[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
RobertoBravo schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:59:
Ik heb een vraag die misschien al gesteld is maar ik kan het niet terugvinden.

Ik gebruik STACK als backup van mijn files en ook als opslag van mijn media bestanden. Nu heb ik een rapsberryPi met openelec draaien waarmee ik via webdav die bestanden benader. Dit werkt allemaal prima.

Nu vraag ik me af of ik die webdav map ook kan syncen op mijn raspberrypi. Dat ik alle bestanden dus lokaal kan opslaan op mijn pi (externe HD). Dit zou behoorlijk wat uploadtijd schelen, en ik kan mijn bestanden dan altijd lokaal benaderen.

Een beetje als een soort goedkope versie van een NAS dus.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Ik heb er geen ervaring mee, maar een snelle Google actie levert bv. hetvolgende op:
https://linux.die.net/man/1/rsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
trix0r schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:04:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar een snelle Google actie levert bv. hetvolgende op:
https://linux.die.net/man/1/rsync
Ga er naar kijken, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb geupgrade naar MacOS Sierra en bij opstarten krijg ik de volgende melding:
Reading from keychain failed with error: "The user name or passphrase you entered is not correct. (OSStatus -25293)'

Ik moet dan handmatig het wachtwoord invoeren. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Verwijderen van de Stack entry uit Keychain helpt niet; elke reboot/login moet het wachtwoord opnieuw ingevoerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/300IGgV.png

[ Voor 6% gewijzigd door cerberusss op 23-09-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Mijn stack desktop applicatie is volledig leeg, echter is mijn stack mobiele applicatie gevult met al mijn foto's en wat documentjes. hoe kan ik dit gesynchoniseerd krijgen dat ik alles op beide zie? Stack is juist zo fijn omdat het altijd beschikbaar is vanuit ieder apparaat en dat kan ik zo niet gebruiken.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Zit er versie beheer in transip stack ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Xenophoben schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:20:
Zit er versie beheer in transip stack ?
Nee.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ben ik de enige die niks snapt van de mobiele versie van m'n stack op android? Ik zie gewoon netjes mn folders, bij de settings kan ik aangeven of ik videos en/of fotos wil syncen. Maar vervolgens lukt het mij niet om ook daadwerkelijk folders te selecteren die ik gesynched wil hebben. Komt enkel te staan dat er geen files zijn gevonden op de locatie, en that's it. En dat is een melding, geen error :/ Hoe moeilijk kan het zijn, toch?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
majic schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:06:
Ben ik de enige die niks snapt van de mobiele versie van m'n stack op android?
Same here, maar dat is ook in de owncloud-app
Je kan alleen maar de DCIM map syncen, en wat daaronder hangt.

Ik wil ook graag een 'vrije' keuze
Zoals google photo doet, elke zichtbare map met foto's kun je wel of niet syncen

Ik heb wat experimenten met foldersync, dat werkt, maar moet nog een keer nakijken hoe het accugebruik is, aangezien de app regelmatig 'aan' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
FreshMaker schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:14:
[...]

Same here, maar dat is ook in de owncloud-app
Je kan alleen maar de DCIM map syncen, en wat daaronder hangt.

Ik wil ook graag een 'vrije' keuze
Zoals google photo doet, elke zichtbare map met foto's kun je wel of niet syncen

Ik heb wat experimenten met foldersync, dat werkt, maar moet nog een keer nakijken hoe het accugebruik is, aangezien de app regelmatig 'aan' is.
Het vreemde is dat de indruk wordt gewekt dat je wél van folder kunt wisselen, aangezien er tenslotte "Camera folder (optionial) --> Choose" staat. Als er geen keus was, waarom dialoog maken voor selecteren van de folder? 8)7

Edit : wtf, ik drukte op de 'back' toets waar je "cancel/choose" kunt selecteren en dan kom je opeens terecht in een navigatieschermpje waarbij je zelfs naar je externe SDcard kunt navigeren ... 8)7 8)7 :*)

[ Voor 11% gewijzigd door majic op 29-09-2016 09:25 ]

• ThinkPad
  • Nu online
[...]
Die app doet het best goed, maar vrat bij mij wel wat batterij. Maar wat ik mij kon herinneren (heb nu iPhone) is dat je wel condities eraan kon koppelen: alleen syncen bij x-procent batterij / alleen op wifi / met oplader aangesloten / elke x-uur etc.

• FreshMaker
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:45:
[...]

Die app doet het best goed, maar vrat bij mij wel wat batterij. Maar wat ik mij kon herinneren (heb nu iPhone) is dat je wel condities eraan kon koppelen: alleen syncen bij x-procent batterij / alleen op wifi / met oplader aangesloten / elke x-uur etc.
Zal er weer eens mee spelen, ook heb ik ( kennelijk ) ooit Synchronize Ultimate aangeschaft, deze zojuist geïnstalleerd.

Beiden pakken trouwens owncloud/stack prima op als from-to locatie, dus het begin is prima ;)

• ThinkPad
  • Nu online
Misschien was het ook wel die Synchronize Ultimate waar ik toen die condities mee had ingesteld. Je moet het gewoon maar eens proberen inderdaad. Kopiëren doen ze idd allebei wel, maar het is meer het verfijnen (en minimaliseren van batterijverbruik) waar even wat tijd in gaat zitten.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:37
[...]
...

Foldersync doet (bij mij) sinds Android 6 geen auto upload meer. Als ik een foto gemaakt hebt, wil ik dat 'insta-sync' in Stack hebben. Onder Android 5.1.1 werkte dat nog perfect.

There is no place like 127.0.0.1

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik gebruik Stack voor back-up van bepaalde data en het werkt super. Invites duren helaas wel redelijk lang, moest er zelf 2 maanden op wachten.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 16:13
Stack nu bijna een jaar gratis, weet er iemand hoe lang dit nog zo gaat blijven? Ik heb 3 accounts en heb ongeveer de helft van data gebruikt, dus heb er wel wat belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
Satangel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:39:
Stack nu bijna een jaar gratis, weet er iemand hoe lang dit nog zo gaat blijven? Ik heb 3 accounts en heb ongeveer de helft van data gebruikt, dus heb er wel wat belang bij.
Drie accounts? :F
Zou je vraag gewoon even bij TransIP zelf stellen, hier kunnen wij moeilijk antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Wat is het handigst om Stack als backup te gebruiken?

Situatieschets:
Heb een windows-bak waar ik op werk. Alles wat ik doe aan documenten ed. staat op Dropbox en voornamelijk op Onedrive. Grotere bestanden en images die in mijn Downloads en Documenten map staan worden niet gesynct op het moment.
Is het handig om stack mijn gebruikersmap (dus C:/gebruikers/ik) te syncen, of heel mijn C schijf?
Dit gewoon met de Stack Windows applicatie of iets anders?

Ook foto's en video's worden vanaf mijn telefoon, wanneer deze aan het opladen is én wifi heeft ook geupload naar Onedrive. Ik heb een tijdje terug geprobeerd dit met de Stack-app te doen, maar hier is het alleen mogelijk om één camera-map te syncen, en niet meerdere (zoals Whatsapp, Snapchat, ontvangen bestanden etc). Ook is het niet mogelijk om alleen te uploaden als hij aan het opladen is.
Hoe kan dit het beste naar Stack gebeuren, of is er op het moment simpelweg niets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door TereZz op 09-10-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 03-10 18:13

shicomm

<***>

Zojuist een invite gekregen.
So far so good maar de stap om een webadres te kiezen kan ik niet overslaan...

Ik heb er geen behoefte aan om een domeinnaam te moeten kopen voor een gratis dienst.
Heb geen domeinnamen bij transip staan.
Is er een manier om toch een adres te krijgen zonder een aankoop te moeten doen ?

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 22:14
shicomm schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:59:

Ik heb er geen behoefte aan om een domeinnaam te moeten kopen voor een gratis dienst.
Is er een manier om toch een adres te krijgen zonder een aankoop te moeten doen ?
huh, dat webadres is toch standaard al alleswatjezouwillen.stackstorage... en daar hoef je toch geen domein voor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

commentator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

huh, dat webadres is toch standaard al alleswatjezouwillen.stackstorage... en daar hoef je toch geen domein voor te hebben?
Heb ik ook al geprobeerd maar ook dat slikt men niet... en de knop overslaan doet ook niets... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 12:58
ff een webadres invullen/selecteren, dan kan je weer verder.
Bij de laatste stap, webadres verwijderen uit winkelwagen.
Dan staat daar allen nog de Stack op € 0,00 bankrekening invullen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

;) dat is 'm :)
dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
-Wahtah- schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:18:
Mmm, nieuwe invites gaan niet zo hard meer. 16 augustus aangevraagd en nog geduldig te wachten :X

Misschien eerst de bovengenoemnde problemen aan het oplossen....
Heb jij inmiddels al een invite ontvangen?
Ik had een half jaar terug een invite aangevraagd en een paar dagen later ontvangen, alleen vergeten hem te activeren 8)7 . Die was dus verlopen in augustus. Toen op 22 augustus een nieuwe aangevraagd maar tot op heden niks gehoord.

Overigens vraag ik me ook af hoe lang STACK gratis blijft of hoeveel het gaat kosten. 1000 GB gratis opslag is natuurlijk een geweldige manier om reclame te maken. Als ze vervolgens geld gaan vragen voor de opslag zijn er altijd wel een paar (in dit geval waarschijnlijk vrij veel, omdat al hun data inmiddels al op de server staat) die gewoon gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Blijft een jaar geldig hebben ze destijds aangegeven. Vind de stack niet super werken. Amazon en CloudVPS hebben wel een snelle en betrouwbare stack. Maar ja dan moet je centen betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
asstastic schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:26:
Blijft een jaar geldig hebben ze destijds aangegeven.
Blijft je stack account maar één jaar geldig of je invite?
Vind de stack niet super werken. Amazon en CloudVPS hebben wel een snelle en betrouwbare stack. Maar ja dan moet je centen betalen :)
In het begin werkte Stack niet zo geweldig. Maar inmiddels vind ik het toch prima werken. Android app werkt goed. Synchroniseren gaat nu elke keer goed ben dus best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

[...]

In het begin werkte Stack niet zo geweldig. Maar inmiddels vind ik het toch prima werken. Android app werkt goed. Synchroniseren gaat nu elke keer goed ben dus best tevreden.
De invite sowieso niet. Zie net dat ik hem op 12 juli had ontvangen en op 22 augustus was hij blijkbaar al verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saL-onE
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:09
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:36:

een invite is een week geldig, maar je kan ze emailen, ze heractiveren de invite dan.

http://sal-one.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28
Heb nu ook stack. Ik ga ermee testen. Wat belangrijk is voor mij is dat kodi goed werkt ermee. Dus dat ik video's en muziek via kodi kan streamen vanuit stack. Nu gebruik ik dat via dropbox.
Dropbox zou ik dan gebruiken voor "belangrijke" data en stack voor video's en muziek.
Straks eens testen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Yarisken schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:17:
Dropbox zou ik dan gebruiken voor "belangrijke" data en stack voor video's en muziek.
Straks eens testen :-).
Misschien ten overvloede ;)

FreshMaker in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Maar dit werkt hier prima met Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik had je tutorial al gevonden en ook zo ingesteld :-). Bedankt hiervoor. Het werkt inderdaad perfect :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb al tijden toegang tot Stack maar wou deze nu daadwerkelijk eens gaan gebruiken.

Aldus netjes met NET USE T: HTTPS://gebruikersnaam.STACKSTORAGE.COM/REMOTE.PHP/WEBDAV/ wachtwoord /user:gebruikersnaam de koppeling gemaakt zodat de opslag vanuit Windows te benaderen is.

Ik kan echter geen mappen aanmaken of anderszins dingen er naar toe kopiëren. :?

Ik zie wel de welkomst-PDF en kan die wel openen. Rara. :?

Ik had dus gehoopt via een batchbestand middels ROBOCOPY bepaalde mappen te synchroniseren naar de Stack storage. Maar ik krijg dus alleen maar meldingen zoals A subdirectory or file mapnaam already exists.

Via de verkenner een map proberen aan te maken resulteert in Fout 0x80070057: De parameter is onjuist..

Gaat lekker zo...

-- Edit: een mogelijke oplossing (https://pydio.com/forum/f...7-parameter-is-incorrect/) om in het register bij HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CURRENTCONTROLSET/SERVICES/WEBCLIENT/PARAMETERS de waarde SupportLocking op 0 te zetten werkte niet helaas.

---

Het gaat hier trouwens om een paar dagen terug vers geïnstalleerd systeem met Windows 10 Pro (Anniversary Update ISO) en is verder geheel up-to-date.

[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 17-10-2016 00:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:30:
Ik heb al tijden toegang tot Stack maar wou deze nu daadwerkelijk eens gaan gebruiken.

Aldus netjes met NET USE T: HTTPS://gebruikersnaam.STACKSTORAGE.COM/REMOTE.PHP/WEBDAV/ wachtwoord /user:gebruikersnaam de koppeling gemaakt zodat de opslag vanuit Windows te benaderen is.

Ik kan echter geen mappen aanmaken of anderszins dingen er naar toe kopiëren. :?

Ik zie wel de welkomst-PDF en kan die wel openen. Rara. :?

Ik had dus gehoopt via een batchbestand middels ROBOCOPY bepaalde mappen te synchroniseren naar de Stack storage. Maar ik krijg dus alleen maar meldingen zoals A subdirectory or file mapnaam already exists.

Via de verkenner een map proberen aan te maken resulteert in Fout 0x80070057: De parameter is onjuist..

Gaat lekker zo...

-- Edit: een mogelijke oplossing (https://pydio.com/forum/f...7-parameter-is-incorrect/) om in het register bij HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CURRENTCONTROLSET/SERVICES/WEBCLIENT/PARAMETERS de waarde SupportLocking op 0 te zetten werkte niet helaas.

---

Het gaat hier trouwens om een paar dagen terug vers geïnstalleerd systeem met Windows 10 Pro (Anniversary Update ISO) en is verder geheel up-to-date.
net use Z: "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>

Eerst die van jou geprobeerd, toen nog even gekeken op de website van Stack zelf https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/

Daarna werkte het wel voor mij. Daarvoor ook hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 03:56:
[...]

net use Z: "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>

Eerst die van jou geprobeerd, toen nog even gekeken op de website van Stack zelf https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/

Daarna werkte het wel voor mij. Daarvoor ook hetzelfde probleem
Kom er net achter dat met kleine letters het commando uitvoeren wel werkt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 01-10 23:37
Na maanden wachten heb ik nu ook een stack account en wat is het traag. Via Webdav begint het met 3 MB/s maar valt snel terug naar 30 a 100 KB/s waar het uren blijft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/It18NaZ.jpg

Gratis, dus ik mag niet klagen. Maar ik zou hier zeker niet voor betalen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Veel kleine bestandjes kopiëren gaat altijd langzaam, ongeacht de doelbestemming. Als ik een kopieeropdracht zoals in jouw screenshot naar m'n NAS (aangesloten via Gigabit) doe, dan gaat het ook niet bijster snel.

Je kunt het beter in een .zip gooien en die uploaden, desnoods via de webinterface/Stack client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
ThinkPadd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:48:
Veel kleine bestandjes kopiëren gaat altijd langzaam, ongeacht de doelbestemming. Als ik een kopieeropdracht zoals in jouw screenshot naar m'n NAS (aangesloten via Gigabit) doe dan gaat het ook niet bijster snel.

Je kunt het beter in een .zip gooien en die uploaden, desnoods via de webinterface/Stack client.
Ruim 80% foto's van 3 MB a 4 MB, 10% video’s van 50 a 350 MB en 10% overige. Maar alles gaat traag.

30 a 100 KB/s voor bestanden van 3 a 4 MB is wel heel traag in mijn beleving. Naar mijn One Drive haal ik zeker 2 a 6 MB /s met dezelfde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Lisadr schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Ruim 80% foto's van 3 MB a 4 MB, 10% video’s van 50 a 350 MB en 10% overige. Maar alles gaat traag.

30 a 100 KB/s voor bestanden van 3 a 4 MB is wel heel traag in mijn beleving. Naar mijn One Drive haal ik zeker 2 a 6 MB /s met dezelfde bestanden.
Gebruik dan ook bij voorkeur de client van Stack of hun web interface. WebDav hebben meer mensen snelheids issues mee (gehad). Denk dat je dan ineens wel deftige snelheden zal behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Snippo schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

De invite sowieso niet. Zie net dat ik hem op 12 juli had ontvangen en op 22 augustus was hij blijkbaar al verlopen.
Vandaag toch de invite ontvangen. Nu maar meteen geactiveerd :+ .
Binnenkort eens de boel instellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Perkouw schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:33:
[...]

Gebruik dan ook bij voorkeur de client van Stack of hun web interface. WebDav hebben meer mensen snelheids issues mee (gehad). Denk dat je dan ineens wel deftige snelheden zal behalen :)
Via hun client gaat het inderdaad veel sneller, maar het werkt maar een paar minuten en dan geeft het errors "Unable to write" en stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Lisadr schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Via hun client gaat het inderdaad veel sneller, maar het werkt maar een paar minuten en dan geeft het errors "Unable to write" en stopt het.
Even ter check. Je hebt dit met hun applicatie?
Zo ja, dan zou ik hierover even contact met ze opnemen. Je gebruikt wel de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Perkouw schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Even ter check. Je hebt dit met hun applicatie?
Zo ja, dan zou ik hierover even contact met ze opnemen. Je gebruikt wel de laatste versie?
Version 2.2.4 (build 163) gisteren gedownload, dus ik denk van wel. Ga ik doen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik stack nu als offsite backup. Op mijn server webdav geinstalleerd. Voor de backup stack mounten als local directory, duplicity doet zijn ding (incl versleuteling) en als de backup klaar is umount stack weer.
Werkt prima. Als wrapper om duplicity gebruik ik duply Dit maakt het super simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Snippo schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Heb jij inmiddels al een invite ontvangen?
.....
Inmiddels ontvangen op 17-10, dus 2 maanden gewacht.

Inmiddels al naar een alternatief uitgeweken, maar alsnog handig om als backup te hebben.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saL-onE
  • Laatst online: 13-09 00:09
shicomm schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:59:

je kan die stap van een domein aanschaffen bij transip voor je stack echt gewoon overslaan. misschien dat je adblocker de button weghaald? want hij staat er toch echt.

http://sal-one.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10

Asitis

Dus.

Ook eindelijk een invite ontvangen en nu druk bezig om de hele Dropbox sync in Stack te zetten. Valt me allereerst op dat de webdav connectie gruwelijk traag is om de boel te syncen. Zelfs losse bestandjes duren een minuut of 2/3 waarin ie blijft hangen op "overdracht voorbereiden". Ook is m'n Finder al regelmatig gecrashed tijdens het syncen/managen van bestanden op de webdav.

Een map-sync instellen, daar de bestanden in pleuren, dat laten syncen naar Stack en vervolgens die mapsync weghalen werkt tot nog toe het beste.

Een gruwelijk gemis vind ik echter wel dat je via de webinterface geen bestanden kan verplaatsen. In de Dropbox webinterface kan je bestanden verplaatsen naar alle mappen, als je dat nu in Stack wil doen moet je het eerst syncen naar je desktop, daar veranderen, en wachten tot dat weer terugezet wordt. (Of dus via de webdav, maar dat gaat dus érg stroef).

Dus tot nu toe; fantastisch concept, nog verre van vlekkeloos of soepel. Maarja, het is ook gratis.

Zou het ook mogelijk zijn om die webdav via SSH aan te spreken en de filemanagement via de commandline te doen, of praat ik dan echt onzin? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Asitis op 20-10-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Asitis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:38:
Ook eindelijk een invite ontvangen en nu druk bezig om de hele Dropbox sync in Stack te zetten. Valt me allereerst op dat de webdav connectie gruwelijk traag is om de boel te syncen. Zelfs losse bestandjes duren een minuut of 2/3 waarin ie blijft hangen op "overdracht voorbereiden". Ook is m'n Finder al regelmatig gecrashed tijdens het syncen/managen van bestanden op de webdav.

Een map-sync instellen, daar de bestanden in pleuren, dat laten syncen naar Stack en vervolgens die mapsync weghalen werkt tot nog toe het beste.

Een gruwelijk gemis vind ik echter wel dat je via de webinterface geen bestanden kan verplaatsen. In de Dropbox webinterface kan je bestanden verplaatsen naar alle mappen, als je dat nu in Stack wil doen moet je het eerst syncen naar je desktop, daar veranderen, en wachten tot dat weer terugezet wordt. (Of dus via de webdav, maar dat gaat dus érg stroef).

Dus tot nu toe; fantastisch concept, nog verre van vlekkeloos of soepel. Maarja, het is ook gratis.

Zou het ook mogelijk zijn om die webdav via SSH aan te spreken en de filemanagement via de commandline te doen, of praat ik dan echt onzin? :P
Als je in de webpagina het vinkje voor de map/bestanden plaatst, kan je rechts op knippen drukken.
Ga dan naar de gewenste map, en druk op plakken in deze map bovenin het scherm.

Niet erg intuïtief, maar het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

FreshMaker schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Als je in de webpagina het vinkje voor de map/bestanden plaatst, kan je rechts op knippen drukken.
Ga dan naar de gewenste map, en druk op plakken in deze map bovenin het scherm.

Niet erg intuïtief, maar het werkt ;)
Ah thx, ga ik dat eens proberen :) Ik vind de hele webinterface sowieso niet erg intuïtief, single-left-click om te openen, right-click om te selecteren? :/ De logica ontgaat me.
Wat ik (ook) niet kon vinden is een feedback kanaal voor dit soort ergernissen. Zou 'ie er wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Asitis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Ah thx, ga ik dat eens proberen :) Ik vind de hele webinterface sowieso niet erg intuïtief, single-left-click om te openen, right-click om te selecteren? :/ De logica ontgaat me.
Wat ik (ook) niet kon vinden is een feedback kanaal voor dit soort ergernissen. Zou 'ie er wel zijn?
( dit werkt in totalcommander btw ook zo ;) )

De rightclick kende ik niet eens, gebruik altijd de vinkjes voor de files/folders
Maar bij richtclick krijg je 'rechts' ook de keuzeopties dus

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 20-10-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Ik merk nu trouwens dat je wel drag-drop acties kan uitvoeren, maar er is totaal geen grafische feedback van hovers (dom dom dom). En dat werkt ook naar de breadcrumb pad, dus zo kun je folderX wel een paar mappen naar boven zetten, en dan weer dieper in andere folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben maar gekapt met Stack. Het is via Webdav ontzettend traag. Dezelfde selectie bestanden naar m'n NAS kopiëren gaat lekker vlot, met Stack zit ik maar te wachten, wachten en nog eens wachten. Echt niet te doen. En via de app gaat het ook niet bepaald vlot en sommige bestanden worden niet eens gekopieerd door de app... :?

Wat heb ik er dan nog aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Na 3 maanden had ik vandaag mijn code voor Stack binnen, ik wil m activeren, krijg ik net een mail dat het opleveren nog niet is gelukt.

Lekker begin dit..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
-Wahtah- schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:27:
[...]

Inmiddels ontvangen op 17-10, dus 2 maanden gewacht.

Inmiddels al naar een alternatief uitgeweken, maar alsnog handig om als backup te hebben
Wat is je alternatief (kan ook via DM als het hier niet mag)?
Er komen hier al steeds vaker berichten voorbij dat het traag is of niet werkt, en 1000 GB gratis storage is natuurlijk te mooi om (permanent) waar te zijn. Maar ik heb nog geen betaalbaar alternatief gevonden (€5 per maand lijkt me een mooie prijs, maar vrijwel alles is bijna het dubbele per maand).
Scrisissszzz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:47:
Na 3 maanden had ik vandaag mijn code voor Stack binnen, ik wil m activeren, krijg ik net een mail dat het opleveren nog niet is gelukt.

Lekker begin dit..
Waarschijnlijk werkt het over een half uur al. Ik denk dat ze die email standaard sturen (ik kreeg hem ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik ben op zich wel tevreden. Heb dropbox om mee te vergelijken.
Via webdav kan ik streamen in kodi. Sync loopt goed en snel.
Er is niet echt iets dat me stoort. Voor gratis te zijn meer dan deftig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Snippo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Wat is je alternatief (kan ook via DM als het hier niet mag)?
Er komen hier al steeds vaker berichten voorbij dat het traag is of niet werkt, en 1000 GB gratis storage is natuurlijk te mooi om (permanent) waar te zijn. Maar ik heb nog geen betaalbaar alternatief gevonden (€5 per maand lijkt me een mooie prijs, maar vrijwel alles is bijna het dubbele per maand).
Dat is 60 euro en laat dat nou precies de kosten voor een jaar Amazon Drive zijn. Goede ervaringen mee met mijn Synology.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Wildfire schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:44:
Ik ben maar gekapt met Stack. Het is via Webdav ontzettend traag. Dezelfde selectie bestanden naar m'n NAS kopiëren gaat lekker vlot, met Stack zit ik maar te wachten, wachten en nog eens wachten. Echt niet te doen. En via de app gaat het ook niet bepaald vlot en sommige bestanden worden niet eens gekopieerd door de app... :?

Wat heb ik er dan nog aan? :?
Zover mijn eerste ervaring ook, maar ik wil het er wel op afschuiven dat ik meteen iets van 30GB erop wil duwen, en dat het wellicht in de toekomst soepeler gaat lopen. Maar ik wacht nog even met m'n Dropbox Pro abbo opzeggen, ik dácht direct over te gaan, maar ik ben niet meer zo zeker.

Ik vraag me trouwens ook af wat het 'echte' verdienmodel hiervan is, met die optionele upgrade voor 5 euro per maand is het nog geen vetpot voor zoveel storage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Arfman schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Dat is 60 euro en laat dat nou precies de kosten voor een jaar Amazon Drive zijn. Goede ervaringen mee met mijn Synology.
Bedankt, ziet er uit als een goede deal.
Ik zie het wel gebeuren dat zometeen alles op Stack staat en het dan of niet meer goed werkt, of dat het alsnog betaald wordt. Dus voor een permanente oplossing lijkt die Amazon drive me wel wat.
Voorlopig kan ik met Stack testen hoe ik de cloud storage precies op ga zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Snippo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Bedankt, ziet er uit als een goede deal.
Ik zie het wel gebeuren dat zometeen alles op Stack staat en het dan of niet meer goed werkt, of dat het alsnog betaald wordt. Dus voor een permanente oplossing lijkt die Amazon drive me wel wat.
Voorlopig kan ik met Stack testen hoe ik de cloud storage precies op ga zetten.
Waarom zou je er van uitgaan dat iets echt permanent is, en al je gegevens daarop inzetten ?

Elke service kan er mee stoppen, copy.com was ook gewoon opgeheven, die hadden ook betaalde dataplans,
Onedrive is de afgelopen jaren een rollercoaster geweest van 1GB naar 25, naar 30, naar 15GB

Zolang het werkt is het prima, voor mij persoonlijk is het niet meer dan een (online) usbdrive, die expandable is, weg is jammer, de data staat op mijn eigen mediadragers ook, en alleen online om 'snel' te kunnen gebruiken als ik niet thuis zou zijn.

Wil je permanent, veilig en beschikbaar, zul je zelf iets moeten opzetten en onderhouden

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 20-10-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

FreshMaker schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Elke service kan er mee stoppen, copy.com was ook gewoon opgeheven, die hadden ook betaalde dataplans,
Onedrive is de afgelopen jaren een rollercoaster geweest van 1GB naar 25, naar 30, naar 15GB

Zolang het werkt is het prima, voor mij persoonlijk is het niet meer dan een (online) usbdrive, die expandable is, weg is jammer, de data staat op mijn eigen mediadragers ook, en alleen online om 'snel' te kunnen gebruiken als ik niet thuis zou zijn.

Wil je permanent, veilig en beschikbaar, zul je zelf iets moeten opzetten en onderhouden
Sure, dat is natuurlijk zo, maar het is tegenwoordig denk ik niet raar om als consument je vertrouwen in een derde partij te leggen voor dit soort zaken, en ik vind dat je er best van uit mag gaan dat het zonder tegenbericht gewoon 'blijft bestaan' en op het moment dat het niet zo is, dat er genoeg tijd van te voren gecommuniceerd wordt om een alternatief te regelen.

Ik snap ergens wel wat Snippo bedoelt, denk ik, want ik heb met alle stroeve filetransfers de afgelopen dagen ook bij mezelf gedacht dat het niet raar zou zijn als bestanden zouden verdwijnen/corrupt zouden raken met het overhuizen. In die zin vertrouw ik het ook niet helemaal, mede omdat het een beetje 'too good to be true' is. Als ik voor deze dienst direct al 90,- per jaar had moeten betalen, had ik er ook direct meer vertrouwen in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik ga er ook niet vanuit dat het er over 50 jaar nog is, maar net als met een USB drive wil je er wel een die je niet ieder jaar hoeft te vervangen. De data komt natuurlijk ook niet alleen in de cloud te staan, maar als backup is het wel praktisch als die backup ook blijft bestaan, anders blijf je bezig.
Overigens zit ik vast aan een prehistorisch ADSL lijntje. Als er nu glasvezel lag met 100 Mb upload oid dan had het wisselen tussen cloud storage providers nog niet zoveel uitgemaakt, maar met de snelheid die ik nu heb duurt 1000 GB uploaden al bijna een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Asitis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Sure, dat is natuurlijk zo, maar het is tegenwoordig denk ik niet raar om als consument je vertrouwen in een derde partij te leggen voor dit soort zaken, en ik vind dat je er best van uit mag gaan dat het zonder tegenbericht gewoon 'blijft bestaan' en op het moment dat het niet zo is, dat er genoeg tijd van te voren gecommuniceerd wordt om een alternatief te regelen.

Ik snap ergens wel wat Snippo bedoelt, denk ik, want ik heb met alle stroeve filetransfers de afgelopen dagen ook bij mezelf gedacht dat het niet raar zou zijn als bestanden zouden verdwijnen/corrupt zouden raken met het overhuizen. In die zin vertrouw ik het ook niet helemaal, mede omdat het een beetje 'too good to be true' is. Als ik voor deze dienst direct al 90,- per jaar had moeten betalen, had ik er ook direct meer vertrouwen in gehad.
beetje offtopic, maar juist de instelling om maar op derden te vertrouwen is imho niet de juiste.
Makkelijk is natuurlijk prima, maar ik hou het liever in eigen hand, en 'misbruik' dit soort diensten zolang het kan ( misbruik als in dankbaar gebruik )

De huidige mens is te gemakkelijk in het afgeven van verantwoording, maar zoals ik al zei, compleet offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dennischo op 23-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 18:44

Friemel

Lekker bezig

Na veel proberen, kom ik niet verder dan dat dit programma in staat is om te constateren dat aan beide kanten dezelfde bestanden staan. Als er eentje ontbreekt, dan wordt die alleen richting telefoon geschreven, maar niet richting server. Volgens de debuglog, treedt er na de PUT een 404 op.

Op deze manier heb ik helemaal niets aan deze tool icm stack.

Oproep aan transip: geef ons de mogelijkheid om extra sync folders in android aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27
Vandaag een invite gekregen, account aangemaakt. Webdav aangemaakt, kopier ik er een mkv, mov, of avi bestand heen. Probeer ik hem te openen, corrupt. Kopier ik hem terug naar me pc, corrupt.

Goed begin dit.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:00
mhr-zip schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:15:
Vandaag een invite gekregen, account aangemaakt. Webdav aangemaakt, kopier ik er een mkv, mov, of avi bestand heen. Probeer ik hem te openen, corrupt. Kopier ik hem terug naar me pc, corrupt.

Goed begin dit.
Heb je hier toevallig last van?
https://www.transip.nl/vr...ndows-bestanden-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
Het ziet er uit dat dit het probleem oplost _/-\o_

Ik heb ook strato eens geprobeerd met Hidrive, en toen had ik dit probleem niet met webdav, dus ik zat het probleem helemaal niet in deze richting te zoeken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Laatst online: 15-09 19:35
Wat een gruwelijk drama is deze dienst zeg.

Ik kon de netwerkschijf via Webdav aanvankelijk niet gebruiken omdat om de een of wazige reden die Transip mij ook niet wist te vertellen, is er geen informatie over de netwerkschijf dus pakt verkenner maar de informatie van mijn ssd. Oftwel 100mb vrij en onbruikbaar. Daarop raadde Support mij aan om dan de software te gaan gebruiken maar wederom ssd vol, software wil synchroniseren en het feest is weer afgelopen.

Toen was hun idee om of de webclient te gebruiken, maar die ondersteund enkel per bestand uploaden en niet per map. Of het programma Cyberduck te instaleren en dat te gebruiken. Maar niet alleen ziet ook Cyberduck enkel mijn ssd en niet de netwerkschijf, ook word de verbinding steeds gekicked.

Dan toch maar de ssd eens wat leeg gehaald en de netwerkschijf te gebruiken. Maar nu komt er weer een probleem om de hoek: de upload is of gillend traag, of blijft hangen op 7% en geeft na een poos een onbekende fout, of heel Windows crashed en ik kan een hard reset gaan doen.

De support van Transip is overgens ook treurig. Het kostte 4 medewerkers voor er een zinnig antwoord gegeven. De eerste kwam namenlijk niet verder dan: mischien moet je dan maar even een tb vrij maken op je ssd. Toen ik vroeg hoe ik dat deed op een 500gb schijf werd mij meegedeeld dat dit mijn eigen probleem was.

Ik snap dat het een gratis dienst is en dat ik daarom vast niet zou mogen klagen maar je zult er maar betaald voor hebben zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
mission schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:27:

Ik kon de netwerkschijf via Webdav aanvankelijk niet gebruiken omdat om de een of wazige reden die Transip mij ook niet wist te vertellen, is er geen informatie over de netwerkschijf dus pakt verkenner maar de informatie van mijn ssd. Oftwel 100mb vrij en onbruikbaar. Daarop raadde Support mij aan om dan de software te gaan gebruiken maar wederom ssd vol, software wil synchroniseren en het feest is weer afgelopen.

Toen was hun idee om of de webclient te gebruiken, maar die ondersteund enkel per bestand uploaden en niet per map. Of het programma Cyberduck te instaleren en dat te gebruiken. Maar niet alleen ziet ook Cyberduck enkel mijn ssd en niet de netwerkschijf, ook word de verbinding steeds gekicked.

Dan toch maar de ssd eens wat leeg gehaald en de netwerkschijf te gebruiken. Maar nu komt er weer een probleem om de hoek: de upload is of gillend traag, of blijft hangen op 7% en geeft na een poos een onbekende fout, of heel Windows crashed en ik kan een hard reset gaan doen.

De support van Transip is overgens ook treurig. Het kostte 4 medewerkers voor er een zinnig antwoord gegeven. De eerste kwam namenlijk niet verder dan: mischien moet je dan maar even een tb vrij maken op je ssd. Toen ik vroeg hoe ik dat deed op een 500gb schijf werd mij meegedeeld dat dit mijn eigen probleem was.

Ik snap dat het een gratis dienst is en dat ik daarom vast niet zou mogen klagen maar je zult er maar betaald voor hebben zeg.
Is wat je hier beschrijft niet gewoon een probleem in windows ipv transip? Dat je via webdav maximaal de vrije ruimte op je c-schijf kunt gebruiken?
Op zich kan ik me dan best vinden in het antwoord van transip (inderdaad zeker voor een gratis dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
yannickie111 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:17:
[...]

Is wat je hier beschrijft niet gewoon een probleem in windows ipv transip? Dat je via webdav maximaal de vrije ruimte op je c-schijf kunt gebruiken?
Op zich kan ik me dan best vinden in het antwoord van transip (inderdaad zeker voor een gratis dienst).
Allicht is dit een Windows probleem ipv een Transip probleem. Maar ze kiezen zelf voor dit protocol, uitgeklede web interface en software die verplicht synchroniseerd en in geen geval weet hoe groot de netwerkschijf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
mission schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:42:
[...]

Allicht is dit een Windows probleem ipv een Transip probleem. Maar ze kiezen zelf voor dit protocol, uitgeklede web interface en software die verplicht synchroniseerd en in geen geval weet hoe groot de netwerkschijf is.
Ik ken geen enkele andere (gratis) clouddienst die überhaupt als webdav of ander formaat als netwerkschijf gekoppeld kan worden.
Ik snap je probleem, en zou het zelf ook graag anders zien, maar vind het niet echt het probleem van transip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
mission schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:27:

Het issue dat je met webdav beschrijft is er een waar TransIP niets aan kan doen. Wel raar dat je problemen hebt met de applicatie, maar ook met uploaden via het web. Dat laatste kan ik gewoon mappen uploaden met files erin, mappen in mappen zou ik even moeten testen.

Als ik het zo lees denk ik eerlijk gezegd dat je ook even je eigen setup moet doorlichten. Uploads die blijven hangen en zo lijkt toch alsof er daar iets niet lekker zit.

Bij mij zelf werkt het al tijden gewoon goed. En ik maak toch best veel gebruik van de web functie maar ook webdav. Wat je overigens eens kan proberen is gewoon de client van OwnCloud zelf. Geeft dat nog steeds gezeur...dan lijkt het me toch echt iets aan jou kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 31-10-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Perkouw schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

Het issue dat je met webdav beschrijft is er een waar TransIP niets aan kan doen. Wel raar dat je problemen hebt met de applicatie, maar ook met uploaden via het web. Dat laatste kan ik gewoon mappen uploaden met files erin, mappen in mappen zou ik even moeten testen.

Als ik het zo lees denk ik eerlijk gezegd dat je ook even je eigen setup moet doorlichten. Uploads die blijven hangen en zo lijkt toch alsof er daar iets niet lekker zit.

Bij mij zelf werkt het al tijden gewoon goed. En ik maak toch best veel gebruik van de web functie maar ook webdav. Wat je overigens eens kan proberen is gewoon de client van OwnCloud zelf. Geeft dat nog steeds gezeur...dan lijkt het me toch echt iets aan jou kant.
Dat is een geniale opmerking. Ik heb via de website nog niet geprobeerd een map te uploaden waar geen mappen inzaten. Dat zal ik zo eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42
Dat stukje is eh… alleen maar positief, terwijl ik in nog geen jaar tijd tegen verschillende nadelen en bugs gelopen ben die redelijkerwijs ook genoemd zouden mogen worden.

• Onwerkbaar traag (niet alleen up/downloaden, ook duurt het meer dan een minuut voor in webdav de bestanden in een opengeklapte map getoond worden)
• Synchronisatie tussen twee computers werkt nu bijvoorbeeld niet en ondanks regelmatig contact komt de helpdesk / technische dienst er al een week niet uit.
• Kopiëren van USB-stick naar Mac client gaat niet of geeft corrupte bestanden.
• Van sommige directies kom ik er nu achter dat ze leeg zijn. Alleen de mappenstructuur is blijkbaar overgezet. Als ik van alles moet controleren of het geüpload is, is het uiteraard geen bruikbare dienst, gratis of niet.

Als iets niet kan, zoals FTP'en, dan is dat zo, maar geadverteerde eigenschapen moeten betrouwbaar werken, juist bij een cloud dienst.

Ik heb daarom afgelopen weekend alle bestanden overgezet naar andere diensten.

Een tientje per maand zou ik zeker overwegen gezien de servers in Nederland staan en de 1 TB ruimte, maar dan moet het wel een beetje vlot werken, er moeten niet om de haverklap problemen zijn en áls ze er zijn moeten ze niet dagen duren.

Aanvulling: Andere clouddiensten halen een veelvoud van de snelheid van #stack en synchroniseren probleemloos vanaf dezelfde apparaten, dus het kan wel degelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door laptopleon op 07-11-2016 14:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Ik ben erg benieuwd naar de support van de Chromecast en dergelijke. Best handig om op elke locatie een (vakantie)filmpje te kunnen showen.

Hier gebruik ik een Synology Nas om te synchroniseren via webdav. Maar dat werkt uitstekend. Enkel als de stack vol is (laatst gehad) krijg ik geen melding daarvan. De uploads mislukken, maar geen duidelijke melding. Gelukkig kwam ik er zelf achter, en maak ik nog een eigen backup offline. Maar dat is toch wel een puntje.

Een dedicated app voor Synology zou fijn zijn. Maar misschien wat veel gevraagd. Verder erg tevreden hier, al moeten ze duidelijk nog wel een en ander verbeteren voor non-synology gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Het is voor hun verlieslatend maar het geeft naambekendheid en velen die stack gebruiken worden ook "betalende" klant. Ik zou zelf ook transip overwegen voor een vps.
Op zich ben ik eigenlijk heel tevreden over stack voor wat ik het gebruik. Syncen werkt goed via de native client en streamen doe ik via kodi over webdav.
Ik ga zeker nog mijn betalende 1TB houden van dropbox voor mijn hele belangrijke data. De rest gaat naar stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Yarisken schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:25:
Het is voor hun verlieslatend maar het geeft naambekendheid en velen die stack gebruiken worden ook "betalende" klant.
Is dat wel zo? Als ik om mij heen kijk gebruikt iedereen eigenlijk alleen de gratis Stack en hebben ze geen aanvullende wensen of dit al elders ondergebracht. Ik verwacht dat het aantal betalende klanten die op basis van de gratis Stack binnen zijn gekomen nog wel eens kan tegenvallen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:52:
[...]

Is dat wel zo? Als ik om mij heen kijk gebruikt iedereen eigenlijk alleen de gratis Stack en hebben ze geen aanvullende wensen of dit al elders ondergebracht. Ik verwacht dat het aantal betalende klanten die op basis van de gratis Stack binnen zijn gekomen nog wel eens kan tegenvallen.
Op dit moment zullen ze idd nog wel hun broek scheuren maar op lange termijn is dit goed voor naamsbekendheid + om meer diensten te verkopen.
Dat is toch de reden waarom ze stack in de markt hebben gezet.
Voor stack was transip één van de vele. Nu heb je daar toch een "warmer" gevoel bij en meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:52:
[...]

Ik heb dan geen betaalde Stack genomen, maar heb wel mijn hosting omgezet van Strato naar TransIP
Wel wat 'duurder' ( 2€ meen ik ) en het 'Wij zijn NL gevoel" :)
Waah schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:15:
Ik ben erg benieuwd naar de support van de Chromecast en dergelijke. Best handig om op elke locatie een (vakantie)filmpje te kunnen showen.

Hier gebruik ik een Synology Nas om te synchroniseren via webdav. Maar dat werkt uitstekend. Enkel als de stack vol is (laatst gehad) krijg ik geen melding daarvan. De uploads mislukken, maar geen duidelijke melding. Gelukkig kwam ik er zelf achter, en maak ik nog een eigen backup offline. Maar dat is toch wel een puntje.

Een dedicated app voor Synology zou fijn zijn. Maar misschien wat veel gevraagd. Verder erg tevreden hier, al moeten ze duidelijk nog wel een en ander verbeteren voor non-synology gebruikers.
Bij mij gingen aangepaste bestanden naar de ( stack) prullenbak.
Niet te zien in de PCclient, inderdaad ook niet in Synology, heel irritant ...
Ik gebruikte een stack instance om video te delen met een collega ( Syno -> stack -> Syno ) en dat ging aardig ( maar traag )
Als de collega d efilm van zijn syno afhaalde, en in zijn eigen mappen plaatste, zette Stack de file in de prullenbak.
Hierdoor liep de gebruikte ruimte wel elke keer op, ondanks het verwijderen van de files.

Leegmaken van de prullenbak loste het op ( al is het experiment ondertussen gestopt, omdat het te traag is tussen de beied NASsen )

[ Voor 54% gewijzigd door FreshMaker op 07-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
FreshMaker schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ik heb dan geen betaalde Stack genomen, maar heb wel mijn hosting omgezet van Strato naar TransIP
Wel wat 'duurder' ( 2€ meen ik ) en het 'Wij zijn NL gevoel" :)

[...]

Bij mij gingen aangepaste bestanden naar de ( stack) prullenbak.
Niet te zien in de PCclient, inderdaad ook niet in Synology, heel irritant ...
Ik gebruikte een stack instance om video te delen met een collega ( Syno -> stack -> Syno ) en dat ging aardig ( maar traag )
Als de collega d efilm van zijn syno afhaalde, en in zijn eigen mappen plaatste, zette Stack de file in de prullenbak.
Hierdoor liep de gebruikte ruimte wel elke keer op, ondanks het verwijderen van de files.

Leegmaken van de prullenbak loste het op ( al is het experiment ondertussen gestopt, omdat het te traag is tussen de beied NASsen )
Ik had een ander probleem :P
Ik heb eerst via WEBDAV en een laptop alles gebackupt.
Daarna een NAS gekocht, en de backup vanaf de NAS opnieuw gedraaid, maar onder een andere user in de stack (NAS, ipv username). En dan zie je dus 1TB gebruikt, maar je mappen zijn maar 530 GB.

Maar na een kwartiertje prutsen kwam ik achter het probleem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:54
Zojuist een mail gehad dat er vandaag weer 1000 invites beschikbaar zijn om de 100.000ste Stack te vieren! Dus voor diegene die nog een gratis Stack wil...

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb weken geleden voor mijn pa een invite aangevraagd. Tot op heden nog geen geluk gehad helaas. Wellicht komt het omdat hij praktisch dezelfde naam heeft als ik, en ik reeds Stack heb. Heb maar even een tweet uitgestuurd naar @TransIP :S

Edit: En ineens kon ik een invite voor hem claimen. Nice.

[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 08-11-2016 13:34 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Zijn alle 1000 invites al weggegeven? Want als ik op claim invite klik, kan ik enkel mijn mailadres invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gines schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:46:
Zijn alle 1000 invites al weggegeven? Want als ik op claim invite klik, kan ik enkel mijn mailadres invullen.
Toen ik om 13:30u de invite voor mijn vader claimde waren er nog 58 over. Het gaat altijd erg snel met die invites.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Seroczynski schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:49:
[...]

Toen ik om 13:30u de invite voor mijn vader claimde waren er nog 58 over. Het gaat altijd erg snel met die invites.
Ah ok, dan zullen ze allemaal weg zijn. Ik heb pas de mail ontvangen om 14:43 dus veel te laat jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gines schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:07:
[...]

Ah ok, dan zullen ze allemaal weg zijn. Ik heb pas de mail ontvangen om 14:43 dus veel te laat jammergenoeg.
Ik heb er om 17:15 en 18:00 nog gekregen voor familieleden.
Niet geschoten is altijd mis, zeggen ze ...

Je moet ook niet aleen je mailadres invoeren, maar via het control panel, en dan naar stack gaan.
Daar staat de teller dan.

Eerst account aanmaken ( de gebruikersnaam wordt je stacknaam, hou hier rekening meer )

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 08-11-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:31:
[...]

Ik heb er om 17:15 en 18:00 nog gekregen voor familieleden.
Niet geschoten is altijd mis, zeggen ze ...

Je moet ook niet aleen je mailadres invoeren, maar via het control panel, en dan naar stack gaan.
Daar staat de teller dan.

Eerst account aanmaken ( de gebruikersnaam wordt je stacknaam, hou hier rekening meer )
Ik zie echt nergens de teller in het control panel. Ik heb al meer dan een jaar een account maar nog nooit een invite kunnen bemachtigen of de teller kunnen zien. Het geldt zeker niet voor de Belgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gines schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:32:
[...]

Ik zie echt nergens de teller in het control panel. Ik heb al meer dan een jaar een account maar nog nooit een invite kunnen bemachtigen of de teller kunnen zien. Het geldt zeker niet voor de Belgen?
Een NL vpn gebruiken ?
Mogelijkheden genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om een 1 way sync te doen met de stack programma voor Windows 10. Alleen van PC naar Stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Gines schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:32:
[...]

Ben ook vlaming. Heb de aanvraag via vpn verstuurd. Anders stuur je mail is door via pm dan kan ik dit wel even doen voor jou als je geen vpn hebt. Heb zelf wel 2 maand moeten wachten op de invite :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lisadr schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:09:
Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om een 1 way sync te doen met de stack programma voor Windows 10. Alleen van PC naar Stack?
Nee. Het gaat altijd twee kanten op. Waarom wil je maar één kant op Synchroniseren?

Je kan overigens wel bepaalde mappen uitschakelen, welke dan niet gesynct worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Yarisken schreef op woensdag 09 november 2016 @ 00:01:
[...]

Ben ook vlaming. Heb de aanvraag via vpn verstuurd. Anders stuur je mail is door via pm dan kan ik dit wel even doen voor jou als je geen vpn hebt. Heb zelf wel 2 maand moeten wachten op de invite :-).
Bedankt daarvoor, ik heb het dan maar zelf ook via VPN gedaan, we zien wel of ik iets ontvang.

• laptopleon
Waah schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:08:
[...]
Ik had een ander probleem :P
Ik heb eerst via WEBDAV en een laptop alles gebackupt.
Daarna een NAS gekocht, en de backup vanaf de NAS opnieuw gedraaid, maar onder een andere user in de stack (NAS, ipv username). En dan zie je dus 1TB gebruikt, maar je mappen zijn maar 530 GB.

Maar na een kwartiertje prutsen kwam ik achter het probleem :+
Ik begrijp niet hoe je op een STACK account in kunt loggen onder twee verschillende users? Lukt mij niet.

Anderzijds heb ik diverse, onverklaarbare problemen gehad met STACK, waar de helpdesk meestal ook geen raad mee wist.

Inderdaad ben ik ook klant geworden, zij het niet voor STACK, maar juist doordat STACK zo onbetrouwbaar en traag is, is mijn indruk van TransIP er intussen niet beter op geworden.

Nadat ik een aantal domeinnamen had geregistreerd, kwam ik er achter dat ze een praktisch grafisch tooltje hebben voor het doorlinken, maar daar moet je dan wel relatief veel voor bijbetalen. Elk jaar opnieuw, per domeinnaam! Kijk, dat vind ik dan juist weer heel kinderachtig. (Uiteraard gewoon handmatig ingesteld via een A-record aanpassing).

[ Voor 36% gewijzigd door laptopleon op 10-11-2016 12:06 . Reden: aanvulling ]

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
laptopleon schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:00:
[...]

Ik begrijp niet hoe je op een STACK account in kunt loggen onder twee verschillende users? Lukt mij niet.

Anderzijds heb ik diverse, onverklaarbare problemen gehad met STACK, waar de helpdesk meestal ook geen raad mee wist.

Inderdaad ben ik ook klant geworden, zij het niet voor STACK, maar juist doordat STACK zo onbetrouwbaar en traag is, is mijn indruk van TransIP er intussen niet beter op geworden.

Nadat ik een aantal domeinnamen had geregistreerd, kwam ik er achter dat ze een praktisch grafisch tooltje hebben voor het doorlinken, maar daar moet je dan wel relatief veel voor bijbetalen. Elk jaar opnieuw, per domeinnaam! Kijk, dat vind ik dan juist weer heel kinderachtig. (Uiteraard gewoon handmatig ingesteld via een A-record aanpassing).
Wanneer je op je STACK bent ingelogd moet je even op je username (rechtsboven) klikken. Daarna zie je een tabje genaamd "gebruikers" daar kun je nog een gebruiker toevoegen en evt storage limiet.

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Wanneer je op je STACK bent ingelogd moet je even op je username (rechtsboven) klikken. Daarna zie je een tabje genaamd "gebruikers" daar kun je nog een gebruiker toevoegen en evt storage limiet.
Ik zie het. Op zich wel nuttig. Tenminste, ik neem aan dat je per zelf aangemaakte gebruiker ook kunt bepalen bij welke bestanden / mappen hij / zij kan? (Kan daar niets over vinden in de FAQ)

[ Voor 5% gewijzigd door laptopleon op 11-11-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47
Lisadr schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:09:
Dit kan volgens mij niet met de Stack applicatie. Ik gebruik GoodSync om dit te bereiken. Een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
laptopleon schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:03:
[...]

Ik zie het. Op zich wel nuttig. Tenminste, ik neem aan dat je per zelf aangemaakte gebruiker ook kunt bepalen bij welke bestanden / mappen hij / zij kan? (Kan daar niets over vinden in de FAQ)
Correct. Zo heb ik meerdere apparaten aan één account hangen, zonder dat ze bij elkaars bestanden kunnen.
Wel zo handig als één van de apparaten geïnfecteerd raakt, dan blijft de rest van de data op het Stack-account ongeschonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ontdek net dat Cloud Sync op mijn Synology niet alles synct.

De foutmelding:
code:
1
2
3
4
Nov 13 10:49:37 [INFO] event-manager.cpp(282): EventManager::PullEvent [Event<EV_MODIFY>: [11] /huwelijk/foto's david/Afbeelding 357.jpg (local,file) size = 0, hash = ]
Nov 13 10:49:37 [INFO] worker.cpp(759): Worker (9): current event: Event<EV_MODIFY>: [11] /huwelijk/foto's david/Afbeelding 357.jpg (local,file) size = 0, hash =
Nov 13 10:49:37 [INFO] worker.cpp(1440): Worker (9): UploadLocal '/volume1/FotoVideo/huwelijk/foto's david/Afbeelding 357.jpg'.
Nov 13 10:49:38 [ERROR] webdav-protocol.cpp(145): Server error: status='405', msg = 'Method not allowed'

Sommige mappen lijkt ie wel te doen, en sommigen niet. En ik heb geen idee waarom ie deze niet pakt.

Iemand een idee?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
rens-br schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:11:
[...]

Nee. Het gaat altijd twee kanten op. Waarom wil je maar één kant op Synchroniseren?

Je kan overigens wel bepaalde mappen uitschakelen, welke dan niet gesynct worden.
Omdat ik stack gebruik als een backup systeem en niet wil dat een bestand op stack per ongeluk een nieuwe datum krijgt en zo mijn origineel op de PC vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lisadr schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:27:
[...]

Omdat ik stack gebruik als een backup systeem en niet wil dat een bestand op stack per ongeluk een nieuwe datum krijgt en zo mijn origineel op de PC vervangt.
OK, maar dan moet je sowieso geen synchronisatie gebruiken. Ook een one-way sync is geen backup. Gebruik liever gewoon een backupprogramma zoals Duplicati.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Compizfox schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:12:
[...]

OK, maar dan moet je sowieso geen synchronisatie gebruiken. Ook een one-way sync is geen backup. Gebruik liever gewoon een backupprogramma zoals Duplicati.
Hun eigen programma is bij mij de enige met een redelijke snelheden van 500 KB/s tot 3 MB/s. Bij andere programma’s zoals webdav, haal ik 30 a 100 KB/s. 3 a 10 uur wachten per 1GB data duurt te lang, als je eerst 300GB aan bestanden hebt 8)7 .

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic