[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:04:
@myvniels Data dubbel hebben staan is dan wellicht niet het meest mooie, maar het lijkt me wel de enige werkbare oplossing voor wat jij zoekt.

@FreshMaker Helaas heeft het interval veranderen geen nut gehad. Had het op 20 minuten gezet, maar nog steeds hetzelfde effect. TransIP geeft aan dan ook geen oplossing te weten. Jammer.
Ik weet niet of het van belang is, dat je elke 20 minuten een upload doet, maar wat doet bv. 6 uur ?
Ik kan het makkelijk zeggen natuurlijk, voor mij zijn het vooral tv/film files die ik upload, dus als het niet om 12u onine staat, kan dat ook om 20u bekeken worden ( als ze al zo snel zijn met kijken ;) )

14GB files zullen ook niet in die 20 minuten klaargespeeld hebben, ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Gebruik nu al tijdje stack om fotos te backupen.
wil het nu ook gaan gebruiken om oude versies van bestanden terug te halen.
maar zie dat dit standaard niet in de stack software zit.
welke andere backupsoftware kan ik hier mooi voor gebruiken.
draai hier zelf debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb op een paar locaties computers staan en gebruik stack om een map met muziek te syncen. Kan dit ook op android? Ik kan wel de stack folder inzien vanuit de app. Maar zie geen optie om een folder naar de sd kaart te syncen.

Ik wil dus gewoon de muziek folder lokaal op de sd kaart van mijn telefoon. Zodat ik gewoon de ingebouwde mp3 speler kan gebruiken. Telefoontje is een beetje te traag voor spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53

Perkouw

Moderator General Chat
@GoVegan Tja genoeg toepassingen wat dat betreft. Wat heb je zelf al gevonden voor jou gebruikersscenario? Anders hebben we ook wel wat meer informatie nodig over welk platform we het hebben en zo

@borbit Geen idee of dit überhaupt mogelijk is, maar al eens gekeken naar bijv de OwnCloud app zelf? Wellicht dat deze hier ondersteuning voor bied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-01 10:48
goedemorgen

Ik heb stack via kodi 16.1 op mijn mediaplayer himedia 5 pro en films afspelen gaat heel erg goed. Heb op stack veel mappen met foto's staan. Deze kan ik niet afspelen. Ik zie wel de map. Wat is hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 23:04
ronaldbob schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:34:
goedemorgen

Ik heb stack via kodi 16.1 op mijn mediaplayer himedia 5 pro en films afspelen gaat heel erg goed. Heb op stack veel mappen met foto's staan. Deze kan ik niet afspelen. Ik zie wel de map. Wat is hier de oplossing voor?
Voor foto's moet je naar de juiste sectie gaan binnen kodi. Die ga je niet kunnen zien als je gaat via video :-). Heb ook ooit in mijn haar moeten krabben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
borbit schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:36:
Ik heb op een paar locaties computers staan en gebruik stack om een map met muziek te syncen. Kan dit ook op android? Ik kan wel de stack folder inzien vanuit de app. Maar zie geen optie om een folder naar de sd kaart te syncen.

Ik wil dus gewoon de muziek folder lokaal op de sd kaart van mijn telefoon. Zodat ik gewoon de ingebouwde mp3 speler kan gebruiken. Telefoontje is een beetje te traag voor spotify.
Heb wel eens gekeken, en er bestaan wel enkele WebDAV sync apps in de play store. Die zouden gewoon moeten kunnen werken lijkt me (al heb ik het niet geprobeerd)

@GoVegan Duplicity? Borg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-01 10:48
Ja ik moet naar tap blad afbeeldingen binnen kodi maar die heb ik niet. Ik draai de shepa build. Ik zie ook niet zo 1, 2, 3 hoe ik die nu kan maken.

hoe maak ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ronaldbob schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:59:
Ja ik moet naar tap blad afbeeldingen binnen kodi maar die heb ik niet. Ik draai de shepa build. Ik zie ook niet zo 1, 2, 3 hoe ik die nu kan maken.

hoe maak ik die?
Je zal hier meer kans hebben :
[ervaringen] Kodi - deel XVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:47
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over Stack en synchronisatie naar Google Photos.

Mijn MacBookPro met 256GB SSD is wat karig als ik al 200GB aan afbeeldingen/videos heb. Dus, daarvoor heb ik Stack, maar op mijn vorige PC (512GB SSD, overleden) had ik hiervoor alles lokaal staan met een backup in Stack. Daarmee werden nieuwe toegevoegde foto's in de mappen Pictures en Movies automatisch herkend door Stack én Google Photos Desktop Uploader. Prachtig allemaal, maar dat werkt nu dus niet meer omdat ik de media niet meer lokaal op kan slaan.

Ik heb geprobeerd de Stack te mounten in Finder, en dat werkt, en vervolgens dit volume te aan te wijzen als te-synchroniseren folder in Google Photos Uploader, maar dat werkt helaas niet. Was ook té mooi om waar te zijn ;)

Zijn er alternatieven?

ps: ik heb geen NAS

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Sandrioni schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:16:
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over Stack en synchronisatie naar Google Photos.

Mijn MacBookPro met 256GB SSD is wat karig als ik al 200GB aan afbeeldingen/videos heb. Dus, daarvoor heb ik Stack, maar op mijn vorige PC (512GB SSD, overleden) had ik hiervoor alles lokaal staan met een backup in Stack. Daarmee werden nieuwe toegevoegde foto's in de mappen Pictures en Movies automatisch herkend door Stack én Google Photos Desktop Uploader. Prachtig allemaal, maar dat werkt nu dus niet meer omdat ik de media niet meer lokaal op kan slaan.

Ik heb geprobeerd de Stack te mounten in Finder, en dat werkt, en vervolgens dit volume te aan te wijzen als te-synchroniseren folder in Google Photos Uploader, maar dat werkt helaas niet. Was ook té mooi om waar te zijn ;)

Zijn er alternatieven?

ps: ik heb geen NAS
ssd omwisselen?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
borbit schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:36:

Wellicht nu overbodig. Maar met bijvoorbeeld deze app kan je syncen.
Google Play: Synchronize Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:05
Ik heb STACK als netwerkschijf gekoppeld via WebDav, maar wanneer ik iets verplaats naar deze netwerkschijf neemt het ook ruimte in op mijn lokale schijf. Hoe kan ik dit voorkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door glnk op 20-03-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
@glink
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Het lijk mij als je iets verplaatst naar Stack dit lokaal niet meer aanwezig is en dus geen ruimte meer inneemt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
kraades schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:46:
@glink
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Het lijk mij als je iets verplaatst naar Stack dit lokaal niet meer aanwezig is en dus geen ruimte meer inneemt.
Ze gaan gelijkop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LGJUAnLK7XT9ipXVkaYNOojH/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:48

Rmg

Dat is een windows bug ( die al 100 keer besproken is, ook in dit topic ) dat een webdav drive de grootte raporteert van je windows drive

Uit de stack faq

https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Rmg schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Dat is een windows bug ( die al 100 keer besproken is, ook in dit topic ) dat een webdav drive de grootte raporteert van je windows drive

Uit de stack faq

https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/
Excuus. Maar het neemt ook ruimte in op mijn C schijf als ik bestanden ga opslaan op mijn webdav netwerkschijf. Alsof er nog ergens een cache opslag is op de lokale C schijf.

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 20-03-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ah, hier komen de bestanden terecht:

C:\windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Temp\TfsStore\Tfs_DAV

Ik houd het in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb op mijn laptop STACK als WebDav ingesteld. Door middel van een command in de startup folder heb ik ervoor gezorgd dat elke keer als ik mn laptop opstart hij automatisch verbindt met STACK.
Echter begin ik me steeds vaker te irriteren aan een dingetje:
Als ik een Word bestand open heb staan die opgeslagen is op mijn STACK, en ik doe mijn laptop dicht/slaapstand, dan gaat mijn internet uit. Als ik mijn laptop dan weer open doe krijg ik meteen een melding dat hij niet met STACK kan verbinden. Vervolgens als ik verder werk in mijn Word bestand en weer wil opslaan moet ik hem weer opnieuw ‘opslaan als’ onder een andere naam.

Is dit op te lossen en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@TweakTweet Waarom gebruik je niet gewoon hun Sync client als ik vragen mag? Dan ben je sowieso van dat issue af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Perkouw schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:30:
@TweakTweet Waarom gebruik je niet gewoon hun Sync client als ik vragen mag? Dan ben je sowieso van dat issue af. :)
Idd, webdav van stack suckt, enkel voor te lezen ( afspelen video's, muziek , foto's ) is het goed. Voor sync gebruik je gewoon hun client toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Yarisken schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Idd, webdav van stack suckt, enkel voor te lezen ( afspelen video's, muziek , foto's ) is het goed. Voor sync gebruik je gewoon hun client toch.
Nooit geweten dat dat bestond 8)7 , is even downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Yarisken schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Lijkt best goed te werken... dat ik daar na zolang nog niet achter was gekomen zeg, hele tijd gekloot gehad zonder beter weten... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
Iemand al de foto's optie in de nieuwe IOS app gebruikt? Lijkt een handige functie, maar in mijn stack worden maar een paar willekeurige fotomappen van de paar 100 geüploade mappen getoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
gelukkie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:27:
Iemand al de foto's optie in de nieuwe IOS app gebruikt? Lijkt een handige functie, maar in mijn stack worden maar een paar willekeurige fotomappen van de paar 100 geüploade mappen getoond...
Dat was ook mijn eerste reactie.
Kan nergens vinden dat de app naar (in mijn geval) 1 specifieke map moet kijken voor foto's. Er staan nu 7 mappen onder het tabblad foto's in de app, maar dat zijn grotendeels mappen waar toevallig 1 of meerdere jpg's in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Arfman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:37:
Enkele dagen geleden is een nieuwe versie van Synology Hyper Backup uitgekomen. Gelijk STACK weer getest, helaas blijft het foutgaan op de laatste stap in de wizard met een "insufficient permissions". Ik meld het even, scheelt misschien weer testen door andere mensen :)
Werkt dit inmiddels wel, of nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Is er iemand die sync heeft kunnen instellen met FreeNAS? Ik zou willen overschakelen van Xpenology naar FreeNAS 10 maar ik vind niets over sync naar webdav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik ben bezig Duplicati in te stellen om van mijn VPS backups te draaien naar Stack toe.
Heb wat testen gedaan. Gaat op zich prima. Vraag me alleen of wat handig is qua "Upload volume size".
Standaard staat deze op 50MB.

Wat is het voordeel van deze te vergroten of te verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 17:30

copykat

Good copy isn't bad

Marcel_EA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:35:
.....Vraag me alleen of wat handig is qua "Upload volume size".
Standaard staat deze op 50MB.

Wat is het voordeel van deze te vergroten of te verkleinen?
Grote blokken geeft minder archiveerdata maar zorgt weer bij opnieuw doen door upload fout voor langere reuploads.

Ook met herstellen van een file (340Mb) is een blok van 1Gb extra data downloaden die daarna weer weggegooid wordt..
ik heb hem op 100/200Mb staan.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 17:30

copykat

Good copy isn't bad

Oh en nog iets grotere blokken zorgen voor grotere tempfiles (opbouw van de te uploaden blocks) in de uploadfolder van duplicati.
En als je een SSD als C-drive hebt is het misschien handig om die tempfolder te verplaatsen naar een gewone drive, (d?) continue rewriting kan je SSD sneller verslijten.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
copykat schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Oh en nog iets grotere blokken zorgen voor grotere tempfiles (opbouw van de te uploaden blocks) in de uploadfolder van duplicati.
En als je een SSD als C-drive hebt is het misschien handig om die tempfolder te verplaatsen naar een gewone drive, (d?) continue rewriting kan je SSD sneller verslijten.
Dank! Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Als ik met iemand een map deel, kan diegene dan ook die gedeelde map lokaal (op Windows) synchroniseren met de client? Of is alleen die webinterface beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Even tussen neus en lippen door ....
Ik kwam er zojuist achter dat MXplayer ( android ) icm Solid Explorer prima media af kan spelen vanaf de Stack.
Ik heb de stack gekoppeld in het cloudbeheer, en zoals je ook andere files opzoekt/start een 720P mkv laten opstarten met MXplayer

Voorheen gebruikte ik alleen hiervoor op mijn telefoon Kodi, omdat dat prima functioneerde.
Voor mij is dit een 'zware' app minder op de telefoon, nu dit werkt.
( natuurlijk eea afhankelijk van de wifiverbinding, en de snelheid hiervan, dit was voor mij de hotspot bij de zwemles, een relatief trage verbinding rond de 15Mb/s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:34
FreshMaker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:24:
Even tussen neus en lippen door ....
Ik kwam er zojuist achter dat MXplayer ( android ) icm Solid Explorer prima media af kan spelen vanaf de Stack.
Ik heb de stack gekoppeld in het cloudbeheer, en zoals je ook andere files opzoekt/start een 720P mkv laten opstarten met MXplayer

Voorheen gebruikte ik alleen hiervoor op mijn telefoon Kodi, omdat dat prima functioneerde.
Voor mij is dit een 'zware' app minder op de telefoon, nu dit werkt.
( natuurlijk eea afhankelijk van de wifiverbinding, en de snelheid hiervan, dit was voor mij de hotspot bij de zwemles, een relatief trage verbinding rond de 15Mb/s )
Dit werkt ook prima met VLC op Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
dehardstyler schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:08:
[...]

Dit werkt ook prima met VLC op Android :)
Wow wist ik niet. Ik gebruik nu stack enkel op kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Yarisken schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:10:
[...]

Wow wist ik niet. Ik gebruik nu stack enkel op kodi.
Het kan je op je computer ook werken met VLC, alleen heb je dan wel Netdrive nodig. Erg handig programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
JaronStrypsteen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:01:
Is er iemand die sync heeft kunnen instellen met FreeNAS? Ik zou willen overschakelen van Xpenology naar FreeNAS 10 maar ik vind niets over sync naar webdav.
Hier moet ik ook weer even in duiken. Had met Freenas 9.10 dit geregeld via een jail en duplicity. Nu geupgrade naar FreeNAS 10 moet ik weer even gaan uitvogelen hoe ik het kan syncen. Moet vast wel kunnen desnoods met behulp van een VM of een Docker.

[ Voor 6% gewijzigd door wmn79 op 06-04-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
wmn79 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:31:
[...]

Hier moet ik ook weer even in duiken. Had met Freenas 9.10 dit geregeld via een jail en duplicity. Nu geupgrade naar FreeNAS 10 moet ik weer even gaan uitvogelen hoe ik het kan syncen. Moet vast wel kunnen desnoods met behulp van een VM of een Docker.
Mijn NAS kon geen VM's draaien op FreeNAS dus heb ik windows geinstalleerd. Dus ik heb niet verder gezocht naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:08:
[...]Dit werkt ook prima met VLC op Android :)
Dat werkte op dat moment niet zo heel fijn, ik vermoed dat de buffering in MXplayer ( pro ) zich net wat netter gedroeg.

@dehardstyler - Netdrive is een betaalde versie ( 50€ voor een jaar updates )
Ik wil best voor mijn software betalen, maar deze prijs vind ik eerder een lifetime, dan een jaar.
( ze geven zelf aan 2 miljoen gebruikers te hebben, á 50€/j is dat een mooi centje )

Na de trial een filmpje kijken met 100KB/s is niet fijn ;)

@dehardstyler
Tja, ik nu ook :|

FF testen .... iets langer dan die 30D :+

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 06-04-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
FreshMaker schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:21:
[...]

Dat werkte op dat moment niet zo heel fijn, ik vermoed dat de buffering in MXplayer ( pro ) zich net wat netter gedroeg.

@dehardstyler - Netdrive is een betaalde versie ( 50€ voor een jaar updates )
Ik wil best voor mijn software betalen, maar deze prijs vind ik eerder een lifetime, dan een jaar.
( ze geven zelf aan 2 miljoen gebruikers te hebben, á 50€/j is dat een mooi centje )

Na de trial een filmpje kijken met 100KB/s is niet fijn ;)
Daar had ik niet over nagedacht. Het is dat ik het voor niks online tegen kwam! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Vegetto op 11-04-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
@vegetto1983 je las de notificatie boven de quickreply en dacht: Dat linkje aanklikken is te makkelijk, ik ga gewoon tegen de regels in het topic vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik gebruik Stack via WebDAV (davfs2) om mijn CentOS VPS'en te backuppen. Nu loopt echter dagelijks de /var/cache/davfs2 map zo rap vol dat het mijn hele schijf vult. Ik backup bijvoorbeeld de 46GB die aanwezig is op een 160GB schijf dagelijks, maar vóór de backup klaar is zijn de lege 114GB gevuld met cache en houdt de hele VPS ermee op vanwege ruimtegebrek.

Heel vreemd dat er zoveel cache nodig is, of zie ik iets over het hoofd? Misschien heeft iemand soortgelijke ervaringen. Ik backup via DirectAdmin en laat de backups direct naar de mount schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Dat was ook mijn eerste reactie.
Kan nergens vinden dat de app naar (in mijn geval) 1 specifieke map moet kijken voor foto's. Er staan nu 7 mappen onder het tabblad foto's in de app, maar dat zijn grotendeels mappen waar toevallig 1 of meerdere jpg's in staan
In de laatste versie van de App is dit nu opgelost. Op de iPhone is is de ruimte die wordt gebruikt om de mapnaam weer te geven te klein. Ik heb dit gemeld bij TransIP met als mogelijke verbetersuggestie om de volle breedte van het scherm te gebruiken om de mapnaam weer te geven. (nu staan er twee mapjes naast elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Sinds een paar dagen krijg ik mijn backup via Duplicati niet meer naar Stack.
Ik heb Duplicati - 2.0.1.55_canary_2017-04-06 draaien op mijn Ubuntu VPS.
Een tijdje heeft het goed gedraaid, webdav backup naar Stack, maar nu krijg ik continue foutmeldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Failed: GetRequestStream timed out
Details: System.Net.WebException: GetRequestStream timed out ---> System.Net.WebException: Aborted.
 at System.Net.HttpWebRequest.EndGetRequestStream (IAsyncResult asyncResult) <0x40fe90b0 + 0x00137> in <filename unknown>:0 
 at Duplicati.Library.Utility.AsyncHttpRequest+AsyncWrapper.OnAsync (IAsyncResult r) <0x40fe8570 + 0x00075> in <filename unknown>:0 
 --- End of inner exception stack trace ---
 at Duplicati.Library.Main.BackendManager.List () <0x40fa2cf0 + 0x0016f> in <filename unknown>:0 
 at Duplicati.Library.Main.Operation.FilelistProcessor.RemoteListAnalysis (Duplicati.Library.Main.BackendManager backend, Duplicati.Library.Main.Options options, Duplicati.Library.Main.Database.LocalDatabase database, IBackendWriter log, System.String protectedfile) <0x40f9ff00 + 0x001cf> in <filename unknown>:0 
 at Duplicati.Library.Main.Operation.FilelistProcessor.VerifyRemoteList (Duplicati.Library.Main.BackendManager backend, Duplicati.Library.Main.Options options, Duplicati.Library.Main.Database.LocalDatabase database, IBackendWriter log, System.String protectedfile) <0x40f9aba0 + 0x000c7> in <filename unknown>:0 
 at Duplicati.Library.Main.Operation.BackupHandler.PreBackupVerify (Duplicati.Library.Main.BackendManager backend, System.String protectedfile) <0x40f9a670 + 0x001af> in <filename unknown>:0

Ik heb de part size al verkleind van 50MB naar 25MB maar dat heeft niks opgeleverd.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Werkt dit inmiddels wel, of nog steeds niet?
@ThinkPad : heb het even geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Insufficient privileges, ik denk ook niet dat het ooit nog gaat werken. Kan je Amazon Drive van harte aanbevelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafelpoowt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11-2020
Stack + webdav werkt wel prettig maar het is wel vervelend dat je de ownership van bestanden niet kan veranderen. De publieke shares kan je niet mappen als read-only network shares :(
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Als je veel data wil delen (met rw access) doe je dit best niet op je main user account, anders kan iedereen limieten en paswoorden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 11:05

cdr

Ik doe met mijn Synology (DSM 6.1) via CloudSync een eenrichtingssync van een backupbestand naar Stack. Op zich werkt dat: het bestand wordt geüpload. Maar CloudSync blijft nadien op status 'Bijwerken' en in Stack wordt de gebruikte schijfruimte dubbel geteld: het bestand is 30 GB groot maar Stack telt het voor 60.
Iemand iets gelijkaardig voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, ik. Bij mij bleef hij ook maar bestanden uploaden ook al stonden ze er al lang.

Stack is een leuk idee maar in combinatie met een Synology compleet onbetrouwbaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik gebruik Duplicati (in Docker) icm Stack en mijn Synology.
Tot nu toe loopt dat prima.
Encrypted backups over webdav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi dat dat wel werkt :)

Ik had zelf geen zin om met Docker/Duplicati te klooien, zeker niet als Hyper Backup imho veel mooier werkt. Hell, Hyper Backup heeft meer en mooiere mogelijkheden dan het enterprise backuppakket op m'n werk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Mee eens! Hyper Backup ziet er mooi uit en heeft ook zeker mijn voorkeur!
Helaas kreeg ik het (en veel met mij) niet werkend met Stack dus ben ik naar alternatieven gaan zoeken.

Duplicati kan ook native geïnstalleerd worden op een Syno. Ze hebben zelf een package hiervoor.
Heb er verder geen ervaring mee aangezien ik het liefste alles in Docker draai.

SPK voor Syno kan je o.a. hier vinden:
https://github.com/duplicati/duplicati/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
cdr schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:20:
Ik doe met mijn Synology (DSM 6.1) via CloudSync een eenrichtingssync van een backupbestand naar Stack. Op zich werkt dat: het bestand wordt geüpload. Maar CloudSync blijft nadien op status 'Bijwerken' en in Stack wordt de gebruikte schijfruimte dubbel geteld: het bestand is 30 GB groot maar Stack telt het voor 60.
Iemand iets gelijkaardig voorgehad?
Al meerdere keren de revue gepasseerd helaas. Ze weten er van bij TransIP en helaas ook geen oplossing. Als je oplet met het uploaden zie je ook dat hij de file 2x upload en daarna 1x download. En Stack telt de file dan gewoon doodleuk als zijnde 2x aanwezig hence de dubbele telling die jij ziet.
Arfman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:14:
Ja, ik. Bij mij bleef hij ook maar bestanden uploaden ook al stonden ze er al lang.

Stack is een leuk idee maar in combinatie met een Synology compleet onbetrouwbaar.
Als het goed is gaat elk bestand 2x richting Stack en 1x retour naar jou. Daarna zou het klaar moeten zijn. Al zit je dan wel met de dubbele telling van opslagruimte per grote file.

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 19-04-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Ik zat een beetje naar de instellingen te kijken. En toen zag een optie een nieuwe gebruiker aan te maken. Gedaan. Als ik dan inlog als nieuwe gebruiker heb ik weer een hele tb beschikbaar lijkt het. (1.40 MB van 1 TB gebruikt (de handleiding is 1.4 MB)) Terwijl ik onder mijn normale account al een flink stuk van de ruimte vol heb. Krijg je dan per gebruiker een extra TB?

[ Voor 33% gewijzigd door borbit op 19-04-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:19
borbit schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:15:
Ik zat een beetje naar de instellingen te kijken. En toen zag een optie een nieuwe gebruiker aan te maken. Gedaan. Als ik dan inlog als nieuwe gebruiker heb ik weer een hele tb beschikbaar lijkt het. (1.40 MB van 1 TB gebruikt (de handleiding is 1.4 MB)) Terwijl ik onder mijn normale account al een flink stuk van de ruimte vol heb. Krijg je dan per gebruiker een extra TB?
Nope. Gewoon gezamenlijk 1tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Waah schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:40:
[...]

Nope. Gewoon gezamenlijk 1tb.
Jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Marcel_EA schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:37:
Mee eens! Hyper Backup ziet er mooi uit en heeft ook zeker mijn voorkeur!
Helaas kreeg ik het (en veel met mij) niet werkend met Stack dus ben ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik ook, en voor 6 tientjes per jaar (Amazon Drive) ga ik niet moeilijk doen, die data is me het veelvoudige waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik gebruik Stack nog altijd via Webdav. Gewoon 1-way sync (naar de cloud). Dat blijft toch voor mij de fijnste backup.

Misschien dat ik nog naar Hubic wil (10tb voor 60 per jaar) maar tot nu toe voldoet Stack nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:02

aex351

I am the one

Zojuist aangemeld voor Amazon Drive. Kwam automatisch op de US site terecht. $59,99 = €55,96,- per jaar. Oftewel €4,66 per maand. Vind het op zich wel een mooie deal voor onbeperkte opslag. Ik zag dat wanneer ik mij zou aanmelden via de Duitse website het ineens €70 kost. En misschien nog wel het overwegen waard (dit zie ik nu achteraf). Via de Canadese site kost het €41 euro per jaar (€3,41,- per maand).

Dus wellicht nog wel het overwegen waard om dus alsnog via de Canadese site aan te melden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt, ik blijf problemen houden met uploaden.

Zie dit filmpje, probeer een file van 2.05GB te uploaden....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PdQSqyq3m9I]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:56:
Echt, ik blijf problemen houden met uploaden.

Zie dit filmpje, probeer een file van 2.05GB te uploaden....

[video]
Dat is een image bestand. Is dat niet gewoon een sparse file? Die kun je idd niet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:29:
[...]

Dat is een image bestand. Is dat niet gewoon een sparse file? Die kun je idd niet uploaden.
Ik heb al 56.9GB aan dat soort bestanden staan (zie het mapje 'Microsoft'). Varierend vna 200MB voor language packs tot 5GB voor Server 2016.

Geen idee wat het verschil is met dit bestand dan, maar het is een officiele MS image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik merk dat als ik via winscp bestande groter dan 2gb upload ik steeds errors krijg, terwijl ik via de webinterface wel gewoon kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Heb zojuist op een nieuwe windows installatie stack weer geinstalleerd. Tot mijn verbazing lukt het mij niet meer om nieuwe folders toe te voegen aan de te syncen bestanden :S

Mijn oude configuratie wil ik voorlopig niet meer overnemen aangezien ik die niet meer op de lokale SSD heb staan maar op externe schijven. Echter lukt het mij voor geen mogelijkheid. "Add folder sync combination" is uitgegrijst en als ik er een onmouseover op doe dan staat er "adding folders is disabled because you are already syncing your files. If you want to sync multiple folders please remove the currently configured root folder".

Nou heb ik vandaag niet veel geslapen maar ....zo moeilijk kan het toch niet zijn? Wat zie ik over het hoofd? Wil gewoon de oude folders lekker laten staan op de server, en een nieuwe syncpair maken...

-edit : Ok, blijkbaar dus gewoon niet nadenken, op 'remove' klikken (dan haalt ie de base folder weg die ie zelf aanmaakt aan het begin waar dus niks in staat). Krijg je waarschuwing/notitie "er worden GEEN files gedelete" en kun je wél zoals ik gewend was folders toevoegen. Opgelost :)

[ Voor 14% gewijzigd door majic op 24-04-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:00
Ik heb sinds een tijdje Pi-Hole op een Raspberry Pi draaien en dat werkt super fijn.
Nou valt met op in de logs dat Stack echt belachelijk veel dns queries heeft.
Ruim 10x zoveel als mijn andere top domains.

Waar komt dit door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Impstoker schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds een tijdje Pi-Hole op een Raspberry Pi draaien en dat werkt super fijn.

Waar komt dit door?
Requests worden gedaan vanaf wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Impstoker schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:44:

Waar komt dit door?
Elke paar seconden gaat de client een query uitvoeren of er veranderingen zijn, dat zal elke keer zo'n request zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdr

cdr

Perkouw schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:48:
[...]

Al meerdere keren de revue gepasseerd helaas. Ze weten er van bij TransIP en helaas ook geen oplossing. Als je oplet met het uploaden zie je ook dat hij de file 2x upload en daarna 1x download. En Stack telt de file dan gewoon doodleuk als zijnde 2x aanwezig hence de dubbele telling die jij ziet.

[...]

Als het goed is gaat elk bestand 2x richting Stack en 1x retour naar jou. Daarna zou het klaar moeten zijn. Al zit je dan wel met de dubbele telling van opslagruimte per grote file.
Bij mij blijft hij permanent bezig met in de CloudSync-geschiedenis de status uploaden. Ondertussen al veel meer data verbruikt dan 2x upload en 1x download. Het bestand staat al een eeuwigheid op Stack maar CloudSync wil van geen ophouden weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
cdr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:16:
[...]

Bij mij blijft hij permanent bezig met in de CloudSync-geschiedenis de status uploaden. Ondertussen al veel meer data verbruikt dan 2x upload en 1x download. Het bestand staat al een eeuwigheid op Stack maar CloudSync wil van geen ophouden weten.
Hm, dat heb ik nog niet eerder gezien. Upload hij alleen of blijft het heen en weer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdr

cdr

Perkouw schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:44:
[...]

Hm, dat heb ik nog niet eerder gezien. Upload hij alleen of blijft het heen en weer gaan?
Hoe kan ik dat zien? Is er in Cloud Sync ergens een gedetailleerde log? Bij Geschiedenis staat gewoon 1 lijn met als gebeurtenis Uploaden (het is ook een 1 way-sync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
cdr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:45:
[...]

Hoe kan ik dat zien? Is er in Cloud Sync ergens een gedetailleerde log? Bij Geschiedenis staat gewoon 1 lijn met als gebeurtenis Uploaden (het is ook een 1 way-sync).
Ah dat verklaart het probleem. 2-way sync = 2x uploaden en 1x downloaden en hij is klaar. Gezien hij bij jou nooit die download actie kan doen zal hij blijven uploaden gok ik. :+

Enorm irritante bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik heb iets soortgelijks. ik heb een film van 10GB die constant opnieuw upload. Die staat al lang op Stack, en er komen geen kopieën bij. Maar het trekt wel de upload lekker dicht.

Sowieso dit weekend een foutje gemaakt (shift delete van een maand foto's, bleek ik toch GEEN export te hebben gemaakt naar een andere map). Geprobeerd terug te halen van Stack maar daar zaten ze al in de prullenbak en daar kan je HEEL slecht zoeken. Dus dit weekend mijn backup-strategie toch maar eens herzien. Maar in Synology is het niet heel duidelijk geworden met Cloud Backup, Cloud Sync, Hyper Backup etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Waah Maar doe jij ook aan 1-way sync of...? Anders even testen of het wel gaat als je hem via het web upload dan wel op een andere manier. Vervelende bijkomstigheid is wel dat de map waarin de file staat...nu ook de 'onzichtbare' extra versie(s*) bevat en dus aan ruimte meetelt. De enige oplossing hiervoor is de map geheel verwijderen. :(

*Ik heb alleen ervaring dat een file er twee keer in kan staan. 1x origineel en 1x 'onzichtbaar'. Of meerdere 'onzichtbare' versies mogelijk zijn weet ik dus niet geheel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdr

cdr

[...]

Ah dat verklaart het probleem. 2-way sync = 2x uploaden en 1x downloaden en hij is klaar. Gezien hij bij jou nooit die download actie kan doen zal hij blijven uploaden gok ik. :+

Enorm irritante bug.
Inderdaad irritiant: het gaat over een databack-up van een pc die ik eerst op de Synology maak en waar ik nog een cloud-kopie van wil. Ben niet geneigd om die eerst te uploaden en dan door een ongewilde download de originele back-up file te overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Laatst online: 09-03 16:06
Ik blijf na maanden allerlei tools geprobeerd te hebben, nog altijd tegen het probleem lopen dat Stack na enkele uren of enkele dagen de timestamp van ALLE geuploade bestanden wist/aanpast/verkeerd meldt. Met als gevolg dat een 1 way sync telkens 400GB aan data opnieuw wil uploaden.

Momenteel met GoodSync, maar heb al met x-aantal andere tools getest. Probleem is steeds hetzelfde.

Ligt dit nu aan mij of hebben meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@680x0 Hm, dat het na verloop van tijd ineens gewijzigd wordt klinkt mij niet bekend in de oren. Heb je nu een 1-way of 2-way sync draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Laatst online: 09-03 16:06
Perkouw schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:01:
@680x0 Hm, dat het na verloop van tijd ineens gewijzigd wordt klinkt mij niet bekend in de oren. Heb je nu een 1-way of 2-way sync draaien?
1-way. Als ik Google kom ik het probleem veel tegen. Helpdesk zegt dat ze het probleem kennen maar momenteel geen oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hm. Owncloud dingetje of Stack? Neemt niet weg dat het bijzonder irritant kan zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoi,

Sinds kort eigenlijk pas gebruik van de gratis stack die ik nog had maar nooit eerder gebruikt heb :P
Vraagje over een eventuele makkelijke manier om snel fotos te uploaden in stack en deze daarna makkelijk te kunnen gebruiken/embedden op fora.

Wat is het de makkelijkste/beste manier voor?

Is het nog steeds:

- Afbeelding uploaden
- bestand delen
- url kopieren
- in nieuwe tab de url openen
- daarna rechtermuisknop afbeeldings url kopieren
- in fora url plakken tussen IMG tags

Of kan dit makkelijker en denk ik te moeilijk :P? Is redelijk gedoe als je meerdere foto's wil plaatsen in een topic :) Of kan je op 1 of andere manier sneller de url achterhalen of copy/paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:35:
Hoi,

Sinds kort eigenlijk pas gebruik van de gratis stack die ik nog had maar nooit eerder gebruikt heb :P
Vraagje over een eventuele makkelijke manier om snel fotos te uploaden in stack en deze daarna makkelijk te kunnen gebruiken/embedden op fora.

Wat is het de makkelijkste/beste manier voor?

Is het nog steeds:

- Afbeelding uploaden
- bestand delen
- url kopieren
- in nieuwe tab de url openen
- daarna rechtermuisknop afbeeldings url kopieren
- in fora url plakken tussen IMG tags

Of kan dit makkelijker en denk ik te moeilijk :P? Is redelijk gedoe als je meerdere foto's wil plaatsen in een topic :) Of kan je op 1 of andere manier sneller de url achterhalen of copy/paste
Ik gebruik postimage of imgur ....
Minder omslachtig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Had hier een one-way upload sync lopen op mijn Synology Nas. Maar omdat 1 file maar bleef heruploaden was ik er wel klaar mee, en wilde ik de stack loskoppelen in Cloud Sync en later opnieuw toevoegen.

Gevolg: Alle files op Stack weg, en alle files van mijn NAS weg. Nu waren dit RAW files en dus niet de belangrijkste files maar toch balen. Op de stack heb ik nog 460GB gebruikt, ipv de 36gb die ik nog daadwerkelijk erop heb staan. Maar een ticket ingeschoten en hopen dat de bestanden er toch nog stiekem opstaan (omdat die nog wel 430GB aangeeft)... Anders kan ik dit weekend de NAS gaan scannen met een file recovery en 6TB aan foto's/video's gaan doorzoeken.

In de prullenbak staat ook niks al gekeken, en de User waar ik naar uploadde is ook weg. Misschien heb ik zelf ergens een vinkje fout gezet ofzo, maar dit is wel erg rigoreus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Waah Oei. Als de gebruiker zelfs weg is ben ik bang dat je zelf iets te enthousiast bezig bent geweest. Volgens mij zouden de files op je NAS ook aanwezig moeten blijven zodra je een sync ontkoppeld.....dus ben bang dat je binnen de Stack interface iets verandert hebt wat dit teweeg heeft gebracht.

Hoop dat je alles kan recoveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Perkouw schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:53:
@Waah Oei. Als de gebruiker zelfs weg is ben ik bang dat je zelf iets te enthousiast bezig bent geweest. Volgens mij zouden de files op je NAS ook aanwezig moeten blijven zodra je een sync ontkoppeld.....dus ben bang dat je binnen de Stack interface iets verandert hebt wat dit teweeg heeft gebracht.

Hoop dat je alles kan recoveren!
Heb al een ticket ingeschoten bij TransIP. Ga wel zien of ze uberhaupt nog iets kunnen betekenen. Ik heb in de Stack niets veranderd namelijk. Enkel ontkoppeld op de NAS. Maar dat kan best fout zijn gegaan. Een deel van de files is er nog, en de mappenstructuur ook. De meeste mappen zijn alleen leeg.

Als ze niks kunnen betekenen is het jammer. Kijk wel of ik het kan recoveren (scan duurt slechts 15 uur, want 6TB drive). Zuurste is dat er 3 fotoboeken op stonden die nog geprint moesten. Plus 2 homevideo's die in draft waren. Maarja doe nu een hyper backup + cloud sync naar Amazon Drive just to be safe. Minder mogelijkheden met users ed maar ook meer foolproof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Waah Oh als je aan de TransIP kant niets hebt gewijzigd is dat dan wel weer gek. Voor de gein is geprobeerd in te loggen met die user credentials op je Stack? Wellicht dat het gewoon nog werkt maar dat de backend even van slag is en daardoor die user niet meer laat zien? Toch wel heel bijzonder, benieuwd wat ze te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Perkouw houd je op de hoogte. Alsnog inloggen had ik al geprobeerd ja. Helaas.

Dit is wel vreemd ook. Daardoor houd ik nog een beetje hoop:

1

2
36 GB gebruikt mijn enige map, maar toch een dikke 400GB volgens mij quota. En dat is al een paar dagen zo.

Recoveren onthoud je mapstructuur niet, dus dan moet ik alles opnieuw indelen... lekker nachtmerrieklusje. Maar goed volgende keer eerst maar testen ;-) wat ik voor Amazon Drive meteen maar even heb gedaan. :+

Verder trouwens wel tevreden geweest altijd met Stack. Het werkt goed op een enkele bug na soms. Eerst maar kijken of dit niet gewoon user-error was van mijn kant :+

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 03-05-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 08:15
Waah schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:07:
@Perkouw houd je op de hoogte. Alsnog inloggen had ik al geprobeerd ja. Helaas.

Dit is wel vreemd ook. Daardoor houd ik nog een beetje hoop:

[afbeelding]

[afbeelding]
36 GB gebruikt mijn enige map, maar toch een dikke 400GB volgens mij quota. En dat is al een paar dagen zo.

Recoveren onthoud je mapstructuur niet, dus dan moet ik alles opnieuw indelen... lekker nachtmerrieklusje. Maar goed volgende keer eerst maar testen ;-) wat ik voor Amazon Drive meteen maar even heb gedaan. :+

Verder trouwens wel tevreden geweest altijd met Stack. Het werkt goed op een enkele bug na soms. Eerst maar kijken of dit niet gewoon user-error was van mijn kant :+
Wat staat er op https://<jouwstackadres>.stackstorage.com/users?
Want het kan goed zijn dat je data er nog gewoon is, maar onder een andere user :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ShadowLord schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Wat staat er op https://<jouwstackadres>.stackstorage.com/users?
Want het kan goed zijn dat je data er nog gewoon is, maar onder een andere user :)
Al gecheckt maar bedankt voor het meedenken.
TransIP is er nu druk mee bezig en is aan het kijken of ze de data terug kunnen zetten voor me _/-\o_ in ieder geval een A for effort *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb een vraagje. ik heb een stack van 1000gb. Al een tijdje niet meer gebruikt, met name om twee redenen:

1. uploaden duurt echt eeeeeeuwen
2. ik had mijn photo library op mijn mac in de stack gezet, denkende dat deze ALLE files zou uploaden.
blijkt echter dan allerlei files (met name hidden files) gewoon in een exclude gezet zijn door transip. ik heb dus geen volledige kopie/back-up van mijn photo library. ik kan er gewoon niet op vertrouwen. ik kan die exclude zelf niet beïnvloeden.

mijn vraag is eigenlijk: herkennen jullie deze problemen? en zo ja, ervaren jullie ondertussen verbetering?

Voor mijn gevoel is de dienst ietwat onbetrouwbaar door punt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:53:
Ik heb een vraagje. ik heb een stack van 1000gb. Al een tijdje niet meer gebruikt, met name om twee redenen:

1. uploaden duurt echt eeeeeeuwen
2. ik had mijn photo library op mijn mac in de stack gezet, denkende dat deze ALLE files zou uploaden.
blijkt echter dan allerlei files (met name hidden files) gewoon in een exclude gezet zijn door transip. ik heb dus geen volledige kopie/back-up van mijn photo library. ik kan er gewoon niet op vertrouwen. ik kan die exclude zelf niet beïnvloeden.

mijn vraag is eigenlijk: herkennen jullie deze problemen? en zo ja, ervaren jullie ondertussen verbetering?

Voor mijn gevoel is de dienst ietwat onbetrouwbaar door punt 2.
In de map x:\Program Files (x86)\Nextcloud\ staat "sync-exclude.lst"
Deze kan je aanpassen als de sync-app NIET draait.
Hierna kan je alles syncen wat je wel en niet wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:12:
[...]

In de map x:\Program Files (x86)\Nextcloud\ staat "sync-exclude.lst"
Deze kan je aanpassen als de sync-app NIET draait.
Hierna kan je alles syncen wat je wel en niet wenst.
Oh! Dat klinkt goed. Apart dat dat vanuit de gui niet kan, maar goed.

Nu heb ik een mac, dus moet ik daarvoor maar eens op zoek; zo'n exclude file zal hier ook wel zijn dan. Dank voor de tip!

Is de upload snelheid bij jou wel goed? Ik heb 15 Mb/s upload maar kwam nooit verder dan +/- 2 Mb/s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Upload pakt de volledige snelheid, 3 tot 4 MB/s op de windowsmachine

@Zonnetje83
Ik heb vanaf de eerste dag geen issues gehad met de upload.

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 04-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:37:
Upload pakt de volledige snelheid, 3 tot 4 MB/s op de windowsmachine
Ok, denk dat ik STACK dan maar weer eens moet proberen! Een tijdje terug had ik het idee dat de uploads nu nog niet klaar zouden zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Op mijn Ubuntu server had ik ook enorme trage upload (24gb duurde 5 dagen van de 600GB). Ik heb een glasvezel lijn van 100/100 dus moet veel sneller kunnen. Tot dat ik deze link tegen kwam:

https://blog.caroga.net/h...ck-using-the-commandline/

Nu gaat het het veel sneller en doet die 300GB al binnen een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
gabbel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:33:
Op mijn Ubuntu server had ik ook enorme trage upload (24gb duurde 5 dagen van de 600GB). Ik heb een glasvezel lijn van 100/100 dus moet veel sneller kunnen. Tot dat ik deze link tegen kwam:

https://blog.caroga.net/h...ck-using-the-commandline/

Nu gaat het het veel sneller en doet die 300GB al binnen een dag.
Thanks voor de tip! Ga het zo gelijk even testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hm. Bij mij gaat Stack vanaf dag één al erg goed om met een gbit verbinding. Zelfde geld eigenlijk voor de Windows cliënt al heb ik die maar even gebruikt. Staat me alleen bij dat het uploaden via de browser niet altijd even vlot was.

Resumé: Zonder gekke praktijken moet je gewoon vlotjes kunnen uploaden. Zou het anders toch ergens in je eigen machine/infrastructuur zoeken eigenlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Perkouw schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:48:
Hm. Bij mij gaat Stack vanaf dag één al erg goed om met een gbit verbinding. Zelfde geld eigenlijk voor de Windows cliënt al heb ik die maar even gebruikt. Staat me alleen bij dat het uploaden via de browser niet altijd even vlot was.

Resumé: Zonder gekke praktijken moet je gewoon vlotjes kunnen uploaden. Zou het anders toch ergens in je eigen machine/infrastructuur zoeken eigenlijk.....
Het is gewoon niet altijd het zelfde.... De ene dag upload ik 12MB/s en de andere dag weer 2MB/s. Dit is beide met een 500/500 glasvezellijn. Ik weet niet welke snelheid jij dan haalt, maar ik neem maar even aan dat jij je lijn niet dichttrekt? Anders weet ik gelijk waarom het bij mij traag is! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
dehardstyler schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Het is gewoon niet altijd het zelfde.... De ene dag upload ik 12MB/s en de andere dag weer 2MB/s. Dit is beide met een 500/500 glasvezellijn. Ik weet niet welke snelheid jij dan haalt, maar ik neem maar even aan dat jij je lijn niet dichttrekt? Anders weet ik gelijk waarom het bij mij traag is! :P :+
Zou het na moeten kijken of ik de gbit dicht kan trekken. Maar 12 MB/s is wel aan de erg lage kant op zo'n lijn.......hoe upload je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Perkouw schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:56:
[...]

Zou het na moeten kijken of ik de gbit dicht kan trekken. Maar 12 MB/s is wel aan de erg lage kant op zo'n lijn.......hoe upload je?
Of via het web, maar heb al gelezen dat dat traag is. En anders met Duplicati. Hoe doe jij dit dan, misschien doe ik zelf wel iets verkeerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
dehardstyler schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:59:
[...]

Of via het web, maar heb al gelezen dat dat traag is. En anders met Duplicati. Hoe doe jij dit dan, misschien doe ik zelf wel iets verkeerd dan?
Zowel met een Synology als de desktop applicatie haal ik veel hoger. Al zou ik echt even een test moeten draaien om te zien of ik de gbit dicht trek, meen wel dat ik dit getest had maar goed als het eenmaal draait kijk je er niet meer naar om........
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic