[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Obelink schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:13:
Dat laatste is al meer dan mij gelukt is. Ik heb het ook geprobeerd zonder user/pass op te geven, dan zou daar naar gevraagd moeten worden. Maar ook dan krijg ik nog niet eens een verbinding, alleen de help.
Ik heb zelf het idee dat het wel aan fusedav ligt, want als ik met een andere (windows) PC verbinding maakt werkt het wel.

Kan je anders je commandline eens posten? Het kan op zich geen kwaad (denk ik) maar ik zou dan wel even je account vervangen en vanzelfsprekend het password al helemaal niet erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik zit nu niet achter de betreffende Mint PC maar ik heb het zo willen doen:
fusedav -u obelink -p password https://obelink.stackstorage.com/remote.php/webdav stackdisk (geanonimiseerd)

Er gaat me een lichtje branden nu ik dit zo neerschrijf, ik had natuurlijk
davs://obelink.stackstorage.com/remote.php/webdav
moeten gebruiken. Onder W10 gebruik ik netdrive voor webdav en die maakt verbinding met https://
Op dit moment kan ik het niet testen want ik zit niet achter die PC.

[edit]Gelukkig heb ik nog een Mint-stick bij de hand. Met davs://... kom ik een stapje verder, nu geeft hij aan niet te kunnen mounten:
fuse: failed to access mountpoint /home/obelink/stackdisk: No such file or directory
Failed to mount FUSE file system

Kennelijk is mijn mountpoint niet in orde. /stackdisk doet het ook niet en iets anders kan ik niet verzinnen.

[edit2]mountpoint /home/obelink/stackdisk heeft me nu wel een mount opgeleverd maar ik zie daar niet mijn stack. Dismounten lukt niet en als ik het commando herhaal krijg ik weer de eerdere foutmelding:
fuse: failed to access mountpoint...

[ Voor 47% gewijzigd door Obelink op 12-01-2017 12:18 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17
Jrz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:20:
Is er een foto programma ala Photos van osx?
Ik wil stack als backend gebruiken voor storage, maar ik wil lokaal (offline) wel thumbnails hebben.
Heb je inmiddels misschien een oplossing gevonden? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Jrz

––––––––––––

gelukkie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Heb je inmiddels misschien een oplossing gevonden? Ik ben wel benieuwd.
Nope. Ik heb wel een aantal appies gezien, maar er is er geen een die het als remote-storage wil zien.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Was het je ondertussen wel gelukt? Bij mij werkt het ondertussen ook weer (met een password zonder &) en ik gebruikte ook iedere keer gewoon https:// en niet davs://.

Ik geef wel bij de URL een / aan het eind op en het mountpoint voluti vanaf de root en ook inclusief / op het eind.

Wellicht zijn dat toch de kleine verschillen die voor problemen kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

GrtA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:54:
[...]

Ik heb Duplicati 2.0.1.35 (experimental) werkend op een DS414 (DSM 6, laatste versie) met de reguliere Mono van Synology zelf icm Stack.

Dit gebruikte ik om de verbinding te testen (inloggen met SSH op de NAS):
code:
1
2
$ export TMPDIR=/volume1/tmp
$ mono ./Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe webdav://NAAM.stackstorage.com/remote.php/webdav/ --auth-username=USERNAME --auth-password=PASSWORD --use-ssl --accept-specified-ssl-hash=XXX --tmpdir=/volume1/tmp --reruns=1

Die 'accept-specified-ssl-hash' die je moet gebruiken geeft hij zelf als je het commando de eerste keer zonder die optie draait.

Verder draait de server default alleen op 'localhost'. Om hem vanaf een andere machine te benaderen moet je de server starten met op '--webservice-interface=any' of '--webservice-interface=ip.adres.van.nas'.

Verder zit dat Syno package van Duplicati ook wat te klooien met de webserver van de NAS als proxy maar dat moest ik uitzetten om verbinding te kunnen maken. Info in deze Google Groups post

code:
1
webroot/ngax/index.html:    <script type="text/javascript" src="../package/ngax/package.js"></script>

In dit file het laden van het 'package.js' script weghalen/uit-commenten (is dat een woord :? )

Dit heb ik zelf 1 keer werkend gehad (i.e. ik kon verbinding maken) maar toen waren mijn WebDav opties nog niet correct dus de server + scheduler etc. heb ik nog niet netjes werkend.

Ik hoop dat dit je iets verder helpt.

offtopic:
De Duplicati info is wel erg verspreid: Google Groups, Glitter, Github, Website... :X
Bedankt voor je heldere info.

Hier een 216j...

Ik heb de test gedaan zonder hash, toen de beschikbaar gekomen hash gebruikt en in de string verwerkt.
Test gedaan en dat werkt.

Moest wel de de "mono ./Duplicati/Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe" aanpassen naar:
mono /volume1/@appstore/Duplicati/Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe

Vervolgens de index.html aangepast.

Als ik nu via de webinterface, vanuit DSM, probeer een webdav connectie op te zetten en te testen, dan krijg ik alleen maar "failed to connect"

output log:
code:
1
System.Net.WebException: GetRequestStream timed out ---> System.Net.WebException: Aborted. at System.Net.HttpWebRequest.EndGetRequestStream (IAsyncResult asyncResult) <0x71d18f20 + 0x000e8> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest+AsyncWrapper.OnAsync (IAsyncResult r) <0x71d18538 + 0x00063> in <filename unknown>:0 --- End of inner exception stack trace --- at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest+AsyncWrapper.GetResponseOrStream () <0x71d2e4b0 + 0x00124> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest.GetRequestStream () <0x71d2bd50 + 0x00123> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Backend.WEBDAV.List () <0x71d29560 + 0x001b3> in <filename unknown>:0

Ik kom hier helaas niet mee verder. Nog ideeën?

edit: Na een herstart is het weer niet mogelijk om vanuit de webinterface ook maar iets te beginnen.

Beetje erg bagger nog dus. Ja ja, ik weet het...expirimental :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 19:52

GrtA

TEH

albino71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor je heldere info.

Hier een 216j...

Ik heb de test gedaan zonder hash, toen de beschikbaar gekomen hash gebruikt en in de string verwerkt.
Test gedaan en dat werkt.

Moest wel de de "mono ./Duplicati/Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe" aanpassen naar:
mono /volume1/@appstore/Duplicati/Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe

Vervolgens de index.html aangepast.

Als ik nu via de webinterface, vanuit DSM, probeer een webdav connectie op te zetten en te testen, dan krijg ik alleen maar "failed to connect"

output log:
code:
1
System.Net.WebException: GetRequestStream timed out ---> System.Net.WebException: Aborted. at System.Net.HttpWebRequest.EndGetRequestStream (IAsyncResult asyncResult) <0x71d18f20 + 0x000e8> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest+AsyncWrapper.OnAsync (IAsyncResult r) <0x71d18538 + 0x00063> in <filename unknown>:0 --- End of inner exception stack trace --- at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest+AsyncWrapper.GetResponseOrStream () <0x71d2e4b0 + 0x00124> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest.GetRequestStream () <0x71d2bd50 + 0x00123> in <filename unknown>:0 at Duplicati.Library.Backend.WEBDAV.List () <0x71d29560 + 0x001b3> in <filename unknown>:0

Ik kom hier helaas niet mee verder. Nog ideeën?

edit: Na een herstart is het weer niet mogelijk om vanuit de webinterface ook maar iets te beginnen.

Beetje erg bagger nog dus. Ja ja, ik weet het...expirimental :)
Die foutmeldingen zijn van Mono, niet van Duplicati zelf. Abacadabra voor mij...

Dankzij jouw reactie weet ik nu wel wat dat file in 'ngax' doet. Ik wist nl. eerst niet dat het ook vanuit de DSM werkt O+ 8)7 Dank!

Om het vanuit de DSM te laten werken moet je dat bestand _niet_ aanpassen. En vanuit de DSM laten werken is denk ik wel de beste optie omdat je dan ook makkelijk vanuit de DSM het starten en stoppen van de server kan regelen.

Wat ik dacht te willen (bij nader inzien toch niet) was het direct benaderen van Duplicati webinterface via <NAS-ipnr>:8200. In dit geval moet je dus wel dat bestand aanpassen en het luisteren op de LAN-interface aanzetten bij het starten van de Duplicati server. Maar dat is meer werk dan dingen via DSM regelen.

Ik heb nu de Duplicati server werkend via DSM nadat ik dat 'ngax' bestand weer orgineel had gemaakt.

Verbinden naar Stack gaat ook, 'test connection' gaat goed iig, maar bij wat test-backups krijg ik voor alsnog enkel 'missing remote files'. Nog even verder puzzelen dus...

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Was het je ondertussen wel gelukt? Bij mij werkt het ondertussen ook weer (met een password zonder &) en ik gebruikte ook iedere keer gewoon https:// en niet davs://.

Ik geef wel bij de URL een / aan het eind op en het mountpoint voluti vanaf de root en ook inclusief / op het eind.

Wellicht zijn dat toch de kleine verschillen die voor problemen kunnen zorgen?
Nee ik ben niet verder gekomen. Ik ga je tips proberen. Wat gebruik jij voor mountpoint?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

GrtA schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Die foutmeldingen zijn van Mono, niet van Duplicati zelf. Abacadabra voor mij...

Dankzij jouw reactie weet ik nu wel wat dat file in 'ngax' doet. Ik wist nl. eerst niet dat het ook vanuit de DSM werkt O+ 8)7 Dank!

Om het vanuit de DSM te laten werken moet je dat bestand _niet_ aanpassen. En vanuit de DSM laten werken is denk ik wel de beste optie omdat je dan ook makkelijk vanuit de DSM het starten en stoppen van de server kan regelen.

Wat ik dacht te willen (bij nader inzien toch niet) was het direct benaderen van Duplicati webinterface via <NAS-ipnr>:8200. In dit geval moet je dus wel dat bestand aanpassen en het luisteren op de LAN-interface aanzetten bij het starten van de Duplicati server. Maar dat is meer werk dan dingen via DSM regelen.

Ik heb nu de Duplicati server werkend via DSM nadat ik dat 'ngax' bestand weer orgineel had gemaakt.

Verbinden naar Stack gaat ook, 'test connection' gaat goed iig, maar bij wat test-backups krijg ik voor alsnog enkel 'missing remote files'. Nog even verder puzzelen dus...
Kijk, dat is mooi!

Heb je al eens een herstart gedaan, en zo ja, werkt de duplicati interface dan nog steeds goed?

Ik ga binnenkort kijken of ik 'm ook weer aan de gang krijg, eventueel met een andere build.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 19:52

GrtA

TEH

albino71 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Kijk, dat is mooi!

Heb je al eens een herstart gedaan, en zo ja, werkt de duplicati interface dan nog steeds goed?

Ik ga binnenkort kijken of ik 'm ook weer aan de gang krijg, eventueel met een andere build.
Duplicati werkt, zowel na herstart van de server zelf als na herstart van de NAS (vanwege firmware update).

Het enige wat ik merk is dat ik bij de eerste keer draaien van de Duplicatie app in DSM altijd een 'XSRF token' foutmelding krijg. Deze is op te lossen door de pagina de F5en (schijnt een browser issue te zijn). De interface werkt nu gewoon zo te zien. Volgende stap: een werkende backup...

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Obelink schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:15:
Nee ik ben niet verder gekomen. Ik ga je tips proberen. Wat gebruik jij voor mountpoint?
Gewoon een lege directory. Misschien kan je het ook eens proberen als root uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Hebben jullie ook last van een tergend trage (lees: onbruikbare) Afbeelding functionaliteit (bovenin de menubalk) via de webbased Stack? Wanneer ik foto's via de normale mappen structuur benader openen ze wel, maar wil ik via Afbeeldingen de foto's bekijken dan blijft hij continue laden. Ik kom wel tot in een mapje, maar de daadwerkelijke afbeeldingen worden maar niet ingeladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2017 08:31 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mocht je net als ik op Windows 10 problemen hebben met synchroniseren/conflicten: Dit gebeurt sinds de KB3213986 update, het probleem is bekend bij TransIP: https://www.transip.nl/forum/post/prm/5019

Nu maar even op pauze gezet, Notepad++ en PyCharm gaan er niet lekker op.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 16-01-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:55:
[...]
Gewoon een lege directory. Misschien kan je het ook eens proberen als root uit te voeren?
Met de /'s aan het eind word het commando zonder protesten uitgevoerd. Onder Devices zie ik dan ook de gekozen mount. Echter blijft deze leeg en heb ik er ook geen toegang toe. Unmounten kan niet want ik ben geen root en het zit niet in fstab volgens de foutmelding.

Nou ben ik met zoeken bij een help pagina van Stack terecht gekomen waar ze uitleg geven over het mounten via davfs2. Bij davfs2 komt er nog wat meer bij kijken dan alleen het mounten van de Stack.

In ieder geval ga ik het nog een keer met davfs2 via deze uitleg proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Obelink schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:25:
[...]
Met de /'s aan het eind word het commando zonder protesten uitgevoerd. Onder Devices zie ik dan ook de gekozen mount. Echter blijft deze leeg en heb ik er ook geen toegang toe. Unmounten kan niet want ik ben geen root en het zit niet in fstab volgens de foutmelding.
heb je het uitgevoerd als root? Als je hem mount als root dan kan je er ook alleen in als root. Volgens mij kan je dit niet veranderen, ik kon in ieder geval zo 1-2-3 dat niet vinden. Ik heb niet geprobeerd om achteraf de permissies aan te passen van de directory en files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:23:
[...]
heb je het uitgevoerd als root? Als je hem mount als root dan kan je er ook alleen in als root. Volgens mij kan je dit niet veranderen, ik kon in ieder geval zo 1-2-3 dat niet vinden. Ik heb niet geprobeerd om achteraf de permissies aan te passen van de directory en files.
Ja met sudo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Juist, dan moet je ook "sudo ls" en "sudo cp /home/Obelink/file /data/stackdir" doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:21:
[...]
Juist, dan moet je ook "sudo ls" en "sudo cp /home/Obelink/file /data/stackdir" doen etc.
Ik ga het nou eerst een keer met davfs2 en de handleiding van Stack proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Obelink schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:24:
Ik ga het nou eerst een keer met davfs2 en de handleiding van Stack proberen.
Tuurlijk. Bij mij werkt dat ook al heb ik dan wel overal waar "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" staat de "discnaam" vervangen voor mijn gebruikersnaam van Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:55:
[...]
Tuurlijk. Bij mij werkt dat ook al heb ik dan wel overal waar "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" staat de "discnaam" vervangen voor mijn gebruikersnaam van Stack.
Dat had ik niet kunnen verzinnen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Obelink schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:15:
Dat had ik niet kunnen verzinnen hoor ;)
Ok ;) Ik vond het niet erg duidelijk want overals hebben ze <gebruikersnaam> staan voor het invullen van de gebruikersnaam, behalve in de url :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 09:28
Stack nu ook beschikbaar in België :)B *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Johan.B op 19-01-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 8 maanden heb ik niet ingelogt op stack, zojuist weer gedaan. En zie nu via de site een paar folders die ik niet kan verwijderen.

De image's die ik had gemaakt staan er nog wel op. Doe nu een poging om de client te installeren op mijn server. Zodat die mijn time machine backup image kan kopieren naar stack. Het gaat om zo een 400GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:26:
Al 8 maanden heb ik niet ingelogt op stack, zojuist weer gedaan. En zie nu via de site een paar folders die ik niet kan verwijderen.

De image's die ik had gemaakt staan er nog wel op. Doe nu een poging om de client te installeren op mijn server. Zodat die mijn time machine backup image kan kopieren naar stack. Het gaat om zo een 400GB.
Het verwijderen kan soms even duren. Zo heb ik dit gehad met een flinke hoeveelheid bestanden, het leek alsof ze allemaal nog aanwezig waren maar het duurde gewoon even tot alles verwerkt was. Wellicht dat ditzelfde 'issue' bij jou speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een map die ik waarschijnlijk toen heb verwijderd, als ik er via de site op klik krijg ik 404 - Not found, this directory does not exist.

Op mijn iPhone zie ik deze map niet :) via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:56
Jrz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:20:
Is er een foto programma ala Photos van osx?
Ik wil stack als backend gebruiken voor storage, maar ik wil lokaal (offline) wel thumbnails hebben.
ik heb met lightroom een lokale catalogus gemaakt, vervolgens de content op stack gezet.

vervolgens de catalogus naar een webdav link naar stack verwezen in stack.

Dit werkt goed. (+40k foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ik zou graag willen weten, of er mp3 players zijn voor android
die content vanaf stack kunnen draaien.

Ik heb suomi player, deze zou met webdav kunnen omgaan,
maar volgens mij verslikt hij zich in het deel *.php in de link

http://www.techsoftpl.com/smp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:46:
Het gaat om een map die ik waarschijnlijk toen heb verwijderd, als ik er via de site op klik krijg ik 404 - Not found, this directory does not exist.

Op mijn iPhone zie ik deze map niet :) via de app.
Hm, anders even een support ticket voor maken. Toch wel gek dat je hem in de browser dan wel ziet. Laat deze ook nog een map grootte zien of gewoon puur dat er een map is waar je verder niets mee kan a lá openen en ook verwijderen dus?

Anders een map aanmaken met exact dezelfde naam. Kijken wat er dan gebeurt en wat er gebeurt als je die verwijdert?

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 19-01-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een map waar je niks mee kan, je kan hem wel openen maar dan krijg je daarna een fout.

Als ik een map maak met de zelfde naam en deze verwijder, dan wordt alleen de nieuwe aangemaakte verwijderd.

Ik heb zojuist een support ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:46

RvL

Vandaag ook eens zitten spelen met Stack en Duplicati.

Ik gebruik al een hele tijd CrashPlan en het enige wat ik daar eigenlijk op aan te merken heb is de belabberde uploadsnelheid: zo'n 2 tot 2,5Mbps. Niet zo'n probleem voor de kleine updates, maar als ik net een bak met foto's van b.v. telefoons heb uitgezocht en ik zo'n 30GB moet uploaden duurt dat wel even.

Dus Duplicati 2 geïnstallleerd en ingericht. Nog even wat ruzie gehad met het aanmaken van de directory die ik op had gegeven. Duplicati gaf daar een conflict op. Mappen vervolgens zelf aangemaakt en toen deed hij het. Iemand een idee waar dat door kan komen?

Hij staat nu alweer een tijdje te pompen@15Mbps. Dat is m'n maximale upload dus daar mag ik niet over klagen :) Hij heeft alleen nog wel even te gaan want de full backup is ruim 183GB...

Voordeel van zelf Duplicati + stack inrichten is dat ik meerdere computer/laptops kan laten backuppen. CrashPlan is, voor mijn abonnement, gelimiteerd tot 1 PC. Ik heb helaas (nog) geen NAS waar alles op staat...

Voor de zekerheid houd ik CrashPlan er nog wel een tijdje naast.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ik heb hier in mijn w10, een netwerkschijf toegevoegd via webdav.

na iedere reboot, is hij de connectie kwijt, ik zag dat je met een *.bat file
in je startup je automatisch kan reconnecten. Krijg het niet echt aan
de praat. Iemand tips ? of een juist voorbeeld van zo een bat bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ppeterr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:46:
ik heb hier in mijn w10, een netwerkschijf toegevoegd via webdav.

na iedere reboot, is hij de connectie kwijt, ik zag dat je met een *.bat file
in je startup je automatisch kan reconnecten. Krijg het niet echt aan
de praat. Iemand tips ? of een juist voorbeeld van zo een bat bestand ?
Lijkt me dat ergens anders iets niet goed gaat. Een webdav koppeling zou niet zomaar moeten verdwijnen hoor. Weet je zeker dat je hem correct aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Stack ondersteund de "nieuwe" wijze van hoe Android met SD cards omgaat helaas niet. Sinds Android 6 moet je kiezen als user.
1) De SD wordt gezien als intern geheugen en het echte interne geheugen wordt uitgeschakeld, alle apps lezen en schrijven dus alleen op de SD. Dit maakt Android trager aangezien intern geheugen een stuk sneller is. Daarnaast is de SD kaart volledig onbruikbaar in elk ander device ivm encryptie.
2) het interne geheugen wordt gebruikt en de SD card is read-only voor alle apps.

Beide opties zijn kut, de 2e is de enige logische anders ben je dus al je data kwijt als je device stuk is!
Bij optie 2 kunnen apps wel expliciet om schrijf permissie vragen. De user moet dan enkele onlogische user-unfriendly stappen nemen om dit vervolgens toe te staan. De oude ES File Explorer Classic uit 2015 doet dit prima. Stack helaas niet. Erg jammer. Enige wat mist volgens mij, best wel essentieel.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 20-01-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Perkouw schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Lijkt me dat ergens anders iets niet goed gaat. Een webdav koppeling zou niet zomaar moeten verdwijnen hoor. Weet je zeker dat je hem correct aanmaakt?
de link blijft bestaan, maar vraagt steeds om de credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Perkouw schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Na iedere reboot krijg ik de melding "Could not reconnect network drive". Ik moet dan simpelweg op de webdav drive klikken en opnieuw m'n wachtwoord invullen, en hij doet het weer.

Helaas probeert Sonarr deze schijf te benaderen tijdens boot was dus niet lukt, en geeft het een foutmelding.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:57
jooncheez schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Na iedere reboot krijg ik de melding "Could not reconnect network drive". Ik moet dan simpelweg op de webdav drive klikken en opnieuw m'n wachtwoord invullen, en hij doet het weer.

Helaas probeert Sonarr deze schijf te benaderen tijdens boot was dus niet lukt, en geeft het een foutmelding.
Maak een batchfile met dit commando:
code:
1
net use s: https://<stackname>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /user:<username> <password> /persistent:no

en plaats die (bijv.) in de startup folder "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp".

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Mr_Blobby schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:14:
[...]

code:
1
net use s: https://<stackname>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /user:<username> <password> /persistent:no

en plaats die (bijv.) in de startup folder "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp".
Thanks! Was inmiddels overgestapt op Netdrive. Wel fijn dat die webdav als local drive kan mounten. Maar als dit goed werkt ga ik misschien wel weer terug :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Ok ;) Ik vond het niet erg duidelijk want overals hebben ze <gebruikersnaam> staan voor het invullen van de gebruikersnaam, behalve in de url :|
Het is gelukt mijn stack te mounten met davfs2. Wel bleek ik niet te kunnen schrijven ondanks het chown en cmod uit de handleiding. Via de filemanager heb ik mezelf rechten gegeven. Dat duurde lang, alle mappen en bestanden moesten aangepast worden. Maar helaas kan ik nu alleen in de al bestaande mappen schrijven. Ik kan geen bestanden of mappen in de root aanmaken.

Bij het mounten word ook steeds de gebruikersnaam en pw gevraagd die in het configuratiebestand moeten staan. Ik heb zeker weten ook de verborgen versie aangemaakt maar die kan ik nergens meer terugvinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Obelink op 22-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Obelink schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:01:
Bij het mounten word ook steeds de gebruikersnaam en pw gevraagd die in het configuratiebestand moeten staan. Ik heb zeker weten ook de verborgen versie aangemaakt maar die kan ik nergens meer terugvinden.
Hm, dat laatste klinkt al niet juist. Heb je dit misschien niet in je home directory gedaan? Daar moet de verborgen directoy .davfs2 bestaan met het juiste configuratie bestand. Wellicht per ongeluk in de home directory van root aangemaakt?

NB met een "gewone" ls is die directory natuurlijk niet te zien. Met ls -a wel en je kan er ook gewoon naar toe gaan met cd. Maar omdat er steeds gevraagd wordt om de gegevens ga ik er maar even vanuit dat de directory niet op de juiste plek staat.

Als je updatedb/locate op je systeem hebt staan kan je met "locate secrets" of "locate .davfs2" vinden waar het bestand of directory wel staat. Wel handig om de locate dan uit te voeren als root omdat je als gewone gebruiker niet in alle directories kan komen en je dus wellicht de plek mist waar die directory is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:05

rvk

Obelink schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:01:
Het is gelukt mijn stack te mounten met davfs2. Wel bleek ik niet te kunnen schrijven ondanks het chown en cmod uit de handleiding.
In welke handleiding? Waarop heb je chown en chmod gedaan? Hier staat dat je dat alleen op die secrets moet doen. NIET op heel je stack-drive. Na het mounten zou je gewoon direct de juiste rechten moeten hebben.
Ik maak niet eens gebruik van heel dat configuratie bestand van davfs2.
Ik gebruik gewoon dit (en ja... mijn backup script staat op 700)

code:
1
echo xxx | mount -t davfs https://yyy.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt/stack -o username=yyy > /dev/null 2>&1

Ik heb dus het hele /etc/fstab en secrets verhaal overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
ddaffy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:57:
[...]

In welke handleiding? Waarop heb je chown en chmod gedaan? Hier staat dat je dat alleen op die secrets moet doen. NIET op heel je stack-drive. Na het mounten zou je gewoon direct de juiste rechten moeten hebben.

[...]

Ik maak niet eens gebruik van heel dat configuratie bestand van davfs2.
Ik gebruik gewoon dit (en ja... mijn backup script staat op 700)

code:
1
echo xxx | mount -t davfs https://yyy.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt/stack -o username=yyy > /dev/null 2>&1

Ik heb dus het hele /etc/fstab en secrets verhaal overgeslagen.
Obelink schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:25:
[...]Nou ben ik met zoeken bij een help pagina van Stack terecht gekomen waar ze uitleg geven over het mounten via davfs2. Bij davfs2 komt er nog wat meer bij kijken dan alleen het mounten van de Stack.

In ieder geval ga ik het nog een keer met davfs2 via deze uitleg proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mr_Blobby schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:14:
[...]

code:
1

thx het werkt !!!!

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 24-01-2017 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Ze hadden vandaag weer een invite-spree. M'n zus en m'n vriendin hadden vanochtend beide een invite ontvangen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wie werkt er live in een Stack folder? Ik ben bezig met wat data-analyse en een groot office bestand wat ik regelmatig op sla. Stack staat in CPU time van deze werkdag weer heel hoog, en met name de pieken (maximale op één thread af en toe) staat me tegen.

Ondervinden jullie dit ook, en zijn er verbeteringen mogelijk met webdav of wat extra filters op de synchronisatie?
Ik heb voor nu de prioriteit van het proces omlaag gezet, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
TheZeroorez schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:55:
Wie werkt er live in een Stack folder? Ik ben bezig met wat data-analyse en een groot office bestand wat ik regelmatig op sla. Stack staat in CPU time van deze werkdag weer heel hoog, en met name de pieken (maximale op één thread af en toe) staat me tegen.

Ondervinden jullie dit ook, en zijn er verbeteringen mogelijk met webdav of wat extra filters op de synchronisatie?
Ik heb voor nu de prioriteit van het proces omlaag gezet, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Je gebruikt nu de standaard applicatie van Stack begrijp ik? En over wat voor pieken hebben we het op wat voor setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Perkouw schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Je gebruikt nu de standaard applicatie van Stack begrijp ik? En over wat voor pieken hebben we het op wat voor setup?
Klopt, de standaard app op Windows 10. Ik heb een i5-5200U, 8GB RAM en een SSD. Pieken van 25% CPU voor tien(tallen) seconden denk ik. Volgens mij is hij dan gewoon op één core aan het hashen. Niet gek dat dat wat resources kost, wel jammer dat het bij iedere kleine aanpassing van een of twee bestanden zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Hmmm kon net mijn stack niet bereiken en blijkt dat de Google DNS-en (8.8.8.8 en 8.8.4.4) stackstorage.com niet kon/kan resolven momenteel. Na een DNS van transip.nl erbij gezet te hebben ging het weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

idef1x schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:28:
Hmmm kon net mijn stack niet bereiken en blijkt dat de Google DNS-en (8.8.8.8 en 8.8.4.4) stackstorage.com niet kon/kan resolven momenteel. Na een DNS van transip.nl erbij gezet te hebben ging het weer goed...
Lees het ook net op het transip forum.

https://www.transip.nl/forum/post/prm/5090

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:49
idef1x schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:28:
Ook problemen hier, ben overgegaan op opendns, probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Was alweer opgelost ;)
Ik wilde net even kijken, maar kreeg geen toegang ..... gisteren 'toevallig' een paar afleveringen van een serie die ik wilde kijken er in gezet :+

Dacht al dat ik een block gekregen had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Hmmm "grappig" dat iemand screef dat het met DNSSEC te maken, terwijl ik juist de Google DNS-en gebruik ipv opendns doordat opendns geen DNSSEC ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

idef1x schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Hmmm "grappig" dat iemand screef dat het met DNSSEC te maken, terwijl ik juist de Google DNS-en gebruik ipv opendns doordat opendns geen DNSSEC ondersteund...
Ik weet niet precies wat er gaande was maar was gaan neuzen nadat ik ook geen toegang had. Nu idd weer hersteld.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 13:19
Ik heb nog steeds geen toegang tot mijn Stack helaas :/ Iemand enig advies of moet ik maar contact opnemen met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

leon14 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:45:
Ik heb nog steeds geen toegang tot mijn Stack helaas :/ Iemand enig advies of moet ik maar contact opnemen met de helpdesk?
Dat kan natuurlijk altijd maar heb je bv ook al DNS naar opendns of googledns veranderd?

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 13:19
stuffer schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Dat kan natuurlijk altijd maar heb je bv ook al DNS naar opendns of googledns veranderd?
Hier staat alles al op Googledns en 't werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
leon14 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:35:
[...]

Hier staat alles al op Googledns en 't werkt nog niet.
Ik had juist de problemen met Google dns. Flush je dns eens, en switch eens naar opendns. 208.67.222.222 en 208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Fly
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Update: Alles werkt weer naar behoren. :) Ook via de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb vandaag een invite gekregen voor de gratis 1TB opslag. De windows client upload snel (sync), maar als ik Stack als netwerkschijf toevoeg op W10 dan komt de uploadsnelheid niet boven de 49 bytes/s. Is dit iets dat ik bij mijzelf moet zoeken of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bij mij loopt hij snel vast met WebDAV als netwerkschijf in Windows 10. Een bestand van ruim 300 MB dus.
Hij loopt in no-time al op naar 99% en dan hangt hij daarop. Daarna sloeg heel Windows op tilt en moet ik hem temmen met de resetknop. 8)7

Of is de Stack nog niet zo goed gebouwd voor zulke grote bestanden? :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
AW_Bos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:11:
Bij mij loopt hij snel vast met WebDAV als netwerkschijf in Windows 10. Een bestand van ruim 300 MB dus.
Hij loopt in no-time al op naar 99% en dan hangt hij daarop. Daarna sloeg heel Windows op tilt en moet ik hem temmen met de resetknop. 8)7

Of is de Stack nog niet zo goed gebouwd voor zulke grote bestanden? :?
Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat dit te maken had met Windows die de file buffert en daarna pas daadwerkelijk begint met het wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
[Off-topic] Vastpinnen doen we hier toch niet? ;-)

Ikzelf ben met davfs2 op linux aan het experimenteren, maar ik merk hetzelfde "probleem". Gelukkig kan je op linux wél veel tweaken met cache settings, met wisselende resultaten. Voor "lezen" haal ik vlot 40mbps uit mijn stack, voor schrijven kom ik, met mijn huidige settings, niet boven de 2mbps, hetgeen gerust een factor 10 hoger mag :9 Blijkt uit de source code van davfs2 dat dat bv single-threaded is, is natuurlijk ook geen garantie op supersnelle afhandeling, zeker bij rsync van hopen grote en kleine files.

TransIP support raadde mij aan om de linux stack-client te gebruiken, maar ik ben gehecht linux native tools en mijn rsync :)

Tot zover mijn ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Minitrooper schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:54:
Voor "lezen" haal ik vlot 40mbps uit mijn stack, voor schrijven kom ik, met mijn huidige settings, niet boven de 2mbps, hetgeen gerust een factor 10 hoger mag :9 Blijkt uit de source code van davfs2 dat dat bv single-threaded is, is natuurlijk ook geen garantie op supersnelle afhandeling, zeker bij rsync van hopen grote en kleine files.
Naar mijn ervaring zit de traagheid dan ook in het aanmaken van nieuwe bestanden. Als je alles inpakt (tar of store, geen compressie (want duurt lang)) en in één bestand verstuurt gaat het snel.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Ik wil mbv rysnc incremental backups gaan maken naar Stack.

Ik loop echter tegen het volgende probleem aan. Rsync maakt (voor zover ik begrijp) gebruik van "hard links" om verschillende versies van de backup bij te houden. Ik vrees dat davfs2 geen hard links ondersteund. Als ik rsync -b uitvoer krijg ik steeds foutmeldingen als " failed to create hard link 'y' => 'x': Function not implemented".

Ook als ik handmatig een hard link probeer aan te maken op stack krijg ik deze foutmelding:

~/stack $ touch x
~/stack $ ln x y
ln: failed to create hard link 'y' => 'x': Function not implemented

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Ben vandaag wat aan het testen geweest om met GoodSync nu en dan mijn data te syncen naar mijn stack account.

GoodSync gebruik ik al langer als gewone backup-tool en doet wat het moet doen.

Alleen ervaar ik nu dat Stack de timestamps vergeet of constant zelf aanpast van de files die op de account staan. Hierdoor is nu en dan de backup updaten onmogelijk want voor GoodSync zijn alle bestanden op mijn Stack 'fout' en begint hij alle data opnieuw te uploaden. Helemaal niet handig dus.

Wat doe ik fout of is dat timestamp probleem nog steeds een issue ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:58
AW_Bos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:11:
Hier precies hetzelfde. Heb de client geïnstalleerd en daar werkt het beter. Al word ik niet heel gelukkig van de zoveelste client die op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Door de maintainer van davfs2 is er in elk geval bevestigd dat er een caching probleem ontstaat met (uit mijn hoofd) 1.4.8. Filecache groeit zonder ooit weggeschreven te worden. Ik zie dat Debian Stable 1.5.2 nu heeft gelinkt, maar daarmee ervaar ik ook problemen. Sowieso ben ik niet zeker van de versie waarbij het probleem optreedt. Kan ook 1.5 zijn geweest. Sowieso doet davfs2 op dit moment nog niet aan multithreading en heeft de maintainer gezegd er voorlopig ook geen tijd voor te hebben. Al met al, drama dus. Ik heb nog even naar fusedav gekeken, maar weinig tijd gehad verder. Ik ga maar verder meuken met curl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04

copykat

Good copy isn't bad

heren ik heb even hulp nodig:
ik heb Duplicati 2 met stack voor back up doeleinden en to mijn verbazing loopt mn C:schijf vol en niks gebeurt in de stack cloud folder.
(ik heb de backupfolder al uitgesloten van syncroniseren met de stack folder in users :-) )

wat kan hier van de oorzaak zijn?

is het niet mogelijk meteen 600Gb in 1 run te back uppen en moet ik het in partjes doen?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
Oyster schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:23:
Door de maintainer van davfs2 is er in elk geval bevestigd dat er een caching probleem ontstaat met (uit mijn hoofd) 1.4.8. Filecache groeit zonder ooit weggeschreven te worden. Ik zie dat Debian Stable 1.5.2 nu heeft gelinkt, maar daarmee ervaar ik ook problemen. Sowieso ben ik niet zeker van de versie waarbij het probleem optreedt. Kan ook 1.5 zijn geweest. Sowieso doet davfs2 op dit moment nog niet aan multithreading en heeft de maintainer gezegd er voorlopig ook geen tijd voor te hebben. Al met al, drama dus. Ik heb nog even naar fusedav gekeken, maar weinig tijd gehad verder. Ik ga maar verder meuken met curl.
Haai, ik heb ettelijke testen gedaan met de parameters in /etc/davfs2/davfs2.conf, en met de volgende setting loopt de cache niet "over": delay_upload 2

Dit wil zeggen, als rsync (of elk ander copy programma) de files geclosed heeft, gaat davfs2 er na max 2 seconden mee aan de slag. Dat geeft hier de "meest performante" throughput zonder de cache te laten vollopen. Cache bleef bij setting op 0 helemaal goed, maar dan liep davfs2 zelf aan 100% cpu staan.

Speel zelf met de settings, umounten geeft pas het "totale plaatje", want soms lijkt de cache er nog heel snel door te gaan, andere keren heel traag.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
680x0 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:45:
Ben vandaag wat aan het testen geweest om met GoodSync nu en dan mijn data te syncen naar mijn stack account.

GoodSync gebruik ik al langer als gewone backup-tool en doet wat het moet doen.

Alleen ervaar ik nu dat Stack de timestamps vergeet of constant zelf aanpast van de files die op de account staan. Hierdoor is nu en dan de backup updaten onmogelijk want voor GoodSync zijn alle bestanden op mijn Stack 'fout' en begint hij alle data opnieuw te uploaden. Helemaal niet handig dus.

Wat doe ik fout of is dat timestamp probleem nog steeds een issue ?
Hoort Goodsync de timestamps juist te zetten? Onder linux heb je met "cp" ook de -p parameter, die forceert juist datum&tijd zoals ie origineel stond in de bron directory.
Wat ikzelf doe, ik draai rsync, in --checksum mode, dan gaat hij de blokjes van de files helemaal af (crc gewijs), want op datum/tijd vertrouw ik niet - mij interesseert data-rot-avoidance meer, en door die crc's te draaien, én enkel te updaten wat gewijzigd is, bespaar je ineens ook nog een hoop bandbreedte (enkel de blokjes die gewijzigd zijn in 2GB grote bestanden worden maar geupload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

copykat schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:01:
heren ik heb even hulp nodig:
ik heb Duplicati 2 met stack voor back up doeleinden en to mijn verbazing loopt mn C:schijf vol en niks gebeurt in de stack cloud folder.
(ik heb de backupfolder al uitgesloten van syncroniseren met de stack folder in users :-) )

wat kan hier van de oorzaak zijn?
Hmm ik mislas de betekenis van "upload volume size" denk ik.

ik dacht dat het de beschikbare ruimte in de cloud was (1Tb) maar het is blijkbaar de blokken waarin je de backup naar "boven" stuurt.

En 1 blok van 1TB is een beetje oversized :+

wat is de beste balance tussen snel en goed? 10 Gb 5Gb? of minder? of juist meer/gelijk aan grootste file dat je upoad?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 23:47

Jrz

––––––––––––

copykat schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Hmm ik mislas de betekenis van "upload volume size" denk ik.

ik dacht dat het de beschikbare ruimte in de cloud was (1Tb) maar het is blijkbaar de blokken waarin je de backup naar "boven" stuurt.

En 1 blok van 1TB is een beetje oversized :+

wat is de beste balance tussen snel en goed? 10 Gb 5Gb? of minder? of juist meer/gelijk aan grootste file dat je upoad?
Ik heb ze op 50mb staan. Lijkt me prima. Misschien dat 200mb handiger is, maar 5gb? Dan moeten je blocks wel in 1 keer aankomen altijd.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jrz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:19:
[...]

Ik heb ze op 50mb staan. Lijkt me prima. Misschien dat 200mb handiger is, maar 5gb? Dan moeten je blocks wel in 1 keer aankomen altijd.
ok. ik las ergens dat het kleine zipfiles zijn die met header verstuurd werden.
headers nemen ook ruimte in en ik las ook dat bij een repair van 200mb file het gehele block gedownload word.

dus inderdaad misschien is 200mb/500mb handiger. :)

Kan ik dit tijdens de back up run wijzigen? of moet ik stoppen weggooien en opnieuw een backup instelling maken?

edit: ik heb t geforceerd gestopt en op nieuw een backup taak gemaakt. met 500Mb blocks kijken hoe dit werkt. :)

edit 2 hoe zie ik dat het werkt? ik zie nog geen files verschijnen in de stack folder, duplicati is running en de "to go" neemt niet af.
edit 3 go a response time out. naar 100Mb gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 06-02-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Ik gebruik op zich duplicity, maar die heeft standaard het volume op 200MB staan. Hier doe ik zelf nog een extra 5% par blocken bij, want je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
idef1x schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:07:
Ik gebruik op zich duplicity, maar die heeft standaard het volume op 200MB staan. Hier doe ik zelf nog een extra 5% par blocken bij, want je weet maar nooit ;)
Je weet dat duplicity zelf al (by default) 10% par2 aanmaakt hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Euh??? Nee?? Waar staat dat dan? Ik kon het uit de dokumentatie niet opmaken eigenlijk en zou ook raar zijn als men als extra dir par functionaliteit heeft ingebouwd...Ik ga nog maar eens door de manual browsen dan..

edit: gelezen en inderdaad :

--par2-redundancy percent
Adjust the level of redundancy in percent for Par2 recovery files (default 10%).

Dank voor de tip...dus eigenlijk verminder ik de betrouwbaarheid met mijn 5%. Toch gek dat duplicity niet mekkerde toen ik par2 nog niet had geinstalleerd. Afijn tis alweer even geleden dat ik het opgezet heb.

[ Voor 45% gewijzigd door idef1x op 07-02-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik heb nog wat problemen met stack en duplicati.
de backup geeft steeds een error:
- ik zie niks o kb in de stack backupfolder, (dus ik verwacht dat er niks geupload is.)
- diverse keren opnieuw een backup config gemaakt om schoon te beginnen.
laatste was maar 1 foldertje met pdf's van 416Mb 87 bestanden en
ik kreeg dit in de error message:
Fatal error
Duplicati.Library.Interface.UserInformationException: Found 9 files that are missing from the remote storage, please run repair

-WebDAV
- server and port= staat "gebruikersnaam.stackstorage.com"
- path on server = heb ik gewoon "files/backup" dus niet de https string uit de browser.

test connection geeft aan dat het werkt.
username en wachtwoord zijn correct ingevuld.

moet ik in stap 3 filters of exclude instellen?
upload volume staat op 100Mb.

ik loop een beetje vast met uitzoeken. :'(

Edit: ik heb 1 docx file geselecteerd en 50mb upload:
dit krijg ik meteen:
Fatal error
Duplicati.Library.Interface.UserInformationException: Found 3 files that are missing from the remote storage, please run repair

bij Duplicati.Library.Main.Operation.FilelistProcessor.VerifyRemoteList(BackendManager backend, Options options, LocalDatabase database, IBackendWriter log, String protectedfile)

bij Duplicati.Library.Main.Operation.BackupHandler.PostBackupVerification()

bij Duplicati.Library.Main.Operation.BackupHandler.Run(String[] sources, IFilter filter)

[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 08-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Path on server moet zijn:
/remote.php/webdav/files/backup

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik heb Duplicati draaien op mijn Synology DS415+ maar zodra ik een nieuwe backup taak aanmaak dan loop ik al stuk op "test connection".
Ik krijg continue de error: failed to connect - GetRequestStream timed out

Het volgende heb ik ingesteld.
Storage type: WebDav
Use SSL: aangevinkt
Server: gebruikersnaam.stackstorage.com
Port: 443
Path on server: /remote.php/webdav/files/backup/ (er is een map backup aanwezig op mijn Stack)
Username: gebruikersnaam
Password: ****

Geen idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Marcel_EA schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:19:
Ik heb Duplicati draaien op mijn Synology DS415+ maar zodra ik een nieuwe backup taak aanmaak dan loop ik al stuk op "test connection".
Ik krijg continue de error: failed to connect - GetRequestStream timed out

Het volgende heb ik ingesteld.
Storage type: WebDav
Use SSL: aangevinkt
Server: gebruikersnaam.stackstorage.com
Port: 443
Path on server: /remote.php/webdav/files/backup/ (er is een map backup aanwezig op mijn Stack)
Username: gebruikersnaam
Password: ****

Geen idee wat ik fout doe?
Haal die slash aan het einde is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Perkouw schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Haal die slash aan het einde is weg.
Had ik ook al geprobeerd.
Helaas zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Marcel_EA schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Had ik ook al geprobeerd.
Helaas zelfde resultaat.
Hm, werkt hier wel gewoon. Wat als je het pad, voor op de server, is leeg laat wat zegt hij dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 09-02-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Perkouw schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Hm, werkt hier wel gewoon. Wat als je het pad, voor op de server, is leeg laat wat zegt hij dan?
Ook hetzelfde probleem. |:(
Vaag dat ie het bij jou wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Marcel_EA schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:41:
[...]

Ook hetzelfde probleem. |:(
Vaag dat ie het bij jou wel doet.
Misschien toch een foutje met je username/password? Zou het anders ook even niet weten, wellicht dat je een ticket kan openen bij TransIP. Wellicht dat ze je meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Perkouw schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Misschien toch een foutje met je username/password? Zou het anders ook even niet weten, wellicht dat je een ticket kan openen bij TransIP. Wellicht dat ze je meer kunnen vertellen.
Username password haal ik uit 1Password.
Copy/paste, kan weinig mee mis gaan. Natuurlijk even op mijn Stack via het web ingelogd om te testen of ze nog kloppen.

Ben bang dat Transip hier ook niet veel aan kan/wil doen.

Overigens hoe heb jij Duplicati geïnstalleerd?
Eerst mono geïnstalleerd en daarna de SPK van Duplicati.
Vervolgens moest ik de file "/volume1/@appstore/Duplicati/webroot/package/ngax/package.js" hernoemen anders kon ik de webinterface niet bereiken.
Zie hier voor info: https://groups.google.com...pic/duplicati/6zdd9X_s9sY

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 09-02-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Marcel_EA schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Username password haal ik uit 1Password.
Copy/paste, kan weinig mee mis gaan. Natuurlijk even op mijn Stack via het web ingelogd om te testen of ze nog kloppen.
Let even op hoe duplicati het pwd gebruikt. Grote kans dat het via cli de exe aanroept. Vanuit de shell die Linux, en daarmee Synology, gebruikt kan het misgaan met speciale karakters.

Als je een @ e.d. hebt, moet je die escapen. Je hoeft niet alle chars te escapen, enkel die relevant zijn in een sh context. Even googlen dus. Dat zou nog een issue kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
mithras schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:39:
[...]
Let even op hoe duplicati het pwd gebruikt. Grote kans dat het via cli de exe aanroept. Vanuit de shell die Linux, en daarmee Synology, gebruikt kan het misgaan met speciale karakters.

Als je een @ e.d. hebt, moet je die escapen. Je hoeft niet alle chars te escapen, enkel die relevant zijn in een sh context. Even googlen dus. Dat zou nog een issue kunnen zijn...
Ik heb zojuist een test gebruiker aangemaakt in mijn Stack.
Username: test
Password: Test1234

Ook hiermee werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dannisi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 04:07:
zou dat /remote.php/webdav/ niet eerder aan het serveradres toegevoegd moeten worden? Meestal is "remote path" oid echt een locatie in het filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

mcDavid schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:03:
[...]

zou dat /remote.php/webdav/ niet eerder aan het serveradres toegevoegd moeten worden? Meestal is "remote path" oid echt een locatie in het filesystem.
Kan waarschijnlijk beide (althans, SabreDAV client accepteert 't allebei.)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dannisi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 04:07:
net geprobeerd

vroeg of de folder aangemaakt mocht worden omdat de folder niet bestaat en bij yes:

Failed to connect: De externe server heeft een fout geretourneerd: (409) Conflict.

ik vond dit maar volgens mij voor aanmaken voor een netwerk map op je pc te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 09-02-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen nog geen garanties geven of en wanneer ondersteuning voor (s)FTP dan aan STACK toegevoegd zal worden, maar uiteraard zullen we dit communiceren wanneer dit het geval is!
bron

Jammer. Hopen dan maar dat ze dit binnenkort toevoegen. Ik heb namelijk niet altijd een snelle of stabiele verbinding en dan is het wel zo handig om te kunnen resumen, iets dat WebDAV niet ondersteunt.

Weet iemand of de Stack software upload resuming ondersteunt nadat een verbinding tijdelijk is verbroken of bijv het IP-adres is gewijzigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Enkele dagen geleden is een nieuwe versie van Synology Hyper Backup uitgekomen. Gelijk STACK weer getest, helaas blijft het foutgaan op de laatste stap in de wizard met een "insufficient permissions". Ik meld het even, scheelt misschien weer testen door andere mensen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:34
Ik heb 1 file (~9gb) die constant opnieuw wordt gesync't door mijn Synology. Heel irritant, want ik ben dus constant aan het uploaden. Hij staat al op de Stack, dus waarom die hem continu opnieuw upload is mij een raadsel. Maar wat ik ook probeer (file van stack verwijderen, file renamen) hij blijft hem heruploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 16:33

Michidez

Zelden zo gelachen!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:19:
[...]

bron

-- Hopen dan maar dat ze dit binnenkort toevoegen. --
Niet op hopen. Dat staat er vanaf de eerste dag dat STACK bestaat, spijtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Waah schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:44:
Ik heb 1 file (~9gb) die constant opnieuw wordt gesync't door mijn Synology. Heel irritant, want ik ben dus constant aan het uploaden. Hij staat al op de Stack, dus waarom die hem continu opnieuw upload is mij een raadsel. Maar wat ik ook probeer (file van stack verwijderen, file renamen) hij blijft hem heruploaden.
Als ik zulke files (~9gb) upload doe ik dat via WinSCP.

Uploaden via:
Webbrowser: Kan geen 9GB file uploaden via Webbrowser.
Goodsync: Blijft de file opnieuw uploaden.
WinSCP: Je krijgt een error na de upload, maar de upload is wel volledig. Winscp zal niet automatisch doorgaan met andere file uploaden, omdat na de 9GB file de error komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Waah schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:44:
Hm, dat heb ik ook als ik grotere files upload (bijv 50GB). Deze upload hij dan 1 of meerdere keren om vervolgens de file weer van Stack te downloaden. Als je dan in de stack folder kijkt zie je ook de dubbele grootte van het bestand staan terwijl er maar één file is terug te vinden. Zodra je de folder verwijdert krijg je wel de gehele storage weer terug.

Heb er zelf niet zo'n last van dat uploaden gaat snel zat, maar vreemd is het wel. Misschien, als ik eens tijd over heb, uitzoeken waar dit nou precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Perkouw schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Hm, dat heb ik ook als ik grotere files upload (bijv 50GB). Deze upload hij dan 1 of meerdere keren om vervolgens de file weer van Stack te downloaden. Als je dan in de stack folder kijkt zie je ook de dubbele grootte van het bestand staan terwijl er maar één file is terug te vinden. Zodra je de folder verwijdert krijg je wel de gehele storage weer terug.

Heb er zelf niet zo'n last van dat uploaden gaat snel zat, maar vreemd is het wel. Misschien, als ik eens tijd over heb, uitzoeken waar dit nou precies fout gaat.
Ik sync one-way (enkel naar Stack, niet terug) omdat ik het als backup gebruik. Bij mij blijft die gewoon herhalen. Online is er maar 1 file gelukkig, maar het knijpt toch mijn upload wat dicht (en 3,75MB op 5MB upload is best veel) wat zonde is als dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Waah schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Ik sync one-way (enkel naar Stack, niet terug) omdat ik het als backup gebruik. Bij mij blijft die gewoon herhalen. Online is er maar 1 file gelukkig, maar het knijpt toch mijn upload wat dicht (en 3,75MB op 5MB upload is best veel) wat zonde is als dat niet hoeft.
Ik dus tweewegs. En ik vermoed dat dit (het uploaden) stopt omdat hij dan dus die file opnieuw download waardoor het kennelijk wel ineens overeenkomt met de file op Stack. Waarom het de eerste keer dan niet goed gaat, dunno.

Anders een ticket aan wagen bij TransIP? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 10-02-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Perkouw schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:28:
[...]

Ik dus tweewegs. En ik vermoed dat dit (het uploaden) stopt omdat hij dan dus die file opnieuw download waardoor het kennelijk wel ineens overeenkomt met de file op Stack. Waarom het de eerste keer dan niet goed gaat, dunno.

Anders een ticket aan wagen bij TransIP? :+
Zou ik doen :) maar heb het gevoel dat dit aan de Cloud-sync software ligt (omdat het in de History van Cloud Sync ook niet zichtbaar is. Hij staat niet tussen de uploaded files) en ik dus bij Synology moet zijn. Maar om daar een ticket aan te maken moet je de serial hebben van je Nas, en die heb ik niet bij de hand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zou het gewoon proberen bij TransIP, meestal zijn ze redelijk meedenkend daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

copykat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:28:
[...]

net geprobeerd

vroeg of de folder aangemaakt mocht worden omdat de folder niet bestaat en bij yes:

Failed to connect: De externe server heeft een fout geretourneerd: (409) Conflict.

ik vond dit maar volgens mij voor aanmaken voor een netwerk map op je pc te maken.
Ok ik heb het werkend: (mede dankzij transip support)

storage type: WebDav
Use SSL : vink
server and port : username.stackstorage.com
Path on Server: remote.php/webdav/backup (niet de root name er tussen "file")
( wel eerst even de folder "backup" in stack aanmaken en uitsluiten van syncen met de lokale stackfolder op je pc. de "stack" folder.)

uiteraard username en password.

advanced options

use-ssl : kies deze optie in de pulldown : use this flag to communicate using SSL over http(s)

dat is alles. 8)
blocks op 100mb gezet. 3 maanden terugkijken en alle folder aangevinkt die geupload/backuped moeten worden.

thanks Dannisi en anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 13-02-2017 20:50 . Reden: detail verbetering ]

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic