[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
Aanvullend daarop hebben ze enige tijd terug ook de optie geboden om een domein naam bij ze af te nemen en dat te koppelen aan je Stack. Dus ja met bovenstaand verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
En natuurlijk als je wilt dat je stack een backup mogelijkheid heeft en/of meer opslagruimte dan betaal je daar ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Gratis reclame voor TransIP, waardoor mensen hopelijk betaalde diensten gaan afnemen bij ze.

En er zullen maar weinig mensen zijn die de volledige 1TB helemaal vol krijgen, het wordt dus ook flink overselld waarschijnlijk.
Eerder in dit topic werd ook genoemd dat het oude hardware was oid.

MMaster23 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
BartB. in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Reclame is mooi meegenomen, maar dat is korte termijn verwacht ik.

Ik denk dat ze het meer doen om nu op grote schaal tests mee te draaien, zodat ze over een jaar of 2 alle kinderziektes (want die zijn er geweest) ineens kunnen doorknallen naar corporate omgevingen die hier serieus geld voor over hebben niet in amerika hun data te hoeven opslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sideburn948
  • Laatst online: 04-07 20:56
Voor degene die Hyper Backup van Synology wilden gebruiken voor de backup.
Webdav wordt na de update van gister ondersteund.(staat wel Beta bij)

Hyper Backup Version: 1.1.0-0209

(2016/07/06)
What's New
1. Supports checking backup index files to know if any is tampered in previous backup/restoration.
2. Supports checking backup integrity to know if any error occurs due to corrupted destination data.
3. Offers backup statistics to monitor the source size and destination usage.
4. Added alert notification to inform users of abnormal changes on source files or insufficient destination storage (available for DSM 6.0.1 or later).
5. Added support for backup to WebDAV servers.
6. Added support for backup to Dropbox (including Dropbox Pro and Dropbox Business).
7. Added support for backup to Google Drive.
8. Added support for backup to the Washington region of IBM Softlayer.
9. Preserves Mac file attributes when performing local copy to HFS+ external storage devices.

Heb net gisteren de Cloudsync ingesteld. Dus ga de Hyper backup later er wel naast laten lopen totdat hij uit beta is.

[ Voor 0% gewijzigd door sideburn948 op 06-07-2016 08:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
sideburn948 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:20:
Voor degene die Hyper Backup van Synology wilden gebruiken voor de backup.
Webdav wordt na de update van gister ondersteund.(staat wel Beta bij)
[...]
TOP! Dan wordt Stack eindelijk een serieuze backupoptie voor een Synology NAS. Met de 'Cloud Sync' package was het niet meer dan een veredelde USB-stick. Ik heb nu nog een VM er naast lopen die data van de NAS via Duplicati naar Stack pompt met versioning. Die tussenstap zou dan weg kunnen.

Maar heb jij het al lopen? Ik heb de instellingen erbij gepakt die ik al eerder in dit topic had beschreven: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

In de instelwizard wordt de dropdown met mappen aan de 'overkant' netjes gevuld, dus het inloggen gaat goed. Vervolgens maak ik een nieuwe map aan en krijg ik aan het einde (na het kiezen van de retention cycle) deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TC33iY9jYe0zBunCdZt4jxap/full.png

Ook nog even via m'n browser ingelogd en zelf een nieuwe map aangemaakt en die vervolgens in de wizard gekozen. Helaas krijg ik ook dan dezelfde foutmelding :-(

Ik heb voor m'n NAS een subaccount gemaakt onder m'n hoofdaccount, ik dacht dat het daar misschien nog aan lag. Maar met m'n hoofdaccount krijg ik ook weer dezelfde foutmelding.

Er zit dus nog een bug in Hyper Backup denk ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Laatst online: 04-07 20:56
Had het nog niet ingesteld, zag toevallig dat de mogelijkheid erbij gekomen was.
Aangezien ik net een cloudsync ingesteld heb wacht ik even tot die klaar is en dan
ga ik hier na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook even een ticket naar Synology verstuurd. In de Package Manager onder het tabje 'Installed' staat een linkje 'Feedback' onder de packagenaam.

Even afwachten dus, heb het iig op de todo-list gezet om binnenkort nog weer eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Ik krijg zodra ik de map geselecteerd heb de volgende melding:

"The operation failed. Please log in to DSM again and retry."

Dit kan ik wel een aantal keer skippen maar bij Rotation Settings houd het dan echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Probeer het eens met Internet Explorer, met Chrome kon ik niet eens op 'Next' klikken na het selecteren van de WebDAV-mogelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
ThinkPadd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:31:
Probeer het eens met Internet Explorer, met Chrome kon ik niet eens op 'Next' klikken na het selecteren van de WebDAV-mogelijkheid :P
Helaas op Firefox en Internet Explorer hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Wouter_96 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:10:
[...]

Helaas op Firefox en Internet Explorer hetzelfde resultaat.
Jammer. Maar als je verder komt dan lukt het alsnog niet, je zult dan tegen dezelfde foutmelding als ik aanlopen verwacht ik.

Heb al reactie terug van Synology, ze denken dat ik de Cloud Sync package gebruik :F en vragen om extra screenshots. Heb nu maar het hele proces van TransIP Stack configureren in de Hyper Backup package gedocumenteerd met screenshots. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
tail -n10 2GBTest.mp4 > /dev/null

Is er een fatsoenlijke client voor headless ubuntu14 die jullie kunnen aanraden die bij random seek+read niet de hele file download?
Met pyFilesystem zal het wel lukken maar ik ben niet zo zeker van de stabiliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door Wdude124 op 06-07-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 17:11

Struis

Tis wat he.....

nvm - niet goed gelezen 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Struis op 07-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met Stack ook een map automatisch laten synchroniseren zoals bij Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stack werkt voor mij prima op Kubuntu (Dolphin) met WebDav. Gelukkig nog een backup van mijn telefoon kunnen ophalen omdat de SDcard niet meer werd herkend in mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:53:
[...]

TOP! Dan wordt Stack eindelijk een serieuze backupoptie voor een Synology NAS. Met de 'Cloud Sync' package was het niet meer dan een veredelde USB-stick. Ik heb nu nog een VM er naast lopen die data van de NAS via Duplicati naar Stack pompt met versioning. Die tussenstap zou dan weg kunnen.

Maar heb jij het al lopen? Ik heb de instellingen erbij gepakt die ik al eerder in dit topic had beschreven: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

In de instelwizard wordt de dropdown met mappen aan de 'overkant' netjes gevuld, dus het inloggen gaat goed. Vervolgens maak ik een nieuwe map aan en krijg ik aan het einde (na het kiezen van de retention cycle) deze foutmelding:
[afbeelding]

Ook nog even via m'n browser ingelogd en zelf een nieuwe map aangemaakt en die vervolgens in de wizard gekozen. Helaas krijg ik ook dan dezelfde foutmelding :-(

Ik heb voor m'n NAS een subaccount gemaakt onder m'n hoofdaccount, ik dacht dat het daar misschien nog aan lag. Maar met m'n hoofdaccount krijg ik ook weer dezelfde foutmelding.

Er zit dus nog een bug in Hyper Backup denk ik :-(
Ik was net ook bezig met Hyper backup en liep tegen hetzelfde aan.
Gelukkig vond ik jouw bericht waardoor ik minder aan mezelf ging twijfelen.
Ik ben benieuwd naar hun analyse!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Riesjard schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:37:
[...]

Ik was net ook bezig met Hyper backup en liep tegen hetzelfde aan.
Gelukkig vond ik jouw bericht waardoor ik minder aan mezelf ging twijfelen.
Ik ben benieuwd naar hun analyse!
Oorzaak is al bekend, het ligt aan TransIP Stack die bepaalde bestanden niet accepteert. Zie voor gedetailleerde uitleg hier: Arfman in "[Synology] Backup strategieën en tools"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Wanneer ik via de Stack installatie voor Windows een map toevoeg blijft deze leeg. Ook de webclient (browser Chrome) blijft leeg

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/pYPlr/dc0a8e0288.png

I kan enkel mijn bestanden terugvinden op mijn telefoon, waar stack op staat en wat continue synct met een nieuwe afbeelding of foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
brammetje1994 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:34:
Wanneer ik via de Stack installatie voor Windows een map toevoeg blijft deze leeg. Ook de webclient (browser Chrome) blijft leeg

[afbeelding]

I kan enkel mijn bestanden terugvinden op mijn telefoon, waar stack op staat en wat continue synct met een nieuwe afbeelding of foto.
Je moet wel iets in die map zetten, het is geen auto-fill van random files.
( of zijn de files hidden, of groter dan 500MB ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uh, ik zie Hyper Backup niet in mijn lijst staan. Is dat vanaf DSM6? (Mijn DS410 gaat maar tm DSM5.2)

Vanaf DSM6 dus ... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 12-07-2016 10:17 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
neonite schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:59:
[...]

Wanneer ik IF wil gebruiken, krijg ik de volgende foutmelding te zien:

[afbeelding]

Om de server toe te voegen, gebruikte in het volgende scherm;
[afbeelding]

Ben jij hier ook tegenaan gelopen? Zo ja, hoe heb je dit verholpen?
Ik ben ook met Immortal Files aan de slag gegaan om dit eens te gaan testen, maar ik krijg het ook niet aan de gang. Errormelding: cannot test file system, cannot recv ssl socket, socket closed ( (SSL error 6) (no))

Gebruikte URL: https://<username>.stackstorage.com/remote.php/webdav

Wie heeft dit werkend met Stackstorage en kan mij helpen aan een oplossing?
(via Dropbox gaat het goed, al duurt het maken van een backup wel erg lang - ben al 4 dagen bezig om ca. 350GB data van mijn HDD via een 100/100 glasverbinding te uploaden en hij is nog niet klaar met uploaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik ben sinds gisteren ook gebruiker van STACK en ben nu bezig mijn back-up ernaar te uploaden (via Synology Cloud Sync). Ik merk echter dat hij blijft hangen op grote bestanden (6GB+). Hij upload de bestanden in zijn geheel en gaat na 100% ze opnieuw uploaden (begint opnieuw). Kleinere bestanden gaan gewoon goed. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb in dit topic gezocht, maar nog geen concrete antwoorden kunnen vinden...

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
@adamvansanten,
Ik hetzelfde probleem maar dan met Cyberduck.
Kleine bestanden gaan prima maar bestanden > 10Gb worden na de upload weer geupload.
Kon er ook niets over terug vinden, nu gebruik ik Finder weer en moet zeggen dat gaat prima met elk soort
en formaat van de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Ik heb hetzelfde probleem adamvansanten, hij bleef bijvoorbeeld .IFO files uploaden (DVDtje), dagen achter elkaar. Bepaalde bestanden heb ik moeten excluden want die gingen gewoon nooit afkomen (1 specifiek .mp4tje ook herinner ik me),

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

SlowDown schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:39:
@adamvansanten,
Ik hetzelfde probleem maar dan met Cyberduck.
Kleine bestanden gaan prima maar bestanden > 10Gb worden na de upload weer geupload.
Kon er ook niets over terug vinden, nu gebruik ik Finder weer en moet zeggen dat gaat prima met elk soort
en formaat van de bestanden.
Arfman schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:53:
Ik heb hetzelfde probleem adamvansanten, hij bleef bijvoorbeeld .IFO files uploaden (DVDtje), dagen achter elkaar. Bepaalde bestanden heb ik moeten excluden want die gingen gewoon nooit afkomen (1 specifiek .mp4tje ook herinner ik me),
Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem. Ik zou de bestanden natuurlijk ook via Finder kunnen uploaden, maar ik weet niet of Cloud Sync van Synology die bestanden dan als geüpload accepteert (heb dan natuurlijk wel een back-up). Ik heb de Synology nu op een bestandsgroottelimiet van 4GB ingesteld (zoveel grotere bestanden heb ik niet) en ga de grotere bestanden dan wel handmatig uploaden. Helaas dan een extra aandachtspuntje voor het maken van back-ups (als ik een nieuwe file op mijn NAS zet, moet ik hem dan ook handmatig uploaden), maar dergelijke grote files heb ik er maar maximaal 2 per jaar van ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10 10:46
Mijn qnap upload gewoon niks. Die cloud backup is ook nog in beta maar volgens mij blokkeert stack bestanden die veel ruimte innemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Kwam er vandaag achter dat je dit decryptooltje ook zo af en toe eens moet updaten.
Ik kreeg mijn bestanden niet meer gedecrypt met versie 009...heel gedoe maar toen zette ik de laatste versie 013 erop en kon wel weer alles decrypten..zucht :F
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:14:
Synology heeft er ook een standalone tooltje voor, om zonder een Synology de bestanden te kunnen decrypten :)

Kun je vinden op de site van Synology.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:
maar volgens mij blokkeert stack bestanden die veel ruimte innemen
Definieer 'veel ruimte innemen'.
Ik heb er bestanden staan van ruim 20Gb per bestand dus ik denk niet dat Stack dit blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10 10:46
SlowDown schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:17:
[...]

Definieer 'veel ruimte innemen'.
Ik heb er bestanden staan van ruim 20Gb per bestand dus ik denk niet dat Stack dit blokkeert.
Dacht ergens te lezen dat bepaalde bestandtypes die gebruikt worden bij gecomprimeerde backups geblokkeerd werden. Volgens mij in deze thread een pagina terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik ben erachter (samen met de helpdesk) dat het een probleem is in de combinatie STACK / Synology Cloud Sync. De files zijn namelijk wel goed geüpload door Cloud Sync (ik heb er een gedownload op mijn desktop en die is gewoon compleet en functioneel). TransIP geeft wel aan dat ze er verder onderzoek naar gaan doen.

Denk dus dat ik Cloud Sync maar laat staan op een limiet van 4GB per file en de paar files die daaroverheen gaan handmatig upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Door al dat gedoe met Synology i.c.m. Stack twijfel ik er sterk over of het nog wel de moeite waard is om Stack als backuplocatie in te zetten.
Ik heb nu een offsite backup lopen naar de Synology bij m'n ouders en dat werkt stukken beter. Die luxe heeft natuurlijk niet iedereen, maar ik bedoel: het is wel een hoop gezeur allemaal, voor iets waar je op wilt kunnen vertrouwen.

Ik weet het niet hoor... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Zo zit ik ook ThinkPad .. STACK is natuurlijk gratis dus ook al gaat het werken, wie zegt dan niet dat ze er zo de stekker uittrekken?

Een pricewatch: Synology DiskStation DS216j is 170 euro, disken kosten ook neit de hele wereld meer .. maar eens nadenken hoeveel die data me echt waard is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben er wel uit, ik ga TransIP Stack niet meer gebruiken als backuptarget voor m'n Synology.
Heb m'n strategie hier: ThinkPadd in "[Synology] Backup strategieën en tools" beschreven.

[ Voor 138% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2016 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik begrijp de argumenten tegen STACK als back-up. Voor mij persoonlijk is het nog wel oké. Versioning vind ik niet zo belangrijk voor mijn offsite back-up. Het is bij mij puur om een live kopie van mijn data terug te krijgen als mijn NAS het begeeft. Tegen cryptolocker enzo ben ik "beveiligd" door een losse kopie op een USB HDD die bij mijn ouders ligt.

- NAS (RAID1 om te beschermen tegen een kapotte disk).
- Live kopie van belangrijke data bij STACK (bescherming tegen kapotte NAS / huis afbranden).
- Complete kopie van de NAS op een USB HDD bij ouders in de brandkluis (eens per paar maanden handmatig bijwerken) (bescherming tegen cryptolocker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is het iemand al eens gelukt om vanaf stackstorage (webdav) een DMG sparsebundle image te mounten en hier bestanden naar toe te schrijven en deze succesvol opnieuw te mounten?

Een sparsebundle op stackstorage plaatsen en mounten lijkt tot heden uitstekend te gaan. Ook het schrijven naar deze sparsebundle lijkt zonder foutmeldingen te verlopen. Zodra ik de sparsebundle unmount en vervolgens weer mount dan is de image corrupt. Ik kan even niet herinneren of de grootte van de sparsebundle is veranderd. Wel geeft het stackstorage dashboard sinds mijn tests en na het verwijderen van de images een aan werkelijk bestandsgebruik niet te herleiden 'gebruikte opslag' getal weer. Kennelijk gaat er iets verkeerd met het groeien van de image.

Met een reguliere sparseimage lijkt het goed te gaan. Maar aangezien deze container niet kan groeien met de hoeveelheid data is het niet echt een geschikte oplossing. Daarbij heb ik het tot heden (nog) niet goed getest, dus is de betrouwbaarheid onbekend. Zijn er al andere connectiviteitsmogelijkheden? SFTP, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Groene schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Dezelfde foutmelding krijg ik ook met de Boxcryptor Android app, terwijl deze het wel doet met DropBox. Volgens mij zijn er ook een aantal andere apps die een 503-fout geven (zie ook eerder in dit topic). Waar dit aan ligt, geen idee :?
Ik heb ook problemen met Boxcryptor icm de iOS app. Ik heb mijn account even aan Boxcryptor beschikbaar gesteld, zodat zij met dit probleem aan de slag konden. Vandaag onderstaand bericht van hun ontvangen:

"We have done some research and found the issue. This will be fixed in the next release version. Also we found that Stack does not support Copy, Move and Rename operations. All other operations will work with the next Boxcryptor release."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:01:
[...]

Dacht ergens te lezen dat bepaalde bestandtypes die gebruikt worden bij gecomprimeerde backups geblokkeerd werden. Volgens mij in deze thread een pagina terug
Als ik deze link bekijk https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/
Dan zou ik b.v. het bestand .DS_Store (wordt gebruikt door macOS) niet kunnen uploaden.
Maar dat gaat vanaf de Mac prima.
Nu zullen er best bepaalde bestanden niet ge-upload kunnen worden maar betreffende bestands grootte
ben ik nog niet tegen een limiet aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die hidden bestandstypen die niet geupload kunnen worden, dat is alleen van toepassing op de Stack-client, toch?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 11:10
sinds een aantal maanden heb ik ook een stack cloud opslag.
nu heb ik thuis een usb hdd aan mn router hangen (dd-wrt firmware) waarin ik mijn foto's en filmpjes e.d. in opsla.
zou het ook mogelijk zijn dat er hiervan automatisch een backupgemaakt wordt nar de stackstorage?
dit hoeft niet in een zip bestand oid maar mag gewoon een 1 op 1 kopie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
alexswart schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:26:
sinds een aantal maanden heb ik ook een stack cloud opslag.
nu heb ik thuis een usb hdd aan mn router hangen (dd-wrt firmware) waarin ik mijn foto's en filmpjes e.d. in opsla.
zou het ook mogelijk zijn dat er hiervan automatisch een backupgemaakt wordt nar de stackstorage?
dit hoeft niet in een zip bestand oid maar mag gewoon een 1 op 1 kopie zijn.
Wat heb je zelf al opgezocht en als mogelijk antwoord op je vraag gevonden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
Compizfox schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:51:
[...]

Die hidden bestandstypen die niet geupload kunnen worden, dat is alleen van toepassing op de Stack-client, toch?
laat ik die nu net niet gebruiken :)
Ik doe het via finder en ben een eigen stukje software bezig

[ Voor 0% gewijzigd door SlowDown op 19-07-2016 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een al een tijdje Stack naar volle tevredenheid op twee Macs. Op mijn MacBook blijft de status 'hangen' op Sync 9 van 182 (0 seconden over) terwijl alles wel up to date lijkt. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 13:20
Mark-NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb ook problemen met Boxcryptor icm de iOS app. Ik heb mijn account even aan Boxcryptor beschikbaar gesteld, zodat zij met dit probleem aan de slag konden. Vandaag onderstaand bericht van hun ontvangen:

"We have done some research and found the issue. This will be fixed in the next release version. Also we found that Stack does not support Copy, Move and Rename operations. All other operations will work with the next Boxcryptor release."
Thanks voor de terugkoppeling! Ik heb net de nieuwe update geïnstalleerd (voor Android) en hij doet het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Kan je iemand inviten als je zelf een stack hebt? Ik zie nergens iets over codes of iets staan. Ik heb sinds april een stack, maar zou graag iemand uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
Je kunt een stack aanvragen. Een aantal weken geleden heb ik er ook één aangevraagd en binnen 2 weken ontving ik een code van TransIP. Geen idee hoeveel haast je hiermee hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
trix0r schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:59:
Kan je iemand inviten als je zelf een stack hebt?
Als ze zich zelf aanmelden dan krijgen ze tegenwoordig in een paar dagen een code. Waarom wil je iemand zelf inviten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
JeroenE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:15:
[...]
Als ze zich zelf aanmelden dan krijgen ze tegenwoordig in een paar dagen een code. Waarom wil je iemand zelf inviten?
Diegene krijgt vooralsnog geen code. Ik dacht dat er in het verleden wel invites waren die je door kan sturen... maar goed, dan maar afwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
trix0r schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:34:
Diegene krijgt vooralsnog geen code.
Begin juli duurde het bij mij net iets meer dan drie dagen. Maar wellicht is degene die ze verstuurt nu met vakantie ;) Wacht je al lang(er)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
JeroenE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
Begin juli duurde het bij mij net iets meer dan drie dagen. Maar wellicht is degene die ze verstuurt nu met vakantie ;) Wacht je al lang(er)?
Hij wacht een week nu geloof ik .. maar goed, hierboven postte iemand die 2 weken moest wachten. Dus dan maar gewoon afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
trix0r schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Hij wacht een week nu geloof ik .. maar goed, hierboven postte iemand die 2 weken moest wachten. Dus dan maar gewoon afwachten ;)
Heb bijna 2 maanden moeten wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-10 18:02
Ik wil een back up maken van mappen met grote bestanden naar STACK.
Helaas kan ik WebDav daarvoor niet gebruiken, want ik heb te weinig ruimte op mijn schijf voor de actie. Via de webapp in de browser kan ik weer geen hele mappen uploaden, maar moet ik de map zelf aanmaken en daar vervolgens de bestanden naar toe uploaden. Dit is best wel onhandig en ook wel tijdrovend. Is er een alternatief? Ik heb op het eerste gezicht niets kunnen vinden, maar misschien heb ik ergens overheen gelezen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
Je geeft niet aan welk OS maar misschien is Cyberduck wat.
https://cyberduck.io/?l=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-10 18:02
SlowDown schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:27:
Je geeft niet aan welk OS maar misschien is Cyberduck wat.
https://cyberduck.io/?l=en
OS is Windows.
Cyberduck is inderdaad bruikbaar, bedankt voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 02-08-2016 22:07 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 15:58
Misschien weten jullie dit wel:

Ik heb Stack en wil deze tijdens mijn vakantie ook gebruiken om de foto's van onze camera's (DSLR, iPhones en GoPro) te back-uppen. Nu heb je de camera connection kit van Apple waarin je een SD kaart kunt stoppen en zo de foto's op deze SD kaart kunt bekijken op je iOS device. Als ik de SD-kaart met deze connection kit aansluit op bijvoorbeeld de iPad, kan ik dan alle foto's (in RAW) uploaden naar Stack?

Ik heb de Stack app op mijn telefoon staan en kan vanuit mijn fotoalbum zo uploaded naar Stack, maar weet dus niet zeker of dat ook in combinatie met de connection kit zo werkt. De iPad heeft namelijk maar 16GB geheugen en wij maken vaak meer dan 1000 foto's op vakantie.

Ik heb wel meerdere SD kaarten, maar ben altijd een beetje bang op vakantie dat een SD kaart kwijtraakt of iets dergelijk en dat we dan (een deel van) de foto's kwijt zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:46
Ik zou graag mijn timemachine backups weer syncen maar dit is een tijdje terug geblokkeerd omdat de software van Stack dit niet goed zou kunnen.

Nu dacht ik kan ik de sparsebundle bestanden niet gewoon zippen / tarren en dan laten uploaden. Of gaat dat niet goed werken. (ik hoef niet de dagelijkse backups naar stack te hebben. Maandelijks een cron een tar laten maken in een watched folder lijkt mij voldoende)

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dennuske1983 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Ik heb Stack en wil deze tijdens mijn vakantie ook gebruiken om de foto's van onze camera's (DSLR, iPhones en GoPro) te back-uppen.
[...]
Los van hoe je het aan de praat gaat krijgen, de internetverbinding op vakantie is altijd vrij ruk.
Ik had gewoon extra kaartjes en een ext. HDD mee. Halfuurtje overpompen in de lobby van het hotel en klaar.
Uploaden naar Stack toe was niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
Klopt dat de internetverbinding ruk is vaak. Alleen heb ik geen zin om mijn laptop mee te nemen. En om nu een My Passport Wireless tante schaffen voor puur het overpompen van de foto's op vakantie vind ik ook weer overdreven. Verder zal ik namelijk niets doen met die schijf.

Ik heb genoeg SD kaartjes voorhanden. Maar denk dat ik toch gewoon 's nachts mijn foto's maar via de WIFI in het hotel overpomp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennuske1983 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:18:
Ik heb wel meerdere SD kaarten, maar ben altijd een beetje bang op vakantie dat een SD kaart kwijtraakt of iets dergelijk en dat we dan (een deel van) de foto's kwijt zijn....
Fotografen hebben vaak een portable HD met SD-kaart kopieerfunctie. Dit om enige afhankelijkheid van netwerk of andere technische mogelijkheden volledig uit te sluiten. Die gaat dan ook niet mee op pad maar ligt 'veilig' in het hotel of wat dan ook. Alleen een grondige overval op al je spullen tegelijk zal dan zorgen dat je foto's kwijt zijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dennuske1983 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:56:
Klopt dat de internetverbinding ruk is vaak. Alleen heb ik geen zin om mijn laptop mee te nemen. En om nu een My Passport Wireless tante schaffen voor puur het overpompen van de foto's op vakantie vind ik ook weer overdreven. Verder zal ik namelijk niets doen met die schijf.

Ik heb genoeg SD kaartjes voorhanden. Maar denk dat ik toch gewoon 's nachts mijn foto's maar via de WIFI in het hotel overpomp :-)
Je hebt helemaal geen ext hdd ?
Ik was in Londen en Parijs dit jaar, en kon bij de receptie de boel gewoon over ( laten ) zetten.
Een beetje fotograaf ( winkel ) zal je ook vast wel willen helpen om zijn PC te gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
[Je hebt helemaal geen ext hdd ?
Ik was in Londen en Parijs dit jaar, en kon bij de receptie de boel gewoon over ( laten ) zetten.
Een beetje fotograaf ( winkel ) zal je ook vast wel willen helpen om zijn PC te gebruiken hiervoor.
Ik zou natuurlijk altijd een klein extern HDD-tje kunnen aanschaffen voor weinig en deze meenemen. Volgens mij hebben we in al onze hotels (we gaan een rondreis door Amerika maken) wel een "Business Center" waar ik een HDD aan de computer kan hangen en dan SDD via een SD card reader erin en overpompen maar.

Thnx, had ik dus helemaal nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
Dennuske1983 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Ik zou natuurlijk altijd een klein extern HDD-tje kunnen aanschaffen voor weinig en deze meenemen. Volgens mij hebben we in al onze hotels (we gaan een rondreis door Amerika maken) wel een "Business Center" waar ik een HDD aan de computer kan hangen en dan SDD via een SD card reader erin en overpompen maar.
Jaren geleden via de koopjeshoek van een bekende NL-shop een image tank op de kop getikt. Die Vosonic VP2160 toen gekocht met het oog op een 4-weekse vakantie in Zuid-Afrika. Je steekt er een kaartje (SD/MMC/CF etc) in, drukt op kopieren en de boel wordt op de interne HD gezet. Simpel als wat.
Gebruik 'm nog steeds, zonder problemen,

zo af en toe zie ik ze nog voorbij komen op marktplaats.

Maar.. we dwalen af...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik stack al een paar weken met veel tevredenheid.
Liep voorheen vooral tegen problemen met webdav in windows aan als je hem als netwerkdrive gebruikt.

Ook voor andere mensen die tegen de limieten van webdav in windows aanlopen kan ik Netdrive aanraden.

Met Netdrive kun je de schijf ook als locale schijf mounten in Windows, vervolgens kun je de 'folderpath' veranderen waardoor je niet vast zit aan de grootte van je Windows C: partitie.
Ook kun je de disk cache space instellen, hierdoor zit je niet meer aan de maximale 4GB limit van Windows voor het uploaden/download en streamen van bestanden.

Heb het met diverse bestanden getest het lukt me zonder problemen om video bestanden van 10GB+ te uploaden en daarna te streamen.

Hier even twee screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34e5dp4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ru37gi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:55
Wel goed opletten waar je cache staat. Je kan 'm op 'use up to 1GB' zetten, maar daar houdt 'ie zich niet aan. Alleen een restart van de service leegt de cache. Slecht idee als die cache op C staat, en je nog 5KB vrij hebt :x

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke tip inderdaad, bij mij staat hij dan ook op mijn E:/ schijf :)

Iemand trouwens een goeie suggestie voor een webdav client voor Android?
Het moet dan wel een app zijn waarmee ik niet enkel bestanden kan syncen, maar ook direct kan streamen of bestanden kan bewerken. Dus eigenlijk wat Netdrive of Mountain Duck doen, maar dan voor Android.

Bestaat zoiets uberhaupt?

edit: Kreeg het niet werkend met antTek Exlorer + Webdav plugin. Vervolgens slechts gedeeltelijk/beperkt werkend met SME WebDav Xplorer. Blijkt het nu gewoon perfect te werken met de bekende ES File Explorer app.

Ik vind de app wel een beetje bloated en rommelig, veel features die ik ook niet ga gebruiken. Maar de functies die ik nodig heb werken zoals ik het graag wil.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:58:
Belangrijke tip inderdaad, bij mij staat hij dan ook op mijn E:/ schijf :)

Iemand trouwens een goeie suggestie voor een webdav client voor Android?
Het moet dan wel een app zijn waarmee ik niet enkel bestanden kan syncen, maar ook direct kan streamen of bestanden kan bewerken. Dus eigenlijk wat Netdrive of Mountain Duck doen, maar dan voor Android.

Bestaat zoiets uberhaupt?

edit: Kreeg het niet werkend met antTek Exlorer + Webdav plugin. Vervolgens slechts gedeeltelijk/beperkt werkend met SME WebDav Xplorer. Blijkt het nu gewoon perfect te werken met de bekende ES File Explorer app.

Ik vind de app wel een beetje bloated en rommelig, veel features die ik ook niet ga gebruiken. Maar de functies die ik nodig heb werken zoals ik het graag wil.
ik gebruik de koppeling in Solid Explorer, ook webdav, en kan daarnaast de andere clouddiensten ook mounten.

Afbeeldingslocatie: http://beebom.redkapmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/01/Solid-Explorer.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Su5nmVyDb4fF5vJYvlHHCXCi7uS3hZOYkUcRcfLE00coxH2LWxvEaVd8UtZ_Q92FEOM=h900

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Solid Explorer is inderdaad awesome. Goede vervanger voor ES File Explorer (wat compleet de verkeerde kant is opgegaan sinds een paar updates). Helaas niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem nu net een half uurtje aan het proberen, werkt zeer goed zover en ziet er ook veel beter uit als ES File Explorer. Enige probleem waar ik tegen aan loop, bij sommige videobestanden kan ik ze niet direct streamen naar VLC, en sommige weer wel.

Zo werkt een 12,5GB videobestand prima en een andere 1,7GB bestand werkt weer niet. Ze hebben verder beide dezelfde resolutie en het zijn allebei .mkv bestanden, Als ik het dan weer even in ES probeer, werken alle video's gewoon wel perfect, ook icm VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:10:
Ik ben hem nu net een half uurtje aan het proberen, werkt zeer goed zover en ziet er ook veel beter uit als ES File Explorer. Enige probleem waar ik tegen aan loop, bij sommige videobestanden kan ik ze niet direct streamen naar VLC, en sommige weer wel.

Zo werkt een 12,5GB videobestand prima en een andere 1,7GB bestand werkt weer niet. Ze hebben verder beide dezelfde resolutie en het zijn allebei .mkv bestanden, Als ik het dan weer even in ES probeer, werken alle video's gewoon wel perfect, ook icm VLC.
Misschien zijn het andere formaten? MKV is slechts een container (net als bv. AVI en MP4), daar kan vanalles qua codecs inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen inderdaad, hoe kan ik dat controleren?

Maar dat zou eigenlijk het probleem niet moeten zijn, aangezien ik ze telkens wel met VLC afspeel. Als ik ze via de Solid Explorer benader werken ze niet allemaal maar via ES weer wel?

edit: Even een aantal codec's gecontroleerd, alle bestanden geven aan: H264 - MPEG-4 AVC codec.
Waarvan er dus een aantal wel werken en een aantal niet.
Bedankt, ik zal deze ook even proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:14:
Solid Explorer is inderdaad awesome. Goede vervanger voor ES File Explorer (wat compleet de verkeerde kant is opgegaan sinds een paar updates). Helaas niet gratis...
Een beetje in de gaten houden :+
Regelmatig is het een periode 50ct
Zo had ik 'ooit' de eerste versie aangeschaft á 1.99 kort daarna werd het 2.99
Met kerst, thanksgiving en nog een paar feestdagen kwam het á 50 ct in de store.

( zo heb ik dus onlangs voor mijn 'eigen' account ook de aanschaf nog eens gedaan, ik heb een overkoepelend account voor betaalde apps, en personal accounts voor de contacten/mail e.d )
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:31:
Maar dat zou eigenlijk het probleem niet moeten zijn, aangezien ik ze telkens wel met VLC afspeel. Als ik ze via de Solid Explorer benader werken ze niet allemaal maar via ES weer wel?
Probeer MXplayer eens, maar wel met de custom codecs voor AC3 e.d )

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg het in eerste instantie niet werkend via MXplayer, zelfde problemen als voorheen met VLC.
Maar toen ben ik even geswitched van Hardware Acceleration naar Software Acceleration en nu lijken alle video's helemaal goed te werken! In iedergeval in MX Player. Als ik SA aanzet in VLC merk ik geen verschil.

Bedankt voor de tip, ik ga voortaan MX gebruiken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschotmeijer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05-2018
Zijn er hier gebruikers van Stack die problemen hebben na de laatste Android update naar 7.0?

Ik heb een Google Nexus 5x, en het lijkt erop dat de app geen nieuwe foto's/video's meer herkent (en dus geen 'instant' upload uitvoert)

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

ik ben vandaag naar versie DSM 6.0.2-8451 gegaan, nu begint cloud sync spontaan van alles opnieuw te uploaden naar stack ? iemand dit ook ? Wat mij opviel dat ik bij een nieuwe sync job de optie had "check data consistency", die was mij niet eerder opgevallen. Mogelijk heeft het hiermee te maken ?

edit: nvm bestanden stonden er nooit eerder, sync is dus nooit helemaal gelukt ondanks dat cloud sync zei dat alles in orde was. Met een update loopt hij alles opnieuw door blijkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Eboman op 30-08-2016 20:50 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Beste klant,

Graag willen we geweldig nieuws met jullie delen: TransIP heeft een grote investeerder aan zich weten te binden. EQT is een gedegen Zweedse partij met een buitengewoon internationaal netwerk en een langetermijnvisie die past bij de onze.

Dankzij deze partij kunnen we - eindelijk - aan de slag gaan met onze buitenlandse expansieplannen. Bovendien kunnen we hiermee ook extra investeren in versnelde uitbreidingen van STACK.

Alhoewel er niets voor onze klanten verandert, wilden we toch graag onze vreugde met jullie delen :). Dit is voor ons een erg bijzonder moment :)...

Voor vragen of opmerkingen zijn we vanzelfsprekend bereikbaar via support@transip.nl of het controlepaneel.

Venimus, vidimus, vicimus,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Eboman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:35:
ik ben vandaag naar versie DSM 6.0.2-8451 gegaan, nu begint cloud sync spontaan van alles opnieuw te uploaden naar stack ? iemand dit ook ? Wat mij opviel dat ik bij een nieuwe sync job de optie had "check data consistency", die was mij niet eerder opgevallen. Mogelijk heeft het hiermee te maken ?

edit: nvm bestanden stonden er nooit eerder, sync is dus nooit helemaal gelukt ondanks dat cloud sync zei dat alles in orde was. Met een update loopt hij alles opnieuw door blijkbaar.
Ik heb het probleem dat 2 grote videobestanden (eigen film van vakantie) steeds opnieuw worden gestuurd. Ik zie dat de upload naar 100 % gaat, bestand staat ook volledig in mijn Stack, maar toch blijft de sync hem opnieuw sturen. Nu bestanden geheel verwijderd van zowel de Stack als de NAS, opnieuw de sync aan gezet, maar weer kijken wat er gebeurt.
De optie 'check data consistency' heb ik nog niet gezien . Is dat als je een nieuwe sync aan maakt??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dschotmeijer schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:45:
Zijn er hier gebruikers van Stack die problemen hebben na de laatste Android update naar 7.0?

Ik heb een Google Nexus 5x, en het lijkt erop dat de app geen nieuwe foto's/video's meer herkent (en dus geen 'instant' upload uitvoert)

Alvast dank!
Je kunt eens kijken of er problemen zijn met ownCloud en Android 7. Stack is namelijk gebaseerd op ownCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

acoster schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Ik heb het probleem dat 2 grote videobestanden (eigen film van vakantie) steeds opnieuw worden gestuurd. Ik zie dat de upload naar 100 % gaat, bestand staat ook volledig in mijn Stack, maar toch blijft de sync hem opnieuw sturen. Nu bestanden geheel verwijderd van zowel de Stack als de NAS, opnieuw de sync aan gezet, maar weer kijken wat er gebeurt.
De optie 'check data consistency' heb ik nog niet gezien . Is dat als je een nieuwe sync aan maakt??
Ik zag het alleen bij een nieuwe sync idd. Misschien moet hij dan nieuwe informatie verzamelen over de bestanden? Bijvoorbeeld een md5.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschotmeijer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05-2018
CH40S schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:09:
[...]
Je kunt eens kijken of er problemen zijn met ownCloud en Android 7. Stack is namelijk gebaseerd op ownCloud.
Thanks! Inmiddels heeft TransIP ook gereageerd:

'Beste Dennis,

Android 7.0 wordt nog niet geheel ondersteund wordt door OnwCloud (hierop is STACK gebaseerd). Dit komt mede door de vervroegde release van Android 7.0

Meer informatie hierover kun je vinden op de volgende pagina:

https://github.com/owncloud/android/issues/1675

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben en wens je een prettige dag toe

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
De taak voor het synchroniseren van de video's eens verwijderd en opnieuw ingesteld, maar nu gaat de NAS alle bestanden opnieuw uploaden naar de STACK, terwijl ze er toch echt nog/al staan.
Nou ja..maar even 200 gig extra laten uploaden en hopelijk dat het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

acoster schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:38:
De taak voor het synchroniseren van de video's eens verwijderd en opnieuw ingesteld, maar nu gaat de NAS alle bestanden opnieuw uploaden naar de STACK, terwijl ze er toch echt nog/al staan.
Nou ja..maar even 200 gig extra laten uploaden en hopelijk dat het probleem dan is opgelost.
volgens synology :
With Enable advanced consistency check ticked, Cloud Sync compares the hash (in addition to file size and last modified time) of each file between the public cloud and the NAS to enhance the integrity check of the sync results. This will require more time and system resources, and depends on the public clouds' support for advanced attributes.
Lijkt me wel handig, met de issues die we eerder hebben gezien met stack.

Maar onderaan de pagina staat dan weer een schema :
https://www.synology.com/.../help/CloudSync/cloudsync

Daar zeggen ze dus dat dit niet helpt voor webdav, ben benieuwd...

[ Voor 10% gewijzigd door Eboman op 31-08-2016 14:28 ]

Signature

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik wil graag mijn stack gebruiken om alle foto's en videos van een oude samsung telefoon te halen, aangezien dit via een usb kabel in de PC niet lukt.

Ik heb de transip stacks app geinstalleerd (uit de play store) maar kan nu alleen file voor file uploaden.
Is er een manier om direct hele mappen te uploaden?

• FreshMaker
  • Niet online
Justin_ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:50:
Ik wil graag mijn stack gebruiken om alle foto's en videos van een oude samsung telefoon te halen, aangezien dit via een usb kabel in de PC niet lukt.

Ik heb de transip stacks app geinstalleerd (uit de play store) maar kan nu alleen file voor file uploaden.
Is er een manier om direct hele mappen te uploaden?
Ik zou via een filemanager alles in de map "DCIM" zetten
Dan de auto upload aan, en de app gaat de boel synchroniseren.

- maar zou het met solid explorer + ftpplugin niet sneller gaan ?
Dan maak je een ftpserver van je telefoon, waar je met je pc via je eigen wifi de boel kan overzetten ( lijkt mij hogere snelheden te geven )

• sander817
  • Laatst online: 02-10 09:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er een betre manier om de stack te mounten onder linux?
Ik gebruik nu mount.davfs, maar dat gaat erg traag. Ik splits de bestanden naar 700mb, en rsync ze dan naar mijn stack, maar dat gaat nogal eens mis. Niet alles wordt gesynced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Laatst online: 13-04 22:31
FreshMaker schreef op donderdag 01 september 2016 @ 05:49:
[...]

Ik zou via een filemanager alles in de map "DCIM" zetten
Dan de auto upload aan, en de app gaat de boel synchroniseren.

- maar zou het met solid explorer + ftpplugin niet sneller gaan ?
Dan maak je een ftpserver van je telefoon, waar je met je pc via je eigen wifi de boel kan overzetten ( lijkt mij hogere snelheden te geven )
Stack werkte inderdaad niet lekker, nu via jouw manier lukt het wel! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Wat is hier nu precies aan de hand? Is de sync nu gestopt?
Een deel van de files is niet gesynct en heeft een blauw sync symbooltje in Windows explorer.
Op Windows 10.

De files bv. *.vhdx staat niet op de ignore list.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/72vONifl.png

Edit:
De sync is weer verder gegaan en staat nu op "last sync was succesful".

Ik heb nog wel een paar meldingen zoals hieronder. Wat zou er aan de hand zijn?
En hoe resync je? Het doet maar wat dat progje van Stack zo lijkt het?

9/6/2016 2:23:39 PM,Install/en_sql_server_2012_developer_edition_with_sp1_x64_dvd_1228540.iso, F:,Continue blacklisting: Error downloading https://xxxxxx.stackstora...unking-3140118721-391-253 - server replied: Method Not Allowed

9/6/2016 2:49:48 PM, Backup/v2/en_windows_10_enterprise_version_1511_x64.vhdx, F:,The item is not synced because of previous errors: Error downloading https://xxxxxx.stackstora...hunking-1458497864-3024-5 - server replied: Method Not Allowed

[ Voor 78% gewijzigd door technorabilia op 06-09-2016 14:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Heeft iemand toevallig problemen met stack de laatste dagen?
Mijn nas upload al sinds vorig jaar via webdav tot enkele dagen geleden.
Bij elke job is hij lang bezig met uploaden, maar geen dataverkeer. Vervolgens stopt hij met code 503: please contact your service provider.

Stack geeft in het hoofdscherm aan dat ik 1024 van de 1000Gb heb gebruik. Als ik inlog zie ik echter dat ik maar 640Gb heb gebruikt, dit is juist.

Ik krijg het niet aan de praat, ook niet na een firmware update, herstart en enkele dagen geduld. Nu sta ik op het punt om de mappen te verwijderen en de job opnieuw te starten. Maar liever doe ik dit niet omdat 640Gb uploaden over mijn lijn wel even duurt.

Herkenbaar en tips??

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Headshot_NL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:55:
Bij elke job is hij lang bezig met uploaden, maar geen dataverkeer. Vervolgens stopt hij met code 503: please contact your service provider.

Stack geeft in het hoofdscherm aan dat ik 1024 van de 1000Gb heb gebruik. Als ik inlog zie ik echter dat ik maar 640Gb heb gebruikt, dit is juist.

Ik krijg het niet aan de praat, ook niet na een firmware update, herstart en enkele dagen geduld. Nu sta ik op het punt om de mappen te verwijderen en de job opnieuw te starten. Maar liever doe ik dit niet omdat 640Gb uploaden over mijn lijn wel even duurt.

Herkenbaar en tips??
je kan iig contact opnemen met transip over de verschillen in gebruik, wat ik weet van synology had hij eerst een soort temp file aanmaakt die niet zichbaar is, dus zou je schijf vol kunnen lopen als die temp files nooit verdwijnen. Je kan ook in /var/log/cloudsync kijken wat de log files daar geven..

vandaag heb ik nog zonder problemen iets verstuurd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:55
Headshot_NL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:55:

Herkenbaar en tips??
Heb je in de webinterface de prullenbak gechecked? Daar gebeurde ook wel nog eens wat geks met gebruikte en vrije ruimte.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Maar dit is dan toch niet betrouwbaar als backup? Is Stack dan nog zo nieuw of zijn dit bekende problemen in de onderliggende techniek (owncloud?) en/of de schaal waarop dit wordt gebruikt? Is deze software hier wel voor geschikt en kan TransIP dit dan wel oplossen ooit? Ik gooi even de knuppel in het hoenderhok...

Ik ben blij met 1 TB gratis opslag hoor. Maar als het alleen is om af en toe wat files te parkeren dan heb je niet zoveel aan 1 TB lijkt mij?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senexis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-07 17:28
kraades schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:35:
De sync is weer verder gegaan en staat nu op "last sync was succesful".

Ik heb nog wel een paar meldingen zoals hieronder. Wat zou er aan de hand zijn?
En hoe resync je? Het doet maar wat dat progje van Stack zo lijkt het?

9/6/2016 2:23:39 PM,Install/en_sql_server_2012_developer_edition_with_sp1_x64_dvd_1228540.iso, F:,Continue blacklisting: Error downloading https://xxxxxx.stackstora...unking-3140118721-391-253 - server replied: Method Not Allowed

9/6/2016 2:49:48 PM, Backup/v2/en_windows_10_enterprise_version_1511_x64.vhdx, F:,The item is not synced because of previous errors: Error downloading https://xxxxxx.stackstora...hunking-1458497864-3024-5 - server replied: Method Not Allowed
Ik heb dit probleem ook ondervonden de laatste tijd. Ik heb het opgelost door het simpelweg direct naar map te uploaden via de website. Daarna het sync-programma opnieuw opstarten en als het goed is, wordt het dan ook geregistreerd als gesynced, bij mij in ieder geval wel.
kraades schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:32:
Maar dit is dan toch niet betrouwbaar als backup? Is Stack dan nog zo nieuw of zijn dit bekende problemen in de onderliggende techniek (owncloud?) en/of de schaal waarop dit wordt gebruikt? Is deze software hier wel voor geschikt en kan TransIP dit dan wel oplossen ooit? Ik gooi even de knuppel in het hoenderhok...

Ik ben blij met 1 TB gratis opslag hoor. Maar als het alleen is om af en toe wat files te parkeren dan heb je niet zoveel aan 1 TB lijkt mij?
Ik gebruik Stack persoonlijk als een off-site "backup" van mijn externe HDD. Eénmaal wekelijks een volledige update laten syncen en alles is goed. Ik vindt het best werken in mijn geval, vooral aangezien de HDD en Stack allebei 1TB zijn. :P Ik persoonlijk heb niet echt problemen ondervonden, behalve de bovenstaande, en die zijn makkelijk op te lossen.

Ik denk dat het beste gebruik van Stack een off-site backup situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mmm, nieuwe invites gaan niet zo hard meer. 16 augustus aangevraagd en nog geduldig te wachten :X

Misschien eerst de bovengenoemnde problemen aan het oplossen....

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

-Wahtah- schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:18:
Mmm, nieuwe invites gaan niet zo hard meer. 16 augustus aangevraagd en nog geduldig te wachten :X

Misschien eerst de bovengenoemnde problemen aan het oplossen....
Ik heb 3 maand op de mijne moeten wachten

• Daantju
  • Laatst online: 03-10 22:13
Hoi, is het ook mogelijk om net als iCloud je hele FotoAlbum te syncen? Zonder actie, dus elke gemaakte foto syncen naar de stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Daantju schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:49:
Hoi, is het ook mogelijk om net als iCloud je hele FotoAlbum te syncen? Zonder actie, dus elke gemaakte foto syncen naar de stack.
Zoiets zoek ik ook voor Onedrive en google drive.

Heb al gezocht naar evt een linux services die dat kan, maar nog niet gevonden wat ik zocht, misschien nog te weinig tijd in ge stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Daarvoor gebruik ik: https://www.photosync-app.com
Daar kan je een webdav source invullen (bijv. dus die van Stack) en laat je automatisch elke nieuwe foto syncen (en eventueel it je telefoon verwijderen) op de achtergrond.
Je moet wel syncpunten instellen, ik heb bijv ingesteld als ik thuis kom en connect op mijn home-wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Laatst online: 03-10 22:13
Thanks, ga ik proberen! maar, de instellingen page heeft ook een direct-upload switch. Wat doet deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Dannisi schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 04:10:
[...]

Heb je in de webinterface de prullenbak gechecked? Daar gebeurde ook wel nog eens wat geks met gebruikte en vrije ruimte.
Top, het was inderdaad de prullenbak. Raar dat je dat in de ene interface wel ziet en de andere niet. Maar het werkt weer.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
OPGELOST
uit TweakTweet in "STACK [TransIP] - Automatisch inloggen (Windows 10)"]

Ik heb op https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/ gelezen dat je je STACK (als netwerkschijf in verkenner) automatisch kan laten inloggen bij het starten van je computer maar ze zijn hier, naar mijn mening, niet erg duidelijk over.
Is er hier iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen?

Moet ik de onderstaande tekst in een kladblok bestand zetten en die [LogIn].bat noemen?
[quote]C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://tweaktweet.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<tweaktweet> <tweaktweet>[/quote]
(De gebruikersnaam en wachtwoord zijn even fictief.)

En moet ik deze dan in mijn documenten zetten met een snelkoppeling naar de map "opstarten"?
Ik denk dat ik iets fout doe aangezien hij niet automatisch inlogt.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met het juiste bestand samen te stellen zodat ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen, alvast bedankt!

OPGELOST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Ik heb een vraag die misschien al gesteld is maar ik kan het niet terugvinden.

Ik gebruik STACK als backup van mijn files en ook als opslag van mijn media bestanden. Nu heb ik een rapsberryPi met openelec draaien waarmee ik via webdav die bestanden benader. Dit werkt allemaal prima.

Nu vraag ik me af of ik die webdav map ook kan syncen op mijn raspberrypi. Dat ik alle bestanden dus lokaal kan opslaan op mijn pi (externe HD). Dit zou behoorlijk wat uploadtijd schelen, en ik kan mijn bestanden dan altijd lokaal benaderen.

Een beetje als een soort goedkope versie van een NAS dus.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic