[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lisadr schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:12:
[...]

Hun eigen programma is bij mij de enige met een redelijke snelheden van 500 KB/s tot 3 MB/s. Bij andere programma’s zoals webdav, haal ik 30 a 100 KB/s. 3 a 10 uur wachten per 1GB data duurt te lang, als je eerst 300GB aan bestanden hebt 8)7 .
Dat is vreemd, de client die je gebruikt zou geen verschil moeten maken. De Owncloud-client gaat ook via WebDAV. (WebDAV is het enige protocol dat ondersteund wordt door Stack)

Hoe dan ook raad ik je af om synchronisatiesoftware te gebruiken voor een doel waar het niet geschikt voor is (backup).

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 13-11-2016 15:43 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Compizfox schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]

Dat is vreemd, de client die je gebruikt zou geen verschil moeten maken. De Owncloud-client gaat ook via WebDAV. (WebDAV is het enige protocol dat ondersteund wordt door Stack)

Hoe dan ook raad ik je af om synchronisatiesoftware te gebruiken voor een doel waar het niet geschikt voor is (backup).
Bedankt voor je tip. Ik ga een andere systeem proberen voor backups zoals Duplicati.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42
pven schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:51:
Ik ontdek net dat Cloud Sync op mijn Synology niet alles synct. De foutmelding:
[knip]

/huwelijk/foto's david/Afbeelding 357.jpg
/volume1/FotoVideo/huwelijk/foto's david/Afbeelding 357.jpg

Sommige mappen lijkt ie wel te doen, en sommigen niet. En ik heb geen idee waarom ie deze niet pakt.

Iemand een idee?
STACK heeft problemen met bepaalde lettertekens. Moderne systemen laten steeds meer characters toe maar bijvoorbeeld OS X laat nog steeds geen dubbele punt toe in bestandsnamen en namen van folders.

Ik kreeg problemen met STACK. STACK ging bijvoorbeeld klagen over rechten, reageerde niet op bepaalde acties, etc. Na lang zoeken bleek dat de map waar het mis ging, een vraagteken in de naam had staan. In OS X geen enkel probleem maar wel voor STACK.

Om het nog erger te maken, ging het probleem ook niet meer over door het vraagteken te verwijderen. Hierdoor leek het of het vraagteken er niets mee te maken had..

Bij je foutmelding zie ik een apostrof in de naam van de laagste folder. Het zou me niet verbazen als dat het probleem is, aan de kant van STACK.

Overigens staat dit zover ik weet niet in de FAQ of handleiding, ook al heb ik die suggestie gedaan en lopen meer mensen hier tegenaan… Gemiste kans. Net als er nergens te vinden is dat de totale bestandsnaam – dus inclusief extensie – niet langer dan 148 tekens mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
laptopleon schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:32:
[...]

STACK heeft problemen met bepaalde lettertekens. Moderne systemen laten steeds meer characters toe maar bijvoorbeeld OS X laat nog steeds geen dubbele punt toe in bestandsnamen en namen van folders.

Ik kreeg problemen met STACK. STACK ging bijvoorbeeld klagen over rechten, reageerde niet op bepaalde acties, etc. Na lang zoeken bleek dat de map waar het mis ging, een vraagteken in de naam had staan. In OS X geen enkel probleem maar wel voor STACK.

Om het nog erger te maken, ging het probleem ook niet meer over door het vraagteken te verwijderen. Hierdoor leek het of het vraagteken er niets mee te maken had..

Bij je foutmelding zie ik een apostrof in de naam van de laagste folder. Het zou me niet verbazen als dat het probleem is, aan de kant van STACK.

Overigens staat dit zover ik weet niet in de FAQ of handleiding, ook al heb ik die suggestie gedaan en lopen meer mensen hier tegenaan… Gemiste kans. Net als er nergens te vinden is dat de totale bestandsnaam – dus inclusief extensie – niet langer dan 148 tekens mag zijn.
Er staan geen rare karakters in. Ik heb zelfs een folder Foto's Brian (dus met hoofdletter en apostrof ), die pakt ie wel gewoon. En de volgende twee folders die met een kleine f begnnen die skipt ie.

Ik zal die folders eens hernoemen en dan nog eens proberen, ik kom er op terug.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42
Ik heb nooit helemaal kunnen doorgronden waar het precies aan ligt. Misschien raakt de schijfindex wel van slag door de apostrof en gaan daardoor de folders erna mis.

Bij mij gingen stopten eerst sommige subdirectories van de folder-met-het-vraagteken-in-de-naam met synchroniseren. Daarna probeerde ik hernoemen van de map, nieuwe submappen, nieuwe mappen.. Hoe langer hoe minder er syncte. Webdav, MacOS native app en webinterface reageerden allemaal anders!

Ik ben er veel te lang mee aan het testen geweest. Ik kwam er niet uit en de helpdesk ook niet. Uiteindelijk heb ik via de helpdesk de hele STACK laten wissen, zo zat was ik het.

Daarna was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Stack ziet er mooi uit, maar ik wil hiermee mijn Dropbox vervangen, en als ik dezelfde mappen probeer te syncen (OSX trouwens) krijg ik de melding 'there are new folders that are not synchronized because they are too big: (en dan de map namen)' en dat gaat dan over een folder van bijvoorbeeld 11GB maar ook bij een folder van 510MB. Ik begrijp er echt niks van en er is ook geen uitleg verder. Iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Enige informatie van wat nou het plan met Stack op de langere termijn is? Dacht eerst dat het 1 jaar geldig was maar het is nu al meer dan een jaar en werkt nog altijd prima :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RGAT schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:13:
Dacht eerst dat het 1 jaar geldig was maar het is nu al meer dan een jaar en werkt nog altijd prima :)
Heb dit eigenlijk nooit ergens gelezen of gezien, dus ik verwacht dat het gewoon blijft werken / draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
[...]

Heb dit eigenlijk nooit ergens gelezen of gezien, dus ik verwacht dat het gewoon blijft werken / draaien.
Had het ergens in dit topic gelezen, maar dat is dan ook het enige wat erover te vinden lijkt te zijn.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Op https://www.transip.nl/stack/ staat bij 'Stack vs de rest' een aardig overzichtje.

In het kort: 1000G is gratis, 2000G of 10.000G kost geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Ik heb het nu vanaf het begin en zit er nog steeds op, ik hoop ook dat het gratis blijft. Werkt prima met mijn server (ESXi en XPEnology) welke samenwerkt met mijn IP camera thuis. De beelden worden mooi gesynct met Stack en bijvoorbeeld bij diefstal van de server heb ik dan alsnog de beelden op Stack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:12:
[...]

Er staan geen rare karakters in. Ik heb zelfs een folder Foto's Brian (dus met hoofdletter en apostrof ), die pakt ie wel gewoon. En de volgende twee folders die met een kleine f begnnen die skipt ie.

Ik zal die folders eens hernoemen en dan nog eens proberen, ik kom er op terug.
WTF: hernoemen naar een hoofdletter F aan het begin helpt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
pven schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:15:
[...]

WTF: hernoemen naar een hoofdletter F aan het begin helpt. 8)7
Alleen al door dit soort vage issues zou ik nooit Stack als enige backuplocatie gebruiken. Mijn hoofdbackup is een andere Synology die off-site staat. Stack is puur een leuke aanvulling omdat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:29:
[...]

Alleen al door dit soort vage issues zou ik nooit Stack als enige backuplocatie gebruiken. Mijn hoofdbackup is een andere Synology die off-site staat. Stack is puur een leuke aanvulling omdat het gratis is.
Wat ik heb:
• Synology DS410 thuis (media, films/series, documenten)
• 2g-servertje voor het noodzakelijke (die storage is maar 500G, is eigenlijk te weinig) (media, documenten)
• Amazon Glacier voor maand-backups (lekker goedkoop) (media, documenten)
• Stack voor al mijn media-bestanden (media dus)

Het is allemaal wat dubbelop, maar met een reden

Tot op heden heb ik wel eens wat bestanden terug gehaald van de 2g-server, verder gelukkig nooit een backup nodig gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 16-11-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Weet iemand of het nog steeds lang duurt voor je een code krijgt? Ik wil het aanraden aan iemand. Zelf al ruim een jaar geleden gedaan en toen duurde het wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Kai-Hugo schreef op maandag 14 november 2016 @ 02:24:
Stack ziet er mooi uit, maar ik wil hiermee mijn Dropbox vervangen, en als ik dezelfde mappen probeer te syncen (OSX trouwens) krijg ik de melding 'there are new folders that are not synchronized because they are too big: (en dan de map namen)' en dat gaat dan over een folder van bijvoorbeeld 11GB maar ook bij een folder van 510MB. Ik begrijp er echt niks van en er is ook geen uitleg verder. Iemand die me verder kan helpen?
Bij de instellingen zit een optie. Als je die uitzet doet ook mappen groter dan 500mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Compizfox schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]

Gaat ie met WebDAV sneller? Ik gebruik gewoon de software en gebruik de stack map voor alles. Werkt prima maar wel traag. Maar misschien ligt het ook wel aan mijn internet verbinding (vooral uploaden is langzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

borbit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:19:
[...]
Gaat ie met WebDAV sneller? Ik gebruik gewoon de software en gebruik de stack map voor alles. Werkt prima maar wel traag. Maar misschien ligt het ook wel aan mijn internet verbinding (vooral uploaden is langzaam)
Sneller dan wat? :) Zoals gezegd, WebDAV is het enige protocol waarover je STACK kunt benaderen. De software gaat ook over WebDAV.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 19-11-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Compizfox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:25:
[...]

WebDAV is het enige protocol waarover je STACK kunt benaderen. De software gaat ook over WebDAV.
Oke. Hij hangt hier zo rond de 300KiB/s upload. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26
Lol maat van me had zich , met nederlandse vpn, geregistreerd voor stack. Met zijn invite dan zijn adres ingegeven en als land "Belgie" .... :-). en de registratie gedaan via zijn eigen ip. Kreeg een mail dan zijn invite niet was goedgekeurd :p.
Kan zich dus opnieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yarisken schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:43:
Lol maat van me had zich , met nederlandse vpn, geregistreerd voor stack. Met zijn invite dan zijn adres ingegeven en als land "Belgie" .... :-). en de registratie gedaan via zijn eigen ip. Kreeg een mail dan zijn invite niet was goedgekeurd :p.
Kan zich dus opnieuw registreren.
Laat hem Opera gebruiken voor de VPN, en op postcode.nl kun je de juiste postcode vinden :+

Mijn neefje in Dortmund heeft het gemeentehuis van A'dam als adres ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 19-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
FreshMaker schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:20:
[...]

Laat hem Opera gebruiken voor de VPN, en op postcode.nl kun je de juiste postcode vinden :+

Mijn neefje in Dortmund heeft het gemeentehuis van A'dam als adres ;)
Goeie tip, thx :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
borbit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:31:
[...]
Het owncloud en stack-programma doen het allebei op 4MB/s hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
borbit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:11:
Weet iemand of het nog steeds lang duurt voor je een code krijgt? Ik wil het aanraden aan iemand. Zelf al ruim een jaar geleden gedaan en toen duurde het wel een tijdje.
Woensdag de invite aangevraagd, donderdag ontvangen. Best snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

borbit schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:31:
[...]
Nee, dat is erg laag. Het is al even geleden, maar de laatste keer dat ik het heb gebenchmarkt haalde ik zo'n 40 Mb/s max (met Duplicity als client): Compizfox in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 19-11-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Compizfox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:46:
[...]

Nee, dat is erg laag. Het is al even geleden, maar de laatste keer dat ik het heb gebenchmarkt haalde ik zo'n 40 Mb/s max (met Duplicity als client): Compizfox in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Laatst online: 01-10 18:05
Kai-Hugo schreef op maandag 14 november 2016 @ 02:24:
Dat is een setting ergens, maximale directory grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Ah bedankt jongens, ik ga even op onderzoek uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Die traagheid is inherent aan Stack (owncloud) en de slechte implementatie.
Des te meer bestanden er staan des te trager het gaat worden, als je dan ook nog gaat synchroniseren met webdav...

Zolang ze owncloud als basis op de huidige manier gebruiken zal het naar mijn idee ook nooit wat worden.
Op het moment dat ze een (s)FTP laag toevoegen gekoppeld aan de userspace accounts dan haal je de (PHP/Geheugen) load van de server en kunnen clients ook makkelijk en snel synchroniseren .

Win-win maar of het ook gaat gebeuren?

[ Voor 32% gewijzigd door fast-server op 20-11-2016 21:09 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik denk dat dat nog wel gaat gebeuren. Ze zien natuurlijk zelf ook wel de php overhead. Zoals in het eerder geposte artikel staat ontwikkelen ze nu hun eigen software en denken ook aan faciliteiten als (s)ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
fast-server schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:57:
Die traagheid is inherent aan Stack (owncloud) en de slechte implementatie.
Des te meer bestanden er staan des te trager het gaat worden, als je dan ook nog gaat synchroniseren met webdav...

Zolang ze owncloud als basis op de huidige manier gebruiken zal het naar mijn idee ook nooit wat worden.
Op het moment dat ze een (s)FTP laag toevoegen gekoppeld aan de userspace accounts dan haal je de (PHP/Geheugen) load van de server en kunnen clients ook makkelijk en snel synchroniseren .

Win-win maar of het ook gaat gebeuren?
Kunnen ze dit 'zomaar' aanpassen ?
Niet zozeer qua toestemming, maar in het geval van file-transfer en behoud.
Ik heb een paar stacks ingericht, ik klaag niet over de snelheid, mijn max wordt (nog) steeds gehaald met up/download, maar imho als ze naar een FTPlaag gaan, of zelfs een dropbox-like idee is het mij ook prima
Wat ik wel een voordeel vind, is dat ze met placeholders werken.
Ik gebruik op mijn verschillende werkstations keepass ( om een voorbeeld te noemen ) maar op Android hoef ik niet de hele portablemap te hebben, alleen de 3 key-databases maar.
De apps synchroniseren het naar oflline, en de rest is wel beschikbaar, maar neemt geen ruimte in op de tablet/phones.

* ook kwam ik er gisteren achter dat vooralsnog de nextcloud-app werkt ( camera upload doet daar jaar/maand/dag (folders) sorteren, iets wat ik nu nog handmatig doe
* FreshMaker wil nog steeds meerdere verschillende folders van verschillende locaties syncen in de eigen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Ik probeer een .tar bestand op mijn stack te plaatsen. Ik heb stack als netwerk schrijf in Windows 10. Als ik het .tar bestand (14gb) er heen kopieer gaat ie vrolijk aan het werk, snel ook. Maar bij 99% blijft ie hangen. Met een test .tar bestand van 40mb hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
borbit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:45:
Ik probeer een .tar bestand op mijn stack te plaatsen. Ik heb stack als netwerk schrijf in Windows 10. Als ik het .tar bestand (14gb) er heen kopieer gaat ie vrolijk aan het werk, snel ook. Maar bij 99% blijft ie hangen. Met een test .tar bestand van 40mb hetzelfde verhaal.
Heb op dit moment net hetzelfde voor via webdav. Via windows client loopt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FreshMaker schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:13:
[...]

Kunnen ze dit 'zomaar' aanpassen ?
Niet zozeer qua toestemming, maar in het geval van file-transfer en behoud.
In principe wel. OwnCloud zorgt alleen voor de toegang (via WebDAV). Het is geen bestandssysteem. Ze zouden dus gewoon naast WebDAV (OwnCloud) andere protocollen kunnen gaan ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
borbit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:45:
De webdav implementatie van Windows is niet zo mooi. Het lijkt wel of de eerste stap in het kopiëren naar Stack een lokale kopie is en vanaf 99% gaat hij pas echt wat uploaden. Bekijk je netwerkbelasting maar eens als je dat doet. De webdav implementatie van bijvoorbeeld de owncloud software is veel mooier, die laat duidelijk zien hoe ver hij is. Een ander nadeel van de Windows implementatie is dat hij niet lekker omgaan met datum/tijd op de stack. Als je b.v. robocopy gebruikt om alleen verschillen te syncen gaat hij iedere keer alles kopiëren, ook als je de extra opties gebruikt die je daarbij moeten helpen. Zelf gebruik ik dus gewoon de owncloud client.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Yarisken schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:18:
[...]

Heb op dit moment net hetzelfde voor via webdav. Via windows client loopt alles goed.
De kleinere test .tar is inmiddels gelukt. Maar die grote hangt nu al enkele uren op 99%
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wgp8pj.png :?

[ Voor 49% gewijzigd door borbit op 22-11-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
borbit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:16:
[...]

De kleinere test .tar is inmiddels gelukt. Maar die grote hangt nu al enkele uren op 99%
[afbeelding] :?
Ik had 4 iso's telkens apart gekopieerd. 1 is gelukt na 30 minuten ofzo, de andere 3 mislukt :-).
Tis gratis dus ik maak me niet druk :p. Uploaden dan maar met de windows client.
Afspelen van video's via kodi ( ook webdav ) is gelukkig geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Er stonden zojuist weer 'open' invites op
account evt aanmaken, en dan naar de stackpagina om de invite te claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
borbit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:16:
[...]

[afbeelding] :?
Dit probleem heb ik ook, via de site uploaden gaat alles prima.
Anders blijft hij heel lang staan op 99% en na verloop van tijd de melding dat de file te groot is.
Overige manieren zijn er na mijn weten niet.

Iemand trouwens een idee waarom ik elke dag mijn credentials moet invoeren in de verkenner?
Heb hem als netwerkschijf toegevoegd, maar moet elke dag de share opnieuw connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Sinds vandaag kan ik mijn mkv bestanden niet meer openen vanuit de windows verkenner of plex.
VLC geeft de volgende melding:

Lezen van bestand mislukt:
VLC kon het bestand "S:\**.mkv" niet openen (Bad file descriptor).
Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'file:///S**.mkv' niet openen. Controleer het logboek voor details.

En plex:
Er was een probleem bij het afspelen van dit bestand.

Vorige week heb ik het nog wel kunnen afspelen, maar nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mozart schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:16:
[...]

De webdav implementatie van Windows is niet zo mooi. Het lijkt wel of de eerste stap in het kopiëren naar Stack een lokale kopie is en vanaf 99% gaat hij pas echt wat uploaden. Bekijk je netwerkbelasting maar eens als je dat doet. De webdav implementatie van bijvoorbeeld de owncloud software is veel mooier, die laat duidelijk zien hoe ver hij is. Een ander nadeel van de Windows implementatie is dat hij niet lekker omgaan met datum/tijd op de stack. Als je b.v. robocopy gebruikt om alleen verschillen te syncen gaat hij iedere keer alles kopiëren, ook als je de extra opties gebruikt die je daarbij moeten helpen. Zelf gebruik ik dus gewoon de owncloud client.
Voor diegene met meerdere stacks / user per stack, in plaats van meedere accounts IN de client, kun je ook de clients van Nextcloud, owncloud of eigen stack 'ernaast' installeren.
Ik heb hier een paar adressen in 'beheer' die onafhankelijk van elkaar gesynct moeten worden, waarvan er één zelfs in docker van de Synology draait.
Mijn eigen sync moet alle wijzigingen direct doorvoeren, en die van een collega en kennis mogen wat langer duren.
Zouden ze allevier in dezelfde 'applicatie' zitten, moeten ze op elkaar wachten (of ik moet handmatig pauzeren)
Nu draait 'mijn' folder in de owncloud-client, en de andere twee in de stack-client, geen probleem, alleen mogen ze de upload delen :)
mijn eigen wijzigingen zijn vaak maar een paar KB/MB, daar ligt het gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:08:
Sinds vandaag kan ik mijn mkv bestanden niet meer openen vanuit de windows verkenner of plex.

VLC kon de MRL 'file:///S**.mkv' niet openen. Controleer het logboek voor details.

En plex:

Iemand die mij hier mee kan helpen?
JPG bestanden kunnen wel netjes geopend worden.

Ook met andere media players getest en deze spelen de bestanden ook niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 23:02
leeg

[ Voor 97% gewijzigd door wd200 op 08-12-2016 21:40 . Reden: heeft zich zelf opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier ook even geprobeerd, maar onder windows ( 7, 8.1 en 10 ) krijg ik afspelen via webdav gewoon niet goed voor elkaar.
Stotter, sync en buffer issues op bijna alles wat ik ertegen aan gooi in VLC / GOM / WMP-Classic

Echter op Kodi ( windows ) doet hij het prima, lijkt wel of Kodi de webdav implementatie van windows overslaat, en hun 'eigen' versie gebruikt.
De film begint direct te spelen, en de buffer loopt met een goede snelheid vol, zodat er geen haperingen optreden.
G.Scholtens schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:14:
[...]

Alleen het rechtstreek openen vanuit de app dan werkt het wel, maar hij slaat dan ook dingen lokaal op en dat wil ik juist niet.
Inmiddels ook contact met transip, tot op heden zeer goeie support
Ik heb binnen Kodi wel een 'eigen' webdav koppeling gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/screenshot000_zpswzjxrj6t.png
Dan komt het niet lokaal, en slaat hij de gemapte drive over die windows heeft.

[ Voor 95% gewijzigd door FreshMaker op 09-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
FreshMaker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:11:
[...]

Hier ook even geprobeerd, maar onder windows ( 7, 8.1 en 10 ) krijg ik afspelen via webdav gewoon niet goed voor elkaar.
Stotter, sync en buffer issues op bijna alles wat ik ertegen aan gooi in VLC / GOM / WMP-Classic

Echter op Kodi ( windows ) doet hij het prima, lijkt wel of Kodi de webdav implementatie van windows overslaat, en hun 'eigen' versie gebruikt.
De film begint direct te spelen, en de buffer loopt met een goede snelheid vol, zodat er geen haperingen optreden.
Alleen het rechtstreek openen vanuit de app dan werkt het wel, maar hij slaat dan ook dingen lokaal op en dat wil ik juist niet.
Inmiddels ook contact met transip, tot op heden zeer goeie support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
FreshMaker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:11:
[...]

Ik heb binnen Kodi wel een 'eigen' webdav koppeling gemaakt

[afbeelding]
Dan komt het niet lokaal, en slaat hij de gemapte drive over die windows heeft.
Dat is wel relaxt, gebruik alleen geen kodi maar plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:18:
[...]

Dat is wel relaxt, gebruik alleen geen kodi maar plex.
Je kan in Plex geen 'losse' webdav invoegen ?
* FreshMaker heeft de player net geinstalleerd, maar hij vraagt om de plexxserver.
( heb ik ooit wel gebruikt, maar geen zin om op de nas te zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
FreshMaker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:25:
[...]

Je kan in Plex geen 'losse' webdav invoegen ?
* FreshMaker heeft de player net geinstalleerd, maar hij vraagt om de plexxserver.
( heb ik ooit wel gebruikt, maar geen zin om op de nas te zetten ;) )
Volgens mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vandaag getest met het sync programma Goodsync, en dat kan alles wat ik wil.
Lokaal / SMB share syncen naar Sync. Zo al mijn foto's en video's netjes op Stack. Ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dacuuu schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:03:
Vandaag getest met het sync programma Goodsync, en dat kan alles wat ik wil.
Lokaal / SMB share syncen naar Sync. Zo al mijn foto's en video's netjes op Stack. Ben blij!
Net even geprobeerd, die doet het inderdaad wel leuk. Hij kan bestanden ook versleutelen en daar bovenop de bestandsnaam ook nog versleutelen zodat het een random crap bestandje wordt ipv privefoto123.jpg
Na het syncen van een testmapje de map aan de linkerkant (PC) even leeggegooid, daarna kon hij het weer netjes terugzetten vanaf Stack.

Alleen jammer dat hij geen versioning lijkt te kunnen, dan was het helemaal perfect geweest.
Als serveradres gebruik je https://jouwstacknaamhier.stackstorage.com/remote.php/webdav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Ik heb de dienst Offcloud uitgeprobeerd met Stack, en het werkt verassend goed :)

Het is een cloud torrenting service, maar het ondersteunt bijvoorbeeld ook usenet. Je plakt een torrent of nzb link op de website, of via de browser extentie, en Offcloud begint te downloaden. Je kan bijvoorbeeld ook Youtube links en dergelijke plakken.

Het leuke is dat je webdav kan toevoegen als storage, en dan downloadt Offcloud wat je maar wilt daar naar toe. Ik heb dit getest en het werkt prima! De snelheid is echter behoorlijk laag, 1mbit geloof ik tijdens mijn tests Net een torrent van 20GB getest, deze schommelt tot nu toe tussen de 300KB/s en de 4 MB/s. Ik weet niet of dit de max van Stack webdav is of dat het aan Offcloud ligt.

Wellicht dat de snelheid hoger is bij een betaald abonnement, ik heb een ticket hierover openstaan bij hun support.

Om Stack toe te voegen gebruik je je webdav link min de laatste backslash, dus:

https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav

Je kan ook een specifieke folder toevoegen:

https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/folder

Je kan gratis 3 links plakken per maand,anders is het 10 USD per maand of 60 USD per jaar voor unlimited.

Ik weet dat dit waarschijnlijk goedkoper mogelijk is met een VPS icm met Deluge oid, maar ik vind dit wel een makkelijke oplossing, en 5 dollar per maand is niet verkeerd. Ik heb ook een referral link als iemand zin heeft om mij te sponsoren >:) Maar die ga ik niet hier posten, dus PM als je je gul voelt.

Mijn volgende stap is om te proberen of ik Stack kan mounten in Kodi en of dat een beetje soepel werkt. Lijkt me persoonlijk een ideaal systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door jooncheez op 31-12-2016 05:21 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
[b][message=49682045,noline]

Mijn volgende stap is om te proberen of ik Stack kan mounten in Kodi en of dat een beetje soepel werkt. Lijkt me persoonlijk een ideaal systeem.
Ik heb stack in kodi via webdav. Puur om films / series te streamen. Werkt gewoon perfect mits genoeg bandbreedte.
Kopiëren naar webdav is een pain in the ass maar lezen gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Yarisken schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:36:
[...]

Ik heb stack in kodi via webdav. Puur om films / series te streamen. Werkt gewoon perfect mits genoeg bandbreedte.
Kopiëren naar webdav is een pain in the ass maar lezen gaat perfect.
Top, dat klinkt veelbelovend. Ik wil het gebruiken voor mijn ouders, die hebben een 20/20 glasvezel abbo van Vodafone. Zal dat voldoende zijn voor 1080p? 1080p is max iets van 12 mbps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
jooncheez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:03:
[...]

Top, dat klinkt veelbelovend. Ik wil het gebruiken voor mijn ouders, die hebben een 20/20 glasvezel abbo van Vodafone. Zal dat voldoende zijn voor 1080p? 1080p is max iets van 12 mbps toch?
Ja dat moet perfect lukken. Gewoon geen 40GB mkv's beschikbaar stellen via stack hé :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Yarisken schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:08:
[...]

Ja dat moet perfect lukken. Gewoon geen 40GB mkv's beschikbaar stellen via stack hé :-).
Het werkt prima! Ben op dit moment in Peru en heb even getest met een 700mb video file. Deze speelt prima vanaf Stack via Kodi :) En dat over een 1mbit tethered mobile connectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Download naar Stack doet het nu toch redelijk snel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QF2qxyQZLU78p38T54mRlljm/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:21

Jrz

––––––––––––

Ik ben nu duplicati (experimental) aanhet testen met stack.
Lijkt een ideale combinatie

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 08:53
Jrz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:16:
Ik ben nu duplicati (experimental) aanhet testen met stack.
Lijkt een ideale combinatie
Bevalt hier erg goed :) Mooi ook om encrypted een delta te uploaden (automatisch). Wordt nog wel behoorlijk aan gewerkt. Ik heb voor de veiligheid nog een extra copy naast duplicati icm Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Duplicati werkt inderdaad wel mooi met Stack.
Enige nadeel is dat je geen 'forever incremental' kunt doen. Op een gegeven moment moet hij weer een full backup doen. Met 150GB aan foto's was hij daar bij mij behoorlijk lang mee bezig (2 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

ThinkPadd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:24:
Duplicati werkt inderdaad wel mooi met Stack.
Enige nadeel is dat je geen 'forever incremental' kunt doen. Op een gegeven moment moet hij weer een full backup doen. Met 150GB aan foto's was hij daar bij mij behoorlijk lang mee bezig (2 dagen).
Duplicati 2.0 doet wel incremental forever toch? Zover ik weet gebruikt die een backupmethode die erg lijkt op wat Borg doet (chunk-based deduplication).

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2017 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:00
Misschien kan iemand mij verder helpen:
Ik heb één folder binnen mijn stack die ik graag via Webdav aan mijn Finder wil toevoegen, het liefst via webdav omdat het mij dan geen schijfruimte kost. Eventueel mijn gehele stack maar dan met 'alleen lezen' optie zodat een eventuele ransomeware besmetting die mappen niet kan aantasten.

Ik heb de FAQ van Stack nagelezen en op Google het e.a. nagezocht maar ik kom nog niet bij een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Iemand ervaring met Duplicati 2.0 en Fedora? Op W10 gebruik ik het al tijden zonder problemen, maar van de week op Fedora geprobeerd en dat lukte niet. Schijnt een bekende bug in Mono te zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ben benieuwd of iemand het dus wel gelukt is...

[ Voor 0% gewijzigd door Orthodroom op 03-01-2017 21:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:05

rvk

gelukkie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:58:
Ik heb één folder binnen mijn stack die ik graag via Webdav aan mijn Finder wil toevoegen, het liefst via webdav omdat het mij dan geen schijfruimte kost.
Zie de post van jooncheez in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Je kunt dus gewoon de specifieke folder direct gebruiken
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/folder/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:21

Jrz

––––––––––––

Is er een foto programma ala Photos van osx?
Ik wil stack als backend gebruiken voor storage, maar ik wil lokaal (offline) wel thumbnails hebben.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
G.Scholtens schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:08:

En plex:

Dit probleem heb ik ook op Windows, film bestandjes van 50 mb etc gaat goed, maar zodra je bij 200mb bestanden komt gaat het mis, Webdav streamen via Kodi, of via Android gaat goed, op windows krijg ik de errors die jij omschrijft, getest met VLC en Potplayer. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Lijkt er op, maar als ik de register waarde flink verhoog, krijg ik een error dat het buiten de waarde van de Dword 32 sleutel zit.

Mijn oplossing is netdrive en daarmee de webdav mounten, kan direct weer alle files openen. Voor meer info over netdrive stuur mij ffe een pm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:59:
[...]Dit probleem heb ik ook op Windows, film bestandjes van 50 mb etc gaat goed, maar zodra je bij 200mb bestanden komt gaat het mis, Webdav streamen via Kodi, of via Android gaat goed, op windows krijg ik de errors die jij omschrijft, getest met VLC en Potplayer. Iemand een oplossing?
Ik gebruik Kodi Windows, en geef daar de webdav in de filemanager als source
Is wel iets bewerkelijker dan even VLC opstarten ;)
Maar daar heb ik geen stotteren of overslaan van mediafiles.

De stackfolder staat op mijn NAS, ik kan hem via SMB bereiken,
Mijn downloader zet alles in een stack-folder, omdat ik ook op mijn werkplek soms mijn RPi aansluit voor een filmpje ( die 6 schermen hangen er niet voor niets :+ )

Ik draai een dockerinstall met client
https://hub.docker.com/r/zigarn/owncloud-client/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
FreshMaker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik Kodi Windows, en geef daar de webdav in de filemanager als source
Is wel iets bewerkelijker dan even VLC opstarten ;)
Maar daar heb ik geen stotteren of overslaan van mediafiles.

De stackfolder staat op mijn NAS, ik kan hem via SMB bereiken,
Mijn downloader zet alles in een stack-folder, omdat ik ook op mijn werkplek soms mijn RPi aansluit voor een filmpje ( die 6 schermen hangen er niet voor niets :+ )

Ik draai een dockerinstall met client
https://hub.docker.com/r/zigarn/owncloud-client/
Raspberry pi + kodi = werkend
Android Telefoon + Solid explorer webdav = werkend
Webdav Windows 10 = Niet werkend, maar nu werkt het wel met het programma Netdrive2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Raspberry pi + kodi = werkend
Android Telefoon + Solid explorer webdav = werkend
Webdav Windows 10 = Niet werkend, maar nu werkt het wel met het programma Netdrive2. ;)
Ik zag het YT filmpje, maar vind het geen 50€ 'waard' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zijn er hier die duplicati werkend hebben op een Synology?

Ik probeerde twee SPK's vandaag, de experimental en de laatste test build, maar kreeg het niet werkend.
Bij een van de twee kon ik van alles invullen en leek hij een poging te ondernemen, echter kreeg ik de WebDav connectie niet voor elkaar.

edit: Hmm, nu kan ik het helemaal niet meer werkend krijgen.

Moest trouwens de beta van mono ook installeren, anders wilde duplicati helemaal niet starten.

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 05-01-2017 19:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dacuuu schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Dit probleem heb ik ook op Windows, film bestandjes van 50 mb etc gaat goed, maar zodra je bij 200mb bestanden komt gaat het mis, Webdav streamen via Kodi, of via Android gaat goed, op windows krijg ik de errors die jij omschrijft, getest met VLC en Potplayer. Iemand een oplossing?
Bestanden openen via de stack app, dan gaat het goed in windows.
Vanuit de app kan je kiezen open map, vanaf daar gaat het dus prima.
Dit komt omdat deze map op je c schijf staat en niet op je stack,

andere opties zijn er niet, tenzijn plex ooit ook webdav gaat ondersteunen haha :)
Heb al heel wat contact met trans ip gehad hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
G.Scholtens schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Bestanden openen via de stack app, dan gaat het goed in windows.
Vanuit de app kan je kiezen open map, vanaf daar gaat het dus prima.
Dit komt omdat deze map op je c schijf staat en niet op je stack,

andere opties zijn er niet, tenzijn plex ooit ook webdav gaat ondersteunen haha :)
Heb al heel wat contact met trans ip gehad hierover.
Uh? Volgens mij zitten wij niet op de zelfde golflengte. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dacuuu schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:26:
[...]

Lijkt er op, maar als ik de register waarde flink verhoog, krijg ik een error dat het buiten de waarde van de Dword 32 sleutel zit.

Mijn oplossing is netdrive en daarmee de webdav mounten, kan direct weer alle files openen. Voor meer info over netdrive stuur mij ffe een pm. :+
4gb? 4294967295

Mogelijk werkt 0 ook om het uit te zetten, niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Vandaag voor de 2e keer een grote upload via de webinterface mislukt. Er staat geen foutmelding of zo. Maar de 1e keer was de upload gewoon verdwenen. En nu staat de voortgang er nog, echter zonder voortgang -is nu ook weg. Tot nu toe heb ik eerder geen problemen gehad met uploads via de webinterface. Het is vervelend omdat een groot bestand enkele uren duurt en die uren zijn nu verspilt.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 19:52

GrtA

TEH

albino71 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:41:
Zijn er hier die duplicati werkend hebben op een Synology?

Ik probeerde twee SPK's vandaag, de experimental en de laatste test build, maar kreeg het niet werkend.
Bij een van de twee kon ik van alles invullen en leek hij een poging te ondernemen, echter kreeg ik de WebDav connectie niet voor elkaar.

edit: Hmm, nu kan ik het helemaal niet meer werkend krijgen.

Moest trouwens de beta van mono ook installeren, anders wilde duplicati helemaal niet starten.
Ik heb Duplicati 2.0.1.35 (experimental) werkend op een DS414 (DSM 6, laatste versie) met de reguliere Mono van Synology zelf icm Stack.

Dit gebruikte ik om de verbinding te testen (inloggen met SSH op de NAS):
code:
1
2
$ export TMPDIR=/volume1/tmp
$ mono ./Duplicati.CommandLine.BackendTester.exe webdav://NAAM.stackstorage.com/remote.php/webdav/ --auth-username=USERNAME --auth-password=PASSWORD --use-ssl --accept-specified-ssl-hash=XXX --tmpdir=/volume1/tmp --reruns=1

Die 'accept-specified-ssl-hash' die je moet gebruiken geeft hij zelf als je het commando de eerste keer zonder die optie draait.

Verder draait de server default alleen op 'localhost'. Om hem vanaf een andere machine te benaderen moet je de server starten met op '--webservice-interface=any' of '--webservice-interface=ip.adres.van.nas'.

Verder zit dat Syno package van Duplicati ook wat te klooien met de webserver van de NAS als proxy maar dat moest ik uitzetten om verbinding te kunnen maken. Info in deze Google Groups post

code:
1
webroot/ngax/index.html:    <script type="text/javascript" src="../package/ngax/package.js"></script>

In dit file het laden van het 'package.js' script weghalen/uit-commenten (is dat een woord :? )

Dit heb ik zelf 1 keer werkend gehad (i.e. ik kon verbinding maken) maar toen waren mijn WebDav opties nog niet correct dus de server + scheduler etc. heb ik nog niet netjes werkend.

Ik hoop dat dit je iets verder helpt.

offtopic:
De Duplicati info is wel erg verspreid: Google Groups, Glitter, Github, Website... :X

[ Voor 6% gewijzigd door GrtA op 09-01-2017 22:02 . Reden: toevoegen van google groups post info ]

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04

copykat

Good copy isn't bad

Voordat ik jullie thread ga vervuilen,
kunnen jullie ervaren icters me pointen naar een simpele uitleg over hoe WebDAV werkend krijgen uit windows 10? en waar ik op moet letten?
Ik wil mn data schijf map-selectief syncen met Stack.
(ik heb een werkende invite maar vind nog geen echte simpele manier om te backuppen naar die 1Tb)
handmatig via Stack foldersync uploaden is omslachtig.

bedankt voor jullie tijd.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

copykat schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:01:
Voordat ik jullie thread ga vervuilen,
kunnen jullie ervaren icters me pointen naar een simpele uitleg over hoe WebDAV werkend krijgen uit windows 10? en waar ik op moet letten?
Ik wil mn data schijf map-selectief syncen met Stack.
(ik heb een werkende invite maar vind nog geen echte simpele manier om te backuppen naar die 1Tb)
handmatig via Stack foldersync uploaden is omslachtig.

bedankt voor jullie tijd.
Allereerst, wil je syncen, mounten of backuppen? Voor elk geval heb je een andere oplossing nodig.

Syncen kun je het beste doen met de Stack-software. Mounten kan via Windows zelf (zie uitleg) en voor backuppen kun je het beste software als Duplicati gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GrtA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:54:
[...]

Ik heb Duplicati 2.0.1.35 (experimental) werkend op een DS414 (DSM 6, laatste versie) met de reguliere Mono van Synology zelf icm Stack.
Zelf was ik ook eerst van plan Duplicati te draaien. Heb nog even Hyper Backup geprobeerd, maar dat faalt gezien TransIP nog geen sparse files ondersteunt. Schijnt te komen, maar dat zeggen ze als sinds de zomer en nog geen ETA.

Heb zelf daarom nu maar een Cloud Sync ingesteld die een aantal jobs draait. Geen echte backup, maar voor mijn gevoel wat stabieler dan Duplicati. Duplicati is een mooie vervanger voor Duplicity, wat ik eigenlijk voor de NAS wilde gebruiken. Maar dat mono verhaal, expliciet gebruik van webinterface en hier en daar die hacks die je moet toepassen, zie ik het niet zo zitten. Zoek met name een stabiele oplossing. De hoeveelheid issues over Duplicati op GH en de gestelde oplossingen stellen me nog niet zo gerust :p Ik heb het wel op mn Ubuntu laptop om te backuppen richting de NAS, daar gaat het meestal goed, maar gepaard met de nodige foutmeldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Compizfox schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Allereerst, wil je syncen, mounten of backuppen? Voor elk geval heb je een andere oplossing nodig.

Syncen kun je het beste doen met de Stack-software. Mounten kan via Windows zelf (zie uitleg) en voor backuppen kun je het beste software als Duplicati gebruiken.
Syncen: kopie van bestaande folders in lokale D schijf op stack?
Mounten: er een netwerk schijf van maken?
backuppen: handmatig uploaden?

liefst syncen van geselecteerde folders.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 09-01-2017 23:02 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

copykat schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Syncen: kopie van bestaande folders in lokale D schijf op stack?
Mounten: er een netwerk schijf van maken?
backuppen: handmatig uploaden?
Syncen is synchroniseren, waarbij de data inderdaad lokaal staat en ten aller tijden gelijk wordt gehouden aan wat er op Stack staat. Dat is was de Stack-software (net als Dropbox en zo) doet.

Mounten is inderdaad er een netwerkschijf van maken. De data staat dan niet lokaal op je PC maar je kunt er wel direct bij.

Backuppen is niet handmatig uploaden, maar eh, ja, backuppen. Je kunt dit het beste doen via echte backupsoftware (synchronisatie is geen backup!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ok, dan is backuppen misschien wat het meest handig is.
Het leek me handig als de geselecteerde folders 1 per week /maand gesynced werden naar de stack.
Als dit met een backupsoftware kan, dan ja backup.
(ik dacht altijd dat backup werkt met "toegevoegde secties" en daardoor geen 1:1 kopie is.)

Mounten, is niet echt nodig, heb al een nass,(5tb) (staat een beetje vol) en 2x googledrive 15gb voor sharen van grote bestanden.
Ik wil die 1 Tb echt gebruiken voor foto's / video en documenten die ik met diefstal/brand/ vliegtuig op huis ;-) , hdcrash enz. niet kwijt wil.

(dat syncen van de "stackfolder op C" is niet echt handig gezien de ssd met beperkte ruimte. En alles in de stackfolder ( ls ik die naar D zou kunnen verplaatsen) dubbel zetten is ook geen optie of de windows "mijn documenten" er in te verplaatsen. (mijn ervaring is is dat windows dat niet leuk vind.)

Dus dan blijft "backuppen" over :)

[ Voor 23% gewijzigd door copykat op 10-01-2017 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

copykat schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:02:
Ok, dan is backuppen misschien wat het meest handig is.
Het leek me handig als de geselecteerde folders 1 per week /maand gesynced werden naar de stack.
Als dit met een backupsoftware kan, dan ja backup.
(ik dacht altijd dat backup werkt met "toegevoegde secties" en daardoor geen 1:1 kopie is.)

Mounten, is niet echt nodig, heb al een nass,(5tb) (staat een beetje vol) en 2x googledrive 15gb voor sharen van grote bestanden.
Ik wil die 1 Tb echt gebruiken voor foto's / video en documenten die ik met diefstal/brand/ vliegtuig op huis ;-) , hdcrash enz. niet kwijt wil.

(dat syncen van de "stackfolder op C" is niet echt handig gezien de ssd met beperkte ruimte. En alles in de stackfolder ( ls ik die naar D zou kunnen verplaatsen) dubbel zetten is ook geen optie of de windows "mijn documenten" er in te verplaatsen. (mijn ervaring is is dat windows dat niet leuk vind.)

Dus dan blijft "backuppen" over :)
Als je doel backuppen is, is backupsoftware inderdaad de juiste oplossing.

Nee, het staat niet als letterlijke kopie op je Stack, maar dat wil je ook niet. Je wil namelijk ten eerste niet elke keer alles opnieuw kopiëren, maar alleen wat er veranderd is. Daarnaast wil je versioning hebben, zodat je data van een paar dagen/weken geleden terug kunt halen. Als je dat laatste niet hebt, dan kun je een bestand wat je per ongeluk hebt verwijderd/overschreven niet meer terughalen. En dan heb je ook nog cryptoware ;)

Daarnaast kun je met Duplicati je backups versleutelen, wat mij betreft een must als je backups in de cloud zet.

Backuppen kan in principe prima 1x per dag. Dan heb je tenminste altijd een recente backup. Je wordt er natuurlijk niet blij van als je je backup nodig hebt en die is een week oud. Tenzij er niet dagelijks iets veranderd aan je data natuurlijk, want dan heeft het niet veel nut om dagelijks te backuppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 10-01-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ok. Sorry voor al de vervolg vragen maar ik probeer een goed beeld te krijgen hoe ik het moet doen en wat de beste methode is.
En wat is dan de beste software om dit te doen? Duplicati?
ik heb duplicati uitleg gevonden.

Is het ook mogelijk om een folder van een netwerkmap (nass) te selecteren via de lokale pc?
of moet ik dan een backup app van synology zoals hyperbackup ook draaien?

Ik zie dat het incrementals heet, stukjes aanpassing. is dat versionalisering?
(mn kodi backup (GeexBox) kan ik op 3 versies bewaren zetten en die doet een library/userslist backup en gooit de oudste automatisch weg. doet die duplicati dat ook?)

1x per week is wel genoeg. kan toch ook handmatig starten als ik dat nodig vind?

Edit: ik lees "ransomware" dat is na versleutelen ook iets om rekening mee te houden.
is dat met een auto backup onmogelijk? Dus als ik per ongeluk gelocked word en een volledige reinstal moet doen om die sh*tzooi te ontlopen dan heb ik nog vrij toegang tot stack backup?

Dat is dan nog een reden om het te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door copykat op 10-01-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

copykat schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:28:
ok. Sorry voor al de vervolg vragen maar ik probeer een goed beeld te krijgen hoe ik het moet doen en wat de beste methode is.
En wat is dan de beste software om dit te doen? Duplicati?
ik heb duplicati uitleg gevonden.
Duplicati is hier goede (en gratis) software voor inderdaad.

Die uitleg is wel voor de oude versie (1.x).
Is het ook mogelijk om een folder van een netwerkmap (nass) te selecteren via de lokale pc?
Volgens mij wel.
Ik zie dat het incrementals heet, stukjes aanpassing. is dat versionalisering?
Incremental backup is niet exact hetzelfde als versioning, maar wel een manier waarop je versioning mogelijk kunt maken.

Het programma uploadt elke keer dat je de backup draait alleen de aangepaste en nieuwe files. De oude files (als die worden overschreven of verwijderd) worden gewoon bewaard in de backup. Op die manier kun je een versie van je backup terugzetten van bv. een week geleden.
(mn kodi backup (GeexBox) kan ik op 3 versies bewaren zetten en die doet een library/userslist backup en gooit de oudste automatisch weg. doet die duplicati dat ook?)
Dat kun je zo instellen, ja :) Je gaat uiteraard niet alles bewaren, dan heb je op een gegeven moment geen ruimte meer over. Je kunt het zo instellen dan hij alles ouder dan een week/maand weggooit bijvoorbeeld.
1x per week is wel genoeg. kan toch ook handmatig starten als ik dat nodig vind?
Denk het wel ja.
Edit: ik lees "ransomware" dat is na versleutelen ook iets om rekening mee te houden.
is dat met een auto backup onmogelijk? Dus als ik per ongeluk gelocked word en een volledige reinstal moet doen om die sh*tzooi te ontlopen dan heb ik nog vrij toegang tot stack backup?
Ransomware/cryptoware is een reden om versioning in je backups te gebruiken. Als je dat niet doet en de backup loopt nadat de infectie heeft plaatsgevonden dan zijn al je bestanden op je backup ook 'geransomed', als je begrijp wat ik bedoel. Daarom moet je oudere backups bijhouden.

Het versleutelen van je backups wat je backupsoftware doet heeft daar niks mee te maken, dat is om te zorgen dan niemand anders dan jijzelf de backup kan lezen. Als je je backup in de cloud zet is dat belangrijk omdat je geen garantie hebt dat TransIP/overheden niet in je data kijken (denk NSA-praktijken). Dat voorkom je door je backup te versleutelen.

Je moet wel oppassen dat je de sleutel van die backup veilig bewaart, op meerdere plekken. Als je die kwijtraakt kun je je backup niet terugzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 10-01-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Top! bedankt voor je informatie.
Laatste vraag voorlopig:
(ik lees op de site dat 2.0 nog een betaversie is en 1.3.4 de stable.)
Welke raad jij aan?

(ga me inlezen en het installeren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

copykat schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:43:
Top! bedankt voor je informatie.
Laatste vraag voorlopig:
(ik lees op de site dat 2.0 nog een betaversie is en 1.3.4 de stable.)
Welke raad jij aan?

(ga me inlezen en het installeren.)
Ik heb zelf 2.0 nog niet gebruikt, maar die hoort wel beter te zijn. Het grootste voordeel van 2.0 is dat die een andere, nieuwere backupstructuur gebruikt (iets ingewikkelder dan normale incremental backups) waardoor je het niet meer nodig is om periodiek met een nieuwe full backup te beginnen (met normale incremental backups is dat wel nodig). Dat is voor off-site backups zoals op Stack een vrij groot voordeel.

Ze zijn bij Duplicati vrij voorzichtig met het "stable" verklaren van de nieuwe versie, maar ik denk dat 2.0 wel gewoon te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik gebruik 2 al meer dan een jaar zonder problemen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

dan word ik erg benieuwd of je je stack dus ook kan mounten met je pc zoals hierboven word gezegt. en zo ja, hoe?
edit:

al gevonden! vanmiddag maar meteen even prooberen!

[ Voor 24% gewijzigd door JortJwz op 10-01-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:36
Recent heb ik een artikel geschreven over hoe ik mijn Ubuntu VPS backup middels Duplicity naar TransIP Stack, wellicht interessant voor iemand hier: https://royduineveld.nl/b...ysqlbackup-and-duplicity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 19:52

GrtA

TEH

mithras schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:31:
[...]

Zelf was ik ook eerst van plan Duplicati te draaien. Heb nog even Hyper Backup geprobeerd, maar dat faalt gezien TransIP nog geen sparse files ondersteunt. Schijnt te komen, maar dat zeggen ze als sinds de zomer en nog geen ETA.

Heb zelf daarom nu maar een Cloud Sync ingesteld die een aantal jobs draait. Geen echte backup, maar voor mijn gevoel wat stabieler dan Duplicati. Duplicati is een mooie vervanger voor Duplicity, wat ik eigenlijk voor de NAS wilde gebruiken. Maar dat mono verhaal, expliciet gebruik van webinterface en hier en daar die hacks die je moet toepassen, zie ik het niet zo zitten. Zoek met name een stabiele oplossing. De hoeveelheid issues over Duplicati op GH en de gestelde oplossingen stellen me nog niet zo gerust :p Ik heb het wel op mn Ubuntu laptop om te backuppen richting de NAS, daar gaat het meestal goed, maar gepaard met de nodige foutmeldingen..
Ik ben zelf ook nog niet 100% overtuigd over Duplicati (volwassenheid van het project etc.) maar de mogelijkheid van zip+encrypt staat me wel aan. Cloud Sync is voor mij geen optie daar ik Apple Time Machine data wil opslaan en dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan als bij Hyper Backup, nl. de 'sparse' files die TM gebruikt.

Overigens, het is niet verplicht de web interface te gebruiken. Backups kun je ook prima maken met de CommandLine tools van Duplicati (en schedulen via Cron oid ?)

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Weet iemand hier ook welke downloadsnelheid de Blade VPS X1 geeft? De waarde die je in een browser bij fast.com ziet, zeg maar.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Blade VPS X4, maar dat zou geen verschil moeten maken voor de verbinding. Voor 3 speedtest runs krijg ik 890, 929 en 896 Mbit/sec download. Iets meer dan 900 gemiddeld dus. Upload is wat lager: 539, 583 en 577 Mbit/sec.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:46:
[...]

Ik heb zelf 2.0 nog niet gebruikt, maar die hoort wel beter te zijn. Het grootste voordeel van 2.0 is dat die een andere, nieuwere backupstructuur gebruikt (iets ingewikkelder dan normale incremental backups) waardoor je het niet meer nodig is om periodiek met een nieuwe full backup te beginnen (met normale incremental backups is dat wel nodig). Dat is voor off-site backups zoals op Stack een vrij groot voordeel.

Ze zijn bij Duplicati vrij voorzichtig met het "stable" verklaren van de nieuwe versie, maar ik denk dat 2.0 wel gewoon te gebruiken is.
Zijn de backups met Duplicati 'standaard' met versioning, of is het elke keer een full backup ?

Ik wil mijn fotofolder (loch) liever encrypted naar stack zetten ( nu is het één op één ) maar na wat meer onderzoek naar own/nextcloud blijkt dat de datafolder "gewoon" een folder is, die voor iedereen toegankelijk is ( met toegang tot de hardware )

Voor mijn film/serie stack boeit me dat niet zo, maar mijn fotobackup bevat meer dan dat natuurlijk.
Er staat nu 750GB bij stack, die kan ik gewoon verwijderen, en ( :+ ) even opnieuw uploaden natuurlijk.

Ik wil eigenlijk de duplicati backup op mijn NAS laten opslaan, en dan achteraf de nieuwe files uploaden naar de backuplocatie bij Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Iemand hier die toevallig de Photos Library van Photos (Mac) synct naar Stack t.b.v. back-up?
Wil m'n Library daar veilig gaan stellen (het bestand dus) en vroeg me af of dit helemaal goed intact blijft op Stack. Met name wanneer de Library op Stack staat en hij daar een nieuwere versie overheen wil kopiëren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FreshMaker schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Zijn de backups met Duplicati 'standaard' met versioning, of is het elke keer een full backup ?

Ik wil mijn fotofolder (loch) liever encrypted naar stack zetten ( nu is het één op één ) maar na wat meer onderzoek naar own/nextcloud blijkt dat de datafolder "gewoon" een folder is, die voor iedereen toegankelijk is ( met toegang tot de hardware )

Voor mijn film/serie stack boeit me dat niet zo, maar mijn fotobackup bevat meer dan dat natuurlijk.
Er staat nu 750GB bij stack, die kan ik gewoon verwijderen, en ( :+ ) even opnieuw uploaden natuurlijk.

Ik wil eigenlijk de duplicati backup op mijn NAS laten opslaan, en dan achteraf de nieuwe files uploaden naar de backuplocatie bij Stack.
Je bedoelt of het per se incremental is (bij 1.x)? Volgens mij kan je wel instellen dat je elke keer een full backup doet. Maar waarom zou je dat willen?

Duplicati 2.x gebruikt een chunk-based deduplicating backup scheme, dus dat werkt sowieso anders. Het concept "full backup" bestaat in dat geval niet echt ("incremental" ook niet, trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Vandaag heb ik fusedav geïnstalleerd op Linux Mint 17.3 om mijn Stack te kunnen mounten.

Helaas wilde het niet werken. De syntax om te mounten is toch niet zo moeilijk te begrijpen dacht ik maar het commando bleef maar de help retourneren. Ook werd een '&' in het password aangezien voor een teken dat de daarop volgende tekens een commando vormden.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Obelink schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:16:
Helaas wilde het niet werken. De syntax om te mounten is toch niet zo moeilijk te begrijpen dacht ik maar het commando bleef maar de help retourneren. Ook werd een '&' in het password aangezien voor een teken dat de daarop volgende tekens een commando vormden.
Dat laatste kan je meestal wel verhelpen door aanhalingstekens om je password te zetten, dan zal de shell die tekens niet gaan interpreteren. Ik heb het zelf even geprobeerd (weliswaar Debian). In eerste instantie met een wachtwoord zonder & dat ging goed. Daarna wachtwoord aangepast en dat werkt niet. Er komt steeds de melding dat authenticatie is vereist en je moet naam+ww ingeven en dat werkt dan niet. Dus nu weer terug veranderd en het werkt nog steeds niet. Vaag hoor. Ik weet niet of dit nu aan fusedav ligt of aan Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Je bedoelt of het per se incremental is (bij 1.x)? Volgens mij kan je wel instellen dat je elke keer een full backup doet. Maar waarom zou je dat willen?

Duplicati 2.x gebruikt een chunk-based deduplicating backup scheme, dus dat werkt sowieso anders. Het concept "full backup" bestaat in dat geval niet echt ("incremental" ook niet, trouwens).
Mooi, dus set & forget principe, want ik kwam nog een hele bunch aan settings tegen, maar kon niet echt opmaken wat wát deed, en waarom.
* FreshMaker moet echt de (droge) documentatie induiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
JeroenE schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:23:
[...]
Dat laatste kan je meestal wel verhelpen door aanhalingstekens om je password te zetten, dan zal de shell die tekens niet gaan interpreteren. Ik heb het zelf even geprobeerd (weliswaar Debian). In eerste instantie met een wachtwoord zonder & dat ging goed. Daarna wachtwoord aangepast en dat werkt niet. Er komt steeds de melding dat authenticatie is vereist en je moet naam+ww ingeven en dat werkt dan niet. Dus nu weer terug veranderd en het werkt nog steeds niet. Vaag hoor. Ik weet niet of dit nu aan fusedav ligt of aan Stack.
Dat laatste is al meer dan mij gelukt is. Ik heb het ook geprobeerd zonder user/pass op te geven, dan zou daar naar gevraagd moeten worden. Maar ook dan krijg ik nog niet eens een verbinding, alleen de help.

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic