Hmm ieder gebruikt het wellicht op zijn/haar eigen manier, maar vooralsnog ben ik wel tevreden over stack. Ik gebruik het slechts als backup van mijn belangrijkste bestanden en foto's en gebruik hiervoor s3ql onder Linux die het encrypted opslaat op stack (via webdav) EN opdeelt in 10MB bestanden, dus geen last met grote bestanden die zouden falen. Ja je krijgt een hoop bestanden op stack maar dat boeit vooralsnog niet. Eens zien of dat ooit tegen een limiet aan gaat lopen.
@ idef1x ; Zoals jij het doet zal het zeker werken. Ik heb geëxperimenteerd met honderd gig aan kleinere files (zeg tot <1 gig). Dat lukte prima, zij het erg langzaam naar mijn smaak.
Maar is er zo'n opsplitsende versleutel app ook voor Window en Mac? Zonder ingewikkeld Python-gedoe enzo?
Maar is er zo'n opsplitsende versleutel app ook voor Window en Mac? Zonder ingewikkeld Python-gedoe enzo?
[ Voor 71% gewijzigd door maxgaav op 13-01-2016 14:22 ]
Duplicati http://www.duplicati.commaxgaav schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:17:
@ idef1x ; Zoals jij het doet zal het zeker werken. Ik heb geëxperimenteerd met honderd gig aan kleinere files (zeg tot <1 gig). Dat lukte prima, zij het erg langzaam naar mijn smaak.
Gebruik dan wel de v 2
Zoals ik al vaker heb aangegeven, duplicati werkt perfect. M'n server maakt iedere maand een volle backup, iedere week een incrementele en verwijdert de oudste backup als er meer dan drie staan. (regelt het allemaal zelf)Andre_J schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:10:
[...]
Duplicati http://www.duplicati.com
Gebruik dan wel de v 2
Van het weekend nog 63 gb geback-upt in totale tijd van 26 uur. Server is niet overdreven snel, dus het samenstellen van de de pakketjes van 10mb duurt relatief lang.
[ Voor 3% gewijzigd door wuppie007 op 13-01-2016 15:23 ]
@ Andre_J ; Volgens mij kun je bestanden met Duplicati niet splitsen. Zie het althans niet staan.
Maar wuppie007 geeft net aan dat hij er zo mee werkt, dus ik zal wel niet goed gekeken hebben.
Overigens, 63gig in 26 uur... schiet lekker op bij 500 gig of meer...
Maar wuppie007 geeft net aan dat hij er zo mee werkt, dus ik zal wel niet goed gekeken hebben.
[ Voor 57% gewijzigd door maxgaav op 13-01-2016 15:27 ]
Wat kan die dat v1 niet kan? Wat ik vooral mis is de mogelijkheid om servers waar naar upgeload moet worden te kunnen definiëren zodat je niet elke keer als je een job aanmaakt alles weer opnieuw moet invullen. Beetje amateuristisch dat dit niet kan. Is dat beter in v2?Andre_J schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:10:
[...]
Duplicati http://www.duplicati.com
Gebruik dan wel de v 2
Ach zo vaak doe je dat nou toch ook weer niet ?CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:11:
[...]
Wat kan die dat v1 niet kan? Wat ik vooral mis is de mogelijkheid om servers waar naar upgeload moet worden te kunnen definiëren zodat je niet elke keer als je een job aanmaakt alles weer opnieuw moet invullen. Beetje amateuristisch dat dit niet kan. Is dat beter in v2?
(bij v2 gebruik ik zelf de cmdline client .. en configfiles, werkt op zich prima al zaten daar ook wel wat haakjes en oogjes aan).
v2 is nogal fundamenteel anders aangezien er geen full en incremental backups meer worden gemaakt, maar je meer een soort van deduplicated object store hebt.
Alleen jammer dat het in C# is en ik weinig behoefte heb aan mono op m'n linux servers.
@maxgaav
Voor zo ver ik me kan herinneren wordt een backup in kleine bestanden opgesplitst.
In de instellingen kan je de grootte aangeven.
Voor zo ver ik me kan herinneren wordt een backup in kleine bestanden opgesplitst.
In de instellingen kan je de grootte aangeven.
Dat komt vooral omdat het programma er zelf kleine pakketjes van maakt. In mijn geval heb ik 10mb ingesteld. Ik had in totaal 24000 files van in totaal 63 gb opgedeeld in .. heel veel pakketjesmaxgaav schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:24:
[b]
Vandaag op school via mijn laptop mijn dropbox gebackupt als test. Ruim 7 gb in een krap uur. Dus dat inpakken/versleutelen doet het hem vooral, dat uploaden was net een seconde per pakketje van 10mb.
Wat is een goeie backup software voor windows met WebDAV ondersteuning? Liever geen sync zoals de OwnCloud software. Iemand hier al een leuk programma voor gevonden?
Ik heb ook echt een heel vreemd probleem met de android Stack applicatie. De Stack applicatie werkt niet op mijn thuis wifi, maar werkt prima op andere Wifi en 3G netwerken.
Ik heb twee OpenWRT routers draaien verbonden met 60Mbit glasvezel van OBN (ik heb wel ipv6?). Heeft iemand dezelfde problemen?
Ik heb twee OpenWRT routers draaien verbonden met 60Mbit glasvezel van OBN (ik heb wel ipv6?). Heeft iemand dezelfde problemen?
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-01-2016 13:42 ]
WinSCP kan ook Webdav.
Overigens pak ik op aanraden van Transip nu de nightly van Owncloud, welke beter werkt dan Stack. Is even niet anders, wel regelmatig upgraden.
Ik blijft het raar vinden dat je niet 1 file kan uploaden naar map naar keuze, maar moet syncen met Owncloud. Ik gebruik ook Megasync, en die client is gewoon erg goed vergeleken met Owncloud.
Overigens pak ik op aanraden van Transip nu de nightly van Owncloud, welke beter werkt dan Stack. Is even niet anders, wel regelmatig upgraden.
Ik blijft het raar vinden dat je niet 1 file kan uploaden naar map naar keuze, maar moet syncen met Owncloud. Ik gebruik ook Megasync, en die client is gewoon erg goed vergeleken met Owncloud.
Wat voor mij goed werkt is om via de browser kleinere bestanden (<1 gig) te uploaden. Snelheid ±2-3 gig per uur.
Op mijn Mac kan ik automatisch encrypted disk images maken (met DropDMG). Zo splits ik grotere bestanden en mappen in een serie van beveiligde dmg's. Ik maak dmg's van 679 Mb (CDR-formaat)
Op mijn Mac kan ik automatisch encrypted disk images maken (met DropDMG). Zo splits ik grotere bestanden en mappen in een serie van beveiligde dmg's. Ik maak dmg's van 679 Mb (CDR-formaat)
[ Voor 6% gewijzigd door maxgaav op 14-01-2016 15:23 ]
Jammer dat video's previewen nog niet erg goed werkt. Bij kleinere bestanden gaat dit nog redelijk (al moet je toch al even wachten bij bv 100MB), maar bij 1GB+ werkte het helemaal niet. Dat werkt bij Onedrive toch vrijwel onmiddelijk.
De uploadsnelheid is wel al verbeterd, ondervind ik. Voor een enkel groot bestand doet hij het bij mij beter dan een enkel groot bestand bij Onedrive (onedrive haalt maar het upload limiet bij enkele files simultaan uploaden).
De uploadsnelheid is wel al verbeterd, ondervind ik. Voor een enkel groot bestand doet hij het bij mij beter dan een enkel groot bestand bij Onedrive (onedrive haalt maar het upload limiet bij enkele files simultaan uploaden).
[ Voor 57% gewijzigd door SmokingCrop op 14-01-2016 15:45 ]
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice over dit probleem. Snel en erg vriendelijk personeel daar! We zijn helaas nog weinig verder gekomen, want het werkt nog steeds niet.rens-br schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:22:
Ik heb ook echt een heel vreemd probleem met de android Stack applicatie. De Stack applicatie werkt niet op mijn thuis wifi, maar werkt prima op andere Wifi en 3G netwerken.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat het iets te maken heeft met ipv4 / ipv6. Mijn thuis-wifi netwerk heeft namelijk ipv4 en 6 en mijn gast-wifi netwerk niet. Op mijn thuis-wifi werkt de app niet, maar op mijn gast-wifi werkt de app wel. Verder is het hetzelfde netwerk en dezelfde routers.
Ik heb een eigen Owncloud instance draaien waarop ik encryption heb geactiveerd. Vervolgens heb ik Stack als external storage toegevoegd. In eerste instantie als OwnCloud source, maar daar bleek de encryptie module niet mee te werken: alle files werden gewoon unencrypted op Stack opgeslagen. Daarna heb ik Stack als WebDAV storage toegevoegd. Daarmee werden bestanden die ik via de Owncloud web interface uploadde, encrypted opgeslagen op Stack. So far so good.
Vervolgens heb ik op mijn Ubuntu server davfs2 geconfigureerd, zodat ik de Owncloud instance kan mounten via webdav. Daarna heb ik een sync script gemaakt wat middels rsync een directory naar Owncloud synchroniseert. Dit proces faalt met de volgende meldingen:
rsync: open "<pad naar file>" failed: Input/output error (5)
Dit zijn mijn rsync parameters:
rsync -rtzv --delete --inplace --no-perms
Ook als ik gewoon met cp -a een file kopieer, lijkt dit in eerste instantie goed te gaan (geen foutmelding), maar zegt de Owncloud webinterface dat de Remote Storage Unavailable is. Als ik deze vervolgens opnieuw mount in de Owncloud Admin interface, is de file nergens te bekennen.
Wat gaat hier fout? Is dit een fout in Owncloud of zorgt Stack (ook Owncloud) ervoor dat ik via webdav geen encrypted files kan plaatsen?
Gewone backups via duplicity waarbij ik Stack direct als webdav mount, werken wél goed, dus ik denk dat het ergens in het mounten van external storage zit in Owncloud.
Heeft er nog iemand een dergelijke setup?
Alvast dank voor de reacties!
Vervolgens heb ik op mijn Ubuntu server davfs2 geconfigureerd, zodat ik de Owncloud instance kan mounten via webdav. Daarna heb ik een sync script gemaakt wat middels rsync een directory naar Owncloud synchroniseert. Dit proces faalt met de volgende meldingen:
rsync: open "<pad naar file>" failed: Input/output error (5)
Dit zijn mijn rsync parameters:
rsync -rtzv --delete --inplace --no-perms
Ook als ik gewoon met cp -a een file kopieer, lijkt dit in eerste instantie goed te gaan (geen foutmelding), maar zegt de Owncloud webinterface dat de Remote Storage Unavailable is. Als ik deze vervolgens opnieuw mount in de Owncloud Admin interface, is de file nergens te bekennen.
Wat gaat hier fout? Is dit een fout in Owncloud of zorgt Stack (ook Owncloud) ervoor dat ik via webdav geen encrypted files kan plaatsen?
Gewone backups via duplicity waarbij ik Stack direct als webdav mount, werken wél goed, dus ik denk dat het ergens in het mounten van external storage zit in Owncloud.
Heeft er nog iemand een dergelijke setup?
Alvast dank voor de reacties!
Ik gebruik de Stack in combinatie met Webdav + Duplicity (Encrypted offside backup met GPG). Fantastische performance. Script dat ik gebouwd heb kan vele malen beter geschreven worden:
http://pastebin.com/brvhgc1T
Duplicity hakt bestanden standaard in blocks van 25MB.
[ Voor 11% gewijzigd door maikelonline op 16-01-2016 11:35 ]
ik krijg winscp niet aan de gang blijft om een wachtwoord vragen.
instellingen winscp
webDAV
TLS/SSL Implict encryption
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/
weet iemand waarom ik niet kan inloggen ?
edit werkt ineens, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben
instellingen winscp
webDAV
TLS/SSL Implict encryption
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/
weet iemand waarom ik niet kan inloggen ?
edit werkt ineens, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben
[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 17-01-2016 13:23 ]
Komen jullie boven de 100 KB/s seconden upload uit? Mijn synology upload een paar files te gelijk maar het lijkt gelimiteerd op deze totale snelheid..
Goede werking van deze combinatie kan ik onderstrepen. In eerste instantie aan de gang gegaan met Stack's eigen software om m'n data gesync/opgeslagen te krijgen. Dit liep echter meermaals vast tot het punt waarop er op de Stack mappen aangemaakt werden die niet meer verwijderd konden worden. Mappen gaven aan dat er data in stond, maar erheen browsen via de webinterface of gekoppelde share was niet mogelijk (404-melding). Uiteindelijk met behulp van de support van TransIP de mappen weg kunnen krijgen.maikelonline schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:33:
Ik gebruik de Stack in combinatie met Webdav + Duplicity (Encrypted offside backup met GPG). Fantastische performance. Script dat ik gebouwd heb kan vele malen beter geschreven worden:
Daarna met Duplicity aan de gang gegaan, overigens zonder script, en gistermiddag rond 3 uur de eerste backup ingestart. Vanochtend stond de +/-230GB aan data erop. Top!
tää on taas niin tätä
Heeft iemand bij het mounten van de Stack in OSX (via finder, Transmit, webDrive, etc) ook snelheidsproblemen? Ik kan niet fatsoenlijk door mappen bladeren en ook uploaden gaat met 2kb/s tergend langzaam..
Wil het liefst mounten als externe schijf en geen sync.
Wil het liefst mounten als externe schijf en geen sync.
heb via webdav in debian stack gemount, maar dat gaat ook erg langzaam. ca 15 kb/s
Bladeren mbv WebDAV is haast niet te doen. Tergend langzaam.
In het begin ging dit stukken beter. Ik vraag me af wat ze veranderd hebben waardoor dit zo traag is geworden.
File transfer via WebDAV gaat op dit moment met 4 MB/s op een 100/100Mb verbinding. Zit nog wel wifi tussen.
In het begin ging dit stukken beter. Ik vraag me af wat ze veranderd hebben waardoor dit zo traag is geworden.
File transfer via WebDAV gaat op dit moment met 4 MB/s op een 100/100Mb verbinding. Zit nog wel wifi tussen.
Heeft iemand lftp geprobeerd om owncloud te syncen?
lftp kan wel netjes uploaden maar ophalen van de bestanden lijst lijkt niet werken met versie 4.6.1.
lftp kan wel netjes uploaden maar ophalen van de bestanden lijst lijkt niet werken met versie 4.6.1.
Wat is de beste manier om een vps te backuppen? Mounten via webdav geeft bij mij veel fouten( rsync, CP, rsnapshot) omdat weddav geen filedate ondersteunt?
Ik maak 1 keer per week een passworded rar en xcopy die naar een met WebDrive gemounte webdav.
En als we allemaal even hier zeuren gaan ze die filedates misschien ooit weer fixen.
En als we allemaal even hier zeuren gaan ze die filedates misschien ooit weer fixen.
There is no place like 127.0.0.1
Gisteravond had ik door abnormaal afsluiten van mijn mailcliënt een geringe corruptie in de mail database waardoor het statusveld van geopende mails voor een deel niet correct werd weergegeven. Ik besloot dat dit een mooie gelegenheid was om de Duplicati back-up op Stack zich eens te laten bewijzen. Ik hernoemde dus de directory van de mailcliënt en liet Duplicati met de laatste back-up op Stack alles weer nieuw creëren. Ik werd na afloop toch wat onprettig verrast toen ik de melding las dat er 5 errors waren opgetreden. Het betrof 2 bestanden.
Failed to restore file: "snapshot\0\padnaam1", Error message: The partial file record for snapshot\0\padnaam1 does not match the file
Failed to restore file: "snapshot\0\padnaam2", Error message: The partial file record for snapshot\0\padnaam does not match the file
Failed to restore file: "diff\0\padnaam2", Error message: Unexpected end of stream
Failed to restore file: "diff\0\padnaam2", Error message: Kan bestand padnaam2 niet vinden.
Failed to restore file: "diff\0\padnaam2", Error message: Kan bestand padnaam2 niet vinden.
Het eerste bestand stond wel op de schijf maar het tweede niet. Beide heb ik toen uit de hernoemde directory gekopieerd. Daarna werkte alles weer normaal en was de geringe corruptie weer ongedaan gemaakt.
De "The partial file record does not match the file" melding lijkt op een interne inconsistentie van de back-up te duiden.
En "Unexpected end of stream". Is dat de datastream die van Stack wordt gehaald? Ook dat zou op een probleem met de data op Stack dan wel de data-overdracht van/naar Stack kunnen wijzen. Of zijn dit door Duplicati zelf veroorzaakte problemen? Helaas kan ik op de site van Duplicati niet echt documentatie over foutmeldingen vinden. Wel een grote omissie wat mij betreft.
Failed to restore file: "snapshot\0\padnaam1", Error message: The partial file record for snapshot\0\padnaam1 does not match the file
Failed to restore file: "snapshot\0\padnaam2", Error message: The partial file record for snapshot\0\padnaam does not match the file
Failed to restore file: "diff\0\padnaam2", Error message: Unexpected end of stream
Het eerste bestand stond wel op de schijf maar het tweede niet. Beide heb ik toen uit de hernoemde directory gekopieerd. Daarna werkte alles weer normaal en was de geringe corruptie weer ongedaan gemaakt.
De "The partial file record does not match the file" melding lijkt op een interne inconsistentie van de back-up te duiden.
En "Unexpected end of stream". Is dat de datastream die van Stack wordt gehaald? Ook dat zou op een probleem met de data op Stack dan wel de data-overdracht van/naar Stack kunnen wijzen. Of zijn dit door Duplicati zelf veroorzaakte problemen? Helaas kan ik op de site van Duplicati niet echt documentatie over foutmeldingen vinden. Wel een grote omissie wat mij betreft.
Ik vind dat TransIP niet echt snapt wat de meerwaarde van adequate communicatie met hun gebruikers is. Er wordt in dat 'Forum' niet of nauwelijks door TransIP gereageerd. Men zou daar zeer actief mee moeten doen aan de discussie en nadrukkelijk aanwezig moeten zijn op dat forum. Betere forumsoftware zou overigens ook zeer welkom zijn. Dat communicatieplatform stelt in meerdere opzichten erg weinig voor zo.Dannisi schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 03:26:
Ligt het nou aan mij of is mijn opslag gehalveerd naar 500GB. Doe ik iets verkeerd? Van de ene op de andere dag is het 500GB geworden i.p.v.1TB.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Hier nog steeds 1TB, heb je een subaccount aangemaakt? Of zit je prullenbak (online in te zien) gevuld met 500GB rommel?armageddon_2k1 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:27:
Ligt het nou aan mij of is mijn opslag gehalveerd naar 500GB. Doe ik iets verkeerd? Van de ene op de andere dag is het 500GB geworden i.p.v.1TB.
lol+lol=hihi
Nope, en nope. Ik heb nu 628.8GB capaciteit, dus het is al toegenomen. Erg vreemd dit. Ik ben al met TransIP in conclaaf maar zij staan ook eventjes voor een raadsel denk ik..SnifraM schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:43:
[...]
Hier nog steeds 1TB, heb je een subaccount aangemaakt? Of zit je prullenbak (online in te zien) gevuld met 500GB rommel?
Verwijderd
Kan iemand mij even wat uitleggen aangaande Immortal Files.
Product klinkt leuk allemaal maar wat is nou de meerwaarde t.o.v. de Stack eigen app ( Windows ).
Ik zie alleen meerwaarde in:
- Automagisch versleuteld syncen
- Bestandsherstel ( maar hoe? en in hoeverre verschilt zich dit van de Prullenbak feature in de Stack website )
Ik ben nog niet echt overtuigd van Immortal Files. Correct me if I'm wrong...
Product klinkt leuk allemaal maar wat is nou de meerwaarde t.o.v. de Stack eigen app ( Windows ).
Ik zie alleen meerwaarde in:
- Automagisch versleuteld syncen
- Bestandsherstel ( maar hoe? en in hoeverre verschilt zich dit van de Prullenbak feature in de Stack website )
Ik ben nog niet echt overtuigd van Immortal Files. Correct me if I'm wrong...
Heb helaas net de invites via de site/cp gemist, maar zojuist een mail ontvangen met een invite code. Eindelijk ook aan de slag met Stack, wellicht hebben anderen die ook zitten te wachten een mail ontvangen!
Ik zit er sinds maandag op te wachten maar tot op heden nog niets gehadDjie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:47:
Heb helaas net de invites via de site/cp gemist, maar zojuist een mail ontvangen met een invite code. Eindelijk ook aan de slag met Stack, wellicht hebben anderen die ook zitten te wachten een mail ontvangen!
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Was op zoek naar een mooie manier om encrypted backups vanuit mijn Synology NAS te maken naar Stack. Cloud Sync was een mooie optie om dit te doen alleen het nadeel was dat deze dan ook lokaal stonden.
Onderstaand perl script heb ik in elkaar gezet om foto mappen te encrypten en te uploaden naar een Stack account.
Wie weet kan ik nog iemand hiermee blij maken dus doe ermee wat je wil:
Onderstaand perl script heb ik in elkaar gezet om foto mappen te encrypten en te uploaden naar een Stack account.
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #!/usr/bin/perl -w my($day, $month, $year) = (localtime)[3,4,5]; $month = sprintf '%02d', $month+1; $day = sprintf '%02d', $day; $year = $year+1900; $encryptionkey = 'randomkey'; $stackuser = 'username'; $stacklink = 'stackprefix'; $stackpass = 'pass'; $tempfolder = '/volume1/overig/photo_stack'; $stackfolder = 'photo_backup'; my @years = ('2016', '2015', '2014', '2013', '2012', '2011', '2010', '2009', '2005', 'Overig'); foreach (@years) { $folderyear = $_; $syscmd = "tar -zcvf $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz /volume1/photo/$folderyear --exclude='.picasa.ini' --exclude='Thumbs.db' --exclude=\@eaDir"; system($syscmd); $syscmd = "openssl aes-256-cbc -a -pass pass:$encryptionkey -salt -in $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz -out $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz"; system($syscmd); print "\nCompression and Encryption done - Uploading\n"; $syscmd = "curl -T $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat https://$stackuser:$stackpass\@$stacklink.stackstorage.com/remote.php/webdav/$stackfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); print "\nUploading Complete\n"; $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); } print "\nCompleted folders\n"; |
Weet iemand trouwens wat ongeveer de gemiddelde doorloop tijd is voordat je een invite krijgt?
Kijk hier word ik blij van, probleem idd wat ik heb met Synology is dat ik maar een map mag syncen in cloudsync en daardoor weinig aan Stack heb. Dit script sla je op in een map "scripts" en laat je vervolgens runnen met task scheduler neem ik aan?sanderdw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:26:
Was op zoek naar een mooie manier om encrypted backups vanuit mijn Synology NAS te maken naar Stack. Cloud Sync was een mooie optie om dit te doen alleen het nadeel was dat deze dan ook lokaal stonden.
Perl:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 #!/usr/bin/perl -w my($day, $month, $year) = (localtime)[3,4,5]; $month = sprintf '%02d', $month+1; $day = sprintf '%02d', $day; $year = $year+1900; $encryptionkey = 'randomkey'; $stackuser = 'username'; $stacklink = 'stackprefix'; $stackpass = 'pass'; $tempfolder = '/volume1/overig/photo_stack'; $stackfolder = 'photo_backup'; my @years = ('2016', '2015', '2014', '2013', '2012', '2011', '2010', '2009', '2005', 'Overig'); foreach (@years) { $folderyear = $_; $syscmd = "tar -zcvf $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz /volume1/photo/$folderyear --exclude='.picasa.ini' --exclude='Thumbs.db' --exclude=\@eaDir"; system($syscmd); $syscmd = "openssl aes-256-cbc -a -pass pass:$encryptionkey -salt -in $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz -out $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz"; system($syscmd); print "\nCompression and Encryption done - Uploading\n"; $syscmd = "curl -T $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat https://$stackuser:$stackpass\@$stacklink.stackstorage.com/remote.php/webdav/$stackfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); print "\nUploading Complete\n"; $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); } print "\nCompleted folders\n";
Wanneer ik IF wil gebruiken, krijg ik de volgende foutmelding te zien:maxgaav schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:24:
• Stack van TransIP (gratis 1TB-account)
• MacOS: 10.10.5
• ± 500Gb aan data
• Backup-app: Immortal Files (beknopte info hier)
• Verbonden als WebDav. Pad: jestacknaamhier.stackstorage.com/remote.php/webdav
Hiermee maak ik transactionele backups, encrypted met AES-256. Was eerst aan het stoeien met encrypted dmg's, maar dat bleek te omslachtig omdat ze als (grote) containers werken en dus (heel) veel tijd kosten om te vervangen (bij uploaden). Omdat IF losse bestanden versleutelt, kun je ook syncen op bestandsniveau.
Als je IF gebruikt kan men (TransIP, AIVD) theoretisch wel de nodige bestandsnamen zien, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Voor zover ik het juist zie, lijkt IF ongeveer het hetzelfde te werken als Arq. Arq werkt echter niet met Stack.
Trial van IF is voor tien dagen. Prijs is $40. Maar te krijgen met discount voor $19, bijvoorbeeld hier en hier.
NB. IF is er ook voor Windows.

Om de server toe te voegen, gebruikte in het volgende scherm;

Ben jij hier ook tegenaan gelopen? Zo ja, hoe heb je dit verholpen?
Kreeg gisteren 2de invite van StacIP binnen
Ik huh ik had al een nu kreeg ik een tweede.
Ik nou ja dan maar voor me zoontje (is 5 jaar) instellen dan heeft die ook alvast 1TB Cloudstorage met zijn naam en gegevens geregistreerd.
Zijn er meerdere mensen die ook 2 invites gekregen hebben
heb ze op me Werkmail gekregen een op een domein ander op ons nieuw domein
Ik huh ik had al een nu kreeg ik een tweede.
Ik nou ja dan maar voor me zoontje (is 5 jaar) instellen dan heeft die ook alvast 1TB Cloudstorage met zijn naam en gegevens geregistreerd.
Zijn er meerdere mensen die ook 2 invites gekregen hebben
heb ze op me Werkmail gekregen een op een domein ander op ons nieuw domein
Ik had me 4 november aangemeld en heb op 20 januari een invite gehad, Of dit gelijk is aan het gemiddelde weet ik niet.knorde schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:26:
Weet iemand trouwens wat ongeveer de gemiddelde doorloop tijd is voordat je een invite krijgt?
Weet niet precies of het exact hetzelfde was. Maar ik kreeg zeker de nodige foutmeldingen. In combinatie met DropBox overigens niet. Ik heb het uiteindelijk zelfs opgegeven met Stack. Maar contacteer even de developer van ImF, die reageert adequaat.neonite schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:59:
[...]
Wanneer ik IF wil gebruiken, krijg ik de volgende foutmelding te zien:
[afbeelding]
Om de server toe te voegen, gebruikte in het volgende scherm;
[afbeelding]
Ben jij hier ook tegenaan gelopen? Zo ja, hoe heb je dit verholpen?
Wow dat is een beste doorlooptijd dan_Z3 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:18:
[...]
Ik had me 4 november aangemeld en heb op 20 januari een invite gehad, Of dit gelijk is aan het gemiddelde weet ik niet.
Uploadsnelheid bij uploaden vanaf nexus 5 op glasvezel wifi haalt net 1 MB/s, snel is het in ieder geval niet.
Maar van een gratis dienst waarbij ikzelf niet het product ben, mag je ook niet alles verwachten.
Zelf ook een maand of 2 a 3 doorlooptijdgehad, gister de invite gekregen
Was het al helemaal vergeten
Maar van een gratis dienst waarbij ikzelf niet het product ben, mag je ook niet alles verwachten.
Zelf ook een maand of 2 a 3 doorlooptijdgehad, gister de invite gekregen
[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 22-01-2016 12:35 ]
Maar dat lijkt mij dat je het voor eenmalig gebruik gebruikt omdat de tar opnieuw gemaakt wordt en daarmee niet een incrimental sync zal kunnen uitvoeren. Toch?sanderdw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:26:
Task scheduler kun je inplannen dus voor elke keer dat hij draait krijg je een nieuw bestand op je stack inderdaad (ik ben er inmiddels mee aan het spelenmgizmo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:35:
[...]
Maar dat lijkt mij dat je het voor eenmalig gebruik gebruikt omdat de tar opnieuw gemaakt wordt en daarmee niet een incrimental sync zal kunnen uitvoeren. Toch?
Edit:
Ben nu aan het testen met mijn fotomap (165 GB), heb het script iets aangepast dat hij maar een map ervan maakt en dat encrypt.
[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 22-01-2016 14:05 ]
Ja precies, zoals hij nu in elkaar ziet zou je hem in ieder geval elke dag een keer kunnen draaien. Het idee is ook dat je een historie van backups maakt zodat je altijd op een bepaalde dag terug kan vallen.lubbertkramer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:53:
[...]
Kijk hier word ik blij van, probleem idd wat ik heb met Synology is dat ik maar een map mag syncen in cloudsync en daardoor weinig aan Stack heb. Dit script sla je op in een map "scripts" en laat je vervolgens runnen met task scheduler neem ik aan?
Klopt, je maakt nu idd elke keer een complete backup. Er zullen vast nog wel slimmere manieren zijn maar was in mijn geval niet nodig.mgizmo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:35:
[...]
Maar dat lijkt mij dat je het voor eenmalig gebruik gebruikt omdat de tar opnieuw gemaakt wordt en daarmee niet een incrimental sync zal kunnen uitvoeren. Toch?
Hier nog het decrypt voorbeeld commando (nadat je de file weer gedownload hebt):
code:
1
| openssl aes-256-cbc -d -a -pass pass:decryptsleutelhier -in /folder/bestand.tgz.dat -out /folder/bestand.tgz |
Ik heb me 30 oktober aangemeld, maar tot op heden nog niets, terwijl ik al jaren vaste klant ben. Ben je ook een bestaande klant?_Z3 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:18:
Ik had me 4 november aangemeld en heb op 20 januari een invite gehad, Of dit gelijk is aan het gemiddelde weet ik niet.
You only live once, so live to the max's
Ik weet nte of je het inmiddels zelf al gevonden hebt, maar dit geeft waarschijnlijk een antwoord op je vraag: https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/armageddon_2k1 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:27:
request.getCookies();
Ehm nee. Het is namelijk ook in het overzicht van STACK zelf, online, verkeerd. Ik ben al een tijdje met de support bezig daar en zij hebben geen idee. Het schijnt iets met .part bestanden te maken te hebben die niet zichtbaar zijn.BoGu5 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:07:
[...]
Ik weet nte of je het inmiddels zelf al gevonden hebt, maar dit geeft waarschijnlijk een antwoord op je vraag: https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/
Ik heb ook maar eens een invite hiervoor aangevraagd. Beetje laat misschien, maar ja.
Ik ben benieuwd of dit een beetje te gebruiken valt als off-site backup. Zijn er mensen die Stack op deze manier gebruiken, en zo ja, wat is je ervaring?
Ik ben benieuwd of dit een beetje te gebruiken valt als off-site backup. Zijn er mensen die Stack op deze manier gebruiken, en zo ja, wat is je ervaring?
- Is het een beetje snel (genoeg)?
- Welke backupsoftware gebruik je? Ik zoek iets wat WebDAV aankan, de boel encrypt en op FreeBSD draait.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Nee, geen bestaande klant, account aangemaakt n.a.v. dit topicMORCIK schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:59:
[...]
Ik heb me 30 oktober aangemeld, maar tot op heden nog niets, terwijl ik al jaren vaste klant ben. Ben je ook een bestaande klant?
Ik zou zeggen lees het topic even door. Antwoord op je vragen staan hier namelijk gewoon.Compizfox schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:43:
Ik heb ook maar eens een invite hiervoor aangevraagd. Beetje laat misschien, maar ja.
- Is het een beetje snel (genoeg)?
- Welke backupsoftware gebruik je? Ik zoek iets wat WebDAV aankan, de boel encrypt en op FreeBSD draait.
Na twee maanden stilstand heb ik dit nog eens opgepakt.
Het programmaatje van Stack zelf blijf ik erg onprettig vinden want je heb nagenoeg geen controle op wat er allemaal gebeurd.
WinSCP ziet er eigenlijk uit als het programma dat ik graag gebruik met zijn dubbele interface. Maar het lukt me niet te verbinden met stackstorage. Of hij blijft hangen in doelserver zoeken, of het is method not allowed.
Het programmaatje van Stack zelf blijf ik erg onprettig vinden want je heb nagenoeg geen controle op wat er allemaal gebeurd.
WinSCP ziet er eigenlijk uit als het programma dat ik graag gebruik met zijn dubbele interface. Maar het lukt me niet te verbinden met stackstorage. Of hij blijft hangen in doelserver zoeken, of het is method not allowed.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Kan niet misgaan zou ik zeggen?.
Ik heb hem gewoon werkende
.
Je moet de *hele url tot en met /webdav in Winscp pasten.
Edit: voor duidelijkheid, gedeelte na .com verdwijnt dan, maar hele url moet wel erin gepaste worden.
Edit: voor duidelijkheid, gedeelte na .com verdwijnt dan, maar hele url moet wel erin gepaste worden.
[ Voor 51% gewijzigd door pennywiser op 26-01-2016 09:32 ]
Ik heb de stack-storage gekoppeld aan een bepaalde driveletter, zoals ook in de handleiding staat. Echter is dat behoorlijk traag en niet lekker reagerend. Daarnaast laat hij qua grootte dezelfde grootte zien als mijn hoofdschijf (128GB SSD) en zie ik niet domweg een schijf van 1TB qua ruimte. Hebben anderen ook dit gekke fenomeen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Uiteraard BoGu5 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"MsG schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:43:
Ik heb de stack-storage gekoppeld aan een bepaalde driveletter, zoals ook in de handleiding staat. Echter is dat behoorlijk traag en niet lekker reagerend. Daarnaast laat hij qua grootte dezelfde grootte zien als mijn hoofdschijf (128GB SSD) en zie ik niet domweg een schijf van 1TB qua ruimte. Hebben anderen ook dit gekke fenomeen?
Nickname does not reflect reality
Tja, 'even'? Het topic is 71 pagina's grootPerkouw schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:00:
[...]
Ik zou zeggen lees het topic even door. Antwoord op je vragen staan hier namelijk gewoon.
[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 26-01-2016 12:17 ]
We hebben dan ook een uitstekende zoekfunctie op GoT. Probeer het woord "snelheid" eens bijvoorbeeld.Compizfox schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:17:
[...]
Tja, 'even'? Het topic is 71 pagina's grootIk heb uiteraard in de TS gekeken maar daar staat er niets over.
Mij interesseert vooral hoe lang de gratis Stack effectief van mij gaat blijven. Is het wel de moeite om mijn 1TB vol te proppen met data als ik voor die data misschien binnen 9 maanden (oktober 2015 werd Stack aangekondigd) moet gaan betalen?
Gaat deze service nog bestaan na 3 jaar bvb? Kan ik er dan nog gratis aan? Hebben ze het niet, Microsoft gewijs, gehalveerd?
Het werkt goed genoeg mijns inziens, kan gerust beter maar hey, gratis 1 TB in NL, ik klaag niet.
Gaat deze service nog bestaan na 3 jaar bvb? Kan ik er dan nog gratis aan? Hebben ze het niet, Microsoft gewijs, gehalveerd?
Het werkt goed genoeg mijns inziens, kan gerust beter maar hey, gratis 1 TB in NL, ik klaag niet.
Wel herkenbaar, maar het loont echt wel de moeite hoor.Compizfox schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:17:
[...]
Tja, 'even'? Het topic is 71 pagina's grootIk heb uiteraard in de TS gekeken maar daar staat er niets over.
Het zou natuurlijk wel handig zijn als in de TS een kleine samenvatting met de meest nuttige weetjes geplaatst zou kunnen worden.
Duplicity is ook beschikbaar onder FreeBSD zover ik weet, kun je prima naar webdav een encrypted backup uploaden. Snelheid kreeg ik toen niet heel goed mee maar op mijn 100/100 mbit deed hij wel boven 48mbit als ik mij goed herinner (keek op mijn router pagina toen).Compizfox schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:17:
[...]
Thanks, hier heb ik wat aan. Duplicity ziet er inderdaad uit als een goede kandidaat.krijn1985 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:03:
[...]
Duplicity is ook beschikbaar onder FreeBSD zover ik weet, kun je prima naar webdav een encrypted backup uploaden. Snelheid kreeg ik toen niet heel goed mee maar op mijn 100/100 mbit deed hij wel boven 48mbit als ik mij goed herinner (keek op mijn router pagina toen).
Nu nog wachten op m'n invite...
Bedankt, inmiddels het script op meerdere mappen ingesteld met hun eigen frequentie van backup richting Stack. Denk dat dit de beste oplossing is totdat DSM 6 het mogelijk maakt om meerdere webdav verbindingen op te zetten voor de backup client (was nu af en toe handmatig de bronmap aan het veranderen die naar stack moestsanderdw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:07:
[...]
Ja precies, zoals hij nu in elkaar ziet zou je hem in ieder geval elke dag een keer kunnen draaien. Het idee is ook dat je een historie van backups maakt zodat je altijd op een bepaalde dag terug kan vallen.
[...]
Klopt, je maakt nu idd elke keer een complete backup. Er zullen vast nog wel slimmere manieren zijn maar was in mijn geval niet nodig.
Hier nog het decrypt voorbeeld commando (nadat je de file weer gedownload hebt):
code:
1 openssl aes-256-cbc -d -a -pass pass:decryptsleutelhier -in /folder/bestand.tgz.dat -out /folder/bestand.tgz

Is er toevallig nog een manier om het script te verplichten meer resources (CPU/RAM) te pakken voor het inpakken en encrypten (photo map doet lang over het inpakken/encrypten (is ongeveer 150 GB) maar CPU/RAM beide niet naar 90-100% maar idle stand eigenlijk. Zie in de temp map wel dat de zip langzaam groter aan het worden is en dat hij dus bezig is.
[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 27-01-2016 08:26 ]
Weet iemand of er nog bepoaalde eisen zijn aan hoe vaak je het gebruikt (ik heb het overigens nog niet hoor ik wacht nog op mijn invite)?
Ik wil het namelijk puur voor backup gaan gebruiken en dan kan het zo maar zijn dat het een tijd niet gebruikt wordt (geen activiteit).
Ik wil het namelijk puur voor backup gaan gebruiken en dan kan het zo maar zijn dat het een tijd niet gebruikt wordt (geen activiteit).
Ik zou dat tar commando in het script niet laten zippen, dat duurt lang en de compressie die je haalt is marginaal als het om foto's gaat.
Maar dan zou je encryptie op de bestanden laten doen ipv de tar?PE9SMS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:24:
Ik zou dat tar commando in het script niet laten zippen, dat duurt lang en de compressie die je haalt is marginaal als het om foto's gaat.
Zou het mogelijk zijn om deze 1TB ruimte te linken aan een VPS, Cloudrino in mijn geval, om dat te gebruiken als een soort seedbox?
Heb wat gezocht op seedbox en VPS in deze topic maar kwam niets nuttigs tegen.
Heb wat gezocht op seedbox en VPS in deze topic maar kwam niets nuttigs tegen.
[ Voor 23% gewijzigd door Satangel op 28-01-2016 16:02 ]
Kan ook maar is denk ik niet zo efficient. Het zippen van foto's is in elk geval niet efficient. Dat kost relatief veel cpu en levert hooguit enkele procenten winst op qua bestandsgrootte. Dus mijn idee zou zijn de 'z' bij de tar opties weg te laten.lubbertkramer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:06:
[...]
Maar dan zou je encryptie op de bestanden laten doen ipv de tar?
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik ben nieuw tot mijn Synology en wil graag bepaalde mappen encrypted backuppen op stack. Is dit een incremental sync? Want het gaat om een sync van een paar honderd GB. Dan is incremental wel zo gewenstdinkelover schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:56:
Nul problemen afgelopen maand met webdav op Synology. Ook snelheid up rap, meestal tussen 20 en 80 Mbit/s. Ook 80GB crypt container zonder problemen geupload. Ik heb gewoon veel geluk? Werkt voor mij als een tierelier. Kan dus prima werken.
Ik had ook al die perl scripts gezien in dit topic. Maar die is niet incremental.
sanderdw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:26:
Perl:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 #!/usr/bin/perl -w my($day, $month, $year) = (localtime)[3,4,5]; $month = sprintf '%02d', $month+1; $day = sprintf '%02d', $day; $year = $year+1900; $encryptionkey = 'randomkey'; $stackuser = 'username'; $stacklink = 'stackprefix'; $stackpass = 'pass'; $tempfolder = '/volume1/overig/photo_stack'; $stackfolder = 'photo_backup'; my @years = ('2016', '2015', '2014', '2013', '2012', '2011', '2010', '2009', '2005', 'Overig'); foreach (@years) { $folderyear = $_; $syscmd = "tar -zcvf $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz /volume1/photo/$folderyear --exclude='.picasa.ini' --exclude='Thumbs.db' --exclude=\@eaDir"; system($syscmd); $syscmd = "openssl aes-256-cbc -a -pass pass:$encryptionkey -salt -in $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz -out $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz"; system($syscmd); print "\nCompression and Encryption done - Uploading\n"; $syscmd = "curl -T $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat https://$stackuser:$stackpass\@$stacklink.stackstorage.com/remote.php/webdav/$stackfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); print "\nUploading Complete\n"; $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat"; system($syscmd); } print "\nCompleted folders\n";
Top, dat maakt verbinding. Ga straks de synchronization mode proberen.pennywiser schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:29:
Je moet de *hele url tot en met /webdav in Winscp pasten.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Mijn indruk is dat WinSCP sneller upload dan het Stack-programmaatje. Is er ook een soort WinSCP voor Linux te vinden?
Wat ik nog niet kan vinden is hoe ik het automatisch kan starten met Windows en een upload voortzetten. En WinSCP begrijpt niet dat ik de Recylcer en System Volume Information niet wil backuppen.
Wat ik nog niet kan vinden is hoe ik het automatisch kan starten met Windows en een upload voortzetten. En WinSCP begrijpt niet dat ik de Recylcer en System Volume Information niet wil backuppen.
Onder linux is dat gewoon SCP en zit, zover ik weet, standaard in de meeste distributies. Zie de man pages voor meer info: klikObelink schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:09:
Mijn indruk is dat WinSCP sneller upload dan het Stack-programmaatje. Is er ook een soort WinSCP voor Linux te vinden?
Euh ja, maar geen grafische interface dus.krijn1985 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:06:
[...]
Onder linux is dat gewoon SCP en zit, zover ik weet, standaard in de meeste distributies. Zie de man pages voor meer info: klik
Voor Windows heb ik nog de volgende oplossing gevonden: netdrive van 2Brightsparks geïnstalleerd. Nu word de stackstorage gewoon als een network drive weergegeven. Dan met SyncBack Free de bron uploaden/backuppen/bijwerken/synchroniseren naar de stackstorage.
Jawel, vrijwel iedere file manager (Nautilus/Nemo/Dolphin/Thunar) ondersteunt (web)dav(s):// links.Obelink schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:52:
Euh ja, maar geen grafische interface dus.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dat klopt. Ik weet niet wat je precies wilt doen dat je een grafische interface wil/nodig hebt?Obelink schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:52:
[...]
Euh ja, maar geen grafische interface dus.
Voor Windows heb ik nog de volgende oplossing gevonden: netdrive van 2Brightsparks geïnstalleerd. Nu word de stackstorage gewoon als een network drive weergegeven. Dan met SyncBack Free de bron uploaden/backuppen/bijwerken/synchroniseren naar de stackstorage.
Tar is nog wel verstandig omdat anders de filenames unencrypted zijn. De tar hoeft alleen niet gegzipped te worden.PE9SMS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:24:
Dit.8088 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:02:
[...]
Jawel, vrijwel iedere file manager (Nautilus/Nemo/Dolphin/Thunar) ondersteunt (web)dav(s):// links.
SCP (op de command line) ondersteunt trouwens natuurlijk ook geen WebDAV.
15 Dec aangemeld, tot op heden helaas nog geen invite mogen ontvangen. Ik hoop dat het binnenkort komt, aangezien copy.com de deuren sluit._Z3 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:18:
[...]
Waarom gebruiken mensen dan Curl ipv SCP?krijn1985 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:06:
[...]
Onder linux is dat gewoon SCP en zit, zover ik weet, standaard in de meeste distributies. Zie de man pages voor meer info: klik
Ik moet zeggen dat ik niet wist wat Curl allemaal kon (en zelf ook nooit in verdiept heb). Persoonlijk gebruik ik ook niet heel vaak SCP, maar aangezien hij het over WinSCP had, dacht ik aan het SCP commando wat je meestal kan gebruiken onder linux.
Is het zo? Curl is ook niet encrypted tov scp of wel?krijn1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:22:
[...]
Ik moet zeggen dat ik niet wist wat Curl allemaal kon (en zelf ook nooit in verdiept heb). Persoonlijk gebruik ik ook niet heel vaak SCP, maar aangezien hij het over WinSCP had, dacht ik aan het SCP commando wat je meestal kan gebruiken onder linux.
SCP jenaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/
[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 02-02-2016 18:25 ]
Stack gaat niet via SCP. Mensen gebruiken het programma WinSCP onder Windows omdat die behalve SCP ook WebDAV (en FTP en SFTP) ondersteunt.krijn1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:22:
[...]
Nee, Stack kun je (zover ik weet) niet bereiken via SCP.W00fer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:24:
[...]
Het is dus SCP jenaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/
Dus het kan op linux alleen via davfs2 of curl?Compizfox schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:26:
[...]
Stack gaat niet via SCP. Mensen gebruiken het programma WinSCP onder Windows omdat die behalve SCP ook WebDAV (en FTP en SFTP) ondersteunt.
[...]
Nee, Stack kun je (zover ik weet) niet bereiken via SCP.
Weer wat geleerd vandaag. Ik had mij daar verder niet in verdiept. Hij is dus eigenlijk helemaal niet opzoek naar een linux SCP versie maar een grafische tool die WebDAV ondersteunt.Compizfox schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:26:
[...]
Stack gaat niet via SCP. Mensen gebruiken het programma WinSCP onder Windows omdat die behalve SCP ook WebDAV (en FTP en SFTP) ondersteunt.
Ja, want via de command line gaat (nog) niet altijd goed en het is ook best omslachtig vind ik.krijn1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:30:
[...]
Weer wat geleerd vandaag. Ik had mij daar verder niet in verdiept. Hij is dus eigenlijk helemaal niet opzoek naar een linux SCP versie maar een grafische tool die WebDAV ondersteunt.
Ik doe 8 a 9 gig bestanden via WINSCP, en dat werkt.Brad Pitt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:35:
[...]
Grote bestanden (>10GB) falen hier 100% van de tijd. Nog nooit zoiets kunnen uploaden. Niet via auto-sync, niet via de Windows desktop app, nooit. Vreselijk onbetrouwbaar systeem voorlopig (voor grote bestanden), imho.
Inderdaad.krijn1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:30:
[...]
Weer wat geleerd vandaag. Ik had mij daar verder niet in verdiept. Hij is dus eigenlijk helemaal niet opzoek naar een linux SCP versie maar een grafische tool die WebDAV ondersteunt.
Dat zijn twee mogelijkheden, ja. Maar grafische tools bestaan ook. Lees nog eens een paar posts terug naar de reactie van 8088, daar legt hij uit dat de meeste file managers wel WebDAV ondersteunen (net als Windows Explorer).W00fer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:29:
[...]
Dus het kan op linux alleen via davfs2 of curl?
Klopt maar ik heb op die server waar ik het op wil draaien geen GUI toegang, noch Sudo.Compizfox schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:16:
[...]
Inderdaad.
[...]
Dat zijn twee mogelijkheden, ja. Maar grafische tools bestaan ook. Lees nog eens een paar posts terug naar de reactie van 8088, daar legt hij uit dat de meeste file managers wel WebDAV ondersteunen (net als Windows Explorer).
Je zocht toch juist een grafische tool? Of begrijp ik het nou verkeerd?W00fer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:34:
[...]
Klopt maar ik heb op die server waar ik het op wil draaien geen GUI toegang, noch Sudo.
Klopt maar bijvoorbeeld nano of gedit is in zekere zin ook een "grafische" tool, ook al zit hij in de terminal.Compizfox schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:50:
[...]
Je zocht toch juist een grafische tool? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Nano is text-based, gedit zeker niet. Maar je bedoelt dus iets met een TUI (text user interface)?W00fer schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 01:29:
[...]
Klopt maar bijvoorbeeld nano of gedit is in zekere zin ook een "grafische" tool, ook al zit hij in de terminal.
[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 04-02-2016 10:44 ]
Ja precies :-)Compizfox schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:43:
[...]
Nano is text-based, gedit zeker niet. Maar je bedoelt dus iets met een TUI (text user interface)?
Aangezien ik niet in de Linux gui kan komen (geen VNC) zal ik toch iets moeten...
Geen incremental helaas. Overigens gewoon via webdav en standaard cloudsync. Zonder een enkele commandline of script. Inmiddels niet meer ingesteld na cleane DSM6 beta en niet opnieuw getest. Dus ik kan je niet helpen vrees ik.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:44:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik ben nieuw tot mijn Synology en wil graag bepaalde mappen encrypted backuppen op stack. Is dit een incremental sync? Want het gaat om een sync van een paar honderd GB. Dan is incremental wel zo gewenst
Ik had ook al die perl scripts gezien in dit topic. Maar die is niet incremental.
[...]
Via Windows cliënt ging het overigens dramatisch, toen ik die gebruikte.Terughoudend daardoor.
pepernooot
Twee nadeeltjes aan NetDrive: bij het uploaden met het backup programma kan de windows-explorer helemaal geblokkeerd raken voor andere taken. Ik vermoed omdat ie dan de inhoud van de net-share niet zo snel kan lezen.
En NetDrive start automatisch op en koppelt meteen aan de share. Je kunt dus ook gewoon met drag&drop bestandjes ernaar toe slepen. Het kopiëren duurt dan wel even natuurlijk want ik heb een beperkte upload.
Als je NetDrive niet automatisch laat starten is de drive wel vermeld in de windows-explorer, maar hij is er niet. Als je er dan op klikt krijg je een bsod.
En NetDrive start automatisch op en koppelt meteen aan de share. Je kunt dus ook gewoon met drag&drop bestandjes ernaar toe slepen. Het kopiëren duurt dan wel even natuurlijk want ik heb een beperkte upload.
Als je NetDrive niet automatisch laat starten is de drive wel vermeld in de windows-explorer, maar hij is er niet. Als je er dan op klikt krijg je een bsod.
Iemand ervaring met Stack ICM online storage in Fritz7490 ?
Online storage in de Fritz7490 ondersteund Webdav, maar heb echt alle mogenlijke combinaties van urls gebruikersnamen geprobeerd, maar elke keer krijg ik de melding "This version of webdav not supported"
Online storage in de Fritz7490 ondersteund Webdav, maar heb echt alle mogenlijke combinaties van urls gebruikersnamen geprobeerd, maar elke keer krijg ik de melding "This version of webdav not supported"
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic