[OTGW] OpenTherm gateway

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• visleeuw
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:28
scrappy.doo schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:42:
Kan iemand bestigen of de honeywell round wireless (draadloos/draadloze) variant goed werkt met OTGW? Ik heb jaren een "gewone" honeywell round gebruikt met OTGW, maar de aannemer heeft het voor elkaar gekregen de draad naar de ketel te slopen. Ik heb nu dus een draadloze variant nodig tussen thermostaat en ketel.
Is een nieuw draadje geen optie? Of heeft de aannemer de route waarlangs het draadje liep volledig weggehaald?

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:39
scrappy.doo schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:42:
Kan iemand bestigen of de honeywell round wireless (draadloos/draadloze) variant goed werkt met OTGW? Ik heb jaren een "gewone" honeywell round gebruikt met OTGW, maar de aannemer heeft het voor elkaar gekregen de draad naar de ketel te slopen. Ik heb nu dus een draadloze variant nodig tussen thermostaat en ketel.
volgens dit bericht werkt dat goed
de Honeywell Round Wireless Modulation welke wel setpoint override toelaat. Anders heb je er nogal weinig aan in je domotica :D

[ Voor 12% gewijzigd door TeslaNerd op 11-09-2025 20:41 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:03
visleeuw schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:37:
[...]

Is een nieuw draadje geen optie? Of heeft de aannemer de route waarlangs het draadje liep volledig weggehaald?
Blijkbaar niet. De aannemer kwam zelf ineens met een draadloze Honeywell T4R aanzetten en heeft die er tussen gezet. Die praat wel opentherm, maar accepteert geen setpoint overrides zo te zien. Geen TT en geen TC.

Nu we hier toch aan het knooien zijn zit ik ook meteen even verder te denken en kan misschien beter naar een draadloze Tado X die thread/matter doet.

[ Voor 14% gewijzigd door scrappy.doo op 11-09-2025 22:50 ]

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste