[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 18:12
Helaas het gaat toch fout met name het sync'en via hun programma. Je moet het echt in hapklare brokken verdelen anders gaat het fout. Meeste maar weer terug gezet naar mijn box. Maar blijven het volgen en wie weet gaan ze daar nog hard aan werken om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik heb het ook getest maar ben niet reuze enthousiast. Met name performance issues, in vergelijking met drive en Mega upload.

Wellicht dat het een nieuw product is en daarom in ontwikkeling is met kuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:03
Ik vraag me af hoeveel ontwikkeling TransIP er zelf aan doet. Het is gewoon ownCloud met een skin.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannisi schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 03:28:
Ik vraag me af hoeveel ontwikkeling TransIP er zelf aan doet. Het is gewoon ownCloud met een skin.
Met de hardware van Transip erachter ja, en dat is geen kattepis zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 03:55:
[...]

Met de hardware van Transip erachter ja, en dat is geen kattepis zeg maar. ;)
Maar wel met alle 'eigenaardigheden' van ownCloud.
Dingen als
Biedt STACK ook nog ondersteuning voor andere protocollen zoals (s)FTP?
Tijdens de ontwikkeling van STACK zijn een flink aantal mogelijkheden aan bod gekomen, waaronder ook een variant waarbij er directe ondersteuning voor FTP inbegrepen was.
Inmiddels hebben wij echter wel een aantal maal de vraag / suggestie voor ondersteuning van (s)FTP binnen STACK mogen ontvangen en wij hebben dit dan ook toegevoegd aan de 'mogelijke feature-lijst' voor STACK.
gaan nooit gebeuren, alles moet via PHP/webdav. De snelheid is ook zo bagger omdat alles via PHP gaat. Het is best een leuk pakket, en ook vrij makkelijk op te zetten, maar echt voor performance is het nooit gemaakt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van servers van Transip, en krab mezelf op m'n achterhoofd dat ik er ook niet veel eerder mee begonnen was. Stabiliteit, uptime en vooral snelheid omdat het hele park op SSD's draait. Op dat front ben ik zeer te spreken over Transip. Het is een kwestie van tijd (nu dat er eerst invites nog rondgestrooid worden) dat ze het ook uit gaan breiden.

Laat ze eerst stabiliteit onder de knie krijgen met dit nieuwe pakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Uiteindelijk heb ik via Synctoy en WebDAV de gewenste 80GB aan files gesynchroniseerd, die ik dus al in de lokale Stack folder had gezet. Daarna de crashende stack applicatie weer gestart, begint die rustig weer opnieuw met het synchroniseren. Dan uploaden we alles dus 2 keer.
De files staan er al. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:48:
Uiteindelijk heb ik via Synctoy en WebDAV de gewenste 80GB aan files gesynchroniseerd, die ik dus al in de lokale Stack folder had gezet. Daarna de crashende stack applicatie weer gestart, begint die rustig weer opnieuw met het synchroniseren. Dan uploaden we alles dus 2 keer.
De files staan er al. Heel vreemd.
Mogelijk komen de tijdstamps niet overeen. Waardoor Stack denkt dat het verschillende files zijn?

Ik heb dit ook gehad bij het uploaden van bestanden via de web UI. Deze begon Stack daarna vrolijk te downloaden en over de originele bestanden te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:50:
[...]

Mogelijk komen de tijdstamps niet overeen. Waardoor Stack denkt dat het verschillende files zijn?

Ik heb dit ook gehad bij het uploaden van bestanden via de web UI. Deze begon Stack daarna vrolijk te downloaden en over de originele bestanden te plaatsen.
Dat zou kunnen. Ik betaal niet per MB, dus "niet mijn probleem"
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Dat zou kunnen. Ik betaal niet per MB, dus "niet mijn probleem"
;)
Ja zo kan je het idd ook bekijken. ;) Toen ik al mijn bestanden naar Stack ging zetten heeft de internet pijp bij ons ook overuren gedraaid. De totale te uploaden bestanden waren 350GB, uiteindelijk in twee weken tijd er 1.5TB doorheen gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Ja zo kan je het idd ook bekijken. ;) Toen ik al mijn bestanden naar Stack ging zetten heeft de internet pijp bij ons ook overuren gedraaid. Totale te uploaden bestanden waren 350GB, uiteindelijk in twee weken tijd er 1.5TB doorheen gejaagd.
Dit is 80 GB totaal, dus als het 2x gebeurt is het 160GB. Dat is niet zo heel extreem. Ideaal is het niet, maar ik kan er weinig aan doen dat de Sync applicatie een gedrocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:57:
[...]

Dit is 80 GB totaal, dus als het 2x gebeurt is het 160GB. Dat is niet zo heel extreem. Ideaal is het niet, maar ik kan er weinig aan doen dat de Sync applicatie een gedrocht is.
Ik gebruik mijn STACK voornamelijk als ( to be ) replacement van Dropbox/Onedrive, en er gaan geen 100'en GB's over de lijn op en neer, althans, momenteel niet ...
Maar ik ervaar betere ( en meer ) mogelijkheden met het owncloud programma, dan met die van Stack zelf.
Meerdere Stacks tegelijk, imho snellere upload, al is dat subjectief verder.

Sinds relatief het begin in het bezit van 3 of 4 stack's en eigenlijk nooit echt problemen meegemaakt.
( Al staat er in mijn eigen stack een opslag van 15GB nu, maar so fat, so good, Dropbox steeds minder in gebruik )

* my 2cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

thekvnz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:28:
[...]

Welke is dan wel een goede?
Die is er afaik niet en daarom zijn Stack en owncloud ondanks de goede bedoelingen vrij kut.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FreshMaker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Ik gebruik mijn STACK voornamelijk als ( to be ) replacement van Dropbox/Onedrive, en er gaan geen 100'en GB's over de lijn op en neer, althans, momenteel niet ...
Maar ik ervaar betere ( en meer ) mogelijkheden met het owncloud programma, dan met die van Stack zelf.
Meerdere Stacks tegelijk, imho snellere upload, al is dat subjectief verder.

Sinds relatief het begin in het bezit van 3 of 4 stack's en eigenlijk nooit echt problemen meegemaakt.
( Al staat er in mijn eigen stack een opslag van 15GB nu, maar so fat, so good, Dropbox steeds minder in gebruik )

* my 2cts
Lijkt me een goed idee om eens de owncloud client te proberen. Stack is bij mij vervanging van Copy.com. Het hoeft niet voor mij niet snel te zijn. Als de data er eenmaal staat, dan is het een last resort backup oplossing.

De owncloud client is dan ook wel PRECIES hetzelfde als de Stack client. De Stack client zal een omgebouwde owncloud client zijn. Hopelijk gaat hij niet weer alles syncen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 09-03-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Ik probeer Cloud Sync op mijn Synology (een DS211j) aan de praat te krijgen, maar het lukt me maar niet.
Via filestation kan ik mijn Stack wel bereiken, al had ik daar eerst last van traagheid. Door IPv6 uit te schakelen lijkt dat probleem opgelost.

Ik heb alle aangedragen opties binnen Cloud Sync geprobeerd, maar ik krijg na het invoeren van de hostnaam en gebruiker/wachtwoord elke keer de melding:
"Er is een onbekende fout opgetreden. Probeer het later opnieuw".
Ik heb al een andere geburiker aangemaakt binnen met stack en de hostnaam op verschillende manieren ingevoerd, heb Cloud Sync verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, NAS geboot...maar geen resultaat.
Als ik een foutief wachtwoord invul, krijg ik wel een authenticatiefout, dus er is iets van een verbinding dan de server.

Wat zie ik over het hoofd? Iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
acoster schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:51:
Ik probeer Cloud Sync op mijn Synology (een DS211j) aan de praat te krijgen, maar het lukt me maar niet.
Via filestation kan ik mijn Stack wel bereiken, al had ik daar eerst last van traagheid. Door IPv6 uit te schakelen lijkt dat probleem opgelost.

Ik heb alle aangedragen opties binnen Cloud Sync geprobeerd, maar ik krijg na het invoeren van de hostnaam en gebruiker/wachtwoord elke keer de melding:
Ik heb al een andere geburiker aangemaakt binnen met stack en de hostnaam op verschillende manieren ingevoerd, heb Cloud Sync verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, NAS geboot...maar geen resultaat.
Als ik een foutief wachtwoord invul, krijg ik wel een authenticatiefout, dus er is iets van een verbinding dan de server.

Zelfde probleem hier. Tot eergister ging alles prima, maar ineens was de verbinding stuk. Enige optie was de verbinding verbreken en opnieuw instellen. Helaas krijg ik daarbij de hierboven benoemde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Ingelogd op de Android app, ik zie de 2 mappen die op mijn stack staan, maar ik zie geen inhoud. Via de browser, webdav via andere apps zie ik alles. Alleen via hun officiële app zie ik dus niets. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
rens-br schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Deze melding kreeg ik ook. Ik had echter een verkeerde server/gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. Mogelijk is dit bij jou ook het geval?
Deze melding kreeg ik ook, en dit kwam (in mijn geval) dat ik hoofdletters had in mijn gebruikersnaam. Deze veranderd naar normale letters en de fout trad niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dacuuu schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:23:
Ingelogd op de Android app, ik zie de 2 mappen die op mijn stack staan, maar ik zie geen inhoud. Via de browser, webdav via andere apps zie ik alles. Alleen via hun officiële app zie ik dus niets. Meer mensen met deze ervaring?
Ik heb hier ook last van. Op bepaalde wifi netwerken kan ik niet inloggen en mocht ik al ingelogd zijn, dan zijn alle mappen leeg.

Als je overschakelt naar 3G of 4G is het probleem dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
maestrodesigns schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:43:
[...]

Zelfde probleem hier. Tot eergister ging alles prima, maar ineens was de verbinding stuk. Enige optie was de verbinding verbreken en opnieuw instellen. Helaas krijg ik daarbij de hierboven benoemde foutmelding.
Hier zie ik hetzelfde. Ik heb 2 Stack-accounts (privé en voor een vereniging), beide worden op mijn Synology gesynchroniseerd via WebDav. De 'oude' (sinds november ofzo) blijft netjes draaien. Maar de nieuwe (sinds vorige week) is na het synchroniseren in dezelfde foutloop gekomen.

De initiële sync ging dus prima, en ik zie ook de bestanden staan bij Stack, maar nu ploft hij er telkens uit met deze foutmelding. Alleen opnieuw instellen werkt (voor een paar uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
acoster schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:51:

Hier precies hetzelfde met een DS214+: melding er is een onbekende fout opgetreden. Gebruikersnaam bevat geen hoofdletters, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Wie o Wie heeft dit wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 14:07
Dennepen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:31:
[...]

Hier precies hetzelfde met een DS214+: melding er is een onbekende fout opgetreden. Gebruikersnaam bevat geen hoofdletters, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Wie o Wie heeft dit wel werkend?
Bij mij ook precies hetzelfde, ik heb de eerste week geen problemen gehad met het verbinden op mijn Synology. Ik heb een webdav connectie via File station en ik had een cloudsync lopen. Plotseling afgelopen dinsdag was ik beide verbindingen kwijt en kon ze ook niet meer opnieuw aanmaken. Ik heb contact opgenomen met Transip die met een verhaal kwamen dat ze Stack hadden geupdate en dat ik het nog maar een keer moest proberen.(kreeg een beetje het gevoel dat ze ergens een vinkje hebben aangezet). De webdav verbinding kreeg ik toen weer aan de gang (gisteren nog wel heel traag met inloggen), maar de cloudsync wil tot op heden niet lukken. Mijn gebruikersnaam bevat geen hoofdletters en heb alles al geprobeerd.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Hoe staat het op dit moment met het uploaden van grote files (> 12GB) ? Dit was een week of wat terug zeer problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

Perkouw

Moderator General Chat
pennywiser schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:36:
Hoe staat het op dit moment met het uploaden van grote files (> 12GB) ? Dit was een week of wat terug zeer problematisch.
Nog steeds problematisch......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Ben ik de enige waar de Stack niet meer werkt?
Via de site krijg ik 403 Forbidden, you don't have permission to access this server.
Ook Owncloud maakt geen verbinding.
Via het controlepaneel van Transip zie ik wel dat de stack er gewoon nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33
kesj schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:11:
Via de site krijg ik 403 Forbidden, you don't have permission to access this server.
Dit hebben 2 collega's ook! Ik was al ingelogd en mijn STACK werkt dus ook nog gewoon. :) ( via de webinterface ) Dus lijkt een inlog probleem ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
lol,die IT Crowd reference though.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rn7djkDpSnK4cH050W9s5Rou/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 10-03-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

kesj schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:11:
Via mn Android device en Android app kan ik gewoon bij mijn bestanden. Het lijkt dus geen universeel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parapaard
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 13:53
Hann1BaL schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Via mn Android device en Android app kan ik gewoon bij mijn bestanden. Het lijkt dus geen universeel probleem
Bij mij lijkt de Android-app in eerste instantie ook te werken; geeft geen foutmelding bij opstarten. Hij laat echter bestanden zien die al verwijderd zijn.
Downloaden van deze bestanden lukt dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Parapaard schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Bij mij lijkt de Android-app in eerste instantie ook te werken; geeft geen foutmelding bij opstarten. Hij laat echter bestanden zien die al verwijderd zijn.
Downloaden van deze bestanden lukt dan ook niet.
Ik heb geen bestanden verwijderd, maar alleen toegevoegd en alle bestanden zijn beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Niet iedereen heeft het probleem (twitter):
"Er zijn inderdaad enkele STACKS op dit moment niet bereikbaar. Onze technici werken hard aan een oplossing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

elsinga

=8-)

Beste klant,

Vanmiddag is jouw STACK enige tijd niet bereikbaar geweest. Dit werd veroorzaakt door een combinatie van hard- en softwarefalen op de server waarop jouw STACK staat.

Om dit probleem zo snel mogelijk te kunnen verhelpen was het nodig om jouw STACK in onderhoud te plaatsen, waardoor je STACK onbereikbaar werd. Het probleem is inmiddels verholpen en jouw STACK is nu weer volledig online.

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:03
Ik ben opzoek na een plugin voor wordpress om stack (owncloud) te gebruiken als download enzo

ik vind wel plugins voor andere storagediensten zoals dropbox maar niks voor Owncloud (Stack)
ik zoek zoiets link als voorbeeld

http://www.florisdeleeuw.nl/wordpress-demo/out-of-the-box/

Ik kan echt helemaal niks vinden helaas :? via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vraagje ivm Synolgy (ds115j) en Stack;

Ik heb Thinkpad's guide gevolgd om m'n Synology een map naar Stack te laten backuppen. De NAS is leidend, zoals Thinkpad ook aangaf (upload local changes only), en de service wordt alleen snachts aan gezet via de task scheduler.

Alleen; als ik files verwijder op de NAS worden deze niet uit Stack verwijderd.

Mogelijk heeft het starten en stoppen van de cloudsync service er mee te maken; als ik een file upload, cloudsync stop via de task scheduler, en dan de file op de nas delete en sloudsync weer aan zet ziet cloudsync niet dat de file lokaal weg is en dus ook in Stack verwijderd moet worden.. Je zou zeggen dat met "upload local changes only" dit wel zou moeten gebeuren..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
maratropa schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:17:
Vraagje ivm Synolgy (ds115j) en Stack;

Ik heb Thinkpad's guide gevolgd om m'n Synology een map naar Stack te laten backuppen. De NAS is leidend, zoals Thinkpad ook aangaf (upload local changes only), en de service wordt alleen snachts aan gezet via de task scheduler.

Alleen; als ik files verwijder op de NAS worden deze niet uit Stack verwijderd.

Mogelijk heeft het starten en stoppen van de cloudsync service er mee te maken; als ik een file upload, cloudsync stop via de task scheduler, en dan de file op de nas delete en sloudsync weer aan zet ziet cloudsync niet dat de file lokaal weg is en dus ook in Stack verwijderd moet worden.. Je zou zeggen dat met "upload local changes only" dit wel zou moeten gebeuren..
Volgens mij betekend de instelling 'Upload local changes only', dat enkel als er lokaal op de NAS iets bij komt, deze worden ge-upload. Dit betekend dat als je iets weg haalt op je NAS, dit op je backup-locatie niet wordt weg gehaald.

Helaas heb ik cloud sync nog niet aan de praat gekregen, kan het niet zelf testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
acoster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:27:
[...]

Volgens mij betekend de instelling 'Upload local changes only', dat enkel als er lokaal op de NAS iets bij komt, deze worden ge-upload. Dit betekend dat als je iets weg haalt op je NAS, dit op je backup-locatie niet wordt weg gehaald.

Helaas heb ik cloud sync nog niet aan de praat gekregen, kan het niet zelf testen..
Daar dacht ik ook aan, alleen het werkt dus wel als cloudsync service gewoon altijd aan blijft, dan ziet hij deletes wel. Door de service te killen overdag (ivm upload) krijg ik dit probleem; als hij snachts weer aan gaat ziet hij verwijderde files niet..

En je kunt dus blijkbaar ook geen globale upload limiet gebaseerd op tijd instellen in DSM, das wel jammer..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rens-br schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Ik heb hier ook last van. Op bepaalde wifi netwerken kan ik niet inloggen en mocht ik al ingelogd zijn, dan zijn alle mappen leeg.

Als je overschakelt naar 3G of 4G is het probleem dan opgelost?
Helaas, via 3g het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
patrique70 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:21:
[...]

Bij mij ook precies hetzelfde, ik heb de eerste week geen problemen gehad met het verbinden op mijn Synology. Ik heb een webdav connectie via File station en ik had een cloudsync lopen. Plotseling afgelopen dinsdag was ik beide verbindingen kwijt en kon ze ook niet meer opnieuw aanmaken. Ik heb contact opgenomen met Transip die met een verhaal kwamen dat ze Stack hadden geupdate en dat ik het nog maar een keer moest proberen.(kreeg een beetje het gevoel dat ze ergens een vinkje hebben aangezet). De webdav verbinding kreeg ik toen weer aan de gang (gisteren nog wel heel traag met inloggen), maar de cloudsync wil tot op heden niet lukken. Mijn gebruikersnaam bevat geen hoofdletters en heb alles al geprobeerd.
8)7
Zijn er al gebruikers waarbij dit probleem is opgelost?

Het lukt me wel volgens de handleiding van TransIP (https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/) een externe verbinding te maken via FileStation. Het bestand 'Welkom bij Stack.pdf' wordt netjes getoond.

Echter Cloud Sync krijg ik niet aan de praat. Wanneer ik via Cloud Sync een onjuist wachtwoord ingeef, krijg ik een autorisatie fout. Met een het juiste wachtwoord de melding dat er een onbekende fout is opgetreden en het later opnieuw moet proberen.

Zojuist een ticket gelogd bij TransIP. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Edit: reactie ontvangen van TransIP:
Vervelend te vernemen dat je last ondervind van een probleem met de koppeling van je synology aan je STACK. Wij zijn hiervan op de hoogte en onze engineers zijn dan ook al druk op zoek naar een oplossing. Je bericht is doorgestuurd naar onze technische dienst die dit verder zal oppakken.

Zodra er meer informatie bekend is zullen wij je hierover informeren. Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wens ik je nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
Tristan Lambregts
TransIP BV

Het is dus een bekend probleem. Hopelijk is er snel een oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 11-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
meesje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Nee, bij mij werkt het ook nog niet. Heb jij ook onlangs je stack gekregen?

Las hier ergens dat iemand 2 accounts had en waarvan er eentje niet werkte. Ik heb bij TransIP gevraagd of het kan dat je op een andere server uit komt met nieuwere Stack, of daar een verschil in kan zitten. Lijkt erop dat 'oudere' stack-gebruikers nog wel gewoon kunnen syncen en dat nieuwere accounts daar moeite mee hebben. In ieder geval via een Synology-NAS.

Krijg zojuist dit als reactie:
"Dit kan inderdaad voorkomen daar er STACKS zijn die nog op het "oude" platform draaien. Hier werkte het wel, maar aan dit platform zaten weer andere nadelen. Ik kan je echter verzekeren dat wij hier druk mee bezig zijn en dat dit een hoge prioriteit geniet op het moment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
acoster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Nee, bij mij werkt het ook nog niet. Heb jij ook onlangs je stack gekregen?
Ja, twee/drie weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
meesje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Bij mij nog steeds hetzelfde probleem, ik heb overigens exact dezelfde reactie van Transip gehad!

Edit: Kreeg zojuist een mail van Transip om het nogmaals te proberen, ze zouden een update hebben uitgerold. En warempel Cloudsync werkt weer met Stack :)

[ Voor 22% gewijzigd door patrique70 op 11-03-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Iemand een idee waar ik die WebDAV URL kan vinden?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
patrique70 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:46:
[...]

Bij mij nog steeds hetzelfde probleem, ik heb overigens exact dezelfde reactie van Transip gehad!

Edit: Kreeg zojuist een mail van Transip om het nogmaals te proberen, ze zouden een update hebben uitgerold. En warempel Cloudsync werkt weer met Stack :)
Zojuist een bericht gehad van TransIP:
Onze technici hebben zojuist een update uitgerold welke dit probleem zou moeten verhelpen.

Zou je alles eens kunnen herstarten en kijken of het nu wel lukt?

Alvast een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,
Barend de Groot
TransIP BV

Het probleem is inderdaad opgelost.

Ik ben nu bezig met een upload test van mijn Synology NAS naar Stack via Cloud Sync. Broncontrole op mijn NAS geeft een upload aan die varieert tussen de 1,3 en 1,8 MB (gemiddeld 1,5 MB).
Ik merk ook dat Cloud Sync drie bestanden tegelijk aan het uploaded is (alle rond de 500 KB/s).

Ik heb heel veel negatieve verhalen gelezen over een zeer trage upload, maar volgens mij is een gemiddelde van 1,5 MB/s zeer acceptable snelheid aangezien ik een Ziggo 120/12 abonnement heb, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Zojuist een bericht gehad van TransIP:
Onze technici hebben zojuist een update uitgerold welke dit probleem zou moeten verhelpen.

Zou je alles eens kunnen herstarten en kijken of het nu wel lukt?

Alvast een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,
Barend de Groot
TransIP BV

Het probleem is inderdaad opgelost.

Ik ben nu bezig met een upload test van mijn Synology NAS naar Stack via Cloud Sync. Broncontrole op mijn NAS geeft een upload aan die varieert tussen de 1,3 en 1,8 MB (gemiddeld 1,5 MB).
Ik merk ook dat Cloud Sync drie bestanden tegelijk aan het uploaded is (alle rond de 500 KB/s).

Ik heb heel veel negatieve verhalen gelezen over een zeer trage upload, maar volgens mij is een gemiddelde van 1,5 MB/s zeer acceptable snelheid aangezien ik een Ziggo 120/12 abonnement heb, toch?
Yes! :) Werkt ook bij mij! Syncen maar weer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij mij was eergisteren mijn Stack ook een tijdje niet bereikbaar. Ik merkte het toen iets syncen vanaf een tablet niet lukte. Gisteren liepen alle back-ups van Duplicati vast met een error over certificaten. Blijkbaar hebben ze die veranderd. Ik moest van alle back-ups met de wizard de instellingen editen en in de desbetreffende stap de verbinding testen waarbij een foutmelding kwam en ik het nieuwe certificaat kon accepteren.

Niet handig dat ze dat zo gedaan hebben. Er van uit gaande dat ze niet gehackt zijn en mijn data nu niet ergens in Rusland of China staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Dat is het zeker.
Ik zat rond de 2-2.4 MB/s met een 200/20 lijn van Ziggo met veel kleine bestanden. Ik was niet ontevreden over de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]
Ik heb een 200/12 en haal in het begin ook een 1,3 MBps, maar als ik dit in de nacht door laat uploaden en ik sta op dan zie ik dat die het meeste van de tijd gewoon aan 400-700 kB upgeload heeft bij een enkel groot bestand. Bij meerdere bestanden is het idd niet echt een probleem. Grote bestanden splitsen is dus geen slecht idee.
Zelfde probleem heb ik ook bij OneDrive, meerdere bestanden is volle snelheid, enkel bestand is lage snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 12-03-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SmokingCrop schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:36:
[...]

Ik heb een 200/12 en haal in het begin ook een 1,3 MBps, maar als ik dit in de nacht door laat uploaden en ik sta op dan zie ik dat die het meeste van de tijd gewoon aan 400-700 kB upgeload heeft bij een enkel groot bestand. Bij meerdere bestanden is het idd niet echt een probleem. Grote bestanden splitsen is dus geen slecht idee.
Zelfde probleem heb ik ook bij OneDrive, meerdere bestanden is volle snelheid, enkel bestand is lage snelheid.
Het lijkt dus meer een 'probleem' van Cloud Sync te zijn dan van de dienst (onedrive, stack, etc.). Ik zag inderdaad dat bij drie bestanden de verhouding was van ongeveer 500 KBps en bij twee bestanden ietd van 700 KBps. Dus kennelijk zal het bij één bestand ook iets van 700 zijn. Vanavond zal ik dat eens testen.

Dus indien je bij bent met je backup en alleen nog maar een enkel bestand elke keer gesynct hoeft te worden hoef je dus ook geen gigantische hoge upload snelheid te hebben. In ons geval dan met Syno Cloud Sync, wellicht met een sync programma vanaf je pc/mac wel een hogere upload snelheid bij een enkel bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:38:
Het lijkt dus meer een 'probleem' van Cloud Sync te zijn dan van de dienst (onedrive, stack, etc.).
Ik vind het wel een Stack-probleem want het is, hier, onmogelijk om op een normale manier iets van >10GB te uploaden. Gisteren nogmaals geprobeerd. Hele nacht PC aan laten staan. Vanmorgen, uiteraard, een error dat bestand niet was geüpload. Nu nogmaals aan het proberen (gewoon via hun eigen Stack desktop app) en het gaat met een bizar lage snelheid (nog 9 uur te gaan (12GB)) maar weet 100% zeker dat dit ook gaat falen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Gaat het om een enkel bestand dat groter is dan 10GB?
Of meerdere bestanden die samen groter zijn 10GB?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Obelink schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:33:
Gaat het om een enkel bestand dat groter is dan 10GB?
Of meerdere bestanden die samen groter zijn 10GB?
Meerdere bestanden die samen >10GB zijn is geen enkel probleem. Een enkel bestand van >10GB faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Laatst online: 20:04
Een paar dagen geleden invite gekregen en via WEBDAV schijf toegevoegd in Windows, dat werkte best ok. Nu sinds 2 dagen bij het proberen openen van een map op die schijf: 'Location not available. The parameter is incorrect'
Iemand dit ook, of een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Ik vind het wel een Stack-probleem want het is, hier, onmogelijk om op een normale manier iets van >10GB te uploaden. Gisteren nogmaals geprobeerd. Hele nacht PC aan laten staan. Vanmorgen, uiteraard, een error dat bestand niet was geüpload. Nu nogmaals aan het proberen (gewoon via hun eigen Stack desktop app) en het gaat met een bizar lage snelheid (nog 9 uur te gaan (12GB)) maar weet 100% zeker dat dit ook gaat falen :)
Oei, dat is wel vervelend. Een dergelijk groot bestand heb ik niet, maar misschien maar even downloaden en deze als test via Cloud Sync laten uploaden. Ik zal dat vandaaag of morgen uitproberen. Wordt vervolgd.

Edit: net een test gedaan met een enkel 400 mb mkv bestand. Dit wordt keurig met een snelheid van 1,5 MBps geupload. Dus ziet er goed uit. Nu nog een test met een 10 Gb bestand.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 12-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Oei, dat is wel vervelend. Een dergelijk groot bestand heb ik niet, maar misschien maar even downloaden en deze als test via Cloud Sync laten uploaden. Ik zal dat vandaaag of morgen uitproberen. Wordt vervolgd.
makkelijk te maken, (7-)zip archive (backup) nemen van bestanden op je pc. ;)
(en best encrypteren bij persoonlijke data)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 12-03-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Edit: net een test gedaan met een enkel 400 mb mkv bestand. Dit wordt keurig met een snelheid van 1,5 MBps geupload. Dus ziet er goed uit. Nu nog een test met een 10 Gb bestand.
Zojuist een test gedaan met een mkv bestand van 8 Gb. De uploadsnelheid was gemiddeld 1,5 MBps. Dus bij mij geen enkel probleem met Cloud Sync op mijn Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
meesje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:31:
Zojuist een test gedaan met een mkv bestand van 8 Gb. De uploadsnelheid was gemiddeld 1,5 MBps. Dus bij mij geen enkel probleem met Cloud Sync op mijn Synology NAS.
Gelukkig is lezen ook een vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Brad Pitt schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Gelukkig is lezen ook een vak :)
Doel je op 8 gb ipv 10 gb? Ik dacht dat als test 8gb ook wel voldoende is. Luistert het zo nauw?
Heb je bij kleiner dan 10 gb geen problemen? Ik zal vandaag eens testen met >10gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
meesje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:12:
Doel je op 8 gb ipv 10 gb? Ik dacht dat als test 8gb ook wel voldoende is. Luistert het zo nauw?
Heb je bij kleiner dan 10 gb geen problemen? Ik zal vandaag eens testen met >10gb.
Ja die 10 :) Geen enkel probleem met bestanden van <10GB. De upload van ene testbestand loopt nu trouwens reeds twee dagen. Voor mij is Stack echt een compleet onwerkbaar iets. Ben er wel een beetje klaar mee. Was leuk om "even" te testen maar het is, hier, erg onbetrouwbaar. Hou het wel bij Glacier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 06:02
Inmiddels al een tijdje aan het meelezen over Stack en Transip.
Vandaag maar is aangevraagd. Hoelang duurt het tegenwoordig nog voordat je wordt toegelaten?

Het is de bedoeling om het backuppen van me NAS niet alleen op een USB stick te gaan doen (mocht er brand uitbreken dat ik die USB stick meeneem) maar ook naar een andere locatie te doen. Zou toch mooi zijn als ik op korte termijn er gebruik van kan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:00
Jordyz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:46:
Vandaag maar is aangevraagd. Hoelang duurt het tegenwoordig nog voordat je wordt toegelaten?
Bij mij duurde het ongeveer anderhalve maand. Half januari aangevraagd, begin maart kreeg ik de invite. Daar moet je dan wel binnen week op reageren, anders vervalt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jordyz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:46:

Het is de bedoeling om het backuppen van me NAS niet alleen op een USB stick te gaan doen (mocht er brand uitbreken dat ik die USB stick meeneem) maar ook naar een andere locatie te doen. Zou toch mooi zijn als ik op korte termijn er gebruik van kan maken :D
Kleine NAS, of grote USBstick ?
Hou er rekening mee, dat bij een echte brand, je andere dingen aan je hoofd hebt, dan een usbstick.
Paniek zorgt ervoor dat je niet helder denkt, en als je niet regelmatig 'oefent' zul je de belangrijkste dingen gewoon vergeten.

Het is verschillend, ik had vrijwel direct een invite te pakken in november, terwijl er nog steeds wachtenden zijn in dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 13-03-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
FreshMaker schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Kleine NAS, of grote USBstick ?
Hou er rekening mee, dat bij een echte brand, je andere dingen aan je hoofd hebt, dan een usbstick.
Paniek zorgt ervoor dat je niet helder denkt, en als je niet regelmatig 'oefent' zul je de belangrijkste dingen gewoon vergeten.

Het is verschillend, ik had vrijwel direct een invite te pakken in november, terwijl er nog steeds wachtenden zijn in dit topic.
We hebben een kluis waar alles ligt wat mee moet in geval van nood.
Belangrijke documenten staan op de NAS en die moeten we niet kwijt raken.

Daarom wil ik doormiddel van stack backuppen naar een andere locatie.

@Airconine Hopelijk gaat het wat sneller, maar ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Die kluis zit op slot ?
Goed tegen inbrekers, maar brand van een andere orde.
kleine opsomming :
Er is lawaai ( als het goed is, van de brandmelders )
Het is onverwacht, in het ergste geval in de nacht als iedereen slaapt.
Je wordt ruwweg wakker geschreeuwd, medebewoners reageren vaak anders dan je verwacht.
Er ontstaat paniek, want het zicht is verdwenen.
In die paniek moet je een aantal dingen blind kunnen uitvoeren :
kleding aantrekken, eventuele medebewoners wakker maken en hetzelfde laten doen
( kinderen tot 10 jaar zijn een extra risico )
huisdieren naar buiten jagen/opvangen en veilig stellen.

Er is rookontwikkeling en misschien zelfs "echt" vuur dichtbij ( dus ook hitte ) maar zeker giftige gassen in de lucht.
Probeer dan maar eens de logica van het openen van een kluis te vinden
Eer dat je als bewoner gewaarschuwd wordt van een brand, door je apparatuur, ben je al 1 minuut IN de brand.
van beginnende brand tot levensgevaarlijk is onder de 3 minuten !

YouTube: Why Seconds Count

Offtopic, ik weet het maar onderschat een brand in huis niet !!

disclaimer : als beveiliger en centralist meldkamer bijna dagelijks met deze materie te maken, men onderschat zichzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 13-03-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
FreshMaker schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:32:
Die kluis zit op slot ?
Goed tegen inbrekers, maar brand van een andere orde.
kleine opsomming :
Er is lawaai ( als het goed is, van de brandmelders )
Het is onverwacht, in het ergste geval in de nacht als iedereen slaapt.
Je wordt ruwweg wakker geschreeuwd, medebewoners reageren vaak anders dan je verwacht.
Er ontstaat paniek, want het zicht is verdwenen.
In die paniek moet je een aantal dingen blind kunnen uitvoeren :
kleding aantrekken, eventuele medebewoners wakker maken en hetzelfde laten doen
( kinderen tot 10 jaar zijn een extra risico )
huisdieren naar buiten jagen/opvangen en veilig stellen.

Er is rookontwikkeling en misschien zelfs "echt" vuur dichtbij ( dus ook hitte ) maar zeker giftige gassen in de lucht.
Probeer dan maar eens de logica van het openen van een kluis te vinden
Eer dat je als bewoner gewaarschuwd wordt van een brand, door je apparatuur, ben je al 1 minuut IN de brand.
van beginnende brand tot levensgevaarlijk is onder de 3 minuten !

YouTube: Why Seconds Count

Offtopic, ik weet het maar onderschat een brand in huis niet !!

disclaimer : als beveiliger en centralist meldkamer bijna dagelijks met deze materie te maken, men onderschat zichzelf.
Dankje, ik had er eerlijk gezegd niet over na gedacht dat het daadwerkelijk zo is. Jij als centralist zal dat natuurlijk wel weten hoe het in z'n praktijk gaat.

Daarom wilde ik eigenlijk ook de NAS naar een externe locatie backuppen. Rookmelders (4 in totaal op alle centrale punten) zijn wel aan elkaar gekoppeld hebben we gelukkig wel.

Hopen dat ik snel toegang krijg tot Stack zodat het uploaden kan beginnen. Zou toch wel fijn zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
FreshMaker schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:32:
Oh dus ik ben beter dan ik denk in dit soort situaties.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Oh dus ik ben beter dan ik denk in dit soort situaties.. ;)
Geen idee, ben je dat ?
Ik geef alleen aan dat men de gevaren snel overschat, in theorie leuke planning "bij brand haal ik alles uit de kluis en ben weg" terwijl je amper 5 minuten hebt om de situatie in te schatten en te handelen.

In mijn eigen geval, nooit meegemaakt dat mijn huis in brand stond, dus buiten de hardwarematige voorzieningen kan ik ook niets over de situatie zeggen.
Behalve dat je het kan trainen tot je een ons weegt, maar nooit weet hoe het gaat op het moment zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ging over overschat / onderschat zichzelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:17:
[...]

Ging over overschat / onderschat zichzelf... ;)
Dus inderdaad, men OVERschat zichzelf in die situatie, my bad

Aha ... dus onderstaande geldt dan ;)

.oisyn in "Het grote grappige plaatjes topic Editie Q1 2016"

voor degene zonder HK :

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aE7MN2G_460s.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 13-03-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FreshMaker schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:19:
Aha ... dus onderstaande geldt dan ;)
Geen idee, geen HK toegang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Op allebei de pc's waar ik stack op heb draaien worden alle bestanden >200GB opeens opnieuw gedownload? Lijkt toevallig net nadat op beide de client geupdate is? Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Brad Pitt schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Ja die 10 :) Geen enkel probleem met bestanden van <10GB. De upload van ene testbestand loopt nu trouwens reeds twee dagen. Voor mij is Stack echt een compleet onwerkbaar iets. Ben er wel een beetje klaar mee. Was leuk om "even" te testen maar het is, hier, erg onbetrouwbaar. Hou het wel bij Glacier.
Vandaag nog twee tests gedaan:
- een mkv bestand van 11,33 gb: succesvol geupload met een gemiddelde snelheid van 1,5 MBps
- een zip bestand van 22,46 gb: ook succesvol geupload met een gemiddelde snelheid van 1,5 MBps

Al met al heb ik nog problemen ondervonden. Mijn tests heb ik trouwens alleen uitgevoerd met Cloud Sync op mijn Synology. Ik heb geen ervaring met het syncen vanaf een pc/mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
meesje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:19:
[...]

Vandaag nog twee tests gedaan:
- een mkv bestand van 11,33 gb: succesvol geupload met een gemiddelde snelheid van 1,5 MBps
- een zip bestand van 22,46 gb: ook succesvol geupload met een gemiddelde snelheid van 1,5 MBps

Al met al heb ik nog problemen ondervonden. Mijn tests heb ik trouwens alleen uitgevoerd met Cloud Sync op mijn Synology. Ik heb geen ervaring met het syncen vanaf een pc/mac.
Ligt dus wellicht aan het desktop programma'tje van Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
Volgens mij heb ik ergens overheen gelezen, maar waarom zie ik via <account>.stackstorage.com alleen "Welkom bij STACK.pdf" staan en via de netwerkschijf (W8.1) en app (iOS) een hele riedel aan folders en files die ik via mijn NAS (QNAP) daarheen heb gepompt?

Erg vreemd.

[edit1] Nog vreemder: mijn netwerkschijf kan ik nu niet meer benaderen. Foutmelding.
[edit2] En nu weer wel.
[ergo] Stabiel is het nog niet :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tackleberry op 13-03-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinxsupport
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Jape schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:24:
Op allebei de pc's waar ik stack op heb draaien worden alle bestanden >200GB opeens opnieuw gedownload? Lijkt toevallig net nadat op beide de client geupdate is? Meer mensen hier last van?
Ja, hier ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Na 2,5 maand eindelijk een invite gekregen. "Toevallig" enkele dagen nadat ik de helpdesk benaderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Weet iemand of het mogelijk is dat wanneer je een gebruiker aanmaakt op je eigen stack of je de bestanden van hem kan bekijken en wijzigen? Dat je als een soort groep kan werken? Niet synchroon maar wel elkaars bestanden kunt bekijken en aanpassen :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 10:56
aDutchCow schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:53:
Weet iemand of het mogelijk is dat wanneer je een gebruiker aanmaakt op je eigen stack of je de bestanden van hem kan bekijken en wijzigen? Dat je als een soort groep kan werken? Niet synchroon maar wel elkaars bestanden kunt bekijken en aanpassen :)
Kan (nog) niet, staat al heel lang al verzoek en ze laten weten dat het hoog op het lijstje staat maar implementatie ervan is onbekend, daarin zijn ze afhankelijk van owncloud volgens de support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
De provider belooft dat opgeslagen gegevens niet worden geanalyseerd. Alleen gebruikers hebben hierdoor toegang tot hun eigen gegevens

versus
Algemene voorwaarden
4.13 TransIP behoudt zich het recht voor de inlogprocedure, het wachtwoord
en/of de gebruikersnaam van Gebruiker te veranderen indien zij dit
noodzakelijk acht in het belang van het functioneren van de Dienst.
Gebruikersnamen zullen in ieder geval worden verwijderd en/of
teruggenomen indien deze inbreuk maken op enige rechten van derden
of anderszins door TransIP onwenselijk worden geacht.

:X Lekker encrypted dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Devrim schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:16:
De provider belooft dat opgeslagen gegevens niet worden geanalyseerd. Alleen gebruikers hebben hierdoor toegang tot hun eigen gegevens

versus
Algemene voorwaarden
4.13 TransIP behoudt zich het recht voor de inlogprocedure, het wachtwoord
en/of de gebruikersnaam van Gebruiker te veranderen indien zij dit
noodzakelijk acht in het belang van het functioneren van de Dienst.
Gebruikersnamen zullen in ieder geval worden verwijderd en/of
teruggenomen indien deze inbreuk maken op enige rechten van derden
of anderszins door TransIP onwenselijk worden geacht.

:X Lekker encrypted dan?
Toch vrij logisch dat ze de username & password kunnen veranderen?
Nu ja, gelijk waar online, ik encrypt mijn back-ups altijd eerst voor ik het online zwier.. Ze zeggen dan wel dat de data encrypted is etc, maar 100% zeker vind ik zo iets nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 14-03-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Task Scheduler om package overdag te stoppen
Verder kun je via de Task Scheduler op de Synology nog instellen dat de Cloudsync package automatisch op door jou gekozen tijdstippen gestart/gestopt wordt. Dit doe ik om te voorkomen dat hij m'n hele upload dichttrekt overdag. Kun je doen via Control Panel --> Task Scheduler --> Create --> Service
Je kunt in het Cloudsync package wel een max. uploadsnelheid instellen, maar geen schema dus dan zal hij altijd tegen die limiet aanlopen, wat weer niet handig is. Hij mag 's nachts gerust m'n hele upload dichttrekken, dan slaap ik toch.
Mij is trouwens opgevallen dat mijn NAS (DS215+ met laatste DSM 5.2) ook gaat slapen als Cloud Sync actief is. Wellicht dat een update van DSM of Cloud Sync dit heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
SmokingCrop schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:21:
[...]

Toch vrij logisch dat ze de username & password kunnen veranderen?
Nu ja, gelijk waar online, ik encrypt mijn back-ups altijd eerst voor ik het online zwier.. Ze zeggen dan wel dat de data encrypted is etc, maar 100% zeker vind ik zo iets nooit.
Hoe encrypted is iets als je direct het gebruikersnaam en wachtwoord kan veranderen? Zou wat zijn als je zomaar wachtwoorden van encrypted content zou kunnen veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Devrim schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:35:
[...]

Hoe encrypted is iets als je direct het gebruikersnaam en wachtwoord kan veranderen? Zou wat zijn als je zomaar wachtwoorden van encrypted content zou kunnen veranderen...
Je moet die encrypted data toch aan een gebruiker koppelen?
Als de gebruiker zijn wachtwoord kwijt is, moet dat ook gereset kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
SmokingCrop schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:58:
[...]

Je moet die encrypted data toch aan een gebruiker koppelen?
Als de gebruiker zijn wachtwoord kwijt is, moet dat ook gereset kunnen worden?
Dat zou het beste zijn. Zo doet Mega dat ook volgens mij, wachtwoord kwijt = gg, resetten en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb vandaag ook eindelijk een invite binnen. Heb Duplicity opgezet en ben nu m'n eerste full backup aan het uploaden.

De performance is nog niet heel denderend (ongeveer 50 Mb/s max), maar dat zou ook best aan mij kant (performance van Duplicity) kunnen liggen. Misschien dat het harder gaat als je de volume size omhoog gooit?

Ik zie ook dat bijna iedereen asymmetrische (public-key) encryptie gebruikt met Duplicity, omdat je dan geen gevoelige passphrases in je script hoeft te zetten voor het backuppen. Maar is symmetrische encryptie (met AES of zo) niet veel sneller dan RSA?

EDIT: Ik kom nu wel af en toe deze error tegen:
code:
1
Attempt 5 failed. BackendException: SSL failed: ('_ssl.c:574: The handshake operation timed out'),

Dat probeert ie dus 5 keer en uiteindelijk slaat hij het volume over. Betekent dat mijn backup straks niet compleet is? Hoe komt dit?

EDIT: Kom er nu net achter dat je alsnog je passphrase in je script moet zetten (namelijk voor het decrypten van backups, wat soms nodig is). Wat is dan nog het nut van public-key cryptography boven AES?

[ Voor 69% gewijzigd door Compizfox op 14-03-2016 21:54 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:31:
Ik zie ook dat bijna iedereen asymmetrische (public-key) encryptie gebruikt met Duplicity, omdat je dan geen gevoelige passphrases in je script hoeft te zetten voor het backuppen. Maar is symmetrische encryptie (met AES of zo) niet veel sneller dan RSA?
Assymetrische crypto kan je alleen gebruiken om data kleiner dan de key size te versleutelen (bron).

Wat ze hopelijk doen:
  • (true) Random AES key
  • Versleutel de AES key onder de public key.
  • Versleutel de data met een cipher in AEAD mode.
Dan heb je de voordelen van beide :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

ANdrode schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:38:
[...]

Assymetrische crypto kan je alleen gebruiken om data kleiner dan de key size te versleutelen (bron).
Interessant, dat wist ik niet. Maar in je bron staat niet dat het onmogelijk is, alleen dat het er niet voor ontworpen is. Ik weet dat asymmetrische encryptie erg inefficiënt (traag) is voor bulk encryptie, maar dat is precies mijn punt.
Wat ze hopelijk doen:
  • (true) Random AES key
  • Versleutel de AES key onder de public key.
  • Versleutel de data met een cipher in AEAD mode.
Dan heb je de voordelen van beide :).
Ik ken het, dat is ongeveer hoe SSL ook werkt. Ik vraag me echter af of Duplicity dit ook doet. Misschien heb ik het niet goed begrepen maar er wordt overal (in officiële documentatie en andere tutorials) een duidelijk onderscheid gemaakt tussen symetrische encryptie met een passphrase (de default mode van Duplicity) en asymmetrische encryptie met een OpenPGP-keypair (de mode die iedereen lijkt te gebruiken).

Duplicity maakt overigens gebruikt van gpg hiervoor.

Ik duik nog wel weer even in de documentatie ;)

EDIT: Ik haal nu 80 Mb/s :)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 15-03-2016 00:58 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Stack versie 2.1.1 build 1107 op een MacBook, laatste versie van OS X 10.11

Ik had vanochtend een hele vage error, en jammer genoeg klikte ik hem weg. Het was iets in de trend van: "problem ... have you moved your mount point blah blah do you want to delete all your files?"

Ik klikte ontkennend ("keep files" of zo) en daarna was hij van 10:00 tot 15:00 bezig. Volgens mij niet met downloaden, want ik zat op een voldoende snelle WiFi en het was rond 15:00 klaar. Maar alle files hadden het blauwe sync icoontje, en dat werd naarmate de dag vorderde allemaal groen.

Enig idee wat er gebeurd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

cerberusss schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:26:
Ik had vanochtend een hele vage error, en jammer genoeg klikte ik hem weg. Het was iets in de trend van: "problem ... have you moved your mount point blah blah do you want to delete all your files?"
Melding afgelopen vrijdag ook gehad. Heb toen ook maar op 'Keep files' gedrukt. Wat Stack daarna is gaan doen, heb ik eigenlijk niet zo op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 11:04

Jrz

––––––––––––

Ik heb mn foto's e.d. er op staan, 150GB.. maar hij is nu alles opnieuw aan het downloaden.
Ook is er al 1 vakantie film corrupt geraakt op 300MB getruncate, welke ik heb moeten restoren.

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in eerlijk gezegd

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb me inmiddels al maanden terug aangemeld voor deze dienst. Binnen enkele uren van dat het artikel op Tweakers kwam te staan. Maar nog steeds geen invite gehad. Doe ik iets verkeerd? Of moet je die invite van iemand krijgen ofzo?

Ik ben klant, ik heb een verder ongebruikt domein staan bij hun. Ik was eigenlijk van plan om voor hosting ook naar Transip over te stappen. Maar op deze manier blijf ik wel bij mijn huidige hoster. Die levert tenminste wat ie zegt!

[ Voor 33% gewijzigd door borbit op 16-03-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
borbit schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:04:
Ik heb me inmiddels al maanden terug aangemeld voor deze dienst. Binnen enkele uren van dat het artikel op Tweakers kwam te staan. Maar nog steeds geen invite gehad. Doe ik iets verkeerd? Of moet je die invite van iemand krijgen ofzo?

Ik ben klant, ik heb een verder ongebruikt domein staan bij hun. Ik was eigenlijk van plan om voor hosting ook naar Transip over te stappen. Maar op deze manier blijf ik wel bij mijn huidige hoster. Die levert tenminste wat ie zegt!
de support eens contacteren, heb hetzelfde probleem al gezien op hun twitter account en die mensen moesten dan de support contacteren hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
SmokingCrop schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:17:
[...]

de support eens contacteren, heb hetzelfde probleem al gezien op hun twitter account en die mensen moesten dan de support contacteren hiervoor.
Ja ik zie nu dat ik een paar dagen terug een code heb gekregen! Maar werken doet ie niet. Ik zal eens contact opnemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Jape schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:24:
Ik kreeg de volgende reactie van Stack:

Bedankt voor je geduld. Onze technische dienst is achter de oorzaak van deze synchronisatie. Om STACK nog sneller te laten werken hebben we besloten om de WebDav implementatie van Owncloud (waar ook de sync clients gebruik van maken) te vervangen door ons eigen systeem. Ook jouw STACK is kort geleden overgestapt naar deze setup.

In dit systeem genereren wij zogenoemde e-tags (een waarde die aangeeft of de inhoud van een bestand is veranderd) op een iets andere manier dan dat Owncloud dit origineel deed. Doordat deze tags verschillen, denkt de sync client dat de bestanden gewijzigd zijn en besluit hij deze opnieuw te downloaden.

Wijzigingen die je lokaal hebt gemaakt zullen bewaard blijven tijdens dit proces. Als je namelijk een bestand aanpast tijdens dit proces zal de client dit herkennen en dit bestand in "conflict" zetten. Je kunt dan zelf uit het oude en nieuwe bestand kiezen welke je wilt behouden.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

borbit schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:21:
[...]
Ja ik zie nu dat ik een paar dagen terug een code heb gekregen! Maar werken doet ie niet. Ik zal eens contact opnemen!
Je invite is geloof ik maar 48 uur geldig. Daarna vervalt deze weer. Dat zal de reden zijn dat hij niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.francografie.nl/knipsel.png

Meer mensen hier last van?
Heb al een keer de software opnieuw geïnstalleerd maar geen succes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:41:
Sinds vandaag deze melding:
[afbeelding]

Meer mensen hier last van?
Heb al een keer de software opnieuw geïnstalleerd maar geen succes :'(
Ik kreeg die melding ook (maar dan x10, achter elkaar). Mij werd aangeraden om de Owncload Nightly client te gebruiken, je kan daar gewoon inloggen met je Stack gegevens. De client is verder ook praktisch identiek.

https://download.owncloud...nightly20160311-setup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Je invite is geloof ik maar 48 uur geldig. Daarna vervalt deze weer. Dat zal de reden zijn dat hij niet meer werkt.
Een week. Staat ook onderaan in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Jape schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:11:
Bedankt voor je geduld. Onze technische dienst is achter de oorzaak van deze synchronisatie
Yep, bij mij is hij nu ook alles opnieuw aan het downloaden. Matig.
Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic