[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:04
Zojuist Stack geactiveerd.
Maar het is gruwelijk langzaam (webdav), zoniet onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 09:13

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Iemand enige idee hoelang het wachten is op een code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 14:22
mesa57 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:05:
Zojuist Stack geactiveerd.
Maar het is gruwelijk langzaam (webdav), zoniet onbruikbaar.
Toevallig net ook de invite gehad en alles aangezwengeld. Ook hier hetzelfde probleem.
Een enkele file van 2,5GB ging echter met 80MB/s. Een map met een paar honderd bestanden van <1MB per stuk gaat langer dan een dag duren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit ook met mijn datalimiet, maar daar kan "Stack" niks aan doen :p En ik heb het idee dat het mis gaat als mijn laptop in standby springt (het gaat dan niet automatisch verder als hij weer uit de standby komt).

Ik denk dat ik voorlopig alleen foto's backup. Misschien dat ik eens moet kijken of mijn Raspberry Pi die backups kan maken ipv mijn laptop die gaat nooit in standby :)

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 11-12-2015 15:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik laat 'm nog even draaien. Teracopy zegt nog 1706 dagen nodig te hebben om 150 Gb te kopieëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

mesa57 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:53:
Ik laat 'm nog even draaien. Teracopy zegt nog 1706 dagen nodig te hebben om 150 Gb te kopieëren.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

mesa57 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:53:
Prima toch? is ie in 2020 klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53
Wel bizar dat jullie allemaal snelheidsproblemen hebben. Nu moet ik zeggen dat ik nog niet echt grote bestanden heb geupload, foto collectie is net klaar en ben nu bezig met mijn MP3 verzameling. Veelal kleine bestanden maar ook wel grotere bestanden van 300 tot 500 mb.

WinSCP haalt de volledige snelheid (1.500 KB/s) van mijn lijn, zowel de kleine bestanden als de grotere bestanden.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
.SnifraM schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:27:
Meer mensen die met CloudSync op DSM 6 problemen hebben met Stack?

Steeds als ik mijn Synology aan Stack koppel en probeer te laten synchroniseren gaat mijn stack na een paar minuten offline. Zowel via de URL als via de Windows client kan mijn stack niet meer benaderd worden (internal server error 500).

TransIP support geeft hierop aan dat er meer dan 20 connecties opgezet worden en hij er daarom uit klapt en dat de Synology daar de oorzaak van is. Zodra ik mijn Synology weer loskoppel van Stack komt mijn stack weer online na een aantal minuten dus dat vermoeden lijkt te kloppen.

Op DSM 5.x had ik hier geen last van. Ook als ik alle clients (laptop, iphone, pc) loskoppel trekt mijn Synology hem steeds onderuit. Iemand een idee hoe je een max aantal connecties kunt instellen op Synology? :9

Toevoeging:
met netstat vanaf mijn synology zie ik 2 established connections.
Helemaal niemand met dit probleem? 8)7

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ik heb een aantal ebooks nu op de Stack gezet en als ik via de IOS app deze PDF open dan kan ik deze nooit full screen openen. De menubalk van Stack blijf altijd zichtbaar.

Iemand een tip hoe je deze wel full screen kan lezen. Ik kan de ebooks natuurlijk op de iPad zelf zetten maar leek mij juist handig met de aankomende vakantie om de boeken daar te plaatsen en net waar ik zin in heb deze dan te downloaden via de app en dan kan ik deze direct lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 13:08
sjorremans schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:25:
Wel bizar dat jullie allemaal snelheidsproblemen hebben. Nu moet ik zeggen dat ik nog niet echt grote bestanden heb geupload, foto collectie is net klaar en ben nu bezig met mijn MP3 verzameling. Veelal kleine bestanden maar ook wel grotere bestanden van 300 tot 500 mb.

WinSCP haalt de volledige snelheid (1.500 KB/s) van mijn lijn, zowel de kleine bestanden als de grotere bestanden.
Het is inderdaad wel aardig dat het via verschillende kanalen werkt:
  • Via de website
  • Via de native applicatie
  • Via netwerkschijf in Windows
  • Via andere software met WebDAV
(of nog andere?)

Maar dat de snelheden die gehaald worden lang niet de maximale is van de aansluiting. In principe is dit toch ook een soort "beta" (diegene die de gratis variant gebruiken) naar mijn idee. En moeten ze het nog stabiel krijgen mét hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
MikeOO schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:55:
Ik heb een aantal ebooks nu op de Stack gezet en als ik via de IOS app deze PDF open dan kan ik deze nooit full screen openen. De menubalk van Stack blijf altijd zichtbaar.

Iemand een tip hoe je deze wel full screen kan lezen. Ik kan de ebooks natuurlijk op de iPad zelf zetten maar leek mij juist handig met de aankomende vakantie om de boeken daar te plaatsen en net waar ik zin in heb deze dan te downloaden via de app en dan kan ik deze direct lezen.
Dat lijkt mij echt een probleem van je app, een pdf is een pdf en waar het vandaan komt zou geen verschil moeten geven

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
sig69 schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:03:
[...]

Dat lijkt mij echt een probleem van je app, een pdf is een pdf en waar het vandaan komt zou geen verschil moeten geven
Dat begrijp ik maar de PDF kun je dus alleen bereiken via de app van TransIP op de iPad als deze in de cloud staat en zover ik nu weet en die heeft dus dat nadeel.

Vandaar ook mijn vraag of er nog andere opties zijn om deze documenten te bereiken in de cloud via de iPad waardoor je deze wel full screen kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MikeOO schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:12:
Vandaar ook mijn vraag of er nog andere opties zijn om deze documenten te bereiken in de cloud via de iPad waardoor je deze wel full screen kan bekijken.
Als je niet de ingeboude viewer gebruikt (meer een preview) maar het gewoon eerst download en dan met de van toepassing zijnde app opent heb je geen enkele restrictie.

(Er even van uitgaande dat dat op iOS ook kan net als op Android. Afgaande op mjn beperkte ervaring met iOS weet ik dat Apple zijn gebruikers liever niet met zoiets moeilijks als 'bestanden' lastig valt. :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-12-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CaptJackSparrow schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:16:
[...]

Als je niet de ingeboude viewer gebruikt (meer een preview) maar het gewoon eerst download en dan met de van toepassing zijnde app opent heb je geen enkele restrictie.
Dat is mij ook duidelijk. Alleen als je het document opent om deze eerst te moeten downloaden en daarna moet gaan zoeken via een andere app waar het document staat dat werkt niet echt lekker.

Ja kunt het document wel openen in de App en op het vierkantje klikken met Pijl omhoog. Daar kan ik dan wel kiezen voor bv Adobe maar dan gaat hij deze kopieeren. Gevolg dat eerst stacks deze download en daarna een kopie plaats voor Adobe. Dan krijg je dus elk document 2x op je iPad en dat is niet wenselijk.

Als ik via mijn Android Telefoon hetzelfde doe dan krijg ik na downloaden netjes de vraag met welke App ik het document wil openen en zo dus alles full screen krijg en maar 1 versie op het toestel heb staan.

Ik heb TransIp een mail gestuurd en wacht hun reactie ook af voor eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wuppie007 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:50:
[...]
Maar dat de snelheden die gehaald worden lang niet de maximale is van de aansluiting. In principe is dit toch ook een soort "beta" (diegene die de gratis variant gebruiken) naar mijn idee. En moeten ze het nog stabiel krijgen mét hogere snelheid.
De performance van mijn betaalde account (geen zin om te wachten op een invite) komt overeen met de ervaringen in dit topic.

Website: acceptabel
Webdav (dav2fs): timeouts, traag, onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wel grappig dat iedereen aan het klagen is over de snelheid maar ondertussen zijn we allemaal ettelijke terabytes aan het uploaden :P wel logisch dat het traag is.

Vraag me wel af wat het businessmodel is. Denk dat 1000 GB gratis voor een hoop mensen best genoeg is. En ze tonen ook geen advertenties oid. Het is met soort clouddiensten natuurlijk ook vooral belangrijk om eerst de markt te veroveren. Maar als je er moeilijk aan kan verdienen wordt het ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Businessmodel ben ik ook erg benieuwd naar aangezien de 2TB optie niet echt heel interessant is. Verder zie je dat b.v. Microsoft ook terug is gekomen van z'n grotere cloud storage opties met de melding dat ze hun dienst niet als backup dienst zien.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tijdje terug een invite aangevraagd maar vooralsnog blijft het stil vanuit TransIP :/
Ik wacht nog steeds met smart, maar iemand enig idee hoe vraag en aanbod zich verhouden en wanneer ik iets kan verwachten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

The Eagle schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:51:
Tijdje terug een invite aangevraagd maar vooralsnog blijft het stil vanuit TransIP :/
Ik wacht nog steeds met smart, maar iemand enig idee hoe vraag en aanbod zich verhouden en wanneer ik iets kan verwachten? :)
Wat ik begrijp is dat je beter de website va n TransIP in de gaten kan houden.
Maar dan vraag ik mij af: waar komen de invites precies te staan op de site (ze zeggen op de homepage, maar waar?)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Rob schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:01:
[...]

Wat ik begrijp is dat je beter de website va n TransIP in de gaten kan houden.
Maar dan vraag ik mij af: waar komen de invites precies te staan op de site (ze zeggen op de homepage, maar waar?)
Zo zag het er iig uit op stack monday:
http://i.imgur.com/T6zlEpX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:02
Mr_gadget schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:41:
Wel grappig dat iedereen aan het klagen is over de snelheid maar ondertussen zijn we allemaal ettelijke terabytes aan het uploaden :P wel logisch dat het traag is.
Valt wel mee, 8GB nu. Mij valt op dat met kleine files de snelheid <1kB/s blijft, terwijl grotere files juist rapper gaan. Ga nu wat muziek uploaden, haal 50-100kB/s...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ANdrode schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:50:
[...]

De performance van mijn betaalde account (geen zin om te wachten op een invite) komt overeen met de ervaringen in dit topic.

Website: acceptabel
Webdav (dav2fs): timeouts, traag, onbruikbaar.
Klopt, webdav is bij mij ook gewoon onbruikbaar (Mac OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik blijf helaas problemen houden met lange bestandsnamen.
Deze willen niet syncen vanaf mijn Synology naar mijn Stack.
Het zijn automatisch gegenereerde bestanden dus om die nu steeds handmatig te voorzien van een kortere bestandsnaam is geen optie. Wel jammer want voor de rest werkt het wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
jordje schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:09:
[...]
Een enkele file van 2,5GB ging echter met 80MB/s. Een map met een paar honderd bestanden van <1MB per stuk gaat langer dan een dag duren... :/
Dat was te verwachten, dat is namelijk een bekend probleem van ownCloud. Zelf gebruik ik mijn Stack voornamelijk voor het overzetten van backups via davfs2 in de nacht, die komen uiteindelijk allemaal wel aan. Hoe snel het precies gaat weet ik dus niet, maar uiteindelijk lukt het wel.

Mijn evaringen wat betreft Stack zijn eigenlijk gelijk aan die met ownCloud. Leuke software, maar niet altijd even snel of stabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 14-12-2015 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Als ik de pc 's-nachts aan moet laten staan voor backup's, dan kan ik voor de stroomkosten vrij snel een 2TB schijf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MikeOO schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:55:

Ze zijn wel heel snel bij TransIp.

Reactie vandaag gekregen op mij probleem met de IOS App en Full Screen bekijken.

Bedankt voor je geduld. Ik heb goed nieuws! Het issue dat je aankaart is gefixed in de volgende iOS-update welke volgende week in de app store beschikbaar is.

Mocht je nog verdere vragen hebben dan beantwoord ik deze graag en ik wil je verder nog een fijne dag toe wensen.

Met vriendelijke groet,
TransIP BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een invite weten te scoren via het CP, er waren er nog 33 over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:58:
Net een invite weten te scoren via het CP, er waren er nog 33 over!
Goed dat je het even hebt gemeld, ik heb er ook één weten te scoren. Ze kunnen 'm alleen nog niet opleveren. :o

Ik wacht geduldig af, ook ik kreeg hem via m'n CP!

6 minuten later toch binnen gekregen. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door SwooX op 14-12-2015 14:33 . Reden: Stack geactiveerd ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
top, ook 1 gescoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmotshagen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Dat is lekker! Geen stack gescoord omdat ik voor het bedrijf waarvoor ik werk een VPS heb besteld.
Privé een account aangemaakt een invite aangeklikt.
Nu zeggen ze dat ik onder twee accounts een stack heb gemaakt en dat dus niet mag.
Mijn collega heeft daarna nog een account gemaakt en heeft er wel één. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

dmotshagen schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:31:
[...]

Dat is lekker! Geen stack gescoord omdat ik voor het bedrijf waarvoor ik werk een VPS heb besteld.
Nu zeggen ze dat ik onder twee accounts een stack heb gemaakt en dat dus niet mag.
Gewoon transip even bellen en opgelost. Doen ze niet zo moeilijk over hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 10:35
dmotshagen schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:31:
[...]

Tijdelijk even een VPN of Proxy gebruiken, dan komt het helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmotshagen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
TVH7 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:40:
[...]

Gewoon transip even bellen en opgelost. Doen ze niet zo moeilijk over hoor ;)
Alles uitgelegd en heb er ook één gekregen. Helemaal top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:31
trekker22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:42:
[...]

vandaag ook een invite kunnen activeren. en wilde kijken of dit een vervanging is voor Amazon S3 backup waar ik toch bijna 20 euro per maand voor moet aftikken.

maar dit lukt kennelijk nog niet zo goed?
Het werkt prima. Alleen bedenkt WebDAV CloudBackup dat er twee mappen worden aangemaakt waarin de backup wordt geplaatst. Elke backuplocatie begint dus met QNAP/CloudBackup. De map die je aangeeft in WebDAV CloudBackup komt daaronder. Beetje jammer, maar zeker niet onoverkomelijk en al helemaal niet als je daar ruim €200 per jaar voor kunt besparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
MDXTweaker schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:28:
[...]

Het werkt prima. Alleen bedenkt WebDAV CloudBackup dat er twee mappen worden aangemaakt waarin de backup wordt geplaatst. Elke backuplocatie begint dus met QNAP/CloudBackup. De map die je aangeeft in WebDAV CloudBackup komt daaronder. Beetje jammer, maar zeker niet onoverkomelijk en al helemaal niet als je daar ruim €200 per jaar voor kunt besparen!
ja ik wil er ook serieus naar kijken. Ik wacht ff af of de snelheid zich gaat stabiliseren en dan duik ik er weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil kijken of het mogelijk is om een raspberry pi met rsync over webdav kan back-uppen. Dit moet wel te doen zijn. Alleen zit ik thuis met een 2,5Mbit upload snelheid. Dit kan nog al lang duren denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 15:32
Er zijn weer invites beschikbaar via CP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:35
Dan zie jij meer dan ik :(
Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.

We delen continu nieuwe invites uit. Houd het controlepaneel en je e-mail dus goed in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb ém net meegepakt, waren er nog 9 toen ik het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas staan in mijn CP ook geen invites, probeer al weken :'(

[ Voor 10% gewijzigd door bbrother op 15-12-2015 11:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 15:37
Haha, was net op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 17:01
mesa57 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:27:
Als ik de pc 's-nachts aan moet laten staan voor backup's, dan kan ik voor de stroomkosten vrij snel een 2TB schijf aanschaffen.
Ik gebruik het dan ook niet om kosten op een disk te besparen, maar voor backup doeleinden in de cloud voor het geval dat mijn huis affikt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
idef1x schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:07:
[...]

Ik gebruik het dan ook niet om kosten op een disk te besparen, maar voor backup doeleinden in de cloud voor het geval dat mijn huis affikt oid.
helaas zijn mijn foto's alleen al ruim 2,6TB, die gaan naar KPN Backup online, maar een gratis 1TB sla ik niet af!

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 15-12-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 10:19
Heb ook Invite gekregen
ingesteld en werken dacht eerst dat het 100GB was maar het is 1000GB (1TB) das echt veel

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 17:01
GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:16:
[...]

helaas zijn mijn foto's alleen al ruim 2,6TB, die gaan naar KPN Backup online, maar een gratis 1TB sla ik niet af!
Ik hou niet zo van de omschrijving "fair use" als ze niet beschrijven wat fair use dan is. 10GB, 100GB,etc?
Tevens moet je hiervoor een backup applicatie installeren...hou ik ook niet van (en is nog eens non Linux)

Geef maar maar een TB ruimte die ik met webdav kan benaderen. Ik maak dan ook een backup via mijn ubuntu systeem mbv webdav (en s3ql)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Tsja... voor die paar euo's per maand staat er nu dus al 2.68TB aan data. Snap dat het voor jou niet werkt maar goedkoper heb ik het nog niet gevonden.
Daarbij ben ik ook blij hoor, met mijn 1TB Stack :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik was dit helemaal vergeten (invite aangevraagd op de dag van het nieuwsbericht) en kreeg vandaag het mailtje met de code (47 dagen later) :)
#Back-up time (encrypted door mezelf ook, *zet alu-hoedje op*)

Mooi alternatief voor wanneer m'n office 365 for university vervalt.
Al ga ik er nog niet 100% op vertrouwen.. Ze moeten het nog winstgevend kunnen houden ook om het te laten draaien..

edit: Wist niet dat je je stack ook kan verdelen in extra accounts :o

[ Voor 57% gewijzigd door SmokingCrop op 15-12-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 18:19
Heb ook m'n invite binnen na een beste tijd gewacht te hebben was het al vergeten zelfs...
Altijd handig dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Zier er goed uit, net aangemeld op https://www.transip.nl/stack/ Het zal nog wel even duren voordat ik een invite heb, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hm, duidelijk niet echt geschikt voor snelheid (toch al niet in de piekuren).
Download van een 3GB windows installatie iso aan 0,5 à 2,5 MBps..

De upload ging dan wel aan m'n volledige snelheid van 1 à 1,1 MBps (al is dat een lage uploadsnelheid los van Stack). Maar dat ging ook niet perfect. Bij de desktop applicatie gaf hij een 'File is locked' error en bij het uploaden via de browser was er ook even een conflict, maar dat was dan wel nog opgelost geraakt.

Later nog eens in een daluur proberen, anders laat ik het wel even rusten. Misschien dat het binnen een paar maand/jaar beter wordt (OneDrive was in het begin ook niet goed bij mij, nu heb ik daar geen problemen meer mee). Heb toch nog tot 2017 m'n Onedrive actief. Als het tegen dan nog niet goed is, dan wordt het wellicht iets anders zoals bv Mega.nz waar ik makkelijk continu 8 à 10 MBps haal. Anyways, dat is nog wel even. Tegen dan zullen er wel weer nieuwe zaken zijn.

edit: zal het voorlopig maar puur als back-up zien.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 16-12-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Ik probeer zojuist om mijn OS X foto bibliotheek te uploaded naar Stack, maar dan worden de foto's net zo hard weer gedownload tegelijkertijd naar MacintoshHD/user/stack.

Dan kom ik dus met een extra kopie van mijn foto's op mijn eigen HD te zitten. Heb alle instellingen al nagelopen, maar zie niet waar ik die optie dat alle bestanden automatisch gedownload worden weer uitgezet kan worden.
Heb ook al de Stack software verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dit bracht helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 18:15
TimmieN schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Ik probeer zojuist om mijn OS X foto bibliotheek te uploaded naar Stack, maar dan worden de foto's net zo hard weer gedownload tegelijkertijd naar MacintoshHD/user/stack.

Dan kom ik dus met een extra kopie van mijn foto's op mijn eigen HD te zitten. Heb alle instellingen al nagelopen, maar zie niet waar ik die optie dat alle bestanden automatisch gedownload worden weer uitgezet kan worden.
Heb ook al de Stack software verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dit bracht helaas geen oplossing.
In de Stack-software de meest linkse tab aanklikken (met je gebruikersnaam). Op de knop met de puntjes rechts naast de map klikken en vervolgens "verwijderen sync" aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
niels j schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:42:
[...]

In de Stack-software de meest linkse tab aanklikken (met je gebruikersnaam). Op de knop met de puntjes rechts naast de map klikken en vervolgens "verwijderen sync" aanklikken.
Thanks, heb het nu volgens mij goed ingesteld staan.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/bdf0c053-65c2-4ae2-868b-759fd0e6c4fc_zpsvzctvpxm.png

Ga van de week er weer even naar kijken.

[ Voor 84% gewijzigd door TimmieN op 16-12-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
Ik moet zeggen dat het sinds ergens vorige week bij mij stabiel en voldoende snel werkt. Geen vage disconnects meer, alles wordt vlekkeloos die kant op gepompt. Goed werk Transip!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
SmokingCrop schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:58:
hm, duidelijk niet echt geschikt voor snelheid (toch al niet in de piekuren).
Download van een 3GB windows installatie iso aan 0,5 à 2,5 MBps..

De upload ging dan wel aan m'n volledige snelheid van 1 à 1,1 MBps (al is dat een lage uploadsnelheid los van Stack). Maar dat ging ook niet perfect. Bij de desktop applicatie gaf hij een 'File is locked' error en bij het uploaden via de browser was er ook even een conflict, maar dat was dan wel nog opgelost geraakt.

Later nog eens in een daluur proberen, anders laat ik het wel even rusten. Misschien dat het binnen een paar maand/jaar beter wordt (OneDrive was in het begin ook niet goed bij mij, nu heb ik daar geen problemen meer mee). Heb toch nog tot 2017 m'n Onedrive actief. Als het tegen dan nog niet goed is, dan wordt het wellicht iets anders zoals bv Mega.nz waar ik makkelijk continu 8 à 10 MBps haal. Anyways, dat is nog wel even. Tegen dan zullen er wel weer nieuwe zaken zijn.

edit: zal het voorlopig maar puur als back-up zien.
Downloaden doe ik niet zo vaak, maar paar testjes gedaan en trek dan toch ruim 10 MB/s. Upload van 4GB files gaat ook met ruim 10 MB/s. Maar, dit laatste lukt alleen als ik het upload via de web browser. De Stack applicatie werkt alleen droevig. Files van groter dan 10GB die probeer ik bijvoorbeeld niet meer. Al weet ik dat ze hard bezig zijn om dit ook op te lossen. :)

Ach zoals je zelf al zegt. Geef het wat tijd. Ik blijf er ondertussen ook gewoon een beetje mee klooien, maar overstappen doe ik in deze setting voorlopig nog niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 09:03

elsinga

=8-)

Bij grote bestanden kom ik tot een strakke 1.5MB/s vanuit Cloud Sync op de Syno. Kleine bestanden syncen met Cloud Sync gaat veeeel langzamer.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb al sinds de aankondiging een Stack invite gekregen. Dit weekend toch maar de stap gemaakt om iets met Stack te gaan doen. Heb maandag mijn gehele muziek en afbeeldingen collectie naar Stack gezet (150GB) het uploaden daarvan ging volgens Windows taakbeheer redelijk constant met 50Mbit/s, dat viel dus niks tegen. (Heb een 60/60Mbit verbinding)

Sinds gisteren ben ik bezig om mijn software en games library ook naar Stack te zetten, maar daar komt de snelheid niet boven 8Mbit/s uit. (Zijn veel .ISO bestanden van 2GB+). Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik heb me op 30 oktober aangemeld voor stack en eergisteren de invite ontvangen. Ik heb de boel geactiveerd nu, vanavond of elders van de week maar eens kijken hoe goed het werkt :) Mooi wat foto's en andere bestanden heen backuppen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12
Echt opmerkelijk dat sommigen zulke uploads halen. Ik kom helaas nooit boven de 1 Mbit. Zal vanavond de www client eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

JT

VETAK y0

Is iemand er nog in geslaagd om eea te mounten als netwerkdrive in DSM?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ondertussen heb ik al enkele weken niet meer gelezen hier maar het lijkt nog steeds voornamelijk over snelheid te gaan. Of heb ik toch daadwerkelijk interessante ontwikkelingen gemist? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Gonadan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:43:
Ondertussen heb ik al enkele weken niet meer gelezen hier maar het lijkt nog steeds voornamelijk over snelheid te gaan. Of heb ik toch daadwerkelijk interessante ontwikkelingen gemist? :+
Nee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik besloot op een gegeven moment maar even te wachten op een upgrade naar VDSL2 toen die geregeld was. Die is nu rond en ik lijk gewoon mijn maximale upstreamcapaciteit te kunnen benutten die momenteel 4x zo hoog is als de 1Mb die ik had en misschien nog zal stijgen afhankelijk van wat het DLM de komende dagen nog gaat doen. :P

Heeft iemand een beetje een goed beeld van de uploadmethoden die de timestamp van bestanden intact laat? WinSCP houdt die origineel maar niet de foldertijden. Dat laatste zal denk ik geen enkele methode doen maar als iemand anders weet hoor ik dat graag.

Misschien kunnen we gezamenlijk een lijstje genereren van software die dat wel en die dat niet doet. Lijkt me wel nuttig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsync kan dat dacht ik. Je kan ook 'bijna' read only back-ups maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:39:
rsync kan dat dacht ik. Je kan ook 'bijna' read only back-ups maken.
Wat kan dat? bestandstijden intact laten of ook directorytijden? En wat zijn 'bijna' read only back-ups?

Met dat lijstje bedoelde ik overigens van software die de bestandstijden intact laat want ik ben vast niet de enige die dat relevante informatie vind. Niet zozeer van software die directorytijden intact laat maar als er software is die dat kan (zonder ze in een archive te stoppen) dan is die informatie leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ook bestandstijden en directorytijden.

http://www.zyxware.com/ar...de-in-rsync-using-rsync-a

Dat over de read only back-ups moet je even een expert van rsync erbij halen.
Misschien dit even bekijken. http://www.mikerubel.org/computers/rsync_snapshots/#ReadOnly

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik ben druk bezig grote bestanden aan het uploaden en zodra ze geupload zijn worden ze ook weer gedownload... Ook CloudSync doet dus iets met timestamps wat niet klopt...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

CaptJackSparrow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:

Heeft iemand een beetje een goed beeld van de uploadmethoden die de timestamp van bestanden intact laat? WinSCP houdt die origineel maar niet de foldertijden. Dat laatste zal denk ik geen enkele methode doen maar als iemand anders weet hoor ik dat graag.
Volgens mij kan Beyond Compare van Scooter Software dat. Ik weet het niet meer zeker en zal het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Krijg ik ineens een mailtje dat mijn stack niet aangemaakt wordt omdat ik zogenaamd met meerdere accounts er in sta.. teruggestuurd dat ze dit maar moeten beargumenteren. Anders ga ik wel op zoek naar wat anders, onedrive biedt ook voldoende opslag voor een backup van foto's en documenten.

Edit: was wss fout aan hun zijde, heb nu de inloggegevens binnen. Wel snel reactie gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door NoepZor op 16-12-2015 19:49 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• TimmieN
elsinga schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:09:
Ik ben druk bezig grote bestanden aan het uploaden en zodra ze geupload zijn worden ze ook weer gedownload... Ook CloudSync doet dus iets met timestamps wat niet klopt...
TimmieN schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:

niels j schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:42:
[...]

TimmieN schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:01:
[...]

Thanks, heb het nu volgens mij goed ingesteld staan.

[afbeelding]

Ga van de week er weer even naar kijken.
Dit moet denk ik je issue oplossen.

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:09
Net 6GB overgezet. Snelheid is perfect !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/zfy2elicn0c.png

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 13:08
TarikG schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:10:
Net 6GB overgezet. Snelheid is perfect !!!

[afbeelding]
Dat is meer een 'bug' vanuit windows, die snelheid. Zie hier: https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/

• TarikG
Apart het heeft max 30 min geduurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:47
CaptJackSparrow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
Ik besloot op een gegeven moment maar even te wachten op een upgrade naar VDSL2 toen die geregeld was. Die is nu rond en ik lijk gewoon mijn maximale upstreamcapaciteit te kunnen benutten die momenteel 4x zo hoog is als de 1Mb die ik had en misschien nog zal stijgen afhankelijk van wat het DLM de komende dagen nog gaat doen. :P

Misschien kunnen we gezamenlijk een lijstje genereren van software die dat wel en die dat niet doet. Lijkt me wel nuttig. :)
Niet:
GoodSync
BestSync
Syncovery
AllwaysSync
FreeFileSync

Wel:
ISyncU (wel een vrij onduidelijk en simpel programma, lijkt geen commandline opties te hebben)
WinSCP

WinSCP heb ik nu via de commandline laten syncen
code:
1
"C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.com" /command "open https://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/" "synchronize remote D:\test\ Backup/test/" "exit"

There is no place like 127.0.0.1

• rens-br
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De desktop software van Stack werkt helaas niet (geheel) vlekkeloos. Hij krijgt het maar niet voor elkaar om 2 bepaalde .ISO bestanden te uploaden van beide zo'n 7GB.

Probeer ik deze bestanden te uploaden met Edge gebeurd er helemaal niks en is de pagina indeling ook helemaal door de war.

Ben nu met Chrome de bestanden maar los aan het uploaden. Dit gaat gelukkig wel goed.

• Rob
  • Niet online

Rob

TarikG schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:54:
[...]

Apart het heeft max 30 min geduurd...
Het lokaal kopieeren heeft 30minuten geduurd
Daarna is hij begonnen met syncen (en daar is hij waarschijnlijk nog mee bezig)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

DvE

ORA-00000

Rob schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:45:
[...]

Het lokaal kopieeren heeft 30minuten geduurd
Daarna is hij begonnen met syncen (en daar is hij waarschijnlijk nog mee bezig)
6 Gb in 30 minuten is ..... 204Mb per minuut.

• Rob
  • Niet online

Rob

DvE schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:52:
[...]

6 Gb in 30 minuten is ..... 204Mb per minuut.
En dat is 3.4MB/s (en dat is wat iedereen zo'n beetje haalt)

Ik had niet meegekregen dat het om 6GB ging, ik had het grafiekje gezien die de snelheid liet zien van de kopieerslag

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

DvE

ORA-00000

Rob schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:05:
[...]

En dat is 3.4MB/s (en dat is wat iedereen zo'n beetje haalt)

Ik had niet meegekregen dat het om 6GB ging, ik had het grafiekje gezien die de snelheid liet zien van de kopieerslag
Was ook meer aan TarikG gericht dan aan jou ;)
142Mb/s in z'n plaatje, dus niet....

• TarikG
Gisteren deed ik exact het zelfde en toen was de snelheid extreem laag 500kb....

• pennywiser
Dat is die nu ook ongeveer kijk maar in taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikG
pennywiser schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:29:
Dat is die nu ook ongeveer kijk maar in taakbeheer.
Dit zit er ook goed uit

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/wfp6r0v0evf.png

(Bestand van 4gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mooi man, maar het gaat helaas niet met 50 Mbit die kant op als je dat dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Zojuist een code gekregen.
Hoe denken jullie over de privacy en veiligheid van deze dienst? Foto Back-up liever in beveiligde rar?
Gebrek aan backups iets om bang voor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dannisi schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:32:
[...]

Niet:
GoodSync
BestSync
Syncovery
AllwaysSync
FreeFileSync

Wel:
ISyncU (wel een vrij onduidelijk en simpel programma, lijkt geen commandline opties te hebben)
WinSCP

WinSCP heb ik nu via de commandline laten syncen
code:
1
"C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.com" /command "open https://username:password@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/" "synchronize remote D:\test\ Backup/test/" "exit"
Winscp is alleen behoorlijk traag met het uploaden. GoodSync lijkt wat dat betreft (naar de Synology van mijn vader) sneller te zijn.
Is zo'n commandline overigens te automatiseren als taskschedule?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:47
Deed rond de 2MB/s vanaf mijn VPS met bestanden van 4MB tot 1GB.
En via de task scheduler van Windows kan je dat gewoon automatiseren.
"C:\Program Files (x86)\WinSCP\winscp.exe" in 'Program/script'
En de rest in 'Add arguments'
Zie ook: https://winscp.net/eng/docs/guide_schedule

[ Voor 10% gewijzigd door Dannisi op 19-12-2015 05:39 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:18
Tortelli schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:51:
[...]

Winscp is alleen behoorlijk traag met het uploaden. GoodSync lijkt wat dat betreft (naar de Synology van mijn vader) sneller te zijn.
Is zo'n commandline overigens te automatiseren als taskschedule?.
Wat is traag? Ik haal hier de maximale uploadsnelheid van 15 Mbit/s met WinSCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vandaag een leuk set-upje gebouwd.

Raspberry Pi 2 icm Max2play (Logitech Media Server) vervolgens middels davfs2 mijn stack gemount.

Een aantal albums ge-upload en indexeren in LMS.

Het werkt, maar het voelt nogal traag aan. Ik denk dat dit meer een WebDav dingetje is, dan de LMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

traxxion schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:24:
[...]

Wat is traag? Ik haal hier de maximale uploadsnelheid van 15 Mbit/s met WinSCP
Ik ga 950 - 1000KB/s (met mijn 200 / 20Mbit verbinding) naar Stack met WinSCP.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 19-12-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 10:49
• Stack van TransIP (gratis 1TB-account)
• MacOS: 10.10.5
• ± 500Gb aan data
• Backup-app: Immortal Files (beknopte info hier)
• Verbonden als WebDav. Pad: jestacknaamhier.stackstorage.com/remote.php/webdav

Hiermee maak ik transactionele backups, encrypted met AES-256. Was eerst aan het stoeien met encrypted dmg's, maar dat bleek te omslachtig omdat ze als (grote) containers werken en dus (heel) veel tijd kosten om te vervangen (bij uploaden). Omdat IF losse bestanden versleutelt, kun je ook syncen op bestandsniveau.

Als je IF gebruikt kan men (TransIP, AIVD) theoretisch wel de nodige bestandsnamen zien, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Voor zover ik het juist zie, lijkt IF ongeveer het hetzelfde te werken als Arq. Arq werkt echter niet met Stack.

Trial van IF is voor tien dagen. Prijs is $40. Maar te krijgen met discount voor $19, bijvoorbeeld hier en hier.
NB. IF is er ook voor Windows.

[ Voor 91% gewijzigd door maxgaav op 20-12-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Misschien een hele domme vraag, maar ik stel hem toch:

Ik heb een desktop (OSX) met daarin een ssd opstartschijf, een interne schijf voor foto's en een interne schijf voor documenten, films etc.
Hoe kan ik data vanaf die twee verschillende schijven op mijn stack krijgen?
Liefst via de app en niet via de browser.

Thanks!

EDIT:

Of moet ik mijn stack gewoon als netwerkschijf toevoegen en dan bestanden ernaartoe slepen? Of is het via FTP handiger?

[ Voor 16% gewijzigd door kesj op 20-12-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Met de Windows client app, kan je "toevoegen mapsync verbinding" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
pennywiser schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:03:
Met de Windows client app, kan je "toevoegen mapsync verbinding" doen.
Ah, was vergeten te melden dat ik OSX draai.

Ik ga even kijken naar de app, want denk wel dat het ongeveer hetzelfde zal zijn.

Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 10:49
@ kesj ; Wat voor jou het fijnste werkt. Het gaat bovenal om de hoeveelheid data etc.

Je kunt bijvoorbeeld verbinden via: Finder > Go > Connect to server > jouw Stack

FTP kan ook prima, maar je app moet dus heel lang openstaan als je veel gigs aan data hebt. Gaat er iets mis, kun je opnieuw beginnen.

De Stack desktop-app is niet lekker werken.

Als je veel data hebt zou ik investeren in de backup-app Immortal Files (zie onder). Draait gewoon zonder gedoe in de achtergrond, versleutelt desgewenst bestanden en synct.

Naast de versleuteling die TransIP naar derden toe biedt, vind ik het persoonlijk prettig dat ook TransIP zelf mijn bestanden niet kan openen. Vandaar dat ik IF gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Maxgaav, thanks voor de tip!
Ga IF even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hmmm.... mijn controlpanel zegt dat ik nog 22GB ruimte heb, kijk ik op mijn Stack zelf bij de instellingen, zit ik nog maar op 635GB... Raar...

Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
maxgaav schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:20:
@ kesj Vandaar dat ik IF gebruik.
Weet je of er ook een gratis alternatief voor IF is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik dacht even dat ik de oplossing voor het vervallen van mijn storage bij Dropbox gevonden had. Uploaden van grote bestanden gaat snel, sneller dan die limiet op Dropbox.

Maar kleine bestanden, zoals projecten met git, gaan echt idioot ongelovelijk traag.

Ik ben nu al een halve dag bezig met één gigabyte aan kleine bestanden. Gewoon rsyncen naar een server doet daar een paar minuten over.

Ik vermoed dat dit een beperking is van de OwnCloud backend, en dat hier geen oplossing voor gaat komen. Iemand andere inzichten?

WebDAV op Ubuntu.

1000/1000 verbinding hier.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Sando schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:14:
Ik dacht even dat ik de oplossing voor het vervallen van mijn storage bij Dropbox gevonden had. Uploaden van grote bestanden gaat snel, sneller dan die limiet op Dropbox.

Maar kleine bestanden, zoals projecten met git, gaan echt idioot ongelovelijk traag.

Ik ben nu al een halve dag bezig met één gigabyte aan kleine bestanden. Gewoon rsyncen naar een server doet daar een paar minuten over.

Ik vermoed dat dit een beperking is van de OwnCloud backend, en dat hier geen oplossing voor gaat komen. Iemand andere inzichten?

WebDAV op Ubuntu.

1000/1000 verbinding hier.
Probeer is via het web.
Weet niet of je een Windows bak hebt, maar probeer het anders ook even met de Stack applicatie zelf.

Kleine files gaan bij mij, als ik het me goed herinner, het snelst via het web.
Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic