de ideale laptop voor studie en films.

http://www.xnotebooks.nl/...ptop-notebook-hd4600.html

- 15.6" FULL HD ONTSPIEGELD IPS (1920 x 1080)INTEL HD4600 Graphics * Direct X11 *
- Intel Core i5 - 4200M - DUAL CORE (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
- Chills ( standaard gebruik zoals Internet, Office )
- 8GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 2 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE
- 250 GB SSD CRUCIAL MX200 Sata-600 READ: 555Mb/s - WRITE: 500Mb/s ( met TRIM Functie )
- Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps ) (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) groter bereik, stabieler en sneller !

Het heeft geen krachtige videokaart, maar dat is voor mij geen probleem, omdat het een studie/film laptop zal worden en aangezien ik al in bezit ben van een krachtige game computer.

hebben jullie ervaring met het merk Fusion? is dat een betrouwbaar merk?

Hopelijk zouden jullie mij kunnen helpen hierin.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepOneA
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
Je garantie hoeft niet te vervallen als je de HDD vervangt:
http://nl.hardware.info/f...rvalt-de-garantie.276563/

Persoonlijk heb ik een beetje een bij smaakje bij merken als XODD, Xnotebooks ed...

[ Voor 22% gewijzigd door TepOneA op 01-10-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand die ervaring heeft met Xnotebooks? of me een andere laptop zou kunnen aanraden met ongeveer vergelijkbare specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Dat is bij Toshiba niet het geval. Heb een tijdje terug daarover een vraag gestuurd via mail en kreeg dit als antwoord:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht aan Toshiba.

Het zelfstandig vervangen en/of bijplaatsen van interne hardware, welke niet standaard door Toshiba Information Systems Benelux op de laptop wordt geleverd, wordt -ondanks goede ervaringen in de praktijk- niet door Toshiba ondersteund en/of gegarandeerd.
Wij kunnen daardoor helaas geen uitspraken doen over de door u genoemde uitbreiding.

Graag informeren wij u over het feit dat de garantie komt te vervallen wanneer er zelfstandig interne hardware wordt vervangen of bijgeplaatst.
Mocht u verdere vragen hebben omtrent de garantie kunt u contact opnemen met onze technische helpdesk.
Zij zijn uitsluitend telefonisch bereikbaar:

0900 - 1000 100, optie 2 in het keuzemenu

Met vriendelijke groet,

Toshiba Contact Center
Toshiba Product Information
Ik heb het zelf wel gewoon gedaan en er zit bij mij dus nu ook een SSD in mijn Toshiba laptop. Mocht er nu iets kapot gaan dan doe ik gewoon de HDD er weer in 8)7
Pagina: 1