[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

Logico schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Ik kreeg die melding ook (maar dan x10, achter elkaar). Mij werd aangeraden om de Owncload Nightly client te gebruiken, je kan daar gewoon inloggen met je Stack gegevens. De client is verder ook praktisch identiek.

https://download.owncloud...nightly20160311-setup.exe
Nopes, krijg dezelfde foutmelding.

EDIT:
Heb alle Microsoft Visual C++ verwijderd en toen Stack opnieuw geïnstalleerd. Works like a charm _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door 231483 op 17-03-2016 15:08 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
Hmmm... Ik had een account. staat nog steeds in mijn TransIP profile. kom er alleen niet bij. Failed to connect to STACK at https://mijngebruikersnaam.stackstorage.com/status.php: Error downloading from https://mijngebruikersnaam.stackstorage.com/status.php - server replied: Forbidden

Als ik op de web interface probeer in te loggen krijg ik:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Kom er dus niet meer bij. Leuk...

Edit: Heb het opgezegd. Was grappig om te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 17-03-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 16:05
Op het moment heb ik een enorm trage verbinding met de stack omgeving.
In het begin gaat het uploaden snel maar al snel zakt de snelheid helemaal in en doet hij nu 2 uur over 2,5 GB. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:48
Zijn er hier ook mensen die Stack gebruiken voor een NAS backup?
Hoe werkt dit? Soepel, duurt het lang? Heb een 40/4 verbinding van Ziggo (nog wel) en heb redelijk wat bestanden erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 19:06

Perkouw

Moderator General Chat
Jordyz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:41:
Hoe werkt dit? Soepel, duurt het lang? Heb een 40/4 verbinding van Ziggo (nog wel) en heb redelijk wat bestanden erop staan.
Genoeg ervaringen hiervan te vinden. In short webdav bijv, ja, en nee. Al kan dat laatste i.v.m. jou 4mbit afwijken met een flinke hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
'Lang' is subjectief natuurlijk. Daarbij leuk dat we de snelheid van je internet verbinding weten. Maar 'redelijk wat bestanden' zegt natuurlijk niet zoveel.

Dat gezegd hebbende. De eerste keer syncen zal echt ontiegelijk lang duren, dit komt doordat Stack moeite heeft met verschillende formaten bestanden en zal dan ook niet de maximale snelheid van je internet verbinding gebruiken. Ik was met +/- 500GB totaal iets van 120 uur bezig, terwijl als je dit uitrekent het ongeveer 15 uur zou moeten duren (met 60Mbit).

Het hangt dus af van een hoop variabelen hoelang het duurt. Mocht het zaakje eenmaal geupload zijn, vind ik het wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 15:07
Ik heb een 'backup' lopen vanaf mijn Synology naar Stack en gebruik Cloud Sync. Dat werkt nu prima. Echter hoeft van mij de synchronisatie niet constant te lopen, aangezien er niet veel veranderd aan de inhoud (foto's en filmpjes). Eigenlijk wil ik 1 keer in de maand (of week desnoods) een sync doen.
Is daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:17:
[...]

'Lang' is subjectief natuurlijk. Daarbij leuk dat we de snelheid van je internet verbinding weten. Maar 'redelijk wat bestanden' zegt natuurlijk niet zoveel.

Dat gezegd hebbende. De eerste keer syncen zal echt ontiegelijk lang duren, dit komt doordat Stack moeite heeft met verschillende formaten bestanden en zal dan ook niet de maximale snelheid van je internet verbinding gebruiken. Ik was met +/- 500GB totaal iets van 120 uur bezig, terwijl als je dit uitrekent het ongeveer 15 uur zou moeten duren (met 60Mbit).

Het hangt dus af van een hoop variabelen hoelang het duurt. Mocht het zaakje eenmaal geupload zijn, vind ik het wel goed werken.
Oh mijn fout ik dacht dat ik het aantal GB's erbij had gezet.

Mijn NAS heeft op dit moment 15GB vol, waarvan eigenlijk veel documenten (plus minus 5GB) en een aantal fotoalbums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Jordyz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:35:
Mijn NAS heeft op dit moment 15GB vol
15GB, dat is nog niet veel. Even een snel rekensommetje:

15GB = 15360MB
4Mbit/s = 0,5MB/s
15360 MB / 0,5MB/s= 30720 sec = 8,5 uur bij constante upload op 100% snelheid

Die 8,5 uur is dus de meest optimale situatie. Ga er maar vanuit dat dit zo twee keer zo lang duurt.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 18-03-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:39:
[...]

15GB, dat is nog niet veel. Even een snel rekensommetje:

15GB = 15360MB
4Mbit/s = 0,5MB/s
156360MB/0,5MB/s= 30720 sec = 8,5 uur bij constante upload op 100% snelheid

Die 8,5 uur is dus de meest optimale situatie. Ga er maar vanuit dat dit zo twee keer zo lang duurt.
Valt opzich nog mee, dankje voor het rekensommetje!

Moet nog eerst me invite krijgen dus dat zal nog wel een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jordyz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:40:
[...]

Valt opzich nog mee, dankje voor het rekensommetje!

Moet nog eerst me invite krijgen dus dat zal nog wel een tijdje duren.
Als het 15 GB is, zou ik het sowieso op een usbstick plaatsen en die buitenshuis bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
acoster schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:34:
Ik heb een 'backup' lopen vanaf mijn Synology naar Stack en gebruik Cloud Sync. Dat werkt nu prima. Echter hoeft van mij de synchronisatie niet constant te lopen, aangezien er niet veel veranderd aan de inhoud (foto's en filmpjes). Eigenlijk wil ik 1 keer in de maand (of week desnoods) een sync doen.
Is daar ook een oplossing voor?
Ik weet het al.. heb de sync onderbroken en start deze handmatig op indien ik het nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 07:58
Meer mensen die momenteel een 403 Forbidden krijgen? Zowel via duplicati als de site kan ik niet op m'n Stack komen.

-edit-

En het werkt weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Devrim op 18-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik haal 90 Mb/s of zo (met een 100/100-lijntje). Als je maar 4 Mb/s up hebt, gaat het wel even duren ja.

rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:17:
[...]
Jezus, 120 uur? Bij mij was het in één nachtje wel klaar (met ongeveer 450 GB).

Kun je uitleggen wat je bedoelt met "moeite met verschillende soorten bestanden"? Het maakt voor Stack echt niks uit in welk formaat je bestanden zijn hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Compizfox op 18-03-2016 17:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Compizfox schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:48:

[...]

Jezus, 120 uur? Bij mij was het in één nachtje wel klaar (met ongeveer 450 GB).

Kun je uitleggen wat je bedoelt met "moeite met verschillende soorten bestanden"? Het maakt voor Stack echt niks uit in welk formaat je bestanden zijn hoor.
Heb eerst mijn muziek en foto collectie geupload en dat ging vloeiend en constant met de max. van mijn internet verbinding (50Mbit). Vervolgens een hoop iso bestanden geupload variërend van 2 tot 8GB en dat was een groot drama! Snelheid kakte in tot soms wel 100kB/s. Wanneer het bestand dan eindelijk bijna helemaal geupload was en trad er een fout op.

Als dat was opgelost (meestal door herstarten), begon het programma weer van vooraf aan. Sommige bestanden heeft Stack wel 8 keer opnieuw (proberen) te uploaden.

Daardoor duurde het zo ontzettend lang voordat hij klaar was en daar komt ook de theorie vandaan dat het scheelt welke bestanden er geupload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
Ik heb zojuist even mijn Synology gekoppeld aan Stack via WebDav. Wat voor snelheden halen jullie? Het gaat hier momenteel niet harder dan 2Mbit up en 15Mb down .

Verbinding is een KPN lijntje van 50/5 (VDSL)

Opzich vind ik het zo ook wel prima, alleen als het sneller kan is altijd beter :). Tenzij de NAS gewoon niet harder kan.

Via de Windows "app" haal ik de volle 5Mbit up (600KB/s), down ongeveer 20Mbit (2,5MB/s)

Nas is een DS112j, al een oudje dus.

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 18-03-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
HvanderT schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:05:
Ik heb zojuist even mijn Synology gekoppeld aan Stack via WebDav. Wat voor snelheden halen jullie? Het gaat hier momenteel niet harder dan 2Mbit up en 15Mb down .

Verbinding is een KPN lijntje van 50/5 (VDSL)

Opzich vind ik het zo ook wel prima, alleen als het sneller kan is altijd beter :). Tenzij de NAS gewoon niet harder kan.

Via de Windows "app" haal ik de volle 5Mbit up (600KB/s), down ongeveer 20Mbit (2,5MB/s)

Nas is een DS112j, al een oudje dus.
Ik heb het vermoeden dat je NAS niet snel genoeg is. Ik heb een DS215+ en Ziggo 120/12. De upload met Cloud Sync (webdav) ging met maximale upload (1,5 MBps).

Misschien een mooi argument voor een nieuwe NAS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
meesje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:56:
[...]

Ik heb het vermoeden dat je NAS niet snel genoeg is. Ik heb een DS215+ en Ziggo 120/12. De upload met Cloud Sync (webdav) ging met maximale upload (1,5 MBps).

Misschien een mooi argument voor een nieuwe NAS? :)
Ik ben al aan het kijken naar een nIeuwe NAS inderdaad. Die ik nu heb heeft ook maar 1 bay, niet handig als die dan een keer de geest geeft. Ik heb deze nas + HDD inmiddels al ruim drie jaar geloof ik. Verder werkt ie nog uitstekend; maar je merkt wel dat ie soms wat tijd nodig heeft. Niet zo gek als je services zoals Surveillance Station ook veel gebruikt. :P

Overigens heb mijn stack alleen gemount, ik maak nog geen gebruik van Cloud Sync, dat ga ik zo instellen. Misschien werkt het daar wel goed op. Alhoewel ik anders ook wel kan leven met 200 - 300KBps up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
HvanderT schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Ik ben al aan het kijken naar een nIeuwe NAS inderdaad. Die ik nu heb heeft ook maar 1 bay, niet handig als die dan een keer de geest geeft. Ik heb deze nas + HDD inmiddels al ruim drie jaar geloof ik. Verder werkt ie nog uitstekend; maar je merkt wel dat ie soms wat tijd nodig heeft. Niet zo gek als je services zoals Surveillance Station ook veel gebruikt. :P

Overigens heb mijn stack alleen gemount, ik maak nog geen gebruik van Cloud Sync, dat ga ik zo instellen. Misschien werkt het daar wel goed op. Alhoewel ik anders ook wel kan leven met 200 - 300KBps up.
Ik ben destijds geüpgraded van een DS109 naar een DS215+. De voornaamste reden was dat de DS109 niet meer gesupport werd met nieuwe functies (nog wel security fixes). De DS109 dient nu als backup op een andere locatie. Stack gaat als extra backup fungeren. Echter ik wil eerst wat langer er mee spelen. In dit topic lees ik namelijk veel over problemen die ervaren worden (wel de meeste met software op pc/mac, niet op een NAS).

In de handleiding van Thinkpad staat aangegeven dat je Cloud Sync moet schedulen indien je je NAS wil laten slapen. Mijn ervaring is dat dat niet (meer?) nodig is. Ook als Cloud Sync op de achtergrond draait, valt mijn NAS gewoon in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compizfox schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Maar in je bron staat niet dat het onmogelijk is, alleen dat het er niet voor ontworpen is. Ik weet dat asymmetrische encryptie erg inefficiënt (traag) is voor bulk encryptie, maar dat is precies mijn punt.

[...]

Ik ken het, dat is ongeveer hoe SSL ook werkt. Ik vraag me echter af of Duplicity dit ook doet. Misschien heb ik het niet goed begrepen maar er wordt overal (in officiële documentatie en andere tutorials) een duidelijk onderscheid gemaakt tussen symetrische encryptie met een passphrase (de default mode van Duplicity) en asymmetrische encryptie met een OpenPGP-keypair (de mode die iedereen lijkt te gebruiken).

Duplicity maakt overigens gebruikt van gpg hiervoor.

Ik duik nog wel weer even in de documentatie ;)

EDIT: Ik haal nu 80 Mb/s :)
Om hier even op terug te komen: de encryptie via GnuPG betreft inderdaad de 'hybrid' encryptie waarbij eerst een random symmetrische key wordt bedacht die voor de bulkencryptie wordt gebruikt, die dan weer versleuteld wordt met de public key.

In het geval van GnuPG gaat het hier om CAST5. Het schijnt dat je dit kunt veranderen naar AES-256, ik ga even kijken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Logico schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Ik kreeg die melding ook (maar dan x10, achter elkaar). Mij werd aangeraden om de Owncload Nightly client te gebruiken, je kan daar gewoon inloggen met je Stack gegevens. De client is verder ook praktisch identiek.

https://download.owncloud...nightly20160311-setup.exe
Oei, ik schrik toch best wel dat dit op Owncloud gebaseerd is. Als er iets onstabiel en buggy is dan is dat het wel helaas |:(

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
meesje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Ik ben destijds geüpgraded van een DS109 naar een DS215+. De voornaamste reden was dat de DS109 niet meer gesupport werd met nieuwe functies (nog wel security fixes). De DS109 dient nu als backup op een andere locatie. Stack gaat als extra backup fungeren. Echter ik wil eerst wat langer er mee spelen. In dit topic lees ik namelijk veel over problemen die ervaren worden (wel de meeste met software op pc/mac, niet op een NAS).

In de handleiding van Thinkpad staat aangegeven dat je Cloud Sync moet schedulen indien je je NAS wil laten slapen. Mijn ervaring is dat dat niet (meer?) nodig is. Ook als Cloud Sync op de achtergrond draait, valt mijn NAS gewoon in slaap.
Zo te zien kan m'n NAS dus wel uploads van 600KB/s aan. Duurt alleen even voordat ie op dat tempo is. Hangt waarschijnlijk van soort bestand af. En deze 112J wordt nog ondersteund, dus hij kan nog wel even mee.

Ik vond het al vreemd dat ie geen 5Mbit kan wegpompen :+

9,5GB - 5 uur resterend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ventieldopje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:52:
[...]

Oei, ik schrik toch best wel dat dit op Owncloud gebaseerd is. Als er iets onstabiel en buggy is dan is dat het wel helaas |:(
Yup, ik had een VPS met owncloud en ik heb daar niets anders dan drama mee gehad. Problemen met files die ineens niet meer te decrypten waren, upgrades die mislukten, out of memory errors noem het maar op.

Met STACK hebben ze denk ik best wel wat gezeik binnen gehaald. Ik heb een account met 600GB aan RAW files (foto backup), directories zijn of niet te lezen (connection closed) of traag as hell.

Het zal wel goed komen en je hoort me absoluut niet klagen bij een gratis dienst, maar of owncloud de goede basis is vraag ik me wel hardop af. TransIP zelf zei tegen me dat het gaat om een 'traag storage backend' vanwege alle connecties die nu open getrokken worden (na de problematiek van de afgelopen dagen). Afwachten dus :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ventieldopje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:52:
[...]

Je schrok ervan ja? Voor mij was het nogal evident dat het op Owncloud gebaseerd was ;)

Ben wel benieuwd vanwaar je dat vind trouwens. Ik gebruik zelf ook Owncloud, werkt prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
HvanderT schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Zo te zien kan m'n NAS dus wel uploads van 600KB/s aan. Duurt alleen even voordat ie op dat tempo is. Hangt waarschijnlijk van soort bestand af. En deze 112J wordt nog ondersteund, dus hij kan nog wel even mee.

Ik vond het al vreemd dat ie geen 5Mbit kan wegpompen :+

9,5GB - 5 uur resterend ;(
Goed om te lezen dat je nas wel de max upload snelheid kan gebruiken. Het is mij destijds opgevallen bij het uploaden van een 22gb testbestand dat het 2-3 minuten duurde voor de upload echt ging starten. Wellicht dat jij dit ook ervaart en dat het wellicht bij een ds112j wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Compizfox schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:07:
Ben wel benieuwd vanwaar je dat vind trouwens. Ik gebruik zelf ook Owncloud, werkt prima eigenlijk.
Hier hetzelfde, draait snel en stabiel. Maar ik gebruik wel alleen de packages van Debian stable.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Stack gemount met NetDrive2 en dan bestanden bijgewerkt met SyncBack. Hierbij krijg ik nogal eens de foutmelding "Failed to copy from Source : Cannot copy file (19): Het medium is tegen schrijven beveiligd". Terwijl er niets aan de hand is met de bestanden die overgeschreven moeten worden. Ook de originelen zijn niet read-only. De oplossing is ze via de web-interface te uploaden. Die werkt op dit moment ook niet lekker.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik probeer nu (voor het eerst) een Desktop Client: De OwnCloud-client zelf (op Ubuntu).

En hij maakt steeds deze loop:

* "Waiting" (20 sec)
* "Checking for changes in '...'" (30 sec)
* Uploading files (1 tot 5 sec)
* Error: Operation Canceled (10 keer)
* "Waiting"

etc.

Tijdens het uploaden is de snelheid wel okay, maar door het steeds opnieuw beginnen en wachten duurt het eeuwen.

Soms gaat ie wat langer door maar stopt ie om een scala aan andere redenen. Server Replied: Not Found, SSL connections closed, e.d.

Is dit 'normaal' voor Stack?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De OwnCloud client ken ik nog niet. Het klinkt veelbelovend, als ik dat installeer zou die automatisch mijn bestanden gaan bijwerken op mijn Stack? Ook vanaf een Linux systeem? Ga ik proberen.

Met Stack heb ik dus wel eens haperingen, maar niet wat jij nu beschrijft. Probeer eens een directe verbinding met WebDav in je filemanager te maken en dan een paar bestanden te uploaden, werkt het dan ook moeizaam of niet?

Gebruik davs://JOUW-GEBRUIKERSNAAM.stackstorage.com/remote.php/webdav in je filemanager.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De stack client is (dacht ik) gebaseerd op de owncloud client, dus waarom zou je dan de owncloud client gebruiken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Stack client was er toch alleen voor Windows? Hij draait Ubuntu.

Maar als Stack Client = Own Cloud: Stack Client vond ik niet prettig werken.

[ Voor 38% gewijzigd door Obelink op 22-03-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Update: Bij bestanden van meer dan een halve megabyte gaat het prima, maar bij kleinere bestanden (dus te snel nieuwe bestanden uploaden) dan crasht ie steeds met alle operations cancelled.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje, misschien twee, dat het synchroniseren van mijn lokale Stack folder (op Windows 10) erg traag lijkt. Als ik dan kijk wat de client aan het doen is staat er "preparing for sync", waarbij het lijkt alsof hij de complete folder aan het controleren is.

Is iemand anders hetzelfde opgevallen? Had ik de patchnotes van de laatste Stack software moeten lezen? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 22-03-2016 20:42 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Ik krijg nu ineens onderstaande melding op mijn PC:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oKWukLY.png

Wat ik heel erg vreemd vind!, ik heb wel een ZyXEL modem/router maar die mag toch niet zomaar in de weg zitten?

Het gaat trouwens op de stack windows applicatie.

[ Voor 10% gewijzigd door prekz op 23-03-2016 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Seroczynski schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:41:
Is iemand anders hetzelfde opgevallen? Had ik de patchnotes van de laatste Stack software moeten lezen? :+
Zie de volgende reactie in dit topic:
Bedankt voor je geduld. Onze technische dienst is achter de oorzaak van deze synchronisatie. Om STACK nog sneller te laten werken hebben we besloten om de WebDav implementatie van Owncloud (waar ook de sync clients gebruik van maken) te vervangen door ons eigen systeem. Ook jouw STACK is kort geleden overgestapt naar deze setup.

In dit systeem genereren wij zogenoemde e-tags (een waarde die aangeeft of de inhoud van een bestand is veranderd) op een iets andere manier dan dat Owncloud dit origineel deed. Doordat deze tags verschillen, denkt de sync client dat de bestanden gewijzigd zijn en besluit hij deze opnieuw te downloaden.

Wijzigingen die je lokaal hebt gemaakt zullen bewaard blijven tijdens dit proces. Als je namelijk een bestand aanpast tijdens dit proces zal de client dit herkennen en dit bestand in "conflict" zetten. Je kunt dan zelf uit het oude en nieuwe bestand kiezen welke je wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:09
prekz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:42:
Ik krijg nu ineens onderstaande melding op mijn PC:

[afbeelding]

Wat ik heel erg vreemd vind!, ik heb wel een ZyXEL modem/router maar die mag toch niet zomaar in de weg zitten?

Het gaat trouwens op de stack windows applicatie.
Lijkt er sterk op dat je ZyXEL de verbinding aan het onderscheppen is. Mogelijk probeert hij een DNS error pagina te laten zien?
Wat gebeurd er als je naar hetzelfde adres gaat met je browser? Kom je dan op stck uit of een (fout) pagina van je ZyXEL modem?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 08:57
Dan kom ik op de normale stack pagina uit. Als ik door klik op de groene button zie ik een SSL certificaat wat issued is aan *.stackstorage.com door COMODO het certificaat is geldig van 10-3-2016 tot 28-10-2016

Zou goed moeten zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb veel ignored files in de log staan, maar ik snap niet waarom?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oWqnN1L.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Heeft die underscore er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 19:35
Op Windows Server 2012 R2 krijg ik laatst opeens de volgende foutmelding als ik bestanden probeer te verplaatsen naar de mapped network drive van Stack: "Not enough quota is available to process this command.".

Ik heb gewoon genoeg ruimte op de Stack beschikbaar en heb de prullenbak op Stack ook al leeg gemaakt.
Werkte gewoon normaal voor 3 maanden lang, tot 1 week geleden.

Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Stroopwafels schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:10:
Op Windows Server 2012 R2 krijg ik laatst opeens de volgende foutmelding als ik bestanden probeer te verplaatsen naar de mapped network drive van Stack: "Not enough quota is available to process this command.".

Ik heb gewoon genoeg ruimte op de Stack beschikbaar en heb de prullenbak op Stack ook al leeg gemaakt.
Werkte gewoon normaal voor 3 maanden lang, tot 1 week geleden.

Iemand anders die dit probleem ook heeft?
WebDav dus?
Check dan even de eerder genoemde zaken in het topic. Gok dat je meer wilt kopiëren dan je op C: beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 19:35
Webdav inderdaad.
Het is een bestand van 1.9GB, niet zo heel groot dus, heb genoeg ruimte op alle schijven.

Zal even het topic doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Stroopwafels schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:38:
Webdav inderdaad.
Het is een bestand van 1.9GB, niet zo heel groot dus, heb genoeg ruimte op alle schijven.

Zal even het topic doorspitten.
Hm, dan lijkt het me niet aan WEBDav te liggen.
Google Fu brengt me als eerste hit op MSDN: Not enough quota is available to process this command.. Dat al geprobeerd? Als het een optie is even rebooten kijken of het dan wel werkt en anders zou ik even op je foutmelding zoeken en voeg dan even owncloud toe misschien dat je vergelijkbare cases vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 12:38
Ik gebruik sinds een paar weken Stack. Voor het uploaden gebruik mijn browser Ik zie dat mijn bestanden in Stack niet de originele datum-tijd behouden maar de datum-tijd van het uploaden krijgen wat ik niet erg handig vindt.
Als ik in dit forum topic op 'datum' zoek zie ik dat het probleem eerder is beschreven maar een afdoende oplossing vindt ik nog niet terug. Is deze er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Romoni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:55:
Als ik in dit forum topic op 'datum' zoek zie ik dat het probleem eerder is beschreven maar een afdoende oplossing vindt ik nog niet terug. Is deze er al?
Wat is afdoende? Ik vermoed dat met rsync -t of cp -p kopieren naar een WebDAV-mount de oorspronkelijke datum behouden zal blijven (maar heb hier zelf nooit op gelet). Voor directories zal dit waarschijnlijk niet werken: https://github.com/owncloud/core/issues/7009

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:32
8088 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:44:
[...]

Wat is afdoende? Ik vermoed dat met rsync -t of cp -p kopieren naar een WebDAV-mount de oorspronkelijke datum behouden zal blijven (maar heb hier zelf nooit op gelet). Voor directories zal dit waarschijnlijk niet werken: https://github.com/owncloud/core/issues/7009
Met "stackcmd" werkt het prima om de datum te behouden. Maar met rsync via davfs2 kreeg ik dit niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
Kreeg deze gisteren binnen:
Beste klant,

De komende weken worden enkele grote updates uitgerold die de snelheid en stabiliteit van STACK verder verbeteren. Hier kan je iets van merken, want je STACK zal hierdoor kort onbereikbaar zijn.

.........

Met vriendelijke groet,

TransIP
Ben benieuwd of we dit gaan merken!

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Weet iemand wat dit betekend in de Synology Webdav Cloud Sync?

"Geen bestanden in de doelmap verwijderen wanneer ze al zijn verwijderd in de bronmap"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 17:06
Pecies wat er staat lijkt me? Dus geen bestanden verwijderen op de (remote) webdav, ondanks dat je het lokaal hebt verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Waah schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:37:
Weet iemand wat dit betekend in de Synology Webdav Cloud Sync?

"Geen bestanden in de doelmap verwijderen wanneer ze al zijn verwijderd in de bronmap"
Dat er geen bestanden in de doelmap (in de cloud..waar je je bestanden naat toe kopieert) worden verwijderd, als je het bestand op je bronmap (de map op de Synology die je 'upload' in de cloud') verwijderd.

Dus gooi je (per ongeluk) een bestand weg op je Synology, blijft deze op je Stack gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oke, dus als je dat AANVINKT blijven de bestanden op je stack staan als je ze lokaal verwijderd?
Voor de ene map wil ik dat wel... en voor de andere niet. Maar wil ze straks niet per ongeluk verkeerd om hebben staan.

Heb de NAS even in het engels gezet, dat bekt toch lekkerder:
"Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder".

Dit lijkt een nieuwe optie in DSM 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Waah op 30-03-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Waah schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:57:
Oke, dus als je dat AANVINKT blijven de bestanden op je stack staan als je ze lokaal verwijderd?
Voor de ene map wil ik dat wel... en voor de andere niet. Maar wil ze straks niet per ongeluk verkeerd om hebben staan.

Heb de NAS even in het engels gezet, dat bekt toch lekkerder:
"Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder".

Dit lijkt een nieuwe optie in DSM 6.0
Zoals ik het lees wel, maar als je het niet vertrouwd, kan je het testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hmm heb Webdav ingesteld op de NAS met Cloud Sync. Hij upload alles rap en prima. Maar als ik naar de Stack ga zie ik mijn bestanden helemaal niet. Als ik dan naar Activity tabje ga, zie ik wel dat er vanalles is geupload. Maar ik zie de files zelf nergens?

al gefixt, lijkt een bugje ofzo. Heb op 1 van de Activity items geklikt en nu is de map er wel 8)7
Mis de video-map nog, maar zal wel even een video opzoeken en dan verschijnt die vast ook wel. :X

128GB in 13 uur, dus 2,73MB/s op een lijn van 3,75MB/s is niet gek.

[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 31-03-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:38
Ahhh damn. Mijn code was verlopen toen ik op vakantie was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb het synchroniseren eens ingesteld en er tijden niet naar gekeken, het werkte. Nu open in de Windows Stack client en zag een melding van een corrupte journal file, en dat mappen te groot waren om de syncen (die ooit eerder prima gesynced waren). De tool had die mappen uitgevinkt en gevraagd of ze lokaal dan ook maar verwijderd moesten worden. Waarom zou die tool dat uberhaupt mogen / kunnen doen?

Tool opnieuw opgestart en de bovenstaande meldingen zijn weg, maar nu heb ik de melding: 'unable to find local sync folder'.

Maar kies ik 'Open folder' krijg ik de juiste map te zien. Wat moet ik hier mee? Google is weinig behulpzaam. Ik wil voorkomen dat ik de boel weer zou moeten uploaden (of lokaal weg gooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Vannacht kunnen we weer last hebben van downtime:
Beste klant,

Vorige week hebben wij aangekondigd stapsgewijs verbeteringen door te gaan voeren aan STACK. De eerste verbeteringen zijn succesvol uitgerold en aankomende nacht is het tijd voor de volgende stappen.

Jouw STACK is hierdoor tussen 00:00 en 04:00 uur ongeveer 5 à 10 minuten onbereikbaar. Hierna komt je STACK vanzelf weer online.

Mocht je vragen hebben over dit onderhoud, stuur gerust een bericht naar ons supportteam vanuit het TransIP controlepaneel.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:28
Marcel_EA schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:08:
[...]

Zijn alle 3 zip bestanden van +/- 130 characters lang.
Een maand of 4 geleden had ik bovenstaande reactie geplaatst ivm (te) lange bestandsnamen die niet gesynct konden worden vanaf mijn Synology.
Ik heb toen ook contact gehad met TransIP hierover en zij vertelde me dat het probleem bekend was en dat de "bug" op de lijst stond voor toekomstige verbeteringen aan het Stack platform.

Weet iemand of dit probleem inmiddels verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb het nu een tijdje gebruikt, en vind de Mac software niet al te fijn.
Werkt niet zo prettig, gaat syncen steeds herhalen, zeurt random...

Het geeft lekker veel storage, maar denk dat ik voorlopig maar blij dropbox blijf. Gebruik het toch niet zo heel veel, en dan toch liever iets dat net wat beter werkt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag mijn invite gekregen voor Stack en ben daar erg blij mee. Mijn Google Drive begon aardig vol te raken en bij grote bestanden moest steeds opruimen... Vanaf heden over naar Stack dus. Al vind ik de integratie van Google software in Drive wel weer handig. Kan Stack ook zoiets of moet ik dat gaan missen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725379

Weet iemand of Stack remote upload (bestanden uploaden vanaf een URL, dus niet vanop de PC) ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zeror schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:30:
Vandaag mijn invite gekregen voor Stack en ben daar erg blij mee. Mijn Google Drive begon aardig vol te raken en bij grote bestanden moest steeds opruimen... Vanaf heden over naar Stack dus. Al vind ik de integratie van Google software in Drive wel weer handig. Kan Stack ook zoiets of moet ik dat gaan missen?
Je bedoelt de STACK client of de ownCloud client?

De STACK client (=rebranded ownCloud) kun je downloaden vanaf je STACK, als je op je username klikt en dan op software.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Zeror schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:30:
Stack heeft geen integratie met welk software pakket dan ook. Op een Android telefoon/Windows computer kan je natuurlijk wel gewoon de bestanden openen met geïnstalleerde programma's. Maar online heb je alleen een Gallery waarmee je foto's kan openen. Office documenten e.d. gaat helaas niet.

Je zou eventueel wel de belangrijkste office documenten in Google Drive kunnen laten staan en alle grote bestanden in Stack plaatsen.

Ik zelf heb het ook zo geregeld. Al mijn office en pdf bestanden staan in Dropbox, vanwege de fijne integratie met verschillende pakketten en alle afbeeldingen en video's heb ik in Stack staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
brammetje1994 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:34:
Ik ken iemand die 'm via Twitter verlopen opnieuw heeft kunnen laten activeren. Proberen dus is de boodschap !

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 20:38
Anoniem: 725379 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:18:
Weet iemand of Stack remote upload (bestanden uploaden vanaf een URL, dus niet vanop de PC) ondersteunt?
probeer het , je kunt ook via de stacksite uploaden dus wellicht kun je dat ook uploaden vanaf een externe pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
In maart de code aangevraagd en zojuist gekregen. Alles ingesteld en alles blijkt te werken.
Toch fijn dat het nu ook op een andere locatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
brammetje1994 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:34:
Mijn code was ook verlopen.
Ik heb ze toen gemaild en kreeg al vrij snel een mailtje terug dat de code weer geactiveerd was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Vannacht mooi even 5GB er naar toe gepompt, dat was nog maar het kleinste gedeelte :P

Nu 100GB, ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Het werkt wel erg goed, je merkt er niks van en de Synology upload alles automatisch naar de NAS toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jordyz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:12:
Vannacht mooi even 5GB er naar toe gepompt, dat was nog maar het kleinste gedeelte :P

Nu 100GB, ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Het werkt wel erg goed, je merkt er niks van en de Synology upload alles automatisch naar de NAS toe.
Ik heb in een lang weekend (pasen) 600 GB overgepompt. Dus mij hoor je ook niet klagen. Werkt inderdaad prima met een Synology 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:26
Ik heb laatst wat problemen gehad met uploads over webdav waarbij de bestanden niet zichtbaar waren in de webUI en niet te verwijderen waren via webdav...

Dit trad alleen op als ik gebruik maakte van een subuser. Ik gebruik stack als backup, maar de oude backups konden niet meer verwijderd worden waardoor mijn stack volliep... Enige remedie was op dat moment de volledige subuser verwijderen en een andere aanmaken...

Dus check even of alles ook zichtbaar is in de webUI zodat je straks niet tegen vervelende verassingen komt te staan ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Spekkie88 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:47:
Ik heb laatst wat problemen gehad met uploads over webdav waarbij de bestanden niet zichtbaar waren in de webUI en niet te verwijderen waren via webdav...

Dit trad alleen op als ik gebruik maakte van een subuser. Ik gebruik stack als backup, maar de oude backups konden niet meer verwijderd worden waardoor mijn stack volliep... Enige remedie was op dat moment de volledige subuser verwijderen en een andere aanmaken...

Dus check even of alles ook zichtbaar is in de webUI zodat je straks niet tegen vervelende verassingen komt te staan ;)
Dat heb ik ook :)
Is een simpelere oplossing voor:
  1. Log in op de Stack als de sub-user
  2. Geen files? Klik rechts bovenin op je user, en kies Activiteit
  3. Hier zie je wel alle geuploade files.... klik er op eentje
  4. Nu zie je die file/map. En vanaf nu zie je alle files/mappen opeens!
geen idee waarom dit zo is... maar goed dit werkte voor mij 8) Ik snapte al niet waarom Synology druk aan het uploaden was en ik niks zag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09-2024
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik gebruik stack nu als automatische backup van mijn bestanden met de sync functie. Maar als ik Stack ook toevoeg als netwerkschijf, kan ik daar dan meer data op kwijt dan de grote van mijn eigen schijf? Ja toch?

Ik bedoel dus deze set up:
"Mijn afbeeldingen" en "Mijn documenten" gesynchroniseerd met Stack voor auto backup
"Movies" en "Series" niet gesynchroniseerd maar wel benaderbaar via de netwerkschijf

kan ik dan mijn films series en muziek afspelen vanaf die netwerkschijf wanneer ik verbonden ben met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertoBravo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:30:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik gebruik stack nu als automatische backup van mijn bestanden met de sync functie. Maar als ik Stack ook toevoeg als netwerkschijf, kan ik daar dan meer data op kwijt dan de grote van mijn eigen schijf? Ja toch?

Ik bedoel dus deze set up:
"Mijn afbeeldingen" en "Mijn documenten" gesynchroniseerd met Stack voor auto backup
"Movies" en "Series" niet gesynchroniseerd maar wel benaderbaar via de netwerkschijf

kan ik dan mijn films series en muziek afspelen vanaf die netwerkschijf wanneer ik verbonden ben met internet?
Volgens mij, als je internet snel genoeg is dan kan dat ja. Hij slaat het dan waarschijnlijk wel tijdelijk lokaal op (zoals altijd met streamen) maar je zou in theorie je 900GB muziekcollectie erop kunnen zetten, en dan van daaraf afspelen volgens mij.

Testje is zo gedaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Waah schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:57:
[...]

Volgens mij, als je internet snel genoeg is dan kan dat ja. Hij slaat het dan waarschijnlijk wel tijdelijk lokaal op (zoals altijd met streamen) maar je zou in theorie je 900GB muziekcollectie erop kunnen zetten, en dan van daaraf afspelen volgens mij.

Testje is zo gedaan trouwens?
Ja inderdaad, zal vanavond thuis even testen. Maar in theorie heb ik dan helemaal geen NAS meer nodig, correct?

Aanvulling: Ik zat er over te denken een NAS te kopen om al mijn bestanden te backuppen en films op op te slaan.

Ik heb ook nog een Raspberry Pi liggen met open elec, hier kan ik ook een webdav aan toevoegen of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door RobertoBravo op 08-04-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:26
Waah schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:08:
[...]

Dat heb ik ook :)
Is een simpelere oplossing voor:
  1. Log in op de Stack als de sub-user
  2. Geen files? Klik rechts bovenin op je user, en kies Activiteit
  3. Hier zie je wel alle geuploade files.... klik er op eentje
  4. Nu zie je die file/map. En vanaf nu zie je alle files/mappen opeens!
geen idee waarom dit zo is... maar goed dit werkte voor mij 8) Ik snapte al niet waarom Synology druk aan het uploaden was en ik niks zag....
Dat klopt al heb je dan nog steeds het probleem van verwijderen via webdav...
Daarnaast lopen mijn backups via duplicity en had ik heb zin om 100en bestanden handmatig te verwijderen... (iedere maand en full en de rest van de maand dagelijks incremental, met een historie van 1 maand...)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Net al even testje gedaan maar VLC kan niet direct afspelen vanaf de netwerkschijf, experiment mislukt of wat doe ik fout?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cBq1WFb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
RobertoBravo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:02:
[...]

Ja inderdaad, zal vanavond thuis even testen. Maar in theorie heb ik dan helemaal geen NAS meer nodig, correct?

Aanvulling: Ik zat er over te denken een NAS te kopen om al mijn bestanden te backuppen en films op op te slaan.

Ik heb ook nog een Raspberry Pi liggen met open elec, hier kan ik ook een webdav aan toevoegen of niet?
Inderdaad in theorie hoeft dat ook niet. Je kan ook een Dropbox abbonementje nemen en dan ben je ook klaar.
Als je het in eigen beheer wilt houden moet je mooi een NAS nemen en het laten backuppen.

Stack is een gratis dienst en kunnen ze altijd stoppen, je bent altijd afhankelijk van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726215

'@Jordyz

Wil zelf niet van het slechtste uitgaan, word er mee gestopt dan krijgen we vast bericht!

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 726215 op 08-04-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Jordyz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:33:
[...]

Inderdaad in theorie hoeft dat ook niet. Je kan ook een Dropbox abbonementje nemen en dan ben je ook klaar.
Als je het in eigen beheer wilt houden moet je mooi een NAS nemen en het laten backuppen.

Stack is een gratis dienst en kunnen ze altijd stoppen, je bent altijd afhankelijk van de ander.
Er zijn drie abonnementen, waarvan één gratis en twee betaald (meer ruimte en wat extra's). Dropbox heeft ook één gratis en meerdere betaalde abonnementen, dus ik zie het verschil niet?

Sowieso staat TransIP al jaren bekend als een zeer betrouwbaar bedrijf. Die trekken echt niet zomaar de stekker er uit, en al helemaal niet zonder bericht. Op de lange termijn kan een dienst altijd stopgezet worden, maar dat is met dropbox (of welke andere cloudprovider ook) niet anders. Uiteraard mag je er vanuit gaan dat je dan ruim van te voren bericht krijgt.

Deze dienst is nog erg nieuw, ze hebben de investeringskosten nog lang niet terugverdiend. De kans is klein dat ze er nu of op korte termijn al mee stoppen, ik zou me daar niet druk om maken. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 08-04-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:40:
[...]

Er zijn drie abonnementen, waarvan één gratis en twee betaald (meer ruimte en wat extra's). Dropbox heeft ook één gratis en meerdere betaalde abonnementen, dus ik zie het verschil niet?

Sowieso staat TransIP al jaren bekend als een zeer betrouwbaar bedrijf. Die trekken echt niet zomaar de stekker er uit, en al helemaal niet zonder bericht. Op de lange termijn kan een dienst altijd stopgezet worden, maar dat is met dropbox (of welke andere cloudprovider ook) niet anders. Uiteraard mag je er vanuit gaan dat je dan ruim van te voren bericht krijgt.

Deze dienst is nog erg nieuw, ze hebben de investeringskosten nog lang niet terugverdiend. De kans is klein dat ze er nu of op korte termijn al mee stoppen, ik zou me daar niet druk om maken. :)
Daar heb je helemaal gelijk in, ik doelde ook eigenlijk op het gratis pakket en was vergeten dat er betaalde pakketten waren.

Dat heb je inderdaad met iedere cloudprovider dus daarom ook een NAS waar je alles zelf in eigen beheer hebt. En ik bedoel dan dat het net zoals bij KPN en Ziggo vaak is dat ze bepaalde diensten afstoten net zoals die clouddienst van KPN. Dat zal TransIP nu niet doen maar heb je bij iedere cloudprovider dat je afhankelijk van hen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:10
Jordyz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:33:
[...]

Niet helemaal waar. één ding wat ik geleerd heb met backups is dat je nooit te veel verschillende backups kunt maken.

Zelf maakt mijn NAS, welke in raid staat, een backup van alle belangrijke data. Deze NAS stuurt het wekelijks ook naar de NAS van mijn ouders aan de andere kant van nederland. Ik zit er toch sterk over te denken om de Stack nog een aparte backup te geven.

Natuurlijk kun je een overkill aan backups krijgen en door de bomen het bos niet meer zien. Maar je backup kun je prima op Stack zetten. Heb je geen vertrouwen in stack, maar vind je de grote van Stack prettig. Zorg dat je dan ook een andere manier van backup hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 09-04-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 13:09
RobertoBravo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:17:
Net al even testje gedaan maar VLC kan niet direct afspelen vanaf de netwerkschijf, experiment mislukt of wat doe ik fout?
[afbeelding]
Dit doe je via webdav toch? Ik krijg in ieder geval dezelfde foutmelding via webdav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
grote_oever schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:47:
[...]

Niet helemaal waar. één ding wat ik geleerd heb met backups is dat je nooit te veel verschillende backups kunt maken.

Zelf maakt mijn NAS, welke in raid staat, een backup van alle belangrijke data. Deze NAS stuurt het wekelijks ook naar de NAS van mijn ouders aan de andere kant van nederland. Ik zit er toch sterk over te denken om de Stack nog een aparte backup te geven.

Natuurlijk kun je een overkill aan backups krijgen en door de bomen het bos niet meer zien. Maar je backup kun je prima op Stack zetten. Heb je geen vertrouwen in stack, maar vind je de grote van Stack prettig. Zorg dat je dan ook een andere manier van backup hebt.
Ja dat doe ik ook zo, bevalt prima en werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:34
Ik lees hierboven dan mensen met een synology hier een subuser voor aanmaken. Hoe werkt dit? En waarom een subuser.

Ik heb vorige maand Cloud sync ingesteld en het heeft half gewerkt. Ik ben begonnen met al mijn foto's over te zetten. Nu heeft hij alles mooi op STACK gezet behalve de mappen 2014, 2015. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze mappen als nog gesynchroniseerd worden? Cloud sync geeft aan dat alles in orde is namelijk.

Zijn er nog tips en truc van synology gebruikers. Ik ben namelijk nog op zoek naar het beste backup scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan sinds een tijdje niets meer doen via easywebdav (python)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Traceback (most recent call last):
  File "./stack-uploader.py", line 26, in <module>
    webdav.mkdir('test23')
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/easywebdav/client.py", line 123, in mkdir
    self._send('MKCOL', path, expected_codes)
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/easywebdav/client.py", line 100, in _send
    raise OperationFailed(method, path, expected_code, response.status_code)
easywebdav.client.OperationFailed: Failed to create directory "test23".
  Operation     :  MKCOL test23
  Expected code :  201 Created
  Actual code   :  409 Conflict

Belangrijk om te weten dat dit vroeger wel werkte, dus er is iets veranderd bij stack.
Iemand hier ervaring mee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
traxxion schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:53:
[...]

Dit doe je via webdav toch? Ik krijg in ieder geval dezelfde foutmelding via webdav.
Klopt, netwerk schijf toegevoegd dmv webdav.

Al maakt het niet heel veel uit, want ik kijk mijn videos vooral via mijn RPi (OpenElec) en daar kan ik de webdav wel aan toevoegen. Dat is wel erg chill, mijn downloads automatisch uploaden naar Stack, en zelf geen server hoeven draaien om ze af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
thommy86 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:01:
Ik lees hierboven dan mensen met een synology hier een subuser voor aanmaken. Hoe werkt dit? En waarom een subuser.

Ik heb vorige maand Cloud sync ingesteld en het heeft half gewerkt. Ik ben begonnen met al mijn foto's over te zetten. Nu heeft hij alles mooi op STACK gezet behalve de mappen 2014, 2015. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze mappen als nog gesynchroniseerd worden? Cloud sync geeft aan dat alles in orde is namelijk.

Zijn er nog tips en truc van synology gebruikers. Ik ben namelijk nog op zoek naar het beste backup scenario.
Hier ook CloudSync ingesteld vanaf mijn Synology dmv WebDav, maar op de een of andere manier klapt de synchronisatie er na verloop van tijd uit, krijg dan melding dat de autorisatie is ingetrokken. Vervolgens kan ik de synchronisatie ook niet opnieuw instellen, krijg melding over verkeerde credentials. Als ik dan binnen Stack het wachtwoord reset van de user (naar hetzelfde als voorheen) kan ik de verbinding opnieuw instellen, echter na verloop van tijd weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:34
Jordyz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:50:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, ik doelde ook eigenlijk op het gratis pakket en was vergeten dat er betaalde pakketten waren.

Dat heb je inderdaad met iedere cloudprovider dus daarom ook een NAS waar je alles zelf in eigen beheer hebt. En ik bedoel dan dat het net zoals bij KPN en Ziggo vaak is dat ze bepaalde diensten afstoten net zoals die clouddienst van KPN. Dat zal TransIP nu niet doen maar heb je bij iedere cloudprovider dat je afhankelijk van hen bent.
Ja want een NAS is veiliger...laatst nog ingebroken bij een collega van me. NAS weg en 2 externe harde schijven weg. Nee ik denk dat de kans dat je je data verliest bij een clouddienst vele vele malen kleiner is dan bij een eigen NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Janpietertje89 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:20:
[...]

Ja want een NAS is veiliger...laatst nog ingebroken bij een collega van me. NAS weg en 2 externe harde schijven weg. Nee ik denk dat de kans dat je je data verliest bij een clouddienst vele vele malen kleiner is dan bij een eigen NAS.
Jep, die NAS nemen ze wel mee als het nodig is.
Bij mijn buurman en op het bedrijf ingebroken en alle hardeschijven weg. Uit alle computers.

Hoe kun je zoiets voorkomen, simpel niet. Het helpt alleen veel als je meerdere backups op meerdere locaties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of de nas of stack veiliger is.
Als je nas stuk gaat, wordt gestolen of onder water komt door overstroming is de data weg.
Als transip er mee stopt is je data oon weg.

Oplossing? Gewoon beide. Dat is de veiligste methode. De kans dat beide tegelijk stuk gaan is een heel stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:04
thommy86 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:01:

Als je in Stack meerdere users aan maakt dan kun je met elke user een aparte map syncen vanaf je Synology naar Stack.

Ik dacht het goede scenario gevonden te hebben, want syncen gaat goed, maar ik heb een ander probleem. Ik heb twee weken geleden via Cloud Sync in DSM6.0 een sync met Stack opgezet en dit lijkt te werken en de sync lijkt ook nog steeds te lopen. Als ik de configuratie in Cloud Sync nu weer probeer te openen dan lijkt deze hem niet te kennen. Ik moet namelijk verplicht een 'Cloud Provider' kiezen zoals de eerste keer en als ik deze wizard wegklik met het kruisje of cancel wordt Cloud Sync vrolijk weer afgesloten. Zijn er al meer mensen hier tegen dit probleem aangelopen?

Ik ben nog aan het kijken naar een oplossing, maar het enige dat ik tot nu toe heb gevonden is Cloud Sync opnieuw installeren, maar dan kan ik natuurlijk wachten tot ik hetzelfde probleem weer heb. Daarnaast heb ik encryptie aanstaan, dus die zal dan wel opnieuw moeten gebeuren en alle files dus opnieuw gesynct moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
"straks" in het AD een heel stuk over Stack, en zijn concurrenten
Ik vermoed dat ze eerdaags 'public' gaan voor de massa.

In het artikel nog altijd 1000GB en gratis, dus goed nieuws denk ik dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/i2rn00wy9/sta.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 12-04-2016 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik probeer de desktop software van Stack te downloaden. Maar mijn browser geeft de volgende melding, die ik overigens nog nooit eerder gehad hebt. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5bnBrgb.png?1

Discord: HotS Pals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Andere DNS-servers gebruiken en/of je browser nalopen op malafide add-ons/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
FreshMaker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 05:09:
"straks" in het AD een heel stuk over Stack, en zijn concurrenten
Ik vermoed dat ze eerdaags 'public' gaan voor de massa.

In het artikel nog altijd 1000GB en gratis, dus goed nieuws denk ik dan maar.

[afbeelding]
Offtopic -> Mooi hoe vrijwel alle media structureel diensten als Mega niet opneemt in hun lijst.

Ontopic -> Grote files willen hier nog steeds niet vlotten helaas. Denk dat ik het maar opgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
8088 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 01:23:
[...]

Andere DNS-servers gebruiken en/of je browser nalopen op malafide add-ons/instellingen.
Bedankt! Een andere DNS-sever verhielp het probleem. Maar vind het wel apart dat mijn vorige DNS die link blokkeerde.

Discord: HotS Pals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 22:20
Ik heb inmiddels alweer een tijdje een STACK.
Echter gebruik ik het nog niet omdat de upload zo enorm traag is.

Vandaag weer eens getest, maar nog steeds zo enorm traag.
Ik heb zelf glasvezel (500 mbit / 500 mbit) en de upload werkt perfect met andere testen.

Nu mag je over een gratis dienst opzich niet echt klagen maar ik vraag me echt af wat je er zo aan hebt.
Het is al vaker aan bod gekomen maar hoe zijn momenteel de ervaringen kwa uploadsnelheid van andere gebruikers?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
knorde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:25:
Ik heb inmiddels alweer een tijdje een STACK.
Echter gebruik ik het nog niet omdat de upload zo enorm traag is.

Vandaag weer eens getest, maar nog steeds zo enorm traag.
Ik heb zelf glasvezel (500 mbit / 500 mbit) en de upload werkt perfect met andere testen.

Nu mag je over een gratis dienst opzich niet echt klagen maar ik vraag me echt af wat je er zo aan hebt.
Het is al vaker aan bod gekomen maar hoe zijn momenteel de ervaringen kwa uploadsnelheid van andere gebruikers?
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe je dit test. Van een 100mbit tot 1000mbit glasvezel kan ik de lijn aardig knijpen namelijk. Ga ik aan de haal met grote files of de desktop applicatie....dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 22:20
Ik heb dit getest via het webdev protocool.
Ik heb dus een netwerkschijf gemaakt in windows (windows 7 64 bit).
Als ik dan een .zip bestand van 500 mb probeer te uploaden gaat dat met iets van 2 mb/s

Als ik dezelfde test uitvoer via ftp naar mijn webhost gaat dit heel veel sneller (zo rond de 40 mb/s)
Nu is een beetje minder geen probleem, ik zou al blij zijn met 15 mb/s ofzo maar dit is wel heel traag :)

Wat ik ook regelmatig merk is dat als ik de pc opstart en in windows kom hij zegt dat de netwerkverbinding niet kan worden hersteld. Net alsof het te traag verbinding maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door knorde op 13-04-2016 11:50 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Gisteren 1,7GB overgezet op mijn Stack (meerdere kleine bestanden).
Duurde letterlijk een halfuur.. Vind dat toch wel erg lang voor maar 1,7GB.
Heb 150/15 van Ziggo, kan het hieraan liggen?
Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic