http://www.duplicati.com. Meer gedoe.kesj schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:05:
[...] Weet je of er ook een gratis alternatief voor IF is?
Hmm dit heb ik ook. Gebeurd als ik files upload >2GB. Apart.elsinga schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:29:
Hmmm.... mijn controlpanel zegt dat ik nog 22GB ruimte heb, kijk ik op mijn Stack zelf bij de instellingen, zit ik nog maar op 635GB... Raar...
Iemand enig idee hoe dat komt?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Bedankt voor het meedenken. Echter is dat - als het echt verschil maakt - geen oplossing voor mij. Als ik het niet (makkelijk) kan automatiseren, dan is het geen goed alternatief voor Dropbox.Perkouw schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:32:
[...]
Probeer is via het web.
Weet niet of je een Windows bak hebt, maar probeer het anders ook even met de Stack applicatie zelf.
Kleine files gaan bij mij, als ik het me goed herinner, het snelst via het web.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Wil stack gebruiken als download locatie van ondere windows en uttorrent, maar zodra ik iets met utorrent erop wil downloaden zegt hij. het bestand is groter dan is toegestaan door het bestandssysteem.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Hier niet anders inderdaad. al ruim een week bezig met uploaden van 40GB, schiet voor geen meter op ondanks 200/20 lijntje. oké.... 20 is niet snel maar snel genoeg om in 1 week 40GB weg te krijgen. Grotere files boven de 2GB mislukken bij mij bijna altijd, na 4-5 pogingen wil het soms wel lukken, maar je blijft 4-5 keer 2GB filetjes uploaden en daar wordt je niet echt vrolijk van.Sando schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:14:
Ik dacht even dat ik de oplossing voor het vervallen van mijn storage bij Dropbox gevonden had. Uploaden van grote bestanden gaat snel, sneller dan die limiet op Dropbox.
Maar kleine bestanden, zoals projecten met git, gaan echt idioot ongelovelijk traag.
Ik ben nu al een halve dag bezig met één gigabyte aan kleine bestanden. Gewoon rsyncen naar een server doet daar een paar minuten over.
Ik vermoed dat dit een beperking is van de OwnCloud backend, en dat hier geen oplossing voor gaat komen. Iemand andere inzichten?
WebDAV op Ubuntu.
1000/1000 verbinding hier.

Dit is toch ook apart, heb ff berichtje gedaan naar helpdesk. Gebeurd na het uploaden van 5GB rars.
///Ooooh blijkbaar telt prullenbak ook mee, geleegd zou goed moeten zijn nu...
[ Voor 29% gewijzigd door Jim423 op 21-12-2015 22:35 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Het is zo klein dat het niet te lezen is zo ongeveer xDJim423 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:44:
[afbeelding]
Dit is toch ook apart, heb ff berichtje gedaan naar helpdesk. Gebeurd na het uploaden van 5GB rars.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2668751G.Scholtens schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:05:
Wil stack gebruiken als download locatie van ondere windows en uttorrent, maar zodra ik iets met utorrent erop wil downloaden zegt hij. het bestand is groter dan is toegestaan door het bestandssysteem.
Iets dat de ruimte op STACK niet toereikend is terwijl er maar 1,2% in gebruik is.DennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:47:
[...]
Het is zo klein dat het niet te lezen is zo ongeveer xD
Ik heb hetzelfde op een Rpi 2, Ipcam met 3fps en beelden van 75kb/s stuk (resulteert dus in 225kb/s en 3 files per seconde) wordt niet bijgebeend op Ubuntu met davfs. Ik ga vanavond het eens anders proberen: groot enkel bestand kopieren naar de webdav mount en zien hoe snel dat gaat.michelsoe12 schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:43:
[...]
Hier niet anders inderdaad. al ruim een week bezig met uploaden van 40GB, schiet voor geen meter op ondanks 200/20 lijntje. oké.... 20 is niet snel maar snel genoeg om in 1 week 40GB weg te krijgen. Grotere files boven de 2GB mislukken bij mij bijna altijd, na 4-5 pogingen wil het soms wel lukken, maar je blijft 4-5 keer 2GB filetjes uploaden en daar wordt je niet echt vrolijk van.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Heb er ook last van met het syncen door middel van cloudstation, De app via de mac heeft er geen last van.Jim423 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:44:
[afbeelding]
Dit bied helaas niet te oplossing, misschien handig om te weten dat er 230GB gedownload moet worden.
Dus je gaat dat eerst downloaden en vervolgens weer uploaden via WebDAV? Lekker efficient jaG.Scholtens schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:56:
[...]
Dit bied helaas niet te oplossing, misschien handig om te weten dat er 230GB gedownload moet worden.
Doet denken aan de 4GB bestandsgroottelimiet van FAT32. Treedt ook op als er bijv. eem .tmp bestand als tussenstap op een FAT32 volume gebufferd wordt.G.Scholtens schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:05:
Zojuist getest. Pi2 met Ubuntu MateJT schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:12:
[...]
Ik heb hetzelfde op een Rpi 2, Ipcam met 3fps en beelden van 75kb/s stuk (resulteert dus in 225kb/s en 3 files per seconde) wordt niet bijgebeend op Ubuntu met davfs. Ik ga vanavond het eens anders proberen: groot enkel bestand kopieren naar de webdav mount en zien hoe snel dat gaat.
Groot bestand van +- 550mb: laagste 4mb/s, hoogste 6,8mb/s. Denk gemiddeld rond de 5,5mb/s
Foto's van 25kb: +- 26kb/s

Edit: met foto's van 36kb gaat de snelheid omhoog naar rond de 36kb/s...Dus puur een I/O bottleneck, of eerder probleem als je het mij vraagt

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 21-12-2015 18:04 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
U upload 96GB maar er is slechts 95.7GB beschikbaar. Zoals je ziet staan er maar 6 files op en onderin staat 1.12% in gebruik (wat klopt).DennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:47:
[...]
Het is zo klein dat het niet te lezen is zo ongeveer xD
Dit is toch logisch?! Met zulke kleine bestanden kan er toch ook geen snelheid opgebouwd worden? Hoe wil je een foto van 36kb uploaden met 5,5mb/s?JT schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:45:
[...]
Zojuist getest. Pi2 met Ubuntu Mate
Groot bestand van +- 550mb: laagste 4mb/s, hoogste 6,8mb/s. Denk gemiddeld rond de 5,5mb/s
Foto's van 25kb: +- 26kb/sScheelt dus een factor 200
Edit: met foto's van 36kb gaat de snelheid omhoog naar rond de 36kb/s...Dus puur een I/O bottleneck, of eerder probleem als je het mij vraagt

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Heb ik ergens gezegd dat ik dezelfde snelheid verwacht als met een groot bestand? Of heb ik ergens gezegd dat ik 3 files per seconden verwacht?sjorremans schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:19:
[...]
Dit is toch logisch?! Met zulke kleine bestanden kan er toch ook geen snelheid opgebouwd worden? Hoe wil je een foto van 36kb uploaden met 5,5mb/s?
Ik zou zeggen, probeer het eens met FTP en dan hoor ik graag wat je ervaringen zijn met 3 bestanden van 25-75kb/stuk. Ik weet het al wel.
[ Voor 14% gewijzigd door JT op 21-12-2015 19:01 ]
Ecodan warmtepomp
Kleinere files nemen meer tijd in beslag, dat is toch logisch? Al heb ik geen foto's van 35-40kb per stuk. Maar ik ervaar ook geen problemen met stack, staat nu 200GB aan data ongeveer. Voornamelijk muziek en fotot's
[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 21-12-2015 19:10 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
WebDav voor box.com is gruwelijk traag, enkele kb/s. 4shared is dan een stukje beter, ongeveer 1,5 keer zo snel als Stack. HiDrive houdt ook niet echt over. Verschilt dus behoorlijk per provider. HiDrive komt met grote bestanden niet eens boven de 200kb/s waar Stack met gemak mijn 50mbit lijn vol trekt.
Als er een wetmatigheid is die voor webdav dit wél limiteert dan hoor ik dat graag.
Je blijft doen alsof ik dit ontken....Tussen 1 file per seconde met 36kb/s en 5,5mb/s zit nog heeeeeeel veel ruimte. Jouw argument klopt niet; er is nergens een wetmatigheid die beschrijft dat je over het web ofzo maximaal 1 file per seconde kunt doen. Sterker nog, met FTP haal je makkelijk 3 files per seconde.sjorremans schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:10:
Kleinere files nemen meer tijd in beslag, dat is toch logisch?
Als er een wetmatigheid is die voor webdav dit wél limiteert dan hoor ik dat graag.
[ Voor 29% gewijzigd door JT op 21-12-2015 22:37 ]
Ecodan warmtepomp
Mijn laptop heeft niet zo'n grote hdd, dus ik wil stack als locatie gebruiken voor mijn downloads. maar om eerst nu eerst alles lokaal neer te zetten en daarna naar stack vind ik ook zo'n onzin. Zal het straks eens met een kleinere download testen.DennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:58:
[...]
Dus je gaat dat eerst downloaden en vervolgens weer uploaden via WebDAV? Lekker efficient ja
Edit: Net nog wat getest, kleinere download gaat ook niet goed. Dit was een .mkv bestand vanuit utorrent.
Maar een mkv van lokale schijf naar stack verplaatsen gaat wel goed.
[ Voor 16% gewijzigd door G.Scholtens op 22-12-2015 08:14 ]
Waarschijnlijk werkt dit niet lekker om de volgende redenen:G.Scholtens schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:57:
[...]
Mijn laptop heeft niet zo'n grote hdd, dus ik wil stack als locatie gebruiken voor mijn downloads. maar om eerst nu eerst alles lokaal neer te zetten en daarna naar stack vind ik ook zo'n onzin. Zal het straks eens met een kleinere download testen.
Edit: Net nog wat getest, kleinere download gaat ook niet goed. Dit was een .mkv bestand vanuit utorrent.
Maar een mkv van lokale schijf naar stack verplaatsen gaat wel goed.
Je torrent client probeert waarschijnlijk alle grootte al te alloceren.
- Er gaat dus een bestand ter grootte van je download naar de stack.
Bestand wijzigt want nieuw block binnengekomen.
- Hele bestand is gewijzigd, weer het hele bestand naar je stack (afaik, partial writes worden niet ondersteund.
dit spelletje gaat door tot dat de file gedwonload is. het word ook nog een vertraagd omdat het wegschrijven 'traag' is en je je upload blokkeert met het uploaden naar stack.
Heb meerdere VPS'en en domeinnamen bij TransIP, inmiddels een Stack verzilverd. Ik denk eraan om een gecodeerde Time Machine backup te uploaden als offside backup.
Eventueel vanaf mijn Synology dmv van Rsync of whatever, maar wat ik mij steeds afvraag. Waarom doet TransIP dit gratis? Waarom gratis ruimte weg geven? Wat voor meerwaarde heeft het voor hun?
Eventueel vanaf mijn Synology dmv van Rsync of whatever, maar wat ik mij steeds afvraag. Waarom doet TransIP dit gratis? Waarom gratis ruimte weg geven? Wat voor meerwaarde heeft het voor hun?
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar ik kan de meerwaarde wel verzinnen. In principe zijn we allemaal testers. Er zal vast wel in de kleine lettertjes opgenomen zijn dat ze de gratis dienst in korte tijd kunnen sluiten, mochten ze ervan willen. Verder kan het naar bedrijven (die wel betalen) veel vertrouwen wekken als ze zeggen dat ze al X aantal gebruikers hebben, met y TB aan data en met zoveel procent uptime en ga zo maar door.Martine schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:09:
Waarom gratis ruimte weg geven? Wat voor meerwaarde heeft het voor hun?
Eigenlijk zouden wij geld moeten krijgen dat we het uberhaupt gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door wuppie007 op 22-12-2015 19:22 ]
Ik wil hier even melden dat ik de support van Trans-IP echt goed vind!
Voor een gratis dienst zit er echt een goede en snelle support bij.
Ik heb wat problemen met m'n stack, de prullenbak zit zo vol dat ie niet meer te legen is.
Hierover wordt snel en adequaat gecommuniceerd door de servicedesk.
Geeft vertrouwen in hun dienstverlening en mocht ik ooit moeten betalen voor een upgrade oid dan zal ik dat zeker doen
Voor een gratis dienst zit er echt een goede en snelle support bij.
Ik heb wat problemen met m'n stack, de prullenbak zit zo vol dat ie niet meer te legen is.
Hierover wordt snel en adequaat gecommuniceerd door de servicedesk.
Geeft vertrouwen in hun dienstverlening en mocht ik ooit moeten betalen voor een upgrade oid dan zal ik dat zeker doen
Ik wou een VM backup van 60GB uploaden is die de hele nacht mee bezig geweest en op het einde, closed connection.... failed.
[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 23-12-2015 14:18 ]
Ik probeer momenteel 26GB te uploaden vanaf een server in Amsterdam, momenteel is zo'n 8GB over en ben ik al 6 uur bezig met uploaden. De verwachting is dat hij nog 1,5 dag nodig heeft.
Om te huilen dus.
Om te huilen dus.
Stack loopt vast op sommige muzieknummers in iTunes en op sommige mails. Door voor mij onbegrijpelijke redenen. Verder sluit de verbinding soms plotseling.
Over de ±90Gb die ik nu heb geupload, heeft-ie een dag of vier gedaan (24/7)
Vraag: Zijn de snelheden van de servers van Amazon en Google veel beter dan die van Stack?
Over de ±90Gb die ik nu heb geupload, heeft-ie een dag of vier gedaan (24/7)
Vraag: Zijn de snelheden van de servers van Amazon en Google veel beter dan die van Stack?
[ Voor 17% gewijzigd door maxgaav op 23-12-2015 23:05 ]
Dit probleem heb ik ook heel erg met bestanden van +7GB. Het helpt bij mij om het via de web interface te uploaden. De snelheid is dan een stuk constanter en de connectie wordt niet verloren.Zenix schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:17:
[...]
en op het einde, closed connection.... failed.
Helaas zal dat vanuit een server lastig worden.
--
Ik kreeg gisteren de melding dat er een update was voor de applicatie. De applicatie lijkt stabieler, sneller en constanter. De 'Closed connection' meldingen zijn er wel een stuk minder, maar ze zijn er nog wel.
Verder is het tabblad activiteit uitgesplitst in: 'Serveractiviteit', 'Synchronisatiegeschiedenis' en 'Niet gesynchroniseerd' en is daarmee een stuk overzichtelijker geworden.
[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 23-12-2015 23:14 ]
Ik kan geen bestanden boven de 10GB uploaden via de webinterface? Heb er nu maar met 7z allemaal 700MB bestanden van gemaakt, dan gaat het vlekkeloos.rens-br schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:07:
[...]
Dit probleem heb ik ook heel erg met bestanden van +7GB. Het helpt bij mij om het via de web interface te uploaden. De snelheid is dan een stuk constanter en de connectie wordt niet verloren.
Nachtje verder:webgangster schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:00:
Ik probeer momenteel 26GB te uploaden vanaf een server in Amsterdam, momenteel is zo'n 8GB over en ben ik al 6 uur bezig met uploaden. De verwachting is dat hij nog 1,5 dag nodig heeft.
Om te huilen dus.
Aan mijn upload ligt het niet...
Via de webinterface is het binnen een minuut geupload...
[ Voor 4% gewijzigd door webgangster op 24-12-2015 11:33 ]
webgangster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:28:
[...]
Nachtje verder:
[afbeelding]
Aan mijn upload ligt het niet...ik denk gewoon dat het met voorbedachte rade is gedaan.
[afbeelding]
Via de webinterface is het binnen een minuut geupload...

Via webdav
Ja, dat 10GB limiet was ik even vergeten. Mijn iso zijn maximaal 8,5GB, dus dat kan wel via de webinterface.Zenix schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:18:
[...]
Ik kan geen bestanden boven de 10GB uploaden via de webinterface? Heb er nu maar met 7z allemaal 700MB bestanden van gemaakt, dan gaat het vlekkeloos.
Helaas kom ik er nu achter als de bestanden via webinterface geupload worden. De desktop tool soms niet door heeft dat het dezelfde bestanden zijn, dus vervolgens worden deze bestanden vrolijk gedownload.
Netjes hoor dat het bij jou wel werkt.
Inmiddels duurt de upload iets meer als 1 maand volgens de app.
Wat is er aan de hand?
Ik heb gister weer eens geprobeerd te uploaden naar mijn stack. Via WinSCP en via de browser. Files van ~7GB. 1 is gelukt, 2 andere faalde telkens tijdens het kopieren via WinSCP. En via de browser heb ik het aangezet, maar toen ik een uur later de pagina opende was er geen upload meer bezig. Ook geen melding. En er was ook niets geupload.
Toch raar dat het bij sommige wel gewoon goed lukt.
Ik wil nu proberen bepaalde mappen op mijn Synologie te syncen met Stack. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil dit het liefst encrypted doen.
Toch raar dat het bij sommige wel gewoon goed lukt.
Ik wil nu proberen bepaalde mappen op mijn Synologie te syncen met Stack. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil dit het liefst encrypted doen.
Zouden er voordelen zijn bij een native Synology package voor Stack of is dit voldoende https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/ ?
@Eboman: ik bedoel een echt package zoals: https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/Backup
Vroeg mij af ofdat dat meerwaarde kan hebben t.o.v. de mogelijkheden die nu gebruikt worden.
@Eboman: ik bedoel een echt package zoals: https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/Backup
Vroeg mij af ofdat dat meerwaarde kan hebben t.o.v. de mogelijkheden die nu gebruikt worden.
[ Voor 37% gewijzigd door abusimbal op 28-12-2015 11:01 ]
Welke package doel je op?abusimbal schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:22:
Zouden er voordelen zijn bij een native Synology package voor Stack of is dit voldoende https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/ ?
Je hebt 2 manieren of je gebruikt de beschrijving hierboven om je stack als extra Storage toe te voegen aan je synology of je gebruikt cloudsync om een kopie te maken van een share naar je stack, dit laatste gebruiken de meesten hier.
Signature
En beide manieren kunnen geen versleutelde directory uploaden/backuppen
Als je CloudSync gebruikt dan kun je geen versleutelde dir kiezen, als je je storage mount dan kun je er niet automatisch backups naartoe schrijven, laat staan versleuteld.
Ik zou wel belang hebben bij een client die dat wél kan
Ik zou wel belang hebben bij een client die dat wél kan
[ Voor 41% gewijzigd door JT op 28-12-2015 11:14 ]
Ecodan warmtepomp
Ik vind de software nog een beetje knullig.
Ik heb m'n documenten-map opgegeven om te backuppen, echter zitten er ook videobewerkingsbestanden bij van 16GB, deze probeert hij domweg aldoor te doen, in plaats van dat hij verder gaat met de rest. Deze mislukken elke dag wel weer opnieuw. Het liefst heb je met zo'n cloudlossing er geen omkijken meer naar, maar hierbij helaas dus niet.
Ik heb m'n documenten-map opgegeven om te backuppen, echter zitten er ook videobewerkingsbestanden bij van 16GB, deze probeert hij domweg aldoor te doen, in plaats van dat hij verder gaat met de rest. Deze mislukken elke dag wel weer opnieuw. Het liefst heb je met zo'n cloudlossing er geen omkijken meer naar, maar hierbij helaas dus niet.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
^ Hier ook elke elke keer internal server errors aan het eind dan uploaden van files > 10 GB. Ik gebruik webdav/WinSCP.
Hij weigert bij mij grote bestanden (50GB+) te uploaden, deze breekt hij steeds rond 15-16GB af.
Betreft een server op een 100/100 lijntje. Heb geen problemen met te backuppen naar mijn eigen NAS met BTSync.
Betreft een server op een 100/100 lijntje. Heb geen problemen met te backuppen naar mijn eigen NAS met BTSync.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik gebruik dropbox op mijn laptop, omdat deze erg weinig geheugen heeft (32Gb) heb ik hierop selectieve sync aan staan.
Toch wil ik graag alles kunnen zien. Is er een mogelijkheid om op mijn server dropbox te configureren en alle bestanden in Stack te kopiëren op het moment dat er in dropbox een file wijzigt of toegevoegd wordt?
Wat ik begrepen heb kan ik stack als webdav schijf toevoegen zodat de bestanden niet rechtstreeks op mijn laptop staan.
Toch wil ik graag alles kunnen zien. Is er een mogelijkheid om op mijn server dropbox te configureren en alle bestanden in Stack te kopiëren op het moment dat er in dropbox een file wijzigt of toegevoegd wordt?
Wat ik begrepen heb kan ik stack als webdav schijf toevoegen zodat de bestanden niet rechtstreeks op mijn laptop staan.
Zojuist DSM6 beta op m'n DS715 geinstalleerd en ik kan nu één keer de WebDAV connectie aanmaken in Cloud Sync en dan meerdere mappen synchroniseren, yay! Dat miste ik nog 
Moest overigens na het upgraden vanaf DSM5.2 wel eerst de verbinding naar Stack unlinken en opnieuw aanmaken, maar omdat ik in de tussentijd geen bestanden heb gewijzigd gaat hij niet alles opnieuw overpompen.
Ik kan nu meerdere tasks onder de connectie hangen idd.
De encryptie lijkt ook te werken. Ik dacht eerst van niet (omdat ik gewoon de mappenstructuur aangemaakt zag worden), maar de bestanden (een .sh scriptje bijv.) zijn niet meer leesbaar, er staat alleen iets van '__CLOUDSYNC_ENC__langekeyblablablabla' in.
Moest overigens na het upgraden vanaf DSM5.2 wel eerst de verbinding naar Stack unlinken en opnieuw aanmaken, maar omdat ik in de tussentijd geen bestanden heb gewijzigd gaat hij niet alles opnieuw overpompen.
Ik kan nu meerdere tasks onder de connectie hangen idd.
De encryptie lijkt ook te werken. Ik dacht eerst van niet (omdat ik gewoon de mappenstructuur aangemaakt zag worden), maar de bestanden (een .sh scriptje bijv.) zijn niet meer leesbaar, er staat alleen iets van '__CLOUDSYNC_ENC__langekeyblablablabla' in.
[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2015 21:39 ]
Is er iets veranderd aan Stack, of doe ik ineens wat fout? WinSCP lijkt de modified date niet meer aan te kunnen passen van geuploade bestanden. Vorige week hele foto archief met originele data geupload met WinSCP, en nu krijgen de nieuwe bestanden ineens de huidige datum als modified date.Dannisi schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:32:
[...]
Niet:
GoodSync
BestSync
Syncovery
AllwaysSync
FreeFileSync
Wel:
ISyncU (wel een vrij onduidelijk en simpel programma, lijkt geen commandline opties te hebben)
WinSCP
WinSCP heb ik nu via de commandline laten syncen
code:
1 "C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.com" /command "open https://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/" "synchronize remote D:\test\ Backup/test/" "exit"
There is no place like 127.0.0.1
Kan iemand mij helpen met de instellingen voor Duplicati?

Kom niet echt verder, al verschillende dingen geprobeerd?

Lijkt me dat je de instellingen die op de howto van duplicati voor own-cloud kan overnemen: how to owncloudsimon stokvis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:59:
Aangezien stack op own-cloud is gebouwd.
Welk OS gebruik je? Mocht je Windows 8, 8.1 of 10 gebruiken zou je de dropbox App uit de store kunnen proberen. Deze laat ook al je bestanden online zien.prekz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:35:
Server: username.stackstorage.comsimon stokvis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:59:
[afbeelding]
Path: remote.php/webdav(/eventueel/vervolgpad)
Use SSL aangevinkt. Schakelt ie zelf naar poort 443
En username en password invullen natuurlijk. Test connection. Dan certificaattoevoeging accepteren. Presto!
Haal die / na webdav maar eens weg, dat schijnt vaak het probleem te zijn.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
en natuurlijk klanten trekken om andere diensten af te nemen. Ik ben super tevreden en heb daarom als test een kleine BladeVPS afgenomen, als dat bevalt ga ik voor groter. Tevens heb ik +- 10 domeinen bij mijndomein.nl en als alles lekker loopt gooi ik ze ook over naar TransIP. Gratis is leuk maar je moet natuurlijk wel gunnen.wuppie007 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:19:
[...]
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar ik kan de meerwaarde wel verzinnen. In principe zijn we allemaal testers. Er zal vast wel in de kleine lettertjes opgenomen zijn dat ze de gratis dienst in korte tijd kunnen sluiten, mochten ze ervan willen. Verder kan het naar bedrijven (die wel betalen) veel vertrouwen wekken als ze zeggen dat ze al X aantal gebruikers hebben, met y TB aan data en met zoveel procent uptime en ga zo maar door.
Eigenlijk zouden wij geld moeten krijgen dat we het uberhaupt gebruiken
Ik heb mn invite vorige week ook geactiveerd en heb 150gb aan Synology-materiaal
gesynced mbv cloudstation en op die manier gelijk ge-encrypt. Mn account bij Hubic maar opgezegd..
Wat ik me wel afvraag is wat het businessmodel is/gaat zijn achter Stack. De kans is natuurlijk groot dat met een grote userbase straks het gratis model gaat vervallen. Misschien ook wel terecht gezien de dienst(en service) die ze nu leveren. Hoe kijken jullie daar tegen aan, even afgezien van de reacties hierboven (meer bekendheid, afnemen van andere diensten bij ze, enz.)
Wat ik me wel afvraag is wat het businessmodel is/gaat zijn achter Stack. De kans is natuurlijk groot dat met een grote userbase straks het gratis model gaat vervallen. Misschien ook wel terecht gezien de dienst(en service) die ze nu leveren. Hoe kijken jullie daar tegen aan, even afgezien van de reacties hierboven (meer bekendheid, afnemen van andere diensten bij ze, enz.)
[ Voor 9% gewijzigd door Wilde op 31-12-2015 00:42 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Iemand het hier aan de praat op een Q-Nap? Zodra ik in File Station een externe WebDav koppeling wil maken geeft hij aan dat het is mislukt... maar ik zou niet weten waarom xD
Ik probeer het idd via FileStation!GEi schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:49:
Heb je de webdav-qpkg van QNAP zelf gebruikt? Of probeer je het met FileStation alleen?
Ik denk dat het uitdelen van gratis accounts stopt straks, het aantal actieve gratis accounts wordt dan steeds kleiner natuurlijk. Misschien i.c.m. verwijderen van accounts & data waar 3+ jaar geen activiteit op is o.i.d. Gratis klanten dwingen om naar betaald te gaan of opeens de hele handel verwijderen zullen ze niet doen denk ik, tenminste hoop ikWilde schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:39:
Tsja het is op zich wel gratis nu en weet niet precies wat in de voorwaarden staat, maar als hier niets over vermeld is en ze het niet duidelijk hebben gemaakt waar ze naar toe gaan (wat ze volgens mij inderdaad niet hebben gedaan/doen), zou dit een reden zijn voor een exit TransIP voor me zijn.Jim423 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:30:
[...]
Gratis klanten dwingen om naar betaald te gaan of opeens de hele handel verwijderen zullen ze niet doen denk ik, tenminste hoop ik
Eerst lekker maken voor een gratis TB opslag in de cloud en vervolgens als jet net weken bezig bent geweest de data erop te stallen het weer onbruikbaar maken cq dwingen te betalen ervoor.
Lijkt me dus niet handig ALS ze dat zouden doen...
Zo gaat het volgens mij wel vaker (Microsoft met die office365 wat in beperktere vorm gratis was) en ik vind het wel slim eigenlijk. Wij krijgen nu de kans om voor nop een dienst te gebruiken. Zij testen het platform en kweken een grote userbase. Misschien dat er dan een dag komt dat je een euro pm moet gaan betalen ofzo, we zullen wel zien 😀idef1x schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:01:
[...]
Tsja het is op zich wel gratis nu en weet niet precies wat in de voorwaarden staat, maar als hier niets over vermeld is en ze het niet duidelijk hebben gemaakt waar ze naar toe gaan (wat ze volgens mij inderdaad niet hebben gedaan/doen), zou dit een reden zijn voor een exit TransIP voor me zijn.
Eerst lekker maken voor een gratis TB opslag in de cloud en vervolgens als jet net weken bezig bent geweest de data erop te stallen het weer onbruikbaar maken cq dwingen te betalen ervoor.
Lijkt me dus niet handig ALS ze dat zouden doen...
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Zo, eindelijk de invite binnen hier, ben benieuwd
Verwijderd
Wanneer heb jij je ingeschreven ? Ik wacht ook al een tijdje maar heb nog niks.FoxLenny schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:51:
Zo, eindelijk de invite binnen hier, ben benieuwd
Alweer tijdje terug, op 11 november. Maar ik had volgens mij ergens gelezen (in dit topic) dat de invites random worden verdeeld.....Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:01:
[...]
Wanneer heb jij je ingeschreven ? Ik wacht ook al een tijdje maar heb nog niks.
Ik heb ook de invite, begin vorige maand aangemeld.
Ik kan hem alleen nergens activeren op de website??
edit::
Laat maar, gevonden. Via het controle paneel
Ik kan hem alleen nergens activeren op de website??
edit::
Laat maar, gevonden. Via het controle paneel
[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 04-01-2016 11:14 ]
Ik heb mijn Stack zojuist via WebDav gekoppeld aan mijn Windows 10 computer, en bij wijze van test even een iso er naartoe gekopieerd. Het kopieren ging erg snel, maar de transfer bleef volgens Windows hangen op 99%. Volgens Stack was het bestand wel succesvol gekopieerd. Iemand enig idee waarom Windows dat niet door heeft?
Check dit topic even en op Stack zelf. Dan vind je vrij snel uit waarom dit zo gaat.Haribo112 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:11:
Ik heb mijn Stack zojuist via WebDav gekoppeld aan mijn Windows 10 computer, en bij wijze van test even een iso er naartoe gekopieerd. Het kopieren ging erg snel, maar de transfer bleef volgens Windows hangen op 99%. Volgens Stack was het bestand wel succesvol gekopieerd. Iemand enig idee waarom Windows dat niet door heeft?
On another note. Nieuw jaar nieuwe kansen. Maar weer een grote file aangezwengeld. Helaas nog steeds in de KB/s range en niet de MB/s range met uploaden. TransIP geeft in een respons aan dat het inderdaad nog niet naar behoren werkt. We wachten het verder gewoon weer even af.
[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2016 11:18 ]
Hier ook de invite binnen en net geactiveerd. Nu nog even wachten tot hij daadwerkelijk actief wordt (kreeg net een mailtje dat het wat langer duurt, maar die krijg ik altijd bij TransIP, ook toen ik m'n domeinnamen aanvroeg
).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Hallo, als ik alles doe zoals boven omschreven, krijg ik de foutmelding The servername https://username.stackstorage.com is not valid.
Ik heb Stack net geïnstalleerd. Duurt het een tijdje totdat hij active is? Ik kan er wel in webbasde via Chrome.
Ik heb Stack net geïnstalleerd. Duurt het een tijdje totdat hij active is? Ik kan er wel in webbasde via Chrome.
Neem het topic en de FAQ even goed door. Dan zie je vrij snel wat je fout doet als ik het zo lees....Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:51:
Hallo, als ik alles doe zoals boven omschreven, krijg ik de foutmelding The servername https://username.stackstorage.com is not valid.
Perkouw doelt op de FAQ van Stack zelf denk ik. Niet dit topic.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:59:
Bedankt, ik kan alleen de FAQ niet vinden en 67 pagina's doorlezen om mijn antwoord te zoeken is een beetje teveel van het goede.
https://www.transip.nl/helpdesk/categorie/12-STACK/
Verwijderd
Helaas moet ik hetzelfde probleem rapporteren. Kan er alleen aan toevoegen dat dit overigens niet alleen WinSCP dwars zit, maar al wat via WebDAV werkt.Dannisi schreef op woensdag 30 december 2015 @ 04:41:
[...]
Is er iets veranderd aan Stack, of doe ik ineens wat fout? WinSCP lijkt de modified date niet meer aan te kunnen passen van geuploade bestanden. Vorige week hele foto archief met originele data geupload met WinSCP, en nu krijgen de nieuwe bestanden ineens de huidige datum als modified date.
Dit maakt syncen een stuk minder mooi, los van het feit dat ik genoeg redenen heb om van de meeste files m'n originele timestamp te willen behouden.
Vandaag ook de invite gehad dus zo eens even aan de gang met mijn Synology.
Open deur vraag, maar moet ik voor dat cloudstation / webdav eigenlijk nog poorten open zetten in de router
Open deur vraag, maar moet ik voor dat cloudstation / webdav eigenlijk nog poorten open zetten in de router
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nope, je Synology initieert de verbinding, dus dat is niet nodig. Wel even upgraden naar DSM6 voor de ideale ervaringThe Eagle schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:55:
Vandaag ook de invite gehad dus zo eens even aan de gang met mijn Synology.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verander 'minder mooi' maar naar 'nutteloos'. Misschien helpt hier zeurenVerwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Helaas moet ik hetzelfde probleem rapporteren. Kan er alleen aan toevoegen dat dit overigens niet alleen WinSCP dwars zit, maar al wat via WebDAV werkt.
Dit maakt syncen een stuk minder mooi, los van het feit dat ik genoeg redenen heb om van de meeste files m'n originele timestamp te willen behouden.
There is no place like 127.0.0.1
Aangenomen dat je geen uitgaande firewall op je router heb ingesteld. Want dan moet je die verbinding tussen je NAS en Stack wel even whitelistenHooglander1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:19:
[...]
Nope, je Synology initieert de verbinding, dus dat is niet nodig. Wel even upgraden naar DSM6 voor de ideale ervaring
DSM 6 is inderdaad wat handiger (als ik de verhalen zo lees) met syncen. Helaas zit ik met m'n DS410 vast aan DSM 5.2... Maar ook die werkt ook gewoon goed met Stack, je mist enkel wat extra flexibiliteit in het instellen van je Sync opties. Hopelijk komen de veranderingen van de beta cloud sync app ook naar eerdere DSM versies als 6.0 gereleased wordt.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Gisteren na een maand weer eens geprobeerd om een 20 GB .zip te uploaden, maar helaas rond de 18GB weer een error. Kleinere bestanden gaan in mijn ervaring prima maar met de wat grotere bestanden gaat het helaas nog altijd fout.
[ Voor 8% gewijzigd door Erulezz op 05-01-2016 12:55 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Grote bestanden (>10GB) falen hier 100% van de tijd. Nog nooit zoiets kunnen uploaden. Niet via auto-sync, niet via de Windows desktop app, nooit. Vreselijk onbetrouwbaar systeem voorlopig (voor grote bestanden), imho.Erulezz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:55:
Gisteren na een maand weer eens geprobeerd om een 20 GB .zip te uploaden, maar helaas rond de 18GB weer een error. Kleinere bestanden gaan in mijn ervaring prima maar met de wat grotere bestanden gaat het helaas nog altijd fout.
Nickname does not reflect reality
Zelf heb ik een DS209 met DSM4.2 Ik zie daarin geen mogelijkheid om het werkend. Er zit geen CloudSync op en ook in de File Station 3 is er geen externe bron aan te geven. Wel een externe map, maar dat werkt niet.ShadowLord schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:37:
[...]
Aangenomen dat je geen uitgaande firewall op je router heb ingesteld. Want dan moet je die verbinding tussen je NAS en Stack wel even whitelisten
DSM 6 is inderdaad wat handiger (als ik de verhalen zo lees) met syncen. Helaas zit ik met m'n DS410 vast aan DSM 5.2... Maar ook die werkt ook gewoon goed met Stack, je mist enkel wat extra flexibiliteit in het instellen van je Sync opties. Hopelijk komen de veranderingen van de beta cloud sync app ook naar eerdere DSM versies als 6.0 gereleased wordt.
Is hier een oplossing voor?
Ja; RPi en mounten als lokale drive. Vervolgens in DSM de lokale webdav drive mounten in Synology als gewone netwerkshare. Tenminste, ik denk dat dat moet lukken.
Ecodan warmtepomp
Vreemde is dat ik in het begin (2 weken nadat de dienst is begonnen) moeiteloos meerdere zip files van boven de 20GB heb kunnen uploaden, alles in een keer. Ook eentje van 40GB. Pas nadat ze meerdere patches hebben uitgerold is het al 6-7 keer fout gegaan. Ik heb iets van 70-80GB voor niks zitten uploaden.Brad Pitt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:35:
[...]
Grote bestanden (>10GB) falen hier 100% van de tijd. Nog nooit zoiets kunnen uploaden. Niet via auto-sync, niet via de Windows desktop app, nooit. Vreselijk onbetrouwbaar systeem voorlopig (voor grote bestanden), imho.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ja hier ook de hele tijd. In plaats van dat hij dan te grote bestanden skipt gaat hij bandbreedte zitten te verstoken, om vervolgens te falen. Het is me teveel werk om al die bestanden er uit te vissen. Vind het nog niet zo gebruikersvriendelijk, het lijkt wel opensource-software qua client-kwaliteit.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Same here, met de Windows desktop, constant connection closed. Modem al gereset, helpt ook niet. Support gemaild, ik moest morgenmiddag weer kijken, heb idee dat ze iets gaan fixen in tussentijd. Hopelijk.Erulezz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:06:
[...]
Vreemde is dat ik in het begin (2 weken nadat de dienst is begonnen) moeiteloos meerdere zip files van boven de 20GB heb kunnen uploaden, alles in een keer. Ook eentje van 40GB. Pas nadat ze meerdere patches hebben uitgerold is het al 6-7 keer fout gegaan. Ik heb iets van 70-80GB voor niks zitten uploaden.
Dat is het dan ook. De Stack client is gewoon een fork van de Owncloud client applicatie, met wat nieuwe features en een andere logotje.MsG schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:53:
Ja hier ook de hele tijd. In plaats van dat hij dan te grote bestanden skipt gaat hij bandbreedte zitten te verstoken, om vervolgens te falen. Het is me teveel werk om al die bestanden er uit te vissen. Vind het nog niet zo gebruikersvriendelijk, het lijkt wel opensource-software qua client-kwaliteit.
Ik wil iets soortgelijks doen, ik las verder niets? Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de Stack te mounten op een freenas server zodat er naar gebackupt kan worden?B-lennium schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:52:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een FreeNas nas te verbinden met STACKS? het liefst zou ik de stacks locatie willen mounten in freenas en daar mijn foto schijf op backupen (encripted snapshots?)
Ik heb wat gerommeld met een freenas 'jail' met daarin het programma 'cadaver'. Dit zou een webdav cliënt moeten zijn. Mijn freebsd kennis is nog niet toereikend gebleken om dit aan de gang te krijgen.
Ik zou mijn transip opslag willen gebruiken als backup van mijn foto directory (encrypted).
Ik zou mijn transip opslag willen gebruiken als backup van mijn foto directory (encrypted).
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Ik heb ondertussen ook een Stack account tot mijn beschikking!
Alleen wil ik ook mijn Synology backuppen richting Stack, alleen is het probleem dat mijn Synology nog op DSM 4.2 draait.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om toch te backuppen richting Stack vanaf DSM 4.2?
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om toch te backuppen richting Stack vanaf DSM 4.2?
Op dit moment nog niet.Danielson schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:31:
Ik heb ondertussen ook een Stack account tot mijn beschikking!Alleen wil ik ook mijn Synology backuppen richting Stack, alleen is het probleem dat mijn Synology nog op DSM 4.2 draait.
WebDAV op DSM4.2 biedt niet de mogelijkheid tot externe schijven en RSync wordt (nog*) niet ondersteund door STACK.
* support van transip meldde me een tijd geleden dat dit wellicht ooit wordt meegenomen. In dat geval zou je kunnen rsyncen naar STACK, zoals bijvoorbeeld Strato hiDrive dat nu al wel toestaat.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik maak een versleutelde backup naar Stack met de app 'Immortal Files'. Verbonden via WebDav. Zowel de bestanden als de bestandsnamen zijn daarbij versleuteld.
Ik krijg echter voortdurend foutmeldingen (log) met een lang pad. Aan het eind staat meestal: nodes.journal, status Service unavailable - 503. Waar ligt dat aan?
NB. Als ik naar DropBox backup of naar een externe harde schijf gaat het foutloos.
Ik krijg echter voortdurend foutmeldingen (log) met een lang pad. Aan het eind staat meestal: nodes.journal, status Service unavailable - 503. Waar ligt dat aan?
NB. Als ik naar DropBox backup of naar een externe harde schijf gaat het foutloos.
Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar heb niet echt het idee dat WebDAV een succes is. Weet iemand of het mogelijk is SFTP te gebruiken om te uploaden?
Ik heb nog een invite code liggen die via de mail binnenkwam, had mijn eigen al een keer toevallig via CP gekregen. 
Stuur maar even een PM als je die wilt hebben.
EDIT: Is al weg!
Stuur maar even een PM als je die wilt hebben.
EDIT: Is al weg!
[ Voor 7% gewijzigd door SwooX op 08-01-2016 09:19 ]
Once again open up your bag of tricks!
Dezelfde foutmelding krijg ik ook met de Boxcryptor Android app, terwijl deze het wel doet met DropBox. Volgens mij zijn er ook een aantal andere apps die een 503-fout geven (zie ook eerder in dit topic). Waar dit aan ligt, geen ideemaxgaav schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:12:
Ik maak een versleutelde backup naar Stack met de app 'Immortal Files'. Verbonden via WebDav. Zowel de bestanden als de bestandsnamen zijn daarbij versleuteld.
Nope. Maar volgens de Stack-helpdesk staat het hoog op hun prioriteitenlijstje.dehardstyler schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:20:
Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar heb niet echt het idee dat WebDAV een succes is. Weet iemand of het mogelijk is SFTP te gebruiken om te uploaden?
Nul problemen afgelopen maand met webdav op Synology. Ook snelheid up rap, meestal tussen 20 en 80 Mbit/s. Ook 80GB crypt container zonder problemen geupload. Ik heb gewoon veel geluk? Werkt voor mij als een tierelier. Kan dus prima werken.
pepernooot
Ik heb een paar lagen erboven een map getrashed en sindsdien loopt-ie goed. Wel supertraag.Groene schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:29:
[...]
Dezelfde foutmelding krijg ik ook met de Boxcryptor Android app, terwijl deze het wel doet met DropBox. Volgens mij zijn er ook een aantal andere apps die een 503-fout geven (zie ook eerder in dit topic). Waar dit aan ligt, geen idee
Mogelijk kan Stack er ook niet tegen als je via de website bent ingelogd en tevens met een app. Lastig te bepalen waar Stack van gaat hoesten.
[edit 2016-01-07] ...sindsdien loopt-ie goed... dacht ik... ik blijk er om de zoveel minuten uitgeknald te worden. Mijn app logt automatisch direkt weer in, maar zo schiet het niet erg op...

[edit 2016-01-09] ...Stack blijft me eruit knikkeren en foutmeldingen geven. Ook na vier keer alles geheel schoonvegen en permanent trashen.
De logs van mijn client (www.immortalfiles.com) laten, volgens de developer, zien dat Stack traag is en voortdurend crasht als je 'm belast met meer dan 2-3 threads tegelijk. Maar zelfs bij 2 threads gaat het niet goed.
Stack support zegt: "(...) je client stuurt waarschijnlijk niet altijd de 'Authorization' header mee waardoor het na de eerste request fout gaat. Dan probeert stack opnieuw in te loggen, en dan doet hij het weer voor 1 request. Hierdoor is het waarschijnlijk extreem traag. Er is een fix voor ownCloud (waar Stack op draait) beschikbaar welke dit moet oplossen, maar aangezien het in de authenticatie laag zit zijn we nogal voorzichting om dit meteen te implementeren."
Ik geloof het voor nu wel even. Uren eraan kwijt. Gratis is zo gewoon duurkoop. Geen zin meer guinea pig voor TransIP te spelen. Ik ga nu maar in zee met een goede betaalde online backup club. Over een half jaar of zo kijk ik wel weer eens naar Stack.
[ Voor 54% gewijzigd door maxgaav op 09-01-2016 19:42 ]
Hier ook slechte ervaringen met upload > 10 GB. Het lijkt wel totaal onmogelijk.
Probleem met file datums is ook vervelend, daardoor gaat de app weer downloaden wat niet moet omdat de datum niet klopt met origineel.
Probleem met file datums is ook vervelend, daardoor gaat de app weer downloaden wat niet moet omdat de datum niet klopt met origineel.
Ook mooi is, al is het uiteraard niet handig maar het zou gewoon moeten kunnen imho, om een >10GB bestand te moven naar een webdav drive letter. Gisteren 15GB gemoved naar S:, bleef uiteraard een mega tijd op 99% hangen (dit snap ik nog wel). Kom terug. Progress schermpje weg. File ook weg want gemoved naar dev/null blijkbaar aangezien uploaden van grote bestanden no-go is en een move deze dus gewoon delete 
Ook een aantal kleinere (1GB) bestanden naar S: verplaatst en dat ging soepel, snel en prima
Ook een aantal kleinere (1GB) bestanden naar S: verplaatst en dat ging soepel, snel en prima
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 12-01-2016 10:07 ]
WTM schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:31:
[...]
Ik wil iets soortgelijks doen, ik las verder niets? Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de Stack te mounten op een freenas server zodat er naar gebackupt kan worden?
Heb net ook cadaver geinstalleerd in een FreeNAS jail. Je kunt een verbinding maken met het volgende commando:B-lennium schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:09:
Ik heb wat gerommeld met een freenas 'jail' met daarin het programma 'cadaver'. Dit zou een webdav cliënt moeten zijn. Mijn freebsd kennis is nog niet toereikend gebleken om dit aan de gang te krijgen.
code:
1
| cadaver https://gebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ |
Vervolgens wordt om username en wachtwoord gevraagd.
Daarna kan je via help zien welke commando's er zijn. Met 'put' kan je een lokaal bestand plaatsen op de remote drive. Zou zelf het liefst met rsync aan de slag gaan maar nog niet hoe dat zou moeten en of dat kan via cadaver.
Had ook fusefs-wdfs geprobeerd in een jail maar dat lukte niet doordat die een kernel module van de host nodig had oid.
edit: Kreeg deze foutmelding
code:
1
2
| Starting fusefs. kldload: can't load /boot/modules/fuse.ko: Operation not permitted |
[ Voor 4% gewijzigd door wmn79 op 12-01-2016 15:47 ]
Dat eerste is inderdaad erg vervelend. Hopen dat dit snel opgelost wordt al verwacht ik dit eerlijk gezegd niet meer op de korte termijn. Iets wat ze zelf ook al hebben aangegeven in een ticket.pennywiser schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:35:
Hier ook slechte ervaringen met upload > 10 GB. Het lijkt wel totaal onmogelijk.
Het tweede is een nare, heb het zelf ook al een paar keer gehad dat hij doodleuk opnieuw begon te downloaden van Stack terwijl de originele files gewoon aanwezig waren op het werkstation.
Nee, voor nu vind ik het nog steeds erg leuk en grappig om een beetje mee aan te klooien. Echt de data daarheen verhuizen en volledig Stack gebruiken. Nee, dat doe ik voorlopig nog niet.
Dit inderdaad. Voor belangrijke dingen die niet nú nodig zijn gebruik ik zelf Glacier. Prima snelheid en prijs, imho.Perkouw schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Nee, voor nu vind ik het nog steeds erg leuk en grappig om een beetje mee aan te klooien. Echt de data daarheen verhuizen en volledig Stack gebruiken. Nee, dat doe ik voorlopig nog niet.
Nu op alle mogelijke manieren geprobeerd een 8Gb file te uploaden. Via verschillende browsers, de desktop-app en WebDav. Lukt gewoon niet. Leuk als speledingetje voor kleinere files, maar geen serieuze backup optie. Wat was dat zonde van mijn tijd.
In afwachting van een invite volg ik deze draad al geruime tijd. Ik wordt echter steeds minder enthousiast gezien alle ervaringen die hier gedeeld worden; met name het stagneren bij grote bestanden. Wat ik mij afvraag: spelen deze issues ook bij de betaalde varianten? Kan mij haast niet voorstellen dat wanneer je hier voor hebt betaald, je nog heel lang klant blijft bij TransIP. Of delen betalende klanten de ervaringen in een andere draad?
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic