[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:49:
[...]
Ik heb odrive nu ook geïnstalleerd. Ik dacht dat je hiermee netwerk drives kon aanmaken, maar dit is puur een online client?

[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Source toevoegen was geen probleem, heb toen niet meer getest of aspelen werkte. Maar nu net even geprobeerd en hij speelt inderdaad niets af. Zowel niet via Kodi als gewoon in Windows
Hetzelfde hier in 15.2 Isengard op Windows. Vreemd. Met de Owncloud login tevens niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

W00fer schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:13:
Aangezien ik niet in de Linux gui kan komen (geen VNC) zal ik toch iets moeten...
Aangezien je ook geen (root)rechten hebt om davfs te mounten, kun je het denk ik wel vergeten. Anders had je Midnight Commander nog kunnen gebruiken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
8088 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:59:
[...]

Aangezien je ook geen (root)rechten hebt om davfs te mounten, kun je het denk ik wel vergeten. Anders had je Midnight Commander nog kunnen gebruiken.
Ik heb het nog geprobeerd met Owncloud om daar Stack op te krijgen maar dat is niet gelukt. Daarna Pydio waar je een Webdav client hebt, maar dan moet je Pear PHP extensie hebben. Overigens was SFTP ook niet mogelijk geweest mocht Stack dat aanbieden, want ik mis op die Linux bak de PHP SSH2 module. :/

Dus ik ga kijken wat ik nog kan doen met Curl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hebben jullie ook het probleem als je bestanden verwijderd, ze nog steeds berekend worden?
bv. 200/1000GB in gebruik, ik verwijder een 40GB Folder en het blijft op 200/1000GB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:00

weebl

YARR!

SmokingCrop schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:10:
Hebben jullie ook het probleem als je bestanden verwijderd, ze nog steeds berekend worden?
bv. 200/1000GB in gebruik, ik verwijder een 40GB Folder en het blijft op 200/1000GB staan.
Dan staan ze waarschijnlijk in je prullenbak, die wordt ook meegerekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
weebl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Dan staan ze waarschijnlijk in je prullenbak, die wordt ook meegerekend :)
Oh, silly me }:O
Dacht er ook net aan.. en inderdaad, dat was het.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 07-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik probeer in Windows 7 om mijn stack te gebruiken voor back-ups. Ik heb mijn stack als netwerkschijf toegevoegd en kan hem in explorer gewoon benaderen en gebruiken.

Wanneer ik nu in Windows een back-up probeer in te stellen kan ik kiezen uit mijn lokale schijven maar mijn stack staat er niet bij. Wanneer ik klik op 'In een netwerklocatie opslaan...' krijg ik een venster waarin ik de netwerklocatie moet opgeven en de netwerkreferenties moet invullen.

Het wordt mij alleen niet duidelijk wat ik nu moet invullen bij netwerklocatie
Ik heb het volgende geprobeerd:
https://<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ maar dan blijft de OK knop grijs
\\https:/<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ levert error 0x8007007B
\\<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ levert error 0x80070032

Wat doe ik fout?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Eerder heb ik in dit topic moeten leren dat het https://stackstorage.com/remote.php/webdav moet zijn. Probeer dat eens en krijg je dan een prompt om gebruikersnaam/wachtwoord in te vullen?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/stack%20als%20backup_zpsriqgmjdi.png
En dat doet hij dus ook met:
\\https:/<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/
\\<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/

en met https://<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ blijft de OK knop grijs.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Je gooit nou een UNC en een URL door elkaar, dat werkt zeker niet.

Kan dat programma wel werken met WebDav?
Maak anders een netshare b.v. met NetDrive en verwijs je backup programma daar naar toe.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Tijdens mijn zoektocht naar een cloud oplossing voor mijn fotocollectie kwam ik dit tegen, is er al bekend wanneer het vrij beschikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:38
shoombak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:21:
Tijdens mijn zoektocht naar een cloud oplossing voor mijn fotocollectie kwam ik dit tegen, is er al bekend wanneer het vrij beschikbaar wordt?
Ik zal er niet op wachten, zou mij namelijk niks verbazen als dit op een begeven moment ophoudt. Ik zal als ik jou was mezelf aanmelden en hopen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
dinkelover schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Geen incremental helaas. Overigens gewoon via webdav en standaard cloudsync. Zonder een enkele commandline of script. Inmiddels niet meer ingesteld na cleane DSM6 beta en niet opnieuw getest. Dus ik kan je niet helpen vrees ik.
Via Windows cliënt ging het overigens dramatisch, toen ik die gebruikte.Terughoudend daardoor. :)
Ik heb ook standaard Cloudsync geprobeerd op mijn Synology maar hij klaagt al vrij snel dat er te weinig bestandsruimte is. Geen idee hoe ik dat moet oplossen want op de nas is nog 100Gb vrij en op Stack heb ik nog geen 5 Gb in gebruik. Hoe waren jou ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

sjirafje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:09:
Ik probeer in Windows 7 om mijn stack te gebruiken voor back-ups. Ik heb mijn stack als netwerkschijf toegevoegd en kan hem in explorer gewoon benaderen en gebruiken.

Wanneer ik nu in Windows een back-up probeer in te stellen kan ik kiezen uit mijn lokale schijven maar mijn stack staat er niet bij. Wanneer ik klik op 'In een netwerklocatie opslaan...' krijg ik een venster waarin ik de netwerklocatie moet opgeven en de netwerkreferenties moet invullen.

https://<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ maar dan blijft de OK knop grijs

Wat doe ik fout?
sjirafje schreef op maandag 08 februari 2016 @ 02:06:
[afbeelding]
En dat doet hij dus ook met:
\\https:/<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/
\\<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/

en met https://<USERNAME>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ blijft de OK knop grijs.
Obelink schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:57:
Je gooit nou een UNC en een URL door elkaar, dat werkt zeker niet.

Kan dat programma wel werken met WebDav?
Maak anders een netshare b.v. met NetDrive en verwijs je backup programma daar naar toe.
Ook \\stackstorage.com@SSL\remote.php\webdav\ en \\<USERNAME>.stackstorage.com@SSL\remote.php\webdav\ even als \\<USERNAME>.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\

Ter verduidelijking: Het gaat overigens niet om een specifiek back-up programma maar gewoon de standaard Windows 7 back-up functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Met mijn eigen upload ondervind ik nu het probleem dat mijn Windows moeilijker en moeilijker draait en er vele gigs vrije ruimte van de Windows partitie verdwenen zijn. Na wat zoeken vond ik dat NetDrive "...keeps temporal copies of remote files as disk cache...". Inmiddels is die map 15GB groot, ik geloof dat elk geupload bestand in die map gekopieerd word. Er is dan wel ingesteld dat maximaal 4GB gebruikt word maar dat negeert het programma dus.
Syncback heeft ook af en toe fouten: "Failed to copy ... Failed to rename temp file". Die zijn te herleiden tot die temp map.

Het was mijn bedoeling deze PC te laten draaien tot alle 550GB zijn geupload maar dat gaat op deze manier niet lukken. Voor mij belangrijk is dat Syncback de bestanden kopieert met de oorspronkelijke datum. Daarmee word later op wijzigingen gecheckt zodat bijgewerkte bestanden worden gebackupped. Het programma dat ik eerder gebruikte maakte alles met de actuele datum aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
8088 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Jawel, vrijwel iedere file manager (Nautilus/Nemo/Dolphin/Thunar) ondersteunt (web)dav(s):// links.
Dit werkt eigenlijk verrassend simpel. Alleen is het me maar één keer gelukt om de directory listing op te roepen. Toen ik daarna op een submap klikte bleef het hangen. Ook hernieuwde pogingen lukken niet. N.b. ik probeer dit in Lubuntu 13 met de standaard filemanager PCmanFM.

Aanvulling: op mijn notebook met Lubuntu 15 werkt het wel goed. Alleen staat daar mijn upload niet op. Deze PC eerst maar eens rebooten dan.

Aanvulling 2: na rebooten doet ie het een paar keer en blijft dan weer hangen. De Lubuntu 13 PC dan maar eens opgestart met de Lubuntu 14 stick. Dat lijkt te gaan werken. Alleen wil ik dan backuppen met Lucky Backup maar die kan niets met WebDav en mijn stack is niet op de een of andere manier gemount. Is het mogelijk om de WebDav te mounten?
Ondertussen handmatig maar een map naar de filemanager met de stack gesleept om te uppen.

[ Voor 37% gewijzigd door Obelink op 09-02-2016 17:43 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
Heb Stack nu ruim een maand in gebruik, tot nu toe best tevreden. Gemiddelde upload snelheid
is vrij constant (ca. 5 MByte/s), downloadsneilheid schommelt tussen ca. 12 en 20 MByte/s.

Vandaag stuitte ik echter op een probleem: de 1 TB storage ruimte was vol. Er staat ongeveer 850 GB
aan backup files bij Stack, maar er stond ook nog iets van 150 GB aan rommel in de Stack prullenbak.
Prullenbak geleegd, volgens Stack is de drive nu weer voor 85% gevuld ipv. 99%.

Echter: uploaden blijkt niet meer mogelijk. Ook nog ff vanuit een browser getest, en dan krijg ik steeds
de mededeling dat uploaden van 1 GB files niet mogelijk is omdat er slechts 197.7 MB beschikbaar is.

Geen idee hoe ik de resterende vrije ruimte weer terug krijg. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kan je de volgende keer je laatste bericht editten als je zelf de laatste poster bent in het topic? Anders komt het over als of je het topic telkens onder de aandacht wilt brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
ReneK schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:41:
Heb Stack nu ruim een maand in gebruik, tot nu toe best tevreden. Gemiddelde upload snelheid
is vrij constant (ca. 5 MByte/s), downloadsneilheid schommelt tussen ca. 12 en 20 MByte/s.

Vandaag stuitte ik echter op een probleem: de 1 TB storage ruimte was vol. Er staat ongeveer 850 GB
aan backup files bij Stack, maar er stond ook nog iets van 150 GB aan rommel in de Stack prullenbak.
Prullenbak geleegd, volgens Stack is de drive nu weer voor 85% gevuld ipv. 99%.

Echter: uploaden blijkt niet meer mogelijk. Ook nog ff vanuit een browser getest, en dan krijg ik steeds
de mededeling dat uploaden van 1 GB files niet mogelijk is omdat er slechts 197.7 MB beschikbaar is.

Geen idee hoe ik de resterende vrije ruimte weer terug krijg. Kent iemand dit probleem?
Mogelijk gaat hier een dag overheen, ze draaien 's nachts wats scripts, anders support mailen doen ze het met de hand.

Ik krijg file > 10GB niet geupload fatsoenlijk. Anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 17:31
pennywiser schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:13:
[...]
Mogelijk gaat hier een dag overheen, ze draaien 's nachts wats scripts, anders support mailen doen ze het met de hand.
Het lijkt er op dat je gelijk hebt: ik kan inmiddels weer uploaden! Bedankt.
Heb er inmiddels weer 50 GB bij kunnen zetten zonder problemen. Voortaan dus even
in de gaten houden, die prullenbak van Stack heeft dus blijkbaar even tijd nodig,
ondanks dat ze voldoende vrije ruimte aangeven.

Weet iemand of die prullenbak ook op een andere manier te bekijken/legen is dan via de webinterface?

Ik mount m'n Stack storage nu onder Thunar (Xubuntu) of via WebDrive (Windows), maar de prullenbak
is niet zichtbaar. Zou het wel handig vinden als dat ding gewoon als map benaderbaar is.
Ik krijg file > 10GB niet geupload fatsoenlijk. Anderen wel?
Nee, er zijn meer klachten hierover in dit topic. Ik heb het ook op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar >10 GB
lukt niet. Omdat ik Stack alleen maar voor backup gebruik, is het voor mij niet zo'n probleem: ik splits alles
op in 1 GB behapbare blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
SmokingCrop schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:41:
Jammer dat video's previewen nog niet erg goed werkt. Bij kleinere bestanden gaat dit nog redelijk (al moet je toch al even wachten bij bv 100MB), maar bij 1GB+ werkte het helemaal niet. Dat werkt bij Onedrive toch vrijwel onmiddelijk.
Ik had ze eens getweet hierover met als antwoord:
"We blijven STACK continu verbeteren en ontwikkelen, dit geldt ook voor het afspelen van video's."

Ik dacht er aan om dit weer eens te testen en nu starten de video's onmiddellijk. Best snel gefixed. :*)

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 19-02-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Heb eindelijk de tijd genomen om m'n stack in gebruik te nemen.

Er vielen mij twee dingen op (Windows 10, 30/30mbit fiber)

1) Uploadsnelheid op "ongelimiteerd" geeft mij tussen de 1-3.5 megabyte/sec (3.5 = max)
Limiteer ik de snelheid op 2500kbyte/sec dan doet hij maar 200-450kbyte/sec
Limiteer ik de snelheid met "automatisch" dan krijg ik ook zo rond de 200-450kbyte/sec

2) Van een paar honderd bestanden, in totaal 16gb, kreeg ik twee foutmeldingen:
12/02/2016 18:12:33Maryna/DSC09402_bw_colo.tif C:\!Suahuatica\By_Client Error downloading https://xxx.stackstorage....chunking-2310939912-98-97 - server replied: Locked ("Suahuatica_Tiffs/Maryna/DSC09402_bw_colo.tif-chunking-2310939912-98-97" is locked)

en deze:

12/02/2016 17:52:54Maryna/DSC05882.tif C:\!Suahuatica\By_Client Error downloading https://xxx.stackstorage....f-chunking-1320060028-6-4 - server replied: Bad Request (expected filesize 5242880 got 3801088)

Zegt dat iemand iets? En vervelender : ik zie nergens een optie om het opnieuw te proberen, dus staan ze nou eindelijk wél goed op de server of..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

sjirafje schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:16:
[...]

[...]

[...]

Ook \\stackstorage.com@SSL\remote.php\webdav\ en \\<USERNAME>.stackstorage.com@SSL\remote.php\webdav\ even als \\<USERNAME>.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\

Ter verduidelijking: Het gaat overigens niet om een specifiek back-up programma maar gewoon de standaard Windows 7 back-up functie.
Ik had mijn vraag ook voorgelegd bij TransIp. Hun reactie:
Mijn collega wist dit vermoedelijk niet, maar STACK kan niet gebruikt worden als netwerklocatie voor Windows back-up en derhalve mislukt het inderdaad met alle ingevoerde mogelijkheden. STACK is ook niet bedoeld voor een dergelijk toepassing, maar mogelijk dat wij in de toekomst extra protocollen toe gaan voegen waardoor dit wel mogelijk zal worden.
Het is dus helaas op dit moment gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
majic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:47:

1) Uploadsnelheid op "ongelimiteerd" geeft mij tussen de 1-3.5 megabyte/sec (3.5 = max)
Limiteer ik de snelheid met "automatisch" dan krijg ik ook zo rond de 200-450kbyte/sec

2) Van een paar honderd bestanden, in totaal 16gb, kreeg ik twee foutmeldingen:
12/02/2016 18:12:33Maryna/DSC09402_bw_colo.tif C:\!Suahuatica\By_Client Error downloading https://xxx.stackstorage....chunking-2310939912-98-97 - server replied: Locked ("Suahuatica_Tiffs/Maryna/DSC09402_bw_colo.tif-chunking-2310939912-98-97" is locked)

en deze:

12/02/2016 17:52:54Maryna/DSC05882.tif C:\!Suahuatica\By_Client Error downloading https://xxx.stackstorage....f-chunking-1320060028-6-4 - server replied: Bad Request (expected filesize 5242880 got 3801088)

Zegt dat iemand iets? En vervelender : ik zie nergens een optie om het opnieuw te proberen, dus staan ze nou eindelijk wél goed op de server of..?!
Is dat met het standaard programmaatje van Stack? Je kan altijd inloggen op de webversie en checken of je bestandjes er staan. Of ze even handmatig uploaden, dan weet je zeker dat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Laatst online: 10-09 20:00
Wij zijn enige weken verder, en de conclusie tot nu toe blijft dat mijn maandelijkse ghost image bestanden niet geupload worden. (25 GB) Ondanks een 100Mb glasvezel blijft de upload te traag, en dat via de software Stack voor Windows. Bijkomende probleem is dat alle daarop volgende bestanden uit dezelfde map ook niet worden ge-upload. Dit laatste los ik nu op door handmatig betreffende bestanden via http te uploaden en dan heb ik wel mijn snelheid. Maar dat is geen structurele oplossing, zeker voor iets wat bedoeld is backup, daar moet ik geen omkijken naar hebben en al helemaal niet periodiek handmatig moeten ingrijpen.

Via webdav op Windows was ook geen oplossing, omdat meneer Windows bedacht heeft dat de virtuele schijf gelijk is aan je logische partitie, de C schijf. Ik heb een SSD van 60GB, waarvan +/- 15GB aan vrije ruimte, dus zodra dat bestanden groter dan 15GB via getransporteerd moeten worden, gaat Windows piepen dat er te weinig schijfruimte is.

Dus mijn palet aan mogelijkheden is op, geen idee hoe ik alsnog die image bestanden fatsoenlijk geupload krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
sjirafje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:09:

Wat doe ik fout?
Herkenbaar probleem, en na enige zoeken kwam ik tot informatie dat het te maken heeft met een registersleutel BasicAuthLevel die je moet veranderen.

[ Voor 44% gewijzigd door chocka op 16-02-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

Perkouw

Moderator General Chat
chocka schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:02:
Wij zijn enige weken verder, en de conclusie tot nu toe blijft dat mijn maandelijkse ghost image bestanden niet geupload worden. (25 GB) Ondanks een 100Mb glasvezel blijft de upload te traag, en dat via de software Stack voor Windows. Bijkomende probleem is dat alle daarop volgende bestanden uit dezelfde map ook niet worden ge-upload. Dit laatste los ik nu op door handmatig betreffende bestanden via http te uploaden en dan heb ik wel mijn snelheid. Maar dat is geen structurele oplossing, zeker voor iets wat bedoeld is backup, daar moet ik geen omkijken naar hebben en al helemaal niet periodiek handmatig moeten ingrijpen.

Via webdav op Windows was ook geen oplossing, omdat meneer Windows bedacht heeft dat de virtuele schijf gelijk is aan je logische partitie, de C schijf. Ik heb een SSD van 60GB, waarvan +/- 15GB aan vrije ruimte, dus zodra dat bestanden groter dan 15GB via getransporteerd moeten worden, gaat Windows piepen dat er te weinig schijfruimte is.

Dus mijn palet aan mogelijkheden is op, geen idee hoe ik alsnog die image bestanden fatsoenlijk geupload krijg?
Vorige week ook weer heen en weer gecommuniceerd met TransIP. Ik quote
Wij zijn nog steeds bezig met het uitrollen van updates dan wel verbeteringen met betrekking tot de up- en downloadsnelheid van STACK en binnenkort zal er ook een grote technisch aanpassing plaatsvinden met betrekking tot het platform waar STACK op draait dat de performance zou moeten verbeteren.
Ben wel benieuwd wanneer dit allemaal plaats moet vinden. Begrijp me niet verkeerd, het is gratis. Mij hoor je dus niet klagen. Maar overstappen naar Stack komt eigenlijk niet meer in me op met deze, uitblijvende, progressie.

Note: gebruik de volgende keer even de edit knop i.p.v. te dubbelposten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Perkouw schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Vorige week ook weer heen en weer gecommuniceerd met TransIP. Ik quote
[...]

Ben wel benieuwd wanneer dit allemaal plaats moet vinden. Begrijp me niet verkeerd, het is gratis. Mij hoor je dus niet klagen. Maar overstappen naar Stack komt eigenlijk niet meer in me op met deze, uitblijvende, progressie.

Note: gebruik de volgende keer even de edit knop i.p.v. te dubbelposten
Bedankt voor de info. Ik gebruik al sinds 2010 een livedrive van 500GB voor 5€ per jaar, en die werkt probleemloos. Dus heb Stack er nu naast lopen, zodat mocht het slagen, dat ik overweeg om over te stappen. Maar desondanks het gratis is, vind ik het anno nu teleurstellend. Waarom een programma van ruim 6 jaar geleden iets wel kan doen, wat TransIP nu nog niet lukt?

Dubbel posten was niet vervelend bedoeld, maar gedaan om posten gescheiden te houden, zeker als er geqout wordt, veronderstelde ik dat je minder vervuiling krijgt in de reactie. Maar zal er de volgende keer rekening mee houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

chocka schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:14:
[...]

Herkenbaar probleem, en na enige zoeken kwam ik tot informatie dat het te maken heeft met een registersleutel BasicAuthLevel die je moet veranderen.
Ik heb waarde van de sleutel veranderd van 1 in 2 maar dan lukt het me nog steeds niet. Weet je toevallig ook wat ik moet invullen in het vak "Netwerklocatie:"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:38
pfff Het programma voor windows van Stack zuigt echt. Supertrage upload en als hij er dan bijna is, foutmeldingen. Dan toch maar alles inpakken en in hapklare brokjes uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
GroeneThee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:08:
pfff Het programma voor windows van Stack zuigt echt. Supertrage upload en als hij er dan bijna is, foutmeldingen. Dan toch maar alles inpakken en in hapklare brokjes uploaden :(
Dat is voor nu, i.c.m. de webinterface, de snelste en makkelijkste oplossing ja.

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik zit hier nu met een probleem dat er bestanden volgens de Windows versie van Stack wel op mijn lokale hardeschijf staan, echter deze staan niet lokaal terwijl dit wel zo zou moeten zijn. Deze bestanden worden ook niet gesynced omdat Stack denkt dat ze er wel staan...

Als ik naar de webinterface ga, dan zie ik dat ze daar nog wel staan?

Voor de rest ben ik er wel tevreden mee. Stack werkt in China, Dropbox niet ;)

EDIT
Uhm, na het weghalen van het vinkje en weer toevoegen is hij nu wel aan het syncen. Volgens mij had ik dat al een aantal keer gedaan...

[ Voor 25% gewijzigd door Temraakle op 18-02-2016 08:54 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Na wat gespeeld te hebben met nieuwe backup software (Duplicati voor de geintereseerde) kwam ik erachter dat de default setting was om bestanden in brokken van 10MB op te slaan...
Uiteraard niet elke vijf minuten gekeken en nu een Stack met een slordige 15.000 bestanden...
De eerste 10.000 heb ik kunnen verwijderen, maar de laatste blijven wat ik ook doe staan.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • Sync directory leeg gehaald, client heeft een aantal keren gevraagd of hij alles op Stack kon verwijderen, ja aangegeven en enkele minuten is het bezig geweest, geen resultaat...
  • Via webinterface alles selecteren en verwijderen (bevriest de pagina een aantal minuten, dan is alles weg maar na een refresh staat het er weer)
  • Via webdav client (Windows standaard) alles verwijderd, geen blijvend resultaat
  • Via webdav client (Windows standaard) 1 bestand verwijderd, geen blijvend resultaat
Als 1 of alle bestanden dan verwijderd worden verdwijnen die even, maar een refresh (zowel web als webdav) tovert het weer terug. De bestanden worden niet terug gesynct via de tool dus het lijkt alsof ze wel 'weg' zijn, alleen staan ze er nog en neemt het nog steeds 50GB in...
Iemand ervaring met hoe je in Stack bestanden verwijderd die zich niet laten verwijderen?
Voor de snelle lezers: Dit is geen reactie op de post van RGAT hier direct boven.
-O-
Zag de notificatie en had grote verwachtingen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door RGAT op 19-02-2016 08:29 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 07:48
CaptJackSparrow schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:51:
Gisteravond had ik door abnormaal afsluiten van mijn mailcliënt een geringe corruptie in de mail database waardoor het statusveld van geopende mails voor een deel niet correct werd weergegeven. Ik besloot dat dit een mooie gelegenheid was om de Duplicati back-up op Stack zich eens te laten bewijzen. Ik hernoemde dus de directory van de mailcliënt en liet Duplicati met de laatste back-up op Stack alles weer nieuw creëren. Ik werd na afloop toch wat onprettig verrast toen ik de melding las dat er 5 errors waren opgetreden. Het betrof 2 bestanden.
Ik ben Duplicati aan het onderzoeken, vandaar dat ik deze post weer even naar boven haal.

Had je ingesteld dat Duplicati geopende bestanden kon back-uppen? Dat staat hier uitgelegd:
http://www.duplicati.com/...ned-files-e-g-outlook-pst

Voor de snelle lezers: Dit is geen reactie op de post van RGAT hier direct boven.

[ Voor 4% gewijzigd door f.v.b op 19-02-2016 07:54 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12-2020
30Mb up nu via xs4all, webdav gemount en rsync.
Ik klaag nooit :)

mp3s

[ Voor 5% gewijzigd door TaboZ op 20-02-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
The plot thickens...
Maar eens Opera en Chrome aan de kant gezet en Internet Explorer gebruikt, leek heel even dat ik een bestand kon hernoemen, e.a. was aan het laden, maar dan:

(lange backup naam...) kon niet worden hernoemd, omdat het verwijderd is

Hm...
Weet iemand hoe je een verwijderd bestand verwijderd, hij is nog niet echt verwijderd bij mij? :+
Weet het ook altijd weer kapot te krijgen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Toch even mijn positieve ervaring delen. Sinds paar dagen een synology ds215j in bezit. Gelijk maar eens geprobeer Cloud Sync aan de gang te krijgen middels WebDav met encryptie aan.

Mijn ervaringen:
Inmiddels is de eerste folder gesynced 250+ GB aan foto's. Upload schommelt tussen de 25 en 75Mbit (heb 100mbit tot mijn beschikking), maar als ik het cpu verbruik op de syno zie denk ik dat daar de bottleneck zit. Inmiddels wat steekproeven genomen vanaf Stack en deze gedecrypt, ziet er goed uit.

Nu loopt de sync van de volgende folder 200GB aan video, de eerste 20GB staat er al weer netjes op. Lijkt dus erg goed te werken.

Edit: zojuist de gemiddelde uploadsnelheid berekend, kom op zo'n 38Mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 20-02-2016 12:20 . Reden: Gemiddelde snelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:24
Is er ook al iets voor Windows dat als ik mijn Stack gemount heb dat deze niet ook mijn C:\ schijf grote overneemt (128GB SSD)?

Ik heb al een tijdje STACK maar wil het nu toch wel eens gaan gebruiken, kon toen destijds niet iets vinden om makkelijk STACK te mounten zonder dat mijn C:\ schijf denkt ook maar vol te gaan zitten.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:09:
Is er ook al iets voor Windows dat als ik mijn Stack gemount heb dat deze niet ook mijn C:\ schijf grote overneemt (128GB SSD)?

Ik heb al een tijdje STACK maar wil het nu toch wel eens gaan gebruiken, kon toen destijds niet iets vinden om makkelijk STACK te mounten zonder dat mijn C:\ schijf denkt ook maar vol te gaan zitten.
Als netwerkschijf toevoegen:
https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Probleem is dan, alles wat je erin zet, ook telt voor als C:\ schijf verbruik, zet ik er dus bestanden in gaat zogenaamd mijn C:\ ook vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:22:
[...]
Probleem is dan, alles wat je erin zet, ook telt voor als C:\ schijf verbruik, zet ik er dus bestanden in gaat zogenaamd mijn C:\ ook vol?
Het is juist andersom...Je Stackschijf neemt de grootte over van je C schijf, op papier dan. In de praktijk kan je gewoon de volle 1TB gebruiken. Als je iets in de Stack schijf zet, raakt niet ineens je C schijf voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24:
[...]

Het is juist andersom...Je Stackschijf neemt de grootte over van je C schijf, op papier dan. In de praktijk kan je gewoon de volle 1TB gebruiken. Als je iets in de Stack schijf zet, raakt niet ineens je C schijf voller.
Hmm, is dat echt zo? Ik dacht altijd, wanneer ik iets in mijn Stack zet, groeit mijn C schijf mee in verbruikt waardoor ik op een gegeven moment C vol heb, terwijl dit achterliggend niet het geval is maar ik gewoon meer als 100GB in Stack heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:53:
[...]
Hmm, is dat echt zo? Ik dacht altijd, wanneer ik iets in mijn Stack zet, groeit mijn C schijf mee in verbruikt waardoor ik op een gegeven moment C vol heb, terwijl dit achterliggend niet het geval is maar ik gewoon meer als 100GB in Stack heb zitten.
Nee hoor. Hoe kom je hierbij? Hoe de C schijf gelinkt zit aan je Stack schijf staat hier beschreven:
Wat zijn de gevolgen hiervan?
In principe maakt dit voor het up- en downloaden van bestanden naar je STACK niets uit. Mocht je echter nog maar 10GB aan vrije ruimte op je C-schijf hebben en je wilt een bestand van 15GB uploaden, dan zal Windows aangeven dat dit niet kan omdat er niet meer voldoende ruimte beschikbaar is. In dat geval kun je het beste gebruik maken van de desktop-software van STACK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Nee hoor. Hoe kom je hierbij? Hoe de C schijf gelinkt zit aan je Stack schijf staat hier beschreven:

[...]
Ja, dus ik krijg een foutmelding wanneer zogenaamd mijn C schijf vol zit en ik wil uploaden naar mijn Stack, dat kan dus niet meer dan dat mijn C schijf groot is.

Of ik moet de client gebruiken van Stack maar dat wil ik niet omdat ik Stack als zijnde schijf wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10:
[...]
Ja, dus ik krijg een foutmelding wanneer zogenaamd mijn C schijf vol zit en ik wil uploaden naar mijn Stack, dat kan dus niet meer dan dat mijn C schijf groot is.
Wat voor bestanden probeer je te uploaden naar je Stack schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Wat voor bestanden probeer je te uploaden naar je Stack schijf?
Gewoon normale bestanden.

Mijn C schijf is enkel maar 128GB (-30GB - ~90 over), dus wanneer mijn Stack gevuld is met al 85GB en ik ga een ISO van 8GB uppen lukt dit dus niet meer... Dat is zeg maar zo;n beetje mijn probleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Mijn C schijf is enkel maar 128GB (-30GB - ~90 over), dus wanneer mijn Stack gevuld is met al 85GB en ik ga een ISO van 8GB uppen lukt dit dus niet meer... Dat is zeg maar zo;n beetje mijn probleem :9
Dit is niet het gedrag wat je eerder beschreef. ( Je C schijf wordt gevuld tegelijkertijd met Stack)
Maar ook niet het gedrag wat Stack zelf beschrijft in mijn vorige link.

Zou even een mailtje sturen naar Stack.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 23-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Heb je geen data schijf ( d: ) ?
Ik heb al mijn externe clouddiensten naar de Dataschijf gezet, Dropbox, Onedrive, Google en Stack vinden het prima om daar te nestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

FreshMaker schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Heb je geen data schijf ( d: ) ?
Ik heb al mijn externe clouddiensten naar de Dataschijf gezet, Dropbox, Onedrive, Google en Stack vinden het prima om daar te nestelen.
Het is ook een Windows issue en daardoor maakt de locatie van je applicatie zelf niet uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Het is ook een Windows issue en daardoor maakt de locatie van je applicatie zelf niet uit.
Integendeel.
Hier is mijn windows-schijf maar 250GB, dus daar komt inderdaad een 'te lage' weergave.
Maar mijn dataschijf is 3TB, hier geeft de owncloud/stack tool dus de volle beschikbaarheid aan.

Dus ondanks dat het een windows-issue is, kan je het wel omzeilen door een grotere opslaglocatie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:03
Dit is alleen als je een webdav locatie mount als letter in Windows, niet als je de app gebruikt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mijn ervaring, webdav werkt ( hier ) niet.
Ik gebruik Stack puur als vervanging van de verzamelde clouddiensten, dropbox, onedrive en google.
Allemaal tijdelijke opslag ( stack ook ;) ) het is voor mij een online usbdrive.

Ik zie hier dat er backups van 50+ GB naartoe geschreven worden, prima idee, maar ik zie dat niet zo zitten eigenlijk.
Ten eerste omdat het een gratis dienst is, niemand die je garandeert dat het over 4 jaar nog bestaat.
* Copy.com was ook een geweldige service, 100GB en de gedeelde mappen werden ook qua ruimte gedeeld )
* Wuala, ik had 2 TB aan shared space, omdat ik een vrij deel van mijn NAS beschikbaar stelde.
Ik had geen data bij megaupload, maar ook daar zijn enkelen hun waardevolle backups ineens kwijtgeraakt.

Ik vertrouw als backup alleen mijn eigen inzet, hdd's die ik zelf in beheer heb, die ik zelf kan 'beschermen'
Mijn werkplek is een beschermde omgeving, niemand heeft toegang behalve directe collega's, de locatie voldoet aan de hoogste iso / nen normen qua brand en veiligheid, EN ik heb een eigen locker :+

Ondanks dat ik volop gebruik maak van online opslag en clouddiensten, is mijn mening nog altijd dat het 90% als vluchtige opslag gezien moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik gebruik het alleen voor het geval dat mijn hus affikt of leeggeroofd wordt. Als dat gebeurd EN mijn online backup is weg, ja dan heb ik pech, maar die kans acht ik niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:51
FreshMaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:20:
Mijn ervaring, webdav werkt ( hier ) niet.
Ik gebruik Stack puur als vervanging van de verzamelde clouddiensten, dropbox, onedrive en google.
Allemaal tijdelijke opslag ( stack ook ;) ) het is voor mij een online usbdrive.

Ik zie hier dat er backups van 50+ GB naartoe geschreven worden, prima idee, maar ik zie dat niet zo zitten eigenlijk.
Ten eerste omdat het een gratis dienst is, niemand die je garandeert dat het over 4 jaar nog bestaat.
* Copy.com was ook een geweldige service, 100GB en de gedeelde mappen werden ook qua ruimte gedeeld )
* Wuala, ik had 2 TB aan shared space, omdat ik een vrij deel van mijn NAS beschikbaar stelde.
Ik had geen data bij megaupload, maar ook daar zijn enkelen hun waardevolle backups ineens kwijtgeraakt.

Ik vertrouw als backup alleen mijn eigen inzet, hdd's die ik zelf in beheer heb, die ik zelf kan 'beschermen'
Mijn werkplek is een beschermde omgeving, niemand heeft toegang behalve directe collega's, de locatie voldoet aan de hoogste iso / nen normen qua brand en veiligheid, EN ik heb een eigen locker :+

Ondanks dat ik volop gebruik maak van online opslag en clouddiensten, is mijn mening nog altijd dat het 90% als vluchtige opslag gezien moet worden.
Als je betaald voor een service zijn er wel garanties, wettelijke garanties die je data veiligstellen.
Van de gratis Stack weet er idd niemand wanneer wat gaat gebeuren, alleen dat het nu nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
majic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:47:

[..]
Lol thx! Zit al een hele tijd te kloten omdat ik echt maar ~1.5MB/s haal met een 100mbit glas connectie. En inderdaad, hij staat hier op "automatisch". Zet ik hem op no limit dan haal ik ~3,5mb/s. En zet ik het limiet op 9999 (max) dan zit ik ook ongeveer rond die snelheid. Ach nog steeds geen snelheidsmonster maar wel mooi het dubbele :D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 16:45

Reneger

Wie? IK?

Vaagheid. Ik krijg hem niet gemount in mn synology. Console spuugt dit uit:

code:
1
2
3
4
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:254 Unable to access davs://<user>@<account>.stackstorage.com:443/remote.php/webdav/
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:255 Error: [0, 0], Not a WebDAV enabled share
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:404 Fail to mount, error = 7
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18050]: server.cpp:186 Mount failed, uid=1024, mode=1, code=7

Inmiddels TransIP gecontact... Vanaf mn Mac werkt het feilloos...

[ Voor 4% gewijzigd door Reneger op 27-02-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

Reneger schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:22:
Vaagheid. Ik krijg hem niet gemount in mn synology. Console spuugt dit uit:

code:
1
2
3
4
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:254 Unable to access davs://<user>@<account>.stackstorage.com:443/remote.php/webdav/
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:255 Error: [0, 0], Not a WebDAV enabled share
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18054]: mount.cpp:404 Fail to mount, error = 7
Feb 27 14:17:33 DiskStation entry.cgi_SYNO.FileStation.VFS.Connection[1].create[18050]: server.cpp:186 Mount failed, uid=1024, mode=1, code=7

Inmiddels TransIP gecontact... Vanaf mn Mac werkt het feilloos...
Denk dat je url niet klopt?

davfs eens proberen ;)

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 16:45

Reneger

Wie? IK?

BoGu5 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Denk dat je url niet klopt?

davfs eens proberen ;)
Dit komt uit de webinterface van Synology zelf.... Ik trek alleen de logging open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Ik heb vandaag een invite gekregen en ben meteen aan de slag gegaan... Maar ik krijg het niet voor elkaar om via de sync-client betrouwbaar bestanden te uploaden.
Losse bestanden in de root worden (zo snel ik kon zien) allemaal wel geüpload, maar bestanden in mappen geven bijna allemaal (ca. 2 op de 100 gaan wel goed) de foutmelding "Server does not support X-OC-MTime". De mappen worden wel aangemaakt maar zijn vervolgens niet zichtbaar in de web-interface. Uploaden van mappen via drag-and-drop in de web-interface gaan (denk ik) wel gewoon goed.

De sync-client in linux crasht na maximaal een paar foutmeldingen. WebDAV in linux (davfs2) gaf ook een foutmelding maar dat zal wel iets anders zijn.

Er staan issues in de GitHub van ownCloud die er op lijken maar volgens mij is mijn probleem wel anders.

Iemand met dezelfde of vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
W0153R schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:54:
Ik heb vandaag een invite gekregen en ben meteen aan de slag gegaan... Maar ik krijg het niet voor elkaar om via de sync-client betrouwbaar bestanden te uploaden.
Losse bestanden in de root worden (zo snel ik kon zien) allemaal wel geüpload, maar bestanden in mappen geven bijna allemaal (ca. 2 op de 100 gaan wel goed) de foutmelding "Server does not support X-OC-MTime". De mappen worden wel aangemaakt maar zijn vervolgens niet zichtbaar in de web-interface. Uploaden van mappen via drag-and-drop in de web-interface gaan (denk ik) wel gewoon goed.

De sync-client in linux crasht na maximaal een paar foutmeldingen. WebDAV in linux (davfs2) gaf ook een foutmelding maar dat zal wel iets anders zijn.

Er staan issues in de GitHub van ownCloud die er op lijken maar volgens mij is mijn probleem wel anders.

Iemand met dezelfde of vergelijkbare ervaring?
Hier ook problemen. Vandaag de invite gekregen. Webdav werkt in os X, maar niet met m'n Synologt NAS. Sync client crashed vrij snel en de sync wordt telkens onderbroken met de melding dat de verbinding kwijt geraakt is.
Mappen die ik weggegooid had zijn via de webinterface zichtbaar, terwijl ze met webdav niet te zien zijn.

Idee is goed, maar stabiliteit laat nog een beetje te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er iemand die de stack storage kan mounten in openwediavault via de remote shares plugin?
Ik krijg het niet werkend met telkens deze error

Failed to execute command 'omv-mkconf remoteshare 2>&1': /sbin/mount.davfs: Mounting failed. Could not authenticate to server: rejected Basic challenge

Login en pass zijn prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Knap dat TransIP een lagere prijs kan bieden dan GoogleDrive en Dropbox. Ze kopen toch meer hardeschijven in, en kunnen daardoor lagere prijzen afdwingen bij hun leveranciers lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

elsinga

=8-)

Het verhaal gaat dat ze al hun HD's in hun hosting platform hebben vervangen door SSD's en nu een hele stapel HD's over hadden, waarmee ze dus tegen nul inkoopkosten voor de raw storage iets konden bouwen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:14
Iemand een idee wanneer er weer nieuwe invites beschikbaar worden gesteld? Ik wacht al sinds 6 december :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Mavi86 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:35:
Iemand een idee wanneer er weer nieuwe invites beschikbaar worden gesteld? Ik wacht al sinds 6 december :)
Kan even duren. Ik heb mijn invite gisteren ontvangen en 20 november al ingeschreven. Zal nu vast niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
8088 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Jawel, vrijwel iedere file manager (Nautilus/Nemo/Dolphin/Thunar) ondersteunt (web)dav(s):// links.
Het werkt nog steeds prima, maar het is wel vervelend dat mijn user/pass in de keyring zit opgeslagen. Bij verbinden gebeurd er eerst niks, dan komt de keyring(nogal traag dus), en dan de error want ik moet user/pass opgeven. Pas bij de 2e keer verbinden werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:14
Lifelogger schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:13:
[...]

Kan even duren. Ik heb mijn invite gisteren ontvangen en 20 november al ingeschreven. Zal nu vast niet lang meer duren.
Volgens mij lezen ze hier mee... Krijg net de invite binnen :+

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Helaas heb ik nog steeds geen code kunnen bemachtigen. Ik wil graag STACK uitproberen:) Hopelijk duurt het niet te lang voor een invite want ik wacht al een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn invite binnen. Ik kan dan eindelijk beginnen met testen.

Wat een faal, op mijn Mac kan de client het niet eens aan dat ik een map hernoem. En daarna wat andere bestanden naar een andere map verplaats.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb een twee invite binnen. (Voor de vereniging) Heb deze aangevraagd in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:17
Hier hetzelfde. 2,5 maand geleden (in december) invite aangevraagd en vandaag ontvangen.
Volgende week maar eens proberen synology cloud sync werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Lifelogger schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:22:
[...]

Hier ook problemen. Vandaag de invite gekregen. Webdav werkt in os X, maar niet met m'n Synologt NAS. Sync client crashed vrij snel en de sync wordt telkens onderbroken met de melding dat de verbinding kwijt geraakt is.
Mappen die ik weggegooid had zijn via de webinterface zichtbaar, terwijl ze met webdav niet te zien zijn.

Idee is goed, maar stabiliteit laat nog een beetje te wensen over.
Ik heb het idee dat op het moment dat de accounts aangemaakt worden, ze nog niet voltooid zijn. Ik krijg geen foutmelding meer in de sync-applicatie, hooguit een enkele keer een weggevallen verbinding maar bij de volgende poging is er geen probleem. Ook webdav in linux werkt nu gewoon terwijl ik niks gewijzigd heb.
Gisteren had ik met webdav nog problemen dat ik bepaalde mappen niet kon openen (ik ben de foutmelding vergeten) maar inmiddels is dat probleem ook opeens verdwenen :)

Blijft alleen over dat mappen die aangemaakt zijn via webdav of de sync-client niet te zien zijn in de web-interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Eindelijk heb ik een code. Tot nu toe werkt alles prima alleen valt mij op dat de upload snelheid traaaaaag is +- 800kb ps...

[ Voor 20% gewijzigd door thekvnz op 03-03-2016 14:00 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
W0153R schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:25:
[...]

Ik heb het idee dat op het moment dat de accounts aangemaakt worden, ze nog niet voltooid zijn. Ik krijg geen foutmelding meer in de sync-applicatie, hooguit een enkele keer een weggevallen verbinding maar bij de volgende poging is er geen probleem. Ook webdav in linux werkt nu gewoon terwijl ik niks gewijzigd heb.
Gisteren had ik met webdav nog problemen dat ik bepaalde mappen niet kon openen (ik ben de foutmelding vergeten) maar inmiddels is dat probleem ook opeens verdwenen :)

Blijft alleen over dat mappen die aangemaakt zijn via webdav of de sync-client niet te zien zijn in de web-interface...
Heb over sync problemen en problemen met webdav uitvoerig contact gehad met TransIP. Ze hebben met mijn account want simulaties gedaan en zaken gecontroleerd. Nu werkt bij mij ook alles weer naar behoren. Had ook in eerste instantie dat zaken niet overal zichtbaar waren. Nu draait het prima. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

En ontvang net code 2 en 3. Voor mijn ouders en mijn vriendin. Ze zijn vrijgevig vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Tijdens het uploaden krijg ik een foutmelding:
Niet geselecteerde mappen worden verwijderd van uw lokale bestandssysteem en worden niet meer gesynchroniseerd met deze computer. Er zijn nieuwe mappen die niet gesynchroniseerd werden omdat ze te groot zijn.

Iemand hier ervaring mee? en hoe ik dit kan oplossen...

Edit: Ik heb een ticket aangemaakt met de klantenservice van TransIP. Zij gaan deze foutmelding doorspelen naar de technische dienst.

[ Voor 17% gewijzigd door thekvnz op 03-03-2016 17:04 . Reden: Edit erbij plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik kan ook beginnen met Stack, vandaag invite code ontvangen. Mooi op tijd, nu Copy.com op 1 Mei de deuren sluit. * Dacuuu had daar 850GB aan opslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Doet de desktop client intern gewoon webdav, of een efficiente(re) vorm van syncen?

Want ik heb een webdav share, en dan is vele kleine bestanden uploaden echt megatraag.
Voor backup purposes doe ik eerst alles in een (non-compressed) zip stoppen en dan uploaden. Dat gaat wel snel. Liever heb ik gewoon een dropbox-achtig iets, maar alleen als het qua snelheid in de buurt van acceptabel komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 03-03-2016 21:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met de Stack Android app:
Via de web browser heb ik een map aangemaakt ("fotos"), sub-mappen en daarin files gezet. Als ik met mijn tablet kijk, zie ik in de hoofdmap deze map "fotos" en de welkoms-pdf.

Nu komt het vreemde: Toen ik de map 'fotos' in ging, zag deze er leeg uit (ook na optie "Account verversen"). Ik heb vervolgens met de tablet een nieuwe map gemaakt, ben hierin gegaan, en vervolgens weer terug omhoog naar de map 'fotos'. Nu ineens zijn alle bestanden en submappen hierin zichtbaar! Dit zelfde ook bij de sub mappen, eerst nieuwe map maken, erin, terug, en alle bestanden zijn zichtbaar. Zeer vreemd. Dit gedrag heb ik ook met de Stack app op mijn Sony telefoon, dus lijkt mij niet direct een toestel gerelateerd probleem.

Ik heb met de support van Transip overlegt, maar zij kunnen deze fout niet reproduceren. Is dit een bekend verschijnsel voor anderen?

Edit:
Ik heb zojuist de Android oCloud app geïnstalleerd en deze werkt wel correct met Stack.

[ Voor 4% gewijzigd door wim-vdv op 04-03-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik gebruik stack al een tijdje en ervaar (natuurlijk) hetzelfde als andere gebruikers, namelijk dat het wel werkt, maar echt vreselijk traag is. Ook al heb je een hele dikke internet-lijn. Hopelijk gaat TransIP hier nog iets mee doen, alhoewel ik al erg blij ben met een dergelijke gratis opslag.

Wel vraag ik me af of anderen dit probleem ook ondervonden hebben en hiervoor eventueel een oplossing hebben:

Ik werk met macs en heb mijn photos library laten syncen. Als ik in de logs kijk zie ik echter dat de sync zelf besluit om een hele rits benodigde bestanden uit te sluiten. Daardoor heb ik in feite geen volledige backup van mijn photos library.

Heeft iemand dit ook ondervonden en eventueel een oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Zonnetje83 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:38:
Ik gebruik stack al een tijdje en ervaar (natuurlijk) hetzelfde als andere gebruikers, namelijk dat het wel werkt, maar echt vreselijk traag is.
....
Ik werk met macs en heb mijn photos library laten syncen. Als ik in de logs kijk zie ik echter dat de sync zelf besluit om een hele rits benodigde bestanden uit te sluiten. Daardoor heb ik in feite geen volledige backup van mijn photos library.
....
In vergelijking met Mega (volgens mij de eerst volgende als het gaat om veel gratis ruimte) is het retesnel.
De sync-client heeft een uitsluitingen-lijstje, waarbij "verborgen bestanden" automatisch worden uitgesloten en de server een apart lijstje heeft van bestanden die worden uitgesloten. De verborgen bestanden kun je gewoon uitvinken, het lijstje van de server staat vast maar misschien kun je de bestanden hernoemen?
thekvnz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:27:
...
Er zijn nieuwe mappen die niet gesynchroniseerd werden omdat ze te groot zijn.
...
Niet gewoon een kwestie van het vinkje bij "Vraag bevestiging voordat mappen worden gedownload groter dan 500MB" uit zetten in de sync-client?

Overigens is het probleem dat de web-interface bij mij niet alle bestanden weergaf ook opeens als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb sinds kort ook een STACK-invite ontvangen. Meteen geconfigureerd als Netwerkschijf, alleen in mijn Exlorer geeft hij aan dat hij bestaat uit totaal 224GB en dat er al 49,6GB in gebruik is terwijl er nog helemaal niks op staat. In mijn STACK via Chrome geeft hij echter wel de volledige 1TB aan waarvan nog 0 is gebruikt.

Heeft iemand hier ook last van / een oplossing?

Ook moet ik elke keer opnieuw aanmelden als ik mijn Laptop opnieuw opstart, ik zag op de website dat je dan iets in CMD moet doen, ik ben daar niet heel erg bekend mee maar is dit zonder kennis toch goed te doen of is er een kans dat ik mijn systeem verklooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
TweakTweet schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:05:
Ik heb sinds kort ook een STACK-invite ontvangen. Meteen geconfigureerd als Netwerkschijf, alleen in mijn Exlorer geeft hij aan dat hij bestaat uit totaal 224GB en dat er al 49,6GB in gebruik is terwijl er nog helemaal niks op staat. In mijn STACK via Chrome geeft hij echter wel de volledige 1TB aan waarvan nog 0 is gebruikt.

Heeft iemand hier ook last van / een oplossing?
https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Is er andere software als het standaard programmatje van STACK voor Windows om je bestanden te synchroniseren? Ik zoek iets wat stabieler is, en waar ook mijn bestanden daadwerkelijk op mijn harde schijf staan en niet alleen online. Hoop dat jullie mij kunnen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
thekvnz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:14:
Is er andere software als het standaard programmatje van STACK voor Windows om je bestanden te synchroniseren? Ik zoek iets wat stabieler is, en waar ook mijn bestanden daadwerkelijk op mijn harde schijf staan en niet alleen online. Hoop dat jullie mij kunnen helpen:)
Ja die van owncloud zelf bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Perkouw schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:46:
[...]

Ja die van owncloud zelf bijvoorbeeld.
Die van Stack zelf doet dat 'Dropbox Mode' niet?

Oh dear, ik ben geen fan van owncloud. Die verslikt zich wanneer je een serieuze hoeveelheid bestanden 'watcht' for changes.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Sando schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Die van Stack zelf doet dat 'Dropbox Mode' niet?

Oh dear, ik ben geen fan van owncloud. Die verslikt zich wanneer je een serieuze hoeveelheid bestanden 'watcht' for changes.
Welke is dan wel een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Kan iemand mij nog uitleggen hoe ik mijn STACK automatisch laat verbinden, waardoor ik dus niet telkens handmatig moet inloggen?

Ik had hier: https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/ wat gevonden maar ze willen het hier nog niet echt uitleggen.
Mocht je er voor willen zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren, dan kun je dit mounten en inloggen koppelen via de command prompt / powershell van Windows in een (autoexec).bat bestand. Let op er wel op dat dit voor gevorderde gebruikers is. Je kunt in dat geval bijvoorbeeld het de volgende regel toevoegen aan een (autoexec).bat bestand: C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>.
Ik moet dus een Kladblok bestand aanmaken? met een bepaalde tekst? en die vervolgens ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

TweakTweet schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:21:
Kan iemand mij nog uitleggen hoe ik mijn STACK automatisch laat verbinden, waardoor ik dus niet telkens handmatig moet inloggen?

Ik had hier: https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/ wat gevonden maar ze willen het hier nog niet echt uitleggen.

[...]

Ik moet dus een Kladblok bestand aanmaken? met een bepaalde tekst? en die vervolgens ergens opslaan?
Vergeet het 'autoexec' deel. Maak een bestandje met zelf gekozen naam, bijv. "stacklogon.bat" met dat commando er in en sla het op een willekeurige plaats op je schijf op en zet een snelkoppeling daarheen in je startup folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
CaptJackSparrow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:24:
[...]
Vergeet het 'autoexec' deel. Maak een bestandje met zelf gekozen naam, bijv. "stacklogon.bat" met dat commando er in en sla het op een willekeurige plaats op je schijf op en zet een snelkoppeling daarheen in je startup folder.
Of maak een scheduled task aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ze hebben een heel datacentrum met gratis terabytes voor mensen die zich aanmelden?
Hoe maken ze hier ooit winst op? Ben benieuwd wat ze met je bestanden doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:41:
Dus ze hebben een heel datacentrum met gratis terabytes voor mensen die zich aanmelden?
Ze zouden blijkbaar hun HDD's van een andere service upgegrade hebben naar SSD's.
Ze zeggen niets te doen met je bestanden. (gevoelige bestanden zou je wel beter encrypteren als je het ergens online zet, er kan altijd wat mis gaan..)
Qua winst hopen ze natuurlijk dat er genoeg mensen zullen zijn die services zullen kopen (en niet enkel Stack). Ze laten ook niet zomaar iedereen direct binnen, het duurt lang voor je er gebruik van kan maken. (invite systeem)

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 07-03-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:41:
Puur naamsbekendheid creëren, dit gaat ze op lange termijn heel wat opleveren.

Enorm professioneel, klantvriendelijk, hip bedrijf dat bij veel mensen nog niet echt bekend was (door de grote internetgiganten die onpersoonlijk handelen en vaak een bulk marketinggeld achter de hand hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vandaag mijn invite binnen
Gelijk account aangemaakt momenteel kopieer ik mijn dropbox naar stack, mooi op tijd want de extra opslag die ik ooit van Samsung kreeg verloopt eerdaags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 22:36
Vrijdag 04/03 mijn invite ontvangen, maar ik krijg mijn account niet geactiveerd........:(

Ik doe absoluut iets fout, maar ik begrijp niet wat. :? 8)7 |:(

Edit: Nou, ik heb mijn account nu ook geactiveerd. Vond het allemaal niet zo heel erg logisch, dat kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar ik heb nu ook mijn 1TB opslag!! :9

[ Voor 35% gewijzigd door RicoK op 07-03-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Het standaard programma van STACK bevalt mij echt niet. Net een clean install van Windows 10 gedaan en het progje geinstalleerd. Bij verbinden van de server geeft hij aan dat dit verboden is... Ticket heb ik al aangemaakt. Wat is een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

thekvnz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:52:
Bij verbinden van de server geeft hij aan dat dit verboden is... Ticket heb ik al aangemaakt. Wat is een goed alternatief?
Deze melding kreeg ik ook. Ik had echter een verkeerde server/gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. Mogelijk is dit bij jou ook het geval?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-03-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sinds gisteren heb ik mijn invite ontvangen en de timing is goed. Sinds Copy.com stopt heb ik een alternatief nodig en stond op het punt te gaan beslissen welke betaalde service ik zou nemen. Het is geen mission critical, maar goed.

Account activeren ging goed, al gaf het systeem eerst aan dat:
"Op dit moment hebben we je bestelling P2016-57220 helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen."

Dat duurde echter 5 minuten.

De app op Windows 10 lijkt een drama
Microsoft Visual ++ library issues en de applicatie stopt continue met werken. Zo kan de app het syncen niet afmaken.

Grote pluspunten
- hoeveelheid opslag
- het kunnen aanmaken van andere gebruikers

Zijn er andere windows applicaties die folder sync naar Stack kunnen doen? Webdav kan later wel werken, maar niet om de eerste 90GB aan kleine files te syncen, omdat het een trage explorer copy gaat worden en dat is niet ideaal...

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 08-03-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
Hier werkt de sync app prima. Geen errors of wat dan ook. Ook op Windows 10.
Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic