[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste beslissing ooit om al m'n zooitje bij TransIP weg te halen. Eerst STACK belachelijke prijsverhoging, toen domeinen die belachelijk duur werden in vergelijking met Vimexx of Cloudflare en dan nu weer een verhoging van eerder genoemde.

Kan iedereen Hetzner aanraden, heb zelf de StorageBox voor backups ed, werkt altijd plus volle Gbit up/download.

Doei TransIP >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:28:
[...]

Ik ben net met GDrive aan de gang gegaan: Lijkt ook prima te werken. En dat geeft me gelijk ook meer ruimte voor mijn mailbox. Dus een dezer dagen Stack opzeggen en mijn domeinen verhuizen naar een andere provider.
De daad bij het woord gevoegd: Dag TransIP! Hoi Google & mijn.host!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04 23:06
Voor mij is het ook best geweest. Ik miste on-demand functionaliteit en een goede app. Performance was ook gewoon matig met versleutelde bestanden. Proton is mijn nieuwe cloudstorage plek geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Sinds april dit jaar heb ik Stack ook opgezegd na de zoveelste verhoging.

Ik heb nu opslag bij Koofr.net in gebruik middels een "lifetime" account (welke onder water draait bij Hetzner volgens mij). Voldoet helemaal prima hoe ik dit gebruik.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:22
Ook aan het kijken naar andere mogelijkheden. Ik wil het waarschijnlijk alleen maar gebruiken als locatie voor Synology Hyperbackup (ca. 3tb). Hetzner Storage box via WebDav lijkt mij dan de beste keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:44
Sjowhan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:15:
Sinds april dit jaar heb ik Stack ook opgezegd na de zoveelste verhoging.

Ik heb nu opslag bij Koofr.net in gebruik middels een "lifetime" account (welke onder water draait bij Hetzner volgens mij). Voldoet helemaal prima hoe ik dit gebruik.
Nice, mooi alternatief. Meteen aangemeld en mooie korting gepakt. STACK opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 15:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vaarwel stack ;w de prijs was nu de druppel, en de waardeloos app.... Nu bij een grote cloud service wat een verademing.....

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:23

R.G

MCP cloud schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:17:
Vaarwel stack ;w de prijs was nu de druppel, en de waardeloos app.... Nu bij een grote cloud service wat een verademing.....
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLHThomassen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 10:56
Hallo mede tweakers!

Ik lees veel klachten in dit topic over TransIp. Met name de prijs en de kwaliteit van de app. Ik zou hier graag wat meer info over willen omdat ik juist een overstap NAAR TransIP stack overweeg.

Reden: ik zit met mijn vrouw momenteel met onze huishoud data (fotos, videos, financiele documenten etc) bij OneDrive van microsoft met een 1 TB abbo. Heeft altijd prima gewerkt, maar nu opeens, synced onze shared folder (waar we alles in doen) niet meer met mijn pc en kan ik hem alleen nog online openen (veel mensen hebben hier last van en microsoft doet er niks aan, zie dit huge support topic: https://answers.microsoft...-9b56-c9205d5e0092?page=1)
Dit probleem vernachelt dus compleet onze workflow.

Plus daarnaast de berichten dat MS zomaar je account kan blokkeren als ze vinden dat je ongepaste foto's doet uploaden. Nu is dit niet de hoofdreden, maar er staan wel wat fotos in onze drive van toen mijn vrouw is bevallen, die misschien als ongepast zouden kunnen worden geflaged.

Anyway, ik zoek dus alternatieven waarbij:

1. De app goed moet werken, ik moet een shared folder(s) lokaal in sync kunnen houden over meerdere pc's / laptop's van mij en mijn vrouw.
2. Support daadwerkelijk bestaat en iets doet met je problemen en je niet zomaar kan blokkeren zonder tegenwoord.
3. Je data veilig is opgeslagen (deze spreekt voor zich uiteraard)

TransIp leek me wel aan deze eisen te voldoen. Sure, 7.50 per maand is niet niks, maar als verder alles goed werkt heb ik hier niet zo'n problemen mee.

Dus, kan iemand mij hierover informeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MJLHThomassen schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:39:
Hallo mede tweakers!

Ik lees veel klachten in dit topic over TransIp. Met name de prijs en de kwaliteit van de app. Ik zou hier graag wat meer info over willen omdat ik juist een overstap NAAR TransIP stack overweeg.

Reden: ik zit met mijn vrouw momenteel met onze huishoud data (fotos, videos, financiele documenten etc) bij OneDrive van microsoft met een 1 TB abbo. Heeft altijd prima gewerkt, maar nu opeens, synced onze shared folder (waar we alles in doen) niet meer met mijn pc en kan ik hem alleen nog online openen (veel mensen hebben hier last van en microsoft doet er niks aan, zie dit huge support topic: https://answers.microsoft...-9b56-c9205d5e0092?page=1)
Dit probleem vernachelt dus compleet onze workflow.

Plus daarnaast de berichten dat MS zomaar je account kan blokkeren als ze vinden dat je ongepaste foto's doet uploaden. Nu is dit niet de hoofdreden, maar er staan wel wat fotos in onze drive van toen mijn vrouw is bevallen, die misschien als ongepast zouden kunnen worden geflaged.

Anyway, ik zoek dus alternatieven waarbij:

1. De app goed moet werken, ik moet een shared folder(s) lokaal in sync kunnen houden over meerdere pc's / laptop's van mij en mijn vrouw.
2. Support daadwerkelijk bestaat en iets doet met je problemen en je niet zomaar kan blokkeren zonder tegenwoord.
3. Je data veilig is opgeslagen (deze spreekt voor zich uiteraard)

TransIp leek me wel aan deze eisen te voldoen. Sure, 7.50 per maand is niet niks, maar als verder alles goed werkt heb ik hier niet zo'n problemen mee.

Dus, kan iemand mij hierover informeren?
Ik denk dat jouw usecase best geschikt is voor Stack. Ik heb er op zich tot afgelopen jaar gebruik van gemaakt en was eigenlijk best tevreden. Maar daar ik net wat meer ruimte dan 1TB nodig had, was de volgende stap mij iets te groot en ben naar Google Drive gegaan. Hierbij valt wel op dat toegang tot Google Drive sneller en net wat soepeler gaat dan Stack, maar het verschil is ook niet enorm.
Support vanuit Stack was eigenlijk altijd wel OK.

Hou er wel rekening mee dat alle genoemde bedragen op de website van Stack ex. BTW zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 21:26
@MJLHThomassen Ik quote even schaamteloos mezelf:
Wild Chocolate schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik sinds een tijdje StorageShare van Hetzner. Er g tevreden mee, de webinterface kan veel, ik gebruik deze nu ook als webmail (je kan er mailaccounts in instellen). Ook heeft deze bijvoorbeeld een mediaspeler, waarin je uiteraard muziek van je cloudopslag kan afspelen, maar ook webradiostations.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:54:
[...]

Bij Hetzner betaal je €5,20 (inclusief btw!, €4,29 ex BTW) voor 1 TB.
En ik vind die echt veel beter werken dan Stack, gewoon Nextcloud, met een goed werkende app. En een webportaal wat ik inmiddels ook gebruik als webmail (je kan IMAP mailboxen ophalen van andere aanbieders), inclusief CardDav adresboek en CalDav agenda.
Wild Chocolate schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:48:
[...]

Bij Hetzner staat de data in Duitsland, daar zijn de privacy regels minstens even streng als in Nederland.

@TFHfony Met de prijsverhogingen is 5 TB bij Hetzner inmiddels goedkoper dan 2 TB bij Transip... Dus wanner je over je 1,25 TB heen gaat, wordt het ook prijstechnisch interessant om te verhuizen.
Die 1,25 TB is voor oud gratis accounthouders, voor nieuwe accounts geldt dit bij meer dan 1 TB.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Als je ook via je telefoon wil werken wat handig is.. Niet aan beginnen de app is een ramp... Nu zit ik bij Google, vind het veel vlotter uploaden...
TFHfony schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat jouw usecase best geschikt is voor Stack. Ik heb er op zich tot afgelopen jaar gebruik van gemaakt en was eigenlijk best tevreden. Maar daar ik net wat meer ruimte dan 1TB nodig had, was de volgende stap mij iets te groot en ben naar Google Drive gegaan. Hierbij valt wel op dat toegang tot Google Drive sneller en net wat soepeler gaat dan Stack, maar het verschil is ook niet enorm.
Support vanuit Stack was eigenlijk altijd wel OK.

Hou er wel rekening mee dat alle genoemde bedragen op de website van Stack ex. BTW zijn.