Hoe zijn de recente ervaringen met webdav? Een maand of 2 geleden heb ik dit geprobeerd, maar werkte het erg buggy en traaaag. Daarom werk ik nu gewoon met de sync-software. Echter op sommige pc's zou het handiger zijn om webdav te gebruiken, mits betrouwbaar en acceptabele snelheid.
Bij mij werkt het prima eigenlijk, ook meer dan snel genoegdaanNL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:30:
Hoe zijn de recente ervaringen met webdav? Een maand of 2 geleden heb ik dit geprobeerd, maar werkte het erg buggy en traaaag. Daarom werk ik nu gewoon met de sync-software. Echter op sommige pc's zou het handiger zijn om webdav te gebruiken, mits betrouwbaar en acceptabele snelheid.
Psst, de sync-software gaat ook gewoon via WebDAVdaanNL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:30:
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Iemand van jullie ervaring met Attic, of de fork daarvan, Borg?
Ik gebruik nu Duplicity maar het 'probleem' daarmee is dat je om de zoveel tijd een schone full backup moet doen. Je kunt niet oneindig doorgaan met een chain van incrementals, want dan zit je na een tijdje met honderden incrementals boven op elkaar. Behalve dat dit veel tijd zou kosten om te restoren zit je dan ook binnen de kortste keren over je 1 TB heen omdat het op die manier onmogelijk is om oude backups te verwijderen.
Je moet dus om de zoveel tijd (ik doe het om de 3 maanden) een nieuwe full backup maken. Dit is echter ook niet ideaal, want dat duurt lang. Daarnaast past het net niet om een nieuwe full backup te maken zonder de oude backupset te verwijderen (twee backupsets zijn >1 TB). Dat betekent dat ik de oude backupset zou moeten verwijderen voordat ik de nieuwe full backup maak, en dat is natuurlijk niet zo'n fijn idee.
Je zou dus de backupset moeten kunnen 'consolidaten' zodat je weer één complete full backup hebt. Dat kan alleen niet zomaar, want dat zou (met het backupsysteem van Duplicity) software op de backend (Stack) vereisen. Zelfs al zou Stack SSH-toegang bieden dan zit je met het volgende probleem; namelijk dat de backend dan moet beschikken over de key. Dat maakt de hele encryptie nutteloos.
Vandaar dat ik geïnteresseerd ben in Attic en Borg. Deze ondersteunen zogenaamde incremental forever backups. Attic/Borg verdeelt de data in chunks en dankzij een hash-based systeem kan het duplicate chunks identificeren. Vervolgens slaat hij alleen nieuwe chunks (die nog niet op de backend staan) op. Dit betekent dat je niet periodiek een full backup hoeft te doen, maar toch oude data kunt verwijderen van de server.
Het enige struikelblok is dat Attic/Borg geen support heeft voor direct backuppen over WebDAV, zoals Duplicity dat wel kan. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om davfs2 te gebruiken, maar mij is altijd verteld dat het een slecht idee is om (off-site) backups lokaal te mounten...
EDIT: davfs2 is er niet voor FreeBSD. Er is wel iets soortgelijks (wdfs), maar dat schijnt sinds 2007 niet meer geüpdatet te zijn.
Ik gebruik nu Duplicity maar het 'probleem' daarmee is dat je om de zoveel tijd een schone full backup moet doen. Je kunt niet oneindig doorgaan met een chain van incrementals, want dan zit je na een tijdje met honderden incrementals boven op elkaar. Behalve dat dit veel tijd zou kosten om te restoren zit je dan ook binnen de kortste keren over je 1 TB heen omdat het op die manier onmogelijk is om oude backups te verwijderen.
Je moet dus om de zoveel tijd (ik doe het om de 3 maanden) een nieuwe full backup maken. Dit is echter ook niet ideaal, want dat duurt lang. Daarnaast past het net niet om een nieuwe full backup te maken zonder de oude backupset te verwijderen (twee backupsets zijn >1 TB). Dat betekent dat ik de oude backupset zou moeten verwijderen voordat ik de nieuwe full backup maak, en dat is natuurlijk niet zo'n fijn idee.
Je zou dus de backupset moeten kunnen 'consolidaten' zodat je weer één complete full backup hebt. Dat kan alleen niet zomaar, want dat zou (met het backupsysteem van Duplicity) software op de backend (Stack) vereisen. Zelfs al zou Stack SSH-toegang bieden dan zit je met het volgende probleem; namelijk dat de backend dan moet beschikken over de key. Dat maakt de hele encryptie nutteloos.
Vandaar dat ik geïnteresseerd ben in Attic en Borg. Deze ondersteunen zogenaamde incremental forever backups. Attic/Borg verdeelt de data in chunks en dankzij een hash-based systeem kan het duplicate chunks identificeren. Vervolgens slaat hij alleen nieuwe chunks (die nog niet op de backend staan) op. Dit betekent dat je niet periodiek een full backup hoeft te doen, maar toch oude data kunt verwijderen van de server.
Het enige struikelblok is dat Attic/Borg geen support heeft voor direct backuppen over WebDAV, zoals Duplicity dat wel kan. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om davfs2 te gebruiken, maar mij is altijd verteld dat het een slecht idee is om (off-site) backups lokaal te mounten...
EDIT: davfs2 is er niet voor FreeBSD. Er is wel iets soortgelijks (wdfs), maar dat schijnt sinds 2007 niet meer geüpdatet te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2016 00:07 ]
@daanNL
WebDav upload gaat goed
Afgelopen dagen had ik gemiddeld 437 KB/s (278 KB/s overdag, 597 KB/s 's nachts)
Ong 38 GB per dag, voor een gratis dienst niet slecht
Ter vergelijking de uploadsnelheden uit recente test in de IT Infra
(geen webdav)
Dropbox 483 KB/s
Google Drive 775 KB/s
Box 427 KB/s
Apple iCloud 432 KB/s
OneDrive 379 KB/s
Gebruik nu SyncBackFree naar webdav over ziggo 15 mb/s upload
Wil voor deze bestanden geen extra lokale kopie dus gebruik de Stack sync client nu niet, al schijnt die wel wat sneller te kunnen
Peter
WebDav upload gaat goed
Afgelopen dagen had ik gemiddeld 437 KB/s (278 KB/s overdag, 597 KB/s 's nachts)
(geen webdav)
Dropbox 483 KB/s
Google Drive 775 KB/s
Box 427 KB/s
Apple iCloud 432 KB/s
OneDrive 379 KB/s
Wil voor deze bestanden geen extra lokale kopie dus gebruik de Stack sync client nu niet, al schijnt die wel wat sneller te kunnen
Peter
Ligt dat niet aan je internetverbinding? Ik haal de laatste tijd constant 50 Mb/s. Een tijd geleden kon ik zelfs mijn lijn dichttrekken (100 Mb/s).p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:41:
@daanNL
WebDav upload gaat goed
(geen webdav)
Dropbox 483 KB/s
Google Drive 775 KB/s
Box 427 KB/s
Apple iCloud 432 KB/s
OneDrive 379 KB/s
Peter
als ik de verbinding test dan kom ik tot 13-14 mbps
het zijn veel losse fotobestanden van ong 3MB
vermoed ook dat de gratis syncbackfree wat trager is dan betaalde versies
het zijn veel losse fotobestanden van ong 3MB
vermoed ook dat de gratis syncbackfree wat trager is dan betaalde versies
[ Voor 0% gewijzigd door p1k0 op 20-05-2016 22:04 . Reden: tekstfoutje ]
Met de owncloud en stackapp haal ik 2 á 3 MB upload, voornamelijk foto's tussen de 3 en 10 MB.p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:41:
Bij de flimpjes hangt het op zo'n 5 MB/s
Had idd gehoord dat de snelheden beter zijn met de stack en owncloud clients maar vind het een nadeel dat je de sync richting niet kan beinvloeden. Heb dat tenminste nog niet kunnen vinden. Wil voor nu zeker weten dat er alleen oneway backup naar de cloud is en geen download.
Synchronisatie is per definitie bidirectioneel. One-way synchronisatie bestaat niet (dat heet mirroring). Het lijkt er dus op dat je geen sync maar mirroring of een backup wilt.p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:38:
Had idd gehoord dat de snelheden beter zijn met de stack en owncloud clients maar vind het een nadeel dat je de sync richting niet kan beinvloeden. Heb dat tenminste nog niet kunnen vinden. Wil voor nu zeker weten dat er alleen oneway backup naar de cloud is en geen download.
De Owncloud-client (en de fork/rebrand voor Stack) is alleen bedoeld voor synchronisatie. Als je een backup of mirror wilt moet je dus andere software gebruiken.
Het lijkt me erg sterk dat de snelheid hoger is met de Owncloud-client. Zoals ik in mijn vorige post al zei haal ik gewoon 50 Mb/s (het lijkt erop dat ze tegenwoordig op die snelheid cappen) met Duplicity.
In plaats van SyncBack (wat een niet-vrij programma is) zou je bijvoorbeeld Duplicati kunnen gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 20-05-2016 22:53 ]
Duplicati werkt hier best leuk ja.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat er één (of meerdere) van de opgesplitste bestanden (die samen de backupset vormen) corrupt raakt. Als dat zou gebeuren is de boel stuk denk ik en kun je je backup niet meer gebruiken.
En helaas is het geen onrealistisch scenario, Stack heeft onlangs nog last gehad van corrupte bestanden.
Maar goed, dat zul je met andere backup software ook hebben i.c.m. Stack. Je moet dan al parity files hebben om zoiets te kunnen opvangen.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat er één (of meerdere) van de opgesplitste bestanden (die samen de backupset vormen) corrupt raakt. Als dat zou gebeuren is de boel stuk denk ik en kun je je backup niet meer gebruiken.
En helaas is het geen onrealistisch scenario, Stack heeft onlangs nog last gehad van corrupte bestanden.
Maar goed, dat zul je met andere backup software ook hebben i.c.m. Stack. Je moet dan al parity files hebben om zoiets te kunnen opvangen.
daarom syncback daarmee kun je oneway afdwingen, niet met owncloud/stack app
zie ook https://owncloud.org/faq/#backup
"If a file get's corrupted at one place the corrupted file get distributed to other places"
en dat wil je niet
"If a file get's corrupted at one place the corrupted file get distributed to other places"
en dat wil je niet
@thinkpad kun je dat niet ondervangen met de betaalde versie van stack, met serverside backups?
[ Voor 5% gewijzigd door p1k0 op 20-05-2016 23:03 ]
Zoals ik al zei, is dat omdat de Owncloud/Stack-client bedoeld is voor synchronisatie. Dat wil jij simpelweg niet. Het is geen beperking van de Owncloud/Stack-client, het simpelweg niet gemaakt voor jouw doel. Je moet de Owncloud/Stack-client dus gaan beoordelen op basis van hoe goed het is als backupsoftware, want het is gewoon geen backupsoftware.p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:57:
Het lijkt erop dat jouw doel een goede off-site backup is. Dan moet je sowieso meerdere sets bijhouden (een backup dus, geen mirror!), aan een backup die dagelijks overschreven wordt (= een mirror) heb je niets. Als per ongeluk files lokaal verwijderd zijn (door wat dan ook) of je krijgt een cryptolocker dan is je backup ook meteen de sjaak...
Duplicati is simpelweg een beter alternatief voor SyncBack.
[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 20-05-2016 23:11 ]
Dit gaat er niet om dat het bij je bron corrupt raakt, maar op je doel. En dat kun je alleen ondervangen als je backupsoftware ook parity bestanden zou creëren. Wellicht ken je dat van usenet/nieuwsgroepen, dat er .par of .par2 bestanden bij zaten waarmee je de set van .rar / .zip bestanden kon repareren.p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:57:
en dat wil je niet
Misschien, maar als ik al geld zou gaan uitgeven dan zou ik sowieso geen Stack gebruiken, maar eerder iets als Crashplan o.i.d.p1k0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:02:
@thinkpad kun je dat niet ondervangen met de betaalde versie van stack, met serverside backups?
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2016 08:04 ]
Ik heb voor mijn backups de Stack client draaien in een gelimiteerde user-account, die alleen read-toegang heeft tot de te syncen backup-bestanden (die ook naar andere clouds gaan).
Op die manier hoop ik de kans op introductie en synchronisatie van fouten in bestanden te voorkomen.
Op die manier hoop ik de kans op introductie en synchronisatie van fouten in bestanden te voorkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door wording op 21-05-2016 09:22 ]
@wording bedankt goede tip
@thinkpad parren wordt een beetje te complex hiervoor :-)
crashplan ken ik idd, gebruik zelf jungledisk voor belangrijke documenten
maar kan best duur worden bij een grote collectie
@thinkpad parren wordt een beetje te complex hiervoor :-)
crashplan ken ik idd, gebruik zelf jungledisk voor belangrijke documenten
maar kan best duur worden bij een grote collectie
Vraagje, ik heb mijn Stack via davfs ge-mount op mijn Ubuntu server. Nu rsync ik dagelijks mijn data naar die mount, maar ik vroeg me af hoe dat onder de kap werkt. Het kopiëren gaat namelijk veel sneller dan mijn upload toe laat, gebruikt davfs een caching folder ofzo? Heb ik hier invloed op?
Waarom niet gewoon software gebruiken die bedoeld is voor backups, wat de Stack-client (zoals ik ondertussen wel heb uitgelegd) duidelijk niet is?wording schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:22:
Ik heb voor mijn backups de Stack client draaien in een gelimiteerde user-account, die alleen read-toegang heeft tot de te syncen backup-bestanden (die ook naar andere clouds gaan).
Met deze 'hack' heb je namelijk nog steeds een mirror, geen backup. Als je een bestand per ongeluk verwijdert of overschrijft is ie op je mirror ook weg. Als je een cryptolocker krijgt is je mirror ook encrypted...
Gelukkig heb ik ook andere soorten backups, en draai ik de stack client slechts af en toe. (Het gaat hier overigens ook om versleutelde versioned backups, niet de bronbestanden.)Compizfox schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Waarom niet gewoon software gebruiken die bedoeld is voor backups, wat de Stack-client (zoals ik ondertussen wel heb uitgelegd) duidelijk niet is?
Met deze 'hack' heb je namelijk nog steeds een mirror, geen backup. Als je een bestand per ongeluk verwijdert of overschrijft is ie op je mirror ook weg. Als je een cryptolocker krijgt is je mirror ook encrypted...
Er zijn weinig ideale "echt veilige" backup opties voor Windows. En daarmee bedoel ik:
1) Encrypted, opdat de eigenaar van de cloud er niet bij kan.
2) Pull ipv push, zodat lokale malware (zoals cryptolockers) niets met oude versies kan doen, zelfs niet met credential harvesting.
3) Alle code die de unencrypted data aanraakt is open source.
[ Voor 5% gewijzigd door wording op 21-05-2016 14:45 ]
Duplicati?wording schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Gelukkig heb ik ook andere soorten backups, en draai ik de stack client slechts af en toe. (Het gaat hier overigens ook om versleutelde versioned backups, niet de bronbestanden.)
Er zijn weinig ideale "echt veilige" backup opties voor Windows. En daarmee bedoel ik:
1) Encrypted, opdat de eigenaar van de cloud er niet bij kan.
Dat heeft niets met pull/push te maken. Met Stack kun je alleen push gebruiken, omdat je geen backupsoftware op Stack kunt draaien.2) Pull ipv push, zodat lokale malware (zoals cryptolockers) niets met oude versies kan doen, zelfs niet met credential harvesting.
De beste manier om te zorgen dat malware niets met je backups kan doen, is door de backuplocatie niet lokaal te mounten.
Wat bedoel je hiermee?3) Alle code die de unencrypted data aanraakt is open source.
Ik gebruik duplicati (v1). Maar als je lokaal zonder wachtwoord in te voeren een backuplocatie kunt mounten, dan is deze evident ook toegankelijk voor malware. Misschien nog niet in de praktijk voor de huidige versies, maar wel voor toekomstige versies. De configuratiebestanden van duplicati v2 (of willekeurige andere backupsoftware) zijn makkelijk gevonden.Compizfox schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:09:
[...]
Duplicati?
[...]
Dat heeft niets met pull/push te maken. Met Stack kun je alleen push gebruiken, omdat je geen backupsoftware op Stack kunt draaien.
De beste manier om te zorgen dat malware niets met je backups kan doen, is door de backuplocatie niet lokaal te mounten.
[...]
Wat bedoel je hiermee?
Een manier om dit te omzeilen is het "pullen" van een backup: een andere computer logt remote in op de jouwe (bijv. via SSH), en maakt zo een backup.
Merk op dat mijn stack-maar-soms-draaien equivalent is aan jouw backup-locatie-maar-soms-mounten.
[ Voor 6% gewijzigd door wording op 21-05-2016 15:18 ]
Duplicati mount je backuplocatie niet. In plaats daarvan uploadt hij het direct over WebDAV. Zonder het lokaal te mounten, dus.wording schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:16:
[...]
Ik gebruik duplicati (v1). Maar als je lokaal zonder wachtwoord in te voeren een backuplocatie kunt mounten, dan is deze evident ook toegankelijk voor malware. Misschien nog niet in de praktijk voor de huidige versies, maar wel voor toekomstige versies. De configuratiebestanden van duplicati v2 (of willekeurige andere backupsoftware) zijn makkelijk gevonden.
Ja, in theorie zou malware de URL en inloggegevens van Stack uit een configfile kunnen vissen en op die manier de backup op Stack kunnen wissen, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. De malware moet dan speciaal geschreven zijn om de configfile van de backupsoftware uit te lezen, en support hebben voor WebDAV.
Dat klopt, maar met Stack kan dit niet. Je kunt op Stack geen scripts draaien en je hebt geen SSH-toegang. Je zult dus moeten pushen naar Stack.Een manier om dit te omzeilen is het "pullen" van een backup: een andere computer logt remote in op de jouwe (bijv. via SSH), en maakt zo een backup.
Met een backupprogramma dat direct support heeft voor WebDAV hoef je je backuplocatie helemaal niet te mounten, ook niet somsMerk op dat mijn stack-maar-soms-draaien equivalent is aan jouw backup-locatie-maar-soms-mounten.
[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2016 15:25 ]
Juist, en het programma dat die uploads doet is voor mij de stack client; er wordt nooit wat gemount. En NTFS-permissies zorgen voor relatieve veiligheid van de bestanden die erheen gaan. Ik weet wat ik doe; genoeg nu?Compizfox schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:23:
[...]
[..]
Met een backupprogramma dat direct support heeft voor WebDAV hoef je je backuplocatie helemaal niet te mounten, ook niet soms
[ Voor 8% gewijzigd door wording op 21-05-2016 15:31 ]
Ik wilde eens Borg gaan testen. Hiervoor heb ik met davfs2 Stack gemount, maar dat werkt totaal niet.
Een ls duurt meerdere seconden en toen ik een mkdir probeerde liep de hele boel vast; het mkdir proces hangt in uninteruptable sleep en valt dus niet te killen. Ik kan de mount niet unmounten. Elke operatie die je binnen die mount doet (zoals een cd of ls)zorgt er ook voor dat de shell vastloopt.
Werkt davfs2 bij iedereen zo belabberd?
EDIT: Heb nu IPv4 geforceerd. Het lijkt beter te werken nu, heb nog geen freeze meer meegemaakt iig.
Een ls duurt meerdere seconden en toen ik een mkdir probeerde liep de hele boel vast; het mkdir proces hangt in uninteruptable sleep en valt dus niet te killen. Ik kan de mount niet unmounten. Elke operatie die je binnen die mount doet (zoals een cd of ls)zorgt er ook voor dat de shell vastloopt.
EDIT: Heb nu IPv4 geforceerd. Het lijkt beter te werken nu, heb nog geen freeze meer meegemaakt iig.
[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2016 19:39 ]
Bij mij wil het nog wel eens verschillen, af en toe werkt het zoals jij zegt belabberd, maar soms werkt dav2fs wel weer fatsoenlijk, het lijkt wel(bij mij in iedergeval) samen te hangen met de bereikbaarheid van de webinterface. OS is Ubuntu 15.10 en 16.04
[ Voor 23% gewijzigd door Dazzleware op 21-05-2016 18:38 ]
Nee, vanaf mijn RaspberryPi werkt het prima om dagelijks een back-upje te draaien via davfs2.Compizfox schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:28:
Ik wilde eens Borg gaan testen. Hiervoor heb ik met davfs2 Stack gemount, maar dat werkt totaal niet.
Werkt bij mij prima op Ubuntu 16.04 in een lxc container
Idem hier. Alleen ergens een instelling moeten wijzigen voor >50mb uploadsVinceLW schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:43:
[...]
Nee, vanaf mijn RaspberryPi werkt het prima om dagelijks een back-upje te draaien via davfs2.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Hoe zit het dan met toevoegen van bv mappen in de app? Ik heb ingesteld dat mijn foto's automatisch worden geupload naar Stack wanneer de telefoon met WiFi verbonden is.Perkouw schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Ja, die verdwijnen het syncen gebeurt bidirectioneel. D.w.z. beide kanten op. Verwijder je iets op stack of andersom dan verdwijnt het op de andere locatie ook.
Nu heb ik vandaag foto's gemaakt en deze zijn ook geupload, deze kan ik zien in de APP. Echter wanneer ik naar de map ga op mijn pc van Stack, dan staan ze daar niet? Ook de nieuwe map waarin ik deze foto's heb geplaatst is niet te zien.
Op de pc kan ik dus de nieuwe foto's niet zien, wat doe ik fout?
Edit: Via de website zie ik de mappen /foto's wel, alleen dus niet op de pc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 12:12 ]
Op de pc selectieve synchronisatie gedaan? D.w.z. hij neemt niet alles van ROOT mee, maar alleen de door jou geselecteerde folders? Dat lijkt me hier het geval.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:10:
[...]
Hoe zit het dan met toevoegen van bv mappen in de app? Ik heb ingesteld dat mijn foto's automatisch worden geupload naar Stack wanneer de telefoon met WiFi verbonden is.
Nu heb ik vandaag foto's gemaakt en deze zijn ook geupload, deze kan ik zien in de APP. Echter wanneer ik naar de map ga op mijn pc van Stack, dan staan ze daar niet? Ook de nieuwe map waarin ik deze foto's heb geplaatst is niet te zien.
Op de pc kan ik dus de nieuwe foto's niet zien, wat doe ik fout?
Edit: Via de website zie ik de mappen /foto's wel, alleen dus niet op de pc.
Verwijderd
Ah thanks!Perkouw schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:21:
[...]
Op de pc selectieve synchronisatie gedaan? D.w.z. hij neemt niet alles van ROOT mee, maar alleen de door jou geselecteerde folders? Dat lijkt me hier het geval.
Inderdaad na het selectieve synchroniseren komen de map en foto's wel tevoorschijn. Kan dit niet ingesteld worden dat dit automatisch gebeurt? Vind het handiger dan elke keer handmatig te moeten doen.
Dus wanneer ik onderweg een map aanmaak, foto's verplaats hiernaartoe en dat de pc dit automatisch overneemt.
Ja, een folder in /var/cache/davfs2 (systeem breed) of in ~/.davfs2/cache (persoonlijk)DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:39:
, gebruikt davfs een caching folder ofzo? Heb ik hier invloed op?
opties staan in /etc/davfs2/davfs2.conf of ~/.davfs2/davfs2.conf
Automatisch kan ja, door geen selectieve synchronisatie te gebruiken. Dit wil zeggen dat je in de applicatie aan moet geven, op je pc dus, dat je de gehele folder ten alle tijden van het account wilt synchroniseren. Nieuw aangemaakte mappen, op welk device dan ook, komen dan netjes door.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Ah thanks!
Inderdaad na het selectieve synchroniseren komen de map en foto's wel tevoorschijn. Kan dit niet ingesteld worden dat dit automatisch gebeurt? Vind het handiger dan elke keer handmatig te moeten doen.
Dus wanneer ik onderweg een map aanmaak, foto's verplaats hiernaartoe en dat de pc dit automatisch overneemt.
Verwijderd
Sorry als ik overkom als een debiel, maar ik zie even niet waar ik dit moet doen?Perkouw schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:44:
[...]
Automatisch kan ja, door geen selectieve synchronisatie te gebruiken. Dit wil zeggen dat je in de applicatie aan moet geven, op je pc dus, dat je de gehele folder ten alle tijden van het account wilt synchroniseren. Nieuw aangemaakte mappen, op welk device dan ook, komen dan netjes door.
Kun je aangeven 'what to do'?

Duplicati v2 probeer ik aan de praat te krijgen, maar wat vul ik in?Compizfox schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:06:
[...]
Duplicati is simpelweg een beter alternatief voor SyncBack.
Backup to: https://sandrioni.stackstorage.com/remote.php/webdav/ ?
en, waar laat ik mijn username?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Heb je hier wat aan?Sandrioni schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:55:
[...]
Duplicati v2 probeer ik aan de praat te krijgen, maar wat vul ik in?
Backup to: https://sandrioni.stackstorage.com/remote.php/webdav/ ?
en, waar laat ik mijn username?
http://www.duplicati.com/howtos/howto-owncloud
Die URL klopt ja.
Heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Dan krijg ik dit:Compizfox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:03:
[...]
Heb je hier wat aan?
http://www.duplicati.com/howtos/howto-owncloud
Die URL klopt ja.
Backend not supported: https
Pak gewoon de v1.3.4 van Duplicati, die werkt hier prima.
Die v2 heb ik ook wel eens geprobeerd, maar is nog heel erg beta volgens mij, ik snapte er niks van hoe je dat aan de praat moest krijgen met Stack.
Die v2 heb ik ook wel eens geprobeerd, maar is nog heel erg beta volgens mij, ik snapte er niks van hoe je dat aan de praat moest krijgen met Stack.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Sorry als ik overkom als een debiel, maar ik zie even niet waar ik dit moet doen?![]()
Kun je aangeven 'what to do'?
[afbeelding]

Ik gebruik een stackspace als video-archief voor vrouw en schoonmoeder.
Mijn pc synct het, en als de files online zijn, haal ik het vinkje weer weg.
De client verwijderd dan mijn lokale files, maar online zijn ze nog steeds beschikbaar.
Leeg vakje is geen sync, vinkje is full sync, en een blokje is deels sync.
Let op, dit werkt alleen op folderbasis.
Zodoende heb ik een 'lege' folder aangemaakt ( _ ) die ik laat syncen, zodat ik de hoofdfolders gewoon beschikbaar heb.
De nieuwe files erin zetten, evt. toevoegingen doe ik door een nieuwe folder aan te maken, en online te verplaatsen via de webpagina.
Ik heb Penoza online staan, die is nu 4 seizoenen, als ik die elke keer helemaal moet syncen en resyncen per aflevering dan is mijn 'methode' vlotter
( streaming in Kodi als een zonnetje btw )
[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 23-05-2016 19:00 ]
Verwijderd
Ik krijg die blokjes geeneens. Het is of een vinkje of niks.
Ik houd het wel bij handmatig syncem. Schijnbaar is er geen 'easy way' of ik snap het niet
Tnx anyway!
Ik houd het wel bij handmatig syncem. Schijnbaar is er geen 'easy way' of ik snap het niet
Tnx anyway!
Die blokjes staan in jouw screen ook, alleen zoals ik al aangeef, het is folderbased.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:28:
Ik krijg die blokjes geeneens. Het is of een vinkje of niks.
Tnx anyway!
Dus als je geen ( lege) folder in de map hebt, kun je ook niet 'dieper'
Zet gewoon een placeholder in de map "per jaartal" ( of zoals ik vermoed staan daar al jaren in )
Klik op het ' > ' teken, en de map gaat open, van daaruit kun je dan de volgende mappen kiezen.
Oké, mijn eerste backup met Borg is klaar.
Ziet er erg veelbelovend uit, maar ik ben niet echt tevreden met de performance. De snelheid waarmee het geüpload wordt ligt op ~20 Mb/s, terwijl mijn lijn 100 Mb/s is. Met Duplicity haalde ik helemaal in het begin ook echt 100 Mb/s, maar daarna 40 Mb/s (vermoedelijk door cap aan TransIP's kant?).
Ik weet natuurlijk niet of dit aan Borg of aan WDFS (Fuse-bestandssysteem voor WebDAV) ligt. Vooral over dit laatste is compleet niets te vinden. Het kan zijn dat de performance verbetert als ik hogere compressielevels ga gebruiken (lzma ipv zlib-6).
Toch ga in het gebruiken in plaats van Duplicity, omdat het incremental forever-systeem van Borg betekent dat ik (zoals de naam al zegt) nooit meer een nieuwe full backup hoef te maken. Dan is het dus niet erg dat de performance wat lager is.
Ziet er erg veelbelovend uit, maar ik ben niet echt tevreden met de performance. De snelheid waarmee het geüpload wordt ligt op ~20 Mb/s, terwijl mijn lijn 100 Mb/s is. Met Duplicity haalde ik helemaal in het begin ook echt 100 Mb/s, maar daarna 40 Mb/s (vermoedelijk door cap aan TransIP's kant?).
Ik weet natuurlijk niet of dit aan Borg of aan WDFS (Fuse-bestandssysteem voor WebDAV) ligt. Vooral over dit laatste is compleet niets te vinden. Het kan zijn dat de performance verbetert als ik hogere compressielevels ga gebruiken (lzma ipv zlib-6).
Toch ga in het gebruiken in plaats van Duplicity, omdat het incremental forever-systeem van Borg betekent dat ik (zoals de naam al zegt) nooit meer een nieuwe full backup hoef te maken. Dan is het dus niet erg dat de performance wat lager is.
[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 24-05-2016 21:53 ]
Ik ben opzoek naar een manier om een encrypted backup te maken van mijn Synology naar Stack. Ik heb hier in het verleden al naar gezocht en zag dat er toen ook al problemen waren. Maar nu kom ik deze post tegen.
Maar ondersteunde stack zelf niet een backup dienst? Of is dit alleen bij de betaalde versie?
edit: Ah blijkbaar alleen in de betaalde versie, of zou dat ondertussen ook aanwezig zijn bij de gratis versie? (geen idee of deze pagina up-to-date is, waatschijnlijk wel..
)
https://www.transip.nl/vr...betaalde-stack-pakketten/
Een andere optie, kun je stack zelf ook (bijvoorbeeld wekelijks) een backup laten maken naar een andere locatie (een 2e stack account bijvoorbeeld)? Dan heb je toch ook een soort van een versioning? Of een app/programma die een backup maakt van stack naar een ander account.
edit: link naar TransIP Stack
Met Cloud sync kun je bestanden dus encrypted backuppen op stack maar geen versioning. Als er geen andere optie is, dan is dat een optie die ik maar moet gebruiken.ThinkPadd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:52:
[...]
Klopt.
[...]
En precies die mogelijk is er nu niet op de Synology. De 'Cloud Sync' package waarmee je bestanden naar een WebDAV-service kan overzetten doet niks meer dan bestanden van A naar B kopieren en heeft verder geen versioning aan boord.
Of een bestand encrypted is of niet boeit die package niet, het ziet alleen dat het bestand op de NAS is gewijzigd en zal het dus overzetten naar de externe locatie.
TL;DR:
Cloud Sync: wel encryptie, geen versioning, wel WebDAV
Hyper Backup: wel encryptie, wel versioning, geen WebDAV
Tweaker 'kraades' is er overigens (met gedeeltelijk succes) ook mee aan het knutselen geweest zie ik, om met 'Hyper Backup' naar een WebDAV-locatie (TransIP Stack) te backuppen: kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
Hyper Backup naar een andere Synology NAS is overigens een goede oplossing als je twee stuks Synology (met DSM 6 of hoger) tot je beschikking hebt. Je hebt dan versioning en indien gewenst ook nog encryptie (zowel client-side encryptie als versleuteling van het dataverkeer). Maargoed dat staat los van Stack
Maar ondersteunde stack zelf niet een backup dienst? Of is dit alleen bij de betaalde versie?
edit: Ah blijkbaar alleen in de betaalde versie, of zou dat ondertussen ook aanwezig zijn bij de gratis versie? (geen idee of deze pagina up-to-date is, waatschijnlijk wel..

https://www.transip.nl/vr...betaalde-stack-pakketten/
Een andere optie, kun je stack zelf ook (bijvoorbeeld wekelijks) een backup laten maken naar een andere locatie (een 2e stack account bijvoorbeeld)? Dan heb je toch ook een soort van een versioning? Of een app/programma die een backup maakt van stack naar een ander account.
edit: link naar TransIP Stack
[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 31-05-2016 23:09 ]
Hmm borg ook maar eens bekijken, gebruik nu nog deels duplicity 2.0 (wat hetzelfde doet als forever dedup objectstorage achtig iets). Maar een tool die wel op alle platforms loopt (zonder mono .. bweh) zou toch wel mooi zijnCompizfox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:50:
Oké, mijn eerste backup met Borg is klaar.
Voor een account aan te maken gaat dit niet mijn gewone gmail addres, wat voor email aanvaard de site?
Gevonden. Welke tools gebruiken jullie?
Gevonden. Welke tools gebruiken jullie?
[ Voor 19% gewijzigd door unrealbe op 01-06-2016 19:50 ]
Als je een map exclude of dat hij die niet pakt omdat die te groot is volgens de cliënt, dan staat er vervolgens:
"Niet geselecteerde [sic] mappen worden verwijderd van uw lokale bestandssysteem en worden niet meer gesynchroniseerd met deze computer."
Dat is toch bizar? Dus het is óf alles uploaden, maar als je dus niet alles doet dan gaat hij actief die onderdelen van de hardeschijf afhalen?
Vind die stack-software wat dat betreft maar knullig. Heb nu een webdav-share gemaakt, maar dat is ook niet alles, omdat hij dan maar zoveel schijfruimte ziet als je eigen C-schijf. Een backup daarnaartoe verwijzen vanaf een extern programma gaat hem dus ook niet worden op die manier.
"Niet geselecteerde [sic] mappen worden verwijderd van uw lokale bestandssysteem en worden niet meer gesynchroniseerd met deze computer."
Dat is toch bizar? Dus het is óf alles uploaden, maar als je dus niet alles doet dan gaat hij actief die onderdelen van de hardeschijf afhalen?
Vind die stack-software wat dat betreft maar knullig. Heb nu een webdav-share gemaakt, maar dat is ook niet alles, omdat hij dan maar zoveel schijfruimte ziet als je eigen C-schijf. Een backup daarnaartoe verwijzen vanaf een extern programma gaat hem dus ook niet worden op die manier.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Stack op ipv6 lijkt voor geen meter meer te werken.
Ik heb al van meerdere mensen gelezen dat een force naar ipv4 de oplossing is.
Net in mijn hostfile gezet:
37.97.197.1 naam.stackstorage.com
Ik kan nu tenminste weer een mapping maken op mijn windows machine
Ik heb al van meerdere mensen gelezen dat een force naar ipv4 de oplossing is.
Net in mijn hostfile gezet:
37.97.197.1 naam.stackstorage.com
Ik kan nu tenminste weer een mapping maken op mijn windows machine

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Duurde een half jaar, maar eindelijk de tijd verzameld en alle verspreidde bestanden van One Drive, Dropbox en Google Drive overgezet naar TransIP (gaat héél fijn met een 4mbit upload verbinding)
Erg tevreden gebruiker. Gevoelige data upload ik icm hun Stack programma (OSX) in een encrypted map met Cryptomator
Alhoewel ik liever gewoon één bestand had als 'vault' zodat bij een eventuele reset van mijn laptop het wat makkelijker te decrypten is.
[ Voor 26% gewijzigd door snaggyheadshot op 03-06-2016 22:02 ]
Als ik encrypted iets op stack zet via cloudsync dan is dit bestand dus niet te openen als ik deze download van stack. Dit als test om te kijken hoe ik een verloren bestanden zou kunnen restoren.
Als ik dan de taak opnieuw aanmaak in cloudsync dan komt de inhoud dus ook weer lokaal en leesbaar (met dezelde sleutel aangemaakt dan)
Is dit de manier om iets te restoren wat encrypted is op stack of zie ik iets over het hoofd?
Als ik dan de taak opnieuw aanmaak in cloudsync dan komt de inhoud dus ook weer lokaal en leesbaar (met dezelde sleutel aangemaakt dan)
Is dit de manier om iets te restoren wat encrypted is op stack of zie ik iets over het hoofd?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Synology heeft er ook een standalone tooltje voor, om zonder een Synology de bestanden te kunnen decrypten
Kun je vinden op de site van Synology.
thanks had het ook net gevonden 
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:14:
Synology heeft er ook een standalone tooltje voor, om zonder een Synology de bestanden te kunnen decrypten![]()
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik heb al mijn videobestanden en foto's op Stack staan, maar is er ook een iPhone vriendelijke app om deze foto's in te zien?
Voorheen syncte ik automatisch met Flickr, maar dat kan nu niet meer (gratis), en die had een prachtige app om foto's te bekijken.
Voorheen syncte ik automatisch met Flickr, maar dat kan nu niet meer (gratis), en die had een prachtige app om foto's te bekijken.
Ik gebruik Google Photos daarvoor. Je kan je foto's zelfs doorzoeken op onderwerp.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoe moet ik dit voor me zien? Loopt er dan een automatische sync naar Google Photos of sync je dit zelf?Marzman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:43:
Ik gebruik Google Photos daarvoor. Je kan je foto's zelfs doorzoeken op onderwerp.
Dat kan allebei.Laudit schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:17:
[...]
Hoe moet ik dit voor me zien? Loopt er dan een automatische sync naar Google Photos of sync je dit zelf?
/▌
Zou je me kunnen verwijzen naar enige documentatie daarover?
Dat zit in die telefoonvriendelijke app waar hij om vraagt. Documentatie kun je zelf ook wel opzoeken denk ik.Laudit schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:38:
[...]
Zou je me kunnen verwijzen naar enige documentatie daarover?
/▌
Bedoel je vanuit Stack of Google Photos? Mocht je een specifiekere toelichting geven, maakt dat het zoeken vervolgens ook wat eenvoudiger.Marzman schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:13:
[...]
Dat zit in die telefoonvriendelijke app waar hij om vraagt. Documentatie kun je zelf ook wel opzoeken denk ik.
Ok, helaas. Ik hoopte meer dat Stack automatisch 1 op 1 kon worden gemirrord naar een mooie presentatie-app zoals Google Photos. Nu begrijp ik dat hiervoor handmatige acties nodig zijn wat het voor mij een stuk minder aantrekkelijk maakt.Cartman! schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:52:
Volgens mij bedoelt hij simpelweg dat hij nu Google Photos gebruikt ipv Flickr, los van Stack dus.
Als je bedoelt, overview in grid, quick preview met (offline) thumbnails: Nee, dat is er niet rechtstreeks.Sandrioni schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:43:
Ik heb al mijn videobestanden en foto's op Stack staan, maar is er ook een iPhone vriendelijke app om deze foto's in te zien?
Als je bedoelt, scrollen door full-size foto's (snelheid afhankelijk van je internet verbinding). En (trage) mini-thumbnails in een (on)overzichtelijke lijst (sorteerbaar): De app van Stack op iphone doet dat.
Verwijderd
Ik heb net mijn invite gekregen, maar waarom moeten ze mijn postcode en huisnummer hebben?
EDIT: Kan je hem ook koppelen aan een domeinnaam dat je niet bij TransIP hebt?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 14:58 ]
Voor zover ik weet niet. Dat koppelen is op dit moment geautomatiseerd proces. Je kiest één van je domeinen en er wordt automatisch DNS ingesteld en een Let's Encrypt certificaat aangevraagd.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:15:
Hoi allemaal,
Iemand enig idee hoe lang het tegenwoordig duurt tussen de bevestiging dat je bent ingeschreven
en dat je effectief je invite-code krijgt?
Iemand enig idee hoe lang het tegenwoordig duurt tussen de bevestiging dat je bent ingeschreven
Kan 3 maanden zijn, kan 3 dagen zijn..Wimsomnia schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:37:
Hoi allemaal,
Verwijderd
Dat vroeg ik mij ook af, blijkt een maatregel tegen fraude te zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:15:
Ik heb net mijn invite gekregen, maar waarom moeten ze mijn postcode en huisnummer hebben?
Volgens mij kan je ook andere domeinen koppelen, moet je iets met nameservers doen. Staat wel op hun site als je zoekt.
edit:
https://www.transip.nl/cp.../nameserver-instellingen/
https://www.transip.nl/vr...settings-mogelijk-domein/
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 16:05 ]
Dacht vanmorgen dat ik Stack maar weer eens ging uittesten (half jaar terug voor het laatste gebruikt, toen afgehaakt wegens lage doorvoersnelheid).
Nu ging het uploaden aanvankelijk goed met ~8MB/s (hier 100Mbit lijntje). Ik moest m'n laptop echter even van de ethernet afhaken en daardoor lijkt het uploaden gestopt (officiele Stack client overigens). Hij stapte niet over op Wifi, en naar herverbinden ethernet kabel herpakt ie ook niet. Zelfs een reboot baat niet. Hij blijft nu hangen op "niet in staat om een synchronisatie transactielog te starten".
Wat doe ik hier aan? Transip forum (en dit topic) levert vooralsnog geen antwoord voor deze foutmelding.
Nu ging het uploaden aanvankelijk goed met ~8MB/s (hier 100Mbit lijntje). Ik moest m'n laptop echter even van de ethernet afhaken en daardoor lijkt het uploaden gestopt (officiele Stack client overigens). Hij stapte niet over op Wifi, en naar herverbinden ethernet kabel herpakt ie ook niet. Zelfs een reboot baat niet. Hij blijft nu hangen op "niet in staat om een synchronisatie transactielog te starten".
Wat doe ik hier aan? Transip forum (en dit topic) levert vooralsnog geen antwoord voor deze foutmelding.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat is een melding die ook bij de ownCloud-client voor kan komen. Misschien vind je iets als je wat ruimer zoekt en met de Engelstalige versie. Ik gok op een permissieprobleem.Brent schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:56:
"niet in staat om een synchronisatie transactielog te starten"
[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 20-06-2016 17:19 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ja, dank! De dir staat op een NTFS schijf, die door root gemount wordt (wel met chmod 777, maar dat mag kennelijk niet baten). Het gaat fout door de .csync_journal.db* files in die dir. Ik rommel liefst niet met het mount point, is er een andere mogelijkheid om de user die die files ownt te negeren (chown werkt helaas niet op ntfs volumes)? Kan ik die bestanden gewoon verwijderen misschien?
Tussen haakjes, kan je niet net zo goed de owncloud client gebruiken ipv de stack client?
Tussen haakjes, kan je niet net zo goed de owncloud client gebruiken ipv de stack client?
[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 20-06-2016 17:33 ]
Gister aangevraagd en nu vandaag ontvangen, momenteel dus binnen 24 uur.
Ja die werkte (werk nu met een mounted davfs share ipv een syncclient) bij mij ook primaBrent schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:31:
Als je nog geen stack hebt kan je er nu 1 claimen via je cp denk ik zo. Zojuist in de mail gekregen van transip.Claim nu je STACK
Ze zijn er weer: nieuwe STACK invites :)! We delen vandaag 1.000 STACKS uit in het controlepaneel.
Dan lijkt het zo nu en dan bijgevuld te worden, zojuist weer de laatste geclaimd.
Ik kon er net nog 1 aanmaken.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ik kreeg de mail ook. Maar dat account heeft al stack dus er was niets te zien in het CP. Werkt dit ook voor een nieuw account vandaag aangemaakt?
Die van mij is nieuw. Een vorige keer wel meegedaan, maar te laat in gebruik willen nemen, dus verlopen.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ja, werkte ook bij een nieuw account. Eerst mail dat de order nog niet verwerkt was, vervolgens opnieuw ingelogd en voila.
Kwam mooi uit, moest weer verlengen bij Antagonist voor domein + simpel pakket wat ze aan het uitfaseren zijn met flinke prijsverhogingen. Dat gaat er dus uit en domein kan hieraan gekoppeld worden.
Kwam mooi uit, moest weer verlengen bij Antagonist voor domein + simpel pakket wat ze aan het uitfaseren zijn met flinke prijsverhogingen. Dat gaat er dus uit en domein kan hieraan gekoppeld worden.
Konden belgen ook meedoen met die invites? als ik een email invul voor invites zegt het namelijk dat het voor nederland alleen is.
En daar heb je het antwoord. NL only for now.nYzEkE schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:18:
Konden belgen ook meedoen met die invites? als ik een email invul voor invites zegt het namelijk dat het voor nederland alleen is.
Ja, dat werkt prima. Ik gebruikte ownCloud voor Stack en toen ik de ownCloud-tool verving voor die van Stack had ik overal dode icoontjes op Windows (bleef blijkbaar ergens wat conflicterende rotzooi achter).Brent schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:31:
Toen maar weer gewoon overgestapt naar die van ownCloud en dat werkt gewoon. Wat logisch is, aangezien Stack alleen maar een skin voor ownCloud is.
Belgen/... kunnen perfect meedoen, je moet er enkel aan denken dat het enkel werkt via de .nl site, niet via de .bePerkouw schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:36:
[...]
En daar heb je het antwoord. NL only for now.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Oh my bad. Dacht dat het alleen voor NL-ers was. Is het alleen België of zijn er ook andere landen toegestaan inmiddels?roeleboel schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:48:
[...]
Belgen/... kunnen perfect meedoen, je moet er enkel aan denken dat het enkel werkt via de .nl site, niet via de .be
In praktijk kan iedereen zich inschrijven (mits hij/zij genoeg Nederlands kent om door de formulieren te raken), maar of het nu de bedoeling is dat enkel Nederlanders zich inschrijven is me niet geheel duidelijkPerkouw schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Oh my bad. Dacht dat het alleen voor NL-ers was. Is het alleen België of zijn er ook andere landen toegestaan inmiddels?
Als Belg (met een .com email en opgegeven adres in België) kan ik toch al een paar maanden gebruik maken van stack.
De formulering kan in ieder geval beter: ik vroeg het mij in het begin ook af, en dan heb ik maar gewoon een account aangemaakt, en een paar weken later kreeg ik een werkende invite
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Heb inderdaad ook gedoe met grote bestanden die kennelijk gechunkt worden en vervolgens waslijsten aan foutmeldingen geven. iemand een idee wat hier de reden voor is, en wat er nu precies misgaat?CaptJackSparrow schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:23:
We gaan lekker daar bij TransIP.
Ik had gisterenmiddag de overdracht van het 3,2GB file maar eens gestart met de Windows sync-client. Zag ik eind van de avond dat de overdracht gestopt was. Foutmelding in log: "Het apparaat herkent de opdracht niet". Zo verhelderend.Ik forceerde opnieuw een sync en toen werd de overdracht blijkbaar hervat. Vannacht zijn er nog een paar zeer vreemde meldingen bijgekomen. Hoezo downloaden? Ik heb niets in gang gezet. En wat moet er gechunkt worden? En wat heeft het file gelockt?
In de webinterface staat het bestand nu in mijn Stack maar ik heb geen idee of het er compleet en correct staat. Bij grootte staat domweg 3GB. Een bestandsgrootte in bytes kan ik blijkbaar niet opvragen. Laat staan een of andere checksum. Iets als 'Properties' is er niet.![]()
Stukje log met iets verkorte regels.
code:
1 2 3 4 5 6 1-11-2015 2:55:29 Error downloading https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/bestandsnaam-chunking-1571515347-610-609 - server replied: Locked (Target file is locked by another process.)3 GB 1-11-2015 2:54:46 Error downloading https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/bestandsnaam-chunking-1571515347-610-609 - server replied: Locked (Target file is locked by another process.)3 GB 1-11-2015 2:54:23 Error downloading https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/bestandsnaam-chunking-1571515347-610-609 - server replied: Locked (Target file is locked by another process.)3 GB 1-11-2015 2:53:04 Error downloading https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/bestandsnaam-chunking-1571515347-610-609 - server replied: Internal Server Error3 GB 31-10-2015 23:46:59 Het apparaat herkent de opdracht niet.3 GB 31-10-2015 23:18:48 Het apparaat herkent de opdracht niet.3 GB
Wat een oeverloos gedoe.
Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is dat het soms .vob ( dvdfiles ) niet sync'd
"not allowed for this filetype", terwijl er andere dvdmappen wel volledig overgezet zijn in de windowsclient.
Ik wilde een backup maken van mijn concertDVD's, nu opgelost door ze 'gewoon' in rar te plaatsen, en dan per DVD compressed weg te zetten.
< scheelt nog eens tussen de 25 / 40% ook >
AVI en MKV plaatst de client netjes op zijn plek, terwijl die af en toe ook rond de 5GB zijn.
Extern afspelen in Kodi via webdav werkt als een zonnetje ..
"not allowed for this filetype", terwijl er andere dvdmappen wel volledig overgezet zijn in de windowsclient.
Ik wilde een backup maken van mijn concertDVD's, nu opgelost door ze 'gewoon' in rar te plaatsen, en dan per DVD compressed weg te zetten.
AVI en MKV plaatst de client netjes op zijn plek, terwijl die af en toe ook rond de 5GB zijn.
Je hebt wel een retry gedaan door de cliënt te sluiten en opnieuw te starten? Filetype zou gewoon ondersteund moeten zijn (lees alle filetypes worden ondersteund as far as i'm aware). Anders even ticket maken bij TransIP, alles rarren lijkt me ook niet wenselijk.FreshMaker schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:04:
Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is dat het soms .vob ( dvdfiles ) niet sync'd
Tja, een beetje dubbelPerkouw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:46:
[...]
Je hebt wel een retry gedaan door de cliënt te sluiten en opnieuw te starten? Filetype zou gewoon ondersteund moeten zijn (lees alle filetypes worden ondersteund as far as i'm aware). Anders even ticket maken bij TransIP, alles rarren lijkt me ook niet wenselijk.
Het zijn rips van eigen dvd's die je dus niet mag 'verspreiden'
Dus wordt het een kwestie van is het slim om te melden in deze ( aangezien andere x.vobs het wel doen.
Aangezien andere bestanden ( andere dvds ) het wel doen, lijkt het me eerder een issue aan mijn kant te zijn.
De beslissing om de boel te rarren is dan ook deels bewust, aangezien het wat ruimte scheelt
Ik had me vorige week ingeschreven en vandaag een code gehad, vrij snel al zeg ik het zelf.Wimsomnia schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:37:
Hoi allemaal,
Wat is bij jullie een beetje de gemiddelde upload snelheid? Ik kom over het algemeen niet boven de 1 mb/s uit... wat ik echt veel te traag vind om 300 gig aan data te uploaden.
Max van de verbinding. Dus de vraag is wat is jou verbinding, hoe upload je (web? applicatie stack? wifi? lan?....etc.?)?trix0r schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:58:
Wat is bij jullie een beetje de gemiddelde upload snelheid? Ik kom over het algemeen niet boven de 1 mb/s uit... wat ik echt veel te traag vind om 300 gig aan data te uploaden.
Hmm... dan gaat er bij mij iets niet lekkerPerkouw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Max van de verbinding. Dus de vraag is wat is jou verbinding, hoe upload je (web? applicatie stack? wifi? lan?....etc.?)?
Veel kleine files? Upload je via WiFi? Sure dat er ook niets in je netwerk toevallig wat van je upload wegsnoept waardoor het lager uitvalt?trix0r schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Hmm... dan gaat er bij mij iets niet lekker. Ik upload via de applicatie (en soms wat via web.... ook traag), KPN Glasvezel... speedtest rond de 40mbit up.
Veel foto's, rond de 4mb per stuk. Niet heel klein, maar dus ook niet groot. Alles is bekabeld, en niemand upload.. maar goed, dat soort huismoeder vragen hoeven verder niet hoorPerkouw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:05:
[...]
Veel kleine files? Upload je via WiFi? Sure dat er ook niets in je netwerk toevallig wat van je upload wegsnoept waardoor het lager uitvalt?
Hmm via webdav toch wat problemen bij het verplaatsen van grote bestanden (4gb). Het bestand gewoon met kopieren>plakken in de stack geplakt, vervolgens zet mijn verkenner het bestand razendsnel over (100MB/sec) wat totaal onrealistisch is voor mijn verbinding. Vervolgens blijft hij hangen op 99% en sluit daarna af met als resultaat een file die 0byte groot is in mijn stack.
Voor grote files raad Stack dan ook het gebruik aan van hun applicatie. Weet zo uit het hoofd even niet meer tot welke filesize je mag via de browser (geloof 10GB?!), maar die kan je wellicht ook even proberen.Janpietertje89 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:32:
Hmm via webdav toch wat problemen bij het verplaatsen van grote bestanden (4gb). Het bestand gewoon met kopieren>plakken in de stack geplakt, vervolgens zet mijn verkenner het bestand razendsnel over (100MB/sec) wat totaal onrealistisch is voor mijn verbinding. Vervolgens blijft hij hangen op 99% en sluit daarna af met als resultaat een file die 0byte groot is in mijn stack.
Let ook op dat je voor het openen van files groter dan 50MB mogelijk een register aanpassing moet doen. Zie ook https://www.transip.nl/vr...ndows-bestanden-download/
Het ontvangen van een invite duurde bij mij maar een paar dagen. Ik ben benieuwd. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is het verdienmodel achter deze dienst. Het aanbod zit wat betreft diskspace behoorlijk hoger dan de grote aanbieders terwijl de kostprijs echt €0,- lijkt te zijn. Waar verdiend met een boterham mee?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Gratis reclame voor TransIP, waardoor mensen hopelijk betaalde diensten gaan afnemen bij ze.Bor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:12:
Het ontvangen van een invite duurde bij mij maar een paar dagen. Ik ben benieuwd. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is het verdienmodel achter deze dienst. Het aanbod zit wat betreft diskspace behoorlijk hoger dan de grote aanbieders terwijl de kostprijs echt €0,- lijkt te zijn. Waar verdiend met een boterham mee?
En er zullen maar weinig mensen zijn die de volledige 1TB helemaal vol krijgen, het wordt dus ook flink overselld waarschijnlijk.
Eerder in dit topic werd ook genoemd dat het oude hardware was oid.
MMaster23 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
BartB. in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2016 14:25 ]
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic