[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
copykat schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:43:
[...]

Ok ik heb het werkend: (mede dankzij transip support)

storage type: WebDav
Use SSL : vink
server and port : username.stackstorage.com
Path on Server: remote.php/webdav/backup (niet de root name er tussen "file")
( wel eerst even de folder "backup" in stack aanmaken en uitsluiten van syncen met de lokale stackfolder op je pc. de "stack" folder.)

uiteraard username en password.

advanced options

use-ssl : kies deze optie in de pulldown : use this flag to communicate using SSL over http(s)

dat is alles. 8)
blocks op 100mb gezet. 3 maanden terugkijken en alle folder aangevinkt die geupload/backuped moeten worden.

thanks Dannisi en anderen.
Super, dit ga ik dan ook maar eens proberen!

[UPDATE]
Helaas werkt het bij mij nog niet! 8)7
Heb alles ingevuld zoals je aangeeft.
Maar bij mij blijft hij staan op "Verifying backend data ..." als ik een backup maak.
Natuurlijk even een map aangemaakt op mijn stack met de naam "backup".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/termhIU.png?1

[ Voor 14% gewijzigd door WRT54G op 14-02-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:57
Marcel_EA schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:54:
[...]

Super, dit ga ik dan ook maar eens proberen!

[UPDATE]
Helaas werkt het bij mij nog niet! 8)7
Heb alles ingevuld zoals je aangeeft.
Maar bij mij blijft hij staan op "Verifying backend data ..." als ik een backup maak.
Natuurlijk even een map aangemaakt op mijn stack met de naam "backup".

[afbeelding]
Ook geprobeerd met een ingevuld poortnummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
jackaubrey schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Ook geprobeerd met een ingevuld poortnummer?
Jazeker!
443 heb ik ingevuld en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik op test connection klik dan blijft ie maar zoeken maar uit eindelijk een time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19

copykat

Good copy isn't bad

vaag,

ik heb nu al 231 GB geupload.

geen https in vullen bij username.stackstorage.com

(misschien moet je eerst wel de synctool installeren die een stack folder aanmaakt op c schijf?)
dan heb je automatisch ook een verbinding met stack.com vanuit je pc.( ik gebruik die niet overigens. behalve als popup tool om naar de site te gaan.)
deze

op deze manier heb je direct toegang tot je web files en kan je selectief de folders in de stack wel of niet syncen met je lokale stackfolder.

edit even de web page refresht en er staat weer een gb bij dus upload werkt vrolijk door na tig uur.

[ Voor 40% gewijzigd door copykat op 14-02-2017 19:37 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Heel vaag. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Prachtig om gratis en voor niets 1TB cloud storage te hebben in Nederland. Niets dan lof voor dit bedrijf. Na een poosje ermee gewerkt te hebben ben ik heel tevreden over dit gratis pakket.

Ik zat wel met een prangende kwestie. Het is leuk om via WebDAV rechtstreeks bij je storage te kunnen maar het maakt het wel lastig om ook fatsoenlijke backups te draaien. Het leek mij nogal onzinnig om een netwerkschijf middels Duplicati automatisch te laten backuppen omdat je dan de data twee keer over het internet aan het sturen bent. Bovendien is het nog steeds niet veilig want de backup is zo in principe rechtstreeks toegankelijk, ook voor eventuele malware. Bijvoorbeeld ransomware zou dan alsnog de backup-bestanden kunnen wissen of corrupt maken.

De beste oplossing is natuurlijk een server side backup en TransIP biedt dat in hun betaalde pakketten. Niet dat ik meteen bereid was om een betaalde cloud dienst af te nemen maar het maakt e.e.a. wel een stuk eenvoudiger om op te zetten. Er is immers geen lokaal draaiende backup software meer nodig. Bovendien is het een veel efficiëntere backup methode. Echter las ik net het volgende in de FAQ:
Bij alle betaalde STACK pakketten (van 2TB en 10TB) zijn hierbij "back-ups" van je data inbegrepen. Deze "back-ups" worden elke 4 uur gemaakt met een totale retentie van 20 uur (dus totaal 5 back-ups). Wanneer je per ongeluk een belangrijk bestand hebt verwijderd of er is een andere reden dat je een back-up nodig hebt, kun je via je controlepaneel (STACK > Back-up > Geselecteerde back-up terugzetten) een back-up van een eerder moment terugzetten.

Dit zijn complete kopieën van de inhoud van je STACK op dat moment en je kunt dan ook alleen de complete back-up terugzetten. Dit is geen back-up van individuele bestanden (waarbij je kan kiezen welk bestand dan wel map je terug wilt plaatsen) en nieuwe bestanden die na het tijdstip van de back-up zijn geüpload, zullen bij het terugplaatsen ook overschreven worden. Let hier dus op bij het terugplaatsen van een back-up!
Dat is een wel erg beperkte definitie van een backup. Niet alleen is het onmogelijk om oudere versies van een enkel bestand terug te halen. Bovendien blijft de totale backup slechts 20 uur behouden. Dit maakt het voor mij in 1 klap totaal oninteressant. Ik wil file based backups en een veel langere retentietijd.

Ik los het inmiddels maar anders op. Ik werk weer volledig lokaal en al mijn documenten worden nu elke nacht door Duplicati gebackupt, met een retentie van 3 maanden. De netwerkschijf in verkenner heb ik verwijderd zodat er geen directe toegang meer is tot de cloud storage. Het grote voordeel is nu dat mijn bestanden abosuluut veilig zijn. Het nadeel is natuurlijk dat ik niet meer vanaf andere devices bij mijn bestanden kan komen.

Als iemand nog een goed idee heeft hoe je cloud sync goed combineert met degelijke backups dan houd ik me natuurlijk aanbevolen. :)
Marcel_EA schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:21:
[...]

Jazeker!
443 heb ik ingevuld en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik op test connection klik dan blijft ie maar zoeken maar uit eindelijk een time out.
Volgens mij ontbreekt er gewoon een forward slash aan het begin van de path on server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:28:
Als iemand nog een goed idee heeft hoe je cloud sync goed combineert met degelijke backups dan houd ik me natuurlijk aanbevolen. :)
Ja, ik. Klinkt lullig maar $60 per jaar neerleggen voor Amazon Cloud of aanverwante dienst en klaar zijn. Stack is leuk maar niet geschikt als backup, het is meer een opgevoerde Dropbox in mijn ogen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Arfman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Ja, ik. Klinkt lullig maar $60 per jaar neerleggen voor Amazon Cloud of aanverwante dienst en klaar zijn. Stack is leuk maar niet geschikt als backup, het is meer een opgevoerde Dropbox in mijn ogen.
Dat is spotgoedkoop. Ze adverteren met unlimited storage. Is het echt onbeperkt? Alleen blijft het helaas een Amerikaans bedrijf en daar vertrouw ik mijn documenten niet aan toe. M.i. is op dit moment de grootste troef van TransIP dat ze volledig Europees zijn met een Europese infrastructuur. Een Europese tegenhanger van Amazons product zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 10:12
Die back-ups van betaalde stacks lijkt me idd niet bedoeld om op te rekenen voor je eigen backups. Dat is meer voor als je per-ongeluk je hele stack leegsynct of zo, dan kun je dat makkelijk ongedaan maken.

Persoonlijk gebruik ik zowel de cloud-sync van stack (voor telefoonfoto's en bestanden die ik wil delen), als duplicity die backups maakt naar een aparte account op mijn stack. Het zou idd wel vet zijn als ze STACK zouden combineren met een hosted duplicity oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 22:12
Dacuuu schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Als ik zulke files (~9gb) upload doe ik dat via WinSCP.

Uploaden via:
Webbrowser: Kan geen 9GB file uploaden via Webbrowser.
Goodsync: Blijft de file opnieuw uploaden.
WinSCP: Je krijgt een error na de upload, maar de upload is wel volledig. Winscp zal niet automatisch doorgaan met andere file uploaden, omdat na de 9GB file de error komt.
Heb vandaag een 400 gb bestand geüpload via Chrome op Mac. Wel erg traag. Gaat het sneller via andere wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:46:
[...]

Dat is spotgoedkoop. Ze adverteren met unlimited storage. Is het echt onbeperkt?
Er zal vast een limiet aan zitten, maar ik heb van mensen gehoord die er 5Tb op hebben staan zonder problemen. Ik zit zelf rond de 700GB.
Alleen blijft het helaas een Amerikaans bedrijf en daar vertrouw ik mijn documenten niet aan toe. M.i. is op dit moment de grootste troef van TransIP dat ze volledig Europees zijn met een Europese infrastructuur. Een Europese tegenhanger van Amazons product zou wel mooi zijn.
Ik encrypt mijn backups voordat ze naar Amazon gaan (Hyper Backup op mijn Synology) met een zeer sterk wachtwoord. Is nog geen garantie maar als je er echt gevoelige informatie in hebt staan moet je het sowieso niet op internet zetten, dan moet je met encrypted offline backups gaan werken in een bankkluis oid. Voor mij zijn het voornamelijk foto's van mijn dochter die ik belangrijk vind, en een Excelletje met de huishoudfinanciën. Niet leuk als het op straat komt te liggen maar ook weer niet zo schokkend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Er zal vast een limiet aan zitten, maar ik heb van mensen gehoord die er 5Tb op hebben staan zonder problemen. Ik zit zelf rond de 700GB.

[...]

Ik encrypt mijn backups voordat ze naar Amazon gaan (Hyper Backup op mijn Synology) met een zeer sterk wachtwoord. Is nog geen garantie maar als je er echt gevoelige informatie in hebt staan moet je het sowieso niet op internet zetten, dan moet je met encrypted offline backups gaan werken in een bankkluis oid. Voor mij zijn het voornamelijk foto's van mijn dochter die ik belangrijk vind, en een Excelletje met de huishoudfinanciën. Niet leuk als het op straat komt te liggen maar ook weer niet zo schokkend.
Met encryptie kun je natuurlijk de bestanden niet on the fly gebruiken. Wat jij doet, doe ik nu net zo goed met Duplicati en Stack. Misschien moet je anders mijn eerdere post hierover nog eens lezen. Ik beschrijf daarin precies wat ik verlang van cloud storage.

Wat die gevoelige informatie betreft: daar maken we allemaal andere keuzes in. Mijn privacy is mij goud waard en bij Amerikaanse servers weet je gewoon zeker dat die data allemaal wordt opgezogen door de overheid daar. Die mag dat namelijk gewoon volgens de eigen wet- en regelgeving. Europese burgers hebben hun recht op privacy een stuk beter geregeld en ik zou daar graag de vruchten van willen plukken. Dan zijn Amerikaanse servers en bedrijven bij voorbaat uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nog een tip voor duplicati trouwens (al is dat meer een software tip, dan specifiek voor transip). Mocht je een SSD als hoofdschijf hebben, dan is het t handigst je backup instellingen aan te passen, omdat duplicati alles op je profiel/temp gooit.

Bij de laatste sectie kun je je tempdirs (gedeeltelijk) aangeven waar duplicati de geencrypte (deel-)bestanden neerzet ter upload:

asynchronous-upload-folder
tempdir

Ik heb ze beide naar D:\duplicatietemp gezet (D = mijn HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:11:
[...]

Met encryptie kun je natuurlijk de bestanden niet on the fly gebruiken. Wat jij doet, doe ik nu net zo goed met Duplicati en Stack. Misschien moet je anders mijn eerdere post hierover nog eens lezen. Ik beschrijf daarin precies wat ik verlang van cloud storage.
Klopt. Ik gebruik het ook alleen maar als backup. Ik geloof niet zo in bestanden openen/bewerken via internet :)
Wat die gevoelige informatie betreft: daar maken we allemaal andere keuzes in. Mijn privacy is mij goud waard en bij Amerikaanse servers weet je gewoon zeker dat die data allemaal wordt opgezogen door de overheid daar. Die mag dat namelijk gewoon volgens de eigen wet- en regelgeving. Europese burgers hebben hun recht op privacy een stuk beter geregeld en ik zou daar graag de vruchten van willen plukken. Dan zijn Amerikaanse servers en bedrijven bij voorbaat uitgesloten.
Het is nog maar de vraag wat er met je data in Europa gebeurt. Wie garandeert mij dat die niet wordt ingezien door overheden of medewerkers van die cloudboer? Ja, mag niet blabla, maar wie _garandeert_ me dat het ook echt niet gebeurt? Ik blijf erbij, als je zeer gevoelige data hebt en/of enorm op privacy gesteld bent, moet je geen data op internet plaatsen. Ik neem aan dat je ook geen smartphone hebt en ook geen google gebruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:10:
[...]

Klopt. Ik gebruik het ook alleen maar als backup. Ik geloof niet zo in bestanden openen/bewerken via internet :)

[...]

Het is nog maar de vraag wat er met je data in Europa gebeurt. Wie garandeert mij dat die niet wordt ingezien door overheden of medewerkers van die cloudboer? Ja, mag niet blabla, maar wie _garandeert_ me dat het ook echt niet gebeurt? Ik blijf erbij, als je zeer gevoelige data hebt en/of enorm op privacy gesteld bent, moet je geen data op internet plaatsen. Ik neem aan dat je ook geen smartphone hebt en ook geen google gebruikt? ;)
Dan hebben we duidelijk met verschillende gebruiksintenties te maken. En nogmaals, ieder zijn eigen afwegingen omtrent privacy. Dat valt een beetje buiten de scope van de discussie hier volgens mij.

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 07:52
gebruik nu sinds vandaag stack. eigenlijk best tevreden ermee. Ik ervaar alleen het volgende:
Op mijn server synchroniseer ik een stack folder genaamd 'nzb'
Ik gebruik NZBGet om deze nzb folder te monitoren en eventueel te downloaden als ik daar een *.nzb bestand in plaats.

Dit gaat allemaal perfect totdat ik via NZBGet het item verwijder. Hij gooit dan via de webinterface het nzb bestand weg en de Stack app geeft de volgende melding op de server:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/NRkpzev

Iemand een idee waarom deze melding verschijnt? Kan ik dit voorkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door mavgink op 16-02-2017 21:28 ]

• mcDavid
Lijkt me een waarschuwing om te voorkomen dat je per ongeluk een lege map over een volle heen synct. Krijg je 'm nog steeds als je een klein tekstbestandje oid in die map laat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 07:52
mcDavid schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:34:
Lijkt me een waarschuwing om te voorkomen dat je per ongeluk een lege map over een volle heen synct. Krijg je 'm nog steeds als je een klein tekstbestandje oid in die map laat staan?
Potver, mn eerste kind noem ik mcDavid!! Het werkt! Dank! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:49
Niemand enig idee hoe ik gemaakte foto's en video's kan synchroniseren met Stack vanaf mijn Android telefoon (S6), vanuit meerdere mappen?
Gemaakte foto's komen namelijk terecht in de DCIM map, maar screenshots en ontvangen foto's en video's niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TereZz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:00:
Niemand enig idee hoe ik gemaakte foto's en video's kan synchroniseren met Stack vanaf mijn Android telefoon (S6), vanuit meerdere mappen?
Gemaakte foto's komen namelijk terecht in de DCIM map, maar screenshots en ontvangen foto's en video's niet..
Ik gebruik daar quickpic voor, maar er is wat weerstand tegen het bedrijf erachter, omdat die nogal 'agressief' adverteerde op andere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
FreshMaker schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:14:
[...]

Ik gebruik daar quickpic voor, maar er is wat weerstand tegen het bedrijf erachter, omdat die nogal 'agressief' adverteerde op andere apps
Bedankt, ziet er goed uit! Zal het een tijdje proberen.

Is het met een/dezelfde app ook mogelijk om m4a audiobestanden (telefoongesprekken) te back-uppen? Dat lijkt niet te kunnen met de (foto)app quickpic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door TereZz op 17-02-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316309

Stack vernietigt per ongeluk bestanden op de PC.

Bij het synchroniseren van een map op de PC, met als doel hiervan een online back-up te maken, ging het ernstig fout. De map was groot 34,0GB, bevatte 14.909 bestanden en 445 mappen.

Halverwege het copieren van deze map naar de Stack waren praktisch alle mappen en bestanden van deze map op PC verdwenen. Dus in plaats van een back-up maken, was praktisch al mijn werk weg. Gelukkig had ik een bijna versie back-up op een externe harddisk staan.
Het volgende is volgens mij gebeurd: Het uploaden naar de Stack is halverwege, tijdens het uploaden/synchroniseren door een of andere oorzaak gestopt. Er was maar een klein gedeelte gekopieerd naar de Stack, deze ging er echter van uit dat alles was gekopieerd en is toen in de “verkeerde richting” gaan synchroniseren en heeft de meeste bestanden in de map op de PC gewist. Stack verwijdert namelijk bestanden op de PC als deze niet ook op de Stack voorkomen, het werkt 2 kanten op, en daarbij wordt gekeken naar de laatste stand van zaken.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 12:01 . Reden: Bold verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 316309 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:42:
Stack vernietigt per ongeluk bestanden op de PC.

Bij het synchroniseren van een map op de PC, met als doel hiervan een online back-up te maken, ging het ernstig fout. De map was groot 34,0GB, bevatte 14.909 bestanden en 445 mappen.

Halverwege het copieren van deze map naar de Stack waren praktisch alle mappen en bestanden van deze map op PC verdwenen. Dus in plaats van een back-up maken, was praktisch al mijn werk weg. Gelukkig had ik een bijna versie back-up op een externe harddisk staan.
Het volgende is volgens mij gebeurd: Het uploaden naar de Stack is halverwege, tijdens het uploaden/synchroniseren door een of andere oorzaak gestopt. Er was maar een klein gedeelte gekopieerd naar de Stack, deze ging er echter van uit dat alles was gekopieerd en is toen in de “verkeerde richting” gaan synchroniseren en heeft de meeste bestanden in de map op de PC gewist. Stack verwijdert namelijk bestanden op de PC als deze niet ook op de Stack voorkomen, het werkt 2 kanten op, en daarbij wordt gekeken naar de laatste stand van zaken.
Mijn gevoel zegt me dat je zelf een foutje hebt gemaakt in het opzetten van je sync. Zo niet dan zou ik alle stappen al dan samen met log files naar TransIp sturen om te kijken waar het mis is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
En dat is nou precies de reden dat filesync géén backup is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier ook Stack in gebruik sinds 2 weken.

Omdat ik het alleen gebruik voor multitrack opnames van onze kerkdiensten, vooral voor onze band en zang om zichzelf terug te kunnen luisteren en er van te leren, maak ik geen gebruik van synchronisatieprogramma's. Ik heb wel de Stack app op mijn Mac geïnstalleerd maar die doet verder niets.

Het uploaden van de audiobestanden doe ik óf met Finder (Stack als WebDAV gemount) of via Transmit (FTP programma welke ook WebDAV ondersteunt).

Mochten er bestanden verloren gaan dan is er nog geen man overboord, de bestanden zijn alleen ter "leeringh ende vermaeck".

Voor mij is Stack een enorm voordeel ten opzichte van de ruimte op mijn domein, dat is maar beperkt en ik moet er extra voor betalen wanneer ik boven mijn datalimiet uit kom. Via Stack is het makkelijk te delen zodat iedereen met de betreffende link er van kan downloaden.

Nu nog kijken of er een gratis multitrack speler is die direct vanaf een WebDAV server kan spelen, scheelt bandleden en zang een boel downloaden terwijl ze toch een soort mix kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Een aantal posts met betrekking tot het wel of geen backup of vage vergelijkingen verwijderd, aangezien dit offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik heb stack aangevraagd voor het maken van backups van mijn PC. Netdrive gebruikt zodat het Stack een netwerkschijf is.

Windows Backup ziet de schijf niet, geeft alleen mijn D schijf aan.
Acronis wilt dat ik inlog, maar mijn Stack gebruikersnaam en wachtwoord werken niet.

De C schijf die ik wil back-uppen is 80Gb groot, dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
michaelw1998 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:20:
Ik heb stack aangevraagd voor het maken van backups van mijn PC. Netdrive gebruikt zodat het Stack een netwerkschijf is.

Windows Backup ziet de schijf niet, geeft alleen mijn D schijf aan.
Acronis wilt dat ik inlog, maar mijn Stack gebruikersnaam en wachtwoord werken niet.

De C schijf die ik wil back-uppen is 80Gb groot, dus dat zal het probleem niet zijn.
Wat is nu precies je vraag? :+
Windows Backup gaat de schijf niet zien omdat het geen vaste schijf is. Je moet een netwerk locatie toevoegen. ;)

Wat bedoel je verder met Acronis wil dat ik inlog? We hebben echt meer informatie nodig om je te kunnen helpen......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
FreshMaker schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:14:
[...]

TereZz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:34:
[...]

Bedankt, ziet er goed uit! Zal het een tijdje proberen.

Is het met een/dezelfde app ook mogelijk om m4a audiobestanden (telefoongesprekken) te back-uppen? Dat lijkt niet te kunnen met de (foto)app quickpic ;)
Ik gebruik QuicPic "Classic", dit is de laatste QuicPic versie voordat het werd verkocht aan spambedrijf CheetahMobile die het vervolgens voor eigen doeleinden ging gebruiken:
https://forum.xda-develop...-classic-version-t3204543

Het is versie 4.5.2 en werkt prima zelfs met Android 7. De Play Store zal het niet updaten omdat het een aparte signature heeft :)

Ik gebruik de Stack app niet meer, die vind ik verschrikkelijk slecht en heeft nieteens ondersteuning voor SD kaarten op Android..
In plaats daarvan gebruik ik ES File Explorer "Classic" om door mijn Stack opslag te browsen en voor handmatige backup of kopieer acties (probleemloos 50GB aan foto's en films kunnen kopiëren, was de SD kaart van fototoestel en GoPro) en QuickPic "Classic" voor autobackup.

Beide apps zijn duidelijk uitontwikkeld en werken perfect, zijn heel clean en ondanks dat ze ouder zijn dan de Stack app, hebben ze wel ondersteuning voor het vragen naar toestemming op Android 6/7 voor toegang tot SD kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 21-02-2017 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Acronis True Image maakt bij mij elke week een incrementele backup die dan vervolgens door Stack, Mega en Onedrive wordt gesynced. En dat allemaal zonder één enkele euro te betalen.

Goede vooruitgang dit. Hopelijk blijven de services lang online!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
Jazco2nd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 01:45:
[...]

[...]

Ik gebruik QuicPic "Classic", dit is de laatste QuicPic versie voordat het werd verkocht aan spambedrijf CheetahMobile die het vervolgens voor eigen doeleinden ging gebruiken:
https://forum.xda-develop...-classic-version-t3204543

Het is versie 4.5.2 en werkt prima zelfs met Android 7. De Play Store zal het niet updaten omdat het een aparte signature heeft :)

Ik gebruik de Stack app niet meer, die vind ik verschrikkelijk slecht en heeft nieteens ondersteuning voor SD kaarten op Android..
In plaats daarvan gebruik ik ES File Explorer "Classic" om door mijn Stack opslag te browsen en voor handmatige backup of kopieer acties (probleemloos 50GB aan foto's en films kunnen kopiëren, was de SD kaart van fototoestel en GoPro) en QuickPic "Classic" voor autobackup.

Beide apps zijn duidelijk uitontwikkeld en werken perfect, zijn heel clean en ondanks dat ze ouder zijn dan de Stack app, hebben ze wel ondersteuning voor het vragen naar toestemming op Android 6/7 voor toegang tot SD kaart.
Aha, bedankt voor je post!
De downloadlinks van ES file Explorer zijn helaas dood. *knip*. Het vragen om APK files is niet toegestaan.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TereZz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:27:
[...]

De downloadlinks van ES file Explorer zijn helaas dood. Kan je die ergens uploaden?
Solid Explorer kan hetzelfde, en staat gewoon in de play-store

De links van ES zijn oude apk's die niet meer door de makers ondersteund worden.
In een tijd als deze, wil je dat risico toch niet meer lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
FreshMaker schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:55:
[...]

De links van ES zijn oude apk's die niet meer door de makers ondersteund worden.
Er worden zelden beveiligingsupdates gedaan aan zulke apps, maar alleen functionele en advertentietoevoegende updates.

Desalniettemin zal ik solide Explorer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 13:49

Michidez

Zelden zo gelachen!

TereZz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:27:
[...]

De downloadlinks van ES file Explorer zijn helaas dood. Kan je die ergens uploaden?
Volgens een thread op reddit is 4.0.2.3 de laatste versie zonder adware.

*knip*. Het delen van APK files (en het vragen daarom) is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
[...]

Ik ben het daar volstrekt mee oneens. Juist in een tijd als deze moet je bij niet-OS/systeem updates enorm opletten. Quickpic werd verkocht en de automatische update bevatte adware en rotzooi samen met een "aanbod" van 1TB opslag van CM. Vandaar het initiatief van anderen om de laatste originele versie te signen en op XDA aan te bieden.
ES File Explorer verhuisde handige features naar een betaalde versie, volgens mij ook verkocht. Vandaar weer dit initiatief. Voor zover ik weet was 3.2.5 de laatste versie, die gebruik ik al ruim een jaar.

Updates van apps zijn echt enorm overrated. De meeste updates zijn puur bedoeld om de ad sdk's bij te werken, niks anders. Dat zal je nooit in de change log zien staan. De Here We Go navigatie app is paar weken geleden geüpdate, enige verschil: ads toegevoegd. Zo kan ik een heleboel apps noemen die je prima nooit meer hoeft te updaten.

Lekker off topic, maar ES bevat alle features waar je bij Solid Pro voor moet betalen en de Cloudup link in de first post werkt hier nog prima.
Anders kan je altijd naar APK mirror en de juiste versie opzoeken (maar die zijn niet apart gesigned dus moet je auto update in de Play store uitzetten).

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de Stack app wat bruikbaarder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat de stack/owncloud app beter moet worden ben ik het 100% met je eens, maar dat ligt niet bij Stack, maar bij de basis ( owncloud )
ES had al langer last van rare update's en functies ( ver vóór ze commercieel gingen )
Ik heb persoonlijk nooit met de interface kunnen werken ( te speels / raar opgezet .. wederom persoonlijk )
Met daarbij de vermeldingen op diverse fora/sites over de ingebouwde spyware/rootkits maakt het niet leuker.
( kan je links geven, maar die zijn ondertussen ook al jaren oud, toevallig misschien uit dezelfde tijd )

Solid pro is dan wel betaald ( is dat een smerig woord misschien ? ) maar is 4 á 5x per jaar voor 50ct of minder aan te schaffen ( ik heb er zelfs 3 licenties voor ;) )

* FreshMaker heeft btw 5TB bij CM, en (dankzij) adaway geen last van reclame's, en mijn firewall geeft geen verkeer weer naar iets van CMCM.
( Dat ze irritant zijn in andere apps, ben ik het OOK met je eens ... zo goed is Cheetah ook weer niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Michidez schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Volgens een thread op reddit is 4.0.2.3 de laatste versie zonder adware.

[mbr]*knip*. Het delen van APK files (en het vragen daarom) is niet toegestaan.[/]
Top. Instructies waren duidelijk. Zo hoort ES file explorer te zijn, zonder dat rare bolletje in het midden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 13:49

Michidez

Zelden zo gelachen!

TereZz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Top. Instructies waren duidelijk. Zo hoort ES file explorer te zijn, zonder dat rare bolletje in het midden :)
Graag gedaan, heb je het op de oude of de nieuwe layout staan? Bij mij is het overflow menu zwart op de nieuwe layout.

@mods, sorry ik dacht dat een freeware APK ok was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Michidez schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Graag gedaan, heb je het op de oude of de nieuwe layout staan? Bij mij is het overflow menu zwart op de nieuwe layout.

@mods, sorry ik dacht dat een freeware APK ok was
Op de nieuwe. Bij bij is die ook erg donker, verder geen aandacht aan geschonken. Gebruik het toch zelden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Welk risico?

ES File Explorer is prut tegenwoordig, vol met advertenties en andere onzin. Solid Explorer is een goede maar niet gratis.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Weer genoeg over Android apps. Wil je hier mee over kwijt dan is: Google Play & Androidapps - Deel 18 de aangewezen plek.

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Perkouw schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Wat is nu precies je vraag? :+
Windows Backup gaat de schijf niet zien omdat het geen vaste schijf is. Je moet een netwerk locatie toevoegen. ;)

Wat bedoel je verder met Acronis wil dat ik inlog? We hebben echt meer informatie nodig om je te kunnen helpen......
Ook als ik met Windows een netwerk schijf toevoeg (met de stappen van TransIP: https://www.transip.nl/vr...werkschijf-toevoegen-aan/) dan ziet Windows Backup ('Een systeemkopie maken') de schijf niet.

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
michaelw1998 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Ook als ik met Windows een netwerk schijf toevoeg (met de stappen van TransIP: https://www.transip.nl/vr...werkschijf-toevoegen-aan/) dan ziet Windows Backup ('Een systeemkopie maken') de schijf niet.
Dat is omdat het een netwerk schijf is zoals ik eerder beschreef. Die ga je niet zien. Je kan wel een netwerk pad opgeven en daar moet je mee doen als je die back-up methode van Windows wilt gebruiken. Een schijf gekoppeld via WebDav ga je daar dus niet terug zien as far as I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Meer mensen met upload problemen?

Krijg via diverse browsers geen files de stack in geduwd op het moment :'(

-Update
Kleine bestanden van een MB gaan wel. Iets van 400MB wil niet. Ook niet via de WebDav / Windows Explorer.

[ Voor 34% gewijzigd door 5183 op 25-02-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
5183 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:09:

-Update
Kleine bestanden van een MB gaan wel. Iets van 400MB wil niet. Ook niet via de WebDav / Windows Explorer.
Gaat hier prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023

-Update
Gaat prima hier kreeg alleen bij een file met Bløf in de naam een 'invalid encoding' error.

En de snelheid lijkt wat langzaam te zijn geworden, haal nu circa 10Mbs upload. (goeg genoeg wat mij betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

-Update
Geen problemen hier, ik gebruik een docker client die elke 6 uur een sync opstart.
Upload is al de hele dag rond de 3.9MB/s ( ziggo 300/30 )
Er moet 400GB overgezet worden in files van 1 á 3 GB stuk, gaat prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

FreshMaker schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:37:
[...]

Geen problemen hier, ik gebruik een docker client die elke 6 uur een sync opstart.
Upload is al de hele dag rond de 3.9MB/s ( ziggo 300/30 )
Er moet 400GB overgezet worden in files van 1 á 3 GB stuk, gaat prima zo
Jij zit gewoon alle bandbreedte op te snoepen :P

Uiteindelijk is het gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Hm, hier bezig met een batch van ~280GB. Files van rond de 14GB. Ook nu weer staan de files gewoon in de Stack, maar hij begint doodleuk opnieuw met uploaden van de files (webdav op Synology). Misschien toch maar eens een ticket openen, toch wel vreemd dat hij bij grotere files meerdere keren upload terwijl ze er al staan. So far lijkt de ruimte nog niet dubbel mee te tellen, maar dat weet ik straks pas zeker als de 2e ronde klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Perkouw schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:47:
Hm, hier bezig met een batch van ~280GB. Files van rond de 14GB. Ook nu weer staan de files gewoon in de Stack, maar hij begint doodleuk opnieuw met uploaden van de files (webdav op Synology). Misschien toch maar eens een ticket openen, toch wel vreemd dat hij bij grotere files meerdere keren upload terwijl ze er al staan. So far lijkt de ruimte nog niet dubbel mee te tellen, maar dat weet ik straks pas zeker als de 2e ronde klaar is.
En ronde 3, en en 4... Het uploaden blijft doorgaan.
Ik upload op wel eens grote files, via winscp. Die geeft een Error na de upload, alle andere programma's uploade opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@Dacuuu Ik ga maar eens een ticket openen. Het opnieuw uploaden vind ik niet zo'n ramp het is alleen wat onhandig dat de ruimte ook gewoon 2x wordt afgerekend. M.a.w. het telt ook gewoon voor 2x opslag mee, super weird.

Edit: en ticket geopend. Update de status daarvan hier wel mocht het interessant zijn. Even afwachten, het is immers ook weekend. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 26-02-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sinds ik het werkend gekregen heb gaat t prima. ik heb ook de update gedaan en geen problemen.
"You are currently running Duplicati - 2.0.1.49_experimental_2017-02-23"
foutmelding ging over dingen die logisch waren zoals actieve files.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ziggo was blijkbaar brak gisteren :( Dus dat zal de reden wel geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Nou nog steeds niet. Kleine bestanden tot een GB of 3 geen probleem. Maar 2 bestanden van 5GB met geen mogelijkheid te storage in te trappen :'(

Heb maar eens een ticket aangemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Is het niet gewoon die idiote Windows-limiet waar je tegenaan loopt? https://www.transip.nl/vr...ing-downloaden-bestanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

mcDavid schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:27:
Is het niet gewoon die idiote Windows-limiet waar je tegenaan loopt? https://www.transip.nl/vr...ing-downloaden-bestanden/
Had ik ook al gechecked.
Maar tot zeg een week of 3 geleden geen enkel probleem. Kon alles up en downloaden via de webinterface. Nu lukt het op 2 PC's niet meer naar behoren.

Het lijkt wel of er iets klem zit in mijn storage waardoor het niet doorloopt.

Ter info, heb al eerder grote bestanden van 6GB+ heen en weer gesjouwd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Get!em schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:18:
Nog een tip voor duplicati trouwens (al is dat meer een software tip, dan specifiek voor transip). Mocht je een SSD als hoofdschijf hebben, dan is het t handigst je backup instellingen aan te passen, omdat duplicati alles op je profiel/temp gooit.

Bij de laatste sectie kun je je tempdirs (gedeeltelijk) aangeven waar duplicati de geencrypte (deel-)bestanden neerzet ter upload:

tempdir

waar doe je dit? welke menu sectie van duplicati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij elke schedule/ config van een backup in laatste stap. Daar zit een dropdown op extra opties toe te voegen. Ergens midden in die lijst staan deze.

Niet in algemene config van duplicati dus.

De hier eerder genoemde https opties zitten in stap 1 van een backupconfig, in een vergelijkbaar dropdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

gevonden, doet nu via een users "duplicatitemp" op d.
thanks.
ik zal de temp op C: even legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Get!em schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:18:

tempdir

Mooi is dat, heb alleen een SSD :p. Jammer dat het niet mogelijk is om te cachen naar het RAM geheugen.
Heb het toch maar geprobeerd, maar duplicati wachtte constant ongeveer 15 seconden, om erna volle bak(100 mbit) te uploaden voor enkele seconden . Dit kan liggen aan de encryptie die ik heb ingesteld.

Iemand een goed alternatief voor Duplicati? Heb Goodsync al geprobeerd, maar die backupt alles per bestand, waardoor hij met maximaal 100KB/s upload naar Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:47:
Kan het zijn dat je op een ander systeem nogmaals synct ?
Ik bedoel, de files staan op stack, worden door systeem 2 gedownload, maar zijn niet compleet.
Systeem 2 maakt een check en 'ziet' dat er vervangen moet worden
zodoende krijg je dubbele upload ( één van de twee uploads in prullenbak )

Ik had een idee om mijn TVseries te delen met een collega via Stack
Dat werkte voor geen meter met de windowsclient, na een paar dagen werd er verwijderd en opnieuw verzonden, en in de prullenbak opgeslagen.
Dropbox was daat 'handiger' in :+

Nu heb ik zoals gezegd een docker met syncclient, en werk op de Stack verder alleen met Webdav-clients ( Kodi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@FreshMaker Helaas niet het probleem. Ze hebben het in onderzoek. De enige sync die atm loopt is een bidirectionele via een Synology NAS. Dat maakt dit erg vreemd gedrag, hoop dat ze eruit komen. Kreeg alweer respons op mijn ticket waarbij ze dachten dat het wellicht aan een backup zou kunnen liggen, maar dat kan het geval niet zijn. Die is een weg op, en gaat naar een externe hdd 1x per avond. En ook files die ik op de bron verwijder worden niet op die disk verwijdert....al met al afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@Perkouw
Je kan in de cloudsync de tijd aanpassen qua interval.
Al eens bekeken ( hier stond het standaard op 5 seconden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@FreshMaker Staat op 10 hier. Lijkt me niet dat het aan de polling periode ligt er gaat onder water iets niet goed. Dat twee keer uploaden is gek, maar het downloaden is nog gekker. Het bestand op Stack beschouwd hij ineens als nieuwe versie kennelijk. Erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat ik er mee bedoelde, probeer het eens op 36000 te zetten ( 10u )
Misschien dat de Synology de sync afbreekt, en opnieuw opstart ?
Het kan zomaar een samenloop van 'bugjes' kunnen zijn

Ik heb de client hier op 6u staan, omdat het niet continu ververst wordt ( 1 x per dag komen de files binnen ) en als die opmerkte dat er al een sync liep, crasht de client ( docker, foutije in de betreffende client )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55
Iemand al een workaround gevonden voor het feit dat tijd en datum van uploads niet meegenomen worden?
Heb deze tools allemaal geprobeerd:
robocopy
goodsync
teracopy
synctoy
Maar zodra ik een folder met wat foto's upload krijgt alles de tijd datum van de upload -> stack ipv de originele datum van het bestand.

Zie dat er meerdere tickets lopen bij Transip maar daar is het muisstil verder..

https://www.transip.nl/forum/post/prm/3422
https://www.transip.nl/forum/post/prm/3961

Enige workaround die ik zo gauw verder nog kon verzinnen is alles zippen en dan die files uploaden maar ja niet echt handig als je 1 x in de zoveel tijd wat files erbij krijgt en die dan wil syncen..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

NIK0 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:44:

Maar zodra ik een folder met wat foto's upload krijgt alles de tijd datum van de upload -> stack ipv de originele datum van het bestand.
Eh bedoel je dat alle files opnieuw gemaakt worden als een "kopie1" (nieuw bestand) met opdat moment geldende tijd en datum?
Dat is wel minder als je inderdaad een back up terug zet. ben je alle originele datum/tijd info kwijt? of is dit nog terug te halen?
worden bij de foto's de exifs wel mee genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Eh bedoel je dat alle files opnieuw gemaakt worden als een "kopie1" (nieuw bestand) met opdat moment geldende tijd en datum?
Dat is wel minder als je inderdaad een back up terug zet. ben je alle originele datum/tijd info kwijt? of is dit nog terug te halen?
worden bij de foto's de exifs wel mee genomen?
foto-van-kind.jpg met date modified van 01-01-2005
wordt op stack:
foto-van-kind.jpg met date modified van 05-03-2017

De exif wordt wel meegenomen dacht ik als je de properties van het bestand opvraagt maar charmant is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ok, dus er word gewoon een nieuw bestand gemaakt met de zelfde naam in stack via webdav. niet een kopie.
Dat is nog al stom zeg maar. dat heet niet backuppen maar mirror-en (schaduw bestanden maken die de laatste datum van kijken krijgen.)

ik mag hopen dat dit opgelost word en ook even gemeld word, kan ik de backup weggooien en opnieuw "ff" uploaden.

is dit overigens via de syncfolder van stack (op je pc) of ook via webdav en duplicati? (die maakt zipfiles en een library bestand)

(stom had ik even moeten testen met een klein foldertje back uppen en weer terug zetten om te zien wat er gebeurde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36

Jrz

––––––––––––

Ik ben inmiddels 100% van stack af. Ik gebruik het als backup target, maar het is simpelweg geen fatsoenlijke cloud storage oplossing om je bestanden in op te slaan.

Het minimale wat ik verwacht is dat bestanden er exact zo uit komen. Dat gebeurt niet. Daarnaast heb ik al eens corruption meegemaakt, en blijven er steeds selective sync problemen voordoen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wat heb je nu als backuptarget? Want ik verwacht eigenlijk het zelfde, ongewijzigde files qua data en timestamp bij terug zetten. als dit niet kan via cloud dan ga ik gewoon weer terug naar lokale nass oplossing. (paar terra in een kassie.) ik vond cloud fijn vanwege diefstal, brand, blikseminslag die je electronica opblaast achtige problemen zodat je altijd nog terug kan vallen op een externe opslag. maar als dit je gehele documenten/foto/files archivering verkloot is het een beetje halfslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:34:
Ok, dus er word gewoon een nieuw bestand gemaakt met de zelfde naam in stack via webdav. niet een kopie.
Dat is nog al stom zeg maar. dat heet niet backuppen maar mirror-en (schaduw bestanden maken die de laatste datum van kijken krijgen.)

ik mag hopen dat dit opgelost word en ook even gemeld word, kan ik de backup weggooien en opnieuw "ff" uploaden.

is dit overigens via de syncfolder van stack (op je pc) of ook via webdav en duplicati? (die maakt zipfiles en een library bestand)

(stom had ik even moeten testen met een klein foldertje back uppen en weer terug zetten om te zien wat er gebeurde.)
Ik begrijp je niet helemaal, maar webdav is in basis gewoon een hardeschijf op afstand.
Alles wat je erop plaatst is een copy ( mirror, zoals jij het noemt )

Het datumdeel begrijp ik al helemaal niet, ik heb in mijn mediamap filedate's staan van 11jaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lQ0MOaf.jpg

Als jouw bestanden aangepast worden, ligt dat vermoedelijk bij jouw upload-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
FreshMaker schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal, maar webdav is in basis gewoon een hardeschijf op afstand.

Het datumdeel begrijp ik al helemaal niet, ik heb in mijn mediamap filedate's staan van 11jaar ;)
[afbeelding]

Freshmaker, welke upload tool gebruik jij..?

Dit is wat ik bedoel:
Pak bijv safecopy in dit geval:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/43d2tti07/safecopy.png

Dit is hoe het staat op mijn netwerkshare:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/av3hwo6zr/source.png

En dit is hoe het op stack terecht komt:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/4rlxcrgpz/destination.png

En dit heb ik ook met GoodSync, robocopy, teracopy etc..

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 05-03-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mediafiles gaan met de eerder genoemde docker container
FreshMaker in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Foto's en andere uploads met de eigen client.

Wat mij verbaast ( no offence) is dat ondanks de vele problemen die tussen externe clients & stack ( wat meer een owncloud-issue is ) men toch volhardt in het gebruik hiervan.
Ik snap de handigheid, omdat het in theorie kan, maar kennelijk heeft owncloud ( de backend bij TransIP ) hier problemen mee.
Zou het bij een andere aanbieder ook zo moeizaam gaan, ligt het niet bij TransIP .

Ik zou zeggen probeer het eens bij een free provider ( met onbelangrijke files )

https://nextcloud.com/providers/
https://owncloud.org/providers/

Er zijn een aantal gratis aanbieders op die pagina's te vinden, variërend van 1 tot 10GB wat om te testen iig genoeg is ( qua datums )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

FreshMaker schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:53:
[...]

[afbeelding]

Ik begrijp van Nostradamus99 dat bij backuppen de files die gebackupped worden de datum/tijd stamp van de dfiles wordt gewijzigd naar de datum en tijd van de upload. (er word dus een nieuw bestand gecreëerd dat inhoudelijk een kopie is maar qua datum/tijd nieuw is. (mirror is misschien en verkeerde benaming))
Ik bedoel eigenlijk een direct toegankelijke 2e file met een nieuwe timestamp.
Ik dacht dat de duplicati zipfiles met block van 100mb opgebouwde bitstream is met een archief-file systeem om uit die bitrij je file terug te halen als je die terug wilt zetten.

misschien werkt het met de zipfiles die duplicati maakt wel goed. heb ik nog niet getest.
kan je ook 1 file terug zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 05-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Duplicaty heb ik geprobeerd, maar ging niet 'vloeiend' ( de instellingen + opstart )
* FreshMaker is een simpel persoon, het moet gewoon werken, en dat deed het hier na een paar dagen nog steeds niet ;)

@copykat - is het mogelijk dat je jouw copieen via de stack/next/owncloud client upload ?
Of imho voor backups beter de genoemde DockerClient ( op NAS of Server )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

FreshMaker schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:43:
Duplicaty heb ik geprobeerd, maar ging niet 'vloeiend' ( de instellingen + opstart )
* FreshMaker is een simpel persoon, het moet gewoon werken, en dat deed het hier na een paar dagen nog steeds niet ;)

@copykat - is het mogelijk dat je jouw copieen via de stack/next/owncloud client upload ?
Of imho voor backups beter de genoemde DockerClient ( op NAS of Server )
Ik heb in stack twee folders:
1 de "lokale stack syncmap" folder, die via de door de stacktool aangemaakte stackfolder in users direct upload zoals de googledrive sync folder werkt.
2 een in stack gemaakte backup folder die niet terug gesynced wordt naar de lokale stack folder in users.
deze folder gebruikt duplicati om de zip files te plaatsen die geupload worden als backup.

zit net te kijken of ik 1 file kan terug zetten.

edit:

ik heb net een onbelangrijke folder via de duplicati restore terug gezet ik zie geen datum verandering.
step 1 mijn stack backup
step 2 folder of file selecting
step 3 lokatie selectie
original location
overwrite

tweede keer vier files (jpegs) weg gehaald op buroblad gezet en weer restore.
files zijn netjes terug gezet inclusief juiste time stamp. :o
blijkbaar werkt de duplicati wel goed. ik denk dat ik of verkeerd begreep wat hierboven beschreven werd of dat ik perongeluk de juiste instellingen heb staan :+

[ Voor 22% gewijzigd door copykat op 05-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

net even 4 foto's in de stack sync folder gezet: (C: users/name/stack....)
automatisch geupload in stack.
via de stack web browser die zelfde foto weer gedownload en dan heb ik inderdaad een nieuwe file datum en tijd van downloaden.
er staat overigens in de info nog wel gewoon de "genomen" tijd en datum.
Maar dit is logisch toch? je haalt een kopie binnen van een file in de cloud die letterlijk gekopieerd word voor je op dat moment van de "eigenaar".

tweede test:
in stackweb weg gegooid, krijg je vraag of je de bestanden wilt bewaren in je lokale (op C) folder.
ook weg gegooid.

in prullenbak (van stackwebbrowser)geselecteerd, terug gezet:
synct gewoon weer terug in mijn lokale sync folder op C: users /name/stack....
Ook nu weer geen datum of tijd wijziging.

ik geloof dat ik iets te vroeg er van uit ging dat ik de zelfde problemen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
FreshMaker schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:31:
Mediafiles gaan met de eerder genoemde docker container
FreshMaker in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Foto's en andere uploads met de eigen client.

Wat mij verbaast ( no offence) is dat ondanks de vele problemen die tussen externe clients & stack ( wat meer een owncloud-issue is ) men toch volhardt in het gebruik hiervan.
Ik snap de handigheid, omdat het in theorie kan, maar kennelijk heeft owncloud ( de backend bij TransIP ) hier problemen mee.
Zou het bij een andere aanbieder ook zo moeizaam gaan, ligt het niet bij TransIP .

Ik zou zeggen probeer het eens bij een free provider ( met onbelangrijke files )

https://nextcloud.com/providers/
https://owncloud.org/providers/

Er zijn een aantal gratis aanbieders op die pagina's te vinden, variërend van 1 tot 10GB wat om te testen iig genoeg is ( qua datums )
Zit met andere tools te klooien omdat ik graag mijn foto's encrypted op stack zou willen zetten. (liefst via boxcryptor)

Als ik de tool van stack zelf gebruik komen de files wel op stack te staan met de juiste modify dates maar voel me niet prettig om een rechtstreekse folder sync tussen source destination aan te leggen. Wil liever een tool hebben die dat op commando doet. (encrypted)
Zou er omheen kunnen werken door een andere map te selecteren en dan copy/paste met wat ik op stack wil hebben maar dan heb je dus al die data 2 x lokaal staan.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

NIK0 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:33:
[...]

Zit met andere tools te klooien omdat ik graag mijn foto's encrypted op stack zou willen zetten. (liefst via boxcryptor)

Als ik de tool van stack zelf gebruik komen de files wel op stack te staan met de juiste modify dates maar voel me niet prettig om een rechtstreekse folder sync tussen source destination aan te leggen. Wil liever een tool hebben die dat op commando doet. (encrypted)
Zou er omheen kunnen werken door een andere map te selecteren en dan copy/paste met wat ik op stack wil hebben maar dan heb je dus al die data 2 x lokaal staan.. |:(
Wil je de geuploade foto's in stack ook ergens anders kunnen zien /downloaden enz? of is het puur backup voor je lokale folder op je pc?

De stack synctool of de op c:user/name/stack is puur file uploaden die gewoon bekijkbaar is en downloadbaar. (soort dropbax/googledrive/onedrive. opslag en delen met anderen)
De duplicati backup is een zipbestand die volgens mij encrypted is en pas weer met restoren op je pc lokaal weer bekijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:39:
[...]

Wil je de geuploade foto's in stack ook ergens anders kunnen zien /downloaden enz? of is het puur backup voor je lokale folder op je pc?

De stack synctool of de op c:user/name/stack is puur file uploaden die gewoon bekijkbaar is en downloadbaar. (soort dropbax/googledrive/onedrive. opslag en delen met anderen)
De duplicati backup is een zipbestand die volgens mij encrypted is en pas weer met restoren op je pc lokaal weer bekijkbaar is.
Nee puur disaster-backup. misschien idd nog 'ns stoeien met duplicati.. heb de gouden combi nog niet gevonden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

NIK0 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:42:
[...]

Nee puur disaster-backup. misschien idd nog 'ns stoeien met duplicati.. heb de gouden combi nog niet gevonden ..
voor zover ik nu kan bepalen werkt die duplicati 2 precies zoals ik wil.
- selecteer op je pc welke folder en files je wilt backuppen stel een tijd in wanneer je een incremental wilt maken doe een eerste backup (duurt ff 700gb) en klaar.
zolang je pc niet opgaat in rook waardoor al je instellingen en geinstalleerde apps weg zijn is het met een paar klikken weer terug op je pc te krijgen...
Misschien is een "c: image" ook handig te maken met EaseUS Todo Backup Free of zo. (win restore is nogal onbetrouwbaar met een echt probleem.)

Kan je ingeval van een disaster eerst je c:partitie opschonen door je schone image er op te zetten, dan transip/duplicatie restore alles klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:05:
[...]

voor zover ik nu kan bepalen werkt die duplicati 2 precies zoals ik wil.
- selecteer op je pc welke folder en files je wilt backuppen stel een tijd in wanneer je een incremental wilt maken doe een eerste backup (duurt ff 700gb) en klaar.
zolang je pc niet opgaat in rook waardoor al je instellingen en geinstalleerde apps weg zijn is het met een paar klikken weer terug op je pc te krijgen...
Misschien is een "c: image" ook handig te maken met EaseUS Todo Backup Free of zo. (win restore is nogal onbetrouwbaar met een echt probleem.)

Kan je ingeval van een disaster eerst je c:partitie opschonen door je schone image er op te zetten, dan transip/duplicatie restore alles klaar.
De eerste testen met duplicati zien er hoopvol uit. hoe groot maak jij je upload volume size?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:05:
[...]

Laat de settings een weten tegen die tijd ;)

Maar hou je ook rekening mee dat je die 700GB weer moet downloaden ook, voor die "alles klaar" restore ;)
Daarom heb ik mijn files dubbel staan.
1 x NAS -> normaal
1x NAS - rar5 + encrypted met door keepass generated 123bitskey ( wel extra (hand)werk om de files te maken )
en dezelfde sets staan OOK op een externe HDD's, die ik afwisselend thuis en op mijn werkplek heb staan.
normaal 1x per maand rouleer ik de hdd's en vul de ontbrekende data aan, tenzij de vrouw een 'grote' shoot heeft gedaan, die ik zsm veilig wil zetten.

Dan maak ik de rar5 files aan, met de eerstgenoemde key, in chucks van 250MB.
Deze gaan dan in de uploader ( stackapp), in een nieuwe map, de rest van de files niet gesynchroniseerd, alleen de laatste periode, tot de 'vorige' maand voorbij is.
Dan haal ik die weer uit de sync, zodat ze alleen online staan, NAAST de thuisfiles in een andere folder.
De usb-HDD's worden weer één voor één gelijk gemaakt, en offline/offsite geplaatst.
duidelijk warverhaal ?

Voor enige duidelijkheid, Dit gebeurt alleen met de foto/filmpjes die we maken, en de 'losse' data / documenten folders op de PC's ( maar die gaan alleen encrypted naar een ander stackadres, niet op de hdd's

edit :
als ik duplicati zover krijg dat hij dus de fotomap naar stack 1 zet ( elke x dagen )
en de documenten op de 4 PC's naar stack 2 ( elke wijziging / 24u ) dan ben ik al gelukkig.

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 05-03-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

NIK0 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:54:
[...]

De eerste testen met duplicati zien er hoopvol uit. hoe groot maak jij je upload volume size?
Ik had het advies gekregen niet te groot, blokken van bijv 100Mb. dan heb je met kleine files restoren niet dat je extra onnodige data download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

FreshMaker schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:43:
[...]
Laat de settings een weten tegen die tijd ;)
De zwakke plek ligt natuurlijk bij het regelmatig updaten van je system partitiebackup. (bij mij zo'n 120Gb)
Maar hou je ook rekening mee dat je die 700GB weer moet downloaden ook, voor die "alles klaar" restore ;)
Daarom heb ik mijn files dubbel staan.
Ik heb uiteraard een apart archief met externe HD extra die ik 1x in de zoveel tijd wis en volledig opnieuw laatste versie terugzet. (weet ik meteen of de HD nog goed werkt.. ;-)
En ik heb een versie op mn Nass staan voor bekijken via TV.
Maar als de restore een beetje automatisch loopt, ach downloaden gaat sneller dan uploaden. (50Mb/s)

eerst eens kijken hoe stabiel dit werkt. dan misschien die 1Tb uitbreiden tot wat ik maximaal nodig heb.
[...]

edit :
als ik duplicati zover krijg dat hij dus de fotomap naar stack 1 zet ( elke x dagen )
en de documenten op de 4 PC's naar stack 2 ( elke wijziging / 24u ) dan ben ik al gelukkig.
Ik heb het elke dag 22:00 staan, staat pc niet aan volgende keer beter, en als je veel hebt bijgeplaatst /veranderd even 1 nachtje aanlaten. en hop klaar.

bij vier pc's ieder een eigen backupfolder moet kunnen denk ik.

ergens hierboven heb ik de settings neergezet die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:36:
[...]

De zwakke plek ligt natuurlijk bij het regelmatig updaten van je system partitiebackup. (bij mij zo'n 120Gb)

[...]
Ahh, die had ik gemist, ik maak geen images meer, een win10 install + benodigdheden is in een uurtje wel klaar.
De tijd die ik nodig heb om de boel in image te zetten, te verplaatsen en restore zijn dan netto hoger.

Tot win7 kwam wel altijd gedaan, ghost van mijn systempartitie, maar sinds het USBinstalleren via USB3 heb ik er geen moeite meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@FreshMaker Na heel wat heen en weer sturen van berichtjes heb ik nu een duidelijk antwoord gekregen van iemand bij TransIP. Voor het gemak quote ik het hieronder.
Vervelend te horen dat je bestanden op je NAS dubbel uploaden. Dit is het gevolg van dat om technische redenen (het verifiëren van de sha checksum van het bestand) wij bij het uploaden van erg grote bestanden (>8 GB) in sommige gevallen geen http code meervoudig terug wordt gestuurd.

Het uploaden is desondanks dan wel goed gegaan. Omdat het verifiëren echter lang duurt kan het dus even duren voordat het bestand zichtbaar wordt. Wij hebben hier helaas van onze kant geen oplossing voor. Het handigste zou zijn als je NAS een optie heeft om een vertraagde controle uit te voeren om te zien of een bestand geüpload is alvorens het nogmaals te uploaden.
Ik moet er zelf nog even mee gaan spelen op de NAS. As ik het goed begrijp dan zou het, zoals jij al aangaf, opgelost moeten worden door de pollingsperiode te veranderen. Eerdaags eens een moment zien te vinden om hier even mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je duplicati 2.x gebruikt is dat echt ubersimpel. Gewoon twee verschillende backupconfig/schedules maken, waarvan 1 backupconfig 4x herhalen met een andere source. Schedule zet je op 24u of korter, en mocht hij een schedule gemist hebben (PC staat uit bijv), dan doet hij het direct alsnog als de pc aan gaat. Aangezien je 4 pc's wil backupen heb je twee opties: (1) installeer je duplicatie daar gewoon ook, met de juiste config. (2) Of je werkt vanaf een centrale pc en mount die andere pc's via shares als netwerkdrive.

Per backupconfig kun je namelijk je destination en source apart opgeven.
Je destination kan nagenoeg alles zijn (in dit geval dus stack1 of stack2). Je source moet een windowsdrive (of submap) zijn.

Ik ondervond ook dat de incremental versie backup van Duplicati erg leuk werkt. Ik heb 350GB aan foto's en 2 versies van de backup daarvan weegt samen slechts 365GB (hij slaat dus alleen de wijzigingen op).

Backupsize moet je inderdaad op 50, 100 of 200MB zetten. Dit heeft namelijk invloed op zowel het compress/zip/encrypt deel (RAM geheugen van je PC), het tempopslag deel (vooraf aan het uploaden) als het upload deel (je netwerk snelheid en hickups). En zoals uitgelegd, bij restore ga je hier ook weer tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Als je duplicati 2.x gebruikt is dat echt ubersimpel. Gewoon twee verschillende backupconfig/schedules maken, waarvan 1 backupconfig 4x herhalen met een andere source. Schedule zet je op 24u of korter, en mocht hij een schedule gemist hebben (PC staat uit bijv), dan doet hij het direct alsnog als de pc aan gaat. Aangezien je 4 pc's wil backupen heb je twee opties: (1) installeer je duplicatie daar gewoon ook, met de juiste config. (2) Of je werkt vanaf een centrale pc en mount die andere pc's via shares als netwerkdrive.

Per backupconfig kun je namelijk je destination en source apart opgeven.
Je destination kan nagenoeg alles zijn (in dit geval dus stack1 of stack2). Je source moet een windowsdrive (of submap) zijn.

Ik ondervond ook dat de incremental versie backup van Duplicati erg leuk werkt. Ik heb 350GB aan foto's en 2 versies van de backup daarvan weegt samen slechts 365GB (hij slaat dus alleen de wijzigingen op).

Backupsize moet je inderdaad op 50, 100 of 200MB zetten. Dit heeft namelijk invloed op zowel het compress/zip/encrypt deel (RAM geheugen van je PC), het tempopslag deel (vooraf aan het uploaden) als het upload deel (je netwerk snelheid en hickups). En zoals uitgelegd, bij restore ga je hier ook weer tegenaan lopen.
Ik ga er nog eens naar kijken, mijn laatste poging op mijn Synology ging niet zo bijster goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
Net toevallig ingelogd op de web interface van Stack, daar staat nu bovenaan:
De afgelopen maanden hebben we keihard gewerkt aan een nieuwe STACK app voor je iPhone. We hebben jullie feedback gebundeld in een moderne en razendsnelle app. Meld je nu aan voor de beta test en laat ons weten wat je ervan vindt!
Al iOS gebruikers die zich aangemeld hebben en weten wat er zoal aankomt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ze nu na dat keiharde werken de focus terugleggen op sparse file support in webdav zijn veel andere gebruikers ook weer happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Beste Tweakers waar kun je als je de webinterface van Stack de directe link vinden van een afbeelding die je hebt geupload. Ik heb de de afbeelding op delen gezet. Maar ik kan nergens een directe url vinden om een afbeelding tussen [img][/img] te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Vind de performance gewoon bagger. Zelfs bij Transip gehad dat 1 keer de stack kapot ging. Aangezien er bedrijfskritische gegevens op draaien wilden we ook iemand kunnen bellen en een SLA erop. Dit kan transip niet bieden en zijn we overgestapt naar Amazon AWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Ikheb recent STACK
En was benieuwd naar jullie ervaringen.
Een groot gemis tov owncloud/nextcloud vind ik toch het delen van mappen met andere gebruikers.
Het is bij STACK alleen mogelijk via een publieke link (evt met wachtwoord)
Dit vind ik persoonlijk erg omslachtig.
Wat vinden jullie?

Ik heb verder naast STACK geen andere oplossing kunnen bedenken waar het wel zou kunnen.
Behalve lokaal Nextcloud op te zetten. Jullie misschien hiervoor nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:14

Koenvh

Hier tekenen: ______

asstastic schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:47:
Vind de performance gewoon bagger. Zelfs bij Transip gehad dat 1 keer de stack kapot ging. Aangezien er bedrijfskritische gegevens op draaien wilden we ook iemand kunnen bellen en een SLA erop. Dit kan transip niet bieden en zijn we overgestapt naar Amazon AWS.
Volgens mij ben je dan ook niet de doelgroep (ook de video op hun website toont alleen maar mensen die hun vakantiefoto's willen delen e.d.). Misschien zitten we op een andere server, maar ik vind de performance qua uploaden/downloaden prima (gebruik WinSCP voor uploaden en SabreDAV client voor downloaden). Ik ben wel tevreden met STACK, ik heb nu altijd mijn hele muziekbibliotheek bij de hand, en dat voor €0 :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
asstastic schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:47:
Zakelijk zou ik sowieso naar een ander platform uitwijken dat zich allang heeft bewezen. That begin said, de performance is hier al tijden eigenlijk best wel dikke prima te noemen. Gbit moet ik nog proberen maar 100mbit krijg je zowel up als down gewoon zonder problemen voor elkaar.
myvniels schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:23:
Ikheb recent STACK
En was benieuwd naar jullie ervaringen.
Een groot gemis tov owncloud/nextcloud vind ik toch het delen van mappen met andere gebruikers.
Het is bij STACK alleen mogelijk via een publieke link (evt met wachtwoord)
Dit vind ik persoonlijk erg omslachtig.
Wat vinden jullie?

Ik heb verder naast STACK geen andere oplossing kunnen bedenken waar het wel zou kunnen.
Behalve lokaal Nextcloud op te zetten. Jullie misschien hiervoor nog een suggestie?
Dropbox? Of bedoel je met je huidige Stack om dat voor elkaar te krijgen? Dan zie ik daar geen mogelijkheid in. Als je de andere kant op redeneert. Een gedeelde map betekend dat mensen ook een account ergens moeten hebben.

Waarom niet gewoon een extra user aanmaken binnen je Stack die mensen dan met elkaar delen? Dat is dan wellicht net zo makkelijk....

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
Perkouw schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:30:
[...]

Dropbox? Of bedoel je met je huidige Stack om dat voor elkaar te krijgen? Dan zie ik daar geen mogelijkheid in. Als je de andere kant op redeneert. Een gedeelde map betekend dat mensen ook een account ergens moeten hebben.

Waarom niet gewoon een extra user aanmaken binnen je Stack die mensen dan met elkaar delen? Dat is dan wellicht net zo makkelijk....
Ik bedoel het inderdaad om het in de huidige STACK voor elkaar te krijgen.

Ik dacht dus per persoon een gebruikersnaam/wachtwoord en dan bv pietje en jantje hebben toegang tot map X en klaasje heeft geen toegang, maar wel tot map Y net als jantje.

Zoals je het dus zeg maar in owncloud/nextcloud kan regelen, zonder het maken van publieke links.
De enige oplossing die ik nu nog zie inderdaad is een algemeen account aanmaken, maar om data te delen moet ik het 2 keer in mijn STACK zitten, want anders heb je niet alles binnen 1 account beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@myvniels Data dubbel hebben staan is dan wellicht niet het meest mooie, maar het lijkt me wel de enige werkbare oplossing voor wat jij zoekt.

@FreshMaker Helaas heeft het interval veranderen geen nut gehad. Had het op 20 minuten gezet, maar nog steeds hetzelfde effect. TransIP geeft aan dan ook geen oplossing te weten. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
Perkouw schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:04:
@myvniels Data dubbel hebben staan is dan wellicht niet het meest mooie, maar het lijkt me wel de enige werkbare oplossing voor wat jij zoekt.
Dat idee heb ik dus ook...helaas

Tenzij ik zou overstappen op een ander systeem met NextCloud?
maar hosting van NextCloud lijkt best prijzig te zijn

Dus zelf thuis eentje opzetten blijft dan alleen nog over
alleen dan heb ik mijn data weer op 1 locatie =/
Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic