Toegang van buitenaf hoeft nu niet nee.
En ik ga kijken naar Office 365 Phone System.
En ik ga kijken naar Office 365 Phone System.
[ Voor 10% gewijzigd door be3a18 op 22-11-2018 15:44 ]
Welk huidig pakket heb je het nu over? Je hebt (gebruikt?) nu al Skype for Business Online? Of gebruik je Skype for Business Server 2015?be3a18 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:34:
[...]
We hebben al O365. We hebben ook Skype for Business online. Maar dit willen ze hier ook hebben als vervanging voor huidige pakket waarvan support in 2019 vervalt.
Wat draait lokaal op alle PC's? Een Skype for Business Client?Dat draait nu lokaal op alle PC's.Dat moet dus de Skype for Business client gaan worden.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 9% gewijzigd door be3a18 op 29-11-2018 14:22 ]
Dit is een algemeen discussietopic, voor een specifiek technisch probleem kun je het beste een eigen topic aanmaken. Vergeet dan niet om de exacte foutmeldingen mee te nemen, die kun je ook als je een wizard al gesloten hebt gewoon uit de logs halen. En natuurlijk eerst zelf onderzoek doen en in je startpost vermelden wat je al gevonden hebt en waarom dat nog niet tot een oplossing geleid heeft.be3a18 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:19:
Inmiddels ben ik bezig met de installatie. Dat hield op bij Publish Topology. Ik kreeg een foutmelding over niet kunnen connecten met de database.
Het begon eigenlijk al bij de optie Prepare single Standard Edition Server. Ik zag in de log een melding staan over het niet aanwezig zijn van een database en dat er ook niks aangemaakt is. De status was echter Succesfull dus ik ben gewoon verder gegaan.
Bij de Topology Builder gaat het dus mis. Volgens mij moet er een connectie worden gemaakt met de database xds.mdf maar die bestaat dus niet. Ik heb SQL Server Management Studio geïnstalleerd en die maakt keurig verbinding. Ik heb 4 databases die aangemaakt zijn na de installatie van SQL Server 2016, master, model, msdb en tempdb. Geen xds.
Hoe kom ik alsnog aan de juiste database?
[ik heb nog de logbestanden nagekeken met SQL Server Management Studio en daarin staat ook dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de xds database]
Niet om na te trappen nu je tegen problemen aanloopt, maar denk in ieder geval nog een keer na over bovenstaande.Jazzy schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:26:
Je gaat nu enorm veel tijd steken in het uitvogelen hoe je een Standard Server moet installeren.
De mediation is alleen nodig om SfB te kunnen aansluiten op PSTN, hetzij via een siptrunk of via je bestaande telefooncentrale.be3a18 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:56:
We gaan overigens in eerste instantie voor het meest simpele scenario, voorlopig alleen conferencing wel met een Mediaton server. Volgens de planners die ik draai moet dat op 1 server kunnen.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 41% gewijzigd door be3a18 op 06-12-2018 11:11 ]
Dan zou ik eerst de juiste policy's maar gaan aanmaken:be3a18 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:46:
De laatste vraag moet ik ontkennend beantwoorden.
Waarschijnlijk zijn je global voice policy's en dial plans (nog) niet geconfigureerd om je nieuwe sip trunk te mogen gebruiken.To finish enabling a user for Enterprise Voice, be sure that the user is assigned a voice policy and a dial plan, whether global (assigned by default) or user-specific.By default, all users are assigned a global voice policy and dial plan.
[ Voor 15% gewijzigd door be3a18 op 29-01-2019 15:53 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Je bedoelt een gateway naar de telefoon provider neem ik aan?wagenveld schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:41:
Zonder een soort gateway ertussen gaat je dat waarschijnlijk niet lukken, SfB wil een trunk zonder registratie, en op TCP.
[ Voor 7% gewijzigd door be3a18 op 20-02-2019 11:16 ]
Ik heb nu een dial plan en een global voice policy toegevoegd (ook vanwege een melding in de Event Log op de SfB server) en ik ben nu aan het testen geweest. Dat werkt (nog) niet.Question Mark schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:49:
[...]
Dan zou ik eerst de juiste policy's maar gaan aanmaken:
Enable users for Enterprise Voice in Skype for Business Server
[...]
Waarschijnlijk zijn je global voice policy's en dial plans (nog) niet geconfigureerd om je nieuwe sip trunk te mogen gebruiken.
Onze SFB wordt ook door ons gebruikt om te communiceren met klanten, voornamelijk de IM functie en om die redenen wil het management die lokaal hebben zitten geloof ik nog andere redenen achter maar die laat ik achterwege hier, mijn eigen prive mail draait onder office365.Jazzy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:41:
Geen antwoord op je vraag, maar wat zijn die privacy redenen?
We hebben de nodige aanpassingen doorgevoerd en het werkt nu. Alleen iets te goed want onze huidige sip oplossing kreeg daardoor problemen.Question Mark schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:15:
Kijk even naar dit document, en check je netwerk en lokale firewalls.
https://docs.microsoft.co...ments/ports-and-protocols
Let ook goed op de portranges voor de clients, en focus niet alleen op het backend.
[ Voor 50% gewijzigd door be3a18 op 15-04-2019 15:08 ]
Naar aanleiding van je bijlage die ik doorgenomen heb, heb ik gebeld met de telefoon provider die de nieuwe sip oplossing aanbiedt. Die meldde dat er als er meerdere gesprekken tegelijktijdig zijn er ook weer meer poorten geopend worden. Mede daarom is het misschien wat drastische besluit genomen om de route tussen het specifieke ip adres waarmee de SfB communiceert én het specifieke ip adres van de telefoon provider (een 1 op 1 route dus), ook vanwege de noodzaak tijdig te kunnen testen, helemaal open te gooien. Dat is erg drastisch en een risico. Wat mee speelt is dat het met Cisco ASA volgens mij niet mogelijk is een poort range op te geven. Althans niet met de GUI, Later, als er meer tijd is, kunnen we deze regel wellicht gaan inperken.Question Mark schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:24:
Wat zijn de nodige aanpassingen, welke problemen heeft dat veroorzaakt en hoe is dat probleem nu weer getackeled?
Prima dat je veel zaken vraagt, maar koppel dan ook even de volledige oplossing terug zodat mede-tweakers daar ook wat aan hebben. Nu lijk je het topic een beetje te gebruiken als persoonlijke helpdesk.
Niet om de discussie op een compleet ander spoor te zetten. Maar deze zin heb ik zoooo vaak gehoord, en de meesten van de mensen die hem uitspreken komen daar helaas nooit meer aan toe, a. vanwege tijdsgebrek, en ook b. dat het op een denkbeeldige lijst komt die nooit meer aangeraakt (of vergeten) wordt.be3a18 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:44:
Later, als er meer tijd is, kunnen we deze regel wellicht gaan inperken.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Je hebt gelijk. Echter, in jouw overzicht zie ik zo 123 niet welke poort er extra geopend wordt als er tijdens een gesprek iemand anders ook gaat bellen. Of ik lees het verkeerd wat kan natuurlijk. Is dat een opvolgend poort nummer bijvoorbeeld?Qwerty-273 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:58:
[...]
Niet om de discussie op een compleet ander spoor te zetten. Maar deze zin heb ik zoooo vaak gehoord, en de meesten van de mensen die hem uitspreken komen daar helaas nooit meer aan toe, a. vanwege tijdsgebrek, en ook b. dat het op een denkbeeldige lijst komt die nooit meer aangeraakt (of vergeten) wordt.
Nu is de impact klein, want het zijn alleen de connecties naar dit ene IP adres natuurlijk. Maar je zet daarmee wel andere services open van/naar dit IP adres. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand via een connectie via een service leverancier / afnemer ergens binnenkomt, omdat beide organisaties een mismatch hebben over wie er verantwoordelijk is van de beveiliging tussen beide kanten (daar wil je eigenlijk beide op kunnen instellen met overleg en monitoren).
Dat je kunt chatten is iets anders dan toegang tot een chatroom. Die laatste is nl. onderdeel van "Persistent Chat", wat een apart te installeren feature is.be3a18 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:17:
"Uw toegang tot de chatroom is mogelijk beperkt door een storing"
We kunnen namelijk gewoon chatten. Ook hier kan ik zo 123 geen oplossing voor vinden. Wat ik er over lees is voor zover ik weet bij ons niet van toepassing.
Wat bedoel je met een client die afhaakt. Standaard gaat na vijf minuten in-activiteit je presence naar "Away", waardoor er geen call's meer naar een client gerouteerd wordt.be3a18 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:17:
Waar we wel tegen aanlopen (en voor zover ik weet is daar geen oplossing voor) is dat als je de PC lockt de client afhaakt.
Dat aparte onderdeel ga ik proberen te installeren.Question Mark schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:35:
[...]
Dat je kunt chatten is iets anders dan toegang tot een chatroom. Die laatste is nl. onderdeel van "Persistent Chat", wat een apart te installeren feature is.
[...]
Wat bedoel je met een client die afhaakt. Standaard gaat na vijf minuten in-activiteit je presence naar "Away", waardoor er geen call's meer naar een client gerouteerd wordt.
Wat zou je liever zien, dat de presence van de gebruiker nog steeds Available toont?be3a18 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:42:
Als iemand bij ons achter zijn PC weg loopt, wordt deze gelocked middels de Windows L toets. Als ik dan de status bij deze persoon check wordt die automatisch op Afwezig gezet. We hebben dit al gegoogled, er schijnt hier geen oplossing voor te zijn.
Dit is allemaal logisch, maar (ik denk dat ik iets wil wat niet kan) maar als je dan weer inlogt zou het ook mooi zijn als de status weer automatisch naar Beschikbaar gaat.Question Mark schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:47:
Dat ja, het heeft toch geen enkele zin om een call naar een user te routeren die niet achter zijn werkplek zit?
Betreffende de Persistent Chat, ik heb gisteren gekeken of er 1 gedefinieerd was en dat was volgens mij niet zo. Maar ik ga nog eens kijken. Kun je er alsnog een aanmaken (misschien een beetje drastisch vanwege een foutmelding).Question Mark schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:04:
Controleer je topology eens? Het is in een SfB 2019 topology nog steeds mogelijk om SfB 2015 pools én features te hebben. Je kunt dus nog ergens per ongeluk een persistent chat pool gedefinieerd hebben.
Voor wat betreft een client, als ik op "Away" sta is één tik tegen mijn muis voldoende om mijn presence weer op "Available" te krijgen.
Welke client gebruiken jullie? De basic of de volledige? (let op dat de O365 portal standaard de basic installeerd).
Ik heb de client nét gedownload, Setupskypeforbusinessretail.x64.nl-nl_.exe (wij een Office 365 Enterprise E3 abonnement), ik ga eens kijken wat de verschillen zijn. Dat andere ga ik ook even verder uitzoeken, tot zoverre bedankt.Question Mark schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:33:
Probeer eerst te achterhalen waar je (fout)meldingen nu vandaan komen. Je hebt er volgens mij twee als ik je posts goed begrijp:De verschillen tussen de beide Skype clients (basic vs full) kun je gewoon opzoeken. Dan zou je ook zelf de conclusie kunnen trekken of dit mogelijk je problemen oplost. Beetje eigen inzet mag wel.
- Presence van users wordt niet goed weergegeven na het unlocken van hun werkplek
- Je krijgt een foutmelding die lijkt te verwijzen naar persistent chat
[ Voor 10% gewijzigd door be3a18 op 28-05-2019 15:18 ]
Ik heb het even nagekeken (ik heb het dialplan niet zelf gemaakt). Diegene die dat gedaan heeft letterlijk de regel die gecreëerd is via die website gebruikt.Question Mark schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:36:
Wat is je vraag precies? Je regex doet toch precies wat hij moet doen?
Als jij verplicht bent om eerst een 0 mee te geven, dan moet je de translation aanpassen naar 0$1.
Overigens begrijp ik de logica achter je rule niet zo:Los daarvan, hetzou het mijn voorkeur hebben om meerdere normalization rules aan te maken, en deze te koppelen aan een dial plan.
- Je pakt van óf 112 óf 144 óf 140 de laatste twee karakters en plakt daar later weer een 1 aan vast.
- Van 116 pak je alle drie karakters, en plakt daar later weer een 1 aan vast
- van 18 pak je weer alle karakters, en plakt daar later weer een 1 aan vast
Dat geeft je ook de optie om langere (of kortere) nummers te normaliser. Hou je ook even rekening met E164?
Waarom haal je de 0 en 14 uit elkaar? Is dat niet een string die hij gewoon moet matchen?be3a18 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:45:
De Pattern to match is ^0(14\d{3})$, het Translation Pattern is $1.
Het pattern en de rule worden automatisch gegenereerd als ik de instructies volg.Question Mark schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Waarom haal je de 0 en 14 uit elkaar? Is dat niet een string die hij gewoon moet matchen?
Let daarnaast op dat Skype alleen werkt bij E.164 nummers. Daar moet je met je translation rekening mee houden. Je moet (voor een Nederlands nummer) altijd vertalen naar +31.....
[ Voor 6% gewijzigd door be3a18 op 11-06-2019 16:49 ]
- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-
Skype for Business mag prima virtueel, mits je maar aan de guidelines voldoet. Voor SfB wordt nu door Microsoft nog verwezen naar de virtualisatie guidelines voor Lync 2013. Als hieraan voldaan wordt, krijg je ook gewoon support vanuit MS.be3a18 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:37:
Volgens Microsoft moet SfB niet virtueel draaien en moet je minimaal 64GB intern geheugen hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door be3a18 op 08-09-2019 13:55 ]
Why? Zodra SQL draait kun je gewoon het commando "Start-CSWindowsService" invoeren. Dat zorgt ervoor dat alle SfB services gestart worden, in de juiste volgorde.be3a18 schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:35:
Ik start eerst alle SQL services en volgens de SfB services. Ik begin met de Front End service en vervolgens de rest.
Dat van dat commando neem ik mee.Question Mark schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:06:
[...]
Why? Zodra SQL draait kun je gewoon het commando "Start-CSWindowsService" invoeren. Dat zorgt ervoor dat alle SfB services gestart worden, in de juiste volgorde.
Inhoudelijk kan ik je verder niet helpen. Ik herken deze problemen niet (en wij patchen maandelijks echt honderden SfB systemen), er zit dus ergens een issue in jouw omgeving.
Vandaag weer een cumulatieve update geïnstalleerd. En het gaat dus weer helemaal mis.Question Mark schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:06:
[...]
Why? Zodra SQL draait kun je gewoon het commando "Start-CSWindowsService" invoeren. Dat zorgt ervoor dat alle SfB services gestart worden, in de juiste volgorde.
Inhoudelijk kan ik je verder niet helpen. Ik herken deze problemen niet (en wij patchen maandelijks echt honderden SfB systemen), er zit dus ergens een issue in jouw omgeving.
Verschilt per klantgrootte. De kleinste variant Front-End server die wij kennen (250 users, geen rollen co-located) heeft 16 GB memory en 4 cpu-cores. Daarbij is de host niet overcommit overigens.be3a18 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:55:
[...]
Wat zijn de specificaties van de hosts waar bij jullie de VM's op draaien (er van uitgaande dat het VM's zijn)?
Is er overigens een specifieke reden gekozen voor SfB en niet voor Teams? Tenzij een klant specifieke wensen heeft mbt call recording oid. zien wij eigenlijk bijna alle nieuwe klanten voor Teams kiezen, in combinatie met Direct Routing.Twiin3000 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:29:
We werken nu sinds een maand met SfB en dat is prima ingeregeld.
Dit is wanneer je full screen in je rdp sessie gaat.Twiin3000 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:29:
Hallo, ik heb een praktisch vraagje over SfB en werken met een remote desktop:
We werken nu sinds een maand met SfB en dat is prima ingeregeld. Alleen.
De medewerkers hebben allemaal een uniforme werkplek met een curved lg screen waar je binnen 1 monitor 2 schermen kunt zetten.
Office 365 en andere werkprogramma's draaien in een RDS omgeving.Vaak op 2 schermen.
Skype for business draait lokaal op de pc's en je raad het al.
Als er een telefoontje of een chat binnenkomt blijft Skype achter het RDP scherm hangen missen mensen veel berichten en telefoontjes.
Nu zijn er al oplossingen als busylights enz. maar het zou toch wenselijk zijn dat Skype zich voor rdp mag presenteren als er iets binnen komt.
Hebben jullie hier een idee over?
Groet Rick
Zie je de binnenkomende oproepen in de SIP Logs (freepbx paneel?) ?be3a18 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:20:
KB4530689 (een cumulatieve update voor Windows Server 2016) heeft bij ons de Skype for Business server voor de helft de nek omgedraaid. Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. De update heb ik inmiddels verwijderd maar dat mag niet helpen. De server is herstart en uitgezet (meerdere keren) maar gebeld worden is niet meer mogelijk.
Ik heb geen meldingen in de Event Viewer die me wijzer maken.
Ik doe nog 1 poging met een herstart en daarna ga ik de laatste back-up terug zetten.
Het enige wat veranderd is sinds vrijdag is de cumulatieve update voor Windows Server 2016. Die heb ik vanochtend geïnstalleerd.Xelefim schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:24:
[...]
Zie je de binnenkomende oproepen in de SIP Logs (freepbx paneel?) ?
Kunnen de mensen intern nog wel gebeld worden? Hoe ben je zeker dat het een update was?
[ Voor 9% gewijzigd door be3a18 op 22-12-2019 19:39 ]
Is het niet je Windows firewall die gek doet?be3a18 schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:36:
[...]
Het enige wat veranderd is sinds vrijdag is de cumulatieve update voor Windows Server 2016. Die heb ik vanochtend geïnstalleerd.
Bij onze zeg maar SIP provider komen mijn telefoontjes keurig binnen (dat kan ik zien in het dashboard). De Skype for Business server pakt het daarna echter niet op wat ik ook probeer. Ik kan wel via de server naar buiten bellen.
Intern bellen kan ik niet testen omdat ik alles vanaf huis doe, ik hier geen headset heb en er nu sowieso niemand op het werk is.
Ik volg de procedure die ik altijd volg maar wat ik ook doe of probeer, ik krijg geen binnenkomende telefoontjes (het ontbreken van een headset is hierbij niet van belang, ik krijg een pop-up van SfB als er een telefoontje binnen komt).
As we speak wordt nu de back-up terug gezet maar dat kan nog wel even duren. Als workaround kan ik bij onze SIP provider 06-nummers gaan koppelen aan de menu-opties die we hebben maar dat is een hele beperkte workaround.
Cloud ☁️
Wat gebeurd er precies bij binnenkomende oproepen? Krijg je een ‘tuut-toon’? Krijg je een tik toon waarna het gesprek wordt afgehaakt? Krijg je wel nog jullie ‘menu of muziekje’ te horen?be3a18 schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:36:
[...]
Het enige wat veranderd is sinds vrijdag is de cumulatieve update voor Windows Server 2016. Die heb ik vanochtend geïnstalleerd.
Bij onze zeg maar SIP provider komen mijn telefoontjes keurig binnen (dat kan ik zien in het dashboard). De Skype for Business server pakt het daarna echter niet op wat ik ook probeer
Ik volg de procedure die ik altijd volg maar wat ik ook doe of probeer, ik krijg geen binnenkomende telefoontjes (het ontbreken van een headset is hierbij niet van belang, ik krijg een pop-up van SfB als er een telefoontje binnen komt).
Aan de firewall is niks gewijzigd.Xelefim schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:47:
[...]
Wat gebeurd er precies bij binnenkomende oproepen? Krijg je een ‘tuut-toon’? Krijg je een tik toon waarna het gesprek wordt afgehaakt? Krijg je wel nog jullie ‘menu of muziekje’ te horen?
[ Voor 18% gewijzigd door be3a18 op 22-12-2019 22:13 ]
Gelukkig is alles weer oké dan. Niet de eerste keer dat een update zorgt dat iets cruciaal niet meer functioneert. Wij hadden niet lang geleden last van een Windows 10 update die de Print Spooler op locale PC's deed 'flippen'.be3a18 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:07:
[...]
Een update van Microsoft dat een product van Microsoft om zeep helpt. Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Ik controleer aan de hand van je bericht even de door ons beheerde omgevingen. Momenteel zijn er 55 Skype for Business systemen (Windows Server 2016) die deze update ontvangen en geinstalleerd hebben. Zonder problemen overigens.be3a18 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:20:
KB4530689 (een cumulatieve update voor Windows Server 2016) heeft bij ons de Skype for Business server voor de helft de nek omgedraaid. I
Ik heb het getest voor nieuwe meetings en het robot-stemmetje blijft komen.Question Mark schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:05:
Ik vermoed dat het aanpassen van deze setting géén effect heeft op bestaande, reeds geplande meetings. Ik ben ook even benieuwd of je nu met nieuwe of bestaande meetings aan het testen bent.
Overigens kunnen gebruiken deze instelling ook voor hun eigen meeting via de outlook plugin zelf instellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 11-05-2020 09:47 ]
EntryExitAnnouncementsType : UseNamesQuestion Mark schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:47:
Je hebt niet toevallig ook nog een configuratie op site niveau ingesteld staan, terwijl je nu de Global aangepast hebt? Geef de output van "Get-CsDialInConferencingConfiguration" eens?
[ Voor 9% gewijzigd door be3a18 op 25-05-2020 10:46 ]
[ Voor 54% gewijzigd door Xelefim op 17-06-2020 01:25 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 27-07-2020 13:45 ]
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
[ Voor 6% gewijzigd door Kozzmozz op 21-10-2022 15:06 ]
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq