[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33
GiannoezNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:52:
Gisteren 1,7GB overgezet op mijn Stack (meerdere kleine bestanden).
Duurde letterlijk een halfuur.. Vind dat toch wel erg lang voor maar 1,7GB.
Heb 150/15 van Ziggo, kan het hieraan liggen?
Dat is dan wel weer verklaarbaar.
15 mbit upload is opzich niet heel erg snel.
Dat is ongeveer 1,5 mb/s
1,7 gb is 1700 mb.

Ik kom dan (ongeveer) op 18,8 minuten maar dat zou zijn als het stabiel 1,5 mb/s is.
Dit kan in de praktijk vaak wel iets lager liggen.
Reken daarbij de schommelingen en eventueel dingen die je zelf nog aan het doen bent en je komt gauw op een half uur.

[ Voor 21% gewijzigd door knorde op 13-04-2016 12:00 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
knorde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:55:
[...]

Dat is dan wel weer verklaarbaar.
15 Mbit/s upload is opzich niet heel erg snel.
Dat is ongeveer 1,5 MB/s
1,7 GB is 1700 MB.

Ik kom dan (ongeveer) op 18,8 minuten maar dat zou zijn als het stabiel 1,5 MB/s is.
Dit kan in de praktijk vaak wel iets lager liggen.
Reken daarbij de schommelingen en eventueel dingen die je zelf nog aan het doen bent en je komt gauw op een half uur.
Als je gaat rekenen met bits en bytes is het wel handig om daar dan ook de goede eenheden bij te geven, dus B voor bytes, M voor mega, G voor giga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
knorde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:49:
Ik heb dit getest via het webdev protocool.
Ik heb dus een netwerkschijf gemaakt in windows (windows 7 64 bit).
Als ik dan een .zip bestand van 500 mb probeer te uploaden gaat dat met iets van 2 mb/s

Als ik dezelfde test uitvoer via ftp naar mijn webhost gaat dit heel veel sneller (zo rond de 40 mb/s)
Nu is een beetje minder geen probleem, ik zou al blij zijn met 15 mb/s ofzo maar dit is wel heel traag :)

Wat ik ook regelmatig merk is dat als ik de pc opstart en in windows kom hij zegt dat de netwerkverbinding niet kan worden hersteld. Net alsof het te traag verbinding maakt.
Probeer het eens via de webbrowser en misschien toch ook de applicatie zelf. Via de webbrowser haal ik eigenlijk altijd wel de snelheid die ik moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds vandaag heb ik mijn Stack account!

Direct even de app op mijn (Android) telefoon gezet. Deze crashed wel een aantal keer helaas...

Maar de vraag: ik wil alle foto's van mijn camera uploaden naar stack. Nu heb ik al ingesteld dat alle nieuwe foto's die ik maak automatisch worden geupload. Nu wil ik de foto's die ik al heb even handmatig uploaden, maar ik mis de 'alles selecteren' functie bij het uploaden. Honderden foto's aanvinken is geen optie, maar ik zie geen andere mogelijkheid? Ook de handleiding doet hier geen melding over.
Is hier iemand die een trucje weet?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
Ik wil Stack gaan gebruiken als extra online backup/ kopie van mijn foto's en muziek (zodra ik mijn invite heb:)). Nu staat alles op externe hdd's die ik via Syncbackfree met verify mirror bijwerk. Ik vind de handmatige check voor de mirror fijn, zo weet ik welke bestanden overschreven worden/ nieuw zijn.

Het mooiste zou zijn dat ik dezelfde workflow voor Stack kan inzetten. Kan dat? Ik lees namelijk over de webinterface (lijkt mij niet handig met de vele grote mappen), de software (die via lokale map werkt, zoals Dropbox) en Webdav. En dan vooral de eerste keer, het gaat om veel GB's aan data (zeg 800). Ik zou dit graag in etappes kunnen doen (bijvoorbeeld eerst kiezen voor de foto mappen en daarna de muziek).

Ik hou het natuurlijk graag simpel. Voor mijn overzicht is het fijn om de mirror op Stack hetzelfde te hebben als op de externe hdd's. Tot slot zou het helemaal mooi zijn als het zo in te stellen is dat bijvoorbeeld een cryptolocker niet bij de bestanden op Stack kan, want in de gratis variant doen ze volgens mij niet aan versioning.

[ Voor 10% gewijzigd door gelukkie op 13-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-10 21:35
gelukkie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:12:
Ik wil Stack gaan gebruiken als extra online backup/ kopie van mijn foto's en muziek (zodra ik mijn invite heb:)). Nu staat alles op externe hdd's die ik via Syncbackfree met verify mirror bijwerk. Ik vind de handmatige check voor de mirror fijn, zo weet ik welke bestanden overschreven worden/ nieuw zijn.
Ja, je kunt Stack met webdav in Windows gewoon als driveletter toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
gelukkie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:12:

Het mooiste zou zijn dat ik dezelfde workflow voor Stack kan inzetten. Kan dat? Ik lees namelijk over de webinterface (lijkt mij niet handig met de vele grote mappen), de software (die via lokale map werkt, zoals Dropbox) en Webdav. En dan vooral de eerste keer, het gaat om veel GB's aan data (zeg 800). Ik zou dit graag in etappes kunnen doen (bijvoorbeeld eerst kiezen voor de foto mappen en daarna de muziek).

Ik hou het natuurlijk graag simpel. Voor mijn overzicht is het fijn om de mirror op Stack hetzelfde te hebben als op de externe hdd's. Tot slot zou het helemaal mooi zijn als het zo in te stellen is dat bijvoorbeeld een cryptolocker niet bij de bestanden op Stack kan, want in de gratis variant doen ze volgens mij niet aan versioning.
Grote mappen en grote bestanden is een flink verschil. Foto's en muziek dat trap je er zo doorheen. Ja, ook als het 800GB betreft. Goed your mileage may vary (iets met je internetlijn en bla bla bla...:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Multiplex
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 14:58
knorde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:49:
Ik heb dit getest via het webdev protocool.
Ik heb dus een netwerkschijf gemaakt in windows (windows 7 64 bit).
Als ik dan een .zip bestand van 500 mb probeer te uploaden gaat dat met iets van 2 mb/s

Als ik dezelfde test uitvoer via ftp naar mijn webhost gaat dit heel veel sneller (zo rond de 40 mb/s)
Nu is een beetje minder geen probleem, ik zou al blij zijn met 15 mb/s ofzo maar dit is wel heel traag :)

Wat ik ook regelmatig merk is dat als ik de pc opstart en in windows kom hij zegt dat de netwerkverbinding niet kan worden hersteld. Net alsof het te traag verbinding maakt.
Die ervaring heb ik ook, netwerkverbinding wordt niet automatisch hersteld, instellingen staan goed.
Webdav geeft nog meer problemen bij mij, grote bestanden > 2gb komen niet over na lange tijd error in stack, naam bestand 0 bytes? In Linux/ Ubuntu werkt het l! .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Hier op debian via webdav werkt het prima.
Grootste bestand wat naar Stack gegaan is is 46GB geloof ik.
Wel davfs.conf getuned met o.a. veel grotere cache-size

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Amplus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:48:
Maar vind het wel apart dat mijn vorige DNS die link blokkeerde.
offtopic:
Zie http://security.stackexchange.com/a/9979 voor een mogelijke verklaring.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
weg

[ Voor 96% gewijzigd door chipzakje op 14-04-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:20
Heeft iemand een idee welke optie hieronder het beste zou werken voor mij? Ik heb onlangs Stack 2 TB besteld. Ik heb een NAS waar 1 TB aan gegevens staan. Die wil ik uploaden naar Stack zodat de gegevens bij brand of diefstal beveiligd zijn.

Er zijn voor zover ik weet 2 opties:

- Via webdav, een netwerkschijf koppelen en dan met Synback een mirror kopie maken vanaf mijn NAS naar de netwerkschijf. Maar de vraag is dan: Hoe weet ik zeker dat alles geupload is?

- Via de Stack programma. Ik maak een mirror backup naar de Stack map, waarbij alles wordt gesychroniseerd. Mijn harde schijf is 2 TB groot, dus dat red ik zelf ook met gemak.

Zou echt blij zijn met alle andere mogelijke oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:45
Emmeau schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:07:
Hier op debian via webdav werkt het prima.
Grootste bestand wat naar Stack gegaan is is 46GB geloof ik.
Wel davfs.conf getuned met o.a. veel grotere cache-size
Zou je je .conf hier willen delen, uiteraard zonder personal info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Ergens ooit in oktober mezelf ingeschreven en vorige week eindelijk een invite gekregen. Alles lijkt prima en snel te werken. Via webDAV een drive aangemaakt in Windows en op mijn Nexus 5X de app geïnstalleerd. Nadat ik na een week er een goed gevoel bij had, ook de app op het IOS toestel van mijn vrouw geïnstalleerd (Vooral zodat ze bij de recepten & foto's kan).
Sindsdien krijg ik via mijn Android App of Windows machine elke keer de melding dat het wachtwoord incorrect is. Zodra ik het wachtwoord reset (met hetzelfde wachtwoord) kan ik er weer in, tot ik er via de iPhone mee verbind. Dan mag ik weer het wachtwoord resetten :-(
Contact met TransIP opgenomen, maar die kunnen het niet oplossen. Ik kreeg het advies de webDAV verbinding de verbreken (ivm met max 20 connecties), maar ook dit lost het probleem niet op :-(

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:20
TFHfony schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:00:
Ergens ooit in oktober mezelf ingeschreven en vorige week eindelijk een invite gekregen. Alles lijkt prima en snel te werken. Via webDAV een drive aangemaakt in Windows en op mijn Nexus 5X de app geïnstalleerd. Nadat ik na een week er een goed gevoel bij had, ook de app op het IOS toestel van mijn vrouw geïnstalleerd (Vooral zodat ze bij de recepten & foto's kan).
Sindsdien krijg ik via mijn Android App of Windows machine elke keer de melding dat het wachtwoord incorrect is. Zodra ik het wachtwoord reset (met hetzelfde wachtwoord) kan ik er weer in, tot ik er via de iPhone mee verbind. Dan mag ik weer het wachtwoord resetten :-(
Contact met TransIP opgenomen, maar die kunnen het niet oplossen. Ik kreeg het advies de webDAV verbinding de verbreken (ivm met max 20 connecties), maar ook dit lost het probleem niet op :-(
Ik heb precies hetzelfde. Via iPhone doet ie het wel, na reset wachtwoord, maar op Android niet!?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Sandrioni schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Via iPhone doet ie het wel, na reset wachtwoord, maar op Android niet!?
Hier werkt hij prima via de iPhone. Op mijn Android kan ik er pas op als ik via de CP op de site het wachtwoord opnieuw instel (gewoon hetzelfde wachtwoord). Dan kan ik er weer in met mijn Andriod Phone, tot het moment dat ik met de iPhone de app heb opgestart. Zodra ik dat gedaan heb, kan ik er weer niet in met mijn Android toestel en moet ik weer het wachtwoord opnieuw instellen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Zenix

BOE!

Stack werkt de laatste week een stuk beter. Grote bestanden >50GB uploaden nu eindelijk zonder problemen. Gebruik het als back-up locatie voor mijn virtuele machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Hoe ga ik het voor mekaar krijgen dat ik m'n hele filmrol (IOS) upload? Het is wel mogelijk om fotos te selecteren uit m'n filmrol en die te uploaden. maar 2000 fotos aanvinken gaat er voor zorgen dat ik een nieuwe duim moet kopen..

Kan dit makkelijker?

Edit: Nog een vraagje: Hoe zorg ik er voor dat de webdav de juiste schijfgrootte aangeeft? Deze is een stuk kleiner dan mijn 1000gb. een groot aantal bestanden kopiëren lukt dus niet

[ Voor 26% gewijzigd door LigeTRy op 17-04-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 15:44
wessel145 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
Hoe ga ik het voor mekaar krijgen dat ik m'n hele filmrol (IOS) upload? Het is wel mogelijk om fotos te selecteren uit m'n filmrol en die te uploaden. maar 2000 fotos aanvinken gaat er voor zorgen dat ik een nieuwe duim moet kopen..

Kan dit makkelijker?

Edit: Nog een vraagje: Hoe zorg ik er voor dat de webdav de juiste schijfgrootte aangeeft? Deze is een stuk kleiner dan mijn 1000gb. een groot aantal bestanden kopiëren lukt dus niet
Kun je niet een map uploaden ipv per foto?

Waarschijnlijk heb bestanden in je prullenbak van stack zitten, dat weegt mee in je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Thomaaz schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:05:
[...]

Kun je niet een map uploaden ipv per foto?

Waarschijnlijk heb bestanden in je prullenbak van stack zitten, dat weegt mee in je gebruik.
Ik heb het onderzocht. bij wat googlen pakt webDAV automatisch de grootte van je C schijf als weergave (ssd van 128gb hier), Zodra er te weinig ruimte is op je C schijf kan je dus ook niet meer een groot bestand naar Stack opsturen, erg vreemd in mijn optiek aangezien die 2 dingen volledig los van elkaar staan.
Wat extra ruimte vrijgemaakt op m'n ssd en het werkte weer.

Alleen een uploadsnelheid van 300kbps is niet zo heel denderend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Grote aantal bestanden en dergelijke naar Stack uploaden vanaf een gewone pc doe ik met het desktop programma'tje. Ik zet het tijdelijk als map die gesynced moet worden en eenmaal het op Stack staat (desnoods in een tijdelijke map op Stack, je kan mappen en bestanden toch eenvoudig verplaatsen op Stack), kan je die sync weer verwijderen uit het desktop programma'tje.
Daarmee haal ik betere snelheden dan met webdav.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 18-04-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
wessel145 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:

Kan dit makkelijker?

Selecteer de eerste foto en ga dan slepen naar onderen. Je kunt sinds de laatste iOS gemakkelijke hiermee meerdere foto's selecteren.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 22:13

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Beste Mede-Tweakers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is een plex libary te maken op een linux server die als bron STACK gebruikt?

Noah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Krijg een mail dat het nu mogelijk is om je eigen domeinnaam te koppelen aan je Stack. Wanneer ik dat probeer voegt hij automatisch 'www.' toe aan de voorkant en probeert vervolgens een domeinnaam met die naam te kopen via de TransIP domein naame koop hoek. Wel gave feature!

EDIT: in het kader hiervan even geprobeerd om met behulp van een CNAME record mijn eigen domeinnaam te laten verwijzen naar mijn Stack. Krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/stack-error.png

iemand een idee wat hier mis gaat?

[ Voor 33% gewijzigd door Haribo112 op 19-04-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:56

Kek

3flix

Noahlvb schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:31:
Beste Mede-Tweakers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is een plex libary te maken op een linux server die als bron STACK gebruikt?

Noah
Nouja, het "kan" wel, maar bij mijn test ging het zo dat als je een film wil kijken, deze eerst in zijn geheel naar de plex server geladen wordt voordat je deze kan bekijken..

Dit deed ik overigens met davfs (wat transip zelf als uitleg op hun site had)

kan zijn dat andere tools hier beter mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:08
Net een mailtje van Transip met goed nieuws, eindelijk je eigen webadres kunnen koppelen aan Stack, Nu eerst maar eens testen :)
Hoi,

Jouw STACK kan je nu koppelen aan een eigen webadres. Hiermee deel je al jouw foto's vanaf een adres dat helemaal past bij jouw stijl. Een eigen webadres koppelen doe je gemakkelijk in je TransIP controlepaneel.
Edit:
Zie dat twee posts boven mij ook al iemand dit gemeld had 8)7

Edit 2:
Eerste bummer al te pakken, kan alleen domeinen selecteren welke de nameservers van Transip gebruiken, mijn hoofddomein welke eigen nameservers heeft is niet selecteerbaar ;w

Edit 3:
Ticket aangemaakt

Edit 4:
Antwoord transip:
Momenteel is het enkel mogelijk domeinen aan STACK te koppelen welke gebruik maken van onze nameservers. Je kan als workaround de nameservers voor een specifiek domein op onze nameservers instellen, de DNS instellingen die verschijnen instellen op de externe nameservers en vervolgens de nameservers weer terug veranderen naar de oude instellingen.

[ Voor 55% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
You're late, mate :p

EDIT en ik nu zelf ook, jouw edit niet gezien 8)7 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Haribo112 op 19-04-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Haribo112 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:52:
You're late, mate :p

EDIT en ik nu zelf ook, jouw edit niet gezien 8)7 8)7
Haha, moet kunnen :) Maar eerste bummer in de blijdschap al te pakken zoals te zien is in edit 2, nu eerst de support maar eens contacten. Blij gemaakt met een dooie mus is toch het spreekwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Noahlvb schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:31:
Beste Mede-Tweakers,

Noah
Niet helemaal een antwoord op jou vraag maar mss heb je er wat aan.
Ik gebruik nu stack als server voor mijn Kodi (op Rpi, maar zal voor elke kodi install moeten werken) en hierbij kan je gewoon films afspelen vanaf STACK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RobertoBravo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:57:
[...]
Niet helemaal een antwoord op jou vraag maar mss heb je er wat aan.
Ik gebruik nu stack als server voor mijn Kodi (op Rpi, maar zal voor elke kodi install moeten werken) en hierbij kan je gewoon films afspelen vanaf STACK.
Hoe heb je dit ingesteld? Gewoon de webdav link in kodi gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Haribo112 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:37:
Krijg een mail dat het nu mogelijk is om je eigen domeinnaam te koppelen aan je Stack. Wanneer ik dat probeer voegt hij automatisch 'www.' toe aan de voorkant en probeert vervolgens een domeinnaam met die naam te kopen via de TransIP domein naame koop hoek. Wel gave feature!
Interessant ....

Ik heb de 'bijbehorende' stack gekoppeld aan mijn domein.
Als je ipv WWW. te accepteren op geavanceerd drukt, kan je je "eigen" subdomein invoeren.

Nu ben ik benieuwd .... :+
Ik heb NOG een stack, die ik eigenlijk vaker gebruik ( vanwege de naamgeving )
Heeft iemand al geprobeerd om een 2e stack te koppelen aan hetzelfde domain ?

Ik heb nu dus het volgende
opslag.eigendomein.nl -> gekoppeld aan stackstorage die ook aan dat account gekoppeld is
ik zou dus graag mijn losse.stackstorage.com koppelen aan losse.eigendomein.nl ...

( ik zou dus niet graag dat tweede account verliezen :P )

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 19-04-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ik zie geen knop 'Geavanceerd' ?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/stack-1.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/stack-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Inmiddels antwoord van Transip over het koppelen van een domein met eigen nameservers
Momenteel is het enkel mogelijk domeinen aan STACK te koppelen welke gebruik maken van onze nameservers. Je kan als workaround de nameservers voor een specifiek domein op onze nameservers instellen, de DNS instellingen die verschijnen instellen op de externe nameservers en vervolgens de nameservers weer terug veranderen naar de oude instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
[...]

Hoe heb je dit ingesteld? Gewoon de webdav link in kodi gegooid?
Ja, dav://username:password@server/share/

Zie: http://kodi.wiki/view/WebDAV

Volgens mij was het davs trouwens, dus davs://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/.
Als je er niet uitkomt laat maar weten.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertoBravo op 19-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Haribo112 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:40:
Ik zie geen knop 'Geavanceerd' ?
Grappig, ik zag dat wel, zou zomaar kunnen omdat ik mijn webpanel was ingelogd ( bij mijn domein )

Bij inloggen op de andere stack, kon ik dus OOK niet koppelen aan mijn domein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Aha. Ja mijn domeinnaam is niet van TransIP maar van Versio, dus dat zou het kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 22:13

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Kek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:40:
[...]

Nouja, het "kan" wel, maar bij mijn test ging het zo dat als je een film wil kijken, deze eerst in zijn geheel naar de plex server geladen wordt voordat je deze kan bekijken..

Dit deed ik overigens met davfs (wat transip zelf als uitleg op hun site had)

kan zijn dat andere tools hier beter mee omgaan...
Ah had ik ook al geprobeerd met davfs. Alleen bij mij laden hij niet. Maar dan zal het wel zijn wat jij zegt dat hij hem helemaal download want ik heb niet lang gewacht.

Dan ga ik iets anders proberen als davfs kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
RobertoBravo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:46:
[...]

Ja, dav://username:password@server/share/

Zie: http://kodi.wiki/view/WebDAV

Volgens mij was het davs trouwens, dus davs://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/.
Als je er niet uitkomt laat maar weten.
Kan je misschien nog even voor de zekerheid kijken wat de url precies is? Ik ben ook een keer bezig geweest, maar toen was het me niet gelukt. Maar het kan dus wel, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 20:28
Hier is mijn eigen subdomeinnaam al actief :) mooi dat ze met lets encrypt certificaten werken!

Nu me backup weer herconfigureren voor het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Koppelen (jouw eerste plaatje) -> hoofd domein invoeren (jouw 2e plaatje) -> Ga Verder klikken

Dan heb je bevestiging voor www. [jouw domein], met daaronder een linkje "Geavanceerd'. Ik heb het zojuist gedaan, het gekozen subdomein (wat nog niet bestond, heeft Trans IP aangemaakt) is nu een pagina "Your STACK being paired" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
mithras schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:32:
[...]

Koppelen (jouw eerste plaatje) -> hoofd domein invoeren (jouw 2e plaatje) -> Ga Verder klikken

Dan heb je bevestiging voor www. [jouw domein], met daaronder een linkje "Geavanceerd'. Ik heb het zojuist gedaan, het gekozen subdomein (wat nog niet bestond, heeft Trans IP aangemaakt) is nu een pagina "Your STACK being paired" te zien.
Ik krijg dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/stack-3.png

[ Voor 7% gewijzigd door Haribo112 op 19-04-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Heb je op dat transip account wel een domeinnaam geregistreerd? Dit lijkt op hun domeinchecker om een nieuw domein te registreren (vergelijkerbaar met wat op de homepage staat, maar dan wat anders gestyled).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:07:
Heb je op dat transip account wel een domeinnaam geregistreerd? Dit lijkt op hun domeinchecker om een nieuw domein te registreren (vergelijkerbaar met wat op de homepage staat, maar dan wat anders gestyled).
Ondanks dat ik mijn eigen stack + domein gekoppeld heb, vindt ik de mail wel misleidend.
Iedereen krijgt de mail om te koppelen, maar er staat niet in dat je het op een 'eigen' transip-domein moet doen.
( buiten dat het nog in datzelfde controlpanel moet vallen, ik heb 2 domeinen in mijn "echte" panel, maar kan er maar één stack koppelen )
Ik kreeg mijn andere stack dus niet gekoppeld aan een domein wat ook al bij TransIP staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Dacuuu schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:11:
[...]

Kan je misschien nog even voor de zekerheid kijken wat de url precies is? Ik ben ook een keer bezig geweest, maar toen was het me niet gelukt. Maar het kan dus wel, ben benieuwd.
Ja, zal ik doen. Wordt wel morgenavond (als ik het vergeten ben, pm me dan maar)

Ik weet nog wel dat ik de map moest toevoegen via het "bestandenbeheer" onder instellingen, en niet via add source bij "films", want dan deed hij het niet. Misschien dat dit helpt?

Ik zal morgen het voor de zekerheid nog even checken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens534
  • Laatst online: 12:58
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort een raar probleem door de stack software. Als deze software aan staat krijg ik er lagspikes door. Normaal is mijn ping ronde de 20ms als de stacksoftware actief is gaat dit regelmatig naar de 400ms. Dit gebeurt alleen over de wifi helaas heb ik niet op alle locaties waar ik regelmatig zit de mogelijkheid om een kabel aan te sluiten om het probleem op te lossen. Wat ik al gedaan heb om het op te lossen/ probleem te achterhalen:
- op 4 verschillende laptops geprobeerd(de langzaamste een i7 met 16GB ram en SSD)( zowel windows 7,8,10)
- op 3 verschillende netwerken geprobeerd(de langzaamste internet verbinding 50/20 gemeten over de wifi)
- de stacksoftware geupdate
- ervoor gezord dat er niks is om te synchroniseren(ook dan blijft de spike)
- de bandwithlimiting in stack aangezet (10KB/10KB)
- wifi drivers geupdate

Ik heb al een ticket aangemaakt bij transip maar die blijven maar mogelijkheden zoeken dat het niet aan hun ligt en komen alleen met dingen die ik nog moet proberen maar het enige wat als mogelijke oplossing werd aangedragen is de bandwithlimiting. Hebben jullie misschien nog mogelijke oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:11:
[...]

Toevoegen webdav van stack in Kodi :
Bestandsbeheer -> Locatie toevoegen -> ( bladeren ) -> Netwerklocatie toevoegen

Protocol : WebDAV-server HTTPS
verder - zie plaatje ;)
De rode vlakjes zijn de naam van de server uiteraard ;)

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/8M1Jme.png

Daarna ga je weer naar Locatie toevoegen -> Bladeren -> davs:// ..... -> OK
Onderin nog een catchy name toepassen, en klaar ;)

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/8dICMQ.png

Daarna kanje hem behandelen als elke andere folder op je device ( maar nog niets mee gedaan hier )

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 18-07-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
rens534 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:49:
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort een raar probleem door de stack software.

* knip

- de stacksoftware geupdate
Heb je getest met de owncloud software ?
https://owncloud.org/install/

Ik gebruik deze alleen maar, ik heb vooralsnog niet de problemen die jij beschrijft.
De software van Stack is hetzelfde, maar door henzelf aangepast ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens534
  • Laatst online: 12:58
bedankt voor je reactie FreshMaker.

inmiddels heeft transip een antwoord gegeven:
Zou je kunnen proberen om 2.0.2 te deinstalleren en 2.1.1 opnieuw te installeren? (dus niet via een upgrade). Mocht dit niet werken, dan wil ik je vragen om 2.0.2 weer terug te installeren.

Deze issues zijn bekend bij ownCloud, en de problemen met WiFi zou opgelost moeten zijn met 2.1.1. Helaas is het zo dat een bepaalde plugin die de problemen veroorzaakt niet wordt verwijderd tijdens een upgrade, maar wel tijdens een reinstall van de STACK app. Graag hoor ik van je of dit permanent het verhelpt.

en dit heeft het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
Als ik mijn bestanden ga versturen via syncbackfree duurt het met de file verify optie ruim 2x zo lang om alles te versturen (gaat dus heel lang duren met 15mbit). Is dit net zoals bij kopieren naar een hdd noodzakelijk, of is vindt er al een verify plaats als ik via webdav verstuur? Het gaat vooral om fotobestanden van ca 20mb. Ik wil gewoon netjes een kopie van mijn archief en het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Heb geen NAS, dus laptop + externe hdd moeten lang draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door gelukkie op 20-04-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Zenix

BOE!

Ik heb we; iets vreemd met de gewone desktop app, er staat nu 512GB op en er staat dat ik maar maximaal 710GB heb? Terwijl dit vorige week nog 950GB was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:24:
Ik heb we; iets vreemd met de gewone desktop app, er staat nu 512GB op en er staat dat ik maar maximaal 710GB heb? Terwijl dit vorige week nog 950GB was 8)7
Dat is wel héél raar ja .... zou je misschien iets in het tweakers forum kunnen vinden hierover ?

[sarcasm]
Het is nog maar 20x vermeld hier
[/sarcasm]

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 20-04-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:21
FreshMaker schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:20:
[...]

Toevoegen webdav van stack in Kodi :
Bestandsbeheer -> Locatie toevoegen -> ( bladeren ) -> Netwerklocatie toevoegen

Protocol : WebDAV-server HTTPS
verder - zie plaatje ;)
De rode vlakjes zijn de naam van de server uiteraard ;)

[afbeelding]

Daarna ga je weer naar Locatie toevoegen -> Bladeren -> davs:// ..... -> OK
Onderin nog een catchy name toepassen, en klaar ;)

[afbeelding]

Daarna kanje hem behandelen als elke andere folder op je device ( maar nog niets mee gedaan hier )
Bedankt! Morgen even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zijn al die kinderziektes met Synology en webdav er inmiddels uit?
* The Eagle al sinds een maand of 3 een stilstaand account, wil het toch eens gaan gebruiken :)
En voor ik het op mijn bord krijg waarom ik zo lang wacht: ik wilde sowieso eerst wat kinderziektes afwachten. Plus ben vader van een baby van 4 maanden, ik heb ff iets anders aan mijn hoofd gehad dan een cloudsync ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:10:
* The Eagle al sinds een maand of 3 een stilstaand account, wil het toch eens gaan gebruiken :)
En voor ik het op mijn bord krijg waarom ik zo lang wacht: ik wilde sowieso eerst wat kinderziektes afwachten. Plus ben vader van een baby van 4 maanden, ik heb ff iets anders aan mijn hoofd gehad dan een cloudsync ;)
Ik heb zelf een paar maanden een stack account en cloudsync op mijn synology ingesteld. Ik heb wat getest met grote bestanden (8gb, 25gb en 50gb). Ik las hier namelijk dat stack moeite had met bestanden groter dan 10gb. Dat heb ik dus niet ervaren, maar wellicht was dat niet via een synology/webdav.

Aangezien ik nog niet meer heb getest maar stack wel intensiever wil gaan gebruiken, ben ik erg benieuwd welke kinderziektes je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:20
The Eagle schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:10:
Sinds DSM 6.0 ingesteld (want op 5.2 moest je rare fratsen uithalen om verschillende mappen toe te voegen dacht ik) en werkt als een zonnetje. 700 GB in 3 dagen overgepompt op 20 mbit up.

Mij hoor je niet klagen. Enige " bug" in de online view is dat je de bestanden de eerste keer niet ziet. Maar als je bij activity op een bestandje klikt, dan zie je daarna wel alle mappen en dat blijft zo. Misschien is dat ook al opgelost trouwens.

Ik ben zeer tevreden voor een gratis dienst. En als het voor een klein prijsje een betaalde versie wordt dan zou ik zeker betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vind het wel knap vervelend dat het uploaden met WinSCP nog steeds niet meer gaat met behoud van de timestamps zoals dat in de begintijd wel correct werkte bij Stack. Dat hebben ze op een gegeven moment kapot gemaakt en dat is nu na vele maanden nog steeds niet gerepareerd. Een berichtje hierover naar TransIP levert helaas een weinig adequate respons op.

Welke manieren van uploaden (niet NAS) gaan op dit moment wel met behoud van de timestamps zonder de bestanden eerst te hoeven inpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Merken jullie vandaag toevallig problemen met inloggen op de persoonlijke Stack? Dus https://discnaam.stackstorage.com?
Ik kan wel inloggen via het controlepaneel en daar dingen wijzigen maar aanmelden via de persoonlijke stackpagina of via WebDAV gaat niet. Heb expres nog geprobeerd na wijzigen van wachtwoord, maar het lukt nog steeds niet. Ben er niet over uit of het een storing is, of dat ik iets over het hoofd zie...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:20
Weet iemand toevallig hoelang je verwijderde bestanden in de prullenbak blijven? Ik gebruik Stack sinds kort, maar kan nergens vinden hoelang de bestanden in de prullenbak blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestanden in je prullenbak vallen ook gewoon onder de ruimte die je hebt. Voor zover bekend worden die verder niet automatisch verwijderd, maar daar is dus ook niet echt een reden toe. Als de boel vol loopt is het uiteraard wel handig om de prullenbak even te legen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:50

MAZZA

Barbie is er weer!

Is het mogelijk om direct van je Google Drive je data te kopieren naar Stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MAZZA schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:59:
Is het mogelijk om direct van je Google Drive je data te kopieren naar Stack?
Nee, niet zonder tussenkomst van een tussenstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
FreshMaker schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:29:
[...]

Nee, niet zonder tussenkomst van een tussenstop.
Ligt eraan wat je als tussenstop ziet. Ik kan via mn iPad de Google Drive app openen en elk willekeurig bestand open met een ander app. Kan dan via het "openen met" menu de Stack app selecteren. Vervolgens kopieert de iPad het bestand naar Stack en uploadt Stack em naar de Stack server. Is de iPad of de Stack app in dit geval de tussenstop? Kan niet direct vanuit Google Drive een vast server toevoegen nee, maar met "openen in" voelt het in ieder geval wel naadloos.

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 23-04-2016 17:27 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:26:
[...]

Ligt eraan wat je als tussenstop ziet. Ik kan via mn iPad de Google Drive app openen en elk willekeurig bestand open met een ander app. Kan dan via het "openen met" menu de Stack app selecteren. Vervolgens kopieert de iPad het bestand naar Stack en uploadt Stack em naar de Stack server. Is de iPad of de Stack app in dit geval de tussenstop? Kan niet direct vanuit Google Drive een vast server toevoegen nee, maar met "openen in" voelt het in ieder geval wel naadloos.
Ja, er is gebruikers interactie nodig om van de ene kant naar de andere kant te gaan.
Naadloos is het niet, want er moet eerst gedownload worden, en vervolgens weer een upload gedaan worden.

Niet zoals je met mailprogramma's wel hebt, dat outlook.com automatisch de mail binnenhaalt van je pop3 of gmail account.

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 23-04-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
Sando schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:48:
Ik kan sinds een tijdje niets meer doen via easywebdav (python)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Traceback (most recent call last):
  File "./stack-uploader.py", line 26, in <module>
    webdav.mkdir('test23')
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/easywebdav/client.py", line 123, in mkdir
    self._send('MKCOL', path, expected_codes)
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/easywebdav/client.py", line 100, in _send
    raise OperationFailed(method, path, expected_code, response.status_code)
easywebdav.client.OperationFailed: Failed to create directory "test23".
  Operation     :  MKCOL test23
  Expected code :  201 Created
  Actual code   :  409 Conflict

Belangrijk om te weten dat dit vroeger wel werkte, dus er is iets veranderd bij stack.
Iemand hier ervaring mee?
Zojuist ook STACK via easywebdav aan de gang proberen te krijgen, maar dat wil niet vlotten. Wel een andere foutmelding (301), en de library lijkt oneindig recursief aan te roepen bij een ls().

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gettow schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:57:
[...]

Zojuist ook STACK via easywebdav aan de gang proberen te krijgen, maar dat wil niet vlotten. Wel een andere foutmelding (301), en de library lijkt oneindig recursief aan te roepen bij een ls().
Ik heb het al gevonden. Stack verplicht sinds een paar maanden ssl, en easywebdav wil bij het opgeven van een poort het pad component in de url apart hebben.

Hier is het script dat ik gebruik om backups up te loaden naar (een pad in) de map 'backup'. Help yourself. :)

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
#!/usr/bin/env python
# @author Redsandro http://www.Redsandro.com/
#
# This is free software, and is released under the terms of the GPL version 2 or (at your option) any later version.
# See license.txt or <http://www.gnu.org/licenses/>.
#
# sudo pip install easywebdav

import sys
import os
import easywebdav

if len(sys.argv) >= 2:
    webdav = easywebdav.connect(host='redsandro.stackstorage.com', path='/remote.php/webdav', username='xxxxxxx', password='*******', protocol='https', port=443, verify_ssl=True)

argFilename = sys.argv[1]

if len(sys.argv) == 3:
        argDirname = sys.argv[2]
        backupPath = argDirname.strip('/')
    else:
        backupPath = ''

backupDir = os.path.join('backup', backupPath).strip('/')
    fileSrc = argFilename
    if not os.path.isfile(fileSrc):
        fileSrc = os.path.join(os.getcwd(), fileSrc)
    if not os.path.isfile(fileSrc):
        print "Could not find file: %s" % fileSrc
        sys.exit(2)
    fileTarget = os.path.join(backupDir, os.path.basename(argFilename))

print "Got file: %s" % fileSrc
    print "Backing up to: %s/" % backupDir
    print "Backing up as: %s" % fileTarget

webdav.mkdirs(backupDir)
    webdav.upload(fileSrc, fileTarget)

print "Done."

sys.exit(0)
else:
    print "This needs one or two arguments: File to upload, path to put it in."
    sys.exit(1)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Getver, wat irritant. OS X 10.11 El Capitan. Ik heb regelmatig dat de Stack client zijn menu bar icon een kruisje toont. In de Activity tab, subtab "Not Synced" staat dan een bestand met de melding:

Not allowed because you don't have permission to add files in that folder

Dit gebeurt vrij regelmatig. Weet iemand de oplossing?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2CYAXkt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik heb sinds kort ook STACK, en ben op zich tevreden.
Maar ik kan niet de log vinden van wie een bestand heeft gedownload.
Als ik iets deel, dan wil ik graag zien hoeveel of door welk IP het gedownload is.

Is dit mogelijk ?
Mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
newmamoman schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:59:
Als ik iets deel, dan wil ik graag zien hoeveel of door welk IP het gedownload is.

Is dit mogelijk ?
Ik geloof niet dat dit mogelijk is. Je kan dit ook niet zien bij bijv. Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik mijn energiezuinige zelf bouw nas ingericht, deze maakt nu gecodeerde back-ups(Time Machine) van mijn MacBook. En deze back-ups worden in de Stack folder opgeslagen op de server. De Stack client die synchroniseert het met de server.

De eerste back-up is rond de 200GB en dit is dan een map met allemaal bestanden van 8MB per stuk. Elk volgend back-up is het daadwerkelijke aantal MB's die je hebt aangepast. Omdat deze elk uur wordt gemaakt is dit meestal een paar honderd MB.
Voordeel:
Bij elk volgende back-up maar een klein deel aantal files moeten opnieuw worden geupload.
Nadeel:
Mijn back-up folder met zo een 15.000 files

Omdat mijn upload zo een 3MBit is de eerste upload van de complete back-up nog bezig. Hij geeft nog steeds zo een 5 dagen resterend aan.

Mijn grote probleem is dat ik eigenlijk niet mijn back-up kan testen door alles binnen te halen van Stack en vervolgens op een kale machine te installeren om zo te zien dat de back-up ook echt werkt.

Ander probleem is stel dat al mijn computers en back-ups 'verdwijnen'. Dan heb ik wel een kopie op Stack maar hoeveel uren/dagen gaat het duren om alles van Stack af te halen ? Dit moet dan wel op een nieuwe server. Vervolgens kan een nieuwe MacBook hersteld worden vanaf deze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
Sando schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:56:
[...]

Ik heb het al gevonden. Stack verplicht sinds een paar maanden ssl, en easywebdav wil bij het opgeven van een poort het pad component in de url apart hebben.

Hier is het script dat ik gebruik om backups up te loaden naar (een pad in) de map 'backup'. Help yourself. :)

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/usr/bin/env python
# @author Redsandro http://www.Redsandro.com/
#
# This is free software, and is released under the terms of the GPL version 2 or (at your option) any later version.
# See license.txt or <http://www.gnu.org/licenses/>.
#
# sudo pip install easywebdav

import sys
import os
import easywebdav

if len(sys.argv) >= 2:
    webdav = easywebdav.connect(host='redsandro.stackstorage.com', path='/remote.php/webdav', username='xxxxxxx', password='*******', protocol='https', port=443, verify_ssl=True)

argFilename = sys.argv[1]

if len(sys.argv) == 3:
        argDirname = sys.argv[2]
        backupPath = argDirname.strip('/')
    else:
        backupPath = ''
Dankjewel! Ik had inderdaad ook al wat variaties met/zonder pad/poort geprobeerd, maar dat was tevergeefs. Nu heb ik jouw connect overgenomen, en werkt het wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:45
Ik ben bezig met maken van een backup, via Cloudsync zoals eerder besproken, maar krijg een bijzondere indeling in stack, klopt dit allemaal?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N0o6Rbo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb vanmiddag even getest hiermee, en de eerste resultaten bevielen mij wel.

Een paar serie-afleveringen en een filmpje opgezet, en daarna met mijn RPi opgestart.
De media begint direct te spelen, alsof het lokaal staat.

Nu moet ik wel zeggen, de Pi was bedraad, en op een Ziggo aansluiting ( 200/20 )
aankomende nacht gaat hij op het bedrijfswifi over VPN nog eens van start :+ ..

edit :
ook op een 10/10 verbinding werkt het prima ..

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2016 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sinds een tijdje (iets meer dan een week geleden) failen al mijn backups die ik via Duplicity naar Stack maak. Ik krijg de error

code:
1
Attempt 1 failed. BackendException: SSL failed: ('_ssl.c:574: The handshake operation timed out',)

Iemand een idee?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben n paar weken geleden n invite gekregen en account aangemaakt maar toch n soort bang dat m'n data niet veilig is. De bekende "als je niet betaalt ben je zelf het product" knaagt erg aan me. Ik heb ook backups staan bij AWS en daar betaal ik n paar dollar per maand wat prima is opzich maar een 2e backup is altijd mooi meegenomen.

Bij voorkeur zou ik m'n data dus eerst encrypten oid voor ik t bij hun neerzet maar als ik met enorme containers werk is corruptie van n paar MB direct funest. Daarom dacht ik aan Quickpar voor t maken van files maar die kan weer niet encrypten... iemand een idee wat een degelijke oplossing zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Als je onder Linux werkt kun je de stack mounten met davfs2 en dan een s3ql filesysteem erop zetten. S3ql zorgt voor lokale encryptie en stuurd je data in max 10MB blokken naar je stack. Dat s3ql filesysteem is lokaal net zo te bereiken als een netwerk schijf. Zo gebruik ik het nu en heb zo een 350GB daar nu mee op stack gezet. Je kunt hiermee ook snapshots maken en zo een soort backintime machine creëren.

Enne AWS is wel te vertrouwen omdat je ervoor betaald? Beetje naïef m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Cartman! schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:53:
Ik ben n paar weken geleden n invite gekregen en account aangemaakt maar toch n soort bang dat m'n data niet veilig is. De bekende "als je niet betaalt ben je zelf het product" knaagt erg aan me.
Ze hebben natuurlijk ook een betaalde variant; wellicht dat dat dan beter bevalt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

idef1x schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:39:
Als je onder Linux werkt kun je de stack mounten met davfs2 en dan een s3ql filesysteem erop zetten. S3ql zorgt voor lokale encryptie en stuurd je data in max 10MB blokken naar je stack. Dat s3ql filesysteem is lokaal net zo te bereiken als een netwerk schijf. Zo gebruik ik het nu en heb zo een 350GB daar nu mee op stack gezet. Je kunt hiermee ook snapshots maken en zo een soort backintime machine creëren.

Naïef? Amazon heeft een duidelijke SLA voor hun producten (S3 / Glacier etc.) en bovendien net als andere professionele cloud diensten een doordachte en beproefde API voor het uploaden en downloaden van bestanden.

Stack is niets meer dan een gehoste Owncloud omgeving, welke niet geschikt is voor dit soort doeleinden en opslag capaciteiten. Nou zijn ze er volgens mij achter dat de webdav implementatie te wensen overlaat en is of gaan ze deze vervangen door een andere implementatie. Nog steeds blijft het niet een ideale plek om je backups op kwijt te kunnen naar mijn mening, of uberhaubt die hoeveelheid data als ik hier de berichten lees :X

Voor bedrijven/servers kun je gewoon niet om cloudopslag met een duidelijke SLA heen (Amazon, Backblaze B2 etc.). Voor particulieren heb ik meer vertrouwen in oplossingen als Crashplan (Ceejay.net voor Crashplan servers in Amsterdam) of Backblaze.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 02:26:
[...]
- Stack is niets meer dan een gehoste Owncloud omgeving, welke niet geschikt is voor dit soort doeleinden en opslag capaciteiten.

- Nou zijn ze er volgens mij achter dat de webdav implementatie te wensen overlaat en is of gaan ze deze vervangen door een andere implementatie. Nog steeds blijft het niet een ideale plek om je backups op kwijt te kunnen naar mijn mening, of uberhaubt die hoeveelheid data als ik hier de berichten lees :
Ik heb voor een aantal mensen Stack ingericht, maar bij allemaal duidelijk aangegeven dat het een tijdelijke opslag is.
Dat ze het behandelen als een externe usbschijf, die toevallig online bereikbaar is.
Op het hart gedrukt dat ze het niet moeten gebruiken als 100 jarige backup-oplossing, die alle shitstormen gaat overleven :+

Op deze manier functioneert Stack (voor ons) prima, maar ik hoop dat ze werkelijk iets gaan doen aan de implementatie van de opslag, dat ze niet meer van de php interfacing afhankelijk zijn.
Ik heb geen klagen over de snelheid, mijn data komt goed over en staat foutloos online, en haal de max. uploadsnelheden van 2,7 a 3 MB.

Maar om het nu als full backup in te zetten, en mijn eieren in dat mandje te plaatsen ... nee denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat is er precies naïef? Als blijkt dat AWS gegevens van klanten bekijkt kunnen ze de boel wel opdoeken. Alles is zeer duidelijk beschreven bij ze (oa hier en hier).
Freeaqingme schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:51:
[...]
Ze hebben natuurlijk ook een betaalde variant; wellicht dat dat dan beter bevalt?
Ik betaal AWS al genoeg dus daarom zou Stack een leuk gratis extra oplossing zijn naast AWS maar dan wil ik t liefst wel encrypted opslaan.Cartman! in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Interessante oplossing, dank! Ik zoek alleen meer iets wat eenmalig uploaden is maar kan t ook mounten, syncen en daarna de mount wegmikken natuurlijk :)

[ Voor 56% gewijzigd door Cartman! op 27-04-2016 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
Ventieldopje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 02:26:
[...]

Naïef? Amazon heeft een duidelijke SLA voor hun producten (S3 / Glacier etc.) en bovendien net als andere professionele cloud diensten een doordachte en beproefde API voor het uploaden en downloaden van bestanden.

Stack is niets meer dan een gehoste Owncloud omgeving, welke niet geschikt is voor dit soort doeleinden en opslag capaciteiten. Nou zijn ze er volgens mij achter dat de webdav implementatie te wensen overlaat en is of gaan ze deze vervangen door een andere implementatie. Nog steeds blijft het niet een ideale plek om je backups op kwijt te kunnen naar mijn mening, of uberhaubt die hoeveelheid data als ik hier de berichten lees :X

Voor bedrijven/servers kun je gewoon niet om cloudopslag met een duidelijke SLA heen (Amazon, Backblaze B2 etc.). Voor particulieren heb ik meer vertrouwen in oplossingen als Crashplan (Ceejay.net voor Crashplan servers in Amsterdam) of Backblaze.
Met naief doelde ik op het vertrouwen van bedrijven omdat je er voor betaald.

Als je de betrouwbaarheid van stack zelf vergelijkt met AWS in de zin van bestaansrecht/werking dan zal AWS inderdaad wel winnen. Geen idee hoelang transip het volhoud met gratis 1TB weg te geven of 2TB voor € 10/maand (is veel goedkoper dan AWS), maar qua stabiliteit voldoet het prima voor mijn doel (disaster recovery voor als mijn huis affikt oid). Stack heeft wel weer als voordeel dat je data in Nederland staat. Is voor mij ook wel wat waard. ALs transip een poging doet om een volwaardige cloudopslag provider te worden om een alternatief te bieden voor de amerikaanse toko's, dan doen ze goed hun best in mijn optiek. Wat ze in die korte tijd bereikt hebben geeft goede hoop :)

Zakelijk gezien zal een AWS vooralsnog mijn voorkeur genieten ja. Alhoewel je bij transip ook vast wel SLA's kunt afsluiten. Dus ja als je alleen een server/vps nodig hebt met storage zal ik toch eerst bij een transip gaan kijken dan een Amazon. Wel je echt je hele IT infra in de cloud zetten, dan komt AWS pas weer kijken.
Cartman! schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:20:
[...]

Wat is er precies naïef? Als blijkt dat AWS gegevens van klanten bekijkt kunnen ze de boel wel opdoeken. Alles is zeer duidelijk beschreven bij ze (oa hier en hier).
Het is en blijft een Amerikaanse toko en met al die NSA periekelen van laatst, geef ik mijn voorkeur toch voor Europeese bedrijven. Die kunnen/zijn net zo slecht wellicht, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard ;)

En Europa heeft vooralsnog andere regelgeving :P

[ Voor 12% gewijzigd door idef1x op 27-04-2016 08:46 . Reden: nog een reaktie ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het is en blijft een Amerikaanse toko en met al die NSA periekelen van laatst, geef ik mijn voorkeur toch voor Europeese bedrijven. Die kunnen/zijn net zo slecht wellicht, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard ;)

En Europa heeft vooralsnog andere regelgeving :P
Ik deel dat gevoel maar AWS heeft datacenters in Ierland en Duitsland en die voldoen aan alle regelgeving die Europa heeft.

Vooral het "1TB gratis, no strings attached" vind ik gewoon niet helemaal kloppen voor m'n gevoel en daarom wantrouw ik het een beetje. Wat is het verdienmodel? Die 1% die er misschien niet genoeg aan heeft die 2TB wil hebben? Bij Google heb ik "slechts" 15GB gratis en daar weet je als gebruiker dat je (meta)data verkoopt ten behoeve van advertenties maar TransIP kan 1TB aanbieden zonder enige vorm tegenprestatie? Ik wil t begrijpen maar t komt nog niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 05-10 21:45
Cartman! schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:56:
Vooral het "1TB gratis, no strings attached" vind ik gewoon niet helemaal kloppen voor m'n gevoel en daarom wantrouw ik het een beetje. Wat is het verdienmodel? Die 1% die er misschien niet genoeg aan heeft die 2TB wil hebben?
Toch verzekerde een woordvoerder van TransIP desgevraagd dat ze met Stack exact dàt voor ogen hebben: nu klanten binnenhalen "een plezier doen" en op die manier andere diensten in het oog spelen en hopen op verkoop daarvan.

Maar inderdaad: de SLA van AWS is 20% cooler vanwege §57.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
nobleone schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:01:
[...]
Toch verzekerde een woordvoerder van TransIP desgevraagd dat ze met Stack exact dàt voor ogen hebben: nu klanten binnenhalen "een plezier doen" en op die manier andere diensten in het oog spelen en hopen op verkoop daarvan.
Ik had t gelezen ja maar als te weinig mensen dit doen dan stoppen ze de dienst over n paar jaar of je moet er toch ineens voor betalen (kent iemand KPN Voicemail nog? ;) ). Ik ga er zeker gebruik van maken maar niet met kritisch spul ieder geval.
Maar inderdaad: de SLA van AWS is 20% cooler vanwege §57.10
Heeft alleen geen betrekking op hun cloud service maar op een game engine, wel humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vraag me dan ook af waarom het persé gratis moet zijn. Geen enkele grote cloud provider bied voor nop zo veel opslag aan en dat heeft zo zijn redenen denk ik..

Nu doet TransIP het om cool te zijn en dus klanten te winnen voor hun andere diensten en dan ga je je afvragen, ergens moet dat toch van betaald worden ;) Als ze nou gewoon eens een laag bedrag gaan vragen voor die dienst (2.50 tot 5 euro per maand?), dan heb je voor € 30 tot € 60 piek per jaar 1TB opslag. Mensen die de dienst vanwege de prijs dan nog overslaan hebben de ruimte ook niet nodig en kunnen prima af met 50GB of iets dergelijks en dus een gratis account ergens. Kun je tenminste ook in zekere mate backups of op zijn minst replication aanbieden.

Zo kom je in ieder geval nog een beetje uit de kosten. Nu gaan mensen er maar van alles op plempen omdat het toch gratis is en de ruimte niet op lijkt te kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 27-04-2016 15:14 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ventieldopje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:09:
Ik vraag me dan ook af waarom het persé gratis moet zijn. Geen enkele grote cloud provider bied voor nop zo veel opslag aan en dat heeft zo zijn redenen denk ik..

Nu doet TransIP het om cool te zijn en dus klanten te winnen voor hun andere diensten en dan ga je je afvragen, ergens moet dat toch van betaald worden ;) Als ze nou gewoon eens een laag bedrag gaan vragen voor die dienst (2.50 tot 5 euro per maand?), dan heb je voor € 30 tot € 60 piek per jaar 1TB opslag. Mensen die de dienst vanwege de prijs dan nog overslaan hebben de ruimte ook niet nodig en kunnen prima af met 50GB of iets dergelijks en dus een gratis account ergens. Kun je tenminste ook in zekere mate backups of op zijn minst replication aanbieden.

Zo kom je in ieder geval nog een beetje uit de kosten. Nu gaan mensen er maar van alles op plempen omdat het toch gratis is en de ruimte niet op lijkt te kunnen.
Dit is het drugsdealer principe. De eerste batch is on the house.. Online opslag zit sterk in de lift, en spoedig zal 1 TB niet meer toereikend zijn. Als je kijkt naar de prijzen voor de uitbreidingen, dan liggen die op een stevig niveau en daarmee zal een stuk investering terug worden gehaald. Daarnaast hopen ze natuurlijk dat mensen meer diensten zullen gaan clusteren bij ze en oz eventueel hosting, VPS en compute kunnen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, bij mij is het zo ongeveer verlopen.
Ik heb al sinds 2004 mijn eigen domeinnaam, voornamelijk voor mailadressen.
Dit is ooit begonnen met 30€ p/j meen ik, na 2 jaar kwam Strato met een mooie oplossing, die me 15€ /j ging kosten.
Maar de 'space' heb ik nooit gebruikt, alleen maar de domeinnaam + google for mailhosting.
De afgelopen jaren zat ik bij Strato met een basispakket, á 10€/j, en nu met de introductie van Stack is mijn domein alweer verhuist, ten eerste omdat de jaarkosten goedkoper zijn ( een hele 2,50€ ;) ) en omdat ze Stack aankondigden.

Dus technisch ben ik slachtoffer van een dealer ;)
Maar wel tevreden vooralsnog, zeker nu de stack ook aan het domain gekoppeld is ( storage.domein.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

FreshMaker schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:40:
Tja, bij mij is het zo ongeveer verlopen.
Ik heb al sinds 2004 mijn eigen domeinnaam, voornamelijk voor mailadressen.
Dit is ooit begonnen met 30€ p/j meen ik, na 2 jaar kwam Strato met een mooie oplossing, die me 15€ /j ging kosten.
Maar de 'space' heb ik nooit gebruikt, alleen maar de domeinnaam + google for mailhosting.
De afgelopen jaren zat ik bij Strato met een basispakket, á 10€/j, en nu met de introductie van Stack is mijn domein alweer verhuist, ten eerste omdat de jaarkosten goedkoper zijn ( een hele 2,50€ ;) ) en omdat ze Stack aankondigden.

Dus technisch ben ik slachtoffer van een dealer ;)
Maar wel tevreden vooralsnog, zeker nu de stack ook aan het domain gekoppeld is ( storage.domein.nl )
Misschien mis ik iets, maar dat klinkt gewoon alsof je bij een erg dure domain registrar zat (€30 per jaar voor een .nl is nogal veel).

En voor Stack hoef je toch helemaal geen klant te zijn bij TransIP?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
Cartman! schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:56:
[...]

Ik deel dat gevoel maar AWS heeft datacenters in Ierland en Duitsland en die voldoen aan alle regelgeving die Europa heeft.
Tsja tot dat de USA bij de data wil in het kader van graaien, graaien en we zien wel of we wat vinden.
Zolang het een Amerikaans bedrijf betreft kan ie prima aan de europeese regels voldoen, maar als de Amerikaanse regering zegt hier die data, zullen ze braaf dit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:54:
[...]

Misschien mis ik iets, maar dat klinkt gewoon alsof je bij een erg dure domain registrar zat (€30 per jaar voor een .nl is nogal veel).

En voor Stack hoef je toch helemaal geen klant te zijn bij TransIP?
Dat was in 2004 een 'redelijke' prijs voor de consument ;)
Dat was een domein + wat hosting, er was niet zoveel onderzoek gedaan door mij, ik had niet door dat mail en domein niet "samen" moest lopen

En je hoeft inderdaad geen klant bij TransIP te zijn, maar aangezien de verlenging / verhuizing toch opkwam bij Strato, ben ik overgestapt.

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 28-04-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Goed, ik dacht, leuk! M'n eigen domain koppelen aan m'n stack! Maar nee dus...Ik heb een domain bij Transip, echter als ik op domain koppelen klik kom ik in een riedeltje waarbij ik een NIEUW adres moet gaan registreren en geen keuze kan maken uit reeds bestaande. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:57
Ventieldopje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:09:

Ik vermoed zelf vooral het aantrekken van klanten. 1TB en gratis = hoop reclame. Al hoeft TransIP zich niet zo druk te maken over de kosten aangezien ze genoeg verdienen, daarbij heeft de eigenaar ook nog een eigen bank opgericht. Dus dat zal wel goed zitten. Al zijn de domeinnamen het tweede jaar duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
majic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:13:
Goed, ik dacht, leuk! M'n eigen domain koppelen aan m'n stack! Maar nee dus...Ik heb een domain bij Transip, echter als ik op domain koppelen klik kom ik in een riedeltje waarbij ik een NIEUW adres moet gaan registreren en geen keuze kan maken uit reeds bestaande. Doe ik iets fout?
Gebruik je de TransIP nameservers? Zie;

https://www.transip.nl/vr...igen-webadres-mijn-stack/

[ Voor 9% gewijzigd door Erulezz op 28-04-2016 15:46 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
majic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:13:
Zijn de Stack en Domain in hetzelfde useraccount opgenomen ?
Ik kon de 'eigen' twee wel koppelen, maar een externe ( andere useraccount ) niet koppelen aan een 'los' transip-domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
FreshMaker schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:53:
[...]

Zijn de Stack en Domain in hetzelfde useraccount opgenomen ?
Ik kon de 'eigen' twee wel koppelen, maar een externe ( andere useraccount ) niet koppelen aan een 'los' transip-domain.
Jep dat zijn ze, dat van die useraccount was wel een fix voor : https://www.transip.nl/vragen/131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ah thanks. Nee gebruik nu andere. Dus even 'tijdelijk' op stack nameservers zetten, dan weer terug en t' zou moeten werken hmmm interessant. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

majic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]

Ah thanks. Nee gebruik nu andere. Dus even 'tijdelijk' op stack nameservers zetten, dan weer terug en t' zou moeten werken hmmm interessant. Dankje!
Berichten kun je ook bewerken en de quote er in plakken ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
majic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]

Jep dat zijn ze, dat van die useraccount was wel een fix voor : https://www.transip.nl/vragen/131
Interessant ....
Over 2 weken mijn laatste domein overdragen aan het andere useraccount, en stack koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
Dannisi schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:32:
[...]

WinSCP heb ik nu via de commandline laten syncen
code:
1
"C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.com" /command "open https://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/" "synchronize remote D:\test\ Backup/test/" "exit"
Dit werkt erg goed. Ik heb de Stack gemount op m'n Synology NAS, toen we terugkwamen van vakantie had ik 40GB aan fotomateriaal op de Synology gezet, maar de NAS bleef maar bezig en bezig om het naar Stack te duwen. Hij was wel aan het uploaden (ik zag in DSM wel steeds van die popups dat er weer een foto was geüpload), maar het ging niet echt snel voor m'n gevoel. Nu heb ik ook geen bloedsnelle verbinding (30/6), maar dit duurde wel erg lang.

Nu in een VM op m'n ESXi server even WinSCP laten draaien met dat commando en het was in één nacht klaar :? Denk dat ik het backuppen voortaan maar op die manier laat doen.

code:
1
"C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.com" /command "open https://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/" "synchronize remote -filemask=""|*.xmp;*.db;*.ini;"" -speed=450 \\192.168.4.4\Foto\ Foto/" "exit"

Met de -filemask parameter exclude ik een aantal bestanden, dat is van die meuk wat er door div. programma's in is gezet
Met de -speed parameter begrens ik de uploadsnelheid op 450 KB/s, anders valt er niet meer normaal te internetten in huis. De 450 KB/s is 75% van m'n upload, die 75% gebruikt Dropbox ook en dan kun je idd nog normaal internetten.

Bovenstaande regel heb ik in een .bat bestand gezet en volgens mij kun je het dan gewoon aanroepen via Windows Task Scheduler.

Het is alleen jammer dat WinSCP geen encryptie ondersteund, dat zou helemaal mooi zijn. Ben ook aan het kijken naar Duplicati, ook eens proberen hoe dat werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:15
Werkt de file modified time nog goed bij jou? Toen ik dat postte werkte dat nog, maar dat lijkt nu altijd naar de huidige tijd gezet te worden. Dan hoeft het van mij niet meer.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
Dannisi schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:59:
Werkt de file modified time nog goed bij jou? Toen ik dat postte werkte dat nog, maar dat lijkt nu altijd naar de huidige tijd gezet te worden. Dan hoeft het van mij niet meer.
Hmm nee, de datum komt op de uploaddatum/tijd te staan ipv created date. Dat is wel erg jammer.
Ligt dat aan WinSCP of aan Stack?
Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic